Thanks voor je reactie, ik film veel aftermovies dus dan is een glidecam achtig iets wel een must.quote:Op dinsdag 10 maart 2015 17:25 schreef shiznuts het volgende:
Moet je ff reviews gaan doornemen. Cheesycam ofzo.
Mwah, heb zelf iets van www.aliexpress.com gehaald. Je hebt ook wel http://www.linkdelight.com met van dat spul. Maar goed, dat was dan weer de helft van wat je daar noemt. Mja, paar keer mee gespeeld, maar het is het toch niet. Niet dat ik wel uit de voeten zou kunnen met een echte Steadicam of Glidecam. Je moet het balanceren en fly-en onder de knie hebben en dat is gewoon uren, dagen, weken, maanden, jaren aan oefening.
En vooral met spul dat al niet zo deugt als duur spul, ga je snel opgeven (ik tenminste). Of je huurt iemand in, of het wordt gimballen. Ben wel benieuwd naar die nieuwe Pilotfly... Ook de Nebula 4000 is populair, maar die komt nogal digitaal gecorrigeerd jerky over. Die Pilotfly zag er in een demo vrij organisch uit qua beweging...
... maar ja, 750 dollah! Wel een pistolgrip device, niet zoiets als de MOVI/Ronin. Die wegen trouwens de tering. Lijkt me niks om met zoiets te schieten. Zo'n Pilotfly kan ik me nog voorstellen.
~ https://www.facebook.com/pilotflytech / http://copter-rc.com/en/c(...)asix-stabilizer.html
Ik heb (op aanraden van veel youtubers) een laieng p-04 (correct me if i'm wrong) gekocht. Vooral de gimbal erop is écht ongelofelijk smooth, stuk beter dan glidecam.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 16:17 schreef JasonSub het volgende:
http://audiojungle.net/ voor het kopen van losse effecten.
Videocopilot heeft een aantal goede packs:
https://www.videocopilot.net/products/motionpulse/
https://www.videocopilot.net/products/proscores/
Maar goede vraag Susteren, ben benieuwd of andere mensen hier nog suggesties hebben
[..]
Thanks voor je reactie, ik film veel aftermovies dus dan is een glidecam achtig iets wel een must.
De set-up die je veel ziet is de FS700 + Glidecam 4000
Heb toevallig gister met een Flycam Nano gewerkt (Chinese versie van de Glidecam)
Vergt inderdaad veel oefening voor dat je er wat fatsoenlijks mee kan, denk dat ik gewoon zo'n chinese Glidecam aanschaf en dan ooit een keer een gimball.
Wat vinden jullie? 450 euro per dag is naar mijn mening erg schappelijk, er zijn collega's die nog niet voor een veelvoud hiervan hun bed uitkomen.quote:Wat is je dagprijs?
450 euro.
Nee dag, dat gaat het niet worden. Dat kan echt niet.
Zou die opdrachtgever niets serieus nemen.quote:Op woensdag 18 maart 2015 10:34 schreef Susteren het volgende:
Net een wel heel korte afspraak gehad voor samenwerking.
[..]
Wat vinden jullie? 450 euro per dag is naar mijn mening erg schappelijk, er zijn collega's die nog niet voor een veelvoud hiervan hun bed uitkomen.
Thanks.quote:Op dinsdag 17 maart 2015 17:15 schreef shiznuts het volgende:
Native mount: Olympus 75mm f/1.8. Samyang/Rokinon/Walimex 85mm/135mm? Panasonic 100-300mm? SLR Magic 50mm T0.95?
Van Nikon heb je de awesome 80-200mm f/2.8D ED lens (die en de 28-70mm f/2.8D ED werden gebruikt om de Bourne films mee te filmen , heb ze zelf ook allebei). Voor Canon zou ik het zo 1-2-3 niet weten. Geloof dat een Tamron 24-70mm f/2.8 VC erg populair is?
Verder gaat fullframe glas al snel richting f/2.8 en f/4. En hoewel je bij M43 wel te maken hebt met het wat lastiger neerzetten van een shallow depth of field, blijven f/1.8 of T0.95 natuurlijk lichtwaarden waar je 'u' tegen zegt.
Is dit sarcascasme?quote:Op woensdag 18 maart 2015 11:02 schreef Drommelsch85 het volgende:
Uurtarief van 60 euro voor 8 uur werk is inderdaad niet raar.
Professionele cameramannen werden altijd voor 500 euro per dag gehuurd. Een professionele editor zit op 750 per dag.quote:Op woensdag 18 maart 2015 10:34 schreef Susteren het volgende:
Net een wel heel korte afspraak gehad voor samenwerking.
[..]
Wat vinden jullie? 450 euro per dag is naar mijn mening erg schappelijk, er zijn collega's die nog niet voor een veelvoud hiervan hun bed uitkomen.
Nee hoor ik reken dat ook, maar lang niet altijd. Hangt een beetje van het project af, bij een vrij simpele video voor een evenement loopt 8*60/uur nogal snel op en maak ik een projectprijs. Is wat anders als je een trouwvideo gaat doen waar timing veel belangrijker is.quote:Op woensdag 18 maart 2015 11:08 schreef hoink581 het volgende:
[..]
Is dit sarcascasme?
Ik zit niet aan die prijs. Om de zoveel tijd draai ik het op.
Ffuuuuck ik kan nog zoveel meer vragen.quote:Op woensdag 18 maart 2015 11:12 schreef Drommelsch85 het volgende:
[..]
Nee hoor ik reken dat ook, maar lang niet altijd. Hangt een beetje van het project af, bij een vrij simpele video voor een evenement loopt 8*60/uur nogal snel op en maak ik een projectprijs.
Dan zul je ook wel op een ander niveau zitten, toch? Als in, opdrachten voor echt grote merken in de reclamewereld? Ik ben nog niet zo ver dat ik met een hele bus vol gear kom aanslepen en alleen al meerdere (dure) bodies, dikke lenzen en gimbals bezit.quote:Op woensdag 18 maart 2015 11:13 schreef hoink581 het volgende:
[..]
Ffuuuuck ik kan nog zoveel meer vragen.
Het bedrijf waar ik stage liep, vroeg nog wel een stukje meer hoor. ¤1400 per dag is het daar.quote:Op woensdag 18 maart 2015 11:10 schreef hoink581 het volgende:
[..]
Professionele cameramannen werden altijd voor 500 euro per dag gehuurd. Een professionele editor zit op 750 per dag.
Maar dat is met eigen gear en niet per persoon hoop ik.quote:Op woensdag 18 maart 2015 11:20 schreef Peter_Aragorn het volgende:
[..]
Het bedrijf waar ik stage liep, vroeg nog wel een stukje meer hoor. ¤1400 per dag is het daar.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |