oh wat verschrikkelijk die games lijken me zo gaaf, maar zo'n nun-chuckquote:Op vrijdag 13 februari 2015 21:53 schreef nomar83 het volgende:
[..]
Ja, je hebt een pookje nodig om te lopen.
Tijd om dat te veranderen mevrouwquote:Op vrijdag 13 februari 2015 22:20 schreef Mvr.Poes het volgende:
[..]
Ik heb een medestander die nog nooit Zelda heeft gespeeld!
Ik moet je teleurstellen Heb wel alle 2D-Zelda spellen uitgespeeld, alleen de 3D-delen dus nog niet (al heb ik ze wel al allemaal in huis). Vind bij veel spellen 2D gewoon veel fijner en leuker spelen, sowieso overzichtelijker. In combinatie dat mijn voorkeur vaak toch uitgaat naar de wat oudere spellen.quote:Op vrijdag 13 februari 2015 22:20 schreef Mvr.Poes het volgende:
[..]
Ik heb een medestander die nog nooit Zelda heeft gespeeld!
de nun-Chuck ligt wel fijn in de hand vind ik. Ik vind eerder de Wii-mote zelf vervelend. Heb de eerste Zelda die op de Wii verscheen ook bewust voor de GameCube gehaald toentertijd, die kun je gewoon met een wavebird op je Wii spelen.quote:Op vrijdag 13 februari 2015 22:27 schreef DjUntzUntz het volgende:
[..]
oh wat verschrikkelijk die games lijken me zo gaaf, maar zo'n nun-chuck
de nunchuck houd ideaal vast vind ik.quote:Op vrijdag 13 februari 2015 22:27 schreef DjUntzUntz het volgende:
[..]
oh wat verschrikkelijk die games lijken me zo gaaf, maar zo'n nun-chuck
killer instinctquote:Op vrijdag 13 februari 2015 14:32 schreef koei het volgende:
[..]
Op de SNES hebben ze enkel de Donkey Kong- en battletoads-serie gemaakt toch? Op de N64 hebben ze veel meer goede games gemaakt. Twee banjo's, Donkey Kong 64, Goldeneye, Conker's bad fur day... Qua genres ook een stuk gevarieerder.
Plus dat ontwikkelen voor de NES/SNES ook zoveel simpeler was dan voor alle opvolgers.
Feit blijft dat het 16-bit was, en daardoor veel beperkter in vergelijking met alles wat later kwam. Zelfs met super megatonchip erin lijkt dat me veel minder programmeerwerk dan een spel voor de N64 of later. Tenminste, voor een zelfde soort spel dan natuurlijk want een platformer met tig afwisselende werelden is niet te vergelijken met een pong ofzo.quote:Op zaterdag 14 februari 2015 08:09 schreef Pheno het volgende:
[..]
killer instinct
En juist omdat de snes een stuk beperkter was, was het knap dat ze alle mogelijkheden van een arcadespel op een cartridge konden proppen ( alleen de cutscenes waren te groot om erop te zetten).
vergis je niet in de snes en 'makkelijk': super fx, dsp, sa en allerlei andere chips zitten in sommige cartridges. Dat wss eigenlijk voor developers het meest fantastische aan het apparaat: Nintendo had extra pinnetjes gereserveerd om te communiceren met componenten in de cartridge. Zo konden er upgrades of nieuwe processoren in de cartridge gestopt worden, zoals de overbekende super fx. Dus ipv een bekende api die gewoon vaststaat zoals tegenwoordig, had je nieuwe mogelijkheden door te kiezen voor extra chips.
Dat was een van de hardnekkige reden om cartridges te blijven gebruiken, ook met n64. Op een cd gaat dat wat lastig
/einde emulatorprogrammeurmodus
Goede inhoudelijke post Dat geeft alleen maar aan dat ik gelijk hebquote:
Nee, je hebt het niet . Het is juist enorm moeilijk om voor die systemen te programmeren dan voor huidige systemen. Huidige systemen kunnen veel meer aan, en parallel programmeren blijft een bitch, maar de limitaties van een NES, SNES of N64 zijn van een andere orde. Het is juist geweldig dat er dit soort spellen uit zijn gebracht .quote:Op zaterdag 14 februari 2015 14:51 schreef koei het volgende:
[..]
Goede inhoudelijke post Dat geeft alleen maar aan dat ik gelijk heb
Maar dat komt vooral omdat er in de loop der tijd steeds meer tools zijn uitgekomen die het programmeren makkelijker maken, maar als je op 0 moet beginnen en geen hulpmiddelen mag gebruiken, is het tig keer makkelijker om een 2D SNES-game te maken, dan om een free roaming 3D game te maken. Waarom hebben ze nu anders teams van honderden mensen jarenlang aan één game werken, terwijl dat vroeger veel kleinere teams waren? Dat is niet omdat het nu zoveel makkelijker gaat of omdat ze graag extra geld uitgeven. Een team dat vroeger een SNES-game maakte, kan nu niet met dezelfde groep mensen in dezelfde tijd een volledige game in elkaar draaien, zelfs al zouden ze qua programmeerkennis helemaal up to date zijn. Dat ze er toentertijd nog veel uit hebben gehaald zal ik zeker niet ontkennen, maar dat is een andere discussie.quote:Op zaterdag 14 februari 2015 14:57 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Nee, je hebt het niet . Het is juist enorm moeilijk om voor die systemen te programmeren dan voor huidige systemen. Huidige systemen kunnen veel meer aan, en parallel programmeren blijft een bitch, maar de limitaties van een NES, SNES of N64 zijn van een andere orde. Het is juist geweldig dat er dit soort spellen uit zijn gebracht .
Je bedoeld zijn pet waarschijnlijk, die heeft die wegens beperkingen van de hardware.quote:Op zaterdag 14 februari 2015 15:09 schreef Notorious_Roy het volgende:
Koei, zoek eens op waarom Mario een snor heeft.
Omdat hij te lui is om zich goed te scherenquote:Op zaterdag 14 februari 2015 15:09 schreef Notorious_Roy het volgende:
Koei, zoek eens op waarom Mario een snor heeft.
Vroeger moest men voor elk spel dat ze uitbrachten weer compleet van scratch beginnen. Engines bestonden nauwelijks. Daar is een enorme professionalisering in ontwikkeld, met veel middleware dat door 3rd party partijen wordt ontwikkeld. Tot engines aan toe. De focus van zo'n team kan dan volledig op het spel liggen, ipv het aansturen van alle obscure dingen in een console of PC. Dat teams groter zijn heeft andere redenen. Zoveel programmeurs zitten er niet aan een spel te werken. Wellicht een team dat aan tooling werkt en een team dat aan core/engine spul specifiek werkt. Maar dat zullen er geen 50 zijn. Het meerendeel zijn artists e.d. om het allemaal aan elkaar te knopen.quote:Op zaterdag 14 februari 2015 15:05 schreef koei het volgende:
[..]
Maar dat komt vooral omdat er in de loop der tijd steeds meer tools zijn uitgekomen die het programmeren makkelijker maken, maar als je op 0 moet beginnen en geen hulpmiddelen mag gebruiken, is het tig keer makkelijker om een 2D SNES-game te maken, dan om een free roaming 3D game te maken. Waarom hebben ze nu anders teams van honderden mensen jarenlang aan één game werken, terwijl dat vroeger veel kleinere teams waren? Dat is niet omdat het nu zoveel makkelijker gaat of omdat ze graag extra geld uitgeven. Een team dat vroeger een SNES-game maakte, kan nu niet met dezelfde groep mensen in dezelfde tijd een volledige game in elkaar draaien, zelfs al zouden ze qua programmeerkennis helemaal up to date zijn. Dat ze er toentertijd nog veel uit hebben gehaald zal ik zeker niet ontkennen, maar dat is een andere discussie.
quote:Op zaterdag 14 februari 2015 15:11 schreef DJ_ het volgende:
[..]
Je bedoeld zijn pet waarschijnlijk, die heeft die wegens beperkingen van de hardware.
http://www.gameinformer.c(...)ezuka-interview.aspxquote:This goes into [a] technical explanation of the number of colors that you could use in the early days. Mario was originally red, blue, white, and black. Maybe it was around the time of Super Mario Bros. 3 that we changed his hair to a different color. What really happened was that, when drawing the character, it became much easier to draw the mustache as an extension of the outline of his nose. Using that same color of black, we drew the mustache. But then we felt bad for Mario that he didn't have a distinct hair color, so we gave him brown hair.
Die wist ik niet, wel dat die een pet heeft omdat haren te lastig waren,quote:Op zaterdag 14 februari 2015 15:13 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
[..]
http://www.gameinformer.c(...)ezuka-interview.aspx
Pas met de WiiU heeft Mario gewoon snor-physics .quote:Op zaterdag 14 februari 2015 15:16 schreef DJ_ het volgende:
[..]
Die wist ik niet, wel dat die een pet heeft omdat haren te lastig waren,
beetje het zelfde idee als de snor dus.
Ja, maar dan bevestig je toch alleen mijn punt? Een game voor een later platform is lastiger te maken dan voor de SNES alleen al vanwege het 3D en de omvang van de game. Dat er engines bestaan om het makkelijker te maken doet daar verder niets aan af, er zijn gewoon veel meer dingen waar rekening mee gehouden wordt, al is het alleen maar de spiegeling van het water of het bewegen van het haar. Juist omdat de eisen aan een game tegenwoordig ook veel hoger liggen maakt het al lastiger.quote:Op zaterdag 14 februari 2015 15:11 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Vroeger moest men voor elk spel dat ze uitbrachten weer compleet van scratch beginnen. Engines bestonden nauwelijks. Daar is een enorme professionalisering in ontwikkeld, met veel middleware dat door 3rd party partijen wordt ontwikkeld. Tot engines aan toe. De focus van zo'n team kan dan volledig op het spel liggen, ipv het aansturen van alle obscure dingen in een console of PC. Dat teams groter zijn heeft andere redenen. Zoveel programmeurs zitten er niet aan een spel te werken. Wellicht een team dat aan tooling werkt en een team dat aan core/engine spul specifiek werkt. Maar dat zullen er geen 50 zijn. Het meerendeel zijn artists e.d. om het allemaal aan elkaar te knopen.
De tools zijn beter, maar de talen e.d. zijn in die tijdsperiode niet of nauwelijks veranderd. Wat wel veranderd is zijn de hardware specs van veel consoles. Waar je vroeger maar 8kB aan memory had heb je nu 8Gb aan memory. Dat maakt het allemaal een stuk gemakkelijker om grotere en epische spellen te maken, maar dat is dan waarom hetzelfde team van vroeger geen game van nu kan maken: de spellen zijn vooral veel groter.
Nee, want het is toch juist makkelijker geworden om voor die systemen wat te maken dan voor oudere systemen, omdat je daar zelf het werk moet doen en dus langer bezig bent om naar een eindresultaat te werken. Of iets 2D of 3D is doet daar niets aan af.quote:Op zaterdag 14 februari 2015 15:25 schreef koei het volgende:
[..]
Ja, maar dan bevestig je toch alleen mijn punt? Een game voor een later platform is lastiger te maken dan voor de SNES alleen al vanwege het 3D en de omvang van de game. Dat er engines bestaan om het makkelijker te maken doet daar verder niets aan af, er zijn gewoon veel meer dingen waar rekening mee gehouden wordt, al is het alleen maar de spiegeling van het water of het bewegen van het haar. Juist omdat de eisen aan een game tegenwoordig ook veel hoger liggen maakt het al lastiger.
Ben ik niet met je eens, vooral omdat het bij de een gewoon de game naar jouw wens maken is, en je bij de ander met veel meer eisen rekening moet houden. Kijk alleen maar naar de doorlooptijd waarin een game door één developer met één team word afgeleverd. Maar goed, ik denk dat we het hier nooit over eens zullen wordenquote:Op zaterdag 14 februari 2015 15:30 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Nee, want het is toch juist makkelijker geworden om voor die systemen wat te maken dan voor oudere systemen, omdat je daar zelf het werk moet doen en dus langer bezig bent om naar een eindresultaat te werken. Of iets 2D of 3D is doet daar niets aan af.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |