abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 22 januari 2015 @ 14:02:36 #1
430139 Valerie.
C'est magnifique.
pi_148942426
KVV (kompleet vers voer):
Voordelen:
- Katten/honden zijn van nature vleeseters, brokken bevatten veel plantaardige eiwitten waar hun spijsverteringssysteem niet op is ingesteld. KVV bevat (afhankelijk van het merk) heel weinig tot zelfs geen plantaardige spullen.
- Door die plantaardige eiwitten krijgen ze last van tandplak, dat zou met KVV veel minder worden of zelfs afwezig blijven.
- Door voornamelijk dierlijke eiwitten te voeren, wordt de ontlasting ook minder omdat er veel meer verteerd kan worden

Nadelen:
- Veél vriezerruimte nodig
- Groot bedrag in één keer
- Vergeten te ontdooien en je zit met de gebakken peren

BARF
Barf is het voeren van delen vlees, zoals kipkarkas, rundvlees en lamshart.

Voordelen:
- Je weet precies wat je je huisdier voert.
- Daardoor kan je de voeding perfect aanpassen op de hond
- Door het kauwen op botten blijven de tanden schoon
- Ze vinden het hartstikke leuk!

Nadelen:
- De grote vriezer
- Het is best wat werk. Om je in te lezen, menu's te maken en je vriezer up-to-date te houden.

Brok:
Voordelen:
- Makkelijk te krijgen
- Makkelijk op te bergen
- Kan goedkoop
- Makkelijk in gebruik. Gooi in bak -> dier eet.

Nadelen:
- Er zit vrijwel altijd graan of iets in wat de wolf of katachtige niet eet
- Meer poep, maar dat ligt aan het merk.
- Veel darmproblemen zijn opgelost zo gauw t dier over gaat op KVV.

# Er is ook nog iets wat er tussenin zit. 't Schijnt beter te zijn dan de gewone brok (ook Royal Canin ed, dure merken) maar het haalt het net niet bij vlees. De "no-grain" brok (bijv. Orijen):

"no-grain":
Voordelen:
- Beter dan de overige brokken, gaat dan ook meer richting 'bijna zo goed als vers' itt tot de andere brokken.
- Eigenlijk alle voordelen van brok (gemak, houdbaarheid)

Nadelen:
- Misschien iets duurder dan reguliere brok (maar ook minder nodig)
- Niet bij iedere dierenwinkel te koop (wel postorder mogelijk bij bijv. Zooplus)

Nog wat linkjes over vers/voeding
1: www.barfplaats.nl
2. www.voernatuurlijk.nl (staat o.a. een hele vragenlijst op die beantwoord is door een schrijver van rauw diervoedingsboeken).
3. www.biomentor.org (even verder klikken)
4. www.carnibest.nl (fabrikant)
5 www.versvoeding.nl (een online versvoerverkoper)
6. www.omarmdetijger.nl
7 www.huisdierendokter.nl/voeding.html
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  donderdag 22 januari 2015 @ 14:04:19 #2
430139 Valerie.
C'est magnifique.
pi_148942491
De kuikens zijn gekocht :X :X :X :X oO<

Waar ik was hadden ze ook Naturis, maar dat kostte 0,69 per 150gr of zo? Dan scheelt dat toch bijna niets met CB? :o Ik wilde het ook proberen als mijn CB op is
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_148942835
Uit mn hoofd was carnibest iets van 4 nogwat per kilo en naturis 3 nogwat

Scheelde minstens een euro per kilo volgens mij
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen &lt;3
  donderdag 22 januari 2015 @ 14:14:27 #4
430139 Valerie.
C'est magnifique.
pi_148942885
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2015 14:13 schreef tombolafan het volgende:
Uit mn hoofd was carnibest iets van 4 nogwat per kilo en naturis 3 nogwat

Scheelde minstens een euro per kilo volgens mij
Oh die hebben ook wel kilo's dus? Deze had 150gr. Tegen die tijd maar even in een andere winkel kijken
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_148942923
quote:
14s.gif Op donderdag 22 januari 2015 14:14 schreef Valerie. het volgende:

[..]

Oh die hebben ook wel kilo's dus? Deze had 150gr. Tegen die tijd maar even in een andere winkel kijken
ja kilo's en halve kilo's :Y
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen &lt;3
  donderdag 22 januari 2015 @ 14:16:49 #6
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_148942971
Iemand ervaring met Tisvis?
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  donderdag 22 januari 2015 @ 14:36:01 #7
430139 Valerie.
C'est magnifique.
pi_148943613
Nooit van gehoord.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  donderdag 22 januari 2015 @ 15:06:39 #8
430139 Valerie.
C'est magnifique.
pi_148944660
Ik heb al drie keer geprobeerd een kuiken te pakken.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_148946465
quote:
9s.gif Op donderdag 22 januari 2015 15:06 schreef Valerie. het volgende:
Ik heb al drie keer geprobeerd een kuiken te pakken.
Ja, ze zijn best snel hè, voor zulke kleine, snoezige, pluizige beestjes. Kan soms lastig zijn om ze te pakken te krijgen als ze er vandoor gaan, daar heb ik ook wel eens last van :Y

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
  donderdag 22 januari 2015 @ 18:47:21 #10
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_148951856
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2015 16:01 schreef Miss_Isis het volgende:

[..]

Ja, ze zijn best snel hè, voor zulke kleine, snoezige, pluizige beestjes. Kan soms lastig zijn om ze te pakken te krijgen als ze er vandoor gaan, daar heb ik ook wel eens last van :Y

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik moest lachen :D
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_148951961
8 kilo muizen en 2 kilo kuikens in de vriezer :')
  donderdag 22 januari 2015 @ 18:50:47 #12
430139 Valerie.
C'est magnifique.
pi_148951989
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2015 16:01 schreef Miss_Isis het volgende:

[..]

Ja, ze zijn best snel hè, voor zulke kleine, snoezige, pluizige beestjes. Kan soms lastig zijn om ze te pakken te krijgen als ze er vandoor gaan, daar heb ik ook wel eens last van :Y

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb er met poging vier één uit de zak gekregen, maar toen moest ik hem neerleggen en zag ik hem :'(
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  donderdag 22 januari 2015 @ 18:51:42 #13
430139 Valerie.
C'est magnifique.
pi_148952027
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2015 18:50 schreef MaGNeT het volgende:
8 kilo muizen en 2 kilo kuikens in de vriezer :')
Misschien word ik ooit ook zo! Maar dode dieren met gezichten zijn behoorlijk lastig voor een vegetariër.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_148952114
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2015 18:50 schreef Valerie. het volgende:

[..]

Ik heb er met poging vier één uit de zak gekregen, maar toen moest ik hem neerleggen en zag ik hem :'(
Had de eerste keer ook een blik van "omg" maar ruim een jaar later loop ik er mee rond of het ijsjes voor de fretjes zijn.

Er kan geen brok- of blikvoer tegenop, al krijgen ze dat ook nog omdat er altijd eten klaar moet staan.
pi_148952159
morgen krijg ik weer een lading Lotgering binnen.
totaal met wild,rund en lam en totaal met kip,rund en lam. 36 kg en kippennekken, penslappen en zalmkoppen. Weer genoeg voor een klein maandje.
bosduifjes en kuikens heb ik wel geprobeerd, maar 1 vind het maar gek eten.
Terwijl hij geen moeite heeft met kip compleet te eten.
Verder krijgen ze schapenvet, biergist, knoflook, ei en olie.
Kraakbeen als kluif.
Ze doen het er prima op.
home is where doghair sticks to anything but the dog!
  donderdag 22 januari 2015 @ 18:57:14 #16
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_148952222
quote:
14s.gif Op donderdag 22 januari 2015 14:36 schreef Valerie. het volgende:
Nooit van gehoord.
http://www.natudog.nl/Pag(...)or-hond-en-kat-.aspx

Van Natudog zie ik.

Heb van Kiezenbrink 3 "speciale" rollen. Vette vis mix, bosduif en fazant gehaald. Ik hoop dat de fazant minder meurt dan de karkassen... mijn god wat een lucht :r :')
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  donderdag 22 januari 2015 @ 19:03:02 #17
430139 Valerie.
C'est magnifique.
pi_148952431
quote:
1s.gif Op donderdag 22 januari 2015 18:54 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Had de eerste keer ook een blik van "omg" maar ruim een jaar later loop ik er mee rond of het ijsjes voor de fretjes zijn.

Er kan geen brok- of blikvoer tegenop, al krijgen ze dat ook nog omdat er altijd eten klaar moet staan.
Bij mij krijgen ze wel gewoon KVV, echt geen brok :) Maar dat heeft geen gezicht :P
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  donderdag 22 januari 2015 @ 19:17:14 #18
430139 Valerie.
C'est magnifique.
pi_148952935
Cairo slingert dat kuiken in het rond, godverdomme.Als ie m nu gewoon ging eten of zo, maar nu duik ik ineen bij elke slinger :r :X
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_148953291
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2015 19:17 schreef Valerie. het volgende:
Cairo slingert dat kuiken in het rond, godverdomme.Als ie m nu gewoon ging eten of zo, maar nu duik ik ineen bij elke slinger :r :X
Lamp uit doen (en als het kan de deur dicht), de kat vindt hem ook wel in het donker. En dan hoef jij het niet te zien ;)

Lijkt me inderdaad ook wel vervelend om te zien/doen, zo'n kuiken of een muis/rat oid voeren als je zelf bewust geen dode dieren wil eten en het ook niet gewend bent. Voor de kat is het natuurlijk alleen maar vet gaaf eetbaar speelgoed, maar voor het baasje dan iets minder leuk. Is het anders een optie om hem dit alleen te voeren als hij echt honger heeft? Dus ergens in de loop van de ochtend of zo? Dan zal hij er misschien minder lang mee spelen en eerder gewoon gaan eten.
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
  donderdag 22 januari 2015 @ 19:33:41 #20
430139 Valerie.
C'est magnifique.
pi_148953479
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2015 19:28 schreef Miss_Isis het volgende:

[..]

Lamp uit doen (en als het kan de deur dicht), de kat vindt hem ook wel in het donker. En dan hoef jij het niet te zien ;)

Lijkt me inderdaad ook wel vervelend om te zien/doen, zo'n kuiken of een muis/rat oid voeren als je zelf bewust geen dode dieren wil eten en het ook niet gewend bent. Voor de kat is het natuurlijk alleen maar vet gaaf eetbaar speelgoed, maar voor het baasje dan iets minder leuk. Is het anders een optie om hem dit alleen te voeren als hij echt honger heeft? Dus ergens in de loop van de ochtend of zo? Dan zal hij er misschien minder lang mee spelen en eerder gewoon gaan eten.
Ja we moeten even zien, dit was de eerste nog maar. Hij heeft hiervoor alleen één keer een kippennek gehad en hij is nu net toch begonnen met eten, dus hij doet het best goed voor een n00b!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  donderdag 22 januari 2015 @ 19:36:17 #21
430139 Valerie.
C'est magnifique.
pi_148953552
Nou moe, ineens viel de stilte op. Is dat hele kuiken al opgevreten :')
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_148954293
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2015 19:33 schreef Valerie. het volgende:

[..]

Ja we moeten even zien, dit was de eerste nog maar. Hij heeft hiervoor alleen één keer een kippennek gehad en hij is nu net toch begonnen met eten, dus hij doet het best goed voor een n00b!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hehehe, krijg je in een keer zo *flats* een dood kuiken in je gezicht :')
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
pi_148954813
quote:
10s.gif Op donderdag 22 januari 2015 19:36 schreef Valerie. het volgende:
Nou moe, ineens viel de stilte op. Is dat hele kuiken al opgevreten :')
Gaat snel he? :+

Ik heb er ook best een tijd over gedaan om ze zonder hulpmiddelen uit de zak te peuteren. :*
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_148954826
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2015 19:56 schreef Miss_Isis het volgende:

[..]

Hehehe, krijg je in een keer zo *flats* een dood kuiken in je gezicht :')
Plat. Dood. Onfluffy ;(

En nom. :9
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  donderdag 22 januari 2015 @ 20:16:59 #25
430139 Valerie.
C'est magnifique.
pi_148955146
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2015 19:56 schreef Miss_Isis het volgende:

[..]

Hehehe, krijg je in een keer zo *flats* een dood kuiken in je gezicht :')
Ik zag het serieus gebeuren!
quote:
1s.gif Op donderdag 22 januari 2015 20:09 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Gaat snel he? :+

Ik heb er ook best een tijd over gedaan om ze zonder hulpmiddelen uit de zak te peuteren. :*
Ik had verwacht dat ie eerst zoiets zou hebben van wtf! maar die nek was zo weg en vervolgens dit kuiken ook. Ik was best impressed!

Ik laat Edward het lekker doen :@
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_148964633
Hallo. Heeft iemand ervaring met de sanabelle no grain brokken voor katten? Zo ja dan hoor ik die graag. Wil evt overstappen naar no grain brokken voor onze 4 katten.
Hearing voices from afar, Join the madness when the curtain falls.
We are the ones, To ignite the darkened skies.
pi_148970729
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2015 23:43 schreef pl4kkie het volgende:
Hallo. Heeft iemand ervaring met de sanabelle no grain brokken voor katten? Zo ja dan hoor ik die graag. Wil evt overstappen naar no grain brokken voor onze 4 katten.
Ik geef het hier al zeker een jaar. Bevalt super goed.
pi_148974233
quote:
1s.gif Op donderdag 22 januari 2015 20:09 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Plat. Dood. Onfluffy ;(

En nom. :9
Ja, dat kuikentjes nom zijn had ik al begrepen. Onze oudste kat heeft er namelijk eens eentje opgegeten die ik eerst met pijn en moeite weer opgewarmd en in leven gekregen had :')

Maar onze poezen krijgen ze verder nooit, want hoewel ze als je ze voorverpakt koopt plat en dood en onfluffy zijn ben ik bang dat ze er ideeën van gaan krijgen en alle levende kuikentjes dan niet meer veilig zijn...

quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2015 23:43 schreef pl4kkie het volgende:
Hallo. Heeft iemand ervaring met de sanabelle no grain brokken voor katten? Zo ja dan hoor ik die graag. Wil evt overstappen naar no grain brokken voor onze 4 katten.
Wij voeren dat als droge brok aan onze drie poezen (onbeperkt), naast elke dag één zakje graanvrij natvoer (van de Aldi) en 2x per dag de mogelijkheid tot KVV (eten ze mee met de honden). De dames hier zijn er wel tevreden over geloof ik, ze doen het er ook goed op :)
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
  vrijdag 23 januari 2015 @ 12:37:18 #29
430139 Valerie.
C'est magnifique.
pi_148974929
Raak jij verder nooit kuikens kwijt aan je katten? Heb een paar weken geleden eindelijk je boerderijtopics gelezen, en alles loopt daar los toch?
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_148978704
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 januari 2015 12:37 schreef Valerie. het volgende:
Raak jij verder nooit kuikens kwijt aan je katten? Heb een paar weken geleden eindelijk je boerderijtopics gelezen, en alles loopt daar los toch?
Jep, alles loopt over het algemeen los (niet altijd is dat de bedoeling maar goed... :') ), en de katten kunnen bijna overal wel in/bij.

Maar nee, de honden weten sowieso wel beter, die houden zich keurig in en lopen gerust vlak langs de kleinste kuikentjes of tussen kleine konijntjes door (maar een rat wordt wel doodgebeten, als Rani de kans krijgt). De poezen zijn wat minder braaf, maar weten zich meestal wel in te houden. Het helpt dat er meestal een boze, hormonale moederkip tussen de kuikens loopt, en zij de katten gerust aanvliegt als ze te dicht bij komen. Idem voor kleine konijntjes trouwens, de grote konijnen zijn nogal territoriaal en beschermend dus jagen een kat zo de stal/wei uit.

Maar een klein kuikentje helemaal alleen zonder moeder of andere kippen in de buurt.... Tja dan moet ik er wel echt naast staan om te voorkomen dat er wat gebeurd. Als de dames een kans ruiken dan pakken ze hem. Ze jagen buiten zelf ook natuurlijk op muizen en ratten en vogeltjes e.d., dus ze weten best wat ze met een klein pluizig diertje zonder moeder aan moeten.
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
pi_148978814
Bedankt voor jullie 2 meningen. Op internet lees ik er verder ook weinig slechts over dus we gaan gewoon een proefzak bestellen.
Hearing voices from afar, Join the madness when the curtain falls.
We are the ones, To ignite the darkened skies.
  zaterdag 24 januari 2015 @ 22:30:39 #32
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_149024961
Ik zit nog even te denken... Link krijgt tamro. Heb paar rollen compleet, paar rollen eend, geit, lam, blabla. Daarnaast krijgt link soms wat barf. Zalmlijven, zalm koppen, konijn karkas, kalkoen nekken, blabla.

En elke dag groente-mix. Is dit compleet genoeg dan? Omdat hij niet elke dag de complete rollen krijgt maar bv vandaag en morgen heeft hij kalkoen met lamspens. Maandag wellicht bosduif-mix en woensdag een compleet rol ( met ik dacht geit, lam, eend en kalkoen.
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  zaterdag 24 januari 2015 @ 22:44:54 #33
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_149025363
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 22:30 schreef Qwea het volgende:
Ik zit nog even te denken... Link krijgt tamro. Heb paar rollen compleet, paar rollen eend, geit, lam, blabla. Daarnaast krijgt link soms wat barf. Zalmlijven, zalm koppen, konijn karkas, kalkoen nekken, blabla.

En elke dag groente-mix. Is dit compleet genoeg dan? Omdat hij niet elke dag de complete rollen krijgt maar bv vandaag en morgen heeft hij kalkoen met lamspens. Maandag wellicht bosduif-mix en woensdag een compleet rol ( met ik dacht geit, lam, eend en kalkoen.
Je hoeft niet elke dag compleet te voeren, zolang je dat over een periode van een paar weken maar wel doet. Voer je volgens een vast menu? Hoeveel diersoorten voer je met regelmaat? En bevatten die rollen bot, spier en orgaan in goede verhoudingen?
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  zondag 25 januari 2015 @ 09:16:10 #34
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_149032852
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 22:44 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Je hoeft niet elke dag compleet te voeren, zolang je dat over een periode van een paar weken maar wel doet. Voer je volgens een vast menu? Hoeveel diersoorten voer je met regelmaat? En bevatten die rollen bot, spier en orgaan in goede verhoudingen?
Geen vast menu. Ik pak uit de vriezer wat er boven op ligt. Maar hij krijgt wel elke dag wat anders (oke elke 2 dagen)

Compleet-mix
Bevat: Lam,Rund,Geit,Eend en Kalkoen
Mengverhouding: 60% spiervlees, 15% organen en 25% bevleesde Eendenkarkas

Geit-mix
Bevat: Geitenvlees,organen en bot
Mengverhouding: 60% spiervlees,15% organen en 25% bevleesde eendenkarkas

Kalkoen-mix met lamspens
Bevat: Kalkoen,organen en bot
Mengverhouding: 60% spiervlees,15% organen en 25% bevleesde kalkoenkarkas

Rund/Zalm-mix
Bevat: Rundvlees, Zalmvlees, organen en bot
Samenstelling: 60% spiervlees 15% organen en 25% Eendenkarkas.

Nou ja, de rest van de rollen (heb van alle rollen wat) bevat dit dus ook.

Daarnaast krijgt hij 1x per week een zalmlijf, of een zalm kop, of een konijnen karkas, eenden karkas, parelhoen karkas, kalkoen nek, eenden nek, ect.

Konijn heb ik niet meer zie ik. Had ook nog 3 rollen ander spul. 2 bosduif mix, 1 fazanten mix en 1 vette vis mix. Ik wil bij de volgende bestelling (of misschien haal ik dat vd week nog wel even bij) wel meer vis in zijn eten gaan verwerken, al dan niet KVV of Barf.

Ik voer dus met regelmaat een stuk of 4/5 diersoorten.
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  zondag 25 januari 2015 @ 09:19:53 #35
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_149032876
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2015 18:51 schreef Valerie. het volgende:

[..]

Misschien word ik ooit ook zo! Maar dode dieren met gezichten zijn behoorlijk lastig voor een vegetariër.
Voor jou, bedoel je :P. Ik heb nergens last van, maak ze zelfs zelf af als dat moet.

Ok ga dit topic volgen voor wanneer m'n hond er eindelijk is. Die wil ik op vers vlees zetten.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_149032898
ik vraag me altijd af waarom de baasjes niet volledig rauw gaan. denken dat de mens al helemaal is aangepast aan gekookt voer :')
  zondag 25 januari 2015 @ 09:26:31 #37
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_149032921
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2015 09:23 schreef SuperFood het volgende:
ik vraag me altijd af waarom de baasjes niet volledig rauw gaan. denken dat de mens al helemaal is aangepast aan gekookt voer :')
Rauw als in BARF en niet KVV bedoel je?

Omdat je dan alles moet gaan uitrekenen. Ik heb al de grootste moeite met mijn eigen voedingsschema die 9 vd 10x voor geen flikker blijkt te kloppen :')
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  zondag 25 januari 2015 @ 09:26:52 #38
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_149032927
quote:
14s.gif Op zondag 25 januari 2015 09:19 schreef Samzz het volgende:

[..]

Voor jou, bedoel je :P. Ik heb nergens last van, maak ze zelfs zelf af als dat moet.

Ok ga dit topic volgen voor wanneer m'n hond er eindelijk is. Die wil ik op vers vlees zetten.
Wat voor hond krijg je? O+
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  zondag 25 januari 2015 @ 09:48:39 #39
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_149033170
quote:
14s.gif Op zondag 25 januari 2015 09:26 schreef Qwea het volgende:

[..]

Wat voor hond krijg je? O+
Het is nog niet zo ver, hoor. Maar het gaat een Weimaraner worden :).
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
  zondag 25 januari 2015 @ 09:56:21 #40
430139 Valerie.
C'est magnifique.
pi_149033287
quote:
14s.gif Op zondag 25 januari 2015 09:19 schreef Samzz het volgende:

[..]

Voor jou, bedoel je :P. Ik heb nergens last van, maak ze zelfs zelf af als dat moet.

Ok ga dit topic volgen voor wanneer m'n hond er eindelijk is. Die wil ik op vers vlees zetten.
Huu, echt? :o
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  zondag 25 januari 2015 @ 10:07:17 #41
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_149033414
quote:
14s.gif Op zondag 25 januari 2015 09:16 schreef Qwea het volgende:

[..]

Geen vast menu. Ik pak uit de vriezer wat er boven op ligt. Maar hij krijgt wel elke dag wat anders (oke elke 2 dagen)

Compleet-mix
Bevat: Lam,Rund,Geit,Eend en Kalkoen
Mengverhouding: 60% spiervlees, 15% organen en 25% bevleesde Eendenkarkas

Geit-mix
Bevat: Geitenvlees,organen en bot
Mengverhouding: 60% spiervlees,15% organen en 25% bevleesde eendenkarkas

Kalkoen-mix met lamspens
Bevat: Kalkoen,organen en bot
Mengverhouding: 60% spiervlees,15% organen en 25% bevleesde kalkoenkarkas

Rund/Zalm-mix
Bevat: Rundvlees, Zalmvlees, organen en bot
Samenstelling: 60% spiervlees 15% organen en 25% Eendenkarkas.

Nou ja, de rest van de rollen (heb van alle rollen wat) bevat dit dus ook.

Daarnaast krijgt hij 1x per week een zalmlijf, of een zalm kop, of een konijnen karkas, eenden karkas, parelhoen karkas, kalkoen nek, eenden nek, ect.

Konijn heb ik niet meer zie ik. Had ook nog 3 rollen ander spul. 2 bosduif mix, 1 fazanten mix en 1 vette vis mix. Ik wil bij de volgende bestelling (of misschien haal ik dat vd week nog wel even bij) wel meer vis in zijn eten gaan verwerken, al dan niet KVV of Barf.

Ik voer dus met regelmaat een stuk of 4/5 diersoorten.
Oké. Ik vind de hoeveelheid bot in de mixjes een beetje aan de lage kant, hoewel niet echt te laag. Als er in de groentemix geen bot zit wordt het misschien wel iets te laag. Maar goed dat je dus wat bot erbij voert in de vorm vam barf. Je zou iets vaker barfitems kunnen voeren, bijvoorbeeld twee of drie keer per week, wel op verschillende dagen om verstopping te voorkomen. Fazantmix (als het van Kiezebrink is) bevat trouwens 35% kaal bot, dus kijk daarmee uit want ze kunnen daar verstopt van raken. Ik zou dan eventueel vette vismix erbij geven op dezelfde dag en sowieso zeker geen barfbotten.
Qua aantal diersoorten zit je volgens mij helemaal goed, hoewel meer natuurlijk altijd beter is.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  zondag 25 januari 2015 @ 10:19:46 #42
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_149033562
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2015 09:56 schreef Valerie. het volgende:

[..]

Huu, echt? :o
Ja. Liever niet natuurlijk, maar ik kan het wel. Met karkassen ook geen enkel probleem.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
  zondag 25 januari 2015 @ 13:00:53 #43
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_149036678
quote:
1s.gif Op zondag 25 januari 2015 10:07 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Oké. Ik vind de hoeveelheid bot in de mixjes een beetje aan de lage kant, hoewel niet echt te laag. Als er in de groentemix geen bot zit wordt het misschien wel iets te laag.
Groente mix maak ik zelf. Meneer heeft momenteel 2 varianten :

Wortel, appel, gekookt ei, banaan, mandarijn en sinaasappel. Lekker pureren en in porties invriezen.
Bieten, Broccoli, appel, komkommer. Lekker pureren en invriezen

quote:
Maar goed dat je dus wat bot erbij voert in de vorm vam barf. Je zou iets vaker barfitems kunnen voeren, bijvoorbeeld twee of drie keer per week, wel op verschillende dagen om verstopping te voorkomen.
En dan gewoon als tussendoortje? Of als maaltijd? Hij heeft bv net van mij een eendenvleugel als tussendoortje gehad..

quote:
Fazantmix (als het van Kiezebrink is) bevat trouwens 35% kaal bot, dus kijk daarmee uit want ze kunnen daar verstopt van raken. Ik zou dan eventueel vette vismix erbij geven op dezelfde dag en sowieso zeker geen barfbotten.
Goed om te weten! Is die van Kiezebrink idd! Dan ga ik die alleen icm vismix geven!

quote:
Qua aantal diersoorten zit je volgens mij helemaal goed, hoewel meer natuurlijk altijd beter is.
Was de bedoeling om meer bij te geven idd. Heb net de vishandel (visafslag, woon in Den Helder B-) ) gemaild met de vraag voor vis. Wilde ook dingen zoals kwartels enzo bijgeven. Ga ik bij de volgende bestelling eens even goed induiken.

Overigens, hoort misschien niet hier, misschien wel : Link eet kak. :r heeft dat met voeding te maken? Of gewoon met gedrag?
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  zondag 25 januari 2015 @ 13:02:01 #44
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_149036719
quote:
14s.gif Op zondag 25 januari 2015 09:48 schreef Samzz het volgende:

[..]

Het is nog niet zo ver, hoor. Maar het gaat een Weimaraner worden :).
:D Leuk!!!!!!!
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  zondag 25 januari 2015 @ 13:49:38 #45
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_149038394
quote:
14s.gif Op zondag 25 januari 2015 13:00 schreef Qwea het volgende:

[..]

Groente mix maak ik zelf. Meneer heeft momenteel 2 varianten :

Wortel, appel, gekookt ei, banaan, mandarijn en sinaasappel. Lekker pureren en in porties invriezen.
Bieten, Broccoli, appel, komkommer. Lekker pureren en invriezen
Ah zo, je hebt ook van die rollen groentemix naar daar zit dan vaak kippenvlees bij oid en dat haalt je verhoudingen uit balans. Maar dit is prima.
quote:
[..]

En dan gewoon als tussendoortje? Of als maaltijd? Hij heeft bv net van mij een eendenvleugel als tussendoortje gehad..
Hou je van rekenen? :P Je moet ls je meer barf geeft namelijk wel ongeveer weten hoeveel je geeft. Stel, je geeft over een bepaalde periode 10 kilo voer, waarvan 8 kilo mix met 25% vleesbot, en 2 kilo barf (dus 100% vleesbot). Dus het komt dan neer op 80% mix en 20% barf. Je voert dan in totaal 8x0,25 + 2 = 4 kilo vleesbot, dus 40%. Dat is een mooi getal, veel hoger zou ik niet gaan. 50% wordt ook door veel mensen gegeven, maar omdat jij ook Kiezebrinkmixen gaat geven met een hoger botpercentage moet je wat ruimte overlaten.

Hoe je dat gaat verdelen moet je natuurlijk zelf weten, maar ik zou het als maaltijd over minimaal drie of vier dagen verdelen. Als je wilt kan ik je daar ook ideeën voor geven, maar dan moet ik weten hoeveel hij per dag krijgt. Je kunt de barfitems natuurlijk ook als tussendoortje geven hoor. Daar is niets mis mee. Als je het totaal aan barf dus maar hooguit rond de 20% van het totaal houdt. Wat je bijvoorbeeld kunt doen is de barfitems per week afwegen en in een zak stoppen, dan kun je gedurende de week gewoon die zak leegmaken.
quote:
[..]

Overigens, hoort misschien niet hier, misschien wel : Link eet kak. :r heeft dat met voeding te maken? Of gewoon met gedrag?
Dat doen Labradors wel vaker dacht ik. Het kan een tekort zijn, maar vaak is het gedrag. Maar ik weet daar verder niet zoveel vanaf.

[ Bericht 3% gewijzigd door fluitbekzeenaald2.0 op 25-01-2015 14:11:26 ]
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_149038755
quote:
14s.gif Op zondag 25 januari 2015 09:26 schreef Qwea het volgende:

[..]

Rauw als in BARF en niet KVV bedoel je?

Omdat je dan alles moet gaan uitrekenen. Ik heb al de grootste moeite met mijn eigen voedingsschema die 9 vd 10x voor geen flikker blijkt te kloppen :')
hij bedoelt dat mensen zelf ook rauw moeten eten :+
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen &lt;3
  zondag 25 januari 2015 @ 15:09:52 #47
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_149041713
quote:
14s.gif Op zondag 25 januari 2015 13:02 schreef Qwea het volgende:

[..]

:D Leuk!!!!!!!
Ja. Was lang beraad voor nodig :').
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
  zondag 25 januari 2015 @ 17:05:31 #48
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_149045325
quote:
1s.gif Op zondag 25 januari 2015 13:49 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Ah zo, je hebt ook van die rollen groentemix naar daar zit dan vaak kippenvlees bij oid en dat haalt je verhoudingen uit balans. Maar dit is prima.
Ja, klopt! Link is allergisch voor kip dus dat was sowieso geen optie :P Heb straks bloemkool (gekookt, zonder zout) en wat ik over heb mag Link :Y

quote:
Hou je van rekenen? :P[?Quote]

Nee :') Ik ben er kei slecht in ook :+

[Quote]Je moet ls je meer barf geeft namelijk wel ongeveer weten hoeveel je geeft. Stel, je geeft over een bepaalde periode 10 kilo voer, waarvan 8 kilo mix met 25% vleesbot, en 2 kilo barf (dus 100% vleesbot). Dus het komt dan neer op 80% mix en 20% barf. Je voert dan in totaal 8x0,25 + 2 = 4 kilo vleesbot, dus 40%. Dat is een mooi getal, veel hoger zou ik niet gaan. 50% wordt ook door veel mensen gegeven, maar omdat jij ook Kiezebrinkmixen gaat geven met een hoger botpercentage moet je wat ruimte overlaten.
Kiezenbrink fazant mix heb ik 1 rol van. Bosduif ook. En vette vis ook. Laat die voortaan wel achterwege :Y Nou ja, de vette vis niet :P

Link krijgt per dag 500g kvv. Dat is dus 500x7 = 3.5kg per week. Daarnaast ga ik hem dan 3x per week barf geven. Dus een kalkoen nek, een eendenvleugel en een karkas bv. Dan zit je idd al snel op 2 kilo per week. Dus, dan zou ik volgens jouw berekening nu goed zitten toch? Enige wat ik dan wel mis, is spiervlees. Dat zit dan wel in de KVV, maar moet ik dat nog extra bijgeven? Of is dat niet nodig? En idd, iets ruimte over is handig want Link krijgt tussendoor ook achilles pezen e.d..

quote:
Hoe je dat gaat verdelen moet je natuurlijk zelf weten, maar ik zou het als maaltijd over minimaal drie of vier dagen verdelen. Als je wilt kan ik je daar ook ideeën voor geven, maar dan moet ik weten hoeveel hij per dag krijgt.
Zie bovenstaand :P

quote:
Je kunt de barfitems natuurlijk ook als tussendoortje geven hoor. Daar is niets mis mee. Als je het totaal aan barf dus maar hooguit rond de 20% van het totaal houdt. Wat je bijvoorbeeld kunt doen is de barfitems per week afwegen en in een zak stoppen, dan kun je gedurende de week gewoon die zak leegmaken.
Ja, dat is wel een goeie ja. Dus dan heb ik per week 2 kilo aan barf nodig? Maar dan hebben we het hier dus nu alleen over vleesbot gehad. Hoe zit dat met zalm lijven? Die gewoon als tussendoortje?

Heb even in de vriezer gespiekt.. ik heb daar momenteel inliggen, afgezien van de KVV :
Eendenvleugels (1 kilo)
Eenden karkas ( 3 stuks)
Parelhoen Karkas ( 4 stuks)
Zalmkoppen (2 stuks)
Kalkoennekken (1 stuk)
Konijn karkas (1 stuk)

Zal van de week eens wat extra barf bijhalen... nog suggesties qua wat ik moet bijhalen? Want ik vind het ietwat eenzijdig eigenlijk nu.

quote:
Dat doen Labradors wel vaker dacht ik. Het kan een tekort zijn, maar vaak is het gedrag. Maar ik weet daar verder niet zoveel vanaf.
Thnx anyway. Zal eens op onderzoek online uitgaan :)
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_149045610
quote:
14s.gif Op zondag 25 januari 2015 13:00 schreef Qwea het volgende:

Overigens, hoort misschien niet hier, misschien wel : Link eet kak. :r heeft dat met voeding te maken? Of gewoon met gedrag?
Poep eten van andere dieren (konijn/vogel/schaap/paard/noem maar wat) is misschien niet per se wenselijk, maar wel normaal voor honden. Poep van andere honden eten is in principe niet normaal, het kan zijn dat een pup dat al leert in het nest (waar de moeder poep eet van de pups) of ze ontwikkelen het later om wat voor reden dan ook. Soms wordt er gezegd dat je dan eierkoeken of banaan moet geven omdat het een tekort van het één of ander kan zijn (wat dan wel in banaan of eierkoek zit). Zelf geloof ik daar niet zo in bij een gezonde hond, ik denk dat het in 99% van de gevallen gewoon gedrag is. En van de magische werking van eierkoek of banaan ben ik ook niet overtuigd :P

Oplossing: aandacht afleiden van de stront en trainen (met lekkers of speelgoed oid) zodat hij op jou let. Als hij een hap dreigt te nemen, direct Nee!/Bah! zeggen, bij je roepen en als hij komt lekkers geven/spelen/belonen. Je kan ook proberen te oefenen met een 'hindernisbaan' met overal stront :9 en hem dan leren op jou te letten. Bv door regelmatig te piepen/schudden/ritselen met een speelgoedje of lekker hapje zodat hij steeds naar jou kijkt en geen aandacht heeft voor de stront.

Het komt (veel) vaker voor, Nori doet het ook wel eens als ik niet goed oplet. Ze eet zowel hazen/kippen/varkens/geitenpoep (wat ik onsmakelijk maar niet heel erg vind) als, soms, een hap poep van de andere honden (wat ik wél erg vind en dus bestraf). En ik heb van meerdere andere honden (oa D. Herders, Rottweilers, Landseers) gehoord die ook hondenstront eten. Het is niet alleen voorbehouden aan Labradors dus ;)
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
  zondag 25 januari 2015 @ 17:22:44 #50
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_149045839
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2015 17:15 schreef Miss_Isis het volgende:

[..]

Poep eten van andere dieren (konijn/vogel/schaap/paard/noem maar wat) is misschien niet per se wenselijk, maar wel normaal voor honden. Poep van andere honden eten is in principe niet normaal, het kan zijn dat een pup dat al leert in het nest (waar de moeder poep eet van de pups) of ze ontwikkelen het later om wat voor reden dan ook. Soms wordt er gezegd dat je dan eierkoeken of banaan moet geven omdat het een tekort van het één of ander kan zijn (wat dan wel in banaan of eierkoek zit). Zelf geloof ik daar niet zo in bij een gezonde hond, ik denk dat het in 99% van de gevallen gewoon gedrag is. En van de magische werking van eierkoek of banaan ben ik ook niet overtuigd :P
Het is echt van alles. Ganzenkak, hondenkak, kattenkak, echt alles :r

quote:
Oplossing: aandacht afleiden van de stront en trainen (met lekkers of speelgoed oid) zodat hij op jou let. Als hij een hap dreigt te nemen, direct Nee!/Bah! zeggen, bij je roepen en als hij komt lekkers geven/spelen/belonen.
Ja, daar was ik dus al mee bezig.. maar meneer komt niet bij me als ik roep "NEE! BAH!" en hij is sneller dan dat ik kan trekken aan die riem :') :D

quote:
Je kan ook proberen te oefenen met een 'hindernisbaan' met overal stront :9 en hem dan leren op jou te letten. Bv door regelmatig te piepen/schudden/ritselen met een speelgoedje of lekker hapje zodat hij steeds naar jou kijkt en geen aandacht heeft voor de stront.
Ooh dat is wel een hele goeie. Ik ga binnenkort wel even stront scheppen en op 1 grasveld neer pleuren tijdelijk :')

quote:
Het komt (veel) vaker voor, Nori doet het ook wel eens als ik niet goed oplet. Ze eet zowel hazen/kippen/varkens/geitenpoep (wat ik onsmakelijk maar niet heel erg vind) als, soms, een hap poep van de andere honden (wat ik wél erg vind en dus bestraf). En ik heb van meerdere andere honden (oa D. Herders, Rottweilers, Landseers) gehoord die ook hondenstront eten. Het is niet alleen voorbehouden aan Labradors dus ;)
Nou ja, net wat je zegt, ganzenstront is nog tot daar aan toe.. maar kattenstront of stront van andere honden :r Baloe at bv echt alleen ganzenstront. Die had dan groene mondhoeken :') Maar niet alleen stront hoor.. laatst op het bospad lag er iets, een soort van doodvogeltje uit een ei/nest whatever, omgeven nog met slijm dus.. zoiets :

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
en nog voordat ik doorhad dat er wat lag geeft hij een ruk aan die riem en neemt er een hap van :r *ril*
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_149048118
quote:
14s.gif Op zondag 25 januari 2015 17:22 schreef Qwea het volgende:

[..]

Het is echt van alles. Ganzenkak, hondenkak, kattenkak, echt alles :r

[..]

Ja, daar was ik dus al mee bezig.. maar meneer komt niet bij me als ik roep "NEE! BAH!" en hij is sneller dan dat ik kan trekken aan die riem :') :D
Laat hij ook niet los als je zegt Nee/Bah/Los? Dat is wel handig om goed op te oefenen, poep is relatief onschuldig, maar hij kan ook ergere dingen tegenkomen en opvreten natuurlijk. Misschien kun je dat proberen te oefenen met iets lekkers (wat niet direct in één hap weg is). Je kan dat gewoon op de grond laten slingeren, en dat hij als hij het pakt het op commando los moet laten. En dan steeds de afstand tussen jullie iets vergroten, zodat hij uiteindelijk ook op afstand iets lekkers los kan laten (en als hij luistert kun je hem roepen en belonen met iets anders lekkers, natuurlijk).

quote:
[..]

Ooh dat is wel een hele goeie. Ik ga binnenkort wel even stront scheppen en op 1 grasveld neer pleuren tijdelijk :')

[..]

Nou ja, net wat je zegt, ganzenstront is nog tot daar aan toe.. maar kattenstront of stront van andere honden :r Baloe at bv echt alleen ganzenstront. Die had dan groene mondhoeken :') Maar niet alleen stront hoor.. laatst op het bospad lag er iets, een soort van doodvogeltje uit een ei/nest whatever, omgeven nog met slijm dus.. zoiets :

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
en nog voordat ik doorhad dat er wat lag geeft hij een ruk aan die riem en neemt er een hap van :r *ril*
Nom! :9 Wees blij dat het een dood vogeltje was zou ik zeggen, een levende is ook al weer zowat :+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar ze zijn als er iets (soort van) eetbaars in het spel is gewoon echt heel snel, je kan dit soort dingen eigenlijk haast niet 100% voor zijn. Het enige dat je kan doen is altijd opletten, en oefenen. Vooral oefenen met negeren van poep/dingen op de grond en de aandacht bij jou houden, en oefenen met op afstand dingen los laten (en vervolgens bij je laten komen voor een beloning, zodat hij weg is uit de situatie bij de viezigheid).
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
  zondag 25 januari 2015 @ 19:10:46 #52
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_149049834
quote:
14s.gif Op zondag 25 januari 2015 17:05 schreef Qwea het volgende:

[..]

Kiezenbrink fazant mix heb ik 1 rol van. Bosduif ook. En vette vis ook. Laat die voortaan wel achterwege :Y Nou ja, de vette vis niet :P
Bosduifmix is wel goed hoor, dat bevat maar 20% kaal bot dus 40% bevleesd bot (laagste botgehalte van de Kiezebrinkmixen geloof ik). Maar veel honden houden niet van duif. Had je het al eens geprobeerd?

quote:
Link krijgt per dag 500g kvv. Dat is dus 500x7 = 3.5kg per week. Daarnaast ga ik hem dan 3x per week barf geven. Dus een kalkoen nek, een eendenvleugel en een karkas bv. Dan zit je idd al snel op 2 kilo per week. Dus, dan zou ik volgens jouw berekening nu goed zitten toch?
Je geeft hem in totaal dan 3,5 kilo mix plus 2 kilo barf, dus 5,5 kilo voer totaal per week. Als dat de hoeveelheid is die je aan wilt houden, moet je dus met die hoeveelheid rekenen. Je moet dan 80% daarvan mix geven en 20% barf. Dus 0,8x5,5=4,4 kilo mix en 0,2x5,5=1,1 kilo barf. Dat kun je voor het gemak afronden op 4,5 kilo mix en 1 kilo barf per week.

quote:
Enige wat ik dan wel mis, is spiervlees. Dat zit dan wel in de KVV, maar moet ik dat nog extra bijgeven? Of is dat niet nodig? En idd, iets ruimte over is handig want Link krijgt tussendoor ook achilles pezen e.d..
Het aandeel spiervlees in je mixjes vind ik vrij hoog (wat weer ten koste gaat van het botgehalte), dus dat zou ik er niet extra bij geven. Je kunt eventueel wel nog wat pens geven als barfitem, een keer per week ofzo. Maar je moet dan wel tegen die geur kunnen :')
quote:
[..]

Zie bovenstaand :P
Stel dat je 4,5 kilo mix en 1 kilo barf per week geeft. Wat je kunt doen is een kilo barfartikelen in een zak stoppen en die verdeeld over vier dagen geven. Op die dagen voer je dan minder mix.
Voorbeeldmenuutje:

Ma 750 gram waarvan 500 gram mix en 250 gram barf
Di 750 gram waarvan 500 gram mix en 250 gram barf
Wo 750 gram waarvan 500 gram mix en 250 gram barf
Do 750 gram waarvan 500 gram mix en 250 gram barf
Vr 800 gram mix
Za 800 gram mix
Zo 800 gram mix

Je komt dan wel uit op een totaal van 5,4 kilo per week, maar soit :')
quote:
[..]

Ja, dat is wel een goeie ja. Dus dan heb ik per week 2 kilo aan barf nodig? Maar dan hebben we het hier dus nu alleen over vleesbot gehad. Hoe zit dat met zalm lijven? Die gewoon als tussendoortje?
Zamllijf is bevleesd bot, dus ik zou het als zodanig ook wel geven.

quote:
Heb even in de vriezer gespiekt.. ik heb daar momenteel inliggen, afgezien van de KVV :
Eendenvleugels (1 kilo)
Eenden karkas ( 3 stuks)
Parelhoen Karkas ( 4 stuks)
Zalmkoppen (2 stuks)
Kalkoennekken (1 stuk)
Konijn karkas (1 stuk)

Zal van de week eens wat extra barf bijhalen... nog suggesties qua wat ik moet bijhalen? Want ik vind het iet
Kwartelkarkas, lamsribben, konijnenkoppen, pens dus (lams, runder, geiten). Als hij dat goed wegkrijgt kun je lamskop en haaskarkas proberen, dat is voor gevorderden.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  zondag 25 januari 2015 @ 19:28:05 #53
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_149050623
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2015 18:25 schreef Miss_Isis het volgende:

[..]

Laat hij ook niet los als je zegt Nee/Bah/Los? Dat is wel handig om goed op te oefenen, poep is relatief onschuldig, maar hij kan ook ergere dingen tegenkomen en opvreten natuurlijk. Misschien kun je dat proberen te oefenen met iets lekkers (wat niet direct in één hap weg is). Je kan dat gewoon op de grond laten slingeren, en dat hij als hij het pakt het op commando los moet laten. En dan steeds de afstand tussen jullie iets vergroten, zodat hij uiteindelijk ook op afstand iets lekkers los kan laten (en als hij luistert kun je hem roepen en belonen met iets anders lekkers, natuurlijk).
Wehehehehe nee hij laat dat niet los :D Hij weigert het af te geven en moet altijd zijn bek openbreken. Ik zal daar eens goed op oefenen :Y

quote:
Nom! :9 Wees blij dat het een dood vogeltje was zou ik zeggen, een levende is ook al weer zowat :+
:r :r :r

quote:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
:X _O- :X Kei sneu :o

quote:
Maar ze zijn als er iets (soort van) eetbaars in het spel is gewoon echt heel snel, je kan dit soort dingen eigenlijk haast niet 100% voor zijn. Het enige dat je kan doen is altijd opletten, en oefenen. Vooral oefenen met negeren van poep/dingen op de grond en de aandacht bij jou houden, en oefenen met op afstand dingen los laten (en vervolgens bij je laten komen voor een beloning, zodat hij weg is uit de situatie bij de viezigheid).
Ik ga daar morgen gelijk mee aan het werk :Y
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  zondag 25 januari 2015 @ 19:28:59 #54
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_149050666
Fluitbek, ik kom straks even op jouw post terug :Y
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  zondag 25 januari 2015 @ 19:49:25 #55
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_149051468
quote:
14s.gif Op zondag 25 januari 2015 19:28 schreef Qwea het volgende:
Fluitbek, ik kom straks even op jouw post terug :Y
Neem je tijd :)
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_149052348
quote:
1s.gif Op zondag 25 januari 2015 19:10 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Bosduifmix is wel goed hoor, dat bevat maar 20% kaal bot dus 40% bevleesd bot (laagste botgehalte van de Kiezebrinkmixen geloof ik). Maar veel honden houden niet van duif. Had je het al eens geprobeerd?

[..]

Je geeft hem in totaal dan 3,5 kilo mix plus 2 kilo barf, dus 5,5 kilo voer totaal per week. Als dat de hoeveelheid is die je aan wilt houden, moet je dus met die hoeveelheid rekenen. Je moet dan 80% daarvan mix geven en 20% barf. Dus 0,8x5,5=4,4 kilo mix en 0,2x5,5=1,1 kilo barf. Dat kun je voor het gemak afronden op 4,5 kilo mix en 1 kilo barf per week.

[..]

Het aandeel spiervlees in je mixjes vind ik vrij hoog (wat weer ten koste gaat van het botgehalte), dus dat zou ik er niet extra bij geven. Je kunt eventueel wel nog wat pens geven als barfitem, een keer per week ofzo. Maar je moet dan wel tegen die geur kunnen :')

[..]

Stel dat je 4,5 kilo mix en 1 kilo barf per week geeft. Wat je kunt doen is een kilo barfartikelen in een zak stoppen en die verdeeld over vier dagen geven. Op die dagen voer je dan minder mix.
Voorbeeldmenuutje:

Ma 750 gram waarvan 500 gram mix en 250 gram barf
Di 750 gram waarvan 500 gram mix en 250 gram barf
Wo 750 gram waarvan 500 gram mix en 250 gram barf
Do 750 gram waarvan 500 gram mix en 250 gram barf
Vr 800 gram mix
Za 800 gram mix
Zo 800 gram mix

Je komt dan wel uit op een totaal van 5,4 kilo per week, maar soit :')

[..]

Zamllijf is bevleesd bot, dus ik zou het als zodanig ook wel geven.

[..]

Kwartelkarkas, lamsribben, konijnenkoppen, pens dus (lams, runder, geiten). Als hij dat goed wegkrijgt kun je lamskop en haaskarkas proberen, dat is voor gevorderden.
Binnenkort ook maar eens zo beginnen :Y onze puber krijgt nu allerhande soorten kvv (meestal compleet, ook wel eens kip/vis/hert/pens) maar ga me verdiepen in het bijvoeren van vleesbotten ect :Y ze heeft n onwijze knaagdwang en wat bezigheidstherapie is welkom :D
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  zondag 25 januari 2015 @ 22:46:20 #57
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_149058797
Ik word een beetje moe van onze katten.
Jaren geleden overgestapt op Carnibest omdat 1 van onze (toen nog) 3 katten huidproblemen heeft. Alhoewel het niet volledig opgelost is, is het wel veel verbeterd. Bij vlagen hebben de katten meer of minder trek in hun eten. Maar goed, zo gaat dat en verder ging het prima.
IN november hebben we kat nummer 4 binnengekregen. Een zwevertje en zeker niet jong. in de aansterk- en beter-worden-fase zat ze afgescheiden van de andere 3 katten en kreeg ze brokjes (1x carnibest voorgeschoteld maar dat at ze niet) en voor erbij, voor de lekker en voor wat vet op de botjes van die mousse in die miniblikjes.

Zodra ze fulltime bij de andere katten ging heb ik me voogenomen 1x te proberen haar op Carnibest te krijgen. Dus de hele boel mengen met die mousse en dat kreeg iedereen (geen geklaag, dat vinden ze geweldig). En zo de verhouding Carnibest en mousse steeds aangepast tot dat er letterlijk nog maar 1 theelepeltje in de hele lading Carnibest ging voor de 4 katten.

Nou Dinky had het al bekeken, want dat vond ze dus niets. Nou ja, dan maar brokjes, ik ga een beest op leeftijd dan ook niet verder pesten. Alleen eten geven kan ik niet geheel afgesloten doen. Dinky en de andere 3 katten hebben een staakt-het-vuren. Er is geen vriendschap, maar wel tolerantie. Door haar weer telkens apart te behandelen vrees ik voor een verslechtering van de huidige situatie. Met hele kleine stapjes gaat deze namelijk nog wel vooruit.
De brokjes staan dus bereikbaar voor alle katten. Nu waar ik moe van wordt.
Alle katten zijn niet meer zo'n fan van Carnibest. Ze eten het met lange tanden. De brokjes worden wel gegeten, maar ook niet overdreven veel (verschilt per kat).
Laatst Naturis gekocht en dat vonden ze geweldig, maar de volgende dag moest niemand het meer hebben (was kalkoenmix).
Nu de zalm van Naturis, nou poeh, vooruit omdat je toch moet eten, maar niemand is enthousiast.

De eetgewoonten op dit moment zijn:
Duplo (poes 11 jaar) eet geen brokjes, wil ze niet, kippennekken als tussendoortje vind ze geweldig, eet Carnibest matigjes, eet Naturis omdat het moet
Lego (kater 11 jaar) eet alles wel, maar minder van harte dan voorheen, vindt kippennekken ook wel lekker en is sowieso de kat die het meeste eet. Carnibest of Naturis, tja wat moet dat moet.
Mobi (kater, 5 jaar) wil absoluut geen Carnibest of Naturis meer eten. eet nu ineens merendeels brokjes. Sinds de kuikens (die ik nu niet meer heb) vindt ie stukjes rauwe kipfilet als tussendoortje ook niets meer, kippennekken kan dan nog net, maar het valt hem kennelijk nogal tegen (volgens mij wil hij gewoon de hele dag door aan de kuikens :') )
Dinky (zwerverpoes, vermoedelijk 10+), eet standaard brokjes, maar tot mijn verbazing neemt ze nu ook wel eens een hap Carnibest of Naturis, echter dit is wel te weinig om de brokjes echt weg te laten (heb ik al geprobeerd). Barfen daar snapt ze geen zak van en doet ze dus ook niet. Niet eens een stukje rauw kipfilet.

Wat moet ik hier nu mee? Iemand nog tips of ervaring met hetzelfde gedrag.
Dit gaat nu al een week of 3/4 zo. Niemand valt echt te veel af, maar het gezeur en gezeik (niet letterlijk) om eten en de neus ophalen voor wat er voorgeschoteld wordt, ben ik nu wel een beetje beu.
klerkje
  zondag 25 januari 2015 @ 23:34:29 #58
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_149061076
quote:
1s.gif Op zondag 25 januari 2015 20:13 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

Binnenkort ook maar eens zo beginnen :Y onze puber krijgt nu allerhande soorten kvv (meestal compleet, ook wel eens kip/vis/hert/pens) maar ga me verdiepen in het bijvoeren van vleesbotten ect :Y ze heeft n onwijze knaagdwang en wat bezigheidstherapie is welkom :D
Leef je uit :D Ik zou willen dat ik mijn katten allemaal leuke barfdingetjes zou kunnen geven en ze daar lekker op kon zien knagen. Helaas vinden mijn katten alles wat ze niet ook de vorige dag gegeten hebben vergif en eten ze al regelmatig een dag niets als ik van mix wissel :') Kauwen is al helemaal uit den boze. Stomme beesten.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  maandag 26 januari 2015 @ 09:22:57 #59
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_149065556
quote:
1s.gif Op zondag 25 januari 2015 19:10 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Bosduifmix is wel goed hoor, dat bevat maar 20% kaal bot dus 40% bevleesd bot (laagste botgehalte van de Kiezebrinkmixen geloof ik). Maar veel honden houden niet van duif. Had je het al eens geprobeerd?
uhu, zonder morren at ie dat :D

quote:
Je geeft hem in totaal dan 3,5 kilo mix plus 2 kilo barf, dus 5,5 kilo voer totaal per week. Als dat de hoeveelheid is die je aan wilt houden, moet je dus met die hoeveelheid rekenen. Je moet dan 80% daarvan mix geven en 20% barf. Dus 0,8x5,5=4,4 kilo mix en 0,2x5,5=1,1 kilo barf. Dat kun je voor het gemak afronden op 4,5 kilo mix en 1 kilo barf per week.
Ja, en daar ging het dus al mis, zie ik en rekenen :P 3.5 kilo mix, maar daar moet hij natuurlijk niet nog 2 kilo barf bij want dan hebben we een dikke vette lab straks :P Dus Zeg 3.5kg voer.

Dat dat is volgens jouw berekening 2.8 kg mix (80%) en 0.7g barf? Wacht, wat klopt hier niet? :') Ik doe iets niet goed he?

quote:
Het aandeel spiervlees in je mixjes vind ik vrij hoog (wat weer ten koste gaat van het botgehalte), dus dat zou ik er niet extra bij geven. Je kunt eventueel wel nog wat pens geven als barfitem, een keer per week ofzo. Maar je moet dan wel tegen die geur kunnen :')
Goeie! Gewoon vuile pens he? Pleur hem met die pens wel de schuur in :P Of naar buiten. Of in de gang.

quote:
Stel dat je 4,5 kilo mix en 1 kilo barf per week geeft. Wat je kunt doen is een kilo barfartikelen in een zak stoppen en die verdeeld over vier dagen geven. Op die dagen voer je dan minder mix.
Voorbeeldmenuutje:

Ma 750 gram waarvan 500 gram mix en 250 gram barf
Di 750 gram waarvan 500 gram mix en 250 gram barf
Wo 750 gram waarvan 500 gram mix en 250 gram barf
Do 750 gram waarvan 500 gram mix en 250 gram barf
Vr 800 gram mix
Za 800 gram mix
Zo 800 gram mix

Je komt dan wel uit op een totaal van 5,4 kilo per week, maar soit :')
Ja ik snap je idee. Alleen dat moet dus 3.5 kg (4 kan ook) zijn want als we veel meer gaan voeren hebben we een dikke vette labrador :X En dat moet ik niet :P Maar idd, dus dan zou je op maandag t/m donderdag 500g geven waarvan 250 mix en 250 barf. Alleen, domme vraag dan ws, die karkassen zijn al 1 kilo... hoe doe je dat dan?

quote:
Zamllijf is bevleesd bot, dus ik zou het als zodanig ook wel geven.
Duidelijk!

quote:
Kwartelkarkas, lamsribben, konijnenkoppen, pens dus (lams, runder, geiten). Als hij dat goed wegkrijgt kun je lamskop en haaskarkas proberen, dat is voor gevorderden.
Genoteerd! Had ook haring bedacht en wijting, haring, paardenvlees met bot, runderknars en geitennek. Ribben geef ik liever niet. Het is Link, die stikt daar geheid in. :')
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  maandag 26 januari 2015 @ 11:02:40 #60
430139 Valerie.
C'est magnifique.
pi_149067575
Ik ben er nog niet klaar voor :D :') Heb Edward gevraagd of hij maandag en woensdagochtend een kuiken in de koelkast wil verstoppen zodat ik hem niet hoef te zien, en hij hem 's avonds kan geven omdat ik er dan niet ben oO<
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  maandag 26 januari 2015 @ 11:17:51 #61
430139 Valerie.
C'est magnifique.
pi_149067930
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2015 22:46 schreef Spiegelei het volgende:

Wat moet ik hier nu mee? Iemand nog tips of ervaring met hetzelfde gedrag.
Dit gaat nu al een week of 3/4 zo. Niemand valt echt te veel af, maar het gezeur en gezeik (niet letterlijk) om eten en de neus ophalen voor wat er voorgeschoteld wordt, ben ik nu wel een beetje beu.
Zou ik ook hebben. Wil je volledig over op KVV of vind je het wel ok dat er brokken blijven?
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  maandag 26 januari 2015 @ 14:03:55 #62
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_149072404
quote:
0s.gif Op maandag 26 januari 2015 11:17 schreef Valerie. het volgende:

[..]

Zou ik ook hebben. Wil je volledig over op KVV of vind je het wel ok dat er brokken blijven?
Ik wil ze eigenlijk 100% op KVV hebben. Voor Duplo is dat sowieso nodig, maar ik weet niet of het met lukt om Dinky er geheel op te krijgen.

Trouwens die beesten blijven me verbazen! Naturis rund ging er bij iedereen goed in! Alhoewel Dinky er nog wel brokjes bij eet. Bij Carnibest hebben ze nooit een afkeur of voorkeur van een smaak gehad. Nu misschien wel?
Ik blijf het in de gaten houden. Het is nu in iedergeval al de hele dag rustig. Alle katten liggen rustig te relaxen enzo te spelen, maar geen gezeur, joepie. Hoop dat het vanavond en verder ook nog zo is!
klerkje
pi_149109626
Ik heb vandaag gewoon bij de eerste poelier waar ik binnenstapte kippennekken kunnen scoren *O* blijkt n heel gebruikelijk iets te zijn wat surinamers in hun soep gooien. En ik maar denken dat ik iets heel raars stond te vragen _O- ze hadden er ook karkassen en looppoten ect dus we kunnen even vooruit met halfbarfen :D
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_149110076
Fluitzeenaaldrekenwonder O-) wil je met me meekijken of ik t zo goed begrepen heb?

Ons pubertje eet nu ongeveer 5,2 kg per week. Doorgaans complete mixen, van verschillende merken en verhoudingen, ook wel eens iets enkelvoudigs als bijv vis. Kan ik dan ook hiervan gewoon 20% vervangen (1,3 kg) door barfspul? Of negeer ik dan iets belangrijks?
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  dinsdag 27 januari 2015 @ 17:30:49 #65
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_149110610
Fluitbekzeenaald O+
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  dinsdag 27 januari 2015 @ 18:01:13 #66
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_149111355
:D Oh stop it you
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  dinsdag 27 januari 2015 @ 18:39:41 #67
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_149112421
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 17:10 schreef littledrummergirl het volgende:
Fluitzeenaaldrekenwonder O-) wil je met me meekijken of ik t zo goed begrepen heb?

Ons pubertje eet nu ongeveer 5,2 kg per week. Doorgaans complete mixen, van verschillende merken en verhoudingen, ook wel eens iets enkelvoudigs als bijv vis. Kan ik dan ook hiervan gewoon 20% vervangen (1,3 kg) door barfspul? Of negeer ik dan iets belangrijks?
Dat kan zeker. Je verandert de verhoudingen natuurlijk wel een beetje. Ik ga ervan uit dat je nu goede verhoudingen voert, hoe meer merken en soorten je geeft hoe groter de kans daarop wordt. Maar 20% is niet zo veel. Bij een volwassen hond zou ik zeggen dat het niet zoveel boeit wat je dan als barf geeft, maar voor een opgroeiende hond is het wat belangrijker.

Geef je twee keer per dag eten? Dan zou je bijvoorbeeld drie maaltijden kunnen vervangen door barf, dat is zo'n 21%. En dan geef je een maaltijd bevleesd bot, eentje spiervlees en voor de derde roeleer je tussen bot/spier (mag je zelf kiezen welke), orgaan (hart/lever/nier/etc) en pens. Dan zijn de verhoudingen goed. Je kunt dan ook best een keertje een visje of een paar eitjes geven in plaats van wat anders, dat maakt dan niet zo heel veel meer uit.

[ Bericht 1% gewijzigd door fluitbekzeenaald2.0 op 27-01-2015 18:44:51 ]
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_149113849
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 16:55 schreef littledrummergirl het volgende:
Ik heb vandaag gewoon bij de eerste poelier waar ik binnenstapte kippennekken kunnen scoren *O* blijkt n heel gebruikelijk iets te zijn wat surinamers in hun soep gooien. En ik maar denken dat ik iets heel raars stond te vragen _O- ze hadden er ook karkassen en looppoten ect dus we kunnen even vooruit met halfbarfen :D
lucky you! Hier verkopen ze het niet.. Zelfs ergens gehoord dat ze het niet mogen verkopen omdat het bij het slachtafval gaat. .
  dinsdag 27 januari 2015 @ 19:58:30 #69
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_149115177
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 18:01 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
:D Oh stop it you
Neuj! Ik ben vet blij met je :Y Link ook :P Denk ik. Hoop ik B-)
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_149115781
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 18:39 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Dat kan zeker. Je verandert de verhoudingen natuurlijk wel een beetje. Ik ga ervan uit dat je nu goede verhoudingen voert, hoe meer merken en soorten je geeft hoe groter de kans daarop wordt. Maar 20% is niet zo veel. Bij een volwassen hond zou ik zeggen dat het niet zoveel boeit wat je dan als barf geeft, maar voor een opgroeiende hond is het wat belangrijker.

Geef je twee keer per dag eten? Dan zou je bijvoorbeeld drie maaltijden kunnen vervangen door barf, dat is zo'n 21%. En dan geef je een maaltijd bevleesd bot, eentje spiervlees en voor de derde roeleer je tussen bot/spier (mag je zelf kiezen welke), orgaan (hart/lever/nier/etc) en pens. Dan zijn de verhoudingen goed. Je kunt dan ook best een keertje een visje of een paar eitjes geven in plaats van wat anders, dat maakt dan niet zo heel veel meer uit.
Ah good :) ik ga lekker uitproberen met de puber. Ze eet tot nu toe werkelijk alles wat we haar voorschotelen dus ze kan dr lol op :D
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_149115835
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 19:25 schreef Dragonberry het volgende:

[..]

lucky you! Hier verkopen ze het niet.. Zelfs ergens gehoord dat ze het niet mogen verkopen omdat het bij het slachtafval gaat. .
geen surinaamse winkels in de buurt toevallig? Ik bleek n surinaamse poelier getroffen te hebbeN :D mn nieuwe beste vriend
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  dinsdag 27 januari 2015 @ 20:39:28 #72
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_149116642
quote:
14s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 19:58 schreef Qwea het volgende:

[..]

Neuj! Ik ben vet blij met je :Y Link ook :P Denk ik. Hoop ik B-)
Je maakt mij gans verlegen :P Maar graag gedaan hoor.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  dinsdag 27 januari 2015 @ 20:41:57 #73
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_149116723
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 20:15 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

Ah good :) ik ga lekker uitproberen met de puber. Ze eet tot nu toe werkelijk alles wat we haar voorschotelen dus ze kan dr lol op :D
Dat is wel het leuke aan honden hè. Dat ze vaak niet zo moeilijk doen over eten. Dat moeten mijn katjes nog steeds leren. Hoewel mijn nieuwe mix van wilde eendenbouten, hazenvlees, rundvlee. en haasorgaan ze wel goed bevalt :)
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_149116823
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 20:41 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Dat is wel het leuke aan honden hè. Dat ze vaak niet zo moeilijk doen over eten. Dat moeten mijn katjes nog steeds leren. Hoewel mijn nieuwe mix van wilde eendenbouten, hazenvlees, rundvlee. en haasorgaan ze wel goed bevalt :)
haha ze hebben niet eens door hoe hard ze worden vewend, divakatten _O-
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_149117339
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 20:17 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

geen surinaamse winkels in de buurt toevallig? Ik bleek n surinaamse poelier getroffen te hebbeN :D mn nieuwe beste vriend
nee alleen Marokkaanse, maar die zijn meer gespecialiseerd in lam :P maar dat is ook wel handig :9
  woensdag 28 januari 2015 @ 20:57:02 #76
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_149151267
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 20:44 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

haha ze hebben niet eens door hoe hard ze worden vewend, divakatten _O-
Dat heb je wel vaker bij katten. Ondankbare wezens ;( Maar ja, ze eten het tenminste. Zolang het maar de goede smaken bevat en er vooral niet gekauwd hoeft te worden :P
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  woensdag 28 januari 2015 @ 21:26:17 #77
430139 Valerie.
C'est magnifique.
pi_149152414
Is BARF nou veel duurder dan KVV?

Ik zou ooit wel willen BARF-en, maar ik vind het zo'n gedoe om al dat vlees uit te zoeken
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  woensdag 28 januari 2015 @ 21:42:38 #78
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_149153071
quote:
0s.gif Op woensdag 28 januari 2015 21:26 schreef Valerie. het volgende:
Is BARF nou veel duurder dan KVV?

Ik zou ooit wel willen BARF-en, maar ik vind het zo'n gedoe om al dat vlees uit te zoeken
Ligt eraan wat je koopt. Heb een lijstje met bv antilopevlees erop.. 2 kilo 15 euro
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  woensdag 28 januari 2015 @ 21:43:04 #79
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_149153089
Lol, lamavlees 1kg 10 euro
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  woensdag 28 januari 2015 @ 21:45:55 #80
430139 Valerie.
C'est magnifique.
pi_149153203
Ja, niet allemaal exotisch natuurlijk :P In eerste instantie gewoon lam/rund/kip/eend/paard/haas/konijn of zo. Heb er nu sowieso nog geen vriezerruimte voor.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  woensdag 28 januari 2015 @ 21:47:31 #81
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_149153258
quote:
0s.gif Op woensdag 28 januari 2015 21:45 schreef Valerie. het volgende:
Ja, niet allemaal exotisch natuurlijk :P In eerste instantie gewoon lam/rund/kip/eend/paard/haas/konijn of zo. Heb er nu sowieso nog geen vriezerruimte voor.
Nee valt qua prijzen onwijs mee dan.
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  woensdag 28 januari 2015 @ 22:26:53 #82
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_149154925
quote:
0s.gif Op woensdag 28 januari 2015 21:26 schreef Valerie. het volgende:
Is BARF nou veel duurder dan KVV?

Ik zou ooit wel willen BARF-en, maar ik vind het zo'n gedoe om al dat vlees uit te zoeken
Barf is meestal zelfs goedkoper dan kvv. Je betaalt namelijk niet voor het malen, het verzinnen van goede verhoudingen en de merknaam.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  woensdag 28 januari 2015 @ 22:45:20 #83
430139 Valerie.
C'est magnifique.
pi_149155661
En dan gooi je zelf alles in een gehaktmodel of zo? Muv kuikens en nekken ed. En daarna wat je hebt uitgerekend in porties bij elkaar mengen?
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  donderdag 29 januari 2015 @ 08:43:52 #84
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_149162111
quote:
0s.gif Op woensdag 28 januari 2015 22:45 schreef Valerie. het volgende:
En dan gooi je zelf alles in een gehaktmodel of zo? Muv kuikens en nekken ed. En daarna wat je hebt uitgerekend in porties bij elkaar mengen?
Ik heb geen molen, dus ik ga knippen ende zagen ende hakken :P muv af en toe een heel prooidier want die ga ik echt niet knippen :P Had je mijn app gehad? Heb je 3 lijsten gestuurd hejje prijs indicatie
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  donderdag 29 januari 2015 @ 09:20:39 #85
430139 Valerie.
C'est magnifique.
pi_149162595
quote:
14s.gif Op donderdag 29 januari 2015 08:43 schreef Qwea het volgende:

[..]

Ik heb geen molen, dus ik ga knippen ende zagen ende hakken :P muv af en toe een heel prooidier want die ga ik echt niet knippen :P Had je mijn app gehad? Heb je 3 lijsten gestuurd hejje prijs indicatie
Heb ik gisteren op gereageerd :o
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  donderdag 29 januari 2015 @ 15:07:41 #86
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_149171684
quote:
0s.gif Op woensdag 28 januari 2015 22:45 schreef Valerie. het volgende:
En dan gooi je zelf alles in een gehaktmodel of zo? Muv kuikens en nekken ed. En daarna wat je hebt uitgerekend in porties bij elkaar mengen?
Ik gooi het in een gehaktmolen ja. Alles, zelfs eendagskuikens. Vantevoren reken ik uit hoeveel bevleesd bot, spiervlees en orgaan ik moet hebben voor de juiste verhoudingen en zorg ik dat ik dat heb. Dan haal ik dat op een dag uit de vriezer, laat het half ontdooien op het aanrecht, hak alles in stukjes en gooi de stukjes in de molen. En als ik klaar ben pleur ik de hele zooi in een emmer en ga ik een beetje roeren. En dan doe ik het in zakjes. En die leg ik in de vriezer. En dan heb ik behoorlijk wat schoon te maken.
Meestal maal ik een kilo of tien à vijftien tegelijk.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  maandag 2 februari 2015 @ 10:16:34 #87
430139 Valerie.
C'est magnifique.
pi_149290204
Thanks.

We zagen in de winkel een zakje lamshart en hebben dat meegenomen. Nu haal ik steeds een paar stukjes eruit en ontdooi dat samen met zijn Carnibest, maar mag dat wel elke dag?
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  maandag 9 februari 2015 @ 10:35:29 #88
430139 Valerie.
C'est magnifique.
pi_149501612
Cairo heeft het heel moeilijk gehad met wisselen. Wilde niet eten, had pijn. Uiteindelijk begon hij kittenbrokjes :'( en Sheba :'( te eten :') Maar die lul heeft gisteren gewoon na een volle buik nog een kuiken naar binnen gewerkt en sinds zaterdag geen pijnstiller meer gehad, dus vandaag mag hij nog genieten van de Sheba maar morgen gaat hij weer CB eten of hij nu wil of niet.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_149502452
Gaan van de Belcando brok over op de Kennels Favorite geperste brok. Hoeveelheid ontlasting met Belcando stond me niet zo aan.

Iemand ervaring met KF? We gaan hierop over na zijn 10 dagen KVV.
  maandag 9 februari 2015 @ 12:52:11 #90
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_149505125
Dus je gaat van Belcando over op KF, maar eerst doe je nog 10 dagen kvv? Waarom?
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_149505622
quote:
1s.gif Op maandag 9 februari 2015 12:52 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
Dus je gaat van Belcando over op KF, maar eerst doe je nog 10 dagen kvv? Waarom?
Hij krijgt in de maand 10 dagen KVV en 20 dagen brok. Dus na zijn brok krijgt hij eerst weer KVV en daarna gaat hij naar KF.
  donderdag 26 februari 2015 @ 14:12:04 #92
430139 Valerie.
C'est magnifique.
pi_150066986
Cairo heeft nu ook Naturis geprobeerd. Zalm was hij geen fan van, kangoeroe wel. Heb nog geit liggen, die moet hij nog proberen. Jammer genoeg voor hem heb ik kilo's gekocht, dus hij zal nog wel een paar keer zalm krijgen >:O
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_150070807
Toch maar bij de belcando gebleven. We gaven hem die frolic rondjes als beloning onder het wandelen. Zijn daarmee gestopt en zijn ontlasting is weer mooi.

Kan je zien wat voor troep die frolic ook is.
pi_150071311
Purina brokjes, prima ontlasting en ze blinken dat het zeer doet aan je ogen. :) Je moet ze nog meer verwennen met al die extra onzin. :{ Soms beetje verwennen is niks mis mee natuurlijk, maar je kunt het ook overdrijven. Al is zo'n diepvries muisje wel leuk om te geven af en toe. :) maar als ze er eentje vangen is het wat martelen en daar ligt ie te rotten... :+
  donderdag 26 februari 2015 @ 18:31:57 #95
430139 Valerie.
C'est magnifique.
pi_150077703
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2015 15:51 schreef MeneerLogica het volgende:
Toch maar bij de belcando gebleven. We gaven hem die frolic rondjes als beloning onder het wandelen. Zijn daarmee gestopt en zijn ontlasting is weer mooi.

Kan je zien wat voor troep die frolic ook is.
Mooie chemische oranje poep. :) Maar je zei dat het om de hoeveelheid ontlasting ging, zoveel Frolic geef je toch niet tussendoor?
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  donderdag 26 februari 2015 @ 18:33:06 #96
430139 Valerie.
C'est magnifique.
pi_150077748
quote:
14s.gif Op donderdag 26 februari 2015 16:01 schreef killerkip69 het volgende:
Purina brokjes, prima ontlasting en ze blinken dat het zeer doet aan je ogen. :) Je moet ze nog meer verwennen met al die extra onzin. :{ Soms beetje verwennen is niks mis mee natuurlijk, maar je kunt het ook overdrijven. Al is zo'n diepvries muisje wel leuk om te geven af en toe. :) maar als ze er eentje vangen is het wat martelen en daar ligt ie te rotten... :+
Dit is niet verwennen, dit is ze voer geven waarvoor ze gemaakt zijn wat toevallig ook nog heerlijk is :)
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_150078575
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2015 14:12 schreef Valerie. het volgende:
Cairo heeft nu ook Naturis geprobeerd. Zalm was hij geen fan van, kangoeroe wel. Heb nog geit liggen, die moet hij nog proberen. Jammer genoeg voor hem heb ik kilo's gekocht, dus hij zal nog wel een paar keer zalm krijgen >:O
zalm is hier ook een no-go (leek ook alsof dat vrij snel niet-goed leek). Geit vechten ze om :D kangoeroe lag hier niet :(
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen &lt;3
  donderdag 26 februari 2015 @ 19:04:50 #98
430139 Valerie.
C'est magnifique.
pi_150079002
Ik wilde makreel/kip ipv zalm, maar die hadden ze hier niet meer. Ben benieuwd wat Cairo van de geit gaat vinden
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  donderdag 26 februari 2015 @ 20:02:07 #99
430139 Valerie.
C'est magnifique.
pi_150081914
Morgenochtend geit :9

Vind de kleuren wel grauwer dan CB, maar dat kan ook gewoon die vleessoort zijn, heb eerder nooit kangoeroe gehad.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_150085992
quote:
14s.gif Op donderdag 26 februari 2015 18:31 schreef Valerie. het volgende:

[..]

Mooie chemische oranje poep. :) Maar je zei dat het om de hoeveelheid ontlasting ging, zoveel Frolic geef je toch niet tussendoor?
Naja sommige rondjes nog redelijk veel, en 3 grote rondes per dag gaat er best wat doorheen. Was ook vooral de soort ontlasting, erg slap. Het is nu in ieder geval weer mooi :)
  vrijdag 27 februari 2015 @ 22:25:24 #101
430139 Valerie.
C'est magnifique.
pi_150128213
quote:
1s.gif Op donderdag 26 februari 2015 18:54 schreef tombolafan het volgende:

[..]

zalm is hier ook een no-go (leek ook alsof dat vrij snel niet-goed leek). Geit vechten ze om :D kangoeroe lag hier niet :(
Noh, hij krijgt normaal gesproken drie keer per dag nog, net een vierde keer omdat ik Edward wilde laten zien dat hij op een bepaalde manier op een raptor lijkt :') Point being, hij was dus totaal niet uitgehongerd oid, maar de vierde keer was zalm en hij begon het te eten alsof het kangoeroe of geit is :') Blijkbaar is het ineens wel lekker of zo >:O
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_150145093
Ook even mijn ervaring posten in samenvatting

>Rottweiler van acht maanden oud kwam maand geleden bij me als herplaatser
>Ontlasting aan de zachte kant
>Voeding houden we hetzelfde: Royal canin
>Blijft diarree houden en dierenarts vindt Giardia en vermoedt allergie
>Giardia kuur voor gehad maar blijft kotsen en spuitdiarree houden
>Eet bijna week niets en extreme diarree
>Royal Canin anallergeen eet hij niet en de sensitive control blikvoeding kotst hij weer uit
>Overgestapt op KVV complete mix met pens
>Binnen 2 dagen normale ontlasting en houdt normale hoeveelheid netjes binnen

Nu zijn er zoveel factoren dat ik onmogelijk kan zeggen dat de kvv de oplossing is geweest. In die week hebben we zoveel dingen geprobeerd en vaak gemengd met rijst. Maar wij zijn er iig blij mee en gaan door met KVV.
We komen hard, zo hard.
  woensdag 25 maart 2015 @ 15:18:12 #103
430139 Valerie.
C'est magnifique.
pi_151021291
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 februari 2015 15:05 schreef focal het volgende:
Ook even mijn ervaring posten in samenvatting

>Rottweiler van acht maanden oud kwam maand geleden bij me als herplaatser
>Ontlasting aan de zachte kant
>Voeding houden we hetzelfde: Royal canin
>Blijft diarree houden en dierenarts vindt Giardia en vermoedt allergie
>Giardia kuur voor gehad maar blijft kotsen en spuitdiarree houden
>Eet bijna week niets en extreme diarree
>Royal Canin anallergeen eet hij niet en de sensitive control blikvoeding kotst hij weer uit
>Overgestapt op KVV complete mix met pens
>Binnen 2 dagen normale ontlasting en houdt normale hoeveelheid netjes binnen

Nu zijn er zoveel factoren dat ik onmogelijk kan zeggen dat de kvv de oplossing is geweest. In die week hebben we zoveel dingen geprobeerd en vaak gemengd met rijst. Maar wij zijn er iig blij mee en gaan door met KVV.
Hoe gaat het ondertussen bijna een maand verder?
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  woensdag 25 maart 2015 @ 15:19:07 #104
430139 Valerie.
C'est magnifique.
pi_151021338
Cairo houdt echt niet van gevogelte. Iig niet van Naturis. Kalkoen en eend eet hij met lange tanden en laat hij best lang staan.

Kangoeroe en geit zijn zo weg w/ w/
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_151058104
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 15:18 schreef Valerie. het volgende:

[..]

Hoe gaat het ondertussen bijna een maand verder?
Gaat nog steeds goed. Hebben een extra vriezer gekocht :)
We komen hard, zo hard.
  zaterdag 28 maart 2015 @ 23:53:04 #106
442656 mrLycan
Do you even lift?
pi_151143489
Is dit een discussie ?

Lijkt meer op een promotie artikel voor KVV.
pi_151150993
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2015 23:53 schreef mrLycan het volgende:
Is dit een discussie ?

Lijkt meer op een promotie artikel voor KVV.
En we hebben allemaal aandelen :Y :')

Toevallig zitten hier vooral mensen die KVV voeren en daar tevreden mee zijn. Maar het is niet alsof alle brokvoer afgeschoten wordt. Lijkt me een leuke plek voor mensen die brok voeren om mee te lezen en voor zichzelf af te wegen of ze overstappen.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  zondag 29 maart 2015 @ 18:17:18 #108
430139 Valerie.
C'est magnifique.
pi_151162655
Zo begon het ooit wel. Nu is er af en toe nog een discussie, maar er komen voornamelijk mensen die overwegen over te stappen.

Misschien moeten we er een vers-topic van maken.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  zondag 29 maart 2015 @ 21:25:23 #109
158344 RoodWitBlauw
rasechte hollander
pi_151170616
Ik heb een kater van 5 jaar die hele leven droge brokken en natvoer uit blikjes kent.
Nu wil ik graag dat hij ook eens kennis gaat maken met eten van prooidieren.

Waar haal ik die bevroren dode muizen en kuikentjes vandaan? Ik woon in de stad en toen ik in de dierenwinkel vroeg hiernaar werd ik heel raar aangekeken.

Is het gek om levende prooidieren (kuiken) los te laten voor de jacht? Of is dat not done?
“YOU’RE FUCKING OUT, I’M FUCKING IN”
  zondag 29 maart 2015 @ 21:27:51 #110
158344 RoodWitBlauw
rasechte hollander
pi_151170773
Dubbel
“YOU’RE FUCKING OUT, I’M FUCKING IN”
  zondag 29 maart 2015 @ 21:29:53 #111
430139 Valerie.
C'est magnifique.
pi_151170911
In welke stad woon je?
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  zondag 29 maart 2015 @ 21:35:31 #112
158344 RoodWitBlauw
rasechte hollander
pi_151171221
Utrecht
“YOU’RE FUCKING OUT, I’M FUCKING IN”
  zondag 29 maart 2015 @ 21:49:55 #113
430139 Valerie.
C'est magnifique.
pi_151172035
Met Utrecht kan ik je ook niet helpen, vond deze naast Utrecht wel http://www.andysdierensuper.nl/
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  zondag 29 maart 2015 @ 21:58:33 #114
158344 RoodWitBlauw
rasechte hollander
pi_151172498
Dank je! Maarssenbroek wil ik nog wel eens komen. Er zit daar namelijk een Action :P

Kan je die prooidieren ook per stuk kopen? Straks haalt mijn kat zijn neus ervoor op, en ligt mijn vriezer vol :(

[ Bericht 100% gewijzigd door RoodWitBlauw op 29-03-2015 22:19:53 ]
“YOU’RE FUCKING OUT, I’M FUCKING IN”
pi_151177275
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 21:49 schreef Valerie. het volgende:
Met Utrecht kan ik je ook niet helpen, vond deze naast Utrecht wel http://www.andysdierensuper.nl/
Bij deze winkel zie ik niet echt bevroren prooidieren. Probeer anders eerst eens een kippennekje of een kwartelkarkasje ofzo, dan zie je wel of hij wil kauwen. Mijn ene kat blijkt echt in een roofdier te veranderen die grommend kippenstrotjes doorbijt, terwijl mijn andere kat (broertje van kat 1) wanhopig naar mij opkijkt terwijl hij aan een kwarteltje zit te likken. Ook visjes moet ik voor hem echt fileren. Als ie al een muis zou vangen zou ik hem denk ik ook gefileerd op moeten dienen...

Anyhow, ik bestel die dingen bij www.oervoer.nl, ze bezorgen thuis maar je kunt ook in Maarssen afhalen. Maar er zijn nog veel meer leveranciers, zoek maar eens op 'ingevroren prooidieren' bijvoorbeeld.

Oh ja, tip: katten eten niet graag van gladde oppervlaktes die makkelijks schoon te maken zijn zoals borden of tegelvloeren. Ik voer ze op een oude handdoek in een afgesloten ruimte (gang of badkamer), anders slepen ze hun 'prooi' het hele huis door om bij voorkeur onder de bank op het kleed te gaan zitten eten. Dat had ik wel graag van tevoren gehoord ;)
  zondag 29 maart 2015 @ 23:54:58 #116
430139 Valerie.
C'est magnifique.
pi_151177650
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 23:44 schreef yinu het volgende:

[..]

Bij deze winkel zie ik niet echt bevroren prooidieren. Probeer anders eerst eens een kippennekje of een kwartelkarkasje ofzo, dan zie je wel of hij wil kauwen. Mijn ene kat blijkt echt in een roofdier te veranderen die grommend kippenstrotjes doorbijt, terwijl mijn andere kat (broertje van kat 1) wanhopig naar mij opkijkt terwijl hij aan een kwarteltje zit te likken. Ook visjes moet ik voor hem echt fileren. Als ie al een muis zou vangen zou ik hem denk ik ook gefileerd op moeten dienen...

Anyhow, ik bestel die dingen bij www.oervoer.nl, ze bezorgen thuis maar je kunt ook in Maarssen afhalen. Maar er zijn nog veel meer leveranciers, zoek maar eens op 'ingevroren prooidieren' bijvoorbeeld.

Oh ja, tip: katten eten niet graag van gladde oppervlaktes die makkelijks schoon te maken zijn zoals borden of tegelvloeren. Ik voer ze op een oude handdoek in een afgesloten ruimte (gang of badkamer), anders slepen ze hun 'prooi' het hele huis door om bij voorkeur onder de bank op het kleed te gaan zitten eten. Dat had ik wel graag van tevoren gehoord ;)
Kwam er via een versvoersite waar stond dat ze kuikens ed verkopen, niet naar de site gekeken verder. Anders eerst even bellen.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  vrijdag 3 april 2015 @ 18:06:19 #117
158344 RoodWitBlauw
rasechte hollander
pi_151334672
Is levende kuikens aan een kat presenteren geoorloofd? Of krijg ik dan kritiek?
“YOU’RE FUCKING OUT, I’M FUCKING IN”
  vrijdag 3 april 2015 @ 18:24:52 #118
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_151335142
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2015 18:06 schreef RoodWitBlauw het volgende:
Is levende kuikens aan een kat presenteren geoorloofd? Of krijg ik dan kritiek?
Dan krijg je kritiek.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_151337392
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2015 18:06 schreef RoodWitBlauw het volgende:
Is levende kuikens aan een kat presenteren geoorloofd? Of krijg ik dan kritiek?
Dan krijg je inderdaad kritiek. En terecht, want een verwende huiskat die nog nooit zelf zijn of haar eten heeft gevangen gaat waarschijnlijk hele nare dingen met zo'n kuikentje (of muis/hamster/ratje/kanarie/goudvis, voor je ideeën krijgt) doen. Uitgebreid spelen en door de lucht meppen bijvoorbeeld, waardoor zo'n beestje echt een -lange- lijdensweg tegemoet zou gaan. Dat gemartel moet je m.i. niet bewust aan mee willen werken, beter gewoon diepvrieskuiken voeren. Of als je dat per se niet wilt eerst zelf het kuikentje dood maken voor je hem aan de kat voert.
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
  vrijdag 3 april 2015 @ 20:01:50 #120
158344 RoodWitBlauw
rasechte hollander
pi_151338221
Dat dacht ik al.

Maar ik stelde mij een mooi natuurspel voor.
Ik zou het ook alleen nog een keer doen als mijn kater het gekillede kuiken ook daadwerkelijk opeet.

Mag ik niet 1 levend kuiken hiervoor opofferen? Om te kijken of het kuiken na de kill ook word verorbert?

Maar ben ik dan strafbaar? Nee toch

Arena maken waar het kuiken niet weg kan en de kat ook niet.
Game on

Zomaar een idee

[ Bericht 6% gewijzigd door RoodWitBlauw op 03-04-2015 20:11:44 ]
“YOU’RE FUCKING OUT, I’M FUCKING IN”
pi_151340014
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 april 2015 20:01 schreef RoodWitBlauw het volgende:
Dat dacht ik al.

Maar ik stelde mij een mooi natuurspel voor.
Ik zou het ook alleen nog een keer doen als mijn kater het gekillede kuiken ook daadwerkelijk opeet.

Mag ik niet 1 levend kuiken hiervoor opofferen? Om te kijken of het kuiken na de kill ook word verorbert?

Maar ben ik dan strafbaar? Nee toch

Arena maken waar het kuiken niet weg kan en de kat ook niet.
Game on

Zomaar een idee
Klinkt reuze stoer, ik zou het doen en dan filmen en op FB zetten. En dan wachten tot boze buren en partij-voor-de-dieren stemmers je komen lynchen.

Er is geen enkele reden om een levend prooidier onnodig te laten lijden, behalve misschien jouw vermaak. Voor de kat maakt het niet uit, die speelt net zo goed met een dood kuiken. Als je echt stoer bent slacht je gewoon zelf een kip en voer je je kat dat.
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
  maandag 11 mei 2015 @ 20:33:00 #122
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_152501556
Goed, over twee weken word ik personeel van de liefste en mooiste hond van de wereld (duh :@). Boris is een 2 jarige Weimaraner reu en leeft momenteel op brokken. De eerste tijd wil ik hem bij mij ook voeren wat hij kent, maar uiteindelijk wil ik toch overstappen op vers vlees.

Nu ben ik benieuwd hoe jullie ervaring is met wennen van brok naar vlees. Hoe hebben jullie dit aangepakt :)?

Ik ben van plan BARFmenu te gaan voeren, dit lijkt mij het meest complete voer, ook qua toevoeging van mineralen en vitamines. Ik vind het lastig te bepalen hoeveel ik moet gaan geven, hoe hebben jullie dit gedaan? Op het oog, of een maattabel aangehouden en dit naargelang de tijd vordert aangepast naar hoe de hond zich houdt?
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
  maandag 11 mei 2015 @ 21:54:01 #123
430139 Valerie.
C'est magnifique.
pi_152505728
Ik kijk naar de richtlijn om te beginnen, maar vanaf dat moment ga ik met mijn ogen voeren.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  maandag 11 mei 2015 @ 21:59:01 #124
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_152506018
De richtlijn zegt 20 tot 30 gram per kilo lichaamsgewicht per dag, voor actieve honden 40 gram. Dat zou betekenen dat ik mijn hond zo'n 1,6 kilo per dag moet gaan voeren...? Klinkt mij als erg veel in de oren.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
  maandag 11 mei 2015 @ 22:08:00 #125
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_152506471
Ik voer echt op het oog altijd, en qua overgang, gewoon meteen hopla op kvv heb ik gedaan. Van de drie die ik nu heb aten er wel al twee kvv bij de fokker, dat scheelt ook weer.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  maandag 11 mei 2015 @ 22:11:30 #126
430139 Valerie.
C'est magnifique.
pi_152506619
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2015 21:59 schreef Samzz het volgende:
De richtlijn zegt 20 tot 30 gram per kilo lichaamsgewicht per dag, voor actieve honden 40 gram. Dat zou betekenen dat ik mijn hond zo'n 1,6 kilo per dag moet gaan voeren...? Klinkt mij als erg veel in de oren.
Wat weegt zo'n hond?
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  maandag 11 mei 2015 @ 22:12:19 #127
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_152506661
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2015 22:11 schreef Valerie. het volgende:

[..]

Wat weegt zo'n hond?
Tussen de 30 en 40 kilo. Ik weet niet precies wat Boris weegt, maar hij is groot en gespierd, dus ik heb voor het gemak 40 kilo gepakt :).

Nu zie ik ook ergens staan dat 2% van het lichaamsgewicht goed is, dat zou 800 gram zijn, is de helft... Klinkt mij redelijker in de oren iig.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
  maandag 11 mei 2015 @ 22:15:40 #128
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_152506796
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2015 22:12 schreef Samzz het volgende:

[..]

Tussen de 30 en 40 kilo. Ik weet niet precies wat Boris weegt, maar hij is groot en gespierd, dus ik heb voor het gemak 40 kilo gepakt :).

Nu zie ik ook ergens staan dat 2% van het lichaamsgewicht goed is, dat zou 800 gram zijn, is de helft... Klinkt mij redelijker in de oren iig.
40 keer 20 gram is ook 800 gram toch?
Sjon at in de groei 500 gram per dag en die woog toen 2 tot 6 kilo _O-
Nu zit ie nog wel op die 40 gram per kilo trouwens, met vijf jaar :')
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  maandag 11 mei 2015 @ 22:17:10 #129
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_152506854
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2015 22:15 schreef oh-oh het volgende:

[..]

40 keer 20 gram is ook 800 gram toch?
Sjon at in de groei 500 gram per dag en die woog toen 2 tot 6 kilo _O-
Nu zit ie nog wel op die 40 gram per kilo trouwens, met vijf jaar :')
Boris is een hele actieve hond :P. Dus 40 x 40 = 1600. Maar dat klinkt mij als zoveel in de oren. Vandaar dat ik het vraag.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
  maandag 11 mei 2015 @ 22:27:11 #130
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_152507269
Onze actieve hond van 30 kg eet rond de 500g kvv :Y (25 %minder dan eerst sinds ze is gesteriliseerd)
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  maandag 11 mei 2015 @ 22:28:09 #131
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_152507313
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2015 22:27 schreef littledrummergirl het volgende:
Onze actieve hond van 30 kg eet rond de 500g kvv :Y
Same here!
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  maandag 11 mei 2015 @ 22:28:33 #132
430139 Valerie.
C'est magnifique.
pi_152507331
Mijn hond van rond de dertig kilo krijgt 500 gram per dag, rol door vieren. Soms doen we de rol door drieën als we denken dat ie iets meer nodig heeft. Volgens mij moet hij volgens de richtlijn bijna het dubbele van die 500 gram :+
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  maandag 11 mei 2015 @ 22:29:28 #133
430139 Valerie.
C'est magnifique.
pi_152507366
Oh ahhaha, ondertussen al twee posts die hetzelfde zeggen.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  maandag 11 mei 2015 @ 22:31:25 #134
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_152507461
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2015 22:29 schreef Valerie. het volgende:
Oh ahhaha, ondertussen al twee posts die hetzelfde zeggen.
Ja Link zou 900 moeten ofzo :') uhu, not gonna happen.
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  maandag 11 mei 2015 @ 22:35:19 #135
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_152507643
Nou, dat klinkt al beter... Ik ga denk ik dan beginnen met 800 gram en kijken hoe het gaat. Wordt ie te schraal, kan er altijd meer gevoerd worden, wordt ie te vet, minder. Meteen 1,5 kilo is ook wel heel veel.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
  maandag 11 mei 2015 @ 22:39:45 #136
430139 Valerie.
C'est magnifique.
pi_152507824
quote:
1s.gif Op maandag 11 mei 2015 22:31 schreef Qwea het volgende:

[..]

Ja Link zou 900 moeten ofzo :') uhu, not gonna happen.
Terwijl Charlie veel minder beweging krijgt dan Link
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  maandag 11 mei 2015 @ 22:43:03 #137
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_152507962
Wij hebben twee devon rexen die beide kvv krijgen, Naturis. Ik meng er altijd een beetje Grau graanvrij blikvoer doorheen voor de acceptatie, dan eten ze er net wat beter van.
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
  maandag 11 mei 2015 @ 22:45:12 #138
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_152508040
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2015 22:35 schreef Samzz het volgende:
Nou, dat klinkt al beter... Ik ga denk ik dan beginnen met 800 gram en kijken hoe het gaat. Wordt ie te schraal, kan er altijd meer gevoerd worden, wordt ie te vet, minder. Meteen 1,5 kilo is ook wel heel veel.
Precies zo ja, je hebt ze zo bijgevoerd hoor, als het echt nodig is, maar volgens mij eten alle honden die ik ken minder dan de richtlijnen. Sjon zit er iets boven hier, maar die andere twee zitten er ver onder.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  maandag 11 mei 2015 @ 22:46:31 #139
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_152508090
Ik heb altijd het idee dat die richtlijn vooral voor de portemonnee van de fabrikant is. :')
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
  maandag 11 mei 2015 @ 22:47:09 #140
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_152508112
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2015 22:46 schreef Isegrim het volgende:
Ik heb altijd het idee dat die richtlijn vooral voor de portemonnee van de fabrikant is. :')
Volgens mij is het met brokken echt net zo hoor.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  maandag 11 mei 2015 @ 22:55:29 #141
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_152508486
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2015 22:46 schreef Isegrim het volgende:
Ik heb altijd het idee dat die richtlijn vooral voor de portemonnee van de fabrikant is. :')
De gemiddelde huishond is dan ook wel echt vet, vaak...

Maar goed, ga ik dat aanhouden en dan zien we wel :). Eerst maar eens kijken of Boris het lekker gaat vinden. Ben van plan bij Lotgering te bestellen. Kan dan ook meteen wat BARF meepakken.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
  maandag 11 mei 2015 @ 23:03:51 #142
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_152508851
Ik voer hier voornamelijk lothering en smuldier ^O^
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  maandag 11 mei 2015 @ 23:06:41 #143
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_152508987
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2015 22:47 schreef oh-oh het volgende:

[..]

Volgens mij is het met brokken echt net zo hoor.
Daarom juist. :Y
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
  dinsdag 12 mei 2015 @ 12:38:41 #144
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_152520037
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2015 23:03 schreef oh-oh het volgende:
Ik voer hier voornamelijk lothering en smuldier ^O^
Ik ga voor Lotgering, ideaal, dat bezorgen ze aan huis, de prijs vind ik aantrekkelijk en het aanbod is divers :). Oh en ik lees hele goede referenties :).
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
  dinsdag 12 mei 2015 @ 13:55:24 #145
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_152522566
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 mei 2015 12:38 schreef Samzz het volgende:

[..]

Ik ga voor Lotgering, ideaal, dat bezorgen ze aan huis, de prijs vind ik aantrekkelijk en het aanbod is divers :). Oh en ik lees hele goede referenties :).
Ik voer zo weinig dat ik geen echte voorraad wil, met drie honden zit ik op 400 gram per dag en de dierenwinkel hier beneden verkoopt Lotgering, twee supermarkten verkopen Smuldier, ik haal voor een week of twee vooruit in huis, 1/2 vriezerla ongeveer :D
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  dinsdag 12 mei 2015 @ 15:16:09 #146
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_152525412
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2015 13:55 schreef oh-oh het volgende:

[..]

Ik voer zo weinig dat ik geen echte voorraad wil, met drie honden zit ik op 400 gram per dag en de dierenwinkel hier beneden verkoopt Lotgering, twee supermarkten verkopen Smuldier, ik haal voor een week of twee vooruit in huis, 1/2 vriezerla ongeveer :D
Ja, logisch :D. Maar ik zit nogal in een afgelegen gebied, dus bestel dan liever een grotere voorraad. Voor minimaal een maand ongeveer :).

Lotgering bezorgt 34 x 500 gram, zoiets. Dat is genoeg voor een maand ongeveer. Neem er ook meteen mergpijpen en kippennekken e.d. bij :).
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
  dinsdag 12 mei 2015 @ 22:48:07 #147
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_152544728
quote:
10s.gif Op maandag 11 mei 2015 22:39 schreef Valerie. het volgende:

[..]

Terwijl Charlie veel minder beweging krijgt dan Link
Link krijgt tussendoor ook veel he!

28.7 was hij gisteren :D
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  dinsdag 12 mei 2015 @ 22:49:12 #148
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_152544781
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2015 22:55 schreef Samzz het volgende:

[..]

De gemiddelde huishond is dan ook wel echt vet, vaak...

Maar goed, ga ik dat aanhouden en dan zien we wel :). Eerst maar eens kijken of Boris het lekker gaat vinden. Ben van plan bij Lotgering te bestellen. Kan dan ook meteen wat BARF meepakken.
Precies. Van die dikke vieze vette labradors bv :r
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_152654421
Nohhhh er is hier een dierenwinkel vlakbij die naast naturis en carnibest standaard bibi, darf, barfmenu, tinlo en farmfood op voorraad heeft! (En nog meer en dan nòg 5 vriezers voor de hond :D )
Heb nu een hele zooi van bovenstaande gekocht om te proberen *O*
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen &lt;3
pi_152655866
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 mei 2015 17:23 schreef tombolafan het volgende:
Nohhhh er is hier een dierenwinkel vlakbij die naast naturis en carnibest standaard bibi, darf, barfmenu, tinlo en farmfood op voorraad heeft! (En nog meer en dan nòg 5 vriezers voor de hond :D )
Heb nu een hele zooi van bovenstaande gekocht om te proberen *O*
*O* *O* *O*

Ik heb vandaag levertjes en hartjes gekocht voor het vee. Niertjes heb ik dit keer maar laten liggen _O-
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_152656832
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 mei 2015 18:23 schreef Cat22 het volgende:

[..]

*O* *O* *O*

Ik heb vandaag levertjes en hartjes gekocht voor het vee. Niertjes heb ik dit keer maar laten liggen _O-
oh er lag ook van alles aan een stuk idd maar dat komt ooit nog misschien :D
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen &lt;3
pi_152687227
Heeft iemand al eens bij www.vriesvoer.nl besteld voor de kat?
En als ik kvv compleet bestel, hoef ik dan niks erbij te geven?
  zondag 17 mei 2015 @ 19:23:55 #153
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_152687434
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2015 19:18 schreef shomila het volgende:
Heeft iemand al eens bij www.vriesvoer.nl besteld voor de kat?
En als ik kvv compleet bestel, hoef ik dan niks erbij te geven?
Daar hoef je niks bij te geven nee. Ik doe er altijd wat Grau graanvrij blikvoer door omdat ze het dan beter eten.
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
pi_152687634
quote:
1s.gif Op zondag 17 mei 2015 19:23 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Daar hoef je niks bij te geven nee. Ik doe er altijd wat Grau graanvrij blikvoer door omdat ze het dan beter eten.
Oke dan ga ik het proberen. Ik geef nu carnibest, maar dit ziet er ook goed uit.
pi_152688174
Nog een vraag.
Ik zie ook proefpakketten staan. Dat is dan een pond van elk soort.
Hoe moet ik dat geven? Moet ik het doorelkaar geven of kan je elke keer wat anders geven?
En is dat dan compleet?
Sorry voor de vele vragen. Maar heb er nog niet zoveel verstand van.
  zondag 17 mei 2015 @ 19:43:38 #156
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_152688234
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2015 19:42 schreef shomila het volgende:
Nog een vraag.
Ik zie ook proefpakketten staan. Dat is dan een pond van elk soort.
Hoe moet ik dat geven? Moet ik het doorelkaar geven of kan je elke keer wat anders geven?
En is dat dan compleet?
Sorry voor de vele vragen. Maar heb er nog niet zoveel verstand van.
Ik zou wat verschillende dingen bestellen om te kijken wat ze het lekkerst vinden. Katten kunnen nogal kieskeurig zijn. Dus zo'n proefpakket lijkt me prima.
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
pi_152688298
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2015 19:42 schreef shomila het volgende:
Nog een vraag.
Ik zie ook proefpakketten staan. Dat is dan een pond van elk soort.
Hoe moet ik dat geven? Moet ik het doorelkaar geven of kan je elke keer wat anders geven?
En is dat dan compleet?
Sorry voor de vele vragen. Maar heb er nog niet zoveel verstand van.
Vragen staat vrij :)
Als het allemaal KVV voer is kun je dat prima door elkaar geven. Het is compleet voer en de vertering van alle merken gaat op identieke wijze (net zoals je verschillende merken brokjes door elkaar kunt voeren). Wel handig hoor, zo'n testpakket!
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_152774699
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 mei 2015 15:16 schreef Samzz het volgende:

[..]

Ja, logisch :D. Maar ik zit nogal in een afgelegen gebied, dus bestel dan liever een grotere voorraad. Voor minimaal een maand ongeveer :).

Lotgering bezorgt 34 x 500 gram, zoiets. Dat is genoeg voor een maand ongeveer. Neem er ook meteen mergpijpen en kippennekken e.d. bij :).
En als je het zelf aankunt een lamskop. Daar hebben de honden hier wel zo van genoten 2 dagen.. Voor mij net zo plezierig om naar te kijken wat een feest dat voor ze is. En schrik niet, er blijven alleen een paar kiezen over. Alles gaat schoon op. Schedel en al
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
  woensdag 3 juni 2015 @ 21:19:58 #159
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_153229885
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 22:59 schreef seasushi het volgende:

[..]

En als je het zelf aankunt een lamskop. Daar hebben de honden hier wel zo van genoten 2 dagen.. Voor mij net zo plezierig om naar te kijken wat een feest dat voor ze is. En schrik niet, er blijven alleen een paar kiezen over. Alles gaat schoon op. Schedel en al
Oh, dat kan ik prima aan :). Ik heb besloten eerst eens te kijken wat hij met de kippenekken en mergpijpen doet, morgen wordt mijn bestelling geleverd. Gaat alles met veel smaak naar binnen, dan ga ik ook karkassen bestellen :).

Hoe heb jij dat met de lamskop gedaan dan? Gewoon laten liggen en ze laten kiezen wanneer ze het aten, of even laten eten en daarna weer afpakken voor een volgende dag?
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
  vrijdag 5 juni 2015 @ 10:13:06 #160
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_153268172
Merkten jullie eigenlijk ook meteen verschil qua poep? Op brok poepte Boris standaard drie of vier keer per dag, altijd 's ochtends bij het eerste rondje, tussen de middag en 's avonds. Vaak met het laatste rondje tegen een uur of elf ook nog.

Nu heeft ie net om half tien zijn eerste keutel gelegd, mooi droog en compact. En veel kleiner. Lijkt me een goed teken. Heb het idee dat hij zijn brok vooral at en daarna verteerd weer uit poepte zonder er echt iets uit te halen... Hij poepte zoveel.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
  vrijdag 5 juni 2015 @ 17:20:58 #161
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_153278424
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2015 10:13 schreef Samzz het volgende:
Merkten jullie eigenlijk ook meteen verschil qua poep? Op brok poepte Boris standaard drie of vier keer per dag, altijd 's ochtends bij het eerste rondje, tussen de middag en 's avonds. Vaak met het laatste rondje tegen een uur of elf ook nog.

Nu heeft ie net om half tien zijn eerste keutel gelegd, mooi droog en compact. En veel kleiner. Lijkt me een goed teken. Heb het idee dat hij zijn brok vooral at en daarna verteerd weer uit poepte zonder er echt iets uit te halen... Hij poepte zoveel.
Wij hebben n zak brokken voor als we n keer t eten vergeten te ontdooien :')

Als ze die een keer eet dan moet ze twee keer extra poepen en maakt ze giga bolussen :') doe mij maar vlees dus *O* relaxter opruimen ^O^
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  vrijdag 5 juni 2015 @ 17:30:44 #162
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_153278704
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 juni 2015 17:20 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

Wij hebben n zak brokken voor als we n keer t eten vergeten te ontdooien :')

Als ze die een keer eet dan moet ze twee keer extra poepen en maakt ze giga bolussen :') doe mij maar vlees dus *O* relaxter opruimen ^O^
Serieus, dat verschil is gewoon groot eh :o. Boris heeft vandaag twee keer gepoept, en die twee poepjes samen waren even groot als de hoop die hij normaal in één poepbeurt legde :').
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
  vrijdag 5 juni 2015 @ 18:20:26 #163
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_153279853
En nogal een geurverschil ook :P
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  vrijdag 5 juni 2015 @ 18:25:04 #164
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_153279962
Dat inderdaad ook. Rook de poep niet, eigenlijk.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
  vrijdag 5 juni 2015 @ 18:25:12 #165
430139 Valerie.
C'est magnifique.
pi_153279968
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2015 18:20 schreef oh-oh het volgende:
En nogal een geurverschil ook :P
Lekkere oranje Frolic-hopen :9~ :9~ :9~
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  vrijdag 5 juni 2015 @ 18:27:53 #166
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_153280030
Ik heb een keer een fictief beleidsstuk geschreven over het bevorderen van versvoergebruik in de strijd tegen hondenpoep in de openbare ruimte.
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
  vrijdag 5 juni 2015 @ 18:30:26 #167
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_153280092
Eerlijk is eerlijk, Boris kreeg wel goede brok van zijn baasjes. Maar als ik zie met hoeveel meer smaak hij het vlees eet... Priceless :).
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_153493750
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2015 21:19 schreef Samzz het volgende:

[..]

Oh, dat kan ik prima aan :). Ik heb besloten eerst eens te kijken wat hij met de kippenekken en mergpijpen doet, morgen wordt mijn bestelling geleverd. Gaat alles met veel smaak naar binnen, dan ga ik ook karkassen bestellen :).

Hoe heb jij dat met de lamskop gedaan dan? Gewoon laten liggen en ze laten kiezen wanneer ze het aten, of even laten eten en daarna weer afpakken voor een volgende dag?
Na 2,5 uur lag de een er doodmoe naast te hijgen, toen de kop maar weggenomen en de volgende dag de rest.
Vandaag staat het weer op het menu. gisteren was het me te warm om dat ding in de tuin te hebben liggen
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
  zaterdag 13 juni 2015 @ 13:02:53 #169
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_153495316
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juni 2015 11:12 schreef seasushi het volgende:

[..]

Na 2,5 uur lag de een er doodmoe naast te hijgen, toen de kop maar weggenomen en de volgende dag de rest.
Vandaag staat het weer op het menu. gisteren was het me te warm om dat ding in de tuin te hebben liggen
Aaah, tof. Ik heb de tip gekregen eerst klein te beginnen, omdat Boris nog maar net rauw eet. Dus eerst karkassen omdat een lamskop voor meer gevorderde honden zouden zijn.

Als je het wegneemt, leg je dat ding dan weer terug in de koelkast/vriezer, of gewoon op een koele, droge plek?
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_153495412
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juni 2015 13:02 schreef Samzz het volgende:

[..]

Aaah, tof. Ik heb de tip gekregen eerst klein te beginnen, omdat Boris nog maar net rauw eet. Dus eerst karkassen omdat een lamskop voor meer gevorderde honden zouden zijn.

Als je het wegneemt, leg je dat ding dan weer terug in de koelkast/vriezer, of gewoon op een koele, droge plek?
we hebben maar een speciale doos met goed afsluitbare deksel gekocht zodat het in de koelkast terug kan.
Overigens waren onze honden ook nog niet zo gevorderd, maar ze doen het beter op lamskop en zalmkop dan op stukken vlees. Die gaan in een hap naar binnen, waarna ze rondlopen met zo een blik van "en wanneer krijg ik nou eens te eten?"
Om de koppen lopen ze af en toe eens een rondje, beginnen er weer aan, kortom, uren tafelen, en voor ons erg vermakelijk om te zien.
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
  zaterdag 13 juni 2015 @ 13:16:33 #171
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_153495575
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juni 2015 13:07 schreef seasushi het volgende:

[..]

we hebben maar een speciale doos met goed afsluitbare deksel gekocht zodat het in de koelkast terug kan.
Overigens waren onze honden ook nog niet zo gevorderd, maar ze doen het beter op lamskop en zalmkop dan op stukken vlees. Die gaan in een hap naar binnen, waarna ze rondlopen met zo een blik van "en wanneer krijg ik nou eens te eten?"
Om de koppen lopen ze af en toe eens een rondje, beginnen er weer aan, kortom, uren tafelen, en voor ons erg vermakelijk om te zien.
Misschien moet ik het toch maar gewoon proberen :). Boris eet heel voorzichtig, kippennekken worden ook eerst heel goed gekauwd, dat is niet hap slik weg.

Lamskoppen klinken als perfect vermaak voor hond en baas O+. Ga er gewoon een aantal bestellen (vriezerruimte zat...) en dan zie ik wel hoe het loopt :).
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
  donderdag 9 juli 2015 @ 19:08:43 #172
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_154203406
F&F / Een nestje puppy's - 8 schattige dikke knuffelpups!

Daar is een discussie ontstaan over het KVV eten. TS voert Carnibest en darf. Carnibest vanwege de toegevoegde vitamines en mineralen. Ik voer Tamro en los wat barf dingen bij (Zalm lijven, haring, sprot, karkassen, ect), en mijn hond krijgt groente en fruit.

Ik ben van mening dat die toegevoegde vits en mineralen niks uithalen in de carnibest. Want als je je hond al groente en fruit bij voert krijgt deze ook voldoende binnen. Plus, in de natuur krijgen ze ook geen eten met toegevoegde mineralen e.d.

Meningen van uwe wijsheden gaarne O+

Ooh en TS aldaar had het ook over dat Tamro niet zo best was (Ik zal nog even de link hosselen bij dr). Ik voer al een poosje Tamro en geen problemen. TS vond overigens ook dat men merken moest afwisselen. Heeft iemand alhier daar nog een mening over?
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  donderdag 9 juli 2015 @ 19:17:53 #173
430139 Valerie.
C'est magnifique.
pi_154203575
Als je zoveel verschillende dingen als jij bijvoert zijn extra mineralen in het voer wat mij betreft overbodig, maar de meeste mensen zijn niet zoals jij.

Tamro geen ervaring mee
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  donderdag 9 juli 2015 @ 19:19:27 #174
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_154203600
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2015 19:17 schreef Valerie. het volgende:
Als je zoveel verschillende dingen als jij bijvoert zijn extra mineralen in het voer wat mij betreft overbodig, maar de meeste mensen zijn niet zoals jij.

Tamro geen ervaring mee
Maar ik zei dus dat mijn zus (Daar ging het in dit geval dus even om) ook groente en fruit moest gaan bijvoeren. Ging ze doen. Niet barfen vooralsnog. Maar wel tamro met groente en fruit. En 1x per week vette vis mix van ik dacht tisvis oid.
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  donderdag 9 juli 2015 @ 19:50:36 #175
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_154204264
Merken afwisselen wordt sowieso aangeraden aan mensen die geen barf bijvoeren. Aangezien elk merk weer net andere ingrediënten en verhoudingen heeft, vind ik die gedachte niet onlogisch. Je wedt dan tenminste niet op één paard.

Welke mineralen en vitaminen precies in het vlees en de groente en in welke hoeveelheden is niet te achterhalen en verschilt per maaltijd. Ik kan me voorstellen dat mensen dat geen fijn idee vinden en liever een beetje extra geven voor de zekerheid, hoewel ik niet denk dat het echt nodig is als je groente en fruit bijvoert. Maar uiteindelijk weten wij ook niet precies wat het natuurlijke dieet van de hond is, als die dat al heeft. Zelf voeg ik heel af en toe zelf iets aan het kattenvoer toe, met name taurine.

Over Tamro hoor ik wel eens wat negatieve verhalen, maar ik heb er zelf geen ervaring mee.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  donderdag 9 juli 2015 @ 19:57:49 #176
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_154204419
quote:
1s.gif Op donderdag 9 juli 2015 19:50 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
Merken afwisselen wordt sowieso aangeraden aan mensen die geen barf bijvoeren. Aangezien elk merk weer net andere ingrediënten en verhoudingen heeft, vind ik die gedachte niet onlogisch. Je wedt dan tenminste niet op één paard.

Welke mineralen en vitaminen precies in het vlees en de groente en in welke hoeveelheden is niet te achterhalen en verschilt per maaltijd. Ik kan me voorstellen dat mensen dat geen fijn idee vinden en liever een beetje extra geven voor de zekerheid, hoewel ik niet denk dat het echt nodig is als je groente en fruit bijvoert. Maar uiteindelijk weten wij ook niet precies wat het natuurlijke dieet van de hond is, als die dat al heeft. Zelf voeg ik heel af en toe zelf iets aan het kattenvoer toe, met name taurine.

Over Tamro hoor ik wel eens wat negatieve verhalen, maar ik heb er zelf geen ervaring mee.
Ik ben benieuwd naar de negatieve verhalen. Wat hoor je zoal?
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  donderdag 9 juli 2015 @ 20:46:09 #177
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_154205584
quote:
14s.gif Op donderdag 9 juli 2015 19:57 schreef Qwea het volgende:

[..]

Ik ben benieuwd naar de negatieve verhalen. Wat hoor je zoal?
Het grootste bezwaar is geloof ik dat er in bijna elke mix eend zit en dat het botgehalte aan de hoge kant is. Maar ik denk trouwens dat ik in de war ben met een ander merk, kan verder namelijk weinig negatiefs vinden. Goed dat je doorvraagt dus :)
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  donderdag 9 juli 2015 @ 21:11:38 #178
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_154206247
Dan denk ik idd dat je in de war bent. Want in tamro zit echt alleen eend in de eend. En in de compleet.
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  donderdag 9 juli 2015 @ 21:16:33 #179
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_154206406
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2015 21:11 schreef Qwea het volgende:
Dan denk ik idd dat je in de war bent. Want in tamro zit echt alleen eend in de eend. En in de compleet.
http://tamro.nl/tamro-vlees-mixen

Als ik hier kijk zie ik toch wat meer mixen met eendkarkas als botbron. Meer dan de helft. Maar dat hoeft op zich geen ramp te zijn.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  donderdag 9 juli 2015 @ 21:19:39 #180
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_154206531
quote:
1s.gif Op donderdag 9 juli 2015 21:16 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

http://tamro.nl/tamro-vlees-mixen

Als ik hier kijk zie ik toch wat meer mixen met eendkarkas als botbron. Meer dan de helft. Maar dat hoeft op zich geen ramp te zijn.
:o mea culpa. Ik zie het idd ook!

Maar goed, imho idd geen ramp
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_154215053
Onze nieuwe hond (krijgertje, 5 jaar oude reu) blijft waanzinnig slecht poepen. Dun. Heel dun.
Verder is 'ie opgewekt, energiek, en op prima gewicht. Bij ons krijgt 'ie kvv, bij de vorige baas onbekend (dus zal wel brok geweest zijn).

In de hoop dat hij er beter van gaat poepen willen we hem overzetten op brok. Maar ik heb geen idee hoeveel brok een hond moet hebben. De hond weegt 17,5 kg en stond op 100 gram kipkarkas ('s ochtends) en 300 gram kvv 's avond.

Kan iemand me een indicatie geven hoeveel brok ik 'm moet geven?
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  vrijdag 10 juli 2015 @ 09:45:35 #182
430139 Valerie.
C'est magnifique.
pi_154215689
Dat staat toch op de zak?
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_154216071
Dat is afhankelijk van de brok die je geeft. Van de ene brok hebben ze wel 2x zoveel nodig als van de andere.

Het kan ook van stress ed komen, ik ken een (oude) hond die van baas wisselde. Die heeft er meer dan een jaar over gedaan om zich helemaal thuis te voelen. En toen was de ontlasting opeens ook prima.
  vrijdag 10 juli 2015 @ 11:14:28 #184
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_154217383
Wat er op zo'n zak staat slaat meestal nergens op. :X Als je dat werkelijk geeft wordt de hond moddervet. Wel afhankelijk van merk, maar bij de meeste merken is het echt veel te veel.
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
  vrijdag 10 juli 2015 @ 11:22:32 #185
430139 Valerie.
C'est magnifique.
pi_154217565
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2015 11:14 schreef Isegrim het volgende:
Wat er op zo'n zak staat slaat meestal nergens op. :X Als je dat werkelijk geeft wordt de hond moddervet. Wel afhankelijk van merk, maar bij de meeste merken is het echt veel te veel.
ja, maar is met vlees ook. Ik zou gewoon beginnen met de richtlijn en dan verder gaan op ogen
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  vrijdag 10 juli 2015 @ 12:11:06 #186
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_154218741
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 juli 2015 11:22 schreef Valerie. het volgende:

[..]

ja, maar is met vlees ook. Ik zou gewoon beginnen met de richtlijn en dan verder gaan op ogen
Dat. Link zou nu *rekent* 900g worst moeten (870). Nou, doei voor hem. 500 krijgt ie.
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_154267216
quote:
14s.gif Op donderdag 9 juli 2015 19:08 schreef Qwea het volgende:
F&F / Een nestje puppy's - 8 schattige dikke knuffelpups!

Daar is een discussie ontstaan over het KVV eten. TS voert Carnibest en darf. Carnibest vanwege de toegevoegde vitamines en mineralen. Ik voer Tamro en los wat barf dingen bij (Zalm lijven, haring, sprot, karkassen, ect), en mijn hond krijgt groente en fruit.

Ik ben van mening dat die toegevoegde vits en mineralen niks uithalen in de carnibest. Want als je je hond al groente en fruit bij voert krijgt deze ook voldoende binnen. Plus, in de natuur krijgen ze ook geen eten met toegevoegde mineralen e.d.

Meningen van uwe wijsheden gaarne O+

Ooh en TS aldaar had het ook over dat Tamro niet zo best was (Ik zal nog even de link hosselen bij dr). Ik voer al een poosje Tamro en geen problemen. TS vond overigens ook dat men merken moest afwisselen. Heeft iemand alhier daar nog een mening over?
Hier zou ik nog op terug komen.

In de natuur eet een hond (of wolf) idd niets met toegevoegde vitamines, maar in de natuur eten ze in de regel ook geen (al dan niet vermalen) diepvriesvlees. Ik heb het idee dat de hoeveelheid vitaminen in een vers gevangen kariboe (om maar eens wat te noemen) anders is dan in een rol of blok diepvriesvlees, dat eerst geslacht is, toen een tijdje gehangen of gelegen heeft, daarna vermalen is, en vervolgens ingevroren. Sommige soorten vitamines vervallen nou eenmaal sneller dan anderen. En je kan natuurlijk voor een deel van die vitamines groente en fruit bijgeven, maar a) het gehalte aan vitaminen in verse groenten/fruit fluctueert nogal (o.a. afhankelijk van teelmethode, hoe lang het al in de super heeft gelegen en of het in het seizoen is of niet) en b) als je het dan kookt, kook je ook al een deel van de vitaminen er uit. En als je vervolgens invriest denk ik dat er nog wel het één en ander verloren gaat.

De extra vitamines in (bijvoorbeeld) Carnibest vind ik persoonlijk gewoon wel een prettig idee. Mijn hond krijgt niet alleen maar Carnibest, dus geen volledige dosis van die vitaminen. Maar wel wat, hopelijk genoeg als aanvulling naast de van nature aanwezige vitamines in haar andere voer.

Wat betreft het afwisselen: het wisselen van smaken doe ik vooral om zo zeker mogelijk te weten dat ze geen tekorten oploopt. En dat is eigenlijk ook de reden dat ik een ander merk met toegevoegde vitamines bij geef. Gewoon voor de zekerheid. Mocht smaak1 of merk1 ergens in tekort schieten, dan vangen we dat (iig deels) op door ook regelmatig merk2 en smaak2 te voeren. En daarnaast krijgt ze natuurlijk ook nog extraatjes waar ook vitaminen in zitten, zoals fruit, restjes van onze groenten, restjes pasta/broodkorst/rijst zo af en toe, of een eitje, of iets BARF-achtigs.

Wat betreft Tamro: ik heb hier geen ervaring mee zelf. Ik heb alleen even vlug gegoogled, en het viel me op dat het behoorlijk goedkoop lijkt te zijn (ik zie hier prijzen vanaf 2,65 per kilo). Dat deed mij twijfelen aan de kwaliteit van het gebruikte vlees, maar dat hoeft verder niet te betekenen dat het niet goed is of zo. Het viel me alleen op, omdat ik gewend ben meer te betalen :)
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
  donderdag 23 juli 2015 @ 12:34:34 #188
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_154564251
Iemand ervaring met meat4dogs? Of natudogs?
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  vrijdag 24 juli 2015 @ 09:25:42 #189
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_154589762
Ik wil eens wat anders voor Link gaan proberen. Hij krijgt nu tamro.

Mijn leverancier heeft de volgende merken:

Dogmeat
Natudog
Meat 4 dogs
Alaska
Tammega
Darf
Tamro
Kiezebrink

Iemand die zegt : Die absoluut wel/niet ?
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  vrijdag 24 juli 2015 @ 10:31:55 #190
430139 Valerie.
C'est magnifique.
pi_154590744
Hondenvlees zou ik laten :') ;(

Naw, geen idee, sorry man
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  vrijdag 24 juli 2015 @ 11:16:02 #191
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_154591563
:(
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  vrijdag 24 juli 2015 @ 12:31:49 #192
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_154593197
Heb je een reden om over te stappen?
Mijn motto is if it ain't broken don't try to fix it :P
Je kan toch gewoon af en toe es een rol van iets anders proberen?
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  vrijdag 24 juli 2015 @ 12:35:19 #193
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_154593305
Boor krijgt verschillende smaken van Lotgering. Daarnaast karkassen (slechts bot met wat vlees, maar ook volledig met huid e.d.), nekken, pens, the works. Ik denk dat het daarom qua vitamines wel goed zit. Ga denk ik ook niet veranderen, eens in de zoveel tijd krijgt hij een ander merk, maar Lotgering blijft mijn hoofdmerk, om het zo maar te zeggen.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
  vrijdag 24 juli 2015 @ 12:45:02 #194
430139 Valerie.
C'est magnifique.
pi_154593532
Uit een analyse van lotgering die ik ken, 2012 of zo denk ik? Kwam salmonella en een heel hoog vetgehalte. Is dat tegenwoordig anders? Ik koop het nog steeds niet door dat rapport. En door de berichten op FOK dat ze vissenhaakjes e.d. uit de maaltijd voor de hond hebben gehaald.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  vrijdag 24 juli 2015 @ 12:46:05 #195
430139 Valerie.
C'est magnifique.
pi_154593557
Mijn kat vond Naturis overigens ook lekker, en die hebben wat minder doorsnee smaken zoals geit en kangoeroe e.d. Dus dat is misschien wat voor jou, Q. Geen idee of daar ook iets anders doorheen zit, though.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  vrijdag 24 juli 2015 @ 12:47:12 #196
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_154593592
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juli 2015 12:31 schreef oh-oh het volgende:
Heb je een reden om over te stappen?
Mijn motto is if it ain't broken don't try to fix it :P
Je kan toch gewoon af en toe es een rol van iets anders proberen?
Ja dat doe ik dus nu. Gewoon de tamro bestelling die ik altijd heb, met andere rollen erbij :P Heb nu dit bv :

-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  vrijdag 24 juli 2015 @ 12:48:01 #197
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_154593617
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juli 2015 12:46 schreef Valerie. het volgende:
Mijn kat vond Naturis overigens ook lekker, en die hebben wat minder doorsnee smaken zoals geit en kangoeroe e.d. Dus dat is misschien wat voor jou, Q. Geen idee of daar ook iets anders doorheen zit, though.
Eens kijken waar ik dat kan vinden hiero.
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  vrijdag 24 juli 2015 @ 12:48:06 #198
430139 Valerie.
C'est magnifique.
pi_154593622
Alaska klinkt wel zo heerlijk natuur en goed O+ maar ik ken het verder niet
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  vrijdag 24 juli 2015 @ 12:48:52 #199
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_154593640
quote:
14s.gif Op vrijdag 24 juli 2015 12:48 schreef Qwea het volgende:

[..]

Eens kijken waar ik dat kan vinden hiero.
Hier om de hoek *O*
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  vrijdag 24 juli 2015 @ 12:51:35 #200
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_154593722
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juli 2015 12:45 schreef Valerie. het volgende:
Uit een analyse van lotgering die ik ken, 2012 of zo denk ik? Kwam salmonella en een heel hoog vetgehalte. Is dat tegenwoordig anders? Ik koop het nog steeds niet door dat rapport. En door de berichten op FOK dat ze vissenhaakjes e.d. uit de maaltijd voor de hond hebben gehaald.
2012 is weinig recent. En berichten over vishaakjes heb ik nog nooit gelezen. Het vlees dat ik ontvang is van goede kwaliteit, zit niks aan metaal of wat dan ook door.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
  vrijdag 24 juli 2015 @ 12:52:25 #201
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_154593745
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juli 2015 12:51 schreef Samzz het volgende:

[..]

2012 is weinig recent. En berichten over vishaakjes heb ik nog nooit gelezen. Het vlees dat ik ontvang is van goede kwaliteit, zit niks aan metaal of wat dan ook door.
Had Senesta geen vishaakjes? Die kwam daar dacht ik mee toen :Y
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  vrijdag 24 juli 2015 @ 12:54:38 #202
430139 Valerie.
C'est magnifique.
pi_154593790
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juli 2015 12:51 schreef Samzz het volgende:

[..]

2012 is weinig recent. En berichten over vishaakjes heb ik nog nooit gelezen. Het vlees dat ik ontvang is van goede kwaliteit, zit niks aan metaal of wat dan ook door.
Volgens mij was het inderdaad Senesta of zo, iig een legit fokker die niet jokt :P Ik blijf er huiverig voor. Kan geen recent rapport vinden
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  vrijdag 24 juli 2015 @ 12:55:02 #203
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_154593802
quote:
14s.gif Op vrijdag 24 juli 2015 12:52 schreef Qwea het volgende:

[..]

Had Senesta geen vishaakjes? Die kwam daar dacht ik mee toen :Y
Geen flauw idee, ik lees niet alles wat op FOK! staat :@.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
  Moderator vrijdag 24 juli 2015 @ 13:52:00 #204
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_154595472
quote:
14s.gif Op vrijdag 24 juli 2015 12:52 schreef Qwea het volgende:

[..]

Had Senesta geen vishaakjes? Die kwam daar dacht ik mee toen :Y
Nee, kennis had vishaak. Ik had stukken hard plastic. Maar ik heb gehoord dat er sindsdien wel betere controle is, heb er ook niets meer over gehoord. Ik bestel er zelf voor mijn katten niet meer omdat het steeds half ontdooit hier aankomt. Het ziet er vies uit, het stinkt en de katten weigeren het ook. Jammer want ooit was met name Hummer er echt gek op.

Volgens mij heb ik hier wel eens een foto gepost van Lotgering in vergelijking met ander versvlees.
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  vrijdag 24 juli 2015 @ 13:56:25 #205
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_154595687
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juli 2015 13:52 schreef senesta het volgende:

[..]

Nee, kennis had vishaak. Ik had stukken hard plastic. Maar ik heb gehoord dat er sindsdien wel betere controle is, heb er ook niets meer over gehoord. Ik bestel er zelf voor mijn katten niet meer omdat het steeds half ontdooit hier aankomt. Het ziet er vies uit, het stinkt en de katten weigeren het ook. Jammer want ooit was met name Hummer er echt gek op.

Volgens mij heb ik hier wel eens een foto gepost van Lotgering in vergelijking met ander versvlees.
Hier wordt het netjes diepgevroren bezorgd, ziet er goed uit en ruikt zoals vers vlees ruikt :).
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
  Moderator vrijdag 24 juli 2015 @ 14:22:12 #206
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_154596565


Lotgering vs Tinlo. En helaas geen incident ;(
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  vrijdag 24 juli 2015 @ 14:51:47 #207
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_154597457
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juli 2015 14:22 schreef senesta het volgende:
[ afbeelding ]

Lotgering vs Tinlo. En helaas geen incident ;(
Wow... Mijn Lotgering vlees ziet eruit als de Tinlo... Maar, dat is wel een enorm verschil zeg :o.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
  vrijdag 24 juli 2015 @ 15:01:02 #208
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_154597745
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juli 2015 14:22 schreef senesta het volgende:
[ afbeelding ]

Lotgering vs Tinlo. En helaas geen incident ;(
Lol, ja nee ik hoef dus nooit lotgering. Thnx :')
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  vrijdag 24 juli 2015 @ 15:07:39 #209
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_154597933
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 juli 2015 15:01 schreef Qwea het volgende:

[..]

Lol, ja nee ik hoef dus nooit lotgering. Thnx :')
Nou, ik schrik ook wel van de foto :{. Zal zo het vlees dat Boor krijgt eens op de foto zetten.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
  vrijdag 24 juli 2015 @ 15:08:33 #210
430139 Valerie.
C'est magnifique.
pi_154597963
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juli 2015 14:22 schreef senesta het volgende:
[ afbeelding ]

Lotgering vs Tinlo. En helaas geen incident ;(
Die foto herinner ik me ook nog inderdaad :D Nasty
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  vrijdag 24 juli 2015 @ 15:35:04 #211
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_154598617


Boris zijn vlees :).
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
  vrijdag 24 juli 2015 @ 16:02:34 #212
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_154599438
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juli 2015 15:35 schreef Samzz het volgende:
[ afbeelding ]

Boris zijn vlees :).
Ziet er stukken beter uit, maar ik zou het persoonlijk nav die foto van Senesta NOOIT kopen :D
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  vrijdag 24 juli 2015 @ 16:04:30 #213
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_154599499
quote:
14s.gif Op vrijdag 24 juli 2015 16:02 schreef Qwea het volgende:

[..]

Ziet er stukken beter uit, maar ik zou het persoonlijk nav die foto van Senesta NOOIT kopen :D
Dat geloof ik meteen :D! Maar ik heb het dus al gekocht en mijn vlees ziet er prima uit, komt mooi rood uit de vriezer. Misschien ligt het eraan hoe lang het in de koelkast ligt? Mensenvlees kan ook bruinig worden als het te lang ligt.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
  Moderator vrijdag 24 juli 2015 @ 16:09:30 #214
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_154599711
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juli 2015 16:04 schreef Samzz het volgende:

[..]

Dat geloof ik meteen :D! Maar ik heb het dus al gekocht en mijn vlees ziet er prima uit, komt mooi rood uit de vriezer. Misschien ligt het eraan hoe lang het in de koelkast ligt? Mensenvlees kan ook bruinig worden als het te lang ligt.
Dit was net binnen, ik heb de complete bestelling gewoon in de container gemikt. En het was niet voor het eerst. Kwam ook al half ontdooid binnen. Misschien ligt het aan de plaats hoor, hij kwam al laat in de middag dus misschien stonden we als laatste op de planning.

Over lotgering voor de hond hoor ik (behalve de vishaak tijden terug) dan minder klachten maar als je meerdere keren vlees af laat leveren wat er zo uit ziet dan ben ik er een beetje klaar mee :@
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  vrijdag 24 juli 2015 @ 16:11:22 #215
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_154599800
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juli 2015 16:09 schreef senesta het volgende:

[..]

Dit was net binnen, ik heb de complete bestelling gewoon in de container gemikt. En het was niet voor het eerst. Kwam ook al half ontdooit binnen. Misschien ligt het aan de plaats hoor, hij kwam al laat in de middag dus misschien stonden we als laatste op de planning.

Over lotgering voor de hond hoor ik (behalve de vishaak tijden terug) dan minder klachten maar als je meerdere keren vlees af laat leveren wat er zo uit ziet dan ben ik er een beetje klaar mee :@
Terecht, hoor! Ik ben tot nu toe erg tevreden. Bij mij wordt het ook eind van de dag geleverd, maar het is nog netjes bevroren en rood :).
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
  Moderator vrijdag 24 juli 2015 @ 16:17:34 #216
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_154599996
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juli 2015 16:11 schreef Samzz het volgende:

[..]

Terecht, hoor! Ik ben tot nu toe erg tevreden. Bij mij wordt het ook eind van de dag geleverd, maar het is nog netjes bevroren en rood :).
Ik hoop dat het zo blijft voor je hoor, wellicht is het allemaal wat beter nu. Ik denk dat je gewoon kunt zeggen (ook gezien andere resultaten op google bijvoorbeeld) dat voorheen de kwaliteit nogal wisselde.
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  vrijdag 24 juli 2015 @ 16:19:52 #217
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_154600072
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juli 2015 16:17 schreef senesta het volgende:

[..]

Ik hoop dat het zo blijft voor je hoor, wellicht is het allemaal wat verbetered. Ik denk dat je gewoon kunt zeggen (ook gezien andere resultaten op google bijvoorbeeld) dat voorheen de kwaliteit nogal wisselde.
Ja, ik hoop het ook. Al zit hier in de buurt blijkbaar ook een Tinlo dealer. Volgende week maar even op onderzoek uit gaan, kan op internet verder geen nummer vinden.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
  vrijdag 24 juli 2015 @ 16:59:34 #218
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_154601385
Hier eten ze ook lotgering en geen klachten, en ze zijn kieskeurig. Vlees ziet er prima uit. Wel doe ik altijd het vlees echt met mijn vingers uit de verpakking in de bakjes, als er iets geks in zou zitten haal ik het er dus wel uit zo. Maar ik heb het nog niet meegemaakt.
Oh en als ze wat mager zijn wissel ik lekker af met smuldier want daar zetten ze goed van aan.
Lotgering is ook het enige merk waar ze vis van eten, hallelujaaaaaah :D
Dus ze eten nu eindelijk ook minstens 1 keer in de week vis *O*
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  vrijdag 24 juli 2015 @ 17:12:42 #219
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_154601791
Ik stel hem hier ook nog even:

Bij 4 soorten dieren is het voer compleet, right?

Als ik nou op maandag en dinsdag paard/zalm mix voer (hij doet 2 dagen met 1 worst), op woensdag en donderdag hert en konijn mix, op vrijdag en zaterdag rund/lam mix.. dan zit je in principe toch ook compleet? Want dan voer je over de hele week meerdere dieren?
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  zondag 26 juli 2015 @ 16:28:18 #220
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_154649025
quote:
14s.gif Op vrijdag 24 juli 2015 17:12 schreef Qwea het volgende:
Ik stel hem hier ook nog even:

Bij 4 soorten dieren is het voer compleet, right?

Als ik nou op maandag en dinsdag paard/zalm mix voer (hij doet 2 dagen met 1 worst), op woensdag en donderdag hert en konijn mix, op vrijdag en zaterdag rund/lam mix.. dan zit je in principe toch ook compleet? Want dan voer je over de hele week meerdere dieren?
Als je een compleet voer voert, is het toch sowieso compleet?
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
  zondag 26 juli 2015 @ 18:08:44 #221
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_154652146
quote:
14s.gif Op vrijdag 24 juli 2015 17:12 schreef Qwea het volgende:
Ik stel hem hier ook nog even:

Bij 4 soorten dieren is het voer compleet, right?

Als ik nou op maandag en dinsdag paard/zalm mix voer (hij doet 2 dagen met 1 worst), op woensdag en donderdag hert en konijn mix, op vrijdag en zaterdag rund/lam mix.. dan zit je in principe toch ook compleet? Want dan voer je over de hele week meerdere dieren?
Prima balans heb je zo, looks fine to me :)

Wat is er met je barf-ambities gebeurd btw?
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  zondag 26 juli 2015 @ 18:10:44 #222
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_154652212
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2015 16:28 schreef Samzz het volgende:

[..]

Als je een compleet voer voert, is het toch sowieso compleet?
Als er geen premix in zit is het handig om af te wisselen, omdat er kleine verschillen zijn in samenstelling. Ook een deel vis voeren is handig voor de omega 3.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  zondag 26 juli 2015 @ 18:13:20 #223
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_154652274
quote:
1s.gif Op zondag 26 juli 2015 18:10 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Als er geen premix in zit is het handig om af te wisselen, omdat er kleine verschillen zijn in samenstelling. Ook een deel vis voeren is handig voor de omega 3.
Het gaat me er meer om dat een compleet voer compleet moet zijn, dat er enige verschillen in consistentie zitten lijkt me evident. Ik snap alleen niet zo goed waarom er vier verschillende soorten per week gevoerd moeten worden om 'compleet' te voeren, om het zo maar te zeggen :). Nee, je zet je hond niet enkel op koe en dat vis gevoerd moet worden voor de omega 3 snap ik ook, maar waarom het minimaal 4 verschillende dieren moeten zijn, snap ik niet helemaal.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
  zondag 26 juli 2015 @ 18:27:44 #224
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_154652632
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2015 18:13 schreef Samzz het volgende:

[..]

Het gaat me er meer om dat een compleet voer compleet moet zijn, dat er enige verschillen in consistentie zitten lijkt me evident. Ik snap alleen niet zo goed waarom er vier verschillende soorten per week gevoerd moeten worden om 'compleet' te voeren, om het zo maar te zeggen :). Nee, je zet je hond niet enkel op koe en dat vis gevoerd moet worden voor de omega 3 snap ik ook, maar waarom het minimaal 4 verschillende dieren moeten zijn, snap ik niet helemaal.
Volgens mij is dat meer bedoeld als een richtlijn dan als een harde eis, om te voorkomen dat mensen inderdaad alleen maar koe of kip voeren. En als je een beetje afwisselt zit je al heel gauw op vier soorten.

In mijn ogen is de kwaliteit van het spiervlees en de manier van afwisselen trouwens minstens even belangrijk. Als je bijvoorbeeld alleen kippenvlees en -bot voert met organen van drie andere diersoorten doe je het in mijn ogen ook niet goed, evenmin als je driekwart kip voert en een kwart verdeelt tussen de rest. Als Qwea zo'n menu had gepost had ik het ook niks gevonden, maar dit menu ziet er goed uit in mijn ogen (hoewel ik zelf liever verschillende merken voer, ook weer ter afwisseling).
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  zondag 26 juli 2015 @ 18:30:33 #225
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_154652708
quote:
1s.gif Op zondag 26 juli 2015 18:27 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Volgens mij is dat meer bedoeld als een richtlijn dan als een harde eis, om te voorkomen dat mensen inderdaad alleen maar koe of kip voeren. En als je een beetje afwisselt zit je al heel gauw op vier soorten.

In mijn ogen is de kwaliteit van het spiervlees en de manier van afwisselen trouwens minstens even belangrijk. Als je bijvoorbeeld alleen kippenvlees en -bot voert met organen van drie andere diersoorten doe je het in mijn ogen ook niet goed, evenmin als je driekwart kip voert en een kwart verdeelt tussen de rest. Als Qwea zo'n menu had gepost had ik het ook niks gevonden, maar dit menu ziet er goed uit in mijn ogen (hoewel ik zelf liever verschillende merken voer, ook weer ter afwisseling).
Ja, dat kan ik snappen :).

Ik voer ook vier soorten, maar dat is vooral omdat die dieren in de mix zitten. De mixen wissel ik wel af. Nu heb ik naast compleet voer met vis, compleet voer met pens. En de volgende keer pak ik compleet voer met paard, of compleet voer wild.

Ik voer enkel compleet voer. Met daarnaast voor de leuk karkassen, kippenekken, strotten, ribben, pens e.d.. Ik wil tzt wel gaan barfen, maar dat is nu nog even niet mogelijk qua opslag :). Dus gewoon lekker KVV'en.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
  zondag 26 juli 2015 @ 18:31:58 #226
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_154652753
Oh, en hij krijgt af en toe ei, groente en fruit en pikt als ik niet kijk een paardenkeutel mee :').
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
  zondag 26 juli 2015 @ 19:07:10 #227
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_154653849
Ik wissel over het jaar heen zo'n 10 diersoorten met elkaar af en heb in totaal ruim over de 20 soorten gevoerd aan mijn katten. Met wisselend succes :')

Ik voer grotendeels wild, want dat geniet de voorkeur van zowel mij als de beesten. En wild is niet altijd beschikbaar, dus koop ik wat ik voor de juiste prijs kan vinden. Soms gemalen, soms ongemalen en dan maal en meng ik het zelf tot een complete mix. En dat wissel ik dan af met wat standaardsoorten kvv. Ongemalen voer moeten ze niet, dan gaan ze moeilijk doen. En aangezien er geen enkel merk is waar ze alles van lusten moet ik ook daarin wel afwisselen.

Ei voer ik af en toe ook bij, ik doe het dan het voer heen anders moeten ze dat ook niet :') Heel af en toe meng ik nog een flintertje groente of een snufje taurine of vitaminemix door het voer.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  zondag 26 juli 2015 @ 19:45:53 #228
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_154655192
quote:
1s.gif Op zondag 26 juli 2015 18:08 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Prima balans heb je zo, looks fine to me :)

Wat is er met je barf-ambities gebeurd btw?
Ik voer nog steeds barf los bij. Maar ik heb het momenteel ff te druk om link's eten uitgebalanceerd te fixen qua barf. Heb al moeite om mijn eigen meal te preppen. Begin okt is het weer rustig. Dus ik doe nog 1x rondje kvv bestellen en daarna wil ik echt aan de barf.

Kan ik gelijk op zoek naar een andere leverancier (dacht prooidier online maar) want mijne heeft wel barf, maar te weinig variatie om imho compleet te voeren.
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  zondag 26 juli 2015 @ 19:47:28 #229
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_154655256
quote:
1s.gif Op zondag 26 juli 2015 18:27 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Volgens mij is dat meer bedoeld als een richtlijn dan als een harde eis, om te voorkomen dat mensen inderdaad alleen maar koe of kip voeren. En als je een beetje afwisselt zit je al heel gauw op vier soorten.

In mijn ogen is de kwaliteit van het spiervlees en de manier van afwisselen trouwens minstens even belangrijk. Als je bijvoorbeeld alleen kippenvlees en -bot voert met organen van drie andere diersoorten doe je het in mijn ogen ook niet goed, evenmin als je driekwart kip voert en een kwart verdeelt tussen de rest. Als Qwea zo'n menu had gepost had ik het ook niks gevonden, maar dit menu ziet er goed uit in mijn ogen (hoewel ik zelf liever verschillende merken voer, ook weer ter afwisseling).
Dit zijn verschillende merken :Y

Dogmeat
Natudog
Tamro
Tammega
Kiezebrink
Alaska
Barf los
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  zondag 26 juli 2015 @ 19:48:02 #230
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_154655282
quote:
1s.gif Op zondag 26 juli 2015 19:47 schreef Qwea het volgende:

[..]

Dit zijn verschillende merken :Y

Dogmeat
Natudog
Tamro
Tammega
Kiezebrink
Alaska
Barf los
Oei, pardon dan :*
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  zondag 26 juli 2015 @ 19:49:12 #231
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_154655332
quote:
7s.gif Op zondag 26 juli 2015 19:48 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Oei, pardon dan :*
Nee hoor :P had ik er niet bijgezet :P

Ik heb ook bosduif besteld en fazant. Ik was vergeten dat ik die al eens had gehad :r meuren, meuren. :')
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  zondag 26 juli 2015 @ 20:00:12 #232
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_154655773
quote:
1s.gif Op zondag 26 juli 2015 19:49 schreef Qwea het volgende:

[..]

Nee hoor :P had ik er niet bijgezet :P

Ik heb ook bosduif besteld en fazant. Ik was vergeten dat ik die al eens had gehad :r meuren, meuren. :')
Mijn katjes worden zo gelukkig van bosduif :P Jouw Link ook dan? De meeste honden houden niet zo van fazant en duif dacht ik.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  zondag 26 juli 2015 @ 20:00:52 #233
430139 Valerie.
C'est magnifique.
pi_154655804
quote:
17s.gif Op zondag 26 juli 2015 20:00 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Mijn katjes worden zo gelukkig van bosduif :P Jouw Link ook dan? De meeste honden houden niet zo van fazant en duif dacht ik.
Labradors..
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  zondag 26 juli 2015 @ 20:20:44 #234
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_154656452
quote:
17s.gif Op zondag 26 juli 2015 20:00 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Mijn katjes worden zo gelukkig van bosduif :P Jouw Link ook dan? De meeste honden houden niet zo van fazant en duif dacht ik.
Mijn boef is dol op wilde duif :).
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
  zondag 26 juli 2015 @ 20:58:16 #235
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_154657948
quote:
17s.gif Op zondag 26 juli 2015 20:00 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Mijn katjes worden zo gelukkig van bosduif :P Jouw Link ook dan? De meeste honden houden niet zo van fazant en duif dacht ik.
Ja, die is er gek op, want wat Valerie zegt, labrador :P en stinken joh. Echt niet te harden :o
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  zondag 26 juli 2015 @ 21:05:56 #236
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_154658236
quote:
14s.gif Op zondag 26 juli 2015 20:58 schreef Qwea het volgende:

[..]

Ja, die is er gek op, want wat Valerie zegt, labrador :P en stinken joh. Echt niet te harden :o
Ik heb die van Kiezebrink en anders Alroda Puur en ik vind het niet stinken eerljk gezegd. Althans, ik ga er niet met mijn neus op zitten maar er stijgt geen walm op uit de bak. De fazant ruikt wat intenser, maar die kan ik ook wel handelen :P
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_154827888
Ik geef soms Smuldier uit vries
maar heb voor dagelijks een zak brokken van Dog Lovers Gold, goede samenstelling
en mijn hond doet het er erg goed op.
ook haal ik regelmatig (gratis) bij de slager een bot met vlees eraan voor haar.

heb redelijk veel brokken gehad maar op andere brokken poepte ze erg veel en ook vaak erg slijmerig.
nu poept zij 1 keer per dag soms 2.

ik zal ook eens internet afspeuren voor Fazant? voor de hond.
heb er nog nooit eerder van gehoord maar als een hond het lekker vind, dan waarom niet.
  zaterdag 1 augustus 2015 @ 21:59:44 #238
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_154828065
quote:
1s.gif Op zondag 26 juli 2015 21:05 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Ik heb die van Kiezebrink en anders Alroda Puur en ik vind het niet stinken eerljk gezegd. Althans, ik ga er niet met mijn neus op zitten maar er stijgt geen walm op uit de bak. De fazant ruikt wat intenser, maar die kan ik ook wel handelen :P
Ik heb ook kiezebrink fazant :r ik vind hem maar goor :P

Morgen krijgt Link voor het eerst kangaroo :o ben benieuwd of hij het wat vindt.
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  zaterdag 1 augustus 2015 @ 23:02:38 #239
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_154829800
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 augustus 2015 21:59 schreef Qwea het volgende:

[..]

Ik heb ook kiezebrink fazant :r ik vind hem maar goor :P

Morgen krijgt Link voor het eerst kangaroo :o ben benieuwd of hij het wat vindt.
Kangoeroe vind ik veel te duur ;( Anders zou ik het wel proberen. Het schijnt tussen rund en hert te zitten, dacht ik.

Ik heb trouwens pas een mixje van zo'n 15 kilo in elkaar gedraaid met wild konijnorgaan. Dat walmt erger dan alles wat ik hiervoor heb gehad :X Wat een primitieve ransmeur. Maar, ze vreten het wel. ^O^
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_154830111
potver!
ik een hele samenstelling gedaan om vlees te bestellen, menu van OER
blijkt nou... is het alleen af te halen in Veenendaal en word het dus niet opgestuurd. !

ik ga maandag wel langs de slager om te kijken of ze daar ook gevogelte voor honden hebben.

of weet hier iemand nog sites waar ze wel doen bezorgen?
Kangoeroe lijkt mij ook wel heel duur maar voor n keer...
  zaterdag 1 augustus 2015 @ 23:27:16 #241
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_154830589
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 augustus 2015 23:11 schreef Helenamus het volgende:
potver!
ik een hele samenstelling gedaan om vlees te bestellen, menu van OER
blijkt nou... is het alleen af te halen in Veenendaal en word het dus niet opgestuurd. !

ik ga maandag wel langs de slager om te kijken of ze daar ook gevogelte voor honden hebben.

of weet hier iemand nog sites waar ze wel doen bezorgen?
Kangoeroe lijkt mij ook wel heel duur maar voor n keer...
Dogmeat bezorgt door heel Nederland, en Animal Food Express zit in Putten dus zal bij jou ook wel willen bezorgen. Dat zijn naar mijn ervaring beide goede en professionele bedrijven maar ze vragen natuurlijk wel wat aan verzendkosten (dat doen ze allemaal). En Dogmeat heeft kangoeroe geloof ik. Met andere bedrijven heb ik geen ervaring.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  zaterdag 1 augustus 2015 @ 23:28:56 #242
430139 Valerie.
C'est magnifique.
pi_154830635
Naturis heeft rollen kangoeroe
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  zaterdag 1 augustus 2015 @ 23:29:53 #243
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_154830666
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 augustus 2015 23:28 schreef Valerie. het volgende:
Naturis heeft rollen kangoeroe
En die zijn niet achterlijk duur ofzo.

Onze poezen vinden dat wel lekker. Die hebben een sterke voorkeur voor rood vlees.
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
pi_154831879
Dankje!ga gelijk even kijken en wat bestellen!
  zondag 2 augustus 2015 @ 05:43:49 #245
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_154835887
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 augustus 2015 23:02 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Kangoeroe vind ik veel te duur ;( Anders zou ik het wel proberen. Het schijnt tussen rund en hert te zitten, dacht ik.

Ik heb trouwens pas een mixje van zo'n 15 kilo in elkaar gedraaid met wild konijnorgaan. Dat walmt erger dan alles wat ik hiervoor heb gehad :X Wat een primitieve ransmeur. Maar, ze vreten het wel. ^O^
Kangoeroe was in rol ¤4,-. Ik wil het nog als barf voeren.

Wild konijn orgaan... Walmt dat erger dan penslappen? Dat ging ik laatst in repen snijden en drogen :r

Zeg, jij hebt daar vast een idee over. We gaan op vakaaaaantie. Link's kvv moet 6u bevroren blijven. Shitload aan koel elementen en ijsklonten?

Of ik moet kijken of ik ergens in de ardennen wat kan halen...
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  zondag 2 augustus 2015 @ 06:16:30 #246
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_154835964
quote:
1s.gif Op zondag 2 augustus 2015 05:43 schreef Qwea het volgende:

[..]

Kangoeroe was in rol ¤4,-. Ik wil het nog als barf voeren.

Wild konijn orgaan... Walmt dat erger dan penslappen? Dat ging ik laatst in repen snijden en drogen :r
Ik hoef gelukkig geen pens te voeren aan mijn katjes dus ik heb geen idee hoe dat ruikt :D Ik heb ook weleens tam konijnorgaan gehad maar dat rook prima. Ik denk dat dit wild orgaan niet zo netjes was gescheiden van de ingewanden want daar rook het dus naar. En naar wild.

quote:
Zeg, jij hebt daar vast een idee over. We gaan op vakaaaaantie. Link's kvv moet 6u bevroren blijven. Shitload aan koel elementen en ijsklonten?

Of ik moet kijken of ik ergens in de ardennen wat kan halen...
Ik zou voor de koelementen gaan. Wel zorgen dat je het goed kunt isoleren met een koelbox of anders piepschuim ofzo. En de avond voordat je weggaat de vriezer op de koudste stand zetten. Moet lukken.

Je kunt trouwens ook vast wel vlees in de Ardennen kopen, maar dan moet je daar tijd aan besteden tijdens je vakantie en dat zou mijn persoonlijke voorkeur niet hebben :)
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_154837074
Ik las laatst ergens over gekookte kvv rollen die houdbaar zijn buiten de vriezer. Geen rodiworsten oid maar gewoon ok spul. Weet alleen niet meer waar ik t las en van welk merk 8)7
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_154837140
Gevonden, gestoomde worsten van naturis!

Krijg de link even niet geplakt, maar googlen kun je zelf ook wel
^O^
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  zondag 2 augustus 2015 @ 11:25:59 #249
430139 Valerie.
C'est magnifique.
pi_154837771
BARF-menu had ook spul, moet je alleen nog water toevoegen of zo? En Renske heeft ook altijd bakjes buiten de vriezer.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  zondag 2 augustus 2015 @ 11:52:57 #250
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_154838126
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2015 10:15 schreef littledrummergirl het volgende:
Ik las laatst ergens over gekookte kvv rollen die houdbaar zijn buiten de vriezer. Geen rodiworsten oid maar gewoon ok spul. Weet alleen niet meer waar ik t las en van welk merk 8)7
Mja dat ga ik niet geven. Ik wil hem puur rauw houden :)

Ga het zoals fluitbek zegt doen :Y
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_154838243
quote:
1s.gif Op zondag 2 augustus 2015 11:52 schreef Qwea het volgende:

[..]

Mja dat ga ik niet geven. Ik wil hem puur rauw houden :)

Ga het zoals fluitbek zegt doen :Y
Blijft best wel koel die zes uur met koelbox en elementen. Ik gooi hier vaker een rol in de koelkast en die is na 12 uur nog nauwelijks snijklaar ontdooid.

Als je over de A2 gaat zou je in Leende er nog even vanaf kunnen gaan en wat kunnen ophalen bij Lupa. :+
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  zondag 2 augustus 2015 @ 13:13:48 #252
430139 Valerie.
C'est magnifique.
pi_154839223
Wat vond Link van de kangoeroe?
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  zondag 2 augustus 2015 @ 18:59:36 #253
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_154847290
quote:
1s.gif Op zondag 2 augustus 2015 12:04 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Blijft best wel koel die zes uur met koelbox en elementen. Ik gooi hier vaker een rol in de koelkast en die is na 12 uur nog nauwelijks snijklaar ontdooid.

Als je over de A2 gaat zou je in Leende er nog even vanaf kunnen gaan en wat kunnen ophalen bij Lupa. :+
Oeh! We gaan over de a2 idd :Y
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  zondag 2 augustus 2015 @ 18:59:48 #254
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_154847296
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2015 13:13 schreef Valerie. het volgende:
Wat vond Link van de kangoeroe?
Lekker :Y
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  zondag 2 augustus 2015 @ 19:18:33 #255
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_154847759
quote:
1s.gif Op zondag 2 augustus 2015 11:52 schreef Qwea het volgende:

[..]

Mja dat ga ik niet geven. Ik wil hem puur rauw houden :)

Ga het zoals fluitbek zegt doen :Y
Ik neem dus wel altijd nature diet , renske, lukkulus of zo mee op vakantie, ik ga niet moeilijk lopen doen als het ook makkelijk kan. Sowieso heb ik altijd wat stash voor als ik ongepland een dagje weg ga of als ik onverhoopt er pas om 23 uur of zo achter kom dat ik vergeten ben te ontdooien.
Ja ze eten vaak pas laat :P
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  maandag 3 augustus 2015 @ 18:44:08 #256
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_154873434
Ik heb voor Boor nu een totaalvoer met eend en paard besteld, zal mij benieuwen of hij het wat vindt :D.

Ik voer dan zes soorten; rund, lam, kip, vis, eend en paard :).
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
  donderdag 13 augustus 2015 @ 12:47:51 #257
430139 Valerie.
C'est magnifique.
pi_155176288
Vanaf welke leeftijd mogen kittens kuikens?
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_155178848
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 12:47 schreef Valerie. het volgende:
Vanaf welke leeftijd mogen kittens kuikens?
daar moet je niet op googelen want dan zie je veels te schattige foto's / sorry, off topic..

On topic: volgens http://www.barfplaats.nl/forum/index.php?topic=105757.0 dus al heel jong, 7 - 8 weken is geen probleem maar wel in stukjes / geplet aanbieden..

[ Bericht 20% gewijzigd door TwinkleStar001 op 13-08-2015 14:47:57 ]
pi_155179054
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 12:47 schreef Valerie. het volgende:
Vanaf welke leeftijd mogen kittens kuikens?
Gokje: vanaf een week of 5-6? Dat is volgens mij ook de tijd dat de moederpoes dode (en later nog niet helemaal dode) beestjes mee neemt naar haar kittens om ze te leren waar eten vandaan komt :)

Wat mij eigenlijk doet afvragen, hoe doen ze het dan vóór die tijd? Honden kotsen natuurlijk de eerste tijd als pups beginnen met vast voedsel hun eigen eten uit voor hun pups, maar hoe doen kattenmoeders dat? Die kotsen niet, toch? Brengen ze gewoon vanaf het begin dode prooi naar de kittens en moeten die zodra ze interesse krijgen in vast voer direct al flink kauwen, met veren en haren en al? En wat zou dan de 'natuurlijke speenleeftijd' zijn voor een kitten, als ze geen schoteltjes brokjes, natvoer of vlees aangeboden zouden krijgen? Vragen, vragen...
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
pi_155179152
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 14:45 schreef Miss_Isis het volgende:

[..]

Gokje: vanaf een week of 5-6? Dat is volgens mij ook de tijd dat de moederpoes dode (en later nog niet helemaal dode) beestjes mee neemt naar haar kittens om ze te leren waar eten vandaan komt :)

Wat mij eigenlijk doet afvragen, hoe doen ze het dan vóór die tijd? Honden kotsen natuurlijk de eerste tijd als pups beginnen met vast voedsel hun eigen eten uit voor hun pups, maar hoe doen kattenmoeders dat? Die kotsen niet, toch? Brengen ze gewoon vanaf het begin dode prooi naar de kittens en moeten die zodra ze interesse krijgen in vast voer direct al flink kauwen, met veren en haren en al? En wat zou dan de 'natuurlijke speenleeftijd' zijn voor een kitten, als ze geen schoteltjes brokjes, natvoer of vlees aangeboden zouden krijgen? Vragen, vragen...
Neem een nest kittens en vertel het ons *O* *O* *O* *O*
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen &lt;3
pi_155179215
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 12:47 schreef Valerie. het volgende:
Vanaf welke leeftijd mogen kittens kuikens?
Heb je een kitten? O+
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen &lt;3
pi_155180304
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 14:45 schreef Miss_Isis het volgende:

[..]

Gokje: vanaf een week of 5-6? Dat is volgens mij ook de tijd dat de moederpoes dode (en later nog niet helemaal dode) beestjes mee neemt naar haar kittens om ze te leren waar eten vandaan komt :)

Wat mij eigenlijk doet afvragen, hoe doen ze het dan vóór die tijd? Honden kotsen natuurlijk de eerste tijd als pups beginnen met vast voedsel hun eigen eten uit voor hun pups, maar hoe doen kattenmoeders dat? Die kotsen niet, toch? Brengen ze gewoon vanaf het begin dode prooi naar de kittens en moeten die zodra ze interesse krijgen in vast voer direct al flink kauwen, met veren en haren en al? En wat zou dan de 'natuurlijke speenleeftijd' zijn voor een kitten, als ze geen schoteltjes brokjes, natvoer of vlees aangeboden zouden krijgen? Vragen, vragen...
Prooidieren verliezen sappen dus kittens beginnen met die op te likken.
Moeder zal ook wel zaken voor hen doorknagen en vergis je niet in de scherpte van kittentandjes :X De keren dat ik het kittengrut hier KVV voerde was het altijd gehakt, maar ik denk dat ze best flintertjes vlees van een karkas zouden kunnen afscheuren. En de rest aanvullen met moedermelk.

Speenleeftijd zal dan ook rond een week of 5-6 liggen, alleen zullen ze langer nodig hebben om geheel zelfvoorzienend te zijn omdat ze zelf prooien moeten leren vangen.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_155182293
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 14:49 schreef tombolafan het volgende:

[..]

Neem een nest kittens en vertel het ons *O* *O* *O* *O*
:D

'Helaas' zijn onze drie dames allemaal geholpen, en ik was nog niet zo van plan mij in de kattenfokkerij te gaan begeven :P Mocht ik ooit eens zomaar ergens tegen een zielige zwangere zwerfpoes aanlopen dan is die natuurlijk wel welkom hier, als het aan mij ligt O+ En heul heul vroeger (15 jaar geleden) heeft mijn toenmalige poes wel een keer een nestje kittens gehad, dus ik heb het wel al eens een keer meegemaakt. Maar ik denk niet dat ik het aan zou durven een moederpoes vrij te laten jagen en zelf prooi te laten regelen voor haar kittens, dat vinnik zielug ;( (plus dat ze dan binnen no-time weer opnieuw met jong geschopt wordt natuurlijk).

quote:
1s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 15:32 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Prooidieren verliezen sappen dus kittens beginnen met die op te likken.
Moeder zal ook wel zaken voor hen doorknagen en vergis je niet in de scherpte van kittentandjes :X De keren dat ik het kittengrut hier KVV voerde was het altijd gehakt, maar ik denk dat ze best flintertjes vlees van een karkas zouden kunnen afscheuren. En de rest aanvullen met moedermelk.

Speenleeftijd zal dan ook rond een week of 5-6 liggen, alleen zullen ze langer nodig hebben om geheel zelfvoorzienend te zijn omdat ze zelf prooien moeten leren vangen.
Ja, zoiets dacht ik ook al wel ja :Y En dat ze scherpe tandjes (en nageltjes...) hebben weet ik nog van vroeger :+ Maar dan zullen ze inderdaad toch wel langer de tijd nodig hebben voor ze zelfstandig een hele prooi kunnen opeten (laat staan zelf vangen, natuurlijk). Brokjes en mousse (of KVV) laat zich toch wat sneller en makkelijker als volledige maaltijd nuttigen denk ik. Dus tam (met voervoorziening door het personeel) zullen ze eerder gespeend zijn dan wild, lijkt me. Al zullen ze misschien ook wel nog net zo lang als wilde kittens willen drinken, meer uit gewoonte, net als pups. Die houden ook stug vol tot het bittere eind (tot hun moeder ze van haar tieten af jaagt) :D
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
  donderdag 13 augustus 2015 @ 17:34:56 #264
430139 Valerie.
C'est magnifique.
pi_155184034
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 14:51 schreef tombolafan het volgende:

[..]

Heb je een kitten? O+
Ja, maar die mag al wel :Y Hij heeft nog niet gewisseld dus de winkel raadde aan de snavel en poten eraf te halen, dat hebben we met Cai nooit gedaan.
Mijn ouders zijn ineens ook overstag en mochten zaterdag hun raggie ophalen. Wij gaan de 22e heen en mijn vader vooral vindt dat goor dus wilde zelf een kuiken voor hem meenemen, maar die is dus nog veel jonger. Uiteraard al wel 13 of 14 weken of zo. Legit kattie.

Zag ook in een docu dat moederpoes al vrij snel met vogels e.d. aan kwam zetten, maar goed, ik wil niet de nieuwe kat van mijn ouders vermoorden met een kuiken :')
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  donderdag 13 augustus 2015 @ 17:39:08 #265
430139 Valerie.
C'est magnifique.
pi_155184154
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_155185705
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 17:34 schreef Valerie. het volgende:

[..]

Ja, maar die mag al wel :Y Hij heeft nog niet gewisseld dus de winkel raadde aan de snavel en poten eraf te halen, dat hebben we met Cai nooit gedaan.
Mijn ouders zijn ineens ook overstag en mochten zaterdag hun raggie ophalen. Wij gaan de 22e heen en mijn vader vooral vindt dat goor dus wilde zelf een kuiken voor hem meenemen, maar die is dus nog veel jonger. Uiteraard al wel 13 of 14 weken of zo. Legit kattie.

Zag ook in een docu dat moederpoes al vrij snel met vogels e.d. aan kwam zetten, maar goed, ik wil niet de nieuwe kat van mijn ouders vermoorden met een kuiken :')
Kuiken is allemaal nog zacht en plooibaar (had nog moeten groeien en verder verbenen :') ) Die kun je gerust geven. Erbij blijven tijdens het diner en dan komt het wel goed. Als poezzie O+ er niks van snapt is er sowieso niks aant handje.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  donderdag 13 augustus 2015 @ 18:55:19 #267
430139 Valerie.
C'est magnifique.
pi_155186151
quote:
1s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 18:40 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Kuiken is allemaal nog zacht en plooibaar (had nog moeten groeien en verder verbenen :') ) Die kun je gerust geven. Erbij blijven tijdens het diner en dan komt het wel goed. Als poezzie O+ er niks van snapt is er sowieso niks aant handje.
Murphy heeft gisteren zijn eerste gehad. Cai moest hem altijd eerst een half uur doodmaken voor hij ging eten O+ Murph begon meteen :') Maar kan gewoon poten en snavel er wel aan laten toch? Ook bij de jongere?
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_155263419
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 18:55 schreef Valerie. het volgende:

[..]

Murphy heeft gisteren zijn eerste gehad. Cai moest hem altijd eerst een half uur doodmaken voor hij ging eten O+ Murph begon meteen :') Maar kan gewoon poten en snavel er wel aan laten toch? Ook bij de jongere?
Ik heb de kleintjes nooit volledige prooidieren gevoerd maar denk zelf dat een kuiken best moet kunnen. Maar pin me er niet op vast, wil je helmpemaal veilig zou je poten en snavel eraf kunnen knippen ( :X )

Hoe is het gegaan? Heeft hij gesmuld? :Y)

*ook weer eens kuiken uit de vriezer halen moet*
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_155264125
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 17:39 schreef Valerie. het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
nooooohhhhh lief! O+
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen &lt;3
  vrijdag 25 september 2015 @ 11:21:54 #270
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_156369210
'Gezondheidsrisico's door trend om huisdier rauw voedsel te geven' http://nu.nl/gezondheid/4(...)w-voedsel-geven.html (via @NUnl)

-O-

(Ehm 'vlees uit de supermarkt'...?)
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
  vrijdag 25 september 2015 @ 13:20:44 #271
430139 Valerie.
C'est magnifique.
pi_156371673
Wat een kutartikel, alsof we ze plofkip voorschotelen
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  vrijdag 25 september 2015 @ 13:49:34 #272
158344 RoodWitBlauw
rasechte hollander
pi_156372256
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2015 13:20 schreef Valerie. het volgende:
Wat een kutartikel, alsof we ze plofkip voorschotelen
Geef ik mn kat wel regelmatig.
Stukjes rauwe kipfilet waar rood,vet of zemen aan zitten.

Tevens heeft mijn kater zn eerst zichtbare muis gevangen en verorbert.!
Er hing nog een staartje uit zn bek *O*
“YOU’RE FUCKING OUT, I’M FUCKING IN”
  vrijdag 25 september 2015 @ 14:21:01 #273
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_156372970
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2015 13:20 schreef Valerie. het volgende:
Wat een kutartikel, alsof we ze plofkip voorschotelen
Ik vraag me sowieso af wat er precies onderzocht is en met welke vraagstelling.
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
  vrijdag 25 september 2015 @ 14:25:38 #274
158344 RoodWitBlauw
rasechte hollander
pi_156373095
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 september 2015 14:21 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Ik vraag me sowieso af wat er precies onderzocht is en met welke vraagstelling.
Ik denk dat jullie barf vlees van de zelfde slachter (en bron) komt als supermarkt vlees.
“YOU’RE FUCKING OUT, I’M FUCKING IN”
  vrijdag 25 september 2015 @ 14:27:24 #275
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_156373134
Ongetwijfeld.
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
  vrijdag 25 september 2015 @ 15:19:12 #276
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_156374227
quote:
8s.gif Op vrijdag 25 september 2015 11:21 schreef Isegrim het volgende:
'Gezondheidsrisico's door trend om huisdier rauw voedsel te geven' http://nu.nl/gezondheid/4(...)w-voedsel-geven.html (via @NUnl)

-O-

(Ehm 'vlees uit de supermarkt'...?)
Ja, het was te verwachten. Veel meer mensen gaan vers vlees voeren, is voor de brokfabrikanten en dierenartsen toch minder leuk want terugloop in inkomsten.

Voor nu hecht ik er niet te veel waarde aan.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
  vrijdag 25 september 2015 @ 16:03:03 #277
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_156375113
Ik ben de poezels aan het wennen aan Canagan omdat ze over een poosje uit logeren moeten en daar geen vers kunnen eten. Toch een redelijk okaye brok volgens mij, maar één van de twee gaat er echt onwijs ranzige scheten van laten. :'(
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
  vrijdag 25 september 2015 @ 16:28:08 #278
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_156375563
Ik had Boor vorige week een weekend op brok staan omdat we uit logeren gingen en zijn vlees meenemen geen optie was. En inderdaad, hele ranzige scheten :X. Nu staat ie weer volledig op vlees en af en toe komt er eens een scheetje die nauwelijks ruikbaar is voorbij.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
  vrijdag 25 september 2015 @ 17:11:35 #279
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_156376500
Echt niet te harden is het. :') Hij vindt die brokjes wel vreselijk lekker, wordt er compleet wild van. :')
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
  vrijdag 25 september 2015 @ 23:44:18 #280
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_156389078
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2015 16:28 schreef Samzz het volgende:
Ik had Boor vorige week een weekend op brok staan omdat we uit logeren gingen en zijn vlees meenemen geen optie was. En inderdaad, hele ranzige scheten :X. Nu staat ie weer volledig op vlees en af en toe komt er eens een scheetje die nauwelijks ruikbaar is voorbij.
Als ik op vakantie ga of uit logeren of zo, koop ik van die kuipjes nature diet of Renske of blikvoer van Lukullus of zo, want brok vreten die van mij alledrie niet. Nog niet misschien :')
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  dinsdag 27 oktober 2015 @ 06:43:25 #281
430139 Valerie.
C'est magnifique.
pi_157128032
Die van mij vindt geit, konijn en kwartel zo lekker :o zijn er nog meer smaken die bij jullie katten bijzonder goed in de smaak vallen? Dan ga ik die ook proberen. Heb ook nog een haas maar die heb ik nog niet geprobeerd.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  dinsdag 27 oktober 2015 @ 18:01:35 #282
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_157139278
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2015 06:43 schreef Valerie. het volgende:
Die van mij vindt geit, konijn en kwartel zo lekker :o zijn er nog meer smaken die bij jullie katten bijzonder goed in de smaak vallen? Dan ga ik die ook proberen. Heb ook nog een haas maar die heb ik nog niet geprobeerd.
Eendagskuiken en wild. Met name wild gevogelte en rendier vinden ze geweldig.

Wel alles gemalen.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  dinsdag 27 oktober 2015 @ 21:06:26 #283
430139 Valerie.
C'est magnifique.
pi_157145338
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 oktober 2015 18:01 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Eendagskuiken en wild. Met name wild gevogelte en rendier vinden ze geweldig.

Wel alles gemalen.
Hij heeft volgens mij nog nooit een kuiken helemaal opgegeten, maar die geven wij heel. Eend en kalkoen vindt hij verschrikkelijk, maar kwartel was geweldig. Was bang dat ie geen enkel gevogelte zou blieven.

Maal je rendier zelf? Heb dat nog nooit in KVV gezien
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  dinsdag 27 oktober 2015 @ 21:30:38 #284
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_157146125
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2015 21:06 schreef Valerie. het volgende:

[..]

Hij heeft volgens mij nog nooit een kuiken helemaal opgegeten, maar die geven wij heel. Eend en kalkoen vindt hij verschrikkelijk, maar kwartel was geweldig. Was bang dat ie geen enkel gevogelte zou blieven.

Maal je rendier zelf? Heb dat nog nooit in KVV gezien
Petman, een Duits merk, verkoopt rendiervlees met calciumcarbonaat. Niet gebalanceerd natuurlijk, maar af en toe krijgen ze zo'n pakje omdat ze het zo lekker vinden. Heb nooit ongemalen rendier aangeboden gezien, hoewel ik tot voor kort wel zelf maalde (molen is stuk gegaan). Ongemalen eten ze vrijwel niets :')

Mijn katten houden ook niet zo van tam gevogelte (eend gaat nog), maar duif, wilde eend, gans en zwaan vinden ze geweldig. En het seizoen komt er weer aan ^O^
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  dinsdag 27 oktober 2015 @ 22:34:52 #285
158344 RoodWitBlauw
rasechte hollander
pi_157148810
Mag mijn kat elke vis eten die ik hier in nederland vang met mijn vishengel?

Ik doel op Voorn, Baars etc
“YOU’RE FUCKING OUT, I’M FUCKING IN”
  donderdag 29 oktober 2015 @ 13:32:33 #286
430139 Valerie.
C'est magnifique.
pi_157181769
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2015 22:34 schreef RoodWitBlauw het volgende:
Mag mijn kat elke vis eten die ik hier in nederland vang met mijn vishengel?

Ik doel op Voorn, Baars etc
dat weet ik niet, maar volgens mij mag je ze niet heel veel vis voeren
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_157181913
Ik zou t sowieso niet doen, weet jij veel wat zo'n vis in z'n lijf heeft (gif, haakjes etc)
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen &lt;3
  donderdag 29 oktober 2015 @ 14:03:01 #288
158344 RoodWitBlauw
rasechte hollander
pi_157182338
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2015 13:39 schreef tombolafan het volgende:
Ik zou t sowieso niet doen, weet jij veel wat zo'n vis in z'n lijf heeft (gif, haakjes etc)
Daar heb je een heel goed punt!
“YOU’RE FUCKING OUT, I’M FUCKING IN”
  zaterdag 31 oktober 2015 @ 14:16:15 #289
430139 Valerie.
C'est magnifique.
pi_157222403
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 oktober 2015 21:30 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Petman, een Duits merk, verkoopt rendiervlees met calciumcarbonaat. Niet gebalanceerd natuurlijk, maar af en toe krijgen ze zo'n pakje omdat ze het zo lekker vinden. Heb nooit ongemalen rendier aangeboden gezien, hoewel ik tot voor kort wel zelf maalde (molen is stuk gegaan). Ongemalen eten ze vrijwel niets :')

Mijn katten houden ook niet zo van tam gevogelte (eend gaat nog), maar duif, wilde eend, gans en zwaan vinden ze geweldig. En het seizoen komt er weer aan ^O^
Ik heb dat Petman even 3 seconden door Google gegooid, maar ik vind dat alleen voor hond. Geef jij ze voer voor de hond of haal jij t ergens anders vandaan voor de kat?
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  zaterdag 31 oktober 2015 @ 14:18:16 #290
430139 Valerie.
C'est magnifique.
pi_157222435
Oh en waar vind je zwaan en wilde eend enzo? Duif ook nog nooit gehad maar volgens mij is dat wel van meerdere aanbieders te vinden
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_157945990
Elleuw!

Onze Loebes is allergisch voor allerlei soorten mijten enzo.

Ook voor degene die in droog voer zitten. Dus hebben we bedacht dan misschien maar KVV.

Ik heb nog even tijd om het uit te zoeken. Want heb ik het volgende huis toch pas plek voor wat extra vriezer ruimte.

Loebes weeg zo'n 33/34 kilo. Heb al op de KVV voer wijzer gekeken en daar staat dat ze 30 tot 40 gram per kilo lichaamsgewicht per dag moeten hebben,

Qwea heeft mij al geprobeerd te helpen maar die kwam op zo'n 500 gram uit.

Heeft er iemand tips en tricks voor een beginner? Ben me ook een beetje aan het inlezen qua merken en je hebt de echt al vanaf 1,50 de kilo of voor 7 euro de kilo en had bedacht misschien een beetje in het midden segment te gaan zitten :@
I solemnly swear i'm up to no good
  dinsdag 1 december 2015 @ 15:11:13 #292
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_157946050
Mijten? In voer? :?
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
pi_157946291
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2015 15:11 schreef Isegrim het volgende:
Mijten? In voer? :?
Ja een van die mijten is een voorraad mijt. En gaat dus onder andere zitten in droge brokken enzo.
I solemnly swear i'm up to no good
  dinsdag 1 december 2015 @ 16:55:06 #294
430139 Valerie.
C'est magnifique.
pi_157948277
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2015 15:07 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Elleuw!

Onze Loebes is allergisch voor allerlei soorten mijten enzo.

Ook voor degene die in droog voer zitten. Dus hebben we bedacht dan misschien maar KVV.

Ik heb nog even tijd om het uit te zoeken. Want heb ik het volgende huis toch pas plek voor wat extra vriezer ruimte.

Loebes weeg zo'n 33/34 kilo. Heb al op de KVV voer wijzer gekeken en daar staat dat ze 30 tot 40 gram per kilo lichaamsgewicht per dag moeten hebben,

Qwea heeft mij al geprobeerd te helpen maar die kwam op zo'n 500 gram uit.

Heeft er iemand tips en tricks voor een beginner? Ben me ook een beetje aan het inlezen qua merken en je hebt de echt al vanaf 1,50 de kilo of voor 7 euro de kilo en had bedacht misschien een beetje in het midden segment te gaan zitten :@
Richtlijnen zijn vaak veel te hoog. Zou onderaan de richtlijn gaan zitten en daarna voeren met je ogen.

In het midden heb je - waar ik ervaring mee heb - Carnibest, Naturis en BARF-menu. Geen fan van de laatste.

Handig om altijd voor twee dagen eten in de koelkast te hebben liggen. Als dag 1 op is, meteen een nieuwe worst pakken. Snijden gaat het makkelijkst als je de rol even een uurtje laat liggen. Daarvoor is het te hard en daarna te zacht, zachte worst snijden is echt nasty.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_157948428
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2015 16:55 schreef Valerie. het volgende:

[..]

Richtlijnen zijn vaak veel te hoog. Zou onderaan de richtlijn gaan zitten en daarna voeren met je ogen.

In het midden heb je - waar ik ervaring mee heb - Carnibest, Naturis en BARF-menu. Geen fan van de laatste.

Handig om altijd voor twee dagen eten in de koelkast te hebben liggen. Als dag 1 op is, meteen een nieuwe worst pakken. Snijden gaat het makkelijkst als je de rol even een uurtje laat liggen. Daarvoor is het te hard en daarna te zacht, zachte worst snijden is echt nasty.
Bevalt carnibest enzo je?

Heb begrepen dat ik met deze menu's zelf nog groenten potjes voor meneer moet maken toch? Nu is hij gek op groenten dus zal dat niet zo'n probleem zijn. Wel zal ik denk ik extra supplementen toe moeten voegen die zijn gewrichten ondersteunen :)
I solemnly swear i'm up to no good
  dinsdag 1 december 2015 @ 17:06:56 #296
430139 Valerie.
C'est magnifique.
pi_157948530
Carnibest bevalt al jaren uitstekend. Ik heb standaard Natuurvoer van Carnibest, en wissel dat af met allerlei verschillende smaken van Naturis.

Carnibest is officieel compleet, Naturis weet ik zo even niet, dat moet ik even bekijken. Wij hebben nog nooit groente toegevoegd en dergelijke, maar zoals je blijkbaar al weet doet Q het wel :D
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_157948588
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2015 17:06 schreef Valerie. het volgende:
Carnibest bevalt al jaren uitstekend. Ik heb standaard Natuurvoer van Carnibest, en wissel dat af met allerlei verschillende smaken van Naturis.

Carnibest is officieel compleet, Naturis weet ik zo even niet, dat moet ik even bekijken. Wij hebben nog nooit groente toegevoegd en dergelijke, maar zoals je blijkbaar al weet doet Q het wel :D
Oke thanks! Agh ik vind het niet erg groenten voor hem te maken. Doe dat nu ook best regelmatig. Vooral dingen met sperziebonen erin is hij verzot op.
I solemnly swear i'm up to no good
  dinsdag 1 december 2015 @ 17:10:44 #298
430139 Valerie.
C'est magnifique.
pi_157948623
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2015 17:09 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Oke thanks! Agh ik vind het niet erg groenten voor hem te maken. Doe dat nu ook best regelmatig. Vooral dingen met sperziebonen erin is hij verzot op.
Ja, zal ook geen kwaad kunnen denk ik dus why not. In Carnibest zit trouwens ook groente en rijst. In Naturis zie ik zeewier, maar dat is meer voor de vitaminen e.d.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_157948736
Het is wel iets waardoor je snel door de bomen het bos niet mee ziet he :P
I solemnly swear i'm up to no good
  dinsdag 1 december 2015 @ 17:18:22 #300
430139 Valerie.
C'est magnifique.
pi_157948780
Je hebt tegenwoordig 5678776 merken en smaken en richtlijnen ja....
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_157948812
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2015 17:18 schreef Valerie. het volgende:
Je hebt tegenwoordig 5678776 merken en smaken en richtlijnen ja....
Haha ja dat blijkt :P Naja we hebben nog even om het allemaal uit te zoeken.
I solemnly swear i'm up to no good
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')