abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 5 februari 2015 @ 19:21:43 #251
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_149397060
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 19:19 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

De aarde is een b*tch om in 2D weer te geven. :P
Ook als je op een globe kijkt (zo´n oude wereldbol, zijn er nog mensen die er eentje hebben eigenlijk?) blijft het raar hoor :)

Edit: na dat 3D plaatje moet ik mijn commentaar hierboven dus eigenlijk weer weghalen :D
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_149397264
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 19:21 schreef M5 het volgende:

[..]

Dan kijk je in 3D
[ afbeelding ]

De vliegroute is bijna een rechte lijn tussen de steden.
Dat bedoel ik. In werkelijkheid is die route een - nagenoeg - rechte lijn tussen beide steden.
Maar op een standaard - 2D kaart - is het dus een flinke boog.

Een 2D kaart klopt eigenlijk voor geen meter.
Denk alleen maar aan hoe groot Afrika op zo'n kaart staat en hoe groot Afrika daadwerkelijk is.
pi_149397606
Het gaat ook wel eens anders:
Dit is de delivery van A6-BLA, Etihad eerste 787-9. De vlucht duurde dan ook bijna 16 uur. De kist was eerder al eens in Abu Dhabi geweest waarbij wel een wat meer conventionele route gevlogen werd, heen iets meer dan 14u en terug ruim 16u.

De flightaware vluchtijd is niet correct (landing in Abu Dhabi was 13:59 UTC).



[ Bericht 0% gewijzigd door M5 op 05-02-2015 19:40:23 ]
V10
  donderdag 5 februari 2015 @ 19:40:25 #254
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_149397889
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 19:25 schreef Iemand91 het volgende:
Maar op een standaard - 2D kaart - is het dus een flinke boog.
Daarom pakken we de azimuthal equidistant projectie met DFW als center point als 2d kaart 8-) Dan is het gewoon een rechte lijn.

(blijft toch wel een koele tool die great circle mapper)

pi_149400446
En in dezelfde categorie:

De kortste vliegroute tussen twee punten is NIET een constante heading.
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
  PR/Manusje van alles donderdag 5 februari 2015 @ 21:05:54 #256
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_149401117
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 20:51 schreef Me_Wesley het volgende:
En in dezelfde categorie:

De kortste vliegroute tussen twee punten is NIET een constante heading.
dat snap ik niet.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  donderdag 5 februari 2015 @ 21:24:39 #257
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_149402089
quote:
10s.gif Op donderdag 5 februari 2015 21:05 schreef Surveillance-Fiets het volgende:

[..]

dat snap ik niet.
Constante heading is een rhumb line. Uitleg hier

pi_149403253
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 21:24 schreef OEM het volgende:

[..]

Constante heading is een rhumb line. Uitleg hier

[ afbeelding ]
Wat is jouw affiniteit met luchtvaart eigenlijk? :) Beroepsmatig?
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_149405601
quote:
10s.gif Op donderdag 5 februari 2015 21:05 schreef Surveillance-Fiets het volgende:

[..]

dat snap ik niet.
Als je van Canada naar Rusland moet bijvoorbeeld, dan is de korste route pal over de noordpool heen. Dan moet je dus eerst richting het noorden en dan als je er voorbij bent, richting het zuiden. Je zou ook met een constante koers pal oost of west kunnen gaan vliegen, maar dan vlieg je dus een rondje om de noordpool heen.
pi_149412720
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2015 14:15 schreef Ferry_76 het volgende:

[..]

Ziet er uit als een klassieke stall, mogelijk overbeladen en/of te steil opgetrokken om die flats te ontwijken?
Uit de eerste data vanuit de Flight Data Recorder zou zijn gebleken dat de rechtermotor een engine flameout had en dat vervolgens de linkermotor is uitgezet.
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_149416771
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 10:01 schreef Thetallguy het volgende:

[..]

Uit de eerste data vanuit de Flight Data Recorder zou zijn gebleken dat de rechtermotor een engine flameout had en dat vervolgens de linkermotor is uitgezet.
Als dat klopt, dan is dat vrij pijnlijk...
SPOILER: Het lijkt er echter wel op
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 9% gewijzigd door Me_Wesley op 06-02-2015 13:20:48 ]
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
  vrijdag 6 februari 2015 @ 14:12:19 #262
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_149419630
Dat is wel vaker gebeurd als ik me goed kan herinneren. Overigens kan ik het me daar ook nog wel voorstellen dat je in de stress schiet als je een enginge flameout hebt tijdens take-off, met al die gebouwen daar, en dan in de haast de verkeerde motor uitgooit :X
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_149420109
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 14:12 schreef flipsen het volgende:
Dat is wel vaker gebeurd als ik me goed kan herinneren. Overigens kan ik het me daar ook nog wel voorstellen dat je in de stress schiet als je een enginge flameout hebt tijdens take-off, met al die gebouwen daar, en dan in de haast de verkeerde motor uitgooit :X
Dat, in combinatie met eerdere problemen op de linkermotor waardoor je al in de verkeerde mindset zit.
Echter is er helemaal geen reden tot stress, aangezien je gewoon op 1 motor uit kunt klimmen. Sterker nog, er zijn situaties waarin het tientallen seconden duurt voordat je ingrijpt bij een motorbrand.

Maargoed, de beste stuurlui staan aan wal uiteraard ;)

Overigens hebben ze de linkermotor weer herstart, helaas te laat...
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_149420511
EuroLOT houdt ermee op vanaf 1 april. Ging al een tijdje niet zo goed schijnt, en de grootaandeelhouder (de Poolse staat) ziet geen kansen meer geld te verdienen met de operatie.

Schiphol verliest daarmee een carrier en rechtstreekse routes naar Krakow en Gdansk. KLM start half mei met het vliegen op Krakow dus deze verbinding wordt al snel weer opgepakt.
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_149420940
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 14:12 schreef flipsen het volgende:
Dat is wel vaker gebeurd als ik me goed kan herinneren. Overigens kan ik het me daar ook nog wel voorstellen dat je in de stress schiet als je een enginge flameout hebt tijdens take-off, met al die gebouwen daar, en dan in de haast de verkeerde motor uitgooit :X
Daar wordt je voor betaald en getraind.

Mits het verhaal klopt, is het een fout wat niet mocht voorkomen. Als het verhaal zo is als nu naar buiten komt, hebben ze van een prima vliegbare situatie een ramp gemaakt en dat kun je ze geheel aanrekenen.
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_149422444
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 14:12 schreef flipsen het volgende:
Dat is wel vaker gebeurd als ik me goed kan herinneren.
Was van de week nog bij Air crash investigation, een Boeing 737-400 waarvan ook de verkeerde motor werd uitgezet:

http://en.wikipedia.org/wiki/Kegworth_air_disaster
pi_149427232
Wil er nog iemand een vlucht winnen?
http://www.tickettotheeclipse.nl/
--
  vrijdag 6 februari 2015 @ 18:47:20 #268
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_149427278
Poging gewaagd. Wie niet waagt wie niet wint.
pi_149460577


PH-CKD is gisteren officieel overgedragen aan AirBridgeCargo en is re-registered naar VQ-BWW.
Werd op 31 januari 2007 aan KLM overgedragen die het direct aan Air France leased.
Officieel dus (maar) 8 jaar onder Nederlandse registratie gevlogen.

En de Zuid-Afrikaanse schrijver André Brink die vrijdag overleden is, is dus op de KLM vlucht naar Kaapstad overleden.
Dat moet ook prettig zijn geweest voor overige inzittenden en de cabin crew...
pi_149461051
Vandaag in de geschiedenis:



- 8 februari 2010: De eerste vlucht van de Boeing 747-8, en wel in de vorm van de 747-8F.
N747EX - de 1420e 747 van de productielijn - vertrekt na 2.5 uur vertraging (vanwege weer; 't is Seattle hč) om 12:39 uur vanaf Paine Field, Washington waar het na een vlucht van 3:39 uur om 16:18 uur weer landt.

44 jaar na de eerste sketches te hebben gemaakt voor de 747 in 1966 was Joe Sutter - de vader van de 747 - er uiteraard bij. (zie foto hierboven)
De vlucht vindt plaats - op 1 dag na - exact 41 jaar na de eerste vlucht van de allereerste Boeing 747 in 1969.







N747EX werd in maart 2012 overgedragen aan Cargolux waar die nu als LX-VCA rondvliegt.
Op dezelfde dag waren ze enkele meters verderop al bezig met de volgende 747-8 vliegtuigen (hieronder)
Sinds N747EX zijn - op dit moment - ~95 747-8 toestellen van de productielijn gerold; 60 freighters en 35 Intercontinentals.



[ Bericht 9% gewijzigd door Iemand91 op 08-02-2015 00:19:28 ]
pi_149473337
quote:
0s.gif Op zondag 1 februari 2015 04:06 schreef blingbling11 het volgende:
Die 10 stoelen in de 737-700 zijn onder andere mogelijk gemaakt door een nieuw type kleinere galley
Nog een ding wat me te binnen schoot: hebben ze nu op de nieuwe rij 1 geen raam, of alleen schuin achter de stoel?
--
pi_149475537
Er schiet mij weer een herinnering te binnen nu ik die foto zie van die 747 in de fabriek.
Vorig jaar tijdens vakantie in de VS heb ik een tour gedaan in de Boeing fabriek.

Het viel mij daar op dat de medewerkers die aan de vliegtuigen werkten er aardig nochalant bijliepen.
Sommige hadden een korte broek aan met een oud T-shirt, een ander weer een hoodie van een of andere band etc, de baasjes die zich belangrijk vonden hadden een overhemd aan :P

Dat valt mij wel vaker op bij (reportages) in VS fabrieken, kijk maar eens naar die "how it`s made" documentaire`s op Discovery enzo, of bij een reportage van een VS autofabriek.
Kijk maar eens naar de commentaren onder het filmpje over het wel/niet dragen van bedrijfskleding.
quote:
This video is a real eye-opener.; I've seen greater enthusiasm from convicts assigned to road gangs. It's shocking to see GM's most expensive production car being assembled by dudes in tank tops and short pants, not to mention tools left adrift on bodywork. I guarantee German auto workers take much more pride in their habits. 
Eerder dat jaar was er een open dag bij de Volkswagen fabriek in het Duitse Emden, daar liep iedereen er Duits georganiseerd bij: de productiemedewerkers een VW broek en VW t-shirt, als ze echt vies werden een overall of werkbroek met werkjasje, de team chefs een VW polo, en de baasjes een overhemd met VW logo.
Was wel een leuk verschil ;)
  zondag 8 februari 2015 @ 16:55:40 #273
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_149476615
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 16:23 schreef bluemoon23 het volgende:
de team chefs een VW polo
Te makkelijk om deze in te koppen ;)
pi_149476692
damn, niet gezien :(
In de gangen in de fabrieken daar hingen trouwens wel prijzen van de auto`s die de VW werknemers met korting konden kopen, was wel interessant volgens mij.
pi_149482738
Wat is de 747-8 toch een mooi vliegtuig! O+
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')