abonnement Unibet Coolblue
pi_148919714


Hallo, en welkom in het grote β-studenten topic van FOK! *G*

Hier kan je praten over die ene proef die fout ging, die ene berekening die toch niet helemaal blijkt te kloppen, die gave ontdekking die net ergens is gedaan, of gewoon over andere β-topics. :)

Voor hulp bij wiskunde en overige bčta-problemen kan je in de volgende topics terecht:
- SES / [Bčta wiskunde] Huiswerk- en vragentopic
- SES / [Bčta overig] Huiswerk- en vragentopic
Maar je mag je vraag natuurlijk ook hier stellen, waarschijnlijk zijn er wel mensen hier die je kunnen en willen helpen. :Y

Oh ja, wat verstaan we nou eigenlijk onder bčta hier?
quote:
Een ruime definitie omvat alle natuurwetenschappen en technische wetenschappen alsmede wiskunde en informatica.
Dat dus. :P

Wie doet wat waar en hoelang?

TU Delft:
- Rezania (Life Science & Technology, 2de jaars)
- MrStalin (Lucht- & Ruimtevaarttechniek, 3de jaars)
- Mitsu (Industrieel Ontwerpen, 2de jaars)

Universiteit Leiden:
- Rezania (Life Science & Technology, 2de jaars)
- Anoonumos (Wiskunde, 4de jaars)
- Nattekat (Informatica, 1e jaars)

Universiteit Utrecht:
- Lokasenna (Aardwetenschappen, 3de jaars)
- Aardappeltaart (Wiskunde, 1e jaars)

Rijksuniversiteit Groningen:
- Novermars (Econometrics & Operations Research, 2de jaars, Theoretische Natuurkunde, 1e jaars)
- Lilliesleaf (Scheikundige Technologie, Technische Bedrijfskunde, 3de jaars)

TU Eindhoven:
- Amoeba (Technische Wiskunde, 2de jaars)
- Dale. (System Control, 7de jaars)

Radboud Universiteit
- Ufopiloot12 (Kunstmatige Intelligentie, 1e jaars)
- Tele6 (Scheikunde & Biologie, 1e jaars)

Wageningen University
- Silk (Dierwetenschappen & geen Biologie)

Haagse Hogeschool
- Kutmanager (Werktuigbouwkunde, zoveelstejaars)

Avans
- tailfox (Technische Informatica, 1e jaars)

Degene die het topic opent mag een nieuw plaatje in de OP zetten. :)



[ Bericht 99% gewijzigd door motorbloempje op 21-01-2015 20:29:58 ]
pi_148919909
quote:
0s.gif Op woensdag 21 januari 2015 19:59 schreef Mitsu het volgende:
Ik kan niks positiefs zien in het afschaffen van stufi.
Je krijgt minder zeurpieten in het hoger onderwijs.
Op dinsdag 23 november 2010 02:22 schreef Braddie het volgende:
Haal van internet af man.
pi_148920147
quote:
10s.gif Op woensdag 21 januari 2015 20:11 schreef wimjongil het volgende:

[..]

Je krijgt minder zeurpieten in het hoger onderwijs.
Nee hoor, BvL gaat gewoon lenen.
Why get married and make one man miserable when I can stay single and make thousands miserable? -Carrie Snow
Op woensdag 21 oktober 2015 14:26 schreef kanovinnie het volgende:
Silk is niet hosselbaar voor een simpele sterveling als ik.
  woensdag 21 januari 2015 @ 20:20:48 #4
344036 MrStalin
lekker gewerkt pik
pi_148920353
kut TN'ers :')
pi_148920706
quote:
10s.gif Op woensdag 21 januari 2015 20:16 schreef SiIk het volgende:

[..]

Nee hoor, BvL gaat gewoon lenen.
:')

Wat is er overigens mis met een trajectkaart? Het traject hotel mama - universiteit erop en gaan met die banaan. Dan bezuinig je tenminste op een post waarvan het niet uitmaakt dat er bezuinigd wordt. Eventueel kiezen voor trajectkaart of vergoeding zou dan ook kunnen, worden al die suffe knorren die om de hoek bij mammie en pappie hun studie doen ook nog eens extra gefeut.
Op dinsdag 23 november 2010 02:22 schreef Braddie het volgende:
Haal van internet af man.
pi_148920775
TR gezien maar zit nu mobiel, dus ga even kijken of ik dat kan fixen...
Ja doei.
pi_148920782
quote:
0s.gif Op woensdag 21 januari 2015 20:27 schreef wimjongil het volgende:

[..]

:')

Wat is er overigens mis met een trajectkaart? Het traject hotel mama - universiteit erop en gaan met die banaan. Dan bezuinig je tenminste op een post waarvan het niet uitmaakt dat er bezuinigd wordt. Eventueel kiezen voor trajectkaart of vergoeding zou dan ook kunnen, worden al die suffe knorren die om de hoek bij mammie en pappie hun studie doen ook nog eens extra gefeut.
Niks mis met een trajectkaart, mijn punt is gewoon dat ik heel dat ding niet mot maar wel graag geld wil. Daarom zou kiezen een optie moeten zijn nu ze de stufi weghalen.
Why get married and make one man miserable when I can stay single and make thousands miserable? -Carrie Snow
Op woensdag 21 oktober 2015 14:26 schreef kanovinnie het volgende:
Silk is niet hosselbaar voor een simpele sterveling als ik.
pi_148920839
Tada.
Ja doei.
  woensdag 21 januari 2015 @ 20:31:03 #9
344036 MrStalin
lekker gewerkt pik
pi_148920870
quote:
0s.gif Op woensdag 21 januari 2015 20:30 schreef motorbloempje het volgende:
Tada.
*O*
pi_148920930
quote:
0s.gif Op woensdag 21 januari 2015 20:27 schreef wimjongil het volgende:

[..]

:')

Wat is er overigens mis met een trajectkaart? Het traject hotel mama - universiteit erop en gaan met die banaan. Dan bezuinig je tenminste op een post waarvan het niet uitmaakt dat er bezuinigd wordt. Eventueel kiezen voor trajectkaart of vergoeding zou dan ook kunnen, worden al die suffe knorren die om de hoek bij mammie en pappie hun studie doen ook nog eens extra gefeut.
Het kan zo simpel zijn hč. Daarnaast hadden ze natuurlijk ook de basisbeurs voor kinderen van rijke ouders kunnen wegbezuinigen. Dan kan je de kinderen van arme ouders (en kinderen die geen ouders hebben) hun stufi behouden. Nu niet zeuren - niet aan jou gericht - dat niet alle ouders die relatief rijk zijn bijdragen, dat kan je desnoods wettelijk verplichten.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_148920961
quote:
0s.gif Op woensdag 21 januari 2015 20:20 schreef MrStalin het volgende:
kut TN'ers :')
Lucht je hart.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_148921024
quote:
7s.gif Op woensdag 21 januari 2015 20:29 schreef SiIk het volgende:

[..]

Niks mis met een trajectkaart, mijn punt is gewoon dat ik heel dat ding niet mot maar wel graag geld wil. Daarom zou kiezen een optie moeten zijn nu ze de stufi weghalen.
Voor ons is er weinig aan de hand. Een lening tegen zachte voorwaarden voor twee jaar terugbetalen. Leuk is het niet maar het is zeker geen drama.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  woensdag 21 januari 2015 @ 20:34:54 #13
344036 MrStalin
lekker gewerkt pik
pi_148921043
quote:
0s.gif Op woensdag 21 januari 2015 20:33 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Lucht je hart.
algemene opmerking
pi_148921098
quote:
0s.gif Op woensdag 21 januari 2015 20:32 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Het kan zo simpel zijn hč. Daarnaast hadden ze natuurlijk ook de basisbeurs voor kinderen van rijke ouders kunnen wegbezuinigen. Dan kan je de kinderen van arme ouders (en kinderen die geen ouders hebben) hun stufi behouden. Nu niet zeuren - niet aan jou gericht - dat niet alle ouders die relatief rijk zijn bijdragen, dat kan je desnoods wettelijk verplichten.
Ik ga m'n kinderen later niks geven als ze studeren, of ik nou arm of rijk word. Een beetje zelfredzaamheid kweken kan geen kwaad.
Op dinsdag 23 november 2010 02:22 schreef Braddie het volgende:
Haal van internet af man.
  woensdag 21 januari 2015 @ 20:36:01 #15
349633 SiIk
Echt zijde
pi_148921103
quote:
0s.gif Op woensdag 21 januari 2015 20:32 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Het kan zo simpel zijn hč. Daarnaast hadden ze natuurlijk ook de basisbeurs voor kinderen van rijke ouders kunnen wegbezuinigen. Dan kan je de kinderen van arme ouders (en kinderen die geen ouders hebben) hun stufi behouden. Nu niet zeuren - niet aan jou gericht - dat niet alle ouders die relatief rijk zijn bijdragen, dat kan je desnoods wettelijk verplichten.
Waarom zou je dat willen? :')
Kinderen van arme ouders krijgen meer en blijven meer krijgen. Zou niet weten waarom dat nog meer uit verhouding moet gaan dan het al is.
Why get married and make one man miserable when I can stay single and make thousands miserable? -Carrie Snow
Op woensdag 21 oktober 2015 14:26 schreef kanovinnie het volgende:
Silk is niet hosselbaar voor een simpele sterveling als ik.
pi_148921365
quote:
0s.gif Op woensdag 21 januari 2015 20:30 schreef motorbloempje het volgende:
Tada.
thanks :)
pi_148921371
quote:
14s.gif Op woensdag 21 januari 2015 20:35 schreef wimjongil het volgende:

[..]

Ik ga m'n kinderen later niks geven als ze studeren, of ik nou arm of rijk word. Een beetje zelfredzaamheid kweken kan geen kwaad.
Als jij die keuze gaat hebben. Het hangt maar net af van de overheid die we in de toekomst gaan hebben. Zo kan in België een ouder gedwongen worden om te betalen voor de opleiding van het kind. Het zou me niet verbazen als zo'n maatregel er ook komt in Nederland nu het studeren financieel hoogdrempeliger wordt. Ik vind een beetje zelfredzaamheid trouwens prima maar dan denk ik eerder aan het zelf sparen voor een rijbewijs en hobby's, niet voor de basiskosten. Het hangt er natuurlijk van af wat het kind studeert en hoeveel uur per week het nodig heeft voor de opleiding.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_148921479
quote:
7s.gif Op woensdag 21 januari 2015 20:36 schreef SiIk het volgende:

[..]

Waarom zou je dat willen? :')
Kinderen van arme ouders krijgen meer en blijven meer krijgen. Zou niet weten waarom dat nog meer uit verhouding moet gaan dan het al is.
Omdat het momenteel niet uit verhouding is. Dat veel relatief rijke ouders ervoor kiezen om niet hun deel te betalen (wel zo berekend door de overheid) ligt niet aan de overheid. Hooguit kan je de overheid verwijten dat het die ouders niet dwingt om dat bedrag te betalen. Kinderen van arme ouders krijgen ietsiepietsie meer omdat die ouders het niet kunnen betalen en we die kinderen niet met een grotere schuld willen opzadelen als ze moeten starten met werken.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_148921535
quote:
0s.gif Op woensdag 21 januari 2015 20:34 schreef MrStalin het volgende:

[..]

algemene opmerking
:?
Waarom richting TN'ers?
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  woensdag 21 januari 2015 @ 20:43:46 #20
349633 SiIk
Echt zijde
pi_148921538
quote:
0s.gif Op woensdag 21 januari 2015 20:42 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Omdat het momenteel niet uit verhouding is. Dat veel relatief rijke ouders ervoor kiezen om niet hun deel te betalen (wel zo berekend door de overheid) ligt niet aan de overheid. Hooguit kan je de overheid verwijten dat het die ouders niet dwingt om dat bedrag te betalen. Kinderen van arme ouders krijgen ietsiepietsie meer omdat die ouders het niet kunnen betalen en we die kinderen niet met een grotere schuld willen opzadelen als ze moeten starten met werken.
'Ietsiepietsie'. Denk dat het een heel redelijk bedrag is, dat misschien zelfs wel groter is dan de vergoeding van veel ouders. Als ze meer nodig hebben gaan ze ook maar werken/lenen. Net als de rest.
Why get married and make one man miserable when I can stay single and make thousands miserable? -Carrie Snow
Op woensdag 21 oktober 2015 14:26 schreef kanovinnie het volgende:
Silk is niet hosselbaar voor een simpele sterveling als ik.
pi_148924542
En je kinderen niks geven om zichzelf te redden vind ik ook zo'n onzin.

Hoezo zou je je kind opzadelen met een schuld van 35k terwijl je zelf het kind prima kan ondersteunen terwijl het studeert of iig een gedeelte van de schuld kan verkleinen door een bijdrage te leveren aan de studiekosten?
  woensdag 21 januari 2015 @ 21:51:33 #22
122648 Bravebart
Křbenhavn er pĺ plads ja
pi_148924698
quote:
0s.gif Op woensdag 21 januari 2015 21:47 schreef Mitsu het volgende:
En je kinderen niks geven om zichzelf te redden vind ik ook zo'n onzin.

Hoezo zou je je kind opzadelen met een schuld van 35k terwijl je zelf het kind prima kan ondersteunen terwijl het studeert of iig een gedeelte van de schuld kan verkleinen door een bijdrage te leveren aan de studiekosten?
Idd.
Op donderdag 22 november 2012 00:14 schreef ondeugend het volgende:
liefdevolle gevoelens voor de duisternis
pi_148924722
Oh en ik vind tekenen en ontwerpen ook stom. Misschien moet ik een andere studie overwegen :')
pi_148925253
Waarom trajectkaarten? Waarom niet gecompenseerd worden voor wat je daadwerkelijk verbruikt? En hoe werkt zo'n trajectkaart in de bus?
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_148925363
quote:
0s.gif Op woensdag 21 januari 2015 21:47 schreef Mitsu het volgende:
En je kinderen niks geven om zichzelf te redden vind ik ook zo'n onzin.

Hoezo zou je je kind opzadelen met een schuld van 35k terwijl je zelf het kind prima kan ondersteunen terwijl het studeert of iig een gedeelte van de schuld kan verkleinen door een bijdrage te leveren aan de studiekosten?
eens.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')