abonnement Unibet Coolblue
pi_159428665
Heey,

Ik ben zelf eerstejaars econometrie student aan de VU (Dit mag worden geplaatst in de header en men mag vragen stellen) Ik kwam trouwens direct van 6vwo af.


Er zijn al enorm veel fora (forums?) over de moeilijkheid, de salarissen, verschillende banen en baanperspectief, maar ik mis antwoord op de vragen:

Wat voor stage is geschikt voor een eerstejaars student econometrie (zomervakantie)?
Welke verschillende functies kan ik beoefenen met mijn (1 jarige) kennis?
Of zou ik misschien zelfs een echte baan kunnen krijgen die betrekking heeft op mijn studie? Zo ja, welke banen?

Ik verwacht dus een antwoord dat hierop lijkt:
"Je kan bij een startup gaan werken die zich richt op bijvoorbeeld het plaatsen van windmolens, omdat elke windmolen ook voor een "windschaduw" zorgt en ze iemand nodig hebben die ze vertelt hoe ze deze molens het best kunnen plaatsen. Jij komt hiervoor in aanmerking vanwege jouw kennis met OR: Graph theory".

Alvast bedankt!
pi_159491596
Ik kan de OP niet meer aanpassen helaas, dus je kunt er voor nu niet bij in.

Als eerstejaars zul je weinig inhoudelijke bijbaantjes of stages kunnen fixen. Het meest relevante wat je kunt doen is iets bij je studievereniging of iets voor jezelf doen. Denk dat het beste advies dan ook is om gewoon te doen wat je leuk vindt. Ga bij een vereniging, ga bier drinken met vrienden en hou je studie netjes bij. De rest komt vanzelf wel.

Als je per se een relevante baan wilt, kun je natuurlijk gewoon bedrijven gaan mailen. Er zal geen bedrijf een vacature open hebben staan voor eerstejaars studenten, maar niet geschoten is altijd mis.
Op dinsdag 23 november 2010 02:22 schreef Braddie het volgende:
Haal van internet af man.
pi_159863815
Hallo,

Ik ben van plan om aankomend schooljaar te beginnen met econometrie. Alleen ik merk dat ik behoorlijk twijfel aan het niveau. Aan de ene kant heb ik van kinds af aan altijd enorme interesse gehad in rekenen en wiskunde. Op de middelbare school heb ik alles helaas laten vallen (beetje het opstandige puber syndroom) en zelfs voor Wiskunde A (met E&M) gekozen in plaats van wiskunde B.

Vervolgens heb ik een bedrijfskundige studie gekozen met zo goed als géén wiskunde. Omdat ik nu pas een beetje volwassen begin te worden zie ik in dat ik het niet zo handig heb aangepakt. Mijn passie ligt en lag eigenlijk altijd in de bèta-kant en ik merk ook dat ik erg slecht ben in het simpelweg onthouden van zaken. Maar als ik dan bezig ben met iets wat ik leuk vind én waar je inzicht voor nodig (zoals wiskunde) gaat dat me prima af.

Nu heb ik een tussenjaar genomen en ik ben nu bezig met het rechtzetten van mijn achterstand. Ik heb zonder enige voorkennis de 4 boeken van getal&ruimte Wiskunde B in 3 weken afgerond (wel fulltime leren) en ik doe nu Wiskunde D (Ik weet dat dit misschien niet al te veel toevoegt kwa kennis maar nu ik toch bezig ben..)

Alleen nu komt het belangrijkste, de juiste studie kiezen. Waar ik al over uit ben is dat het iets wiskundigs wordt. Ik ben aan de ene kant geen genie maar ik denk dat ik met de juiste motivatie en inzet wel in staat zou moeten zijn om een wiskundige studie af te ronden. (Al dan niet als middenmoot student).

Mijn vraag aan jullie (econometrie en bèta-studenten) is: hoe kijken jullie aan over de capaciteiten die je nodig hebt om een dergelijke studie af te ronden. Mijn idee van mensen met een pittige bèta-studie is toch wel dat het toch wel briljante mensen zijn en daarom twijfel ik een beetje of ik het zelf wel aan zou kunnen. De juiste motivatie en houding heb ik nu inmiddels wél (itt tot vroeger)

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 12-02-2016 17:19:29 ]
pi_159863992
Van mijn kant ook even een vraagje,

Hoe verhouden de vakken analyse 1 & 2 ( en eventueel matrix algebra 1 & 2 ) zich met de rest van de bachelor econometrie qua niveau en werklast ? (in Rotterdam)
  vrijdag 12 februari 2016 @ 17:41:55 #80
369021 tfors
gaarne wijzigen naar #ANONIEM
pi_159864334
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2016 17:16 schreef IceCreamSandwich het volgende:
Hallo,

Ik ben van plan om aankomend schooljaar te beginnen met econometrie. Alleen ik merk dat ik behoorlijk twijfel aan het niveau. Aan de ene kant heb ik van kinds af aan altijd enorme interesse gehad in rekenen en wiskunde. Op de middelbare school heb ik alles helaas laten vallen (beetje het opstandige puber syndroom) en zelfs voor Wiskunde A (met E&M) gekozen in plaats van wiskunde B.

Vervolgens heb ik een bedrijfskundige studie gekozen met zo goed als géén wiskunde. Omdat ik nu pas een beetje volwassen begin te worden zie ik in dat ik het niet zo handig heb aangepakt. Mijn passie ligt en lag eigenlijk altijd in de bèta-kant en ik merk ook dat ik erg slecht ben in het simpelweg onthouden van zaken. Maar als ik dan bezig ben met iets wat ik leuk vind én waar je inzicht voor nodig (zoals wiskunde) gaat dat me prima af.

Nu heb ik een tussenjaar genomen en ik ben nu bezig met het rechtzetten van mijn achterstand. Ik heb zonder enige voorkennis de 4 boeken van getal&ruimte Wiskunde B in 3 weken afgerond (wel fulltime leren) en ik doe nu Wiskunde D (Ik weet dat dit misschien niet al te veel toevoegt kwa kennis maar nu ik toch bezig ben..)

Alleen nu komt het belangrijkste, de juiste studie kiezen. Waar ik al over uit ben is dat het iets wiskundigs wordt. Ik ben aan de ene kant geen genie maar ik denk dat ik met de juiste motivatie en inzet wel in staat zou moeten zijn om een wiskundige studie af te ronden. (Al dan niet als middenmoot student).

Mijn vraag aan jullie (econometrie en bèta-studenten) is: hoe kijken jullie aan over de capaciteiten die je nodig hebt om een dergelijke studie af te ronden. Mijn idee van mensen met een pittige bèta-studie is toch wel dat het toch wel briljante mensen zijn en daarom twijfel ik een beetje of ik het zelf wel aan zou kunnen. De juiste motivatie en houding heb ik nu inmiddels wél (itt tot vroeger)
Als student aan een "pittige beta-studie" beschouw ik mezelf niet als briljant. Het is wel hard werken.
pi_159867923
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2016 17:41 schreef tfors het volgende:

[..]

Als student aan een "pittige beta-studie" beschouw ik mezelf niet als briljant. Het is wel hard werken.
Briljant is ook misschien een beetje overdreven. Ik bedoel meer van altijd al de slimste van de klas geweest, zonder moeite cum laude vwo gehaald en zulke dingen.
pi_159868150
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2016 17:16 schreef IceCreamSandwich het volgende:

Mijn vraag aan jullie (econometrie en bèta-studenten) is: hoe kijken jullie aan over de capaciteiten die je nodig hebt om een dergelijke studie af te ronden. Mijn idee van mensen met een pittige bèta-studie is toch wel dat het toch wel briljante mensen zijn en daarom twijfel ik een beetje of ik het zelf wel aan zou kunnen. De juiste motivatie en houding heb ik nu inmiddels wél (itt tot vroeger)
Het eerste jaar is nog niet zo heel moeilijk, het moeilijke komt pas aan het tweede en begin derde jaar en in je master uiteraard, waar je al die wiskundekennis van ongeveer 42 ects moet gaan toepassen op de economie en op hoe je econometrische modellen maakt.
Als je alles goed bijhoudt, moet je wel minstens het eerste jaar kunnen halen.
Aan de Wiskunde B kennis heb je niet zo heel veel, alles wordt weer vanaf het begin uitgelegd. Misschien dat de kleine bewijsjes bij de wiskundevakken je wat tegen zullen vallen, maar de moeilijkheidsgraad wordt over het algemeen zwaar overdreven vind ik. Bij de UvA is het zo dat wanneer je de vakken Wiskunde en Statistiek bij Economie en Bedrijfskunde met een 7.5+ hebt afgesloten en Wiskunde A hebt gedaan, dat je dan gewoon zonder al te veel problemen toegelaten wordt.
Niet geschoten is altijd mis ;)
Ik zit trouwens nog in mijn eerste jaar btw.
  vrijdag 12 februari 2016 @ 21:08:27 #83
369021 tfors
gaarne wijzigen naar #ANONIEM
pi_159870464
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2016 20:08 schreef IceCreamSandwich het volgende:

[..]

Briljant is ook misschien een beetje overdreven. Ik bedoel meer van altijd al de slimste van de klas geweest, zonder moeite cum laude vwo gehaald en zulke dingen.
Ook niet. Ik denk dat het belangrijkste is dat je hard (lees effectief) kunt werken.
pi_159881925
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2016 17:16 schreef IceCreamSandwich het volgende:
Hallo,

Ik ben van plan om aankomend schooljaar te beginnen met econometrie. Alleen ik merk dat ik behoorlijk twijfel aan het niveau. Aan de ene kant heb ik van kinds af aan altijd enorme interesse gehad in rekenen en wiskunde. Op de middelbare school heb ik alles helaas laten vallen (beetje het opstandige puber syndroom) en zelfs voor Wiskunde A (met E&M) gekozen in plaats van wiskunde B.

Vervolgens heb ik een bedrijfskundige studie gekozen met zo goed als géén wiskunde. Omdat ik nu pas een beetje volwassen begin te worden zie ik in dat ik het niet zo handig heb aangepakt. Mijn passie ligt en lag eigenlijk altijd in de bèta-kant en ik merk ook dat ik erg slecht ben in het simpelweg onthouden van zaken. Maar als ik dan bezig ben met iets wat ik leuk vind én waar je inzicht voor nodig (zoals wiskunde) gaat dat me prima af.

Nu heb ik een tussenjaar genomen en ik ben nu bezig met het rechtzetten van mijn achterstand. Ik heb zonder enige voorkennis de 4 boeken van getal&ruimte Wiskunde B in 3 weken afgerond (wel fulltime leren) en ik doe nu Wiskunde D (Ik weet dat dit misschien niet al te veel toevoegt kwa kennis maar nu ik toch bezig ben..)

Alleen nu komt het belangrijkste, de juiste studie kiezen. Waar ik al over uit ben is dat het iets wiskundigs wordt. Ik ben aan de ene kant geen genie maar ik denk dat ik met de juiste motivatie en inzet wel in staat zou moeten zijn om een wiskundige studie af te ronden. (Al dan niet als middenmoot student).

Mijn vraag aan jullie (econometrie en bèta-studenten) is: hoe kijken jullie aan over de capaciteiten die je nodig hebt om een dergelijke studie af te ronden. Mijn idee van mensen met een pittige bèta-studie is toch wel dat het toch wel briljante mensen zijn en daarom twijfel ik een beetje of ik het zelf wel aan zou kunnen. De juiste motivatie en houding heb ik nu inmiddels wél (itt tot vroeger)
Als jij jezelf er toe kunt zetten om in 3 weken op je eigen houtje wiskunde B boeken door te nemen, dan komt het wel goed. Er lopen zeker wat geniën rond, en als je echt helemaal geen hol van wiskunde snapt (lees: als je nooit hebt geprobeerd het te snappen) dan gaat het niet lukken. Maar ik kan echt geen bewijzen dromen of in m'n hoofd integralen visualiseren ofzo. Gewoon alles netjes bijhouden en dan lukt het wel.
Op dinsdag 23 november 2010 02:22 schreef Braddie het volgende:
Haal van internet af man.
pi_160089148
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2016 17:24 schreef bitowner het volgende:
Van mijn kant ook even een vraagje,

Hoe verhouden de vakken analyse 1 & 2 ( en eventueel matrix algebra 1 & 2 ) zich met de rest van de bachelor econometrie qua niveau en werklast ? (in Rotterdam)
Analyse, zowel 1 als 2, wordt wel als een van de moeilijkere vakken in het eerste jaar beschouwd. Met name voor analyse 1 zul je veel moeten werken. Matrix is over het algemeen een wat softer vak. Komt eigenlijk neer op wat trucjes met matrices uitvoeren en wat bewijzen leren.
  Redactie Sport maandag 22 februari 2016 @ 09:11:50 #86
274204 crew  Mexicanobakker
pi_160111473
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2016 12:54 schreef Wouterw17 het volgende:

[..]

Analyse, zowel 1 als 2, wordt wel als een van de moeilijkere vakken in het eerste jaar beschouwd. Met name voor analyse 1 zul je veel moeten werken. Matrix is over het algemeen een wat softer vak. Komt eigenlijk neer op wat trucjes met matrices uitvoeren en wat bewijzen leren.
Mwah, hangt wel heel erg af van wat je ligt. Er zijn ook mensen die veel meer met de analytische wiskunde hebben dan met matrixalgebra.

Al denk ik dat gemiddeld genomen datgene wat je zegt wel klopt. En ik hoor zelf ook niet bij de bovengenoemde groep.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_178487419
Voorzien!

[ Bericht 49% gewijzigd door Cokelinx op 13-04-2018 17:54:23 ]
pi_178532631
Hier ectrie premaster student aan de VU, kan volgend jaar vrijwel zeker aan de master beginnen *O*
pi_178534698
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2016 17:16 schreef IceCreamSandwich het volgende:
Mijn idee van mensen met een pittige bèta-studie is toch wel dat het toch wel briljante mensen zijn en daarom twijfel ik een beetje of ik het zelf wel aan zou kunnen. De juiste motivatie en houding heb ik nu inmiddels wél (itt tot vroeger)
Het zijn meestal de mensen met de juiste werkhouding en discipline. "Briljantie" wordt schromelijk overschat.
-
pi_178542811
quote:
0s.gif Op zondag 15 april 2018 15:58 schreef Straalkachel het volgende:
Hier ectrie premaster student aan de VU, kan volgend jaar vrijwel zeker aan de master beginnen *O*
Zou jij mij eens kunnen berichten? Dank!
pi_178549671
quote:
0s.gif Op zondag 15 april 2018 15:58 schreef Straalkachel het volgende:
Hier ectrie premaster student aan de VU, kan volgend jaar vrijwel zeker aan de master beginnen *O*
Ik heb je berichtje gelezen echter ben ik nog gebonden aan de 'private message beperking' die nog 4 dagen duurt helaas. Tevens las ik in een ander topic dat je vlakbij het Amstelstation woont, ik woon er ook in de buurt dus mogelijkerwijs kennen wij elkaar!
pi_178553848
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2018 11:55 schreef Cokelinx het volgende:

[..]

Ik heb je berichtje gelezen echter ben ik nog gebonden aan de 'private message beperking' die nog 4 dagen duurt helaas. Tevens las ik in een ander topic dat je vlakbij het Amstelstation woont, ik woon er ook in de buurt dus mogelijkerwijs kennen wij elkaar!
Dat zou zomaar eens kunnen :). Heb je wat vragen? wellicht interessant voor andere lezers.
pi_178555866
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2018 14:37 schreef Straalkachel het volgende:

[..]

Dat zou zomaar eens kunnen :). Heb je wat vragen? wellicht interessant voor andere lezers.
Ja, welke vakken volg jij voor je pre-master? En welke master ga je doen?
pi_178555932
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2018 15:58 schreef Cokelinx het volgende:

[..]

Ja, welke vakken volg jij voor je pre-master? En welke master ga je doen?
Zou je ook nog wat kunnen vertellen over je voorbereiding? Ben je er fulltime mee bezig geweest bijv.
pi_178571769
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2018 15:58 schreef Cokelinx het volgende:

[..]

Ja, welke vakken volg jij voor je pre-master? En welke master ga je doen?
Econometrics I: Introductie econometrie: gericht op uni- en multivariate linear regression models, gauss markov assumptions
Econometrics II: Instrument variables, endogeneity, binary data, multinomial data, censored/truncated models
Econometrics III: Multivariate time series + programming assigments
Financial Econometrics: ARCH/GARCH, SVM models + programming assignments

Ik ga voor de master Financial Econometrics.

Qua voorbereiding heb ik niet zo heel veel gedaan, ik wist niet precies wat ik kon verwachten. Ik ben al heel erg veel wiskunde gewend dus ik kon me goed aanpassen. Voor sommige vakken ben ik zeker wel full-time bezig geweest (bv ectrie 3). Dit komt voornamelijk omdat ik een stuk basiskennis time series miste. (Het was net als leren rennen zonder eerst te kunnen lopen :P). De "pre-master" bestaat uit een select aantal vakken van de bachelor, de vakken hoeven niet altijd op elkaar voort te bouwen. Soms mis je dus gewoon basiskennis. Maar met een goede dosis motivatie en discipline is het allemaal goed gekomen.

[ Bericht 9% gewijzigd door Straalkachel op 17-04-2018 10:38:47 ]
pi_178572896
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2018 10:06 schreef Straalkachel het volgende:

[..]

Econometrics I: Introductie econometrie: gericht op uni- en multivariate linear regression models, gauss markov assumptions
Econometrics II: Instrument variables, endogeneity, binary data, multinomial data, censored/truncated models
Econometrics III: Multivariate time series + programming assigments
Financial Econometrics: ARCH/GARCH, SVM models + programming assignments

Ik ga voor de master Financial Econometrics.

Qua voorbereiding heb ik niet zo heel veel gedaan, ik wist niet precies wat ik kon verwachten. Ik ben al heel erg veel wiskunde gewend dus ik kon me goed aanpassen. Voor sommige vakken ben ik zeker wel full-time bezig geweest (bv ectrie 3). Dit komt voornamelijk omdat ik een stuk basiskennis time series miste. (Het was net als leren rennen zonder eerst te kunnen lopen :P). De "pre-master" bestaat uit een select aantal vakken van de bachelor, de vakken hoeven niet altijd op elkaar voort te bouwen. Soms mis je dus gewoon basiskennis. Maar met een goede dosis motivatie en discipline is het allemaal goed gekomen.
Ik ga precies hetzelfde doen wat jij gaat doen maar ik mag Econometrics I laten hangen omdat ik dat op de UvA al behaald heb in een transition minor. Ik moet dan wel Numerical Methods erbij pakken dus 4 vakken volgend jaar.

Ik zou graag nu al willen beginnen met de voorbereiding dus ik vraag me af of ik het een en ander van je kan overnemen: readers/boeken/assignments om hiermee alvast mee te starten en in de zomer er fulltime mee bezig te zijn.

En in welke taal wordt er geprogrammeerd? Is dat Java? Of mag er ook in Python/Matlab assignments worden ingeleverd?
pi_178582341
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2018 11:09 schreef Cokelinx het volgende:

[..]

Ik ga precies hetzelfde doen wat jij gaat doen maar ik mag Econometrics I laten hangen omdat ik dat op de UvA al behaald heb in een transition minor. Ik moet dan wel Numerical Methods erbij pakken dus 4 vakken volgend jaar.

Ik zou graag nu al willen beginnen met de voorbereiding dus ik vraag me af of ik het een en ander van je kan overnemen: readers/boeken/assignments om hiermee alvast mee te starten en in de zomer er fulltime mee bezig te zijn.

En in welke taal wordt er geprogrammeerd? Is dat Java? Of mag er ook in Python/Matlab assignments worden ingeleverd?
Je kan je mailadres pm'en en dan stuur ik wat lesmateriaal. Bij ectrie III gebruiken we Ox(niet aan beginnen), maar voor de assignments mag je Python/Matlab gebruiken. Daarnaast wil ik je adviseren om Introduction to Time Series in periode 1 te volgen, dit maakt ectrie III echt een heel stuk makkelijker.

[ Bericht 2% gewijzigd door Straalkachel op 17-04-2018 17:49:13 ]
pi_178586240
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2018 17:44 schreef Straalkachel het volgende:

[..]

Je kan je mailadres pm'en en dan stuur ik wat lesmateriaal. Bij ectrie III gebruiken we Ox(niet aan beginnen), maar voor de assignments mag je Python/Matlab gebruiken. Daarnaast wil ik je adviseren om Introduction to Time Series in periode 1 te volgen, dit maakt ectrie III echt een heel stuk makkelijker.
Zou jij mij je mailadres kunnen pm'en (zit nog vast aan m'n beperking).

Bij Numerical Methods part 2 schijnen ze ook te werken met Ox, heb er verder nooit van gehoord. Waarom hoefde jij Numerical Methods niet te volgen?

Wat betreft Introduction to Time Series, goede tip! Het schijnt dat Empirical Finance ook een handig vak is voor de master.

Heb je al enig idee wat het niveau is betreffende de master? Op de uva doen de mensen die ik ken de master in twee jaar. Wat is jouw voornemen?
Heb me vandaag eens verder verdiept in de master en de track Financial Engineering lijkt me ook heel erg interessant. Heb jij hier ook naar gekeken?

Dank (: !
pi_178586396
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2018 20:34 schreef Cokelinx het volgende:

Bij Numerical Methods part 2 schijnen ze ook te werken met Ox, heb er verder nooit van gehoord.
Ox is echt verschrikkelijk, er is niet echt een community waar je op kunt bouwen wanneer je tegen een probleem aan loopt. Je moet de taal echt goed vanuit scratch leren. Ik heb ook niet echt het idee dat het in het bedrijfsleven gebruikt wordt, ik denk meer Python/R. Het 'gevaar' van Python is dat de verleiding groot is om packages zoals statsmodels te gebruiken, hier leer je niet echt veel van.

quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2018 20:34 schreef Cokelinx het volgende:

[..]


Heb je al enig idee wat het niveau is betreffende de master? Op de uva doen de mensen die ik ken de master in twee jaar. Wat is jouw voornemen?
Ik heb geen idee wat het niveau is, maar een docent(afkomstig van EUR) heeft mij verteld dat Ectrie op de VU van vrij hoog niveau is.Ik heb ook gehoord dat veel ex-premaster studenten die nu in de master zitten cum-laude afstuderen. Vrij moeilijk te zeggen dus, misschien kan iemand anders hier een antwoord op geven. Mijn voornemen is om het nominaal (1 jaar) af te ronden.

quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2018 20:34 schreef Cokelinx het volgende:

[..]

Heb me vandaag eens verder verdiept in de master en de track Financial Engineering lijkt me ook heel erg interessant. Heb jij hier ook naar gekeken?
Financial Engineering valt onder OR, als je de bovenstaande vakken hebt gevolgd ben je niet toelaatbaar voor OR. Als je voor OR wilt gaan moet je een ander vakkenpakket volgen.

[ Bericht 12% gewijzigd door Straalkachel op 17-04-2018 20:50:18 ]
pi_178593252
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2018 20:42 schreef Straalkachel het volgende:

[..]

Ox is echt verschrikkelijk, er is niet echt een community waar je op kunt bouwen wanneer je tegen een probleem aan loopt. Je moet de taal echt goed vanuit scratch leren. Ik heb ook niet echt het idee dat het in het bedrijfsleven gebruikt wordt, ik denk meer Python/R. Het 'gevaar' van Python is dat de verleiding groot is om packages zoals statsmodels te gebruiken, hier leer je niet echt veel van.

[..]

Ik heb geen idee wat het niveau is, maar een docent(afkomstig van EUR) heeft mij verteld dat Ectrie op de VU van vrij hoog niveau is.Ik heb ook gehoord dat veel ex-premaster studenten die nu in de master zitten cum-laude afstuderen. Vrij moeilijk te zeggen dus, misschien kan iemand anders hier een antwoord op geven. Mijn voornemen is om het nominaal (1 jaar) af te ronden.

[..]

Financial Engineering valt onder OR, als je de bovenstaande vakken hebt gevolgd ben je niet toelaatbaar voor OR. Als je voor OR wilt gaan moet je een ander vakkenpakket volgen.
Hartelijk bedankt voor je antwoorden op mijn vragen, dit waardeer ik, en mogelijk andere ook, zeer (:!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')