Ook als je op een globe kijkt (zo´n oude wereldbol, zijn er nog mensen die er eentje hebben eigenlijk?) blijft het raar hoorquote:Op donderdag 5 februari 2015 19:19 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
De aarde is een b*tch om in 2D weer te geven.
Dat bedoel ik. In werkelijkheid is die route een - nagenoeg - rechte lijn tussen beide steden.quote:Op donderdag 5 februari 2015 19:21 schreef M5 het volgende:
[..]
Dan kijk je in 3D
[ afbeelding ]
De vliegroute is bijna een rechte lijn tussen de steden.
Daarom pakken we de azimuthal equidistant projectie met DFW als center point als 2d kaart Dan is het gewoon een rechte lijn.quote:Op donderdag 5 februari 2015 19:25 schreef Iemand91 het volgende:
Maar op een standaard - 2D kaart - is het dus een flinke boog.
dat snap ik niet.quote:Op donderdag 5 februari 2015 20:51 schreef Me_Wesley het volgende:
En in dezelfde categorie:
De kortste vliegroute tussen twee punten is NIET een constante heading.
Wat is jouw affiniteit met luchtvaart eigenlijk? Beroepsmatig?quote:Op donderdag 5 februari 2015 21:24 schreef OEM het volgende:
[..]
Constante heading is een rhumb line. Uitleg hier
[ afbeelding ]
Als je van Canada naar Rusland moet bijvoorbeeld, dan is de korste route pal over de noordpool heen. Dan moet je dus eerst richting het noorden en dan als je er voorbij bent, richting het zuiden. Je zou ook met een constante koers pal oost of west kunnen gaan vliegen, maar dan vlieg je dus een rondje om de noordpool heen.quote:
Uit de eerste data vanuit de Flight Data Recorder zou zijn gebleken dat de rechtermotor een engine flameout had en dat vervolgens de linkermotor is uitgezet.quote:Op woensdag 4 februari 2015 14:15 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
Ziet er uit als een klassieke stall, mogelijk overbeladen en/of te steil opgetrokken om die flats te ontwijken?
Als dat klopt, dan is dat vrij pijnlijk...quote:Op vrijdag 6 februari 2015 10:01 schreef Thetallguy het volgende:
[..]
Uit de eerste data vanuit de Flight Data Recorder zou zijn gebleken dat de rechtermotor een engine flameout had en dat vervolgens de linkermotor is uitgezet.
SPOILER: Het lijkt er echter wel opOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 9% gewijzigd door Me_Wesley op 06-02-2015 13:20:48 ]'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
Dat, in combinatie met eerdere problemen op de linkermotor waardoor je al in de verkeerde mindset zit.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 14:12 schreef flipsen het volgende:
Dat is wel vaker gebeurd als ik me goed kan herinneren. Overigens kan ik het me daar ook nog wel voorstellen dat je in de stress schiet als je een enginge flameout hebt tijdens take-off, met al die gebouwen daar, en dan in de haast de verkeerde motor uitgooit
Daar wordt je voor betaald en getraind.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 14:12 schreef flipsen het volgende:
Dat is wel vaker gebeurd als ik me goed kan herinneren. Overigens kan ik het me daar ook nog wel voorstellen dat je in de stress schiet als je een enginge flameout hebt tijdens take-off, met al die gebouwen daar, en dan in de haast de verkeerde motor uitgooit
Was van de week nog bij Air crash investigation, een Boeing 737-400 waarvan ook de verkeerde motor werd uitgezet:quote:Op vrijdag 6 februari 2015 14:12 schreef flipsen het volgende:
Dat is wel vaker gebeurd als ik me goed kan herinneren.
Nog een ding wat me te binnen schoot: hebben ze nu op de nieuwe rij 1 geen raam, of alleen schuin achter de stoel?quote:Op zondag 1 februari 2015 04:06 schreef blingbling11 het volgende:
Die 10 stoelen in de 737-700 zijn onder andere mogelijk gemaakt door een nieuw type kleinere galley
Eerder dat jaar was er een open dag bij de Volkswagen fabriek in het Duitse Emden, daar liep iedereen er Duits georganiseerd bij: de productiemedewerkers een VW broek en VW t-shirt, als ze echt vies werden een overall of werkbroek met werkjasje, de team chefs een VW polo, en de baasjes een overhemd met VW logo.quote:This video is a real eye-opener.; I've seen greater enthusiasm from convicts assigned to road gangs. It's shocking to see GM's most expensive production car being assembled by dudes in tank tops and short pants, not to mention tools left adrift on bodywork. I guarantee German auto workers take much more pride in their habits.
Te makkelijk om deze in te koppenquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |