abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_148958081


HelloFresh ervaringtopic!
http://www.hellofresh.nl/
https://www.facebook.com/HelloFreshNL

Wil je het een keer proberen, dan kan je met deze code momenteel 50% korting krijgen op je eerste box: HFVOORDEEL50
Actievoorwaarden: HelloFresh biedt een flexibel lidmaatschap. De kortingscode is geldig bij een afname van 2 HelloFresh Boxen. De kortingscode is niet geldig op een Proefbox , Fruitbox en cadeaubon.

Verder kan iedereen die in dit topic post en HelloFresh ontvangt je ook een korting geven van 20 euro op je eerste box. Die persoon krijgt dan zelf ook 12,50 euro korting. Vraag gerust iemand om een kortingscode als je daar gebruik van wilt maken.
pi_148960306
Ik vind de porties vlees wel prima, we eten meestal juist veel te veel vlees.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_148960369
De kipshoarma had wat meer mogen zijn, maar voor de rest vind ik de hoeveelheden niet om te klagen.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_148960467
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2015 22:13 schreef Isabeau het volgende:
Ik vind de porties vlees wel prima, we eten meestal juist veel te veel vlees.
Eens.
het is meestal tussen de 80 en 110 gram pp. Dat is toch een normale hoeveelheid?
Make my day!
pi_148960880
quote:
1s.gif Op donderdag 22 januari 2015 22:16 schreef agter het volgende:

[..]

Eens.
het is meestal tussen de 80 en 110 gram pp. Dat is toch een normale hoeveelheid?
Gezondheidstechnisch gezien is het een normale hoeveelheid. Maar denk dat in veel huishoudens 1 kipfilet etc per persoon wordt gegeten. 80 gram is 3/4 van een tartaartje, dus echt schokkend veel is het ook niet ;)
pi_148961401
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2015 22:25 schreef Trusten het volgende:

[..]

Gezondheidstechnisch gezien is het een normale hoeveelheid. Maar denk dat in veel huishoudens 1 kipfilet etc per persoon wordt gegeten. 80 gram is 3/4 van een tartaartje, dus echt schokkend veel is het ook niet ;)
Grappig. De tartaartjes die ik meestal kocht waren zo rond de 85 gram. :D
Dit bijvoorbeeld:
http://www.tomassen.eu/tartaartje.html

Overigens: de mensen die vinden dat er over het algemeen weinig vlees bij zit, vinden die ook dat er teveel groente bij zit?
Er zijn inderdaad nu eenmaal vleesliefhebbers, en groenteliefhebbers.
Of zijn dat gewoon grote eters?
Make my day!
pi_148961484
Wij hebben er qua hoeveelheid genoeg aan, ik vind een halve portie van HelloFresh vaak teveel (vooral teveel koolhydraten) en dan heeft mijn vriend dus iets meer dan de helft. We zijn er ook wat meer groente en minder vlees door gaan eten, maar ook niet schokkend. Probeerden sowieso al te minderen met vlees :)

quote:
1s.gif Op donderdag 22 januari 2015 22:34 schreef agter het volgende:
Grappig. De tartaartjes die ik meestal kocht waren zo rond de 85 gram. :D
Dit bijvoorbeeld:
http://www.tomassen.eu/tartaartje.html
Zou ook kunnen hoor, maar dan nog steeds is dat vrijwel de kleinste losse portie vlees die je kunt kopen. Ik denk dat er over het algemeen toch 1 karbonade etc. p.p. wordt gegeten en dan zijn die van HF wel vaak klein uitgevallen...
pi_148962490
quote:
1s.gif Op donderdag 22 januari 2015 22:34 schreef agter het volgende:

[..]

Grappig. De tartaartjes die ik meestal kocht waren zo rond de 85 gram. :D
Dit bijvoorbeeld:
http://www.tomassen.eu/tartaartje.html

Overigens: de mensen die vinden dat er over het algemeen weinig vlees bij zit, vinden die ook dat er teveel groente bij zit?
Er zijn inderdaad nu eenmaal vleesliefhebbers, en groenteliefhebbers.
Of zijn dat gewoon grote eters?
Hier iig een vleesliefhebber én een grote eter, en dan is een jummie vleesje zoals een biefstukje toch wel een beetje een tegenvaller indien uitgevoerd op postzegelformaat -O-

quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2015 22:35 schreef Trusten het volgende:
Wij hebben er qua hoeveelheid genoeg aan, ik vind een halve portie van HelloFresh vaak teveel (vooral teveel koolhydraten) en dan heeft mijn vriend dus iets meer dan de helft. We zijn er ook wat meer groente en minder vlees door gaan eten, maar ook niet schokkend. Probeerden sowieso al te minderen met vlees :)

[..]

Zou ook kunnen hoor, maar dan nog steeds is dat vrijwel de kleinste losse portie vlees die je kunt kopen. Ik denk dat er over het algemeen toch 1 karbonade etc. p.p. wordt gegeten en dan zijn die van HF wel vaak klein uitgevallen...
Je gaat me nu toch niet vertellen dat er serieus mensen zijn die karbo met zijn 2en delen heah? :{
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_148962594
quote:
7s.gif Op donderdag 22 januari 2015 22:53 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Hier iig een vleesliefhebber én een grote eter, en dan is een jummie vleesje zoals een biefstukje toch wel een beetje een tegenvaller indien uitgevoerd op postzegelformaat -O-

[..]

Je gaat me nu toch niet vertellen dat er serieus mensen zijn die karbo met zijn 2en delen heah? :{
Ja, die biefstuk zag er erg klein uit op de foto's van de borden op Facebook.
We eten dat niet zo heel vaak, maar dan haal ik wel 170 gram pp. :D
En zo komen we dus zwaar over de HF prijs uit per week.

Maar meestal vind ik het wel voldoende bij HF.
Make my day!
  vrijdag 23 januari 2015 @ 07:42:32 #10
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_148969323
Ik geloof dat wij echt mazzel hebben gehad met de biefstuk! Was super lekker en mals en ook een normale portie. Wat gek dat dat zo verschilde!

De curry was trouwens het eerste gerecht dat ik niet echt bijzonder vond.

Porties zijn eigenlijk prima, wij hebben een 2 persoons box en eten met 2 volwassenen en een kind van 2,5 ervan. Dacht dat wij grote eters waren maar dat valt blijkbaar wel mee :P
  vrijdag 23 januari 2015 @ 07:44:02 #11
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_148969333
Dat is toch juist niet gek. Biefstuk komt van verschillende dieren en verschillende stukken. Is geen fabrieks eenheidsspul
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  vrijdag 23 januari 2015 @ 09:05:32 #12
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_148970052
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 januari 2015 07:44 schreef Molo het volgende:
Dat is toch juist niet gek. Biefstuk komt van verschillende dieren en verschillende stukken. Is geen fabrieks eenheidsspul
Nee, dat snap ik :D. Ik hoor en lees alleen verder echt niemand positief over de biefstuk. Wij hadden blijkbaar een goeie koe (en goede slager) te pakken :Y)
pi_148970565
Ik vond de biefstuk ook prima hoor. Braaf volgens de aanwijzingen gebakken: paar minuten aan elke kant en nog even laten rusten in aluminiumfolie. Het is niet mijn favoriete stuk vlees, maar het was zeker mals genoeg. Nou heb ik bijzonder weinig vergelijkingsmateriaal omdat ik dus echt nooit biefstuk eet (laatste keer was jaaaaaren geleden).
pi_148986293
Ik mag weer [s] twee gratis boxen weggeven, dus als iemand interesse heeft stuur me even een PM :)[/s]

Op, sorry!

[ Bericht 5% gewijzigd door Trusten op 24-01-2015 10:42:43 ]
  vrijdag 23 januari 2015 @ 18:47:56 #15
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_148986743
Zitten daar voorwaarden aan vast?
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  vrijdag 23 januari 2015 @ 18:49:05 #16
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_148986769
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 januari 2015 18:47 schreef Molo het volgende:
Zitten daar voorwaarden aan vast?
Wil ik ook wel weten :)
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_148986776
Me three! *O*
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
pi_148986997
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 januari 2015 18:47 schreef Molo het volgende:
Zitten daar voorwaarden aan vast?
Dezelfde als aan alle kortingen: je moet minimaal twee boxen afnemen (dus 2 halen 1 betalen)

Het verschil is dat ik hier zelf niks voor terug krijg, bij de kortingscode van 20 euro krijg je als 'gever' ook korting op je volgende box. Bij deze is dat niet zo.
  vrijdag 23 januari 2015 @ 19:04:47 #19
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_148987134
Ik dacht dan geef ik 'm cadeau aan mijn zus, maar doe ik nu maar niet.
Maar toch thanks!
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_148987416
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 januari 2015 19:04 schreef Molo het volgende:
Ik dacht dan geef ik 'm cadeau aan mijn zus, maar doe ik nu maar niet.
Maar toch thanks!
No problem, zoals ik al zei ik schiet er niks mee op dus no hard feelings :P
pi_148987771
Zondag komt onze 1e box, ik ben benieuwd! De gerechten lijken mij lekker.

Mijn vriendin en ik zijn allebij vlees liefhebbers. We hopen dan ook dst de hoeveelheid niet gaat tegenvallen..
pi_148989910
De orzo is hier prima bevallen. Lekker makkelijk en snel klaar. Heerlijk comfortfood voor op de bank :)
Spoilers!
pi_148989989
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 januari 2015 19:25 schreef benkruk het volgende:
Zondag komt onze 1e box, ik ben benieuwd! De gerechten lijken mij lekker.

Mijn vriendin en ik zijn allebij vlees liefhebbers. We hopen dan ook dst de hoeveelheid niet gaat tegenvallen..
Mijn vriend ook. Ik zorg ervoor dat we in het weekend 2x vlees eten (hij iig). Maandag is vega want al 2 dagen vlees gehad. Di vlees, wo vis, do vlees en vr vega. Hij mist niets naar eigen zeggen. Maar daarvoor moet ik dus wel altijd de volgorde vak HF omgooien, dat heeft echter nooit voor problemen gezorgd qua houdbaarheid.
Spoilers!
pi_148991179
Hier vandaag de curry. Was uiteindelijk prima, maar wel met toevoeging van extra limoensap, vissaus en nog wat curry uit een potje.
  vrijdag 23 januari 2015 @ 21:40:54 #25
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_148992209
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 januari 2015 19:25 schreef benkruk het volgende:
Zondag komt onze 1e box, ik ben benieuwd! De gerechten lijken mij lekker.

Mijn vriendin en ik zijn allebij vlees liefhebbers. We hopen dan ook dst de hoeveelheid niet gaat tegenvallen..
Aha dan kan ik je vertellen dat die hoeveelheid je tegen gaat vallen :Y :+
Wij zijn dat hier ook. Je moet je er even overheen zetten en de bijkomende dingen in het gerecht ook flink eten, dan valt het mee.
Nu had ik wel de instelling dat wij erg veel vlees/vis aten en dat dat wat minder moest, maar ik wil wel een goedgevulde buik, maar dat lukt ook met HelloFresh zelfs met minder vlees/vis.
Maar als ik de doos uitpak schrik ik toch altijd een beetje van dat "beetje" :P vlees en/of vis :+
Rayen 2½ jaar!
pi_148992999
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 januari 2015 21:40 schreef TimeJumper het volgende:

[..]

Aha dan kan ik je vertellen dat die hoeveelheid je tegen gaat vallen :Y :+
Wij zijn dat hier ook. Je moet je er even overheen zetten en de bijkomende dingen in het gerecht ook flink eten, dan valt het mee.
Nu had ik wel de instelling dat wij erg veel vlees/vis aten en dat dat wat minder moest, maar ik wil wel een goedgevulde buik, maar dat lukt ook met HelloFresh zelfs met minder vlees/vis.
Maar als ik de doos uitpak schrik ik toch altijd een beetje van dat "beetje" :P vlees en/of vis :+
Ansich misschien wel goed, want eigenlijk eten wij gewoon te veel vlees. Maar goed, even wennen dus. Eens zien of dat gaat lukken voor ons!
pi_148993095
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 januari 2015 22:00 schreef benkruk het volgende:

[..]

Ansich misschien wel goed, want eigenlijk eten wij gewoon te veel vlees. Maar goed, even wennen dus. Eens zien of dat gaat lukken voor ons!
Ik heb de indruk dat mannen het over het algemeen wat lastiger vinden om dat aan te passen. :D
Make my day!
pi_148993372
De orzo was heerlijk! We hebben er een klein beetje chorizo in gedaan, dat paste er goed in. Vooral mijn man was enthousiast.
freedom is just another word for nothing left to lose
  zaterdag 24 januari 2015 @ 09:47:24 #29
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_149003488
Ikje uit NRC
quote:
De Doos

Ze kwamen aan de deur, hij liet zich ompraten, en nu krijgt onze kwieke vriend van tachtig elke week De Doos.

Het tijdstip van bezorging wordt van hogerhand opgelegd – als hij een afspraak buitenshuis heeft moet hij de buren inschakelen. En dan die recepten: snijden, hakken, schillen, een troep… Uren is hij ermee bezig, en hij is echt geen beginner meer in de keuken. Zijn vrouw overleed alweer zes jaar geleden. Hij zucht. Vanavond wordt het shoarma, weet hij al. Met rettich. Zijn zoon krijgt De Doos ook.

Sandra Heerma van Voss
http://www.nrc.nl/ik/2015/01/24/de-doos/
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_149003569
quote:
ja die man dacht een jonge groene doos, DAAR kan ik wel wat mee :9~ viel toch vies tegen uiteindelijk -O-
  zaterdag 24 januari 2015 @ 10:03:15 #31
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_149003669
quote:
Wat een vaag bericht. Hoop voor hem dat het HF is, want dan kan hij het nog makkelijk opzeggen. Alhoewel de manier van verkopen not done is.. zeker bij ouderen :{
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_149005073
En je bent echt geen uren bezig met HF, onzin.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_149005130
Ik vind verkoop heel vaak heel agressief en dat is zeker bij ouderen erg not done. Maar ethiek en geld verdienen gaan zelden hand in hand. Maar goed, dat krijg je als verkopers per verkocht abonnement betaald krijgen.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_149005943
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 11:33 schreef Isabeau het volgende:
En je bent echt geen uren bezig met HF, onzin.
Die bezorgtijd die opgelegd wordt is ook onzin en kan je per week wijzigen
pi_149006398
Ik heb nog 1 gratis box te vergeven, bij afname van minimaal 2 boxen. Stuur maar DM met je e-mailadres. En anders heb ik natuurlijk ook nog de gewone code voor ¤20 korting.
pi_149007041
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 12:15 schreef Trusten het volgende:

[..]

Die bezorgtijd die opgelegd wordt is ook onzin en kan je per week wijzigen
Kan dat ook als je geen computer hebt?
  zaterdag 24 januari 2015 @ 13:05:06 #37
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_149007096
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 11:35 schreef Isabeau het volgende:
Ik vind verkoop heel vaak heel agressief en dat is zeker bij ouderen erg not done. Maar ethiek en geld verdienen gaan zelden hand in hand. Maar goed, dat krijg je als verkopers per verkocht abonnement betaald krijgen.
Er staat hier regelmatig zo'n "verkoopteam" in de stad. Daar vind ik ze niet agressief verkopen hoor.
Heel vriendelijk en informerend.
Maar dat verschilt misschien per locatie
Rayen 2½ jaar!
  zaterdag 24 januari 2015 @ 13:07:45 #38
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_149007155
Wellicht krijgt die meneer dit
http://www.ah.nl/buitenbeentjes
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 24 januari 2015 @ 13:10:15 #39
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_149007223
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 13:03 schreef computergirl het volgende:

[..]

Kan dat ook als je geen computer hebt?
Bellen naar de klantenservice :Y
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_149012895
AH's buitenbeentjes zijn vooralsnog alleen online te bestellen.

Persoonlijk heb ik geen ervaring met opdringerige HF verkopers. Afgelopen weekend zag ik ze staan in de Bijenkorf in Amsterdam, en dat was dan ook de eerste keer dat ik zag dat HF actief gepromoot werd.

En huuuuh, net vanmiddag de curry van afgelopen week klaargemaakt, en wat is dat vies zeg :o Ging zo de prullenbak in :') Voor morgen staat de orzo op het menu, voor mij zonder kaas. Ben benieuwd of dat wat is.
pi_149012962
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 16:39 schreef Negentiendertig het volgende:
AH's buitenbeentjes zijn vooralsnog alleen online te bestellen.

Persoonlijk heb ik geen ervaring met opdringerige HF verkopers. Afgelopen weekend zag ik ze staan in de Bijenkorf in Amsterdam, en dat was dan ook de eerste keer dat ik zag dat HF actief gepromoot werd.

En huuuuh, net vanmiddag de curry van afgelopen week klaargemaakt, en wat is dat vies zeg :o Ging zo de prullenbak in :') Voor morgen staat de orzo op het menu, voor mij zonder kaas. Ben benieuwd of dat wat is.
Ze staan ook bij AH wel eens. Hoorde laast van een kennis die coeliakie heeft dat haar man ingegaan was op zo'n verkooppraatje van HF. Meerderheid van de maaltijden is met iets van tarwe :D
pi_149013121
Met coeliakie worden het wel hele kleine porties. Maar goed, dat is niet de schuld van de verkoper, maar de niet snuggere man.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_149013269
Hier komen de verkopers van HF zo ongeveer twee-wekelijks langs de deur. Snap dat wel: postcode met veel tweeverdieners en gezinnen. De ideale target-groep.
Ze zijn leuk aangekleed: koksmuts op en keukenschort om.
En ja, ze zijn jong, gedreven om te verkopen en wat brutaal.
Make my day!
pi_149013276
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 16:42 schreef computergirl het volgende:

[..]

Ze staan ook bij AH wel eens. Hoorde laast van een kennis die coeliakie heeft dat haar man ingegaan was op zo'n verkooppraatje van HF. Meerderheid van de maaltijden is met iets van tarwe :D
Lekker slim van die man :D

Trouwens, voordat ik de eerste box bestelde, twee weken terug, dacht ik dat alle ingrediënten, of tenminste het vlees, biologisch zouden zijn. Waar ik dat nou vandaan haalde weet ik ook niet, maar vandaag kwam ik er pas achter dat het niet zo was :')

Per vandaag heb ik mijn account ook maar opgezegd. Welgeteld één gerecht vind ik voor herhaling vatbaar (de noodles van een week terug), maar de rest vond ik niet zo.

quote:
1s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 16:53 schreef agter het volgende:
Hier komen de verkopers van HF zo ongeveer twee-wekelijks langs de deur. Snap dat wel: postcode met veel tweeverdieners en gezinnen. De ideale target-groep.
Ze zijn leuk aangekleed: koksmuts op en keukenschort om.
En ja, ze zijn jong, gedreven om te verkopen en wat brutaal.
Zelfde soort wijk hiero. Maar (nog) niemand gezien. Gelukkig. ;)
pi_149013833
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 16:48 schreef Isabeau het volgende:
Met coeliakie worden het wel hele kleine porties. Maar goed, dat is niet de schuld van de verkoper, maar de niet snuggere man.
De man was niet slim bezig, maar je kan uit het verkooppraatje bij de supermarkt ook niet echt een beeld hebben van de gerechten volgens mij. Terwijl je op de website of via een topic als dit dat wel hebt.
pi_149016716
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 17:09 schreef computergirl het volgende:

[..]

De man was niet slim bezig, maar je kan uit het verkooppraatje bij de supermarkt ook niet echt een beeld hebben van de gerechten volgens mij. Terwijl je op de website of via een topic als dit dat wel hebt.
Maar dat is toch juist het eerst wat je vraagt dan als je met bepaalde allergieën zit? :')
"AAAAAHH ZENNE MOAT, WOARST VLEISCH"
pi_149017579
Dat vind ik ook echt niet handig van die man inderdaad. En zo'n verkoper kan je het niet kwalijk neemt dat hij/zij nog niet vraagt naar coeliakie.

Over dat ikje: zou die meneer niet De Krat krijgen, gezien de gebruikte naam?

Hier vandaag de orzo, was weer heerlijk. Toch jammer dat dat spul hier in de buurt kennelijk niet te krijgen is.
  zaterdag 24 januari 2015 @ 19:42:46 #48
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_149018505
Vandaag ook de Orzo gehad. Erg lekker :Y Was alleen weer zo blond om de pijnboompitjes wel klaar te leggen, maar ze vervolgens doodleuk te vergeten ;( Nou ja, komt wel op :9
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
  zaterdag 24 januari 2015 @ 20:40:40 #49
303405 megamandy
KAME-HAMEE-HAAAA
pi_149020661
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 19:15 schreef Bleie het volgende:
Dat vind ik ook echt niet handig van die man inderdaad. En zo'n verkoper kan je het niet kwalijk neemt dat hij/zij nog niet vraagt naar coeliakie.

Over dat ikje: zou die meneer niet De Krat krijgen, gezien de gebruikte naam?

Hier vandaag de orzo, was weer heerlijk. Toch jammer dat dat spul hier in de buurt kennelijk niet te krijgen is.
Nope gaat 100% zeker over HF want hij "moet" shoarma met rettich eten ;) https://www.hellofresh.nl/recipe/detail/54ad070a6ced6ebe2a8b456b/
吴 曼 迪
pi_149020818
quote:
17s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 20:40 schreef megamandy het volgende:

[..]

Nope gaat 100% zeker over HF want hij "moet" shoarma met rettich eten ;) https://www.hellofresh.nl/recipe/detail/54ad070a6ced6ebe2a8b456b/
Ah, goed punt.
pi_149020996
quote:
17s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 20:40 schreef megamandy het volgende:

[..]

Nope gaat 100% zeker over HF want hij "moet" shoarma met rettich eten ;) https://www.hellofresh.nl/recipe/detail/54ad070a6ced6ebe2a8b456b/
En daar is hij úren mee bezig...?
Make my day!
pi_149022470
Offtpic: bitterballen van Mora doen het ook prima in de airfryer. ^O^ Het korstje had wat dikker mogen zijn, maar dat ligt aan de bitterbal, niet aan de fryer.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_149025427
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 19:15 schreef Bleie het volgende:


Hier vandaag de orzo, was weer heerlijk. Toch jammer dat dat spul hier in de buurt kennelijk niet te krijgen is.
ik heb het als Kritharaki wel eens bij een Griekse week bij de Aldi gekocht
pi_149025484
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 22:46 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]

ik heb het als Kritharaki wel eens bij een Griekse week bij de Aldi gekocht
De afhaal Il Pecorino op het Purmerplein heeft het vaak wel
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  zondag 25 januari 2015 @ 10:24:36 #55
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_149033623
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 21:24 schreef Cat22 het volgende:
Offtpic: bitterballen van Mora doen het ook prima in de airfryer. ^O^ Het korstje had wat dikker mogen zijn, maar dat ligt aan de bitterbal, niet aan de fryer.
Zo dat klinkt goed, ook je vorig bericht van de friet en dat zonder olie :o
Ik ga er toch eens over denken :Y
Rayen 2½ jaar!
pi_149033644
Tip: elk Turks supermarktje heeft orzo. :Y
Let me see you stripped down to the bone
pi_149033850
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 22:48 schreef miss_sly het volgende:

[..]

De afhaal Il Pecorino op het Purmerplein heeft het vaak wel
Als gerecht of ongekookt?
pi_149033859
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2015 10:25 schreef minilot het volgende:
Tip: elk Turks supermarktje heeft orzo. :Y
En heet het dan ook orzo, of anders?
pi_149034515
quote:
1s.gif Op zondag 25 januari 2015 10:42 schreef Bleie het volgende:

[..]

En heet het dan ook orzo, of anders?
Orzo of risi :)

Overigens ligt het hier gewoon bij de lokale AH XL.
pi_149034658
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2015 10:24 schreef TimeJumper het volgende:

[..]

Zo dat klinkt goed, ook je vorig bericht van de friet en dat zonder olie :o
Ik ga er toch eens over denken :Y
^O^

Op de bezorgtijden is geen peil te trekken he? Derde week van de box, derde variatie in bezorgtijd. Maar ze geven het keurig vooraf door en houden zich aan de afgesproken tijd. Prima dus. :)
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  zondag 25 januari 2015 @ 12:05:19 #61
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_149035249
Ik vind dat ze de bezorgtijden keurig aangeven inderdaad. Ook altijd nog via een extra sms.
Volgende week heb ik weer de box besteld *O* Wat een gemak *O*
Rayen 2½ jaar!
  Moderator zondag 25 januari 2015 @ 12:27:15 #62
5428 crew  miss_sly
pi_149035862
quote:
1s.gif Op zondag 25 januari 2015 10:41 schreef Bleie het volgende:

[..]

Als gerecht of ongekookt?
Beide volgens mij.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_149037804
Spatel erbij gekregen *O* Daar doen we het voor, zulke kwaliteitsprodukten. _O- Ik kannie wachten op het receptenboekje. :+

Omdat ik vanavond pas aan de curry ga beginnen kwam ik er net achter dat ik 4 eieren had gekregen ipv 2. En bij de box van deze week ook weer. Die komen wel op :9
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_149047186
Lekker zeg, die bulgur :) hij is wel flink pittig als je het recept aanhoudt

[ Bericht 17% gewijzigd door Trusten op 25-01-2015 18:12:05 ]
  Licht Ontvlambaar zondag 25 januari 2015 @ 18:08:27 #65
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_149047555
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 13:07 schreef Pietverdriet het volgende:
Wellicht krijgt die meneer dit
http://www.ah.nl/buitenbeentjes
mooi initiatief, die zou ik wel willen :)

Ik twijfel nog steeds of ik Hello Fresh wil proberen...
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_149047838
quote:
1s.gif Op zondag 25 januari 2015 18:08 schreef Sjeen het volgende:

[..]

mooi initiatief, die zou ik wel willen :)

Ik twijfel nog steeds of ik Hello Fresh wil proberen...
Als je wil (2 boxen minimaal), heb ik nog wel een code voor je O~)
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  zondag 25 januari 2015 @ 19:12:45 #67
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_149049936
quote:
1s.gif Op zondag 25 januari 2015 18:08 schreef Sjeen het volgende:

[..]

mooi initiatief, die zou ik wel willen :)

Ik twijfel nog steeds of ik Hello Fresh wil proberen...
Niet twijfelen, gewoon doen ^O^
In het ergste geval heb je 2 weken Hello Fresh, en dan zeg je op.
Maarrrrr voor je het weet ben je "verslaafd" :+ en wil je niet anders meer ;)
Rayen 2½ jaar!
  Licht Ontvlambaar zondag 25 januari 2015 @ 19:19:15 #68
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_149050238
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2015 19:12 schreef TimeJumper het volgende:

[..]

Niet twijfelen, gewoon doen ^O^
In het ergste geval heb je 2 weken Hello Fresh, en dan zeg je op.
Maarrrrr voor je het weet ben je "verslaafd" :+ en wil je niet anders meer ;)
nou ja, we hebben hier al een behoorlijk repertoire wat betreft het menu. En we zijn met twee volwassenen en een kind van tien, geen idee wat ik dan zou moeten nemen.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_149050433
Zojuist onze box binnen gekregen. Keurig op tijd. Ziet er goed uit!

Leveren ze eieren altijd per 4? Ik heb een halr ei nodig maar krijg er 4.
  zondag 25 januari 2015 @ 19:36:44 #70
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_149050951
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2015 19:23 schreef benkruk het volgende:
Zojuist onze box binnen gekregen. Keurig op tijd. Ziet er goed uit!

Leveren ze eieren altijd per 4? Ik heb een halr ei nodig maar krijg er 4.
Heb je voor vijf dagen? Dan heb je nog een keer eieren nodig. Dat zie je in het recept aan het tekentje achter een ingrediënt.
The love you take is equal to the love you make.
  zondag 25 januari 2015 @ 19:50:55 #71
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_149051538
quote:
1s.gif Op zondag 25 januari 2015 19:19 schreef Sjeen het volgende:

[..]

nou ja, we hebben hier al een behoorlijk repertoire wat betreft het menu. En we zijn met twee volwassenen en een kind van tien, geen idee wat ik dan zou moeten nemen.
Tsja ik had niet zo'n groot repertoire qua menu, ik ben ook een kookkneus :+ en gebruikte regelmatig van die kant-en klaar pakjes.
Omdat we een zoontje van 3 hebben was ik al met die pakjes gestopt, maar dan was het zoeken wat en hoe klaar te maken en ik ben helemaal niet zo kook-creatief.
Dus voor mij is het de oplossing.
Met 2 volwassenen en een 3-jarige had ik eerst de 3 persoonbox voor 5 dagen besteld. á 70 euro
Maar dat was qua groente en pasta veel te veel.
Nu bestel ik de 2 persoonbox voor 5 dagen, dat scheelt me 20 euro. Vlees en vis is dan wat te weinig, maar dat koop ik dan erbij.
Kost me minder dan die 20 euro verschil.

Dus het ligt er een beetje aan of jullie grote eters zijn? ook qua groente en of jullie 10-jarige een grote eter is.
Rayen 2½ jaar!
pi_149051899
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2015 19:23 schreef benkruk het volgende:
Zojuist onze box binnen gekregen. Keurig op tijd. Ziet er goed uit!

Leveren ze eieren altijd per 4? Ik heb een halr ei nodig maar krijg er 4.
Volgens mij wel. :Y
Afgelopen week 2 nodig, 4 gekregen, deze week 1/2 nodig, weer 4 gekregen.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_149052058
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2015 19:50 schreef TimeJumper het volgende:

[..]

Tsja ik had niet zo'n groot repertoire qua menu, ik ben ook een kookkneus :+ en gebruikte regelmatig van die kant-en klaar pakjes.
Omdat we een zoontje van 3 hebben was ik al met die pakjes gestopt, maar dan was het zoeken wat en hoe klaar te maken en ik ben helemaal niet zo kook-creatief.
Dus voor mij is het de oplossing.
Met 2 volwassenen en een 3-jarige had ik eerst de 3 persoonbox voor 5 dagen besteld. á 70 euro
Maar dat was qua groente en pasta veel te veel.
Nu bestel ik de 2 persoonbox voor 5 dagen, dat scheelt me 20 euro. Vlees en vis is dan wat te weinig, maar dat koop ik dan erbij.
Kost me minder dan die 20 euro verschil.

Dus het ligt er een beetje aan of jullie grote eters zijn? ook qua groente en of jullie 10-jarige een grote eter is.
Dat dus. Ik vind het erg fijn dat ik niet meer hoef na te denken en uit te zoeken wat ik eet. En ik eet nu veel gevarieerder én zowat pakjesloos.

Ik ben in mijn eentje ben en bestel 2 persons boxen voor 3 dagen.
Daar eet ik echt wel zes dagen van. Voor de 5 euro verschil tussen de 1 en 2 persoons versie vind ik het het geld wel waard.

Het is inderdaad afhankelijk of jullie alle drie grote of kleine eters zijn. Je zou het drie persoontje voor 3 dagen kunnen proberen. Is het niks, dan heb je nog 4 dagen om eigen pot te koken. En als het bevalt kun je uitbreiden of die box gebruiken voor drukke of inspiratieloze dagen.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_149052152
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2015 17:58 schreef Trusten het volgende:
Lekker zeg, die bulgur :) hij is wel flink pittig als je het recept aanhoudt
b
:Y
En de noedels met zelfgemaakte viskoekjes zijn ook heerlijk!
Make my day!
pi_149052523
quote:
1s.gif Op zondag 25 januari 2015 20:08 schreef agter het volgende:

[..]

b
:Y
En de noedels met zelfgemaakte viskoekjes zijn ook heerlijk!
Ga ik morgen maken. :9 Viskoekjes uiteraard in de airfryer. O+
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_149052773
Eerste box van februari toch maar gepauzeerd.
Ik loop deze week al 'achter' en eet nog een keer buiten de deur. De week erna idem dito.
Dan doe ik liever rustig aan met de huidige box, dan eet ik daar volgende week het laatste gerecht van. En de andere dagen nog wat eigen voorraad opmaken.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_149055532
quote:
1s.gif Op zondag 25 januari 2015 19:36 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Heb je voor vijf dagen? Dan heb je nog een keer eieren nodig. Dat zie je in het recept aan het tekentje achter een ingrediënt.
Nee ik heb de box voor 3 dagen. Maar blijkt dus dat ze altijd per 4 gaan. Opzich logisch qua verpakken.
  Moderator zondag 25 januari 2015 @ 21:29:32 #78
5428 crew  miss_sly
pi_149055735
quote:
1s.gif Op zondag 25 januari 2015 21:24 schreef benkruk het volgende:

[..]

Nee ik heb de box voor 3 dagen. Maar blijkt dus dat ze altijd per 4 gaan. Opzich logisch qua verpakken.
Dat deden ze eerst niet. Dan kreeg je één ei in een plastic bakje met wat stro. Helaas toch wel vaak een gebroken ei gehad, dus ik kan me zo voorstellen dat ze dan maar hierop overgestapt zijn.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_149056896
quote:
1s.gif Op zondag 25 januari 2015 21:29 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Dat deden ze eerst niet. Dan kreeg je één ei in een plastic bakje met wat stro. Helaas toch wel vaak een gebroken ei gehad, dus ik kan me zo voorstellen dat ze dan maar hierop overgestapt zijn.
In dat doosje voor vier kun je volgens mij ook pima 1 ei doen zonder dat het breekt. Niet dat ik klaag hoor. :+
Waarschijnlijk is dit goedkoper voor hen dan bij elke box een ei-op-maat te doen.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_149057755
quote:
1s.gif Op zondag 25 januari 2015 22:01 schreef Cat22 het volgende:

[..]

In dat doosje voor vier kun je volgens mij ook pima 1 ei doen zonder dat het breekt. Niet dat ik klaag hoor. :+
Waarschijnlijk is dit goedkoper voor hen dan bij elke box een ei-op-maat te doen.
En het risico dat het ei kapot gaat is kleiner. Althans nu heb je 4 eieren dus kleinere kans op een ei tekort. Misschien veel klachten gehad.

Hoe handeld HF klachten eigenlijk af? Op FB lees je steeds dat ze contact met iemand op willen nemen, maar nooit lees je hoe het opgelost word.

Krijg je een vergoeding? Of een korting? Of misschien een presentje?
pi_149057936
quote:
1s.gif Op zondag 25 januari 2015 22:23 schreef benkruk het volgende:

[..]

En het risico dat het ei kapot gaat is kleiner. Althans nu heb je 4 eieren dus kleinere kans op een ei tekort. Misschien veel klachten gehad.

Hoe handeld HF klachten eigenlijk af? Op FB lees je steeds dat ze contact met iemand op willen nemen, maar nooit lees je hoe het opgelost word.

Krijg je een vergoeding? Of een korting? Of misschien een presentje?
Ik had een keer boontjes die na een paar dagen al beschimmeld waren, daarover geklaagd, en toen kreeg ik bij de volgende box een fles azijn cadeau.
pi_149058365
quote:
1s.gif Op zondag 25 januari 2015 22:27 schreef Bleie het volgende:

[..]

Ik had een keer boontjes die na een paar dagen al beschimmeld waren, daarover geklaagd, en toen kreeg ik bij de volgende box een fles azijn cadeau.
Wat een stom kado eigenlijk. _O-
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  zondag 25 januari 2015 @ 22:40:29 #83
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_149058475
quote:
1s.gif Op zondag 25 januari 2015 22:23 schreef benkruk het volgende:

[..]

En het risico dat het ei kapot gaat is kleiner. Althans nu heb je 4 eieren dus kleinere kans op een ei tekort. Misschien veel klachten gehad.

Hoe handeld HF klachten eigenlijk af? Op FB lees je steeds dat ze contact met iemand op willen nemen, maar nooit lees je hoe het opgelost word.

Krijg je een vergoeding? Of een korting? Of misschien een presentje?
Ik mistte een keer de geitenkaas, ik zou toen een korting krijgen en een presentje in de volgende box.
Korting wel gekregen maar presentje nooit gezien :'( :+
Rayen 2½ jaar!
pi_149059045
quote:
1s.gif Op zondag 25 januari 2015 22:27 schreef Bleie het volgende:

[..]

Ik had een keer boontjes die na een paar dagen al beschimmeld waren, daarover geklaagd, en toen kreeg ik bij de volgende box een fles azijn cadeau.
Misschien omdat ze je een azijnpisser vonden :D

Bij mij was de rode peper al na een dag slap en gerimpeld, en het zakje koolraap hield het ook niet lang vol. Mja.
pi_149059103
quote:
1s.gif Op zondag 25 januari 2015 22:51 schreef Negentiendertig het volgende:

[..]

Misschien omdat ze je een azijnpisser vonden :D

Bij mij was de rode peper al na een dag slap en gerimpeld, en het zakje koolraap hield het ook niet lang vol. Mja.
Matig :o Dat had ik aangegeven bij HF. Ik gebruikte de peper vandaag pas en na een week was hij wel wat slapper, maar nog prima snij- en eetbaar.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_149065354
quote:
1s.gif Op zondag 25 januari 2015 22:52 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Matig :o Dat had ik aangegeven bij HF. Ik gebruikte de peper vandaag pas en na een week was hij wel wat slapper, maar nog prima snij- en eetbaar.
Hij was niet lekker meer te snijden, helemaal flubberig. De halve peper die ik nog over had van de week ervoor was in betere staat. Ik zal er zo eens een mailtje tegenaan gooien.
pi_149065513
Moest je de peper niet in de koelkast bewaren?

Ik miste een keer rijst in de box en kreeg de volgende keer een potje mosterd en een beetje korting.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_149081931
De bloemkool mag wel iets korter gekookt worden dan 10 minuten. En de worsten iets langer dan 7 minuten.
Tevens had mijn kaassausje een heleboel meer melk nodig.
Maar dat zijn meer tips voor de mensen die het nog gaan maken.

Want het was weer heerlijk!
Gebakken aardappels met bloemkool en een lekker kaassausje.
30 minuten in de keuken en binnen 5 minuten was alles op.. :D

Hoe waren de noedels en de viskoekjes?
Make my day!
pi_149082069
quote:
1s.gif Op maandag 26 januari 2015 19:15 schreef agter het volgende:
Hoe waren de noedels en de viskoekjes?
Viskoekjes waren wat droog vond ik, maar smaak was prima. Wij hebben nog een klein beetje ketjap door de noedels gedaan, waren wat aan de smakeloze/flauwe kant ondanks de twee zakjes sojasaus.
  maandag 26 januari 2015 @ 19:19:11 #90
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_149082070
Noedels en viskoekjes waren lekker :Y Alleen wat een gedoe om die koekjes te maken _O- Heb ze veel te machtig gemaakt doordat ik veel meer bloem nodig had om er enigszins koekjes van te maken :@ Geslaagd, maar bij de herhaling gaat de vis gewoon heel in de pan :+
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_149082189
Tip voor de viskoekjes is (net als bij gehaktballen) werken met natte handen :)
  maandag 26 januari 2015 @ 20:13:21 #92
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_149084093
Ik zou eigenlijk wel eens willen dat de tekst in de receptenboekjes iets groter word gedrukt :@ :+
Vind het onhandig lezen zo klein, maar dat kan aan mij liggen :P
Rayen 2½ jaar!
pi_149084829
quote:
0s.gif Op maandag 26 januari 2015 19:19 schreef Trusten het volgende:

[..]

Viskoekjes waren wat droog vond ik, maar smaak was prima. Wij hebben nog een klein beetje ketjap door de noedels gedaan, waren wat aan de smakeloze/flauwe kant ondanks de twee zakjes sojasaus.
Ik vond het flauwe hap. Iets te scheutig met de honing dus aan de zoete kant en de sojasaus haalde ik er echt niet uit. Net als de pepers, terwijl ik de hele peper erin had gegooid.
De groenten zijn lekker, noedels ook dus dus ik gooi er wel wat extra sojasaus op of zo.
Ik vond het wel veeeeel! Kreeg mijn portie maar voor 2/3 op :D

Viskoekjes kwamen er niet zo strak uit als op de site en waren een beetje nattig. Dus ik heb ze voor de zekerheid maar even in de pan aangebakken en daarna in de fryer laten garen. Ging prima.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_149085382
Ik heb lekker eigenwijs de soep als eerste op. Wel ok, ik vind soep al snel best, maar te vloeibaar na 25 minuten en ik miste ook iets qua smaak. Spekkies maakten het iets meer af maar toch bleef ik iets missen.
Spoilers!
pi_149088901
Ik kreeg er ook een houten spatel bij vandaag. De inhoud ziet er weer goed uit, heb zin om er mee te gaan koken.
pi_149091055
Vandaag ons 1e gerecht gemaakt. De viskoekjes en noedels.

Was erg lekker! Viskoekjes waren zeer goed gelukt, zeker niet te droog.

Noedels waren ook lekker. Wel even extra op smaak gebracht met wst extra kruiden.

Goed begin voor ons in ieder geval.
pi_149095916
Vorige week beviel de box goed, dus deze week gelijk weer gehaald. Gisteren het eerste gerecht van de veggiebox gemaakt, de aardappelcourgettesoep. Verrassend vond ik de toevoeging van pompoenpitten. Met crème fraiche of roomkaas in de soep eet ik het wel vaker. en met een lekkere ciabatta ook. Het sloot dus zowel aan bij wat we vaker eten als dat het nog kon verrassen. Daarnaast was het ook gewoon erg lekker. 😁
And the druids turn to stone...
pi_149096207
quote:
1s.gif Op maandag 26 januari 2015 22:00 schreef Doedezemaar het volgende:
Ik kreeg er ook een houten spatel bij vandaag. De inhoud ziet er weer goed uit, heb zin om er mee te gaan koken.
Ik heb wel 3 houten spatels van HF, denk dat dat een foutje was.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_149096911
ik wil heel graag de vega versie uitproberen dus kom hier bietsen om een gratis box :) dan kunnen we twee weken uitproberen, dat klinkt wel heel fijn.

Ik lees al veel mee hier, en heb besloten dat met die aanbieding, het voor mij wel erg aantrekkelijk word.

Mijn nichtje had ook de mogelijkheid, maar die had ze al weggegeven aan vriendinnen.

[ Bericht 34% gewijzigd door applemoose op 27-01-2015 09:39:50 ]
pi_149097886
Mijn gratis box is helaas al vergeven applemoose.
pi_149099548
quote:
0s.gif Op maandag 26 januari 2015 09:19 schreef Isabeau het volgende:
Moest je de peper niet in de koelkast bewaren?

Ik miste een keer rijst in de box en kreeg de volgende keer een potje mosterd en een beetje korting.
Hij lag ook in de koelkast. Nadat de box was bezorgd heb ik alles meteen netjes ingeruimd, dus dat kan het ook niet zijn. Maar mailtje is de deur uit, ben benieuwd.
  Moderator dinsdag 27 januari 2015 @ 11:26:49 #102
5428 crew  miss_sly
pi_149099646
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 09:16 schreef applemoose het volgende:
ik wil heel graag de vega versie uitproberen dus kom hier bietsen om een gratis box :) dan kunnen we twee weken uitproberen, dat klinkt wel heel fijn.

Ik lees al veel mee hier, en heb besloten dat met die aanbieding, het voor mij wel erg aantrekkelijk word.

Mijn nichtje had ook de mogelijkheid, maar die had ze al weggegeven aan vriendinnen.
Ik heb je ene pm gestuurd :)
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 27 januari 2015 @ 12:14:00 #103
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_149100763
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 09:16 schreef applemoose het volgende:
ik wil heel graag de vega versie uitproberen dus kom hier bietsen om een gratis box :) dan kunnen we twee weken uitproberen, dat klinkt wel heel fijn.

Ik lees al veel mee hier, en heb besloten dat met die aanbieding, het voor mij wel erg aantrekkelijk word.

Mijn nichtje had ook de mogelijkheid, maar die had ze al weggegeven aan vriendinnen.
Over 9 boxen )weken krijg ik weer 3 gratis boxen om weg te geven.
Maar ja , dat duurt dan nog effe ;)
Rayen 2½ jaar!
pi_149102824
<3
pi_149103932
Hier net ook de box besteld.
Zondag komt ie.
  dinsdag 27 januari 2015 @ 14:36:20 #106
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_149104785
:9 De recepten van volgende week.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  dinsdag 27 januari 2015 @ 14:52:38 #107
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_149105416
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 14:11 schreef het-is-mij het volgende:
Hier net ook de box besteld.
Zondag komt ie.
Hier komt die ook weer na een week pauze *O*

quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 14:36 schreef eleusis het volgende:
:9 De recepten van volgende week.
Ze lijken mij ook erg lekker, ik heb er nou al zin in.
Alleen even deze week doorkomen met iets zelf verzinnen :{ :'(
Rayen 2½ jaar!
pi_149107896
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 12:14 schreef TimeJumper het volgende:

[..]

Over 9 boxen )weken krijg ik weer 3 gratis boxen om weg te geven.
Maar ja , dat duurt dan nog effe ;)
Hoe weet je dat? Ik heb nu een jaar HF en 1 keer zo'n bon mogen weggeven :?

Ook hier zondag weer HF na een week pauze, zin in weer :)
Everyone I know is getting married or pregnant, I'm just getting more awesome.
pi_149108347
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 16:02 schreef CountingStars het volgende:

[..]

Hoe weet je dat? Ik heb nu een jaar HF en 1 keer zo'n bon mogen weggeven :?

Ook hier zondag weer HF na een week pauze, zin in weer :)
in mijn account staat het aangegeven, bij 3 boxen, bij 10 boxen, bij 20 boxen mag je iedere keer 3 boxen weggeven. Nu denk ik dat het nog wel eens heel lang gaat duren voordat ik ooit aan 10 boxen ga komen, want ik heb het uiteraard weer opgezegd.
pi_149108428
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 16:16 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]

in mijn account staat het aangegeven, bij 3 boxen, bij 10 boxen, bij 20 boxen mag je iedere keer 3 boxen weggeven. Nu denk ik dat het nog wel eens heel lang gaat duren voordat ik ooit aan 10 boxen ga komen, want ik heb het uiteraard weer opgezegd.
Dan is dat nieuw? Ik heb het eenmaal gehad na 20 boxen maar daarna houdt het dus op begrijp ik, ok :D
Everyone I know is getting married or pregnant, I'm just getting more awesome.
pi_149108819
Over drie weken kan ik weer gratis boxen geven. Tegen die tijd meld ik het nog wel een keertje. :)
Make my day!
  dinsdag 27 januari 2015 @ 16:38:34 #112
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_149109065
Ik mag er een paar weggeven, dm me maar, heb je naam en mailadres nodig.
pi_149110867
Ik wilde de box even pauzeren (ik hou teveel groente over) maar was net te laat. Ik krijg de box op dinsdag en het zit nog niet zo in mijn systeem dat ik dan direct, voor woensdag, de box voor de week erop op pauze moet zetten. De gerechten van volgende week lijken me erg lekker, vooral de chili met yoghurt en naanbrood. Dus we gaan nog maar twee weken er van eten :)
freedom is just another word for nothing left to lose
  Moderator dinsdag 27 januari 2015 @ 17:51:49 #114
5428 crew  miss_sly
pi_149111097
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 17:41 schreef Lot_1 het volgende:
Ik wilde de box even pauzeren (ik hou teveel groente over) maar was net te laat. Ik krijg de box op dinsdag en het zit nog niet zo in mijn systeem dat ik dan direct, voor woensdag, de box voor de week erop op pauze moet zetten. De gerechten van volgende week lijken me erg lekker, vooral de chili met yoghurt en naanbrood. Dus we gaan nog maar twee weken er van eten :)
Volgende week kun je toch nog pauzeren?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_149111235
Ja, dat klopt, maar de gerechten van vorige week lijken me lekker. Die van deze week niet zo - ik heb geen zin in aardappel-courgette-soep, soep komt me m'n neus uit inmiddels: van de pompoensoep hebben we nog dagen gegeten, en gisteren heb ik van de andere helft van de pompoen weer soep gemaakt. Maar ik was dus vorige week te laat met het pauzeren.

Ik heb overigens net als oplossing bedacht om iets anders met de ingrediënten van de aardappel-courgette-soep te maken, en dan hopen dat de andere twee gerechten ook lekkerder zijn dan ik nu verwacht - dan klaag ik nergens over ;)
freedom is just another word for nothing left to lose
pi_149112472
Ik heb net als tussendoortje een kom courgettesoep van gisteren op. Ik heb ontdekt wat ik gisteren miste: grove mosterd erdoor :Y)
Spoilers!
pi_149113063
Vandaag toch maar eens een rasp en knoflookpers gekocht. Want dat superklein snijden was ik na twee weken best wel ernstig zat. _O-
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_149113107
Zo zeg....klopte echt geen hol van die baktijd (7 min) van de worst ;) maar de maaltijd was wel lekker
pi_149113124
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 18:41 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik heb net als tussendoortje een kom courgettesoep van gisteren op. Ik heb ontdekt wat ik gisteren miste: grove mosterd erdoor :Y)
Ik ga hem morgen maken voor de lunch. :Y) Soep :9
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_149114190
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 19:00 schreef Trusten het volgende:
Zo zeg....klopte echt geen hol van die baktijd (7 min) van de worst ;) maar de maaltijd was wel lekker
Haha! Daar was ik ook achter. :)

Ik vond de courgette-soep erg lekker. Vooral dat olijfbrood was heerlijk.
Make my day!
pi_149114336
Vandaag de courgette soep op. Was erg verrassend en lekker! Zeker met dat lekkere brood erbij een goede combi.

Waren bang dat het niet genoeg zou zijn, maar wij zitten bommetje!

Overigens de 35 minuten bereiding is wel erg krap. Ligt dat aan ons?
pi_149114691
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 19:38 schreef benkruk het volgende:
Vandaag de courgette soep op. Was erg verrassend en lekker! Zeker met dat lekkere brood erbij een goede combi.

Waren bang dat het niet genoeg zou zijn, maar wij zitten bommetje!

Overigens de 35 minuten bereiding is wel erg krap. Ligt dat aan ons?
Nee hoor. Duurde bij mij ook wat langer dan aangegeven. Maar je krijgt er wel meer handigheid in. :)
Make my day!
  dinsdag 27 januari 2015 @ 19:48:04 #123
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_149114705
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 18:59 schreef Cat22 het volgende:
Vandaag toch maar eens een rasp en knoflookpers gekocht. Want dat superklein snijden was ik na twee weken best wel ernstig zat. _O-
Ik vind een knoflookpers van die ondingen, het meeste blijft erin zitten en wat je eruit perst is maar een klein beetje.
Hier ligt er nog 1 je kon hem zo krijgen :P
Ik snij gewoon, maar ik hou van knoflook, dus die koop ik bij de `Turk` daar hebben ze lekkere grote teentjes aan zo´n knoflook en niet van die kleine miezerige :+

quote:
1s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 16:16 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]

in mijn account staat het aangegeven, bij 3 boxen, bij 10 boxen, bij 20 boxen mag je iedere keer 3 boxen weggeven. Nu denk ik dat het nog wel eens heel lang gaat duren voordat ik ooit aan 10 boxen ga komen, want ik heb het uiteraard weer opgezegd.
Heb ik wat gemist :D waarom heb je uiteraard weer opgezegd? uhhh wil ik heel nieuwsgierig weten :@ :+
Rayen 2½ jaar!
pi_149115498
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 19:48 schreef TimeJumper het volgende:
Ik vind een knoflookpers van die ondingen, het meeste blijft erin zitten en wat je eruit perst is maar een klein beetje.
Deze is echt handig :)
http://www.bol.com/nl/p/j(...)407-9200000002617384
pi_149116047
Ik heb tegenwoordig een knoflookpers van ikea, is verreweg de beste die ik ooit gehad heb. Schoonmaken is wel irritant, maar er komt een hoop knoflook uit. Ik zou alleen iets willen hebben om die verse gember elke keer mee klein te krijgen. Iemand tips voor een goede gadget daarvoor?

Wij hebben vandaag de viskoekjes gegeten. Ik vond ze lekker, en met natte handen goed te vormen. De hele maaltijd was niet erg veel.
pi_149116065
Gebruiken van éen rode peper ben ik best wel gewend in gerechten voor twee personen.

Vandaag maakte ik alsnog de curry - pandanrijst van vorige week.
( ja, wij lopen wat achter door omstandigheden).

En ook deze keer heb ik de hele rode peper gebruikt, en het was eigenlijk maar net te doen qua heet.

Vraag: bestaan er verschillende soorten, die heter uitvallen dan andere.
Als ik zelf rode peper koop, is het bij de Jumbo.

Anders volgend keer bij voorbaat maar een halve rode HF peper.
pi_149116116
Ze stonden vanavond zelfs in de sportschool te werven voor HF :D
pi_149116222
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 20:24 schreef Bleie het volgende:
Ik heb tegenwoordig een knoflookpers van ikea, is verreweg de beste die ik ooit gehad heb. Schoonmaken is wel irritant, maar er komt een hoop knoflook uit. Ik zou alleen iets willen hebben om die verse gember elke keer mee klein te krijgen. Iemand tips voor een goede gadget daarvoor?

Wij hebben vandaag de viskoekjes gegeten. Ik vond ze lekker, en met natte handen goed te vormen. De hele maaltijd was niet erg veel.
Ik eet er zowat drie keer van :D (box voor 2 personen). Ik heb wel de hele paksoi erin gesneden, omdat ik die de rest van de week niet meer ging gebruiken.

En ik heb de rasp en knoflookpers van de IKEA. 8-) Voor die 2,99 wil ik het wel eens proberen, want ik heb een hekel aan grote stukken knoflook in mijn eten.

De gember werd bij mij prima klein in de hakselaar (zo noem ik het, dat bakje met mesjes wat je aan je staafmixer kunt hangen :@ ).
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_149116351
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 20:24 schreef AnneX het volgende:
Gebruiken van éen rode peper ben ik best wel gewend in gerechten voor twee personen.

Vandaag maakte ik alsnog de curry - pandanrijst van vorige week.
( ja, wij lopen wat achter door omstandigheden).

En ook deze keer heb ik de hele rode peper gebruikt, en het was eigenlijk maar net te doen qua heet.

Vraag: bestaan er verschillende soorten, die heter uitvallen dan andere.
Als ik zelf rode peper koop, is het bij de Jumbo.

Anders volgend keer bij voorbaat maar een halve rode HF peper.
Ja, best wel. _O-
Lees hier maar eens http://allesoversambal.nl(...)is-een-spaans-peper/
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_149116452
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 20:32 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Ja, best wel. _O-
Lees hier maar eens http://allesoversambal.nl(...)is-een-spaans-peper/
:D

OK, dus volgend keer gebruik ik een halve. })
pi_149116578
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 20:28 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Ik eet er zowat drie keer van :D (box voor 2 personen). Ik heb wel de hele paksoi erin gesneden, omdat ik die de rest van de week niet meer ging gebruiken.

En ik heb de rasp en knoflookpers van de IKEA. 8-) Voor die 2,99 wil ik het wel eens proberen, want ik heb een hekel aan grote stukken knoflook in mijn eten.

De gember werd bij mij prima klein in de hakselaar (zo noem ik het, dat bakje met mesjes wat je aan je staafmixer kunt hangen :@ ).
Oh, zo'n hakselaar heb ik ook. Ga ik volgende keer proberen. Thanks!

Weinig zat vooral in de noedels. Ik had het hele pak (200 gram) gemaakt voor ons + twee kinderen, en dat was niet enorm veel. Had ook de hele paksoi, en nog een halve courgette die ik nog had liggen erdoor gedaan. De hoeveelheid groente die de kinderen hiervan hebben gegeten, is verwaarloosbaar.
pi_149116668
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 20:38 schreef Bleie het volgende:

[..]

Oh, zo'n hakselaar heb ik ook. Ga ik volgende keer proberen. Thanks!

Weinig zat vooral in de noedels. Ik had het hele pak (200 gram) gemaakt voor ons + twee kinderen, en dat was niet enorm veel. Had ook de hele paksoi, en nog een halve courgette die ik nog had liggen erdoor gedaan. De hoeveelheid groente die de kinderen hiervan hebben gegeten, is verwaarloosbaar.
Als je voor vier man (ook al zitten er wellicht twee kleine mannen bij) kookt zul je er inderdaad niet genoeg aan hebben.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_149119167
Wij zijn vrij grote eters. Maar de noedels met viskoekjes was ruim voldoende. Alles qua hoeveelheid aangehouden zoals het rrcept voor schreef.
pi_149121739
Ook eens een doos besteld. Ben benieuwd! Positieve verhalen over gehoord.
pi_149122121
Ik snij knoflook gewoon fijn en ander wrijf ik het met een beetje zout fijn met de zijkant van mijn koksmes.
Oh en ik heb weer opgezegd omdat ik het echt te duur vind. Heb over het algemeen gelegenheid genoeg om boodschappen bij elkaar te sprokkelen en heb een kast vol kruiden en andere voorraad. Met een goede kortingscode neem ik vast ooit wel weer een box, de kwaliteit vind ik uitstekend, maar ik heb geen geld over voor het gemak.
  User die het meest klaagt 2022 dinsdag 27 januari 2015 @ 22:57:11 #136
414785 sirdanilot
pi_149122876
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 20:24 schreef Bleie het volgende:
Ik heb tegenwoordig een knoflookpers van ikea, is verreweg de beste die ik ooit gehad heb. Schoonmaken is wel irritant, maar er komt een hoop knoflook uit. Ik zou alleen iets willen hebben om die verse gember elke keer mee klein te krijgen. Iemand tips voor een goede gadget daarvoor?

Wij hebben vandaag de viskoekjes gegeten. Ik vond ze lekker, en met natte handen goed te vormen. De hele maaltijd was niet erg veel.
Gember kun je raspen met een gewone fijne rasp. Dat is de enige manier waarop ik het een lekkere structuur vind anders vind ik het te hard. Als je heel veel hebt zou het in de keukenmachine kunnen maar da's geen optie voor één maaltijd meestal.
Ik koop nooit meer verse gember omdat ik het één keer gebruik en dan ligt dat stukje alleen maar te verpieteren, ik koop het nu uit zo'n piepklein potje. Wat minder lekker maar een prima alternatief vind ik.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_149123251
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 22:57 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Gember kun je raspen met een gewone fijne rasp. Dat is de enige manier waarop ik het een lekkere structuur vind anders vind ik het te hard. Als je heel veel hebt zou het in de keukenmachine kunnen maar da's geen optie voor één maaltijd meestal.
Ik koop nooit meer verse gember omdat ik het één keer gebruik en dan ligt dat stukje alleen maar te verpieteren, ik koop het nu uit zo'n piepklein potje. Wat minder lekker maar een prima alternatief vind ik.
verse gember kun je prima invriezen, er ligt hier standaard een voorraadje in de diepvries.
  User die het meest klaagt 2022 dinsdag 27 januari 2015 @ 23:06:06 #138
414785 sirdanilot
pi_149123270
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 23:05 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]

verse gember kun je prima invriezen, er ligt hier standaard een voorraadje in de diepvries.
Maar dan moet je er weer aan denken om het te ontdooien..
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_149123348
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 23:06 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Maar dan moet je er weer aan denken om het te ontdooien..
nee hoor, gewoon bevroren snijden/ raspen en in de pan mikken
  User die het meest klaagt 2022 dinsdag 27 januari 2015 @ 23:08:43 #140
414785 sirdanilot
pi_149123392
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 23:07 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]

nee hoor, gewoon bevroren snijden/ raspen en in de pan mikken
Oh da's misschien wel een goede tip. Zal ik eens proberen dan. Al ben ik nog steeds sceptisc over of je het wel kan raspen als het bevroren is.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_149125010
Ik laat mijn vriend peper en gember snijden of raspen en dat vries ik in. Werkt perfect. Zo zijn onze HF maaltijden nog sneller klaar :s)
Spoilers!
pi_149147063
De nieuwe week staat weer klaar:
https://www.hellofresh.nl(...)c-box/?week=2015-W07

Wat vinden we ervan?
Mij lijkt alles lekker behalve de pompoen. :)

Vanavond de rijst met zoete groente gegeten. Was weer verrukkelijk!
Make my day!
  woensdag 28 januari 2015 @ 19:23:36 #143
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_149147169
Zit er lekker uit! Heb wel de 3 dagen box, maar mis niks zo te zien. En libanees platbrood _O_ :9
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_149147193
quote:
0s.gif Op woensdag 28 januari 2015 19:23 schreef Maraca het volgende:
Zit er lekker uit! Heb wel de 3 dagen box, maar mis niks zo te zien. En libanees platbrood _O_ :9
Ja, dat brood is echt zo lekker!
Make my day!
  woensdag 28 januari 2015 @ 19:24:59 #145
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_149147218
quote:
1s.gif Op woensdag 28 januari 2015 19:24 schreef agter het volgende:

[..]

Ja, dat brood is echt zo lekker!
En je krijgt altijd meer dan je nodig hebt, dus dat is smullen tijdens de lunch :9
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_149147219
Ik houd niet zo van zuurkool :{
Maar heb het ook tijden niet gegeten, is wel een goede gelegenheid om het nog eens te testen. En anders maak ik er boerenkool bij.

De knoflookpers van IKEA is trouwens een aanrader. ^O^ Werkt prima, perst veel knoflook en is makkelijk schoon te maken. O+
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_149147273
Courgettesoep is trouwens lekker. En dat brood is briljant. :9
Ik heb het als lunch gegeten, dan haal ik er makkelijk drie koppen soep uit.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_149147352
quote:
1s.gif Op woensdag 28 januari 2015 19:26 schreef Cat22 het volgende:
Courgettesoep is trouwens lekker. En dat brood is briljant. :9
Ik heb het als lunch gegeten, dan haal ik er makkelijk drie koppen soep uit.
Ja, wij vonden het ook echt heerlijk. Vond deze hele week geweldig. :)
Make my day!
pi_149148333
Week 7 ziet er goed uit, ik ga voor de 5x2 deze keer. :-) Nu al zin in.
pi_149148616
Nog steeds lopen wij achter :D kipshoarma van de keurslager en verder was de salade , de rettich etc en de pita broodjes prima te eten én smakelijk. :Y)

Als ik morgen duidelijkheid heb over hoe de volgende week eruit gaat zien, kan ik altijd nog bestellen i.p.v.
de zaterdag. Tóch !?
pi_149148719
quote:
1s.gif Op woensdag 28 januari 2015 19:58 schreef AnneX het volgende:
Nog steeds lopen wij achter :D kipshoarma van de keurslager en verder was de salade , de rettich etc en de pita broodjes prima te eten én smakelijk. :Y)

Als ik morgen duidelijkheid heb over hoe de volgende week eruit gaat zien, kan ik altijd nog bestellen i.p.v.
de zaterdag. Tóch !?
Hoe doe je dat dan, vries je alles in?
Make my day!
  woensdag 28 januari 2015 @ 20:24:15 #152
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_149149685
quote:
1s.gif Op woensdag 28 januari 2015 19:58 schreef AnneX het volgende:
Nog steeds lopen wij achter :D kipshoarma van de keurslager en verder was de salade , de rettich etc en de pita broodjes prima te eten én smakelijk. :Y)

Als ik morgen duidelijkheid heb over hoe de volgende week eruit gaat zien, kan ik altijd nog bestellen i.p.v.
de zaterdag. Tóch !?
Je kan uiterlijk tot woensdagavond de box van de week erop bestellen.
Rayen 2½ jaar!
pi_149151698
quote:
0s.gif Op woensdag 28 januari 2015 20:24 schreef TimeJumper het volgende:

[..]

Je kan uiterlijk tot woensdagavond de box van de week erop bestellen.
Nou, dan nog maar op pauze houden.

Groenten en sausjes in de koeling, blijven prima.
MnX had vlees, vis en kip wel genuttigd.
pi_149167622
quote:
Nou, inderdaad zeg. Ik wil binnenkort een week stopzetten om zelf weer eens wat gerechten waar ik behoefte aan heb te koken. Ik vind week 6 niet zo boeiend maar dat is volgende week al :o Dus misschien week 8 dan.
Spoilers!
pi_149204359
Wat doen jullie met het eten wat je over houdt? Ik heb nu een halve krop sla en bijna driekwart rettich in de koelkast liggen. Vorige weken had ik een derde aubergine, een halve spitskool en een halve pompoen over.

Het lukt me over het algemeen wel om het in een ander gerecht te verwerken, maar als je de 5-dagen box hebt hou je toch helemaal veel over en heb je slechts 2 dagen over om de restjes op te eten.

De rettich gaat in elk geval in deze soep zondag :9
freedom is just another word for nothing left to lose
pi_149204416
Ik eet als lunch meestal salade en daar kan ik vaak wel ingrediënten in kwijt. Een soepje is ook altijd wel een goede restverwerker.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_149204785
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2015 11:38 schreef Lot_1 het volgende:
Wat doen jullie met het eten wat je over houdt?
Meestal doe ik gewoon alles er in, bijv. als ik 1,5 courgette moet gebruiken gebruik ik er gewoon 2 (en dan evt. wat meer bouillion)

Als ik kleine stukken groente enzo over heb verwerkt ik het in soep of in een boerenomelet in het weekend :)
pi_149206396
Ik maak soms gewoon het gerecht voor 3 ipv 2 personen en vries porties in. En bijv. een zak gesneden boerenkool gaat direct in de vriezer. Aubergine, daar maak ik baba ganoush van. Restjes bloemkool en broccoli even blancheren en invriezen voor een keer in een wokschotel. De verse kruiden vries ik ook in. Een ui snipper ik direct en vries het in en haal het per gerecht uit de diepvries. Kortom: ik kan niet zonder diepvries en gooi in principe niets weg. Sla gaat op het brood bij de lunch of ik maak een salade als lunch.
pi_149212436
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2015 11:38 schreef Lot_1 het volgende:
Wat doen jullie met het eten wat je over houdt? Ik heb nu een halve krop sla en bijna driekwart rettich in de koelkast liggen. Vorige weken had ik een derde aubergine, een halve spitskool en een halve pompoen over.

Het lukt me over het algemeen wel om het in een ander gerecht te verwerken, maar als je de 5-dagen box hebt hou je toch helemaal veel over en heb je slechts 2 dagen over om de restjes op te eten.

De rettich gaat in elk geval in deze soep zondag :9
*soeprecept kopieert*

Ik heb hetzelfde probleem, ik eet zes dagen van de box en heb nu ook spul over. Volgende week even pauze dus om restjes op te maken. Al doe ik wel vaak wat royaler groente in een schotel, als ik merk dat ik anders overhoud.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_149212626
Ja, wij zijn ook kleine eters, dus zelfs zonder alle groente in het gerecht te verwerken houden we vaak een éénspersoons-portie eten over. Dat gaat dan de vriezer in of eet ik een dag later als lunch.
freedom is just another word for nothing left to lose
pi_149213823
Over volgende week, er staat dit in de mail van HF:

"Helaas zitten er, door logistieke problemen, bij een aantal van jullie geen naanbrood en geen zwarte bonen in de box. Gelukkig hebben wij hier goede vervangers voor gevonden, die uitstekend bij de chili passen. Zo maakt onze bakker een kruidige ciabatta. Let wel goed op tijdens het bakken van de ciabatta: de bereidingstijd is namelijk anders dan in het receptenboekje staat aangegeven. Verwarm de oven voor op 210 graden en bak het brood 6 - 8 minuten in de voorverwarmde oven."
Make my day!
pi_149214062
Chiabatta past net zo niet bij chili als naanbrood. :D
  vrijdag 30 januari 2015 @ 17:14:00 #164
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_149214363
Idd, doe er dan pitabrood bij of iets dergelijks.
Of geef gewoon toe dat het een ruk alternatief is, maar wel eetbaar :D
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_149214833
Maar hoe vervangen ze de zwarte bonen? Lijkt me wel een essentieel onderdeel.
Make my day!
  vrijdag 30 januari 2015 @ 17:53:29 #166
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_149215214
Oh dat lees ik net pas. Bruine bonen gok ik :')
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_149215844
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 januari 2015 17:36 schreef agter het volgende:
Maar hoe vervangen ze de zwarte bonen? Lijkt me wel een essentieel onderdeel.
Kidney?
Of moeten jullie allemaal chili maken met kapucijners _O- of doperwten _O-
pi_149217301
Slappe hap die zoete rijst met ei...
pi_149218359
Krijg een mail en sms van Maaike, dat de box morgen wordt geleverd en rekening houdend met weersomstandigheden.
Dus...pauze gold voor één week en gaat automatisch weer op Aan, de week na de pauze.

OK.
Buurman (70+) de info meegegeven. Die vindt ( bijzonder) koken leuk het laatste jaar.

Vandaag de orzo en tomaten en paprika etc. gegeten. Prima te doen en vullend :Y)
Eerlijk gezegd wel een zachtgekookt eitje erbij gedaan.
pi_149218546
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 januari 2015 19:59 schreef AnneX het volgende:
Krijg een mail en sms van Maaike, dat de box morgen wordt geleverd en rekening houdend met weersomstandigheden.
Dus...pauze gold voor één week en gaat automatisch weer op Aan, de week na de pauze.

OK.
Buurman (70+) de info meegegeven. Die vindt ( bijzonder) koken leuk het laatste jaar.

Vandaag de orzo en tomaten en paprika etc. gegeten. Prima te doen en vullend :Y)
Eerlijk gezegd wel een zachtgekookt eitje erbij gedaan.
Wat bedoel je met pauze?
Die is toch zo lang als je rode weken op je kalender maakt?
Make my day!
  vrijdag 30 januari 2015 @ 20:11:35 #171
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_149218782
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 januari 2015 19:59 schreef AnneX het volgende:
Krijg een mail en sms van Maaike, dat de box morgen wordt geleverd en rekening houdend met weersomstandigheden.
Dus...pauze gold voor één week en gaat automatisch weer op Aan, de week na de pauze.

Alles staat automatisch op "aan", tenzij jij het groene vakje rood maakt, dus pauze.
Dus je hebt zelf maar een week gepauzeerd :+
Je kan ook alle vakjes van de weken rood maken, dan heb je maanden pauze :P
Rayen 2½ jaar!
  vrijdag 30 januari 2015 @ 20:31:43 #172
267651 Klaploper
Wetenschappelijk onderzoeker
pi_149219420
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 januari 2015 18:26 schreef computergirl het volgende:

[..]

Kidney?
Of moeten jullie allemaal chili maken met kapucijners _O-
Lekker juist!
Ik vecht met zwervers voor mijn plezier. Binnenkort ook op YouTube!
pi_149220962
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2015 20:11 schreef TimeJumper het volgende:

[..]

Alles staat automatisch op "aan", tenzij jij het groene vakje rood maakt, dus pauze.
Dus je hebt zelf maar een week gepauzeerd :+
Je kan ook alle vakjes van de weken rood maken, dan heb je maanden pauze :P
Ja, moet even wennen. B-)
  vrijdag 30 januari 2015 @ 21:42:39 #174
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_149222013
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 januari 2015 21:12 schreef AnneX het volgende:

[..]

Ja, moet even wennen. B-)
;)
Onbewust had je gewoon al een keus gemaakt, je wilde maar 1 week pauzeren :+
Rayen 2½ jaar!
pi_149222994
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2015 21:42 schreef TimeJumper het volgende:

[..]

;)
Onbewust had je gewoon al een keus gemaakt, je wilde maar 1 week pauzeren :+
O+
pi_149227421
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2015 19:24 schreef Trusten het volgende:
Slappe hap die zoete rijst met ei...
Heb je nog een idee voor een toevoeging?
Spoilers!
pi_149227657
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 januari 2015 00:51 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Heb je nog een idee voor een toevoeging?
Het hele zakje kruiden gebruiken.
Make my day!
pi_149230696
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 januari 2015 01:02 schreef agter het volgende:

[..]

Het hele zakje kruiden gebruiken.
Zou een winterpeen en wat rozijntjes het ook beter maken?
Spoilers!
pi_149230928
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 januari 2015 00:51 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Heb je nog een idee voor een toevoeging?
Ipv een kwart (obv 2 personen) bouillionblokje minimaal een halve gebruiken. En extra kerriepoeder gebruiken.
pi_149230936
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 januari 2015 09:51 schreef Lucky_Strike het volgende:
Zou een winterpeen en wat rozijntjes het ook beter maken?
Rozijnen passen er prima in, wortel lijkt me niet veel toevoegen aangezien er ook al blokjes bataat in zitten
pi_149231048
Ik zal naar je luisteren Trusten :Y)
Spoilers!
pi_149232086
Hoe zit dat met die gratis boxen die je weg mag geven? Moet de ontvanger dan ook precies dezelfde box kiezen als ik heb of kun je het aantal personen en maaltijden aanpassen?
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_149232229
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 januari 2015 11:23 schreef Cat22 het volgende:
Hoe zit dat met die gratis boxen die je weg mag geven? Moet de ontvanger dan ook precies dezelfde box kiezen als ik heb of kun je het aantal personen en maaltijden aanpassen?
Ik dacht standaard een 3 dagen box voor 2 personen. Zelf heb ik de 5 dagen box voor 2 personen.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  zaterdag 31 januari 2015 @ 11:42:33 #184
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_149232535
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 januari 2015 11:29 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik dacht standaard een 3 dagen box voor 2 personen. Zelf heb ik de 5 dagen box voor 2 personen.
:N Had zelf de gratis box bij 5 dagen voor 2 personen
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_149232621
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 januari 2015 11:42 schreef Maraca het volgende:
:N Had zelf de gratis box bij 5 dagen voor 2 personen
Je had een gratis 5 dagen box?

Wat ik bedoelde is dat de gratis box een 3 dagen box is en ik zelf een 5 dagen box koop.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  zaterdag 31 januari 2015 @ 11:46:52 #186
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_149232631
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 januari 2015 11:46 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Je had een gratis 5 dagen box?

Wat ik bedoelde is dat de gratis box een 3 dagen box is en ik zelf een 5 dagen box koop.
Ik had een gratis 5 dagen box ja :)
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_149232769
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 januari 2015 11:46 schreef Maraca het volgende:
Ik had een gratis 5 dagen box ja :)
Oh, wat vaag, dan is dat ook steeds anders dus.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_149232784
quote:
Ik dacht standaard een 3 dagen box voor 2 personen. Zelf heb ik de 5 dagen box voor 2 personen.
Nope, degene die een gratis box neemt kan ook de 5 dagen box gratis nemen. Ik weet alleen niet in hoeverre dat afhangt van het abo van de gever
pi_149232827
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 januari 2015 11:46 schreef Maraca het volgende:

[..]

Ik had een gratis 5 dagen box ja :)
Maar hoe werkt dat dan? Jij krijgt een mail van HF met de box die zij voor je uitgezocht hebben (qua hoeveelheid) en jij geeft de bezorgdatum op? Of kun je vrijelijk kiezen uit de combos van boxen en aantal personen en voer je bij je bestellling een code in waardoor je de eerste box gratis krijgt?
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_149234535
wij hebben zo'n gratis code via hier gekregen. En ik kon zonder problemen een 6 persoons box voor 5 dagen bestellen. Het is alleen net als bij de andere kortingscodes, minimale afname is 2 boxen. Dus het is dan soort van 2e gratis.

Vandaag voor de eerste keer bezorgd. Wat leuk! 6 personen is gewoon 2x een 3 persoonsbox. Maar jemig, 2x verse spinazie in een week betekend dat mijn koelkast nu vol ligt met verse spinazie.

Hebben jullie het vaker dat de aangegeven volgorde aanhouden juist niet lukt ivm de houdbaarheid?? De broodjes die erbij zitten voor maaltijd 5 zijn maar 4 dagen houdbaar vanaf levering.

Zo dus maar even puzzelen met de volgorde.
pi_149234866
Ik mag 3 gratis boxen weggeven. Als er iemand interresse heef stuur mij dan een persoonlijk berichtje.
pi_149234869
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 januari 2015 13:07 schreef p_iglet het volgende:
wij hebben zo'n gratis code via hier gekregen. En ik kon zonder problemen een 6 persoons box voor 5 dagen bestellen. Het is alleen net als bij de andere kortingscodes, minimale afname is 2 boxen. Dus het is dan soort van 2e gratis.
De gratis box voor 3 dagen die ik weg kon geven had dus géén 'minimaal 2 boxen' restrictie. Gewoon echt een gratis box. En dat mocht ook zonder lid te worden zijn.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_149234894
Ah leuk! Wist niet dat die optie ook bestond.
pi_149234927
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 januari 2015 13:25 schreef p_iglet het volgende:
Ah leuk! Wist niet dat die optie ook bestond.
Bij de bestelling moest je wel 1 euro 'betalen' via iDeal, maar die kreeg je dus gewoon weer terug.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_149235099
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 januari 2015 13:24 schreef Isabeau het volgende:

[..]

De gratis box voor 3 dagen die ik weg kon geven had dus géén 'minimaal 2 boxen' restrictie. Gewoon echt een gratis box. En dat mocht ook zonder lid te worden zijn.
Die is tof! :D ^O^

Ik heb de box waarbij je lid moet worden en minimale afname van twee stuks, aanbod geldt 13 dagen. Ik vraag eerst rond in de vriendenkring, als ik over heb komt het nog hier.

Net de laatste kop soep gegeten, de gepofte pompoenpitten blijven briljant _O_

Vanavond de worstjes maken, blij dat ik komende week gepauzeerd heb, want hier eet ik weer twee dagen van, ik heb nog groenten zat over en eet komende week minimaal twee dagen buiten de deur. Wel fijn hoe dat werkt, zonder gedoe pauzeren zonder extra kosten. ^O^
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_149236306
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 januari 2015 13:07 schreef p_iglet het volgende:
wij hebben zo'n gratis code via hier gekregen. En ik kon zonder problemen een 6 persoons box voor 5 dagen bestellen. Het is alleen net als bij de andere kortingscodes, minimale afname is 2 boxen. Dus het is dan soort van 2e gratis.

Vandaag voor de eerste keer bezorgd. Wat leuk! 6 personen is gewoon 2x een 3 persoonsbox. Maar jemig, 2x verse spinazie in een week betekend dat mijn koelkast nu vol ligt met verse spinazie.

Hebben jullie het vaker dat de aangegeven volgorde aanhouden juist niet lukt ivm de houdbaarheid?? De broodjes die erbij zitten voor maaltijd 5 zijn maar 4 dagen houdbaar vanaf levering.

Zo dus maar even puzzelen met de volgorde.
als je ruimte hebt in de vriezer, dan zou ik de broodjes invriezen. Doe ik ook, want meestal zijn juist de ingrediënten voor de bijbehorende soep lang houdbaar. Vaak vries ik ook het vlees direct in.
pi_149237131
Ik heb nog 1 code voor een gratis box en 3 xodes voor 20 euro korting. Stuur maar een berichtje voor de codes.
pi_149245232
Net Honig Lasagne gegeten (want box twee weken op pauze ivm vakantie). Hebben dit echt redelijk vaak gegeten voor HelloFresh, maar het smaakte ons allebei niet :P
pi_149257258
Morgen komt mijn eerste box toe! Zo spannend! Ik ben vooral begonnen omdat ik nogal lui werd met koken en we dus ook niet meer zo gezond eten. Ik kook voorlopig voor twee, de dochters zijn 0 en 1, en eten warm op de opvang 's middags.
Ik vind het wel enorm spijtig dat we ciabatta ipv Naan krijgen, dat is helemaal niet hetzelfde. Gebeurt dat vaak?
  zondag 1 februari 2015 @ 11:15:43 #200
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_149257300
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 januari 2015 20:35 schreef Trusten het volgende:
Net Honig Lasagne gegeten (want box twee weken op pauze ivm vakantie). Hebben dit echt redelijk vaak gegeten voor HelloFresh, maar het smaakte ons allebei niet :P
Wat is een honig lasagne? Een shake&bake lasagne?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_149257338
Ach, naan ligt nog in de keukenkast hier.
En dan eet ik de ciab wel een keer met lunch van de week.

Wél een beetje flexibel blijven. (8>

I.p.v. Witte champignos heb ik liever de kastanje champ. met een bite.
En jullie?
Dat ga ik feedbacken.
w/

En dank @ ben w/
pi_149257354
quote:
1s.gif Op zondag 1 februari 2015 11:15 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Wat is een honig lasagne? Een shake&bake lasagne?
Haha sorry, is lasagne waarbij de saus (zowel de tomatensaus als de bechamel) is gemaakt met behulp van een zakje poeder. Dus gehakt bakken, groentepakket erbij, water en mix erbij. Klaar saus.

Aten voor HelloFresh al niet heel vaak meer zakjes/pakjes, maar de lasagne van Honig vond met name mijn vriend wel lekker. Was dus ook datgene wat hij graag wilde eten / 'gemist' had in 10 weken HelloFresh. Had het zelfs nog wat gepimpt met echte tomaten door de saus. Maar het viel ons beiden echt heel erg tegen :P, smaakloos, melig...

pi_149257561
Haha, ik heb vaak naar die doosjes lasagne staan kijken, maar eentje uit de koeling is nog makkelijker. Het ging echt wel de verkeerde kant uit, ik kook nochtans wel graag.

Ik lust zowel witte als kastanjechampignons graag, maar ik denk dat de kastanjechampignons duurder zijn?
pi_149257739
quote:
0s.gif Op zondag 1 februari 2015 11:18 schreef Trusten het volgende:

[..]

Haha sorry, is lasagne waarbij de saus (zowel de tomatensaus als de bechamel) is gemaakt met behulp van een zakje poeder. Dus gehakt bakken, groentepakket erbij, water en mix erbij. Klaar saus.

Aten voor HelloFresh al niet heel vaak meer zakjes/pakjes, maar de lasagne van Honig vond met name mijn vriend wel lekker. Was dus ook datgene wat hij graag wilde eten / 'gemist' had in 10 weken HelloFresh. Had het zelfs nog wat gepimpt met echte tomaten door de saus. Maar het viel ons beiden echt heel erg tegen :P, smaakloos, melig...

[ afbeelding ]
Haha, kan ik me wel voorstellen. Vers gemaakt is zó veel lekkerder! En bij lasagne win je echt niet zo veel met een pakje, volgens mij. Ik had toevallig ook lasagne gisteren: uitje, knoflook, gehakt, champignons, wat wortel en paprika die we nog hadden liggen, tomaat uit blik, kruiden, uurtje laten sudderen, bechamelsaus maken, alles in een lasagneschaal stapelen en in de oven. Een Italiaan zal het vast geen lasagne vinden, maar wij hebben ervan gesmuld (behalve mijn zoon van 3, die naar zijn bord keek, de bijgeleverde komkommer opat, verklaarde geen honger te hebben, en het vertikte een hap te proeven, terwijl hij dol is op alle soorten pasta).
  zondag 1 februari 2015 @ 11:51:10 #205
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_149257907
Had eergisteren ook lasagna gemaakt
Voor twee personen
Bechamel
50 gram bloem,
50 gram boter
Deze gegaard, beetje bij beetje 750 cc melk erbij en deze 10 minuten laten koken (zachtjes) op smaak gebracht met zout, peper en nootmuskaat.
Daarna een stuk blauwschimmel erin gesmolten
Pak spinazie (hele bladeren, pond) ontdooit,
Laagjes bechamel, lasagnevellen, spinazie gestapeld en afgedekt met bechamel en wat gerapte kaas.

Heb je geen honig bij nodig.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_149258567
quote:
0s.gif Op zondag 1 februari 2015 11:51 schreef Pietverdriet het volgende:
Had eergisteren ook lasagna gemaakt
Voor twee personen
Bechamel
50 gram bloem,
50 gram boter
Deze gegaard, beetje bij beetje 750 cc melk erbij en deze 10 minuten laten koken (zachtjes) op smaak gebracht met zout, peper en nootmuskaat.
Daarna een stuk blauwschimmel erin gesmolten
Pak spinazie (hele bladeren, pond) ontdooit,
Laagjes bechamel, lasagnevellen, spinazie gestapeld en afgedekt met bechamel en wat gerapte kaas.

Heb je geen honig bij nodig.
Welke lasagnevellen gebruik jij?
Make my day!
pi_149260700
Laatste worstje+aardappeltjes gegeten met een gesmoord koolprutje. :9

Morgen restje zalm uit de diepvries met de rest van de bloemkool. Wel even wennen, zelf nadenken over het menu. _O-
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  zondag 1 februari 2015 @ 14:36:48 #208
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_149262617
quote:
1s.gif Op zondag 1 februari 2015 12:20 schreef agter het volgende:

[..]

Welke lasagnevellen gebruik jij?
Deze waren van de Aldi hier in D, italiaanse week
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_149266675
quote:
0s.gif Op zondag 1 februari 2015 11:51 schreef Pietverdriet het volgende:
Had eergisteren ook lasagna gemaakt
Klinkt lekker :) maar kan opzich wel lasagne maken zonder pakje. Alleen 'vroeger' vond ik het nog wel eens makkelijk/snel. Hoewel ik met die pakje lasagne ook een half uur bezig was ;)

Anyway....mis HelloFresh dus al haha
pi_149266727
We zouden de box vandaag om 18.00 uur krijgen, maar ze stonden net al voor de deur. Gelukkig waren we wel thuis, maar twee uur eerder dan aangekondigd, is toch niet heel fijn. Maar goed, nu ligt de koelkast vol spinazie :+ . Die hele koolraap slachten wordt ook nog wel een uitdaging, denk ik.
pi_149268585
Hier ook al en half u en zou tond half acht komen.
Wij waren niet thuis en ze belden dat t bij de achterdeur is gezet.
Ben benieuwd zo.....
pi_149269012
quote:
0s.gif Op zondag 1 februari 2015 16:24 schreef Bleie het volgende:
We zouden de box vandaag om 18.00 uur krijgen, maar ze stonden net al voor de deur. Gelukkig waren we wel thuis, maar twee uur eerder dan aangekondigd, is toch niet heel fijn. Maar goed, nu ligt de koelkast vol spinazie :+ . Die hele koolraap slachten wordt ook nog wel een uitdaging, denk ik.
Dat gebeurt bij mij ook iets te vaak en ben ik absoluut niet blij mee. Leer plannen!
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  zondag 1 februari 2015 @ 18:05:28 #213
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_149269650
Als je de halve zondag moet zitten wachten tot ze komen is inderdaad wel een groot voordeel van Hello fresh weg natuurlijk
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_149269676
Ik lees in t boekje een 20 Euro kortingscod voor vrienden en zelf 12 euro korting.
Afgelopen week al code naar vrienden gedaan en 20 Euro korting op de volgende box. Mooi meegenomen.
pi_149270082
quote:
0s.gif Op zondag 1 februari 2015 18:06 schreef het-is-mij het volgende:
Ik lees in t boekje een 20 Euro kortingscod voor vrienden en zelf 12 euro korting.
Afgelopen week al code naar vrienden gedaan en 20 Euro korting op de volgende box. Mooi meegenomen.
Ik heb 1 kortingscode nooit ontvangen :7 Diegene die de box besteld had wel, ik niet.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_149270812
quote:
0s.gif Op zondag 1 februari 2015 18:20 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik heb 1 kortingscode nooit ontvangen :7 Diegene die de box besteld had wel, ik niet.
Zeg dat dan! Was het mjn box?
Ik had hullie erover gemaild! en het werd per omgaande gecorrigeerd.

De koolraap is inderdaad slachten.
En alles uiteindelijk samen in éen pan, wordt vast wel lekker.
Eigenlijk had ik bij nader inzien van de kipgehakt twee burgers moeten maken. :Y)

Blurp...het was smakelijk en ruim voldoende voor drie pp!
Dus morgen bij de lunch een lekkere hap!

[ Bericht 3% gewijzigd door AnneX op 01-02-2015 19:10:10 ]
pi_149284129
quote:
1s.gif Op zondag 1 februari 2015 18:41 schreef AnneX het volgende:
Zeg dat dan! Was het mjn box? Ik had hullie erover gemaild! en het werd per omgaande gecorrigeerd.
:Y en je had er al achteraan gemaild.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_149296986
quote:
0s.gif Op zondag 1 februari 2015 17:42 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Dat gebeurt bij mij ook iets te vaak en ben ik absoluut niet blij mee. Leer plannen!
Ja je zou toch denken dat dat tegenwoordig met de navigatie e.d. niet zo'n probleem zou moeten zijn?
pi_149297000
We hebben hier 3 kortingscodes gekregen van zalando, elysium en douglas.
pi_149297025
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 14:27 schreef het-is-mij het volgende:
We hebben hier 3 kortingscodes gekregen van zalando, elysium en douglas.
Net als ieder ander. Wekelijks. Al maaaanden lang.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  maandag 2 februari 2015 @ 14:53:20 #221
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_149297777
Receptje met de zalm/spinazie/spaghetti was wel lekker. Niet heel bijzonder, maar wel extreem makkelijk.

Snel maar even op zondag gemaakt om van die 20000 m³ bladspinazie af te komen...
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  maandag 2 februari 2015 @ 16:46:42 #222
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_149300791
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 14:27 schreef het-is-mij het volgende:
We hebben hier 3 kortingscodes gekregen van zalando, elysium en douglas.
Douglas? Wat voor één? Heb nog cadeaukaarten van mijn kerstpakket :P
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_149301499
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 14:28 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Net als ieder ander. Wekelijks. Al maaaanden lang.
Ik maak ze niet eens meer open :')

Couscous was lekker! :9
Everyone I know is getting married or pregnant, I'm just getting more awesome.
pi_149306242
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 16:46 schreef Maraca het volgende:

[..]

Douglas? Wat voor één? Heb nog cadeaukaarten van mijn kerstpakket :P
Niet geldig in combi met cadeau kaarten etc ;-)

Hier was man iets uitgeschoten met de citroen bij de couscous, beetje jammer.
pi_149306699
Nu begrijp ik wat jullie bedoelen met die bergen spinazie... Koelkast vol!!

De box kwam een half uur te vroeg (half 8 ipv tussen 8 en 10). Kwam goed uit nu maar als we een keer niet thuis zijn....
pi_149307175
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 20:06 schreef benkruk het volgende:
Nu begrijp ik wat jullie bedoelen met die bergen spinazie... Koelkast vol!!

De box kwam een half uur te vroeg (half 8 ipv tussen 8 en 10). Kwam goed uit nu maar als we een keer niet thuis zijn....
Ze mogen een uur te vroeg zijn hè ;) Maar bij mij wel eens bijna 3 uur te vroeg. Vandaar dat: leer plannen!! Want 3 uur vind ik iets totaal anders dan een uur speling.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_149307385
Hier vandaag de spaghetti met spinazie en zalm. Man had gekookt, en die had maar wat meer spinazie gedaan, want anders krijgen we dat nooit op. Was lekker verder, al zal volkoren pasta nooit helemaal mijn ding worden.
pi_149309709
De couscous met kip was goed gelukt! En niet heel moeilijk.
pi_149309869
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 20:18 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ze mogen een uur te vroeg zijn hè ;) Maar bij mij wel eens bijna 3 uur te vroeg. Vandaar dat: leer plannen!! Want 3 uur vind ik iets totaal anders dan een uur speling.
De aangegeven tijd was 21:00 uur (met een uur speling maakt tussen 20:00 en 22:00). Ze stonden 19:30 aan de deur..
pi_149311144
quote:
1s.gif Op maandag 2 februari 2015 21:20 schreef benkruk het volgende:

[..]

De aangegeven tijd was 21:00 uur (met een uur speling maakt tussen 20:00 en 22:00). Ze stonden 19:30 aan de deur..
Wen er maar vast aan.. :+
Make my day!
pi_149311413
Ik heb nu 8 weken een box en ik heb nog nooit meer dan 45 minuten afwijking in de tijd gehad.
Spoilers!
pi_149311428
Bij ons was de aangegeven tijd kwart voor negen maar ze waren er al om 6, zelfs niet binnen het tijdsblok dat we gekozen hadden. Echt geluk dat er al iemand thuis was.

De spaghetti gemaakt, is ok maar niet speciaal. Ik kijk al enorm uit naar de couscous van morgen! Proef je het kippengehakt? Het lijkt inderdaad weinig.
pi_149312701
Het is gekruid ! kippengehakt en geeft een prettige smaak aan de couscous plus
de rest.
Uiteindelijk vanavond nog een keer gegeten met 2 pp. zoveel was er over :Y)

Alleen..hoe kan kippengehakt ook nog rood zijn? van de kruiden misschien...
Kip is toch wit vlees :?
pi_149312864
quote:
1s.gif Op maandag 2 februari 2015 22:21 schreef AnneX het volgende:
Het is gekruid ! kippengehakt en geeft een prettige smaak aan de couscous plus
de rest.
Uiteindelijk vanavond nog een keer gegeten met 2 pp. zoveel was er over :Y)

Alleen..hoe kan kippengehakt ook nog rood zijn? van de kruiden misschien...
Kip is toch wit vlees :?
Paprikapoeder?
Make my day!
pi_149314494
Kipfilet is wit ja, de rest van het vlees aan een kip is rozig na bereiding.
Spoilers!
  dinsdag 3 februari 2015 @ 08:39:51 #236
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_149318091
quote:
1s.gif Op maandag 2 februari 2015 19:55 schreef het-is-mij het volgende:

[..]

Niet geldig in combi met cadeau kaarten etc ;-)

Hier was man iets uitgeschoten met de citroen bij de couscous, beetje jammer.
Daarmee bedoelen ze dat je het niet kunt gebruiken om cadeaukaarten mee te kopen. Je mag ze wel gebruiken. Eindelijk een nuttige kortingscode in de box _O-

En holy crap wat veel spinazie :o Nou ja, als er wat overblijft kan ik mooi groentesmoothies maken :9
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
  dinsdag 3 februari 2015 @ 08:46:08 #237
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_149318164
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 08:39 schreef Maraca het volgende:

[..]

Daarmee bedoelen ze dat je het niet kunt gebruiken om cadeaukaarten mee te kopen. Je mag ze wel gebruiken. Eindelijk een nuttige kortingscode in de box _O-

En holy crap wat veel spinazie :o Nou ja, als er wat overblijft kan ik mooi groentesmoothies maken :9
Wat is veel? Verse spinazie slinkt enorm
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_149318179
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 08:46 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Wat is veel? Verse spinazie slinkt enorm
Precies, het leek veel maar waren 4 bakken van 125 gram voor 2 gerechten.
Everyone I know is getting married or pregnant, I'm just getting more awesome.
  dinsdag 3 februari 2015 @ 08:54:41 #239
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_149318269
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 08:47 schreef CountingStars het volgende:

[..]

Precies, het leek veel maar waren 4 bakken van 125 gram voor 2 gerechten.
Een pond?
Dat eten wij per persoon (spinazie is dan ook vreselijk lekker)
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  dinsdag 3 februari 2015 @ 08:58:05 #240
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_149318314
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 08:46 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Wat is veel? Verse spinazie slinkt enorm
Klopt, maar het couscous gerecht is bijvoorbeeld al geschikt om 2x van te eten. Dus dan blijft er wat over omdat ik het gerecht niet nog een keer ga maken :Y Het zal niet veel zijn, maar het zou mij verbazen als alles opgaat.
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_149318511
De spinazie was eerder veel in de koelkast dan veel in de pan :Y Het leek wel kerst zo vol als mijn koelkast zat.
Spoilers!
pi_149364066
Super week qua gerechten deze week, vandaag de chilli,,was heerlijk! Hou van pittig dus zaadjes van rode peper erin gedaan :9 Jammer dat het naan brood niet werd geleverd deze week
Everyone I know is getting married or pregnant, I'm just getting more awesome.
pi_149364782
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2015 18:40 schreef CountingStars het volgende:
Super week qua gerechten deze week, vandaag de chilli,,was heerlijk! Hou van pittig dus zaadjes van rode peper erin gedaan :9 Jammer dat het naan brood niet werd geleverd deze week
Die leek mij ook lekker, maar we hadden de driedagenbox. -O-

Wij hadden vandaag de couscous. Heerlijk!
pi_149364869
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 08:47 schreef CountingStars het volgende:

[..]

Precies, het leek veel maar waren 4 bakken van 125 gram voor 2 gerechten.
Maar voor 1 van de gerechten heb je sowieso 3 bakken nodig :).
pi_149365444
Het lekkerste deze week vond ik de Chili. Wat heerlijk met die Turkse yoghurt en kerriekruiden!
Make my day!
pi_149365547
Make my day!
pi_149365799
Zijn de currykruiden degene die er vaak bijzitten (ongeveer zoals kerriepoeder)?
pi_149365918
De krieltjes/sperciebonen salade was prima van smaak.
Ook een verrassing.

En eigenlijk voor mij / ons meer een zomergerecht..

"Veel" werk trouwens: al die krieltjes twee keer door mijn handen: eerst schoonborstelen en dan in kwarten snijden. Zzzzzennnn. :7
  woensdag 4 februari 2015 @ 19:32:36 #249
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_149365975
quote:
Ziet er goed uit!
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
  donderdag 5 februari 2015 @ 14:48:41 #250
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_149388477
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2015 19:27 schreef Trusten het volgende:
Zijn de currykruiden degene die er vaak bijzitten (ongeveer zoals kerriepoeder)?
Alle kruiden zitten er toch altijd bij.

Ik kreeg net een vragenlijst van HF. Daarin werd ook gevraagd welke van de boxen ik ook zou willen hebben. En dan hebben ze het over een toetjesbox, een family box aangepast op kinderen, een snackbox (die wil ik wel :P ) een box met extra vlees/vis ( die wil ik ook :9 ) een glutenvrije box en zo verder.
Misschien gaan ze wel uitbreiden ;)
Rayen 2½ jaar!
  donderdag 5 februari 2015 @ 14:52:35 #251
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_149388589
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 14:48 schreef TimeJumper het volgende:

[..]

Alle kruiden zitten er toch altijd bij.

Ik kreeg net een vragenlijst van HF. Daarin werd ook gevraagd welke van de boxen ik ook zou willen hebben. En dan hebben ze het over een toetjesbox, een family box aangepast op kinderen, een snackbox (die wil ik wel :P ) een box met extra vlees/vis ( die wil ik ook :9 ) een glutenvrije box en zo verder.
Misschien gaan ze wel uitbreiden ;)
Die kreeg ik ook *O* Ontbijtbox (voornamelijk benieuwd naar de recepten :@) en snackbox ftw!
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_149388734
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 14:48 schreef TimeJumper het volgende:

Alle kruiden zitten er toch altijd bij.

Ik heb deze week geen HelloFresh maar wil wel graag de chili maken. Vroeg me daarom (voor de zekerheid) af of de currykruiden die erbij zatten dezelfde (gelige) currykruiden waren die er wel vaker bij zitten?
pi_149388760
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 14:48 schreef TimeJumper het volgende:

[..]

Alle kruiden zitten er toch altijd bij.

Ik kreeg net een vragenlijst van HF. Daarin werd ook gevraagd welke van de boxen ik ook zou willen hebben. En dan hebben ze het over een toetjesbox, een family box aangepast op kinderen, een snackbox (die wil ik wel :P ) een box met extra vlees/vis ( die wil ik ook :9 ) een glutenvrije box en zo verder.
Misschien gaan ze wel uitbreiden ;)
Oh wat cool! Ik heb de vragenlijst niet ontvangen.

Toetjesbox O+
Everyone I know is getting married or pregnant, I'm just getting more awesome.
pi_149388778
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 14:56 schreef Trusten het volgende:

[..]

Ik heb deze week geen HelloFresh maar wil wel graag de chili maken. Vroeg me daarom (voor de zekerheid) af of de currykruiden die erbij zatten dezelfde (gelige) currykruiden waren die er wel vaker bij zitten?
:Y Die ja, wellicht nog over van een andere week? :D Ik vond de chili echt heerlijk, die bewaar ik echt om het zelf nogmaals te maken :9
Everyone I know is getting married or pregnant, I'm just getting more awesome.
pi_149388792
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 14:56 schreef Trusten het volgende:

[..]

Ik heb deze week geen HelloFresh maar wil wel graag de chili maken. Vroeg me daarom (voor de zekerheid) af of de currykruiden die erbij zatten dezelfde (gelige) currykruiden waren die er wel vaker bij zitten?
Ja, die iet wat zoete currykruiden zijn het.
Make my day!
pi_149388817
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 14:48 schreef TimeJumper het volgende:

[..]

Alle kruiden zitten er toch altijd bij.

Ik kreeg net een vragenlijst van HF. Daarin werd ook gevraagd welke van de boxen ik ook zou willen hebben. En dan hebben ze het over een toetjesbox, een family box aangepast op kinderen, een snackbox (die wil ik wel :P ) een box met extra vlees/vis ( die wil ik ook :9 ) een glutenvrije box en zo verder.
Misschien gaan ze wel uitbreiden ;)
onder hun huidige klanten zullen ze weinig animo vinden voor een glutenvrije box (want als je glutenvrij eet is HF nu totaal ongeschikt), maar ik weet wel aantal mensen die dat zouden willen
pi_149390088
quote:
Zo, die heb ik even gepauzeerd. De gerechten staan me niet echt aan. En ik wil graag weer eens zelf koken.
Spoilers!
pi_149392599
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 15:37 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Zo, die heb ik even gepauzeerd. De gerechten staan me niet echt aan. En ik wil graag weer eens zelf koken.
Noms juist!
Alleen even de cordon blue uit de kip weglaten. :P

Boxen met soep vind ik altijd wel fijn, denk ik. Die kan ik ook makkelijk als lunch eten, en dan heb ik weer meer avonden over om restjes op te maken.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_149393537
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 16:59 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Noms juist!
Alleen even de cordon blue uit de kip weglaten. :P

Boxen met soep vind ik altijd wel fijn, denk ik. Die kan ik ook makkelijk als lunch eten, en dan heb ik weer meer avonden over om restjes op te maken.
Ik ben al een paar weken een lijstje aan het maken met dingen die ik graag weer eens zou koken dus een weekje HF is helemaal niet vervelend ;)

Spaanse gnocchischotel
Pompoencurry met kikkererwten
Doperwtrisotto met een of ander visje
Linzenschotel met chorizo
Nog 1,5 week om een vijfde gerecht te verzinnen :9
Spoilers!
pi_149395510
Deze week bevielen tot nu toe de aardappel salade met sla en boontjes erg goed en de pasta met ham.
couscous teveel citroen en bij de spaghetti vonden we de pesto wat te overheersend.
pi_149395757
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 18:39 schreef het-is-mij het volgende:
Deze week bevielen tot nu toe de aardappel salade met sla en boontjes erg goed en de pasta met ham.
couscous teveel citroen en bij de spaghetti vonden we de pesto wat te overheersend.
De pesto overheersend? Wij vonden het geheel wat flauw, maar wel prima te eten.
  donderdag 5 februari 2015 @ 19:13:03 #262
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_149396691
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 14:56 schreef Trusten het volgende:

[..]

Ik heb deze week geen HelloFresh maar wil wel graag de chili maken. Vroeg me daarom (voor de zekerheid) af of de currykruiden die erbij zatten dezelfde (gelige) currykruiden waren die er wel vaker bij zitten?
Ohw sorry helemaal verkeerd begrepen. ;)
Rayen 2½ jaar!
pi_149396884
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 14:48 schreef TimeJumper het volgende:

[..]

Alle kruiden zitten er toch altijd bij.

Ik kreeg net een vragenlijst van HF. Daarin werd ook gevraagd welke van de boxen ik ook zou willen hebben. En dan hebben ze het over een toetjesbox, een family box aangepast op kinderen, een snackbox (die wil ik wel :P ) een box met extra vlees/vis ( die wil ik ook :9 ) een glutenvrije box en zo verder.
Misschien gaan ze wel uitbreiden ;)
Niet gekregen, maar ik ben wel benieuwd naar wat ze dan voor maaltijden in de family box zouden aanbieden. Aan de ene kant is de huidige box namelijk redelijk ongeschikt voor mijn kinderen (weinig soorten groenten en vlees die ze eten), maar het zijn wel maaltijden waarvan ik graag wil dat mijn kinderen ze leren eten. En wat kinderen in Nederlandse restaurants aan kindermenu's aanbieden vind ik over het algemeen dieptreurig.
pi_149400580
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 14:48 schreef TimeJumper het volgende:

[..]

Alle kruiden zitten er toch altijd bij.

Ik kreeg net een vragenlijst van HF. Daarin werd ook gevraagd welke van de boxen ik ook zou willen hebben. En dan hebben ze het over een toetjesbox, een family box aangepast op kinderen, een snackbox (die wil ik wel :P ) een box met extra vlees/vis ( die wil ik ook :9 ) een glutenvrije box en zo verder.
Misschien gaan ze wel uitbreiden ;)
De enquête heb ik ook gehad. Ik zou best graag een low-carb box willen. De koolhydraten zijn voor ons nu vaak te veel, waardoor we dus te weinig groente (uitgaande van het Voedingscentrum) eten als het er door heen zit. Maar de luxe of snackbox zou ik best willen proberen.
pi_149465074
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 19:18 schreef Bleie het volgende:

[..]

Niet gekregen, maar ik ben wel benieuwd naar wat ze dan voor maaltijden in de family box zouden aanbieden. Aan de ene kant is de huidige box namelijk redelijk ongeschikt voor mijn kinderen (weinig soorten groenten en vlees die ze eten), maar het zijn wel maaltijden waarvan ik graag wil dat mijn kinderen ze leren eten. En wat kinderen in Nederlandse restaurants aan kindermenu's aanbieden vind ik over het algemeen dieptreurig.
In de e-mail van vrijdag over de box van deze week zat bij mij wel een link met een vragenlijst. Of heb je deze week op pauze? Ben benieuwd wat eruit gaat komen qua boxen.
Everyone I know is getting married or pregnant, I'm just getting more awesome.
pi_149465108
Hmm, op de HF Facebook pagina staat een reactie van ene Kristel. Inclusief filmpje.
Met een levende worm die uit de vis kwam. :o
Ik denk dat ik de vis maar goed ga doorbakken.
Make my day!
  zondag 8 februari 2015 @ 09:56:00 #267
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_149465132
Ja dat kan gewoon, heeft niks met HF zelf te maken.
Zijn wel meer topics op fok over geweest.
Als je het niet wilt moet je gewoon geen vis eten of heel goed checken voor het bakken (tegen het licht aan houden, dan zie je ze)
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_149465152
quote:
1s.gif Op zondag 8 februari 2015 09:56 schreef Molo het volgende:
Ja dat kan gewoon, heeft niks met HF zelf te maken.
Zijn wel meer topics op fok over geweest.
Als je het niet wilt moet je gewoon geen vis eten of heel goed checken voor het bakken (tegen het licht aan houden, dan zie je ze)
Dat tegen het licht aanhouden dat wist ik niet. Dank voor je tip.
Make my day!
pi_149465217
Of gewoon niet kijken en goed bakken. Je wordt niet ziek van extra eiwit in je eten en je proeft het ook niet.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_149465287
quote:
1s.gif Op zondag 8 februari 2015 09:56 schreef Molo het volgende:
Ja dat kan gewoon, heeft niks met HF zelf te maken.
Zijn wel meer topics op fok over geweest.
Als je het niet wilt moet je gewoon geen vis eten of heel goed checken voor het bakken (tegen het licht aan houden, dan zie je ze)
Eigenlijk wel. Zij zijn verantwoordelijk voor het eindproduct.
  zondag 8 februari 2015 @ 10:18:55 #271
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_149465406
quote:
1s.gif Op zondag 8 februari 2015 10:09 schreef Unites het volgende:

[..]

Eigenlijk wel. Zij zijn verantwoordelijk voor het eindproduct.
Verantwoordelijk ja, alleen dit product is gewoon goed. Vis kan wormpjes bevatten en ja, dat mag en is gewoon ok.
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_149465730
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 10:03 schreef Isabeau het volgende:
Of gewoon niet kijken en goed bakken. Je wordt niet ziek van extra eiwit in je eten en je proeft het ook niet.
haha :Y)
pi_149465927
quote:
1s.gif Op zondag 8 februari 2015 10:18 schreef Molo het volgende:

[..]

Verantwoordelijk ja, alleen dit product is gewoon goed. Vis kan wormpjes bevatten en ja, dat mag en is gewoon ok.
Het kan, maar mag eigenlijk niet. Kabeljauw dient zorgvuldig behandeld te worden voordat het naar de afnemer gaat. Dit gebeurt meestal ook, daarom is dit ook vrij zeldzaam.

Mocht het dan toch voorkomen, dan kun je eigenlijk maar twee conclusies trekken: of de leverancier gaat niet zorgvuldig met zijn product om en houdt zich niet aan de gestelde eisen of de leverancier doet dat wel, maar toch is dit een keer voorgekomen.

Deze parasiet in kabeljauw kan namelijk heel erg schadelijk zijn voor de mens. Als deze familie lichamelijke schade aan dit voorval had overgehouden, dan had HF echt een probleem.

Maar gelukkig is dat allemaal niet gebeurd en ben ik er van overtuigd dat HelloFresh zorgvuldig haar leveranciers uitkiest. Ook al zullen ze er niets aan kunnen doen, het is zeer zeker niet 'oke', want het product is niet in orde. En daar zul je altijd verantwoordelijk voor blijven!
  zondag 8 februari 2015 @ 11:23:25 #274
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_149466210
Mogelijk schadelijk als je de vis rauw consumeert ja. Maar dat is neem ik aan niet de bedoeling?
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_149466302
quote:
1s.gif Op zondag 8 februari 2015 11:23 schreef Molo het volgende:
Mogelijk schadelijk als je de vis rauw consumeert ja. Maar dat is neem ik aan niet de bedoeling?
Die worm op dat filmpje was wel duidelijk levend.
Mss heeft de dame in kwestie het niet heet genoeg verwarmd?
Make my day!
  zondag 8 februari 2015 @ 11:35:38 #276
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_149466389
quote:
1s.gif Op zondag 8 februari 2015 11:30 schreef agter het volgende:

[..]

Die worm op dat filmpje was wel duidelijk levend.
Mss heeft de dame in kwestie het niet heet genoeg verwarmd?
Was dat NA het bakken???
Ik heb geen facebook dus kan het filmpje niet zien.

Met voldoende verhitten gaan die wormen dood ja.
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_149466397
quote:
1s.gif Op zondag 8 februari 2015 11:35 schreef Molo het volgende:

[..]

Was dat NA het bakken???
Ik heb geen facebook dus kan het filmpje niet zien.

Met voldoende verhitten gaan die wormen dood ja.
Ja, na het bakken. Beestje bewoog op het bord.
Make my day!
  zondag 8 februari 2015 @ 11:39:47 #278
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_149466460
quote:
1s.gif Op zondag 8 februari 2015 11:36 schreef agter het volgende:

[..]

Ja, na het bakken. Beestje bewoog op het bord.
Dan heeft die dame dus echt geen bakskills.

Een kip loopt ook niet van je pan weg na het bakken :')
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_149467648
Hhhmmm ff die vis tegen t licht houden dus .....

Ik heb nog 3 gratis boxen te vergeven.
pm bij interesse.
min afname is twee boxen
pi_149468142
Vanmiddag komt hij weer O+

Ik ben al vergeten wat het menu is. _O- in ieder geval zuurkoolschotel, dat wordt spannend want daar houd ik niet echt van.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_149468277
quote:
1s.gif Op zondag 8 februari 2015 12:58 schreef Cat22 het volgende:
Vanmiddag komt hij weer O+

Ik ben al vergeten wat het menu is. _O- in ieder geval zuurkoolschotel, dat wordt spannend want daar houd ik niet echt van.
Check even de lijst of alles is geleverd. 8)7
Gister had ik twee keer bataat en géen verse gember ( oa.). -O-
pi_149468373
quote:
1s.gif Op zondag 8 februari 2015 13:02 schreef AnneX het volgende:

[..]

Check even de lijst of alles is geleverd. 8)7
Gister had ik twee keer bataat en géen verse gember ( oa.). -O-
:o

Lijst checken doe ik altijd. :Y

Ik heb trouwens ook nog codes voor een gratis box. Eerste gratis, tweede volle prijs en daarna kun je evt opzeggen. PM me maar met een mailadres waarop HF je mag spammen . :+
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_149469814
Tja een wormpje in je vis... Het is toch een natuurproduct? Goed verhitten en klaar..

Heb wel eens een wormpje in mijn sinaasappel gehad, rups in mijn sla..

Shit happens.

Vanavond onze 3e box! Ben weer benieuwd. Ook eens kijken of ze weer (veel) te vroeg komen.
pi_149472021
Wormpjes in vis komt inderdaad wel eens voor.Niet smakelijk natuurlijk maar het kan altijd gebeuren. Welke facebook pagina is dat, gewoon Hellofresh?

Heel benieuwd naar de komende week! Alleen de zuurkool ga ik er niet onder doen, das een stap te ver.
pi_149472509
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 14:52 schreef AmangoO het volgende:
Wormpjes in vis komt inderdaad wel eens voor.Niet smakelijk natuurlijk maar het kan altijd gebeuren. Welke facebook pagina is dat, gewoon Hellofresh?

Heel benieuwd naar de komende week! Alleen de zuurkool ga ik er niet onder doen, das een stap te ver.
Yep:
https://www.facebook.com/HelloFreshNL/timeline?ref=page_internal
Make my day!
pi_149473596
Box weer binnen. Alleen kreeg ik hem via de buren terwijl ik gewoon thuis was. Nu heeft mijn deurbel af en toe kuren, dus ik geef de bezorger het voordeel van de twijfel. :P En ik had een keurig briefje (inclusief kortingcode voor de buren) in de bus, moet je bij de gewone post eens om komen. :')

Alleen jammer dat er een scheur zat in de verpakking van de kabeljauwfilet. Ik heb ze maar even een mail gestuurd.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  zondag 8 februari 2015 @ 18:56:03 #287
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_149480892
Ik had bij die vragenlijst moeten invullen dat ik een HF chef wil ;( uiteraard tegen geen extra kosten :P (degene die er geen gebruik van maakt krijgt dan een korting).

denk alleen niet dat Hf daarmee akkoord gaat :+
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_149481867
Box ook weer binnen om 17:00 ipv geschatte tijd van 18:15 dus dat viel mee.
pi_149483547
Hier was hij er om 12.30, geplande tijd was 13.00 :)

De soep was heeeeeeerlijk :9
Everyone I know is getting married or pregnant, I'm just getting more awesome.
pi_149484078
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 19:59 schreef CountingStars het volgende:
Hier was hij er om 12.30, geplande tijd was 13.00 :)

De soep was heeeeeeerlijk :9
Ja, hè. De rijstschotel met de vis ook!
Make my day!
pi_149484907
Zo bij ons was de box ook prima op tijd dit keer. Kwartier voor de afgesproken tijd.

Nog geen gerecht van bereid, hadden nog 1 gerecht van de vorige box.
pi_149485417
quote:
1s.gif Op zondag 8 februari 2015 20:13 schreef agter het volgende:

[..]

Ja, hè. De rijstschotel met de vis ook!
Die was lekker ja. En meteen zowat de helft van de ingrediënten opgebruikt, geloof ik _O-
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_149485678
quote:
1s.gif Op zondag 8 februari 2015 20:37 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Die was lekker ja. En meteen zowat de helft van de ingrediënten opgebruikt, geloof ik _O-
Ja, haha! En ook al die kruidenzakjes. :D
Make my day!
pi_149500133
Ik heb officieel nu ook Hello Fresher, of hoe je het ook wil noemen. Iemand anders had me aangestoken en ik wilde wel proberen. Helaas bij de eerste box al problemen. De Thaise Basilicum is beschimmeld :'( Ik vond de citroengras ook niet naar citroengras ruiken maar meer naar bosui, maar ik geef ze het voordeel van de twijfel....
pi_149501703
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2015 09:24 schreef kahlie het volgende:
Ik heb officieel nu ook Hello Fresher, of hoe je het ook wil noemen. Iemand anders had me aangestoken en ik wilde wel proberen. Helaas bij de eerste box al problemen. De Thaise Basilicum is beschimmeld :'( Ik vond de citroengras ook niet naar citroengras ruiken maar meer naar bosui, maar ik geef ze het voordeel van de twijfel....
Meteen een mailtje naar HF sturen! Je krijgt het direct gecompenseerd met de volgende box qua geld. :)
Make my day!
pi_149507759
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 09:50 schreef CountingStars het volgende:

[..]

In de e-mail van vrijdag over de box van deze week zat bij mij wel een link met een vragenlijst. Of heb je deze week op pauze? Ben benieuwd wat eruit gaat komen qua boxen.
Ja, bij de vrijdagmail zat de enquete inderdaad.

Vanavond beginnen we met de nieuwe week. Ben benieuwd weer. In elk geval is deze week redelijk vriendelijk voor onze kinderen (behalve de zuurkool, maar ik heb nog wel wat broccoli liggen die ik dan voor hen kook).
pi_149514513
Hier viel de soep ook in de smaak. Maar dat was wel echt enorm veel! Het recept maakte voor 6 personen bijna5 liter super gevulde soep. Dus behalve wij met zeven hebben de buren met zijn zessen er ook nog een avond van gegeten.

De rijstschotel vond iedereen hier minder lekker.

Vandaag de quesedilla's. Mjammie wat waren die lekker! Dat is tot nu toe in 1,5 week het lekkerste recept tot nu toe. Ook heel erg dat we 20 platbroden kregen ipv 12. Ze zijn alle 20 schoon op.
pi_149514868
Tip van de dag: maak de rijst (met kabeljauw) een dag vooraf klaar. Vanavond was hij nóg lekkerder :Y)
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_149517434
De geurige rijst vonden wij wat tegenvallen. Wel miste wel de rozijnen en pinda's. Even gemeld en word vergoed + een extraatje. Best netjes.
pi_149519117
Vandaag quesedilla's gegeten, erg lekker, al had hij ipv zoet ook best hartig mogen zijn volgens ons. Andere dagen hadden we altijd veel over, vaak bijna een derde portie, echter vond ik het bij de quesedilla's kantje boord. Het was genoeg, maar daar is alles mee gezegd.
And the druids turn to stone...
pi_149519707
(Buikje) vol
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')