abonnement Unibet Coolblue
  † In Memoriam † zondag 25 januari 2015 @ 12:01:47 #1
230491 Zith
pls tip
pi_149035179
Eigenlijk zijn er best veel wetenschappers op FOK! en ze verzamelen zich hier. Ook geïnteresseerde studenten, post-docs en gelukkigen met een vaste aanstelling zijn welkom. Neuzel hier dus over farmaceutisch, biologisch, historisch of fysische details, over onderwijstaken en onderbetaald zijn, over journal papers, conferenties, theses, en buitenlandse snoepreisjes.

Leden van de club:

Nederland
AlexanderDeGrote (extern PhD, archeologie)
Grumpey (Postdoc, clinical neuroscience, Amsterdam)
Bosbeetle (PhD)
Re (PhD, medische farmacologie)
speknek (PhD, Eindhoven)
ssebass (PhD, kinderoncologie-hematologie, Rotterdam/Amsterdam)
Skeletor (PhD, radiologie, Groningen)
Norrage (PhD, meteorologie, Utrecht)
Superweber (PhD)
ATuin-hek (Phd neuro-imaging (verbetert gebruik van resting state FMRI), Nijmegen)
Piperidine (Nederlands Kanker Instituut / Antoni van Leeuwenhoek.)
Pluizel (PhD, nefrologie/endocrinolgie)
Californium (PhD, Groningen)
Worteltjestaart (niet aan uni verbonden)
Zith (PhD, Innovatie Economie)

Frankrijk
bramiozo2002 (PhD, Parijs)

United Kingdom
thabit (PhD/postdoc, Warwick)
keesjeislief (PhD/postdoc, Bath)
SaskiaR (PhD/postdoc, Romeinse geschiedenis, Nottingham)
Operc (PhD, Bristol)
motorbloempje (PhD)

Noorwegen
Fogel (PhD-student)

Verenigde Staten
Shivo PhD/(assistant professor, computational cancer biology, Houston.)
xienix84 (PhD/postdoc, Baltimore)
oompaloompa (PhD/postdoc, Philadelphia)

Australie
keesjeislief (PhD/postdoc, Canberra)

Zweden
Jagärtrut PhD

Duitsland
Felagund (PhD, meteorologie, Bonn)

Japan
Lyrebird (PhD/associate professor in de optica)

Wannabees
RobertoCarlos
Wackyduck
nickybol

Bijzonder geval
Kees22 (spellingchecker)

Updates voor de OP zijn welkom.
[/quote]

[ Bericht 43% gewijzigd door Bosbeetle op 30-01-2015 13:09:25 ]
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  † In Memoriam † zondag 25 januari 2015 @ 12:03:14 #2
230491 Zith
pls tip
pi_149035214
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_149035554
quote:
1s.gif Op zondag 25 januari 2015 12:00 schreef Zith het volgende:

[..]

Gefeliciteerd!
Thanks!
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
  zondag 25 januari 2015 @ 13:29:56 #4
99724 Pluizel
Pluizig en blond
pi_149037654
quote:
Wat een afschuwelijk verhaal :(. Je zou maar zo'n baas hebben zeg, jezus. Doet me een beetje denken aan die klokkenluider bij NZA die ook al dood werd gepest. Bah bah bah. En nu zul je zien dat die kerel die fout zat daar vrolijk mag blijven werken.
Wij haalden opgelucht adem toen zij dat niet meer deden...
pi_149043451
In mijn Boston-tijd heb ik hetzelfde gezien. Daar was een goede professor die ernstig ziek werd, en die na zijn ziekte nooit meer zijn oude niveau haalde. Die werd zonder pardon weggestuurd. Post-docs, promovendi of secretaresses die er de kantjes van af liepen werden ook weggestuurd. Het instituut kende geen tenure, en de concurrentie was moordend. Zonder een RO1 grant kon je het daar wel schudden.

Toch vond ik het een geweldige ervaring, en kon ik de atmosfeer in zo'n pressure cooker wel waarderen. Iedereen liep er op zijn tenen, en er werd veel en erg goed gepubliceerd. Het was eigenlijk altijd topkwaliteit die er geleverd werd. Rond een uur of drie, op een zaterdagnacht, liepen er nog gewoon een man/vrouw of drie in het lab rond.

In de jaren daarna heb ik zoiets niet meer meegemaakt.

Als onderzoeker die het moet doen met de kruimels kan ik me wel iets bij het gevoerde beleid voorstellen: als je iets doet, doe het dan goed, en laat mensen niet aanrommelen. Maar van de andere kant, en daar heb ik in het vorige topic een aantal bijdrages aan gewijd, vind ik ook dat je onderzoekers wel de ruimte moet geven om goed onderzoek te doen. Als mensen aantoonbaar goed werk hebben geleverd (ja, dat is te quantificeren - maak tijdens een conferentie een rondje bij de wat oudere onderzoekers in hetzelfde vakgebied, en vraag ze naar hun mening over de onderzoeker in kwestie), geef ze dan ook de middelen om op adem te komen en tot iets nieuws te komen.

[ Bericht 5% gewijzigd door Lyrebird op 26-01-2015 04:04:46 ]
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  zondag 25 januari 2015 @ 17:49:12 #6
8369 speknek
Another day another slay
pi_149046858
Dat is leuk als je bezig bent met een buitenlands avontuur, iets anders als het daadwerkelijk je leven is.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  zondag 25 januari 2015 @ 18:00:50 #7
99724 Pluizel
Pluizig en blond
pi_149047275
Wat speknek zegt inderdaad. Leuk voor een jaartje of wat, maar op de lange termijn vreselijk. Uiteindelijk is werken in het onderzoek ook maar gewoon een baan, en je kúnt niet elke dag 100% geven. (tenzij je graag een burn-out wilt hebben)
Wij haalden opgelucht adem toen zij dat niet meer deden...
pi_149048280
Nou ja, mijn perspectief is dat ik gewoon werk wat ik kan / leuk vind. Als dat genoeg is, dan is dat tof. Zo niet, dan heb ik een superleerzame ervaring gehad. Met die instelling heb ik tot nu toe de hele prestatiecultuur hier goed weten te trekken. (alhoewel ik sommige gradstudents hier wel echt recht op een burnout af zie rennen....)
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_149062783
Klasse oompa, gewoon faculty op Berkeley, dat is voor weinigen weggelegd!
Jesus saves but death prevails.
pi_149063037
quote:
0s.gif Op maandag 26 januari 2015 00:40 schreef Shivo het volgende:
Klasse oompa, gewoon faculty op Berkeley, dat is voor weinigen weggelegd!
Thanks, weet ook niet helemaal wat er bij hun mis is gegaan :D
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_149074100
quote:
0s.gif Op maandag 26 januari 2015 00:57 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

Thanks, weet ook niet helemaal wat er bij hun mis is gegaan :D
:D

Je bent te bescheiden. Gefeliciteerd!
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_149074351
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2015 12:17 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

Thanks!
Wat goed! Gefeliciteerd
Ja doei.
  Moderator maandag 26 januari 2015 @ 15:35:52 #13
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_149075175
^O^ oompa
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_149075679
Thanks homies <3
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_149076167
Gefeli Oompa! Wat goed!
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
  donderdag 29 januari 2015 @ 14:06:33 #16
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_149169826
Gefeli Oompa! :)
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_149170147
Oompa, we zijn trots op je :Y .
  Moderator donderdag 29 januari 2015 @ 14:53:21 #18
45833 crew  Fogel
pi_149171262
quote:
0s.gif Op donderdag 29 januari 2015 14:17 schreef Skeletor. het volgende:
Oompa, we zijn trots op je :Y .
Dat!
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  donderdag 29 januari 2015 @ 16:58:14 #19
8369 speknek
Another day another slay
pi_149175244
Kan ik nu net doen alsof ik contacten heb bij UC Berkeley?
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_149175368
Oompaloompa bij UCB op tenure/tenure-track aangenomen? Dat is zo cool, gefeliciteerd!!
More oneness, less categories
Open hearts, no strategies
Decisions based upon faith and not fear
People who live right now and right here
pi_149175495
Super Oompaloompa! Gefeliciteerd!! Mijn promotie tot junior faculty is er ook bijna door, maar de term "tenure" betekent hier helaas bijna niks! Maar goed, eindelijk postdoc af!

Ik meld me eigenlijk veel te weinig in dit topic, maar ik lees wel mee hoor ;) Ik vind het hier dus reuze meevallen met de "shark tank-achtige"-werksfeer. Ik heb vrienden die dat in hun lab wel hebben, maar ik zie er zelf weinig van. Dat kan natuurlijk ook omdat mijn baas Brits is, het hoofd van de groep ook, en de baas van ons centrum Nederlands. Er is hier een "zolang je het maar af krijgt en resultaten laat zien" atmosfeer.

Op het moment zijn wij aan het denken wanneer we terug naar Europa willen. Ik begin langzaam te informeren naar plekken in de UK (daar komt mijn vrouw vandaag en daar hebben we onze PhD gedaan) of Nederland. Maar ik ben al bijna 10 jaar weg uit Nederland dus het hoe & wat van de academische wereld in Nederland is mij een stuk minder bekend... Misschien dat ik, als we daadwerkelijk de stap gaan maken, hier wat informatie zal vragen met betrekking tot solliciteren voor academische banen in NL.

[ Bericht 8% gewijzigd door xienix84 op 29-01-2015 17:44:03 ]
  Moderator vrijdag 30 januari 2015 @ 11:02:20 #22
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_149203410
hmm ik kan niet meer bij de profielen komen in google scholar, ik krijg nu alleen artikelen terwijl ik die profielen juist zo handig vond.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator vrijdag 30 januari 2015 @ 16:50:49 #23
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_149213747
:') ze hebben een cel die ik heb geschoten in een ErasmusMC promotie filmpje geplakt :')

(maar wel heel knipperend :X )


op ongeveer 18 sec (het oog dat je ziet is trouwens van een collega, en de man achter de microscoop rechts is mijn baas :D)
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_149247119
Eergisteren ook mijn eerste manuscript gesubmit bij een Elsevier journal. De status was vanochtend nog 'With Editor', en nu staat ie op 'Decision in Process', volgens:
http://academia.stackexch(...)rial-system-ees-take
is dat al de laatste stap. Gaat dat echt zo snel..?
pi_149248313
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 januari 2015 21:29 schreef Diabox het volgende:
Eergisteren ook mijn eerste manuscript gesubmit bij een Elsevier journal. De status was vanochtend nog 'With Editor', en nu staat ie op 'Decision in Process', volgens:
http://academia.stackexch(...)rial-system-ees-take
is dat al de laatste stap. Gaat dat echt zo snel..?
Meestal betekent dat dat het artikel doorgestuurd is naar de reviewers. Vanaf dit moment kan het nog even duren ;) .

Spannend! Ik duim voor je.
pi_149249224
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 januari 2015 22:06 schreef Skeletor. het volgende:

[..]

Meestal betekent dat dat het artikel doorgestuurd is naar de reviewers. Vanaf dit moment kan het nog even duren ;) .

Spannend! Ik duim voor je.
Thanks! Ben zelf ook heel benieuwd, vind het stiekem best spannend.
pi_149255035
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 januari 2015 21:29 schreef Diabox het volgende:
Eergisteren ook mijn eerste manuscript gesubmit bij een Elsevier journal. De status was vanochtend nog 'With Editor', en nu staat ie op 'Decision in Process', volgens:
http://academia.stackexch(...)rial-system-ees-take
is dat al de laatste stap. Gaat dat echt zo snel..?
Zo snel een decision betekent meestal geen goed nieuws. Maar zolang je nog niet bent afgewezen is er een kans dat ze het reviewen.
Jesus saves but death prevails.
pi_149255038
quote:
0s.gif Op donderdag 29 januari 2015 17:07 schreef xienix84 het volgende:
Super Oompaloompa! Gefeliciteerd!! Mijn promotie tot junior faculty is er ook bijna door, maar de term "tenure" betekent hier helaas bijna niks! Maar goed, eindelijk postdoc af!

Ik meld me eigenlijk veel te weinig in dit topic, maar ik lees wel mee hoor ;) Ik vind het hier dus reuze meevallen met de "shark tank-achtige"-werksfeer. Ik heb vrienden die dat in hun lab wel hebben, maar ik zie er zelf weinig van. Dat kan natuurlijk ook omdat mijn baas Brits is, het hoofd van de groep ook, en de baas van ons centrum Nederlands. Er is hier een "zolang je het maar af krijgt en resultaten laat zien" atmosfeer.

Op het moment zijn wij aan het denken wanneer we terug naar Europa willen. Ik begin langzaam te informeren naar plekken in de UK (daar komt mijn vrouw vandaag en daar hebben we onze PhD gedaan) of Nederland. Maar ik ben al bijna 10 jaar weg uit Nederland dus het hoe & wat van de academische wereld in Nederland is mij een stuk minder bekend... Misschien dat ik, als we daadwerkelijk de stap gaan maken, hier wat informatie zal vragen met betrekking tot solliciteren voor academische banen in NL.
Lastig xienix, Nederland heeft voors en tegens. Minder cut throat maar ook minder spannend.
Jesus saves but death prevails.
  zondag 1 februari 2015 @ 06:05:31 #29
33317 GotenSSJ
eilander 4-life
pi_149255190
Hier naar toe verwijzen door Oompa (Gefeliciteerd!) en motorbloempje in het studeren in het buitenland topic. Heb hier volgens mij al eens gepost, komt me enigszins bekend voor!

Ben in oktober begonnen met mijn PhD aan de University of Queensland (Brisbane, Australie) in de richting moleculaire biologie met een focus op immunologie/microbiologie :)
Xbox Live Gamertag : ThaD16
pi_149262716
quote:
0s.gif Op zondag 1 februari 2015 04:02 schreef Shivo het volgende:

[..]

Zo snel een decision betekent meestal geen goed nieuws. Maar zolang je nog niet bent afgewezen is er een kans dat ze het reviewen.
Hoorde ik net inderdaad ook van m'n co-auteur. Hopelijk krijgen we wat bruikbare feedback terug als we dan toch direct afgewezen worden.
pi_149297069
quote:
0s.gif Op zondag 1 februari 2015 04:04 schreef Shivo het volgende:

[..]

Lastig xienix, Nederland heeft voors en tegens. Minder cut throat maar ook minder spannend.
Ik weet het. Puur voor onderzoek zou ik hier willen blijven, geweldige mogelijkheden! Maar wij missen familie en vrienden, en mijn vrouw wil sowieso gewoon terug naar Europa (zij is ook postdoc). We willen ook onderhand wel wat vastheid.
pi_149302102
Nogmaals bedankt!

Nou nog even defense-drama oplossen, echt alles wat er mis kan gaan bij het maken van die boekjes gaat mis....
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_149317308
Een faculty positie aan UC Berkeley zonder dat je een postdoc gedaan hebt?
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_149317363
quote:
5s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 04:40 schreef Lyrebird het volgende:
Een faculty positie aan UC Berkeley zonder dat je een postdoc gedaan hebt?
Ik ben sinds 1 Augustus een postdoc bij Wharton.
Mijn phd-periode was teruggebracht naar 3.25 jaar (eigen keuze) en zou in october afgelopen zijn, daarom ben ik nu als postdoc nog steeds bezig met promoveren...
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_149317431
Uiteindelijk maakt het weinig uit hoe je er komt, het belangrijkste is dat je er komt. Knappe prestatie.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  dinsdag 3 februari 2015 @ 09:57:11 #36
8369 speknek
Another day another slay
pi_149319122
Mijn vrouw en ik zitten ook allebei op een tenure track zonder postdoc. Niet bij Berkeley, maar toch. Ken ook wel een paar mensen die min of meer gelijk van hun PhD naar assprof in Amerika gegaan zijn.

Of het verstandig is, is een tweede.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_149319181
Ik heb voor mijn postdoc 4 jaar in een bezemkast gewerkt en daar twee artikelen aan overgehouden. Verstandig? Mwah.

Je leert het vak pas echt als je zelf verantwoordelijk bent.

Kanttekening: als er een vacature in mijn vakgebied wordt gepost, dan schijnen er 2000 sollicitatiebrieven binnen te komen. Een postdoc en een track record met meerdere artikelen in Nature en Science worden dan wel erg belangrijk.

[ Bericht 22% gewijzigd door Lyrebird op 03-02-2015 14:58:38 ]
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_149325917
Hier worden vacatures ook vaak niet "officieel" gepost. Het wordt vaak via-via gedaan ("hee heb jij nog een goed iemand voor deze positie?"), puur omdat ze anders inderdaad 1000 brieven krijgen...

Maar ik ken ook genoeg mensen die wel op banen solliciteerden waar ze, gelukkig heel eerlijk, werden verteld dat ze al lang intern iemand hadden, maar dat ze de vacature officieel moesten posten...
pi_149327363
Zo werkt het inderdaad, en misschien ook wel terecht. Je weet dan als werkgever vaak beter wat voor een vlees je in de kuip hebt, terwijl een sollicitatie meer een blind date is.

Voor promovendi en postdocs geldt hetzelfde. Die laat ik tegenwoordig eerst tegen een vergoeding 3 maandjes proefdraaien (je mag hier 3 maanden op een toeristenvisum zijn), voordat ik ze een officiele aanstelling geef.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  dinsdag 3 februari 2015 @ 16:02:18 #40
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_149329087
Dat is nu juist een probleem waar ik tegenaan loop. Ik zou graag verder gaan met een postdoc positie, maar daar zijn er maar bar weinig van te vinden op de diverse vacature sites.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_149329305
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 16:02 schreef ATuin-hek het volgende:
Dat is nu juist een probleem waar ik tegenaan loop. Ik zou graag verder gaan met een postdoc positie, maar daar zijn er maar bar weinig van te vinden op de diverse vacature sites.
Je kan zelf mensen gaan mailen toch? Of bij conferenties eens rond vragen? Maar lastig is het zeker...

Lyrebird, mag dat zomaar? Hier zou de universiteit daar zelf nee tegen zeggen, dus dan zou het zonder hun weten moeten gebeuren. Je kan ze dan sowieso niet betalen. Ik neem aan dat ze na de proefperiode eerst terug moeten om een officieel visum aan te vragen?
pi_149330463
We geven mensen een vergoeding voor reiskosten. Dat is een aardig bedrag, en belasting- en visumtechnisch volkomen legaal, waardoor het voor de meeste promovendi en postdocs een goede deal is (95% van onze promovendi en postdocs komen uit het buitenland, en het buitenland in onze buurt is vaak niet zo rijk).

Als het klikt, dan vragen we een subsidie aan bij de overheid. Ook niet eenvoudig hoor: voor die subsidie zijn meestal 200 aanvragen, waarvan er 10 worden toegekend. Gelukkig is dit een vakgebied dat het goed doet, en onze kandidaten komen van de IITs uit India. Tot nu toe is de score 66%.

Ze moeten idd terug voor de aanvraag van een permanent visum, en de scholarships die we hier via de overheid krijgen, regelen dat.

Vanzelfsprekend volgt de universiteit dit soort zaken met argusogen, want er zijn hier gruwelijk veel regels. Echter, als je iets doet dat nieuw en anders is, dan zijn er nog geen regels voor, en dan is er meer vrijheid.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_149330708
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 16:02 schreef ATuin-hek het volgende:
Dat is nu juist een probleem waar ik tegenaan loop. Ik zou graag verder gaan met een postdoc positie, maar daar zijn er maar bar weinig van te vinden op de diverse vacature sites.
Vragen die vacature sites een vergoeding? Ik adverteer op een site waar ik gratis kan adverteren, en waar als het goed is alleen mensen met hele specifieke kennis belangrijk voor mijn vakgebied komen. Na een advertentie ontvang ik zo'n tien reacties, waar meestal een of twee geschikte kandidaten tussen zitten.

Collega's uit de VS zie ik overal vacatures voor postdocposities plaatsen (die lui hebben een gigantisch budget). In mijn laatste jaar daar waren ze enorm aan het uitbreiden, en had een secretaresse er een dagtaak aan om alle sollicitaties af te handelen. We hebben toen ook heel wat kandidaten langs zien komen, en dat was me toch een treurnis. Adverteren op een site die bezocht wordt door een specifieke doelgroep is volgens mij effectiever.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_149332362
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 16:02 schreef ATuin-hek het volgende:
Dat is nu juist een probleem waar ik tegenaan loop. Ik zou graag verder gaan met een postdoc positie, maar daar zijn er maar bar weinig van te vinden op de diverse vacature sites.
Van de postdoc's in mijn vakgebied hoor ik dat ze vaak via hun promotor/baas zijn gewezen op een 'bevriende' groep, zo van 'ga maar bij x solliciteren, die doet dingen die jij leuk vindt en ik weet/denk dat hij/zij posities beschikbaar heeft'
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
  dinsdag 3 februari 2015 @ 18:42:45 #45
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_149334339
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 17:44 schreef Chicolate het volgende:

[..]

Van de postdoc's in mijn vakgebied hoor ik dat ze vaak via hun promotor/baas zijn gewezen op een 'bevriende' groep, zo van 'ga maar bij x solliciteren, die doet dingen die jij leuk vindt en ik weet/denk dat hij/zij posities beschikbaar heeft'
Zo gaat het in mijn gebied ook wel ongeveer, alleen wist zowel mijn huidige begeleider als de vorige op het moment niet echt wat voor me. Laatst wel op een positie gesolliciteerd via de vacature pagina van de universiteit en daar nog ver gekomen. Was een beetje een standaard verhaal van je was een zeer goede kandidaat en past goed bij de functie, maar er was iemand anders die net ietsje beter was.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
  Moderator dinsdag 3 februari 2015 @ 19:01:38 #46
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_149335154
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 17:44 schreef Chicolate het volgende:

[..]

Van de postdoc's in mijn vakgebied hoor ik dat ze vaak via hun promotor/baas zijn gewezen op een 'bevriende' groep, zo van 'ga maar bij x solliciteren, die doet dingen die jij leuk vindt en ik weet/denk dat hij/zij posities beschikbaar heeft'
Mijn promotor adviseerde mij de wetenschap uit te gaan en iets te zoeken wat ik wel zou kunnen.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_149335310
quote:
2s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 19:01 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Mijn promotor adviseerde mij de wetenschap uit te gaan en iets te zoeken wat ik wel zou kunnen.
Inmiddels heb je het geschopt tot hoofd van zijn afdeling en lach je hem uit?
  dinsdag 3 februari 2015 @ 19:23:37 #48
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_149335993
quote:
2s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 19:01 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Mijn promotor adviseerde mij de wetenschap uit te gaan en iets te zoeken wat ik wel zou kunnen.
Ben wel aan het kijken of ik iets leuks in een meer ondersteunende rol kan vinden. Scientific programmer bijvoorbeeld.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_149336396
Ik heb mn postdoc geregeld op een congres denk ik. Nooit expliciet als methode, maar omdat mn phd vrij kort was, was het al snel duidelijk dat ik een postdoc zou prefereren over andere posities en dat heb ik, wanneer relevant, aan mensen laten weten. Toen kreeg ik in mn laatste jaar van 3 verschillende mensen te horen dat ze een post-doc zouden hebben en of ik geinteresseerd was. Totaal geen eerlijk process overigens...
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_149338965
Mijn advies zou zijn: blijf in de buurt. Neem wat kleine docent- of onderzoekstaken aan en dan komt de postdocplek er vast wel. Het is heel cru, maar over het algemeen is het uit het oog, uit het hart.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_149339107
quote:
6s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 10:00 schreef Lyrebird het volgende:
Je leert het vak pas echt als je zelf verantwoordelijk bent.
Dat gevoel heb ik ook. Ik leer nu in een noodtempo om ideeën te genereren, onderzoek op te zetten en mensen aan te sturen.

Inmiddels ben ik van een tweede aio dagelijks begeleider en binnen een half jaar misschien van nog een derde. Ik denk dat ik daarna maar eens 'nee' moet gaan zeggen. :o Wat is eigenlijk een gebruikelijk aantal om mee te begeleiden?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_149340166
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 20:39 schreef Claudia_x het volgende:
Mijn advies zou zijn: blijf in de buurt. Neem wat kleine docent- of onderzoekstaken aan en dan komt de postdocplek er vast wel. Het is heel cru, maar over het algemeen is het uit het oog, uit het hart.
Dan moet daar wel geld voor zijn (en dat was er bv bij mijn PhD plek absoluut niet, al had ik daar best even willen blijven).
pi_149343299
Mijn laatste twee postdocs zijn binnengekomen van mijn network/tegengekomen op een congres, en eentje reageerde op een tweet dat ik nieuwe postdocs zocht. Het kan raar lopen. Ik post ook wel eens op Nature Jobs maar dat is heel erg hit-or-miss en kost relatief veel tijd.
Jesus saves but death prevails.
  dinsdag 3 februari 2015 @ 22:38:53 #54
8369 speknek
Another day another slay
pi_149343656
Ik ben administrator van een mailing list op mijn vakgebied. Daar komen ook regelmatig job postings voorbij, dus als je een baan zoekt valt het aan te raden lid te worden van zulke mailing lists (heck als ik graag een baan zou willen kan ik ze achterhouden en er zelf op reageren, hehe).
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  † In Memoriam † dinsdag 3 februari 2015 @ 22:43:28 #55
230491 Zith
pls tip
pi_149343839
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 22:38 schreef speknek het volgende:
Ik ben administrator van een mailing list op mijn vakgebied. Daar komen ook regelmatig job postings voorbij, dus als je een baan zoekt valt het aan te raden lid te worden van zulke mailing lists (heck als ik graag een baan zou willen kan ik ze achterhouden en er zelf op reageren, hehe).
Aantal aanmeldingen: 1

CV: Admin mailinglijst.

:P
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  woensdag 4 februari 2015 @ 00:04:46 #56
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_149346387
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 22:38 schreef speknek het volgende:
Ik ben administrator van een mailing list op mijn vakgebied. Daar komen ook regelmatig job postings voorbij, dus als je een baan zoekt valt het aan te raden lid te worden van zulke mailing lists (heck als ik graag een baan zou willen kan ik ze achterhouden en er zelf op reageren, hehe).
Yep, dat is in mijn gebied ook het geval. Die listings hou ik ook in de gaten. Ik maak het me natuurlijk ook wel een stuk moeilijker door binnen een forensbare straal van Nijmegen te zoeken ivm mijn vriendin die hier net met een PhD begint ;) Er was al iemand in Detroit die me heel graag wou hebben, en volgens mij was er in Leipzig ook wel een plekje.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
  woensdag 4 februari 2015 @ 00:23:34 #57
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_149346746
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 20:39 schreef Claudia_x het volgende:
Mijn advies zou zijn: blijf in de buurt. Neem wat kleine docent- of onderzoekstaken aan en dan komt de postdocplek er vast wel. Het is heel cru, maar over het algemeen is het uit het oog, uit het hart.
Wat alles nog extra moeilijk maakt is dat ze me hier helemaal niets aan mogen bieden zolang het boekje nog niet af en goedgekeurd is.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_149347887
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2015 00:23 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Wat alles nog extra moeilijk maakt is dat ze me hier helemaal niets aan mogen bieden zolang het boekje nog niet af en goedgekeurd is.
Apart! Is dat iets Nederlands? Of een intern iets? Leipzig is wel leuk trouwens! MPI?

Een relatie is altijd lastig met zoiets. Wij hebben ook dat "two body problem" en ik ben zo ontzettend blij dat mijn (toen nog) vriendin ook een postdoc heeft gevonden. De laatste dag van haar 90 dagen visum weliswaar, maar toch.
  Moderator woensdag 4 februari 2015 @ 09:46:04 #59
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_149349897
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2015 02:50 schreef xienix84 het volgende:

[..]

Apart! Is dat iets Nederlands? Of een intern iets? Leipzig is wel leuk trouwens! MPI?

Een relatie is altijd lastig met zoiets. Wij hebben ook dat "two body problem" en ik ben zo ontzettend blij dat mijn (toen nog) vriendin ook een postdoc heeft gevonden. De laatste dag van haar 90 dagen visum weliswaar, maar toch.
Lijkt mij niet ik ken er genoeg die al aan de slag zijn gegaan terwijl hun boekje nog niet klaar ben. Ik ken zelfs iemand met een nogal drukke baan waardoor ik denk dat haar boekje nooit af gaat komen...
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  woensdag 4 februari 2015 @ 10:23:28 #60
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_149350657
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2015 02:50 schreef xienix84 het volgende:

[..]

Apart! Is dat iets Nederlands? Of een intern iets? Leipzig is wel leuk trouwens! MPI?

Een relatie is altijd lastig met zoiets. Wij hebben ook dat "two body problem" en ik ben zo ontzettend blij dat mijn (toen nog) vriendin ook een postdoc heeft gevonden. De laatste dag van haar 90 dagen visum weliswaar, maar toch.
Dat is iets van de universiteit hier. Het idee erachter is dat mensen het behalen van hun phd schijnbaar zo lang mogelijk uit aan het stellen waren door de tijd te vullen met RA baantjes om een zo hoog mogelijke h-index op te bouwen voor de Veni aanvraag. Dat willen ze met deze maatregel dus tegen gaan.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
  Moderator woensdag 4 februari 2015 @ 10:48:26 #61
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_149351209
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2015 10:23 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Dat is iets van de universiteit hier. Het idee erachter is dat mensen het behalen van hun phd schijnbaar zo lang mogelijk uit aan het stellen waren door de tijd te vullen met RA baantjes om een zo hoog mogelijke h-index op te bouwen voor de Veni aanvraag. Dat willen ze met deze maatregel dus tegen gaan.
Dat komt door die in mijn ogen veel te korte tijdspanne dat je de veni kunt aanvragen... 2 jaar als je van onderwerp switcht dan is dat amper tijd om een leuk setje artiekelen van het onderwerp te schrijven en voorwerk te doen. Bij mij was die 2 jaar dan ook veel te kort -O-
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  woensdag 4 februari 2015 @ 10:49:19 #62
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_149351231
quote:
2s.gif Op woensdag 4 februari 2015 10:48 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Dat komt door die in mijn ogen veel te korte tijdspanne dat je de veni kunt aanvragen... 2 jaar als je van onderwerp switcht dan is dat amper tijd om een leuk setje artiekelen van het onderwerp te schrijven en voorwerk te doen. Bij mij was die 2 jaar dan ook veel te kort -O-
Ik dacht dat het binnen 3 jaar van het behalen van je doctoraat was?
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
  Moderator woensdag 4 februari 2015 @ 11:00:00 #63
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_149351526
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2015 10:49 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Ik dacht dat het binnen 3 jaar van het behalen van je doctoraat was?
Oh dat kan ook.. in mijn geval nog te kort.. omdat het mij een jaar duurde om mijn post-doc te krijgen. Voor mijn gevoel zit ik nu op het punt dat ik geld zou moeten schrijven maar alle beursen voor beginnende wetenschapper zijn voor mij al voorbij. Ik snap niet hoe ik het voor elkaar had moeten krijgen om al veel eerder zoveel voorwerk klaar te hebben liggen. Bijkomend probleem is dat ik inmiddels niet aan één model werk maar meer aan één techniek en niet de ontwikkeling van die techniek doe maar wel de relatief gespecialiseerde uitvoering van die techniek.

#myscientificcarreerisscrewed :D
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_149354994
:) Join the club.

Er zijn grofweg twee modellen voor een loopbaan in de wetenschap.

In de eerste ga je naar een goede universiteit, haal je goede cijfers, word je aangenomen in een goede groep met een goede promotor. Je schrijft een aantal artikelen, en op basis daarvan krijg je een assistant professorship op een goede universiteit met goede studenten, die het materiaal aanleveren waarmee je grants binnenhaalt, waarmee je goede promovendi en postdocs kunt aannemen. Tenure? Een makkie.

In het tweede model zit het allemaal wat minder mee, en wordt er qua improvisatie wat meer van je gevraagd om mee te kunnen blijven doen. Ik denk dat we wat dat betreft in hetzelfde schuitje zitten (wbt grants staat bij mij de teller nog steeds op $0 - o ja, en ik had de universiteit waar ik promoveerde maar liefst twee keer eerder bezocht voordat ik er promoveerde). Tip: ga van de bewandelde paden af, want die zijn bedoeld voor mensen die in het eerste model zitten. Maar er zijn gelukkig veel meer paden beschikbaar, er zijn meer mogelijkheden om geld binnen te harken dan een Veni. Waar ben je erg goed in, en wie is er in geinteresseerd om daar een hoop geld aan uit te geven?

[ Bericht 1% gewijzigd door Lyrebird op 04-02-2015 13:17:12 ]
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_149357993
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2015 00:23 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Wat alles nog extra moeilijk maakt is dat ze me hier helemaal niets aan mogen bieden zolang het boekje nog niet af en goedgekeurd is.
Helemaal niet? Ik zie dat aan steeds meer universiteiten junior docenten worden aangesteld. Voor veel onderwijstaken zoals begeleiding van bachelorscripties en tutor zijn van werkgroepen wordt specifiek om net afgestudeerden of beginnend onderzoekers gevraagd. Kun je niet alvast naar zoiets uitkijken, eventueel aan een andere universiteit? (Ik neem aan dat het dan vooral gaat om Utrecht?)
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_149358242
Veldwerk O+

Vanochtend bij een nieuwe organisatie begonnen, en wat is het leuk!! O+

#nietsbijtedragenaanderestvandediscussie
Ja doei.
  Moderator woensdag 4 februari 2015 @ 15:18:50 #67
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_149358387
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2015 15:14 schreef motorbloempje het volgende:
en wat is het leuk!!
Hou dat vast :D
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator woensdag 4 februari 2015 @ 15:57:52 #68
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_149359624
Hier lopen ook veel MRI mensen rond hè? Kennen jullie een voorbeeld waar je 1 type signaal registreerd en vervolgens naar een ander type signaal kijkt (lijkt me geen rare techniek) en hebben jullie een artikel waarin dat gebruikt wordt.

Mijn zoekterm opties raken een beetje op.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  woensdag 4 februari 2015 @ 16:07:29 #69
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_149359941
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2015 15:04 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Helemaal niet? Ik zie dat aan steeds meer universiteiten junior docenten worden aangesteld. Voor veel onderwijstaken zoals begeleiding van bachelorscripties en tutor zijn van werkgroepen wordt specifiek om net afgestudeerden of beginnend onderzoekers gevraagd. Kun je niet alvast naar zoiets uitkijken, eventueel aan een andere universiteit? (Ik neem aan dat het dan vooral gaat om Utrecht?)
Helemaal niet inderdaad. Daarom ben ik nu ook bij andere locaties aan het kijken zoals Utrecht en Eindhoven.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
  woensdag 4 februari 2015 @ 16:08:18 #70
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_149359970
quote:
2s.gif Op woensdag 4 februari 2015 15:57 schreef Bosbeetle het volgende:
Hier lopen ook veel MRI mensen rond hè? Kennen jullie een voorbeeld waar je 1 type signaal registreerd en vervolgens naar een ander type signaal kijkt (lijkt me geen rare techniek) en hebben jullie een artikel waarin dat gebruikt wordt.

Mijn zoekterm opties raken een beetje op.
Ik werk met MRI, maar dit is wel wat vaag :P Kan je iets specifieker zeggen wat je zoekt?
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
  Moderator woensdag 4 februari 2015 @ 16:13:05 #71
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_149360138
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2015 16:08 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Ik werk met MRI, maar dit is wel wat vaag :P Kan je iets specifieker zeggen wat je zoekt?
Sorry je heb 2 signalen (in mijn geval ben ik een microscoopist dus 2 fluoforen rood en groen) nu registreer ik rood, ik draai de structuren zodat de rode signalen netjes op elkaar komen te liggen volgens vooropgelegde criterea. Vervolgens wil ik dan kijken naar de groene signalen die op dezelfde manier gedraaid zijn. Zeg maar registreren in 1 kanaal en beoordelen in het andere.

Hij lijkt mij een vrij eenvoudige techniek die wel vaker gebruikt moet worden maar kan het nog niet vinden.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_149360165
quote:
2s.gif Op woensdag 4 februari 2015 15:57 schreef Bosbeetle het volgende:
Hier lopen ook veel MRI mensen rond hè? Kennen jullie een voorbeeld waar je 1 type signaal registreerd en vervolgens naar een ander type signaal kijkt (lijkt me geen rare techniek) en hebben jullie een artikel waarin dat gebruikt wordt.

Mijn zoekterm opties raken een beetje op.
Ik werk ook in MRI maar ik snap 'em ook niet. Kan je het op een andere manier zeggen? Of een voorbeeld geven?
  woensdag 4 februari 2015 @ 16:14:41 #73
414204 WoordenShuffelaar
Wereldkampioen shuffelaar
pi_149360193
Welke onderzoeksmethode moet ik gebruiken voor deskresearch?
Ik shuffel je woorden naar een hoogtepunt.
pi_149360207
quote:
2s.gif Op woensdag 4 februari 2015 16:13 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Sorry je heb 2 signalen (in mijn geval ben ik een microscoopist dus 2 fluoforen rood en groen) nu registreer ik rood, ik draai de structuren zodat de rode signalen netjes op elkaar komen te liggen volgens vooropgelegde criterea. Vervolgens wil ik dan kijken naar de groene signalen die op dezelfde manier gedraaid zijn. Zeg maar registreren in 1 kanaal en beoordelen in het andere.

Hij lijkt mij een vrij eenvoudige techniek die wel vaker gebruikt moet worden maar kan het nog niet vinden.
Sorry, zag deze niet. Nouja, je hebt bijvoorbeeld wel technieken waarbij je functionele informatie op structurele informatie registreert. Of waarbij je verschillende functionele scans over elkaar legt/vergelijkt. Bedoel je zoiets?
  woensdag 4 februari 2015 @ 16:16:36 #75
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_149360249
quote:
2s.gif Op woensdag 4 februari 2015 16:13 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Sorry je heb 2 signalen (in mijn geval ben ik een microscoopist dus 2 fluoforen rood en groen) nu registreer ik rood, ik draai de structuren zodat de rode signalen netjes op elkaar komen te liggen volgens vooropgelegde criterea. Vervolgens wil ik dan kijken naar de groene signalen die op dezelfde manier gedraaid zijn. Zeg maar registreren in 1 kanaal en beoordelen in het andere.

Hij lijkt mij een vrij eenvoudige techniek die wel vaker gebruikt moet worden maar kan het nog niet vinden.
Dat klinkt een beetje als de spatial registration die je bij MRI nodig hebt voor groepsanalyses. Wat je daarbij doet is een functionele scan maken waarbij het daadwerkelijke experiment gedaan wordt. Vervolgens meet je ook een hoog resolutie anatomische scan. Je doet dan eerst een rigide registratie van functionele data naar de anatomische scan, en vervolgens een non-rigide registratie van anatomische scan naar een common space template. Die twee transformaties samen zorgen dan dat je de functionele data in de common space hebt zitten, zodat bijvoorbeeld de visuele cortex van alle proefpersonen mooi overlappen.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
  woensdag 4 februari 2015 @ 16:17:22 #76
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_149360272
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2015 16:15 schreef xienix84 het volgende:

[..]

Sorry, zag deze niet. Nouja, je hebt bijvoorbeeld wel technieken waarbij je functionele informatie op structurele informatie registreert. Of waarbij je verschillende functionele scans over elkaar legt/vergelijkt. Bedoel je zoiets?
Mooi, ben niet de enige die daar aan moest denken :)
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
  Moderator woensdag 4 februari 2015 @ 16:23:57 #77
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_149360489
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2015 16:16 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Dat klinkt een beetje als de spatial registration die je bij MRI nodig hebt voor groepsanalyses. Wat je daarbij doet is een functionele scan maken waarbij het daadwerkelijke experiment gedaan wordt. Vervolgens meet je ook een hoog resolutie anatomische scan. Je doet dan eerst een rigide registratie van functionele data naar de anatomische scan, en vervolgens een non-rigide registratie van anatomische scan naar een common space template. Die twee transformaties samen zorgen dan dat je de functionele data in de common space hebt zitten, zodat bijvoorbeeld de visuele cortex van alle proefpersonen mooi overlappen.
Bijna maar dan zonder die 2de registratie maar die 2de dataset gewoon volgens dezelfde parameters transformeren als je met die rigide registratie hebt gedaan.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  woensdag 4 februari 2015 @ 16:25:53 #78
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_149360530
quote:
2s.gif Op woensdag 4 februari 2015 16:23 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Bijna maar dan zonder die 2de registratie maar die 2de dataset gewoon volgens dezelfde parameters transformeren als je met die rigide registratie hebt gedaan.
Als de twee datasets voor de transformatie netjes overlappen kan je toch gewoon diezelfde transformatie ook op de tweede toepassen?
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_149360540
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2015 16:25 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Als de twee datasets voor de transformatie netjes overlappen kan je toch gewoon diezelfde transformatie ook op de tweede toepassen?
Plus, dat lijkt me ook belangrijk mbt het kijken naar groepsniveau.
  Moderator woensdag 4 februari 2015 @ 16:33:47 #80
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_149360743
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2015 16:25 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Als de twee datasets voor de transformatie netjes overlappen kan je toch gewoon diezelfde transformatie ook op de tweede toepassen?
het voorbeeld wat ik heb zijn dus 2 structuren die naar elkaar toe lijken te groeien. Zeg een groene slang en rode kubus, als ik nu alle slangen recht leg en zie dat in de tijd de kubussen steeds meer dicht bij de kop van de slang zitten kan ik dus zeggen in de tijd gaat de kop van de slang steeds meer naar de kubus toe.... (zoiets)

De kubussen wil je dus niet alignen
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  woensdag 4 februari 2015 @ 16:36:20 #81
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_149360811
quote:
2s.gif Op woensdag 4 februari 2015 16:33 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

het voorbeeld wat ik heb zijn dus 2 structuren die naar elkaar toe lijken te groeien. Zeg een groene slang en rode kubus, als ik nu alle slangen recht leg en zie dat in de tijd de kubussen steeds meer dicht bij de kop van de slang zitten kan ik dus zeggen in de tijd gaat de kop van de slang steeds meer naar de kubus toe.... (zoiets)

De kubussen wil je dus niet alignen
I am so confused right now :P Als je aan de slangen gaat draaien kan je toch niet meer zeggen dat ze naar de kubussen groeien?
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_149360827
quote:
2s.gif Op woensdag 4 februari 2015 16:33 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

het voorbeeld wat ik heb zijn dus 2 structuren die naar elkaar toe lijken te groeien. Zeg een groene slang en rode kubus, als ik nu alle slangen recht leg en zie dat in de tijd de kubussen steeds meer dicht bij de kop van de slang zitten kan ik dus zeggen in de tijd gaat de kop van de slang steeds meer naar de kubus toe.... (zoiets)

De kubussen wil je dus niet alignen
Ah zo... erh, misschien DTI? Waarbij je naar white matter structuur kijkt? Ik denk dat je zo met meerdere scans wel naar veranderingen over tijd kan kijken.
  Moderator woensdag 4 februari 2015 @ 16:43:40 #83
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_149361018
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2015 16:36 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

I am so confused right now :P Als je aan de slangen gaat draaien kan je toch niet meer zeggen dat ze naar de kubussen groeien?


grafisch gezien, ik draai dus alleen aan de slangen... en zie nu aan de kubussen dat hij er naartoe kruipt in de tijd... (laten we zeggen ik zet het hoofd altijd rechts)

Ik doe dus niets met de kubbussen dat wil ik juist niet doen maar wel meedraaien met de slangen. De draai parameters haal ik puur uit de slangen, ik ben blind voor de kubussen...


:X en ik maar denken dat ik het wiel opnieuw aan het uitvinden was :P


Prachtig mooie illustratie van mijn werk, wat doe je zoal :D ik draai aan dingen die eruit zien als slangen :D Het is wel een vereenvoudigd model...

[ Bericht 11% gewijzigd door Bosbeetle op 04-02-2015 16:53:25 ]
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  woensdag 4 februari 2015 @ 16:54:01 #84
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_149361313
quote:
2s.gif Op woensdag 4 februari 2015 16:43 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

grafisch gezien, ik draai dus alleen aan de slangen... en zie nu aan de kubussen dat hij er naartoe kruipt in de tijd... (laten we zeggen ik zet het hoofd altijd rechts)

Ik doe dus niets met de kubbussen dat wil ik juist niet doen maar wel meedraaien met de slangen.

:X en ik maar denken dat ik het wiel opnieuw aan het uitvinden was :P

Prachtig mooie illustratie van mijn werk, wat doe je zoal :D ik draai aan dingen die eruit zien als slangen :D Het is wel een vereenvoudigd model...
Ja als de kubussen meedraaien met de slangen doe je dus iets met de kubussen :P Dat is wat ik bedoelde met dezelfde transformatie toepassen op beide datasets zodat de relatieve orientaties hetzelfde blijven.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
  Moderator woensdag 4 februari 2015 @ 16:55:02 #85
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_149361341
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2015 16:54 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Ja als de kubussen meedraaien met de slangen doe je dus iets met de kubussen :P Dat is wat ik bedoelde met dezelfde transformatie toepassen op beide datasets zodat de relatieve orientaties hetzelfde blijven.
Juist ja :) Ik was verward door de term netjes overlappen ik werk met niet overlappende signalen, sorry voor mijn warrige omschrijving :D

Zijn daar voorbeelden van :)
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  woensdag 4 februari 2015 @ 17:02:44 #86
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_149361555
quote:
2s.gif Op woensdag 4 februari 2015 16:55 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Juist ja :) Ik was verward door de term netjes overlappen ik werk met niet overlappende signalen, sorry voor mijn warrige omschrijving :D

Zijn daar voorbeelden van :)
De fMRI preprocessing pipeline is denk ik wel een goed voorbeeld. Alleen zorg je er dan eerst voor dat je twee datasets in dezelfde space terecht komen. Dat is bij jou al het geval.

Misschien dat je hier wat bruikbare voorbeelden uit kan halen:
http://fsl.fmrib.ox.ac.uk/fslcourse/lectures/reg.pdf
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_149361590
Kunnen we de op updaten en bosbeetles werkgebied draaien aan slangen noemen?
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
  Moderator woensdag 4 februari 2015 @ 17:14:23 #88
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_149361895
quote:
10s.gif Op woensdag 4 februari 2015 17:03 schreef oompaloompa het volgende:
Kunnen we de op updaten en bosbeetles werkgebied draaien aan slangen noemen?
_O- :D

Ik ben wel bioloog maar gelukkig gaat het niet over echte slangen dan was dit namelijk een erg raar onderzoek geweest, iedereen weet dat slangen blauwe kubussen prefereren.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_149361917
quote:
2s.gif Op woensdag 4 februari 2015 17:14 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

_O- :D

Ik ben wel bioloog maar gelukkig gaat het niet over echte slangen dan was dit namelijk een erg raar onderzoek geweest, iedereen weet dat slangen blauwe kubussen prefereren.
_O_ _O- _O_
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_149361959
quote:
2s.gif Op woensdag 4 februari 2015 17:14 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

_O- :D

Ik ben wel bioloog maar gelukkig gaat het niet over echte slangen dan was dit namelijk een erg raar onderzoek geweest, iedereen weet dat slangen blauwe kubussen prefereren.
De een zit in DWDD over zijn slangen programma in Australie te kletsen, en de ander kijkt naar object preference in slangen! ;)
  Moderator woensdag 4 februari 2015 @ 17:17:22 #91
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_149361991
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2015 17:02 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

De fMRI preprocessing pipeline is denk ik wel een goed voorbeeld. Alleen zorg je er dan eerst voor dat je twee datasets in dezelfde space terecht komen. Dat is bij jou al het geval.

Misschien dat je hier wat bruikbare voorbeelden uit kan halen:
http://fsl.fmrib.ox.ac.uk/fslcourse/lectures/reg.pdf
Ah daar heb ik zeker wat aan, ik heb alle algoritmes al wel lopen maar het is wel goed om een beetje terminologie te hebben, en misschien dat we dan kunnen refereren dat het in mri gebruikelijk is maar dat wij het toepassen op microscopie :)
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_149364811
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 januari 2015 21:29 schreef Diabox het volgende:
Eergisteren ook mijn eerste manuscript gesubmit bij een Elsevier journal. De status was vanochtend nog 'With Editor', en nu staat ie op 'Decision in Process', volgens:
http://academia.stackexch(...)rial-system-ees-take
is dat al de laatste stap. Gaat dat echt zo snel..?
Status wijziging vandaag naar 'Under Review', lijkt me goed..?
pi_149366032
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2015 19:03 schreef Diabox het volgende:

[..]

Status wijziging vandaag naar 'Under Review', lijkt me goed..?
Ja, dat is goed.
Jesus saves but death prevails.
  woensdag 4 februari 2015 @ 20:00:17 #94
99724 Pluizel
Pluizig en blond
pi_149367241
Ik zit al een week naar 'Reviews Completed' te kijken van de gereviseerde versie. Duurt lang!
Wij haalden opgelucht adem toen zij dat niet meer deden...
pi_149425470
quote:
2s.gif Op woensdag 4 februari 2015 16:43 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

grafisch gezien, ik draai dus alleen aan de slangen... en zie nu aan de kubussen dat hij er naartoe kruipt in de tijd... (laten we zeggen ik zet het hoofd altijd rechts)

Ik doe dus niets met de kubbussen dat wil ik juist niet doen maar wel meedraaien met de slangen. De draai parameters haal ik puur uit de slangen, ik ben blind voor de kubussen...

:X en ik maar denken dat ik het wiel opnieuw aan het uitvinden was :P

Prachtig mooie illustratie van mijn werk, wat doe je zoal :D ik draai aan dingen die eruit zien als slangen :D Het is wel een vereenvoudigd model...
In de beeldverwerking heet dit inderdaad "registratie". Hoe ik het zou aanpakken: je registreert alle beelden met het groen-kanaal (de slangen) naar één beeld dat je hebt uitgekozen. De transformatie die uit elke registratie komt sla je op en pas je vervolgens toe op het rood-kanaal (de kubussen).

Vervolgens zou je een dichtheidsmaat kunnen uitrekenen, een 2D Gaussian fitten, whatever, om de "kubus-spreiding" te bepalen?

Registratie-tool: http://elastix.isi.uu.nl/ Werkt super goed. Is wel wat complex, maar je kunt er alles mee.
Schuimpje... mijn liefste. Verlaat mij nimmer weer...
pi_149440546
Wij gebruiken imageJ en [url=http://bigwww.epfl.ch/thevenaz/stackreg/]stackreg[/url] om onze plaatjes te registreren. Geen idee of dat programma het ook toelaat om alleen slangen te registreren, en de kubussen ongemoeid te laten.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  Moderator maandag 9 februari 2015 @ 10:02:19 #97
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_149500906
quote:
14s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 17:42 schreef papernote het volgende:

[..]

In de beeldverwerking heet dit inderdaad "registratie". Hoe ik het zou aanpakken: je registreert alle beelden met het groen-kanaal (de slangen) naar één beeld dat je hebt uitgekozen. De transformatie die uit elke registratie komt sla je op en pas je vervolgens toe op het rood-kanaal (de kubussen).

Vervolgens zou je een dichtheidsmaat kunnen uitrekenen, een 2D Gaussian fitten, whatever, om de "kubus-spreiding" te bepalen?

Registratie-tool: http://elastix.isi.uu.nl/ Werkt super goed. Is wel wat complex, maar je kunt er alles mee.
Registreren ben ik bekend mee. Ik registreer niet naar een bekend object omdat ik geen idee heb hoe mij object er uit zou moeten zien, ik registreer naar eigenschappen en image features :) Grappig genoeg is het niet moeilijk om dit soort tools te vinden maar lastiger om artikelen te vinden waar ze het gebruiken. De artikelen waarin ze de algoritmes voor registratie uit de doeken doen zijn er legio :D

Thanks voor die link trouwens.

[ Bericht 1% gewijzigd door Bosbeetle op 09-02-2015 10:08:10 ]
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator maandag 9 februari 2015 @ 10:09:31 #98
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_149501049
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 februari 2015 04:15 schreef Lyrebird het volgende:
Wij gebruiken imageJ en [url=http://bigwww.epfl.ch/thevenaz/stackreg/]stackreg[/url] om onze plaatjes te registreren. Geen idee of dat programma het ook toelaat om alleen slangen te registreren, en de kubussen ongemoeid te laten.
Het probleem met stackreg is dat je moeilijk je transformatie eruit kunt halen en op andere beelden kunt toepassen. (maar ik heb de registratie al lopen het gaat me nu meer om het correct in een artikel te zetten)
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator maandag 9 februari 2015 @ 11:08:51 #99
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_149502351
Ik lees nu trouwens een boek over de geschiedenis van de optica echt super boeiend :) en grappig om wetenschap aan het werk te zien over zulke lange tijdspanne het boek heet from sight to light loopt van euclides tot en met kepler.



soms ziet iets heel ouds er vrij futuristisch uit :D
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_149505471
Dat is nog eens ray tracen...

Optica is een machtig mooi vak, en Nederlanders spelen al eeuwen lang internationaal heel goed mee, met eerder Philips en nu ASML. In Delft zitten erg goede optici.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_149507449
quote:
2s.gif Op maandag 9 februari 2015 10:02 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Registreren ben ik bekend mee. Ik registreer niet naar een bekend object omdat ik geen idee heb hoe mij object er uit zou moeten zien, ik registreer naar eigenschappen en image features :) Grappig genoeg is het niet moeilijk om dit soort tools te vinden maar lastiger om artikelen te vinden waar ze het gebruiken. De artikelen waarin ze de algoritmes voor registratie uit de doeken doen zijn er legio :D

Thanks voor die link trouwens.
Tsja, registratie is toch meer een tool of middel om tot een ander doel te komen. Dus je vind artikelen over registratietechnieken of je moet goed zoeken in de methode-sectie van artikelen om te zien hoe ze het gebruikt hebben. Maar vaak zijn die onvolledig.

Toepassings-artikelen ga je inderdaad niet vinden.
Schuimpje... mijn liefste. Verlaat mij nimmer weer...
  Moderator maandag 9 februari 2015 @ 16:16:42 #102
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_149511164
quote:
2s.gif Op maandag 9 februari 2015 14:14 schreef papernote het volgende:

[..]

Tsja, registratie is toch meer een tool of middel om tot een ander doel te komen. Dus je vind artikelen over registratietechnieken of je moet goed zoeken in de methode-sectie van artikelen om te zien hoe ze het gebruikt hebben. Maar vaak zijn die onvolledig.

Toepassings-artikelen ga je inderdaad niet vinden.
Nouja het is meer het idee dat mijn baas vind dat we compleet iets nieuws doen en ik vind van niet :D Dat is alleen maar te onderbouwen met wat citaties "kijk we gebruiken het zelfde idee als hier".
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_149534455
Iemand hier ooit meegedaan met een 3 Minute Thesis Competition? Ik ben geselecteerd voor een heat van mijn universiteit, ben nu bezig met de slide ervoor en probeer de titel een beetje rond te krijgen.

Het is een wedstrijd waar je dus, nou, verrassing, 3 minuten de tijd hebt om over je onderzoek te praten, de kern en de significantie. Veel prijzen gaan naar exacte wetenschappen, maar hopelijk is er ook wat ruimte voor sociale wetenschappen. Ben in elk geval al bij geselecteerd te zijn! :o
Ja doei.
  Moderator dinsdag 10 februari 2015 @ 13:58:25 #104
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_149537788
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 11:42 schreef motorbloempje het volgende:
Iemand hier ooit meegedaan met een 3 Minute Thesis Competition? Ik ben geselecteerd voor een heat van mijn universiteit, ben nu bezig met de slide ervoor en probeer de titel een beetje rond te krijgen.

Het is een wedstrijd waar je dus, nou, verrassing, 3 minuten de tijd hebt om over je onderzoek te praten, de kern en de significantie. Veel prijzen gaan naar exacte wetenschappen, maar hopelijk is er ook wat ruimte voor sociale wetenschappen. Ben in elk geval al bij geselecteerd te zijn! :o
ah de zogenaamde elevator pitch ^O^ succes. Ik heb gemerkt dat het heel erg afhangt van je publiek, dus weet wie er in de beoordeling commissie zitten.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_149549358
Leuk! Ik help hier mee met de organisatie van onder andere 1 min. elevator pitch competities.

- Ken je publiek(ik gok basic academisch?)
- Vermijdt jargon
- Denk aan 2-3 (max) belangrijke punten die je wil communiceren
- Vermijdt de neiging om te laten zien hoeveel je zelf weet, houdt het duidelijk en schoon
- Oefen, oefen, oefen. Bij onze workshops werkt het altijd het beste om het een aantal keer te oefenen en het liefst op mensen met andere achtergrond, want die kunnen je dan meteen vertellen waar ze de rode draad verloren/wat onduidelijk was.

Je hebt wat meer ruimte om te spelen in 3 min. maar in zo'n 1 min. pitch moet 't echt harstikke direct en duidelijk zijn.
  woensdag 11 februari 2015 @ 08:45:28 #106
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_149562599
http://www.dub.uu.nl/arti(...)endi-aanstellen.html

Komt dat Nederlandse bursalenstelsel er dan toch?
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
  woensdag 11 februari 2015 @ 08:46:43 #107
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_149562613
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 11:42 schreef motorbloempje het volgende:
Iemand hier ooit meegedaan met een 3 Minute Thesis Competition? Ik ben geselecteerd voor een heat van mijn universiteit, ben nu bezig met de slide ervoor en probeer de titel een beetje rond te krijgen.

Het is een wedstrijd waar je dus, nou, verrassing, 3 minuten de tijd hebt om over je onderzoek te praten, de kern en de significantie. Veel prijzen gaan naar exacte wetenschappen, maar hopelijk is er ook wat ruimte voor sociale wetenschappen. Ben in elk geval al bij geselecteerd te zijn! :o
Jij zit in de UK toch? Is een team zoeken voor de University Challenge dan ook niet een idee? :D Ben ik hier de afgelopen tijd met m'n vriendin gaan kijken.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_149562685
Oh, ja, dat wordt al gedaan! Zijn regelmatig audities voor!
Ja doei.
  Moderator woensdag 11 februari 2015 @ 08:55:58 #109
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_149562725
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 08:45 schreef ATuin-hek het volgende:
http://www.dub.uu.nl/arti(...)endi-aanstellen.html

Komt dat Nederlandse bursalenstelsel er dan toch?
oef denk niet dat dat direct de kwaliteit gaat bevorderen.

quote:
Het kabinet hoopt dat universiteiten op deze manier meer promovendi kunnen opleiden
Waarom toch :? "geen gezeik iedereen hoog opgeleid" dan mogen ze eerst wel eens wat gaan doen aan het aantal post-doc plaatsen en andere academische mogelijkheden, als je het al op een studiebeurs gaat doen dan wordt gepromoveerd zijn straks vereist voor een baan bij de aldi.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  woensdag 11 februari 2015 @ 09:08:10 #110
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_149562876
quote:
2s.gif Op woensdag 11 februari 2015 08:55 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

oef denk niet dat dat direct de kwaliteit gaat bevorderen.

[..]

Waarom toch :? "geen gezeik iedereen hoog opgeleid" dan mogen ze eerst wel eens wat gaan doen aan het aantal post-doc plaatsen en andere academische mogelijkheden, als je het al op een studiebeurs gaat doen dan wordt gepromoveerd zijn straks vereist voor een baan bij de aldi.
Ja dat ja... Er staan alleen in dat stuk al meerdere rare redenen. Alsof het belangrijk is om nog meer PhD's op te leiden in NL. Als je nu op een site als academic transfer kijkt heb je een hele grote bult PhD vacatures (soms zelfs met 15 tegelijk...), nog best wel wat associate professor posities, en bar weinig daartussen. Ook dingen als dat ze dan geen sociale premies hoeven te betalen. Dat hoeven ze nu ook niet, gezien ze die terug krijgen via de promotiepremie. En ik weet niet hoe het bij andere universiteiten zit, maar in Nijmegen mag je als PhD gewoon inschrijven en meedoen met vakken die aan de universiteit gegeven worden. Is zelfs een eis voor het Donders Graduate programe.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
  woensdag 11 februari 2015 @ 09:10:32 #111
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_149562910
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 08:53 schreef motorbloempje het volgende:
Oh, ja, dat wordt al gedaan! Zijn regelmatig audities voor!
Heerlijke show, goede uitdaging :Y
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_149562926
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 20:04 schreef xienix84 het volgende:
Leuk! Ik help hier mee met de organisatie van onder andere 1 min. elevator pitch competities.

- Ken je publiek(ik gok basic academisch?)
- Vermijdt jargon
- Denk aan 2-3 (max) belangrijke punten die je wil communiceren
- Vermijdt de neiging om te laten zien hoeveel je zelf weet, houdt het duidelijk en schoon
- Oefen, oefen, oefen. Bij onze workshops werkt het altijd het beste om het een aantal keer te oefenen en het liefst op mensen met andere achtergrond, want die kunnen je dan meteen vertellen waar ze de rode draad verloren/wat onduidelijk was.

Je hebt wat meer ruimte om te spelen in 3 min. maar in zo'n 1 min. pitch moet 't echt harstikke direct en duidelijk zijn.
Bedankt! Ja, 3 is best 'lang' voor zoiets. Veel filmpjes bekeken en veel zijn al na 2.5 klaar. Daar richt ik me ook op. Simpele titel, simpele slide met niet teveel tekst, en geen jargon zijn inderdaad het plan!
Ja doei.
pi_149586431
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 08:46 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Jij zit in de UK toch? Is een team zoeken voor de University Challenge dan ook niet een idee? :D Ben ik hier de afgelopen tijd met m'n vriendin gaan kijken.
PhD in de UK gedaan, nu in de VS :) University Challenge is wel cool ja! Maar zijn voornamelijk undergrads toch?
  woensdag 11 februari 2015 @ 22:49:03 #114
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_149586769
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 22:39 schreef xienix84 het volgende:

[..]

PhD in de UK gedaan, nu in de VS :) University Challenge is wel cool ja! Maar zijn voornamelijk undergrads toch?
Het is een mix van alles, ook mensen die bezig zijn een PhD te behalen. Ook iets wat ze "reading XX" noemen. Enig idee wat ze daar mee bedoelen?
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_149603449
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 22:49 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Het is een mix van alles, ook mensen die bezig zijn een PhD te behalen. Ook iets wat ze "reading XX" noemen. Enig idee wat ze daar mee bedoelen?
Reading is de fancy Oxbridge term voor studeren. Dus als je biologie studeert aan Cambridge, dan zeg je "I am reading Biology".
  donderdag 12 februari 2015 @ 16:11:04 #116
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_149603816
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 15:58 schreef xienix84 het volgende:

[..]

Reading is de fancy Oxbridge term voor studeren. Dus als je biologie studeert aan Cambridge, dan zeg je "I am reading Biology".
Aah is dat het... Ik zat al te denken of het dan om een Bsc gaat of zo.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
  Moderator vrijdag 13 februari 2015 @ 15:17:33 #117
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_149634957
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_149640094
modrequest: namechange naar dr. oompaloompa pls!
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_149640206
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 18:15 schreef oompaloompa het volgende:
modrequest: namechange naar dr. oompaloompa pls!
Gefeliciteerd. *O*
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
pi_149641781
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 18:15 schreef oompaloompa het volgende:
modrequest: namechange naar dr. oompaloompa pls!
Gefeliciteerd! Voortaan altijd en overal dr. voor je naam zetten. Mijn kinderen moeten me aanspreken met dr. mama. :7
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_149643399
Dr. Oompaloompa, van harte gefeliciteerd!
pi_149645103
Nice oompa, congrats
Jesus saves but death prevails.
pi_149645344
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 18:15 schreef oompaloompa het volgende:
modrequest: namechange naar dr. oompaloompa pls!
Gefeliciteerd! *O*
pi_149654308
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 18:15 schreef oompaloompa het volgende:
modrequest: namechange naar dr. oompaloompa pls!
Gefeliciteerd!!
pi_149656022
thanks internet-matties. Het was een goede maand :)

quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 19:08 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Gefeliciteerd! Voortaan altijd en overal dr. voor je naam zetten. Mijn kinderen moeten me aanspreken met dr. mama. :7
hahaha, voorbeeldig ouderschap :D
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_149656144
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 19:08 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Gefeliciteerd! Voortaan altijd en overal dr. voor je naam zetten. Mijn kinderen moeten me aanspreken met dr. mama. :7
Goed idee. Mijn vrouw kan me ook best dr noemen, en mijn ouders ook.
Jesus saves but death prevails.
  zaterdag 14 februari 2015 @ 09:47:25 #127
8369 speknek
Another day another slay
pi_149657443
Gefeliciteerd droompa!

Mijn vrouw en ik zijn allebei dr., leuk voor tijdens de seks ahem.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  zaterdag 14 februari 2015 @ 09:48:06 #128
8369 speknek
Another day another slay
pi_149657448
Denemarken gaat gewoon de helft van de humanities sluiten :o.

http://universitypost.dk/(...)-hour-campus-protest
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  zaterdag 14 februari 2015 @ 13:01:50 #129
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_149661005
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 18:15 schreef oompaloompa het volgende:
modrequest: namechange naar dr. oompaloompa pls!


*O*
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_149662149
M'n vriendin is verpleegkundige, dus samen zijn wij een zuster en doctor.
Schuimpje... mijn liefste. Verlaat mij nimmer weer...
pi_149667689
Ja wij zijn ook Dr. Dr. Ik vond dat vooral mooi toen ze ons na ons huwelijk aankondigden.

Hoe worden bij jullie titels gebruikt in het dagelijks leven op het werk trouwens? Ik heb twee senior faculty collega's die iedereen (met een MD of PhD) altijd heel officieel met Dr. aanspreken, terwijl de meeste collega's daar (gelukkig) niet aan doen. In het ziekenhuisgedeelte is het wel normaler uiteraard.
  Moderator zaterdag 14 februari 2015 @ 20:03:40 #132
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_149672578
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 17:17 schreef xienix84 het volgende:
Ja wij zijn ook Dr. Dr. Ik vond dat vooral mooi toen ze ons na ons huwelijk aankondigden.

Hoe worden bij jullie titels gebruikt in het dagelijks leven op het werk trouwens? Ik heb twee senior faculty collega's die iedereen (met een MD of PhD) altijd heel officieel met Dr. aanspreken, terwijl de meeste collega's daar (gelukkig) niet aan doen. In het ziekenhuisgedeelte is het wel normaler uiteraard.
Ik gebruik die titel echt nooit.. staat zelfs niet op mijn pasje...

Mijn vriendin zegt wel regelmatig wat weet jij daar nou van je bent geen dokter.. oh wacht.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_149685627
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 17:17 schreef xienix84 het volgende:
Hoe worden bij jullie titels gebruikt in het dagelijks leven op het werk trouwens?
In mijn begintijd in Japan vond ik dat gedoe met -san en -sensei maar raar, en stelde me voor als Lyre. Het gevolg was dat studenten dachten dat ik een student met een kantoor was, en dat mijn collega's me nu nog steeds Lyre noemen, terwijl er van mij verwacht wordt dat ik ze in het bijzijn van studenten Prof. Blahblah of Blahblah-sensei noem.

Scheve situatie, en bij de verdeling van geld en postdocs speelt dat volgens mij nog steeds in mijn nadeel (alhoewel het feit dat Japanners ietswat angstig zijn als het om buitenlanders gaat, ook wel meespeelt).

In de VS wilden mensen van de administratie me nog wel eens Dr. Bird noemen, maar tussen collega's heb ik daar nog nooit mensen titels horen gebruiken.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_149685713
Bij ons in het vooral een kwestie van geschreven versus ongeschreven taalgebruik. In mails, papers, studiehandleidingen etc. bent ik doctor - daarbuiten noem ik het nooit en wordt het zelden genoemd, met uitzondering van op een conferentie misschien als ik word aangekondigd als spreker.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_149685903
Japanners zullen zelf ook in de war raken als ze hun sociale status-dans uit moeten voeren met engels als voertaal.

Als niet-Japanner krijg je sowiezo geen 'rang' toegewezen want je rang is 'buitenlander' en dat zal ook altijd zo blijven.

Geen idee hoe dat in een academische setting in Japan ook weer anders kan zijn.

Heb er zelf wel een hekel aan dat ze in Nederland op tv iemand als expert uitnodigen, maar dan in haar/zijn naambordje niet neerzetten of iemand een titel heeft. En als iemand een professor is wat haar/zijn vakgebied is.

Vraag me wel soms af waarom die titels nog bestaan als we ze toch niet meer gebruiken. Wetenschappers hebben sowieso geen zin om elkaar zo aan te spreken. In Nederland vinden 'normale' mensen het sowieso vervelend. Sowieso als je een baan hebt die geen titel heeft is het helemaal raar.
Ze zijn dus enkel iets voor op het briefpapier en op het diploma.
Zie vaak genoeg in dit soort discussies mensen trots vertellen dat ze zelf op hun visitekaartje hun titels niet zetten, en dan vaak met argument dat het er te veel zijn.
Vaak wil ik juist wel graag weten of mensen gepromoveerd zijn. Heb vaak docenten gehad waarvan in daar later pas achter kwam.
pi_149686645
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2015 08:35 schreef Harunobu het volgende:
Japanners zullen zelf ook in de war raken als ze hun sociale status-dans uit moeten voeren met engels als voertaal.

Als niet-Japanner krijg je sowiezo geen 'rang' toegewezen want je rang is 'buitenlander' en dat zal ook altijd zo blijven.

Geen idee hoe dat in een academische setting in Japan ook weer anders kan zijn.

Heb er zelf wel een hekel aan dat ze in Nederland op tv iemand als expert uitnodigen, maar dan in haar/zijn naambordje niet neerzetten of iemand een titel heeft. En als iemand een professor is wat haar/zijn vakgebied is.

Vraag me wel soms af waarom die titels nog bestaan als we ze toch niet meer gebruiken. Wetenschappers hebben sowieso geen zin om elkaar zo aan te spreken. In Nederland vinden 'normale' mensen het sowieso vervelend. Sowieso als je een baan hebt die geen titel heeft is het helemaal raar.
Ze zijn dus enkel iets voor op het briefpapier en op het diploma.
Zie vaak genoeg in dit soort discussies mensen trots vertellen dat ze zelf op hun visitekaartje hun titels niet zetten, en dan vaak met argument dat het er te veel zijn.
Vaak wil ik juist wel graag weten of mensen gepromoveerd zijn. Heb vaak docenten gehad waarvan in daar later pas achter kwam.
Ik ben niet van plan de titel de gebruiken behalve als het een situatie betreft waar het extra overtuigingskracht bij zet, bijvoorbeeld bij het aanschrijven van een bedrijf om onderzoek met hun te kunnen doen of iets dergelijks.

Vrijwel niemand die ik ken gebruikt ook hun titel om zich voor te stellen, maar iedereen heeft wel hun "geschiedenis" op hun website staan, dus als je naar mijn wetenschappelijke of universiteitswebsite gaat staat daar binnenkort wel master in jaar X van universiteit Y, PhD in jaar A van universiteit B, etc. Zou verwachten dat dat ook voor die docenten geldt.
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_149704619
Ik werk in een (academisch) ziekenhuis en daar is het gebruik van Dr. heel normaal. Moet zelfs mijn eigen admin nog wel eens corrigeren omdat het er zo ingebakken zit. Met andere collega's doe ik de moeite niet meer, en ben ik over het algemeen gewoon Dr. Shivo.
Jesus saves but death prevails.
  zondag 15 februari 2015 @ 21:01:12 #138
8369 speknek
Another day another slay
pi_149706968
Ik sta er altijd op dat ik dr. genoemd wordt, daar krijg ik een semi van.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  Moderator vrijdag 20 februari 2015 @ 16:53:30 #139
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_149861836
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2015 08:35 schreef Harunobu het volgende:
Japanners zullen zelf ook in de war raken als ze hun sociale status-dans uit moeten voeren met engels als voertaal.

Als niet-Japanner krijg je sowiezo geen 'rang' toegewezen want je rang is 'buitenlander' en dat zal ook altijd zo blijven.

Geen idee hoe dat in een academische setting in Japan ook weer anders kan zijn.

Heb er zelf wel een hekel aan dat ze in Nederland op tv iemand als expert uitnodigen, maar dan in haar/zijn naambordje niet neerzetten of iemand een titel heeft. En als iemand een professor is wat haar/zijn vakgebied is.

Vraag me wel soms af waarom die titels nog bestaan als we ze toch niet meer gebruiken. Wetenschappers hebben sowieso geen zin om elkaar zo aan te spreken. In Nederland vinden 'normale' mensen het sowieso vervelend. Sowieso als je een baan hebt die geen titel heeft is het helemaal raar.
Ze zijn dus enkel iets voor op het briefpapier en op het diploma.
Zie vaak genoeg in dit soort discussies mensen trots vertellen dat ze zelf op hun visitekaartje hun titels niet zetten, en dan vaak met argument dat het er te veel zijn.
Vaak wil ik juist wel graag weten of mensen gepromoveerd zijn. Heb vaak docenten gehad waarvan in daar later pas achter kwam.
Professor is sowieso geen titel maar een beroep.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_149861870
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 18:15 schreef oompaloompa het volgende:
modrequest: namechange naar dr. oompaloompa pls!
Wat nou vrijdag de 13e :') _O-

Gefeliciteerd! :*
Ja doei.
pi_149866230
quote:
2s.gif Op vrijdag 20 februari 2015 16:53 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Professor is sowieso geen titel maar een beroep.
Wat waarschijnlijk ook weer de reden is waarom ze dat dan wel noemen. Maar als ik een professor zie praten over een bepaald onderwerp wil ik wel graag weten of die persoon professor theologie of professor economie of wat dan ook is. Komt vaak geneog voor dat men iemand op tv haalt, professor noemt, terwijl die persoon over het onderwerp waar het over gaat alleen maar lekenkennis heeft.
pi_149866929
quote:
2s.gif Op vrijdag 20 februari 2015 16:53 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Professor is sowieso geen titel maar een beroep.
Professor is een beschermde titel die je alleen mag voeren wanneer je hoogleraar bent aan een officieele universiteit. Net als dokter en een paar andere titels beschermd zijn.
Jesus saves but death prevails.
pi_149866965
Prof. Dr. Ing. Moblo, dat word ik gewoon later. Ofzo.

Wel door naar de finale van de 3MT competition! *O*
Ja doei.
pi_149871117
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 februari 2015 19:53 schreef motorbloempje het volgende:
Prof. Dr. Ing. Moblo, dat word ik gewoon later. Ofzo.

Wel door naar de finale van de 3MT competition! *O*
Gefeliciteerd! Wanneer is die?

Wat een hoop successen ineens hier :D ! Zo door.
pi_149871135
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 februari 2015 19:52 schreef Shivo het volgende:

[..]

Professor is een beschermde titel die je alleen mag voeren wanneer je hoogleraar bent aan een officieele universiteit. Net als dokter en een paar andere titels beschermd zijn.
In Nederland niet toch? Professor is gewoon je functie. Dr. is wel echt een beschermde titel (net als de MA/MSc en BA/BSc).

quote:
0s.gif Op vrijdag 20 februari 2015 19:53 schreef motorbloempje het volgende:
Prof. Dr. Ing. Moblo, dat word ik gewoon later. Ofzo.

Wel door naar de finale van de 3MT competition! *O*
Gefeliciteerd! *O*
pi_149890818
Wiki zegt
quote:
[...]

De titel professor mag in Nederland niet zomaar gevoerd worden zonder hoogleraarschap.

Jesus saves but death prevails.
pi_149902773
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 februari 2015 16:33 schreef Shivo het volgende:
Wiki zegt

[..]

De zin erna:

quote:
Hoewel in Nederland niet toegestaan is het niet strafbaar; professor is immers de aanduiding van een universitaire aanstelling en geen academische graad.
En, als wikipedia als bron gezien kan worden:
http://nl.wikipedia.org/w(...)ands_hoger_onderwijs

quote:
prof. [..], waarbij opgemerkt dient te worden dat deze titel eigenlijk een onbeschermde ambtelijke titel is (een beroep) en geen academische titel.
  Moderator zaterdag 21 februari 2015 @ 22:58:30 #148
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_149903710
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 februari 2015 21:49 schreef Operc het volgende:
In Nederland niet toch? Professor is gewoon je functie. Dr. is wel echt een beschermde titel (net als de MA/MSc en BA/BSc).
Dat was ook wat ik dacht.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_149908901
Master, Bachelor, PhD, zijn niet beschermd in Nederland. Je kunt misschien wel zeggen dat iemand die de graad PhD gebruikt, zichzelf de titel doctor geeft, en dan is het wel weer strafbaar, met een maximale boete van 4050 euro.

Je kunt ook een titel kopen, zodat je wel kunt aantonen dat je een diploma hebt en waar die behaald is en dat je daar inderdaad volgens hun een diploma van hebt.
Dit kost ongever 2000 euro, minder dan 1 jaar collegegeld, en mag je aftrekken van de belasting.

Daarom altijd de oude beschermde titels gebruiken.
pi_149916364
quote:
0s.gif Op zondag 22 februari 2015 01:53 schreef Pandarus het volgende:
Master, Bachelor, PhD, zijn niet beschermd in Nederland. Je kunt misschien wel zeggen dat iemand die de graad PhD gebruikt, zichzelf de titel doctor geeft, en dan is het wel weer strafbaar, met een maximale boete van 4050 euro.

Je kunt ook een titel kopen, zodat je wel kunt aantonen dat je een diploma hebt en waar die behaald is en dat je daar inderdaad volgens hun een diploma van hebt.
Dit kost ongever 2000 euro, minder dan 1 jaar collegegeld, en mag je aftrekken van de belasting.

Daarom altijd de oude beschermde titels gebruiken.
Inderdaad. Ik dacht dat de in art. 7.19a Whw genoemde titels ook beschermd waren, maar art. 435 Sr noemt alleen de oude titels onder 7.20 Whw en de titel Doctor onder 7.22. Is dat met opzet of zijn ze vergeten het wetboek van Strafrecht aan te passen?
pi_149922976
Weet niet. Ik heb het net zo nagezocht. Hoorde er verschillende dingen over. Had misschien de artikelen moeten noemen om jou zoekwerk te besparen.

Misschien heeft het er mee te maken dat MSc en PhD geen titels van een persoon zijn, maar graden van een diploma. Het lijkt erop dat dat hele artikel gaat over het geven van verkeerde persoonsinformatie.
pi_149952127
Toen ik in Duitsland woonde en werkte, kreeg het hoofd van ons departement (Amerikaans) regelmatig brieven met dreigementen (betaling of rechtzaak) omdat hij de titel PhD voerde terwijl hij hij die in Amerika had behaald en dus, volgens die figuren, niet geldig was in Duitsland. Heel apart...
  zaterdag 28 februari 2015 @ 10:38:23 #153
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_150138970
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2015 13:06 schreef xienix84 het volgende:
Toen ik in Duitsland woonde en werkte, kreeg het hoofd van ons departement (Amerikaans) regelmatig brieven met dreigementen (betaling of rechtzaak) omdat hij de titel PhD voerde terwijl hij hij die in Amerika had behaald en dus, volgens die figuren, niet geldig was in Duitsland. Heel apart...
Er zijn mensen die zich daar druk genoeg om maken om daar brieven over te gaan sturen? Wauw...
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_150181404
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 februari 2015 10:38 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Er zijn mensen die zich daar druk genoeg om maken om daar brieven over te gaan sturen? Wauw...
In Duitsland is dat vrij normaal. Je hebt ook advocatenbureaus die zich specialiseren in het achterna van mensen die illegale muziek/films downloaden (via torrents). Dan krijg je een dreigbrief waarin ze je vragen een hoog bedrag te betalen. Daarnaast moet je beloven/ondertekenen dat je het nooit meer zal doen.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
  donderdag 5 maart 2015 @ 09:33:31 #155
8369 speknek
Another day another slay
pi_150306357
Niet dat iemand dat hier leest, maar ik sta in het AD :P.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_150320163
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2015 09:33 schreef speknek het volgende:
Niet dat iemand dat hier leest, maar ik sta in het AD :P.
Yay, foto uploaden ik wil het zien!
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_150344913
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2015 09:33 schreef speknek het volgende:
Niet dat iemand dat hier leest, maar ik sta in het AD :P.
Linkje? :P
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
pi_150346152
Godsamme mensen, zoek het even op via Blendl! Digibeten.

Leuk, speknek!
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_150347969
Je bedoelt Blendle? Dat is niet gratis.
  vrijdag 6 maart 2015 @ 12:24:42 #160
134783 papernote
Een echte.
pi_150348203
Ik heb geen abonnement, dus ik kan alleen de voorpagina zien. Dan ben je dus: de Mol, de klant van een jonge prostituee, seksdokter Corrie, of een boswachter?
Schuimpje... mijn liefste. Verlaat mij nimmer weer...
  vrijdag 6 maart 2015 @ 23:19:27 #161
219590 oompaloompa
doompadeedee
pi_150372970
quote:
14s.gif Op vrijdag 6 maart 2015 11:26 schreef Claudia_x het volgende:
Godsamme mensen, zoek het even op via Blendl! Digibeten.

Leuk, speknek!
????

Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
  vrijdag 6 maart 2015 @ 23:48:55 #162
8369 speknek
Another day another slay
pi_150374070
quote:
10s.gif Op vrijdag 6 maart 2015 12:24 schreef papernote het volgende:
Ik heb geen abonnement, dus ik kan alleen de voorpagina zien. Dan ben je dus: de Mol, de klant van een jonge prostituee, seksdokter Corrie, of een boswachter?
Allemaal tegelijk?

Blendle is idd niet gratis dus een tijdelijke link

[ Bericht 10% gewijzigd door speknek op 25-03-2015 12:36:37 ]
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_150374315
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 maart 2015 23:48 schreef speknek het volgende:

[..]

Allemaal tegelijk?

Blendle is idd niet gratis dus een tijdelijke link
Zijn die correlaties doorgaans niet wat abstracter dan van Sim City naar stedenbouwkundige? :P
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_150377168
"Bewezen is ook dat chirurgen die thuis gamen, een beter ontwikkelde fijne motoriek hebben; zij maken minder fouten dan collega's die dat niet doen."

Ben ik de enige die aan surgeon simulator moest denken?



http://www.kongregate.com(...)rgeon-simulator-2013 (gratis)

Maar leuk artikel verder!
  zaterdag 7 maart 2015 @ 03:11:09 #165
219590 oompaloompa
doompadeedee
pi_150378145
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 maart 2015 23:48 schreef speknek het volgende:

[..]

Allemaal tegelijk?

Blendle is idd niet gratis dus een tijdelijke link
Speknek, wij zouden eens bij elkaar moeten gaan zitten (als je daar zin in hebt) ik heb een project waarin ik kijk hoe achievements/badges er voor kunnen zorgen dat mensen langer doorwerken / gemotiveerd blijven. Lijkt het je wat om een keer een koffie te pakken? Voel je niet verplicht overigens, als je daar geen zin in hebt is dat helemaal ok en begrijpelijk, tijd is voor ons allemaal iets waar we permanent een tekort aan hebben vermoed ik...
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
  zaterdag 7 maart 2015 @ 08:43:55 #166
8369 speknek
Another day another slay
pi_150378930
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 maart 2015 23:54 schreef Monolith het volgende:

[..]

Zijn die correlaties doorgaans niet wat abstracter dan van Sim City naar stedenbouwkundige? :P
Ja, ik zat een verhaal af te steken over experientieel leren, systeemdenken en complexiteit, hij zei speaking of complexiteit, ik heb een bepaalde doelgroep.

quote:
10s.gif Op zaterdag 7 maart 2015 01:33 schreef koekjestrommel1 het volgende:
"Bewezen is ook dat chirurgen die thuis gamen, een beter ontwikkelde fijne motoriek hebben; zij maken minder fouten dan collega's die dat niet doen."

Ben ik de enige die aan surgeon simulator moest denken?

[ afbeelding ]

http://www.kongregate.com(...)rgeon-simulator-2013 (gratis)

Maar leuk artikel verder!
'fout' is natuurlijk een relatief begrip. Zie hoe veel vrijheid hij gecreeerd heeft voor die longen om uit te zetten.

quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2015 03:11 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

Speknek, wij zouden eens bij elkaar moeten gaan zitten (als je daar zin in hebt) ik heb een project waarin ik kijk hoe achievements/badges er voor kunnen zorgen dat mensen langer doorwerken / gemotiveerd blijven. Lijkt het je wat om een keer een koffie te pakken? Voel je niet verplicht overigens, als je daar geen zin in hebt is dat helemaal ok en begrijpelijk, tijd is voor ons allemaal iets waar we permanent een tekort aan hebben vermoed ik...
Nee lijkt me super! Tenzij je al in NorCal zit, dan kost het inderdaad wat veel tijd. Achievements en badges zijn namelijk een uitermate belabberd idee, dus laten we het daar onder het genot van wat bier over hebben (okay of koffie). Als je nog in Tilburg zit ken ik overigens daar ook een paar gamesonderzoekers.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_150378945
quote:
10s.gif Op zaterdag 7 maart 2015 08:43 schreef speknek het volgende:

Achievements en badges zijn namelijk een uitermate belabberd idee, dus laten we het daar onder het genot van wat bier over hebben (okay of koffie).
Kun je daar kort de reden van aangeven? (Ik ben bezig met een artikel waarin ik beargumenteer dat we te veel en te gemakkelijk naar externe prikkels grijpen om ons digitale gedrag bij te sturen in plaats van de disposities te ontwikkelen die ons gedrag begrenzen. Dat verhaal is verwant aan ideeën over intrinsieke vs. extrinsieke motivatie. Maar misschien is jouw argument tegen praktischer van aard?)
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zaterdag 7 maart 2015 @ 08:55:20 #168
8369 speknek
Another day another slay
pi_150379030
Kom ook naar Eindje :7.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_150379096
Ah, dank! Dat kwam dus inderdaad overeen met mijn idee, maar de extra informatie die je geeft kan ik mogelijk weer gebruiken. (Het is een wat filosofisch artikel maar met empirische onderbouwing.)

Ik reis graag af naar het zuiden. ^O^
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zaterdag 7 maart 2015 @ 16:01:00 #170
219590 oompaloompa
doompadeedee
pi_150387030
quote:
10s.gif Op zaterdag 7 maart 2015 08:43 schreef speknek het volgende:

[..]

Ja, ik zat een verhaal af te steken over experientieel leren, systeemdenken en complexiteit, hij zei speaking of complexiteit, ik heb een bepaalde doelgroep.

[..]

'fout' is natuurlijk een relatief begrip. Zie hoe veel vrijheid hij gecreeerd heeft voor die longen om uit te zetten.

[..]

Nee lijkt me super! Tenzij je al in NorCal zit, dan kost het inderdaad wat veel tijd. Achievements en badges zijn namelijk een uitermate belabberd idee, dus laten we het daar onder het genot van wat bier over hebben (okay of koffie). Als je nog in Tilburg zit ken ik overigens daar ook een paar gamesonderzoekers.
Bier is idd beter, ik ben de komende tijd niet in Tilburg maar kom in Juni terug voor een paar weken (woon in koud sneeuwerig Philadelphia).
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_150388809
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2015 08:55 schreef speknek het volgende:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zijn die achievements dan weer gelinkt aan een need for cognitive closure, of staan die twee zaken los van elkaar? (Qua of je je gedrag er door aanpast/gevoelig bent voor een dergelijke aanpak.)
  Moderator dinsdag 24 maart 2015 @ 11:46:43 #172
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_150978490
Zo weer terug uit nepal, nu back to science *D
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_150983524
quote:
7s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 11:46 schreef Bosbeetle het volgende:
Zo weer terug uit nepal, nu back to science *D
Vakantie?
  Moderator dinsdag 24 maart 2015 @ 14:30:49 #174
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_150984625
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 13:58 schreef Skeletor. het volgende:

[..]

Vakantie?
Yup :) Eerst een weekje geconferentieskiet :P en daarna 3 weken vakantie dus ik was er een maand uit :D ook wel weer lekker om weer aan het werk te gaan :D
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  dinsdag 24 maart 2015 @ 15:30:52 #175
435806 geert_realist
verknipt en verstrooit
pi_150986855
quote:
10s.gif Op zaterdag 7 maart 2015 01:33 schreef koekjestrommel1 het volgende:
"Bewezen is ook dat chirurgen die thuis gamen, een beter ontwikkelde fijne motoriek hebben; zij maken minder fouten dan collega's die dat niet doen."

Ben ik de enige die aan surgeon simulator moest denken?

[ afbeelding ]

http://www.kongregate.com(...)rgeon-simulator-2013 (gratis)

Maar leuk artikel verder!
Ik moest aan dokter bibber denken :)
Ik ben politiek incorrect, zeg wat ik wil en ben een trotste racist! w/
  Moderator dinsdag 24 maart 2015 @ 15:47:27 #176
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_150987427
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 15:30 schreef geert_realist het volgende:

[..]

Ik moest aan dokter bibber denken :)
[ afbeelding ]
Brrr vooral die verrekte spier wat een kriem.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_150991482
quote:
2s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 14:30 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Yup :) Eerst een weekje geconferentieskiet :P en daarna 3 weken vakantie dus ik was er een maand uit :D ook wel weer lekker om weer aan het werk te gaan :D
Klinkt goed! Wat voor spannende conferenties worden er in Nepal gehouden!
  Moderator woensdag 25 maart 2015 @ 09:48:48 #178
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_151010976
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 18:02 schreef Skeletor. het volgende:

[..]

Klinkt goed! Wat voor spannende conferenties worden er in Nepal gehouden!
Geen gok ik dat was gewoon vakantie :D de conferenski was in oostenrijk.

(een conferentie met gemiddeld 6 uur per dag stroom ik moet er niet aan denken :X )
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  woensdag 25 maart 2015 @ 10:27:20 #179
381953 NaturalScience
The delusion that we have.....
pi_151012028
Zitten er eigenlijk ook full-professors in dit topic?

Lyrebird?
  woensdag 25 maart 2015 @ 12:36:54 #180
8369 speknek
Another day another slay
pi_151016026
Die hebben hier geen tijd voor joh :P.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_151026458
quote:
2s.gif Op woensdag 25 maart 2015 09:48 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Geen gok ik dat was gewoon vakantie :D de conferenski was in oostenrijk.

(een conferentie met gemiddeld 6 uur per dag stroom ik moet er niet aan denken :X )
Haha, ik dacht al. Nou ja, meteen maar even doorvliegen naar Nepal. Ik hoop dat je het leuk gehad hebt.

Zes uur stroom per dag :') . Schiet lekker op met de presentaties. Het zou misschien wel eens goed kunnen zijn, iets meer interactie met het publiek :D .
pi_151027281
Journals die meer dan 6 weken nodig hebben om een handling editor te vinden voor mijn manuscript :')
  Moderator donderdag 26 maart 2015 @ 14:39:11 #183
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_151056973
http://www.nature.com/new(...)ience-broken-1.17156

preregistratie van publicaties, dat lijkt me nou helemaal niets. Dan kan ik wel opdoeken ik denk dat ik al mijn resultaten juist heb gevonden door experimenten aan te passen na mijn initiele vindingen.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_151058049
quote:
2s.gif Op donderdag 26 maart 2015 14:39 schreef Bosbeetle het volgende:
http://www.nature.com/new(...)ience-broken-1.17156

preregistratie van publicaties, dat lijkt me nou helemaal niets. Dan kan ik wel opdoeken ik denk dat ik al mijn resultaten juist heb gevonden door experimenten aan te passen na mijn initiele vindingen.
Ik begrijp je denk ik niet helemaal, je kunt die aangepaste experimenten toch ook gewoon preregistreren?

Of bedoel je specifiek gevallen waarin je application als accepted or rejected wordt?

Heb 1 project in die situatie maar dat was een replicatie project waar preregistration & pre-acceptance wel erg belangrijk voor is. Voor mijn normale onderzoek zou ik alleen preregistreren (maar niet als proposal submitten) als de voorspelde bevindingen voor het veld onverwacht zouden zijn.
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_151058155
Pre-registratie van je experimenten 8)7 Alsof ik niks beters te doen heb - experimenten bijvoorbeeld. Kom nu al om in het papierwerk.
Jesus saves but death prevails.
  Moderator donderdag 26 maart 2015 @ 15:20:31 #186
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_151058327
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 15:12 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

Ik begrijp je denk ik niet helemaal, je kunt die aangepaste experimenten toch ook gewoon preregistreren?

Of bedoel je specifiek gevallen waarin je application als accepted or rejected wordt?

Heb 1 project in die situatie maar dat was een replicatie project waar preregistration & pre-acceptance wel erg belangrijk voor is. Voor mijn normale onderzoek zou ik alleen preregistreren (maar niet als proposal submitten) als de voorspelde bevindingen voor het veld onverwacht zouden zijn.
Ik denk dat ik te fundamenteel werk doe, al mijn experimenten komen voort uit de voortgaande experimenten dan zou ik elke dag iets moeten pre-registreren :X
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  vrijdag 27 maart 2015 @ 10:34:40 #187
99724 Pluizel
Pluizig en blond
pi_151084965
Yes! Mijn eerste artikel is geaccepteerd voor publicatie! Nu komt dan toch eindelijk mijn eerste hit op pubmed eraan :D
Wij haalden opgelucht adem toen zij dat niet meer deden...
pi_151084988
^O^
Ja doei.
  Moderator vrijdag 27 maart 2015 @ 11:05:46 #189
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_151085907
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 10:34 schreef Pluizel het volgende:
Yes! Mijn eerste artikel is geaccepteerd voor publicatie! Nu komt dan toch eindelijk mijn eerste hit op pubmed eraan :D
^O^ nog even wachten dus: http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/?term=pluizel
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator vrijdag 27 maart 2015 @ 11:07:26 #190
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_151085971
Ik blijf trouwens best vaak bij pubmed het onzin veld volgen, ik krijg altijd een glimlach op mijn gezicht bij de titels van deze artikelen en het worden er steeds meer

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/?term=onzin
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  vrijdag 27 maart 2015 @ 11:46:41 #191
99724 Pluizel
Pluizig en blond
pi_151087161
Vet, er bestaat dus een onzin deficiëntie :D
Wij haalden opgelucht adem toen zij dat niet meer deden...
  Moderator vrijdag 27 maart 2015 @ 11:54:50 #192
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_151087419
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 11:46 schreef Pluizel het volgende:
Vet, er bestaat dus een onzin deficiëntie :D
Yup is niet heel goed voor muizen :D
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  vrijdag 27 maart 2015 @ 13:51:04 #193
8369 speknek
Another day another slay
pi_151091226
Preregistratie is typisch iets wat zou werken als we niet allemaal als een mongool achter de waan van de subsidiecall renden en in onze vrije minuutjes tussen college, boardmeeting en supervisie in, opportunistisch het volgende onderzoekje weten te hosselen.
Met andere woorden, preregistratie werkt als we langdurig gedegen onderzoek op een vast contract kunnen doen, in welk geval preregistratie redelijk overbodig is.

quote:
2s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 11:07 schreef Bosbeetle het volgende:
Ik blijf trouwens best vaak bij pubmed het onzin veld volgen, ik krijg altijd een glimlach op mijn gezicht bij de titels van deze artikelen en het worden er steeds meer

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/?term=onzin
Lol
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_151091248
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 10:34 schreef Pluizel het volgende:
Yes! Mijn eerste artikel is geaccepteerd voor publicatie! Nu komt dan toch eindelijk mijn eerste hit op pubmed eraan :D
Gefeliciteerd!!!!
  vrijdag 27 maart 2015 @ 15:50:25 #195
8369 speknek
Another day another slay
pi_151095221
quote:
If the UvA’s management had been better at quasi privatization, maybe our coffers would be flush with cash and we wouldn’t be out marching. But that’s immaterial now. Whether corruption, malice, or well-intentioned ineptitude drove the CvB, the yield of its rendementsdenken has been the contrary truth that a public university in a strong welfare state should be a refuge from financialization, not its epitome. Universities are “collective repositories of the long history of human knowledge and wisdom,” the radical geographers write in Antipode, in poignantly conservative tones, and it’s high time “to kick the bean counters and their managerial allies out of our temple.”
Top stuk over de bezetting bij de UvA

https://nplusonemag.com/o(...)tter-from-amsterdam/
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_151095629
O+ Hilarisch O+

quote:
Dear MoBlo,

Recently, in the electronic archive of the <uni> we have found an interesting research on "Name Supervisor 1 and Name Supervisor 2". We consider this particular topic may be of interest to a wider audience, therefore, I would like to inquire about an eventual publication. In this regard, may I kindly ask if the above-mentioned work is authored by you?

Perhaps you may come back to us with a confirmation, at your earliest convenience, and we will be glad to provide further details on our offer. We would be particularly interested in an expanded version of your research-work, to publish it in the form of a book.

Thank you for your time MoBlo and I am looking forward to hearing from you!

Kind regards/Freundliche Grüße
Ms. Oxana Ciumacenco

Acquisition Editor

LAP LAMBERT Academic Publishing is a trademark of:
OmniScriptum GmbH & Co. KG

Heinrich-Böcking-Str. 6-8,
66121, Saarbrücken, Germany
Hoor ik er nu bij? :')
Ja doei.
pi_151095656
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 15:50 schreef speknek het volgende:

[..]

Top stuk over de bezetting bij de UvA

https://nplusonemag.com/o(...)tter-from-amsterdam/
Antipode _O_ een van de beste Human Geographers Journals die er zijn O+
Ja doei.
  vrijdag 27 maart 2015 @ 16:07:53 #198
8369 speknek
Another day another slay
pi_151095835
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 16:02 schreef motorbloempje het volgende:
O+ Hilarisch O+

[..]

Hoor ik er nu bij? :')
Waat die hebben mij ook een aantal keer gevraagd, nu voel ik me niet speciaal meer ;(.

Ja :P.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  Moderator vrijdag 27 maart 2015 @ 16:13:26 #199
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_151096004
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 16:02 schreef motorbloempje het volgende:
O+ Hilarisch O+

[..]

Hoor ik er nu bij? :')
Ik hoor er nog niet bij ;(
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_151096316
quote:
2s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 11:07 schreef Bosbeetle het volgende:
Ik blijf trouwens best vaak bij pubmed het onzin veld volgen, ik krijg altijd een glimlach op mijn gezicht bij de titels van deze artikelen en het worden er steeds meer

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/?term=onzin
_O-
  vrijdag 27 maart 2015 @ 21:05:12 #201
219590 oompaloompa
doompadeedee
pi_151106412
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 10:34 schreef Pluizel het volgende:
Yes! Mijn eerste artikel is geaccepteerd voor publicatie! Nu komt dan toch eindelijk mijn eerste hit op pubmed eraan :D
Nice, gefeliciteerd!
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 15:50 schreef speknek het volgende:

[..]

Top stuk over de bezetting bij de UvA

https://nplusonemag.com/o(...)tter-from-amsterdam/
Thanks, vind het heel interessant om in de gaten te houden.

quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 16:02 schreef motorbloempje het volgende:
O+ Hilarisch O+

[..]

Hoor ik er nu bij? :')
http://www.slate.com/arti(...)nt_content_farm.html
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_151106745
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 21:05 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

Nice, gefeliciteerd!

[..]

Thanks, vind het heel interessant om in de gaten te houden.

[..]

http://www.slate.com/arti(...)nt_content_farm.html
Ja, die had ik al 's gelezen :D!
Ja doei.
  maandag 30 maart 2015 @ 18:02:38 #203
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_151196522
Wellicht dat mensen het hier weten: ik ga voor mijn masterscriptie een hele grote nuttige dataset maken naar variabelen die nog niet eerder op zo'n schaal gemeten zijn.

Heb ik dan achteraf auteursrecht over die dataset of loop ik het risico dat hij daarna zonder toestemming wordt gebruikt door de universiteit waar ik afstudeer?

Het wordt via een landelijke peiler afgenomen.
pi_151197357
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 18:02 schreef Mishu het volgende:
Het wordt via een landelijke peiler afgenomen.
Wordt daar niet afgesproken wie wat met de data mag doen?

Je hebt sowieso geen auteursrecht, als het een database betreft. Eventueel wel databankrecht, maar als jouw instelling je de gelegenheid biedt deze databank samen te stellen, zullen ze zelf vinden dat ze het databankrecht zullen bezitten. Of dat ook echt zo is, zou je moeten nazoeken: ooit iets getekend daaromtrent?

Afgezien van intellectuele eigendomsrechten, speelt er ook de meer ethische kwestie van auteurschap etc. Als de databank inderdaad in belangrijke mate product van jouw werk is, zal dat in publicaties door auteursschappen of aknowledgements moeten blijken.

[ Bericht 19% gewijzigd door dotKoen op 30-03-2015 18:50:18 ]
  maandag 30 maart 2015 @ 18:32:41 #205
8369 speknek
Another day another slay
pi_151197574
Verschilt per universiteit, soms zelfs faculteit. Normaliter heeft bij alles wat je doet standaard de universiteit recht op, maar je kunt er wel zelf van gebruik maken, zoiets. De meeste universiteiten hebben wel zo'n bureautje waar je IP zaken kunt regelen voor als je je eigen bedrijfje op wil starten. Ik heb alleen nog nooit gehoord dat iemand dat over onderzoeksdata doet.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  maandag 30 maart 2015 @ 18:47:02 #206
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_151198097
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 18:26 schreef dotKoen het volgende:

[..]

Wordt daar niet afgesproken wie wat met de data mag doen?

Je hebt sowieso geen auteursrecht, als het een database betreft. Eventueel wel databankrecht, maar als jouw instelling je de gelegheid biedt deze databank samen te stellen, zullen ze zelf vinden dat ze het databankrecht zullen bezitten. Of dat ook echt zo is, zou je moeten nazoeken: ooit iets getekend daaromtrent?

Afgezien van intellectuele eigendomsrechten, speelt er ook de meer ethische kwestie van auteurschap etc. Als de databank inderdaad in belangrijke mate product van jou werk is, zal dat in publicaties door auteursschappen of aknowledgements moeten blijken.
Als ik op basis van die data bevindingen doe en in mijn scriptie vastleg, heb ik dan wel auteursrecht op die bevindingen?

Ik zou het op zijn minst redelijk vinden als ik er heel veel werk in heb gestoken dat ik er ook wat waardering voor krijg. Door mij wordt het bijvoorbeeld een goede dataset die nieuwe inzichten oplevert...

Ik zou graag zelf wat artikelen op basis van de dataset willen schrijven...

Aan de andere kant zou ik nooit zonder hun connecties deze wave kunnen draaien natuurlijk. Maar ik zou er graag zelf op verder willen gaan, eventueel samen met anderen.

[ Bericht 6% gewijzigd door Mishu op 30-03-2015 18:53:40 ]
pi_151198302
Ja, je hebt automatisch auteursrecht op je scriptie. Maar wat bedoel je met waardering?
  maandag 30 maart 2015 @ 18:55:28 #208
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_151198472
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 18:51 schreef dotKoen het volgende:
Ja, je hebt automatisch auteursrecht op je scriptie. Maar wat bedoel je met waardering?
Ik zou graag op basis van mijn dataset eventueel wat artikelen willen schrijven.. Er is 1 hoogleraar hier heel erg mee bezig en hij heeft geopperd dat een dergelijke dataset gewenst is en er nog niet is. Dat is op zich wel een aardige kerel. Dus misschien wilt hij mij wel de kans geven om achteraf wat resultaten te publiceren...

Het hangt echter allemaal van goodwill af.
  maandag 30 maart 2015 @ 18:57:07 #209
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_151198549
Ach, ik ben überhaupt al blij dat ik de kansen krijg om dit zo goed te onderzoeken op zo'n hoog niveau. Eerst maar even mijn scriptie schrijven.
  maandag 30 maart 2015 @ 19:25:08 #210
8369 speknek
Another day another slay
pi_151199661
quote:
1s.gif Op maandag 30 maart 2015 18:55 schreef Mishu het volgende:

[..]

Ik zou graag op basis van mijn dataset eventueel wat artikelen willen schrijven.. Er is 1 hoogleraar hier heel erg mee bezig en hij heeft geopperd dat een dergelijke dataset gewenst is en er nog niet is. Dat is op zich wel een aardige kerel. Dus misschien wilt hij mij wel de kans geven om achteraf wat resultaten te publiceren...

Het hangt echter allemaal van goodwill af.
Ha daar hoef je je geen zorgen over te maken. Zolang de namen van je begeleiders erop staan mag je waarschijnlijk zoveel artikelen schrijven als je wil.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_151199739
quote:
1s.gif Op maandag 30 maart 2015 19:25 schreef speknek het volgende:

[..]

Ha daar hoef je je geen zorgen over te maken. Zolang de namen van je begeleiders erop staan mag je waarschijnlijk zoveel artikelen schrijven als je wil.
Hehe, precies. En als je betrokken blijft bij de groep, kan je naam ook terechtkomen op andere papers die met dezelfde dataset zijn gemaakt.
  maandag 30 maart 2015 @ 19:53:34 #212
219590 oompaloompa
doompadeedee
pi_151200945
quote:
1s.gif Op maandag 30 maart 2015 18:47 schreef Mishu het volgende:

[..]

Als ik op basis van die data bevindingen doe en in mijn scriptie vastleg, heb ik dan wel auteursrecht op die bevindingen?

Ik zou het op zijn minst redelijk vinden als ik er heel veel werk in heb gestoken dat ik er ook wat waardering voor krijg. Door mij wordt het bijvoorbeeld een goede dataset die nieuwe inzichten oplevert...

Ik zou graag zelf wat artikelen op basis van de dataset willen schrijven...

Aan de andere kant zou ik nooit zonder hun connecties deze wave kunnen draaien natuurlijk. Maar ik zou er graag zelf op verder willen gaan, eventueel samen met anderen.
Op basis van deze informatie is het moeilijk een antwoord te geven. Dat je het een "wave" noemt klinkt alsof je mee hebt gedaan aan een al bestaand onderzoeksprogramma, dat ligt waarschijnlijk anders dan wanneer je zelf met vragenlijsten naar abcoude bent gegaan om daar alle dorpsbewoners te vragen naar hun mening over mensen die hun dorp schrijven zonder hoofdletter.
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_151201769
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 19:53 schreef oompaloompa het volgende:
dat ligt waarschijnlijk anders dan wanneer je zelf met vragenlijsten naar abcoude bent gegaan om daar alle dorpsbewoners te vragen naar hun mening over mensen die hun dorp schrijven zonder hoofdletter.
_O- :D

Mishu, ga met die hoogleraar praten vóór je de data verzamelt. Als hij nog ideeën heeft over het toevoegen van variabelen aan de dataverzameling wil je dat graag weten voordat je begint. ;)
  maandag 30 maart 2015 @ 20:55:28 #214
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_151203733
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 19:53 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

Op basis van deze informatie is het moeilijk een antwoord te geven. Dat je het een "wave" noemt klinkt alsof je mee hebt gedaan aan een al bestaand onderzoeksprogramma, dat ligt waarschijnlijk anders dan wanneer je zelf met vragenlijsten naar abcoude bent gegaan om daar alle dorpsbewoners te vragen naar hun mening over mensen die hun dorp schrijven zonder hoofdletter.
Het wordt mijn vragenlijst maar hij wordt onderdeel van een grotere wave. Zodat mensen niet doorhebben dat ze onderdeel zijn van mijn onderzoek :+
pi_151204894
Was jij geen politiekwetenschapper, Mishu?

Daar gaat het nl. anders dan in de natuurwetenschappen. Ik heb zelf voor mijn MAscriptie data verzameld, en deze is nog steeds alleen in mijn bezit. Op basis daarvan een artikel gepubliceerd, waar ik de enige auteur ben. Data is wel beschikbaar als replicatiedata, maar dan moet ik geciteerd worden.

Verder zijn veel dataverzamelprojecten openbaar. Vaak is het zo dat diegene die de data verzamelt er een aantal zaken mee doet, en het dan ter beschikking van iedereen stelt. Waar ik werk hebben we de grootste databse over oorlogen en conflicten ter wereld. De data wordt verzameld, eerst krijgen wij inhouse de mogelijkheid er wat mee te doen, en daarna wordt het publiek gemaakt. Gratis, en voor niets. En alles wordt elk jaar ge-update!
  maandag 30 maart 2015 @ 21:29:42 #216
219590 oompaloompa
doompadeedee
pi_151205330
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 20:55 schreef Mishu het volgende:

[..]

Het wordt mijn vragenlijst maar hij wordt onderdeel van een grotere wave. Zodat mensen niet doorhebben dat ze onderdeel zijn van mijn onderzoek :+
Dan nog ligt het heel erg aan de context. Hoeveel tijd en energie in gestoken wordt, wie betaalt, wie het idee had, etcetc. Ik zou er niet meteen van uit gaan dat het "jouw" data zijn, en als je er zelfstandig verder mee wilt werken zou ik dit zo snel mogelijk aankaarten en uitzoeken zodat je niet later voor verrassingen komt te staan nadat je al moeite er in hebt gestopt.

Voor een concretere reactie (je zit in social sciences toch?) is meer informatie nodig, maar ik begrijp als je dat niet publiekelijk wilt beschrijven.
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
  maandag 30 maart 2015 @ 21:31:25 #217
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_151205409
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 21:20 schreef Jagärtrut het volgende:
Was jij geen politiekwetenschapper, Mishu?

Daar gaat het nl. anders dan in de natuurwetenschappen. Ik heb zelf voor mijn MAscriptie data verzameld, en deze is nog steeds alleen in mijn bezit. Op basis daarvan een artikel gepubliceerd, waar ik de enige auteur ben. Data is wel beschikbaar als replicatiedata, maar dan moet ik geciteerd worden.

Verder zijn veel dataverzamelprojecten openbaar. Vaak is het zo dat diegene die de data verzamelt er een aantal zaken mee doet, en het dan ter beschikking van iedereen stelt. Waar ik werk hebben we de grootste databse over oorlogen en conflicten ter wereld. De data wordt verzameld, eerst krijgen wij inhouse de mogelijkheid er wat mee te doen, en daarna wordt het publiek gemaakt. Gratis, en voor niets. En alles wordt elk jaar ge-update!
Ehm, voorlopig nog student :@

En als ik wil promoveren dan als buitenpromovendus denk ik, omdat ik te eigenwijs ben. Ik wil me lekker op mijn eigen onderzoek richten zonder de druk van collega's en dat soort dingen. Ik heb zo'n onderzoeksstage gedaan inmiddels en dat beviel niet zo, voelde me een fabriekswerker. Geen eigen inbreng in het onderzoek ofzo.
  maandag 30 maart 2015 @ 21:33:45 #218
219590 oompaloompa
doompadeedee
pi_151205488
Wat wil je na je promotie doen? Wetenschap of industry? Als het eerste zou ik geen buitenpromovendus worden, voor het tweede kan het juist weer extra nuttig zijn, Ga er wel van uit dat je veel minder begeleiding krijgt als buitenpromovendus.
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
  maandag 30 maart 2015 @ 21:33:54 #219
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_151205494
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 21:29 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

Dan nog ligt het heel erg aan de context. Hoeveel tijd en energie in gestoken wordt, wie betaalt, wie het idee had, etcetc. Ik zou er niet meteen van uit gaan dat het "jouw" data zijn, en als je er zelfstandig verder mee wilt werken zou ik dit zo snel mogelijk aankaarten en uitzoeken zodat je niet later voor verrassingen komt te staan nadat je al moeite er in hebt gestopt.

Voor een concretere reactie (je zit in social sciences toch?) is meer informatie nodig, maar ik begrijp als je dat niet publiekelijk wilt beschrijven.
Het idee is van de coole hoogleraar die een toffe peer is. Ik stop het harde werk erin. Als hij het zou gebruiken zou ik het overigens weer niet erg vinden denk ik.

Edit: idee kwam in een gesprek met elkaar in het klaslokaal. 'Eigenlijk zou er toch zo'n dataset moeten komen...'
pi_151205495
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 21:31 schreef Mishu het volgende:

[..]

Ehm, voorlopig nog student :@

En als ik wil promoveren dan als buitenpromovendus denk ik, omdat ik te eigenwijs ben. Ik wil me lekker op mijn eigen onderzoek richten zonder de druk van collega's en dat soort dingen. Ik heb zo'n onderzoeksstage gedaan inmiddels en dat beviel niet zo, voelde me een fabriekswerker. Geen eigen inbreng in het onderzoek ofzo.
maar student in de politieke hoek? want wat je zegt herken ik absoluut niet. Ik doe altijd m'n eigen ding, geen mens die zich daar mee bemoeit. En ik herken het ook niet van collega's in andere landen...
  maandag 30 maart 2015 @ 21:35:09 #221
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_151205532
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 21:33 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

maar student in de politieke hoek? want wat je zegt herken ik absoluut niet. Ik doe altijd m'n eigen ding, geen mens die zich daar mee bemoeit. En ik herken het ook niet van collega's in andere landen...
Ik was assistent van een promovendus... het was sowieso te druk naast mijn andere stage bij een wetenschappelijk bureau van een politieke partij.
  maandag 30 maart 2015 @ 21:45:43 #222
219590 oompaloompa
doompadeedee
pi_151205941
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 21:33 schreef Mishu het volgende:

[..]

Het idee is van de coole hoogleraar die een toffe peer is. Ik stop het harde werk erin. Als hij het zou gebruiken zou ik het overigens weer niet erg vinden denk ik.

Edit: idee kwam in een gesprek met elkaar in het klaslokaal. 'Eigenlijk zou er toch zo'n dataset moeten komen...'
Ook daar maakt het nogal uit wat "het harde werk" in houdt. Twee weken vragenlijsten afnemen is iets anders dan 6 maanden in Mexico een indianenstam observeren. Pure dataverzameling an sich, waar je niet veel skills voor nodig hebt, is vrij weinig waard tbh.
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
  maandag 30 maart 2015 @ 21:50:01 #223
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_151206139
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 21:45 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

Ook daar maakt het nogal uit wat "het harde werk" in houdt. Twee weken vragenlijsten afnemen is iets anders dan 6 maanden in Mexico een indianenstam observeren. Pure dataverzameling an sich, waar je niet veel skills voor nodig hebt, is vrij weinig waard tbh.
Nou het is wel een onderzoeksonderwerp wat op een bepaalde manier gemeten moet worden. Wat wel al bekend is maar nog niet zo in de praktijk is gebracht zoals bij mij. Ik heb alleen artikelen gelezen waarin stond 'het zou op deze manier gemeten moeten worden'. En ik heb daar mijn eigen ideetje op gevonden. Die overigens wel voor de hand liggend is vind ik. Het is iets wat lastig te meten is.
pi_151206208
ik word steeds nieuwsgieriger, Mishu!
  maandag 30 maart 2015 @ 21:52:18 #225
219590 oompaloompa
doompadeedee
pi_151206254
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 21:50 schreef Mishu het volgende:

[..]

Nou het is wel een onderzoeksonderwerp wat op een bepaalde manier gemeten moet worden. Wat wel al bekend is maar nog niet zo in de praktijk is gebracht zoals bij mij. Ik heb alleen artikelen gelezen waarin stond 'het zou op deze manier gemeten moeten worden'. En ik heb daar mijn eigen ideetje op gevonden. Die overigens wel voor de hand liggend is vind ik. Het is iets wat lastig te meten is.
Ik denk, en dit bedoel ik echt op geen enkele manier lullig, dat het een te complexe vraag is om op basis van heel weinig informatie te beantwoorden.
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_151225222
Ik ben het met oompaloompa eens. En zelfs onder identieke condities kunnen verschillende groepen anders met auteurschap/eigendom omgaan. Het is dus iets waar je tevoren afspraken over moet maken.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  woensdag 1 april 2015 @ 20:26:28 #227
99724 Pluizel
Pluizig en blond
pi_151274527
Yeah! Mijn tweede artikel is nu ook geaccepteerd! 2 in 1 week is toch wel gaaf
Wij haalden opgelucht adem toen zij dat niet meer deden...
  woensdag 1 april 2015 @ 21:00:12 #228
219590 oompaloompa
doompadeedee
pi_151275958
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2015 20:26 schreef Pluizel het volgende:
Yeah! Mijn tweede artikel is nu ook geaccepteerd! 2 in 1 week is toch wel gaaf
Ik ben al blij met 2 in een jaar :')

Of uberhaupt gewoon twee :D
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
  Moderator woensdag 1 april 2015 @ 21:59:22 #229
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_151278282
het is een goede week ik ben ook +1
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_151284501
Vandaag laatste deel van drie-delige cancer serie op PBS. Weet niet of hij in NL ook te streamen is maar hier is de link, voor degenen die graag willen weten wat er momenteel omgaat in kanker onderzoek: http://video.pbs.org/program/story-cancer-emperor-all-maladies/

Leuk om te zien (voor mij), want dit is precies waar ik aan werk.

quote:
Cancer: The Emperor of All Maladies, based on the Pulitzer Prize-winning book by Siddhartha Mukherjee, tells the complete story of cancer, from its first description in an ancient Egyptian scroll to the gleaming laboratories of modern research institutions. At six hours, the film interweaves a sweeping historical narrative; with intimate stories about contemporary patients; and an investigation into the latest scientific breakthroughs that may have brought us, at long last, to the brink of lasting cures.
Jesus saves but death prevails.
  Moderator donderdag 2 april 2015 @ 09:09:01 #231
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_151285767
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2015 04:46 schreef Shivo het volgende:
Vandaag laatste deel van drie-delige cancer serie op PBS. Weet niet of hij in NL ook te streamen is maar hier is de link, voor degenen die graag willen weten wat er momenteel omgaat in kanker onderzoek: http://video.pbs.org/program/story-cancer-emperor-all-maladies/

Leuk om te zien (voor mij), want dit is precies waar ik aan werk.

[..]

Klinkt boeiend ik ga eens op zoek.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_151287077
quote:
10s.gif Op woensdag 1 april 2015 21:00 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

Ik ben al blij met 2 in een jaar :')

Of uberhaupt gewoon twee :D
Haha, idem.

Gefeliciteerd, Pluizel!
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_151287221
quote:
4s.gif Op woensdag 1 april 2015 21:59 schreef Bosbeetle het volgende:
het is een goede week ik ben ook +1
En jij ook gefeliciteerd!

Het was voor mij ook een goede week omdat ik er een onderzoeksoptie bij heb (geen geld voor dataverzameling maar wel voor het netwerk waar ik deel van uitmaak). Ik krijg steeds meer het gevoel dat ik doe wat een UD behoort te doen.

Verder heb ik begrepen dat ik nu snel een Veni aan moet gaan vragen omdat die termijn verkort is. Kansloze missie, maar het moet maar. Ik heb wel al een goed plan.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  donderdag 2 april 2015 @ 10:33:08 #234
99724 Pluizel
Pluizig en blond
pi_151287352
Thanks allemaal, en bosbeetle ook gefeliciteerd!
Wij haalden opgelucht adem toen zij dat niet meer deden...
  Moderator donderdag 2 april 2015 @ 11:14:50 #235
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_151288344
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2015 10:25 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

En jij ook gefeliciteerd!

Het was voor mij ook een goede week omdat ik er een onderzoeksoptie bij heb (geen geld voor dataverzameling maar wel voor het netwerk waar ik deel van uitmaak). Ik krijg steeds meer het gevoel dat ik doe wat een UD behoort te doen.

Verder heb ik begrepen dat ik nu snel een Veni aan moet gaan vragen omdat die termijn verkort is. Kansloze missie, maar het moet maar. Ik heb wel al een goed plan.
Ja ik moet ook nog een keer goed naar de veni kijken ik dacht dat ik te laat was maar ik hoor dat je voor werkloze periodes wel compensatie kunt krijgen... wie weet dat ik de volgende call dan toch nog mee kan doen.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_151289033
quote:
2s.gif Op donderdag 2 april 2015 11:14 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Ja ik moet ook nog een keer goed naar de veni kijken ik dacht dat ik te laat was maar ik hoor dat je voor werkloze periodes wel compensatie kunt krijgen... wie weet dat ik de volgende call dan toch nog mee kan doen.
Hoelang is het geleden dat je bent gepromoveerd?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  Moderator donderdag 2 april 2015 @ 12:14:01 #237
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_151289956
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2015 11:40 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Hoelang is het geleden dat je bent gepromoveerd?
november 2011 (te lang geleden)
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  donderdag 9 april 2015 @ 18:12:58 #238
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_151521746
Inmiddels morgen een gesprek met de betreffende toffe peer hoogleraar, moest C.V. meesturen maar niet te veel verwachten.

Ik verwacht ook niet zo veel eigenlijk, wil wel een zo goed mogelijk wetenschappelijk relevant onderzoek afleveren. Inmiddels ook bekend dat ik mijn vragenlijst klein moet houden ivm de andere studenten dus dan is het een uitdaging om op basis van literatuur de juiste vragen te stellen.
pi_151521877
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2015 04:46 schreef Shivo het volgende:
Vandaag laatste deel van drie-delige cancer serie op PBS. Weet niet of hij in NL ook te streamen is maar hier is de link, voor degenen die graag willen weten wat er momenteel omgaat in kanker onderzoek: http://video.pbs.org/program/story-cancer-emperor-all-maladies/

Leuk om te zien (voor mij), want dit is precies waar ik aan werk.

[..]

Net even een proxy geprobeerd ( https://www.proxfree.com/ ): geen succes. Dat kan echter ook te maken hebben met mijn dichtgetimmerde browser.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_151542566
Toffe peer review.
Ja doei.
pi_151542732
quote:
9s.gif Op vrijdag 10 april 2015 10:48 schreef motorbloempje het volgende:
Toffe peer review.
Over een paper wat je hebt geschreven? Wat zeiden ze?
pi_151542956
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 april 2015 10:53 schreef Operc het volgende:

[..]

Over een paper wat je hebt geschreven? Wat zeiden ze?
Nee, zie post van mishu :')
Ja doei.
  vrijdag 10 april 2015 @ 11:17:47 #243
8369 speknek
Another day another slay
pi_151543512
quote:
9s.gif Op vrijdag 10 april 2015 10:48 schreef motorbloempje het volgende:
Toffe peer review.
:').
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_151543898
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2015 10:59 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Nee, zie post van mishu :')
Oh. :@ :D
  Moderator woensdag 15 april 2015 @ 11:11:03 #245
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_151704468
quote:
9s.gif Op vrijdag 10 april 2015 10:48 schreef motorbloempje het volgende:
Toffe peer review.
:P
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  woensdag 15 april 2015 @ 15:20:55 #246
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_151710856
quote:
2s.gif Op woensdag 15 april 2015 11:11 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

:P
Hij wordt waarschijnlijk meelezer dus dan is die term wel van toepassing :P
pi_151734012
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2015 04:46 schreef Shivo het volgende:
Vandaag laatste deel van drie-delige cancer serie op PBS. Weet niet of hij in NL ook te streamen is maar hier is de link, voor degenen die graag willen weten wat er momenteel omgaat in kanker onderzoek: http://video.pbs.org/program/story-cancer-emperor-all-maladies/

Leuk om te zien (voor mij), want dit is precies waar ik aan werk.

[..]

Het boek is ook wel de moeite waard. Beetje kennis van de terminologie is wel handig in het begin, maar de stijl is heel verhalend en interessant. Ben het zelf ook aan het lezen :P.
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
pi_151943433
Pros and cons of going to gradschool:
http://www.theonion.com/a(...)o-grad-school,38467/
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
  Moderator donderdag 23 april 2015 @ 09:06:55 #249
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_151948158
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2015 23:05 schreef oompaloompa het volgende:
Pros and cons of going to gradschool:
http://www.theonion.com/a(...)o-grad-school,38467/
:D cons: could lead to carreer in academia _O-
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_151949133
Vandaag weer een research challenge dag in het department, dit keer met een organisatie echt 'right up my street' is: ik had zelfs mijn onderzoek bij ze kunnen doen als ze in mijn omgeving hadden gezeten ;) :D Zin in!

Wel inmiddels, anderhalf jaar in, en een half jaar in m'n veldwerk, bedacht dat ik waarschijnlijk, lees 75% zeker op 't moment, niet voor een baan in academia ga. En dat is eigenlijk een heel erg fijne realisatie. :@ O+
Ja doei.
pi_151949364
Waarom niet?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  Moderator vrijdag 24 april 2015 @ 12:36:05 #252
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_151986408
En gaan alle nederlandse wetenschappers ook vragen bedenken voor de nederlandse wetenschapsagenda :P

http://www.wetenschapsagenda.nl/
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator vrijdag 24 april 2015 @ 12:41:01 #253
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_151986586
Die gestelde vragen lijst is hilarisch
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_151986870
quote:
2s.gif Op vrijdag 24 april 2015 12:41 schreef Bosbeetle het volgende:
Die gestelde vragen lijst is hilarisch
Daar zitten wel pareltjes tussen ja. :P

Deze is best tof:
Waarom kunnen neurowetenschappers de stemmen in het hoofd van Schizofreniepatiënten niet opnemen?
https://vragen.wetenschap(...)van-schizofreniepatiënten-niet

Deze is wat merkwaardiger :P
Heeft een tweeling een spiegel relatie?
https://vragen.wetenschap(...)-een-spiegel-relatie
quote:
BV: bij oudste kwam linkse voortand dan bij jongste rechtse voortand, hoektand etc. oudste duimt rechts jongste links rechts blauwe plek andere links
  Moderator vrijdag 24 april 2015 @ 12:53:08 #255
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_151986961
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  vrijdag 24 april 2015 @ 13:32:28 #256
219590 oompaloompa
doompadeedee
pi_151987998
Het is interessant om te zien hoe zeitgeist / "propaganda" van bedrijven de vragen beinvloedt die gesteld worden.

Iig voor sociale/economische wetenschappen staan er vrij veel vragen tussen waarop we het antwoord al weten, maar welke graag genegeerd worden.

Bv: "gebrek aan zelfcontrole is de oorzaak van obesitas problemen, hoe vergroten we zelfocntrole".
Dat is gewoon niet waar, het is een multidimensioneel probleem, voornamelijk veroorzaakt door de hoeveelheden toegevoede suikers aan processed food maar bedrijven springen al jaren in op het idee dat het om zelf-controle zou gaan (want dan hoeven ze zelf niets te veranderen).

eigenlijk supereng om te zien hoe dat soort lobbies veel meer invloed hebben op begrip van de wereld van het publiek dan wetenschap.
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_151988499
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2015 09:57 schreef Claudia_x het volgende:
Waarom niet?
Het voelt niet goed, op het moment. M'n veldwerk heeft me heel veel inzichten gegeven, en doet dat nog steeds, en de komende jaren wil ik vooral gewoon hier in de gemeenschap werken als het even kan, en wellicht ooit daarna met een lading ervaring aankloppen bij het onderzoekscentrum van een universiteit hier in de buurt die veel met sociaal economisch (lokaal) onderzoek doet, veel banden heeft met organisaties die zich bijvoorbeeld bezig houden met de regeneratie van de oude mijngemeenschappen, etc. Maar voorlopig, nee, ik denk dat ik veel meer kan (en wil) doen zonder de 'barricades' van grant schrijven en etc.
Ja doei.
pi_151988727
snap ik heel goed, moblo. Ik speel ook wel eens met het idee. Maar, ik vind onderzoek doen ook wel weer heel leuk. Al ben ik het op dit moment heel erg zat.

Gelukkig werk ik nog tot eind juli dit jaar, en heb ik daarna een jaar vrij. Als ik dan weer terug kom aan het werk heb ik nog een maand of 9 tot verdediging, en dat moet goed te doen zijn...
  vrijdag 24 april 2015 @ 14:05:56 #259
219590 oompaloompa
doompadeedee
pi_151988834
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2015 13:52 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Het voelt niet goed, op het moment. M'n veldwerk heeft me heel veel inzichten gegeven, en doet dat nog steeds, en de komende jaren wil ik vooral gewoon hier in de gemeenschap werken als het even kan, en wellicht ooit daarna met een lading ervaring aankloppen bij het onderzoekscentrum van een universiteit hier in de buurt die veel met sociaal economisch (lokaal) onderzoek doet, veel banden heeft met organisaties die zich bijvoorbeeld bezig houden met de regeneratie van de oude mijngemeenschappen, etc. Maar voorlopig, nee, ik denk dat ik veel meer kan (en wil) doen zonder de 'barricades' van grant schrijven en etc.
2 "tips" doe er mee wat je wilt :)

1. Als je het niet zeker weet, probeer te regelen dat je een tijdje (bv. 3 maanden) ergens anders hangt, de verschillen tussen departementen en landen zijn enorm groot. Zo heb ik bv. in mijn hele leven maar 1 keer een grant indiening geschreven en zelfs die hoefde eigenlijk niet.
2. Als je het niet zeker weet, pas op tegen wie je dat zegt. Als je wel in de wetenschap wilt blijven en soliciteert op bv. toffe postdocs die echt bedoeld zijn om de onderzoeker te helpen, kunnen dat soort uitspraken tegen je werken (en dat is ook logisch als je tussen twee identieke wetenschappers moet kiezen waarvan 1 er helemaal voor gaat en de ander al jaren twijfelt zou ik ook de eerste kiezen :P )
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_151989276
Argh, hele reactie getikt, is 'ie weg.. ;( straks even, nu even zorgen dat m'n lecture slides online komen :')
Ja doei.
pi_151990660
Het is een godswonder dat ik nog in de wetenschap zit, want ik heb me niet bepaald aan punt 2 van oompaloompa gehouden. :+ Ik geef nog steeds met groot gemak toe dat een carrière in de wetenschap voor mij geen doel is, maar momenteel het beste middel vind om te doen wat ik leuk en interessant vind en de beste manier om m'n talenten te gebruiken. Ik sluit niet uit dat dat verandert. Sterker nog, ik fantaseerde gisteren nog over stoppen.

Ik ken inmiddels vrij veel mensen met duobanen, bijvoorbeeld aan de universiteit én bij een maatschappelijke organisatie of school. Zij vinden de combinatie heel zinvol. Misschien zou zoiets voor jou nu of in de toekomst wel aardig zijn.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_151990992
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2015 14:05 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

2 "tips" doe er mee wat je wilt :)

1. Als je het niet zeker weet, probeer te regelen dat je een tijdje (bv. 3 maanden) ergens anders hangt, de verschillen tussen departementen en landen zijn enorm groot. Zo heb ik bv. in mijn hele leven maar 1 keer een grant indiening geschreven en zelfs die hoefde eigenlijk niet.
2. Als je het niet zeker weet, pas op tegen wie je dat zegt. Als je wel in de wetenschap wilt blijven en soliciteert op bv. toffe postdocs die echt bedoeld zijn om de onderzoeker te helpen, kunnen dat soort uitspraken tegen je werken (en dat is ook logisch als je tussen twee identieke wetenschappers moet kiezen waarvan 1 er helemaal voor gaat en de ander al jaren twijfelt zou ik ook de eerste kiezen :P )
Punt 1 kan idd erg helpen, kan ik ook uit eigen ervaring zeggen. :Y
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
pi_151991021
Denk je echt dat je daaraan kunt ontkomen, oompaloompa, het binnenharken van geld? Dat hoort er toch gewoon bij als je aan de universitaire ladder opklimt? Het vermogen om fondsen te werven wordt steeds belangrijker.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  vrijdag 24 april 2015 @ 15:30:05 #264
219590 oompaloompa
doompadeedee
pi_151991084
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2015 15:26 schreef Claudia_x het volgende:
Denk je echt dat je daaraan kunt ontkomen, oompaloompa, het binnenharken van geld? Dat hoort er toch gewoon bij als je aan de universitaire ladder opklimt? Het vermogen om fondsen te werven wordt steeds belangrijker.
Ik denk niet dat ik er helemaal aan kan ontkomen, maar in mijn contract staat er eigenlijk vrij weinig over. Voor zover ik het mee heb gekregen weegt het niet erg zwaar, en is het voornamelijk nodig als ik heel erg duur onderzoek uit zou willen voeren, dus echt puur alleen voor researchbudget, niet voor mn salaris.
Misschien spiegelen ze het te positief voor, maar dat is dan een probleem voor later. Atm heb ik iig nog geen grant-schrijf druk gevoeld, als moblo dat nu al wel heel erg ervaart aan het begin van haar PhD, vermoed ik dat die universiteit bovengemiddeld veel druk daarop legt (en de twee universiteiten waar ik heb gezeten misschien ondergemiddeld). Daarom ook tip 1 :P
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_151991175
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2015 15:30 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

Ik denk niet dat ik er helemaal aan kan ontkomen, maar in mijn contract staat er eigenlijk vrij weinig over. Voor zover ik het mee heb gekregen weegt het niet erg zwaar, en is het voornamelijk nodig als ik heel erg duur onderzoek uit zou willen voeren, dus echt puur alleen voor researchbudget, niet voor mn salaris.
Misschien spiegelen ze het te positief voor, maar dat is dan een probleem voor later. Atm heb ik iig nog geen grant-schrijf druk gevoeld, als moblo dat nu al wel heel erg ervaart aan het begin van haar PhD, vermoed ik dat die universiteit bovengemiddeld veel druk daarop legt (en de twee universiteiten waar ik heb gezeten misschien ondergemiddeld). Daarom ook tip 1 :P
Nou ja, ik bedoel meer: als je ooit UHD of hoogleraar wilt worden, dan zul je waarschijnlijk wel zelf geld moeten binnenhalen? En de kans dat je op zo'n positie terechtkomt is groter als je aan kunt tonen dat je fondsen hebt weten te werven.

Bij ons zijn de criteria voor universitaire docenten bijvoorbeeld:
- UD1: Tenminste eenmaal in de afgelopen drie jaar een project van k¤185 of meer verworven hebben als eerste aanvrager of een VENI verworven hebben
- UHD2: Tenminste twee maal in de afgelopen drie jaar een project van k¤185 of meer verworven hebben, of een VIDI/ERC met succes verworven hebben of een ander project met een waarde van tenminste 370 K¤. Het project moet zijn verworven als eerste aanvrager of er moet aantoonbaar als co-aanvrager een substantiële bijdrage zijn geleverd bij het verwerven.
- UHD1: Tenminste drie maal in de afgelopen drie jaar een project van k¤185 of meer verworven hebben of tenminste twee maal in de afgelopen drie jaar een project hebben verworven waarbij de totale waarde van de twee projecten tenminste 555 K¤ bedraagt. De projecten moeten zijn verworven als eerste aanvrager of er moet aantoonbaar als co-aanvrager een substantiële bijdrage zijn geleverd bij het verwerven.

Om nog maar te zwijgen over de eisen die aan hoogleraren worden gesteld...
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  vrijdag 24 april 2015 @ 15:37:40 #266
219590 oompaloompa
doompadeedee
pi_151991210
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2015 15:35 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Nou ja, ik bedoel meer: als je ooit UHD of hoogleraar wilt worden, dan zul je waarschijnlijk wel zelf geld moeten binnenhalen? En de kans dat je op zo'n positie terechtkomt is groter als je aan kunt tonen dat je fondsen hebt weten te werven.

Bij ons zijn de criteria voor universitaire docenten bijvoorbeeld:
- UD1: Tenminste eenmaal in de afgelopen drie jaar een project van k¤185 of meer verworven hebben als eerste aanvrager of een VENI verworven hebben
- UHD2: Tenminste twee maal in de afgelopen drie jaar een project van k¤185 of meer verworven hebben, of een VIDI/ERC met succes verworven hebben of een ander project met een waarde van tenminste 370 K¤. Het project moet zijn verworven als eerste aanvrager of er moet aantoonbaar als co-aanvrager een substantiële bijdrage zijn geleverd bij het verwerven.
- UHD1: Tenminste drie maal in de afgelopen drie jaar een project van k¤185 of meer verworven hebben of tenminste twee maal in de afgelopen drie jaar een project hebben verworven waarbij de totale waarde van de twee projecten tenminste 555 K¤ bedraagt. De projecten moeten zijn verworven als eerste aanvrager of er moet aantoonbaar als co-aanvrager een substantiële bijdrage zijn geleverd bij het verwerven.

Om nog maar te zwijgen over de eisen die aan hoogleraren worden gesteld...
In mijn UD contract staat niks over beurzen. Ik vind die eisen extreem dom, vooral als je kijkt naar hoeveel kansen er in NL zijn om beurzen binnen te halen en hoe slecht / random NWO alloceert.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
In Tilburg waren er volgens mij geen eisen aan beurzen, maar kon je het geld wel gebruiken om lesgeven af te kopen / phd/post-docs aan te nemen wat indirect je output vergroot en dus indirct zeker zou helpen. Ik vermoed dat waar ik heen ga het ook zoiets zal zijn.
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_151991339
Ja, dat laatste gebeurt bij ons bijvoorbeeld ook met buitenpromovendi. Die zijn in dat opzicht lucratief. (We hebben misschien relatief veel buitenpromovendi omdat die daar als ze in het onderwijs werkzaam zijn een beurs voor aan kunnen vragen.)

Is er bij jullie een onderscheid tussen zoiets als UD1 en UD2? Ik heb nu nog geen "last" van geld moeten werven, maar dat komt wel als ik door wil groeien. Daarom is het handig als ik er nu al mee bezig ben en misschien een succes boek.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_151991458
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2015 15:37 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

In mijn UD contract staat niks over beurzen. Ik vind die eisen extreem dom, vooral als je kijkt naar hoeveel kansen er in NL zijn om beurzen binnen te halen en hoe slecht / random NWO alloceert.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
In Tilburg waren er volgens mij geen eisen aan beurzen, maar kon je het geld wel gebruiken om lesgeven af te kopen / phd/post-docs aan te nemen wat indirect je output vergroot en dus indirct zeker zou helpen. Ik vermoed dat waar ik heen ga het ook zoiets zal zijn.
Is er ook een verklaring voor de gender bias? Is het omdat mannen minder bescheiden zijn en daarom meer zullen beloven (wat ze misschien niet waar kunnen maken). Of is het echt discriminatie?
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
  vrijdag 24 april 2015 @ 15:49:36 #269
219590 oompaloompa
doompadeedee
pi_151991486
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2015 15:44 schreef Claudia_x het volgende:
Ja, dat laatste gebeurt bij ons bijvoorbeeld ook met buitenpromovendi. Die zijn in dat opzicht lucratief. (We hebben misschien relatief veel buitenpromovendi omdat die daar als ze in het onderwijs werkzaam zijn een beurs voor aan kunnen vragen.)

Is er bij jullie een onderscheid tussen zoiets als UD1 en UD2? Ik heb nu nog geen "last" van geld moeten werven, maar dat komt wel als ik door wil groeien. Daarom is het handig als ik er nu al mee bezig ben en misschien een succes boek.
Ligt er aan wat je met jullie bedoelt :P

In Tilburg waren er ud's en uhd's, de tweede groep verdiende iets meer en had meer managerial taken, volgens mij niet meer eisen (op dat manegerial gedoe na). Volgens mij geen onderscheid binnen de groep ud's, misschien in salaris of zo maar niet in jobdescription.

Hier in de US heb je assistant en associate prof, wat volgens mij vrijwel overeenkomt met ud en uhd maar volgens mij altijd gelinked is aan tenure of niet. Wel worden juniors, startende ud's, meestal anders behandeld. In sommige scholen beter (wharton & berkeley in mijng ebied iig), op andere scholen veel slechter (harvard en naar ik indirect heb gehoord columbia).
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_151991524
Dus je kunt UD zijn zonder tenure?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  vrijdag 24 april 2015 @ 15:51:44 #271
219590 oompaloompa
doompadeedee
pi_151991546
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2015 15:48 schreef Felagund het volgende:

[..]

Is er ook een verklaring voor de gender bias? Is het omdat mannen minder bescheiden zijn en daarom meer zullen beloven (wat ze misschien niet waar kunnen maken). Of is het echt discriminatie?
Dat was mijn interpretatie (was een praatje op een congres), maar daar hadden ze (nog) geen data voor. Het was toen erg work in progress dus ik denk en hoop dat we er nog wel wat over te horen krijgen als het onderzoek helemaal af is :)

En wat is "echte" discriminatie? :P

quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2015 15:50 schreef Claudia_x het volgende:
Dus je kunt UD zijn zonder tenure?
Ja hoe zou je anders tenure moeten krijgen? :D
(het kan zijn dat we termen anders gebruiken)
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_151991617
Nou ja, ik weet niet wat de (of de Amerikaanse) definitie van "tenure" is, maar bij ons hebben de UD's een vast contract (of een voorwaardelijk contract, dus een contract waarin staat dat je door mag groeien naar de volgende functie mits je aan de eisen voldoet).
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  vrijdag 24 april 2015 @ 15:55:57 #273
219590 oompaloompa
doompadeedee
pi_151991645
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2015 15:54 schreef Claudia_x het volgende:
Nou ja, ik weet niet wat de (of de Amerikaanse) definitie van "tenure" is, maar bij ons hebben de UD's een vast contract (of een voorwaardelijk contract, dus een contract waarin staat dat je door mag groeien naar de volgende functie mits je aan de eisen voldoet).
Huh, jullie hebben geen tenure track? Dat hebben alle Nederlandse universiteiten in mijn vakgebied waar ik mensen ken (ongeveer elke plaats op wageningen na) wel volgens mij.
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_151991695
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2015 15:55 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

Huh, jullie hebben geen tenure track?
Nou ja, dat is wat ik bedoel met het voorwaardelijke contract. Dan ben je bijv. UD2 en zit je tegelijkertijd in een tenure track om UD1 te worden. Da's gewoon een contact voor een bepaalde tijd, maar wel met min of meer garantie op die UD1-plek. In die zin is het eigenlijk zo vast als je maar kunt krijgen tegenwoordig.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_151991720
Maar collega's van me zijn UD en hebben gewoon een vast contract, voor zover ik weet.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  vrijdag 24 april 2015 @ 15:59:56 #276
219590 oompaloompa
doompadeedee
pi_151991748
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2015 15:57 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Nou ja, dat is wat ik bedoel met het voorwaardelijke contract. Dan ben je bijv. UD1 en zit je tegelijkertijd in een tenure track om U2 te worden. Da's gewoon een contact voor een bepaalde tijd, maar wel met min of meer garantie op die UD1-plek. In die zin is het eigenlijk zo vast als je maar kunt krijgen tegenwoordig.
Ah dus bij tenure wordt je UD2? Dat is dan vrijwel het standaard systeem ud1 (assistant) --> tenure --> UD2 (associate) toch?

quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2015 15:58 schreef Claudia_x het volgende:
Maar collega's van me zijn UD en hebben gewoon een vast contract, voor zover ik weet.
Hmm vreemd, maar zal wettelijk wel kunnen is alleen niet standaard :)
Waar zat jij ook al weer?
Leiden heeft volgens mij trouwens ook een vreemd systeem
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_151991821
Ik heb m'n posting nog gewijzigd, want ik haalde UD2 en UD1 door elkaar. Ik ben verder een ontzettende noob op dit gebied, dus ik heb geen idee hoe het elders werkt. Ik weet pas hoe het hier werkt sinds me een langetermijnperspectief is geboden. (Ik zou eigenlijk mijn collega's eens moeten vraag aan wat voor soort voorwaarden zij moeten voldoen of dat ze een werkelijk vast contract hebben.)

Ik zit aan de VU. Bij ons schijnen de eisen voor elke functie trouwens vrij hoog te liggen omdat we officieel tot een betafaculteit behoren.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_151991864
Oh, en UD1 is bij ons dus een stap voor UHD2. In die zin valt het niet samen met "associate".

Dus: UD2 -> UD1 -> UHD2 -> UHD1 (en dan eventueel hoogleraar)
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  vrijdag 24 april 2015 @ 16:06:58 #279
219590 oompaloompa
doompadeedee
pi_151991901
Dus een soort van tenured assistant prof?

edit: met die eisen zou ik verwachten dat iedereen die een dikke beurs krijgt zo snel mogelijk ergens anders heen vlucht met die bak geld :P

[ Bericht 74% gewijzigd door oompaloompa op 24-04-2015 16:13:02 ]
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_151992182
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2015 16:06 schreef oompaloompa het volgende:
Dus een soort van tenured assistant prof?

edit: met die eisen zou ik verwachten dat iedereen die een dikke beurs krijgt zo snel mogelijk ergens anders heen vlucht met die bak geld :P
Dat is precies wat er gebeurt. :D Daarom ben ik ook zo diep ontevreden over het huidige systeem en heb ik mezelf voorgenomen om alleen te doen wat ik nu leuk, zinvol en interessant vind en niet datgene wat me een baan op gaat/blijft leveren. Tot nog toe vallen die twee gelukkig wel samen.

Ik vraag me wel eens af of de posters hier en mijn collega's en ik representatief zijn voor de jonge generatie onderzoekers. Ik zie namelijk een enorm mentaliteitsverschil met oudere generaties, met name een kleinere bereidwilligheid om je volledige leven in dienst te stellen van de (slecht betalende en veeleisende) universiteit. Zou er echt zo'n generatiekloof zijn?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  vrijdag 24 april 2015 @ 16:20:00 #281
219590 oompaloompa
doompadeedee
pi_151992247
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2015 16:17 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Dat is precies wat er gebeurt. :D Daarom ben ik ook zo diep ontevreden over het huidige systeem en heb ik mezelf voorgenomen om alleen te doen wat ik nu leuk, zinvol en interessant vind en niet datgene wat me een baan op gaat/blijft leveren. Tot nog toe vallen die twee gelukkig wel samen.
Ik wilde het niet letterlijk zeggen maar dat vermoden wordt bevestigd kijkende naar 1 vakgebied waarin ik werk :P
Aan de andere kant, de andere groep die ik een beetje kan evalueren heeft veel jonge gedreven mensen die volgens mij allemaal vrij tevreden zijn...

quote:
Ik vraag me wel eens af of de posters hier en mijn collega's en ik representatief zijn voor de jonge generatie onderzoekers. Ik zie namelijk een enorm mentaliteitsverschil met oudere generaties, met name een kleinere bereidwilligheid om je volledige leven in dienst te stellen van de (slecht betalende en veeleisende) universiteit.
Ik ervaar hier het tegenovergestelde, in TIlburg was het een beetje 50-50.
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
  vrijdag 24 april 2015 @ 16:20:13 #282
8369 speknek
Another day another slay
pi_151992255
Een tenure track in Nederland wijst simpelweg op de eisen waar je in je tijdelijke contract aan moet voldoen voordat het omgezet wordt in een vast contract. In Amerika heb je minder ontslagbescherming, maar tenure geeft je allemaal voordelen die lijken op een standaard ambtenaren CAO in Nederland, dus dat is iets wat ze graag willen en daarvoor door hoepels heen springen.

In Nederland kreeg je daarentegen gewoon standaard tenure (= een vast contract), en hebben ze nu net gedaan of het iets geweldigs is dat je genaaid wordt met voorwaarden voordat je eventueel een vast contract krijgt. Oudere werknemers zijn gewoon UD geworden zonder tenure track, jongere werknemers krijgen alle lasten en geen van de lusten.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_151992401
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2015 16:20 schreef speknek het volgende:
Een tenure track in Nederland wijst simpelweg op de eisen waar je in je tijdelijke contract aan moet voldoen voordat het omgezet wordt in een vast contract. (...) In Nederland kreeg je daarentegen gewoon standaard tenure (= een vast contract), en hebben ze nu net gedaan of het iets geweldigs is dat je genaaid wordt met voorwaarden voordat je eventueel een vast contract krijgt. Oudere werknemers zijn gewoon UD geworden zonder tenure track, jongere werknemers krijgen alle lasten en geen van de lusten.
Nou ja, het is een verslechtering ten opzichte van de situatie zoals die was, maar het is natuurlijk een enorme verbetering ten opzichte van het hoppen van postdocplek naar postdocplek. Dat wil zeggen, je krijgt uitzicht op een vaste aanstelling. Ik ben er dus allang blij mee.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  vrijdag 24 april 2015 @ 16:28:57 #284
8369 speknek
Another day another slay
pi_151992482
Ja dat is wel waar, mijn tenure track is in totaal 6 jaar (alhoewel ik dan weer uitbetaald kreeg als postdoc en geen goed onderzoek kon doen, maar goed, de VU is hier beter in weet ik). Dat geeft wel wat vastigheid. Als ik het niet haal (en dat hangt er vooral vanaf hoe stellig ze zijn dat ik naar het buitenland moet, want dat vind ik onzinnig) ga ik weer wat anders doen. Alleen lastig dat mijn vrouw d'r tenure track op hetzelfde moment afloopt.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_151992610
Ik zit in september een jaar in mijn huidige functie en ik moet zeggen dat het best snel gaat. Men ziet me als iemand met een eigen onderzoeksprogramma, als expert op dat gebied, en ik heb al een eigen groep gecreëerd. Ik had verwacht dat het veel langer zou duren voor ik zover was. Tamelijk bizar allemaal.

Met de publicaties gaat het wel goed komen, denk ik, maar bij het werven van fondsen komt zo'n sterke mazzelfactor kijken. Het zal mij benieuwen hoe dat gaat. Ik zit nu in wat Europese netwerken en hoop daar t.z.t. wat geld uit te kunnen slepen.

Speknek, hoe gaat het bij jou met het aanvragen van subsidies? Lukt dat een beetje?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_151992630
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2015 16:28 schreef speknek het volgende:
Ja dat is wel waar, mijn tenure track is in totaal 6 jaar (alhoewel ik dan weer uitbetaald kreeg als postdoc en geen goed onderzoek kon doen, maar goed, de VU is hier beter in weet ik). Dat geeft wel wat vastigheid. Als ik het niet haal (en dat hangt er vooral vanaf hoe stellig ze zijn dat ik naar het buitenland moet, want dat vind ik onzinnig) ga ik weer wat anders doen. Alleen lastig dat mijn vrouw d'r tenure track op hetzelfde moment afloopt.
Is dat een harde eis, buitenlandervaring? Die heb je bovendien toch al?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  vrijdag 24 april 2015 @ 16:37:10 #287
219590 oompaloompa
doompadeedee
pi_151992683
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2015 16:28 schreef speknek het volgende:
Ja dat is wel waar, mijn tenure track is in totaal 6 jaar (alhoewel ik dan weer uitbetaald kreeg als postdoc en geen goed onderzoek kon doen, maar goed, de VU is hier beter in weet ik). Dat geeft wel wat vastigheid. Als ik het niet haal (en dat hangt er vooral vanaf hoe stellig ze zijn dat ik naar het buitenland moet, want dat vind ik onzinnig) ga ik weer wat anders doen. Alleen lastig dat mijn vrouw d'r tenure track op hetzelfde moment afloopt.
Krijg je dan ook vrijstelling van andere verplichtingen om naar het buitenland te gaan? Zou wel een goede deal zijn dan :D
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
  vrijdag 24 april 2015 @ 16:44:34 #288
8369 speknek
Another day another slay
pi_151992859
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2015 16:34 schreef Claudia_x het volgende:
Speknek, hoe gaat het bij jou met het aanvragen van subsidies? Lukt dat een beetje?
Nee. Net weer een H2020 proposal ingediend. Binnenkort beginnen aan een COST action. Ben benieuwd. In principe hoeft het kwartje maar een keer goed te vallen, maar het wordt nu wel een beetje depressing allemaal.

quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2015 16:35 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Is dat een harde eis, buitenlandervaring? Die heb je bovendien toch al?
Ja dat is het suffe. Maar ik ben vier maanden naar Japan gegaan voor mijn PhD ipv erna zoals in de regels staat. Ik heb ervaring met dingen opbouwen in een vreemd land, en doordat ik in een unesco stuurgroep zit meer internationale contacten dan ik ooit kan gebruiken. Maar ambtenaren en paarse krokodillen....

quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2015 16:37 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

Krijg je dan ook vrijstelling van andere verplichtingen om naar het buitenland te gaan? Zou wel een goede deal zijn dan :D
Iets minder met two body problem en kleine kinderen. En je moet er natuurlijk een sabbatical voor opsparen, want het kan natuurlijk niet zo zijn dat zij betalen voor de eisen die ze zelf stellen.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_151992979
Sjezus, lekker dan. Ik zou absoluut niet mijn kinderen uit hun huidige omgeving weghalen en ik zou er niet over piekeren om zelf maandenlang elders te gaan wonen. Ik wist niet eens dat dat soort eisen werden gesteld; voor zover ik weet, zijn die er bij ons niet m.b.t. buitenlandervaring.

Ik raak er haast van gedeprimeerd dat ik inmiddels weet wat een H2020 proposal en een COST action zijn. :+ Ik zit nu zelf in een COST-netwerk en een UNESCO-stuurgroep en een door de Europese Commissie gefinancierd onderzoeksnetwerk. Tamelijk bizar hoe gemakkelijk er geld voor wordt uitgetrokken om onderzoekers de wereld over te laten vliegen. :D O+ Ik ga zondag even op en neer naar Italië. Niet dat dat zoveel geld kost, maar je zult het maar voor zo'n groep onderzoekers moeten betalen. Geef me liever geld voor het onderzoek zelf en laat me Skypen. (Dat meen ik niet helemaal; er kan niets tegen face-to-face contact op.)
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_151993047
We zouden eens een nieuwe universiteit op moeten gaan richten, mensen. Misschien kunnen we die De Nieuwe Universiteit noemen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_151993079
quote:
6s.gif Op vrijdag 24 april 2015 16:53 schreef Claudia_x het volgende:
We zouden eens een nieuwe universiteit op moeten gaan richten, mensen. Misschien kunnen we die De Nieuwe Universiteit noemen.
Voor!

Zit nu m'n interview van eergisteren te transcriberen... Luisteren naar dat gesprek op 33% snelheid.. Interessant... :') :D _O- gelukkig duurt het maar een uur, en ben ik bijna halverwege 8-) *O*
Ja doei.
pi_151993102
Transcriberen - daar kan ik nu gelukkig studenten voor inzetten. })
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_151993156
Ik vind het wel leuk moet ik zeggen, al moet ik ook zeggen dat ik geen ladingen interviews doe. Maar het geeft goede nieuwe inzichten het zelf te doen, in elk geval. :D En het is grappig om zo naar jezelf te luisteren (en m'n participant), vertraagd en al :D :')
Ja doei.
  vrijdag 24 april 2015 @ 17:40:05 #294
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_151994004
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2015 15:26 schreef Claudia_x het volgende:
Denk je echt dat je daaraan kunt ontkomen, oompaloompa, het binnenharken van geld? Dat hoort er toch gewoon bij als je aan de universitaire ladder opklimt? Het vermogen om fondsen te werven wordt steeds belangrijker.
Ik vraag me af of dat dit bij de sterk toegepaste disciplines ook zo is dat op basis van beurzenwerving (overheidsbeurzen) de pikorde wordt bepaald. Je zou verwachten dat het voor die vakgebieden gemakkelijker is aangezien er flink wat mogelijkheden zijn om samen te werken met commerciële bedrijven op zo'n manier dat beide partijen er voordeel van hebben. Minder afhankelijk van beurzen dankzij bedrijven? Een voorbeeldje: iemand die gespecialiseerd is in videoprocessing kan zo van Philips een flinke som geld krijgen voor onderzoek (indien de groep een goede reputatie heeft).
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_151994189
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2015 14:05 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

2 "tips" doe er mee wat je wilt :)

1. Als je het niet zeker weet, probeer te regelen dat je een tijdje (bv. 3 maanden) ergens anders hangt, de verschillen tussen departementen en landen zijn enorm groot. Zo heb ik bv. in mijn hele leven maar 1 keer een grant indiening geschreven en zelfs die hoefde eigenlijk niet.
2. Als je het niet zeker weet, pas op tegen wie je dat zegt. Als je wel in de wetenschap wilt blijven en soliciteert op bv. toffe postdocs die echt bedoeld zijn om de onderzoeker te helpen, kunnen dat soort uitspraken tegen je werken (en dat is ook logisch als je tussen twee identieke wetenschappers moet kiezen waarvan 1 er helemaal voor gaat en de ander al jaren twijfelt zou ik ook de eerste kiezen :P )
Zo. Lecture slides online gegooid, halvewege m'n interview, poging 2! :D

Wat wilde ik ookalweer zeggen?

Ja, dat de tips an sich natuurlijk goed zijn, bedankt! Maar ik denk echt dat ik mezelf voorlopig niet zeker genoeg zou voelen voor een postdoc positie, of iets anders aan een universiteit.
Ik hou van mijn werk op het moment, maar het is ook mijn grootste vijand, het is een rare relatie, die men hier waarschijnlijk wel herkent. Ik kan prima zelfstandig werken, zeer goed zelfs, máár heb altijd wel een zekere druk nodig die eigenlijk vooral te vinden is in banen buiten academia. Ik houd van mijn baan, en de mogelijkheden die ik krijg op het moment dat ik met collega's in een zaal zit te praten over, nou ja, vanalles, in hou van interdisciplinair onderzoek doen, van bij elkaar komen om problemen te bespreken, op te lossen wellicht... dat soort dagen, daar teer ik op, op de discussie, de actie.

De dagen dat ik hier alleen in m'n home office zit, of zelfs op de uni waar iedereen vrij op z'n eigen eilandje zit, dan wil ik mezelf tegen een muur aangooien, met regelmaat. SOG-en is mijn grootste vijand, en een PhD nodigt SOG uit... ;) Ik haal al m'n deadlines altijd wel, maar ik zou zoveel méér kunnen doen als zou werken met een team, als onderdeel van een team, en dat is wat ik nu voorlopig wil, denk ik. Mijzelf buiten academia ontwikkelen, als deel van een team, ergens in een van de sectoren die ik nu onderzoek. Heb wat eigen ideeën, heb al wat bedrijven op 't oog.... etc.

En dan hopelijk, wat Claudia ook zei, het wellicht combineren, later, of wie weet meteen, maar enkel academisch werk, onderzoek + lesgeven, daar wil ik eerst nog vele meer voor groeien, persoonlijk. Dát, en ik wil graag in mijn eigen regio blijven werken/bijdragen, en dat beperkt uiteraard de keuze van universiteiten. Waar ik nu zit is geweldig, en vrij, maar veel te ver om elke dag naar kantoor te gaan. Dus ik zou dan uiteindelijk de keus overhouden tussen *telt* 4, op z'n hoogst 6 universiteiten, maar dat is natuurlijk niet echt een 'keus', want ook dan moet je geluk hebben met vacatures ;)

Dus.. nou ja, lang verhaal kort: ik O+ academia, maar ik kan er ook vaak niet zo goed mee omgaan, voorlopig niet, in elk geval, wat voor een deel voortkomt uit mijn zoektocht naar meer 'hands-on' ervaring, en een stukje 'geloofwaardigheid' opbouwen.

En misschien ga ik de (lokale) politiek wel in :D!
Ja doei.
pi_151994241
Over politiek gesproken, een lokale representative for UKIP hier heet "Wayne Kerr" :') :D!
Ja doei.
  vrijdag 24 april 2015 @ 18:24:50 #297
8369 speknek
Another day another slay
pi_151994944
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2015 17:40 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ik vraag me af of dat dit bij de sterk toegepaste disciplines ook zo is dat op basis van beurzenwerving (overheidsbeurzen) de pikorde wordt bepaald. Je zou verwachten dat het voor die vakgebieden gemakkelijker is aangezien er flink wat mogelijkheden zijn om samen te werken met commerciële bedrijven op zo'n manier dat beide partijen er voordeel van hebben. Minder afhankelijk van beurzen dankzij bedrijven? Een voorbeeldje: iemand die gespecialiseerd is in videoprocessing kan zo van Philips een flinke som geld krijgen voor onderzoek (indien de groep een goede reputatie heeft).
Nah de TUs zijn in mijn ervaring vele malen commerciëler ingesteld dan de algemene unis. Voor meer klassiek theoretische wetenschappers is geld verdienen een vies woord. Die zitten op hun kamertje en het liefst worden ze door niemand gestoord. Als het onderzoek praktisch nut heeft doe je het verkeerd. Bij een TU ben je toch al de hele tijd aan het hosselen. Is ook meer nodig voor apparatuur. En praktisch nut staat beter op een projectaanvraag. Zeker bij NWO/STW die alleen nog maar geïnteresseerd lijken in kortetermijn scoren.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  vrijdag 24 april 2015 @ 18:29:10 #298
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_151995036
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 april 2015 18:24 schreef speknek het volgende:

[..]

Nah de TUs zijn in mijn ervaring vele malen commerciëler ingesteld dan de algemene unis. Voor meer klassiek theoretische wetenschappers is geld verdienen een vies woord. Die zitten op hun kamertje en het liefst worden ze door niemand gestoord. Als het onderzoek praktisch nut heeft doe je het verkeerd. Bij een TU ben je toch al de hele tijd aan het hosselen. Is ook meer nodig voor apparatuur. En praktisch nut staat beter op een projectaanvraag. Zeker bij NWO/STW die alleen nog maar geïnteresseerd lijken in kortetermijn scoren.
Daarom vroeg ik mij af of dat het bij de technische faculteiten van de TU's zo is dat het om het totale hosselen/netwerk gaat en niet om die overheidsbeurzen waarmee wordt bepaald wie er bovenaan in de pikorde staat. Dat vind ik in zoverre interessant dat je het hosselen bij bedrijven nog redelijk in de hand hebt (prettiger?) waar het krijgen van overheidsbeurzen naar verluidt sterk afhangt van geluk.

Het valt inderdaad op dat de TU's veel banden hebben met allerlei bedrijven. Je ziet trouwens hetzelfde bij technische faculteiten van niet-TU's in andere landen. De bedrijven en die faculteiten zijn tot elkaar veroordeeld.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_152099275
Gisteren m'n eerste volledige hoorcollege gegeven! Goede commentaren gehad, veel nuttige tips, van m'n begeleider die er bij zat ^O^ Erg blij met 't eindresultaat. Hard voor gewerkt, en de studenten zaten zowaar, grotendeels, aandachtig te luisteren en kreeg zelfs 'n applaus :')_! _O- :D

Nu bezig met m'n abstract voor conferentie in september. Zit een beetje in dubio.
Ben vorig jaar als bezoeker naar deze conferentie geweest, en wil nu presenteren. Ze hebben de main conference en een nieuwe onderzoekers sessie. Die laatste was vorig jaar erg populair. Hij loopt gelijk aan de main conferentie, elke sessie voor 2 dagen, en wordt ook zeer goed bezocht. Echter, als nieuwe researcher mag je alleen naar de nieuwe researcher sessies, niet naar de rest, al kun je misschien een enkele sessie wel hosselen als je 't lief vraagt aan de sessieleider.

Aan de ene kant vind ik 't fijn om ontwikkelend onderzoek te kunnen presenteren in plaats van een al veel gepolijster paper in de main sessie. En de kosten zijn erg laag, wat betekent dat ik geld overhoud voor nog een conferentie eind dit jaar/begin 2016. Maar de main was ook erg tof vorig jaar....

#firstworldproblems

:P
Ja doei.
  dinsdag 28 april 2015 @ 17:13:26 #300
219590 oompaloompa
doompadeedee
pi_152099392
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2015 17:48 schreef motorbloempje het volgende:

Ja, dat de tips an sich natuurlijk goed zijn, bedankt! Maar ik denk echt dat ik mezelf voorlopig niet zeker genoeg zou voelen voor een postdoc positie, of iets anders aan een universiteit.
Nogal late reactie, maar ik bedoelde niet als postdoc of zo, gewoon ergens op beziek voor een paar weken / maanden, ondertussen aan je eigen werk verder gaan, wat contacten opbouwen en vooral zien hoe het er in andere plaatsen aan toe gaat.

En congrats op het college :)
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_152099419
Ja, ik bedoelde dat ik me daar dus niet zo'n zorgen om maak omdat ik me op dit moment gewoon niet voor een postdoc zie gaaan :)
Ja doei.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')