abonnement Unibet Coolblue
pi_149174848
quote:
0s.gif Op donderdag 29 januari 2015 15:22 schreef crashbangboom het volgende:
Zijn jullie soms de collega's van TS dat jullie zo fijntjes zijn gangen nagaan? ;)
Ben blij om een gedegen advies te geven moet ze wel alle ins en outs weten. En aangezien TS niet alle ins en outs gegeven heeft in de OP proberen de users het verhaal aan te vullen.

De users die dit nazoeken zouden ook allemaal consultant moeten worden. :D
pi_149174867
Ik vermoed eerder dat TS zich nogal verveelt op zijn werk, en zo nu en dan geniet van alle aandacht die hij krijgt van mensen die hem aan de hand van een gedegen pohi onderzoek op FOK! ontleden :D
so long and thanks for all the fish
pi_149174913
quote:
0s.gif Op donderdag 29 januari 2015 16:45 schreef Basp1 het volgende:

De users die dit nazoeken zouden ook allemaal consultant moeten worden. :D
Die zijn het ws. ook, anders hadden ze wel wat zinnigs te doen.

Uitgezonderd wij natuurlijk, wij beginnen gewoon om 07.00 en zijn dus nu vrij :P
so long and thanks for all the fish
pi_149174967
quote:
0s.gif Op donderdag 29 januari 2015 16:47 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

Die zijn het ws. ook, anders hadden ze wel wat zinnigs te doen.

Uitgezonderd wij natuurlijk, wij beginnen gewoon om 07.00 en zijn dus nu vrij :P
8.00 uur en ja om 16.30 zou ik klaar moeten zijn maar op dit moment moeten er nog wat files geupload worden en naar een klant verstuurd worden. Ik heb weer chocolade geld voor een ander bedrijf gemaakt. :P
pi_149175052
En om de vraag van TS in te gaan, zonder psychologisch verantwoord onderzoek op FOK! te hebben verricht, zou ik mijn werkgever mededelen dat ik het dolletjes graag allemaal zou voorschieten, maar dat er niet inzit gezien de financien, dus dat als ie wil dat ik op reis ga, hij een voorschot zou moeten verstrekken. Geen voorschot, geen trip, vanwege onmogelijk.

Bespaart je juridisch geneuzel, en geeft iedereen de mogelijkheid om zonder gezichtsverlies en precedentwerking de kosten te laten vergoeden. De collega consultants die niet slim genoeg zijn om dat te bedenken worden na hun proeftijd als het goed is toch ontslagen :P
so long and thanks for all the fish
pi_149175177
Ik ga meteen m'n declaraties bekijken in de workflow... :D
Make my day!
pi_149178342
quote:
99s.gif Op donderdag 29 januari 2015 14:36 schreef XL het volgende:

[..]

Dat jouw werkgever het doet is prima, maar dat is gewoon niet gebruikelijk. Onkosten maken en dat achteraf terugkrijgen is gebruikelijk.
Binnen het MKB is het tamelijk gebruikelijk dat wanneer mogelijk het bedrijf de reiskosten rechtstreeks betaalt aan de leverancier of dienstverlener. Simpelweg omdat dit een win-win situatie geeft. Minder administratie voor het bedrijf en prettiger voor de werknemer. Voor functies waarbij men veelvuldig kosten moet maken die niet rechtstreeks te vergoeden zijn is de bedrijfscreditcard uitgevonden.

Ik zie echt niet in hoe het normaal gevonden kan worden dat een bedrijf de liquiditeit kunstmatig hoog wil houden door grote sommen geld te lenen van de werknemers.
pi_149182328
quote:
0s.gif Op donderdag 29 januari 2015 16:51 schreef crashbangboom het volgende:
zonder gezichtsverlies
Zou dat werken in een dergelijk toch wel materialistische wereld? Dit soort dingen zijn heel persoonlijk maar ik denk dat ik dat als werkgever in een dergelijke sector toch wel een wat treurig argument zou vinden dat m'n beeld over die persoon geen goed zou doen.

Nogmaals; ik vind de handelswijze van de werkgever tamelijk bizar. Maar dit lijkt me niet echt een handige uitweg.
pi_149183886
quote:
0s.gif Op donderdag 29 januari 2015 20:38 schreef CafeRoker het volgende:

[..]

Zou dat werken in een dergelijk toch wel materialistische wereld? Dit soort dingen zijn heel persoonlijk maar ik denk dat ik dat als werkgever in een dergelijke sector toch wel een wat treurig argument zou vinden dat m'n beeld over die persoon geen goed zou doen.

Nogmaals; ik vind de handelswijze van de werkgever tamelijk bizar. Maar dit lijkt me niet echt een handige uitweg.
Ja dat werkt. Want of krijg je vergoed, of maak je die kosten niet.

Natuurlijk wel serveren met een glimlach.
so long and thanks for all the fish
pi_149836009
En, hoe is het afgelopen?
  vrijdag 20 februari 2015 @ 02:32:15 #111
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_149848147
Raar verhaal hoor. Overigens is het niet ongebruikelijk om zelf iets voor te schieten - ben zelf zowat 11 maanden per jaar onderweg en schiet veel, heel veel voor. Dat zet ik op mijn expense-sheet, mijn baas zet een krabbel en ik krijg het terug.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_149850553
Zie het als leergeld...
In het vervolg zeg je gewoon dat je het niet "voorschiet"...
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_149851002
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 februari 2015 02:32 schreef static het volgende:
Raar verhaal hoor. Overigens is het niet ongebruikelijk om zelf iets voor te schieten - ben zelf zowat 11 maanden per jaar onderweg en schiet veel, heel veel voor. Dat zet ik op mijn expense-sheet, mijn baas zet een krabbel en ik krijg het terug.
Dat vind ik overigens ook een vrij aparte constructie. Ik ben net 2 (!) daagjes op pad geweest voor werk, maar dan krijg je gewoon een creditcard mee om hotel, benzine, huurauto, eten, drinken etc mee te betalen. Bonnetjes bewaren en verder geen gezeik met voorschieten / declareren / wachten op uitbetaling.

Gaat zeker niet overal zo makkelijk, maar als je 11 maanden per jaar onderweg ben zou je toch wel verwachten dat je niet zelf een hele administratie moet bijhouden maar een company card krijgt?
  vrijdag 20 februari 2015 @ 10:44:18 #114
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_149851368
Ik vind het prima zo. :)

En bij gaat mij het precies hetzelfde.

quote:
2s.gif Op vrijdag 20 februari 2015 10:25 schreef Loveless85 het volgende:
Bonnetjes bewaren en verder geen gezeik met voorschieten / declareren / wachten op uitbetaling.
Daarnaast heb ik nog wat voordelen omdat ik een AF/KLM Amex heb, dus de puntjes komen ook automatisch mee.

Vroeger wilde men de originele bonnetjes hebben, maar nu is een scan/foto genoeg.

Maar nog nooit is het zo geweest - en heeb véél consultancy werk gedaan - dat er niet betaald wordt omdat er een klant uitstapt. Heb ook nog nooit zoiets van mijn collega's gehoord.

Steker nog, kan het me ook niet voorstellen.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_149851425
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 februari 2015 10:44 schreef static het volgende:
Ik vind het prima zo. :)

En bij gaat mij het precies hetzelfde.

[..]

Daarnaast heb ik nog wat voordelen omdat ik een AF/KLM Amex heb, dus de puntjes komen ook automatisch mee.

Vroeger wilde men de originele bonnetjes hebben, maar nu is een scan/foto genoeg.

Maar nog nooit is het zo geweest - en heeb véél consultancy werk gedaan - dat er niet betaald wordt omdat er een klant uitstapt. Heb ook nog nooit zoiets van mijn collega's gehoord.

Steker nog, kan het me ook niet voorstellen.
Dat is natuurlijk sowieso bizar en hoort niet jouw risico als werknemer te zijn. Maar goed, sla TS z'n pohi er eens op na qua topics over zijn werk. Lijkt me geen hele fijne toko en vooral zo'n hele Amerikaanse instelling van hard voor weinig en JIJ mag vooral blij zijn dat je er werkt, niet andersom.
  vrijdag 20 februari 2015 @ 10:52:05 #116
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_149851578
Heb je een NL arbeidscontract TS?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_149851823
quote:
2s.gif Op vrijdag 20 februari 2015 10:46 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk sowieso bizar en hoort niet jouw risico als werknemer te zijn. Maar goed, sla TS z'n pohi er eens op na qua topics over zijn werk. Lijkt me geen hele fijne toko en vooral zo'n hele Amerikaanse instelling van hard voor weinig en JIJ mag vooral blij zijn dat je er werkt, niet andersom.
Dit. Overigens is mijn werkgever en de klant in onderhandeling over een nieuw contract. Een gedeelte van onze expense invoices zal betaald worden. Daar zal het bij blijven.

De klant betaald overigens de expenses en kunnen bijv. al vallen over iets wat 5 pond/dollar/euro te veel is. Deze klant is zo'n voorbeeld.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  vrijdag 20 februari 2015 @ 11:07:43 #118
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_149851910
Idiote constructie. Ik snap niet dat je daar akkoord mee gaat. Ik schat je niet in als vakkenvuller, maar iemand die assertief is overigens. En ik heb nog steeds mijn twijfels. Je werkgever draagt het risico als een klant eruit stapt.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_149852107
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 februari 2015 11:07 schreef static het volgende:
Idiote constructie. Ik snap niet dat je daar akkoord mee gaat. Ik schat je niet in als vakkenvuller, maar iemand die assertief is overigens. En ik heb nog steeds mijn twijfels. Je werkgever draagt het risico als een klant eruit stapt.
Het is ook idioot. Hier zijn aardig wat vieze woorden gevallen. Logisch ook, sommige zaten daar een jaar. Het arbeidscontract wat we tekenen, daar staat ook specifiek in dat we geen garantie hebben op teruggave expenses.

Overigens heeft elk project een andere constructie.

Voor de rest, met een grote bek, sta je zo op straat.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  vrijdag 20 februari 2015 @ 11:26:09 #120
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_149852356
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 februari 2015 11:16 schreef sitting_elfling het volgende:
daar staat ook specifiek in dat we geen garantie hebben op teruggave expenses.
En toch tekenen? Dan heb je het allemaal aan jezelf te danken.

Overigens is een grote bek iets anders dan assertiviteit.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_149852400
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 februari 2015 11:16 schreef sitting_elfling het volgende:

Het arbeidscontract wat we tekenen, daar staat ook specifiek in dat we geen garantie hebben op teruggave expenses.
he wat??????
Staat daar hoge provisie tegenover om het risico de moeite waard te maken?
pi_149852584
.

[ Bericht 50% gewijzigd door CafeRoker op 21-02-2015 15:21:53 ]
pi_149852952
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 februari 2015 11:16 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Het is ook idioot. Hier zijn aardig wat vieze woorden gevallen. Logisch ook, sommige zaten daar een jaar. Het arbeidscontract wat we tekenen, daar staat ook specifiek in dat we geen garantie hebben op teruggave expenses.

Overigens heeft elk project een andere constructie.

Voor de rest, met een grote bek, sta je zo op straat.
Jullie zijn opgelicht, dat je hiermee akkoord gaat vind ik echt bizar.
pi_149852972
Ik ben ook consultant, maar bij ons is het gebruikelijk dat je hotelovernachtingen e.d. van te voren door de afdelingssecretaresse laat boeken. Hoef je dat ook niet allemaal voor te schieten en bij je aanvraag wordt meteen gekeken of het hotel niet te duur is ofzo.

Zelf voorschieten van zulke bedragen zou ik eigenlijk nooit doen. Is hiervoor bij jullie geen regeling?

Ben ook wel benieuwd wat voor soort bedrijf het is en hoe je relatie is met de werkgever. Heb het idee dat je werkgever meer een soort opdrachtenverstrekker is en dat je het verder allemaal zelf uit mag zoeken. Dat geeft een bepaalde vrijheid en waarschijnlijk hoger salaris, maar ook wat risico's als een klus niet betaald wordt.
pi_149857093
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 februari 2015 11:16 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Het is ook idioot. Hier zijn aardig wat vieze woorden gevallen. Logisch ook, sommige zaten daar een jaar. Het arbeidscontract wat we tekenen, daar staat ook specifiek in dat we geen garantie hebben op teruggave expenses.

Hoe kom je erbij om akkoord te gaan dat jij het risico draagt om voor bedrijfskosten op te draaien?
Moet jullie ook het wc-papier, printer toner en je eigen laptop aanschaffen?

Ik ben niet anders gewend dat vluchten en als het even kan hotelovernachtingen door bedrijf worden verzorgd EN betaald en overige kosten zoals eten, drinken en evt. vermaak (binnen grenzen van redelijkheid) door werkgever worden betaald obv onkostendeclaratie.
En toch ook al meerdere (kleine en grote internationale) werkgevers gehad waar veel voor gereisd moest worden.

.
pi_149864524
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 februari 2015 02:32 schreef static het volgende:
Raar verhaal hoor. Overigens is het niet ongebruikelijk om zelf iets voor te schieten - ben zelf zowat 11 maanden per jaar onderweg en schiet veel, heel veel voor. Dat zet ik op mijn expense-sheet, mijn baas zet een krabbel en ik krijg het terug.
Hier ook. En secretariaat betaalt vluchten en hotels vaak vooraf, dus meestal schiet ik alleen taxi's etentjes voor enzo.
Whatever...
  Knapste mannelijke user 2022 vrijdag 20 februari 2015 @ 18:47:30 #127
206731 Mortaxx
Doomer
pi_149864744
quote:
10s.gif Op woensdag 28 januari 2015 19:28 schreef kikoooooo het volgende:
Niet snappen dat deze kosten voor je werkgever zijn en jij geen flikker te maken hebt met de klant van je baas, in dat opzicht :')
Wat een topic.
En dat voor een consultant
Op dinsdag 31 oktober 2023 22:09 schreef Ama het volgende:
Poepie
pi_149865003
Dit moet en verzonnen topic zijn. Nu zijn de meeste mods op Fok! niet bijster intelligent, maar dit is wel heel erg dom. Niveau Barbie.
  vrijdag 20 februari 2015 @ 18:56:32 #129
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_149865019
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 februari 2015 18:56 schreef Tha_Duck het volgende:
Nu zijn de meeste mods op Fok! niet bijster intelligent,
*grom
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_149865058
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 februari 2015 18:56 schreef static het volgende:

[..]

*grom
MoBlo is slim (en knap, en leuk, en vriendelijk, en, en, en) O+

Wie ben jij?
pi_149877030
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 februari 2015 11:16 schreef sitting_elfling het volgende:
Het arbeidscontract wat we tekenen, daar staat ook specifiek in dat we geen garantie hebben op teruggave expenses.
Die tent moet toch idioot veel salaris betalen, anders trap je daar toch niet in :?
Of kwam je daar pas achter toen deze kwestie op ging spelen ? _O-
pi_149878243
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 februari 2015 11:26 schreef static het volgende:

[..]

En toch tekenen? Dan heb je het allemaal aan jezelf te danken.

Overigens is een grote bek iets anders dan assertiviteit.
Dit is een heel normaal standaard Amerikaans arbeids contract. Iedereen tekent zo'n ding. M'n baas en zijn meerdere ook.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_149878413
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 februari 2015 14:24 schreef allegoedenickszijnop het volgende:

[..]

Hoe kom je erbij om akkoord te gaan dat jij het risico draagt om voor bedrijfskosten op te draaien?
Moet jullie ook het wc-papier, printer toner en je eigen laptop aanschaffen?

Ik ben niet anders gewend dat vluchten en als het even kan hotelovernachtingen door bedrijf worden verzorgd EN betaald en overige kosten zoals eten, drinken en evt. vermaak (binnen grenzen van redelijkheid) door werkgever worden betaald obv onkostendeclaratie.
En toch ook al meerdere (kleine en grote internationale) werkgevers gehad waar veel voor gereisd moest worden.

.
1. je maakt een expense, en houdt het bonnetje
2. stuurt hem door naar je eigen werkgever
3. die heeft een team en noteert alles
4. de project manager moet toestemming geven
5. de hoofd afdeling
6. het bonnetje gaat richting de klant
7. de project manager daar bekijkt het
8. zegt, dikke finger, we betalen minder
9. gaat weer terug naar de hoofd afdeling
10. gaat weer terug naar de project manager
11. wij (de consultants) krijgen het weer op ons dak
12. ipv 700 euro voor een hotel vul je dan 550 in, en zo begint het riedeltje weer opnieuw....
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_149880129
En bij het volgende project ga je weer vrolijk voorschieten?
Ik zou zeggen dat je het niet kunt. Een voorschot op reiskosten is in normaal hoor....
pi_149880247
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 februari 2015 01:50 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Dit is een heel normaal standaard Amerikaans arbeids contract. Iedereen tekent zo'n ding. M'n baas en zijn meerdere ook.
Wat een onzin. Ik werk ook voor een Amerikaans bedrijf, Fortune 150, en bij ons wordt alles tot de laatste cent vergoedt. Zijn wel duidelijke regels voor (echt Amerikaans), maar zolang je binnen die regels blijft of je meerdere overrulled deze dan is er geen vuiltje aan de lucht.

Al zou ik 1 cent zelf moeten betalen dan was ik allang weg geweest. Ik houd de kosten normaal, en verwacht dat deze normaal vergoed worden.

Maar een consultant die de hele wereld over reist voor een Amerikaanse toko die ook nog modje op Fok! kan zijn en vragen van kinderlijk niveau stelt. Ik geloof het niet. Of je bent daar schoonmaker en hebt een fles chloor voorgeschoten zonder toestemming of je bedenkt het hele verhaal.
pi_149880474
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 februari 2015 01:50 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Dit is een heel normaal standaard Amerikaans arbeids contract. Iedereen tekent zo'n ding. M'n baas en zijn meerdere ook.
Maar wat wil je nou dan? Naar eigen zeggen is het allemaal normaal en heb je er zelf voor getekend, dus wat moeten we met dit topic?
pi_149880955
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 februari 2015 02:02 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

1. je maakt een expense, en houdt het bonnetje
2. stuurt hem door naar je eigen werkgever
3. die heeft een team en noteert alles
4. de project manager moet toestemming geven
5. de hoofd afdeling
6. het bonnetje gaat richting de klant
7. de project manager daar bekijkt het
8. zegt, dikke finger, we betalen minder
9. gaat weer terug naar de hoofd afdeling
10. gaat weer terug naar de project manager
11. wij (de consultants) krijgen het weer op ons dak
12. ipv 700 euro voor een hotel vul je dan 550 in, en zo begint het riedeltje weer opnieuw....
Snap het proces wel, snap niet dat je een contract tekent met dergelijke voorwaarden.
En ik heb vnl bij Amerikaanse multinationals gewerkt maar nog nooit dit meegemaakt.
pi_149881024
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 februari 2015 02:02 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

1. je maakt een expense, en houdt het bonnetje
2. stuurt hem door naar je eigen werkgever
3. die heeft een team en noteert alles
4. de project manager moet toestemming geven
5. de hoofd afdeling
6. het bonnetje gaat richting de klant
7. de project manager daar bekijkt het
8. zegt, dikke finger, we betalen minder
9. gaat weer terug naar de hoofd afdeling
10. gaat weer terug naar de project manager
11. wij (de consultants) krijgen het weer op ons dak
12. ipv 700 euro voor een hotel vul je dan 550 in, en zo begint het riedeltje weer opnieuw....
Ik vind het een raar verhaal. Kosten zijn kosten. Een hotel is niet ineens 150 minder geworden.

Maar zelf geen ervaring met Amerikaanse arbeidscontracten. Wel met Amerikanen in het algemeen, normaliter hebben die een company cc.
Whatever...
pi_149881098
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 februari 2015 07:47 schreef Tha_Duck het volgende:
maar zolang je binnen die regels blijft of je meerdere overrulled deze dan is er geen vuiltje aan de lucht.
Is dat niet ook juist wat er eigenlijk met die zinsnede bedoeld wordt? "Leuk dat je het uitgegeven hebt voor heb bedrijf, maar dat wil nog niet automatisch zeggen dat je je moulin rouge bezoekje ook automatisch weer terug krijgt"?
pi_149881151
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 februari 2015 09:47 schreef CafeRoker het volgende:

[..]

Is dat niet ook juist wat er eigenlijk met die zinsnede bedoeld wordt? "Leuk dat je het uitgegeven hebt voor heb bedrijf, maar dat wil nog niet automatisch zeggen dat je je moulin rouge bezoekje ook automatisch weer terug krijgt"?
vooraf afspraken maken over maximale vergoeding voor uitgaven (eten, hotel max x per nacht) is heel wat anders dan achteraf gezeik krijgen dat opeens maar de helft of niks vergoed wordt
pi_149881156
Maar beste TS in het topic over cao's en loonsverlaging zeg je het volgende:
quote:
0s.gif Op donderdag 19 februari 2015 13:04 schreef sitting_elfling het volgende:
Wie zegt überhaupt ja, is prima! Wanneer je baas langs komt met of je akkoord gaat met salaris verlaging. Hij kan de vinger krijgen.
Dus je hebt principes en je baas de vinger gegeven? Nee blijkbaar niet als al niet eens alles vergoed wordt van je gemaakte kosten.
pi_149881160
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 februari 2015 09:47 schreef CafeRoker het volgende:

[..]

Is dat niet ook juist wat er eigenlijk met die zinsnede bedoeld wordt? "Leuk dat je het uitgegeven hebt voor heb bedrijf, maar dat wil nog niet automatisch zeggen dat je je moulin rouge bezoekje ook automatisch weer terug krijgt"?
Als Ts te duur heeft gedineerd en te dure hotels heeft gehad... Tsja. Al I mijn ervaring dat de prijs heel afhankelijk is van de plek.. En wat er nog meer te doen is ter plekke (prijzen schieten in de VS omhoog als er grote conferenties in de buurt zijn bijvoorbeeld)
Whatever...
pi_149882874
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 februari 2015 11:50 schreef Palomar het volgende:
Ik ben ook consultant, maar bij ons is het gebruikelijk dat je hotelovernachtingen e.d. van te voren door de afdelingssecretaresse laat boeken. Hoef je dat ook niet allemaal voor te schieten en bij je aanvraag wordt meteen gekeken of het hotel niet te duur is ofzo.

Zelf voorschieten van zulke bedragen zou ik eigenlijk nooit doen. Is hiervoor bij jullie geen regeling?

Ben ook wel benieuwd wat voor soort bedrijf het is en hoe je relatie is met de werkgever. Heb het idee dat je werkgever meer een soort opdrachtenverstrekker is en dat je het verder allemaal zelf uit mag zoeken. Dat geeft een bepaalde vrijheid en waarschijnlijk hoger salaris, maar ook wat risico's als een klus niet betaald wordt.
Dit. Er is namelijk niet een regeling.

quote:
1s.gif Op zaterdag 21 februari 2015 09:52 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Als Ts te duur heeft gedineerd en te dure hotels heeft gehad... Tsja. Al I mijn ervaring dat de prijs heel afhankelijk is van de plek.. En wat er nog meer te doen is ter plekke (prijzen schieten in de VS omhoog als er grote conferenties in de buurt zijn bijvoorbeeld)
Als de klant gaat dwarsliggen en elke stuiver om gaat draaien. Dit is 1 specifieke klant. Normaliter gebeurt dit niet.

quote:
0s.gif Op zaterdag 21 februari 2015 06:36 schreef weertenaar het volgende:
En bij het volgende project ga je weer vrolijk voorschieten?
Ik zou zeggen dat je het niet kunt. Een voorschot op reiskosten is in normaal hoor....
Dit betreft 1 specifieke klant die dwars ligt. Normaliter krijg je het gewoon terug.

quote:
1s.gif Op vrijdag 20 februari 2015 18:39 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Hier ook. En secretariaat betaalt vluchten en hotels vaak vooraf, dus meestal schiet ik alleen taxi's etentjes voor enzo.
Wij moeten alles zelf boeken.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_149882946
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 februari 2015 09:52 schreef Basp1 het volgende:
Maar beste TS in het topic over cao's en loonsverlaging zeg je het volgende:

[..]

Dus je hebt principes en je baas de vinger gegeven? Nee blijkbaar niet als al niet eens alles vergoed wordt van je gemaakte kosten.
Mijn baas heeft niks te maken met het wel of niet betalen van expenses. Ik kan wel 10 vingers opsteken, dat heeft geen nut.

En je kunt salaris niet met expenses vergelijken.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_149883097
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 februari 2015 11:44 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Mijn baas heeft niks te maken met het wel of niet betalen van expenses.
whut?

Ik geloof er echt niets meer van.
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
pi_149883206
quote:
0s.gif Op woensdag 28 januari 2015 00:40 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Er wordt met geen woord gerept over vergoedeningen.

Je moet het zo zien, een groep werknemers pakt het vliegtuig, slaapt in het hotel en gaat naar de klant voor 4 dagen. Plus dinneren in de avond.

Weer terug wil de eigen werkgever het niet bekostigen en de klant ook niet.

En dan?

(Normaliter is dit dus niet een probleem...)
een beetje werkgever zorgt ervoor dat je in dit geval een creditcard op naam van het bedrijf kan gebruiken
je gaat toch niet zelf een werkreisje plannen die je zelf moet betalen?:)
pies on joe toe
pi_149883207
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 februari 2015 11:44 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Mijn baas heeft niks te maken met het wel of niet betalen van expenses. Ik kan wel 10 vingers opsteken, dat heeft geen nut.

quote:
0s.gif Op zaterdag 21 februari 2015 02:02 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

1. je maakt een expense, en houdt het bonnetje
2. stuurt hem door naar je eigen werkgever
3. die heeft een team en noteert alles
4. de project manager moet toestemming geven
5. de hoofd afdeling

6. het bonnetje gaat richting de klant
7. de project manager daar bekijkt het
8. zegt, dikke finger, we betalen minder
9. gaat weer terug naar de hoofd afdeling
10. gaat weer terug naar de project manager
11. wij (de consultants) krijgen het weer op ons dak
12. ipv 700 euro voor een hotel vul je dan 550 in, en zo begint het riedeltje weer opnieuw....
Wel toch? Dat je werkgever zich er makkelijk vanaf maakt door te zeggen dat het zijn probleem niet is doet daar toch niets aan af?

quote:
1s.gif Op zaterdag 21 februari 2015 11:44 schreef sitting_elfling het volgende:
En je kunt salaris niet met expenses vergelijken.
Beide zijn een onderdeel van je vergoeding lijkt me. Voor jouw bankrekening maakt het weinig uit of je netto salaris 100 euro daalt, of dat je een korte vliegreis van 100 euro niet vergoed krijgt.
pi_149885503
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 februari 2015 01:50 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Dit is een heel normaal standaard Amerikaans arbeids contract. Iedereen tekent zo'n ding. M'n baas en zijn meerdere ook.
Komt toch eindelijk de aap uit de mouw. Hoe verwacht je advies van ons, terwijl je zo'n essentieel gegeven nog even achterwege liet.

Wordt je wel betaald uit een NV of bv of ook niet?
.
pi_149885637
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 februari 2015 13:33 schreef Fer het volgende:

[..]

Komt toch eindelijk de aap uit de mouw. Hoe verwacht je advies van ons, terwijl je zo'n essentieel gegeven nog even achterwege liet.
Het ging er mij meer om, wat je zelf zou doen en kan doen. Ik ken genoeg collega's bij andere bedrijven die in dezelfde situatie hebben gezeten (Accenture is een goed voorbeeld, waar men soms ook gewoon pertinent ontslag neemt, maar daar gebeurt het ook wat vaker).

Bij ons is het met name, veel gesteggel en gegrom, maar niemand die echt wat doet. Wij zitten met een aantal partijen bij de klant, en al die partijen hebben exact hetzelfde probleem. Ik verbaas me er dan ook over dat dit 'blijkbaar volgens andere, nooit voor komt'.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_149886102
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 februari 2015 13:33 schreef Fer het volgende:

[..]

Komt toch eindelijk de aap uit de mouw. Hoe verwacht je advies van ons, terwijl je zo'n essentieel gegeven nog even achterwege liet.
Op de vorige pagina van dit topic is het woord Amerika al 7 keer gevallen. Dat noem ik niet 'achterwege laten' maar 'slecht lezen'.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')