abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_149536561
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 11:12 schreef exelletor het volgende:
Omzetten aan het stijgen? :') Hier het tegenovergestelde, weliswaar nu te danken aan het feit dat de toko bijna dicht gaat. Zelfs de hamsterweken waren niet druk.
Jeetje, hoe zou dat nu komen :')
  dinsdag 10 februari 2015 @ 15:26:50 #102
439080 Regenboog2.0
Hallo? Hoe werkt dit?
pi_149540377
Even een vraagje ... Het filiaal waar ik werk heeft momenteel een behoorlijk structureel probleem bij de retouren van lege flessen/lege kratten bier etc. Ik werk zelf op verkoopafhandeling, niet verkoopklaar dus geen idee wat alle termen zijn maar ik zal proberen het zo goed mogelijk uit te leggen. Bij het inscannen van de retouren, zijn er laten we zeggen 10 aantal retouren. Maar bij het meegeven aan de vrachtwagen blijken het er maar 9 te zijn. Dit heeft natuurlijk gevolgen voor onze verliezen. Het management vermoed fraude, maar heeft ons tijdens overleg allemaal gevraagd na te denken over de oorzaak van het probleem. Ik kan zelf niks bedenken, maar ik vroeg me af of hier mensen zijn waarbij dit probleem bekend voorkomt. Zo ja, wat ging er bij jullie mis?
pi_149542216
Hier ook filialen die door Peter Appel worden bevoorraad? Man wat zijn die chauffeurs altijd chagrijnig en onredelijk :{
pi_149542762
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 15:26 schreef Regenboog2.0 het volgende:
Even een vraagje ... Het filiaal waar ik werk heeft momenteel een behoorlijk structureel probleem bij de retouren van lege flessen/lege kratten bier etc. Ik werk zelf op verkoopafhandeling, niet verkoopklaar dus geen idee wat alle termen zijn maar ik zal proberen het zo goed mogelijk uit te leggen. Bij het inscannen van de retouren, zijn er laten we zeggen 10 aantal retouren. Maar bij het meegeven aan de vrachtwagen blijken het er maar 9 te zijn. Dit heeft natuurlijk gevolgen voor onze verliezen. Het management vermoed fraude, maar heeft ons tijdens overleg allemaal gevraagd na te denken over de oorzaak van het probleem. Ik kan zelf niks bedenken, maar ik vroeg me af of hier mensen zijn waarbij dit probleem bekend voorkomt. Zo ja, wat ging er bij jullie mis?
Je bedoelt een oplopende emballagewaarde?
  dinsdag 10 februari 2015 @ 17:17:31 #105
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_149543919
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 15:26 schreef Regenboog2.0 het volgende:
Even een vraagje ... Het filiaal waar ik werk heeft momenteel een behoorlijk structureel probleem bij de retouren van lege flessen/lege kratten bier etc. Ik werk zelf op verkoopafhandeling, niet verkoopklaar dus geen idee wat alle termen zijn maar ik zal proberen het zo goed mogelijk uit te leggen. Bij het inscannen van de retouren, zijn er laten we zeggen 10 aantal retouren. Maar bij het meegeven aan de vrachtwagen blijken het er maar 9 te zijn. Dit heeft natuurlijk gevolgen voor onze verliezen. Het management vermoed fraude, maar heeft ons tijdens overleg allemaal gevraagd na te denken over de oorzaak van het probleem. Ik kan zelf niks bedenken, maar ik vroeg me af of hier mensen zijn waarbij dit probleem bekend voorkomt. Zo ja, wat ging er bij jullie mis?
Wat doet de emballagewaarde in je systeem? Hoe verhouden zich het aantal ingeboekte retouren tot het aantal labelnummers en het fysieke aantal aanwezige containers? Waar staan de retouren klaar voordat de vrachtwagen komt? Praten we over CBL fust, lege flessen of lege ladingdragers?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_149545770
Wat binnen jou invloed veld is: Gaan de bierkratten wel goed geregistreerd langs de kassa?
  dinsdag 10 februari 2015 @ 19:59:13 #107
439080 Regenboog2.0
Hallo? Hoe werkt dit?
pi_149549075
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 16:41 schreef mujentas het volgende:

[..]

Je bedoelt een oplopende emballagewaarde?
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 17:17 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Wat doet de emballagewaarde in je systeem? Hoe verhouden zich het aantal ingeboekte retouren tot het aantal labelnummers en het fysieke aantal aanwezige containers? Waar staan de retouren klaar voordat de vrachtwagen komt? Praten we over CBL fust, lege flessen of lege ladingdragers?
Haha ik was er al bang voor dat mijn uitleg niet de meest duidelijke was, weet ook niet zeker of ik het zelf nou wel 100% begrijp ... Ik heb even een appje gestuurd naar iemand van verkoopklaar en hij zij het volgende: het gaat erom dat er meer ingeboekte retouren t.o.v. de fysiek aanwezigen retouren zijn.

En m.b.t. waar we het over hebben, het gaat om leeggoed. Op het moment dat de vrachtwagen er is en de retouren worden met de terminal verzonden blijkt er een ladingdrager met bijbehorende inhoud plotseling spoorloos. En dit gebeurt nu al een tijdje vrij structureel.

Janneke wat jij verder nog zei, het is niet mijn afdeling dus zou wat van die details even moeten navragen als ik weer werk. Ik neem echter wel aan dat TL's verkoopklaar al aardig op speurtocht zijn geweest (zonder resultaat). Ik dacht dus meer misschien dat iemand hier wel is een soortgelijk probleem heeft gehad met een niet zo voor de hand liggende oplossing, die ik dan is kon proberen :) .
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 18:29 schreef UncleSam het volgende:
Wat binnen jou invloed veld is: Gaan de bierkratten wel goed geregistreerd langs de kassa?
Hier had ik zelf ook al een opmerking over gemaakt. Het gebeurt inderdaad wel is dat er bij de kassa 24 flesjes worden aangeslagen i.pv. een krat. Niet goed natuurlijk, maar blijkbaar zou dat in dit geval geen invloed hebben.
  dinsdag 10 februari 2015 @ 19:59:59 #108
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_149549112
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 19:59 schreef Regenboog2.0 het volgende:

[..]

[..]

Haha ik was er al bang voor dat mijn uitleg niet de meest duidelijke was, weet ook niet zeker of ik het zelf nou wel 100% begrijp ... Ik heb even een appje gestuurd naar iemand van verkoopklaar en hij zij het volgende: het gaat erom dat er meer ingeboekte retouren t.o.v. de fysiek aanwezigen retouren zijn.

En m.b.t. waar we het over hebben, het gaat om leeggoed. Op het moment dat de vrachtwagen er is en de retouren worden met de terminal verzonden blijkt er een ladingdrager met bijbehorende inhoud plotseling spoorloos. En dit gebeurt nu al een tijdje vrij structureel.

Janneke wat jij verder nog zei, het is niet mijn afdeling dus zou wat van die details even moeten navragen als ik weer werk. Ik neem echter wel aan dat TL's verkoopklaar al aardig op speurtocht zijn geweest (zonder resultaat). Ik dacht dus meer misschien dat iemand hier wel is een soortgelijk probleem heeft gehad met een niet zo voor de hand liggende oplossing, die ik dan is kon proberen :) .

[..]

Hier had ik zelf ook al een opmerking over gemaakt. Het gebeurt inderdaad wel is dat er bij de kassa 24 flesjes worden aangeslagen i.pv. een krat. Niet goed natuurlijk, maar blijkbaar zou dat in dit geval geen invloed hebben.
Werk je bij een franchiser?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  dinsdag 10 februari 2015 @ 20:00:30 #109
439080 Regenboog2.0
Hallo? Hoe werkt dit?
pi_149549142
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 19:59 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Werk je bij een franchiser?
Nope
  dinsdag 10 februari 2015 @ 20:02:40 #110
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_149549254
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 20:00 schreef Regenboog2.0 het volgende:

[..]

Nope
Dan is er niemand die er belang bij kan hebben om te frauderen met labels volgens mij. Staan de ingeboekte containers aan de straat, zodat iemand (buiten de winkel) ze mee kan nemen en opnieuw door de tomra kan sturen?

Even heel flauw misschien, maar is het niet zo dat er ooit een container is zoekgeraakt, waarvan het label dus nooit uitgescand is kunnen worden, dat nummer dus altijd in de retourenlijst is blijven staan en het nu lijkt alsof er bij iedere vrachtwagen één container mist (terwijl dat telkens dezelfde is)?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_149549717
Als er een ladingdrager blijft staan in het verzendscherm en je weet zeker dat hij de wagen is in gegaan, dan kun je het labelnummer ook copy pasten zodat hij toch verstuurd is zonder dat je het label gescand hebt.
pi_149550931
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 20:02 schreef Janneke141 het volgende:
Even heel flauw misschien, maar is het niet zo dat er ooit een container is zoekgeraakt, waarvan het label dus nooit uitgescand is kunnen worden, dat nummer dus altijd in de retourenlijst is blijven staan en het nu lijkt alsof er bij iedere vrachtwagen één container mist (terwijl dat telkens dezelfde is)?
volgens mij zou dit een goede mogelijkheid kunnen zijn
pi_149554168
Hoe weten jullie welke verschillen er zijn? Door het filiaal exceptie rapport van het retourencentrum? Ervaring leert dat de steekproeven van K&N nooit echt betrouwbaar zijn.

Maar zoals jij het nu stelt, worden er ladingdragers verzonden, maar nooit ontvangen op het retourencentrum? Worden er niet gewoon af en toe een container vergeten met het inladen van de vrachtwagen? Wat is de trend van de leeggoedwaarde? Is die oplopend, of dalend?

De registratie aan de kassa staat overigens los van verschillen in de retourstroom. Wel kan het zo zijn dat een verkeerde registratie aan de kassa kan leiden tot verschillen in FVOS met betrekking tot de leeggoedwaarde.
pi_149556298
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 13:14 schreef mujentas het volgende:

[..]

Jeetje, hoe zou dat nu komen :')
Ik verwacht wel dat jij ons filiaal over een maandje komt beoordelen. ;)
pi_149556579
Zoals ik het lees loopt de leeggoedwaarde op. De 2 waarschijnlijkste manieren:

- Er wordt fysiek meer terug gestuurd naar het DC dan er is ingeboekt.
- Er wordt in de voorraad meer emballage bijgeschreven dan dat er binnenkomt vanuit het DC.

Optie 1: Laat TLs inboeken en terugscannen en in de vrachtwagen laden, als het dan nog niet goed gaat heb je incapabele TLs aan het werk.
Optie 2: daar heb je geen invloed op.
pi_149556844
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 22:42 schreef exelletor het volgende:

[..]

Ik verwacht wel dat jij ons filiaal over een maandje komt beoordelen. ;)
Als het weer wat warmer wordt, dan kom ik weleens langs.
pi_149557822
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 22:52 schreef mujentas het volgende:
Als het weer wat warmer wordt, dan kom ik weleens langs.
Tegen die tijd moeten klanten producten zelf van de containers in de winkel pakken en afrekenen zal alleen via zelfscan mogen. :{
pi_149557921
quote:
0s.gif Op zondag 1 februari 2015 21:19 schreef exelletor het volgende:
Een supermarkt met vakmanschap is natuurlijk goed om te hebben. Alleen gaat het vakkennis vaak gepaard met prijsverhogingen, terwijl de meeste klanten tegenwoordig alleen maar naar de prijs kijken. Aan de andere kant, komen we de Marqt, de Markthal en de Foodmarkt steeds vaker tegen en los van de versbeleving, kun je daar vaak ook terecht voor een goed advies. En bij de appie zijn de productboeken op AGF en deli natuurlijk ook niet voor niks aanwezig, dus ik zie daar wel iets van in.
Hoe doet het vak whole foods het? Ik zag dat Jumbo hetzelfde heeft, met niet helemaal hetzelfde assortiment.
pi_149558053
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 23:16 schreef Teslynd het volgende:
Hoe doet het vak whole foods het? Ik zag dat Jumbo hetzelfde heeft, met niet helemaal hetzelfde assortiment.
Een aantal dingen lopen wel aardig, een aantal dingen loopt totaal niet. Zeker als de mixen 2e gratis zijn(of in een andere leuke actie), willen mensen het wel kopen.
pi_149558765
Zulke dingen
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 23:20 schreef exelletor het volgende:

[..]

Een aantal dingen lopen wel aardig, een aantal dingen loopt totaal niet. Zeker als de mixen 2e gratis zijn(of in een andere leuke actie), willen mensen het wel kopen.
Het is duur, zulke dingen koop ik dan vaak een keer om het te proberen zoals die bessen. Heb bij een andere winkel thee met gojibessen gekocht (echt die bessen erin) om te proberen. Niet lekker. Het bezwaar is dat er zo mee overdreven wordt. In de oorspronkelijke landen wordt er veel zuiniger mee omgesprongen.

Biologische noten is misschien wat voor te zeggen, ligt eraan hoe biologisch het is. In de jaren '90 werd het nog afgeraden om logistieke redenen: te kleine oogsten dus te lange opslagtijd en dan worden ze te oud met schimmel die je nog niet ziet. Dat zal nu wel beter zijn. Als gierst met gluten aangevuld wordt, heb je een verpest produkt dat in aanleg gezond is maar nu niet meer. Alle reguliere havermout is met gluten besmet en soms ermee "verrijkt". Ik heb alle zwarte chocoladerepen geprobeerd, dus ook deze, maar de meeste geven melkintolerantieverschijnselen wat doet vermoeden dat ze geproduceerd zijn in een omgeving waar ook met melkbestanddelen gewerkt wordt.
Is het algemeen bekend dat gluten (=eiwitten) hardnekkig kleven en zodoende glutenvrije produkten die over dezelfde band gaan besmetten? Ik denk dat melkeiwitten dat ook hebben. Dus glutenvrije produkten bij de ambachtelijke molen kopen heeft alleen zin als hij ze zelf glutenvrij koopt als uitbreiding op het eigen assortiment.

Heeft AH nog gemotiveerd waarom ze met deze serie begonnen zijn?
pi_149559220
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 23:40 schreef Teslynd het volgende:
Zulke dingen

[..]

Het is duur, zulke dingen koop ik dan vaak een keer om het te proberen zoals die bessen. Heb bij een andere winkel thee met gojibessen gekocht (echt die bessen erin) om te proberen. Niet lekker. Het bezwaar is dat er zo mee overdreven wordt. In de oorspronkelijke landen wordt er veel zuiniger mee omgesprongen.

Biologische noten is misschien wat voor te zeggen, ligt eraan hoe biologisch het is. In de jaren '90 werd het nog afgeraden om logistieke redenen: te kleine oogsten dus te lange opslagtijd en dan worden ze te oud met schimmel die je nog niet ziet. Dat zal nu wel beter zijn. Als gierst met gluten aangevuld wordt, heb je een verpest produkt dat in aanleg gezond is maar nu niet meer. Alle reguliere havermout is met gluten besmet en soms ermee "verrijkt". Ik heb alle zwarte chocoladerepen geprobeerd, dus ook deze, maar de meeste geven melkintolerantieverschijnselen wat doet vermoeden dat ze geproduceerd zijn in een omgeving waar ook met melkbestanddelen gewerkt wordt.
Is het algemeen bekend dat gluten (=eiwitten) hardnekkig kleven en zodoende glutenvrije produkten die over dezelfde band gaan besmetten? Ik denk dat melkeiwitten dat ook hebben. Dus glutenvrije produkten bij de ambachtelijke molen kopen heeft alleen zin als hij ze zelf glutenvrij koopt als uitbreiding op het eigen assortiment.

Heeft AH nog gemotiveerd waarom ze met deze serie begonnen zijn?
:') _!
pi_149559286
Godverdomme wat moet jij een kutleven hebben als je in de Supermarkt loopt :')
pi_149571027
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 23:55 schreef d4v1d het volgende:
Godverdomme wat moet jij een kutleven hebben als je in de Supermarkt loopt :')
Hoezo?
pi_149571702
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 14:39 schreef Teslynd het volgende:

[..]

Hoezo?
Huilbaby
pi_149582050
Ehh even over die retour verschillen he :') ...
http://link.marktplaats.nl/m895163131 - CC rolcontainers
http://link.marktplaats.nl/m877685427 - CC dolly
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')