abonnement Unibet Coolblue
pi_150752308
Streamlocks
Voor een lange tijd waren er streamlocks, daarna deed iedere bewoner weer alsof er niets aan de hand was.
Na de streamlocks stond er een nieuwe kast op de vide.

Eten
Giorgio stond vanavond wat soep klaar te maken en Joey ging pizza’s bakken.
Overdag mag er geen alcohol meer gedronken worden.
Chris vroeg zich af wie het krat bier verstopt heeft. Hij heeft tien uur op de akker gewerkt en kan nu ’s avonds niet een biertje pakken.
Bewoners klagen dat het eten stinkt, de nasi is met pan en al ingevroren. Colinda rook er aan en hing er gelijk haar haren in. Mark vond dat de nasi naar hond rook.
Ivan, Naomi, Laura, LauraB, Chris, Giorgio en Björn hebben er geen moeite mee en eten het gewoon op. Anderen gaan friet eten in de Luifel. Er zijn ook nog wat pannenkoeken gebakken.
Joey haalde een pannetje melk op uit de stal.

De BV
Colinda wil een paranormale beurs organiseren.
Mark zoekt een nieuwe medewerker voor de Luifel nu Wilco er uit is.
Chris heeft vanavond nog wat staan spitten op de akker.
Chris wil niet gemasseerd en gescrubt worden voor zijn fotoshoot morgen. Hij vindt dat als het nodig is, er maar photoshop gebruikt moet worden.

Schreeuwen en huilen met Colinda
Colinda heeft komkommers en tomaten uit de koelkast getrokken die zijn gaan rotten. Ze spreekt Joey daar op aan.
Daarna ging Colinda los op Ivan, die Björn verdedigde toen Colinda een grap over hem maakte. Ook Wilco moet opflikkeren, maakt ze duidelijk in minder nette bewoording.

Ook binnen is Colinda nog goed te horen en de bewoners kijken verschrikt.
Wilco ging even kijken bij Colinda en bood haar wat van zijn patatjes aan.
Colinda is ook boos omdat ze in haar brieven gelezen heeft dat mensen over haar lullen. Uiteindelijk eet ze wat patatjes en een pannenkoek.

Colinda is verdrietig, er is ¤90 uitgegeven aan een budgetcoach, die aanvankelijk gratis zou zijn. Ze snapt niet dat dit wel kan maar dat er wel op eten bezuinigd moet worden. Ze snapt niet hoe ze zo stom kon zijn om zich aan te melden voor Utopia. Giorgio hoort het gelaten aan.

Schoonmaken
Tineke is toch maar gaan wassen, niemand anders heeft het opgepakt vandaag.
LauraB heeft de vaatwasser ingeruimd. Ze heeft het idee dat de vaatwasser ontkalkt moet worden.

Vermaak
Mark, Colinda en Wilco waren samen aan het poolen.
Laura geeft Gabriëlle een rondleiding over het terrein.

Ruzie over de markt
Wilco zit zich met de markt te bemoeien. Hij wil van Björn weten wat die aan het doen is voor de markt. Wilco ziet Björn nog vaak niets doen. Björn kaatst die bal terug naar Wilco.

Stelletjes
Giorgio en Naomi liggen op bed en bespreken nog even alles na van vanavond.

Giorgio, Wilco en Gaby zijn allemaal betast door Tineke, sinds zij in Utopia is.

Onderlinge verhoudingen
De relatie tussen Colinda en de rest van de bewoners staat op scherp. Laura heeft het idee dat Colinda vorig jaar niet zo heftig was. Joey vindt Colinda een zeikstraal. Tussen Ivan, Björn en Colinda zit het ook niet lekker.

Laura en Chris hadden een redelijk ontspannen gesprek met een sigaretje erbij.

Na Mark, Tineke, Chris en Colinda, lijkt er op dat Gabriëlle er genoeg van heeft en ook naar huis wil.

Björn is dankbaar dat Ivan voor hem op is gekomen vanavond.

Wilco denkt dat Colinda zich minder moet laten opjutten door Tineke. Tineke ligt niet goed in de groep en door veel met haar te praten wordt zij daarin meegetrokken.

Kwaaltjes
Colinda heeft barstende hoofdpijn en een klote-humeur. Ze eet een hoop paracetamolletjes. Na de ruzies zat ze te hyperventileren.
Naomi had voor het eten al buikpijn.
Nicole raadde LauraB aan om wat dagen rust te pakken.
Tineke hoopt dat sommige mensen buikgriep krijgen door Joeys slechte eten.
Gaby heeft plekjes door een droge huid.
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
  dinsdag 17 maart 2015 @ 23:58:16 #202
384473 Tuinfluitert
Ene FoK!ker is de andere niet.
pi_150758531
Utopia, dinsdag 17 maart 2015

(Tineke, Björn , Ivan, Colinda)
Colinda: Druk maken, omdat jij met je grote bek tegen mij begint, zo simpel is het,
Tineke: Nu stoppen , nu stoppen, NU, stoppen NU! Niets zeggen meer, echt wat een zwakzinnigheidsinstituut echt,

* Video(link) verwijderd op last van Talpa
(Wilco en Colinda roken een sigaret op het bankje)
Wilco: Ga lekker zitten, ik heb koffie voor je gezet, een beetje tot rust komen jij.
Colinda: (geeft Wilco een kus)
Wilco: Ik had net ook al weer bonje met Tineke.
Colinda: Wie jij?
Wilco: Ja , ik zeg waar is Coll, zegt ze laat nou maar , laat nou maar, ik vraag toch gewoon waar Coll is, daar werd ik een beetje pissig over , dat ze zei Laat nou maar.
Coll: Ik was even daar. (zenderkamer)
Wilco: Je moet je echt niet veel met haar inlaten hoor.
Colinda: Ik zal wel moeten.
WIlco: Wat zei je?
Colinda: Ik zal wel moeten.
Wilco: Ja, dat weet ik maarre, ze trekt iedereen tegen zich en jou trekt ze mee, je moet een beetje oppassen voor jezelf,
Colinda: Ik kom juist voor mezelf op,
Wilco: Dat snap ik, maar er zit er eentje tussen die het erger maakt en daar moet je voor oppassen, dat je voor jezelf opkomt is hartstikke goed, op een gegeven moment zie je het even niet en een ander zit dat dan aan te wakkeren. Beetje voor oppassen.
(Colinda en Wilco in de Welness)
Wilco: Dat mensje moet gecorrigeerd worden door de groep, meng je er niet in dan komt er vanzelf een betere Tineke uit te voorschijn.
(Tineke komt ook even kijken naar resultaat welness)
Tineke: Je kan toch blanke parketlak doen?
Colinda: Weet ik , maar dat is het budget.
Wilco: Ik ga een sigaretje doen.
Colinda: Ik kom er ook zo aan.
Tineke: Ivan kwam op voor Bjorn, maar Ivan had zich er helemaal niet mee moeten bemoeien.
Colinda: Natuurlijk kwam Ivan op voor Bjorn, het feit dat hij dat doet, ach, zijn allemaal van die momentopnames,
Tineke: Weet je wat lekker is, je hebt nu een plekje om je terug te trekken.
Colinda: Ik zit hier nu 10 maanden, nu mijn eigen plekkie,
Tineke: Ik ben blij dat ik op die andere slaapkamer lig, is een stuk rustiger dan daar boven.
Colinda: Ik ben er morgenochtend niet bij, ik ben dan hier bezig, ik heb aan Wilco gevraagd of dat hij nog een tafeltje en stoel wil maken,
Tineke: Wat leuk.
Colinda: Ik heb een sleutel van het welnesshuisje, dus het gaat op slot.
Tineke: Is jouw huisje.
Colinda: Het welness is hier op servicebasis, maar ik ken ze hier, dan gaan ze elkaar in de avond, nacht lopen masseren in dit huisje, dat doen ze maar in de loods, in principe wil ik deze ruimte voor mezelf houden.
Tineke: Is goed dat je van te voren dit zegt,
Colinda: Kijk mocht Gabriëlle hier rustig willen schrijven aan de magazine, dan kan dat natuurlijk.


Nicole: Ik wil vijf Marboro.
LaurA: Ik het liefst twee pakken.
(Andere slaapplek voor LaurA)
LaurA: Ik ga denk ik hier tijdelijk slapen.
LauraB: Wil je niet bij ons liggen?
LaurA: Nee, ik wil voorlopig even alleen liggen.
Gabriëlle: Je bent woest, he?
LaurA: Nee hoor, schat, helemaal niet. Mark negeert me. Ik ben hard geworden, hij kan de vinkentering krijgen.
Nicole: Kan je anders niet slapen boven?
LaurA: Ik wil lekker alleen slapen.
Gabriëlle: Ik ga je missen.
LaurA: LauraB vroeg of in in die andere kamer kwam liggen, nee dank je, ik heb wel lol met mezelf hoor.
Gabriëlle: Ja, hahaha.
Laura: Jij mag hier ook komen liggen.
Gabrielle: Wanneer je hier lang gaat liggen,dan kom ik hier ook slapen.
LaurA: Laura moet altijd maar de wijze zijn, ik word ook moe van die sarcastische grapjes.
Gabriëlle: Maar dit drijft jullie ook uit elkaar.
LaurA: Nou, ik ga binnenkort naar huis naar mensen die wel van me houden.
Gabriëlle: Mark zegt dat hij ook gaat.
LaurA: Dan gaat die toch, allemaal een grote mond, dan vraagt hij toch zijn 24 uur aan.
Björn : Ga je hier liggen?
Gabriëlle: De vraag zal je nog 10 keer krijgen.
Björn : Vannacht heb je goed geslapen, vannacht nog een keer,
LaurA: Jij zit goed in je vel Bjorn, vind ik goed om te zien.
Björn : Ja voel me goed. Maar fijn dat je nu even je plekkie hebt.
LaurA: Er komt hier ook niemand meer bij,
Gabriëlle: Dan ga je al je spullen hier naar toe brengen?
Björn : Gabrielle zei vandaag al dat je steeds minder boven zat en ze je mist.
LaurA: Ik kan echt nog wel af en toe boven een theekransje doen.
Gabriëlle: Nee, omdat het niet meer klopt.
LaurA: Ik ga hier een prinsessenkamer van maken.
Gabriëlle: Waarom doe jij je eigen bed hier niet naar toe.
LaurA: Dit ligt goed zo, misschien doe ik dat morgen, maar ik ga nu even een bezem hier doorheen halen.



-20 maart komen de dochters van Colinda op visite en nemen ook de glazen bol van Colinda mee.

[ Bericht 1% gewijzigd door Tuinfluitert op 18-03-2015 08:08:07 (Caps Luna1956, Flow3r, film DGK_Tegengas ) ]
pi_150767965
Nog een stukje van gisteravond
Eten
Joey zag bewoners weer de hele dag door brood graaien, nu de boterhammen niet meer in het kistje gaan. Tineke sprak hem er op aan dat hij dat zelf ook gedaan heeft.

Chris pakte wat ijs en slagroom en zette de slagroombus zonder het tuitje af te spoelen terug in de koelkast. Hij heeft er ook een biertje bij, waarschijnlijk de laatste van zijn voorraadje.

Roken
Colinda’s peuken zijn op en nu mag ze shag roken van Wilco.

Vanochtend
Wakker worden
De bewoners zouden om acht uur opstaan vanochtend maar ook na achten liggen er nog genoeg mensen op één oor. Tineke is er al wel uit.
Na negen uur worden er wat mensen actief. LauraB hoorde Wilco snurken vannacht, terwijl die niet eens bij haar op de kamer slaapt.
Mark gebruikt Laura’s lege bed als tafeltje voor zijn ontbijt.

Schoonmaken
Ondanks haar protesten gisteren tegen de was, pakt Tineke vandaag ook weer de was op. Ze zette ook een bakje koffie voor de bewoners.
Sommige handdoeken ruiken naar frituurvet.
Tineke is de matrassen en dekbedden aan het luchten. De Laura’s, Gabriëlle en Joey helpen haar erbij. Er is een matras waar curryvlekken in zijn gaan schimmelen. De dames willen op internet kijken naar nieuw beddengoed.
Er wordt schoongemaakt voordat de ouderen vanmiddag langskomen. Gaby zou vegen maar ging het gasstel in de horecakeuken schoonmaken, daarom is Laura gaan vegen.

Stelletjes
Alle stelletjes werden weer in elkaars armen wakker. Colinda en Wilco waren aan het stoeien, wat Wilco bepaald niet koud liet.

Post
Er is post gekomen voor Tineke en Joey.
Colinda zuigt zich vast aan Tineke voor dit momentje. Tineke laat wat tranen rollen en Colinda leest over haar schouder mee. Er staan wat negatieve geluiden in de post zoals dat ze niet zo moet luieren en chagrijnig zijn.
Tineke vindt het niet redelijk dat er van haar verwacht wordt dat ze gaat schoonmaken. Zij heeft in de uitzendingen gezien dat er wel meer mensen Utopia binnen zijn gekomen met dingen die ze uiteindelijk niet hebben opgepakt.
Na deze brief zou ze liever de andere brieven tot later bewaren maar leest toch verder. Tinekes conclusie uit de brieven is dat haar familie haar naar huis wil hebben. Haar schoondochter schaamt zich voor Tineke, en daarmee indirect ook haar zoon.

Joey leest met een stalen gezicht zijn post door. Aan LauraB leest hij een stukje voor “ook zie ik iemand vervelende uitspraken doen, hoe ‘helder zie’ je het dan.”
Joey is van plan zijn brief waarin wat uitspraken van Colinda staan, aan Colinda te laten lezen.

Nicole had eens in een brief aan een vriend gevraagd om zijn ongezouten mening. Er miste een heel A4-tje en volgende keer moet hij het dus wat genuanceerder brengen. Laura had ook eens een brief waar maar drie regels niet van waren gecensureerd.
De Laura’s, Nicole en Joey vonden de post van Joeys vader hilarisch. Familie van Joey zou het liefst zien dat Joey stopt met Utopia, zij vinden het een zielig zooitje geworden.

Kwaaltjes
Tineke heeft iedere keer bijna een bevalling op het toilet, ze mist bepaalde stoffen in de voeding.

Eten
De boodschappen zijn bezorgd en Joey ziet er van alles tussen liggen wat hij niet besteld heeft. Tineke en Colinda gaan apart eten en dit was nog niet aan Joey doorgegeven. Björn vindt het maar beter ook dat ze apart eten zodat ze van het gezeur af zijn.
Joey had gewild dat Colinda het boodschappenlijstje aan hem had doorgegeven in plaats van zelf te bestellen.

Onderlinge verhoudingen
Chris kreeg van Tineke de vraag of hij haar lui vindt. Chris gaf daar een eerlijk antwoord op wat niet gewaardeerd werd door Tineke. Hij vindt haar niet luier dan de rest maar blijft er bij dat ze lui is.
Björn verdedigt Chris omdat die gewoon eerlijk antwoord gaf op wat Tineke vroeg. Tineke viel toen Gabriëlle nog even aan, dat die ook binnen is gekomen met de boodschap dat ze wilde koken, maar dat ze niet kookt.

Wilco schreeuwde naar Tineke dat ze aan het werk moet. Tineke verwenste hem.
Colinda schreeuwde dat Tineke vervelende brieven had gehad en Wilco kon zich dat goed voorstellen. Tineke liet daarop nog maar wat tranen vallen.
Tineke moest van de productie met de plumeau in de hand naar binnen maar eigenlijk is zij helemaal niet zo van het schoonmaken.

Volgens Wilco heeft zelfs Giorgio Tineke al uitgekotst terwijl die altijd met iedereen door één deur kan.
Wilco wil dat Colinda Tineke zo ver mogelijk laat vallen. Hij wil pas in een eetgroepje met Colinda als Tineke daar niet bij zit. Tineke ligt buiten de groep en Wilco wil dat Colinda daarom het contact met Tineke minimaliseert. Volgens Wilco is de groep Tineke aan het buitensluiten om haar terecht te wijzen voor haar gezeur.

Naomi, Gaby en Gabriëlle vinden dat ze allemaal niet zijn binnen gekomen met iets wat ze uiteindelijk niet gedaan hebben.

Joey heeft het idee dat Colinda zelf boodschappen besteld heeft omdat ze het niet kan hebben dat hij nu de boodschappen bestelt.
Over en weer schreeuwen ze over dingen die ze in hun post gelezen hebben. Joey wil dat ze naar huis gaat, ze moet zich schamen.
Colinda is vooral boos dat Joey’s budgetcoach die gratis zou zijn toch ¤90 kost.

De photoshoot en rondleiding
Er is een fotograaf gekomen voor Chris, hij wil een stoere shoot doen. Hij wil een gave shoot doen als beloning voor Chris harde werk. Chris krijgt wel andere kleding aan. Fotograaf Joshua krijgt eerst een rondleiding.
Chris gaat gaas spannen over de rotonde, de viooltjes komen nu niet op door de konijntjes. Chris laat uitgebreid zijn tuindeeltjes zien.
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_150778165
Onderlinge verhoudingen
Wilco maakt Tineke nog even zwart bij Joey. Wilco is blij dat iedereen nu tegen Tineke gekeerd is. Joey vat samen dat de groep pas een groep is wanneer ze één gezamenlijke persoon hebben waar ze tegen zijn.

Tineke is verdrietig en huilt uit bij Laura. Tineke is nog nooit zo verdrietig geweest in haar leven. Laura is lief voor haar en even later krijgt ze ook de steun van Gabriëlle. Zelfs in de zenderkamer waren ze geschrokken van de harde woorden in Tinekes brief.

Gabriëlle heeft even met Mark gepraat, die is niet van plan met Laura te praten. Wat Laura betreft is de vriendschap wel klaar nu. Ze mist haar echte vrienden en wil binnenkort weg. Volgens Laura komen de problemen met Mark vooral doordat hij met Wilco omgaat.

Ivan heeft geprobeerd Colinda advies te geven. Hij wil ze de beter let op hoe ze dingen brengt.

Tineke ziet Chris als een maatje en toen hij haar vanochtend confronteerde met luiheid kon ze dat even niet hebben. Ze had gedacht dat hij wel aan haar zou zien dat ze slecht in haar vel zat. Chris gaf haar een knuffel.

Mark voelt zich in de steek gelaten door Laura en Wilco.
LauraB wil bemiddelen tussen Mark en Laura om hen weer dichter bij elkaar te krijgen. Uiteindelijk praten Mark en Laura even, Laura heeft alleen LauraB nog maar ze heeft Mark ook nodig, ondanks dat hij niet goed in zijn vel zit. Ze gaven elkaar een knuffel maar dit zal vast nog niet opgelost zijn.
Mark is het beu in Utopia, met deze groep mensen wil hij zijn verjaardag niet vieren.

Het huishouden
Op verzoek strijkt Tineke wat van Chris kleding zodat hij netjes naar de shoot kan.
Nicole is pissig dat alle dekens op elkaar gestapeld zijn, nu weet niemand meer wie welke deken had. Ook na het luchten vindt ze dat de dekens nog stinken.

De photoshoot
Chris maakt zich klaar om op de foto te gaan. Hij trekt een broek aan met een gat in zijn kruis dus zal hij zijn benen bij elkaar moeten houden. Joshua kan daar wel om lachen. Chris grapt dat het komt door Ruth Jacott dat er een gat in zijn broek zit, omdat het zo gezellig was.
Naomi mag spulletjes aangeven en rechtzetten voor de andere fotograaf. Joshua legt ook wat dingen uit aan Naomi waar ze wat van kan leren. Joshua had zich voorgenomen dit jaar een andere fotograaf te helpen beter te worden in fotografie.
Chris deed een korte warming up voordat hij in zijn zelfgemaakte vijver ging liggen. Chris voert probleemloos uit wat Joshua van hem vraagt.

Bouwen
De hele ochtend zijn er maar weinig mensen aan het werk geweest. Nicole is wel weer aan haar huisje begonnen.
Voor Colinda’s welness is een glas in lood raam bezorgd.

De BV
Naomi maakt foto’s van Colinda’s welness. Ivan doet de suggesties vanaf welke kant ze foto’s kunnen maken.
Er is een klacht binnengekomen over een tattoo die Joey gezet heeft.

De senioren
Colinda en Tineke hebben al ruim voor 13:00 het eten op tafel voor de senioren die op bezoek komen. Centraal is uitgesteld tot 16:00. Ze worden hartelijk welkom geheten met veel gekus.
Er waren niet veel broodjes maar vooral Wilco eet het ene liedje na het andere weg. Na het eten worden er ook wat spulletjes verkocht.

Vermaak
Gaby heeft een eigen muziekje gemaakt. Nicole klinkt het heel bekend in de uren. Gaby is er trots op maar Nicole wijst er op dat ze zelf al op haar zestiende met MusicMaker speelde.

Kwaaltjes
LauraB heeft iets gedaan en heeft kramp in haar been.

Eten
Joey en Nicole hebben samen het eten klaargemaakt. LauraB wil rond 18:00 eten zodat ze daarna nog wat gezelligs met de groep kunnen doen.

Colinda en Tineke hebben meer uitgegeven dan de ¤40 die ze samen hebben. Los daarvan is er ook wat besteld voor als Colinda’s bezoek komt. Mark vindt dat prima maar er zijn ook sigaretten gekocht, die niet voor die dag bedoeld zullen zijn.
Colinda snapt er niets van dat ze over budget zijn gegaan. Ze gaat er eigen geld bij leggen.

[ Bericht 1% gewijzigd door PKM op 18-03-2015 16:41:12 ]
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_150780177
Centraal over het eten
Het eten wordt besproken nu Colinda en Tineke apart gaan koken. Mark benoemt dat Colinda over het budget is gegaan. Colinda vindt dat onzin en met een hoop “ja’s” gaat zij er tegenin, wat er teveel is uitgegeven legt ze zelf bij.
Tineke vindt het idioot dat Mark aanhaalde dat ze over budget zijn gegaan, omdat Colinda dit voor centraal heeft opgelost.

Naast het gewone eten ziet Mark ook weleens mensen met ander eten rondlopen. Tineke vertelt dat ze weleens ruilt en bepaalde dingen extra nodig heeft. Ze hoopt dat meer mensen met haar willen ruilen zodat zij heeft wat ze nodig heeft.

Tineke vindt het raar dat in crisistijd sommige mensen hun zakgeld gebruiken om de boodschappen aan te vullen. Ze ziet ook veel eten wat nog weggegooid wordt.

Joey heeft het idee dat hij het goed doet met de schijf van vijf en hij is nu eenmaal geen kok. Soms had hij wel te weinig van producten maar daar leert hij van. Tineke geeft wel complimenten voor hoe Joey het nu doet maar vond het geld voor de budgetcoach weggegooid geld.
Joey beweert dat de budgetcoach nog steeds gratis is.

Tineke vindt het een vreemde constructie dat mensen die nog bonusgeld hebben luxe-artikelen kunnen kopen en andere mensen niets hebben. Gabriëlle volgt ook een dieet en dit moet dus voor Tineke ook wel kunnen.

Sommige mensen lusten niet wat Joey klaarmaakt. Laura vindt dat mensen moeten eten wat de pot schaft, zelf vindt ze ook niet alles even lekker. Colinda bepaalt zelf wel wat ze eet/drinkt en wanneer ze rookt, poept en plast.

Tineke wond zich op toen mensen na het avondeten met bruien boterhammen liepen. Joey verdedigt dat dit pas tegen elf uur was en hij zat slecht in zijn vel.
LauraB vindt het heel vervelend als er zo erg op elkaar gelet wordt.

Over de welness
Colinda’s huisje is zo goed als klaar op wat kleine dingetjes na.
Colinda wil van Björn dat hij een banner maakt om de welness aan te prijzen. Er wordt haar verteld dat de welness al wel in de webshop staat. Colinda doet daarop een tel sell verkooppraatje.

Over de jamsessie
De jamsessie wordt op verzoek van Gaby niet op Goede Vrijdag gehouden. Björns nieuwe datumvoorstel is 18 april.
Chris vindt het jammer, hij ziet Goede Vrijdag als een mooie feestdag. Liever zou hij de dood van Jezus, met kerst, niet meer vieren in Utopia.

Live in de Loods
Joey heeft contact gehad over de live in de loods. Gorden, Waylon, Xander de Buisonjé, Nielson of De Jeugd van Tegenwoordig kan komen optreden.

Over de karaokeavond
Op 4 april wordt de karaokeavond gepland, ook die is verplaatst vanwege Goede Vrijdag.

Over het recycleproject
Joey wil het hebben over zijn recyclehoekje. Hij heeft een beetje gedecoreerd en beweert dat LauraB er ook veel aan gewerkt heeft. Iedereen kan nu zijn oude materialen in dat hoekje brengen.
Mensen die oude spullen hebben kunnen ook gebracht worden. Eerst moet er een foto ingestuurd worden om te kijken of ze het willen hebben in Utopia. Spulletjes krijgen zo een tweede leven.

Over de markt
Ivan mag even over de markt vertellen, de meeste dingen zijn al geregeld. Er komen zes ambachtelijke kramen, vijf standwerkers en 23 speciale kramen. In totaal komen ze nu op 24 stands en een aantale eigen stands.
Op de volgende markt worden er waarschijnlijk geen pannenkoeken meer verkocht, zonder opgaaf van redenen. Hij kan misschien tatoeëren of hij kan ingezet worden als runner. Er wordt ook nog gedubd over een eigen BBQ die dag.
Laura wil misschien een grotere stand bij de volgende markt, ze krijgt er misschien een extra product bij om te verkopen. Er komt ook een draaiorgel bij op de markt.

Over stichting Wonderkind
Naomi krijgt vrijdag mensen op bezoek voor Stichting Wonderkind. Er komen begeleiders mee en drie groepjes met gehandicapte kinderen.

Over de kleine evenementjes
Joey verzoekt iedereen om kleine activiteiten te bespreken met de groep, vooral omdat er geld uit de gouden pot wordt gebruikt. Tineke wist niet dat dit moest en zal het onthouden.

Over meubeltjes bouwen
Wilco is gestopt met de luifel en is nu wat meubeltjes aan het maken om geld mee te verdienen. Er zijn ook verzoeken om kistjes te bouwen maar Ivan heeft het idee dat het niet rendabel is om te maken. LauraB wil ze wel bouwen als het rendabel is maar als het niet genoeg opbrengt houdt zij zich liever met andere dingen bezig.
Het kistjes bouwen wordt dus niet meer gedaan. Er wordt nog even over nagedacht om kant en klare kistjes in te kopen, ze te schilderen, en weer te verkopen.

Over de bruiloften
Tineke vertelde de groep even kort dat de bruiloft in Utopia niet doorgaat.

Over Giorgio’s evenementen
Giorgio zou nog graag een smartlappenfestival organiseren. Hij wil het festival doen op 2 mei, wat betekent dat hij voorlopig niet zal vertrekken.

Giorgio pakte een momentje om te vertellen over de brandwondenstichting en de obstakel run die zij in Utopia willen houden. Mark stelt voor dat sommige dingen overlegd moeten worden omdat de agenda erg vol raakt. Joey maakt zich ook zorgen of er niet te veel grote evenementen in één maand komen.

Over de koeien
Na Giorgio’s operatie op 3 april kan hij de koeien niet meer verzorgen. Na die tijd moet iemand anders het dus overnemen. Tineke biedt zichzelf aan, zij is ’s morgens toch vroeg wakker, ze denkt dat ze het fysiek wel trekt. Wilco wil het wel overnemen als Tineke het niet trekt. Nicole is blij dat iedereen zich inzet om de koeien te houden.

Over gezelligheid
LauraB vond het een goed centraal. Ze vindt het niet meer zo gezellig de laatste tijd en er hangt een rotsfeer. Ze ziet weinig mensen meer rondlopen in de huiskamer (en zij kan het weten) en ziet mensen veel meer in hun slaapkamers.
Er wordt rond 18:00 gegeten en daarna wil LauraB spelletjes doen met mensen die daar zin in hebben. LauraB betaalt met bonusgeld wat flesjes wijn. Mark wil aan bierpong doen. Er staat wel een avondklok vandaag, voor 22:00 moet iedereen in bed liggen.
LauraB’s oma’s zijn allebei jarig vandaag en er wordt een liedje voor hen gezongen.

Over Chris evenementen
Chris photoshoot ging fantastisch, hij vond het leuk om mee te maken.

Genoemde kwaaltjes tijdens centraal
Tineke zegt dat zij pillen slikt voor haar diabetes.
Colinda beweert dat ze ontstekingen heeft doordat ze te weinig fruit heeft om te eten.
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_150795398
Evenementen
Joey stelde voor aan Giorgio dat hij het zigeunerfeest wel over mag nemen als hij dat wil. Het gaat Giorgio er vooral om dat hij tijdens zijn revalidatie wat te doen heeft. Laura vindt het fijn dat Giorgio overweegt om te blijven, Mark denkt daar heel anders over.

Mark baalt dat er van evenement naar evenement wordt geleefd en er verder nauwelijks nog geld binnenkomt.
LauraB wil zich gaan bezighouden met evenementen, ondanks dat dit eigenlijk is waar Björn zich mee bezig houdt.

De dieren
Wilco baalt er van dat Tineke de koeien over wil nemen, hij had het zelf graag willen doen. LauraB wil er ook bij gaan helpen.


Capje mogelijk gemaakt door door Cheszy (en Bief)

Eten
Nicole en Joey hebben gekookt, er ligt rode kool met puree en een gehaktbal op de borden.
Tineke eet mee met de groep terwijl zij en Colinda apart van de groep zouden eten. Ze eet haar bord niet leeg.Gabriëlle staat ’s avonds roti platen te bakken voor de rotiavond morgen.

De markt
Eén van de standwerkers die geregeld was voor de markt heeft gebeld. Hij wil betaald krijgen om in Utopia te komen.

Ventileren
De Laura’s en Nicole ventileren hun frustraties. Tineke klaagt te veel en doet te weinig is de rode draad. Nicole vertelt de Laura’s dat Tineke ook over hen weinig goeds te zeggen had.

Stelletjes
Colinda ligt om welke reden dan ook rond 18:00 al op bed. Wilco komt uiteindelijk even kijken en Colinda ligt te huilen. Wilco waarschuwt Colinda nog maar eens dat ze op moet passen met haar contact met Tineke. Colinda eindigt uiteindelijk bovenop Wilco.
Laat op de avond schuren ze tegen elkaar en het lijkt er op dat die nog wel van bil gaan vanavond.

Naomi en Giorgio lijken wat minder tijd aan elkaar vastgezogen door te brengen. Aan het eind van de avond liggen ze op bed, Naomi is verdrietig omdat Giorgio binnenkort weleens kan vertrekken. Ze zou het jammer vinden als hun relatie voorbij is na zijn vertrek. Giorgio kan niets beloven.
Naomi is bang dat als zij uit Utopia komt, zij nog wel gevoelens heeft voor Giorgio maar hij niet meer voor haar.
Giorgio adviseerde Naomi om aan haar toekomst te denken. Giorgio vindt dat hij hard is geworden door zo lang in Utopia te zijn. Naomi vindt ook dat hij ineens hard is tegen haar.
Giorgio wil na Utopia gaan reizen. Naomi moet tot 1 januari blijven.

Vermaak
Björn is op zoek naar een nieuwe gitaar voor LauraB. Tineke had het met hem erover dat een gitaar na reparatie toch nooit meer hetzelfde klinkt.

Zoals gezegd is de groep spelletjes gaan spelen. Weinig mensen waren echt enthousiast.
Uiteindelijk speelt iedereen mee behalve Wilco.
Na de spelletjes wordt er muziek gedraaid en zoals afgesproken is er bier en wijn vanavond. Er wordt een beetje gedanst rond de pooltafel. Chris en Tineke waren rustig een krantje aan het lezen.

Kwaaltjes
Wil heeft een wervel die scheef staat. Er is schijnbaar al eens een kraker binnen de poorten geweest. Björn en Ivan trekken aan zijn armen en benen om hem te rekken (en misschien een stukje langer te maken).
Colinda heef opnieuw hoofdpijn.
Ivan, Mark en Joey proberen of ze zelf Wilco kunnen kraken. Ivan en Björn vinden het gevaarlijk maar gaan toch door. Ze krijgen het toch niet voor elkaar.

Onderlinge verhoudingen
Tineke zit haar verhaal aan Gaby te vertellen. Ze vindt het jammer hoe er in de buitenwereld over haar gedacht wordt. Tineke is benieuwd hoe het gaat als zijzelf en Naomi om de dag de koeien verzorgen.
Tineke wil dat Gaby zelf het woord neemt als het over haar geloof gaat. Wat Gaby betreft hoefde dit niet ook nog in centraal besproken te worden. Tineke is van plan een eigen moestuintje te beginnen.
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_150806968
Stukjes van gisteravond
De tuin
Tineke heeft Chris ingelicht dat ze een eigen moestuintje wil beginnen.

Doeners
Wilco vindt LauraB niet productief genoeg. Volgens LauraB weet hij gewoon niet wat zij doet de hele dag. Ze noemt haar oorbellen die goed verkopen en er is van alles wat ze opgezet heeft.

Onderlinge verhoudingen
Ook Nicole waarschuwde Colinda om niet zo veel met Tineke om te gaan.

Slapen
Om een uur of twaalf lag iedereen op één oor. COSser formule hield de wacht en zag dat het goed was.

Stelletjes
Colinda probeerde om Wilco te verleiden waarop Wilco wegdraaide.
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_150806979
De Utopia ochtend
De beestjes
Giorgio stond rond zeven uur op om de koeien te verzorgen. De koeien zijn al wakker en zijn er klaar voor.

Opstaan
Tineke zou Laura wakker maken maar Laura is om half negen nog niet wakker. Toen Laura eindelijk opstond zaten alle oudere bewoners al aan tafel. Joey is ook nog niet uit bed, na negen uur schuifelt hij rond.
Gaby heeft slecht geslapen door het gesnurk in haar kamer, ze is op de bank gaan liggen. Tineke wil de nachtgeluiden eens met de groep bespreken, want Chris, Gaby en Laura zijn nu allemaal van hun slaapplekje verdreven.

Tineke heeft vannacht bezoek gehad van iemand die Ron heet. Hij was niet fysiek aanwezig, hij was in haar hoofd. Ze heeft aan hem gevraagd of ze in Utopia moet blijven en dat antwoord is “ja”. Ron zou Tinekes overleden echtgenoot kunnen zijn.

Mark droomde vannacht over Vanessa en zegt dat zijn dekbed nu wit is.

Het huishouden
Tineke is vanmorgen weer begonnen aan de was. LauraB trok een wasje uit de droger.

Eten
De meeste mensen ontbeten tussen negen en tien. Mark en LauraB sluiten af, die ontbijten nog na elf uur.

De bouw
Colinda is de binnenkant van haar huisje aan het schilderen.
Wilco gaat meubeltjes maken. Hij wil een nieuwe jas, zijn oude jas is bijna versleten.

De BV
Diana is er vanochtend voor het tatoeëren met Laura en Joey. Ze kan maar kort blijven. Laura mag Tinekes tatoeage bijwerken onder het toeziend oog van Diana. Tineke vertelt haar hele verhaal van hoe ze binnenkwam aan Diana.

Wilco maakt wat spulletjes van de frietkraam schoon voordat de inspecteur komt vandaag. Mark heeft de kraam zelf voorbereid. Mark is niet van plan alles nu wel volgens de regels te doen, hij wil het precies doen zoals anders.
Mark wil op vrijdagen BBQ-avond gaan houden. Wilco denkt er over na om patat te gaan roosteren in plaats van frituren.

Vanavond is er een ladies night, georganiseerd door Gaby. Er komen twee mensen om hun haren geknipt te krijgen. Mark komt het niet uit omdat het tegelijkertijd is met de roti-avond.
Mark baalt ondertussen van evenementenplanner Björn dat hij de agenda niet beter bijhoudt.

Onderlinge verhoudingen
Vanochtend kon Joey wel lachen om al Tinekes klachten.

Sporten
Arjuna is op bezoek. Gabriëlle heeft nog wat last van haar spieren en Arjuna probeert daar rekening mee te houden in de oefeningen. Gabriëlle klaagt maar raak wanneer ze een spiertje voelt.
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_150816312
Samenvatting van de middag 1/3
Kwaaltjes
LauraB klaagt vandaag nog over nekpijn en Wilco over rugpijn. Wilco heeft een chiropractor of fysiotherapeut gevraagd om langs te komen vandaag.
Na het tatoeëren heeft Laura last van een trilling onder haar linkeroog.

De inspectie
De controleur is er en Wilco neemt het woord. De inspecteur heeft allerlei vragen over hoe dingen bereidt worden. De oude patat zal niet meer voor bezoekers gebruikt worden maar wel voor de bewoners.
Mark moet een nieuwe thermometer hebben sinds de vorige in het vet is gevallen. Hij staat in bestelling. Zonder thermometer zijn ze in overtreding.
De temperatuur van de koeling moet ook genoteerd worden, minimaal één keer per week moeten ze het noteren.
Pindasaus moet minimaal 60 ºC blijven. Spullen die geleverd worden moeten minimaal -15 ºC zijn.

De Arbowetten en brandveiligheid moet meneer nog even over nadenken.
De frietkraam is een gatenkaas volgens de inspecteur. Mark snapt zelf nog niet hoe de muizen in de frietkraam komen en hij wordt er op gewezen dat muizen maar een halve centimeter nodig hebben om binnen te komen.
Wilco denkt er over na om de kraam ’s nachts dicht te doen om de muizen buiten te houden. Er mogen muizenvallen zonder aas geplaatst worden en Mark zal flink moeten schoonmaken.

Sommige sausjes in de koelkast zijn over de datum en moeten weggegooid worden.
De gewone frituurpan heeft de juiste temperatuur. De back-up frituurpan is te heet. Mark dacht dat dit wel kon maar iedere frituurpan die voor gasten gebruikt wordt moet goed zijn.

De inspecteur is helemaal niet bevoegd om de frietkraam af te keuren. Hij kan hooguit adviseren om te sluiten. Pas als de Keuringsdienst van Waren het afkeurt dan moeten ze per direct sluiten.
De roti-avond wordt buiten beschouwing gelaten vandaag. De keuring geldt alleen voor de frietkraam.
Mark moet het eten van de Luifel gaan scheiden van eten voor de bewoners.

Het lijkt er op dat Wilco er zelf op aanstuurt om de frietkraam af te laten keuren, zodat ze naar een ander plekje moeten met hun frietkraampje.
Het rapport van de inspecteur zal binnenkort per post komen.

Eten
Een uurtje na LauraB’s ontbijt is het al tijd voor de lunch.
Colinda en Wilco eten een patatje van de Luifel. LauraB zit uiteindelijk ook aan een frietje. Giorgio, Naomi en natuurlijk LauraB pakken rond een uur of drie ook een frikadelletje mee.
Tineke schilt aardappels voor het avondeten.Nicole heeft ook aardappels geschild.

Buitenwerkers
Chris is al uren buiten aan het werk in een T-shirtje.
Colinda is al sinds vanochtend bezig om haar welness mooi te maken.
Nicole kan vandaag niet bouwen omdat niet alle materialen er zijn.
Vanaf een uur of twee pakte Wilco het meubeltjes maken weer op.

Binnenwerkers
Nicole doet Gabriëlles nageltjes, ondertussen neemt Gabriëlle een interview af voor het magazine.
Diana had het druk vandaag maar ook na twee uur ’s middags loopt ze nog in de loods. Joey zit Daantje te tatoeëren.

LauraB en Ivan lijken het niet helemaal eens te zijn met hoe evenementen gepland worden. LauraB zou liever evenementen hebben waar iedereen achter staat.

Een dame van tachtig zou haar verjaardag in Utopia willen vieren.

Gabriëlle bereidt zich voor op de roti-avond.

[ Bericht 1% gewijzigd door PKM op 19-03-2015 16:35:33 ]
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_150816332
Samenvatting van de middag 2/3
De ladies night
LauraB heeft alle tijd om te luieren en spreekt daarom Gaby er op aan dat ze meer moet doen voor de ladies night. Het gaat er vooral om dat er niet genoeg aanmeldingen zijn voor de ladies night.
Gaby gaf laatst aan dat Utopia voor haar bijna voelt als vakantie. Volgens LauraB ziet het er voor haar ook zo uit. LauraB haalt dan ook nog maar eens de gefaalde Watoto aan.
Als mensen er op wijzen dat Gaby weinig doet dan wil LauraB dat graag tegenspreken maar ze kan het niet.
LauraB is niet van plan om de hele dag oorbellen te maken of met evenementen bezig te zijn. Zelf heeft ze ook een paar dagen Joey geholpen met de schroothoop.
Gaby verdedigt dat ze andere mensen wel ondersteunt met wat zij doen en ze vraagt vaak of ze iets voor iemand anders doen kan. Vanmiddag wil ze Colinda nog gaan helpen.
Gaby heeft even geen eigen projectje en is zoekende. LauraB adviseert dat ze van de ladies night een succes moet maken.

LauraB spot nog even dat Naomi en Gaby de hele dag voorbij vliegen en hard werken. Naomi kan het niet waarderen dat LauraB doet alsof ze te weinig doet.

LauraB stelt voor dat Naomi en Gaby haar eens optutten, als ze van haar wat moois kunnen maken dan zal dat zeker meer mensen trekken. Ze stelt voor om ook lekker te tutten met Tineke.

Naomi verdedigt uiteindelijk dat de ladies night vooral bedoeld was om op korte termijn geld te verdienen.

Naomi wil wat doen
Naomi baalt dat dingen moeilijk te organiseren zijn en er geen geld is om te gebruiken. LauraB en Björn willen haar allebei wel helpen om iets te doen.

Het huishouden
Ivan en Wilco klagen over mensen die hun afwas laten staan. Volgens Ivan zijn Naomi, Giorgio, Tineke en Colinda de grootste boosdoeners. Laura en Björn schijnen wel altijd hun eigen afwas te doen.
Tineke schrobt met een schuursponsje op een vlek in Naomi’s blouse.
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_150816342
Samenvatting van de middag 3/3
Onderlinge verhoudingen
LauraB vertelde Joey dat ze Mark en Wilco niet vertrouwt op dit moment. Ze denkt dat Mark en Wilco nog steeds uit zijn op Chris slaapplek/de bed & breakfast. Zij en Joey besluiten dat dit niet gaat gebeuren.
Joey en LauraB vinden dit geen leuk gedrag van Mark en Wilco en ze noemen het rattenstreken. LauraB vond het ook wel typisch dat Wilco de enige was die niet meedeed met de gezellige spelletjesavond.
De andere Laura vindt het ook niet leuk wat Wilco van plan is. De Laura’s zijn het er over eens, Chris kan niet uit zijn huisje want hij werkt het hardst van iedereen. Als Wilco toch Chris wil verjagen (en daarmee ook haar B&B), dreigt Laura de Luifel te slopen. LauraB vindt dat Wilco doet richting pesten gaat. Laura vindt dat niemand in Utopia zich eenzaam hoeft te voelen en zij ziet dat Wilco Chris en Tineke wil isoleren.
Zodra de inspecteur weg is wil Laura knallen tegen Wilco. Ze vindt het jammer dat Wilco Mark ook meesleept naar beneden.

Laura sprak inderdaad Wilco aan zodra de inspecteur weg ging. Laura had het idee dat Wilco zelf de inspecteur had gebeld, aanstuurde op sluiten van de Luifel en extra wees op het muizenprobleem.
Wilco vindt het maar raar dat Laura denkt dat hij plannetjes zou hebben. Wilco beweert dat hij geen plannen heeft, daarom heeft hij de Luifel ook aan Mark gegeven.
Wilco was zijn drive kwijt om in de Luifel te werken. Mark is zelf niet van plan om naar Chris huisje te gaan. Hij denkt er over om een andere, betere frietkraam te kopen.

Laura vroeg Wilco of het doeners-groepje over is. Wilco wil in het weekend met de doeners aan Nicoles huisje gaan werken. Laura en LauraB vinden dat Wilco verdeeldheid creëert met zijn groepje. Wilco bitchte terug dat de Laura’s in totaal meer overlegd hebben dan hij en zijn andere doeners.

Mark is Nicole gaan helpen met het huisje omdat bijna niemand anders het deed. Wilco kan het zich niet voorstellen, allemaal mensen schijnen aangeboden te hebben om te helpen bij de welness.
Nicole had zich in de hoeveelheid werk verkeken.

Nadat Wilco wegliep van het gesprekje spraken Laura en Mark nog even verder. Mark had ook het idee dat Wilco de frietkraam afgekeurd wilde laten worden.

Ivan en Björn zijn aan het kibbelen over dingetjes van de markt. Björn verzocht Ivan een paar keer om normaal te doen, zonder resultaat.
Wilco vindt hen net een getrouwd stel. Ivan probeerde om na te doen hoe Björn doet, Wilco vroeg hem niet zo met consumptie te praten.
Ivan vraagt zich achteraf of hij Björn beledigd heeft en grinnikt erbij. Björn ontkent dat er iets aan de hand is. Ivan is helemaal blij met de samenwerking en alles loopt op rolletjes. Björn was overduidelijk geërgerd maar na Ivans complimenten over de samenwerking was het weer goed.

Naomi vond het niet leuk hoe LauraB haar aansprak. Gaby leek er geen moeite mee te hebben maar liep uiteindelijk wel weg bij het gesprek. LauraB nam dat Gaby niet in dank af.
Naomi is weleens jaloers dat Gaby’s Watoto wel een succes was terwijl ze er maar weinig voor gedaan had.

Gaby wou eigenlijk niet nog eens in discussie met LauraB. Ze is wel op zoek naar een nieuw project maar dat houdt zij voor zichzelf. LauraB lacht Gaby de hele tijd uit als ze zegt dat zij wel dingen doet. Gaby is wel klaar met het gesprek. Wat Gaby betreft heeft het vinden van een nieuw project niet zo’n haast.

Björn probeert op een positieve manier Gaby te stimuleren om wat te ondernemen.

Laura en Colinda bespreken even wat er gebeurde dinsdagavond.

De beestjes
Bief ontsnapte en LauraB was er ook daar snel bij om haar op haar plek te wijzen.

Sollicitaties
Mark ontvangt sollicitanten, hij zoekt iemand die Wilco kan vervangen in le Luifel. Tineke is zijn eerste sollicitante. Mark hoort veel positieve punten. Tineke wil wel werken in de kraam maar zou graag werkkleding hebben. Ze mag ook af en toe naar de kapper van haar eventuele toekomstige werkgever want het personeel moet goed verzorgd zijn.

Nicole is de volgende sollicitante. Wilco steekt zijn duimen op, zijn voorkeur gaat zonder meer uit naar iedereen die niet Tineke is.

Mark zal na sollicitaties overleggen met Wilco. Sommige sollicitanten zullen een tweede gesprek krijgen. Wilco wil morgen vooral de oudere sollicitanten uittesten, of die een bestelling wel kunnen onthouden.

Vermaak
Mark stootte even een balletje op de pooltafel, verder is er veel gepraat en gelummeld vanmiddag.

De fysiotherapeut
De therapeut is er voor Wilco. Wilco maakt het niet uit waar ze heen gaan maar zij geeft de voorkeur aan Chris huisje.
Mark loopt mee om te kijken naar hoe de fysiotherapeut Wilco’s wervel recht gaat zetten. De bedoeling is dat de volgende keer een fysio niet nodig is.
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_150830110
Samenvattingen van na vijf uur
Relaties
Voor Tineke wordt er gezocht naar dates. Laura en Gabriëlle willen dat Tineke gaat speed-daten. Laura wil een man en een vrouw zoeken voor Tineke.

Laura en LauraB hoorden vannacht het ene na het andere stel seks hebben.

Laura vindt het niet meer zo leuk om het te hebben over ‘thirsty’ zijn. Ze heeft het moeilijk zonder seks de laatste maanden.

Doeners
Mark ligt met Laura en LauraB in het zonnetje. LauraB vertelt nog maar eens hoe ze Gaby aansprak en hoe verontwaardigt ze is over hoe Gaby reageerde. Gaby is intussen de deur van Colinda’s welness aan het opleuken.

Le Luifel
Er wordt aangeraden om Le Luifel te sluiten. Laura en LauraB lazen het mailtje en hebben Mark ingelicht. De waakvlam moet uitgezet worden, in de combinatie met het weggelekte frituurvet is het nu een levensgevaarlijke situatie.
Mark sluit Le Luifel dan ook per direct en moet zijn afspraken van vrijdag annuleren.

Nicole is op zoek naar een andere frituurpan zodat le Luifel weer door kan. Wilco blijft er op aansturen dat le Luifel naar een andere locatie moet en dan wel Chris huisje.
Mark denkt er over om de huidige frietkraam te verkopen en een andere aan te schaffen.

Uiteindelijk is dan toch maar besloten om voor nu twee frituurpannetjes te kopen zodat Mark toch nog kan bakken. Mark heeft ook al een nieuwe frietkraam op het oog.

Eten
Sommige mensen klagen dat ze al dagen geen eieren meer in hun kistje hebben gehad.
Joey heeft vandaag niet gegeten omdat hij aan het tatoeëren was.
Joey zou een kilo pepertjes besteld hebben bij de boodschappen.

Roti-avond
Het is weer roti-avond en zo’n beetje tien mensen lopen het terrein op. De Laura’s schuiven er ook maar tussen met een bordje eten, veel bezoekers vanavond lijken Laura/LauraB fans. Giorgio nam drie bordjes roti.
Wilco kraakt Tineke af en ook wat bezoekers doen met hem mee. Tineke zou diva-gedrag hebben. Tineke kan daar in ieder geval achteraf wel om grinniken.
Na het eten tatoeëert Laura nog een mevrouw. Een uurtje eerder dan de bezoekers zelf in hun hoofd hadden, moeten ze het terrein verlaten.

De beestjes
Giorgio wil eigenlijk niet dat Tineke voor de dieren gaat zorgen. Hij vindt haar te lui om zo’n grote verantwoordelijkheid te kunnen geven. Dit vertelde hij aan de roti-avond bezoekers.
Naomi heeft vanmiddag gevraagd of LauraB haar wil helpen de dieren te verzorgen.

Evenementen plannen
Gabriëlle vindt dat Gaby een mooie banner gemaakt heeft voor één van de evenementen. Joey vindt het onzin om zo’n klein evenement zo’n grote banner te geven. Gabriëlle baalde ervan dat haar magazine geen banner kreeg op hun site.
Ook LauraB klaagt over hoe dingen op de site geplaatst zijn.
Het lijkt er op dat LauraB zich met de evenementen wil bemoeien, wat Björn zijn taak is.
Björn is tevreden, de volgende markt is al bijna uitverkocht.

De schroothoop
Joey leest een mailtje voor, er is iemand of een bedrijf die allemaal spul heeft dat ze wel kwijt willen. Joey is enthousiast over wat ze aanbieden.

De welness
De welness is de moed in de schoenen gezonken. Wilco en Mark staan te springen in de hoop dat de vloer dan weer recht komt te liggen.
Colinda kan een doos met massage oliën niet vinden. Ze denkt dat die door iemand verduisterd is. Uiteindelijk vond ze de doos onder Gaby’s bed.

Ladies Night
Naomi wil de ladies night niet meer zo noemen. Eigenlijk zijn het gewoon twee bezoekers met wie ze even gaat tutten en fotograferen.
De dames komen binnen wandelen met een zendertje om.

Het huishouden
Chris is niet tevreden over de was. Tineke heeft gewassen voor mensen maar nog niet gevouwen en gesorteerd. Ook Joey en LauraB klagen dat het nog niet gesorteerd is.

De tuin
Chris is trots, morgen zal één van de eerste krokussen opkomen. De eerste was platgestampt met de markt. De konijntjes eten ook van de plantjes.

Onderlinge verhoudingen
Wilco is het zat met Tineke. Volgens hem ouwehoert ze te veel en trekt ze Colinda naar beneden. Naar zijn mening verdient zij het om aangevallen te worden door mensen.

Toen Tineke weg liep bij Chris (na het incidentje over de was) mompelde ze dat hij een lul is.

Gabriëlle en Mark hebben het over Gaby. Gabriëlle vraagt zich af of iemand anders dan LauraB eens met haar moet praten, ze wil het zelf al een paar dagen doen. Mark en Gabriëlle vinden haar wel een lieve meid.

Kwaaltjes
Ondanks de fysio heeft Wilco nog steeds last van zijn rug. Volgens Colinda had hij zich niet moeten laten rekken, omdat dit ook andere spieren rekt.
Laura heeft last van haar maag, Gabriëlle raadde haar aan wat cola te drinken.

Slapen
Laura en haar kartonnen versie van Charlotte gaan weer slapen op de vide, nu de relatie met Mark weer hersteld is.
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_150843844
Samenvattingen van de ochtend 1/2
Wakker Worden
Tineke en Giorgio stonden voor zeven uur op.
Laura, Tineke, Colinda en Mark klagen allemaal over snurkers. De snurkers zijn Gabriëlle, Wilco en Ivan.
Iets na negen uur loopt ook Gabriëlle rond. Nog een kwartiertje later is ook Wilco uit bed.
Wilco wil weer ergens anders gaan liggen, hij wil niet iedereen wakker houden. Zijn anti-snurkpleisters hebben niet geholpen.
Wilco werd zelf wakker van pratende mensen, dat waren Gabriëlle en Björn, die niet konden slapen door Wilco’s gesnurk.
Joey stond iets voor tien uur op. LauraB kwam rond kwart over tien uit bed.
Naomi en Giorgio hingen om half elf nog op bed.

De beestjes
Tineke en Giorgio zijn samen voor de dieren gaan zorgen. Tineke schepte de stal uit terwijl Giorgio aan het melken was. Gisteren leek Giorgio niet van plan Tineke de dieren te laten doen maar vandaag legt hij toch alles netjes uit.
Klavertje en Bief mogen allebei het weiland in. Op het weiland staat weinig meer om te grazen. De koeling ziet er uit alsof die al weken niet meer is schoongemaakt.
Vanuit een vogelhuisje kijkt familie Koolmees naar buiten.

Het huishouden
Tineke wil om tien uur centraal om het even over het schoonmaakrooster te hebben. Mark wil wel helpen maar dan pas als hij klaar is met het werk aan Le Luifel.

Gaby wil de badkamer wel doen. Ivan vindt het top dat ze het doet.
Laura wil al voor negen uur gaan vegen.
Tineke pakt de was meer op en krijgt hulp van Mark om de deur-loze wasmachine open te maken.
Gabriëlle is niet van plan om de toiletten en douches schoon te maken, ze wil wel dweilen. Wilco leverde commentaar toen hij het haar zittend zag doen.
Tineke doet de afwas. En ging daarna stofzuigen in haar eigen slaapkamer.
Nicole maakte de keuken schoon.

LauraB heeft nog geen poot uitgestoken, eerst is het tijd voor een sigaretje met Laura. Ze hebben het wel over schoonmaken maar dat is het toch niet helemaal.
Tineke wijst haar er uiteindelijk op dat ze met Ivan ingedeeld staat om achter schoon te maken en op te ruimen.

Gaby vouwde wat van de was op. LauraB vouwde daarna ook wat was. Na even was het alweer tijd voor een pauze.

Joey zou graag willen schoonmaken na het eten. ’s Morgens heeft hij er geen zin in en er zijn er wel meer die met een lang gezicht rondlopen. Joey zou zelfs een uitslaaprooster willen maken.

Tineke had de volgende indeling gemaakt voor de schoonmaak:

Capje door PTLe

Buiten doeners
Voor half negen stond Gaby al buiten om de deur van de welness verder te versieren. Na het schoonmaken pakte ze haar beschildering ook weer op.
Chris staat de akker weer om te schoppen.
Wilco wil vandaag een opbergkist bouwen voor Colinda’s welness.

De welness
Naast Gaby’s versieringen en Wilco’s dekenkist, worden er vandaag ook veel spulletjes voor de welness geleverd.
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_150843866
Samenvattingen van de ochtend 2/2
Eten
Tineke had vanochtend koffie gemaakt. Iemand heeft het laatste bakje er uit gehaald en geen nieuwe gezet. Het koffiezetapparaat stond nog aan en ook gisteravond was die niet uitgezet.

Tineke drinkt zelf haar koffie met vier scheppen suiker, ondanks haar diabetes. In plaats van brood eet ze crackertjes met smeerkaas.

Er blijkt helemaal geen brood meer te zijn. Mark at een bakje yoghurt die Nicole gemaakt had. Laura wil geen zelfgemaakte yoghurt. Laura eet uiteindelijk een appeltje. Gabriëlle at ook een appel.

Le Luifel
Mark schat in dat hij zo’n vijf uur lang aardappels gaat snijden en voorbakken. Wilco helpt hem ermee.
In Le Luifel giet Mark het oude vet van de ene pan in de andere pan. Wilco snijdt nog wat uitjes en Mark is begonnen met het voorbakken.

Tijdens de zonsverduistering gebeurden er mysterieuze dingen. Marks nieuwe frituurpannen stonden ineens aan de poort. Mark is er blij mee maar Wilco niet.

Binnen werkers
Colinda wil dat mensen zelf producten verzinnen om weer uit de crisis te komen.

Persoonlijke verzorging
Laura en LauraB willen een schoonheidsspecialist en pedicure in Utopia. Laura vindt dat ze in de watten gelegd moeten worden omdat ze vrouwen zijn. Met al het heen en weer lopen hebben ze ook veel eelt.

Onderlinge verhoudingen
Laura overweegt alle snurkers een stem te geven. Ze grapte dat ze vandaag naar huis zou gaan. Ze heeft besloten dat ze wel gaat binnenkort maar heeft er nog geen datum voor gekozen.

Ivan wil niet dat Tineke aan hem vraagt om te helpen met de schoonmaak. Hij heeft haar te weinig zien doen en ze heeft zijn respect niet. Hij vindt ook dat ze een puinhoop maakt in hun slaapkamer. Ivan hoopt dat Tineke zijn standpunt begrijpt.
Tineke begrijpt dat niet maar het is goed zo. Ze herinnert Ivan er wel aan dat het schoonmaken op maandag en vrijdag ook zijn idee was.
Tineke noemt de koeien vanochtend die ze gedaan heeft, de was iedere keer, helpen met Nicoles huisje en de ouderenmiddag. Ze is het er dus niet mee eens dat ze te weinig zou doen. Tineke wees Ivan er ook op dat als ze te weinig doet, hij dat maar moet laten weten met de volgende stemronde.

Tineke is behoorlijk beledigd door Ivans uitspraken. Tineke zou wel naar huis willen. Tineke vindt dat er ook veel uren werk in de markt zitten, zonder dat daar veel tegenover staat.
Als Tineke niet naar huis gestemd wordt wil ze op eigen houtje vertrekken.

Gaby zou het ook niet erg vinden om te vertrekken.
Gaby verwacht later vandaag nog een keer de vraag te krijgen wat ze gedaan heeft vandaag. Gaby is trots dat ze dan in ieder geval kan antwoorden dat ze eerder uit bed was dan die ander.

Naomi ziet het niet zitten zonder Giorgio in Utopia. Ze weet niet wat ze moet zonder haar maatje.

De markt
Er zijn twee dames op bezoek, zij willen een eigen kraampje op de markt. Ze verkopen andere waxinelichtjes en boeddha beeldjes. LauraB is ook aangeschoven bij het gesprek die eigenlijk voor Ivan en Björn is.
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_150853375
Samenvattingen van de middag 1/3
Sporten
Gabriëlle doet haar work-out op de fiets in de gym. Naomi was ook in de gym maar was niet bewegend op de streams te zien.

Inrichting
Het geld is op maar vandaag zijn wel de nieuwe dekbedhoezen geleverd. Over drie maanden hoeven ze pas betaald te worden.
LauraB wil dat er maar één kleur hoezen is per kamer, dus grijs of blauw. Ivan vindt het maar niets dat iemand anders beslist onder welke kleur dekbed hij moet slapen.
Nicole en Tineke besloten dat de blauwe en grijze dekbedhoezen gemengd mogen worden en negeren daarmee LauraB.

Vandaag is er een ander rookbankje of het bankje is geverfd.

Het huishouden
Laura wil eigenlijk niet slapen onder haar nieuwe dekbedhoes, zij zou eigenlijk willen dat die eerst gewassen wordt. Tineke vindt dat de hoezen heerlijk ruiken en vindt het zonde om ze eerst te wassen.

Gaby is ondertussen wat was aan het vouwen, LauraB is nergens meer te bekennen.
LauraB komt uiteindelijk terug met Nicole om te kijken welke was van wie is. De gevouwen was delen zij uit aan iedereen.
De manier waarop Gaby de was vouwt is ook al niet naar de zin van LauraB, dat fluistert ze tegen Laura. Nicole geeft er ook op af. LauraB en Nicole gaan sommige kleding opnieuw vouwen.
Wilco snapt de problemen niet die LauraB maakt om hoe een ander de was vouwt.

Colinda trekt haar eigen kleding en die van Wilco tussen de was uit.
Heel veel was blijkt van Naomi te zijn die veel spullen na één keer dragen in de was gooit. LauraB vroeg zich af of Naomi nog wel wat kleding in haar kast had liggen.

Naomi ruimde even op in de slaapkamer.
Björn heeft de wc’s schoongemaakt.

Persoonlijke verzorging
Nicole wees LauraB er op dat haar haren verschrikkelijk zitten. LauraB moet nog gaan douchen.
Naomi heeft geen zin om te douchen na het sporten, ze gaat deodorant spuiten.

Onderlinge verhoudingen
Gabriëlle en Naomi snappen niet dat Gaby van plan is voor het eind van het jaar te vertrekken. Gabriëlle heeft nu het idee dat het weinig zin heeft om met haar te praten omdat Gaby ook al niet luisterde naar LauraB.

Nicole wil eerlijk zijn tegen Tineke. Ze wil niet achter haar rug om praten en zegt liever zelf tegen Tineke waar ze zich aan stoort.

LauraB moppert dat als Gaby geen zin heeft om te vouwen, ze het dan ook maar niet doen moet.

Gaby was lief voor Tineke die er weer eens even doorheen zit. Gaby vindt dat Tineke wel degelijk iets toevoegt aan de groep en noemt haar lachend een diva.

Stelletjes
Giorgio heeft de laatste keer geen post meer gekregen van Isabella. De Laura’s grappen dat Giorgio ook wel erg veel meisjes heeft in de buitenwereld om naar te schrijven.
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_150853389
Samenvattingen van de middag 2/3
Le Luifel
Marks nieuwe frituurpan is een gehuurde. Mark weet nog niet wat de huurprijs is.
Volgens Wilco is de nieuwe frituurpan een vriendendienst.
Wilco verwacht zo’n beetje vijftig mensen voor Le Luifel vanavond.
Mark heeft geen tweede sollicitatiegesprekken meer gehouden.

Bezoek voor Colinda
Colinda’s familie komt met de auto binnen rijden. Het zijn haar dochters en haar moeder. Colinda vond de afgelopen maand hectisch. December was ook al een zware maand geweest.
Colinda weet even niet meer wat ze nog in Utopia doet, als ze zulke lieve mensen heeft in de buitenwereld. Na Utopia wil Colinda ouderen helpen als vrijwilligster.
Colinda krijgt tegenwoordig met readings haar informatie heel makkelijk binnen, té makkelijk zelfs.
Colinda denkt rond september naar huis te komen.

Ivan grapte naar Wilco “je kinderen zijn er, hoe voel je je”. Colinda’s kinderen vinden hen een leuk stel.

Colinda kreeg een broek, schoenen, haar glazen bol, een pot snoep, een BH met slipje, beauty-spullen, wierook, een set voor een muurschildering in de welness.
Tineke was blij met de eerlijkheid van Colinda’s kinderen.

De welness
LauraB is er maar druk mee. Zij heeft eventjes alle kaarsjes aangestoken in Colinda’s welness. De welness zou een cadeautje krijgen van de groep, er is toen gesproken over een bedrag van ¤35. Er staat nu een boeddha-beeld in de welness die waarschijnlijk meer dan dat kostte.

De hele groep wordt met de sirene bij elkaar gehaald. In het bijzijn van Colinda’s familie wordt de welness officieel geopend.
Colinda is helemaal blij en LauraB heeft het hoogste woord. Natuurlijk is er ook champagne.
Colinda bedankt even Ivan en Wilco voor hun werk aan de welness. Chris vroeg “en Patrick dan?”. “Die ook”, antwoordde Colinda.

Buiten werkers
Joey is bezig met de schroothoop. Hij doet dit met een muziekje in zijn oren.
Chris staat de tuin om te ploegen met een hark.
Laura, Naomi en LauraB lieten Chris de foto’s zien van de photoshoot. Chris vond het een heel goede fotograaf.
Mark en Nicole waren aan het zonnen.
Na het openen van de welness was het tijd voor de Laura’s om weer even uit te rusten, in het zonnetje. Gabriëlle en Gaby schoven ook aan.

Binnen doeners
Mark lag een tijdje op bed te rusten. Wilco deed op een ander moment ook een middagdutje.
Björn heeft pakketjes klaargemaakt voor verzending, voor de webwinkel.
Wilco vroeg of Gaby een bannertje voor hem wil maken. Hij wil zijn steigerhout meubeltjes via de shop verkopen. Gaby doet het graag voor hem.
Mark kreeg een factuurtje voor het ophalen van het vuilnis.

De markt
Ivan en Björn waren voor de markt bezig achter de laptop. Ivan liep even weg en moest op de laptop passen. Björn liet het ding onbeheerd achter, waarna LauraB het ding kaapte.
Giorgio vroeg of boer John ook naar de markt zou komen. Hij moet een mailtje sturen naar Anita.
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_150853396
Samenvattingen van de middag 3/3
Kwaaltjes
Gabriëlle klaagt dat het zadel van de hometrainer pijn doet aan haar kont.
Eén van Colinda’s dochters heeft de diagnose fibromyalgie gekregen.
Laura heeft het gevoel dat ze uit elkaar gaat ploffen, ze heeft te veel gegeten.
Mark is aan de rees, hij is al drie keer naar de wc geweest.

De 60’s & 70’s Party
Er zullen vanavond zo’n zeven mensen naar Chris feestje komen vanavond. Le Luifel krijgt wel veel bezoekers en de bedoeling is om die naar het feest te lokken.
De tap doet het niet, hij moet weer open. Het lukt niet om hem weer operationeel te krijgen. De Plus moet dus nog een keer komen om drank te leveren, voor het feestje vandaag en de gehandicapten morgen.
Giorgio vindt het stom dat er geen voorraad drank is op het moment. Björn heeft overlegd met Joey, Joey denkt dat er genoeg op voorraad is om het te kunnen redden. Na even tellen denkt Björn dat er niet genoeg op voorraad is. Joey had nog de voorraad cola van LauraB willen gebruiken maar er is echt te weinig.

De beestjes
Morgen komt boer Peer alles brengen wat er nodig is voor de beesten.

Eten
Mark en Wilco vatten een frietje vanuit hun nieuwe frituurpan.
LauraB fluisterde dat ze cola besteld heeft.
Er is nog altijd geen brood in huis. Joey gaf Naomi een zak kroepoek en Tineke at er ook wat van.
Er is ook geen koffie om aan Colinda’s bezoek te serveren.
Laura en Gaby krijgen een worstenbroodje mee van Colinda. De worstenbroodjes waren eigenlijk voor haar bezoek bestemd.
LauraB heeft twee pannenkoeken gegeten.
Giorgio bestelde bij boer John wat groenten, die boer Peer zal afleveren.

Giorgio nam de boodschappen aan. De boodschappen hoeven niet meer contant betaald te worden, blijkbaar is de crisis voorbij. De boodschappen kosten ¤231.
Gaby en Nicole pakken de boodschappen uit. Nicole verbaast zich dat er cola besteld is. Ze verbazen zich ook over de muisjes die besteld zijn, waarop Giorgio vertelt dat Tinekes dochter zwanger is.

Marleen is niet meer aanwezig bij de Plus om boodschappen te leveren. Ze moeten een mailtje sturen voor deze spoedbestelling.
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_150871453
Samenvattingen van de avond 1/2
De welness
Wilco en Colinda zijn in de welness bezig met Colinda’s stickers voor een muurschildering. Het was moeilijk om de sticker goed te plakken, hij kreukelde steeds.

Het huishouden
Tineke hoorde vandaag iemand klagen (LauraB) dat ze niet met haar hand in de onderbroekenmand wilde. Tineke snapt het niet, dit waren schone onderbroeken, zij heeft ze vast wanneer ze vies zijn.
Gaby bracht het vuilnis weg.

Ondanks protesten en dreigementen is Tineke toch weer begonnen aan de was. Zelfs na het feest was ze er nog mee bezig.
Tineke maakte ook de toiletten nog eens schoon.

De nagelstudio
Nicole heeft weinig klanten en zet vooral nagels bij bewoners. Na Tineke laat nu ook bij Gabriëlle de gel los.

Persoonlijke verzorging
LauraB zei aan het begin van de middag dat ze nog moest douchen. Ongewassen ontvangt ze de frieteters en feestgangers.
Na het feestje ging ze eindelijk onder die hoognodige douche.

Buiten werkers
Tineke wil morgen niet meer werken aan het cordwood-huisje. Ze gaat in de tuin werken.

Evenementenplanners
LauraB vindt het niet zo’n prestatie van Björn en Ivan om de markt drie weken van te voren al uitverkocht te hebben. Ze vindt dat Björn altijd achter de laptop zit en weinig neerzet. Het feestje vanavond had hij beter moeten organiseren, LauraB gelooft niet meer dat hij een succesvolle evenementenplanner was in de buitenwereld.

De hele avond kraakte LauraB dit feestje af. Ze stak zichzelf en Gabriëlle veren in de reet voor het 80’s/90’s feestje. Ze werd er door Colinda op gewezen dat dat feestje wel gepromoot was en deze niet.

Kwaaltjes
Chris heeft nog altijd last van zijn knie.

Le Luifel
De Bay mag een cafetaria worden maar Wilco is het er niet mee eens. Volgens Wilco moet het ding eerst plat om dan weer opgebouwd te worden.
Er kwam een enorme kudde met frietgrazers binnen lopen. Het zijn er vijftig en binnen moet dan ook snel ruimte gemaakt worden. De eettafel en banken zitten vol. Van buiten haalden Björn en Nicole een statafel.

Nicole en Tineke lijken allebei proef te draaien in Le Luifel.
Tijdens het feestje heeft vooral Wilco veel staan bakken.

Eten
Volgens Gaby is er voor een jaar aan wijn op voorraad.
Nicole, Tineke, Wilco en Mark eten zelf ook bij Le Luifel.
Gabriëlle heeft voor haarzelf een salade gemaakt en eet geen patatjes.
Na afloopt van het feestje werd er door bewoners volop gegeten in Le Luifel.
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_150871484
Samenvattingen van de avond 2/2
60’s & 70’s party
Tineke zou gevraagd worden welke muziek er gedraaid werd in de 60’s en 70’s maar niemand heeft haar wat gevraagd.

Tineke nam jassen aan in de garderobe.
Naomi en Björn hadden bardienst.
LauraB mocht vandaag de DJ spelen maar zat lang en vaak buiten te roken, Joey nam het over. Later hebben ook Nicole, Chris en LauraB plaatjes gedraaid.

LauraB is teleurgesteld dat er maar vijftien bezoekers zijn. Laura vindt het een kansloos feest. Ivan en Björn hebben dit feest georganiseerd, en het is leuk maar de Laura’s willen liever grotere feesten.
LauraB dekt zich gelijk in, ze is bang dat haar karaokeavond ook minder bezoekers trekt doordat mensen nu al naar dit feest komen.

Gabriëlle schuilde een tijd op de vide. Ook Giorgio en Naomi liggen er. Naomi en Ivan hebben er een tijdje liggen stoeien. Joey en LauraB stoeiden er ook al. Toen de Laura’s eindelijk naar binnen gingen mopperden ze dat het een zitfeestje was geworden.
Colinda en Wilco hebben zich wel goed ingelaten met de bezoekers. Ook Ivan en Joey kwamen terug.
Tineke wist uiteindelijk de bezoekers weer overeind te krijgen en kreeg er zelfs wat in beweging.
Chris ging met een grote grijns karaoke te zingen. Ook Mark was lekker aan het dansen met de mensen om hem heen.

De bezoekers zaten begin van de avond allemaal op de banken terwijl de bewoners dansten. Tineke danste wel lekker door, in haar eentje.
Joey zag uiteindelijk in dat het een hopeloos feest werd. De banken zijn dichter bij elkaar geschoven zodat mensen in ieder geval gezellig bij elkaar kunnen zitten. Uit nood is ook de bierpong tussen de bezoekers in geschoven.
De karaokeavond van LauraB werd nog even aangeprezen, wat ook een instant moodkiller was.
Wilco serveerde wat lekkere frituurhapjes, net voordat de gasten weg moesten.

Er zijn veel jongeren bij het feestje. Eéntje van hen zegt 14 a 15 biertjes op te hebben, hij is wat duizelig. Hij had pilletjes bij zich om rustiger te worden. Met Joey deed hij een broekenruil.
Beschonken Colinda deed een korte reading voor iemand.

Björn was aan het eind van het feestje al begonnen de glazen om te spoelen. Hij moest de lege glazen zelf ophalen bij Gaby.
Joey wilde mensen hun jas geven maar Giorgio nam ook weer mensen mee naar binnen.
Tineke vindt het onverantwoordelijk dat sommige mensen nog naar huis moeten rijden met alcohol op.
De meeste bezoekers en bewoners vonden het een gezellig feest.

Stelletjes
Chris had sjans, een dame wilde met hem slapen en lepeltje/lepeltje liggen.

Mark zou willen dat hij thuis was, dan had hij het met Laura gedaan.

Nicole vertelde dat ze ontelbaar veel keren geswaffeld is. Ivan zal dit waarschijnlijk niet leuk vinden om te horen.

Onderlinge verhoudingen
Gaby en Gabriëlle willen allebei van Tineke weten hoe het met haar gaat. Tineke zit nog altijd met Ivans opmerking dat ze weinig toevoegt.
Gabriëlle wil graag dat Tineke wat over zichzelf schrijft zodat mensen haar beter kunnen leren kennen.

Laura had commentaar op Björn omdat die even stond te praten.
Joey, Wilco en Ivan mopperen over Björn. Volgens hen doet hij niets wanneer niemand hem achter de broek aan zit.

De Laura’s roddelden op hun vaste plekje over Gaby, die zelf niet weet waarvoor Goede Vrijdag precies is.
Later moet Björn het ook ontgelden, LauraB weet niet of ze met hem kan samenwerken om evenementen te plannen. LauraB wil het met Björn nog eens over dit feestje hebben.

Dronken Laura was na afloop van het feestje jaloers. Dronken Colinda had tegen Laura en Joey gezegd dat ze van hen houdt, maar zei het niet tegen haar.
Colinda vertelde LauraB dat ze het erg vond dat LauraB haar liet vallen nadat ze Patrick dumpte. LauraB had nooit de intentie dat het zo over zou komen op Colinda.

Ivan is niet zo blij met Giorgio en Naomi.

Chris was heel tevreden over alles wat Björn gedaan heeft vanavond.

Dronken Laura wil weleens iets tegen Wilco zeggen. Wilco vulde aan dat LauraB er niet uit komt wat ze dan precies wil zeggen.
Een tijd later beweerde LauraB dat ze niets tegen Wilco heeft. Wilco denkt dat ze juist veel tegen hem heeft.

Slapen
Rond een uur of twaalf lijkt iedereen al op bed te liggen. Mark kroop bij Laura in bed.

[ Bericht 1% gewijzigd door PKM op 21-03-2015 00:26:10 ]
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_150894143
De Utopia ochtend 1/2
De beestjes
Vannacht liep er in ieder geval één konijntje in de tuin. Helaas voor het konijntje, Chris heeft delen van de tuin met gaas afgezet.
Giorgio stond iets later op dan anders maar was wel ruim op tijd bij de dieren. Bief ontsnapte, Tineke hielp Giorgio om haar terug naar haarweiland te brengen.
Er was te weinig melk om yoghurt mee te maken, doordat Klaver bij Bief gedronken heeft.

Opstaan
Tineke kwam wat na acht uur uit bed en was daarmee na Colinda en Giorgio de eerste. Colinda kroop terug in bed.
Om negen uur liepen Mark, Giorgio, Tineke, Chris en Nicole rond. Rond een uur of elf werd LauraB uit bed gespot.

Het huishouden
Er is gedoe om de toiletten. Giorgio ging naar het damestoilet en dus moest Colinda wachten. De deur van het mannentoilet blijkt niet meer open te gaan.

Chris moest schijten vanochtend maar Tineke was daar nog bezig met de toiletten schoonmaken. Tineke was het er niet mee eens en riep dat Chris maar naar het buitentoilet moest. Ze zou het liefst een dixie naast zijn slaapplek zetten.
De gebruikte schoonmaakemmers werden na de schoonmaak op het aanrecht van de horecakeuken geplaatst.

Kwaaltjes
Nicole is al dagen aan de schijterij.
Laura was gisteren erg dronken en kotste.
Chris heeft een kater.

Persoonlijk verzorging
Naomi is bijna jarig, als cadeau liet Giorgio zich harsen en waxen. Het mag niet op Colinda’s massagestoel, zij wil die eerst zelf eens gebruiken.
De dame nam zelf thee mee, de vorige keer dat ze kwam was dat er niet. Ze heeft ook eigen sigaretten mee naar binnen mogen meenemen.
De dame kent ook Giorgio’s moeder en geeft een dikke kus door. De dame vindt Wilco helemaal niets en Chris vindt ze een schat.


Cap van FreshFruit72

Joey vroeg LauraB of ze haar haren al had gekamd, een vraag die ze handig ontweek.

Evenementen
LauraB’s karaoke wordt een enorm succes, er zijn al vijf kaarten verkocht.

De meeste bewoners vonden het gisteren een gezellig feest, sommige vonden het juist leuk om eens met minder bezoekers een feestje te hebben.

Gaby zou wel een picknick willen op goede vrijdag. Gabriëlle wil in juli een Surinaamse Keti Koti, wat een herdenking is aan het afschaffen van de slavernij.
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_150894152
De Utopia ochtend 2/2
De BV
Een nieuwe adverteerder meldde zich voor Gabriëlles magazine.
Nicole is gevraagd een tattoo te ontwerpen.

De welness
De letters die gisteren in Colinda’s welness op de tafel gestickerd zijn, laten weer los.
Wilco kreeg een massage van Colinda, op de massagestoel.
Even later trok Colinda haar kleding uit en liet zich masseren.

Sporten
Gabriëlle sportte een krap uurtje. Gaby ging mee maar sportte niet.

De versmarkt
Ongeveer vijf mensen liepen het terrein op voor de versmarkt. Helaas is er vandaag geen verse yoghurt te koop doordat er te weinig melk was.
Nicole schonk wel een bakje koffie voor de bezoekers. Er werden ook geen rondleidingen gegeven. Sommige bezoekers kochten een kaasje.

Onderlinge verhoudingen
Tineke schold even op Chris omdat hij ging schijten. Volgens Nicole heeft Chris al te lang alleen geleegd en heeft hij nu veel moeite om zich weer aan te passen.

Colinda en Mark hadden een woordenwisseling. Colinda is boos om iets wat Mark zei, als hij haar wil fucken dan wil zij hem op de boekhouding terugpakken. Gisteren dreigde Colinda al dat als Mark nog eens zou aanhalen dat ze over het boodschappenbudget heen was gegaan, ze hem terug zou pakken.

Gabriëlle wou met Gaby praten en deed dat tijdens het sporten. Gabriëlle wil graag zien wat Gaby neer wil zetten. Gaby vindt het moeilijk om een eigen project te vinden. Er is veel wat ze leuk vindt maar veel projecten is iemand anders al mee bezig. Ze zou het liefst zelf evenementen plannen en huiskamerconcerten organiseren.
Gaby zit niet lekker in haar vel en ze wil dit in centraal aanhalen. Gabriëlle vindt het een strak plan, zij is het beu dat centraal alleen nog maar om zaken draait en niet meer om de sociale aspecten.

Ivan was boos op Naomi. Naomi had niets voorbereid voor het kinderfeestje.
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_150894174
Vanaf half twee tot half zeven
De BV
Gaby leek het leuk om caps en sneakers te laten produceren. Gisteren kwam ze er achter dat Laura precies die producten ook wil laten maken.
Björn was aan het werk met één van zijn projecten. Het kan de markt zijn, een evenement of de webshop.

Het kinderfeestje
Er werd een kinderfeestje gehouden. Naomi had niets geregeld en dus wilde LauraB wel helpen.
Er werd wat muziek gedraaid, gedanst en gezongen.
LauraB was er maar druk mee, die probeerde mensen te overtuigen naar de karaoke te komen en om oorbellen te verkopen.

Buiten werkers
Wilco en Colinda lagen na de massages buiten in het zonnetje.
Chris lag om drie uur nog of alweer in bed.

Ondanks de afspraken van de doeners, is er niet meer aan het cordwood-huisje gewerkt.

Stelletjes
LauraB, Laura, Björn en Ivan keken even naar de dates die zich online hebben gemeld voor Tineke.

Zakgeld
Joey krijgt nog ¤6 van Laura voor sigaretten maar zij heeft geen geld meer. Laura wil ¤14 per week voor cola en sigaretten. Gabriëlle wil geld voor nieuwe kleding.

Het huishouden
Tineke ging dapper verder met de was.

Giorgio probeert de deur van de wasmachine te repareren, Naomi heeft die laatst gesloopt waarna hij moeilijk open gaat. Giorgio heeft het deurtje weer gemaakt na instructies van Wilco.

Onderlinge verhoudingen
Gaby begint door te krijgen dat er achter haar rug om geluld wordt. Tineke raadt haar aan om die mensen maar te laten lullen.

Ivan is boos op een aantal mensen. Iemand maakt foto’s met de telefoon terwijl hij die nodig heeft. Gabriëlle gebruikte de laptop om haar brieven te schrijven terwijl Ivan de laptop nodig had.

De Laura’s roddelden over Colinda, die Joey niet graag als leider zag. Björn ging daarna natuurlijk over de tong voor het feestje gisteren met weinig bezoekers.

De bed & breakfast
Tineke hielp Laura de bed & breakfast gereed te maken. Chris moet nu dus ergens anders slapen. Het is een stelletje uit Rotterdam, ze zijn twintig kilo afgevallen en willen dat vieren.

Kwaaltjes
Gaby heeft nog steeds plekjes op haar huid, die is te droog. Tineke heeft ook een
droge huid.

Eten
Tineke en Gaby deelden een stuk chocolade.
De groep at gewokte spinazie met nasi. Colidna en Tineke aten apart.

Evenementen
LauraB wil het met Björn over de evenementen hebben. Ze vond het een feestje van niets gisteren. LauraB vindt dat er te weinig aan voorbereiding was gedaan, ze beweerde dat ze zelf de kamer versierd had. Björn is druk bezig geweest en slikt haar commentaar dus niet.
LauraB beweerde dat zij de hele avond plaatjes gedraaid had. De bierpong vond ze niet in het 60’s & 70’s thema passen.

[ Bericht 1% gewijzigd door PKM op 22-03-2015 09:24:04 ]
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_150899276
De avond
Vermaak
Joey stond een tijdje dartpijltjes te gooien.

Verzorging
Nicole deed de nagels van Tineke opnieuw.

Kwaaltjes
Mark heeft pijn aan zijn linkerarm.
Naomi heeft last van haar hand, ze is van een balk af gevallen bij de koeien.
Wilco zegt impotent te zijn.

De BV
Gabriëlle wil weleens weten wat haar magazine nou eigenlijk oplevert.
De bezoekster van de B&B wil haar tatoeage bijgewerkt hebben. Ze vroeg Joey om het te doen, Laura had er geen zin in.

Onderlinge verhoudingen
Laura heeft besloten om voorlopig te blijven in Utopia. Ze gaat Charlotte een brief sturen. Ze wil nog veel leren, Mark is blij dat ze blijft.

Tineke werd afgekraakt door Mark en Tineke maar Tineke kon er wel om lachen.

Buiten werkers
Chris staat nog laat de akker te harken.

Slapen
Er gaan al vroeg mensen naar bed. Colinda, Wilco en Gabriëlle hingen rond in de slaapkamer. LauraB was de eerste die haar tanden ging poetsen.

De avondklok ging in na tien uur en dus gingen de lichten uit. Een paar bewoners bleven nog zitten maar al met al was het een korte streamavond.
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_150907180
De ochtend
De beestjes
Giorgio stond weer vroeg bij de koetjes. Klaven en Bella mochten allebei buiten spelen.

Opstaan
Tineke stond een kwartiertje na Giorgio op. Wat later stond ook Laura op.
Wilco, Mark, Colinda, Nicole en Chris stonden op na half tien. Daarna volgenden Joey, LauraB, Gabriëlle en Gaby.
LauraB wordt altijd wakker als Giorgio de koeien gaat doen en ze vroeg hem om zachter te doen ’s morgens.

Bed & Breakfast
Laura en Tineke hebben een lekker ontbijtje gemaakt voor de gasten. De gasten fluisteren, net als Laura en Tineke, omdat de meeste bewoners nog slapen.
In het donker kon er gedoucht worden, omdat ook de lichten nog uit waren.

De bouw
Nicole, Mark en Wilco begonnen rond tien uur aan het cordwood-huisje te bouwen. Tineke had ook wel willen helpen maar Nicole vertelde haar dat ze niet nodig was.

De camping
LauraB wil binnenkort de camping weer openen. Na wat problemen in eerste instantie, wil LauraB ondertussen wel vragen aan Tineke om haar ermee te helpen.
Joey zou wel een klimrek willen bouwen voor de campinggasten.

De BV
Een klant wil een foto van Chris op poster formaat.
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_150912421
De middag
Eten
Joey en Björn maakten pizzadeeg.
Hoe verassend, ’s middags werd er weer een frietje gegeten door onder andere Wilco en Ivan.

Buiten werkers
LauraB moest wat tafels schilderen en had er overduidelijk geen zin in.
Chris was alweer lekker de plantjes water aan het geven.

Björn is Wilco, Mark en Nicole gaan helpen met het cordwood huisje.

De beestjes
LauraB verblijdde de kippetjes met een serieus gezellig babbeltje.

Het huishouden
Tineke is weer aan het wassen geslagen. Een paar uurtjes na het vertrek van de B&B gasten wast ze het beddengoed.

Kwaaltjes
LauraB voelt zich lamlendig.
Tineke beweert dat zij geen poriën heeft.

De BV
Colinda had een klant voor de welness.
Naomi had wat bezoekers voor een photoshoot, die buiten beeld plaatsvond.

Onderlinge verhoudingen
LauraB was kort aan het schuren en ging daarna naar de kippen. Na een tijdje kwam Joey er bij zitten. LauraB zegt dat ze een kleine inzinking heeft, ze voelt zich rot en alleen. Ze heeft ook al anderhalve maand geen post meer gekregen.

LauraB is ook in de loods nog verdrietig en moet huilen. Ze baalt dat mensen de hele dag in hun bed liggen te luieren. Vanochtend irriteerde ze zich aan van alles en ze heeft heimwee. Laura en Naomi zijn heel begripvol.
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')