abonnementen ibood.com bol.com
pi_150857132
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2015 18:24 schreef Dunnevandale het volgende:

[..]

Welja doe jij lekker die kapers verdedigen :)
Nee hoor .. Het was een terreuractie.
Ik verdedig mensen die niet de daders waren, maar wel beschuldigd worden.
pi_150857733
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2015 19:09 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Nee hoor .. Het was een terreuractie.
Ik verdedig mensen die niet de daders waren, maar wel beschuldigd worden.
Eerlijk gezegd sprong ik geloof ik op een rijdende trein , heb me niet helemaal in het verhaal verdiept dus sorry als ik verkeerd oordeelde .

edit:dat van die rijdende trein was niet sarcastisch bedoeld :@
pi_151758856
http://www.telegraaf.nl/b(...)oelt_als_zege__.html

Molukkers: dit voelt als een overwinning
BOVENSMILDE/ASSEN -

„Dit voelt na 38 jaar als een overwinning. De politiek geeft eindelijk toe dat de bestorming van de trein bij De Punt een executie was.”

Zo luidt de reactie van Junus Ririmasse (ex-treinkaper) en Nona Lumalessil (zus van twee treinkapers, van wie er ťťn om het leven kwam) op uitspraken van minister Ard van der Steur van Veiligheid en Justitie donderdag in de Tweede Kamer.

Toenmalig minister van Justitie Dries van Agt heeft de Tweede Kamer in 1977, na de gewelddadige beŽindiging van de treinkaping bij het Drentse De Punt, feitelijk onjuist geÔnformeerd, erkende Van der Steur. Drie van de zes omgekomen kapers hadden zich tijdens de bevrijdingsactie niet gewapend verzet. Van Agt zei destijds in de Kamer ten onrechte dat er geen schot was gelost op gijzelnemers die niet gewapend waren.

De Molukse gemeenschap in Assen en Bovensmilde waar de treinkapers vandaan kwamen, beweert al jaren dat enkele gijzelnemers niet gewapend waren toen mariniers de trein na een gijzeling van negentien dagen bestormden. Ze zijn opgelucht dat de minister nu eindelijk toegeeft dat Van Agt niet de waarheid heeft gesproken, aldus Ririmasse en Lumalessil.

Ook zijn ze blij dat de politiek impliciet erkent dat de acties van Molukse jongeren in de jaren zeventig niet los gezien kunnen worden van het streven naar een onafhankelijke Molukse staat. „Dit is een handreiking naar de RMS.”
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
pi_168675860
http://www.rd.nl/vandaag/(...)ukse-kaper-1.1372602

Weer volop in het nieuws
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
pi_168745680
Is een mooi getypte samenvatting eidelyk een wanneer de molukkers niet helemaal zwart worden gemaakt.
;)

Ik weet niet of er hier nog molukkers actief zijn op fok??

[ Bericht 7% gewijzigd door Maluku.w op 07-02-2017 22:08:13 (...) ]
  dinsdag 7 februari 2017 @ 22:37:24 #106
7380 Treinhomo
Here it is, your moment of Zen
pi_168746822
quote:
Op dinsdag 7 februari 2017 22:06 schreef Maluku.w het volgende:
Is een mooi getypte samenvatting eidelyk een wanneer de Molukkers niet helemaal zwart worden gemaakt.
;)

Ik weet niet of er hier nog Molukkers actief zijn op fok??
Topickaap ? 11.gif
Back to react
enough is enough
let me ask you a question;
what time is love ?
  maandag 13 februari 2017 @ 19:24:27 #107
78918 SeLang
Hiking Arizona Trail 18/3-26/5
pi_168879451
Ik zat toen op de basisschool. Toen hadden we een liedje (op melodie van het Smurfenlied van Vader Abraham):

Waar komen jullie toch vandaan?
Waar de pallum boompjes staan.
Gaan jullie net als mensen slapen?
Nee wij moeten treinen kapen
Wat is jullie grootste wens?
Kapen maar dat snapt geen mens
La la lalalalalala la la
La la lalalalalala la la
Etc
"If you want to make God laugh, tell him about your plans" - Woody Allen
Mijn reisverslagen
pi_168879520
quote:
10s.gif Op maandag 13 februari 2017 19:24 schreef SeLang het volgende:
Ik zat toen op de basisschool. Toen hadden we een liedje (op melodie van het Smurfenlied van Vader Abraham):

Waar komen jullie toch vandaan?
Waar de pallum boompjes staan.
Gaan jullie net als mensen slapen?
Nee wij moeten treinen kapen
Wat is jullie grootste wens?
Kapen maar dat snapt geen mens
La la lalalalalala la la
La la lalalalalala la la
Etc

:D
"I do not personally regard the whole of the remaining cities of Germany as worth the bones of one British Grenadier."
Sir Arthur 'Bomber' Harris
abonnementen ibood.com bol.com
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')