Hier kun je alles kwijt over sollicitaties, werksituaties, belastingen, (handelen op) de beurs, hypotheken, beleggingen en salarissen, arbeidscontracten of geschillen met je (huis)baas. Alles over werk, geldzaken en recht dus.
-Noem geen (klant)namen, adressen, telefoonnummers, etc.! Klantnamen zijn in dit geval de namen van de leasemaatschappijen en bedrijven waar wij de auto's brengen. -Bij het plaatsen van foto's van auto's, wis dan het kenteken en enig ander dat gelinkt kan worden aan de klant uit met behulp van Paint o.i.d. -Kijk uit met wat je zegt over klanten! -Bedenk bij het posten van wat dan ook, dat Easyway zelf waarschijnlijk wel op de hoogte is van dit forum en dat je door vermelding van auto en overige ritinfo wellicht wel makkelijk te traceren bent.
Redenen en gedachten achter deze regels zijn te vinden in de post van zondag 20 februari 2011 22:04 uur.. ____________________________________________________________________________________________
Wat is het? Studentchauffeurs zijn -hoe kan het anders- studenten die -hoe kan het nogmaals anders- chauffeursdiensten uitvoeren. We maken onderscheid tussen twee functies: de hiker en de privéchauffeur. Gezien de meeste studentchauffeurs op dit forum voor EasyWay b.v. werken, is het topic ook wat toegespitst op dit chauffeursbedrijf.
Hiker Als hiker transporteer je in opdracht van opdrachtgevers, lege auto's van en naar hun klanten. Opdrachtgevers zijn voornamelijk leasemaatschappijen, auto-importeurs en autoverhuurbedrijven. Een leuke en afwisselende job met een grote mate van zelfstandigheid en vrijheid. Je bent werkzaam vanuit je eigen woonplaats en je werkterrein is heel Nederland. Het werk is uitsluitend op werkdagen, niet in het weekend. Bron: www.easyway.nl
Privéchauffeur Als privé-chauffeur rijd je relaties in hun eigen, meestal zeer luxe auto, naar de diverse bestemmingen in het hele land of zelfs daarbuiten. Dit geeft hen de mogelijkheid om door te werken terwijl jij de zorg draagt voor een veilige reis van A naar B. De ritopdrachten zijn zeer divers en afhankelijk van het programma van de meneer of mevrouw achterin. Voorbeelden zijn: diverse bestemmingen door het hele land, woon- werkverkeer projecten, thuisbrengdiensten etc. Het is een zeer dienstverlenende functie waarbij er een groot beroep gedaan wordt op je verantwoordelijkheidsgevoel en flexibiliteit.
In deze functie sta je vaak in contact met directeuren en managers van bedrijven. Een uitstekende beheersing van de Nederlandse taal, goede rijvaardigheid, een goede representatie en correcte omgangsvormen zijn aspecten die wij als vanzelfsprekend achten. Bron: www.easyway.nl
Waarom studenten? Studenten zijn jong, en dus goedkoop. Daarnaast heeft de student een OV kaart waarmee hij (doordeweeks) gratis kan reizen. Dit scheelt een hoop OV kosten, waardoor de chauffeursdienst goedkoper kan worden uitgevoerd. Studenten zijn ook erg flexibel, waardoor ze makkelijk en vaak in te zetten zijn.
Sollicitatieprocedure In de voorgaande topics werd vaak de vraag gesteld hoe het solliciteren in zijn werk gaat. Dit gaat bij EasyWay als volgt. Op de website vul je een sollicitatieformulier in. Je krijgt dan een bericht dat je op de wachtlijst staat en dat er contact met je zal worden opgenomen. Het is niet precies te zeggen hoe lang dat duurt. Bij de één duurt het een week, bij de ander twee maanden. Het hangt veelal af van de periode waarin je solliciteert en de regio waar je woont. aan het begin van het studiejaar heb je de meeste kans. Als je teruggebeld bent om een afspraak te maken voor een sollicitatiegesprek, moet je éénmalig naar het hoofdkantoor in Breda komen. Nette kleding daarbij is wel een pre (een compleet pak is niet nodig, maar zorg in ieder geval voor een pantalon en net shirt). Na een kort gesprek moet je een rijtest ondergaan en krijg je een uitgebreide instructie. Meer info, hier. Na je sollicitatie, die in totaal zo'n 2 uur duurt, krijg je na een paar dagen een inlogcode voor de chauffeurssite. Daar kun je per dag opgeven of je wilt en kunt werken. Daarnaast kun je nog een opmerking plaatsen als je bijvoorbeeld vanuit een andere stad wilt werken. Meestal is het zo dat als je teruggebeld wordt, je eigenlijk al aangenomen bent. Of je moet je eerste indruk en rijtest wel heel erg verpesten. Het sollicitatieformulier vind je hier.
Kledingvoorschriften Easyway heeft een vrij streng kledingbeleid. Dit betekent dat je je zou moeten kleden in overhemd en pantalon, met daaronder nette schoenen. Hikers houden zich hier echter niet altijd aan, want ze vinden een pantalon vaak overdreven. Wij adviseren je gewoon aan de regels van Easyway te houden!
FAQ: Veel gestelde vragen Omdat het merendeel van de posters in dit topic werkt voor Easyway BV uit Breda, zijn de antwoorden gerelateerd aan dit bedrijf. Echter, de antwoorden kunnen wellicht ook worden toegepast op andere bedrijven.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Tips-on-the-road Mensen die uit het oosten des lands komen en de A1 pakken om daarna de A28 opgaan hebben vaak last van file bij die oprit bij Amersfoort. Als je bij die afslag nou doorrijdt naar Amersfoort Noord, daar erafgaat en weer teruggaat over de A1, dan pak je dat knooppunt van de andere kant. Nergens een file te bekennen, je kunt heerlijk doorkarren. Kreeg die tip laatst van m'n oom, dat ik daar zelf nog nooit op was gekomen. (thanks to Jorian29)
OV tips 'n tricks
quote:
Met welke treinen mag ik reizen met mijn Studenten OV-Chipkaart?
Met de Studenten OV-Chipkaart mogen studenten binnen Nederland reizen met alle treinen van NS Hispeed, behalve met Thalys en CityNightLine. Reist u met Intercity direct, dan heeft u naast de Studenten OV-Chipkaart ook een papieren toeslagkaartje nodig. (Bron: http://ow.ly/w6CqC)
Dit betekent dus dat je als student met je studenten OV gratis mag reizen met de ICE, let op: alleen BINNEN Nederland.
Must have apps De apps die vrijwel onmisbaar zijn als studentenchauffeur. Zoals zo vaak gezegd wordt, zorg ervoor dat je concentratie op de weg blijft en niet naar je telefoon gaat.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Filmpjes
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.EasyWay b.v. Website: www.easyway.nl Login: www.easyway.nl/login Aantal chauffeurs: 1500 (per 19 september 2011) Salaris: (>23) ¤9,95 en meer Hikers: ja Privéchauffeur: ja Minimaal aantal jaren rijbewijs hiking en privéchauffeur: 6 respectievelijk 24 maanden. Minimale leeftijd: 18 OV verplicht: Ja; week-OV Flexibiliteit o.b.v. online beschikbaarheid Overige eisen: Nette kleding (d.w.z. pantalon en overhemd) voor hikers en een compleet kostuum voor privéchauffeurs
Autoreset BV Website: www.autoreset.nl Login: http://www.autoreset.nl/aj-login.php Aantal chauffeurs: rond de 2000, waarvan ongeveer een kwart studenten Salaris: 19-21 jaar ¤6,08, 22 jaar ¤7,12, 23+ jaar ¤8,22 Hikers: ja Privéchauffeur: ja Minimaal aantal jaren rijbewijs hiking en privéchauffeur: 1 jaar Minimale leeftijd: 19 OV verplicht: Ja; week-OV Flexibiliteit o.b.v. online beschikbaarheid Uitbetaling: wekelijks op vrijdag Kleding: Representatief, d.w.z. donkere (spijker)broek en hemd. In de zomer zijn nette polo's ook toegestaan. Verboden zijn petjes, korte broeken en open schoenen
Overige chauffeursdiensten:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Chauffeurs die we regelmatig terugzien in dit topic: Als vaste bezoekers meer dan 90 dagen niet meer actief zijn in dit topic worden ze uit de OP verwijderd.
Hikers Amoeba, hiker regio Eindhoven (Autoreset) Babananana, hiker regio Breda (Autoreset) CruisinDen, hiker regio Amsterdam Dalenbart, hiker regio Amersfoort driekeerdrie, hiker regio Den Haag (Autoreset) Drilboor, hiker regio Breda Fleauris, hiker regio Rotterdam Gehaktstaaf123, hiker regio Groningen GrumpyCat, hiker regio Leiden (Easyway) Hojdhopper, hiker regio Utrecht ikveranderhemniet, hiker regio Utrecht en Leiden (Autoreset) Jorian29, hiker regio Arnhem/Ede Jurgenov, hiker regio Amersfoort/Utrecht KabouterKwebbel, hiker regio Apeldoorn Kevindinhinho, hiker regio Zwolle Kiprollade, hiker regio Rotterdam Krotenkoker, hiker regio Rotterdam Loxodonta, hiker regio Ede/Arnhem ManScat, hiker regio Groningen (Autoreset) Meneer_valk, hiker regio Maastricht MG_13, hiker regio Amsterdam Neerlands_Trots, hiker regio Utrecht (Autoreset) Obama, hiker regio Amsterdam OMGitsSander, hiker regio Ede/Arnhem (Autoreset) Ordinateur, hiker regio Eindhoven (Autoreset) Panthera, hiker regio Ede/Arnhem qua111, hiker regio Leiden RobinhoAjax, hiker regio Den Haag (Autoreset) Rubenr3, hiker regio Groningen Sarasi, hiker regio Groningen (Autoreset) Schaafkaas, hiker regio Groningen Solidberg, hiker regio Groningen S-RS, hiker regio Groningen stripe, hiker regio Groningen (Autoreset) trolley, hiker regio Leeuwarden underground1009, hiker regio Groningen (Autoreset) Viezze, hiker regio Eindhoven VogeltjeTwiet, hiker regio Den Bosch Wave103, hiker regio Utrecht wtr12, hiker regio Apeldoorn (Autoreset) yosander, hiker regio Groningen (Autoreset) zazzel, hiker regio Breda Zuunigerd, hiker regio Zwolle
dery1990, ex-hiker regio Groningen Enpe, ex-hiker regio Eindhoven Franknfurter, ex-hiker regio Utrecht irritatie100, ex-hiker regio Rotterdam joppie_saus, ex-hiker en snoepautomatencoureur regio Groningen LeTourdeFrance, ex-hiker regio Groningen Maharbal, ex-hiker regio Leeuwarden MuurStraat, ex-hiker regio Nijmegen QuiCk01, ex-hiker regio Leiden
Privéchauffeurs ColeJ, privéchauffeur regio Alkmaar/Noord-Holland Dimitri_, privéchauffeur regio Breda DrSnuggle, privéchauffeur regio Arnhem invine, privéchauffeur regio Amsterdam Jieuwst, privéchauffeur regio Nijmegen Mothergoose, privéchauffeur regio Maastricht Sjouveur, privéchauffeur regio Amersfoort/Utrecht Thrasyllus, privéchauffeur regio Utrecht/Noord-Holland Warchaser44, privéchauffeur regio Breda
Taxichauffeurs Dimitri_, regio Breda Fiorano, ex-hiker regio Amersfoort. Tegenwoordig Regiotaxi Chauffeur regio Utrecht Marco001, regio Uithuizen/Eemshaven
Voorgaande topics Een overzicht van alle voorgaande topics is hier terug te vinden.
Facilitair
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Voor nieuwe chauffeurs:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.</pre>
Waarschijnlijk zoeken ik en een maat van me voor aanstaande donderdag iemand die van Rotterdam naar omg. Haarlem kan rijden met zo'n busje:
Hiervoor heb je geen speciaal rijbewijs nodig, gewoon B is voldoende.
Het zal waarschijnlijk max een uurtje kosten om t busje vol te laden, en de reistijd naar eindbestemming ook zoiets.
We hebben nog geen precieze tijden maar beschikbaarheid rond het middaguur zou fijn zijn.
Alles onder voorbehoud! We hebben namelijk echt nog iemand nodig die deze rit wil maken maar rondvragen in vriendengroep geeft tot nu toe nog geen resultaat. Mocht je interesse hebben stuur dan ff een PM, dan hoor je morgen of het door gaat en kunnen er afspraken gemaakt worden.
Op maandag 19 januari 2015 17:37 schreef Dudeweiser het volgende: weet iemand hoe het nou zit met het salaris bij AR? Ik dacht dat het vanaf 2015 minimumloon was voor reizen en een variabel loon voor rijden. Echter blijkt uit mijn eerste salaris van 2015 dat ik 6,29 kreeg voor reizen en iets van 8,30 voor rijden. Dus eigenlijk erop vooruit, of is het van die reserveringen afgegaan?
Die 6.29 is minimumloon. Dus over de reis uren krijg je 6.29 waarover geen reserveringen meer worden gerekend. Die 8.30 is voor het rijden en ophalen/afleveren, en daarover worden nog reserveringen gerekend.
Is al tot in den treure uitgelegd. Je krijgt minimumloon (je oude uurloon, vaak) voor de reistijd en daarover worden geen reserveringen berekend. Je uurloon voor de ritten zelf is variabel en verschilt van klant tot klant, daarover worden wel reserveringen berekend. Ik zal je OP in de wiki even aanpassen deze week.
Die 6.29 is minimumloon. Dus over de reis uren krijg je 6.29 waarover geen reserveringen meer worden gerekend. Die 8.30 is voor het rijden en ophalen/afleveren, en daarover worden nog reserveringen gerekend.
Is al tot in den treure uitgelegd. Je krijgt minimumloon (je oude uurloon, vaak) voor de reistijd en daarover worden geen reserveringen berekend. Je uurloon voor de ritten zelf is variabel en verschilt van klant tot klant, daarover worden wel reserveringen berekend. Ik zal je OP in de wiki even aanpassen deze week.
sorry dat ik niet alle topics lees maar dat is wel goed dan, ik dacht dat het wettelijk minimumloon zou zijn voor reizen. Tenminste dat is wat ik snapte uit dat mailtje
Hiervoor heb je geen speciaal rijbewijs nodig, gewoon B is voldoende.
Het zal waarschijnlijk max een uurtje kosten om t busje vol te laden, en de reistijd naar eindbestemming ook zoiets.
We hebben nog geen precieze tijden maar beschikbaarheid rond het middaguur zou fijn zijn.
Alles onder voorbehoud! We hebben namelijk echt nog iemand nodig die deze rit wil maken maar rondvragen in vriendengroep geeft tot nu toe nog geen resultaat. Mocht je interesse hebben stuur dan ff een PM, dan hoor je morgen of het door gaat en kunnen er afspraken gemaakt worden.
Je weet dat zo'n soort busje vaak al dik 3 ton weegt en je daarom als je iets zwaarder dan piepschuim vervoert je aan B niet meer voldoende hebt? Wel iets om rekening mee te houden.
Op maandag 19 januari 2015 22:15 schreef Viezze het volgende: Sterker nog, die auto mag dan eigenlijk helemaal niet de weg op omdat hij teruggekeurd is en maximaal 3500 kg mag wegen.
Nou heb ik het zelf ook al meerdere malen gedaan. Aankomend weekend maar eens met de aanhanger op pad ipv een bus.
Hmm, dacht dat als ie zwaarder beladen was dan 3500kg en je een vrachtwagenrijbewijs hebt het wel mag.
Ik heb trouwens wel eens voor een opdracht zo'n bus/miniatuurvrachtwagen moeten huren voor iemand die niet zo goed Nederlands sprak en geen rijbewijs had. Ik had het vermoeden dat we iets groots van a naar b moesten brengen, maar het bleek dat de beste man slechts een kinderbedje had gekocht voor zijn dochtertje van 3. Ding woog bijna niks en had ook wel achterin een auto vervoerd kunnen worden
Voordeel was wel dat we daarna samen een ijsje hebben gegeten in de zon. Veruit de meest rare opdracht die ik ooit heb gehad.
Hmm, dacht dat als ie zwaarder beladen was dan 3500kg en je een vrachtwagenrijbewijs hebt het wel mag.
Nee, want een voertuig dat meer dan 3500 kg zou kunnen vervoeren mag je niet met een B rijbewijs besturen. De regelgeving voor aanhangers werkt ongeveer hetzelfde.
Nee, want een voertuig dat meer dan 3500 kg zou kunnen vervoeren mag je niet met een B rijbewijs besturen. De regelgeving voor aanhangers werkt ongeveer hetzelfde.
Dus feitelijk gezien kan je met zo'n busje OF alleen maar piepschuim vervoeren OF je hebt ook leeg een vrachtwagenrijbewijs nodig?
Op maandag 19 januari 2015 22:42 schreef Viezze het volgende: Je mag al best veel trekken zonder BE. Een goede caravan wordt al snel te veel, maar een goede aanhanger is niet zo snel een probleem.
Stiekem is een goede aanhanger toch ook al best een probleem. Trekkend gewicht (geremd of ongeremd) van de auto moet het namelijk wel toelaten. Heb je een kar wat een beetje de moeite waard is, dan heb je ook een auto nodig die de maximale massa van de kar als trekkend gewicht mag trekken. In de regel zijn dat ook de auto's waarvan de maximaal toelaatbare massa van de auto zelf wat hoger ligt.Uiteindelijk moet dan de maximale massa van de aanhanger+maximale massa van de auto onder de 3500kg liggen.
Ik heb het ooit eens opgezocht voor onze Mazda MPV thuis: 1675kg ledig gewicht, 695kg laadvermogen, 1600kg maximale aanhangermassa geremd. Dit in combinatie met onze aanhanger: ~500kg ledig gewicht, max massa: 1600kg. Ik mag mijn B rijbewijs niet met deze aanhanger rijden(niet vol noch leeg): 1675+695+1600=3970. Niet dat ik het niet regelmatig doe
Het mooie is dan wel weer dat je met een tractor wel alles mag. Als ik precies diezelfde aanhangwagen achter de tractor hang is er niks aan het handje. Behalve dat het er ongelooflijk lijp uitziet
Hiervoor heb je geen speciaal rijbewijs nodig, gewoon B is voldoende.
Het zal waarschijnlijk max een uurtje kosten om t busje vol te laden, en de reistijd naar eindbestemming ook zoiets.
We hebben nog geen precieze tijden maar beschikbaarheid rond het middaguur zou fijn zijn.
Alles onder voorbehoud! We hebben namelijk echt nog iemand nodig die deze rit wil maken maar rondvragen in vriendengroep geeft tot nu toe nog geen resultaat. Mocht je interesse hebben stuur dan ff een PM, dan hoor je morgen of het door gaat en kunnen er afspraken gemaakt worden.
Maw het kost je makkelijk 'n dag want het tijdstip is optimaal. Bied je iemand hier 50 ekkies doet ie 't wel.
Ik heb via zo'n oproep ooit een leipe opdracht gehad trouwens, ook via fok! Was een kerel die ging Parijs - Roubaix wielrennen. Hij pikte me om 4 uur smorgens op, reed naar Parijs en stapte daar op zijn fiets. Toen ben ik vanaf Parijs naar Roubaix gereden met zn auto (onderweg geslapen etc) en heb ik hem daar opgewacht. Fiets weer in de auto, naar Breda gereden en vanaf daar heeft hij weer verder gereden. Handje contantje 160 Euro gevangen oid. . Kwam wel wat serieuzer over dan deze oproep though.
Op dinsdag 20 januari 2015 02:39 schreef Dimitri_ het volgende: Ik heb via zo'n oproep ooit een leipe opdracht gehad trouwens, ook via fok! Was een kerel die ging Parijs - Roubaix wielrennen. Hij pikte me om 4 uur smorgens op, reed naar Parijs en stapte daar op zijn fiets. Toen ben ik vanaf Parijs naar Roubaix gereden met zn auto (onderweg geslapen etc) en heb ik hem daar opgewacht. Fiets weer in de auto, naar Breda gereden en vanaf daar heeft hij weer verder gereden. Handje contantje 160 Euro gevangen oid. . Kwam wel wat serieuzer over dan deze oproep though.
Het scheelde ooit eens niet veel of ik had via Fok een gezinnetje (vader, moeder, kind) van Groningen naar Eindhoven Airport gereden en daarna weer leeg terug. Ging op laatste moment niet door want de broer van één van de ouders kon toch brengen én halen.
Stiekem is een goede aanhanger toch ook al best een probleem. Trekkend gewicht (geremd of ongeremd) van de auto moet het namelijk wel toelaten. Heb je een kar wat een beetje de moeite waard is, dan heb je ook een auto nodig die de maximale massa van de kar als trekkend gewicht mag trekken. In de regel zijn dat ook de auto's waarvan de maximaal toelaatbare massa van de auto zelf wat hoger ligt.Uiteindelijk moet dan de maximale massa van de aanhanger+maximale massa van de auto onder de 3500kg liggen.
Ik heb het ooit eens opgezocht voor onze Mazda MPV thuis: 1675kg ledig gewicht, 695kg laadvermogen, 1600kg maximale aanhangermassa geremd. Dit in combinatie met onze aanhanger: ~500kg ledig gewicht, max massa: 1600kg. Ik mag mijn B rijbewijs niet met deze aanhanger rijden(niet vol noch leeg): 1675+695+1600=3970. Niet dat ik het niet regelmatig doe
Het mooie is dan wel weer dat je met een tractor wel alles mag. Als ik precies diezelfde aanhangwagen achter de tractor hang is er niks aan het handje. Behalve dat het er ongelooflijk lijp uitziet
Die maximale massa van je aanhanger is als het goed is inclusief de aanhanger zelf, dus dan mag het wel (maar ook echt net).
Het is namelijk volgens mij als volgt; ik rij met een Passat (rijklaar 1454 kg) en een aanhangwagen met een maximumgewicht van 1200 kg. Dat is onder de 3500 dus geen probleem. Nou is dat ook weer geen extreem grote dubbelassige aanhanger ofzo, maar toch we een aardig ding.
Om 8.10 de bus gepakt naar het station om naar Arnhem te gaan, nu weer een tussenstop thuis
Er reed helemaal niks vanuit Nijmegen naar Arnhem, een uur op het station geweest maar toen was er behalve een defecte trein ook nog een seinstoring. Ben dus maar weer even naar huis gegaan, straks nog een keer proberen. Zal daarom wel wat krapper worden allemaal, maar daar kan ik ook niks aan doen.
Weet iemand tot hoe laat de vestiging in Breukelen open is? Vast wel later dan 16.00?
Die bussen kunnen vaak wel meer dan 3,5 ton hebben, technisch gezien dan hè. Ik ken een paar bedrijven die alles in die bakwagens flikkeren, tot over de 1500 kg Dan rijd je met een totaal gewicht van 5 ton. Hoor en zie je nooit wat van Het enige wat gebeurt is dat ze afentoe een boete krijgen voor teveel aslast...
Hiervoor heb je geen speciaal rijbewijs nodig, gewoon B is voldoende.
Het zal waarschijnlijk max een uurtje kosten om t busje vol te laden, en de reistijd naar eindbestemming ook zoiets.
We hebben nog geen precieze tijden maar beschikbaarheid rond het middaguur zou fijn zijn.
Alles onder voorbehoud! We hebben namelijk echt nog iemand nodig die deze rit wil maken maar rondvragen in vriendengroep geeft tot nu toe nog geen resultaat. Mocht je interesse hebben stuur dan ff een PM, dan hoor je morgen of het door gaat en kunnen er afspraken gemaakt worden.
Op dinsdag 20 januari 2015 09:48 schreef Ordinateur het volgende: Om 8.10 de bus gepakt naar het station om naar Arnhem te gaan, nu weer een tussenstop thuis
Er reed helemaal niks vanuit Nijmegen naar Arnhem, een uur op het station geweest maar toen was er behalve een defecte trein ook nog een seinstoring. Ben dus maar weer even naar huis gegaan, straks nog een keer proberen. Zal daarom wel wat krapper worden allemaal, maar daar kan ik ook niks aan doen.
Weet iemand tot hoe laat de vestiging in Breukelen open is? Vast wel later dan 16.00?
Ik ben geen verdwaalde hiker in Arnhem tegen gekomen, ik was er ook zo rond die tijd, ik moest gelukkig de andere kant op, dus geen problemen voor mij
Op dinsdag 20 januari 2015 09:48 schreef Ordinateur het volgende: Om 8.10 de bus gepakt naar het station om naar Arnhem te gaan, nu weer een tussenstop thuis
Er reed helemaal niks vanuit Nijmegen naar Arnhem, een uur op het station geweest maar toen was er behalve een defecte trein ook nog een seinstoring. Ben dus maar weer even naar huis gegaan, straks nog een keer proberen. Zal daarom wel wat krapper worden allemaal, maar daar kan ik ook niks aan doen.
Weet iemand tot hoe laat de vestiging in Breukelen open is? Vast wel later dan 16.00?
Pff, ik had een hertentamen om 9 uur in Nijmegen. Stapte de trein in bij Ede-Wageningen, roepen ze in eens om dat hij niet meer rijdt. Bussen worden gebeld etc. Kon voor mij niet meer baten, zou dat tentamen niet meer halen. Stuur een mailtje naar faculteit. Onderwijsbureau zegt dat ik pech heb en de klere kan krijgen. Maar de faculteit was zo aardig om een uitzondering te maken (A). "Tot slot verzoeken wij u vriendelijk doch dringend geen ruchtbaarheid aan deze uitzondering te geven." Wat een taal toch.. Sorry voor off-topic verhaal, moest het ff kwijt
Die bussen kunnen vaak wel meer dan 3,5 ton hebben, technisch gezien dan hè. Ik ken een paar bedrijven die alles in die bakwagens flikkeren, tot over de 1500 kg Dan rijd je met een totaal gewicht van 5 ton. Hoor en zie je nooit wat van Het enige wat gebeurt is dat ze afentoe een boete krijgen voor teveel aslast...
[..]
DM
Ja klopt, ze zijn teruggekeurd zoals ik zei en kunnen veel meer hebben. Maar die boetes voor overbelading zijn volgens mij vrij hoog, en als er zakelijk mee wordt vervoerd kan je ook nog eens een boete voor een economisch delict krijgen. Dan zijn de rapen helemaal gaar.
Ja klopt, ze zijn teruggekeurd zoals ik zei en kunnen veel meer hebben. Maar die boetes voor overbelading zijn volgens mij vrij hoog, en als er zakelijk mee wordt vervoerd kan je ook nog eens een boete voor een economisch delict krijgen. Dan zijn de rapen helemaal gaar.
Het hebben van auto's die wel 5 ton mogen vervoeren en het hebben van chauffeurs die dat wel mogen vervoeren weegt echter vaak niet op tegen dat soort boetes helaas...
Er zitten wat punten in de weg die dit meten, maar die meten op as last, dus als je goed verdeelt heb je er geen last van...
Pff, ik had een hertentamen om 9 uur in Nijmegen. Stapte de trein in bij Ede-Wageningen, roepen ze in eens om dat hij niet meer rijdt. Bussen worden gebeld etc. Kon voor mij niet meer baten, zou dat tentamen niet meer halen. Stuur een mailtje naar faculteit. Onderwijsbureau zegt dat ik pech heb en de klere kan krijgen. Maar de faculteit was zo aardig om een uitzondering te maken (A). "Tot slot verzoeken wij u vriendelijk doch dringend geen ruchtbaarheid aan deze uitzondering te geven." Wat een taal toch.. Sorry voor off-topic verhaal, moest het ff kwijt
Maar je zal vast niet de enige zijn geweest die hierdoor het tentamen heeft gemist neem ik aan?
'The difference between pizza and your opinion is that I asked for pizza.'
Het hebben van auto's die wel 5 ton mogen vervoeren en het hebben van chauffeurs die dat wel mogen vervoeren weegt echter vaak niet op tegen dat soort boetes helaas...
Er zitten wat punten in de weg die dit meten, maar die meten op as last, dus als je goed verdeelt heb je er geen last van...
Ja dat geloof ik best.
Die weegpunten zou je volgens mij zelfs nog wel kunnen vermijden want ze staan netjes aangegeven
Die maximale massa van je aanhanger is als het goed is inclusief de aanhanger zelf, dus dan mag het wel (maar ook echt net).
Het is namelijk volgens mij als volgt; ik rij met een Passat (rijklaar 1454 kg) en een aanhangwagen met een maximumgewicht van 1200 kg. Dat is onder de 3500 dus geen probleem. Nou is dat ook weer geen extreem grote dubbelassige aanhanger ofzo, maar toch we een aardig ding.
Gelukkig weet vrijwel geen enkele agent hoe het nou precies zit. Met een maat van me weleens wat politiebureau's afgebeld, 3 keer een ander verhaal gehoord
Heb zelf overigens BE, dus hoef er eigenlijk helemaal niet naar te kijken zolang de auto het mag trekken.
Gelukkig weet vrijwel geen enkele agent hoe het nou precies zit. Met een maat van me weleens wat politiebureau's afgebeld, 3 keer een ander verhaal gehoord
Heb zelf overigens BE, dus hoef er eigenlijk helemaal niet naar te kijken zolang de auto het mag trekken.
De regelgeving is zo vaak veranderd de afgelopen jaren, maar goed, ik denk dat ik het nu snap
Account toch maar aangemaakt om te kunnen posten hier, lees al een tijdje mee. De rit van gisteren was toch wel het delen waard.
Voor het eerst een Audi gereden gisteren, waarna deel 2 van de dag toch wel echt een andere wereld leek. In Zevenaar een Partner opgehaald die daar blijkbaar al twee maanden stond, ze waren blij dat ik hem mee kwam nemen... Bleek dat hij van binnen onder de schimmel zat, hele stuur en gordel groen. Muurtje tussen de stoelen en de achterbak hing ook op half zeven. Accu deed het ook niet. Mannetje kwam een plasticje brengen om over de stoel/stuur te doen, zei dat ik 'vanavond wel ziek zou zijn', en nadat hij met de service auto de auto aan de praat had gekregen 'ik beter de auto niet kon laten afslaan'. Ondanks de kou heb ik maar met de ramen open gereden en Almere gehaald.. Top!
Pff, ik had een hertentamen om 9 uur in Nijmegen. Stapte de trein in bij Ede-Wageningen, roepen ze in eens om dat hij niet meer rijdt. Bussen worden gebeld etc. Kon voor mij niet meer baten, zou dat tentamen niet meer halen. Stuur een mailtje naar faculteit. Onderwijsbureau zegt dat ik pech heb en de klere kan krijgen. Maar de faculteit was zo aardig om een uitzondering te maken (A). "Tot slot verzoeken wij u vriendelijk doch dringend geen ruchtbaarheid aan deze uitzondering te geven." Wat een taal toch.. Sorry voor off-topic verhaal, moest het ff kwijt
Ik had voor m'n eigen gemoedsrust al niet de trein genomen maar de auto.
De regelgeving is zo vaak veranderd de afgelopen jaren, maar goed, ik denk dat ik het nu snap
Volgens mij zit het idd ook zo, hoewel het natuurlijk nergens op slaat Gaat toch om wat de aanhanger weegt op het moment dattie achter de auto hangt, en niet om wat dat ding zelf mag wegen. Daar is de gemiddelde politieagent die ik erover gesproken heb het dan wel weer mee eens Daarom schrijven ze de boete eigenlijk nooit.
quote:
Op dinsdag 20 januari 2015 11:50 schreef SoftTee het volgende: Bleek dat hij van binnen onder de schimmel zat, hele stuur en gordel groen. Muurtje tussen de stoelen en de achterbak hing ook op half zeven.
Ik had hem laten staan, als je dit aan de LM had laten weten hadden ze hem laten ophalen, rekening door naar de klant.
Volgens mij zit het idd ook zo, hoewel het natuurlijk nergens op slaat Gaat toch om wat de aanhanger weegt op het moment dattie achter de auto hangt, en niet om wat dat ding zelf mag wegen. Daar is de gemiddelde politieagent die ik erover gesproken heb het dan wel weer mee eens Daarom schrijven ze de boete eigenlijk nooit.
Het komt natuurlijk voort uit het feit dat een aanhanger die (ik noem maar eens wat) 2500 kg mag wegen een stuk groter is dan een aanhangertje waar je net 2 stenen in kan leggen, en dit wat meer ervaring vraagt.
Maar goed, ik ben er dus achter gekomen dat we vandaag de dag tussen B en BE ook nog B + code 96 hebben Om het even makkelijker te maken
Op dinsdag 20 januari 2015 11:50 schreef SoftTee het volgende: Account toch maar aangemaakt om te kunnen posten hier, lees al een tijdje mee. De rit van gisteren was toch wel het delen waard.
Voor het eerst een Audi gereden gisteren, waarna deel 2 van de dag toch wel echt een andere wereld leek. In Zevenaar een Partner opgehaald die daar blijkbaar al twee maanden stond, ze waren blij dat ik hem mee kwam nemen... Bleek dat hij van binnen onder de schimmel zat, hele stuur en gordel groen. Muurtje tussen de stoelen en de achterbak hing ook op half zeven. Accu deed het ook niet. Mannetje kwam een plasticje brengen om over de stoel/stuur te doen, zei dat ik 'vanavond wel ziek zou zijn', en nadat hij met de service auto de auto aan de praat had gekregen 'ik beter de auto niet kon laten afslaan'. Ondanks de kou heb ik maar met de ramen open gereden en Almere gehaald.. Top!
Die had ik écht laten staan. Laat EW/de LM het maar uitzoeken dan
Ik had EW gebeld, zij zeiden dat ik hulp moest vragen en als hij reed dan reed 'ie. Maarja, wel even een klacht nog doorgeven denk ik zo... Help ik begrijp de fok layout nog niet
Op dinsdag 20 januari 2015 11:50 schreef SoftTee het volgende: Account toch maar aangemaakt om te kunnen posten hier, lees al een tijdje mee. De rit van gisteren was toch wel het delen waard.
Voor het eerst een Audi gereden gisteren, waarna deel 2 van de dag toch wel echt een andere wereld leek. In Zevenaar een Partner opgehaald die daar blijkbaar al twee maanden stond, ze waren blij dat ik hem mee kwam nemen... Bleek dat hij van binnen onder de schimmel zat, hele stuur en gordel groen. Muurtje tussen de stoelen en de achterbak hing ook op half zeven. Accu deed het ook niet. Mannetje kwam een plasticje brengen om over de stoel/stuur te doen, zei dat ik 'vanavond wel ziek zou zijn', en nadat hij met de service auto de auto aan de praat had gekregen 'ik beter de auto niet kon laten afslaan'. Ondanks de kou heb ik maar met de ramen open gereden en Almere gehaald.. Top!
No way in hell dat ik daar in was gestapt. Er zijn grenzen.
Maar je zal vast niet de enige zijn geweest die hierdoor het tentamen heeft gemist neem ik aan?
Ja ben ik ook benieuwd naar. Het was een hertentamen voor een keuzevak die niet heel veel mensen volgen dus het zou kunnen dat ik de enige ben. Een vriend van mij moest vanuit Arnhem in Nijmegen komen en dat lukte hem nog wel met de bus. Ede was precies een kutplek om vanuit te vertrekken I guess.
Op dinsdag 20 januari 2015 12:56 schreef Viezze het volgende: Je mag echt van geluk spreken. De meeste universiteiten/hogescholen hebben er maling aan, en in mijn ogen ook wel terecht.
Hoezo terecht? Als jij op tijd van huis bent vertrokken met de intentie om het tentamen te gaan maken, maar niet op tijd op de instelling kunt komen omdat de NS weer eens faalt met vertraging dan wel uitval van treinen, lijkt me dat gewoon een gevalletje overmacht hoor.
Al moet je daarvoor vaak wel langs de examencommissie om je gelijk te halen
'The difference between pizza and your opinion is that I asked for pizza.'
Het komt natuurlijk voort uit het feit dat een aanhanger die (ik noem maar eens wat) 2500 kg mag wegen een stuk groter is dan een aanhangertje waar je net 2 stenen in kan leggen, en dit wat meer ervaring vraagt.
Maar goed, ik ben er dus achter gekomen dat we vandaag de dag tussen B en BE ook nog B + code 96 hebben Om het even makkelijker te maken
Het mooie is dat je het vroeger er gewoon bij kreeg, als je soms ziet wat die oudjes met die caravans doen Allejezus.
Die maximale massa van je aanhanger is als het goed is inclusief de aanhanger zelf, dus dan mag het wel (maar ook echt net).
Het is namelijk volgens mij als volgt; ik rij met een Passat (rijklaar 1454 kg) en een aanhangwagen met een maximumgewicht van 1200 kg. Dat is onder de 3500 dus geen probleem. Nou is dat ook weer geen extreem grote dubbelassige aanhanger ofzo, maar toch we een aardig ding.
Maximale massa die ik noemde(1600kg) was inderdaad de massa van de aanhanger en vracht, alleen de auto heeft een 'maximaal toelaatbare massa'(dus leeg gewicht+laadvermogen) van 2370 kg. Heb het net nog even teruggezocht, maar je moet er dus vanuit gaan dat je zowel de auto als de aanhanger helemaal vol gooit en dan onder de 3500kg moet zitten. bronnetje
Code 96 verhoogt dan je maximale aanhangermassa weer van 3500kg(BE) naar 4250. Maar dan kan je beter je C rijbewijs gaan halen
Hoezo terecht? Als jij op tijd van huis bent vertrokken met de intentie om het tentamen te gaan maken, maar niet op tijd op de instelling kunt komen omdat de NS weer eens faalt met vertraging dan wel uitval van treinen, lijkt me dat gewoon een gevalletje overmacht hoor.
Al moet je daarvoor vaak wel langs de examencommissie om je gelijk te halen
Uh nee. Het is niet zo gaat de NS altijd een perfecte dienstregeling uitvoert en er ineens een storing opdoemt. Nee, je weet dondersgoed dat je een risico neemt. Of ga je ook bij de KLM geld terugvragen als je je vlucht mist omdat je vertraging hebt met de NS? Het is jouw verantwoordelijkheid op tijd aan te komen, en in het geval van een tentamen of vlucht betekent dat ruim op tijd weg gaan (dus niet een trein eerder want daarmee dek je het niet af) of desnoods bij iemand / in een hotel slapen als het te vroeg wordt.
Maximale massa die ik noemde(1600kg) was inderdaad de massa van de aanhanger en vracht, alleen de auto heeft een 'maximaal toelaatbare massa'(dus leeg gewicht+laadvermogen) van 2370 kg. Heb het net nog even teruggezocht, maar je moet er dus vanuit gaan dat je zowel de auto als de aanhanger helemaal vol gooit en dan onder de 3500kg moet zitten. bronnetje
Klopt, ik dacht dat de 1600 nog wat die je aangaf maximumaal toelaatbaar was.
quote:
Code 96 verhoogt dan je maximale aanhangermassa weer van 3500kg(BE) naar 4250. Maar dan kan je beter je C rijbewijs gaan halen
Je bedoelt B ipv BE waarschijnlijk? Ik zie trouwens niet in waarom je code 96 zou halen en niet direct BE. C is dan wel weer erg veel moeite
Edit: Als ik het goed begrijp kan je na het doen van je BE examen kiezen om code 96 om je rijbewijs te laten zetten ipv BE. Wat daar dan het nut van is
Nee, ik bedoelde BE , maar ik heb wel wat door elkaar gehaald. Even opnieuw
De maximale combinatiemassa is 3500kg bij B, maar de maximale aanhangermassa is 3500 bij BE. Bij code 96 is de maximale combinatiemassa 4250, maar je moet hetzelfde examen afleggen als bij BE.
edit: Ja, het heeft geen nut. Maar bij C is er ook een code 96 dus wilde ze het bij BE ook maar doen denk ik
Uh nee. Het is niet zo gaat de NS altijd een perfecte dienstregeling uitvoert en er ineens een storing opdoemt. Nee, je weet dondersgoed dat je een risico neemt. Of ga je ook bij de KLM geld terugvragen als je je vlucht mist omdat je vertraging hebt met de NS? Het is jouw verantwoordelijkheid op tijd aan te komen, en in het geval van een tentamen of vlucht betekent dat ruim op tijd weg gaan (dus niet een trein eerder want daarmee dek je het niet af) of desnoods bij iemand / in een hotel slapen als het te vroeg wordt.
Ben ik met je eens. Dit is de eerste keer dat ik gedoe met de NS heb op een dag van een tentamen. Als ik eerder was vertrokken had ik nog wel een auto kunnen regelen en dan had ik 't nog wel gehaald. Heb gewoon mazzel dat de faculteit me matst
Hoezo terecht? Als jij op tijd van huis bent vertrokken met de intentie om het tentamen te gaan maken, maar niet op tijd op de instelling kunt komen omdat de NS weer eens faalt met vertraging dan wel uitval van treinen, lijkt me dat gewoon een gevalletje overmacht hoor.
Al moet je daarvoor vaak wel langs de examencommissie om je gelijk te halen
Helaas gebruikt men een simpele antwoord als : Had je maar een trein eerder moeten pakken. Ene kant wel terecht uiteraard is het jouw verantwoordelijkheid om op tijd te komen. Anderzijds onzin natuurlijk omdat jij gewoon op tijd vertrok en zou aankomen als alles gewoon reed
Op dinsdag 20 januari 2015 19:56 schreef Viezze het volgende: Zal misschien wel wat te maken hebben met die projecten 's avonds die de laatste dagen op Facebook komen.
PC projecten? Zie iig niks op FB staan momenteel. Volg het ook niet aangezien al meer dan maand niet gewerkt heb door tentamens
Google op 'Easy Way' of 'hiker' en op de eerste pagina heb je een hit naar deze topicreeks. Dus het bestaan van dit topic waarin de elite onder de (ex)hikers en PC zich heeft verenigd zal hen ook niet onbekend zijn
'The difference between pizza and your opinion is that I asked for pizza.'
Gelukkig hebben we die dude nog die een advocaat wil gaan inschakelen om ritten af te dwingen bij EW.
Ga er nou niet omheen lullen he... ^^ Maar misschien dat ik binnenkort een paar dagen op kantoor zit, dus ik zal het hen vragen in hoeverre zij dit topic kennen.
Ga er nou niet omheen lullen he... ^^ Maar misschien dat ik binnenkort een paar dagen op kantoor zit, dus ik zal het hen vragen in hoeverre zij dit topic kennen.
Google op 'Easy Way' of 'hiker' en op de eerste pagina heb je een hit naar deze topicreeks. Dus het bestaan van dit topic waarin de elite onder de (ex)hikers en PC zich heeft verenigd zal hen ook niet onbekend zijn
Valt toch best tegen. Heb het eens even geprobeerd maar we lijken te zijn weggefilterd o.i.d.:
Nog even over die kartmeeting. Ben één van m'n twee baantjes kwijt en heb nog niks concreets in bijles wiskunde geven. M.a.w. ik loop per maand best wat inkomsten mis en niet hoeven bijlenen bij DUO vind ik best belangrijk. Zeg niet dat ik niet kom maar moet wel even gaan nadenken of ik dat ga redden.
Op woensdag 21 januari 2015 01:44 schreef Amoeba het volgende: Nog even over die kartmeeting. Ben één van m'n twee baantjes kwijt en heb nog niks concreets in bijles wiskunde geven. M.a.w. ik loop per maand best wat inkomsten mis en niet hoeven bijlenen bij DUO vind ik best belangrijk. Zeg niet dat ik niet kom maar moet wel even gaan nadenken of ik dat ga redden.
Inb4 AUTISME!! arme student enzo
Gewoon je Wajong aanroepen..
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tja, kan er niet heel rouwig om zijn. Maar hey, ik heb mijn diploma al hè. En ik heb geen zin via mijn belasting voor een andermans papiertje te betalen
Tja, kan er niet heel rouwig om zijn. Maar hey, ik heb mijn diploma al hè. En ik heb geen zin via mijn belasting voor een andermans papiertje te betalen
Maar het zou geen financiële keuze moeten worden. Oké, je hebt 35 jaar om het af te betalen, maar ik neem aan dat je door je studieschuld minder grote hypotheek kan opnemen voor bijvoorbeeld koop van een huis. Ook is het nu maar afwachten totdat het collegegeld vrij bepaald mag worden door de universiteiten onder het mom van hogere onderwijskwaliteit.
Dat zal niet zo snel gebeuren, al was het maar omdat in veel omringende landen studeren gratis is.
Ik heb natuurlijk makkelijk praten, maar ik vind het een prima regel. Laat mensen maar eens beter nadenken wat ze gaan studeren, want als de financiële gevolgen nihil zijn kiezen een hoop mensen zomaar wat. Daarnaast is een beetje studieschuld zo afgelost. Zoals in een ander topic al werd gezegd is het nemen van een hypotheek van rond de ¤200.000 normaal, maar een studieschuld waar je nota bene meer profijt van hebt, waarvoor je langer hebt om af te betalen en die een fractie van een hypotheek is is ineens eng en kan niet.
Vandaag stond er een verrassing voor me klaar in Breda. Normaal check ik het kenteken wel maar nadat mijn rit voor de derde keer was gewijzigd maar ik nog steeds een Golf meekreeg geloofde ik het wel. Dus ik op zoek naar een grijze Golf, staat dit voor mij neus:
GTD dus Mooi rappe wagen, Breda - Leeuwarden dus ook nog een prima afstand.
Op woensdag 21 januari 2015 17:27 schreef Sarasi het volgende: Morgen Groningen Rotterdam voor mijn achternaam, 10 euro per uur. In een BMW X1. Kan ik terug in de trein ook nog wat studeren, prima ritje zo.
Op woensdag 21 januari 2015 14:13 schreef Viezze het volgende: Dat zal niet zo snel gebeuren, al was het maar omdat in veel omringende landen studeren gratis is.
Ik heb natuurlijk makkelijk praten, maar ik vind het een prima regel. Laat mensen maar eens beter nadenken wat ze gaan studeren, want als de financiële gevolgen nihil zijn kiezen een hoop mensen zomaar wat. Daarnaast is een beetje studieschuld zo afgelost. Zoals in een ander topic al werd gezegd is het nemen van een hypotheek van rond de ¤200.000 normaal, maar een studieschuld waar je nota bene meer profijt van hebt, waarvoor je langer hebt om af te betalen en die een fractie van een hypotheek is is ineens eng en kan niet.
Zo mee eens
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
Aangenomen bij EW, reed echt als een volslagen idioot in vergelijking met hoe ik normaal rijd. Ging niet helemaal lekker door de overconcentratie, maarja.. Feest.
Op woensdag 21 januari 2015 18:54 schreef gazhims3lv het volgende: Aangenomen bij EW, reed echt als een volslagen idioot in vergelijking met hoe ik normaal rijd. Ging niet helemaal lekker door de overconcentratie, maarja.. Feest.
Zelfde hier hoor 70 rijden op die hele brede weg waar je maar 50 mag, haalde niet vroeg genoeg in, te lang nodig om auto goed te parkeren, en toen ging hij nog vragen stellen over specifieke wetten waar ik 0 vanaf wist
Zelfde hier hoor 70 rijden op die hele brede weg waar je maar 50 mag, haalde niet vroeg genoeg in, te lang nodig om auto goed te parkeren, en toen ging hij nog vragen stellen over specifieke wetten waar ik 0 vanaf wist
En gefeliciteerd!
Thanks! Bij mij ook allemaal theorievragen van een toets die ik 3,5 jaar terug gemaakt heb. Had ik natuurlijk moeten weten maarja, who cares. Zat toevallig ook bij iemand in de auto die 70 reed op diezelfde 50 weg, je bent dus niet de enige.
Op woensdag 21 januari 2015 14:13 schreef Viezze het volgende: Dat zal niet zo snel gebeuren, al was het maar omdat in veel omringende landen studeren gratis is.
Ik heb natuurlijk makkelijk praten, maar ik vind het een prima regel. Laat mensen maar eens beter nadenken wat ze gaan studeren, want als de financiële gevolgen nihil zijn kiezen een hoop mensen zomaar wat. Daarnaast is een beetje studieschuld zo afgelost. Zoals in een ander topic al werd gezegd is het nemen van een hypotheek van rond de ¤200.000 normaal, maar een studieschuld waar je nota bene meer profijt van hebt, waarvoor je langer hebt om af te betalen en die een fractie van een hypotheek is is ineens eng en kan niet.
Ik ben het hier zeker mee eens, was het niet dat ik het wel heel krom vind dat de basisbeurs voor MBO wel blijft én daar er nog eens een reisproduct bijkomt voor MBO'ers onder de 18, terwijl dat laatste voor HBO/WO er ook niet bij komt. Ik was zelf nog net geen 18 toen ik in Eindhoven begon dus kon ik nog een paar maanden reizen zelf betalen. En dat zijn geen goedkope maandjes Roosendaal-Eindhoven à een kleine 400 euro per maand, en dan moest ik zelf nog naar het station fietsen ook
Daarbij heeft niet iedereen die klaar is met zijn/haar HBO/WO studie nou een vakgebied gekozen waarmee ze snel aan het werk kunnen. Ik zal met werktuigbouw wel zo aan het werk zijn, maar diegene die uiteindelijk werk vinden voor een 'lager dan verwacht' loontje verdienen het dan alsnog niet zo snel terug. Regel het dan voor iedereen hetzelfde.
Zit nu al (letterlijk) 4 uur lang in de Mac in Haarlem . Werd opnieuw gevraagd voor het avondwerk, toch maar geaccepteerd. Blijkt het dat ik een sprinter naar de dealer moest brengen om 4 uur en nu moet wachten tot de auto gerepareerd is.. Dan kan ik hem om 11 uur weer terug gaan brengen. Dit systeem slaat toch helemaal nergens op . Lekker betaald krijgen voor film kijken, begin alweer aan m'n derde
Is wel vaker zo met bedrijfsvoertuigen hoor. Vooral als het een speciale uitvoering is. (verlengd ofzo)Of ingericht voor speciale ladingen.
Die moeten rijden want dat brengt geld op. En overdag stilstaan is geen optie,want ze staan 6 dagen per week ingepland..Dat gaat er op mijn werk ook zo aan toe hoor, als ik met een bus een dag niet kon werken zou mijn baas een levering opnieuw moeten inplannen.....
[ Bericht 12% gewijzigd door bokkepoot op 21-01-2015 21:36:58 ]
Volgend semester een beetje ongelukkig rooster gekregen waardoor ik niet meer 1 werkdag vrij ben. Wel eens per week vanaf 12 en een keer tot 3u. Is dat iets om ff over te mailen naar EW?
Ik ben het hier zeker mee eens, was het niet dat ik het wel heel krom vind dat de basisbeurs voor MBO wel blijft én daar er nog eens een reisproduct bijkomt voor MBO'ers onder de 18, terwijl dat laatste voor HBO/WO er ook niet bij komt. Ik was zelf nog net geen 18 toen ik in Eindhoven begon dus kon ik nog een paar maanden reizen zelf betalen. En dat zijn geen goedkope maandjes Roosendaal-Eindhoven à een kleine 400 euro per maand, en dan moest ik zelf nog naar het station fietsen ook
Daarbij heeft niet iedereen die klaar is met zijn/haar HBO/WO studie nou een vakgebied gekozen waarmee ze snel aan het werk kunnen. Ik zal met werktuigbouw wel zo aan het werk zijn, maar diegene die uiteindelijk werk vinden voor een 'lager dan verwacht' loontje verdienen het dan alsnog niet zo snel terug. Regel het dan voor iedereen hetzelfde.
Wat, als je MBO gaat doen krijg je wel een basisbeurs? Waar slaat dat nou weer op dan.
Ik ben het hier zeker mee eens, was het niet dat ik het wel heel krom vind dat de basisbeurs voor MBO wel blijft én daar er nog eens een reisproduct bijkomt voor MBO'ers onder de 18, terwijl dat laatste voor HBO/WO er ook niet bij komt. Ik was zelf nog net geen 18 toen ik in Eindhoven begon dus kon ik nog een paar maanden reizen zelf betalen. En dat zijn geen goedkope maandjes Roosendaal-Eindhoven à een kleine 400 euro per maand, en dan moest ik zelf nog naar het station fietsen ook
Daarbij heeft niet iedereen die klaar is met zijn/haar HBO/WO studie nou een vakgebied gekozen waarmee ze snel aan het werk kunnen. Ik zal met werktuigbouw wel zo aan het werk zijn, maar diegene die uiteindelijk werk vinden voor een 'lager dan verwacht' loontje verdienen het dan alsnog niet zo snel terug. Regel het dan voor iedereen hetzelfde.
Ik was ook 17 toen ik begon, maar ik kreeg toen vanaf oktober stufi/ov.. En dat was alleen omdat kinderbijslag per kwartaal stopgezet kon worden. Was inderdaad een megadure maand, maar gelukkig gaat ov er niet uit
Wel echt heel krom als mbo nog een basisbeurs krijgt en hbo/wo niet. Lekker mensen stimuleren om verder te studeren ja
Wat ook krom/raar is, is dat de aanvullende beurs met ~120¤ o.i.d. omhoog gaat en het bedrag hetzelfde is ongeacht of je thuis of uitwonend bent(wel schalend naar het inkomen van je ouders dan). Deze wordt dan wel omgezet naar een gift als je je studie binnen 10 jaar afrond. Dit wil zeggen dat je er als thuiswonende student die een maximale aanvullende beurs krijgt er nog ¤20 euro op vooruit gaat als het vergeleken wordt met de huidige situatie.
Wat ik me dan ook weer afvraag is of de aanvullende beurs nu dan zoveel te weinig is. Even om het te illustreren: Een maximaal aanvullende beurs is voor thuiswonende nu ¤245,30. Dit wordt straks ¤365,- Zeg even dat een student binnen het huidige stelsel precies het geld van een basisbeurs+aanvullende beurs gebruikt/verbruikt per maand. De aanvullende student krijgt de aanvullende beurs van DUO, de basisstudent krijgt het van zijn/haar ouders. Een basisbeurs a ¤102,77 krijgen ze nu allebei. Dus in totaal een geldstroom van ¤348,07 per maand. In het leenstelsel zullen de beide studenten ook evenveel verbruiken (¤348,07), de basisstudent zal nu dus die ¤102,77 bij moeten gaan lenen(zij het van DUO of van de ouders), terwijl de aanvullende student ¤365,- van DUO krijgt en dus per maand ¤16.93 overhoudt.
Nu trek ik zelf ook aanvullende beurs, dus ik vind het allemaal prima. Ik stort m'n hele stufi op de spaarrekening en kom makkelijk rond met m'n EW loontje, maar dat komt mede omdat ik gewoon thuis woon.
Op donderdag 22 januari 2015 00:04 schreef kweenie1 het volgende: Wat ook krom/raar is, is dat de aanvullende beurs met ~120¤ o.i.d. omhoog gaat en het bedrag hetzelfde is ongeacht of je thuis of uitwonend bent(wel schalend naar het inkomen van je ouders dan). Deze wordt dan wel omgezet naar een gift als je je studie binnen 10 jaar afrond. Dit wil zeggen dat je er als thuiswonende student die een maximale aanvullende beurs krijgt er nog ¤20 euro op vooruit gaat als het vergeleken wordt met de huidige situatie.
Wat ik me dan ook weer afvraag is of de aanvullende beurs nu dan zoveel te weinig is. Even om het te illustreren: Een maximaal aanvullende beurs is voor thuiswonende nu ¤245,30. Dit wordt straks ¤365,- Zeg even dat een student binnen het huidige stelsel precies het geld van een basisbeurs+aanvullende beurs gebruikt/verbruikt per maand. De aanvullende student krijgt de aanvullende beurs van DUO, de basisstudent krijgt het van zijn/haar ouders. Een basisbeurs a ¤102,77 krijgen ze nu allebei. Dus in totaal een geldstroom van ¤348,07 per maand. In het leenstelsel zullen de beide studenten ook evenveel verbruiken (¤348,07), de basisstudent zal nu dus die ¤102,77 bij moeten gaan lenen(zij het van DUO of van de ouders), terwijl de aanvullende student ¤365,- van DUO krijgt en dus per maand ¤16.93 overhoudt.
Nu trek ik zelf ook aanvullende beurs, dus ik vind het allemaal prima. Ik stort m'n hele stufi op de spaarrekening en kom makkelijk rond met m'n EW loontje, maar dat komt mede omdat ik gewoon thuis woon.
Het verschil basis/aanvullende beurs snap ik sowieso niet. Ik krijg ook een aanvullende beurs (uitwonend) en het verschil met mijn thuiswonende broertje is maar 150 euro
Over aanvullende beurzen gesproken, is er een manier om enkel het inkomen van je moeder mee te tellen zonder veel gezeur? Vader wil enkel meebetalen totdat ik 21 ben, en daarna niet meer. Zijn inkomen is ook dermate hoog dat ik 0 recht heb op een aanvullende beurs terwijl mijn moeder werkloos is. Had wel wat via Google gevonden, maar dat proces schijnt meerdere jaren te duren, en dan hoop ik al klaar te zijn.
God heel m'n post weg geëdit volgens mij pakt hij die puntjes niet...
Ik had ergens gelezen dat je wel iets kan regelen daarvoor. Het zal alleen wel niet gemakkelijk zijn, anders zou iedereen het doen natuurlijk. Edit:https://duo.nl/particulie(...)en-met-je-ouders.asp maar dan spreek je al over een 'ernstig conflict met vader/moeder/beide', bewijsstukken verzamelen, enz...
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 55% gewijzigd door kweenie1 op 22-01-2015 00:36:05 ]
Ik had ergens gelezen dat je wel iets kan regelen daarvoor. Het zal alleen wel niet gemakkelijk zijn, anders zou iedereen het doen natuurlijk. Edit:https://duo.nl/particulie(...)en-met-je-ouders.asp maar dan spreek je al over een 'ernstig conflict met vader/moeder/beide', bewijsstukken verzamelen, enz...
Dat had ik ook al doorgelezen, maarja, dit is geen ernstig conflict oid. Hij vind dat ik het zelf maar moet regelen na mijn 21e omdat er dan geen alimentatieplicht meer is. Leuke is wel dat hij zelf 8 jaar voor 1 bachelor nodig had en dat compleet door m'n opa betaald werd
Op donderdag 22 januari 2015 00:40 schreef kweenie1 het volgende: Anders misschien even DUO bellen, want bij die link gaan ze er vanuit dat je nog niet 21(+) bent als ik het zo lees. Lenen kun je altijd
Zal idd maar eens contact opnemen. Ga ook lenen vanaf mijn 21e, maar hoe minder je hoeft te lenen, hoe beter
Op donderdag 22 januari 2015 07:49 schreef Drowzz het volgende: Hebben jullie wel eens dat als je de ritbon invult dat je de naam van diegene niet kan lezen die de sleutels ingenomen heeft?
Vaak genoeg
Dan zet ik altijd 'receptie' of 'CP' neer. Moeten ze maar duidelijker schrijven
'The difference between pizza and your opinion is that I asked for pizza.'
Op donderdag 22 januari 2015 07:49 schreef Drowzz het volgende: Hebben jullie wel eens dat als je de ritbon invult dat je de naam van diegene niet kan lezen die de sleutels ingenomen heeft?
Op woensdag 21 januari 2015 22:38 schreef CruisinDen het volgende: Volgend semester een beetje ongelukkig rooster gekregen waardoor ik niet meer 1 werkdag vrij ben. Wel eens per week vanaf 12 en een keer tot 3u. Is dat iets om ff over te mailen naar EW?
Ik heb ook een klote rooster de komende 7 weken, heb even een mailtje eruit gedaan dat ze me even op inactief mogen zetten, scheelt ze ook weer in de planning!
Op donderdag 22 januari 2015 07:49 schreef Drowzz het volgende: Hebben jullie wel eens dat als je de ritbon invult dat je de naam van diegene niet kan lezen die de sleutels ingenomen heeft?
Ik zet er eigenlijk altijd n.v.t. neer, wat het is inderdaad 9 vd 10 keer niet te lezen. Nog nooit wat van gehoord. Als ze het ooit zóuden willen weten, bellen ze me wel en geef ik alsnog de naam door.
"Fear is going to be a player in your life, but you get to decide how much." "You can fail at what you don't want, so you might as well take a chance on doing what you love."
Zat me nu al voor de zoveelste keer naar de cruisecontrol te zoeken in een Renault
Zo herkenbaar dit Die klote dingen zitten ineens overal in die wagens. Middenconsole, op het stuur, rechtsonder waar bij een Opel de verlichting zit... En staat standaard 'uit' wat ik ook niet snap.
Kreeg een keer een notificatie dat een klant mijn profiel had bekeken op LinkedIn, kan alleen maar voordelen hebben dacht ik maar
Hoe krijgen jullie dit nou weer voor elkaar? Als ik me voorstel zeg ik alleen m'n voornaam.. En kan me niet voorstellen dat de klant het zal onthouden als je je naam + achternaam zegt. Maar hij zal er wel specifiek naar gevraagd hebben dan, apart!
Hoe krijgen jullie dit nou weer voor elkaar? Als ik me voorstel zeg ik alleen m'n voornaam.. En kan me niet voorstellen dat de klant het zal onthouden als je je naam + achternaam zegt. Maar hij zal er wel specifiek naar gevraagd hebben dan, apart!
Waarschijnlijk op het transportformulier gekeken waar hij uiteraard een kopie van ontving
Zat me nu al voor de zoveelste keer naar de cruisecontrol te zoeken in een Renault
Ik kan het altijd wel vinden, maar soms zit ik me eerst een paar minuten af te vragen waarom het niet werkt. Heb je dat verdomde knopje in het midden die je op cruise control moet zetten
stel je rijdt een hele korte stuk flink te hard op de a2 (140 waar 100 is toegestaan). Vervolgens kom je erachter en rem je naar 70 om vervolgens een lange stuk met die snelheid door te rijden. Heb je dan alsnog een boete binnen? Dit was overigens 's nachts gebeurd.
Op donderdag 22 januari 2015 14:42 schreef Officier het volgende: stel je rijdt een hele korte stuk flink te hard op de a2 (140 waar 100 is toegestaan). Vervolgens kom je erachter en rem je naar 70 om vervolgens een lange stuk met die snelheid door te rijden. Heb je dan alsnog een boete binnen? Dit was overigens 's nachts gebeurd.
Trajectcontrole? Weet niet of die dingen 's nachts ook aanstaan. En volgens mij is A2 alleen 100 tussen 6 - 19 toch?
'The difference between pizza and your opinion is that I asked for pizza.'
Ik ga nog steeds mee naar de kartmeeting, maar waarschijnlijk mag ik zelf niet karten van de arts. Ik vraag het volgende week nog even na bij de fysiotherapeut, maar voorlopig wordt het me "met klem afgeraden". Dus dan ga ik cola drinken en jullie uitlachen.
Ik kan het altijd wel vinden, maar soms zit ik me eerst een paar minuten af te vragen waarom het niet werkt. Heb je dat verdomde knopje in het midden die je op cruise control moet zetten
Ja daar zat ik me dus weer de pleuris naar te zoeken
Op donderdag 22 januari 2015 15:21 schreef Sarasi het volgende: Ik ga nog steeds mee naar de kartmeeting, maar waarschijnlijk mag ik zelf niet karten van de arts. Ik vraag het volgende week nog even na bij de fysiotherapeut, maar voorlopig wordt het me "met klem afgeraden". Dus dan ga ik cola drinken en jullie uitlachen.
En omg liefste buschauffeur ooooooit! Ik was me aan het haasten naar de bushalte, komt halverwege die bus me voorbij gesjeesd. Dus ik gooi mijn handen al gefrustreerd in een "gatverdamme uur wachten" beweging de lucht in, stopt die buschauffeur opeens direct, daar, langs de weg, voor mij! Awesome buschauffeur van lijn 73 is AWESOME.
Ik werk sinds kort als hiker voor Easyway (omgeving Utrecht). Ik heb dit topic al een tijdje gevolgd en heb nu speciaal een account aangemaakt om zelf ook te kunnen reageren
Op donderdag 22 januari 2015 17:52 schreef VliegTafelVrouw het volgende: Ik werk sinds kort als hiker voor Easyway (omgeving Utrecht). Ik heb dit topic al een tijdje gevolgd en heb nu speciaal een account aangemaakt om zelf ook te kunnen reageren
Ga mee!
Tot nu toe is dit de lijst, wil je mee, kopieer onderstaande lijst en voeg je eigen naar toe. Sarasi zal voor die tijd reserveren.
Maakt me niet uit wie ze krijgt. Je kan ze ophalen in Utrecht. Verzenden kan, maar heb het echt superdruk, dus ophalen heeft de voorkeur. Komen jullie niet toevallig langs Utrecht deze week?
Moet vóór 30 januari. Daarna ben ik pleite.
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
Dan lijkt het me handiger als VliegTafelVrouw even langs wipt Kans dat ik een ritje die kant op krijg, maar dan moet het ook maar net allemaal uitkomen.
Op donderdag 22 januari 2015 18:06 schreef kweenie1 het volgende: Dan lijkt het me handiger als VliegTafelVrouw even langs wipt Kans dat ik een ritje die kant op krijg, maar dan moet het ook maar net allemaal uitkomen.
Hmja, gezien ik ook vanuit Utrecht werd ingezet zijn ook de meeste formulieren van maatschappijen/bedrijven hier uit de buurt (Nieuwegein, Houten, etc.). Misschien dus wel handiger ja.
VliegTafelVrouw, wat denk je ervan?
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
Hmja, gezien ik ook vanuit Utrecht werd ingezet zijn ook de meeste formulieren van maatschappijen/bedrijven hier uit de buurt (Nieuwegein, Houten, etc.). Misschien dus wel handiger ja.
VliegTafelVrouw, wat denk je ervan?
Helemaal vergeten dat ik morgen vertrek naar Zwitserland Ik sla ze over dus...
Op donderdag 22 januari 2015 22:17 schreef johnson555 het volgende: morgen een rare projectachtig iets, mag rond 1600 ergens verzamelen, auto ophalen en 15 km verder droppen en dan om 2230 weer ophalen.
Iemand ervaring hiermee? blijken om die grote bussen te gaan of iets?
Had iemand dat deze week ook niet? Dat die busjes naar de garage moeten, omdat dat niet overdag kan(?)
Ik heb morgen een project met 4 andere chauffeurs waar we met 5 busjes moeten gaan pendelen tussen een kantoor en feestlocatie. Ik ben benieuwd, ook hoe ik zaterdag bij mijn andere baan ga verschijnen aangezien ik waarschijnlijk maar een paar uurtjes slaap kan pakken.
Had iemand dat deze week ook niet? Dat die busjes naar de garage moeten, omdat dat niet overdag kan(?)
Ik heb morgen een project met 4 andere chauffeurs waar we met 5 busjes moeten gaan pendelen tussen een kantoor en feestlocatie. Ik ben benieuwd, ook hoe ik zaterdag bij mijn andere baan ga verschijnen aangezien ik waarschijnlijk maar een paar uurtjes slaap kan pakken.
Klinkt wel leuk tho. Ik moet morgen naar Alkmaar, dus een saai end over de afsluitdijk met de auto en dan eindeloos met het OV. Gelukkig heb ik nog één tentamen volgende week, dus ik kan de studietijd wel gebruiken.
Klinkt wel leuk tho. Ik moet morgen naar Alkmaar, dus een saai end over de afsluitdijk met de auto en dan eindeloos met het OV. Gelukkig heb ik nog één tentamen volgende week, dus ik kan de studietijd wel gebruiken.
'Saai end over de afsluitdijk'?
Afsluitdijk is hét stuk snelweg bij uitstek om het gaspedaal eens flink in te trappen
'The difference between pizza and your opinion is that I asked for pizza.'
Had iemand dat deze week ook niet? Dat die busjes naar de garage moeten, omdat dat niet overdag kan(?)
Ik heb morgen een project met 4 andere chauffeurs waar we met 5 busjes moeten gaan pendelen tussen een kantoor en feestlocatie. Ik ben benieuwd, ook hoe ik zaterdag bij mijn andere baan ga verschijnen aangezien ik waarschijnlijk maar een paar uurtjes slaap kan pakken.
ja die zoek ik dus ook, volgens mij krijgen die busjes inderdaad onderhoud ofso, waarbij ze dezelfde dag terug moeten omdat ze zaterdag weer ingezet moeten worden.
In Duitsland ga je met je rijinstructeur 200km/h over de Autobahn, moeten ze in NL ook doen Was ook met een Renault Koleos, voel je meteen hoe erg een auto rechtuit wil als er een bocht aankomt.
ja die zoek ik dus ook, volgens mij krijgen die busjes inderdaad onderhoud ofso, waarbij ze dezelfde dag terug moeten omdat ze zaterdag weer ingezet moeten worden.
Hai
Had dat gister man. Als je naar Haarlem moet moet je samen met een aantal collega's een Sprinter brengen (echt 5 min rijden) naar de dealer. Vervolgens mag je 7 uur gaan wachten en de auto weer terugbrengen van waar je hem had opgehaald. In die 7 uur kun je trouwens doen wat je wilt, ook naar huis ofzo bijv
Ik heb laatst in december toen het op een maandagavond ook heel erg stormde met m'n vriendin in m'n 107 van Zwolle naar Grunn gereden, ook met gemiddelde snelheid boven de 130. Ze werd een beetje bang toen ik een vrachtwagen inhaalde en we niet meer uit de wind reden zodat we in een keer een stuk opschoven op de snelweg
Halfuur in de kou staan wachten omdat de bus naar Drachten blijkbaar niet reed vanwege een ongeluk ergens. Aflevertijdsvak moet ik nog steeds wel kunnen halen gelukkig.
Had dat gister man. Als je naar Haarlem moet moet je samen met een aantal collega's een Sprinter brengen (echt 5 min rijden) naar de dealer. Vervolgens mag je 7 uur gaan wachten en de auto weer terugbrengen van waar je hem had opgehaald. In die 7 uur kun je trouwens doen wat je wilt, ook naar huis ofzo bijv
nee dit was ergens anders en inderdaad ben gewoon naar huis gegaan, mag zo weer terug
Absoluut ja. 9292 wilde me al met de bus over de afsluitdijk sturen. Ammenooitnie. De volgende optie was een constructie die ongeveer vijftien keer overstappen inhield en toen gaf ik het op en heb ik op goed geluk de IC naar Utrecht genomen.
Absoluut ja. 9292 wilde me al met de bus over de afsluitdijk sturen. Ammenooitnie. De volgende optie was een constructie die ongeveer vijftien keer overstappen inhield en toen gaf ik het op en heb ik op goed geluk de IC naar Utrecht genomen.
Je had in Alkmaar de 350 Qliner kunnen pakken naar Leeuwarden en vanaf daar de trein naar Groningen Ze sturen je niet met een stadsbus de afsluitdijk over hoor, gewoon een Qliner
'The difference between pizza and your opinion is that I asked for pizza.'
Je had in Alkmaar de 350 Qliner kunnen pakken naar Leeuwarden en vanaf daar de trein naar Groningen Ze sturen je niet met een stadsbus de afsluitdijk over hoor, gewoon een Qliner
Daar had ik dus echt geen zin in. Ik kan ook niet studeren in de bus, dus ik dacht fuck it.
Absoluut ja. 9292 wilde me al met de bus over de afsluitdijk sturen. Ammenooitnie. De volgende optie was een constructie die ongeveer vijftien keer overstappen inhield en toen gaf ik het op en heb ik op goed geluk de IC naar Utrecht genomen.
Het probleem was meer dat ze door de tegenwind niet meer omhoog kwamen Maar goed, het regende nauwelijks en die paar druppels die er waren waaiden zo over de voorruit in dus in principe had ik ze niet eens nodig.
Het probleem was meer dat ze door de tegenwind niet meer omhoog kwamen Maar goed, het regende nauwelijks en die paar druppels die er waren waaiden zo over de voorruit in dus in principe had ik ze niet eens nodig.
daarom rainx. Dan had diezelfde wind ervoor gezorgd dat de druppels automatisch direct weer van het raam afwaaiden.
Ik smeer rain-x niet meer op de voorruit. Bij lage snelheden waaien de druppels niet weg en heb je alsnog je ruitenwissers nodig. Nou, dan krijg je toch een bende op je voorruit... Nu alleen nog op de zij-ruiten en achteruit want geen wisser daar.
Eerste loonspecificatie binnen van 't nieuwe jaar en ben er maar liefst 3% op vooruit gegaan t.o.v. de oude cao En dan heb ik nog niet eens meegenomen dat je over de reserveringen belasting moet betalen
Misschien erg offtopic, maar met de aankomende tentamens en het druilerige weer ben ik toch erg benieuwd naar jullie vakantieplannen!
Ik ben helemaal klaar met dit weer en wil op zoek gaan naar de zon in Ibiza, of als er een mooie aanbieding is, misschien wel Miami. Maar gisteren kwam er een reclame langs van Sziget, waar ik 2,5 jaar geleden een keer ben geweest, en het begint wel te kriebelen, want Sziget ! Om een indrukje te geven:
Vrijdag net terug gekomen uit de sneeuw . Verder eigenlijk wel het idee om eind dit jaar samen te gaan wonen met m'n vrienden, en het huis dus uit te gaan. Daar zal wel aardig wat geld in gaan zitten ben ik bang voor. Overigens gaan haar ouders richting Portugal en hebben ze een megahuis gehuurd in de buurt van Lissabon. Zit er dus over te denken om 2/3 dagen Porto te doen en dan een interne vluchtje te pakken richting Lissabon. Met Ryanair kost dat allemaal geen flikker
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
Op zondag 25 januari 2015 12:12 schreef joppie_saus het volgende: Ik smeer rain-x niet meer op de voorruit. Bij lage snelheden waaien de druppels niet weg en heb je alsnog je ruitenwissers nodig. Nou, dan krijg je toch een bende op je voorruit... Nu alleen nog op de zij-ruiten en achteruit want geen wisser daar.
dat hoor ik wel vaker ja. Ik heb het echter altijd op de seat gehad en nooit ergens last van.
Vakantieplannen; in mei wellicht midweekje mountainbiken in Ardenne . In de zomer denk ik naar Tsjechië en misschien een weekendje Polen
Ik deed gistermiddag mee aan een kroegentocht in Breda.. Sta in een kroeg, komt er een chick op me af. "Ken ik jou niet ergens van?" Ze kwam me ook wel bekend voor, dus samen even staan zoeken waar we elkaar van kennen.
Blijkt het een van de plansters van EW te zijn. We hebben 2 jaar geleden op een EWborrel ooit een hele tijd staan ouwehoeren.
Op maandag 26 januari 2015 12:34 schreef Dimitri_ het volgende: Ik deed gistermiddag mee aan een kroegentocht in Breda.. Sta in een kroeg, komt er een chick op me af. "Ken ik jou niet ergens van?" Ze kwam me ook wel bekend voor, dus samen even staan zoeken waar we elkaar van kennen.
Blijkt het een van de plansters van EW te zijn. We hebben 2 jaar geleden op een EWborrel ooit een hele tijd staan ouwehoeren.
Haha zo makkelijk voor die plansters in Breda, hoeveel chauffeurs zitten daar wel niet?
En die kroegentocht, was dat een "klunentocht" oid? Afgelopen week een paar chauffeurs gesproken die ook zoiets gingen doen.
Vakantieplannen... Ik wil heel veel. Als ik op tijd m'n motorrijbewijs haal, wil ik eigenlijk wel een poosje met de motor weg. Mijn vriendin zit de hele zomer bij haar vriend in Zwitserland op een horse farm, daar wil ik eigenlijk ook even op bezoek, en als ik het geld heb, wil ik een srprs.me adventure vakantie doen. Dus eh, ik moet de staatsloterij eerst even winnen.
Even over die kart-meet. Ik had ergens een plek gereserveerd in een auto maar ik kom waarschijnlijk zelf met de auto, ben alleen helemaal vergeten met wie ik mee zou rijden.
Op maandag 26 januari 2015 14:11 schreef stripe het volgende: Even over die kart-meet. Ik had ergens een plek gereserveerd in een auto maar ik kom waarschijnlijk zelf met de auto, ben alleen helemaal vergeten met wie ik mee zou rijden.
vanaf Groningen toch? Je naam komt me bekend voor, volgens mij had je een plekje in mijn auto gereserveerd.
Eind augustus / begin september 10 dagen naar de USA. Heen vliegen naar Boston, daar een auto gehuurd en dan via New York en Philadelphia naar Washington DC en vanaf daar vliegen we weer terug. En misschien nog een weekje met vrienden ergens heen.
Maar eerst maar eens die klote tentamens erdoor rammen en daarna lekker werken
Eind augustus / begin september 10 dagen naar de USA. Heen vliegen naar Boston, daar een auto gehuurd en dan via New York en Philadelphia naar Washington DC en vanaf daar vliegen we weer terug. En misschien nog een weekje met vrienden ergens heen.
Maar eerst maar eens die klote tentamens erdoor rammen en daarna lekker werken
Cool Ben net terug vanuit de VS, steden zijn allemaal het bezoeken waard 10 dagen voor alles moet je wel flink de vaart er in houden
Ik zou dus vandaag naar New York vliegen, maar mijn vlucht is helaas geannuleerd vanwege de blizzard. Ze verwachten 60-90cm sneeuw de komende 48 uur en dat betekent dat ik waarschijnlijk pas woensdag kan vliegen
Op maandag 26 januari 2015 17:43 schreef Sjouveur het volgende: Ik zou dus vandaag naar New York vliegen, maar mijn vlucht is helaas geannuleerd vanwege de blizzard. Ze verwachten 60-90cm sneeuw de komende 48 uur en dat betekent dat ik waarschijnlijk pas woensdag kan vliegen
Oeh dat is zuur, maar jij zit toch nog in Amerika of ga je weer die kant op?
Voor de mensen die denken: "Waar blijft mijn loon?" Er is wat gedoe bij AR: "Door een noodzakelijke maar ingrijpende systeemconfiguratie zijn er helaas een aantal problemen ontstaan in de verloning. Dit heeft tot gevolg dat er bij sommige chauffeurs een foutief salaris is uitbetaald in week 1 en 2 en dat de uitbetaling van week 3 mogelijk vertraging oploopt. Wij werken met man en macht om een juiste salarisuitbetaling vrijdag 23 januari zeker te stellen en zullen ook zo snel mogelijk een correctie maken op eventuele eerdere onjuiste salarisuitbetalingen van week 1 en 2. Onze excuses voor het ongemak."
Dat zou nu dan wel gefixed moeten zijn. Ik mis ook m'n loon uit week 3..
Aah oke thanks man! Wat ik ook nergens kan vinden is wanneer er wordt uitbetaald. Dit was toch niet meer wekelijks?
Bij EW is het volgens mij nooit wekelijks geweest, maar uitbetaling is zo rond de 16e of 17e van de maand. Oh en je dient dus de ritbonnen de 15e en de laatste dag van de maand naar EW te sturen.
Bij EW is het volgens mij nooit wekelijks geweest, maar uitbetaling is zo rond de 16e of 17e van de maand. Oh en je dient dus de ritbonnen de 15e en de laatste dag van de maand naar EW te sturen.
Aah ok helder thanks! Heb namelijk al twee ritten als PC. Zoals ik het nu begrijp voor de 30ste opsturen naar EW en dan 16/17de uitbetaald krijgen.
Moet ook nog loonheffing invullen etc. Zou nog gebeld worden voor VOG daad ook nog niets over gehoord. Had die formulieren niet meegekregen-.-
Ik stuur die formulieren en dergelijke meestal gelijk dezelfde avond nog op, en anders de volgende dag. Ten eerste zien ze dat op kantoor het liefst, zodat ze niet van alle 1500 chauffeurs aan het einde van de maand alles in een keer moeten administreren, en ten tweede weet ik dan ook nog hoelaat ik waar was etc.
En elke keer direct opsturen scheelt jezelf ook een avond aan het einde van de maand administratie doorvoeren.
'The difference between pizza and your opinion is that I asked for pizza.'
Op maandag 26 januari 2015 21:55 schreef OMGitsSander het volgende: Voor de mensen die denken: "Waar blijft mijn loon?" Er is wat gedoe bij AR: "Door een noodzakelijke maar ingrijpende systeemconfiguratie zijn er helaas een aantal problemen ontstaan in de verloning. Dit heeft tot gevolg dat er bij sommige chauffeurs een foutief salaris is uitbetaald in week 1 en 2 en dat de uitbetaling van week 3 mogelijk vertraging oploopt. Wij werken met man en macht om een juiste salarisuitbetaling vrijdag 23 januari zeker te stellen en zullen ook zo snel mogelijk een correctie maken op eventuele eerdere onjuiste salarisuitbetalingen van week 1 en 2. Onze excuses voor het ongemak."
Dat zou nu dan wel gefixed moeten zijn. Ik mis ook m'n loon uit week 3..
Mijn loon voor week 1 en 2 klopte en ik heb ook netjes mijn loon van week 3 afgelopen vrijdag gekregen, gelukkig. Wel vervelend dat jij het nu nog niet hebt.
Op maandag 26 januari 2015 22:16 schreef trolley het volgende: Ik stuur die formulieren en dergelijke meestal gelijk dezelfde avond nog op, en anders de volgende dag. Ten eerste zien ze dat op kantoor het liefst, zodat ze niet van alle 1500 chauffeurs aan het einde van de maand alles in een keer moeten administreren, en ten tweede weet ik dan ook nog hoelaat ik waar was etc.
En elke keer direct opsturen scheelt jezelf ook een avond aan het einde van de maand administratie doorvoeren.
Ik deed het altijd wel meteen na de rit, maar de afgelopen paar maanden schiet het er een beetje bij in omdat ik dan meteen doormoet naar college, of 's avond met vrienden afgesproken heb. Als er dan van de vorige paar ritten ook nog ingevuld moeten worden houdt ik het voor mezelf wel overzichtelijk(ipv dan er wel weer een direct in te vullen) en laat ik ze liggen tot ik er in het weekend aan denk.
Voor morgen gebeld: Kloosterzande-Putten: Audi A6 3:15 OV heen(anderhalf uur in dezefde bus ), 2:20 Autorijden, 2:30 OV terug. Zo is het tenminste de moeite. Nu vertelde ze me wel dat ze hoopte er morgen nog een spoedje achteraan te gooien.
Pff, ik print net dat transportformulier uit voor deze maatschappij in Putten waarvoor ik ook eerst moet tanken(voor de EW'ers, het bovenste transportformulier). Ze noemen het niet voor niets de '100 punten check', hier ben ik nog wel even mee bezig...
Op dinsdag 27 januari 2015 00:23 schreef kweenie1 het volgende: Pff, ik print net dat transportformulier uit voor deze maatschappij in Putten waarvoor ik ook eerst moet tanken(voor de EW'ers, het bovenste transportformulier). Ze noemen het niet voor niets de '100 punten check', hier ben ik nog wel even mee bezig...
Ja dat formulier is echt slecht... voor ... VlootKracht toch?
Ja dat formulier is echt slecht... voor ... VlootKracht toch?
Klopt en dan te bedenken dat je eigenlijk al weet dat er weinig mee gedaan gaat worden 'Aan dit formulier kunnen geen rechten worden ontleend. Definitieve controle van het voertuig vindt plaats bij ...'. Ach, goed voor de uren en weegt een beetje op tegen al die transporten van de grote uit Breda waarvoor je nauwelijks wat hoeft te doen.