abonnement Unibet Coolblue
pi_149158935
De collega die loopt waar ik woon heb ik al eens aangesproken op hoe ze de post in de bus duwt.
Hier gewoon een klep/opening waar je een enkele envelop prima doorheen schuift. Maar altijd alles dubbelvouwen, half laten uitsteken waardoor het dus weer zeiknat regent.
Die dingen wil ik gewoon niet, zeker het nat laten regenen niet.

Ik kan er sowieso niet tegen hoe zij 'haar' werk doet. Dus dat zal ook wel meespelen.
Meldt zich ziek als ze geen vrij kan krijgen.
80% van de tijd bezorgt ze met eigen auto.
En de resterende 20% laat ze haar dochter meehelpen.

Ze is al vaker gewaarschuwd geworden, maar ze blijft het gewoon doen.
En zij maar hysterisch doen als er tijd afgaat. Verdorie, het niet halen van je tijd prima.
Maar zij hoeft niet terug naar het depot, want ze flikkert alles in de auto, zij loopt alles prima binnen de tijd want dochter helpt mee. Zo haal ik het ook ja.

Gister was ze ziek, want op facebook kwamen de foto's langs van het gezellige cafébezoek maandag voor haar verjaardag.
Zo vanaf 11 november (11de-van-de-11de) is ze bijna elke week ziek (na een bezoekje aan het café).

En ik vertik het dan om haar loop over te nemen als ik gebeld word. Of is dat niet collegiaal?
  donderdag 29 januari 2015 @ 05:14:04 #227
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_149161343
Mogguh :)
Flinke woei en regen hier vannacht zeg :o
Ik ben benieuwd wat het weer vandaag gaat doen. :X
quote:
Als de voorbereider icm de pbz de wijken een beetje kent, komt die brief wel aan (mits naam en postcode vermeld) :)
Met een verkeerde straatnaam of oud adres komt het vaak ook wel aan.
Dat de pbz/voorbereider daar de moeite voor doet, lees ik zelden tot nooit.
quote:
Ja die brievenbus zit naast op een geweldige hoogte, er ook nog eens een tochtklep is gemonteerd die waarschijnlijk voor dat verfrommeld poststuk zorgt. Maakt elke pbz wel mee.
quote:
Ja je kan niet met ieders wensen rekening houden, maar als je niet wilt dat het bij buren oid wordt afgegeven, dan vermelden: alleen huisadres.
Ik kom dat ook wel eens tegen.
En op mijn vorig woonadres had ik dat ook bij elke bestelling vermeld ivm buren waar ik geen contact mee had/wilde hebben.
quote:
0s.gif Op donderdag 29 januari 2015 00:00 schreef swimmie86 het volgende:
De collega die loopt waar ik woon heb ik al eens aangesproken op hoe ze de post in de bus duwt.
Hier gewoon een klep/opening waar je een enkele envelop prima doorheen schuift. Maar altijd alles dubbelvouwen, half laten uitsteken waardoor het dus weer zeiknat regent.
Die dingen wil ik gewoon niet, zeker het nat laten regenen niet.

Ik kan er sowieso niet tegen hoe zij 'haar' werk doet. Dus dat zal ook wel meespelen.
Meldt zich ziek als ze geen vrij kan krijgen.
80% van de tijd bezorgt ze met eigen auto.
En de resterende 20% laat ze haar dochter meehelpen.

Ze is al vaker gewaarschuwd geworden, maar ze blijft het gewoon doen.
En zij maar hysterisch doen als er tijd afgaat. Verdorie, het niet halen van je tijd prima.
Maar zij hoeft niet terug naar het depot, want ze flikkert alles in de auto, zij loopt alles prima binnen de tijd want dochter helpt mee. Zo haal ik het ook ja.

Gister was ze ziek, want op facebook kwamen de foto's langs van het gezellige cafébezoek maandag voor haar verjaardag.
Zo vanaf 11 november (11de-van-de-11de) is ze bijna elke week ziek (na een bezoekje aan het café).

En ik vertik het dan om haar loop over te nemen als ik gebeld word. Of is dat niet collegiaal?
Ja leuk hè die collega's. En ze komen er vaak nog mooi mee weg.
De wijk niet over willen nemen is een persoonlijke reactie op het werk, en ik denk dat jij juist er op wordt aangesproken als je die wijk niet wilt doen, want de reden is omdat je haar(werkwijze) niet mag?

Mijn wijkenpikkende collega loopt zo over van 'enthousiasme' als die een wijk (tijdelijk/inval)kan overnemen(naar eigen zeggen heeft ze toch niets anders te doen op een dag). Deze staat er nu ook al om bekend bij vele anderen. PostNL zal het een zorg zijn: er is iemand die die wijken wilt doen. Die zou het nog doen na haar eigen grote wijk. En allemaal 'toevallig' (ruim) binnen de tijd/sneller dan elke andere pbz die de wijken hebben.
Iedereen bewoners en collega's van PostNL weet dat ze er langer over doet en tijden schrijft die niet kloppen. Nogmaals: het zal PostNL een zorg zijn. Het werk wordt gedaan en het kost hun niets extra's.
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_149163245
quote:
0s.gif Op donderdag 29 januari 2015 05:14 schreef Pietertje71 het volgende:
Ja leuk hè die collega's. En ze komen er vaak nog mooi mee weg.
De wijk niet over willen nemen is een persoonlijke reactie op het werk, en ik denk dat jij juist er op wordt aangesproken als je die wijk niet wilt doen, want de reden is omdat je haar(werkwijze) niet mag?
Dat valt wel mee, ik loop bijna altijd extra als het nodig is. Maar soms kan ik helaas niet.
  donderdag 29 januari 2015 @ 10:03:06 #229
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_149163432
quote:
0s.gif Op donderdag 29 januari 2015 09:54 schreef swimmie86 het volgende:

[..]

Dat valt wel mee, ik loop bijna altijd extra als het nodig is. Maar soms kan ik helaas niet.
Maar je vertikt het toch om haar loop over te nemen?
Of mis ik nu iets? :)
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 29 januari 2015 @ 10:58:10 #230
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_149164561
Handig. Verwacht vandaag een pakketje, maar de site van PostNL kan geen tijdvenster aangeven waarin het bezorgd wordt. Gelukkig weet ik wel hoe laat de pakketboer hier ongeveer langs komt :P
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_149165064
quote:
0s.gif Op donderdag 29 januari 2015 00:00 schreef swimmie86 het volgende:
De collega die loopt waar ik woon heb ik al eens aangesproken op hoe ze de post in de bus duwt.
Hier gewoon een klep/opening waar je een enkele envelop prima doorheen schuift. Maar altijd alles dubbelvouwen, half laten uitsteken waardoor het dus weer zeiknat regent.
Die dingen wil ik gewoon niet, zeker het nat laten regenen niet.

Ik kan er sowieso niet tegen hoe zij 'haar' werk doet. Dus dat zal ook wel meespelen.
Meldt zich ziek als ze geen vrij kan krijgen.
80% van de tijd bezorgt ze met eigen auto.
En de resterende 20% laat ze haar dochter meehelpen.

Ze is al vaker gewaarschuwd geworden, maar ze blijft het gewoon doen.
En zij maar hysterisch doen als er tijd afgaat. Verdorie, het niet halen van je tijd prima.
Maar zij hoeft niet terug naar het depot, want ze flikkert alles in de auto, zij loopt alles prima binnen de tijd want dochter helpt mee. Zo haal ik het ook ja.

Gister was ze ziek, want op facebook kwamen de foto's langs van het gezellige cafébezoek maandag voor haar verjaardag.
Zo vanaf 11 november (11de-van-de-11de) is ze bijna elke week ziek (na een bezoekje aan het café).

En ik vertik het dan om haar loop over te nemen als ik gebeld word. Of is dat niet collegiaal?
Je doet het voor je eigen portemonnee uiteindelijk..tenminste, dat neem ik aan ;)
pi_149165670
Ik iig wel :P heb ook wel eens last minute iets over genomen van een collega die zich bijvoorbeeld pas om 12 uur ziek had gemeld. Dan ben ik ook wel aan het mopperen op zo'n collega hoor, maar ik doe het wel als het kan. Als ik niet kan hebben ze idd dikke vette pech ;)
Lastige met dat soort dingen is ook dat ze verplicht zijn een ziekmelding te accepteren. Ze mogen wel een arboarts sturen als ze het niet vertrouwen, maar als jij zegt dat je ziek bent en niet kan komen, mogen zij je niet dwingen om toch te werken. Dat mogen zij niet beoordelen. Hier moet je overigens bij 3 ziekmeldingen in 1 jaar op kantoor komen, dus dat schrikt hopelijk wat af ;)
Nobody ever seems to remember life is a game we play
  donderdag 29 januari 2015 @ 12:13:22 #233
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_149166646
quote:
quote:
De brievengleuf is horizontaal in een verticaal vlak of in het bovenvlak van de brievenbus aangebracht en bevindt zich op 1,1 meter of in ieder geval niet lager dan 0,6 meter of hoger dan 1,8 meter boven het niveau, waarop de brievenbus wordt bediend.
En ongetwijfeld zal meneer ook borstels straight out of hell hebben. Maar nee hoor, het is zonder discussie weer de schuld van de bezorger, vindt ook de webcare.
pi_149167672
quote:
0s.gif Op donderdag 29 januari 2015 10:03 schreef Pietertje71 het volgende:

[..]

Maar je vertikt het toch om haar loop over te nemen?
Of mis ik nu iets? :)
Die van haar doe ik idd niet. Maar de rest wel hoor. Zelfs als het de meest kloteloop is die we hier hebben.
pi_149167820
quote:
0s.gif Op donderdag 29 januari 2015 11:38 schreef VixenFromHell het volgende:
Ik iig wel :P heb ook wel eens last minute iets over genomen van een collega die zich bijvoorbeeld pas om 12 uur ziek had gemeld. Dan ben ik ook wel aan het mopperen op zo'n collega hoor, maar ik doe het wel als het kan. Als ik niet kan hebben ze idd dikke vette pech ;)
Lastige met dat soort dingen is ook dat ze verplicht zijn een ziekmelding te accepteren. Ze mogen wel een arboarts sturen als ze het niet vertrouwen, maar als jij zegt dat je ziek bent en niet kan komen, mogen zij je niet dwingen om toch te werken. Dat mogen zij niet beoordelen. Hier moet je overigens bij 3 ziekmeldingen in 1 jaar op kantoor komen, dus dat schrikt hopelijk wat af ;)
Zij ligt kotsend in bed, dus ja, daar kun je niet omheen. Ze kan wel haar verantwoordelijkheid nemen en gewoon minder zuipen.
Voor sommige mensen zouden wachtdagen bij ziek zijn prima zijn.
pi_149167883
quote:
0s.gif Op donderdag 29 januari 2015 11:18 schreef bikkie het volgende:

[..]

Je doet het voor je eigen portemonnee uiteindelijk..tenminste, dat neem ik aan ;)
Laat mij maar extra lopen hoor, goed voor de centen idd.
Het ligt ook aan die collega. Ik vind haar gewoon een vervelende collega.
Nu ga ik weer verder met mn tweede loop vandaag, zieke collega :P
pi_149170707
quote:
0s.gif Op donderdag 29 januari 2015 12:58 schreef swimmie86 het volgende:

[..]

Zij ligt kotsend in bed, dus ja, daar kun je niet omheen. Ze kan wel haar verantwoordelijkheid nemen en gewoon minder zuipen.
Voor sommige mensen zouden wachtdagen bij ziek zijn prima zijn.
Ja, of toch proberen wat eten etc naar binnen te krijgen en dan gewoon gaan werken. Ik ben ook wel eens echt beroerd geweest, maar no way dat ik me ziek ging melden. Dat kotsen hield rond het middaguur dan uiteindelijk wel op en dan maar even doorzetten. Maar goed, sommigen zijn idd niet zo :{
Nobody ever seems to remember life is a game we play
  donderdag 29 januari 2015 @ 14:38:43 #238
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_149170766
Middag :)
Het was lekker te doen vandaag; Post op volgorde(behalve 2 stukjes van een straat. Na herhaaldelijk verzoek wordt dit gewoonweg niet veranderd |:( ), het weer was te doen.
Helaas viel wederom de verlichting uit, dus de dealer maar weer gebeld.

quote:
0s.gif Op donderdag 29 januari 2015 12:53 schreef swimmie86 het volgende:

[..]

Die van haar doe ik idd niet. Maar de rest wel hoor. Zelfs als het de meest kloteloop is die we hier hebben.
Ik heb um :)
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
  donderdag 29 januari 2015 @ 14:41:02 #239
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_149170840
quote:
0s.gif Op donderdag 29 januari 2015 14:36 schreef VixenFromHell het volgende:

[..]

Ja, of toch proberen wat eten etc naar binnen te krijgen en dan gewoon gaan werken. Ik ben ook wel eens echt beroerd geweest, maar no way dat ik me ziek ging melden. Dat kotsen hield rond het middaguur dan uiteindelijk wel op en dan maar even doorzetten. Maar goed, sommigen zijn idd niet zo :{
U bent een bikkelin ^O^ ;)
Ik voelde mij deze week ook al erg beroerd en twijfelde om een ziekmelding, maar ik zit zo ook eigenlijk niet in elkaar. Hoewel ik als ik blijvend! moet overgeven er wellicht meer aan de hand is mij wel ziek zou melden.
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_149170941
Mwaaah ik bedoelde dus wel na teveel drankjes he ;) vond dat een gevalletje eigen schuld en ik zou me dan echt niet ziek durven melden hoor.

Verder meld ik me ook niet zo snel ziek nee, maar met continu overgeven zou ik dat echt wel doen ja :P
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_149171883
quote:
0s.gif Op donderdag 29 januari 2015 11:38 schreef VixenFromHell het volgende:
Hier moet je overigens bij 3 ziekmeldingen in 1 jaar op kantoor komen, dus dat schrikt hopelijk wat af ;)
Hier ook.. collega voorbereider moest op zo'n gesprekje komen.
Dat gaat dan zo:
- ja eh.. hoe komt het dat je ziek bent?
collega; verkouden geworden, griep gehad
- Wat ga je hier aan doen?
collega; warmer aankleden

Snap dat die gesprekken wel degelijk nut hebben, maar op deze manier niet echt.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  donderdag 29 januari 2015 @ 15:19:50 #242
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_149172025
quote:
0s.gif Op donderdag 29 januari 2015 14:43 schreef VixenFromHell het volgende:
Mwaaah ik bedoelde dus wel na teveel drankjes he ;) vond dat een gevalletje eigen schuld en ik zou me dan echt niet ziek durven melden hoor.

Verder meld ik me ook niet zo snel ziek nee, maar met continu overgeven zou ik dat echt wel doen ja :P
Ozo :)
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_149172546
quote:
0s.gif Op donderdag 29 januari 2015 14:41 schreef Pietertje71 het volgende:

[..]

U bent een bikkelin ^O^ ;)
Ik voelde mij deze week ook al erg beroerd en twijfelde om een ziekmelding, maar ik zit zo ook eigenlijk niet in elkaar. Hoewel ik als ik blijvend! moet overgeven er wellicht meer aan de hand is mij wel ziek zou melden.
Blijvend moet overgeven? Ik ben ook niet iemand die zich snel ziek meldt, maar bij koorts en/of overgeven trek ik toch de grens. Als je een paar dagen rust neemt ben je meestal snel weer hersteld, maar als je kotsend en wel door blijft lopen is er een goede kans dat de ziekte langer aanhoudt, of erger wordt. Een kennis van mij was ook zo'n bikkel die nooit ergens over klaagde, en pas naar de huisarts ging toen het echt niet meer ging. Om een lang verhaal kort te maken: z'n blaas was inmiddels zo groot als een voetbal, en hij is nu blijvend incontinent. Dus kijk ajb uit met dit soort stoerdoenerij.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_149173056
quote:
0s.gif Op donderdag 29 januari 2015 15:35 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Blijvend moet overgeven? Ik ben ook niet iemand die zich snel ziek meldt, maar bij koorts en/of overgeven trek ik toch de grens. Als je een paar dagen rust neemt ben je meestal snel weer hersteld, maar als je kotsend en wel door blijft lopen is er een goede kans dat de ziekte langer aanhoudt, of erger wordt. Een kennis van mij was ook zo'n bikkel die nooit ergens over klaagde, en pas naar de huisarts ging toen het echt niet meer ging. Om een lang verhaal kort te maken: z'n blaas was inmiddels zo groot als een voetbal, en hij is nu blijvend incontinent. Dus kijk ajb uit met dit soort stoerdoenerij.
Ik heb me als postbezorger nog nooit ziek gemeld. Ze hebben me wel een keer naar huis gestuurd omdat ik niet meer kon ademen door een gevalletje van bronchitis.
Ik meld mij nooit ziek omdat ik altijd denk van "ach, het zijn maar een paar uurtjes". Meestal laat ik het niet eens merken als ik ziek ben. Voor mij is dat geen stoerdoenerij. Ik weet gewoon niet beter. :s)
pi_149173126
http://www.fnv.nl/sector-(...)jd-is-betaalde-tijd/
Wat een raar linkje trouwens, daar staat iets over die staking in Arnhem maar het artikel gaat over Sandd :P

quote:
De Tweede Kamer heeft een einde gemaakt aan de ontsnappingsroute van postbedrijf Sandd om geen arbeidsovereenkomsten aan te gaan met de postbezorgers van het bedrijf.

Na mislukte onderhandelingen met FNV en CNV sloot Sandd een cao met de 'vakbond' LBV, waarin het aangaan van arbeidsovereenkomsten niet verplicht was. Sandd maakte daarmee gebruik van een maas in de postwet.

In de Tweede Kamer is vandaag, donderdag 29 januari, het amendement op de Postwet van kamerleden Gesthuizen ( SP) / Vos (PvdA) aangenomen. Dit amendement op de Postwet geeft postbedrijven vanaf 1 januari 2017 niet meer de vrijheid om bij cao af te wijken van het oorspronkelijke doel: 80% arbeidsovereenkomsten voor postbezorgers.
Nobody ever seems to remember life is a game we play
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 29 januari 2015 @ 16:14:18 #246
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_149173792
2017? Mja, dan is PostNL in zijn huidige vorm al verdwenen, zijn er nog maar een paar voorbereiders over, die alles er tussen proppen wat de machines niet kunnen en lopen de bezorgers met drie bundels rond.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_149174055
quote:
2s.gif Op donderdag 29 januari 2015 16:14 schreef Peterselieman het volgende:
2017? Mja, dan is PostNL in zijn huidige vorm al verdwenen, zijn er nog maar een paar voorbereiders over, die alles er tussen proppen wat de machines niet kunnen en lopen de bezorgers met drie bundels rond.
Fijn vooruitzicht. :P

Ik begrijp niet waarom ze nu weer tot 2017 krijgen. Tegen die tijd hebben zij weer een nieuwe manier bedacht om zich niet aan de wet te hoeven houden.
pi_149174398
PostNL twitterde op donderdag 29-01-2015 om 16:29:51 @NataschjaGO Dat is ook frustrerend Nataschja, sorry. Zat er een sticker met barcode beginnend met 3SRKLBR op de kennisgeving? ^An reageer retweet
Wat klopt hier niet? :P
Nobody ever seems to remember life is a game we play
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 29 januari 2015 @ 16:35:23 #249
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_149174506
de ontvanger krijgt helemaal geen sticker met een code erop door de bus
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_149174580
Mja het lijkt mij dat je die sticker op het pakje plakt _O-
Nobody ever seems to remember life is a game we play
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')