Verrek dan lig ik ernstig achter...quote:Op maandag 26 januari 2015 14:00 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Rotterdam. Recentelijk geopend. Er zijn er inmiddels vele meer hoor.
Primark Zaandam, Hoofddorp, Nijmegen, Almere, Zoetermeer, Eindhoven, Rotterdam (Alexandrium & Zuid) en Enschede.
Dit wist ik niet.quote:De Kruidvat-winkels hebben vooral faam verworven met hun zeer laag geprijsde cd's en boeken.
Het verzoek is wel terecht. De huurprijzen zijn gebaseerd op oude marktomstandigheden. Door de online verkopen is de markt compleet veranderd en is het dus vreemd dat de huurkosten niet gedaald zijn. In feite hebben verhuurders ook gefaald door -ondanks de toenemende leegstand- zolang vast te houden aan de hoge huurprijzen.quote:Op maandag 26 januari 2015 13:42 schreef Farenji het volgende:
[..]
Het is een brutale onderhandelingszet... ze gokken erop dat de verhuurders eieren voor hun geld kiezen, want huurverlaging is nog altijd beter dan leegstand. Wie gaat die panden huren als de V&D eruit gaat?
Nee, klopt twintig jaar lang hebben de ketens het voor het zeggen gehad. Maar nu door veranderd consumentengedrag (i.e. opkomst internetwinkels) ligt de boel weer open. Blokker heeft nooit wat gedaan aan zijn formule en zal klappen ontvangen. Kruidvat heeft de goedkope drogisterij formule die nog wel even mee gaat, maar voor de rest is het een chaotische Winkel van Sinkel waar je vooral dingen kunt kopen die niemand nodig heeft.quote:Op maandag 26 januari 2015 13:58 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
Heb ik geen enkel probleem mee. Dat is de manier waarop de dingen gaan. Het ene retailconcept verdwijnt, en de plek wordt ingenomen door iets anders. Kruidvat past zich aardig aan door ook flink te stunten (die gasten hebben trouwens best goede inkopers in dienst). Blokker heeft het volgens ij best zwaar, maar zitten niet dik in de schulden. Die hebben dus nog wat vet op de botten, maar moeten wel ingrijpen, anders gaat het ook mis.
Mijn ervaring is dat verhuurders niet echt flexibel zijn, en meteen ook voor contracten gaan uiteenlopend van 10 tot 3 jaar. Als je een kleine zaak wil neerzetten, als kleine ondernemer, zijn dat best grote risico's.quote:Op maandag 26 januari 2015 14:02 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Is dat gebruikelijk op de zakelijke markt, dat er een flexibele huurprijs is?
Zo dat is hard gegaan dan.quote:Op maandag 26 januari 2015 14:04 schreef wolfrolf het volgende:
[..]
primarks in zoetermeer, den haag, almere
En er staan er nog 12 op stapel ofzo geloof ik
Trekpleister is van dezelfde eigenaar geloof ikquote:Op maandag 26 januari 2015 14:11 schreef Kosmoproleet het volgende:
Er is niet echt een alternatief voor de Kruidvat. Trekpleister is onderdeel van dezelfde Holding en nu hebben ze Dirx ook gekocht.
Ik denk dat mensen toch huiverig zijn om dingen die je bij de drogist koopt online te kopen.
Hier in Venlo nagenoeg hetzelfde beeld. Na de komst van Saturn zijn diverse electro zaken in de binnenstad opgedoekt. Op dat gebied is er weinig keus meer.quote:Op maandag 26 januari 2015 13:54 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Hier is een winkelcentrum, waar er een It's, Dixons en BCC was.
Vervolgens kwam er een Saturn (odnerdeel van Media Markt) en zjin alle drie vertrokken.
De BCC in "winkelcentrum" The Wall in Utrecht houdt vooralsnog dapper stand tegen de Media Markt (Voorheen Saturn).quote:Op maandag 26 januari 2015 14:14 schreef eight het volgende:
[..]
Hier in Venlo nagenoeg hetzelfde beeld. Na de komst van Saturn zijn diverse electro zaken in de binnenstad opgedoekt. Op dat gebied is er weinig keus meer.
Online drogisten zijn voor verzorgingsproducten duurder is mijn ervaring. Medicijnen kan wel wat goedkoper zijn.quote:Op maandag 26 januari 2015 14:11 schreef Kosmoproleet het volgende:
Ik denk dat mensen toch huiverig zijn om dingen die je bij de drogist koopt online te kopen.
online winkelen bied meer voordelen dan alleen de prijs, geen parkeerstress of noodzaak naar de stad te gaan, meer keuze, je krijgt het thuisgeleverd.quote:Op maandag 26 januari 2015 14:18 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Online drogisten zijn voor verzorgingsproducten duurder is mijn ervaring. Medicijnen kan wel wat goedkoper zijn.
Ik ging net naar een winkel van Coolblue (is eigenlijk een onlinewinkel, maar hebben nu een paar winkeltjes) en daar iets gekocht, wat ze morgen gaan afleveren bij een Post-NL punt in de Albert Heijn naast mij.quote:Op maandag 26 januari 2015 14:23 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
online winkelen bied meer voordelen dan alleen de prijs, geen parkeerstress of noodzaak naar de stad te gaan, meer keuze, je krijgt het thuisgeleverd.
muv de meeste levensmiddelen koop ik vrijwel alles online,
Komt wel vaker voor .quote:Op maandag 26 januari 2015 14:02 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Is dat gebruikelijk op de zakelijke markt, dat er een flexibele huurprijs is?
Argument van V&D is vooral een eis van de bank, denk ik. Nu of nooit. Er is geen geld meer. En al helemaal door het loonoffer dat van werknemers is gevraagd.quote:Op maandag 26 januari 2015 13:40 schreef eight het volgende:
[..]
Ik vind het argument van de V&D wel kloppen, alleen de wijze waarop ze een huurverlaging willen afdwingen is niet ok.
Mijn laatste 10 online bestellingen zijnquote:Op maandag 26 januari 2015 14:32 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Ik ging net naar een winkel van Coolblue (is eigenlijk een onlinewinkel, maar hebben nu een paar winkeltjes) en daar iets gekocht, wat ze morgen gaan afleveren bij een Post-NL punt in de Albert Heijn naast mij.
Beetje omslachtig. Maar dat kan ook.
Ik zie geen suncapital er tussen staan. Misschien dat erkids aan kan duiden welke fondsen daar ook van die roofridders zijn?quote:Op maandag 26 januari 2015 13:13 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Check http://goo.gl/4pWea6 (PDF)
http://www.rtlnieuws.nl/n(...)kan-een-bedrijf-zijnquote:V&D loopt technisch achter, vertrouwt zijn eigen personeel niet en vernieuwt op de foute manier. Dat is de teneur van een brief die RTL Nieuws heeft gekregen van een verkoopmedewerker van V&D.
"Hoe ziek kan een bedrijf zijn", het is maar één van de vele hartenkreten uit een brief van een verkoopmedewerker die bij RTL Nieuws binnenkwam. Het is een klaagzang over alles wat er bij V&D mis is.
De medewerker besloot zijn grieven op papier te zetten nadat het concern het personeel met een eenzijdig afgekondigde salarisverlaging van ruim 5 procent had geconfronteerd. "Ik en mijn collega's willen beloond worden voor wat we doen, vaak meer dan gevraagd. Maar nu hebben we het gevoel dat we gestraft worden."
Hoe ziek kan een bedrijf zijn
In de brief wordt met name geklaagd over de manier waarop het werk is georganiseerd. Zo werkt iedereen op de winkelvloer volgens een zogenaamd 'time for sale'-model. Dat bestaat uit een planning waarbij managers het personeel per kwartier op papier taken moeten toebedelen.
"Dus 's morgens bijvoorbeeld 15 minuten vegen, 30 minuten goederen uitpakken, enzovoorts. Maar dat zijn allemaal dingen die wij zelf ook wel kunnen verzinnen." Die kwartierenadministratie wordt vervolgens, op papier, door drie steeds hogere managers gecontroleerd. "Hoe ziek kan een bedrijf zijn?"
Personeelsbeleid zorgt voor slechte service
Ook van het personeelsbeleid deugt volgens de brievenschrijver niets: "V&D werkt het liefst met zo jong mogelijke mensen, want dat is goedkoop. Die krijgen vervolgens een paar maanden een contract en worden dan weer vervangen door een jonger exemplaar."
De werkmotivatie zou ver te zoeken zijn. "Het gevolg van dit alles is dat onze klanten lopen te klagen dat er nooit iemand op de vloer is, ze niemand kunnen vinden waar ze iets aan kunnen vragen."
Voorraadadministratie rammelt
Ook de technische ontwikkelingen binnen het bedrijf moeten het ontgelden. Er zou bijvoorbeeld nog steeds geen geautomatiseerde voorraadadministratie zijn. "Niemand weet wat, wanneer en hoeveel goederen elke ochtend geleverd gaan worden."
De medewerker pleit voor een flinke investering door de eigenaar en voor echte vernieuwingen. "Na al die jaren van zinloze projecten werkt V&D nog precies hetzelfde als tien jaar geleden. Het enige verschil is bij wijze van spreken een ander logo, een andere stropdas/sjaaltje, en als er een beetje geld was een lik verf op de muur. Maar klanten kopen echt niet méér nu ik een paarse stropdas heb."
Als V&D besluit met de aangekondigde maatregelen door te gaan, overweegt de brievenschrijver naar de rechter te stappen.
De directie van V&D heeft er voor gekozen niet op de brief te reageren. De brievenschrijver wilde niet bij naam genoemd worden uit vrees voor represailles op het werk.
RTL Nieuws
Inderdaad. Als ze 90% van die managers eruitgooien dan is waarschijnlijk die hele huureis en loonverlaging van het winkelpersoneel niet meer nodig en komt het concern weer in de groene cijfers. Die veel te duur betaalde excel-staardertjes voegen toch vrijwel niks positiefs toe, je kan daar flink in snoeien zonder dat iemand daar last van heeft. Behalve die gasten zelf dan, maar dan hadden ze maar een vak moeten leren.quote:Op maandag 26 januari 2015 15:05 schreef DroogDok het volgende:
[..]
http://www.rtlnieuws.nl/n(...)kan-een-bedrijf-zijn
De brief: http://www.rtlnieuws.nl/s(...)dewerker%20V%26D.pdf
Lijkt exemplarisch voor veel bedrijven, teveel management en te weinig investeringen in het motiveren van het personeel.
Maar echte HIFI zaken bijvoorbeeld zijn dichtgegaan.quote:Op maandag 26 januari 2015 14:16 schreef wolfrolf het volgende:
[..]
De BCC in "winkelcentrum" The Wall in Utrecht houdt vooralsnog dapper stand tegen de Media Markt (Voorheen Saturn).
Eigenlijk niet zo'n heel verrassende reactie. En als de eigenaar van de panden in Sittard en Heerlen al 'nee' zegt dan verwacht ik niet dat partijen als IEF Capital (die de a-locatie panden in o.a. Amsterdam, Utrecht en Den Haag bezit) 'ja' gaan zeggen.quote:Op maandag 26 januari 2015 19:46 schreef voetbalmanager2 het volgende:
'Huuroffer V&D onbespreekbaar'
Huurverlaging voor het noodlijdende warenhuis V&D is onbespreekbaar. Dat stelt directeur Jos van de Mortel van het Amsterdamse vastgoedbedrijf Metroprop.
Metroprop verhuurt onder meer in Sittard en Heerlen panden aan de warenhuisketen. Van de Mortel geeft aan dat het warenhuis al minder huur betaalt dan andere ketens. Huurverlaging is daarom geen optie, schrijft nieuwssite 1Limburg. Wel is Van de Mortel bereid te onderhandelen over verkleining van de winkels.
V&D heeft in een poging het hoofd boven water te houden de verhuurders opgeroepen tot een 'huuroffer'. De warenhuisketen wil vier maanden kwijtschelding van huur en daarna forse huurverlagingen. Eerder werd bekend dat ook het personeel flink moet inleveren, werknemers krijgen een loonsverlaging van 5,8 procent voor hun kiezen.
'Huuroffer V&D onbespreekbaar'
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |