abonnement Unibet Coolblue
pi_149053887
Het vorige deel: TRV / Tips voor Istanbul #3

[ Bericht 81% gewijzigd door Landysh op 25-01-2015 21:22:28 ]
pi_149055206
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2015 20:49 schreef Landysh het volgende:
Ik kon zo snel geen topic over de Stad van de Gouden Hoorn vinden...

edit: omdat het vorige deel: TRV / Istanbul #2 - Brug tussen Europa en Azië vol is.

Ik ga binnenkort met mijn vriend een weekje naar Istanbul. Ik heb natuurlijk de nodige reisgidsen al doorgespit en natuurlijk wil ik de beroemde trekpleisters niet missen, maar weet iemand nog wat andere dingen die je moet hebben gedaan/gezien in Istanbul? Dus wat minder toeristisch. Ik wil misschien ook naar een hamam, misschien de Cemberlitas (hoe maak je die tekens in godsnaam). Is dat een aanrader?

Tevens nog een korte vraag: op het vliegveld in Istanbul moet je een visum kopen. Hoe duur is zo'n visum en kun je die ook met euro's betalen?

Bij voorbaat dank :)
Volgensmij kun je beter online je visum kopen, dan kun je gelijk doorlopen.
pi_149055448
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2015 21:16 schreef bravejongentje het volgende:

[..]

Volgensmij kun je beter online je visum kopen, dan kun je gelijk doorlopen.
Huh. Oeps. :@ Die post is niet van mij, maar de OP van het vorige topic. Ik drukte alleen op 'open nieuw deel' omdat de andere user dat niet had gedaan. Even aanpassen.
pi_149055484
quote:
10s.gif Op zondag 25 januari 2015 21:21 schreef Landysh het volgende:

[..]

Huh. Oeps. :@ Die post is niet van mij, maar de OP van het vorige topic. Ik drukte alleen op 'open nieuw deel' omdat de andere user dat niet had gedaan. Even aanpassen.
okok no problemo :)
pi_149540552
Heeft iemand nog goede tips voor dingen om in de avond te doen rond taksim square? eten/drinken/cafeetjes/oid? Niet perse uitgaansgelegenheden want ga met familie
pi_149540807
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 15:32 schreef electronique het volgende:
Heeft iemand nog goede tips voor dingen om in de avond te doen rond taksim square? eten/drinken/cafeetjes/oid? Niet perse uitgaansgelegenheden want ga met familie
Er is genoeg te doen rondom Taksim Square. De vraag is: wat wil jij doen? :P
pi_149540837
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 15:32 schreef electronique het volgende:
Heeft iemand nog goede tips voor dingen om in de avond te doen rond taksim square? eten/drinken/cafeetjes/oid? Niet perse uitgaansgelegenheden want ga met familie
in iedergeval niet naar proppers luisteren of iets dergelijks, paar jaar terug gigantisch afgezet in een of andere bar rond taksim
pi_149546300
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 15:32 schreef electronique het volgende:
Heeft iemand nog goede tips voor dingen om in de avond te doen rond taksim square? eten/drinken/cafeetjes/oid? Niet perse uitgaansgelegenheden want ga met familie
Ara cafe naast Galatarasay Lisesi is leuk. De eigenaar is Ara Guler, een bekende Turkse fotograaf en er hangen allemaal prachtige foto's van hem van het vroegere Istanbul.

Verder vooral de zijstraatjes induiken ipv ook Istiklal cad. (de grote straat) zelf blijven hangen.
pi_149551659
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 15:40 schreef sylvesterrr het volgende:

[..]

Er is genoeg te doen rondom Taksim Square. De vraag is: wat wil jij doen? :P
in de avond lekker eten, drinken (wijn), etc. Gewoon gezellige, hippe kroegjes en cafeetjes.
pi_151208229
Nog een vraag:

Is er een soort museumpas waardoor je minder lang in de rij hoeft te staan bij musea?
Ben 3 jaar geleden in Istanbul geweest en dat was begin april en volgens mij hadden we toen niet zo'n pas en kan me niet herinneren dat ik lang in de rij hoefde te staan.
Nu ga ik eind april en dan is het qua drukte wellicht wat anders.
Ben overigens alleen van plan de echte highlights te doen (ik ga dit keer met een vriendin) en wat meer andere dingen te doen dan de vorige keer (toen heb ik in vier dagen wel heeeeeel veel bezienswaardigheden van binnen gezien).
pi_151209351
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 22:37 schreef Reismeis het volgende:
Nog een vraag:

Is er een soort museumpas waardoor je minder lang in de rij hoeft te staan bij musea?
Ben 3 jaar geleden in Istanbul geweest en dat was begin april en volgens mij hadden we toen niet zo'n pas en kan me niet herinneren dat ik lang in de rij hoefde te staan.
Nu ga ik eind april en dan is het qua drukte wellicht wat anders.
Ben overigens alleen van plan de echte highlights te doen (ik ga dit keer met een vriendin) en wat meer andere dingen te doen dan de vorige keer (toen heb ik in vier dagen wel heeeeeel veel bezienswaardigheden van binnen gezien).
Muze karti (Museum pass). Kost 85 TL per persoon. Geen rij wachten en toegang tot een boel musea.
  Moderator dinsdag 7 juli 2015 @ 12:12:22 #12
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_154138788
*Kick*

Net als verjaardagscadeau een weekje Istanbul van vriend cadeau gekregen O+ Was er voor het laatst 19 jaar geleden dus ben benieuwd hoe het nu is :D

Even een vraagje vanwege IS in de regio: is er een verhoogde kans op aanslagen in Istanbul? Om die reden zou ik namelijk ook momenteel liever niet naar een land als Egypte willen :@ Als Istanbul ook een verhoogd risico heeft dan moet ik daar nog eens over nadenken :)
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_154138807
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2015 12:12 schreef MaJo het volgende:
*Kick*

Net als verjaardagscadeau een weekje Istanbul van vriend cadeau gekregen O+ Was er voor het laatst 19 jaar geleden dus ben benieuwd hoe het nu is :D

Even een vraagje vanwege IS in de regio: is er een verhoogde kans op aanslagen in Istanbul? Om die reden zou ik namelijk momenteel liever niet naar Egypte willen :@ Als Istanbul ook een verhoogd risico heeft dan moet ik daar nog eens over nadenken :)
Je weet dat Istanbul niet in Egypte ligt, toch?
  Moderator dinsdag 7 juli 2015 @ 12:15:36 #14
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_154138863
quote:
7s.gif Op dinsdag 7 juli 2015 12:13 schreef Farenji het volgende:

[..]

Je weet dat Istanbul niet in Egypte ligt, toch?
Ja het staat er een beetje krom :D Ik bedoel dat ik vanwege kans op terrorisme al niet naar Egypte wil (die optie hadden we laatst). Zou dan een beetje suf zijn dat ik wel naar Istanbul ga terwijl blijkt dat de kans op terrorisme daar even hoog is zeg maar :D
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_154138885
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2015 12:12 schreef MaJo het volgende:
*Kick*

Net als verjaardagscadeau een weekje Istanbul van vriend cadeau gekregen O+ Was er voor het laatst 19 jaar geleden dus ben benieuwd hoe het nu is :D

Even een vraagje vanwege IS in de regio: is er een verhoogde kans op aanslagen in Istanbul? Om die reden zou ik namelijk momenteel liever niet naar Egypte willen :@ Als Istanbul ook een verhoogd risico heeft dan moet ik daar nog eens over nadenken :)
Ik denk dat de kans dat er iets gebeurd in Istanbul even hoog is als Amsterdam.
  dinsdag 7 juli 2015 @ 12:25:27 #16
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_154139130
Ik ga maandag *O*
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
pi_154139197
quote:
10s.gif Op dinsdag 7 juli 2015 12:25 schreef KaBuf het volgende:
Ik ga maandag *O*
Hoelang? Vrijdag is het suikerfeest. Veel plekken zullen de dagen erop gesloten zijn denk ik.
  dinsdag 7 juli 2015 @ 13:11:27 #18
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_154140177
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 juli 2015 12:28 schreef xaban06 het volgende:

[..]

Hoelang? Vrijdag is het suikerfeest. Veel plekken zullen de dagen erop gesloten zijn denk ik.
Zal wel meevallen in Istanbul, toch?
Protège moi de mes désirs.
  dinsdag 7 juli 2015 @ 13:13:52 #19
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_154140223
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 juli 2015 12:28 schreef xaban06 het volgende:

[..]

Hoelang? Vrijdag is het suikerfeest. Veel plekken zullen de dagen erop gesloten zijn denk ik.
Ik zit er inderdaad met het suikerfeest _O-
Voor zover ik op het internet kon vinden, viel het wel mee met wat er gesloten zou zijn. Maar ach, ik zie het vanzelf wel :P
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
  dinsdag 7 juli 2015 @ 17:37:38 #20
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_154147252
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2015 12:12 schreef MaJo het volgende:
*Kick*

Net als verjaardagscadeau een weekje Istanbul van vriend cadeau gekregen O+ Was er voor het laatst 19 jaar geleden dus ben benieuwd hoe het nu is :D

Even een vraagje vanwege IS in de regio: is er een verhoogde kans op aanslagen in Istanbul? Om die reden zou ik namelijk ook momenteel liever niet naar een land als Egypte willen :@ Als Istanbul ook een verhoogd risico heeft dan moet ik daar nog eens over nadenken :)
Ik ben er nu. Om de haverklap gaat er een IS'er de lucht in. Er zijn meer aanslagen per minuut dan ik typen kan :o
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  dinsdag 7 juli 2015 @ 17:43:52 #21
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_154147430
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 juli 2015 12:28 schreef xaban06 het volgende:

[..]

Hoelang? Vrijdag is het suikerfeest. Veel plekken zullen de dagen erop gesloten zijn denk ik.
De meeste plekken zijn, hetzij met gewijzigde tijden, wel open :Y
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  Moderator dinsdag 7 juli 2015 @ 18:10:36 #22
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_154148037
quote:
10s.gif Op dinsdag 7 juli 2015 17:37 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Ik ben er nu. Om de haverklap gaat er een IS'er de lucht in. Er zijn meer aanslagen per minuut dan ik typen kan :o
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gezien het feit dat Turkije aan Syrië grenst lijkt me mijn vraag niet zo vreemd ;)

Ik zag dat er eerder dit jaar aanslagen zijn geweest op politiebureaus en dat het ministerie van buitenlandse zaken adviseert om oplettendheid te betrachten. Misschien valt het relatief mee maar reden voor voorzichtigheid is er dus gewoon wel :)
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  dinsdag 7 juli 2015 @ 18:22:27 #23
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_154148263
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 juli 2015 18:10 schreef MaJo het volgende:

[..]

Gezien het feit dat Turkije aan Syrië grenst lijkt me mijn vraag niet zo vreemd ;)

Ik zag dat er eerder dit jaar aanslagen zijn geweest op politiebureaus en dat het ministerie van buitenlandse zaken adviseert om oplettendheid te betrachten. Misschien valt het relatief mee maar reden voor voorzichtigheid is er dus gewoon wel :)
Syrië ligt nogal ver weg van Istanbul. Ik zou eerder voorzichtig zijn bij het oversteken. Dat is nog het grootste gevaar voor een aanslag op je leven :+ Of dat je te veel limonade drinkt :9 Het is heerlijk hier 8-)

Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  Moderator dinsdag 7 juli 2015 @ 18:36:46 #24
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_154148568
quote:
7s.gif Op dinsdag 7 juli 2015 18:22 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Syrië ligt nogal ver weg van Istanbul. Ik zou eerder voorzichtig zijn bij het oversteken. Dat is nog het grootste gevaar voor een aanslag op je leven :+ Of dat je te veel limonade drinkt :9 Het is heerlijk hier 8-)

[ afbeelding ]
Dat Istanbul ongeveer het verste van de grens van Syrië ligt stelt me wel gerust ja :D Ik heb er zin in!
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_154149338
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2015 18:36 schreef MaJo het volgende:
Dat Istanbul ongeveer het verste van de grens van Syrië ligt stelt me wel gerust ja :D Ik heb er zin in!
Dat stopte de rellen vorig jaar op het Taksim plein in ieder geval niet, die waren niet zo goed voor het toerisme. Je hebt er nu eerder last van de vele vluchtelingen en de daardoor ontstane overbevolking van de stad. Maar zolang je in het toeristenseizoen gaat, schijnt de politie wel strenger op te treden tegen de straatverkopers en andere oplichters.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')