abonnement Unibet Coolblue
pi_149017539
Originele OP:

quote:
Op zondag 3 januari 2010 01:17 schreef Quickie_Butt het volgende:
Het viel me op dat er nog geen centraal topic is voor depressies en/of angstklachten. Wel een topic over medicatie bij psychische problemen en een hoe voel je je nu topic, maar die dekken naar mijn mening niet helemaal de lading.

Ik denk dat dit topic wel kan bijdragen in dit subforum. Veel mensen kampen namelijk met depressieve of angstklachten en zo kunnen we een beetje steun bij elkaar zoeken en elkaar van adviezen en tips voorzien :)
Korte omschrijving depressie:

quote:
Depressie
Iemand met een depressie heeft last van een hevige neerslachtigheid.

Die neerslachtigheid klaart niet na een paar dagen vanzelf op, maar duurt minimaal twee weken. Depressie moet niet verward worden met 'gewone' neerslachtigheid die iedereen wel eens heeft. Bij een depressie is deze heviger en tast het dagelijks functioneren aan.

Bron: http://www.trimbos.nl/onderwerpen/psychische-gezondheid/depressie
Korte uitleg van angststoornissen:

quote:
Angststoornissen
Angststoornissen zijn in de psychiatrie de meest voorkomende aandoeningen. Sommige van deze aandoeningen worden fobie genoemd. Het gemeenschappelijke kenmerk van angststoornissen, is dat er sprake is van angst. Mensen kunnen zo angstig zijn dat het hun leven ontregelt.

Wanneer spreken we van een angststoornis?

Angst is een gevoel dat optreedt bij dreigend gevaar. De emotie ontstaat als het welzijn van een persoon direct wordt bedreigd, maar ook als een persoon een situatie als bedreigend ervaart. Als een angst geen reële grond heeft en de betrokken persoon er sociale of beroepsmatige problemen door ondervindt, is er sprake van een stoornis.

In het diagnostisch classificatiesysteem DSM-IV worden de volgende angststoornissen onderscheiden:

Paniekstoornis met of zonder agorafobie
Sociale fobie of angststoornis
Specifieke of enkelvoudige fobie
Obsessief-compulsieve stoornis of dwangstoornis
Gegeneraliseerde angststoornis
Posttraumatische stress-stoornis
Hypochondrie
Angststoornis door een lichamelijke aandoening
Acute stressstoornis
Angststoornis door alcohol of drugs

Voor de Multidisciplinaire Richtlijn Angststoornissen is de indeling van de DSM-IV als uitgangspunt genomen. Van de onderscheiden angststoornissen zijn de volgende aandoeningen opgenomen in de richtlijnen:

Paniekstoornis met en zonder agorafobie
Sociale fobie
Specifieke fobie
Obsessief-compulsieve stoornis
Gegeneraliseerde angststoornis
Posttraumatische stress-stoornis

Bron: http://www.trimbos.nl/ond(...)stoornissen-algemeen
Toepasselijke plaatjes:





"In the midst of winter, I found there was, within me, an invincible summer".
-Albert Camus.
pi_149018193
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 19:13 schreef zomertje het volgende:

[..]

Nee, ik heb een zogenaamde crisisregeling, preventief.
Waarschijnlijk een heel stomme vraag, maar crisisdienst hoort toch bij hulpverlening?
Tenminste, ik kan 24/7 bellen en dan kan ik komen of komt er iemand hierheen (durf er alleen niet echt gebruik van te maken, gezien ik de laatste keer direct in opname kon).
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
  zaterdag 24 januari 2015 @ 21:04:32 #3
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_149021571
Ik voel me echt kut. :'( Snak naar een joint, maar al ruim een jaar niks gerookt (daarvoor ook maar af en toe hoor). Is het verstandig om er toch een keer eentje te roken? Ook al zit ik nu aan de SSRI? :') Lok ik hiermee een psychose uit of zoiets?
pi_149021742
quote:
9s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 21:04 schreef Gary_Oak het volgende:
Ik voel me echt kut. :'( Snak naar een joint, maar al ruim een jaar niks gerookt (daarvoor ook maar af en toe hoor). Is het verstandig om er toch een keer eentje te roken? Ook al zit ik nu aan de SSRI? :') Lok ik hiermee een psychose uit of zoiets?
Ik mag helemaal niet blowen van m'n psychologe, omdat ik toch wel psychosegevoelig ben.
Ik raad het je dus niet aan :@
  zaterdag 24 januari 2015 @ 21:10:04 #5
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_149021817
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 21:08 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

Ik mag helemaal niet blowen van m'n psychologe, omdat ik toch wel psychosegevoelig ben.
Ik raad het je dus niet aan :@
Aan de fles dan maar? :'( Het voelt alsof die AD is uitgewerkt na een paar maanden (slik al de maximale dosis). Vind het ook raar om met zulke vragen bij mijn behandelaar te komen: "Yo, niet om het even hoor, maar mag ik blowen?" :')
pi_149021891
quote:
9s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 21:04 schreef Gary_Oak het volgende:
Ik voel me echt kut. :'( Snak naar een joint, maar al ruim een jaar niks gerookt (daarvoor ook maar af en toe hoor). Is het verstandig om er toch een keer eentje te roken? Ook al zit ik nu aan de SSRI? :') Lok ik hiermee een psychose uit of zoiets?
Misschien omdat ik een brave saaie trut ben: maar is het misschien niet verstandiger om je heil buiten verdovende middelen als drugs en alcohol te zoeken? Buiten dat dit soort middelen vaak een versterkend effect heeft, maakt het enkel je problemen groter.

Probeer even afleiding te zoeken of zo, even iets gaan doen, filmpje/muziekje/iets-maken/bewegen...

Heel erg veel sterkte :*

*en sorry voor mijn belerende bericht
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_149021902
quote:
9s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 21:10 schreef Gary_Oak het volgende:

[..]

Aan de fles dan maar? :'( Het voelt alsof die AD is uitgewerkt na een paar maanden (slik al de maximale dosis). Vind het ook raar om met zulke vragen bij mijn behandelaar te komen: "Yo, niet om het even hoor, maar mag ik blowen?" :')
Doe ook maar niet :o

Vragen staat vrij toch? Zij weten het beste wat je wel of niet kan/mag gebruiken.
pi_149021954
Ik kon altijd al slecht over alcohol door medicatiegebruik toen ik jong was.
Maar sinds ik aan de Seroquel zit is het helemaal prut. Twee mixjes en ik lig om :')
Dus ik ben een geheelonthouder wat dat aangaat. Blowen wou ik proberen om rustig te kunnen slapen zonder nachtmerries, maar dat raadde de psychologe dus af. Dan durf ik het ook al niet meer.
pi_149022261
quote:
9s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 21:04 schreef Gary_Oak het volgende:
Ik voel me echt kut. :'( Snak naar een joint, maar al ruim een jaar niks gerookt (daarvoor ook maar af en toe hoor). Is het verstandig om er toch een keer eentje te roken? Ook al zit ik nu aan de SSRI? :') Lok ik hiermee een psychose uit of zoiets?
Ik raak dus nooit en te nimmer meer drugs aan. Mijn angst en paniekaanvallen zijn uiteindelijk getriggerd door een xtc pil en een joint(terwijl ik een emotioneel wrak was al :')) (getriggerd! Niet de oorzaak). (daarvoor blowde ik heel soms en ongeveer 2x per jaar xtc?)

Anyway, als jij er een wilt roken kan dat. (LET OP: ik geef mijn mening, geen advies!!!). Xtc is wel uit den boze.
  zaterdag 24 januari 2015 @ 21:23:16 #10
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_149022371
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 21:12 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Misschien omdat ik een brave saaie trut ben: maar is het misschien niet verstandiger om je heil buiten verdovende middelen als drugs en alcohol te zoeken? Buiten dat dit soort middelen vaak een versterkend effect heeft, maakt het enkel je problemen groter.

Probeer even afleiding te zoeken of zo, even iets gaan doen, filmpje/muziekje/iets-maken/bewegen...

Heel erg veel sterkte :*

*en sorry voor mijn belerende bericht
Dat weet ik! Lief dat je het zegt hoor, maar bij zulke dingen weet je tenminste dat het direct effect heeft. :{ Die AD hebben dat niet zo. Merk pas hoe afhankelijk ik ervan ben als ik mijn doosje kwijtraak. :')

quote:
0s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 21:12 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

Doe ook maar niet :o

Vragen staat vrij toch? Zij weten het beste wat je wel of niet kan/mag gebruiken.
Jawel. :@ En alcohol drink ik ook al twee jaar niet meer, maar mis het gevoel van zorgeloos aangeschoten zijn wel.

quote:
1s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 21:21 schreef RBWO het volgende:

[..]

Ik raak dus nooit en te nimmer meer drugs aan. Mijn angst en paniekaanvallen zijn uiteindelijk getriggerd door een xtc pil en een joint(terwijl ik een emotioneel wrak was al :')) (getriggerd! Niet de oorzaak). (daarvoor blowde ik heel soms en ongeveer 2x per jaar xtc?)

Anyway, als jij er een wilt roken kan dat. (LET OP: ik geef mijn mening, geen advies!!!). Xtc is wel uit den boze.
Weet ik. XTC is ook heel onverstandig, maar misschien kan een jointje geen kwaad, dacht ik. ;( Nou ja, dan maar muziek.
pi_149022601
Volgens mij gaan AD en drugs/alochol sowieso niet samen.
Ik zou het in ieder geval niet doen, je kunt er nooit beter van worden lijkt me :@
pi_149022672
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 januari 2015 20:19 schreef duracellkonijntje het volgende:

Egopost(je):

Gaat hier wel aardig. Nu een tijdje met dat meisje bezig en al aardig eerlijk geweest over alles, inclusief mijn lage libido. Ze accepteert het heeft ze me verteld en ze is er heel lief over. Ben altijd nog bang dat het zo'n facade is, maarja, als dat zo is, kan ik daar alsnog weinig aan doen. Ze accepteert het of niet. Ik weet nog niet waar het naar toe gaat maar ben wel super blij met haar. Samen naar Rotterdam morgen. :)

Wel heeft ze veel jongensvrienden en had ze al afgesproken om samen met een vriend van haar naar Lissabon te gaan eind februari. Nu, als man zijnde, zit dit me wel wat dwars, maar ik wil daar nog niet over beginnen zo lang we niks afgesproken exclusiefs hebben zegmaar. Mijn vorige vriendin was een extreme plakker en zo ben ik zelf totaal niet en wil ik ook niet worden. De hele situatie is wel een grote nieuwe stap voor me en ik merk dan ook dat mijn nog wat aangeslagen maar herstellende zenuwstelsel er wisselend op reageert. Maar ik probeer hetzelfde te doen als ik tot nu toe doe: niet TE veel nadenken, loslaten en open en eerlijk de situatie in gaan op basis van intuïtie. Wat een controlefreak zin is dit ook. Ik moet mezelf echt tegenhouden om dit soort dingen niet continu in mijn hoofd te halen want dan ben ik weer terug bij af. :')

Spannende tijden, maar het wisselt zich zo af. Nooit te lang in een bepaald gevoel blijven hangen, denkend dat het permanent is..
Goed bezig hoor! ^O^

Ik ben inmiddels halverwege het boek van Paul David. Erg bedankt voor deze tip; heb het gevoel dat dit boek mij echt verder kan helpen. *O*
pi_149023089
Oke.... nog drie dagen asociaal werken met een killerplanning, maar dan heb ik in tien dagen het werk van tien weken (opname tijd) verzet en lukt het me toch om alle tentamens te maken en alles in te leveren :) (en wow... eerste tentamen heb ik een 9.5 op). Even doorbikkelen dus en dan heb ik mezelf weer bewezen (en volgens mij ben ik dan ook compleet af en woensdag een huilend hoopje ellende, maar ik moet dan niks)
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_149023227
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 21:37 schreef ChildoftheStars het volgende:
Oke.... nog drie dagen asociaal werken met een killerplanning, maar dan heb ik in tien dagen het werk van tien weken (opname tijd) verzet en lukt het me toch om alle tentamens te maken en alles in te leveren :) (en wow... eerste tentamen heb ik een 9.5 op). Even doorbikkelen dus en dan heb ik mezelf weer bewezen (en volgens mij ben ik dan ook compleet af en woensdag een huilend hoopje ellende, maar ik moet dan niks)
:o Damn...
Knap dat je dat kunt hoor!
Succes met je tentamens!
  zaterdag 24 januari 2015 @ 21:43:28 #15
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_149023364
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 21:27 schreef Poesopstokje het volgende:
Volgens mij gaan AD en drugs/alochol sowieso niet samen.
Ik zou het in ieder geval niet doen, je kunt er nooit beter van worden lijkt me :@
Ok, mama. :@
  zaterdag 24 januari 2015 @ 21:43:51 #16
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_149023382
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 21:37 schreef ChildoftheStars het volgende:
Oke.... nog drie dagen asociaal werken met een killerplanning, maar dan heb ik in tien dagen het werk van tien weken (opname tijd) verzet en lukt het me toch om alle tentamens te maken en alles in te leveren :) (en wow... eerste tentamen heb ik een 9.5 op). Even doorbikkelen dus en dan heb ik mezelf weer bewezen (en volgens mij ben ik dan ook compleet af en woensdag een huilend hoopje ellende, maar ik moet dan niks)
Succes! :*
pi_149023398
quote:
99s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 21:43 schreef Gary_Oak het volgende:

[..]

Ok, mama. :@
Good boy :* *pat pat*
  zaterdag 24 januari 2015 @ 21:44:27 #18
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_149023409
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 21:44 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

Good boy :* *pat pat*
:D
pi_149023446
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 21:40 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

:o Damn...
Knap dat je dat kunt hoor!
Succes met je tentamens!
Verstand op nul en gaan (ook de enige manier om twee studies te doen en een te versnellen)

Anyways, soort rare manier van omgaan met prestatiedrang/faalangst ;)
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_149023459
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 21:44 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

Good boy :* *pat pat*
Get a room!!!!!! :+
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_149025578
quote:
Die ga ik dus nog maar even niet kijken. Merk dat wanneer ik op mijn 'symptomen' en dergelijk Googlede ik niet vrolijk werd :'). Daar dus maar eens mee gestopt (hoort ook zoveel horror verhalen over mensen met angst).
pi_149025944
quote:
je voeltje al kut, waarom ga je dan in godsnaam zulke dingen kijken?
Mokkel met stuntstok
pi_149028590
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 19:33 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Waarschijnlijk een heel stomme vraag, maar crisisdienst hoort toch bij hulpverlening?
Tenminste, ik kan 24/7 bellen en dan kan ik komen of komt er iemand hierheen (durf er alleen niet echt gebruik van te maken, gezien ik de laatste keer direct in opname kon).
Ja, hoort t ook, gelukkig word ik niet gelijk afgevoerd en opgenomen :P
"In the midst of winter, I found there was, within me, an invincible summer".
-Albert Camus.
pi_149028631
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 21:37 schreef ChildoftheStars het volgende:
Oke.... nog drie dagen asociaal werken met een killerplanning, maar dan heb ik in tien dagen het werk van tien weken (opname tijd) verzet en lukt het me toch om alle tentamens te maken en alles in te leveren :) (en wow... eerste tentamen heb ik een 9.5 op). Even doorbikkelen dus en dan heb ik mezelf weer bewezen (en volgens mij ben ik dan ook compleet af en woensdag een huilend hoopje ellende, maar ik moet dan niks)
Klinkt ook echt niet gezond hoor, ik zou daar toch eens goed over nadenken...

Ik neem trouwens toch regelmatig een drankje, vandaag een paar biertjes op. Maar echt aangeschoten of dronken wil ik toch niet worden. Maar net even de ontspanning vinden op een feestje is fijn.
"In the midst of winter, I found there was, within me, an invincible summer".
-Albert Camus.
pi_149028925
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 23:11 schreef Mord_Sith het volgende:

[..]

je voeltje al kut, waarom ga je dan in godsnaam zulke dingen kijken?
+1
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_149029101
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 23:11 schreef Mord_Sith het volgende:

[..]

je voeltje al kut, waarom ga je dan in godsnaam zulke dingen kijken?
Ja weet t ook niet, medelijden en herkenbaarheid ofzo. Maar misschien niet zo slim idd

Merk dat mensen ook genoeg beginnen te krijgen van mijn gezeur steeds
pi_149029254
quote:
1s.gif Op zondag 25 januari 2015 01:00 schreef Deeltjesversneller het volgende:

[..]

Ja weet t ook niet, medelijden en herkenbaarheid ofzo. Maar misschien niet zo slim idd

Merk dat mensen ook genoeg beginnen te krijgen van mijn gezeur steeds
Dat zal het heus niet zijn, maar waarom zou je zwelgen in medelijden? Ik zeg niet dat je dat doet, maar waarom zou een person dat doen?

De obvious reden is dat het lekker is en gemakkelijk. Maar wat schiet je er zelf mee op?
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_149029828
quote:
1s.gif Op zondag 25 januari 2015 01:00 schreef Deeltjesversneller het volgende:

[..]

Ja weet t ook niet, medelijden en herkenbaarheid ofzo. Maar misschien niet zo slim idd

Merk dat mensen ook genoeg beginnen te krijgen van mijn gezeur steeds
Waar merk je het aan dat mensen dat vinden, of denk je dat gewoon? Gooi je verhaal anders in de groep! Zitten meer mensen in een soort gelijk schuitje als jij wellicht! :-).
pi_149030318
quote:
1s.gif Op zondag 25 januari 2015 01:27 schreef RBWO het volgende:

[..]

Waar merk je het aan dat mensen dat vinden, of denk je dat gewoon? Gooi je verhaal anders in de groep! Zitten meer mensen in een soort gelijk schuitje als jij wellicht! :-).
Zeggen ze. De sfeer omlaag halen, anderen meetrekken in jouw depressiviteit, steeds weer hetzelfde verhaaltje. Dat is ook wel, maar doe t zelf ook niet voor mn plezier :%

Niemand begrijpt mijn manier van denken, dus het voelt alsof ik nergens bij pas en blijf altijd weer alleen achter :z
pi_149032665
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2015 00:43 schreef zomertje het volgende:

[..]

Ja, hoort t ook, gelukkig word ik niet gelijk afgevoerd en opgenomen :P
Hahahaha, dat laatste scheelt ;)
Dacht al dat ik raar was :)

quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2015 00:44 schreef zomertje het volgende:

[..]

Klinkt ook echt niet gezond hoor, ik zou daar toch eens goed over nadenken...

Het moet gewoon even, anders krijg ik nog meer studievertraging en tot nog toe lukt het allemaal wel. Zo nu en dan even een jankbui, maar ja... anders heb ik die omdat ik faal. Even geen keuze.
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_149033307
quote:
1s.gif Op zondag 25 januari 2015 01:48 schreef Deeltjesversneller het volgende:

[..]

Zeggen ze. De sfeer omlaag halen, anderen meetrekken in jouw depressiviteit, steeds weer hetzelfde verhaaltje. Dat is ook wel, maar doe t zelf ook niet voor mn plezier :%

Niemand begrijpt mijn manier van denken, dus het voelt alsof ik nergens bij pas en blijf altijd weer alleen achter :z
En gewoon proberen je gezeur elders te laten en wat neutraler te zijn in gezelschap?

Over dat 'nergens bij passen', al eens getest op autisme/adhd of zoiets?
"In the midst of winter, I found there was, within me, an invincible summer".
-Albert Camus.
pi_149034013
quote:
1s.gif Op zondag 25 januari 2015 01:00 schreef Deeltjesversneller het volgende:

[..]

Ja weet t ook niet, medelijden en herkenbaarheid ofzo. Maar misschien niet zo slim idd

Merk dat mensen ook genoeg beginnen te krijgen van mijn gezeur steeds
Nee, neit genoeg krijgen, het is gewoon dom, sorry.

Met mij gaat het ook niet goed. Toen ik op het linkje klikte en de omschrijving las, vond ik dat een dusdanige trigger dat ik het meteen weg heb geklikt.
Je hoeft jezelf niet nog meer dwars te zitten dan dat je nu al doet...
Mokkel met stuntstok
  zondag 25 januari 2015 @ 13:19:15 #34
399061 kuolema
vermaledijd
pi_149037291
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2015 10:56 schreef Mord_Sith het volgende:

[..]

Nee, neit genoeg krijgen, het is gewoon dom, sorry.

Met mij gaat het ook niet goed. Toen ik op het linkje klikte en de omschrijving las, vond ik dat een dusdanige trigger dat ik het meteen weg heb geklikt.
Je hoeft jezelf niet nog meer dwars te zitten dan dat je nu al doet...
Ik heb het wel gekeken, vond het ook triggerend. Maar ik heb zoveel 'nare' dingen gezien wat betreft zelfmoord, keek regelmatig op die sites met gruwelijke filmpjes en video's. Het is op de een of andere manier verslavend.
En tja, het is wel de realiteit.
Why are you wearing that stupid man suit?
pi_149039762
Ik doe dat niet meer...dingen die me zeg maar verwarren. Ik kijk bijvoorbeeld ook geen tv meer, want ik blijf dan maar kijken en alles absorberen.
pi_149042827
quote:
1s.gif Op zondag 25 januari 2015 01:48 schreef Deeltjesversneller het volgende:

[..]

Zeggen ze. De sfeer omlaag halen, anderen meetrekken in jouw depressiviteit, steeds weer hetzelfde verhaaltje. Dat is ook wel, maar doe t zelf ook niet voor mn plezier :%

Niemand begrijpt mijn manier van denken, dus het voelt alsof ik nergens bij pas en blijf altijd weer alleen achter :z
Hmm, daar weet ik dan niet veel over te zeggen. Eerste paar weken vond ik het 'heel' belangrijk hoe ik me voelde. Als iemand vroeg hoe het ging vertelde ik dat het 'slecht ging, antidepressiva nog niet aansloeg' etc. Begreep ook dat men er wellicht een beetje 'moe' van werd om steeds hetzelfde verhaal te horen. Daardoor ben ik gewoon wat relaxter gaan doen. Als men vroeg hoe het ging antwoordde ik 'Nog niet helemaal optimaal, maar word zeker beter. Maar hoe Is het met jou??'. Gesprekken gingen zo veel beter en was ik ook minder bezig met 'mezelf'
pi_149047318
quote:
1s.gif Op zondag 25 januari 2015 15:45 schreef RBWO het volgende:

[..]

Hmm, daar weet ik dan niet veel over te zeggen. Eerste paar weken vond ik het 'heel' belangrijk hoe ik me voelde. Als iemand vroeg hoe het ging vertelde ik dat het 'slecht ging, antidepressiva nog niet aansloeg' etc. Begreep ook dat men er wellicht een beetje 'moe' van werd om steeds hetzelfde verhaal te horen. Daardoor ben ik gewoon wat relaxter gaan doen. Als men vroeg hoe het ging antwoordde ik 'Nog niet helemaal optimaal, maar word zeker beter. Maar hoe Is het met jou??'. Gesprekken gingen zo veel beter en was ik ook minder bezig met 'mezelf'
Dat doe ik ook, ik zeg t gaat wel of roep iets over de kou of iets van dat moment. Zelfs ikzelf ben t soms beu om negatief te zijn, dus dan zeg ik maar weinig. Laat ik me afleiden door wat andere mensen te melden hebben.
"In the midst of winter, I found there was, within me, an invincible summer".
-Albert Camus.
pi_149056716
Waar kan k heen bellen in noodsituaties

Flip hem helemaal :% :% :% :'( niemand die me begrijpt waar ik terecht kan
pi_149057439
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2015 21:55 schreef Deeltjesversneller het volgende:
Waar kan k heen bellen in noodsituaties

Flip hem helemaal :% :% :% :'( niemand die me begrijpt waar ik terecht kan
Ik was het GGZ spoednummer aan het zoeken, maar die werken met regio's en ik weet niet waar je woont.

Bel de huisartsenpost, zij verwijzen je door.

Kalm blijven, als je geholpen wilt worden gebeurd dat ook :*
pi_149058349
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2015 21:55 schreef Deeltjesversneller het volgende:
Waar kan k heen bellen in noodsituaties

Flip hem helemaal :% :% :% :'( niemand die me begrijpt waar ik terecht kan
Huisartsenpost bellen inderdaad!!

Mag ik vragen naar jouw 'verhaal' deeltjesversneller?

Ik begin trouwens steeds meer betere dagen te krijgen (minder angst) Merk dat ik even een tandje 'terug' moet doen met alles. Buiten wandelen doe ik nu 'langzamer' en laat alles goed op mij inwerken (normaal liep ik alsof ik ergens heen moest :')). Desondanks dat tandje terug krijg ik wel wat angst buiten, maar waait vaak over.

Ook merk ik dat ik even niet moet nadenken over het 'leven' en iedereen op de wereld. (hoe 'klein' we eigenlijk allemaal zijn op aarde en wat er wel nog niet 'meer' is dan dat). Oftewel niet filosoferen over het 'leven en de mens'. Wanneer ik dat wel doe is de angst en paniek meteen terug.

[ Bericht 13% gewijzigd door RBWO op 25-01-2015 22:49:42 ]
pi_149058622
Ik hoop dat je contact gevonden hebt deeltjesversneller.

Fijn dat je merkt dat het wat beter gaat als je rustiger bent RBWO.

Ik merk juist dat ik de laatste week oid weer een beetje in een dipje raak. Moeilijk uit bed komen, huilerig, geen zin. Meh.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_149063386
quote:
2s.gif Op zondag 25 januari 2015 22:43 schreef Lonaa het volgende:
Ik hoop dat je contact gevonden hebt deeltjesversneller.

Fijn dat je merkt dat het wat beter gaat als je rustiger bent RBWO.

Ik merk juist dat ik de laatste week oid weer een beetje in een dipje raak. Moeilijk uit bed komen, huilerig, geen zin. Meh.
Ai, hopelijk kom je weer snel uit dat dipje :*.

Waar ik trouwens echt 'gek' van word de laatste tijd, Is in bed liggen maar dat ik half wel / half niet slaap. Ik ben nog wel 'bij' alleen gedachten gaan net alsof ik droom :'). Vaak schrik ik daar weer uit en ben ik ook meteen vergeten waar ik aan dacht. (of droomde) alleen 'zie' ik dan dingen uit mijn 'droom' die er niet zijn. Zoals onze kat op mijn nachtkastje :'). Die verdwijnt wel na een seconde.. (of 2x knipperen) Maar dat gebeurd dus minimaal 4x per nacht :'). (tot ik helemaal in diepe slaap val).

[ Bericht 1% gewijzigd door RBWO op 26-01-2015 01:46:31 ]
pi_149063670
Ik ga kapot.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
I'll take a few years of happy over a life time of nothing.
pi_149065565
quote:
0s.gif Op maandag 26 januari 2015 02:14 schreef emptiness het volgende:
Ik ga kapot.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Even de dokter bellen neem ik aan... dit klinkt niet goed
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_149066994
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2015 21:55 schreef Deeltjesversneller het volgende:

[quote]0s.gif Op maandag 26 januari 2015 02:14 schreef emptiness het volgende:


Hoe zijn jullie de nacht doorgekomen? :*

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 26-01-2015 10:40:44 ]
pi_149068508
Zoveel stress en paniekaanvallen op het moment. Ik bijt tijdens het slapen zo hard op mijn wangen en tanden dat ik 's ochtends wakker wordt met een mond vol met bloed. Mijn hele lichaam trilt alsof ik parkinson heb. Slik op dit moment valdispert maar dat helpt niet veel, ben bang dat ik straks weer oxazepam moet gaan nemen.
I got two dudes that turned into raspberry slushy and flushed down my toilet. I can't even take a proper dump in there.
pi_149069287
quote:
0s.gif Op maandag 26 januari 2015 11:41 schreef Donnie-Brasco het volgende:
ben bang dat ik straks weer oxazepam moet gaan nemen.
Wat is daar erg aan, als het je door een moeilijke periode heen kan loodsen?
Mokkel met stuntstok
pi_149069352
quote:
0s.gif Op maandag 26 januari 2015 11:41 schreef Donnie-Brasco het volgende:
Zoveel stress en paniekaanvallen op het moment. Ik bijt tijdens het slapen zo hard op mijn wangen en tanden dat ik 's ochtends wakker wordt met een mond vol met bloed. Mijn hele lichaam trilt alsof ik parkinson heb. Slik op dit moment valdispert maar dat helpt niet veel, ben bang dat ik straks weer oxazepam moet gaan nemen.
Niets mis met oxazepam. Ik heb het zelf 6 weken 20-30mg per dag geslikt voor angst en paniekaanvallen. Slik nu nog 2,5mg omdat de antidepressiva voor mij het meeste helpt op dit moment.
pi_149069403
quote:
0s.gif Op maandag 26 januari 2015 02:14 schreef emptiness het volgende:
Ik ga kapot.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Eerder gehad? Komt het door antidepressiva of? Ik heb ook wel eens last van wazig zien en moeite om normaal te lopen. (vaak Is dit snachts vlak voor ik in slaap val)
pi_149069436
O... balen... gebeld door de dokter, er blijkt blijvende schade mogelijk te zijn na een eetstoornis. Not happy
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_149069459
quote:
0s.gif Op maandag 26 januari 2015 11:41 schreef Donnie-Brasco het volgende:
Zoveel stress en paniekaanvallen op het moment. Ik bijt tijdens het slapen zo hard op mijn wangen en tanden dat ik 's ochtends wakker wordt met een mond vol met bloed. Mijn hele lichaam trilt alsof ik parkinson heb. Slik op dit moment valdispert maar dat helpt niet veel, ben bang dat ik straks weer oxazepam moet gaan nemen.
Wat ontzettend naar! Heb je dit al besproken met je behandelaar of HA?

Veel sterkte ermee!
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_149069481
quote:
0s.gif Op maandag 26 januari 2015 12:12 schreef Mord_Sith het volgende:

[..]

Wat is daar erg aan, als het je door een moeilijke periode heen kan loodsen?
Ik weet het niet. Het voelt dan als een verlies, dat ik weer mijn hoofd moet buigen voor de paniek/angst.
I got two dudes that turned into raspberry slushy and flushed down my toilet. I can't even take a proper dump in there.
pi_149069519
quote:
1s.gif Op maandag 26 januari 2015 12:19 schreef Donnie-Brasco het volgende:

[..]

Ik weet het niet. Het voelt dan als een verlies, dat ik weer mijn hoofd moet buigen voor de paniek/angst.
Kan zijn dat dit zo voelt omdat je als het ware moet toegeven dat je dat spul (even) nodig hebt, daar wen je wel aan en je zal een stuk beter functioneren als je even een "break" van je angst hebt :)
pi_149069621
quote:
1s.gif Op maandag 26 januari 2015 12:19 schreef Donnie-Brasco het volgende:

[..]

Ik weet het niet. Het voelt dan als een verlies, dat ik weer mijn hoofd moet buigen voor de paniek/angst.
Alsof ik mijzelf hoor praten! Dat heb ik dus ook. Maar heb 'geleerd' dat soms medicijnen nodig zijn om 'beter' te worden. We kunnen het niet altijd maar alleen doen (uitzonderingen daargelaten). Schaam je vooral niet om oxazepam te pakken!
pi_149069652
quote:
0s.gif Op maandag 26 januari 2015 12:18 schreef ChildoftheStars het volgende:
O... balen... gebeld door de dokter, er blijkt blijvende schade mogelijk te zijn na een eetstoornis. Not happy
Child :*
Wat rot om te horen! At je juist teveel of veel te weinig? (excuus, kon dat niet vinden vorige topic). Maar 'blijvende' schade betekent?
pi_149069929
quote:
1s.gif Op maandag 26 januari 2015 12:25 schreef RBWO het volgende:

[..]

Child :*
Wat rot om te horen! At je juist teveel of veel te weinig? (excuus, kon dat niet vinden vorige topic). Maar 'blijvende' schade betekent?
Te weinig
Mijn darmen zijn ontzettend lui geworden, waardoor ik niet goed voeding opneemt en heel moeilijk naar de wc kan (yeah, eens in de twee maanden als ik geluk heb). Naja... eens zien wat de MDL-arts gaat verzinnen daarop
En vruchtbaarheid is een byebye

Eigen schuld en niet zeuren
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_149069993
quote:
0s.gif Op maandag 26 januari 2015 12:35 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Te weinig
Mijn darmen zijn ontzettend lui geworden, waardoor ik niet goed voeding opneemt en heel moeilijk naar de wc kan (yeah, eens in de twee maanden als ik geluk heb). Naja... eens zien wat de MDL-arts gaat verzinnen daarop
En vruchtbaarheid is een byebye

Eigen schuld en niet zeuren
Toch sterkte :* hoop dat de arts met iets op de proppen komt.

1x in de twee maanden is wel weinig ja.. Ik moest in het begin van de antidepressiva 1x per 2 dagen.. (at weinig) nu weer 3x per dag..

*knuffel* :*
pi_149070016
Andersom 2x in een maan d:P

AD slik ik niet. Maar goed, volgens mij is dat spul ook niet best voor je lijf
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_149070037
quote:
0s.gif Op maandag 26 januari 2015 12:35 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Te weinig
Mijn darmen zijn ontzettend lui geworden, waardoor ik niet goed voeding opneemt en heel moeilijk naar de wc kan (yeah, eens in de twee maanden als ik geluk heb). Naja... eens zien wat de MDL-arts gaat verzinnen daarop
En vruchtbaarheid is een byebye

Eigen schuld en niet zeuren
:{

Dat meen je niet
I got two dudes that turned into raspberry slushy and flushed down my toilet. I can't even take a proper dump in there.
pi_149070145
quote:
0s.gif Op maandag 26 januari 2015 12:39 schreef ChildoftheStars het volgende:
Andersom 2x in een maan d:P

AD slik ik niet. Maar goed, volgens mij is dat spul ook niet best voor je lijf
Ah je zei 1x in de twee maanden vandaar haha.

AD is inderdaad niet goed, maar ook niet slecht. Heb het gewoon even nodig de 'stofjes'. Als ik mijn eerste post en deze post vergelijk knap ik er wel van op.

Kom net bij de psycholoog vandaan. Moest daar wederom een 'test' doen omtrent angst/stress/paniek en depressie. Uit de test is naar voren gekomen dat ik ongeveer 50% beter scoor dan 6 weken geleden op bovenstaande onderwerpen!

Tof om te zien dat hetgeen wat ik voel, ook uit de testen komen.

Ik ben er nog niet, ben nog depressief en heb last van angst en paniek , maar krabbel wel op!
pi_149070412
quote:
0s.gif Op maandag 26 januari 2015 12:35 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Te weinig
Mijn darmen zijn ontzettend lui geworden, waardoor ik niet goed voeding opneemt en heel moeilijk naar de wc kan (yeah, eens in de twee maanden als ik geluk heb). Naja... eens zien wat de MDL-arts gaat verzinnen daarop
En vruchtbaarheid is een byebye

Eigen schuld en niet zeuren
:X Holy fuck..

Ik kan je niks anders dan sterkte wensen met deze nieuwe informatie..
pi_149075280
Tja... er is een reden waarom mij geadviseerd werd om me te laten onderzoeken (27 en nog nooit ongesteld geweest. Altijd slechte bloedwaardes). Dus een verrassing is het niet. Ik ben alleen een beetje boos op mezelf. Het is altijd dat ik dit soort dingen zag als de standaard dreigementen van de diëtiste

Voor de rest van de dag eventjes vrij genomen (naja... tot half acht, dan heb ik college), morgen weer aan het studeren. Nu even mezelf bij laten komen
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_149075330
quote:
1s.gif Op maandag 26 januari 2015 12:45 schreef RBWO het volgende:

[..]

Ah je zei 1x in de twee maanden vandaar haha.

AD is inderdaad niet goed, maar ook niet slecht. Heb het gewoon even nodig de 'stofjes'. Als ik mijn eerste post en deze post vergelijk knap ik er wel van op.

Kom net bij de psycholoog vandaan. Moest daar wederom een 'test' doen omtrent angst/stress/paniek en depressie. Uit de test is naar voren gekomen dat ik ongeveer 50% beter scoor dan 6 weken geleden op bovenstaande onderwerpen!

Tof om te zien dat hetgeen wat ik voel, ook uit de testen komen.

Ik ben er nog niet, ben nog depressief en heb last van angst en paniek , maar krabbel wel op!
Het is fijn dat je zo van de AD opknapt :) Als het nodig is, dan is het zo en moet je het vooral gebruiken.
Wat fijn om te horen dat je zoveel beter scoort en de rest van het opkrabbelen moet dan ook wel lukken toch :*
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_149075586
quote:
0s.gif Op maandag 26 januari 2015 12:35 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Eigen schuld en niet zeuren
Dat vind ik wel erg hard hoor. :{
Je mag best achteraf spijt hebben van keuzes. Of nou ja, keuzes, cooping.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_149078557
quote:
2s.gif Op maandag 26 januari 2015 15:51 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Dat vind ik wel erg hard hoor. :{
Je mag best achteraf spijt hebben van keuzes. Of nou ja, keuzes, cooping.
Precies, cooping...

En de mensen die in een dip schieten: bel de huisarts en neem dan maar die oxazepam. Ooit komt t goed.

Ikzelf voel me vandaag best goed, en eigenlijk hoop ik dat de grootste ellende van de AD ophoging voorbij is. Het is 2 weken nu.
"In the midst of winter, I found there was, within me, an invincible summer".
-Albert Camus.
pi_149079058
quote:
0s.gif Op maandag 26 januari 2015 17:21 schreef zomertje het volgende:

[..]

Precies, cooping...

En de mensen die in een dip schieten: bel de huisarts en neem dan maar die oxazepam. Ooit komt t goed.

Ikzelf voel me vandaag best goed, en eigenlijk hoop ik dat de grootste ellende van de AD ophoging voorbij is. Het is 2 weken nu.
Goed om te horen! En inderdaad als je het niet meer 'weet' bel de HA of HAP

En als het van de angst komt, meegaan met de golf van angst is het beste. Ik vecht uit alle macht ertegen maar dat is niet te doen :'). (werkt ook alleen maar averechts.. Maarja.. Automatisme).
pi_149079350
quote:
1s.gif Op maandag 26 januari 2015 17:39 schreef RBWO het volgende:

[..]

Goed om te horen! En inderdaad als je het niet meer 'weet' bel de HA of HAP

En als het van de angst komt, meegaan met de golf van angst is het beste. Ik vecht uit alle macht ertegen maar dat is niet te doen :'). (werkt ook alleen maar averechts.. Maarja.. Automatisme).
maarhoedoe je dat, ik vind dat erg lastig.

Welke AD gebruikje overigens?
Mokkel met stuntstok
pi_149079836
Sterkte CotS
pi_149080220
Geloof me, op dit moment heb ik er heel erg veel aan even wat harder te zijn voor mezelf. Ik weet even niet hoe er anders mee te dealen.

Bedankt voor de steun.

quote:
1s.gif Op maandag 26 januari 2015 17:39 schreef RBWO het volgende:

[..]

Goed om te horen! En inderdaad als je het niet meer 'weet' bel de HA of HAP

En als het van de angst komt, meegaan met de golf van angst is het beste. Ik vecht uit alle macht ertegen maar dat is niet te doen :'). (werkt ook alleen maar averechts.. Maarja.. Automatisme).
Naja... het hangt er ook vanaf wat je bedoeld met meegaan met lijkt me? Wanneer je dat altijd maar doet kom je op den duur je huis toch niet meer uit... (maar inderdaad... chronisch jezelf dwingen dapper te zijn werkt niet).

quote:
0s.gif Op maandag 26 januari 2015 17:21 schreef zomertje het volgende:

[..]

Precies, cooping...

En de mensen die in een dip schieten: bel de huisarts en neem dan maar die oxazepam. Ooit komt t goed.

Ikzelf voel me vandaag best goed, en eigenlijk hoop ik dat de grootste ellende van de AD ophoging voorbij is. Het is 2 weken nu.
Fijn om te horen dat je je goed voelt :)
Dat vind ik trouwens nog best lang om te wennen aan medicatie, gelukkit dat het dan nu wat meer oke is
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_149080333
quote:
1s.gif Op maandag 26 januari 2015 17:50 schreef Mord_Sith het volgende:

[..]

maarhoedoe je dat, ik vind dat erg lastig.

Welke AD gebruikje overigens?
Ik gebruik Citalopram. 3,5 week 10mg en sinds circa 2 weken 20mg. In principe tegen angst en paniekaanvallen, maar mijn depressie word er ook door 'verholpen'.

Hoe je de golf surft van angst? Lastig, ene keer denk ik dat ik compleet doordraai en dat ik droom. Andere keer kan ik het relatief snel relativeren en zet het niet door.

Wat voor mij wel helpt, bij een angstaanval even buiten rustig adem gaan halen en het maar gewoon laat gebeuren, even wandelen in de tuin en voornamelijk tegen mezelf zeggen 'Maak je niet druk, je wordt niet gek, dit is weer een paniekaanval, je weet dat het zo stopt' en het dus eigenlijk maar gewoon accepteert dat het er even is op dat moment.

Dat lukt mij trouwens niet altijd, alleen helpt het niet om helemaal 'doem' te gaan denken, dat voed de angst alleen maar. Dus probeer mezelf te 'overtuigen' dat het niet erg is. Dat het allemaal goed komt.
pi_149080444
quote:
1s.gif Op maandag 26 januari 2015 18:26 schreef RBWO het volgende:

[..]

Ik gebruik Citalopram. 3,5 week 10mg en sinds circa 2 weken 20mg. In principe tegen angst en paniekaanvallen, maar mijn depressie word er ook door 'verholpen'.

Hoe je de golf surft van angst? Lastig, ene keer denk ik dat ik compleet doordraai en dat ik droom. Andere keer kan ik het relatief snel relativeren en zet het niet door.

Wat voor mij wel helpt, bij een angstaanval even buiten rustig adem gaan halen en het maar gewoon laat gebeuren, even wandelen in de tuin en voornamelijk tegen mezelf zeggen 'Maak je niet druk, je wordt niet gek, dit is weer een paniekaanval, je weet dat het zo stopt' en het dus eigenlijk maar gewoon accepteert dat het er even is op dat moment.

Dat lukt mij trouwens niet altijd, alleen helpt het niet om helemaal 'doem' te gaan denken, dat voed de angst alleen maar. Dus probeer mezelf te 'overtuigen' dat het niet erg is. Dat het allemaal goed komt.
Dat van even weglopen ken ik wel. De meeste mensen kennen het wel als ik sta te "3...2...1"-en. Dat betekent aankomende paniek.

Krijg jij ook het advies om piekeren in te dammen? Ze zeggen tegen mij "zeg tegen jezelf dat je tien minuten per dag mag piekeren", maar het is niet echt een bewuste actie of zo
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_149080947
quote:
0s.gif Op maandag 26 januari 2015 18:29 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Dat van even weglopen ken ik wel. De meeste mensen kennen het wel als ik sta te "3...2...1"-en. Dat betekent aankomende paniek.

Krijg jij ook het advies om piekeren in te dammen? Ze zeggen tegen mij "zeg tegen jezelf dat je tien minuten per dag mag piekeren", maar het is niet echt een bewuste actie of zo
Ja dat advies heb ik ook gekregen maar is behoorlijk lastig. Mede ook omdat ik nog geen werk heb en dus de hele dag toch wel 'bezig' moet zijn om juist niet te gaan piekeren.

Ik merk dat de paniek komt aan 2 dingen.
1) Ik ga heel 'strak en gespannen' staan met mijn benen. Alsof je bent wezen rennen. Vooral in mijn onderbenen.
2) Ik krijg een soort 'zweverig' gevoel.

Als ik 1 vd 2 dingen merk ga ik meteen even lopen buiten haha.
pi_149082296
De stress van mn vrijwilligerswerk wordt me een beetje teveel. 5 tentoonstellingen maken, waarvan 2 tegelijkertijd (1 in stadhuis, 1 in museum), en ik organiseer een benefietconcert voor 600 mensen. Terwijl ik er eigenlijk maar 2 dagen in de week hoor te zijn :') Na een vergadering van vandaag zit ik er een beetje doorheen ;( Als het een gewoon museum zou zijn geweest en ik zou er 5 dagen in de week werken dan kon het best, maar nu werken er alleen maar vrijwilligers en niemand voelt zich verantwoordelijk voor wat dan ook. Dus het meeste werk komt op het bord van mij en een mede-vrijwilliger -O-

Ik heb er even geen zin meer in ;(
pi_149091730
quote:
1s.gif Op maandag 26 januari 2015 12:16 schreef RBWO het volgende:

[..]

Eerder gehad? Komt het door antidepressiva of? Ik heb ook wel eens last van wazig zien en moeite om normaal te lopen. (vaak Is dit snachts vlak voor ik in slaap val)
Was meer door de combinatie antidepressiva +benzo's + andere middelen gisteren.
Ik durfde de dokter niet te bellen wegens die andere middelen waar niemand over weet dat ik ze gebruik.
Sinds ik antidepressiva neem heb ik ook enorme last van 's nachts zweten, zelfs al is het ijskoud in mijn kamer.

quote:
0s.gif Op maandag 26 januari 2015 19:24 schreef Elvi het volgende:
De stress van mn vrijwilligerswerk wordt me een beetje teveel. 5 tentoonstellingen maken, waarvan 2 tegelijkertijd (1 in stadhuis, 1 in museum), en ik organiseer een benefietconcert voor 600 mensen. Terwijl ik er eigenlijk maar 2 dagen in de week hoor te zijn :') Na een vergadering van vandaag zit ik er een beetje doorheen ;( Als het een gewoon museum zou zijn geweest en ik zou er 5 dagen in de week werken dan kon het best, maar nu werken er alleen maar vrijwilligers en niemand voelt zich verantwoordelijk voor wat dan ook. Dus het meeste werk komt op het bord van mij en een mede-vrijwilliger -O-

Ik heb er even geen zin meer in ;(
Jezus, ik zou helemaal kapotgaan van de stress als ik dit zou moeten doen.
Respect dat je dit aankan met een depressie.
Forceer jezelf niet, niemand verplicht je om dar vrijwilligerswerk te doen.
I'll take a few years of happy over a life time of nothing.
pi_149092284
quote:
0s.gif Op maandag 26 januari 2015 23:08 schreef emptiness het volgende:

Jezus, ik zou helemaal kapotgaan van de stress als ik dit zou moeten doen.
Respect dat je dit aankan met een depressie.
Forceer jezelf niet, niemand verplicht je om dar vrijwilligerswerk te doen.
Ik verplicht het mezelf om zo betere kansen te hebben op een betaalde baan (dus tussendoor mag ik nog even de afwijzingen verwerken ook :') ).
Het zou denk ik schelen als ik mensen in mn omgeving had die me een beetje steunden hierin.
pi_149092975
quote:
0s.gif Op maandag 26 januari 2015 23:08 schreef emptiness het volgende:

[..]

Was meer door de combinatie antidepressiva +benzo's + andere middelen gisteren.
Ik durfde de dokter niet te bellen wegens die andere middelen waar niemand over weet dat ik ze gebruik.
Sinds ik antidepressiva neem heb ik ook enorme last van 's nachts zweten, zelfs al is het ijskoud in mijn kamer.
Duidelijk, mag ik vragen hoeveel benzo's je hebt genomen en wat de' andere' middelen zijn?

Dat zweten heb ik inderdaad ook last van, maar dat gaat vanzelf weer redelijk weg. :*
pi_149093791
quote:
1s.gif Op maandag 26 januari 2015 23:49 schreef RBWO het volgende:

[..]

Duidelijk, mag ik vragen hoeveel benzo's je hebt genomen en wat de' andere' middelen zijn?

Dat zweten heb ik inderdaad ook last van, maar dat gaat vanzelf weer redelijk weg. :*
Ik denk dat ik een hele lading "vuile junk" reacties zal krijgen als ik die andere middelen hier open en bloot zou neerzetten.

quote:
0s.gif Op maandag 26 januari 2015 23:27 schreef Elvi het volgende:

[..]

Ik verplicht het mezelf om zo betere kansen te hebben op een betaalde baan (dus tussendoor mag ik nog even de afwijzingen verwerken ook :') ).
Het zou denk ik schelen als ik mensen in mn omgeving had die me een beetje steunden hierin.
Dat is echt klote, om zo'n dingen te moeten doen gewoon om een normale baan te krijgen.
Ik heb ook niemand die mij echt steunt in mijn omgeving in de dingen die ik wil doen.
I feel your pain ;(
I'll take a few years of happy over a life time of nothing.
pi_149094205
quote:
15s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 00:14 schreef emptiness het volgende:

[..]

Ik denk dat ik een hele lading "vuile junk" reacties zal krijgen als ik die andere middelen hier open en bloot zou neerzetten.
Zou ik erg kortzichtig vinden als mensen dat deden. Ik weet natuurlijk niet wat je erbij gebruikt hebt, maar indien het iets qua drugs is, pas er wel mee op!

Zeker xtc is compleet uit den boze met antidepressiva. Eigenlijk alle drugs even links laten liggen is sowieso het beste...
pi_149094322
quote:
1s.gif Op maandag 26 januari 2015 23:49 schreef RBWO het volgende:

[..]

Duidelijk, mag ik vragen hoeveel benzo's je hebt genomen en wat de' andere' middelen zijn?

Dat zweten heb ik inderdaad ook last van, maar dat gaat vanzelf weer redelijk weg. :*
Waarom wil je dat weten? Dat mag niet hier.
Why are you wearing that stupid man suit?
pi_149094345
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 00:36 schreef kuolema het volgende:

[..]

Waarom wil je dat weten? Dat mag niet hier.
Wat mag niet? Ik wou zojuist wat meer vertellen in spoiler maar ik twijfel nu, ik wil geen onnodige aandacht naar mij trekken.
I'll take a few years of happy over a life time of nothing.
pi_149094373
Uitgebreid vertellen welke pillen je hebt genomen bij de overdosis. Ik heb er geen problemen mee maar lees de policy even door. Doe het anders even via dm of zo.
Why are you wearing that stupid man suit?
pi_149094414
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 00:39 schreef kuolema het volgende:
Uitgebreid vertellen welke pillen je hebt genomen bij de overdosis. Ik heb er geen problemen mee maar lees de policy even door. Doe het anders even via dm of zo.
Dat was ik niet van plan, ik wou wat meer vertellen over het andere middel dat ik had genomen, maar ik ben wel blij met je reactie.
Ik zou er anders morgen weer dik spijt van hebben gehad dat ik zoiets zou hebben neergeschreven.
I'll take a few years of happy over a life time of nothing.
pi_149094484
Dat is wat anders.
Doe je dat vaker, te veel pillen nemen?
Why are you wearing that stupid man suit?
pi_149094498
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 00:45 schreef kuolema het volgende:
Dat is wat anders.
Doe je dat vaker, te veel pillen nemen?
Het waren/zijn geen pillen.
I'll take a few years of happy over a life time of nothing.
pi_149095488
Over pillen gesproken, ik was onlangs weer ff in NL. Treetje lorezapammetjes meegekregen.

Echt superieur om elk angst gevoel, spanning, stress voor 4/5/6 uur weg te knallen.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_149096279
Ik ga binnenkort naar de huisarts en vraag of ik iets kan krijgen. Ik word gewoon al angstig en trillerig wakker, ik ben er helemaal klaar mee.
I got two dudes that turned into raspberry slushy and flushed down my toilet. I can't even take a proper dump in there.
pi_149096318
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 08:13 schreef Donnie-Brasco het volgende:
Ik ga binnenkort naar de huisarts en vraag of ik iets kan krijgen. Ik word gewoon al angstig en trillerig wakker, ik ben er helemaal klaar mee.
Als je zo af en toe wat neemt dan is t niet zo slecht. Voor noodgevallen zeg maar. Dan ook minder verslavend.
"In the midst of winter, I found there was, within me, an invincible summer".
-Albert Camus.
pi_149096854
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 08:17 schreef zomertje het volgende:

[..]

Als je zo af en toe wat neemt dan is t niet zo slecht. Voor noodgevallen zeg maar. Dan ook minder verslavend.
Denk dat ik ook maar eens ga vragen of ik eventueel naar een psycholoog kan oid. Eigenlijk sinds de depressie van mijn moeder heb ik regelmatig paniek en angstaanvallen.
I got two dudes that turned into raspberry slushy and flushed down my toilet. I can't even take a proper dump in there.
pi_149097072
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 08:13 schreef Donnie-Brasco het volgende:
Ik ga binnenkort naar de huisarts en vraag of ik iets kan krijgen. Ik word gewoon al angstig en trillerig wakker, ik ben er helemaal klaar mee.
Dat klinkt als een verstandige oplossing... Je moet het allemaal wel een beetje leefbaar houden :*
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_149097618
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 09:10 schreef Donnie-Brasco het volgende:

[..]

Denk dat ik ook maar eens ga vragen of ik eventueel naar een psycholoog kan oid. Eigenlijk sinds de depressie van mijn moeder heb ik regelmatig paniek en angstaanvallen.
Dat is een verstandig plan :)
"In the midst of winter, I found there was, within me, an invincible summer".
-Albert Camus.
pi_149099066
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 00:36 schreef kuolema het volgende:

[..]

Waarom wil je dat weten? Dat mag niet hier.
Het was in mijn optiek een onschuldige vraag. Nergens stond iets over een overdosis. Emptiness zei alleen dat ze wazig zag en moeilijk kon lopen, indien ze bijvoorbeeld voor de eerste keer 2 benzo's had genomen had ik kunnen zeggen 'Neem anders eerst een keer een halve'.

Ik hoef niet te weten hoeveel, en wat, maar wilde alleen een tip geven zodat ze niet wazig/moeilijk meer zou lopen. :)

[ Bericht 2% gewijzigd door RBWO op 27-01-2015 11:16:34 ]
pi_149099121
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 02:48 schreef sitting_elfling het volgende:
Over pillen gesproken, ik was onlangs weer ff in NL. Treetje lorezapammetjes meegekregen.

Echt superieur om elk angst gevoel, spanning, stress voor 4/5/6 uur weg te knallen.
Werkt dat net zo goed als oxazepam? Vroeg me dat wel eens af, het verschil tussen sommige pammetjes

[ Bericht 0% gewijzigd door RBWO op 27-01-2015 13:39:33 ]
  dinsdag 27 januari 2015 @ 14:44:27 #93
267824 duracellkonijntje
Oplaadbare batterij
pi_149105065
quote:
14s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 21:29 schreef TvhN het volgende:

[..]

Goed bezig hoor! ^O^

Ik ben inmiddels halverwege het boek van Paul David. Erg bedankt voor deze tip; heb het gevoel dat dit boek mij echt verder kan helpen. *O*
Nice, ja er staat zeker veel nuttigs in he. Dat loslaten is echt een onderschat deel van angstklachten. Niet altijd maar proberen dingen te veranderen.
Ignorance is bliss
  dinsdag 27 januari 2015 @ 14:46:42 #94
267824 duracellkonijntje
Oplaadbare batterij
pi_149105158
Even een algemene vraag voor iedereen: hoe gaan jullie om met te veel nadenken? Het is iets waar ik sinds mijn burnout aan werk, maar ondanks enorme vooruitgang, merk ik soms nog veel twijfel. CBT werkte bij mij vrij slecht, dus ben ik bij meditatie beland. Dit lost echter niet alles op en ik merk soms dat het 'uitdagen' van een bepaalde gedachte erg kan helpen. Ik probeer hier een goede mix in te vinden, vooral omdat er bij mij persoonlijk nog de angst voor een burnout achter zit (te veel nadenken = overbelasting).

Iemand ervaringen, ideeën, tips? :)
Ignorance is bliss
pi_149105192
Ik ben zowaar in de stad op dit moment en heb net wat gedronken samen met mijn ma! Wie had dat gedacht 2 weken geleden, ik iig niet! (door angst en paniekaanvallen).
  dinsdag 27 januari 2015 @ 14:49:23 #96
267824 duracellkonijntje
Oplaadbare batterij
pi_149105280
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 14:47 schreef RBWO het volgende:
Ik ben zowaar in de stad op dit moment en heb net wat gedronken samen met mijn ma! Wie had dat gedacht 2 weken geleden, ik iig niet! (door angst en paniekaanvallen).
Nice man! Goed bezig! Geeft een boost he!
Ignorance is bliss
pi_149105452
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 14:46 schreef duracellkonijntje het volgende:
Even een algemene vraag voor iedereen: hoe gaan jullie om met te veel nadenken? Het is iets waar ik sinds mijn burnout aan werk, maar ondanks enorme vooruitgang, merk ik soms nog veel twijfel. CBT werkte bij mij vrij slecht, dus ben ik bij meditatie beland. Dit lost echter niet alles op en ik merk soms dat het 'uitdagen' van een bepaalde gedachte erg kan helpen. Ik probeer hier een goede mix in te vinden, vooral omdat er bij mij persoonlijk nog de angst voor een burnout achter zit (te veel nadenken = overbelasting).

Iemand ervaringen, ideeën, tips? :)
Wat bij mij helpt is eigenlijk lijstjes maken en dingen opschrijven. Dan is het uit mijn hoofd. Alleen dat lukt enkel bij stressdingen die gedaan moeten worden (lijstjes met verslagen, lijstjes met hoe een bepaald eng gesprek te voeren, lijstjes met *lach me niet uit* hoe ik veilig uit een drukke bus kan komen, et cetera).
Als het dingen zijn die niet op te lossen zijn (dingen over dat ik niet goed genoeg ben) probeer ik afleiding te zoeken (5 dingen opzoeken die ik hoor, vijf dingen die ik zie, vijf lichamelijke sensaties en daaarin aftellen). En als dat niet werkt probeer ik contact te zoeken
G-schema's kunnen trouwens ook helpen bij gedachten die mis blijven lopen, ze uitzoeken, waarom werkt het niet, waar komen ze vandaan?

Wel goed dat je hier zo mee bezig bent en ik hoop dat je een oplossing hiervoor vindt :)
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_149105474
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 14:47 schreef RBWO het volgende:
Ik ben zowaar in de stad op dit moment en heb net wat gedronken samen met mijn ma! Wie had dat gedacht 2 weken geleden, ik iig niet! (door angst en paniekaanvallen).
Nice! Ontzettend goed bezig ^O^
Je weet dat je nu niet te trots kan zijn he :)
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_149106480
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 14:49 schreef duracellkonijntje het volgende:

[..]

Nice man! Goed bezig! Geeft een boost he!
Zeker! Wel om een of andere reden enorm spannend de "hoeveelheid" mensen weer. Normaal gesproken maakt me dat niets uit maar sinds de angst heb ik het er wat moeilijker mee. Desondanks erg trots op mezelf dat ik toch gegaan ben!

quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 14:53 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Nice! Ontzettend goed bezig ^O^
Je weet dat je nu niet te trots kan zijn he :)
Haha ik ben inderdaad erg trots! Ergens krijg ik weer een beetje het gevoel dat ik "leef" en niet thuis zit of alleen maar in de veilige omgeving!

Vannacht ook zowaar om 01:30 in slaap gevallen in plaats van 04:00 (lig er vaak om 00:00 in). Wat een dag! O+ :D
pi_149109484
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 15:20 schreef RBWO het volgende:

[..]

Zeker! Wel om een of andere reden enorm spannend de "hoeveelheid" mensen weer. Normaal gesproken maakt me dat niets uit maar sinds de angst heb ik het er wat moeilijker mee. Desondanks erg trots op mezelf dat ik toch gegaan ben!

[..]

Haha ik ben inderdaad erg trots! Ergens krijg ik weer een beetje het gevoel dat ik "leef" en niet thuis zit of alleen maar in de veilige omgeving!

Vannacht ook zowaar om 01:30 in slaap gevallen in plaats van 04:00 (lig er vaak om 00:00 in). Wat een dag! O+ :D
Super nice :D Aan dit soort dagen moet je je dus vasthouden :)
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_149109601
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
  dinsdag 27 januari 2015 @ 18:13:02 #102
327059 Royco1
I AM THE LAW!!
pi_149111701
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 16:54 schreef ChildoftheStars het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Goed bezig *O*
pi_149112937
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 16:54 schreef ChildoftheStars het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tof!! Goed om te horen dat het de juiste kant op gaat!! Volhouden! :*
  dinsdag 27 januari 2015 @ 19:07:16 #104
47102 Elvi
miemkwien
pi_149113281
En ik heb 2 tentoonstellingen geschrapt :P 1 doen we niet meer, en aan de andere werk ik niet mee zodat ik me kan richten op de 2 die tegelijkertijd zijn :)
pi_149113509
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 19:07 schreef Elvi het volgende:
En ik heb 2 tentoonstellingen geschrapt :P 1 doen we niet meer, en aan de andere werk ik niet mee zodat ik me kan richten op de 2 die tegelijkertijd zijn :)
Klinkt als een heel verstandig plan ^O^
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_149113523
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 18:13 schreef Royco1 het volgende:

[..]

Goed bezig *O*
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 18:55 schreef RBWO het volgende:

[..]

Tof!! Goed om te horen dat het de juiste kant op gaat!! Volhouden! :*
Bedankt :)
Ik doe mijn best en het gaat vast lukken
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_149113692
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 14:46 schreef duracellkonijntje het volgende:
Even een algemene vraag voor iedereen: hoe gaan jullie om met te veel nadenken?
Als je doelt op het te veel nadenken over angstklachten: proberen niet meer te vechten tegen die gedachten. Ik weet hoe het komt en dat het op een gegeven moment gaat verdwijnen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_149113826
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 11:05 schreef RBWO het volgende:

[..]

Werkt dat net zo goed als oxazepam? Vroeg me dat wel eens af, het verschil tussen sommige pammetjes
Oxazepam deed bij mij nooit wat. Lorazepam is het zelfde als een muffin met wiet eten.

Prima dus, daar ik veel in Europa zit zijn muffins wat lastig :').
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_149114999
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 19:24 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Oxazepam deed bij mij nooit wat. Lorazepam is het zelfde als een muffin met wiet eten.

Prima dus, daar ik veel in Europa zit zijn muffins wat lastig :').
Ik ken het effect van wiet. Maar dat doet oxazepam echt niet bij mij. Word er ietsje rustiger van maar that's it :').
  dinsdag 27 januari 2015 @ 22:00:01 #110
399061 kuolema
vermaledijd
pi_149120070
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 11:03 schreef RBWO het volgende:

[..]

Het was in mijn optiek een onschuldige vraag. Nergens stond iets over een overdosis. Emptiness zei alleen dat ze wazig zag en moeilijk kon lopen, indien ze bijvoorbeeld voor de eerste keer 2 benzo's had genomen had ik kunnen zeggen 'Neem anders eerst een keer een halve'.

Ik hoef niet te weten hoeveel, en wat, maar wilde alleen een tip geven zodat ze niet wazig/moeilijk meer zou lopen. :)
Ik begreep die eerste post van emptiness die daarover ging ook niet zo goed, vond het wat vaag. Mijn fout I guess. Ik weet dat je het goed bedoelt :*
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 16:54 schreef ChildoftheStars het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Goed van je! Helpen die briefjes je echt?
En vind je het niet ook ontzettend naar om aan te komen ondanks dat het rationeel gezien goed is, of staat dat nu meer op de achtergrond? Ik weet niet waarom je het in een spoiler hebt gezet trouwens maar als je wilt dat ik dat ook doe dan zeg je het maar.
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 19:07 schreef Elvi het volgende:
En ik heb 2 tentoonstellingen geschrapt :P 1 doen we niet meer, en aan de andere werk ik niet mee zodat ik me kan richten op de 2 die tegelijkertijd zijn :)
Fijn :)
Why are you wearing that stupid man suit?
pi_149121912
quote:
0s.gif [b]Op dinsdag 27 januari 2015 22:00 schreef kuolema het volgende:

Goed van je! Helpen die briefjes je echt?
En vind je het niet ook ontzettend naar om aan te komen ondanks dat het rationeel gezien goed is, of staat dat nu meer op de achtergrond? Ik weet niet waarom je het in een spoiler hebt gezet trouwens maar als je wilt dat ik dat ook doe dan zeg je het maar.

[..]


Egopost, daarom. Het is niet belangrijk.

En ik vind het verschrikkelijk. Ik voelde me al gigantisch en nu heb ik het idee er continu zwanger uit te zien. Het is mijn grootste nachtmerrie die werkelijkheid wordt en het ergste is wanneer mensen er opmerkingen over maken (O...nee... Erger, er is weer ronding en mannen flirten met me, ik voel me zo kwetsbaar).

Die briefjes laten me niet beter voelen, maar ze helpen me met relativeren. Anders blijf ik er zo in hangen en bestaat de dag uit zes paniekaanvallen (eetmomenten). Ik weet waarvoor ik het doe en ik weet dat ik gezond gewicht moet hebben om verder te mogen. Om überhaupt mee te mogen doen aan bepaalde therapieprogramma's.

Slank genezen kan niet, want daarmee houd je het in stand.

Daarnaast, ik voel me wel gezonder en energieker :)
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_149127896
Qua slaap pil heb ik nu 45 mg mirtazepine

Dat is 99% success op 10h slapen
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_149129926
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 22:36 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Egopost, daarom. Het is niet belangrijk.

En ik vind het verschrikkelijk. Ik voelde me al gigantisch en nu heb ik het idee er continu zwanger uit te zien. Het is mijn grootste nachtmerrie die werkelijkheid wordt en het ergste is wanneer mensen er opmerkingen over maken (O...nee... Erger, er is weer ronding en mannen flirten met me, ik voel me zo kwetsbaar).

Die briefjes laten me niet beter voelen, maar ze helpen me met relativeren. Anders blijf ik er zo in hangen en bestaat de dag uit zes paniekaanvallen (eetmomenten). Ik weet waarvoor ik het doe en ik weet dat ik gezond gewicht moet hebben om verder te mogen. Om überhaupt mee te mogen doen aan bepaalde therapieprogramma's.

Slank genezen kan niet, want daarmee houd je het in stand.

Daarnaast, ik voel me wel gezonder en energieker :)
Als t maar werkt, maakt niet uit waarom. Misschien een mooi kledingstuk aan je kast hangen om te motiveren dat je dat leuk gaat staan? Complimenten dat t zo goed gaat. En probeer de complimenten van anderen te herhalen in je hoofd, misschien steunt het je.
"In the midst of winter, I found there was, within me, an invincible summer".
-Albert Camus.
  woensdag 28 januari 2015 @ 10:24:33 #114
267824 duracellkonijntje
Oplaadbare batterij
pi_149131546
quote:
7s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 19:20 schreef TvhN het volgende:

[..]

Als je doelt op het te veel nadenken over angstklachten: proberen niet meer te vechten tegen die gedachten. Ik weet hoe het komt en dat het op een gegeven moment gaat verdwijnen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik denk opzich dat nadenken niet iets slechts is, het heeft een functie (nadenken heeft bij mij nogal een negatieve connotatie gekregen door het piekeren), alleen is het de angst die het rot maakt.

Nadenken kan heel nuttig zijn voor het beoordelen en oplossen van praktische situaties, alleen is het die angst die je beter kunt laten gaan. Zo kun je een goede balans vinden tussen nadenken en laten gaan.

Wat denk jij?
Ignorance is bliss
pi_149131628
Vannacht weer paniek in combinatie met tentamenstress voor vandaag. Gelukkig kwam m'n vader even kijken of ik nog sliep, aangezien het gisteravond ook al niet zo goed ging. Even met iemand praten helpt dan al weer heel veel.
I got two dudes that turned into raspberry slushy and flushed down my toilet. I can't even take a proper dump in there.
pi_149132292
quote:
0s.gif Op woensdag 28 januari 2015 08:55 schreef zomertje het volgende:

[..]

Als t maar werkt, maakt niet uit waarom. Misschien een mooi kledingstuk aan je kast hangen om te motiveren dat je dat leuk gaat staan? Complimenten dat t zo goed gaat. En probeer de complimenten van anderen te herhalen in je hoofd, misschien steunt het je.
Op dit moment probeer ik het gewoon te negeren, dat werkt het beste. Ik wil er juist 0.0 aandacht aan geven en het negeren. Het moet, vooruit dan maar. Gelukkig heb ik nog allerlei kleding hangen die past, want shoppen wil ik zo ook niet. Dat went wel en ik krijg ook PMT zelfbeeld om hiermee te kunnen dealen. In elk geval heb ik nu officieel gezond gewicht ;)

quote:
0s.gif Op woensdag 28 januari 2015 10:28 schreef Donnie-Brasco het volgende:
Vannacht weer paniek in combinatie met tentamenstress voor vandaag. Gelukkig kwam m'n vader even kijken of ik nog sliep, aangezien het gisteravond ook al niet zo goed ging. Even met iemand praten helpt dan al weer heel veel.
Wat ontzettend vervelend :* Fijn dat je vader even bij je kwam kijken.
Gelukkig gaan tentamens ook weer voorbij :) Je kan het vast wel
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_149138147
quote:
1s.gif Op woensdag 28 januari 2015 10:24 schreef duracellkonijntje het volgende:

[..]

Ik denk opzich dat nadenken niet iets slechts is, het heeft een functie (nadenken heeft bij mij nogal een negatieve connotatie gekregen door het piekeren), alleen is het de angst die het rot maakt.

Nadenken kan heel nuttig zijn voor het beoordelen en oplossen van praktische situaties, alleen is het die angst die je beter kunt laten gaan. Zo kun je een goede balans vinden tussen nadenken en laten gaan.

Wat denk jij?
Ik haak even in op jullie posts.

Nadenken is inderdaad prima. Er zit alleen een groot verschil in nadenken tussen mensen met angst, en mensen zonder angst.

Mensen zonder angst krijgen een gedachte van bijvoorbeeld 'Wow deja vu moment, wat voelt dat raar. Ach het zal wel'.

Mensen met angst krijgen de gedachten van 'Wow een deja vu, dit voelt raar, hey.. Merk ik nu dat ik wat angstig word. Waarom word ik angstig? Komt dit door de deja vu? Is het iets anders?'

Ikzelf heb er ook een handje van om juist de 'gedachten' teveel aandacht te geven waardoor het ineens 'belangrijk' is terwijl dit totaal niet is. Maar doordat ik het voor mijzelf belangrijk maak krijg ik juist meer angst en paniek want ergens 'bevestig' ik dat het raar voelt en raar is.

Beste is inderdaad zoals je zelf zei 'Laat de gedachten er zijn, observeer het, schenk er alleen geen aandacht aan en blaas je gedachten vooral niet op(doem denken) '. Makkelijk gezegd dan gedaan is dat trouwens :')
pi_149142000
Goed bezig RbWO ^O^
pi_149142079
Al zat ik misschien op n heel andere pagina te lezen :+ :@
pi_149142900
quote:
1s.gif Op woensdag 28 januari 2015 16:27 schreef ScarFace- het volgende:
Goed bezig RbWO ^O^
Haha geeft niet! Thanks! :D
  woensdag 28 januari 2015 @ 17:28:57 #121
399061 kuolema
vermaledijd
pi_149143656
Bwehh ... belangst issues weer hier. Ben sinds eergisteren aan het bellen over Studielink, wat me echt enorm veel moeite en doorzettingsvermogen kost want elke keer dat ik in de buurt kom van de telefoon gaat mijn hart tekeer en word ik trillerig. Ik zou eigenlijk wel wat kalmeringsmiddelen kunnen gebruiken om te kunnen bellen :P. Serieus. Dan heb ik net alle moed bijeen geraapt, kunnen ze me niet helpen :'( Moest ik weer ergens anders heen bellen, dan kom ik niet uit mijn woorden en kan ik niet meer nadenken ... Gelukkig is het nu klaar.
Ik weet niet waar dit vandaan komt. Het wordt ook eigenlijk niet minder naarmate ik meer telefoneer.

En ik ga dus officieel weer beginnen aan mijn studie, al ben ik daar helemaal niet klaar voor en zie ik het niet zitten :{.
Why are you wearing that stupid man suit?
  woensdag 28 januari 2015 @ 17:33:35 #122
399061 kuolema
vermaledijd
pi_149143786
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 22:36 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Egopost, daarom. Het is niet belangrijk.

En ik vind het verschrikkelijk. Ik voelde me al gigantisch en nu heb ik het idee er continu zwanger uit te zien. Het is mijn grootste nachtmerrie die werkelijkheid wordt en het ergste is wanneer mensen er opmerkingen over maken (O...nee... Erger, er is weer ronding en mannen flirten met me, ik voel me zo kwetsbaar).

Die briefjes laten me niet beter voelen, maar ze helpen me met relativeren. Anders blijf ik er zo in hangen en bestaat de dag uit zes paniekaanvallen (eetmomenten). Ik weet waarvoor ik het doe en ik weet dat ik gezond gewicht moet hebben om verder te mogen. Om überhaupt mee te mogen doen aan bepaalde therapieprogramma's.

Slank genezen kan niet, want daarmee houd je het in stand.

Daarnaast, ik voel me wel gezonder en energieker :)
Het lijkt me echt heel naar. :*
Gelukkig kun je ergens wel rationeel blijven.
Why are you wearing that stupid man suit?
  woensdag 28 januari 2015 @ 17:39:47 #123
399061 kuolema
vermaledijd
pi_149143946
Mijn editknopjes werken niet :(
Why are you wearing that stupid man suit?
pi_149144393
quote:
0s.gif Op woensdag 28 januari 2015 17:28 schreef kuolema het volgende:
Bwehh ... belangst issues weer hier. Ben sinds eergisteren aan het bellen over Studielink, wat me echt enorm veel moeite en doorzettingsvermogen kost want elke keer dat ik in de buurt kom van de telefoon gaat mijn hart tekeer en word ik trillerig. Ik zou eigenlijk wel wat kalmeringsmiddelen kunnen gebruiken om te kunnen bellen :P. Serieus. Dan heb ik net alle moed bijeen geraapt, kunnen ze me niet helpen :'( Moest ik weer ergens anders heen bellen, dan kom ik niet uit mijn woorden en kan ik niet meer nadenken ... Gelukkig is het nu klaar.
Ik weet niet waar dit vandaan komt. Het wordt ook eigenlijk niet minder naarmate ik meer telefoneer.

En ik ga dus officieel weer beginnen aan mijn studie, al ben ik daar helemaal niet klaar voor en zie ik het niet zitten :{.
Awh :*. Komt allemaal goed! Top dat je toch gebeld hebt ondanks je angst!

Had je dat 'vroeger' ook? Ik merk zelf dat ik er 'gek' van word. Was Accountmanager Buitendienst, gaf presentaties voor 100+ man en sta nu met zweetbandjes in de rij voor de supermarkt. Kut Angst :')
  woensdag 28 januari 2015 @ 18:03:46 #125
399061 kuolema
vermaledijd
pi_149144611
quote:
1s.gif Op woensdag 28 januari 2015 17:55 schreef RBWO het volgende:

[..]

Awh :*. Komt allemaal goed! Top dat je toch gebeld hebt ondanks je angst!

Had je dat 'vroeger' ook? Ik merk zelf dat ik er 'gek' van word. Was Accountmanager Buitendienst, gaf presentaties voor 100+ man en sta nu met zweetbandjes in de rij voor de supermarkt. Kut Angst :')
Thanks. Ik ben ook wel blij dat ik het toch doe (na uitstellen though).

Ik ben altijd al heel snel zenuwachtig geweest, dat hoort gewoon bij me denk ik. Verwacht ook niet dat het ooit over gaat, misschien wordt het wat minder met ouder worden.
Meestal geldt dat als iets egodystoon is (het niet bij je ego past/later ineens is ontstaan) dat je er dan makkelijker vanaf komt. Dat is dan positief, voor jou.
Why are you wearing that stupid man suit?
pi_149144902
quote:
0s.gif Op woensdag 28 januari 2015 18:03 schreef kuolema het volgende:

[..]

Thanks. Ik ben ook wel blij dat ik het toch doe (na uitstellen though).

Ik ben altijd al heel snel zenuwachtig geweest, dat hoort gewoon bij me denk ik. Verwacht ook niet dat het ooit over gaat, misschien wordt het wat minder met ouder worden.
Meestal geldt dat als iets egodystoon is (het niet bij je ego past/later ineens is ontstaan) dat je er dan makkelijker vanaf komt. Dat is dan positief, voor jou.
Ik vind het helemaal top dat je het toch gaat doen! :*

Nee ik had er inderdaad nooit last van. Hopen dat het gauw weg is :') .

Zweetbandjes bedoelde ik zweet handjes mee trouwens :')
pi_149144913
Dubbel
pi_149145064
quote:
1s.gif Op woensdag 28 januari 2015 17:55 schreef RBWO het volgende:

[..]

Awh :*. Komt allemaal goed! Top dat je toch gebeld hebt ondanks je angst!

Had je dat 'vroeger' ook? Ik merk zelf dat ik er 'gek' van word. Was Accountmanager Buitendienst, gaf presentaties voor 100+ man en sta nu met zweetbandjes in de rij voor de supermarkt. Kut Angst :')
Mag ik vragen hoe die angst bij jou gekomen is dan? En op welke leeftijd?

Ik heb twee jaar thuis gewoond terwijl mijn moeder depressief was. Sinds dat over is heb ik opeens periodes dat ik last krijg van paniek en angst.
I got two dudes that turned into raspberry slushy and flushed down my toilet. I can't even take a proper dump in there.
pi_149145242
quote:
1s.gif Op woensdag 28 januari 2015 18:20 schreef Donnie-Brasco het volgende:

[..]

Mag ik vragen hoe die angst bij jou gekomen is dan? En op welke leeftijd?

Ik heb twee jaar thuis gewoond terwijl mijn moeder depressief was. Sinds dat over is heb ik opeens periodes dat ik last krijg van paniek en angst.
Heb jij niet 2 jaar op eieren gelopen? = teveel stress = overbelasting = angst+paniek?
"In the midst of winter, I found there was, within me, an invincible summer".
-Albert Camus.
pi_149145520
quote:
1s.gif Op woensdag 28 januari 2015 18:20 schreef Donnie-Brasco het volgende:

[..]

Mag ik vragen hoe die angst bij jou gekomen is dan? En op welke leeftijd?

Ik heb twee jaar thuis gewoond terwijl mijn moeder depressief was. Sinds dat over is heb ik opeens periodes dat ik last krijg van paniek en angst.
Ben 24 jaar.

Ja hoor. Zal wel even de verkorte versie vertellen.

In het kort:
Hoop gebeurd, ouders uit elkaar, gezeur met vrienden(inmiddels weer prima trouwens) , bedrijf waar ik werkte failliet, kat overleden, broertje uit huis (samenwonen met zn vriendin), moeder depressief door scheiding dus ik nam een beetje de rol van 'man' op mezelf. Dit bovenstaande is in ongeveer 4 maanden tijd gebeurd.

Daarna op een verkeerd moment een xtc-pilletje genomen Inc met een paar trekjes van een joint.

Resultaat :
Denken dat ik doodging die avond, hallucineerde ambulancebroeders, reanimatie, enorme derealisatie en depersonalisatie, blackouts (herinner me alleen de echt vervelende dingen nog). En toen werd ik sochtends wakker en wist ik nou niet of ik mijn leven momenteel 'droom' en in een coma ergens lig. Of dat ik die avond toch niet echt dood ben gegaan :'). (heel soms met vlagen krijg ik die gedachten nog)

Heb het 'labeltje' : angststoornis met randpsychotische gedachten.

Randpsychotische gedachten omdat ik dus (vooral de eerste week!) enorm twijfelde of ik nog wel leefde (en dus niet in die coma lag en droomde).

Was niet mijn eerste keer xtc maar heb het op ene moment genomen dat ik niet 'emotioneel stabiel' was.

En daar komt dus de angst en paniekaanvallen door. Drugs is de trigger geweest maar niet de oorzaak. Gewoonweg teveel op me genomen qua problemen en nooit gepraat over dingen wat mij dwars zit. Want mijn motto was vaak 'Heb je het er niet over, bestaat het niet :'))

Nu bijna 6 weken aan de AD en het word gelukkig een stuk minder. Krijg wel het gevoel dat ik leef zeg maar. Haha.

Vragen? Stel ze maar! :D

Edit: shit, toch een lange post zie ik. :')

[ Bericht 2% gewijzigd door RBWO op 28-01-2015 18:45:13 ]
pi_149145797
quote:
1s.gif Op woensdag 28 januari 2015 18:35 schreef RBWO het volgende:

[..]

Ja hoor. Zal wel even de verkorte versie vertellen.

In het kort:
Hoop gebeurd, ouders uit elkaar, gezeur met vrienden(inmiddels weer prima trouwens) , bedrijf waar ik werkte failliet, kat overleden, broertje uit huis (samenwonen met zn vriendin), moeder depressief door scheiding dus ik nam een beetje de rol van 'man' op mezelf. Dit bovenstaande is in ongeveer 4 maanden tijd gebeurd.

Daarna op een verkeerd moment een xtc-pilletje genomen Inc met een paar trekjes van een joint.

Resultaat :
Denken dat ik doodging die avond, hallucineerde ambulancebroeders, reanimatie, enorme derealisatie en depersonalisatie, blackouts (herinner me alleen de echt vervelende dingen nog). En toen werd ik sochtends wakker en wist ik nou niet of ik mijn leven momenteel 'droom' en in een coma ergens lig. Of dat ik die avond toch niet echt dood ben gegaan :'). (heel soms met vlagen krijg ik die gedachten nog)

Was niet mijn eerste keer xtc maar heb het op ene moment genomen dat ik niet 'emotioneel stabiel' was.

En daar komt dus de angst en paniekaanvallen door. Drugs is de trigger geweest maar niet de oorzaak.

Nu bijna 6 weken aan de AD en het word gelukkig een stuk minder.

Vragen? Stel ze maar! :D
Heavy. Herken wel een paar punten, maar bij mij allemaal een beetje in andere volgordes. Bij mij begon het dus dat mijn moeder depressief werd. Dat leek na een maand of 4 weer aardig over te zijn. Toen vanuit het niets net voor zeer belangrijke periode van school kwam het eruit dat het alleen maar erger was. Gevolg: moeder zo depressief dat ze suïcidaal werd, mijn vader probeerde veel te helpen, maar werd volledig buiten gesloten. Huwelijk van mijn ouders kwam op spanning te staan, daarnaast kwam er reorganisatie op het werk van mijn pa dus nog meer ellende in het gezin. Mijn zusje was bijna nooit meer thuis en ging met iedereen mee als ze maar weg kon zijn. Kreeg te horen dat ik waarschijnlijk geen vast contract kreeg op mijn werk (bijbaantje) na 4 jaar er gewerkt te hebben. Familie snapten het allemaal niet en hielpen amper op 1 of 2 personen na.

Uiteindelijk is het allemaal goed gekomen, maar dat heeft gauw 1,5 jaar geduurd.

Hoe sta je nu tegenover drugs? ondanks dat het alleen trigger is geweest wel klaar mee of niet?
I got two dudes that turned into raspberry slushy and flushed down my toilet. I can't even take a proper dump in there.
pi_149145956
quote:
0s.gif Op woensdag 28 januari 2015 18:45 schreef Donnie-Brasco het volgende:

[..]

Heavy. Herken wel een paar punten, maar bij mij allemaal een beetje in andere volgordes. Bij mij begon het dus dat mijn moeder depressief werd. Dat leek na een maand of 4 weer aardig over te zijn. Toen vanuit het niets net voor zeer belangrijke periode van school kwam het eruit dat het alleen maar erger was. Gevolg: moeder zo depressief dat ze suïcidaal werd, mijn vader probeerde veel te helpen, maar werd volledig buiten gesloten. Huwelijk van mijn ouders kwam op spanning te staan, daarnaast kwam er reorganisatie op het werk van mijn pa dus nog meer ellende in het gezin. Mijn zusje was bijna nooit meer thuis en ging met iedereen mee als ze maar weg kon zijn. Kreeg te horen dat ik waarschijnlijk geen vast contract kreeg op mijn werk (bijbaantje) na 4 jaar er gewerkt te hebben. Familie snapten het allemaal niet en hielpen amper op 1 of 2 personen na.

Uiteindelijk is het allemaal goed gekomen, maar dat heeft gauw 1,5 jaar geduurd.

Hoe sta je nu tegenover drugs? ondanks dat het alleen trigger is geweest wel klaar mee of niet?
Ik herken een hoop dingen inderdaad. Het is zeker heavy maar een 'geluk' dat drugs nu de trigger is geweest. Volgens de psycholoog had ik er anders langer mee blijven lopen en was het er uiteindelijk toch 'uitgekomen'.

Met drugs ben ik wel klaar. Ook weet ik bijna zeker dat als ik die joint niet had aangeraakt ik geen bad trip zou hebben gehad. Vanaf het moment dat ik een paar trekjes nam ging het bergafwaarts. Desondanks dat ben ik gewoon klaar met xtc en wiet. Het was leuk, maar als ik hier straks uitkom qua angst ga ik de 'mogelijkheid' dat ik het weer krijg niet opzoeken.
pi_149153709
quote:
0s.gif Op woensdag 28 januari 2015 18:26 schreef zomertje het volgende:

[..]

Heb jij niet 2 jaar op eieren gelopen? = teveel stress = overbelasting = angst+paniek?
Ik heb mijzelf die periode emotioneel afgesloten voor alles. Misschien dat alles er nu toch 'uit moet' zoals dat cliché altijd klinkt.
I got two dudes that turned into raspberry slushy and flushed down my toilet. I can't even take a proper dump in there.
pi_149154095
quote:
1s.gif Op woensdag 28 januari 2015 18:35 schreef RBWO het volgende:

[..]

Ben 24 jaar.

Ja hoor. Zal wel even de verkorte versie vertellen.

In het kort:
Hoop gebeurd, ouders uit elkaar, gezeur met vrienden(inmiddels weer prima trouwens) , bedrijf waar ik werkte failliet, kat overleden, broertje uit huis (samenwonen met zn vriendin), moeder depressief door scheiding dus ik nam een beetje de rol van 'man' op mezelf. Dit bovenstaande is in ongeveer 4 maanden tijd gebeurd.

Daarna op een verkeerd moment een xtc-pilletje genomen Inc met een paar trekjes van een joint.

Resultaat :
Denken dat ik doodging die avond, hallucineerde ambulancebroeders, reanimatie, enorme derealisatie en depersonalisatie, blackouts (herinner me alleen de echt vervelende dingen nog). En toen werd ik sochtends wakker en wist ik nou niet of ik mijn leven momenteel 'droom' en in een coma ergens lig. Of dat ik die avond toch niet echt dood ben gegaan :'). (heel soms met vlagen krijg ik die gedachten nog)

Heb het 'labeltje' : angststoornis met randpsychotische gedachten.

Randpsychotische gedachten omdat ik dus (vooral de eerste week!) enorm twijfelde of ik nog wel leefde (en dus niet in die coma lag en droomde).

Was niet mijn eerste keer xtc maar heb het op ene moment genomen dat ik niet 'emotioneel stabiel' was.

En daar komt dus de angst en paniekaanvallen door. Drugs is de trigger geweest maar niet de oorzaak. Gewoonweg teveel op me genomen qua problemen en nooit gepraat over dingen wat mij dwars zit. Want mijn motto was vaak 'Heb je het er niet over, bestaat het niet :'))

Nu bijna 6 weken aan de AD en het word gelukkig een stuk minder. Krijg wel het gevoel dat ik leef zeg maar. Haha.

Vragen? Stel ze maar! :D

Edit: shit, toch een lange post zie ik. :')
Holy... En ik loop te miepen... Dit is echt niks...
Wat goed dat je eigenlijk zo snel eruit aan het kruipen bent, echt heel erg knap...
Ik hoop dat je dit en de aanleiding een beetje een goed kunt verwerken, dit is echt niet niks

Het ironische is dat ik zoiets wel bij mijn broer heb zien gebeuren en dat liep echt heel anders af. Dus echt heel erg veel respect dat je zo snel eruit aan het kruipen bent.

Pas je verder wel een beetje op met rommelen met je lijf..? *sorry, moet overbezorgde vraag stellen*
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_149157689
quote:
1s.gif Op woensdag 28 januari 2015 22:09 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Holy... En ik loop te miepen... Dit is echt niks...
Wat goed dat je eigenlijk zo snel eruit aan het kruipen bent, echt heel erg knap...
Ik hoop dat je dit en de aanleiding een beetje een goed kunt verwerken, dit is echt niet niks

Het ironische is dat ik zoiets wel bij mijn broer heb zien gebeuren en dat liep echt heel anders af. Dus echt heel erg veel respect dat je zo snel eruit aan het kruipen bent.

Pas je verder wel een beetje op met rommelen met je lijf..? *sorry, moet overbezorgde vraag stellen*
Jij loopt helemaal niet te miepen. Iedereen heeft zo zijn eigen problemen! :*

En ja als ik het vergelijk met 4 weken geleden ben ik voor mijn doen 50% beter(testen bij de psycholoog bevestigen de afname). . Ben compleet van de oxazepam af (gewoon zelf mee gestopt) en probeer weer wat meer dingen te ondernemen. Die bad trip is gebeurd, uiteindelijk hallucineerde ik alles (al voelde het echt aan!). Moet langzaam gewoon weer uit het dal kruipen en daar ben ik mee bezig! :). En dat daar op dit moment nog angst en paniek bij zit moet ik maar accepteren.

Tegenwoordig heb ik een beetje een nerveus gevoel gedurende de dag. Alsof ik een eindexamen moet maken. Alleen dat gevoel blijft de hele dag :'). Ach, beter dan angst nietwaar ;).

Verder gaat het verwerken van mee gemaakte dingen best redelijk. Het heeft gewoon tijd nodig!

En nee, ik zal niet meer rommelen met die troep ;-). Zelfs niet als ik me weer top voel!
pi_149162094
quote:
1s.gif Op woensdag 28 januari 2015 23:28 schreef RBWO het volgende:

[..]

Jij loopt helemaal niet te miepen. Iedereen heeft zo zijn eigen problemen! :*

En ja als ik het vergelijk met 4 weken geleden ben ik voor mijn doen 50% beter(testen bij de psycholoog bevestigen de afname). . Ben compleet van de oxazepam af (gewoon zelf mee gestopt) en probeer weer wat meer dingen te ondernemen. Die bad trip is gebeurd, uiteindelijk hallucineerde ik alles (al voelde het echt aan!). Moet langzaam gewoon weer uit het dal kruipen en daar ben ik mee bezig! :). En dat daar op dit moment nog angst en paniek bij zit moet ik maar accepteren.

Tegenwoordig heb ik een beetje een nerveus gevoel gedurende de dag. Alsof ik een eindexamen moet maken. Alleen dat gevoel blijft de hele dag :'). Ach, beter dan angst nietwaar ;).

Verder gaat het verwerken van mee gemaakte dingen best redelijk. Het heeft gewoon tijd nodig!

En nee, ik zal niet meer rommelen met die troep ;-). Zelfs niet als ik me weer top voel!
Misschien is die stress ook een afzwakking van de paniek inderdaad, zoals een beetje boos zijn het afzwakken van een depressie kan zijn :) Dat is iets dat vast wel goed gaat komen bij je.

Met troep heb je inderdaad vast wel een lesje geleerd ;)
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_149162425
quote:
1s.gif Op woensdag 28 januari 2015 22:00 schreef Donnie-Brasco het volgende:

[..]

Ik heb mijzelf die periode emotioneel afgesloten voor alles. Misschien dat alles er nu toch 'uit moet' zoals dat cliché altijd klinkt.
Dat zou best kunnen. Ik heb 40 jaar van alles verzameld en toen kwam er een enorme ontploffing...
"In the midst of winter, I found there was, within me, an invincible summer".
-Albert Camus.
  donderdag 29 januari 2015 @ 09:09:02 #138
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_149162429
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 22:36 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Slank genezen kan niet, want daarmee houd je het in stand.

Je vergist je denk ik....Mager met ondergewicht kun je waarschijnlijk niet genezen nee, slank wel. Gezien je net aan gezond bmi kun je er vanuit gaan dat je zeer zeker slank bent. Succes.

Eng is dat he, RBWO. Zelf niet weten of je nog leeft. Ik heb ook van die periodes gehad. Dacht ook dat ik de mensen die ik kende, en dus om me heen had, meegesleept had mijn dood in. Oma, vriendinnen, zus, dochtertje :-o Sterkte.
pi_149166295
quote:
0s.gif Op donderdag 29 januari 2015 09:09 schreef Luchtbel het volgende:

[..]

Eng is dat he, RBWO. Zelf niet weten of je nog leeft. Ik heb ook van die periodes gehad. Dacht ook dat ik de mensen die ik kende, en dus om me heen had, meegesleept had mijn dood in. Oma, vriendinnen, zus, dochtertje :-o Sterkte.
Ik heb dan niet de gedachten dat ik mensen meegesleept heb mijn 'dood' in. Maar dat alleen 'ik' nog leef en de rest een hersenspinsel is vanwege het feit dat ik in een mogelijke 'coma' lig. Eerste week na de bad-trip was dat echt vervelend.. Als de gedachten omhoog kwam meteen een full-blown paniekaanval. (na de paniekaanval voelde ik me trouwens wel weer redelijk normaal en waren die gedachten weg).

Nu een aantal weken later heb ik die gedachten bijna niet meer. (heeel soms met vlagen en dan moet ik ook echt even de gedachten een halt toeroepen).

En dat gaat steeds beter! Verdwijnt langzaam maar zeker naar de achtergrond, maar scary is het wel ja. Haha. :')

[ Bericht 1% gewijzigd door RBWO op 29-01-2015 12:08:42 ]
pi_149167072
Voel me weer aardig kut. Studie ziet er weer uit als een onneembare horde :'(
I got two dudes that turned into raspberry slushy and flushed down my toilet. I can't even take a proper dump in there.
pi_149167673
quote:
0s.gif Op donderdag 29 januari 2015 09:09 schreef Luchtbel het volgende:

[..]

Je vergist je denk ik....Mager met ondergewicht kun je waarschijnlijk niet genezen nee, slank wel. Gezien je net aan gezond bmi kun je er vanuit gaan dat je zeer zeker slank bent. Succes.
Goed gezien :Y
Why are you wearing that stupid man suit?
pi_149169667
quote:
0s.gif Op donderdag 29 januari 2015 09:09 schreef Luchtbel het volgende:

[..]

Je vergist je denk ik....Mager met ondergewicht kun je waarschijnlijk niet genezen nee, slank wel. Gezien je net aan gezond bmi kun je er vanuit gaan dat je zeer zeker slank bent. Succes.

Dank je wel. Dat was blijkbaar even een opmerking vanuit de ES ;)
Lichaamsbeleving en hoe het feitelijk is, kunnen soms een beetje uit elkaar liggen :)

------

Vandaag weer eens EMDR gehad (jaar geleden laatste keer, iemand snapte nee niet en kan weer beginnen). Het was niet grappig en jeetje wat word ik er moe van. Beetje vervelend dat die vrouw niet begrijpt dat sommige dingen in het leven "vervelend incident" en niet anders heten *zucht*
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_149169745
quote:
0s.gif Op donderdag 29 januari 2015 12:27 schreef Donnie-Brasco het volgende:
Voel me weer aardig kut. Studie ziet er weer uit als een onneembare horde :'(
Komt vast goed...
Ikzelf maak altijd lijstjes per vak en een overzichtslijst van per datum met alle deadlines en toetsen en dan is het aardig te doen. Is dat misschien niet iets voor jou om te doen?

Sterkte ermee :*
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_149170127
quote:
0s.gif Op donderdag 29 januari 2015 14:01 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Vandaag weer eens EMDR gehad (jaar geleden laatste keer, iemand snapte nee niet en kan weer beginnen). Het was niet grappig en jeetje wat word ik er moe van. Beetje vervelend dat die vrouw niet begrijpt dat sommige dingen in het leven "vervelend incident" en niet anders heten *zucht*
Helpt EMDR je wel? Bij mij hielp het wel 'goed' opzich na 2 sessies. Wel een week lang moe geweest ervan. Emdr Is zeker niet grappig, maar ik merkte wel dat het hielp dus ging ik er mee door.
pi_149170340
quote:
1s.gif Op donderdag 29 januari 2015 14:16 schreef RBWO het volgende:

[..]

Helpt EMDR je wel? Bij mij hielp het wel 'goed' opzich na 2 sessies. Wel een week lang moe geweest ervan. Emdr Is zeker niet grappig, maar ik merkte wel dat het hielp dus ging ik er mee door.
Het heeft me de eerste keer redelijk geholpen (in de zin van minder angst- en agressieaanvallen), maar ik kon het eigenlijk niet aan. En ze zei ook later te lang door te zijn gegaan op onderwerpen (iets van zeven sessies op een bepaald onderwerp, wat gewoon te gevoelig bleef. Uiteindelijk heeft waren het in totaal toen vijftien sessies). Daardoor had ik een enorme terugval gekregen met het eten.
En nu weet ik niet zeker of het wel geschikt is. Het evenwicht is nogal wankel bij mij. En gezien het weer gerelateerd is aan de van de zeven sessies hierboven, hoop ik maar dat ik het trek.

Was jij met twee sessies klaar of werkt het gewoon per onderwerp zo snel bij jou?
Het blijkt wel goed te zijn inderdaad, tenminste, met redelijke bewijsvoering.
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_149171909
quote:
0s.gif Op donderdag 29 januari 2015 14:22 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Het heeft me de eerste keer redelijk geholpen (in de zin van minder angst- en agressieaanvallen), maar ik kon het eigenlijk niet aan. En ze zei ook later te lang door te zijn gegaan op onderwerpen (iets van zeven sessies op een bepaald onderwerp, wat gewoon te gevoelig bleef. Uiteindelijk heeft waren het in totaal toen vijftien sessies). Daardoor had ik een enorme terugval gekregen met het eten.
En nu weet ik niet zeker of het wel geschikt is. Het evenwicht is nogal wankel bij mij. En gezien het weer gerelateerd is aan de van de zeven sessies hierboven, hoop ik maar dat ik het trek.

Was jij met twee sessies klaar of werkt het gewoon per onderwerp zo snel bij jou?
Het blijkt wel goed te zijn inderdaad, tenminste, met redelijke bewijsvoering.
Ah ik begrijp het. Lastig als ze zolang over een onderwerp doorgaat..

Nouja 'klaar' ik denk van wel. Eerste keer (2u emdr) ging voornamelijk over mijn familie, vrienden, werk.
2de keer emdr (2u)ging over de bad trip. Ik kon niet terug denken aan de trip zonder enorm in paniek te schieten.

Na de tweede keer emdr kan ik er weer aan terug denken, relativeren wat er gebeurd is. En niet in paniek schieten als ik er toevallig aan denk. Dus het heeft mij in principe wel geholpen.
pi_149174155
quote:
1s.gif Op donderdag 29 januari 2015 15:16 schreef RBWO het volgende:

[..]

Ah ik begrijp het. Lastig als ze zolang over een onderwerp doorgaat..

Nouja 'klaar' ik denk van wel. Eerste keer (2u emdr) ging voornamelijk over mijn familie, vrienden, werk.
2de keer emdr (2u)ging over de bad trip. Ik kon niet terug denken aan de trip zonder enorm in paniek te schieten.

Na de tweede keer emdr kan ik er weer aan terug denken, relativeren wat er gebeurd is. En niet in paniek schieten als ik er toevallig aan denk. Dus het heeft mij in principe wel geholpen.
Dat is wel fijn om te lezen dat het je zo goed heeft geholpen. Het klinkt als een behoorlijk goede vooruitgang.

Ze hadden bij mij wel voorspelt dat ik er niet helemaal overheen zou komen. Alleen dat het de situatie zou verbeteren en dat klopt wel.
Naja... ik heb gewoon de pech dat er weer zoiets is gebeurt. Ik weet niet wat ik verkeerd doe en mijn mannelijke vrienden weigeren het te vertellen (die zeggen namelijk dat ik niks fout doe, alleen pech heb). Anyways... zojuist even lekker gesport om het te vergeten. Ik ben echt moe in mijn hoofd ervan
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_149175959
Wat is nu precies een emdr?
I got two dudes that turned into raspberry slushy and flushed down my toilet. I can't even take a proper dump in there.
pi_149176150
quote:
0s.gif Op donderdag 29 januari 2015 17:23 schreef Donnie-Brasco het volgende:
Wat is nu precies een emdr?
Ik geef je even een linkje die het goed uitlegt. Ik heb vorig topic ergens mijn emdr verteld naar zit mobiel en kan die niet vinden.
http://www.emdr.nl/EMDRinfo.htm
  donderdag 29 januari 2015 @ 18:01:20 #150
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_149176920
quote:
0s.gif Op donderdag 29 januari 2015 14:01 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Dank je wel. Dat was blijkbaar even een opmerking vanuit de ES ;)
Lichaamsbeleving en hoe het feitelijk is, kunnen soms een beetje uit elkaar liggen :)

Ja snap ik. Vergissen is menselijk he, hang het anders op de kast ;-) Succes.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  donderdag 29 januari 2015 @ 18:18:54 #151
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_149177351
quote:
1s.gif Op donderdag 29 januari 2015 12:00 schreef RBWO het volgende:

[..]

Ik heb dan niet de gedachten dat ik mensen meegesleept heb mijn 'dood' in. Maar dat alleen 'ik' nog leef en de rest een hersenspinsel is vanwege het feit dat ik in een mogelijke 'coma' lig. Eerste week na de bad-trip was dat echt vervelend.. Als de gedachten omhoog kwam meteen een full-blown paniekaanval. (na de paniekaanval voelde ik me trouwens wel weer redelijk normaal en waren die gedachten weg).

Nu een aantal weken later heb ik die gedachten bijna niet meer. (heeel soms met vlagen en dan moet ik ook echt even de gedachten een halt toeroepen).

En dat gaat steeds beter! Verdwijnt langzaam maar zeker naar de achtergrond, maar scary is het wel ja. Haha. :')
Vage shit zeg. Dat klinkt eng.
Ik was in een ziekenhuis met mensen die ik niet kende in een plaats die ik niet kende. En dacht dus dat het toen na de dood was. Ik schrok me rot toen m'n zus ineens naast me stond en mijn hand vastpakte. Dacht dat ik haar had meegenomen die wereld in.

Alles uit die periode is vaag maar ik weet nog heel goed dat er een politieman tegen me zei dat ik even met hem mee moest lopen naar de auto. 'Loop maar naar de auto, loop maar naar het licht toe.' En op de Eerste Hulp kwam er een arts die zei 'Niet overstuur raken, tijdens mijn dienst gaat niemand dood.' Sowieso niet grappig :o Nadat de verpleegster hem had ingelicht vervolgde hij met 'Excuses ik wist niet waarvoor u hier was. Maar u gaat niet dood, ik ga u helpen. '
Dat maakte de situatie ook alleen maar erger. Ik begreep er helemaal niets meer van. Wie leeft er nou en wel of niet of niet of wel en wie heeft me waarheen geholpen? Heb me achteraf afgevraagd of die dingen wél echt gebeurd waren. Maar na gesprekken bleek dat die dingen zo gegaan waren.

Ik heb het heel soms nog. Meestal na nachtmerries of herbelevingen. Wat soms helpt is als ik mijn hartslag voel met mijn hand. Achterlijk genoeg voel ik namelijk verder niet dat mijn hart juist op die momenten snel tekeer gaat.
  donderdag 29 januari 2015 @ 18:22:37 #152
434872 10minuteman
10 minuten zijn niet genoeg
pi_149177437
Hoe omarmen jullie kleine leuke positieve dingetjes? Ik vind dit nogal lastig.
Tips?

Negatieve gedachten spelen bij mij een grotere rol dan positieve gedachten.
pi_149177541
quote:
1s.gif Op donderdag 29 januari 2015 18:22 schreef 10minuteman het volgende:
Hoe omarmen jullie kleine leuke positieve dingetjes? Ik vind dit nogal lastig.
Tips?

Negatieve gedachten spelen bij mij een grotere rol dan positieve gedachten.
Ik houd zelf een dagboekje bij (doe ik al vanaf de brugklas :')) waarin ik alle leuke dingen die gebeuren opschreven. En dat zijn soms grote dingen, maar vaak ook dingen als "er gelachen om een taalfout op televisie" en dat soort onzin. Wanneer ik me wat minder voel blader ik er doorheen en weet ik dat er genoeg redenen zijn om mijn best te doen.

En soms zijn notities kort en bondig, maar op vakantie bijvoorbeeld of leuke gesprekken kan ik behoorlijk uitgebreid doen. En als ik zin heb versier ik de boel ook. Het is een heel vrolijk geheel
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
  donderdag 29 januari 2015 @ 18:33:34 #154
267824 duracellkonijntje
Oplaadbare batterij
pi_149177671
quote:
1s.gif Op woensdag 28 januari 2015 14:27 schreef RBWO het volgende:

[..]

Ik haak even in op jullie posts.

Nadenken is inderdaad prima. Er zit alleen een groot verschil in nadenken tussen mensen met angst, en mensen zonder angst.

Mensen zonder angst krijgen een gedachte van bijvoorbeeld 'Wow deja vu moment, wat voelt dat raar. Ach het zal wel'.

Mensen met angst krijgen de gedachten van 'Wow een deja vu, dit voelt raar, hey.. Merk ik nu dat ik wat angstig word. Waarom word ik angstig? Komt dit door de deja vu? Is het iets anders?'

Ikzelf heb er ook een handje van om juist de 'gedachten' teveel aandacht te geven waardoor het ineens 'belangrijk' is terwijl dit totaal niet is. Maar doordat ik het voor mijzelf belangrijk maak krijg ik juist meer angst en paniek want ergens 'bevestig' ik dat het raar voelt en raar is.

Beste is inderdaad zoals je zelf zei 'Laat de gedachten er zijn, observeer het, schenk er alleen geen aandacht aan en blaas je gedachten vooral niet op(doem denken) '. Makkelijk gezegd dan gedaan is dat trouwens :')
Loslaten is inderdaad een groot deel van het proces. Het nadeel is dat er soms ook best iets geanalyseerd kan worden vanuit praktisch oogpunt. Om een probleem, situatie of gedachte/gevoel wat meer rationaliteit mee te geven. Dit hoeft niet lang te duren en ik kan altijd dan beslissen of er actie moet worden ondernomen of dat ik het kan laten gaan. Vooral dit laten gaan ben ik, met behulp van meditatie toch echt, behoorlijk goed in geworden. :)

Het nadeel is vooral dat ik mezelf eerst niet toestond om na te denken. Denken is slecht, zorgt voor problemen, lijden. Dit vooral omdat het piekeren echt heel intens was vroeger en dat heeft zijn eigen angst weer achtergelaten. Ik heb het idee dat ik het nu wel meer begrijp. Soms mag er best over iets nagedacht worden, maar veel kan ik ook laten gaan en ik kan beter niet te lang op bepaalde dingen blijven hangen.

Dat observeren werkt wel goed met emoties! Vooral als je ineens een emotie voelt. :)

Nog even ego:

Specialisatie bijna af, maar we zitten nu in de laatste fase en dat is erg stressvol soms. Daar komt nog bij dat ik mijn afstuderen nu aan het regelen ben, al die nieuwe dingen op privé vlak, kreeg net weer een afvalstoffenheffing van dik 300 euro waar ik vrijstelling voor zou moeten hebben. Het is even allemaal erg veel en de spanning schiet er daardoor regelmatig goed in. Het is echter een fase en ik voel wel de rust om dit een voor een aan te pakken. Het kalmere vaarwater komt vanzelf wel weer, alleen pff, het leven soms zeg. -O-

Na mijn afstuderen ga ik mooi naar Fiji verhuizen ofzo. Lekker rustig meloenen verkopen. Fuck it, ik ben er klaar mee hier. Nederland met al zijn regeltjes, stijve mensen (niet jullie), carrièrejagers. Doe maar maar een rustig, simpel en bescheiden leven. Ik merk soms echt dat ik even klaar ben met het Westen en de mentaliteit die hier momenteel in mijn ogen heerst. :{w
Ignorance is bliss
pi_149177680
Ik was vanmiddag even heel boos. Ik zou willen dat ik op de vorige afdeling was gebleven. Had vandaag de eerste afspraak met de psychiater en voelde me daar helemaal niet goed bij (naast de gebruikelijke zenuwen).
En toen vond ik dus iedereen stom en wilde ik dat het niet was veranderd en dat ik bij de andere arts en psycholoog was gebleven want die mocht ik wel. Nu ben ik niet meer boos maar denk er nog hetzelfde over.

Verder, ik ga aan de Abilify. Magnetronkoffie, jij had daar positieve ervaringen mee toch?
Ben bang voor gewichtstoename en sufheid, maar kan het allicht proberen.
Why are you wearing that stupid man suit?
pi_149177746
quote:
0s.gif Op donderdag 29 januari 2015 18:18 schreef Luchtbel het volgende:

[..]

Vage shit zeg. Dat klinkt eng.
Ik was in een ziekenhuis met mensen die ik niet kende in een plaats die ik niet kende. En dacht dus dat het toen na de dood was. Ik schrok me rot toen m'n zus ineens naast me stond en mijn hand vastpakte. Dacht dat ik haar had meegenomen die wereld in.

Alles uit die periode is vaag maar ik weet nog heel goed dat er een politieman tegen me zei dat ik even met hem mee moest lopen naar de auto. 'Loop maar naar de auto, loop maar naar het licht toe.' En op de Eerste Hulp kwam er een arts die zei 'Niet overstuur raken, tijdens mijn dienst gaat niemand dood.' Sowieso niet grappig :o Nadat de verpleegster hem had ingelicht vervolgde hij met 'Excuses ik wist niet waarvoor u hier was. Maar u gaat niet dood, ik ga u helpen. '
Dat maakte de situatie ook alleen maar erger. Ik begreep er helemaal niets meer van. Wie leeft er nou en wel of niet of niet of wel en wie heeft me waarheen geholpen? Heb me achteraf afgevraagd of die dingen wél echt gebeurd waren. Maar na gesprekken bleek dat die dingen zo gegaan waren.

Ik heb het heel soms nog. Meestal na nachtmerries of herbelevingen. Wat soms helpt is als ik mijn hartslag voel met mijn hand. Achterlijk genoeg voel ik namelijk verder niet dat mijn hart juist op die momenten snel tekeer gaat
.
Even voor mijn beeldvorming. Ben je daadwerkelijk in het ziekenhuis beland? Heb ik dan gemist hoe dat kwam.?

Of hallucineerde je?

Excuus als ik me niet goed ingelezen heb.
pi_149178881
quote:
0s.gif Op donderdag 29 januari 2015 18:34 schreef kuolema het volgende:
Ik was vanmiddag even heel boos. Ik zou willen dat ik op de vorige afdeling was gebleven. Had vandaag de eerste afspraak met de psychiater en voelde me daar helemaal niet goed bij (naast de gebruikelijke zenuwen).
En toen vond ik dus iedereen stom en wilde ik dat het niet was veranderd en dat ik bij de andere arts en psycholoog was gebleven want die mocht ik wel. Nu ben ik niet meer boos maar denk er nog hetzelfde over.

Verder, ik ga aan de Abilify. Magnetronkoffie, jij had daar positieve ervaringen mee toch?
Ben bang voor gewichtstoename en sufheid, maar kan het allicht proberen.
Ja klopt, werkt veel beter dan de Lexapro die ik eerder nam (maar het effect kan per persoon verschillen uiteraard).
Weinig bijwerkingen, maar voel me wel anders (ik kan niet benoemen wat het verschil nou precies is). Verder gebruikt een vriendin van mij ook Abilify en zweert erbij, dus op zich weinigs negatiefs over gehoord.

Verder heb ik me voorgenomen komend weekend rustig aan te gaan doen en achterstallig huishouden weg te gaan werken (ik loop al sinds eind vorig jaar continu achter met de was :') )
  donderdag 29 januari 2015 @ 19:29:01 #158
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_149179259
quote:
1s.gif Op donderdag 29 januari 2015 18:37 schreef RBWO het volgende:

[..]

Even voor mijn beeldvorming. Ben je daadwerkelijk in het ziekenhuis beland? Heb ik dan gemist hoe dat kwam.?

Of hallucineerde je?

Excuus als ik me niet goed ingelezen heb.
Geeft niet. Het staat er ook niet duidelijk.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Sorry jullie voor mijn geklooi met die spoilers steeds. Ik weet niet goed wat ik wil en kan. En ws post ik hierna toch weer drie maanden niet. :') Dus kijk er even doorheen alsjeblieft.
pi_149188658
quote:
0s.gif Op donderdag 29 januari 2015 19:29 schreef Luchtbel het volgende:

[..]

Geeft niet. Het staat er ook niet duidelijk.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Sorry jullie voor mijn geklooi met die spoilers steeds. Ik weet niet goed wat ik wil en kan. En ws post ik hierna toch weer drie maanden niet. :') Dus kijk er even doorheen alsjeblieft.
Oef. Tegenwoordig ben je dat niet meer? (suïcidaal). Kut om te horen :-(.

Kun je nagaan, jij maakte het 'echt' mee. Ik hallucineerde hetgeen wat jij mee maakte op een andere manier.

Toch ben ik van mening dat jij en ik PRECIES dezelfde gedachten hebben gehad met het gevoel van'Heh, leef ik nou.. Nee ik hou mezelf voor de gek. Ik ben er niet meer' kneiter angstig word je daarvan.. En het valt ook niet te relativeren meer.

Gelukkig ebt dat gevoel wel weg hoe langer het geleden is. Dat merk ik ook. Ik heb de gedachten nog soms, maar word steeds minder.

Hoop dat je weer wat beter bent! :*
  vrijdag 30 januari 2015 @ 07:00:52 #160
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_149199620
quote:
1s.gif Op donderdag 29 januari 2015 22:03 schreef RBWO het volgende:

[..]

Oef. Tegenwoordig ben je dat niet meer? (suïcidaal). Kut om te horen :-(.

Kun je nagaan, jij maakte het 'echt' mee. Ik hallucineerde hetgeen wat jij mee maakte op een andere manier.

Toch ben ik van mening dat jij en ik PRECIES dezelfde gedachten hebben gehad met het gevoel van'Heh, leef ik nou.. Nee ik hou mezelf voor de gek. Ik ben er niet meer' kneiter angstig word je daarvan.. En het valt ook niet te relativeren meer.

Gelukkig ebt dat gevoel wel weg hoe langer het geleden is. Dat merk ik ook. Ik heb de gedachten nog soms, maar word steeds minder.

Hoop dat je weer wat beter bent! :*
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_149200730
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2015 07:00 schreef Luchtbel het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik hoop dat t beter gaat worden voor je :(

Ego post: het lijkt sinds deze week wat rustiger te worden in mn hoofd. De verhoging van de AD lijkt dus aan te slaan. Ik was zomaar een keertje vrolijk zonder ook maar enige angst. Heerlijk is dat.
"In the midst of winter, I found there was, within me, an invincible summer".
-Albert Camus.
pi_149201690
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2015 09:07 schreef zomertje het volgende:

[..]


Ego post: het lijkt sinds deze week wat rustiger te worden in mn hoofd. De verhoging van de AD lijkt dus aan te slaan. Ik was zomaar een keertje vrolijk zonder ook maar enige angst. Heerlijk is dat.
Wat ontzettend fijn voor je! 'k Word helemaal blij van je bericht :)
En zo doorzettend :*
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_149203387
Heui, daar was ik ook weer eens. Niet gek veel aan de hand gelukkig, op nare dromen en nasleep ervan die mij wat op de kop zetten.
Zijn er meer mensen die een verminderde weerstand hebben en, net als ik, glamoureus elk griepje en verkoudheidje meepikken? Iemand tips? Fruit en voedingssuplementen doe ik al.
Tante minthy!! O+
Achtbaan1 is voor mij te intens
pi_149204143
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2015 09:07 schreef zomertje het volgende:

[..]

Ik hoop dat t beter gaat worden voor je :(

Ego post: het lijkt sinds deze week wat rustiger te worden in mn hoofd. De verhoging van de AD lijkt dus aan te slaan. Ik was zomaar een keertje vrolijk zonder ook maar enige angst. Heerlijk is dat.
Geweldig om te horen zomertje! Geeft mij ook een goed gevoel omdat jij ook met 'angst' zit en dat Blijkbaar toch kan verdwijnen! :D.

Top :*
pi_149210693
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 januari 2015 09:57 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Wat ontzettend fijn voor je! 'k Word helemaal blij van je bericht :)
En zo doorzettend :*
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 januari 2015 11:30 schreef RBWO het volgende:

[..]

Geweldig om te horen zomertje! Geeft mij ook een goed gevoel omdat jij ook met 'angst' zit en dat Blijkbaar toch kan verdwijnen! :D.

Top :*
Thanks, ik ben ook wel blij dat t lijkt te gaan werken allemaal. Want vorige week ging het echt ff helemaal niet goed en dan zie je t soms veel te zwart in. Ook voor alle lezers van dit topic dus, ook al lijkt t nooit wat te worden, het kan toch wel beter gaan :)
"In the midst of winter, I found there was, within me, an invincible summer".
-Albert Camus.
pi_149210701
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 januari 2015 11:01 schreef minthy het volgende:
Heui, daar was ik ook weer eens. Niet gek veel aan de hand gelukkig, op nare dromen en nasleep ervan die mij wat op de kop zetten.
Zijn er meer mensen die een verminderde weerstand hebben en, net als ik, glamoureus elk griepje en verkoudheidje meepikken? Iemand tips? Fruit en voedingssuplementen doe ik al.
Rust en rust en rust :)
"In the midst of winter, I found there was, within me, an invincible summer".
-Albert Camus.
pi_149212109
En dikke paniek vandaag. Jezus wat loop ik me aanstellen. Letterlijk zitten hyperventileren omdat iemand mijn been pakt. Letterlijk zitten hyperventileren omdat ik niet mag sporten vandaag (zit al over de max.). Wat een kneus ben ik toch.

Maar voor de zekerheid geregeld dat ik vanavond bij anderen eet, anders wordt het echt niks deze dag |:(
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_149214707
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2015 15:08 schreef zomertje het volgende:

[..]

Rust en rust en rust :)
Hmm, was er al bang voor...
Lastig met m'n drukte :')
Tante minthy!! O+
Achtbaan1 is voor mij te intens
pi_149214720
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2015 15:52 schreef ChildoftheStars het volgende:
En dikke paniek vandaag. Jezus wat loop ik me aanstellen. Letterlijk zitten hyperventileren omdat iemand mijn been pakt. Letterlijk zitten hyperventileren omdat ik niet mag sporten vandaag (zit al over de max.). Wat een kneus ben ik toch.

Maar voor de zekerheid geregeld dat ik vanavond bij anderen eet, anders wordt het echt niks deze dag |:(
Straf jezelf niet zo :*
Tante minthy!! O+
Achtbaan1 is voor mij te intens
pi_149224817
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2015 15:52 schreef ChildoftheStars het volgende:
En dikke paniek vandaag. Jezus wat loop ik me aanstellen. Letterlijk zitten hyperventileren omdat iemand mijn been pakt. Letterlijk zitten hyperventileren omdat ik niet mag sporten vandaag (zit al over de max.). Wat een kneus ben ik toch.

Maar voor de zekerheid geregeld dat ik vanavond bij anderen eet, anders wordt het echt niks deze dag |:(
En hoe was het eten vanaaf bij vrienden? Hoop dat de rest van de dag beter is geweest voor je :*

@zomertje hoe Is het nu? :)
pi_149226004
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 januari 2015 23:01 schreef RBWO het volgende:

[..]

En hoe was het eten vanaaf bij vrienden? Hoop dat de rest van de dag beter is geweest voor je :*

@zomertje hoe Is het nu? :)
Vanavond ff wat minder rond etenstijd, maar nu weer beter gelukkig. Saxtherapie werkt goed voor mij :P (wel goed lezen he, hahaha)
"In the midst of winter, I found there was, within me, an invincible summer".
-Albert Camus.
pi_149226978
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2015 23:49 schreef zomertje het volgende:

[..]

Vanavond ff wat minder rond etenstijd, maar nu weer beter gelukkig. Saxtherapie werkt goed voor mij :P (wel goed lezen he, hahaha)
Hahaha. Ik las het de eerste keer al goed. Wellicht werkt sex-therapie ook prima! ;).

Goed om te horen dat je dus eigenlijk een prima dag hebt gehad!! Keep it up! :*
pi_149229994
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 januari 2015 23:01 schreef RBWO het volgende:

[..]

En hoe was het eten vanaaf bij vrienden? Hoop dat de rest van de dag beter is geweest voor je :*

@zomertje hoe Is het nu? :)
Het was een goede beslissing, anders had ik enorm lopen klooien en nu werd ik afgeleid door gezelligheid en dat was fijn :) dus de avond was een stuk beter
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
  zaterdag 31 januari 2015 @ 09:18:58 #174
434872 10minuteman
10 minuten zijn niet genoeg
pi_149230318
quote:
0s.gif Op donderdag 29 januari 2015 18:27 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Ik houd zelf een dagboekje bij (doe ik al vanaf de brugklas :')) waarin ik alle leuke dingen die gebeuren opschreven. En dat zijn soms grote dingen, maar vaak ook dingen als "er gelachen om een taalfout op televisie" en dat soort onzin. Wanneer ik me wat minder voel blader ik er doorheen en weet ik dat er genoeg redenen zijn om mijn best te doen.

En soms zijn notities kort en bondig, maar op vakantie bijvoorbeeld of leuke gesprekken kan ik behoorlijk uitgebreid doen. En als ik zin heb versier ik de boel ook. Het is een heel vrolijk geheel
Hm bedankt. Ik ben begonnen met een tekenboekje. Gisteren bijvoorbeeld huis opgeruimd. Dus een stofzuiger gerekend. De woorden 'Ik ben toch niet gek' geschreven, hoe ironisch ook, omdat ik naar de mediamarkt ben geweest. Daarnaast nog wat gekochte spullen getekend en een smiley.

Gewoon doorgaan i guess. Kleine dingen heeft ook tijd nodig.
pi_149232231
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 januari 2015 09:18 schreef 10minuteman het volgende:

[..]

Hm bedankt. Ik ben begonnen met een tekenboekje. Gisteren bijvoorbeeld huis opgeruimd. Dus een stofzuiger gerekend. De woorden 'Ik ben toch niet gek' geschreven, hoe ironisch ook, omdat ik naar de mediamarkt ben geweest. Daarnaast nog wat gekochte spullen getekend en een smiley.

Gewoon doorgaan i guess. Kleine dingen heeft ook tijd nodig.
Het is geen wondermiddel hoor :) Mijn behandelaren vinden dat ik soms wel bozer mag zijn, minder altijd alles maar goed vinden en alles maar positief bekijken. Dus misschien heb ik gemakkelijk praten
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
  zaterdag 31 januari 2015 @ 13:42:57 #176
434872 10minuteman
10 minuten zijn niet genoeg
pi_149235254
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 januari 2015 11:29 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Het is geen wondermiddel hoor :) Mijn behandelaren vinden dat ik soms wel bozer mag zijn, minder altijd alles maar goed vinden en alles maar positief bekijken. Dus misschien heb ik gemakkelijk praten
Moet ergens beginnen. Met niks doen bereik ik ook niks.
pi_149237295
Ego post:
Vandaag om 10:30 opgestaan (is vroeg voor mijn doen). Om 11:00 bij Kia de oude winterbanden van mijn moeder haar auto opgehaald. Terug naar huis gegaan, gegeten.

Om 13:00 tot 14:30 met mijn vader zijn nieuwe auto opgehaald (aflevering vandaag). Thuisgekomen en even lekker wat gedronken. Daarna boodschappen gedaan en nu even rustig op de ipad film kijken.

En de angst? Die kwam vandaag af en toe voorbij. Heb ik er aan toe gegeven? NEE!

Vooral deze ochtend/middag koesteren en er blij mee zijn dat het allemaal vanzelf beter gaat worden!
pi_149237424
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 januari 2015 15:09 schreef RBWO het volgende:
Ego post:
Vandaag om 10:30 opgestaan (is vroeg voor mijn doen). Om 11:00 bij Kia de oude winterbanden van mijn moeder haar auto opgehaald. Terug naar huis gegaan, gegeten.

Om 13:00 tot 14:30 met mijn vader zijn nieuwe auto opgehaald (aflevering vandaag). Thuisgekomen en even lekker wat gedronken. Daarna boodschappen gedaan en nu even rustig op de ipad film kijken.

En de angst? Die kwam vandaag af en toe voorbij. Heb ik er aan toe gegeven? NEE!

Vooral deze ochtend/middag koesteren en er blij mee zijn dat het allemaal vanzelf beter gaat worden!
Super blij voor je! *O* Wat ben je goed bezig :*
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_149252743
Ik heb definitief besloten om met antidepressiva te stoppen, het helpt toch voor geen klote.
Ik ga de afspraak met mijn psychiater die ik in februari heb maandag afzeggen.
Ik loop in totaal al 10 fucking jaar bij allerhande hulpverlening en ben helemaal volgestopt met medicijnen, heeft allemaal niks geholpen.

Ik ben overgestapt naar andere middelen en die helpen veel beter
I'll take a few years of happy over a life time of nothing.
pi_149252829
quote:
0s.gif Op zondag 1 februari 2015 00:42 schreef emptiness het volgende:
Ik heb definitief besloten om met antidepressiva te stoppen, het helpt toch voor geen klote.
Ik ga de afspraak met mijn psychiater die ik in februari heb maandag afzeggen.
Ik loop in totaal al 10 fucking jaar bij allerhande hulpverlening en ben helemaal volgestopt met medicijnen, heeft allemaal niks geholpen.

Ik ben overgestapt naar andere middelen en die helpen veel beter
drugs?
pi_149252878
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 januari 2015 15:09 schreef RBWO het volgende:
Ego post:
Vandaag om 10:30 opgestaan (is vroeg voor mijn doen). Om 11:00 bij Kia de oude winterbanden van mijn moeder haar auto opgehaald. Terug naar huis gegaan, gegeten.

Om 13:00 tot 14:30 met mijn vader zijn nieuwe auto opgehaald (aflevering vandaag). Thuisgekomen en even lekker wat gedronken. Daarna boodschappen gedaan en nu even rustig op de ipad film kijken.

En de angst? Die kwam vandaag af en toe voorbij. Heb ik er aan toe gegeven? NEE!

Vooral deze ochtend/middag koesteren en er blij mee zijn dat het allemaal vanzelf beter gaat worden!
^O^
I got two dudes that turned into raspberry slushy and flushed down my toilet. I can't even take a proper dump in there.
pi_149252927
quote:
0s.gif Op zondag 1 februari 2015 00:48 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

drugs?
Ik was er eerst tegen maar na al die jaren therapie, antidepressiva en antipsychotica zonder enig resultaat kan het me allemaal niet meer schelen

Ik leef nog liever op straat dan constant te worden gecontroleerd door "hulpverleners" en verplicht psychiaters moet zien, terwijl mijn poging al jaren geleden was
I'll take a few years of happy over a life time of nothing.
pi_149252963
quote:
0s.gif Op zondag 1 februari 2015 00:54 schreef emptiness het volgende:

[..]

Ik was er eerst tegen maar na al die jaren therapie, antidepressiva en antipsychotica zonder enig resultaat kan het me allemaal niet meer schelen

Ik leef nog liever op straat dan constant te worden gecontroleerd door "hulpverleners" en verplicht psychiaters moet zien, terwijl mijn poging al jaren geleden was
Verplicht?
pi_149253023
quote:
0s.gif Op zondag 1 februari 2015 00:56 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Verplicht?
Ja
door zelfmoordpoging ben ik mentaal onstabiel en moet ik een psychiater zien
I'll take a few years of happy over a life time of nothing.
  zondag 1 februari 2015 @ 01:10:03 #185
47102 Elvi
miemkwien
pi_149253185
quote:
0s.gif Op zondag 1 februari 2015 00:54 schreef emptiness het volgende:

[..]

Ik was er eerst tegen maar na al die jaren therapie, antidepressiva en antipsychotica zonder enig resultaat kan het me allemaal niet meer schelen

Ik leef nog liever op straat dan constant te worden gecontroleerd door "hulpverleners" en verplicht psychiaters moet zien, terwijl mijn poging al jaren geleden was
Voordat je echt op straat terecht kom door je beslissing, kijk anders even hier: http://www.wegloophuis-utrecht.nl/index.html

Zij kunnen misschien wel de hulp bieden die je nodig hebt, en zijn denk ik wat meer met de persoon bezig dan met regeltjes.
pi_149253243
quote:
0s.gif Op zondag 1 februari 2015 01:00 schreef emptiness het volgende:

[..]

Ja
door zelfmoordpoging ben ik mentaal onstabiel en moet ik een psychiater zien
Ben je onder toezicht ofzo?
pi_149253286
quote:
0s.gif Op zondag 1 februari 2015 01:10 schreef Elvi het volgende:

[..]

Voordat je echt op straat terecht kom door je beslissing, kijk anders even hier: http://www.wegloophuis-utrecht.nl/index.html

Zij kunnen misschien wel de hulp bieden die je nodig hebt, en zijn denk ik wat meer met de persoon bezig dan met regeltjes.
Bedankt voor de link en je reactie.

quote:
0s.gif Op zondag 1 februari 2015 01:14 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Ben je onder toezicht ofzo?
Zoiets
I'll take a few years of happy over a life time of nothing.
pi_149253351
quote:
0s.gif Op zondag 1 februari 2015 01:17 schreef emptiness het volgende:

[..]

Bedankt voor de link en je reactie.

[..]

Zoiets
Ah zo. Zal wel een lang verhaal aan vast zitten.

Kan me voorstellen dat je er genoeg van hebt als het leven je geen kwaliteit meer te bieden heeft.
Ik neem aan dat je reeds geprobeerd hebt om bijvoorbeeld hobbies/bezigheden voor jezelf te zoeken?
pi_149253475
quote:
0s.gif Op zondag 1 februari 2015 01:22 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Ah zo. Zal wel een lang verhaal aan vast zitten.

Kan me voorstellen dat je er genoeg van hebt als het leven je geen kwaliteit meer te bieden heeft.
Ik neem aan dat je reeds geprobeerd hebt om bijvoorbeeld hobbies/bezigheden voor jezelf te zoeken?
Ik heb werkelijk alles geprobeerd
Maar nu ben ik gewoon helemaal op.
I'll take a few years of happy over a life time of nothing.
pi_149253635
quote:
0s.gif Op zondag 1 februari 2015 01:29 schreef emptiness het volgende:

[..]

Ik heb werkelijk alles geprobeerd
Maar nu ben ik gewoon helemaal op.
Wat mij geholpen heeft in mijn uitzichtsloze leventje is om de kleine dingen in het leven te waarderen.
Je zou kunnen zeggen dat ik van al mijn jongensdromen zelfs het oud worden nog niet eens gehaald heb (want zo oud ben ik nou ook nog niet :P ) en dat is wel scheisse, maar ik ben wel dingen gaan doen die ik vroeger had willen doen dmv mn hobbies.

Even een verhaaltje:
Toen ik nog een jonge kneuter was, kreeg ik een Nintendo cadeau en wat heb ik een hoop uren achter dat ding verspeeld _O- (en dan vooral super mario bros :P )

Maar zelfs toen al dacht ik "Ik wou graag zelf nieuwe levels willen maken" en die droom is me vanaf die kleine leeftijd door mn tienerjaren en jongvolwassenjaren heen blijven drawszitten...maar ik had nog niet eens een pc (dat was toen nog een luxe zeg maar).

Fast forward, mn leven naar de kloten, studies mislukt, alles was krom..maar ik ben wel zelf content voor games gaan maken. Tuurlijk, het stelt 99% minder voor dan software engineer van beroep zijn, maar die ene % heb ik dan wel mooi kunnen pakken :D

Sterker nog, ik heb zoveel te doen dat ik me nooit hoef te vervelen (wat ook wel handig kan zijn als ik afleiding moet hebben (wat op zich nog steeds best wel vaak is :') )).
pi_149255755
quote:
0s.gif Op zondag 1 februari 2015 00:42 schreef emptiness het volgende:
Ik heb definitief besloten om met antidepressiva te stoppen, het helpt toch voor geen klote.
Ik ga de afspraak met mijn psychiater die ik in februari heb maandag afzeggen.
Ik loop in totaal al 10 fucking jaar bij allerhande hulpverlening en ben helemaal volgestopt met medicijnen, heeft allemaal niks geholpen.

Ik ben overgestapt naar andere middelen en die helpen veel beter
Ai.... Lastig om te lezen, maar ik begrijp je keuze wel. Ik hoop echt voor je dat je de juiste keuze maakt... Heb je al geprobeerd te bespreken dat je geen medicatie e.d. meer wilt? Onder toezicht staan is een ding, maar je autonomie verliezen is een tweede.
Zou je iets kunnen zoeken in een meer alternatieve begeleiding (yoga, meditatie, het kerkelijke)? Veel mensen vinden daar steun in en er zijn genoeg van dat soort plekken waar ze de mens echt zien. Het is niet denigrerend bedoeld hoor, ik probeer met je mee te denken. Ik hoop dat je op een goede manier de weg gaat vinden, je bericht is erg zorgwekkend.

Misschien niet geheel opbeurend, maar mijn broer (ja...we deugen allebei niet, we zijn beide een schandvlek op de familie) is op den duur met alle hulpverlening gekapt (of eigenlijk de hulpverlening had hem opgegeven), waardoor hij binnen een week op straat stond. Hij heeft op en af bijna tien jaar zo geleefd en is uiteindelijk goed terecht gekomen omdat een kerkelijke instantie hem hielp (en ja, ik ben slecht mens omdat ik dat niet heb gedaan, maar dit ging me echt de pet te boven).
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_149257519
quote:
1s.gif Op zondag 1 februari 2015 09:15 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Ai.... Lastig om te lezen, maar ik begrijp je keuze wel. Ik hoop echt voor je dat je de juiste keuze maakt... Heb je al geprobeerd te bespreken dat je geen medicatie e.d. meer wilt? Onder toezicht staan is een ding, maar je autonomie verliezen is een tweede.
Zou je iets kunnen zoeken in een meer alternatieve begeleiding (yoga, meditatie, het kerkelijke)? Veel mensen vinden daar steun in en er zijn genoeg van dat soort plekken waar ze de mens echt zien. Het is niet denigrerend bedoeld hoor, ik probeer met je mee te denken. Ik hoop dat je op een goede manier de weg gaat vinden, je bericht is erg zorgwekkend.

Misschien niet geheel opbeurend, maar mijn broer (ja...we deugen allebei niet, we zijn beide een schandvlek op de familie) is op den duur met alle hulpverlening gekapt (of eigenlijk de hulpverlening had hem opgegeven), waardoor hij binnen een week op straat stond. Hij heeft op en af bijna tien jaar zo geleefd en is uiteindelijk goed terecht gekomen omdat een kerkelijke instantie hem hielp (en ja, ik ben slecht mens omdat ik dat niet heb gedaan, maar dit ging me echt de pet te boven).
Ik vind dit een goede post (behalve dan dat je jezelf weer van alles verwijt). Had vannacht niet de puf om te reageren maar hoop ook op een betere oplossing dan verslavende middelen. Betere begeleiding zou veel kunnen schelen, ik hoop dat hij die weer gaat vinden.
"In the midst of winter, I found there was, within me, an invincible summer".
-Albert Camus.
  zondag 1 februari 2015 @ 14:47:59 #193
267824 duracellkonijntje
Oplaadbare batterij
pi_149263043
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 januari 2015 15:09 schreef RBWO het volgende:
Ego post:
Vandaag om 10:30 opgestaan (is vroeg voor mijn doen). Om 11:00 bij Kia de oude winterbanden van mijn moeder haar auto opgehaald. Terug naar huis gegaan, gegeten.

Om 13:00 tot 14:30 met mijn vader zijn nieuwe auto opgehaald (aflevering vandaag). Thuisgekomen en even lekker wat gedronken. Daarna boodschappen gedaan en nu even rustig op de ipad film kijken.

En de angst? Die kwam vandaag af en toe voorbij. Heb ik er aan toe gegeven? NEE!

Vooral deze ochtend/middag koesteren en er blij mee zijn dat het allemaal vanzelf beter gaat worden!
Topper! ^O^ ^O^ Voelt lekker he, na zo'n nare periode weer wat productieve dingen doen. Daardoor voelt het lekker niks doen ook meteen een stuk, knusser ofzo! :)
Ignorance is bliss
  zondag 1 februari 2015 @ 14:51:09 #194
267824 duracellkonijntje
Oplaadbare batterij
pi_149263162
Even een update, ik heb inmiddels nu een relatie, yay! :) Het voelt nog steeds raar om te zeggen, maarja. Ik merk wel dat door mijn onzekerheid en het feit dat zij veel jongensvrienden heeft er erg veel jaloezie in me zit, met als gevolg dat ik me enorm boos kan maken om doemgedachten die totaal niet reëel zijn. Ik heb er echter over nagedacht en gewoon besloten dit te laten gaan, is het niet waard. Als er echt iets is om me zorgen over te maken, dan dient dat zich vanzelf aan. :)

Vannacht de Superbowl kijken, dat wordt een kort nachtje.
Ignorance is bliss
pi_149263484
quote:
0s.gif Op zondag 1 februari 2015 14:51 schreef duracellkonijntje het volgende:
Even een update, ik heb inmiddels nu een relatie, yay! :) Het voelt nog steeds raar om te zeggen, maarja. Ik merk wel dat door mijn onzekerheid en het feit dat zij veel jongensvrienden heeft er erg veel jaloezie in me zit, met als gevolg dat ik me enorm boos kan maken om doemgedachten die totaal niet reëel zijn. Ik heb er echter over nagedacht en gewoon besloten dit te laten gaan, is het niet waard. Als er echt iets is om me zorgen over te maken, dan dient dat zich vanzelf aan. :)

Vannacht de Superbowl kijken, dat wordt een kort nachtje.
Klinkt goed Duracel ^O^

En wat die jongensvrienden betreft, zolang het gewone vrienden blijven, is er op zich niks om je druk over te maken toch? :P

1 vriendin van mij (voor de duidelijkheid, ze is een oude ex van me) heeft ook vooral mannenvrienden, maar dat komt vooral omdat ze niks heeft met dat "gehuppeltut" wat de meeste vrouwen hebben, ze kan gewoon beter met mannen overweg, was voor mij ook geen issue en het leverde nooit problemen op :)
pi_149263647
quote:
0s.gif Op zondag 1 februari 2015 14:51 schreef duracellkonijntje het volgende:
Even een update, ik heb inmiddels nu een relatie, yay! :) Het voelt nog steeds raar om te zeggen, maarja. Ik merk wel dat door mijn onzekerheid en het feit dat zij veel jongensvrienden heeft er erg veel jaloezie in me zit, met als gevolg dat ik me enorm boos kan maken om doemgedachten die totaal niet reëel zijn. Ik heb er echter over nagedacht en gewoon besloten dit te laten gaan, is het niet waard. Als er echt iets is om me zorgen over te maken, dan dient dat zich vanzelf aan. :)

Vannacht de Superbowl kijken, dat wordt een kort nachtje.
Wat fijn dat je een relatie hebt! Raar is het niet erg, wedden dat het snel genoeg went :)
En het is inderdaad het niet waard. Een relatie moet gebouwd zijn op vertrouwen, je hebt nog geen reden om je zorgen te maken, dus maak ze niet. Misschien helpt het als je die vrienden leert kennen? Dat je weet over wie het gaat als ze het over activiteiten met haar vrienden heeft?

Veel plezier met de Superbowl
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_149265129
Extreme stress hier. Volgende week allerlei tentamens, moet met mijn familie opzitten daarna. Ik weet niet hoe ermee om te gaan. Moet weer eens perfect zijn ;)
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_149265693
Hoi mensen!
Wow super lang geleden dat ik hier iets gepost heb.
Helft van de tijd opgenomen geweest, druk gehad met school, ook nog geprobeerd met vrienden af te spreken..wat een groot drama is geworden.
Welja :)

Hoe ist met jullie?
pi_149266076
quote:
0s.gif Op zondag 1 februari 2015 14:47 schreef duracellkonijntje het volgende:

[..]

Topper! ^O^ ^O^ Voelt lekker he, na zo'n nare periode weer wat productieve dingen doen. Daardoor voelt het lekker niks doen ook meteen een stuk, knusser ofzo! :)
Zeker!! En jij Gefeliciteerd met je relatie!!

Even een vraagje : ik merk de afgelopen twee dagen (en deze) dat de paniek en angst echt een stuk minder zijn. Het is er wel maar het overheerst niet meer. Ik ben nu vooral een soort van 'licht boos/chagrijnig'. Het Is erg lastig uit te leggen want ik ben zowel niet boos als chagrijnig alleen voel ik me wel zo :'). Een beetje somber 'bluh' kun je het noemen.

Is dit omdat de depressie / angst en paniek klachten wat minder worden? (dit voel ik namelijk wel) Is het een stap in de goede richting dat gevoel? Wellicht begrijpt iemand mijn post omdat die dit ook gehad heeft. Haha
pi_149266099
quote:
0s.gif Op zondag 1 februari 2015 16:00 schreef Catnip het volgende:
Hoi mensen!
Wow super lang geleden dat ik hier iets gepost heb.
Helft van de tijd opgenomen geweest, druk gehad met school, ook nog geprobeerd met vrienden af te spreken..wat een groot drama is geworden.
Welja :)

Hoe ist met jullie?
Hee :D
idd lang geleden, je username ken ik ergens van, maar weet niet meer waarvan precies :P

Relatief goed :)

Ik wou een weekend alleen zijn en heb gelijk van de gelegenheid gebruik gemaakt wat achterstallig onderhoud te verrichten (kwa huishouden :P )
Voor de rest is het business as usual (inclusief mn makkes :P )
  zondag 1 februari 2015 @ 16:16:36 #201
267824 duracellkonijntje
Oplaadbare batterij
pi_149266360
quote:
1s.gif Op zondag 1 februari 2015 16:10 schreef RBWO het volgende:

[..]

Zeker!! En jij Gefeliciteerd met je relatie!!

Even een vraagje : ik merk de afgelopen twee dagen (en deze) dat de paniek en angst echt een stuk minder zijn. Het is er wel maar het overheerst niet meer. Ik ben nu vooral een soort van 'licht boos/chagrijnig'. Het Is erg lastig uit te leggen want ik ben zowel niet boos als chagrijnig alleen voel ik me wel zo :'). Een beetje somber 'bluh' kun je het noemen.

Is dit omdat de depressie / angst en paniek klachten wat minder worden? Of dat het een stap in de goede richting is? Wellicht begrijpt iemand mijn post omdat die dit ook gehad heeft. Haha
Merci :)

Hmm, in mijn optiek is dit denk ik opgekropte frustratie over de hele situatie. Die angst/paniek zijn erg vervelend, kost veel energie en kan je verhinderen om dingen te doen in het echte leven die je wellicht graag wel wilt doen. Deze frustratie komt nu misschien naar boven omdat de storm wat is gaan liggen en andere gevoelens meer naar voren komen. Pin me er niet op vast, maar zo ervaar ik het zelf vaak.

Het kan ook simpelweg die rusteloosheid die met angst meekomt zijn, verpakt in een ander jasje. Welke van de twee het ook is, mijn advies is laat het lekker razen, zo gooi je tenminste niet meer olie op het vuur! :)
Ignorance is bliss
pi_149267748
quote:
0s.gif Op zondag 1 februari 2015 16:16 schreef duracellkonijntje het volgende:

[..]

Merci :)

Hmm, in mijn optiek is dit denk ik opgekropte frustratie over de hele situatie. Die angst/paniek zijn erg vervelend, kost veel energie en kan je verhinderen om dingen te doen in het echte leven die je wellicht graag wel wilt doen. Deze frustratie komt nu misschien naar boven omdat de storm wat is gaan liggen en andere gevoelens meer naar voren komen. Pin me er niet op vast, maar zo ervaar ik het zelf vaak.

Het kan ook simpelweg die rusteloosheid die met angst meekomt zijn, verpakt in een ander jasje. Welke van de twee het ook is, mijn advies is laat het lekker razen, zo gooi je tenminste niet meer olie op het vuur! :)
Is het misschien ook vermoeidheid die eruit komt? Ik merk ook dat ik erg moe ben de laatste week, de angst is minder aan het worden, en dan lijkt het eruit te komen. (en ik heb de maandelijkse hormonenstorm....)
"In the midst of winter, I found there was, within me, an invincible summer".
-Albert Camus.
pi_149267946
quote:
0s.gif Op zondag 1 februari 2015 16:58 schreef zomertje het volgende:

[..]

Is het misschien ook vermoeidheid die eruit komt? Ik merk ook dat ik erg moe ben de laatste week, de angst is minder aan het worden, en dan lijkt het eruit te komen. (en ik heb de maandelijkse hormonenstorm....)
Zou goed kunnen. Angst gaat iets liggen maar ben wat moe. Wellicht dat het een reactie Is vanwege het feit dat ik 24/7 met mijn 'lichaam en hoe voel ik me' bezig ben geweest.
pi_149267961
quote:
0s.gif Op zondag 1 februari 2015 16:16 schreef duracellkonijntje het volgende:

[..]

Merci :)

Hmm, in mijn optiek is dit denk ik opgekropte frustratie over de hele situatie. Die angst/paniek zijn erg vervelend, kost veel energie en kan je verhinderen om dingen te doen in het echte leven die je wellicht graag wel wilt doen. Deze frustratie komt nu misschien naar boven omdat de storm wat is gaan liggen en andere gevoelens meer naar voren komen. Pin me er niet op vast, maar zo ervaar ik het zelf vaak.

Het kan ook simpelweg die rusteloosheid die met angst meekomt zijn, verpakt in een ander jasje. Welke van de twee het ook is, mijn advies is laat het lekker razen, zo gooi je tenminste niet meer olie op het vuur! :)
Klinkt ergens best logisch! Thanks!
pi_149269644
quote:
0s.gif Op zondag 1 februari 2015 16:11 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Hee :D
idd lang geleden, je username ken ik ergens van, maar weet niet meer waarvan precies :P

Relatief goed :)

Ik wou een weekend alleen zijn en heb gelijk van de gelegenheid gebruik gemaakt wat achterstallig onderhoud te verrichten (kwa huishouden :P )
Voor de rest is het business as usual (inclusief mn makkes :P )
Jaa heeeel lang, moest ook even nadenken.
Is ouder geworden, en misschien ook iets verstandiger gaan na denken..

Maaaarr dat moest ik ook hoognodig doen, mijn kamer was echt een bende..
pi_149269671
Ik had trouwens een vraagje!

De laatste tijd heb ik dat ik echt bizar snel dingen vergeet, en dingen niet goed meer kan terughalen. Dat het lijkt alsof alles een waas is.. Herkennen meer van jullie dat?
Ik zit er best wel mee, ben best bang dat het iets ernstigs is of zo.
pi_149270541
quote:
0s.gif Op zondag 1 februari 2015 14:51 schreef duracellkonijntje het volgende:
Even een update, ik heb inmiddels nu een relatie, yay! :) Het voelt nog steeds raar om te zeggen, maarja. Ik merk wel dat door mijn onzekerheid en het feit dat zij veel jongensvrienden heeft er erg veel jaloezie in me zit, met als gevolg dat ik me enorm boos kan maken om doemgedachten die totaal niet reëel zijn. Ik heb er echter over nagedacht en gewoon besloten dit te laten gaan, is het niet waard. Als er echt iets is om me zorgen over te maken, dan dient dat zich vanzelf aan. :)

Vannacht de Superbowl kijken, dat wordt een kort nachtje.
Tof man! Gefeliciteerd! *O*
pi_149273066
quote:
0s.gif Op zondag 1 februari 2015 18:06 schreef Catnip het volgende:
Ik had trouwens een vraagje!

De laatste tijd heb ik dat ik echt bizar snel dingen vergeet, en dingen niet goed meer kan terughalen. Dat het lijkt alsof alles een waas is.. Herkennen meer van jullie dat?
Ik zit er best wel mee, ben best bang dat het iets ernstigs is of zo.
Hoi! :*. Slik je antidepressiva?

Ik heb er ook last van. Gooi ik wat in de magnetron, 5 minuten later piept tie en zit ik van 'Huh, stond de magnetron aan?'. Als ik daarna even nadenk weet ik wel dat ik dat deed. Dit gaat meerdere keren per dag dat ik ineens iets vergeet, maar het me wel kan herinneren.

Ik gooi het maar op de angst, paniek, depressie en antidepressiva :).
pi_149277488
quote:
1s.gif Op zondag 1 februari 2015 19:34 schreef RBWO het volgende:

[..]

Hoi! :*. Slik je antidepressiva?

Ik heb er ook last van. Gooi ik wat in de magnetron, 5 minuten later piept tie en zit ik van 'Huh, stond de magnetron aan?'. Als ik daarna even nadenk weet ik wel dat ik dat deed. Dit gaat meerdere keren per dag dat ik ineens iets vergeet, maar het me wel kan herinneren.

Ik gooi het maar op de angst, paniek, depressie en antidepressiva :).
Ik denk inderdaad ook een combinatie van ja.. Had de laatste tijd best veel stress. Slik Prozac :) Wel afgebouwd naar 20 mg, omdat ja..na een te hoge dosering.
Maar valt de laatste tijd pas echt op, laatste paar maanden..
  zondag 1 februari 2015 @ 21:38:56 #210
399061 kuolema
vermaledijd
pi_149278754
Wie weet waar je een pillensnijder kunt kopen? Ben bang dat ik onnodig veel betaal als ik naar de apotheek ga, ergens anders is waarschijnlijk goedkoper (zag op google iets van 0.99 euro).

Van Abilify moet ik beginnen met 5 mg maar daar zijn geen tabletten van en de 10 mg heeft geen breukgleuf. Knip het nu met een scherp schaartje, wat redelijk gaat maar krijg toch niet twee precies gelijke delen.
Why are you wearing that stupid man suit?
pi_149278881
quote:
0s.gif Op zondag 1 februari 2015 21:38 schreef kuolema het volgende:
Wie weet waar je een pillensnijder kunt kopen? Ben bang dat ik onnodig veel betaal als ik naar de apotheek ga, ergens anders is waarschijnlijk goedkoper (zag op google iets van 0.99 euro).

Van Abilify moet ik beginnen met 5 mg maar daar zijn geen tabletten van en de 10 mg heeft geen breukgleuf. Knip het nu met een scherp schaartje,wat redelijk gaat maar krijg toch niet twee precies gelijke delen.
Ik heb diezelfde tabletjes en breek ze gewoon met mn vingers. Dat het ene stukje ietsiepietsie groter of kleiner is, doet er naar mijn ervaring niet zoveel toe.
  zondag 1 februari 2015 @ 21:47:26 #212
399061 kuolema
vermaledijd
pi_149279033
Hoeveel mg slik jij dan?
Misschien maakt het ook niets uit, het scheelt maar heel weinig, maar ik weet het niet zeker. Het lijkt me ook wel grappig om zo'n snijder te gebruiken :P
Why are you wearing that stupid man suit?
pi_149279295
quote:
0s.gif Op zondag 1 februari 2015 21:47 schreef kuolema het volgende:
Hoeveel mg slik jij dan?
Misschien maakt het ook niets uit, het scheelt maar heel weinig, maar ik weet het niet zeker. Het lijkt me ook wel grappig om zo'n snijder te gebruiken :P
5mg (ik zat een tijd op 10mg maar ben op eigen verzoek omlaag gegaan) en die pilletjes zijn best wel dun, dus breken gaat op zich vrij makkelijk :)

Ik heb geen ervaring met zo'n pilletjes-snijder :P
  zondag 1 februari 2015 @ 21:56:05 #214
399061 kuolema
vermaledijd
pi_149279351
Ja ik ben gewoon een kluns. Papier scheuren kan ik ook niet, gaat altijd scheef, zelfs met een vouw erin. Mogelijk heeft dat hier helemaal niets mee te maken maar goed :P

Waarom wilde je verlagen?
Why are you wearing that stupid man suit?
pi_149279439
quote:
0s.gif Op zondag 1 februari 2015 21:56 schreef kuolema het volgende:
Ja ik ben gewoon een kluns. Papier scheuren kan ik ook niet, gaat altijd scheef, zelfs met een vouw erin. Mogelijk heeft dat hier helemaal niets mee te maken maar goed :P

Waarom wilde je verlagen?
gewoon oefenen, het gaat je vast wel lukken, zo moeilijk is het doormiddenbreken van een tabletje niet :P

Ik ging verlagen o.a. omdat ik het zoveel mogelijk op eigen kracht wil kunnen doen :)
  zondag 1 februari 2015 @ 21:58:19 #216
47102 Elvi
miemkwien
pi_149279448
Soms hebben ze bij die goedkope 1-euro-winkeltjes wel eens een pillensnijder. Maar goed daar moet je dan maar net tegenaan lopen.
pi_149279473
Met een schaartje heb ik ook geprobeerd, maar dat leverde zeg maar best wel veel poeder op _O-
pi_149279492
Ik snij mijn antidepressivapillen met samoerai-zwaard.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  zondag 1 februari 2015 @ 21:59:55 #219
47102 Elvi
miemkwien
pi_149279507
Pilletjes voor de hond snee ik gewoon altijd door met een mes :P En dan wel goed afspoelen voor het volgende gebruik :P
  zondag 1 februari 2015 @ 22:05:46 #220
399061 kuolema
vermaledijd
pi_149279732
quote:
0s.gif Op zondag 1 februari 2015 21:59 schreef ludovico het volgende:
Ik snij mijn antidepressivapillen met samoerai-zwaard.
Jij!
Dat is awesome! Leer het mij :D
Why are you wearing that stupid man suit?
  zondag 1 februari 2015 @ 22:06:57 #221
399061 kuolema
vermaledijd
pi_149279780
Okee wacht, ik ga nu een poging doen tot pilletje breken met mijn vingers. *tromgeroffel*
Why are you wearing that stupid man suit?
pi_149279811
quote:
0s.gif Op zondag 1 februari 2015 21:59 schreef ludovico het volgende:
Ik snij mijn antidepressivapillen met samoerai-zwaard.
quote:
0s.gif Op zondag 1 februari 2015 22:05 schreef kuolema het volgende:

[..]

Jij!
Dat is awesome! Leer het mij :D
Dat ding is zo scherp, gewoon het pilletje op de snijkant laten vallen en hij gaat zo doormidden :P
pi_149279823
quote:
0s.gif Op zondag 1 februari 2015 22:06 schreef kuolema het volgende:
Okee wacht, ik ga nu een poging doen tot pilletje breken met mijn vingers. *tromgeroffel*
:o
  zondag 1 februari 2015 @ 22:08:42 #224
399061 kuolema
vermaledijd
pi_149279867
Resultaat:
Geslaagd! Dat ging veel makkelijker dan met een schaartje _O-
Why are you wearing that stupid man suit?
pi_149279893
Jullie ook wel eens als iemand zegt je bent een slimme jongen/meid dat je denkt van wtf lul jij. Kijk wat ik bereikt heb, ik ben echt niet slim.
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
pi_149279916
quote:
0s.gif Op zondag 1 februari 2015 22:08 schreef kuolema het volgende:
Resultaat:
Geslaagd! Dat ging veel makkelijker dan met een schaartje _O-
Dacht ik al :P
Alleen 1 tip: Als je ooit die van 15mg gaat gebruiken, die zijn rond en dikker en zowat onbreekbaar :')
Dus dan alvast wel zo'n pillensnijder in huis halen :P

quote:
0s.gif Op zondag 1 februari 2015 22:09 schreef Miniem het volgende:
Jullie ook wel eens als iemand zegt je bent een slimme jongen/meid dat je denkt van wtf lul jij. Kijk wat ik bereikt heb, ik ben echt niet slim.
Dat heeft echt weinig met intelligentie te maken, mn jong
pi_149279939
Ik ben al meer dan een jaar van de AD af geloof ik.

Rotzooi is leuk als je gevoel je echt helemaal in de weg zit en je genoeg energie hebt om het helemaal anders te doen.
Maar als die energie weg ebt heeft AD naar mijn mening ook niet zoveel nut meer.

En nu... Nu ben ik op zoek naar hoe ik mezelf meer kan motiveren.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_149280077
quote:
0s.gif Op zondag 1 februari 2015 22:09 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Dacht ik al :P
Alleen 1 tip: Als je ooit die van 15mg gaat gebruiken, die zijn rond en dikker en zowat onbreekbaar :')
Dus dan alvast wel zo'n pillensnijder in huis halen :P

[..]

Dat heeft echt weinig met intelligentie te maken, mn jong
Toch vind ik het echt schijtirritant als iemand het zegt want het is niet zo.
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
pi_149280109
quote:
1s.gif Op zondag 1 februari 2015 22:14 schreef Miniem het volgende:

[..]

Toch vind ik het echt schijtirritant als iemand het zegt want het is niet zo.
Je weet zelf ook dat je aan het trappelen bent en irrationeel doet?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_149280272
quote:
7s.gif Op zondag 1 februari 2015 22:14 schreef ludovico het volgende:

[..]

Je weet zelf ook dat je aan het trappelen bent en irrationeel doet?
Wat? Ik begrijp je niet.
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
  zondag 1 februari 2015 @ 22:19:36 #231
47102 Elvi
miemkwien
pi_149280316
quote:
1s.gif Op zondag 1 februari 2015 22:14 schreef Miniem het volgende:

[..]

Toch vind ik het echt schijtirritant als iemand het zegt want het is niet zo.
Heb ik ook hoor. Dan zegt iemand dat ik zo slim ben en goed werk aflever. Terwijl ik vandaag tegen een deur aanliep omdat ik vergeten was de klink naar beneden te doen :')
  zondag 1 februari 2015 @ 22:19:42 #232
399061 kuolema
vermaledijd
pi_149280324
Dan huur ik ludovico in voor die dikke pillen, mk.
quote:
1s.gif Op zondag 1 februari 2015 22:14 schreef Miniem het volgende:

[..]

Toch vind ik het echt schijtirritant als iemand het zegt want het is niet zo.
Maar intelligentie hangt niet per se samen met je prestaties, wat magnetronkoffie al zei.
Stel je voor dat je heel goed presteerde (op school bijvoorbeeld), zou je dan zulke complimenten wel aan kunnen nemen?

Ik heb het ook trouwens.
Why are you wearing that stupid man suit?
  zondag 1 februari 2015 @ 22:21:17 #233
399061 kuolema
vermaledijd
pi_149280387
quote:
0s.gif Op zondag 1 februari 2015 22:10 schreef ludovico het volgende:
Ik ben al meer dan een jaar van de AD af geloof ik.

Rotzooi is leuk als je gevoel je echt helemaal in de weg zit en je genoeg energie hebt om het helemaal anders te doen.
Maar als die energie weg ebt heeft AD naar mijn mening ook niet zoveel nut meer.

En nu... Nu ben ik op zoek naar hoe ik mezelf meer kan motiveren.
Motiveren waarvoor?
Why are you wearing that stupid man suit?
pi_149280401
quote:
1s.gif Op zondag 1 februari 2015 22:19 schreef Elvi het volgende:

[..]

Heb ik ook hoor. Dan zegt iemand dat ik zo slim ben en goed werk aflever. Terwijl ik vandaag tegen een deur aanliep omdat ik vergeten was de klink naar beneden te doen :')
Of dat je bij het woordje "bij" twijfelt of het nou met een korte of lange eij moet :')
En ik blijf vaak met mn mauw achter een deurklink hangen of de trapleuning _O-
pi_149280414
quote:
1s.gif Op zondag 1 februari 2015 22:19 schreef Elvi het volgende:

[..]

Heb ik ook hoor. Dan zegt iemand dat ik zo slim ben en goed werk aflever. Terwijl ik vandaag tegen een deur aanliep omdat ik vergeten was de klink naar beneden te doen :')
Dat overkomt toch de beste...
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  zondag 1 februari 2015 @ 22:22:36 #236
399061 kuolema
vermaledijd
pi_149280447
quote:
0s.gif Op zondag 1 februari 2015 22:21 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Of dat je bij het woordje "bij" twijfelt of het nou met een korte of lange eij moet :')
En ik blijf vaak met mn mauw achter een deurklink hangen of de trapleuning _O-
Twijfelde je nu ook over 'mauw'? ;)
Why are you wearing that stupid man suit?
pi_149280474
quote:
0s.gif Op zondag 1 februari 2015 22:22 schreef kuolema het volgende:

[..]

Twijfelde je nu ook over 'mauw'? ;)
ja :')
Het klinkt allemaal hetzelfde ;(
pi_149280482
quote:
0s.gif Op zondag 1 februari 2015 22:21 schreef kuolema het volgende:

[..]

Motiveren waarvoor?
Om te leven, wat meer buiten het veilige comfortzone, en wat meer mezelf laten zien.
Is wel eng natuurlijk, als je jezelf laat zien kunnen mensen je afwijzen. :)
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  zondag 1 februari 2015 @ 22:24:20 #239
399061 kuolema
vermaledijd
pi_149280546
quote:
0s.gif Op zondag 1 februari 2015 22:23 schreef ludovico het volgende:

[..]

Om te leven, wat meer buiten het veilige comfortzone, en wat meer mezelf laten zien.
Is wel eng natuurlijk, als je jezelf laat zien kunnen mensen je afwijzen. :)
Wat houdt dat specifiek voor jou in dan?
Why are you wearing that stupid man suit?
pi_149280663
quote:
0s.gif Op zondag 1 februari 2015 22:24 schreef kuolema het volgende:

[..]

Wat houdt dat specifiek voor jou in dan?
Zeg zeg, je wordt wel erg vlug persoonlijk.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_149280690
@ludo

Wil je antwoorden op mijn vraag?
Ik begrijp je niet.
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
  zondag 1 februari 2015 @ 22:28:48 #242
399061 kuolema
vermaledijd
pi_149280762
quote:
10s.gif Op zondag 1 februari 2015 22:26 schreef ludovico het volgende:

[..]

Zeg zeg, je wordt wel erg vlug persoonlijk.
Ja maar dat zijn altijd van die vage doelen, 'meer van mezelf laten zien' en zo. Vaak weten mensen zelf niet eens precies wat dat inhoudt, dus hoe weet je dan hoe je het moet aanpakken?
Why are you wearing that stupid man suit?
  zondag 1 februari 2015 @ 22:32:12 #243
399061 kuolema
vermaledijd
pi_149280950
Dat was bij zo'n beetje iedereen bij de groepstherapie een terugkerend fenomeen.
Why are you wearing that stupid man suit?
pi_149281182
quote:
0s.gif Op zondag 1 februari 2015 22:32 schreef kuolema het volgende:
Dat was bij zo'n beetje iedereen bij de groepstherapie een terugkerend fenomeen.
Niet dat ik de groepstherapie wil goedpraten ofzo, maar ieder zit er met een ander doel enzo. Zal wel daar ergens mee te maken hebben.
  zondag 1 februari 2015 @ 22:44:31 #245
399061 kuolema
vermaledijd
pi_149281615
quote:
0s.gif Op zondag 1 februari 2015 22:36 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Niet dat ik de groepstherapie wil goedpraten ofzo, maar ieder zit er met een ander doel enzo. Zal wel daar ergens mee te maken hebben.
Wat bedoel je? Waar het om gaat is dat mensen soms een doel noemden waar ze eigenlijk niets mee konden omdat het te vaag was, losstaand van waar het om ging - ik deed dat zelf ook. Bijvoorbeeld: 'meer sociaal zijn' - hoe voer je dat uit? Het is te vaag, het is beter als je het zo omschrijft dat duidelijk is wat je precies moet doen om dat doel te bereiken. Dan wordt het bijvoorbeeld 'minstens twee keer per week initiatief nemen om af te spreken met een vriend' en 'elk college een gesprek aangaan met iemand die je niet kent.' Dat geeft veel meer houvast en richting. Hoe weet je anders wanneer je goed bezig bent of een doel hebt bereikt?
Why are you wearing that stupid man suit?
pi_149281716
quote:
0s.gif Op zondag 1 februari 2015 22:44 schreef kuolema het volgende:

[..]

Wat bedoel je? Waar het om gaat is dat mensen soms een doel noemden waar ze eigenlijk niets mee konden omdat het te vaag was, losstaand van waar het om ging - ik deed dat zelf ook. Bijvoorbeeld: 'meer sociaal zijn' - hoe voer je dat uit? Het is te vaag, het is beter als je het zo omschrijft dat duidelijk is wat je precies moet doen om dat doel te bereiken. Dan wordt het bijvoorbeeld 'minstens twee keer per week initiatief nemen om af te spreken met een vriend' en 'elk college een gesprek aangaan met iemand die je niet kent.' Dat geeft veel meer houvast en richting. Hoe weet je anders wanneer je goed bezig bent of een doel hebt bereikt?
Ik moet eerlijk zeggen dat ik dat zelf ook niet zo goed weet, want dat ene jaartje dat ik groepstherapie heb gedaan, ben ik uiteindelijk maar op eigen houtje dingen gaan doen (wat mede de oorzaak was dat ik over de kop ging, de begeleiding was nogal slecht).
  zondag 1 februari 2015 @ 22:47:39 #247
399061 kuolema
vermaledijd
pi_149281769
Het is ook heel moeilijk. En heel persoonlijk dus je moet het wel zelf bedenken anders werkt het niet.

Groepstherapie leverde mij ook alleen maar meer stress op.
Why are you wearing that stupid man suit?
pi_149281972
quote:
0s.gif Op zondag 1 februari 2015 22:47 schreef kuolema het volgende:
Het is ook heel moeilijk. En heel persoonlijk dus je moet het wel zelf bedenken anders werkt het niet.

Groepstherapie leverde mij ook alleen maar meer stress op.
Ik weet het niet, maar ik kreeg de indruk dat mensen maar een beetje in hun eigen sop gaar mochten koken en dan maar hopen dat daar wat goeds uit kwam. Ik had het idee dat mijn inzet niet gestuurd werd waardoor ik alleen maar wanhopiger werd. Ik heb er uiteindelijk wel wat aan gehad, al lag dat meer aan dingen die niets te maken hadden met de sturing van de begeleiding
pi_149282239
quote:
10s.gif Op zondag 1 februari 2015 22:26 schreef ludovico het volgende:

[..]

Zeg zeg, je wordt wel erg vlug persoonlijk.
Niemand neemt hier een blad voor zijn mond! :D. Het is eigenlijk een grote praatgroep haha.

Kan dat wel enorm waarderen hier. Iedereen heeft suggesties, dingen, wil even zijn zegje doen. Top!
  zondag 1 februari 2015 @ 23:16:42 #250
399061 kuolema
vermaledijd
pi_149282895
quote:
0s.gif Op zondag 1 februari 2015 22:53 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Ik weet het niet, maar ik kreeg de indruk dat mensen maar een beetje in hun eigen sop gaar mochten koken en dan maar hopen dat daar wat goeds uit kwam. Ik had het idee dat mijn inzet niet gestuurd werd waardoor ik alleen maar wanhopiger werd. Ik heb er uiteindelijk wel wat aan gehad, al lag dat meer aan dingen die niets te maken hadden met de sturing van de begeleiding
Dat herken ik wel.

[ Bericht 24% gewijzigd door kuolema op 01-02-2015 23:38:55 ]
Why are you wearing that stupid man suit?
pi_149284551
quote:
16s.gif Op zondag 1 februari 2015 22:28 schreef kuolema het volgende:

[..]

Ja maar dat zijn altijd van die vage doelen, 'meer van mezelf laten zien' en zo. Vaak weten mensen zelf niet eens precies wat dat inhoudt, dus hoe weet je dan hoe je het moet aanpakken?
O+
Kvind jou lief. :*
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  maandag 2 februari 2015 @ 00:18:21 #252
399061 kuolema
vermaledijd
pi_149284838
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 00:06 schreef ludovico het volgende:

[..]

O+
Kvind jou lief. :*
Ik vind jou lief O+
Why are you wearing that stupid man suit?
pi_149284921
quote:
14s.gif Op maandag 2 februari 2015 00:18 schreef kuolema het volgende:

[..]

Ik vind jou lief O+
Ik jou liever!
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  maandag 2 februari 2015 @ 00:22:56 #254
399061 kuolema
vermaledijd
pi_149284947
quote:
7s.gif Op maandag 2 februari 2015 00:21 schreef ludovico het volgende:

[..]

Ik jou liever!
Nietes! Want ik vind jou altijd het allerliefst x ontelbaar, daar kun je niet overheen ha!
Why are you wearing that stupid man suit?
pi_149284975
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 00:22 schreef kuolema het volgende:

[..]

Nietes! Want ik vind jou altijd het allerliefst x ontelbaar, daar kun je niet overheen ha!
Nouja als ik de allerliefste ben dan moet ik dus wel liever zijn dan jij en moet ik jou dus wel liever vinden dan jij mij want anders ben ik niet de allerliefste :o

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  maandag 2 februari 2015 @ 00:24:53 #256
399061 kuolema
vermaledijd
pi_149284990
Nee?
Why are you wearing that stupid man suit?
pi_149284992
Ik ook niet :o Daten?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  maandag 2 februari 2015 @ 00:25:17 #258
399061 kuolema
vermaledijd
pi_149284999
Ja!
Why are you wearing that stupid man suit?
pi_149285007
*O*
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  maandag 2 februari 2015 @ 00:25:52 #260
399061 kuolema
vermaledijd
pi_149285013
*O* *O* ^)
Why are you wearing that stupid man suit?
pi_149285087
:P

[ Bericht 85% gewijzigd door Miniem op 02-02-2015 09:38:51 ]
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
pi_149285101
quote:
0s.gif Op zondag 1 februari 2015 22:23 schreef ludovico het volgende:

[..]

Om te leven, wat meer buiten het veilige comfortzone, en wat meer mezelf laten zien.
Is wel eng natuurlijk, als je jezelf laat zien kunnen mensen je afwijzen. :)
quote:
0s.gif Op zondag 1 februari 2015 22:24 schreef kuolema het volgende:

[..]

Wat houdt dat specifiek voor jou in dan?
Meer mezelf laten zien? Mijn open mening meer verkondigen, meer ''risico's'' nemen...
Veilige comfortzone? Ehm... De ideetjes die ik heb in mijn hoofd waar ik nog geen ervaring mee heb zijn eng dus dat soort dingen eens gaan doen in het leven...

Ik heb verder nog een A4'tje naast mijn pc liggen waar ik dingen op schrijf die ik goed vind om te doen.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  maandag 2 februari 2015 @ 00:35:36 #263
47102 Elvi
miemkwien
pi_149285215
Voor de 1 is meer risico nemen en buiten de comfortzone gaan bungeejumpen en voor de ander is het een nieuwe knorr wereldgerecht proberen.
pi_149285244
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 00:35 schreef Elvi het volgende:
Voor de 1 is meer risico nemen en buiten de comfortzone gaan bungeejumpen en voor de ander is het een nieuwe knorr wereldgerecht proberen.
:P
Je hebt helemaal gelijk.
Neemt niet weg dat het beide dingen zijn die je uitstelt omdat je het nog niet kent oid en dat dat beangstigend is ergens. :)
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  maandag 2 februari 2015 @ 00:38:35 #265
327059 Royco1
I AM THE LAW!!
pi_149285257
Wat een liefde hier O+
  maandag 2 februari 2015 @ 00:43:21 #266
399061 kuolema
vermaledijd
pi_149285341
Wat Elvi zegt. In elk geval goed en fijn om dingen op te schrijven om het wat duidelijker te krijgen voor jezelf.
Why are you wearing that stupid man suit?
  maandag 2 februari 2015 @ 00:45:52 #267
47102 Elvi
miemkwien
pi_149285378
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 00:38 schreef Royco1 het volgende:
Wat een liefde hier O+
Ja smerig he :(
  maandag 2 februari 2015 @ 00:46:24 #268
327059 Royco1
I AM THE LAW!!
pi_149285384
quote:
8s.gif Op maandag 2 februari 2015 00:45 schreef Elvi het volgende:

[..]

Ja smerig he :(
Nee, love is good.
pi_149285386
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 00:43 schreef kuolema het volgende:
Wat Elvi zegt. In elk geval goed en fijn om dingen op te schrijven om het wat duidelijker te krijgen voor jezelf.
Concrete plannen maken heeft zo zijn voordelen ja.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  maandag 2 februari 2015 @ 00:52:58 #270
399061 kuolema
vermaledijd
pi_149285497
Wij doen tenminste niet stiekem ;)
Why are you wearing that stupid man suit?
pi_149285513
Zijn er nog meer die elkaar de liefste vinden hier?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  maandag 2 februari 2015 @ 00:57:58 #272
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_149285599
quote:
7s.gif Op maandag 2 februari 2015 00:53 schreef ludovico het volgende:
Zijn er nog meer die elkaar de liefste vinden hier?
Ik vind mijn vriendinnetje de liefste O+
:')
pi_149285640
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 00:57 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:

[..]

Ik vind mijn vriendinnetje de liefste O+
He wat smerig :)
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  maandag 2 februari 2015 @ 01:01:03 #274
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_149285662
quote:
11s.gif Op maandag 2 februari 2015 01:00 schreef ludovico het volgende:

[..]

He wat smerig :)
ow hoezo ;(
:')
pi_149285861
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 01:01 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:

[..]

ow hoezo ;(
Hajoh, vies is lekker O+
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  maandag 2 februari 2015 @ 01:11:59 #276
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_149285874
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 01:11 schreef ludovico het volgende:

[..]

Hajoh, vies is lekker O+
:)
:')
pi_149289284
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 00:52 schreef kuolema het volgende:
Wij doen tenminste niet stiekem ;)
Late reactie: pillensnijder heb ik gehaald bij de Hema voor n paar euro :)
"In the midst of winter, I found there was, within me, an invincible summer".
-Albert Camus.
pi_149289452
Ik moet wel lachen in het pillenprobleem, ik breek pillen gewoon met mijn vingers
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_149290938
Zoals gezegd, de pillensnijder van de Hema is perfect, voor een paar euro.
Ik breek er kleine pillen mee in kwartjes zonder problemen.
Mokkel met stuntstok
pi_149290975
En dan een extra tip als je kleine stukjes rustgevers onderweg mee wil nemen: Kleine lenzendoosjes doen het prima. De meeste budgetwinkels hebben die wel. Ik heb de mijne gekocht bij de So Low, 99 cent voor 3 doosjes.
Mokkel met stuntstok
pi_149294415
Pffft... ik zit midden in de tentamenweek. Twee negens en een acht binnen en het lukt me niet om tevreden te zijn. Elke keer haal ik weer momenten op waarin ik niet met school bezig was en als ik nu in die momenten niet zo lui was gedaan, dan.... (en het meest irritante is dat ik bij die acht een punt aftrek had, ivm de spelling. Ik heb behoorlijke dyslexie en het was gewoon een handgeschreven tentamen... Wanneer leer ik eens normaal lezen en schrijven).

Vanavond mag ik van mezelf een temazepan, ik slaap al nachten amper omdat ik continu lestof aan het herhalen ben en over de tentamens aan het piekeren.
Daarnaast kan ik gewoon niet accepteren dat mijn mentale gezondheid interfereerd met mijn studie. De tijd die ik nu minder eraan besteed (door bijvoorbeeld niet voltijd stage te lopen) ben ik compleet vol aan het plannen om mezelf te bewijzen wel nuttig te zijn.

Ik mail straks mijn psych hierover. Omdat er een op vakantie is, een wegvalt tussen twee verloven in en eentje ziek is, zie ik pas over twee weken weer iemand en ik vrees dat het een beetje te lang is zonder begeleiding, als ik zie hoe het nu (niet) met me gaat.
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_149295274
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 12:59 schreef ChildoftheStars het volgende:
Pffft... ik zit midden in de tentamenweek. Twee negens en een acht binnen en het lukt me niet om tevreden te zijn. Elke keer haal ik weer momenten op waarin ik niet met school bezig was en als ik nu in die momenten niet zo lui was gedaan, dan.... (en het meest irritante is dat ik bij die acht een punt aftrek had, ivm de spelling. Ik heb behoorlijke dyslexie en het was gewoon een handgeschreven tentamen... Wanneer leer ik eens normaal lezen en schrijven).

Vanavond mag ik van mezelf een temazepan, ik slaap al nachten amper omdat ik continu lestof aan het herhalen ben en over de tentamens aan het piekeren.
Daarnaast kan ik gewoon niet accepteren dat mijn mentale gezondheid interfereerd met mijn studie. De tijd die ik nu minder eraan besteed (door bijvoorbeeld niet voltijd stage te lopen) ben ik compleet vol aan het plannen om mezelf te bewijzen wel nuttig te zijn.

Ik mail straks mijn psych hierover. Omdat er een op vakantie is, een wegvalt tussen twee verloven in en eentje ziek is, zie ik pas over twee weken weer iemand en ik vrees dat het een beetje te lang is zonder begeleiding, als ik zie hoe het nu (niet) met me gaat.
Waarom -moet- je eigenlijk bewijzen dat je nuttig bent?
Heb je niks om mee te ontspannen? Het leven bestaat toch uit meer dan uitsluitend werken?
pi_149295406
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 13:33 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Waarom -moet- je eigenlijk bewijzen dat je nuttig bent?
Heb je niks om mee te ontspannen? Het leven bestaat toch uit meer dan uitsluitend werken?
Als ik wist waar die tic vandaan kwam, zou het al heel veel schelen in mijn problemen denk ik. Het heeft waarschijnlijk te maken met de eeuwige schuldgevoelens waarmee ik kamp (ik voel me echt overal schuldig over, van dat ik besta tot dat ik niet nuttig genoeg ben of niet altijd even dankbaar of vrolijk). Ik trek het echt niet als ik nutteloos ben. Ik neem al "onterecht" een plek in op deze wereld die "vast voor een ander bestemd was" en maak al gebruik van kansen die voor "anderen" bedoeld zijn (zoals mijn broer had moeten studeren en niet ik).Hierdoor moet ik van mezelf echt alles eruit halen wat erin in.

Het is niet dat ik geen hobby's heb (sporten, DnD, bordspelvereniging, leesclub, koor, handwerken, knutselen, legpuzzels maken, groot sociaal leven), alleen ik ben dan niet nuttig en dat maakt het zo moeilijk.
Het is voor mij bijna niet recht te praten wanneer ik niet werk en wanneer ik niet top presteer. Maar goed... binnenkort gaat schema-therapie beginnen en dan zal er ook op dit soort gedachtengangen gericht worden. Om de halverklap werk ik mezelf compleet over de kop namelijk :') omdat ik ironisch genoeg niet normaal belastbaar ben.
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_149296059
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 13:38 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Als ik wist waar die tic vandaan kwam, zou het al heel veel schelen in mijn problemen denk ik. Het heeft waarschijnlijk te maken met de eeuwige schuldgevoelens waarmee ik kamp (ik voel me echt overal schuldig over, van dat ik besta tot dat ik niet nuttig genoeg ben of niet altijd even dankbaar of vrolijk). Ik trek het echt niet als ik nutteloos ben. Ik neem al "onterecht" een plek in op deze wereld die "vast voor een ander bestemd was" en maak al gebruik van kansen die voor "anderen" bedoeld zijn (zoals mijn broer had moeten studeren en niet ik).Hierdoor moet ik van mezelf echt alles eruit halen wat erin in.

Het is niet dat ik geen hobby's heb (sporten, DnD, bordspelvereniging, leesclub, koor, handwerken, knutselen, legpuzzels maken, groot sociaal leven), alleen ik ben dan niet nuttig en dat maakt het zo moeilijk.
Het is voor mij bijna niet recht te praten wanneer ik niet werk en wanneer ik niet top presteer. Maar goed... binnenkort gaat schema-therapie beginnen en dan zal er ook op dit soort gedachtengangen gericht worden. Om de halverklap werk ik mezelf compleet over de kop namelijk :') omdat ik ironisch genoeg niet normaal belastbaar ben.
Netwerken is ook nuttig en ontspanning zorgt ervoor dat je weer opgeladen bent voor de eerstvolgende klus.

Wat ik in jouw posts herken is dat ik mezelf zo nuttig mogelijk wil maken, maar de lat wel een stuk lager heb liggen nu. Ik heb de lat (een heel end) verlaagd omdat ik min of meer constant over mn max heen ging en daardoor niet gelukkig werd. Ik had gewoon geen leven meer.

Ondanks dat die lat een heel stuk lager ligt nu, heb ik evengoed nog de trek om elke dag "iets" nuttigs moet doen. Ik weet niet of jij je herkent in het constant afleiding willen zoeken? (misschien wel misschien niet).
Als ik eventjes geen afleiding heb, dan voel ik me gespannen en als ik 1 dag niks bereikt heb (dingen bereiken in een game tellen voor mij niet mee btw), dan voel ik me schuldig, geen idee wat ik daaraan moet doen.

Misschien dat je jezelf ergens in mijn verhaal herkent??
  maandag 2 februari 2015 @ 14:28:06 #285
47102 Elvi
miemkwien
pi_149297010
Ik wil ook tijdens ontspanning nuttig bezig zijn. Thuis kijk ik bijvoorbeeld een film tijdens het strijken of aardappels schillen :P
pi_149297733
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 13:59 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Netwerken is ook nuttig en ontspanning zorgt ervoor dat je weer opgeladen bent voor de eerstvolgende klus.

Wat ik in jouw posts herken is dat ik mezelf zo nuttig mogelijk wil maken, maar de lat wel een stuk lager heb liggen nu. Ik heb de lat (een heel end) verlaagd omdat ik min of meer constant over mn max heen ging en daardoor niet gelukkig werd. Ik had gewoon geen leven meer.

Ondanks dat die lat een heel stuk lager ligt nu, heb ik evengoed nog de trek om elke dag "iets" nuttigs moet doen. Ik weet niet of jij je herkent in het constant afleiding willen zoeken? (misschien wel misschien niet).
Als ik eventjes geen afleiding heb, dan voel ik me gespannen en als ik 1 dag niks bereikt heb (dingen bereiken in een game tellen voor mij niet mee btw), dan voel ik me schuldig, geen idee wat ik daaraan moet doen.

Misschien dat je jezelf ergens in mijn verhaal herkent??
Het is heel herkenbaar. En momenteel zit ik inderdaad in de fase van geen leven meer hebben.Ik ben bijna fobisch voor rust en fouten maken.
En inderdaad... de constante afleiding ken ik ook. In de therapie zit ik de hele sessie ook letterlijk te trillen van spanning, omdat ik geen afleiding dan heb van mijn problemen. Zodra ik me erop richt gaat het mis, schiet ik in de paniek en voel ik me ontzettend naar. Bezig zijn is een manier om met PTSS te dealen.
Er zijn geen dagdalen waarin ik nutteloos ben, anders ben ik gewoon naar van de stress.

Maar vandaag is ook gewoon een slechte dag met vier tentamens, morgen gewogen worden, de hele week door tentamens en het staat nu vast: de stage wordt echt deeltijd *beetje huilerig van*
Morgen weer een nieuwe dag die vast beter is
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_149297751
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 14:28 schreef Elvi het volgende:
Ik wil ook tijdens ontspanning nuttig bezig zijn. Thuis kijk ik bijvoorbeeld een film tijdens het strijken of aardappels schillen :P
Heel erg herkenbaar inderdaad :')
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
  maandag 2 februari 2015 @ 14:53:40 #288
399061 kuolema
vermaledijd
pi_149297783
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 14:52 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Heel erg herkenbaar inderdaad :')
Jammer dat je zo streng bent voor jezelf. :* Ik begrijp het, maar naar wat ik zo lees van jou mag je wel enorm trots zijn op jezelf.
Why are you wearing that stupid man suit?
pi_149298572
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 13:38 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Als ik wist waar die tic vandaan kwam, zou het al heel veel schelen in mijn problemen denk ik. Het heeft waarschijnlijk te maken met de eeuwige schuldgevoelens waarmee ik kamp (ik voel me echt overal schuldig over, van dat ik besta tot dat ik niet nuttig genoeg ben of niet altijd even dankbaar of vrolijk). Ik trek het echt niet als ik nutteloos ben. Ik neem al "onterecht" een plek in op deze wereld die "vast voor een ander bestemd was" en maak al gebruik van kansen die voor "anderen" bedoeld zijn (zoals mijn broer had moeten studeren en niet ik).Hierdoor moet ik van mezelf echt alles eruit halen wat erin in.

Het is niet dat ik geen hobby's heb (sporten, DnD, bordspelvereniging, leesclub, koor, handwerken, knutselen, legpuzzels maken, groot sociaal leven), alleen ik ben dan niet nuttig en dat maakt het zo moeilijk.
Het is voor mij bijna niet recht te praten wanneer ik niet werk en wanneer ik niet top presteer. Maar goed... binnenkort gaat schema-therapie beginnen en dan zal er ook op dit soort gedachtengangen gericht worden. Om de halverklap werk ik mezelf compleet over de kop namelijk :') omdat ik ironisch genoeg niet normaal belastbaar ben.
Ik lees dingen waarvan ik denk: waar komt dat vandaan? De plek innemen die voor een ander bedoeld was? Waarom denk je dit? Was je onwelkom volgens je ouders?

En ik denk dat je prima kan presteren, waarom 2 studies tegelijk? Het is normaal om er 1 te doen. En een 7 is ook een voldoende, en ja, op een 9 mag je trots zijn. Kun je niet eens praten over je dyslexie? dat ze daar punten voor aftrekken vind ik weer een schande.

Schema therapie gaat hierbij wel helpen denk ik, het gaat je proberen te leren om beter voor jezelf te zorgen en uit te zoeken waarom je zo denkt als je dat doet. Maar nu wel ff een knuffel voor jou :)
"In the midst of winter, I found there was, within me, an invincible summer".
-Albert Camus.
pi_149299212
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 15:25 schreef zomertje het volgende:

[..]

Ik lees dingen waarvan ik denk: waar komt dat vandaan? De plek innemen die voor een ander bedoeld was? Waarom denk je dit? Was je onwelkom volgens je ouders?
Even ego-uitleg, zal het in een spoiler zetten ivm lang verhaal. Negeer vooral de blurp als je er geen zin in hebt ;)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:
En ik denk dat je prima kan presteren, waarom 2 studies tegelijk? Het is normaal om er 1 te doen. En een 7 is ook een voldoende, en ja, op een 9 mag je trots zijn. Kun je niet eens praten over je dyslexie? dat ze daar punten voor aftrekken vind ik weer een schande.
Voltijd kan ik gewoon niet goed aan en dat is eventjes slikken, maar goed. Ik denk dat ik er volgend jaar blij mee ben dat ik hiervoor kies.

En twee studies, ze sluiten mooi op elkaar aan :). Ik denk niet dat het uit een gestoorde geest voorkomt. En het klopt van die zeven, dat zeg ik ook tegen anderen. Alleen die dubbele maten ;)

Tja... het is een beetje een rottig beleid rondom dyslexie, maar ik red me er op zich goed mee. Dat ze in verslagen perfect NL verwachten snap ik en is terecht. Alleen op een tentamen gaat dat simpelweg niet lukken.
quote:
Schema therapie gaat hierbij wel helpen denk ik, het gaat je proberen te leren om beter voor jezelf te zorgen en uit te zoeken waarom je zo denkt als je dat doet. Maar nu wel ff een knuffel voor jou :)
Dat is inderdaad het plan en ik hoop dat het werkt. Eind van de maand zal ik het allemaal meemaken. En dan in de lente een VERS-training. Misschien word ik dan zelfs normaal ;)

Heel erg bedankt voor je steun :* Je reageert vaak lief en dat waardeer ik erg
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_149299230
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 14:53 schreef kuolema het volgende:

[..]

Jammer dat je zo streng bent voor jezelf. :* Ik begrijp het, maar naar wat ik zo lees van jou mag je wel enorm trots zijn op jezelf.
Dank je wel, I'm trying

:*
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_149302593
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 15:52 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Even ego-uitleg, zal het in een spoiler zetten ivm lang verhaal. Negeer vooral de blurp als je er geen zin in hebt ;)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[..]

Voltijd kan ik gewoon niet goed aan en dat is eventjes slikken, maar goed. Ik denk dat ik er volgend jaar blij mee ben dat ik hiervoor kies.

En twee studies, ze sluiten mooi op elkaar aan :). Ik denk niet dat het uit een gestoorde geest voorkomt. En het klopt van die zeven, dat zeg ik ook tegen anderen. Alleen die dubbele maten ;)

Tja... het is een beetje een rottig beleid rondom dyslexie, maar ik red me er op zich goed mee. Dat ze in verslagen perfect NL verwachten snap ik en is terecht. Alleen op een tentamen gaat dat simpelweg niet lukken.

[..]

Dat is inderdaad het plan en ik hoop dat het werkt. Eind van de maand zal ik het allemaal meemaken. En dan in de lente een VERS-training. Misschien word ik dan zelfs normaal ;)

Heel erg bedankt voor je steun :* Je reageert vaak lief en dat waardeer ik erg
Ik denk dat je therapeuten gelijk hebben mbt t verhaal in je spoiler. En je kan daar pas overheen zijn als je alles hebt verwerkt en je een beetje normaal over jezelf kan denken. Ik ben 44 en zit nog vol in dit proces, mede ook omdat ik alles had weggeduwd onder het mom van 'het is verleden tijd en nu moet je er maar overheen zijn'. Neem de tijd, het blijft een zwakke plek je hele leven en het is niet jouw schuld!

Gooi de blurp er maar uit hoor ;)
"In the midst of winter, I found there was, within me, an invincible summer".
-Albert Camus.
  maandag 2 februari 2015 @ 18:48:48 #293
47102 Elvi
miemkwien
pi_149303978
Het is weer zover hoor... Ik krijg mn psycholoog niet te pakken :') 3 weken na de afgezegde afspraak en nog niks gehoord. Hij reageert ook niet op email. Wat een gedoe :{
  maandag 2 februari 2015 @ 19:10:16 #294
399061 kuolema
vermaledijd
pi_149304575
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 18:48 schreef Elvi het volgende:
Het is weer zover hoor... Ik krijg mn psycholoog niet te pakken :') 3 weken na de afgezegde afspraak en nog niks gehoord. Hij reageert ook niet op email. Wat een gedoe :{
Allemachtig, je treft het niet met die gast. Zo ga je toch niet met je cliënten om? :N
Wanneer had je gemaild?
Why are you wearing that stupid man suit?
pi_149307014
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 17:53 schreef zomertje het volgende:

[..]

Ik denk dat je therapeuten gelijk hebben mbt t verhaal in je spoiler. En je kan daar pas overheen zijn als je alles hebt verwerkt en je een beetje normaal over jezelf kan denken. Ik ben 44 en zit nog vol in dit proces, mede ook omdat ik alles had weggeduwd onder het mom van 'het is verleden tijd en nu moet je er maar overheen zijn'. Neem de tijd, het blijft een zwakke plek je hele leven en het is niet jouw schuld!

Gooi de blurp er maar uit hoor ;)
Dank je wel :)
En ik denk ook dat ze gelijk hebben en momenteel zit ik behoorlijk in de bewustwording. En ach... schuld is een moeilijk woord. Ik wil ook niet mijn familie de schuld geven. In elk geval werk ik er hard aan en meer kan ik er nu niet aan doen.

Jij ook veel sterkte met jouw proces :*. Best pittig om te horen dat je er nog zo lang last van kunt houden; hoe blijf je "hoop" houden? als ik vragen mag...

quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 18:48 schreef Elvi het volgende:
Het is weer zover hoor... Ik krijg mn psycholoog niet te pakken :') 3 weken na de afgezegde afspraak en nog niks gehoord. Hij reageert ook niet op email. Wat een gedoe :{
Ongelooflijk dit! Kun je niet ergens een klacht indienen? Je verdient gewoon goede zorg en dit is miskleunerij... Veel sterkte
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_149307396
Ik krijg ineens een gevoel over me heen dat zegt 'Vanaf morgen ben je weer een stuk beter!' :'). Nouja nu, ik kreeg dat gevoel trouwens tijdens een massage een uur geleden .. Nou laten We morgen afwachten! :D
  maandag 2 februari 2015 @ 20:42:58 #297
399061 kuolema
vermaledijd
pi_149308302
Oh ja, bedankt voor de Hema-tips, ik ga deze week even kijken.
Why are you wearing that stupid man suit?
pi_149316995
quote:
1s.gif Op maandag 2 februari 2015 20:24 schreef RBWO het volgende:
Ik krijg ineens een gevoel over me heen dat zegt 'Vanaf morgen ben je weer een stuk beter!' :'). Nouja nu, ik kreeg dat gevoel trouwens tijdens een massage een uur geleden .. Nou laten We morgen afwachten! :D
Dat zou goed kunnen komen omdat je bij lichamelijk contact zoals knuffelen en het krijgen van massages bepaalde stofjes aanmaakt.
pi_149319112
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 20:14 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Dank je wel :)
En ik denk ook dat ze gelijk hebben en momenteel zit ik behoorlijk in de bewustwording. En ach... schuld is een moeilijk woord. Ik wil ook niet mijn familie de schuld geven. In elk geval werk ik er hard aan en meer kan ik er nu niet aan doen.

Jij ook veel sterkte met jouw proces :*. Best pittig om te horen dat je er nog zo lang last van kunt houden; hoe blijf je "hoop" houden? als ik vragen mag...

Het jezelf niet de schuld geven hoeft niet automatisch te betekenen dat je je familie de schuld moet geven.

Ik blijf hoop houden op basis van de kleine dingen waar ik blij van word. Muziek maken, mn katjes, creatief zijn, mn lief :) Op dit moment ben ik bezig het boek Niemandskinderen te lezen, hier staat enorm veel nuttigs in, en vast ook voor meer mensen in dit topic.

Linkje http://www.carolienroodvo(...)skinderen/index.html
"In the midst of winter, I found there was, within me, an invincible summer".
-Albert Camus.
pi_149324849
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 09:56 schreef zomertje het volgende:

[..]

Het jezelf niet de schuld geven hoeft niet automatisch te betekenen dat je je familie de schuld moet geven.

Ik blijf hoop houden op basis van de kleine dingen waar ik blij van word. Muziek maken, mn katjes, creatief zijn, mn lief :) Op dit moment ben ik bezig het boek Niemandskinderen te lezen, hier staat enorm veel nuttigs in, en vast ook voor meer mensen in dit topic.

Linkje http://www.carolienroodvo(...)skinderen/index.html
Met dat eerste heb je helemaal gelijk... volgens mij denk ik een beetje teveel in verantwoordelijkheden ;)

:) De mooie dingen in het leven helpen mij inderdaad ook :) Ongeacht wat er gebeurt, de wereld biedt veel fijne dingen (en je kan de wereld voor jezelf ook een stukje fijner maken).

Dat boek klinkt behoorlijk interessant, ook heftig. Eens zien of ik hem in de bieb kan vinden.
Bedankt voor de tips :*

(vandaag is overigens een stuk betere dag. Om 21:00 een slaappil erin geknalt en naar bed gegaan. Had gisteren gewoon van negen tot half zeven tentamens en dat trok ik een beetje slecht, maar vandaag is het een stuk chiller. Alleen vanochtend eentje en die ging goed).
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_149326364
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 18:48 schreef Elvi het volgende:
Het is weer zover hoor... Ik krijg mn psycholoog niet te pakken :') 3 weken na de afgezegde afspraak en nog niks gehoord. Hij reageert ook niet op email. Wat een gedoe :{
Wat naar.

Ik heb een ook psycholoog die heel erg druk is, afspraken afbelt 2 dagen voor de afspraak en dat maakt mijn zin om er naar toe te gaan echt beneden nulpunt. Heb vorige week zelf m'n afspraak afgebeld want ik was moe. Bekijk het maar.
Sterkheidsbaas van alles.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')