abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 13 februari 2015 @ 22:27:10 #276
401350 DjUntzUntz
untz untz untz untz
pi_149649787
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 21:53 schreef nomar83 het volgende:

[..]

Ja, je hebt een pookje nodig om te lopen.
oh wat verschrikkelijk :( die games lijken me zo gaaf, maar zo'n nun-chuck :X
pi_149651078
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 22:20 schreef Mvr.Poes het volgende:

[..]

Ik heb een medestander die nog nooit Zelda heeft gespeeld! *O*
Tijd om dat te veranderen mevrouw :P
Opdonderdag 17 juni 2010 17:54 schreef Morthill het volgende
mijn tenen doen altijd pijn, krijg je als je regelmatig als vrouw door het leven gaat :X
  vrijdag 13 februari 2015 @ 23:31:58 #278
377147 VRIDZ
Robverdomme
pi_149652221
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 22:20 schreef Mvr.Poes het volgende:

[..]

Ik heb een medestander die nog nooit Zelda heeft gespeeld! *O*
Ik moet je teleurstellen ;) Heb wel alle 2D-Zelda spellen uitgespeeld, alleen de 3D-delen dus nog niet (al heb ik ze wel al allemaal in huis). Vind bij veel spellen 2D gewoon veel fijner en leuker spelen, sowieso overzichtelijker. In combinatie dat mijn voorkeur vaak toch uitgaat naar de wat oudere spellen.
Mario Sunshine / Galaxy zijn zo'n beetje de enige uitzonderingen daarop tot nog toe (FPS-games even niet meegerekend natuurlijk).
pi_149652647
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 22:27 schreef DjUntzUntz het volgende:

[..]

oh wat verschrikkelijk :( die games lijken me zo gaaf, maar zo'n nun-chuck :X
de nun-Chuck ligt wel fijn in de hand vind ik. Ik vind eerder de Wii-mote zelf vervelend. Heb de eerste Zelda die op de Wii verscheen ook bewust voor de GameCube gehaald toentertijd, die kun je gewoon met een wavebird op je Wii spelen.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
  zaterdag 14 februari 2015 @ 00:06:46 #280
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_149653468
Nunchuck+Wiimote was beste combi ooittttt. Niet voor motion controle ofzo, maar omdat je veel meer bewegingsruimte had.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_149654063
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 22:27 schreef DjUntzUntz het volgende:

[..]

oh wat verschrikkelijk :( die games lijken me zo gaaf, maar zo'n nun-chuck :X
de nunchuck houd ideaal vast vind ik.
pi_149656750
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 14:32 schreef koei het volgende:

[..]

Op de SNES hebben ze enkel de Donkey Kong- en battletoads-serie gemaakt toch? Op de N64 hebben ze veel meer goede games gemaakt. Twee banjo's, Donkey Kong 64, Goldeneye, Conker's bad fur day... Qua genres ook een stuk gevarieerder.

Plus dat ontwikkelen voor de NES/SNES ook zoveel simpeler was dan voor alle opvolgers.
killer instinct :{w

En juist omdat de snes een stuk beperkter was, was het knap dat ze alle mogelijkheden van een arcadespel op een cartridge konden proppen ( alleen de cutscenes waren te groot om erop te zetten).

vergis je niet in de snes en 'makkelijk': super fx, dsp, sa en allerlei andere chips zitten in sommige cartridges. Dat wss eigenlijk voor developers het meest fantastische aan het apparaat: Nintendo had extra pinnetjes gereserveerd om te communiceren met componenten in de cartridge. Zo konden er upgrades of nieuwe processoren in de cartridge gestopt worden, zoals de overbekende super fx. Dus ipv een bekende api die gewoon vaststaat zoals tegenwoordig, had je nieuwe mogelijkheden door te kiezen voor extra chips.

Dat was een van de hardnekkige reden om cartridges te blijven gebruiken, ook met n64. Op een cd gaat dat wat lastig :+

/einde emulatorprogrammeurmodus
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_149662138
quote:
7s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 08:09 schreef Pheno het volgende:

[..]

killer instinct :{w

En juist omdat de snes een stuk beperkter was, was het knap dat ze alle mogelijkheden van een arcadespel op een cartridge konden proppen ( alleen de cutscenes waren te groot om erop te zetten).

vergis je niet in de snes en 'makkelijk': super fx, dsp, sa en allerlei andere chips zitten in sommige cartridges. Dat wss eigenlijk voor developers het meest fantastische aan het apparaat: Nintendo had extra pinnetjes gereserveerd om te communiceren met componenten in de cartridge. Zo konden er upgrades of nieuwe processoren in de cartridge gestopt worden, zoals de overbekende super fx. Dus ipv een bekende api die gewoon vaststaat zoals tegenwoordig, had je nieuwe mogelijkheden door te kiezen voor extra chips.

Dat was een van de hardnekkige reden om cartridges te blijven gebruiken, ook met n64. Op een cd gaat dat wat lastig :+

/einde emulatorprogrammeurmodus
Feit blijft dat het 16-bit was, en daardoor veel beperkter in vergelijking met alles wat later kwam. Zelfs met super megatonchip erin lijkt dat me veel minder programmeerwerk dan een spel voor de N64 of later. Tenminste, voor een zelfde soort spel dan natuurlijk want een platformer met tig afwisselende werelden is niet te vergelijken met een pong ofzo.
RitseB: Dat leer je nog wel, koei heeft altijd gelijk
  zaterdag 14 februari 2015 @ 14:47:35 #284
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_149663872
Koei :')
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_149663966
quote:
10s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 14:47 schreef Notorious_Roy het volgende:
Koei :')
Goede inhoudelijke post ^O^ Dat geeft alleen maar aan dat ik gelijk heb :P
RitseB: Dat leer je nog wel, koei heeft altijd gelijk
  zaterdag 14 februari 2015 @ 14:57:16 #286
13783 Anthraxx
When you see the robot, drink!
pi_149664115
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 14:51 schreef koei het volgende:

[..]

Goede inhoudelijke post ^O^ Dat geeft alleen maar aan dat ik gelijk heb :P
Nee, je hebt het niet :P. Het is juist enorm moeilijk om voor die systemen te programmeren dan voor huidige systemen. Huidige systemen kunnen veel meer aan, en parallel programmeren blijft een bitch, maar de limitaties van een NES, SNES of N64 zijn van een andere orde. Het is juist geweldig dat er dit soort spellen uit zijn gebracht :).
  zaterdag 14 februari 2015 @ 15:02:04 #287
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_149664237
Dank je Annie.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_149664317
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 14:57 schreef Anthraxx het volgende:

[..]

Nee, je hebt het niet :P. Het is juist enorm moeilijk om voor die systemen te programmeren dan voor huidige systemen. Huidige systemen kunnen veel meer aan, en parallel programmeren blijft een bitch, maar de limitaties van een NES, SNES of N64 zijn van een andere orde. Het is juist geweldig dat er dit soort spellen uit zijn gebracht :).
Maar dat komt vooral omdat er in de loop der tijd steeds meer tools zijn uitgekomen die het programmeren makkelijker maken, maar als je op 0 moet beginnen en geen hulpmiddelen mag gebruiken, is het tig keer makkelijker om een 2D SNES-game te maken, dan om een free roaming 3D game te maken. Waarom hebben ze nu anders teams van honderden mensen jarenlang aan één game werken, terwijl dat vroeger veel kleinere teams waren? Dat is niet omdat het nu zoveel makkelijker gaat of omdat ze graag extra geld uitgeven. Een team dat vroeger een SNES-game maakte, kan nu niet met dezelfde groep mensen in dezelfde tijd een volledige game in elkaar draaien, zelfs al zouden ze qua programmeerkennis helemaal up to date zijn. Dat ze er toentertijd nog veel uit hebben gehaald zal ik zeker niet ontkennen, maar dat is een andere discussie.
RitseB: Dat leer je nog wel, koei heeft altijd gelijk
  zaterdag 14 februari 2015 @ 15:09:58 #289
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_149664446
Koei, zoek eens op waarom Mario een snor heeft.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_149664478
quote:
7s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 15:09 schreef Notorious_Roy het volgende:
Koei, zoek eens op waarom Mario een snor heeft.
Je bedoeld zijn pet waarschijnlijk, die heeft die wegens beperkingen van de hardware.
Opdonderdag 17 juni 2010 17:54 schreef Morthill het volgende
mijn tenen doen altijd pijn, krijg je als je regelmatig als vrouw door het leven gaat :X
pi_149664485
quote:
7s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 15:09 schreef Notorious_Roy het volgende:
Koei, zoek eens op waarom Mario een snor heeft.
Omdat hij te lui is om zich goed te scheren
RitseB: Dat leer je nog wel, koei heeft altijd gelijk
  zaterdag 14 februari 2015 @ 15:11:58 #292
13783 Anthraxx
When you see the robot, drink!
pi_149664505
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 15:05 schreef koei het volgende:

[..]

Maar dat komt vooral omdat er in de loop der tijd steeds meer tools zijn uitgekomen die het programmeren makkelijker maken, maar als je op 0 moet beginnen en geen hulpmiddelen mag gebruiken, is het tig keer makkelijker om een 2D SNES-game te maken, dan om een free roaming 3D game te maken. Waarom hebben ze nu anders teams van honderden mensen jarenlang aan één game werken, terwijl dat vroeger veel kleinere teams waren? Dat is niet omdat het nu zoveel makkelijker gaat of omdat ze graag extra geld uitgeven. Een team dat vroeger een SNES-game maakte, kan nu niet met dezelfde groep mensen in dezelfde tijd een volledige game in elkaar draaien, zelfs al zouden ze qua programmeerkennis helemaal up to date zijn. Dat ze er toentertijd nog veel uit hebben gehaald zal ik zeker niet ontkennen, maar dat is een andere discussie.
Vroeger moest men voor elk spel dat ze uitbrachten weer compleet van scratch beginnen. Engines bestonden nauwelijks. Daar is een enorme professionalisering in ontwikkeld, met veel middleware dat door 3rd party partijen wordt ontwikkeld. Tot engines aan toe. De focus van zo'n team kan dan volledig op het spel liggen, ipv het aansturen van alle obscure dingen in een console of PC. Dat teams groter zijn heeft andere redenen. Zoveel programmeurs zitten er niet aan een spel te werken. Wellicht een team dat aan tooling werkt en een team dat aan core/engine spul specifiek werkt. Maar dat zullen er geen 50 zijn. Het meerendeel zijn artists e.d. om het allemaal aan elkaar te knopen.

De tools zijn beter, maar de talen e.d. zijn in die tijdsperiode niet of nauwelijks veranderd. Wat wel veranderd is zijn de hardware specs van veel consoles. Waar je vroeger maar 8kB aan memory had heb je nu 8Gb aan memory. Dat maakt het allemaal een stuk gemakkelijker om grotere en epische spellen te maken, maar dat is dan waarom hetzelfde team van vroeger geen game van nu kan maken: de spellen zijn vooral veel groter.
  zaterdag 14 februari 2015 @ 15:13:17 #293
13783 Anthraxx
When you see the robot, drink!
pi_149664542
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 15:11 schreef DJ_ het volgende:

[..]

Je bedoeld zijn pet waarschijnlijk, die heeft die wegens beperkingen van de hardware.
quote:
This goes into [a] technical explanation of the number of colors that you could use in the early days. Mario was originally red, blue, white, and black. Maybe it was around the time of Super Mario Bros. 3 that we changed his hair to a different color. What really happened was that, when drawing the character, it became much easier to draw the mustache as an extension of the outline of his nose. Using that same color of black, we drew the mustache. But then we felt bad for Mario that he didn't have a distinct hair color, so we gave him brown hair.
http://www.gameinformer.c(...)ezuka-interview.aspx
pi_149664618
quote:
Die wist ik niet, wel dat die een pet heeft omdat haren te lastig waren,
beetje het zelfde idee als de snor dus.
Opdonderdag 17 juni 2010 17:54 schreef Morthill het volgende
mijn tenen doen altijd pijn, krijg je als je regelmatig als vrouw door het leven gaat :X
  zaterdag 14 februari 2015 @ 15:17:30 #295
13783 Anthraxx
When you see the robot, drink!
pi_149664651
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 15:16 schreef DJ_ het volgende:

[..]

Die wist ik niet, wel dat die een pet heeft omdat haren te lastig waren,
beetje het zelfde idee als de snor dus.
Pas met de WiiU heeft Mario gewoon snor-physics 8-).
pi_149664827
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 15:11 schreef Anthraxx het volgende:

[..]

Vroeger moest men voor elk spel dat ze uitbrachten weer compleet van scratch beginnen. Engines bestonden nauwelijks. Daar is een enorme professionalisering in ontwikkeld, met veel middleware dat door 3rd party partijen wordt ontwikkeld. Tot engines aan toe. De focus van zo'n team kan dan volledig op het spel liggen, ipv het aansturen van alle obscure dingen in een console of PC. Dat teams groter zijn heeft andere redenen. Zoveel programmeurs zitten er niet aan een spel te werken. Wellicht een team dat aan tooling werkt en een team dat aan core/engine spul specifiek werkt. Maar dat zullen er geen 50 zijn. Het meerendeel zijn artists e.d. om het allemaal aan elkaar te knopen.

De tools zijn beter, maar de talen e.d. zijn in die tijdsperiode niet of nauwelijks veranderd. Wat wel veranderd is zijn de hardware specs van veel consoles. Waar je vroeger maar 8kB aan memory had heb je nu 8Gb aan memory. Dat maakt het allemaal een stuk gemakkelijker om grotere en epische spellen te maken, maar dat is dan waarom hetzelfde team van vroeger geen game van nu kan maken: de spellen zijn vooral veel groter.
Ja, maar dan bevestig je toch alleen mijn punt? Een game voor een later platform is lastiger te maken dan voor de SNES alleen al vanwege het 3D en de omvang van de game. Dat er engines bestaan om het makkelijker te maken doet daar verder niets aan af, er zijn gewoon veel meer dingen waar rekening mee gehouden wordt, al is het alleen maar de spiegeling van het water of het bewegen van het haar. Juist omdat de eisen aan een game tegenwoordig ook veel hoger liggen maakt het al lastiger.
RitseB: Dat leer je nog wel, koei heeft altijd gelijk
  zaterdag 14 februari 2015 @ 15:30:31 #297
13783 Anthraxx
When you see the robot, drink!
pi_149664959
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 15:25 schreef koei het volgende:

[..]

Ja, maar dan bevestig je toch alleen mijn punt? Een game voor een later platform is lastiger te maken dan voor de SNES alleen al vanwege het 3D en de omvang van de game. Dat er engines bestaan om het makkelijker te maken doet daar verder niets aan af, er zijn gewoon veel meer dingen waar rekening mee gehouden wordt, al is het alleen maar de spiegeling van het water of het bewegen van het haar. Juist omdat de eisen aan een game tegenwoordig ook veel hoger liggen maakt het al lastiger.
Nee, want het is toch juist makkelijker geworden om voor die systemen wat te maken dan voor oudere systemen, omdat je daar zelf het werk moet doen en dus langer bezig bent om naar een eindresultaat te werken. Of iets 2D of 3D is doet daar niets aan af.
pi_149665086
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 15:30 schreef Anthraxx het volgende:

[..]

Nee, want het is toch juist makkelijker geworden om voor die systemen wat te maken dan voor oudere systemen, omdat je daar zelf het werk moet doen en dus langer bezig bent om naar een eindresultaat te werken. Of iets 2D of 3D is doet daar niets aan af.
Ben ik niet met je eens, vooral omdat het bij de een gewoon de game naar jouw wens maken is, en je bij de ander met veel meer eisen rekening moet houden. Kijk alleen maar naar de doorlooptijd waarin een game door één developer met één team word afgeleverd. Maar goed, ik denk dat we het hier nooit over eens zullen worden :)
RitseB: Dat leer je nog wel, koei heeft altijd gelijk
pi_149671487
Iemand zin in ssb?
  zaterdag 14 februari 2015 @ 23:07:28 #300
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_149679533
TVii officieel geannuleerd!

;(
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')