abonnement Unibet Coolblue
  zondag 25 januari 2015 @ 00:01:45 #1
439538 JoopUitdeknoop
Ontwart is beter voor het hart
pi_149027328
quote:
AMSTERDAM - Nederlandse vrouwen zijn niet geïnteresseerd in open relaties of toyboys maar geven massaal de voorkeur aan een monogaam huwelijk en kinderen krijgen. Dat blijkt uit een nieuw onderzoek.

Vrijwel alle Nederlandse vrouwen (96 procent) zeggen een monogame relatie te hebben en 82 procent wil haar hele leven bij haar partner blijven. Dat blijkt uit een onderzoek dat het blad Viva hield onder 725 vrouwen van rond de dertig.

Meer dan 80 procent van de vrouwen is voorstander van het huwelijk. Zo’n 17 procent is al getrouwd, 41 procent wil het graag en 40 procent staat er voor open.

Seks

Nederlandse vrouwen vinden seks niet het belangrijkste. In het rijtje ‘wat zoek je in een relatie?’ neemt seks met 66 procent de vierde plaats in. Meer dan 90 procent van de vrouwen vindt emotionele steun het allerbelangrijkste, gevolgd door passie (70% procent) en romantiek (69 procent).

Ook kinderen staan hoog op het verlanglijstje. Van de vrouwen zonder kinderen wil 70 procent graag moeder worden. Bijna 40 procent vindt het hebben van een partner daarbij geen vereiste. Zo’n 18 procent twijfelt nog over kinderen en slechts 12 procent wil liever geen nageslacht.

Iets meer dan 40 procent van de vrouwen wil een relatie met een oudere man. Slechts 8 procent heeft een jongere partner. Het gemiddelde leeftijdsverschil tussen partners is 5,7 jaar.

Afhankelijk

Een derde van de vrouwen vindt het niet erg financieel afhankelijk te zijn van haar man of vriend. Zo’n twintig procent is financieel afhankelijk van hem, al zeggen de meesten dat dit tijdelijk is.

Van de vrijgezelle vrouwen vindt 34 procent het prima vindt om alleen te zijn. Toch wil 66 procent graag een relatie. Bijna 60 procent van de singles is bang om alleen achter te blijven.
Bron: http://www.nu.nl/vrouw/28(...)n-babys-krijgen.html

Maar eens een topic over de Nederlandse vrouw.
quote:
Meer dan 80 procent van de vrouwen is voorstander van het huwelijk. Zo’n 17 procent is al getrouwd, 41 procent wil het graag en 40 procent staat er voor open.
Als meer dan 80% graag getrouwd wil zijn waarom is er dan slechts 17% werkelijk getrouwd?
quote:
Nederlandse vrouwen vinden seks niet het belangrijkste. In het rijtje ‘wat zoek je in een relatie?’ neemt seks met 66 procent de vierde plaats in
Ja hier gaat het al mis, de vierde plaats, als man vind ik dat uitermate bedroevend, liefde moet op de eerste plaats staan direct gevolgd door seks wat de ultieme liefdesuiting is.
quote:
Ook kinderen staan hoog op het verlanglijstje. Van de vrouwen zonder kinderen wil 70 procent graag moeder worden. Bijna 40 procent vindt het hebben van een partner daarbij geen vereiste.
Vaag, 80% van de vrouwen wil trouwen en 40% wil een kind en vindt het hebben van een partner daarbij geen vereiste, her zit dus 30% van de vrouwen die getrouwd willen zijn, en ineens is bij de kinderwens ineens geen partner meer nodig.

Ja het roept vragen op:
Hoe willen vrouwen dat wij onze liefde uiten?
Is de man slechts verworden tot zaadleverancier zodat de kinderwens vervult kan worden?
Mag de man geen vader meer zijn?

Dus graag reacties en ervaringen.
Het leven kent slechts twee problemen: Of je hebt iets dat je niet wilt, Of je wilt iets dat je niet hebt.
pi_149027606
Ik ben geen Nederlandse vrouw :'(
pi_149027704
TS kan niet rekenen en begrijpend lezen :'),daarbij het is maar een onderzoekje met beperkte anwoordmogelijkheden waarschijnlijk. Stond liefde er wel als mogelijkheid bij? En horen die eerste drie daar dan niet bij? k
pi_149028054
Wat denken jullie nu zelf mannen: natuurlijk mogen jullie vader zijn en zijn jullie niet slechts zaadleverancier!
Laat jullie niet gek en onzeker maken hoor. :)
pi_149028810
Die wijven zoeken gewoon veiligheid. Niks nieuws hier
pi_149030689
Ik ben niet van het beeld dat er perse kinderen bij moeten. Monogaam is een keuze die je samen zal moeten doorbreken als je een open relatie wil.

Voor mij hoeft het niet, zie er geen toegevoegde waarde van in om een ander meisje te doen.

Maar ik vind een keer seks per maand ook al voldoende :)
-Er valt elke dag wel wat te klagen. :)
pi_149032335
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2015 00:01 schreef JoopUitdeknoop het volgende:
Hoe willen vrouwen dat wij onze liefde uiten?
Meer dan 90 procent van de vrouwen vindt emotionele steun het allerbelangrijkste, gevolgd door passie (70% procent) en romantiek (69 procent).

quote:
Is de man slechts verworden tot zaadleverancier zodat de kinderwens vervult kan worden?
Er zijn genoeg mannen die enkel trouwen/vaste relatie aangaan om kinderen te krijgen en om vader te worden, dus als ze bijvoorbeeld al zeker wisten dat ze geen kinderen konden krijgen, zouden ze wellicht altijd vrijgezel blijven. Zien zij vrouwen dan automatisch als broedmachines?

quote:
Mag de man geen vader meer zijn?
Dit is ook weer een vreemde conclusie, maar het heeft te maken met de biologische klok waar vrouwen mee kampen en mannen niet. Een man kan meestal ongeacht de leeftijd vader worden, een vrouw kan moeder worden tussen grofweg 15 en 39 jaar.

Stel nu dat een vrouw een partner heeft waar ze veel van houdt, maar hij wilt geen kinderen en zij wel heel graag. Echter ze is zo weg van hem en geeft zo veel om hem dat ze toegeeft aan zijn wens en ze neemt geen kinderen. Dan zijn ze op een gegeven moment beide 45, hij heeft een jonger mokkel ontdekt, dumpt zijn vrouw en begint met haar een gezin omdat hij toch besloten heeft kinderen te willen. Dan heeft hij dus wel kinderen en zij niet omdat zij haar kinderwens destijds heeft opgegeven omwille van een man.

Ik snap dus wel dat vrouwen het krijgen van kinderen los zien van het hebben van een partner.
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
  maandag 26 januari 2015 @ 09:28:33 #8
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_149065633
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2015 00:14 schreef KwadeAfdronk het volgende:
TS kan niet rekenen en begrijpend lezen :'),daarbij het is maar een onderzoekje met beperkte anwoordmogelijkheden waarschijnlijk. Stond liefde er wel als mogelijkheid bij? En horen die eerste drie daar dan niet bij?
Klopt, zeker bij dit

quote:
Meer dan 80 procent van de vrouwen is voorstander van het huwelijk. Zo’n 17 procent is al getrouwd, 41 procent wil het graag en 40 procent staat er voor open.
antwoorden met:
quote:
Als meer dan 80% graag getrouwd wil zijn waarom is er dan slechts 17% werkelijk getrouwd?
Omdat het is gehouden onder de vrouwen van rond de 30, en daarvan moet er nog best een grote groep ooit trouwen / een partner vinden.

Dat alles even vergetende blijf ik "romantiek belangrijk vinden" altijd een rare eis vinden. Is zo een zweverig begrip :P
Een piercing? Nee als ik metaal in mijn lichaam wil, dan ga ik wel in het leger
  maandag 26 januari 2015 @ 10:37:34 #9
416820 Trankilo
beste voor mij
pi_149066929
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2015 00:01 schreef JoopUitdeknoop het volgende:
Als meer dan 80% graag getrouwd wil zijn waarom is er dan slechts 17% werkelijk getrouwd?

Omdat niet iedereen met de eerste de beste gaat trouwen misschien?

Ik zoek bijvoorbeeld een vrouw die goed kan koken, altijd lief en zorgzaam is, altijd zin in seks heeft, niet om kinderen zeurt, zorgt dat het huis altijd schoon is, een beest in bed is maar nog wel maagd is. Waar vind ik die? :')
pi_149067381
Pff waar te beginnen...

Monogamie, ik vraag me af in hoeverre dit natuurlijk is. Een open relatie kan prima, mits beide hier hetzelfde over denken.

Trouwen, voor mij geen noodzaak. Al vind ik het wel een romantisch iets als je op die manier je keuze voor elkaar bezegeld.

Kinderen, als de omstandigheden er al naar zijn wel met een partner graag.

Seks, zeer belangrijk voor mij. Als de seksuele klik er niet is, dan ontbreekt er voor mij echt iets in een relatie

mijn nr1 is toch echt het hebben van een klik met iemand en daar valt de seksuele klik ook onder.

Volgens mij heb ik zo het belangrijkste wel gehad..
live like tomorrow doesn't exist
  maandag 26 januari 2015 @ 10:55:40 #11
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_149067420
quote:
1s.gif Op maandag 26 januari 2015 10:54 schreef BeltaneFire het volgende:
Pff waar te beginnen...

Monogamie, ik vraag me af in hoeverre dit natuurlijk is. Een open relatie kan prima, mits beide hier hetzelfde over denken.

Trouwen, voor mij geen noodzaak. Al vind ik het wel een romantisch iets als je op die manier je keuze voor elkaar bezegeld.

Kinderen, als de omstandigheden er al naar zijn wel met een partner graag.

Seks, zeer belangrijk voor mij. Als de seksuele klik er niet is, dan ontbreekt er voor mij echt iets in een relatie

mijn nr1 is toch echt het hebben van een klik met iemand en daar valt de seksuele klik ook onder.

Volgens mij heb ik zo het belangrijkste wel gehad..
Wordt geen viva lezeres dan ;)
Een piercing? Nee als ik metaal in mijn lichaam wil, dan ga ik wel in het leger
pi_149067503
'Onderzoek' van Viva. Het gaat hier niet om de Nederlandse vrouw, het gaat hier om de lezeres van het blad Viva. Ik geloof nooit dat dat blad een goede steekproef heeft genomen. Daarnaast is dat lijstje met 'belangrijkste' dingen in een relatie een hoax. Op nummer 1 staat iets waarvan allemaal weten wat het is, maar vrouwen altijd over zullen liegen: Geld.
I got two dudes that turned into raspberry slushy and flushed down my toilet. I can't even take a proper dump in there.
pi_149067536
quote:
0s.gif Op maandag 26 januari 2015 10:55 schreef Frag_adder het volgende:

[..]

Wordt geen viva lezeres dan ;)
Staan nog wel eens leuke dingen in de Viva hoor.

Maar de meeste vrouwen moeten eens onder hun steen vandaan komen en eerlijk zijn over de seksuele behoeftes die ze hebben. Hoe je het ook bekijkt, ook vrouwen hebben die oerdrift. Vanuit de piramide van Maslov wordt seks niet voor niets tot de eerste levensbehoeften gerekend.
live like tomorrow doesn't exist
  maandag 26 januari 2015 @ 11:05:54 #14
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_149067648
quote:
1s.gif Op maandag 26 januari 2015 11:01 schreef BeltaneFire het volgende:

[..]

Staan nog wel eens leuke dingen in de Viva hoor.

Maar de meeste vrouwen moeten eens onder hun steen vandaan komen en eerlijk zijn over de seksuele behoeftes die ze hebben. Hoe je het ook bekijkt, ook vrouwen hebben die oerdrift. Vanuit de piramide van Maslov wordt seks niet voor niets tot de eerste levensbehoeften gerekend.
Eerste? Nou ja voedsel en warmte is ook wel fijn :P Maar het klopt seks behoort wel tot een van de grootste oerverlangens. Hoe je het ook wendt of keert, mensen willen het.
Maarja maatschappelijke druk doet ook veel voor veel mensen, helaas.
Een piercing? Nee als ik metaal in mijn lichaam wil, dan ga ik wel in het leger
pi_149070305
Topic opgeruimd, ontopic nu.
  maandag 26 januari 2015 @ 14:33:37 #16
434472 Flogging
En toen was er koffie!
pi_149073199
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2015 00:01 schreef JoopUitdeknoop het volgende:

[..]

Bron: http://www.nu.nl/vrouw/28(...)n-babys-krijgen.html

Maar eens een topic over de Nederlandse vrouw.

[..]

Als meer dan 80% graag getrouwd wil zijn waarom is er dan slechts 17% werkelijk getrouwd?

[..]

Ja hier gaat het al mis, de vierde plaats, als man vind ik dat uitermate bedroevend, liefde moet op de eerste plaats staan direct gevolgd door seks wat de ultieme liefdesuiting is.

[..]

Vaag, 80% van de vrouwen wil trouwen en 40% wil een kind en vindt het hebben van een partner daarbij geen vereiste, her zit dus 30% van de vrouwen die getrouwd willen zijn, en ineens is bij de kinderwens ineens geen partner meer nodig.

Ja het roept vragen op:
Hoe willen vrouwen dat wij onze liefde uiten?
Is de man slechts verworden tot zaadleverancier zodat de kinderwens vervult kan worden?
Mag de man geen vader meer zijn?

Dus graag reacties en ervaringen.
Het is nobel dat je seks de ultieme liefdesuiting noemt, maar biologisch gezien is dat gewoon niet zo. Ik houd echt ontzettend veel van mijn man, maar ik vind seks ook niet zo belangrijk meer. Voor mij zijn er belangrijkere dingen die onze relatie tot iets moois maken.
  maandag 26 januari 2015 @ 15:45:29 #17
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_149075430
quote:
0s.gif Op maandag 26 januari 2015 14:33 schreef Flogging het volgende:

[..]

Het is nobel dat je seks de ultieme liefdesuiting noemt, maar biologisch gezien is dat gewoon niet zo. Ik houd echt ontzettend veel van mijn man, maar ik vind seks ook niet zo belangrijk meer. Voor mij zijn er belangrijkere dingen die onze relatie tot iets moois maken.
Hier kan ik mij voor een deel invinden. Ultieme liefdes uiting? Nee echt nie. Ik heb vaak zat zonder liefde ook seks gehad, en andersom in een relatie is het belangrijk maar bij de lange na niet het enige waar je een relatie op kan basseren.
Zeker met tijd wordt het minder, als er dan niets over blijft is het gewoon einde relatie. Aan de andere kant denk ik dat het voor mij toch wel belangrijker zal blijven met de tijd mee :) maar goed dat zal moeten blijken.
Een piercing? Nee als ik metaal in mijn lichaam wil, dan ga ik wel in het leger
  maandag 26 januari 2015 @ 15:50:22 #18
341323 MsMessy
Fok jou, dikke doei
pi_149075551
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2015 00:01 schreef JoopUitdeknoop het volgende:
Dat blijkt uit een onderzoek dat het blad Viva hield onder 725 vrouwen van rond de dertig.
Een alles behalve representatief onderzoek dus. :O :{w
Sinds wanneer is de Viva-lezeres de doorsnee Nederlandse vrouw? En we hebben het hier maar over 725 vrouwen, dat is dus ook nog eens een klein aantal van de Viva-lezeressen gok ik zo. Nee hier is geen enkel waardeoordeel uit te halen. Gooi maar in de prullenbak en begin overnieuw. :W
pi_149075601
quote:
13s.gif Op maandag 26 januari 2015 15:50 schreef MsMessy het volgende:
Sinds wanneer is de Viva-lezeres de doorsnee Nederlandse vrouw
Waar staat dat het onderzoek onder Viva-lezeressen is gehouden?
  maandag 26 januari 2015 @ 16:06:14 #20
434472 Flogging
En toen was er koffie!
pi_149075947
Ik ben nog nooit een man tegengekomen die me na jaren nog seksueel boeit. Ook niet als de relatie voor de rest prima was. Ik heb trouwens een prima libido. Iemand een idee wat daarvan de oorzaak zou kunnen zijn? En nee, ik ben niet lelijk :P
  maandag 26 januari 2015 @ 16:08:24 #21
382191 Brannagh
gentstudent42.2
pi_149076015
[quote]15s.gif Op maandag 26 januari 2015 15:52 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Waar staat dat het onderzoek onder Viva-lezeressen is gehouden?
[/quote

6e regel OP
  maandag 26 januari 2015 @ 16:54:23 #22
269262 PalmRoyale
Life's a bitch.
pi_149077657
Een rondvraag onder 725 Viva kutten is ook echt representatief voor alle vrouwen in NL :')
"Our rights are not granted by governments. They are inherent to our nature. But it's entirely the opposite for governments: their privileges are precisely equal to only that which we suffer them to enjoy." - Edward Snowden
pi_149078089
Ik vind het een irrelevant artikel dat veels te veel conclusies trekt aan de hand van een kleine doelgroep waarvan bekend is dat de intelligentie niet al te hoog ligt.
Conscience do cost.
pi_149087354
Ik zou niet teveel waarde hechten aan dergelijke statistiek, noch onderzoek. Wat ben je daar uiteindelijk mee ? Niets...

Weet wat je zelf wilt en niet wilt (ken jezelf).
En zoek naar een partner die daarin bij je past.

Iedere man/vrouw is anders.

In welke mate vrouwen kinderen via een zaaddonor willen 'bereiken' in hun leven, moeten ze zelf maar uit maken. Persoonlijk, vind ik dit niet zo een gezonde evolutie (al ben ik er zeker niet tegen).

Het meest mooie (ideale) is wanneer je als kind zowel je biologische vader/moeder en psychologische vader/moeder in dezelfde persoon samen hebt. Dat maakt de cirkel rond.

Waarbij ik zelf meer waarde hecht aan het psychologische gedeelte. Je kan bv biologisch niet de vader zijn, maar psychologisch wel uitstekend die rol vervullen. Omgekeerd kan je misschien wel biologisch de ouder zijn, maar daar psychologisch niet veel van terecht brengen..

Kinderen (bv verwekt via zaaddonors) die hun biologische ouder niet kennen, zullen daar vroeg of laat, in een bepaalde fase in hun leven, graag op zoek naar willen gaan. Daarom is het beter beide rollen zoveel mogelijk samen te houden. En niet teveel voorkeur te geven aan anonieme zaaddonoren. Tenzij het niet anders kan natuurlijk, nood breekt wet.
  maandag 26 januari 2015 @ 22:11:37 #25
198698 gewoonmeppen
Wie niet voelen wil...
pi_149089374
quote:
0s.gif Op maandag 26 januari 2015 16:06 schreef Flogging het volgende:
Ik ben nog nooit een man tegengekomen die me na jaren nog seksueel boeit. Ook niet als de relatie voor de rest prima was. Ik heb trouwens een prima libido. Iemand een idee wat daarvan de oorzaak zou kunnen zijn? En nee, ik ben niet lelijk :P
Je moet niet gaan samenwonen en wat afstand blijven houden.
Verder ligt ook een groot deel aan jezelf, wat doe je zelf om het spannend te houden?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')