abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
  vrijdag 17 februari 2017 @ 15:13:40 #251
314273 Omdatappel
Omdat banaan.
pi_168961653
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2017 10:44 schreef Marmal het volgende:

[..]

Gaaf, hoe bevalt de opleiding? Is er een goed evenwicht tussen economie en recht? En wil je hierna verder studeren aan een universiteit?
Bevalt goed! Ik vind zelf dat het per studieblok verschilt of de nadruk ligt op economie of op recht. Voor het eerste jaar ligt het naar mijn mening sowieso meer op economie. Pas in het tweede jaar wordt er meer inhoudelijk gekeken naar de verschillende belastingmiddelen. Er zijn helaas ook wel vakken waarvan ik niet helemaal snap waarom ze die in het curriculum hebben geplaatst.
Ik heb recentelijk mijn derdejaarsstage (bij de Belastingdienst) afgerond en volgend jaar moet ik een afstudeerstage doen. Aan praktijkervaring opdoen dus geen gebrek! Heb wel gemerkt dat er ontzettend veel studenten starten in het eerste jaar, maar ze vallen echt met bosjes tegelijk. Wij begonnen met 6 klassen en nu zijn er nog 3 over.

Ik ben inderdaad van plan om een master te gaan doen aan de uni. FRE in Rotterdam heeft daarvoor een schakelprogramma met de masteropleiding Fiscale Economie in Tilburg en Rotterdam. Een schakelprogramma met Fiscaal Recht is er helaas niet, anders zou ik dat kiezen. Ik heb echter begrepen dat de master FE in Tilburg hetzelfde is als FR, dus ga ik toch FE schakelen. Alleen de premaster heeft dan wat economische aspecten, maar daar knok ik me hopelijk wel doorheen. Het schakelprogramma houdt in dat je de premaster in de minorfase volgt, dus dan ben je sneller klaar.

Als je verder nog vragen hebt, hoor ik het wel! Zit je erover na te denken om FRE te doen? :) Misschien kun je komen proefstuderen? Ik weet dat er volgende week woensdag een sessie is.
Omdat peer.
  vrijdag 17 februari 2017 @ 15:18:16 #252
314273 Omdatappel
Omdat banaan.
pi_168961759
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2017 14:54 schreef Rodawa het volgende:

[..]

Is een minor op een andere school niks voor je? Ik heb nog een tijdje gekeken naar minors in Amsterdam en zelfs Arnhem, daar hadden ze aansluitend op mijn studie (BE) best veel interessante minors, uiteindelijk heb ik er alleen niks meer mee gedaan vanwege de reistijd. Hoe dat met FRE zit durf ik niet zo te zeggen.
Heb wel gekeken en ook iets interessant gevonden op de HAN, in de richting van Criminologie en Strafrecht, maar die staat alleen open voor studenten hbo Recht. :') Kak.

Laatste loodjes voor jou! Hoe voelt dat, het einde enigszins in zicht?
Omdat peer.
pi_168964158
quote:
2s.gif Op vrijdag 17 februari 2017 15:18 schreef Omdatappel het volgende:

[..]

Heb wel gekeken en ook iets interessant gevonden op de HAN, in de richting van Criminologie en Strafrecht, maar die staat alleen open voor studenten hbo Recht. :') Kak.

Laatste loodjes voor jou! Hoe voelt dat, het einde enigszins in zicht?
Je kunt wel een mailtje sturen naar betreffend contactpersoon op de HAN, naar mijn ervaring zijn ze altijd wel goed in de communicatie met betrekking tot de minors. Misschien dat je als uitzondering toch aan mag sluiten, als je niet teveel voorkennis mist en zij er ruimte voor hebben. Niet geschoten is altijd mis. Criminologie lijkt me ook heel tof.

Ja, FeelsGoodMan. Het wordt ook wel tijd, ik ben nu wel klaar met deze school, gelukkig zit het tempo er de laatste tijd goed in. Na het afstuderen vormt zich echter een nieuw dilemma, want ik ben er ook nog niet uit of ik direct aan het werk wil of liever ga doorstuderen, maar daar kan ik nu nog een paar maanden over nadenken. B-)
pi_169040165
quote:
14s.gif Op vrijdag 17 februari 2017 15:13 schreef Omdatappel het volgende:

[..]

Bevalt goed! Ik vind zelf dat het per studieblok verschilt of de nadruk ligt op economie of op recht. Voor het eerste jaar ligt het naar mijn mening sowieso meer op economie. Pas in het tweede jaar wordt er meer inhoudelijk gekeken naar de verschillende belastingmiddelen. Er zijn helaas ook wel vakken waarvan ik niet helemaal snap waarom ze die in het curriculum hebben geplaatst.
Ik heb recentelijk mijn derdejaarsstage (bij de Belastingdienst) afgerond en volgend jaar moet ik een afstudeerstage doen. Aan praktijkervaring opdoen dus geen gebrek! Heb wel gemerkt dat er ontzettend veel studenten starten in het eerste jaar, maar ze vallen echt met bosjes tegelijk. Wij begonnen met 6 klassen en nu zijn er nog 3 over.

Ik ben inderdaad van plan om een master te gaan doen aan de uni. FRE in Rotterdam heeft daarvoor een schakelprogramma met de masteropleiding Fiscale Economie in Tilburg en Rotterdam. Een schakelprogramma met Fiscaal Recht is er helaas niet, anders zou ik dat kiezen. Ik heb echter begrepen dat de master FE in Tilburg hetzelfde is als FR, dus ga ik toch FE schakelen. Alleen de premaster heeft dan wat economische aspecten, maar daar knok ik me hopelijk wel doorheen. Het schakelprogramma houdt in dat je de premaster in de minorfase volgt, dus dan ben je sneller klaar.

Als je verder nog vragen hebt, hoor ik het wel! Zit je erover na te denken om FRE te doen? :)

Misschien kun je komen proefstuderen? Ik weet dat er volgende week woensdag een sessie is.
Wat fijn dat het goed bevalt! Een stage bij de Belastingdienst lijkt mij ontzettend gaaf.
Ik schrik wel lichtelijk van wat ik lees, want mocht ik de opleiding FRE gaan doen, zou ik daarna nog een master willen doen aan een universiteit. En blijkbaar bieden ze geen master FR aan (hierin ligt meer mijn interesse). FE wordt 'm helaas niet, wiskunde is niet mijn sterkste vak en ik heb gelezen dat je tijdens FE toch wel pittige wiskunde voorgeschoteld krijgt :(.
pi_169048752
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2017 10:23 schreef Marmal het volgende:

[..]

Wat fijn dat het goed bevalt! Een stage bij de Belastingdienst lijkt mij ontzettend gaaf.
Ik schrik wel lichtelijk van wat ik lees, want mocht ik de opleiding FRE gaan doen, zou ik daarna nog een master willen doen aan een universiteit. En blijkbaar bieden ze geen master FR aan (hierin ligt meer mijn interesse). FE wordt 'm helaas niet, wiskunde is niet mijn sterkste vak en ik heb gelezen dat je tijdens FE toch wel pittige wiskunde voorgeschoteld krijgt :(.
Je kan gewoon master FR doen? Althans dat was ik van plan dan.

https://www.tilburguniver(...)aal-recht/premaster/

http://www.uva.nl/onderwi(...)-afgestudeerden.html

m.u.v. EUR

[ Bericht 6% gewijzigd door Jiang153 op 21-02-2017 17:13:46 ]
Taengoooooooo
  dinsdag 21 februari 2017 @ 21:37:28 #256
314273 Omdatappel
Omdat banaan.
pi_169056188
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2017 17:03 schreef Rodawa het volgende:

[..]

Je kunt wel een mailtje sturen naar betreffend contactpersoon op de HAN, naar mijn ervaring zijn ze altijd wel goed in de communicatie met betrekking tot de minors. Misschien dat je als uitzondering toch aan mag sluiten, als je niet teveel voorkennis mist en zij er ruimte voor hebben. Niet geschoten is altijd mis. Criminologie lijkt me ook heel tof.

Ja, FeelsGoodMan. Het wordt ook wel tijd, ik ben nu wel klaar met deze school, gelukkig zit het tempo er de laatste tijd goed in. Na het afstuderen vormt zich echter een nieuw dilemma, want ik ben er ook nog niet uit of ik direct aan het werk wil of liever ga doorstuderen, maar daar kan ik nu nog een paar maanden over nadenken. B-)
Ben dat nog aan het overwegen, ja... Als plan A gewoon lukt, lijkt het me wel weer lastiger om plan B in dat geval stop te zetten. :P Nouja, komt vast goed allemaal.

Ai, dat is een lastige keuze. Ben je al wezen kijken op universiteiten?
Omdat peer.
  dinsdag 21 februari 2017 @ 21:41:22 #257
314273 Omdatappel
Omdat banaan.
pi_169056296
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2017 10:23 schreef Marmal het volgende:

[..]

Het was ook ontzettend leerzaam. Ik heb me tijdens mijn stage voornamelijk bezig gehouden met formeel recht. Klinkt heel stoffig, maar is echt super interessant. :) En je krijgt goede begeleiding en veel tijd om aan schoolopdrachten te werken. Heb mijn onderzoek dus kunnen knallen!

Master FR wordt dus wel aangeboden, alleen is de overgang wat anders. Het schakelprogramma (dat 'verkorte' traject) is er dus alleen met FE, alleen is die master in Tilburg exact gelijk aan FR. Als je dit aan de EUR gaat doen, zit er wel een verschil in. Als je FR wilt doen zonder het schakeltraject te volgen, of bijvoorbeeld als je dit aan een andere universiteit wilt doen, moet je eerst een premaster volgen voordat je aan de master kunt deelnemen. De premaster duurt doorgaans een jaar. Als je een bepaalde universiteit in gedachten hebt, raad ik je aan even goed research te doen, want niet elke universiteit biedt een premaster-masterprogramma aan. Maar een master FR na je hbo bachelor is dus wel degelijk mogelijk. :)
Omdat peer.
  dinsdag 21 februari 2017 @ 21:42:16 #258
314273 Omdatappel
Omdat banaan.
pi_169056328
quote:
10s.gif Op dinsdag 21 februari 2017 17:08 schreef Jiang153 het volgende:

[..]

Je kan gewoon master FR doen? Althans dat was ik van plan dan.

https://www.tilburguniver(...)aal-recht/premaster/

http://www.uva.nl/onderwi(...)-afgestudeerden.html

m.u.v. EUR

Tof! Weet je al voor welke uni je gaat?
Omdat peer.
pi_169057114
quote:
14s.gif Op dinsdag 21 februari 2017 21:42 schreef Omdatappel het volgende:

[..]

Tof! Weet je al voor welke uni je gaat?
Wou eigenlijk FE doen aan de EUR als m'n gemiddelde voldoet aan die eisen. Anders maar FR aan één van de twee die ik net gaf.

Welke? geen idee heb niet echt voorkeuren.

Zou denk ik Tilburg kiezen, maar ik moet ook rekening houden met reizen etc.

-----

GBE2 is wel moeilijk zeg om zomaar ff weer in te stappen. :r
Taengoooooooo
  woensdag 1 maart 2017 @ 21:20:24 #260
338173 Ezell
Aldotekstje
pi_169228290
Hoi! Even een vraagje: in welk gebouw heb je de beste studieplekken?
pi_169229388
quote:
11s.gif Op woensdag 1 maart 2017 21:20 schreef Ezell het volgende:
Hoi! Even een vraagje: in welk gebouw heb je de beste studieplekken?
academieplein?
Taengoooooooo
  vrijdag 3 maart 2017 @ 09:43:00 #262
338173 Ezell
Aldotekstje
pi_169259073
quote:
0s.gif Op woensdag 1 maart 2017 22:01 schreef Jiang153 het volgende:

[..]

academieplein?
Ja? Weet niet zo goed waar ik moet zoeken omdat er zoveel gebouwen zijn.. :')
pi_169275532
quote:
0s.gif Op woensdag 1 maart 2017 22:01 schreef Jiang153 het volgende:

[..]

academieplein?
Hoezo Academieplein? Je hebt daar wel individuele studieplekken, maar die hebben geen stopcontact, dus heel ideaal vind ik het niet. Daarnaast is er in de kantine wel plekken waar je kan zitten mét stopcontact, maar het blijft de kantine, dus in rust studeren zal het ook niet worden. Nee, Academieplein niet.
Nosce te ipsum.
pi_169276091
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2017 23:09 schreef AlexanderC het volgende:

[..]

Hoezo Academieplein? Je hebt daar wel individuele studieplekken, maar die hebben geen stopcontact, dus heel ideaal vind ik het niet. Daarnaast is er in de kantine wel plekken waar je kan zitten mét stopcontact, maar het blijft de kantine, dus in rust studeren zal het ook niet worden. Nee, Academieplein niet.
Dunno ben er 1x geweest maar nooit gelet op stopcontacten oid.

Zit zelf KZ. Anders Rochussenstraat?

Dijkzigt en Wijnhaven etc. weet ik niet, maar volgens mij hadden ze bij Wijnhaven wel iMacs.
Taengoooooooo
pi_169276431
De Centrale Bieb bij Blaak heeft wel chille studieplekken; op de bovenste verdieping. Grote tafeloppervlak, stopcontact en stilte. Ideaal. Alleen geen gratis internet (kost 2.50 als je geen lid bent). Ik vind het wel jammer dat de hogeschool zelf niet zulke chille studieplekken heeft. Niet dat ik weet in ieder geval.
Nosce te ipsum.
pi_169276514
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2017 23:35 schreef AlexanderC het volgende:
De Centrale Bieb bij Blaak heeft wel chille studieplekken; op de bovenste verdieping. Grote tafeloppervlak, stopcontact en stilte. Ideaal. Alleen geen gratis internet (kost 2.50 als je geen lid bent). Ik vind het wel jammer dat de hogeschool zelf niet zulke chille studieplekken heeft. Niet dat ik weet in ieder geval.
2,50?

Laatste keer zeiden ze dat ik perse zo'n abbo moest nemen van 40 oid.
Taengoooooooo
pi_169276569
quote:
10s.gif Op vrijdag 3 maart 2017 23:37 schreef Jiang153 het volgende:

[..]

2,50?

Laatste keer zeiden ze dat ik perse zo'n abbo moest nemen van 40 oid.
Ik heb gelezen dat je een wifi-kaartje kan kopen.
Nosce te ipsum.
pi_169277054
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2017 23:39 schreef AlexanderC het volgende:

[..]

Ik heb gelezen dat je een wifi-kaartje kan kopen.
Zie het ja:
https://www.bibliotheek.r(...)n-printen-in-de-bieb

Bij mij smeerde ze me dus dit aan:
https://www.bibliotheek.r(...)nstellingsabonnement

In dat geval raad ik ook de bieb aan want vlakbij plekken om te eten.
Taengoooooooo
pi_169287661
quote:
14s.gif Op vrijdag 17 februari 2017 15:13 schreef Omdatappel het volgende:

[..]

Als je verder nog vragen hebt, hoor ik het wel! Zit je erover na te denken om FRE te doen? :) Misschien kun je komen proefstuderen? Ik weet dat er volgende week woensdag een sessie is.
Hi, weet je toevallig of de universiteiten bezig zijn met een schakelprogramma FR? Ik ga waarschijnlijk dit jaar starten in Rotterdam bij de opleiding FRE, en wie weet heb ik ooit nog de ambitie om door te stromen naar een master. Mijn voorkeur gaat in iedergeval wel uit FR, lijkt me persoonlijk veel interessanter. Het enige probleem is dat bij FE pittige wiskunde krijgt, dat is iets waar ik niet heel goed in ben, haha.
  zaterdag 4 maart 2017 @ 23:54:57 #270
314273 Omdatappel
Omdat banaan.
pi_169295322
quote:
10s.gif Op dinsdag 21 februari 2017 22:01 schreef Jiang153 het volgende:

[..]

Wou eigenlijk FE doen aan de EUR als m'n gemiddelde voldoet aan die eisen. Anders maar FR aan één van de twee die ik net gaf.

Welke? geen idee heb niet echt voorkeuren.

Zou denk ik Tilburg kiezen, maar ik moet ook rekening houden met reizen etc.

-----

GBE2 is wel moeilijk zeg om zomaar ff weer in te stappen. :r
Ai, FE aan de EUR schijnt echt ontzettend moeilijk te zijn. :o Mooie ambitie! Hoop dat het je lukt!
Vind GBE tot nu toe nog meevallen. Heb je Laman?
Omdat peer.
pi_169295392
quote:
2s.gif Op zaterdag 4 maart 2017 23:54 schreef Omdatappel het volgende:

[..]

Ai, FE aan de EUR schijnt echt ontzettend moeilijk te zijn. :o Mooie ambitie! Hoop dat het je lukt!
Vind GBE tot nu toe nog meevallen. Heb je Laman?
Vorige week maandag lesje meegepikt maar vind een om eerlijk te zijn niet zo goed meer. :')

De hele les was er letterlijk 2 opgaven besproken en toen moest die printen oid. Naja kan ook komen doordat ik nog helemaal niet in de stof zit.

Moet dit blok sowieso GBE2 of EV halen. Dit gaat voor alles want wil beginnen met afstuderen toch. _O-

Heb je geen samenvattingen of iets?

Maar ga maandag ook wel weer bedoel moet constant met de stof bezig blijven.
Taengoooooooo
  zaterdag 4 maart 2017 @ 23:59:24 #272
314273 Omdatappel
Omdat banaan.
pi_169295401
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 maart 2017 18:42 schreef Marmal het volgende:

[..]

Hi, weet je toevallig of de universiteiten bezig zijn met een schakelprogramma FR? Ik ga waarschijnlijk dit jaar starten in Rotterdam bij de opleiding FRE, en wie weet heb ik ooit nog de ambitie om door te stromen naar een master. Mijn voorkeur gaat in iedergeval wel uit FR, lijkt me persoonlijk veel interessanter. Het enige probleem is dat bij FE pittige wiskunde krijgt, dat is iets waar ik niet heel goed in ben, haha.
Van wat ik meekrijg is de docent die dat coördineert al enige tijd bezig met het opzetten van een schakeltraject met Tilburg University. Durf niet te zeggen hoe actief hij daarmee bezig is, want dit is dus echt al een paar jaar zo.

Mij lijkt FR ook interessanter, maar als dat geen optie is en de master FE blijkt gelijk aan FR is voor mij de keuze snel gemaakt. Afijn, je hebt het kunnen lezen. :)
Wellicht is het tegen de tijd dat jij je minor moet doen allemaal rond.
Omdat peer.
  zondag 5 maart 2017 @ 00:02:38 #273
314273 Omdatappel
Omdat banaan.
pi_169295471
quote:
10s.gif Op zaterdag 4 maart 2017 23:59 schreef Jiang153 het volgende:

[..]

Vorige week maandag lesje meegepikt maar vind een om eerlijk te zijn niet zo goed meer. :')

De hele les was er letterlijk 2 opgaven besproken en toen moest die printen oid. Naja kan ook komen doordat ik nog helemaal niet in de stof zit.

Moet dit blok sowieso GBE2 of EV halen. Dit gaat voor alles want wil beginnen met afstuderen toch. _O-

Heb je geen samenvattingen of iets?

Maar ga maandag ook wel weer bedoel moet constant met de stof bezig blijven.
Nog steeds een hele verademing, ten opzicht van Bouman. :@
Ben je al wel begonnen met leren en opgaven maken enzo?

Nope, geloof het niet. En zou het anders wel helpen? Heb voldoende mensen om me heen zien leren met samenvattingen van iemand anders, maar dat heeft geen ruk geholpen.
Omdat peer.
  zondag 5 maart 2017 @ 00:03:08 #274
314273 Omdatappel
Omdat banaan.
pi_169295485
Oh en ligt het trouwens aan mij of ligt Hint er continu uit? Nondeju, wat irritant.
Omdat peer.
pi_169295981
quote:
2s.gif Op zondag 5 maart 2017 00:02 schreef Omdatappel het volgende:

[..]

Nog steeds een hele verademing, ten opzicht van Bouman. :@
Ben je al wel begonnen met leren en opgaven maken enzo?

Nope, geloof het niet. En zou het anders wel helpen? Heb voldoende mensen om me heen zien leren met samenvattingen van iemand anders, maar dat heeft geen ruk geholpen.
Moet iets hebben om mee te beginnen. Met GBE eigenlijk nog niet echt begonnen begin echt weer vanaf basis na jaar niks mee te hebben gedaan. Kan wel gewoon het consolidatie project opnieuw bekijken of er iets tussen zit om m'n geheugen op te frissen. Heb een immers helemaal zelf gemaakt. :')
Taengoooooooo
abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')