Ik had gehoopt op een 'bekende kwaal' ofzoquote:Op zondag 25 januari 2015 17:30 schreef daNpy het volgende:
[..]
Mn glazen bol is op.
Maar ik heb nog wel een set originele speakers liggen voor je
Weet ik zo niet (meer), maar zou best kunnen gezien de E46 niet echt kwaaltjes vrij is.quote:Op zondag 25 januari 2015 17:56 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Ik had gehoopt op een 'bekende kwaal' ofzo
De E46 heeft nogal wat kwaaltjes ja. Kabelbreuken zijn 'm niet vreemd, dus dat zou ook bij de speakers zomaar kunnen.quote:Op zondag 25 januari 2015 18:02 schreef daNpy het volgende:
[..]
Weet ik zo niet (meer), maar zou best kunnen gezien de E46 niet echt kwaaltjes vrij is.
Ik weet wel dat de originele speakers niet echt de beste kwaliteit zijn. Gewoon papieren conussen werk.
Ik heb ze destijds vervangen voor AudioSystems, die kon je zo overschroeven.
Vandaar dat ik nog een set heb liggen (voordeuren mid+tweet, en achter in hoedenplank).
Met mijn vorige E46 heb ik in 4 jaar tijd 120.000-150.000km mee gereden. Geen gekke dingen mee gehad, ja een klauw die vervangen moest worden, dynamo die op was, maar verder niks geks.quote:Op zondag 25 januari 2015 18:16 schreef Hyperdude het volgende:
Ff. tegengas mbt. Betrouwbaarheid E46
Mijn 2001 E46 heeft mij 1 keer laten staan, bij 275000 km. Verder delaatste 150000 km. geen grote/prijzige bijzonderheden. 2 keer bobine; rest routine-onderhoud.
NB. Na een aantal jaren komen er ook bij de nieuwere modellen wel weer zwakke plekken boven drijven.
Die van ons heeft ons nooit laten staan, maar dat wil niet zeggen dat ze allemaal probleemloos functionerenquote:Op zondag 25 januari 2015 18:16 schreef Hyperdude het volgende:
Ff. tegengas mbt. betrouwbaarheid E46
Mijn 2001 E46 heeft mij 1 keer laten staan, bij 275000 km.; brandstofpomp. Verder de laatste 150000 km. geen grote/prijzige bijzonderheden. 2 keer bobine; rest routine-onderhoud.
NB. Na een aantal jaren komen er ook bij de nieuwere modellen wel weer zwakke plekken boven drijven.
Dat zeg ik dus; laatste 5 jaar vrijwel alleen routine onderhoud.quote:Op zondag 25 januari 2015 18:26 schreef daNpy het volgende:
[..]
Die van ons heeft ons nooit laten staan, maar dat wil niet zeggen dat ze allemaal probleemloos functioneren
...
Mijn DAF heb ik op 14 februari 10 jaarquote:Op zondag 25 januari 2015 18:35 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Dat zeg ik dus; laatste 5 jaar vrijwel alleen routine onderhoud.
Zit net bij RDW te kijken wanneer de APK er weer aan komt.
Zie ik dat ie al vanaf nov. 2005 op mijn naam staat. 9+ jaren.
911 sinds mei 2002quote:Op zondag 25 januari 2015 18:38 schreef daNpy het volgende:
[..]
Mijn DAF heb ik op 14 februari 10 jaar
Ik vind de betrouwbaarheid ook wel oké hoor. Ik heb één keer serieus stilgestaan en dat was toen recent de dynamo overleed. Dan ben je gezien.quote:Op zondag 25 januari 2015 18:16 schreef Hyperdude het volgende:
Ff. tegengas mbt. betrouwbaarheid E46
Mijn 2001 E46 heeft mij 1 keer laten staan, bij 275000 km.; brandstofpomp. Verder de laatste 150000 km. geen grote/prijzige bijzonderheden. 2 keer bobine; rest routine-onderhoud.
NB. Na een aantal jaren komen er ook bij de nieuwere modellen wel weer zwakke plekken boven drijven.
Accu was een half jaar geleden al vervangen, daar lag het niet aan.quote:Op zondag 25 januari 2015 18:26 schreef daNpy het volgende:
[..]
Die van ons heeft ons nooit laten staan, maar dat wil niet zeggen dat ze allemaal probleemloos functioneren
@MaximumRush:
Beetje eigen schuld, dikke bult als je het mij vraagt
Je auto geeft nota bene aan dat de accu bijna aan zijn einde is en dan ga je in dit jaargetijde geen actie ondernemen
Die bluetooth module heb ik ook al vaker van gehoord trouwens, is vervangbaar.
Achterveren en remleiding achter verroest komen mij ook bekend voor. En hoeveel kms. heeft je bak gelopen? "Vroeger" hadden mijn opa's en pa 8 en 6 pitters Volvo, Mercedes, BMW ed. Die dingen hadden het wel gehad met een jaar of 8 en 2 ton op de teller. Dan kwamen de kosten er aan. En de roest.quote:Op zondag 25 januari 2015 18:44 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Ik vind de betrouwbaarheid ook wel oké hoor. Ik heb één keer serieus stilgestaan en dat was toen recent de dynamo overleed. Dan ben je gezien.
Maar wel de nodige kwaaltjes al gehad: beide remklauwen verroest, remleidingen verroest, vijfde versnelling die blijft hangen, raam bestuurdersportier blijft hangen, airbagmatje, achterveren, thermostaten... Als je het afzet tegen de km's valt het mee, maar er zitten toch wel wat dingen bij die onnodig zijn en weinig met slijtage te maken hebben.
My bad!quote:Op zondag 25 januari 2015 18:46 schreef MaximumRush het volgende:
[..]
Accu was een half jaar geleden al vervangen, daar lag het niet aan.
Eeehhh, nee.quote:Op zondag 25 januari 2015 18:57 schreef daNpy het volgende:
[..]
My bad!
Dan trekt ie idd wel ergens heel veel stroom weg, of je spanningsregelaar oid is niet meer goed?
Iets over drie ton. Veren en remleidingen waren na 230k aan de beurt en volgens mij is er nu weer een veer kapot. Plus al die kleine dingen... je leert er mee leven maar echte topkwaliteit is het toch niet hoor. Je verwacht toch dat het langer meegaat.quote:Op zondag 25 januari 2015 18:53 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Achterveren en remleiding achter verroest komen mij ook bekend voor. En hoeveel kms. heeft je bak gelopen?
Die van mij ook dik 3 ton.quote:Op zondag 25 januari 2015 19:31 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Iets over drie ton. Veren en remleidingen waren na 230k aan de beurt en volgens mij is er nu weer een veer kapot. Plus al die kleine dingen... je leert er mee leven maar echte topkwaliteit is het toch niet hoor. Je verwacht toch dat het langer meegaat.
Dan trekt die module dus idd veel stroom wegquote:Op zondag 25 januari 2015 19:27 schreef MaximumRush het volgende:
[..]
Eeehhh, nee.
Als je m'n post leest kan je zien dat er staat dat ik m'n zekeringen heb doorgemeten en m'n Bluetooth module stroom bleef trekken terwijl m'n auto uit stond.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |