abonnement Unibet Coolblue
pi_149633097
Wat ongelooflijk dom :(
...
pi_149633489
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 11:56 schreef SugeLucky het volgende:

[..]

Ja hij stort het geld terug.

Echt bijzonder lomp. Het horloge is ook gelijk bijna niets meer waard nu het er zo uitziet.
Wat zie hij er over dan? Ja, ik dacht, nu hij verkocht is klodder ik er direct even wat groene zooi overheen? :'(
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  vrijdag 13 februari 2015 @ 14:34:10 #178
406944 SugeLucky
Heeft een snoeiharde ripple
pi_149633782
Nou, de chronometer bleef af en toe hangen, dus hij had hem weggebracht naar zijn horlogemaker om dat te laten maken voordat ie hem naar mij zou versturen. Dit was in overleg met mij gedaan.

En deze horlogemaker, of beter gezegd horlogesloper, had voorgesteld ook nieuwe lume aan te brengen. En aangezien ik al vaker horloges bij die verkoper had gekocht, wilde hij me verrassen met gratis dit 'extraatje'. En dit vertelde hij me vanmorgen pas, toen ie het horloge terug had van de horlogesloper en het naar me wilde opsturen.
Niet wetende dat het een doodzonde is.

Hij vindt het horloge er zelf mooi uit zien. Gelukkig maar, want hij mag het nu zelf houden en ik denk dat het erg moeilijk gaat zijn om dit nog te verkopen.

Wel erg jammer dit overigens want ik had er een spotprijs voor betaald. Namelijk 1450 euro. Als ik er nu weer 1 moet kopen in zo;n zelfde conditie ben ik zo 1000 euro meer kwijt. Daar baal ik nog het meest van, want zeldzaam zijn ze gelukkig niet.
pi_149634056
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 14:34 schreef SugeLucky het volgende:
Nou, de chronometer bleef af en toe hangen, dus hij had hem weggebracht naar zijn horlogemaker om dat te laten maken voordat ie hem naar mij zou versturen. Dit was in overleg met mij gedaan.

En deze horlogemaker, of beter gezegd horlogesloper, had voorgesteld ook nieuwe lume aan te brengen. En aangezien ik al vaker horloges bij die verkoper had gekocht, wilde hij me verrassen met gratis dit 'extraatje'. En dit vertelde hij me vanmorgen pas, toen ie het horloge terug had van de horlogesloper en het naar me wilde opsturen.
Niet wetende dat het een doodzonde is.

Hij vindt het horloge er zelf mooi uit zien. Gelukkig maar, want hij mag het nu zelf houden en ik denk dat het erg moeilijk gaat zijn om dit nog te verkopen.

Wel erg jammer dit overigens want ik had er een spotprijs voor betaald. Namelijk 1450 euro. Als ik er nu weer 1 moet kopen in zo;n zelfde conditie ben ik zo 1000 euro meer kwijt. Daar baal ik nog het meest van, want zeldzaam zijn ze gelukkig niet.
Mooi? Mijn God, iedereen ziet toch dat dit prutswerk is en er maar wat met klodders lume is gesmeerd? :') Ik zou helemaal leip worden iig. Voor eeuwig verpest, deze klok.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_149635097
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 09:16 schreef SugeLucky het volgende:
Leuk man. Nog net voordat de verkoper de navitimer naar me op zou sturen, heeft ie besloten me nog een extra pleziertje te doen door de indices en de wijzers te laten relumen, zonder dit te overleggen of iets. Onder het mom van, nu geeft ie weer mooi licht in het donker.

Ik ga dus opzoek naar een andere navitimer. Mijn god

[ afbeelding ]
Man man man, daar word je niet vrolijk van.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
  vrijdag 13 februari 2015 @ 15:45:31 #181
70867 Jackal_Omega
Boeiend.................
pi_149635899
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 13:42 schreef Sinergie het volgende:

[..]

Wat een verschil met hoe het er in eerste instantie uitzag :{
Wtf. Deze was nog strak, nu is ie echt vernaggeld.
Het beste horlogeforum van Nederland
  vrijdag 13 februari 2015 @ 15:48:27 #182
70867 Jackal_Omega
Boeiend.................
pi_149636011
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 11:27 schreef Fisherman het volgende:

[..]

Ik heb hem weleens in mijn hand gehad. Om de techniek vind ik het stiekem een hele gave klok. Hij is echter veel te groot voor mij. De sluiting is de mooiste die Rolex ooit gemaakt heeft.

List is ie nu trouwens duurder dan de daytona geworden geloof ik.
Zou kunnen. Hij zit nu list op 10.600, zat lang op 9750. Daarvoor is ie letterlijk van de ene dag op de andere van 7950 naar 9750 gegaan. In t begin kocht je nieuw voor 5500 grijs.

Hij is bij mij vooral dik, qua maat kan t prima.

De reden dat ik voor een DS ben gegaan, had ook te maken dat ik deze relatief goedkoop kon kopen. Nog steeds een bak geld maar het scheelde bijna niks met een Seadweller. En de gewone Sub is toch wel een ander horloge dan dit, niet minder maar dit is een ubertool watch.
Het beste horlogeforum van Nederland
pi_149636995
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 10:18 schreef Woelwater het volgende:

[..]

Weet je wel zeker dat het pas is gedaan? Op 5 uur lijkt er al een stukje van de lume afgebrokkeld te zijn.
Ik heb er hetzelfde idee bij. Misschien dat hij daarom ook zo goedkoop was.
"Social order at the expense of liberty is hardly a bargain."
  vrijdag 13 februari 2015 @ 16:35:21 #184
406944 SugeLucky
Heeft een snoeiharde ripple
pi_149637422
quote:
10s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 16:20 schreef Quir het volgende:

[..]

Ik heb er hetzelfde idee bij. Misschien dat hij daarom ook zo goedkoop was.
Er staat een voor en na foto (een paar posts verder). Dan kan je zien hoe ie er 2 weken geleden uit zag.
  vrijdag 13 februari 2015 @ 16:37:21 #185
406944 SugeLucky
Heeft een snoeiharde ripple
pi_149637503
quote:
1s.gif Op donderdag 12 februari 2015 23:08 schreef Jackal_Omega het volgende:
Terugvindrolex

[ afbeelding ]
Erg mooi!
pi_149638335
zo dat is balen
pi_149638553
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 15:48 schreef Jackal_Omega het volgende:

[..]

Zou kunnen. Hij zit nu list op 10.600, zat lang op 9750. Daarvoor is ie letterlijk van de ene dag op de andere van 7950 naar 9750 gegaan. In t begin kocht je nieuw voor 5500 grijs.

Hij is bij mij vooral dik, qua maat kan t prima.

De reden dat ik voor een DS ben gegaan, had ook te maken dat ik deze relatief goedkoop kon kopen. Nog steeds een bak geld maar het scheelde bijna niks met een Seadweller. En de gewone Sub is toch wel een ander horloge dan dit, niet minder maar dit is een ubertool watch.
Is ongeveer dezelfde verhoging als mijn sub, die is opeens van 11050 naar 11850 gegaan.
Qua maat kan ie inderdaad bij jou prima zo te zien op de foto's.
Wat ik mooi vind aan de DSSD is vooral de afwijkende kastconstructie tov van de andere modellen van Rolex om die grote druk aan te kunnen. Ook het gebolde glas is erg fraai. Wat ze zouden kunnen verbeteren is de dikte van de band, die komt wat dun over in vergelijking met de kast.
  vrijdag 13 februari 2015 @ 17:45:45 #188
137360 mrPanerai
Bekende Belg!
pi_149639234
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 09:16 schreef SugeLucky het volgende:
Leuk man. Nog net voordat de verkoper de navitimer naar me op zou sturen, heeft ie besloten me nog een extra pleziertje te doen door de indices en de wijzers te laten relumen, zonder dit te overleggen of iets. Onder het mom van, nu geeft ie weer mooi licht in het donker.

Ik ga dus opzoek naar een andere navitimer. Mijn god

[ afbeelding ]
Laten doen? Zelf erop gesmeerd, wat een prutswerk, nog een geluk dat ie het zo gedaan heeft, als ie zulks opstuurt dan vraag ik me af wat er binnenin is gebeurd. Daar hoef je dan al geen zorgen meer om te maken
  vrijdag 13 februari 2015 @ 18:43:19 #189
70867 Jackal_Omega
Boeiend.................
pi_149640911
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 17:12 schreef Fisherman het volgende:

[..]

Is ongeveer dezelfde verhoging als mijn sub, die is opeens van 11050 naar 11850 gegaan.
Qua maat kan ie inderdaad bij jou prima zo te zien op de foto's.
Wat ik mooi vind aan de DSSD is vooral de afwijkende kastconstructie tov van de andere modellen van Rolex om die grote druk aan te kunnen. Ook het gebolde glas is erg fraai. Wat ze zouden kunnen verbeteren is de dikte van de band, die komt wat dun over in vergelijking met de kast.
Dat gebolde glas is dan het enige waar ik me aan erger. Aan de andere kant is t puur functioneel dat t bol is. Jij hebt toch de 2-tone Sub?
Het beste horlogeforum van Nederland
pi_149643914
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 18:43 schreef Jackal_Omega het volgende:

[..]

Dat gebolde glas is dan het enige waar ik me aan erger. Aan de andere kant is t puur functioneel dat t bol is. Jij hebt toch de 2-tone Sub?
Ik heb inderdaad de 2-tone SubC. In een ver verleden heb ik weleens een superocean gehad, die had ook een mooi bol glas. Het nadeel is inderdaad dat de kijkhoek minder groot is, maar je kan een dunner glas gebruiken en het heeft ook nog als bijkomend voordeel dat de reflectie zeer gering is tov van een vlak glas.
pi_149663054
Voor als je van goud houdt en van een klok met een knipoog:

Goldfinger editie van de AT

pi_149664141
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2015 21:53 schreef From het volgende:
Ik ben op zoek naar mijn eerste automatische dress watch. Al op het punt gestaan om een visodate te kopen maar eigen begin ik de dag aanduiding minder mooi te vinden.

Iemand gelijkwaardige alternatieven tot ¤500?
Seiko sarb 0035 en Orient Bambino zijn modellen die me ook aantrekken.

(ben van plan om deze week eerst een seagull 1963 te kopen als daily watch)
Het gaat een certina ds one worden
  zaterdag 14 februari 2015 @ 15:37:56 #193
202243 x3ro
Sprezzatura
pi_149665135
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 14:34 schreef SugeLucky het volgende:
Nou, de chronometer bleef af en toe hangen, dus hij had hem weggebracht naar zijn horlogemaker om dat te laten maken voordat ie hem naar mij zou versturen. Dit was in overleg met mij gedaan.

En deze horlogemaker, of beter gezegd horlogesloper, had voorgesteld ook nieuwe lume aan te brengen. En aangezien ik al vaker horloges bij die verkoper had gekocht, wilde hij me verrassen met gratis dit 'extraatje'. En dit vertelde hij me vanmorgen pas, toen ie het horloge terug had van de horlogesloper en het naar me wilde opsturen.
Niet wetende dat het een doodzonde is.

Hij vindt het horloge er zelf mooi uit zien. Gelukkig maar, want hij mag het nu zelf houden en ik denk dat het erg moeilijk gaat zijn om dit nog te verkopen.

Wel erg jammer dit overigens want ik had er een spotprijs voor betaald. Namelijk 1450 euro. Als ik er nu weer 1 moet kopen in zo;n zelfde conditie ben ik zo 1000 euro meer kwijt. Daar baal ik nog het meest van, want zeldzaam zijn ze gelukkig niet.
Gezien het grote prijsverschil niet alsnog deze navi pakken en een set vintage wijzers met plaat scoren? Gezien dit model nog redelijk goed te verkrijgen is moeten die onderdelen ook niet zo'n probleem zijn lijkt mij?

Maar los van het feit dat relumen 'dom' is, is het ook nog eens enorm slecht gedaan. Dit ziet er echt uit alsof het is uitgevoerd door iemand die zowel staar als parkinson heeft. Zie wel vaker relumed Speedmasters en daarbij is het, buiten de kleur van de lume, niet zichtbaar. Dit is echt dom/verschrikkelijk/zonde/onbegrijpelijk en zo kan ik nog wel even doorgaan :')
Eigen schuld, plat hoofd
De iene dea rent veur zien leave, den andere wandelt hiel rustig veurbij.
  zaterdag 14 februari 2015 @ 16:00:17 #194
406944 SugeLucky
Heeft een snoeiharde ripple
pi_149665609
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 15:37 schreef x3ro het volgende:

[..]

Gezien het grote prijsverschil niet alsnog deze navi pakken en een set vintage wijzers met plaat scoren? Gezien dit model nog redelijk goed te verkrijgen is moeten die onderdelen ook niet zo'n probleem zijn lijkt mij?

Ik denk dat het qua prijs elkaar niet zoveel zal ontlopen. Een horlogemaker moet het er dan toch ook inzetten en het zal ook nog best een gezoek zijn een plaat in goede staat en wijzers te vinden.
  zaterdag 14 februari 2015 @ 16:17:47 #195
202243 x3ro
Sprezzatura
pi_149666122
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 16:00 schreef SugeLucky het volgende:

[..]

Ik denk dat het qua prijs elkaar niet zoveel zal ontlopen. Een horlogemaker moet het er dan toch ook inzetten en het zal ook nog best een gezoek zijn een plaat in goede staat en wijzers te vinden.
Met dat verschil van 1k euro hoor je behoorlijk ver te kunnen komen. Vooral wanneer het om iets simpels gaat als het plaatsen van een dial. Met het juiste materiaal om de wijzers te persen komt hier buiten het verwijderen van de kroon niet gek veel bij kijken. Op ebay staan vervolgens ook nog 2 vintage dials voor de 806 voor tussen de 100 en 200 euro. Enige wat dan nog ontbreekt zijn de wijzers en het uurtje werk van de horlogemaker. Dan zou je grof geschat op een 200 euro voor de dial, uurtje werk voor de horlogemaker(70 a 80 euro) en de wijzers (helaas zo 1-2-3 niet kunnen vinden) uit. Zou als ik jou was eens informeren bij iets als Vintage Center Kalle, want 1000 euro is een aardige gap.

Edit: Ook mag het verkopende adres altijd in een DM gestuurd worden ;)

[ Bericht 6% gewijzigd door x3ro op 14-02-2015 16:23:16 ]
Eigen schuld, plat hoofd
De iene dea rent veur zien leave, den andere wandelt hiel rustig veurbij.
  zaterdag 14 februari 2015 @ 16:24:44 #196
406944 SugeLucky
Heeft een snoeiharde ripple
pi_149666300
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 16:17 schreef x3ro het volgende:

[..]

Met dat verschil van 1k euro hoor je behoorlijk ver te kunnen komen. Vooral wanneer het om iets simpels gaat als het plaatsen van een dial. Met het juiste materiaal om de wijzers te persen komt hier buiten het verwijderen van de kroon niet gek veel bij kijken. Op ebay staan vervolgens ook nog 2 vintage dials voor de 806 voor tussen de 100 en 200 euro. Enige wat dan nog ontbreekt zijn de wijzers en het uurtje werk van de horlogemaker. Dan zou je grof geschat op een 200 euro voor de dial, uurtje werk voor de horlogemaker(70 a 80 euro) en de wijzers (helaas zo 1-2-3 niet kunnen vinden) uit. Zou als ik jou was eens informeren bij iets als Vintage Center Kalle, want 1000 euro is een aardige gap.
Ja dat klopt. Maar om de juiste dial te vinden en in goede staat, gaat niet zo makkelijk zijn. Die op ebay staan zijn niet echt in een goede staat. Voor 1 in goede staat betaal je al snel 500 euro vermoed ik. En wijzers zullen ook zo 200 euro kosten. Dus dan scheelt het wellicht een paar honderd euro maar misschien wel maanden wachten om de onderdelen te vinden. Dan koop ik liever gewoon een andere navitimer.
  zaterdag 14 februari 2015 @ 16:26:52 #197
406944 SugeLucky
Heeft een snoeiharde ripple
pi_149666359
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 16:17 schreef x3ro het volgende:

[..]

Met dat verschil van 1k euro hoor je behoorlijk ver te kunnen komen. Vooral wanneer het om iets simpels gaat als het plaatsen van een dial. Met het juiste materiaal om de wijzers te persen komt hier buiten het verwijderen van de kroon niet gek veel bij kijken. Op ebay staan vervolgens ook nog 2 vintage dials voor de 806 voor tussen de 100 en 200 euro. Enige wat dan nog ontbreekt zijn de wijzers en het uurtje werk van de horlogemaker. Dan zou je grof geschat op een 200 euro voor de dial, uurtje werk voor de horlogemaker(70 a 80 euro) en de wijzers (helaas zo 1-2-3 niet kunnen vinden) uit. Zou als ik jou was eens informeren bij iets als Vintage Center Kalle, want 1000 euro is een aardige gap.

Edit: Ook mag het verkopende adres altijd in een DM gestuurd worden ;)
Ik zal even vragen of ie hem wil verkopen voor 1450. Ik had hem namelijk in een veiling 'gewonnen' voor een bijzonder lage prijs. Dus of ie hem daar voor ook voor wil verkopen aan een ander vraag ik me af. Ik zal het voor je vragen. Ik neem aan dat je het wel direct kan betalen mocht hij akkoord gaan en niet dat ik het enkel vraag voor de lol?
  zaterdag 14 februari 2015 @ 16:36:48 #198
202243 x3ro
Sprezzatura
pi_149666587
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 16:26 schreef SugeLucky het volgende:

[..]

Ik zal even vragen of ie hem wil verkopen voor 1450. Ik had hem namelijk in een veiling 'gewonnen' voor een bijzonder lage prijs. Dus of ie hem daar voor ook voor wil verkopen aan een ander vraag ik me af. Ik zal het voor je vragen. Ik neem aan dat je het wel direct kan betalen mocht hij akkoord gaan en niet dat ik het enkel vraag voor de lol?
Lijkt me beter dat ik dan eerst even het een en ander nazoek, wist namelijk niet dat je deze had 'gewonnen' via een veilingconstructie. Dan ga ik op onderzoek of deze wijzers voor een normaal bedrag te vinden zijn. Dial was geen issue, maar 300 dollar voor een NOS secondewijzer is mij een beetje te gortig. Vooral wanneer ik dan nog twee wijzers moet :+ Mocht dit voor mij voor een redelijk bedrag te doen zijn is die 1450 verder geen probleem. Heb voorheen ook al eens netjes volgens afspraak een Montblanc van Eriksd hier op het forum overgenomen.
Eigen schuld, plat hoofd
De iene dea rent veur zien leave, den andere wandelt hiel rustig veurbij.
  zaterdag 14 februari 2015 @ 17:01:42 #199
406944 SugeLucky
Heeft een snoeiharde ripple
pi_149667216
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 16:36 schreef x3ro het volgende:

[..]

Lijkt me beter dat ik dan eerst even het een en ander nazoek, wist namelijk niet dat je deze had 'gewonnen' via een veilingconstructie. Dan ga ik op onderzoek of deze wijzers voor een normaal bedrag te vinden zijn. Dial was geen issue, maar 300 dollar voor een NOS secondewijzer is mij een beetje te gortig. Vooral wanneer ik dan nog twee wijzers moet :+ Mocht dit voor mij voor een redelijk bedrag te doen zijn is die 1450 verder geen probleem. Heb voorheen ook al eens netjes volgens afspraak een Montblanc van Eriksd hier op het forum overgenomen.
Prima, ik hoor wel even van je als je er uit bent.
pi_149673482
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 16:36 schreef x3ro het volgende:

[..]

Lijkt me beter dat ik dan eerst even het een en ander nazoek, wist namelijk niet dat je deze had 'gewonnen' via een veilingconstructie. Dan ga ik op onderzoek of deze wijzers voor een normaal bedrag te vinden zijn. Dial was geen issue, maar 300 dollar voor een NOS secondewijzer is mij een beetje te gortig. Vooral wanneer ik dan nog twee wijzers moet :+ Mocht dit voor mij voor een redelijk bedrag te doen zijn is die 1450 verder geen probleem. Heb voorheen ook al eens netjes volgens afspraak een Montblanc van Eriksd hier op het forum overgenomen.
Als je een beetje opgelet had op de staat voorafgaande aan de relume, zou je hebben gezien dat de wijzers geen lume meer bevatten. Je zou dus gewoon kunnen kiezen om de huidige wijzers te laten ontdoen van lume om ze zo weer in "originele" staat terug te brengen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')