Als je hem zo ziet gaan is het überhaupt een wonder dat daar mensen levend uit gekomen zijn. Denk dat het mazzel is geweest dat ze in het water terecht zijn gekomen...quote:Op woensdag 4 februari 2015 09:06 schreef Thetallguy het volgende:
Ik dacht eerst dat de beelden van hum crash in juli wel erg laat opdoken, maar toen bleek dat ze er dus weer eentje afgeschreven hebben. Wel relatief veel overlevenden als je de eerste berichten leest.
De 4e ATR72 alweer die ze afschrijven met doden... niet best.quote:Op woensdag 4 februari 2015 09:06 schreef Thetallguy het volgende:
Ik dacht eerst dat de beelden van hum crash in juli wel erg laat opdoken, maar toen bleek dat ze er dus weer eentje afgeschreven hebben.
Was ook nog eens behoorlijk nieuw zo te zien.quote:Op woensdag 4 februari 2015 10:41 schreef OEM het volgende:
[..]
De 4e ATR72 alweer die ze afschrijven met doden... niet best.
Net geen jaar oud, inderdaad.quote:Op woensdag 4 februari 2015 12:12 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Was ook nog eens behoorlijk nieuw zo te zien.
Met slecht onderhoud kan alles kapot hè. Ben eens met Air Dolomiti van München naar Triest gevlogen in zo'n kist, was wel een fijne vlucht en goede verzorging aan boordquote:Op woensdag 4 februari 2015 12:12 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Was ook nog eens behoorlijk nieuw zo te zien.
Ziet er uit als een klassieke stall, mogelijk overbeladen en/of te steil opgetrokken om die flats te ontwijken?quote:Op woensdag 4 februari 2015 08:36 schreef OEM het volgende:
Vannacht een TransAsia ATR72 crash in Taipei:
[ afbeelding ]
twitter:airlivenet twitterde op woensdag 04-02-2015 om 14:06:09 UPDATE EMERGENCY #TK10 Los Angeles-Istanbul is descending again more than 4,000ft/min. Track: http://t.co/mzKkQjjfiX http://t.co/M5YEZMZQGW reageer retweet
Motoruitval, naar het schijnt.quote:Op woensdag 4 februari 2015 14:15 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
Ziet er uit als een klassieke stall, mogelijk overbeladen en/of te steil opgetrokken om die flats te ontwijken?
Holy shit, dan ben je ook blij dat je net boven de UK vliegt en niet midden over de Oceaanquote:Op woensdag 4 februari 2015 14:51 schreef Thetallguy het volgende:
Inmiddels al geland in LGW. Rook in de cargohold dus ze wilden wel even snel naar beneden
Gewoon wat lager gaan vliegen, cargodeur open, even luchten en weer doorquote:Op woensdag 4 februari 2015 15:23 schreef flipsen het volgende:
[..]
Holy shit, dan ben je ook blij dat je net boven de UK vliegt en niet midden over de Oceaan
ja want brand gaat uit met extra zuurstofquote:Op woensdag 4 februari 2015 15:27 schreef Karstman het volgende:
[..]
Gewoon wat lager gaan vliegen, cargodeur open, even luchten en weer door
Bij de crash van vlucht 295 van de Suid-Afrikaanse Lugdiens zijn mogelijk de cabinedeuren geopend om (giftige) rook af te voeren. (Zie m'n geschiedenispost van 28 november 2014)quote:Op woensdag 4 februari 2015 15:42 schreef louter_genieten het volgende:
ja want brand gaat uit met extra zuurstof
Da's wel vrij hoog inderdaad, zeker boven Nederland waar BA kisten vaak al beginnen te dalen.quote:Op woensdag 4 februari 2015 20:09 schreef WEST het volgende:
Die BA88 van Chengdu naar London vliegt hoog zeg. 43.000 ft tis de G-ZBJC
is dat normaal dat ze boven de 40.000ft vliegen?
Als ik zo de route zag zaten diep in Rusland al op die hoogte.quote:Op woensdag 4 februari 2015 20:20 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Da's wel vrij hoog inderdaad, zeker boven Nederland waar BA kisten vaak al beginnen te dalen.
Maar hij was natuurlijk bijna bij Londen dus gewicht zal relatief laag zijn; dus vliegt men makkelijk hoger.
Ik zie het. Is hoog inderdaad.quote:Op woensdag 4 februari 2015 20:21 schreef WEST het volgende:
Als ik zo de route zag zaten diep in Rusland al op die hoogte.
Can't say I'm surprised...quote:HANNOVER - Reisconcern TUI heeft plannen om de luchtvaartmaatschappijen binnen de groep samen te voegen. Dat melden verschillende media in Duitsland en het Verenigd Koninkrijk. Uit het Duitse TuiFly, het Britse Thomson Airways, het Scandinavische TuiFly Nordic, het Belgische Jetairfly en het Nederlandse ArkeFly zou dan één luchtvaartmaatschappij met een vloot van 140 vliegtuigen moeten ontstaan.
Als basis voor de geplande samengevoegde airline zou het Britse Thomson Airways moeten dienen. Dat betekent dat ook de thuisbasis van de gefuseerde TUI-maatschappijen in het Verenigd Koninkrijk zou moeten komen. In Hannover, het huidige hoofdkwartier van TUI Airlines, staan als gevolg van de plannen 400 tot 500 banen op de tocht.
De luchtvaartmaatschappijen van TUI werken al nauw samen, en vallen onder de alliantie TUI Airlines. Maar door de verschillende maatschappijen binnen de groep samen te voegen zou een besparing van honderd miljoen euro mogelijk zijn, melden ingewijden aan persbureau Reuters.
Vooralsnog is er niets besloten. En woordvoerder van TUI meldt dat het reisconcern naar verschillende businessmodellen kijkt om de airline-operaties te versterken, maar een besluit daarover kan nog enige tijd in beslag nemen. Een andere bron meldt dat een besluit rond Pasen wordt verwacht.
Geen onderdeel van de fusieplannen is het Franse Corsair International, voorheen bekend als Corsairfly. TUI heeft plannen om de luchtvaartmaatschappij, gespecialiseerd in longhaul-vakantievluchten naar de Franse overzeese gebiedsdelen, te verkopen.
De aarde is een b*tch om in 2D weer te geven.quote:Op donderdag 5 februari 2015 19:08 schreef flipsen het volgende:
Blijf het apart vinden dat een vlucht van Dallas naar Dubai, bijna op dezelfde lengtegraad, via Groenland en IJsland vliegt Ik weet wel dat het de beste/kortste/meest efficiënte route is, maar toch
Dan kijk je in 3Dquote:Op donderdag 5 februari 2015 19:19 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
De aarde is een b*tch om in 2D weer te geven.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |