PH-HZE is vorige week donderdag naar Norwich gegaan en deze komt zondag weer terug met de nieuwe livery.quote:Op maandag 19 januari 2015 14:39 schreef Thetallguy het volgende:
hier nog niet gezien; maar aankomende maandag (de 26e) wordt het nieuwe kleurenschema van transavia.com onthuld. Heb zelf het proces enigszins kunnen volgen, maar werk er nu al een maandje of drie niet meer dus ben benieuwd wat de definitieve versie is geworden
Veel slechter dan de huidige livery kan het niet zijnquote:Op maandag 19 januari 2015 14:39 schreef Thetallguy het volgende:
hier nog niet gezien; maar aankomende maandag (de 26e) wordt het nieuwe kleurenschema van transavia.com onthuld. Heb zelf het proces enigszins kunnen volgen, maar werk er nu al een maandje of drie niet meer dus ben benieuwd wat de definitieve versie is geworden
Idd. Transavia moet het niet van hun mooie livery's hebben.quote:Op maandag 19 januari 2015 17:04 schreef RedFever007 het volgende:
[..]
Veel slechter dan de huidige livery kan het niet zijn
quote:Kamervragen over financiële situatie KLM dinsdag beantwoord
DEN HAAG - Uiterlijk dinsdag krijgt de Tweede Kamer antwoorden op vragen over de financiële situatie bij KLM. Dat laat CDA-kamerlid Pieter Omtzigt weten. Tweede Kamerleden vrezen dat de financiële positie van KLM wordt uitgehold als de holding van Air France-KLM een greep doet in de kas van de luchtvaartmaatschappij.
In december dienden Omtzigt en zijn CDA-collega Van Helvert Kamervragen in over plannen om het financiële beheer van KLM naar Frankrijk over te hevelen. Gevreesd wordt dat KLM daarmee een groot deel van haar resterende autonomie verliest.
Omtzigt en Van Helvert willen van ministers van Infrastructuur & Milieu en Financiën weten of het klopt dat er binnen Air France KLM concrete plannen bestaan om het financiële beheer van KLM over te brengen naar Parijs. Ook vroegen ze wat zij vinden van "het feit dat de winsten van KLM structureel gebruikt worden om de verliezen van Air France goed te maken". Verantwoordelijk staatssecretaris Wilma Mansveld (Infrastructuur) heeft volgens Omtzigt nu laten weten de vragen dinsdag te beantwoorden.
De Telegraaf meldt maandag dat de Franse ‘opperbazen’ De Juniac en Riolacci de KLM-kas grotendeels zouden willen 'leegroven' om de continuïteit van de luchtvaartonderneming veilig te stellen. Volgens KLM-topman Pieter Elbers, die niet wil ingaan op een 'Franse plundering', wordt er alleen gesproken over samenwerking. Riolacci zegt dat er drie kassen zullen blijven bestaan: van KLM, Air France en de holding.
Ontmoedigingsbeleid?quote:Op maandag 19 januari 2015 21:16 schreef zlotka het volgende:
Iemand enig idee waarom BA naar bestemmingen als Tel Aviv en Bahrein vliegt met een A321? Kunnen ze hier niet veel beter een 767 inzetten? Lijkt me niks dik 5 uur in zo'n kist..
Arkefly vliegt met een 737 naar Gambia en Dubai... Dubai is heen 6 uur en terug voor 7 uur. Gambia is zo'n 6,15 uur.quote:Op maandag 19 januari 2015 21:16 schreef zlotka het volgende:
Iemand enig idee waarom BA naar bestemmingen als Tel Aviv en Bahrein vliegt met een A321? Kunnen ze hier niet veel beter een 767 inzetten? Lijkt me niks dik 5 uur in zo'n kist..
En Brazilië...met stops ...quote:Op maandag 19 januari 2015 22:26 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Arkefly vliegt met een 737 naar Gambia en Dubai...
Maar Arke of Transavia is toch wat anders dan BA naar mijn meningquote:Op maandag 19 januari 2015 22:26 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Arkefly vliegt met een 737 naar Gambia en Dubai... Dubai is heen 6 uur en terug voor 7 uur. Gambia is zo'n 6,15 uur.
Ik zat laatst in een BA A319. Daar had ik liever 5,5 uur ingezeten dan de A340 van Virgin waar ik de ocean mee ben overgestoken.quote:Op maandag 19 januari 2015 22:37 schreef zlotka het volgende:
[..]
Maar Arke of Transavia is toch wat anders dan BA naar mijn mening
Ik zat vorig jaar in een ouwe rammelbak (weet type even niet meer) van Gatwick naar Amsterdam, viel me enorm tegen van BA, was echt verbaasd. Vorige maand in een uitstekende (nieuwe?) A320 geloof ik, van Heathrow naar Brussel. Duidelijk te merken dat Brussel een zakenbestemming is, zat nog niet voor de helft vol en vooral business-suits aan boord.quote:Op maandag 19 januari 2015 22:46 schreef Viezze het volgende:
[..]
Ik zat laatst in een BA A319. Daar had ik liever 5,5 uur ingezeten dan de A340 van Virgin waar ik de ocean mee ben overgestoken.
Hurgada is 5 uur.quote:Op maandag 19 januari 2015 22:38 schreef Karstman het volgende:
En Transavia naar Marsa Alam en Hurgada met een 737-800, 5,5 tot 7 uur in cattle class... Was blij dat die kist op de terugweg halfvol zat...
quote:
Rechtstreeks ja maar niet in het driehoekje Amsterdam - Marsa Alam - Hurgadaquote:
Ik zie het net inderdaad. Vanwege winter of helemaal niet meer?quote:
Terug te zien onder de link.quote:De grootste nachtmerrie voor iemand met vliegangst! Lauren vertrekt naar Papoea-Nieuw-Guinea. Daar werken jonge Europese en ook Nederlandse piloten, omdat er hier geen werk voor ze is. Hoe komt het dat de meest onervaren piloten terecht komen op de meest gevaarlijke plek om te vliegen? Door onvoorspelbare weersomstandigheden, gebrekkige vluchtinformatie en loslopende varkens, honden en bevolking op de landingsbanen, kan een kleine inschattingsfout fataal zijn.
Terwijl Amsterdam toch ook wel een zakenbestemming is lijkt me welquote:Op maandag 19 januari 2015 22:59 schreef flipsen het volgende:
[..]
Ik zat vorig jaar in een ouwe rammelbak (weet type even niet meer) van Gatwick naar Amsterdam, viel me enorm tegen van BA, was echt verbaasd. Vorige maand in een uitstekende (nieuwe?) A320 geloof ik, van Heathrow naar Brussel. Duidelijk te merken dat Brussel een zakenbestemming is, zat nog niet voor de helft vol en vooral business-suits aan boord.
Gezien, best aardig.quote:Op maandag 19 januari 2015 23:18 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Ik zie het net inderdaad. Vanwege winter of helemaal niet meer?
EDIT: Vanavond was ook iets voor. Zag het al vanmorgen maar ben het glad vergeten.
Geen idee of het wat is maar ik noem het maar even:
[ afbeelding ]
Lauren!
[..]
Terug te zien onder de link.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Tics van je petten.
quote:Op dinsdag 20 januari 2015 00:27 schreef nattermann het volgende:
[..]
Gezien, best aardig.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
quote:Op dinsdag 20 januari 2015 01:35 schreef flipsen het volgende:
[..]Dat wel inderdaad ja !SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Tics van je petten.
Dat weet ik eigenlijk niet. Ik dacht juist dat het toen ingevoerd is als zijnde winterbestemming.quote:Op maandag 19 januari 2015 23:18 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Ik zie het net inderdaad. Vanwege winter of helemaal niet meer?
Ik denk dat Gatwick ook meer de belangrijke factor is dan Heathrow.quote:Op maandag 19 januari 2015 23:49 schreef zlotka het volgende:
[..]
Terwijl Amsterdam toch ook wel een zakenbestemming is lijkt me wel
Bedankt voor de tip van de uitzending van Lauren! Ik heb hem echter even gepauzeerd omdat ik iets opmerkelijks zie. Die piloot waar ze als eerst mee op pad gaat (Floris) lijkt wel onder invloed.quote:Op maandag 19 januari 2015 23:18 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Ik zie het net inderdaad. Vanwege winter of helemaal niet meer?
EDIT: Vanavond was ook iets voor. Zag het al vanmorgen maar ben het glad vergeten.
Geen idee of het wat is maar ik noem het maar even:
[ afbeelding ]
Lauren!
[..]
Terug te zien onder de link.
Ik vraag me af waarom de Tweede Kamer zich hiermee bemoeit gezien de 5,9%, maar goed dat gebeurt wel vaker in de Tweede Kamer.quote:'KLM moet financieel zelfstandig blijven'
Voor Nederland is het belangrijk dat de KLM binnen de Frans-Nederlandse luchtvaartcombinatie Air France-KLM financieel zelfstandig blijft.
Dat heeft staatssecretaris Wilma Mansveld (Infrastructuur) dinsdag aan de Tweede Kamer geschreven.
Het CDA had schriftelijke vragen gesteld na berichten over plannen om een groter deel van het financiële beheer van KLM van Nederland naar Frankrijk over te hevelen. Het kabinet volgt de ontwikkelingen bij de luchtvaartmaatschappijen op de voet en overlegt daarover geregeld met de topmannen.
Hoewel de positie van de Staat als aandeelhouder in KLM beperkt (5,9 procent) is, benadrukt Mansveld dat het voor ons land belangrijk is dat de luchtvaartmaatschappij binnen het concern Air France-KLM zelfstandig blijft, ook financieel.
KLM
Dat geeft KLM meer invloed op de ontwikkeling van het netwerk op Schiphol en daardoor kan het bedrijf zelf blijven investeren in onder meer de vloot, aldus de staatssecretaris.
Vorige week werd duidelijk dat de holding in Parijs nog meer zeggenschap over de financiën naar zich toe wil trekken. Air France-KLM, dat last heeft van flinke concurrentie in de luchtvaartbranche, komt naar verwachting volgende maand met plannen om de financiële resultaten structureel te verbeteren.
KLM heeft er in 2004 voor gekozen samen te gaan met Air France. Die fusie heeft voor beide bedrijven goed uitgepakt, schrijft Mansveld. De omzet voor KLM is volgens haar sindsdien ''substantieel toegenomen en het aantal bestemmingen is eveneens gegroeid''.
"Nederland" Heeft 51% zeggenschap over de aandelen KLM, en 5,9% over de aandelen van de gehele holding Air France-KLMquote:Op dinsdag 20 januari 2015 13:01 schreef Viezze het volgende:
En we hebben een "antwoord";
[..]
Ik vraag me af waarom de Tweede Kamer zich hiermee bemoeit gezien de 5,9%, maar goed dat gebeurt wel vaker in de Tweede Kamer.
Gatwick is dan ook de leisure airport en Heathrow de business.quote:Op dinsdag 20 januari 2015 09:09 schreef LintuxCx het volgende:
Gatwick is voor mij mogelijk iets makkelijker te bereiken, maar ik heb VEEL liever Heathrow. Het tokkie-niveau aan boord is op vluchten van/naar LGW naar mijn mening ook merkbaar hoger. De BA lounge op LGW stelt ook geen donder voor vergeleken met LHR.
Oja klopt. Heeft volgens mij te maken met de landingsrechten.quote:Op dinsdag 20 januari 2015 13:15 schreef Mikey92 het volgende:
[..]
"Nederland" Heeft 51% zeggenschap over de aandelen KLM, en 5,9% over de aandelen van de gehele holding Air France-KLM
Beetje ingewikkelde constructie denk ik zelf
GA?quote:Op dinsdag 20 januari 2015 14:26 schreef KomtTijd... het volgende:
Van mij mag KLM zo failliet. Zou lekker schelen in het aantal vluchten van/naar schiphol, wie weet dat er dan gewoon GA in Nederland kan blijven, ook na 2018.
Dat hoop ik niet.quote:Op dinsdag 20 januari 2015 14:33 schreef Viezze het volgende:
Faillissement gaat me wat te ver, maar ik reken er op dat de integratie van Air France-KLM steeds verder zal gaan en het uiteindelijk één bedrijf met één merknaam zal worden.
quote:Op dinsdag 20 januari 2015 14:26 schreef KomtTijd... het volgende:
Van mij mag KLM zo failliet. Zou lekker schelen in het aantal vluchten van/naar schiphol, wie weet dat er dan gewoon GA in Nederland kan blijven, ook na 2018.
Dik kans dat ik dan zelf ook een andere baan mag zoeken, heb het er voor overquote:Op dinsdag 20 januari 2015 14:53 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Tuurlijk, 30.000 Nederlanders in de WW omdat jij met je truttenschudder VFR naar Texel wil.... Ja laten we er op hopen.
Vooral erg nerveus volgens mij, misschien ook omdat zijn vriendin het kennelijk geen leuk idee vond dat die Lauren even langskwamquote:Op dinsdag 20 januari 2015 09:12 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Bedankt voor de tip van de uitzending van Lauren! Ik heb hem echter even gepauzeerd omdat ik iets opmerkelijks zie. Die piloot waar ze als eerst mee op pad gaat (Floris) lijkt wel onder invloed.
Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat hij onder invloed is van cocaïne of speed Wat gedraagt die gast zich vreemd zeg.... Hyperactief, snijdt rare onderwerpen aan, is er gehaast en bij het naar binnen lopen het huis in valt hij bijna om op het kleine trappetje. Dit is echt niet goed.
Lauren loopt met Jort kelderquote:Op dinsdag 20 januari 2015 15:03 schreef flipsen het volgende:
[..]
Vooral erg nerveus volgens mij, misschien ook omdat zijn vriendin het kennelijk geen leuk idee vond dat die Lauren even langskwam
twitter:flightradar24 twitterde op dinsdag 20-01-2015 om 16:42:12 1700 private jets expected to Davos in Switzerland to discuss climate change at World Economic Forum reageer retweet
twitter:aspentrading10 twitterde op dinsdag 20-01-2015 om 17:05:14 @flightradar24 @jeanienyc oh the irony reageer retweet
Mooie teasier.quote:Op woensdag 21 januari 2015 00:00 schreef Iemand91 het volgende:
Op de avond van 21 december 1970 zou aan de andere kant van de Atlantische Oceaan ook de eerste commerciële vlucht van een ander icoon vertrekken, maar door technische problemen vertrok deze pas de volgende dag.
Volgens ikvliegveel.com (staat op de eerste afbeelding) krijgt KLM maar 12 dreamliners, maar ze krijgen bijna het dubbele, namelijk 22quote:Op woensdag 21 januari 2015 09:26 schreef var.fok het volgende:
Foto van de configuratie van de KLM Dreamliner:
[ afbeelding ]
Ze krijgen de Zodiac seat in C:
[ afbeelding ]
vanuit AF-KLM zijn er 25 787-9's besteld, waarvan er 12 naar KLM gaan. Althans dat is onze informatie, als je zeker weet dat het anders is, waar kan ik dat terugvinden?quote:Op woensdag 21 januari 2015 11:10 schreef Mikey92 het volgende:
[..]
Volgens ikvliegveel.com (staat op de eerste afbeelding) krijgt KLM maar 12 dreamliners, maar ze krijgen bijna het dubbele, namelijk 22
Nou ja, het staat nergens eigenlijk heel duidelijk:quote:Op woensdag 21 januari 2015 14:17 schreef var.fok het volgende:
[..]
vanuit AF-KLM zijn er 25 787-9's besteld, waarvan er 12 naar KLM gaan. Althans dat is onze informatie, als je zeker weet dat het anders is, waar kan ik dat terugvinden?
Zo, dat zijn veel links!quote:Op woensdag 21 januari 2015 15:31 schreef Mikey92 het volgende:
[..]
Nou ja, het staat nergens eigenlijk heel duidelijk:
Volgens de NL wiki over KLM worden er 21 787's verwacht bij KLM:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Koninklijke_Luchtvaart_Maatschappij
Volgens de EN wiki over KLM worden er 23 787's verwacht bij KLM
http://en.wikipedia.org/wiki/KLM
Volgens de FR wiki over KLM worden er ook 23 787's verwacht bij KLM
http://fr.wikipedia.org/wiki/KLM_Royal_Dutch_Airlines
Volgens planespotters.net worden er 12 787's verwacht bij KLM
http://www.planespotters.net/Airline/KLM-Royal-Dutch-Airlines
Volgens planespotting.nl worden er 22 787's verwacht bij KLM
http://planespotting.nl/fleet.html
Volgens de EN wiki over Air France krijgen hun juist 12 dreamliners en 18 A350's, waar KLM 7 A350's krijgt.
http://en.wikipedia.org/wiki/Air_France
En als laatste de wiki over de gehele holding Air France - KLM, Hier staat weer 12 787 voor Air France en 23 voor KLM, dit maakt een totaal van 35 Voor de A350 geldt dan weer 18 voor Air France en 7 voor KLM, maakt een totaal van 25
http://en.wikipedia.org/wiki/Air_France-KLM
Had ook nog ergens gelezen dat meneer Elbers 23 had genoemd, maar vindt het helaas niet meer terug...
Klink niet onlogisch wat je zegt, maar er zijn dit jaar ook al nieuwe A330's in dienst gekomen, er komen nog steeds nieuwe 777's bij en vanaf 2018 (geloof ik) komen er A350's bij.quote:Op woensdag 21 januari 2015 16:00 schreef Mikey92 het volgende:
Lijkt mij logischer dat ze er meer dan 12 krijgen, net alle MD-11 er uit, en de komende 3 jaar gaan er al 11 747's uit, en dit jaar houden de eerste lease contacten van de A330 ook al op. Dat zou betekenen dat de vloot een stuk kleiner wordt als er maar 12 komen.
Dan zitten er straks nog meer mensen thuis zonder werk
Nee die maar niet. A350 is veul mooier.quote:Op woensdag 21 januari 2015 19:25 schreef Iemand91 het volgende:
Bijvoorbeeld meer 787's naar KLM en de A350 meer naar AF.
Ben benieuwdquote:Oh, en blijf even wakker tot 00:00 uur. Ik heb er weer veel te veel tijd en moeite ingestoken ...
Laat me raden, eerste commerciële B747 vlucht?quote:Op woensdag 21 januari 2015 19:25 schreef Iemand91 het volgende:
Oh, en blijf even wakker tot 00:00 uur. Ik heb er weer veel te veel tijd en moeite ingestoken ...
Bingo. Maar nog niet teveel verklappen.quote:Op woensdag 21 januari 2015 21:14 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
Laat me raden, eerste commerciële B747 vlucht?
En met de nieuwe "Dolphin" Livery;)quote:Op woensdag 21 januari 2015 21:58 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Bingo. Maar nog niet teveel verklappen.
Heb duidelijk iets teveel fascinatie voor de 747 ...
KLM is rap op haar keuze terug gekomen van 777's uitstellen; meanwhile in Everett:
[ afbeelding ]
Wordt over een maand of 2 aan KLM geleverd als PH-BVN.
Wordt geleverd met de nieuwe business en economy class en zal dus een tijdje een rare eend in de bijt zijn...
Aldus, vandaag in de geschiedenis:quote:Op woensdag 21 januari 2015 00:00 schreef Iemand91 het volgende:
Deze datum zou bijna de geschiedenis ingaan als de dag waarop 2 iconen hun eerste commerciële vluchten zouden maken.
(...)
Op de avond van 21 januari 1970 zou aan de andere kant van de Atlantische Oceaan ook de eerste commerciële vlucht van een ander icoon vertrekken, maar door technische problemen vertrok deze pas de volgende dag.
Als je alles wilt zien dan zal je erdoorheen moeten rennen. Staat echt zat spul.quote:Op donderdag 22 januari 2015 10:57 schreef El_Grando101 het volgende:
747 blijft toch een prachtig toestel!
Morgen in de buurt van aviodrome maar niet heel veel tijd. De moeite waard voor 2 uur?
Een maand, volgens de originele planning. Want dan zou de BVO moeten komen (besteld door KLM zelf). Maar goed, omdat die CAPEX is is dat misschien wel uitgesteld.quote:Wordt geleverd met de nieuwe business en economy class en zal dus een tijdje een rare eend in de bijt zijn...
Je hebt gelijk, maar deze 2 zullen dan lang een vreemde eend in de bijt zijn want de 3e 77W volgt pas weer in 2016. En eerst worden de 777-200ER's gebouwd en daarna pas de 77W's.quote:Op donderdag 22 januari 2015 19:25 schreef inkjet het volgende:
[..]
Een maand, volgens de originele planning. Want dan zou de BVO moeten komen (besteld door KLM zelf). Maar goed, omdat die CAPEX is is dat misschien wel uitgesteld.
quote:We meet Captain Jack, Thailand's happiest immigration officer, and the flying doctor who has his patients in stitches. But not everyone's laughing - Britpacker John escapes death by a whisker, Matt is stranded without a ticket, and Paul can't find his gate after one too many drinks in departures. While the tourist police have fun on their new Segways, will Alicia and Georgia survive Thailand without the Bank of Dad?
Ik zag net een tekening van de nieuwe livery.quote:Op maandag 19 januari 2015 17:34 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Idd. Transavia moet het niet van hun mooie livery's hebben.
Oeh, vind ik leuk!quote:Op donderdag 22 januari 2015 21:54 schreef Iemand91 het volgende:
Na Londen, Dubai, Brussel kan Bangkok er ook nog wel bij:
Straks om 22:00 uur op BBC3:
[..]
Thanks, informatie die ik mooi kan gebruiken.quote:Op donderdag 22 januari 2015 23:10 schreef blingbling11 het volgende:
Ik heb even in de Fleet reports gekeken op myKLM.org
Dit staat er op dit moment in betreft de 787-9 en de A350-900:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Het wisselt inderdaad nogal. Dit komt uit de Fleet report van december 2014. Als ik in de report van november kijk dan staat de teller op 22 met de BHY er nog tussen.
Je zou vannacht om 01:35 uur weer BBC3 kunnen gaan kijken.quote:Op donderdag 22 januari 2015 23:56 schreef APK het volgende:
Oeh, vind ik leuk!
Ik hoop dat dat ook nog later ergens terug te zien is
Klinkt saai :pquote:Op donderdag 22 januari 2015 23:42 schreef Morero het volgende:
[..]
Ik zag net een tekening van de nieuwe livery.
Het ziet er vrij simpel uit, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik wel van eenvoud houd.
Toestel is wit met grote groene letters Transavia.
In de staart een zwarte letter "T"
Op de buik 3 gekleurde vlakken met een logo er in. Als ik het goed begreep komen er per toestel verschillende logo's op. Bijvoorbeeld een blauw vlak met een witte tekening van een molen, een blauw vlak met een Eiffeltoren en zo per toestel 2 verschillende afbeeldingen/tekeningen van een herkenbaar iets van 1 van de bestemmingen.
Aangezien ze zich meer op de zakelijke markt willen richten is de nieuwe livery dus ook waat meer sober of simpel.
WTF, zakelijke markt? Is dat een hype onder de nep-airlines ofzo? Ryanair en volgens mij Easyjet zijn ook al bezig om hun tokkie-imago van zich af te schudden.quote:Op donderdag 22 januari 2015 23:42 schreef Morero het volgende:
Toestel is wit met grote groene letters Transavia.
In de staart een zwarte letter "T"
...
Aangezien ze zich meer op de zakelijke markt willen richten is de nieuwe livery dus ook waat meer sober of simpel.
Er zit geld, dus proberen ze die markt aan te spreken. En dat gaat minder goed als je een uitgesproken leisure uitstraling hebt...quote:Op vrijdag 23 januari 2015 11:01 schreef LintuxCx het volgende:
[..]
WTF, zakelijke markt? Is dat een hype onder de nep-airlines ofzo? Ryanair en volgens mij Easyjet zijn ook al bezig om hun tokkie-imago van zich af te schudden.
Verschuiving van twee kanten. Zakenreizigers gaan steeds vaker ook met de door jou genoemde 'nep-airlines' vliegen. Aan de andere kant zoeken de nep-airlines dit ook steeds vaker op omdat ze door hebben dat hier wel geld te halen is, het levert meer op dan het vervoeren van een tokkie-reiziger naar Heraklion of Egypte.quote:Op vrijdag 23 januari 2015 11:01 schreef LintuxCx het volgende:
[..]
WTF, zakelijke markt? Is dat een hype onder de nep-airlines ofzo? Ryanair en volgens mij Easyjet zijn ook al bezig om hun tokkie-imago van zich af te schudden.
Ik werk bij een grote Amerikaanse multinational en iedereen inclusief het topmanagment moeten hun reizen sinds kort bij een speciaal ingehuurd bureau aanmelden die elke trip afzonderlijk veilt onder alle maatschappijen die er voor open staan.quote:Op vrijdag 23 januari 2015 11:01 schreef LintuxCx het volgende:
[..]
WTF, zakelijke markt? Is dat een hype onder de nep-airlines ofzo? Ryanair en volgens mij Easyjet zijn ook al bezig om hun tokkie-imago van zich af te schudden.
De ".com" uitgang verdwijnt dan ook. Verschil maken met enkele real low cost carriers?quote:Op vrijdag 23 januari 2015 11:02 schreef var.fok het volgende:
[..]
Er zit geld, dus proberen ze die markt aan te spreken. En dat gaat minder goed als je een uitgesproken leisure uitstraling hebt...
Staan er misschien ook enkele E190's tussen na de PH-EXD?quote:Op donderdag 22 januari 2015 23:10 schreef blingbling11 het volgende:
Ik heb even in de Fleet reports gekeken op myKLM.org
Dit staat er op dit moment in betreft de 787-9 en de A350-900:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Het wisselt inderdaad nogal. Dit komt uit de Fleet report van december 2014. Als ik in de report van november kijk dan staat de teller op 22 met de BHY er nog tussen.
Als BHB niet gebruikt mag worden omdat deze recent nog gebruikt is, kunnen ze BHK ook wel van de lijst afhalen: zelfde verhaal.quote:Op donderdag 22 januari 2015 23:10 schreef blingbling11 het volgende:
Ik heb even in de Fleet reports gekeken op myKLM.org
Dit staat er op dit moment in betreft de 787-9 en de A350-900:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Het wisselt inderdaad nogal. Dit komt uit de Fleet report van december 2014. Als ik in de report van november kijk dan staat de teller op 22 met de BHY er nog tussen.
Nope, nog niet. Maar iedere maand wordt deze lijst opnieuw gepubliceerd dus binnenkort waarschijnlijk wel.quote:Op vrijdag 23 januari 2015 18:23 schreef inkjet het volgende:
[..]
Staan er misschien ook enkele E190's tussen na de PH-EXD?
Ging dus op JY-BAC. En is tijdens de betreffende vlucht nog boven Belfast gefotografeerd:quote:New York (AFP) - A Jordanian woman gave birth to a premature but healthy baby girl mid-flight over the Atlantic while travelling to New York from Amman, officials said Wednesday.
The 33-year-old woman was assisted by a nurse and doctor who happened to be on board Royal Jordanian flight 261 when she went into labor, four hours before landing in the Big Apple.
The little girl was born at around 5:30 pm New York time on Tuesday, while the twin-jet Boeing Dreamliner was cruising over the Atlantic, airport and airline officials said.
Royal Jordanian said the captain had been about to conduct an emergency landing at an airport in Canada, but continued onto New York when informed the birth was problem-free.
"The delivery was fast and easy, helped by an anaesthesiologist and a legal nurse who happened to be on board, and in cooperation with the crew members," the airline said in a statement.
"Mother and child were in good health and there was no need to divert the plane," it added.
Joe Pentangelo, a spokesman for the Port Authority of New York and New Jersey, said the baby weighs more than six pounds (2.7 kilos).
The airline said the woman had been 31 weeks pregnant and that it is airline policy for women to travel up to their 36th week in case of single pregnancy, and up to 32 weeks for twins or more.
"The mother expressed gratitude for the great help she received from the physician, the nurse and the flight attendants, and thanked the RJ staff at (John F Kennedy International Airport)," Royal Jordanian said.
Pentangelo said the woman is a Jordanian citizen and appeared to be travelling alone.
Jep, net als de Qatar A350: ziet er ook prima uit.quote:Op vrijdag 23 januari 2015 23:18 schreef Iemand91 het volgende:
Overigens is Royal Jordanian een voorbeeld dat die nieuwe livery van KLM ook onzin is als ze de nieuwe neuzen als reden noemen. Moet je kijken hoe strak deze kist eruit ziet :
Beetje apart wel de huidige ontwikkeling: KLM zakt af naar een tokkie-maatschappij inclusief kleuter-livery, terwijl KLM's huidige tokkie-maatschappij, Transavia, juist bezig is om van hun tokkie-imago af te komen.quote:Op vrijdag 23 januari 2015 23:31 schreef Nieuwschierig het volgende:
KLM wil denk ik geen "koninklijk" imago meer.
Het was ooit een reden om KLM te boeken en er een paar euro meer voor een ticket over te hebben maar tegenwoordig straalt het uit dat je sowieso te veel betaalt als je een maatschappij met uitstraling kiest.
Maar beide hopen hun marktaandeel op deze manier uit te breiden.quote:Op vrijdag 23 januari 2015 23:37 schreef OEM het volgende:
[..]
Beetje apart wel de huidige ontwikkeling: KLM zakt af naar een tokkie-maatschappij inclusief kleuter-livery, terwijl KLM's huidige tokkie-maatschappij, Transavia, juist bezig is om van hun tokkie-imago af te komen.
Een klein beetje terug in de tijd dus?quote:Op donderdag 22 januari 2015 23:42 schreef Morero het volgende:
Toestel is wit met grote groene letters Transavia.
In de staart een zwarte letter "T"
Al moet ik wel zeggen dat de livery van Arke wmb één van de toffere is. Dus niet altijd zijn golvende bewegingen lelijk. Bij KLM ben ik het wel weer met je eens.quote:Op vrijdag 23 januari 2015 23:18 schreef Iemand91 het volgende:
De eerste baby is geboren aan boord van een Boeing 787
Jordanian woman gives birth over Atlantic
[..]
Ging dus op JY-BAC. En is tijdens de betreffende vlucht nog boven Belfast gefotografeerd:
[ afbeelding ]
Overigens is Royal Jordanian een voorbeeld dat die nieuwe livery van KLM ook onzin is als ze de nieuwe neuzen als reden noemen. Moet je kijken hoe strak deze kist eruit ziet :
[ afbeelding ]
Sowieso wel erg mooie livery.
Een 'tokkie-maatschappij' vanwege een livery? De stoelen in economy vanwege de concurrentie met anderen? Je kunt wel stoer blijven doen, maar uiteindelijk moeten die kisten gewoon vol. En dan niet eens per dag.quote:Beetje apart wel de huidige ontwikkeling: KLM zakt af naar een tokkie-maatschappij inclusief kleuter-livery, terwijl KLM's huidige tokkie-maatschappij, Transavia, juist bezig is om van hun tokkie-imago af te komen.
Zoveel mensen, zoveel wensen. Sommigen hebben nu eenmaal graag wel een bepaalde seat, een drankje of wat dan ook. Anderen willen de goedkoopste vlucht. Gelukkig is er keuze!quote:Op vrijdag 23 januari 2015 23:31 schreef Nieuwschierig het volgende:
KLM wil denk ik geen "koninklijk" imago meer.
Het was ooit een reden om KLM te boeken en er een paar euro meer voor een ticket over te hebben maar tegenwoordig straalt het uit dat je sowieso te veel betaalt als je een maatschappij met uitstraling kiest.
Ik ben benieuwd, er is nog geen persbericht ofzo. Ook ben ik beniewd of het bij alleen 190's blijft of dat er misschien andere varianten komen zoals 195's of 175's. Common type rating v.z.i.w.quote:Op vrijdag 23 januari 2015 19:57 schreef blingbling11 het volgende:
[..]
Nope, nog niet. Maar iedere maand wordt deze lijst opnieuw gepubliceerd dus binnenkort waarschijnlijk wel.
quote:Nieuw zijn de afbeeldingen die de Transavia vloot aan de onderkant moeten gaan sieren. Op het eerst toestel zijn dat een typisch Nederlandse molen en een kasteel uit de wereld van Disney, het laatste als ode aan Frankrijk.
De vliegtuigen krijgen de "tatoeages" op hun buik, afgestemd op de landen of regio's waarop wordt gevlogen, zoals een parasol voor de Middellandse Zee bestemmingen
Ach, dan doen we er Kopenhagen ook nog maar bij :quote:Op donderdag 22 januari 2015 21:54 schreef Iemand91 het volgende:
Na Londen, Dubai, Brussel kan Bangkok er ook nog wel bij:
Straks om 22:00 uur op BBC3:
Straks om 18:10 - 18:30 uur op Een.quote:Deense docuserie over het leven op Copenhagen Airport, de grootste luchthaven van Scandinavië.
Mijn favoriete 'golf', deze livery mis ik nog steeds:quote:Op zaterdag 24 januari 2015 16:01 schreef Muto het volgende:
Dus niet altijd zijn golvende bewegingen lelijk.
quote:Op zondag 25 januari 2015 19:13 schreef inkjet het volgende:
Och zoo lelijk is het (HV) nu ook weer niet. Maar ook niet mooi. Eerder saai!
quote:
Cathay. Garuda. Maar goed, dat is ook persoonlijk hoor.quote:Op maandag 26 januari 2015 17:36 schreef flipsen het volgende:
Ik vind die van Transavia maar niets, maar wat is dan wel een mooie livery (in het algemeen)?
Speaking of Kulula en Transavia: die andere van Kulula (This Way Up)quote:
Iets met vlaggen en de wind die waaitquote:Op maandag 26 januari 2015 17:48 schreef flipsen het volgende:
Bonuspic in de categorie interessante livery:
[ afbeelding ]
Toen ik deze overbekende livery zag dacht ik opeens: Waarom is de vlag in spiegelbeeld op de staart
Google is your friend
Ja, werd onthaald met een watersaluut, geshowed aan personeel + publiek en toen weer terug naar Amsterdam. Morgen eerste vlucht naar Barcelona.quote:Op maandag 26 januari 2015 19:02 schreef inkjet het volgende:
De HZE is vandaag naar ORY gegaan. Daar ook een presentatie?
Maar dan wel zonder '.com'...quote:Op maandag 26 januari 2015 17:33 schreef raptorix het volgende:
Ik verwacht dat de nieuwe Transavia site binnenkort ook wel in Nederland live gaat
https://www.transavia.com/de-DE/startseite/
je plaatjes doen het niet :pquote:Op maandag 26 januari 2015 18:46 schreef Thetallguy het volgende:
[..]
Iets met vlaggen en de wind die waait
Mooie schemas; new American, Southwest, Royal Jordanian, Alsie Express, Etihad (787/A380)
Ik weet wel hoe dat zit, maar dat zou voor hier te ver gaanquote:
Wat van mijn favorieten:quote:Op maandag 26 januari 2015 17:36 schreef flipsen het volgende:
Ik vind die van Transavia maar niets, maar wat is dan wel een mooie livery (in het algemeen)?
Idem voor die Pokemon-rotzooi van ANAquote:Op maandag 26 januari 2015 22:10 schreef APK het volgende:
Ik vind alles best, als die Hello Kitty-shit van EVA maar niet gepost wordt
Ook hun Dreamliner is erg mooi!quote:Op maandag 26 januari 2015 22:36 schreef blingbling11 het volgende:
Deze vind ik dus om te kwijlen :
[ afbeelding ]
Die was toch op een graafmachine geknald in Taipei?quote:Op maandag 26 januari 2015 21:56 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
De Tropical Megatop van Singapore airlines:
[ afbeelding ]
Nee, dat was 9V-SPKquote:Op dinsdag 27 januari 2015 12:14 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Die was toch op een graafmachine geknald in Taipei?
Geschiedenispost 31 oktober 2014quote:Op dinsdag 27 januari 2015 12:14 schreef Leatherface het volgende:
Die was toch op een graafmachine geknald in Taipei?
quote:9V-SPK 3 dagen voor de crash in Sydney. De 747 had een speciale livery samen met haar zusterschip 9V-SPL ter promotie van hun nieuwe First- en Businessclass.
9V-SPL werd na de crash direct uit de roulatie gehaald en overgespoten in standaard livery.
Het lijkt erop dat N661US bewaard gaat worden in het "Flight Musuem". Dat zal wel het Delta Flight Museum zijn.quote:Op zondag 25 januari 2015 23:59 schreef Iemand91 het volgende:
- 26 januari 1988: Rollout van de eerste Boeing 747-400 in Everett.
Op dezelfde dag is enkele kilometers verderop in Renton de rollout van de eerste Boeing 737-400.
De 747 krijgt de testregistratie N401PW mee vanwege haar Pratt & Whitney PW4056 motoren, later krijgt het de registratie N661US.
Heul mooi. Staat vast goed op een A350quote:Op maandag 26 januari 2015 21:56 schreef Ferry_76 het volgende:
De Zuurstok van de KLM:
[ link | afbeelding ]
De 777x is de opvolger van de huidige 777-serie en dus een stuk groter dan de 787.quote:Op woensdag 28 januari 2015 16:51 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Heul mooi. Staat vast goed op een A350
Ik heb trouwens gelezen dat Boeing bezig is met een 777X serie. Wat is het verschil tussen 777X en 787? Lijken met toch vergelijkbare vliegtuigen?
Flink vooruit geschoven: vrijdag komt de eerste 777-300ER van Singapore Airlines naar Schiphol.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 00:00 schreef Iemand91 het volgende:
We zijn nu al een aantal dagen in 2015 en ik dacht; laat ik eens 2014 samenvatten en kijken wat 2015 ons gaat brengen in de luchtvaart.
Als iemand aanvulling heeft, ik ontvang ze graag in een PM of DM zodat ik ze hier kan bijzetten.
- 2 maart: vanaf vandaag zet Singapore Airlines voor 4 van de 7 vluchten de 777-300ER in, in plaats van de 777-200ER. Vanaf 1 mei wordt de 77W dagelijks ingezet.
Dit betekend dat er vanaf dan ook First Class wordt aangeboden op deze vluchten; hiermee is Singapore naast Emirates en Garuda de enige maatschappij die First Class aanbiedt op vluchten van/naar Amsterdam.
De Dreamliner is de 767 opvolger, de 777(X) is de 747 opvolger bij de meeste maatschappijen.quote:Op woensdag 28 januari 2015 19:26 schreef derLudolf het volgende:
Ik zie het, meer een 757/767 opvolger
Die tips waren ook een optie op de eerste 777, maar geen enkele maatschappij heeft daar gebruik van gemaakt, en die optie is dan ook weer snel komen te vervallen. Best apart dat Boeing het nu toch weer gaat proberen.quote:Op woensdag 28 januari 2015 20:08 schreef inkjet het volgende:
Die folding wingtips zijn bedoeld om niet meer ruimte in te nemen dan een huidige triple nu nodig heeft.
De spanwijdte van de huidige 777-serie is maximaal 64.8 meter.quote:Op woensdag 28 januari 2015 21:03 schreef Ferry_76 het volgende:
Die tips waren ook een optie op de eerste 777, maar geen enkele maatschappij heeft daar gebruik van gemaakt, en die optie is dan ook weer snel komen te vervallen. Best apart dat Boeing het nu toch weer gaat proberen.
Zullen op termijn de viermotorige motoren gaan verdwijnen of de vliegtuigen nog groter?quote:Op woensdag 28 januari 2015 21:02 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
De Dreamliner is de 767 opvolger, de 777(X) is de 747 opvolger bij de meeste maatschappijen.
Tenzij er een radicale andere manier van aandrijving of luchtroutes komen (via de ruimte?) zal de A380 hoogstwaarschijnlijk de laatste 4-motorige vliegtuig zijn.quote:Op woensdag 28 januari 2015 21:35 schreef derLudolf het volgende:
Zullen op termijn de viermotorige motoren gaan verdwijnen of de vliegtuigen nog groter?
quote:Boeing will build a fleet of three aircraft based on the 747-8 to serve as the next Air Force One, Bloomberg reports. The 747-8 is the latest version of the iconic jumbo jet — a design that dates back to the 1960s — with new wings, new engines, and an extended fuselage. The -8 variant has been around since 2005, but has seen limited traction with airlines thanks to rising fuel prices over the last several years, limited interest in ultra-high-capacity long-haul routes, and competition from Airbus' A380.
Replacing some very old planes
The aging fortress in the sky that currently ferries the President of the United States around the world is a Boeing VC-25, a military variant of the 747-200. The 747-200 is a very old plane: the last one was built in 1991, and newer aircraft are far more fuel efficient, technologically advanced, and — frankly — better showcases for American industrial might, which the President would probably want to show off on his travels. Boeing archrival Airbus, a European company, did not submit a bid for the contract based on its enormous A380 double-decker.
The current president won't get to experience the comfort and luxury of the new ride, though: the first one won't be delivered until 2018, and it'll undergo five years of testing before entering full service.
quote:EINDHOVEN - Op de vliegbasis Eindhoven wordt donderdagmiddag een grote antiterreuroefening gehouden met een 'gekaapt' vliegtuig. Een KDC-10 transportvliegtuig van de Luchtmacht, waarin de kaping plaatsvindt, zal boven de basis een aantal rondes vliegen. Voordat het toestel landt, wordt het vliegtuig geëscorteerd door F-16-straaljagers.
De oefening wordt gehouden door de marechaussee, samen met de Koninklijke Luchtmacht en de Nationale Politie. Tijdens de 'kaping' wordt geoefend op meerdere scenario's. De hulpdiensten en de overheid willen zich zo voorbereiden.
Volgens de marechaussee is de oefening “uniek in omvang”. Vorig jaar juni zijn de voorbereidingen al begonnen.
Ook de Veiligheidsregio Brabant Zuid-Oost is bij de oefening betrokken. Die is verantwoordelijk voor de 'crisisbeheersingsplannen' voor de luchthaven. Volgens die plannen heeft de luchthaven de verplichting om het scenario kaping en gijzeling te oefenen.
Het overige luchtverkeer zal van de oefening geen hinder ondervinden.
quote:Op donderdag 29 januari 2015 13:48 schreef Taexon het volgende:
Voor de liefhebbers, Delta laat vanaf eind maart weer dagelijks 2 747's op Schiphol landen
quote:Op donderdag 29 januari 2015 13:48 schreef Taexon het volgende:
Voor de liefhebbers, Delta laat vanaf eind maart weer dagelijks 2 747's op Schiphol landen
Misschien anders deze post even in de OP zetten.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 00:00 schreef Iemand91 het volgende:
We zijn nu al een aantal dagen in 2015 en ik dacht; laat ik eens 2014 samenvatten en kijken wat 2015 ons gaat brengen in de luchtvaart.
Als iemand aanvulling heeft, ik ontvang ze graag in een PM of DM zodat ik ze hier kan bijzetten.
- 28 maart: Delta plant na jaren weer 747's naar Amsterdam. Vanuit Detroit én Atlanta zal elke dag een 747 naar Amsterdam gaan. Hiermee is Delta de enige maatschappij buiten KLM die 747's op Schiphol inzet voor passagiers.
Maak er maar 2 747's vanquote:Op donderdag 29 januari 2015 16:16 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
[..]
Misschien anders deze post even in de OP zetten.
capaciteit?quote:Op donderdag 29 januari 2015 23:09 schreef Tinos85 het volgende:
Vanwaar eigenlijk dat ze met de 747 op Schiphol gaan vliegen?
N147UA bestaat nog steeds; de ruim 35 jaar oude 747SP staat sinds 2001 op Atlantic City Airport in New Jersey:quote:"Interestingly, the 747-SP was probably the best plane to do this in, to this day. No newer airplanes go any faster. Some of the newer planes go a little bit further, like the Boeing 787 could make it in one stop, but it isn't as fast. The 747 was, in my opinion, the best, most outstanding airplane ever built … I loved to fly it. It was like the Rock of Gibraltar and I loved to ride in it better than any airplane flying"
En toch blijft het de allerlelijkste Boeing ooit gebouwd imhoquote:"Interestingly, the 747-SP was probably the best plane to do this in, to this day. No newer airplanes go any faster. Some of the newer planes go a little bit further, like the Boeing 787 could make it in one stop, but it isn't as fast. The 747 was, in my opinion, the best, most outstanding airplane ever built … I loved to fly it. It was like the Rock of Gibraltar and I loved to ride in it better than any airplane flying"
De F-BTSD dus.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 00:00 schreef Iemand91 het volgende:
Willekeurige foto van G-BTSD, gewoon...daarom...
Wat is zo lees: 2 nieuwe rijen komen er bij. Hierdoor komt 1 rij echter precies voor de nooduitgang waardoor stoelen A en F moeten verdwijnen om er toch bij te kunnen. Maakt 10 extra stoelen.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 18:32 schreef inkjet het volgende:
Twaalf stoelen zou 2 rijen zijn, ik vraag me af hoe je tien stoelen extra kwijt kunt?
quote:Op vrijdag 30 januari 2015 19:46 schreef OEM het volgende:
[..]
Wat is zo lees: 2 nieuwe rijen komen er bij. Hierdoor komt 1 rij echter precies voor de nooduitgang waardoor stoelen A en F moeten verdwijnen om er toch bij te kunnen. Maakt 10 extra stoelen.
quote:De ruimte voor deze tien extra stoelen in de 737-700 wordt gecreëerd door het optimaliseren van de galleys voorin de cabine en het terug brengen van het aantal stoelrijen op de grotere European Business Class seatpitch. Daarnaast krijgen de achterste toiletten in het toestel een slimgevormde wand aan de kant van de stoelen waardoor meer ruimte ontstaat in de cabine.
Thanks! Ademloos zitten kijken Alleen ben ik het niet eens met ze dat een autopilot niet kan remmen Zit toch een autobreak switch op?quote:Op zaterdag 31 januari 2015 00:16 schreef nattermann het volgende:
Interessant filmpje. Deze kon ik nog niet.
Heb het filmpje niet gezien, maar wellicht hebben ze het over de speedbrakes die je tijdens de vlucht zelf kunt gebruiken.quote:Op zaterdag 31 januari 2015 04:05 schreef flipsen het volgende:
[..]
Thanks! Ademloos zitten kijken Alleen ben ik het niet eens met ze dat een autopilot niet kan remmen Zit toch een autobreak switch op?
De autobrake is ook geen onderdeel van de auto piloot. Voor de leek is er weinig verschil, maar systeem technisch zijn het twee aparte systemen.quote:Op zaterdag 31 januari 2015 04:05 schreef flipsen het volgende:
[..]
Thanks! Ademloos zitten kijken Alleen ben ik het niet eens met ze dat een autopilot niet kan remmen Zit toch een autobreak switch op?
Die problemen met handbagage heb ik in de afgelopen vluchten eigenlijk overal meegemaakt.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 20:46 schreef inkjet het volgende:
Ah okee, dus de seatpitch blijft gelijk, alleen komen er minder rijen met BC en premium economy. Dan valt het met KLeM nog mee. Behalve voor de bagage dan. Want een volle 73 betekent nu al proppen met de handbagage. "please place smaller items below the seat in front of you'.
Zeker. Logisch, want ruimbagage is steeds vaker extra gaan kosten. Als alle passagiers de grenzen opzoeken van wat ze nog mee de cabine in krijgen wordt het vol. Misschien moeten de maatschappijen toch eens beter gaan controleren.quote:Die problemen met handbagage heb ik in de afgelopen vluchten eigenlijk overal meegemaakt.
Hoe komt het dat hun passagiersaantal zo fors gedaald is de laatste twee jaar? De politieke onrust?quote:Op woensdag 28 januari 2015 21:17 schreef Mylene het volgende:
Bangkok Airport nu op BBC3.
[ afbeelding ]
En dan gaat iedereen weer klagen dat het boarden zo lang gaat duren.quote:Op zaterdag 31 januari 2015 12:12 schreef inkjet het volgende:
[..]
Zeker. Logisch, want ruimbagage is steeds vaker extra gaan kosten. Als alle passagiers de grenzen opzoeken van wat ze nog mee de cabine in krijgen wordt het vol. Misschien moeten de maatschappijen toch eens beter gaan controleren.
Daar komt ook Xiamen Airlines bij.quote:Op woensdag 28 januari 2015 20:39 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Zoals gezegd zullen de vluchten met de -300ER naast de vluchten van Garuda en Emirates de enige maatschappij die First Class op Schiphol vliegt.
quote:Op zaterdag 31 januari 2015 12:23 schreef Leatherface het volgende:
Daar komt ook Xiamen Airlines bij.
Don Mueang (DMK) wordt de laatste jaren meer en meer door LCC's gebruikt. Is een tijdje dichtgeweest, ook door een overstroming, waardoor onder andere Air Asia en Nok een tijdlang op BKK gevlogen hebben. Als die twee verdwijnen zie je dat wel goed terug in de cijfers denk ik.quote:Op zaterdag 31 januari 2015 12:20 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Hoe komt het dat hun passagiersaantal zo fors gedaald is de laatste twee jaar? De politieke onrust?
Meestal wordt de duur van het boarden bepaald door het rommelen met bagage, waardoor het gangpad geblokkeerd wordt.quote:Op zaterdag 31 januari 2015 12:22 schreef The_stranger het volgende:
[..]
En dan gaat iedereen weer klagen dat het boarden zo lang gaat duren.
Op zich wel opvallend dat ze meer premium-heavy naar Amsterdam gaan.quote:Op zondag 1 februari 2015 12:11 schreef Leatherface het volgende:
Ook Singapore Airlines gaat nu premium economy invoeren. Past ook prima in de -300ER's.
Best interessant. Hoe doen ze dat dan? KLM serveert op langere vluchten in de BC bijvoorbeeld full service maaltijden uit, daar heb je wel voorzieningen voor nodig.quote:Op zondag 1 februari 2015 04:06 schreef blingbling11 het volgende:
Die 10 stoelen in de 737-700 zijn onder andere mogelijk gemaakt door een nieuw type kleinere galley
Niet volledig te achterhalen voor mij, maar hier het betreffende stukje uit de Wolkenridder Actueel:quote:Op maandag 2 februari 2015 16:17 schreef inkjet het volgende:
[..]
Best interessant. Hoe doen ze dat dan? KLM serveert op langere vluchten in de BC bijvoorbeeld full service maaltijden uit, daar heb je wel voorzieningen voor nodig.
Iets té willekeurig, want dat is toch echt een Amerikaanse CH-53E Super Stallion.quote:
Het is toch écht een Mil Mi-26quote:Op dinsdag 3 februari 2015 00:06 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
Iets té willekeurig, want dat is toch echt een Amerikaanse CH-53E Super Stallion.
Iemand91 fout verbeterenquote:Op dinsdag 3 februari 2015 00:06 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
Iets té willekeurig, want dat is toch echt een Amerikaanse CH-53E Super Stallion.
Deze lijkt er meer op:
[ afbeelding ]
Ze dachten dat er brand was in de F-pier... bleek niet zo te zijn.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 10:01 schreef KomtTijd... het volgende:
Zag net vanuit de trein een aantal crashtenders rijden richting polderbaan... Gaat er wat gebeuren?
Er is wel degelijk iets aan de hand:quote:Op dinsdag 3 februari 2015 10:24 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Ze dachten dat er brand was in de F-pier... bleek niet zo te zijn.
twitter:LiveFlightTweet twitterde op dinsdag 03-02-2015 om 10:30:08 Foto: KLM 737 [PH-BXI] in het gras naast de Zwanenburgerbaan door gladheid op #Schiphol; geen gewonden. [@NienuzDe] http://t.co/qAFw6upMpd reageer retweet
quote:
Ik had haast met typen (want zo'n post maken kost tijd en 00:00 naderde) en ik had inderdaad een verkeerde afbeelding.quote:
Ah wacht dat had ik niet door. Excuus!quote:Op dinsdag 3 februari 2015 11:54 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
[..]
Ik had haast met typen (want zo'n post maken kost tijd en 00:00 naderde) en ik had inderdaad een verkeerde afbeelding.
Heb 'm nadat Ferry_76 hierop wees direct aangepast.
Ze zijn de brandstof er uit aan het pompen zo te zien?quote:Op dinsdag 3 februari 2015 12:20 schreef Muto het volgende:
http://www.vid.nl/Camera/stream/cam_19
Webcam gericht op het KLM-toestel
www.flightradar24.com kun je proberenquote:Op dinsdag 3 februari 2015 13:08 schreef derLudolf het volgende:
Er vliegt nu net een 2 motorig straalvliegtuig (motoren aan achterzijde) behoorlijk lag over Wageningen. Kan ik ergens vinden wat het was?
YESquote:Op dinsdag 3 februari 2015 14:11 schreef Leatherface het volgende:
Cathay per september dit jaar 4x per week naar Düsseldorf. Interessant wellicht voor veel Nederlanders in de grensstreken.
quote:
PH-BHQ: Vlijtig Liesjequote:Op dinsdag 3 februari 2015 21:19 schreef inkjet het volgende:
De KLM heeft op flight simulators vaak een 'nepregistratie' staan uit de echt gebruikte serie voor dat type. Weet iemand wat er op de nieuwe sim voor de 787 staat?
http://klmflightcrewtraining.com/simulators.phpquote:Op dinsdag 3 februari 2015 21:19 schreef inkjet het volgende:
De KLM heeft op flight simulators vaak een 'nepregistratie' staan uit de echt gebruikte serie voor dat type. Weet iemand wat er op de nieuwe sim voor de 787 staat?
Als je hem zo ziet gaan is het überhaupt een wonder dat daar mensen levend uit gekomen zijn. Denk dat het mazzel is geweest dat ze in het water terecht zijn gekomen...quote:Op woensdag 4 februari 2015 09:06 schreef Thetallguy het volgende:
Ik dacht eerst dat de beelden van hum crash in juli wel erg laat opdoken, maar toen bleek dat ze er dus weer eentje afgeschreven hebben. Wel relatief veel overlevenden als je de eerste berichten leest.
De 4e ATR72 alweer die ze afschrijven met doden... niet best.quote:Op woensdag 4 februari 2015 09:06 schreef Thetallguy het volgende:
Ik dacht eerst dat de beelden van hum crash in juli wel erg laat opdoken, maar toen bleek dat ze er dus weer eentje afgeschreven hebben.
Was ook nog eens behoorlijk nieuw zo te zien.quote:Op woensdag 4 februari 2015 10:41 schreef OEM het volgende:
[..]
De 4e ATR72 alweer die ze afschrijven met doden... niet best.
Net geen jaar oud, inderdaad.quote:Op woensdag 4 februari 2015 12:12 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Was ook nog eens behoorlijk nieuw zo te zien.
Met slecht onderhoud kan alles kapot hè. Ben eens met Air Dolomiti van München naar Triest gevlogen in zo'n kist, was wel een fijne vlucht en goede verzorging aan boordquote:Op woensdag 4 februari 2015 12:12 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Was ook nog eens behoorlijk nieuw zo te zien.
Ziet er uit als een klassieke stall, mogelijk overbeladen en/of te steil opgetrokken om die flats te ontwijken?quote:Op woensdag 4 februari 2015 08:36 schreef OEM het volgende:
Vannacht een TransAsia ATR72 crash in Taipei:
[ afbeelding ]
twitter:airlivenet twitterde op woensdag 04-02-2015 om 14:06:09 UPDATE EMERGENCY #TK10 Los Angeles-Istanbul is descending again more than 4,000ft/min. Track: http://t.co/mzKkQjjfiX http://t.co/M5YEZMZQGW reageer retweet
Motoruitval, naar het schijnt.quote:Op woensdag 4 februari 2015 14:15 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
Ziet er uit als een klassieke stall, mogelijk overbeladen en/of te steil opgetrokken om die flats te ontwijken?
Holy shit, dan ben je ook blij dat je net boven de UK vliegt en niet midden over de Oceaanquote:Op woensdag 4 februari 2015 14:51 schreef Thetallguy het volgende:
Inmiddels al geland in LGW. Rook in de cargohold dus ze wilden wel even snel naar beneden
Gewoon wat lager gaan vliegen, cargodeur open, even luchten en weer doorquote:Op woensdag 4 februari 2015 15:23 schreef flipsen het volgende:
[..]
Holy shit, dan ben je ook blij dat je net boven de UK vliegt en niet midden over de Oceaan
ja want brand gaat uit met extra zuurstofquote:Op woensdag 4 februari 2015 15:27 schreef Karstman het volgende:
[..]
Gewoon wat lager gaan vliegen, cargodeur open, even luchten en weer door
Bij de crash van vlucht 295 van de Suid-Afrikaanse Lugdiens zijn mogelijk de cabinedeuren geopend om (giftige) rook af te voeren. (Zie m'n geschiedenispost van 28 november 2014)quote:Op woensdag 4 februari 2015 15:42 schreef louter_genieten het volgende:
ja want brand gaat uit met extra zuurstof
Da's wel vrij hoog inderdaad, zeker boven Nederland waar BA kisten vaak al beginnen te dalen.quote:Op woensdag 4 februari 2015 20:09 schreef WEST het volgende:
Die BA88 van Chengdu naar London vliegt hoog zeg. 43.000 ft tis de G-ZBJC
is dat normaal dat ze boven de 40.000ft vliegen?
Als ik zo de route zag zaten diep in Rusland al op die hoogte.quote:Op woensdag 4 februari 2015 20:20 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Da's wel vrij hoog inderdaad, zeker boven Nederland waar BA kisten vaak al beginnen te dalen.
Maar hij was natuurlijk bijna bij Londen dus gewicht zal relatief laag zijn; dus vliegt men makkelijk hoger.
Ik zie het. Is hoog inderdaad.quote:Op woensdag 4 februari 2015 20:21 schreef WEST het volgende:
Als ik zo de route zag zaten diep in Rusland al op die hoogte.
Can't say I'm surprised...quote:HANNOVER - Reisconcern TUI heeft plannen om de luchtvaartmaatschappijen binnen de groep samen te voegen. Dat melden verschillende media in Duitsland en het Verenigd Koninkrijk. Uit het Duitse TuiFly, het Britse Thomson Airways, het Scandinavische TuiFly Nordic, het Belgische Jetairfly en het Nederlandse ArkeFly zou dan één luchtvaartmaatschappij met een vloot van 140 vliegtuigen moeten ontstaan.
Als basis voor de geplande samengevoegde airline zou het Britse Thomson Airways moeten dienen. Dat betekent dat ook de thuisbasis van de gefuseerde TUI-maatschappijen in het Verenigd Koninkrijk zou moeten komen. In Hannover, het huidige hoofdkwartier van TUI Airlines, staan als gevolg van de plannen 400 tot 500 banen op de tocht.
De luchtvaartmaatschappijen van TUI werken al nauw samen, en vallen onder de alliantie TUI Airlines. Maar door de verschillende maatschappijen binnen de groep samen te voegen zou een besparing van honderd miljoen euro mogelijk zijn, melden ingewijden aan persbureau Reuters.
Vooralsnog is er niets besloten. En woordvoerder van TUI meldt dat het reisconcern naar verschillende businessmodellen kijkt om de airline-operaties te versterken, maar een besluit daarover kan nog enige tijd in beslag nemen. Een andere bron meldt dat een besluit rond Pasen wordt verwacht.
Geen onderdeel van de fusieplannen is het Franse Corsair International, voorheen bekend als Corsairfly. TUI heeft plannen om de luchtvaartmaatschappij, gespecialiseerd in longhaul-vakantievluchten naar de Franse overzeese gebiedsdelen, te verkopen.
De aarde is een b*tch om in 2D weer te geven.quote:Op donderdag 5 februari 2015 19:08 schreef flipsen het volgende:
Blijf het apart vinden dat een vlucht van Dallas naar Dubai, bijna op dezelfde lengtegraad, via Groenland en IJsland vliegt Ik weet wel dat het de beste/kortste/meest efficiënte route is, maar toch
Dan kijk je in 3Dquote:Op donderdag 5 februari 2015 19:19 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
De aarde is een b*tch om in 2D weer te geven.
Ook als je op een globe kijkt (zo´n oude wereldbol, zijn er nog mensen die er eentje hebben eigenlijk?) blijft het raar hoorquote:Op donderdag 5 februari 2015 19:19 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
De aarde is een b*tch om in 2D weer te geven.
Dat bedoel ik. In werkelijkheid is die route een - nagenoeg - rechte lijn tussen beide steden.quote:Op donderdag 5 februari 2015 19:21 schreef M5 het volgende:
[..]
Dan kijk je in 3D
[ afbeelding ]
De vliegroute is bijna een rechte lijn tussen de steden.
Daarom pakken we de azimuthal equidistant projectie met DFW als center point als 2d kaart Dan is het gewoon een rechte lijn.quote:Op donderdag 5 februari 2015 19:25 schreef Iemand91 het volgende:
Maar op een standaard - 2D kaart - is het dus een flinke boog.
dat snap ik niet.quote:Op donderdag 5 februari 2015 20:51 schreef Me_Wesley het volgende:
En in dezelfde categorie:
De kortste vliegroute tussen twee punten is NIET een constante heading.
Wat is jouw affiniteit met luchtvaart eigenlijk? Beroepsmatig?quote:Op donderdag 5 februari 2015 21:24 schreef OEM het volgende:
[..]
Constante heading is een rhumb line. Uitleg hier
[ afbeelding ]
Als je van Canada naar Rusland moet bijvoorbeeld, dan is de korste route pal over de noordpool heen. Dan moet je dus eerst richting het noorden en dan als je er voorbij bent, richting het zuiden. Je zou ook met een constante koers pal oost of west kunnen gaan vliegen, maar dan vlieg je dus een rondje om de noordpool heen.quote:
Uit de eerste data vanuit de Flight Data Recorder zou zijn gebleken dat de rechtermotor een engine flameout had en dat vervolgens de linkermotor is uitgezet.quote:Op woensdag 4 februari 2015 14:15 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
Ziet er uit als een klassieke stall, mogelijk overbeladen en/of te steil opgetrokken om die flats te ontwijken?
Als dat klopt, dan is dat vrij pijnlijk...quote:Op vrijdag 6 februari 2015 10:01 schreef Thetallguy het volgende:
[..]
Uit de eerste data vanuit de Flight Data Recorder zou zijn gebleken dat de rechtermotor een engine flameout had en dat vervolgens de linkermotor is uitgezet.
SPOILER: Het lijkt er echter wel opOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 9% gewijzigd door Me_Wesley op 06-02-2015 13:20:48 ]'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
Dat, in combinatie met eerdere problemen op de linkermotor waardoor je al in de verkeerde mindset zit.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 14:12 schreef flipsen het volgende:
Dat is wel vaker gebeurd als ik me goed kan herinneren. Overigens kan ik het me daar ook nog wel voorstellen dat je in de stress schiet als je een enginge flameout hebt tijdens take-off, met al die gebouwen daar, en dan in de haast de verkeerde motor uitgooit
Daar wordt je voor betaald en getraind.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 14:12 schreef flipsen het volgende:
Dat is wel vaker gebeurd als ik me goed kan herinneren. Overigens kan ik het me daar ook nog wel voorstellen dat je in de stress schiet als je een enginge flameout hebt tijdens take-off, met al die gebouwen daar, en dan in de haast de verkeerde motor uitgooit
Was van de week nog bij Air crash investigation, een Boeing 737-400 waarvan ook de verkeerde motor werd uitgezet:quote:Op vrijdag 6 februari 2015 14:12 schreef flipsen het volgende:
Dat is wel vaker gebeurd als ik me goed kan herinneren.
Nog een ding wat me te binnen schoot: hebben ze nu op de nieuwe rij 1 geen raam, of alleen schuin achter de stoel?quote:Op zondag 1 februari 2015 04:06 schreef blingbling11 het volgende:
Die 10 stoelen in de 737-700 zijn onder andere mogelijk gemaakt door een nieuw type kleinere galley
Eerder dat jaar was er een open dag bij de Volkswagen fabriek in het Duitse Emden, daar liep iedereen er Duits georganiseerd bij: de productiemedewerkers een VW broek en VW t-shirt, als ze echt vies werden een overall of werkbroek met werkjasje, de team chefs een VW polo, en de baasjes een overhemd met VW logo.quote:This video is a real eye-opener.; I've seen greater enthusiasm from convicts assigned to road gangs. It's shocking to see GM's most expensive production car being assembled by dudes in tank tops and short pants, not to mention tools left adrift on bodywork. I guarantee German auto workers take much more pride in their habits.
Te makkelijk om deze in te koppenquote:
Jammer dat hij als passagiersvliegtuig niet echt rendabel meer is.quote:Op zondag 8 februari 2015 19:37 schreef Ferry_76 het volgende:
Wat is de 747-8 toch een mooi vliegtuig!
Vind het toch apart hoe dat bij de Amerikanen gaat t.o.v. hier. In Europa (EASA wetgeving) is het gewoon verplicht om beschermende kleding te dragen in de hangar, dat wil zeggen een overall o.i.d. Korte broeken zijn verboden.quote:Op zondag 8 februari 2015 16:23 schreef bluemoon23 het volgende:
Het viel mij daar op dat de medewerkers die aan de vliegtuigen werkten er aardig nochalant bijliepen.
Sommige hadden een korte broek aan met een oud T-shirt, een ander weer een hoodie van een of andere band etc, de baasjes die zich belangrijk vonden hadden een overhemd aan
Dat valt mij wel vaker op bij (reportages) in VS fabrieken, kijk maar eens naar die "how it`s made" documentaire`s op Discovery enzo, of bij een reportage van een VS autofabriek.
Kijk maar eens naar de commentaren onder het filmpje over het wel/niet dragen van bedrijfskleding.
[..]
Eerder dat jaar was er een open dag bij de Volkswagen fabriek in het Duitse Emden, daar liep iedereen er Duits georganiseerd bij: de productiemedewerkers een VW broek en VW t-shirt, als ze echt vies werden een overall of werkbroek met werkjasje, de team chefs een VW polo, en de baasjes een overhemd met VW logo.
Was wel een leuk verschil
Volgens mij heeft dat meer te maken met de bescherming die de werkkleding moet bieden etcetera, heeft denk ik niet zo veel te maken met het bedrijf.quote:Op zondag 8 februari 2015 16:23 schreef bluemoon23 het volgende:
Er schiet mij weer een herinnering te binnen nu ik die foto zie van die 747 in de fabriek.
Vorig jaar tijdens vakantie in de VS heb ik een tour gedaan in de Boeing fabriek.
Het viel mij daar op dat de medewerkers die aan de vliegtuigen werkten er aardig nochalant bijliepen.
Sommige hadden een korte broek aan met een oud T-shirt, een ander weer een hoodie van een of andere band etc, de baasjes die zich belangrijk vonden hadden een overhemd aan
Dat valt mij wel vaker op bij (reportages) in VS fabrieken, kijk maar eens naar die "how it`s made" documentaire`s op Discovery enzo, of bij een reportage van een VS autofabriek.
Kijk maar eens naar de commentaren onder het filmpje over het wel/niet dragen van bedrijfskleding.
[..]
Eerder dat jaar was er een open dag bij de Volkswagen fabriek in het Duitse Emden, daar liep iedereen er Duits georganiseerd bij: de productiemedewerkers een VW broek en VW t-shirt, als ze echt vies werden een overall of werkbroek met werkjasje, de team chefs een VW polo, en de baasjes een overhemd met VW logo.
Was wel een leuk verschil
Nee, hier precies zo.quote:Op zondag 8 februari 2015 23:20 schreef nattermann het volgende:
Al zou ik het mogen (werk zelf in de procesindustrie), ik wil mijn eigen kleding niet eens dragen tijdens het werk. Laat die overalls/werkbroeken maar slijten.
KLM gaat dat ding leasen bij Air Lease?quote:
Mwah, denk het.quote:Op maandag 9 februari 2015 00:14 schreef derLudolf het volgende:
Toeval dat zowel de eerste 727, de eerste 747 als de eerste 747-400 op dezelfde dag plaats vinden?
Ze bulken daar niet echt in ruimte geloof ik.quote:In dat museum wat je noemde, is daar ook nog plaats voor een MD11 of niet?
Enigszins aparte zet...quote:Op maandag 9 februari 2015 10:32 schreef Thetallguy het volgende:
Eindhoven krijgt nu echte longhaulvluchten (en niet alleen maar uitwijkers, biz en militair). Arke gaat met de 787 vanaf Eindhoven naar Aruba en Curacao vliegen.
quote:Op maandag 9 februari 2015 11:01 schreef derLudolf het volgende:
KLM gaat dat ding leasen bij Air Lease?
Ik vind er niks mis mee. Ongetwijfeld een goede incentive meegekregen vanuit EIN. Pakketreizigers maakt het niet heel veel uit, daar is de prijs vaak leidend. En vliegen uit 'de regio' vinden veel passagiers ook fijn, je staat lekker snel weer buiten.quote:
Volgens mij zijn de 77Ws allemaal financial. (-200s ook een aantal operational)quote:Op maandag 9 februari 2015 11:09 schreef derLudolf het volgende:
Op welke basis dan? Financial of operational lease, weet je dat toevallig?
727 en 747 waren first flights, de 747-400 was de eerste commerciele vlucht, dus een stuk minder toeval.quote:Op maandag 9 februari 2015 00:14 schreef derLudolf het volgende:
Toeval dat zowel de eerste 727, de eerste 747 als de eerste 747-400 op dezelfde dag plaats vinden?
De gehele -300ER vloot is tot nu toe Financial lease dus ik neem aan deze ook.quote:Op maandag 9 februari 2015 11:09 schreef derLudolf het volgende:
Op welke basis dan? Financial of operational lease, weet je dat toevallig?
Van de -200 6 financial lease en 9 operating lease.quote:Op maandag 9 februari 2015 11:10 schreef Thetallguy het volgende:
Volgens mij zijn de 77Ws allemaal financial. (-200s ook een aantal operational)
Ik zeg ook niet dat er iets mis mee is maar dat het toch wel opvallend is.quote:Op maandag 9 februari 2015 11:10 schreef Thetallguy het volgende:
Ik vind er niks mis mee. Ongetwijfeld een goede incentive meegekregen vanuit EIN. Pakketreizigers maakt het niet heel veel uit, daar is de prijs vaak leidend. En vliegen uit 'de regio' vinden veel passagiers ook fijn, je staat lekker snel weer buiten.
quote:Vanaf Eindhoven Airport kun je straks ook naar Curaçao en Aruba vliegen met Dreamliner
EINDHOVEN - Luchtvaartmaatschappij Arke gaat aan het einde van dit jaar vanaf Eindhoven Airport rechtstreeks vliegen op Curaçao en Aruba. Daarmee krijgt de grootste regionale luchthaven van Nederland voor het eerst een verre intercontinentale bestemming. De verbinding start op zondag 1 november. Arke gaat dan twee keer per week - op woensdag en zondag - op die bestemming vliegen met een Boeing 787 Dreamliner.
Arke en Eindhoven Airport spelen in op de trend dat steeds meer vakantiegangers vanuit hun eigen regio naar hun vakantiebestemming willen vliegen en maken dit nu voor het eerst ook mogelijk voor verre bestemmingen. Voor het eerst zal de Dreamliner vanaf een regionale luchthaven in Nederland vliegen.
Omroep Brabant
De BVN (44549) en de BVP (44555) worden geleased bij ALC. De BVO (35946) is gekocht. Het is onduidelijk of deze in april gaat worden geleverd. Daarnaast worden in 2016 en 2017 nog twee 77W's verwacht van ALC. De registraties hiervan zijn nog niet vrijgegeven, maar BVR en BVS zijn niet in gebruik momenteel (dat zegt niet alles, dat weet ik).quote:Op maandag 9 februari 2015 11:01 schreef derLudolf het volgende:
[..]
KLM gaat dat ding leasen bij Air Lease?
quote:
Welke heb je precies gekocht als ik vragen mag?quote:Op maandag 9 februari 2015 12:04 schreef LintuxCx het volgende:
Ik heb trouwens voor de lol zo'n RTL-SDR/DVB ontvangertje gekocht en aan een altijd-aan computer geknoopt hier. Krijg je gratis een FlightRadar24 acct.
En meteen prijs, want mijn antenne heeft de 7700 squawk (noodgeval) van DL18 (Delta van Detroit naar Heathrow) opgevangen. Gebeurt overigens nog best vaak, en je hoort zelden wat er nou aan de hand was.
Ik voel me wel een beetje zo'n mafketel met een PC2000 scanner nu trouwens.
Uiteindelijk is het niet D-ABYS geworden maar D-ABYU:quote:Op vrijdag 9 januari 2015 00:00 schreef Iemand91 het volgende:
We zijn nu al een aantal dagen in 2015 en ik dacht; laat ik eens 2014 samenvatten en kijken wat 2015 ons gaat brengen in de luchtvaart.
Als iemand aanvulling heeft, ik ontvang ze graag in een PM of DM zodat ik ze hier kan bijzetten.
2015
- 28 februari: Lufhansa zal haar 17e Boeing 747-8i ontvangen.
Ter ere van Lufthansa's 60 jaar bestaan schijnt deze 747-8i D-ABYS een retro livery te krijgen.
Tuurlijk. Ik heb er drie gekocht omdat ik 't sowieso op meer plekken wil gaan doen en dan ook maar drie verschillenden om te zien hoezeer ze verschillen. En inderdaad, in elk geval de bijgeleverde antenne verschilt behoorlijk.quote:Op maandag 9 februari 2015 18:51 schreef blingbling11 het volgende:
[..]
Welke heb je precies gekocht als ik vragen mag?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |