abonnement Unibet Coolblue
  Knikkerking zondag 18 januari 2015 @ 20:31:16 #1
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_148817871
Nummero 3 alweer. Leuk die interesse in het topic ^O^ Dan gaan we vrolijk verder waar we gebleven waren: de bouw van de thuisbioscoop *O*

Die wordt straks voorzien van het nieuwe "Dolby Atmos" geluidssysteem. Het lijkt veel op Dolby Surround 5.1 of 7.1 maar heeft dan nog 4 extra speakers boven het hoofd. Omdat er 2 subwoofers in de kamer komen, heet mijn setup straks 7.2.4 (7 speakers op oor-hoogte, zoals we gewend zijn, 2 suwoofers, en 4 boven-hoofd speakers). Ik heb het nog nooit in levende lijve gehoord, maar het moet fantastisch zijn. Aan de naam zal het niet liggen ;) 8-)



Stand van zaken op dit moment:



Vooraan is het begin van het lagere zitgedeelte te zien. Dit wordt straks 1.90 meter diep, is dus nog wel wat werk... Morgen maar weer eens gas geven!

En om nog even terug te komen op de laatste reacties in het vorige deel:

quote:
0s.gif Op zaterdag 17 januari 2015 22:49 schreef hans1985 het volgende:
Opleiding zegt niet alles he. Jij zit in de informatica en ik ben afgestudeerd als manager/onderzoeker.
Als je er lol aan beleefd leer je 4x zo snel.ik wist niks en ik leer en ik leer elke dag van prof mensen.

Maar denk wel dat je 2 rechterhanden hebt. Vraag mij wel of of je je hobby niet leuker vind dan je baan.
Ik vind mijn hobby inderdaad iets leuker dan m'n baan. Maar zonder baan heb ik geen geld, en programmeren is toch ook wel een van m'n grote hobby's, dus zie het absoluut niet als een straf. 't punt is alleen dat ik daardoor minder tijd heb om lekker te klussen thuis :)

quote:
0s.gif Op zaterdag 17 januari 2015 22:51 schreef Makrolon het volgende:
Dat durf ik niet te zeggen, zou iig iets van roosters voorzien. Heb er verder geen ervaring mee, weet alleen dat t principe van een radiator is dat ie onderlangs lucht aanzuigt en dat die lucht dan door verwarmen opstijgt. Als er geen lucht in komt is er ook niets te verwarmen en zal je t van alleen de stralingswarmte moeten hebben.
Goede tip!
Ik ben hierover gaan nadenken...

quote:
0s.gif Op zaterdag 17 januari 2015 23:26 schreef densmee het volgende:
Ik zou een "tunnel" onder je verhoging door maken.
zodat je aan de voorkant bij de vloer ook een rooster krijgt.
Wederom goede tip ^O^

quote:
0s.gif Op zondag 18 januari 2015 00:30 schreef -Richard- het volgende:
Je zou ook geforceerde ventilatie kunnen toepassen met wat grote ventilatoren. Er zijn wel PC fans van 250 mm maar die worden in Nederland niet tot nauwelijks toegepast (en dito geleverd). Deze zijn laagtoerig met hun 600 rpm. Ik heb ik mijn pc fans van 140mm die draaien 1000 rpm. Doordat ik 6 van deze in mijn pc heb met elk 21 db geluid, is het opzich hoorbaar maar niet overheersend, de gemiddelde tv of geluids installatie overstemt het wel.
Je zou de fans ook kunnen laten regelen op de inlaat temperatuur, des te hoger, des te rustiger kunnen de fans draaien aangezien het verschil tussen in en uitlaat dan lager wordt en veel circulatie dan minder zin heeft.

Maar dat is wel kostbaarder dan een aantal ventilatie gaten, die je het beste vooraan bij het beeld kunt laten aanzuigen.
Wellicht is een idee met 4 of 6 PC fan's van 140mm iets icm een flexibele slang (zo kun je ze dichter bij elkaar zetten en toch gelijkmatig lucht verdelen), om zo lucht flow langs de radiator te forceren (en te verdelen dus), de fans kun je goed ergens in het midden zetten en op die manier geluids armer maken. :)
Er zijn tegenwoordig erg stille fan's verkrijgbaar door continue ontwikkeling op lagers en schoepen vorm, maar des te lager het toerental des te lager de geluidsproductie!

Dit is natuurlijk een optimale, natuurlijke circulatie:
[ afbeelding ]
Ook many thanks _O_

Ik heb aan de hand van jullie tips vanmiddag wat aanpassingen aangebracht aan de constructie:





Via die tunnel op de onderste foto links komt de lucht gemakkelijk (aan de voorkant) bij de radiator. Het was makkelijker c.q. minder werk geweest (had ik maar 1 gat hoeven te maken) als ik de lucht gewoon links van de radiator kon laten inkomen, maar dan werkt zo'n radiator toch niet optimaal.

Op de huidige manier denk ik dat het helemaal goed komt. Al dan niet met actieve luchtstroom, dat moet ik nog uittesten.

Maar dus super bedankt voor jullie tips!! Daar heb ik echt wat aan _O_

quote:
0s.gif Op zondag 18 januari 2015 12:57 schreef Vonkenboer het volgende:
Kan mij wel in denken dat opdwarrelend stof door de luchtstroom van de verwarming nadelig zijn voor je projector die daar boven hangt. Kun je dan niet beter de hele radiator verplaatsen o.i.d. ?
Ook inderdaad iets om over na te denken. Zelf had ik sowieso in gedachte om de verwarmde lucht naar voren af te buigen zodat deze niet richting de projector gaat.

[ Bericht 2% gewijzigd door Atmoz op 18-01-2015 20:40:33 ]
  zondag 18 januari 2015 @ 20:51:17 #2
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_148819071
Ik kom graag een keer Bambi kijken. :7
pi_148820357
Netjes opgelost zo!

Waarom heet t dolby atmos? En niet atmoz? :p enne hoe doe je dat met de aansturing van de 4 boven speakers? Ik bedoel, er zijn geen films die dat ondersteunen lijkt me?
  Moderator zondag 18 januari 2015 @ 21:23:41 #4
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_148820964
Wat voor stoelen komen er eigenlijk? "Echte" bioscoop stoelen?

[ Bericht 2% gewijzigd door derLudolf op 18-01-2015 22:24:47 ]
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_148823182
quote:
0s.gif Op zondag 18 januari 2015 21:13 schreef Makrolon het volgende:
Waarom heet t dolby atmos? En niet atmoz? :p enne hoe doe je dat met de aansturing van de 4 boven speakers? Ik bedoel, er zijn geen films die dat ondersteunen lijkt me?
Dat moet je aan de mensen van Dolby vragen ;) http://www.dolby.com/us/en/technologies/dolby-atmos.html

@Atmoz: heb je een receiver die het ondersteunt dan?

Je HT ruimte gaat super worden denk ik zo!
  Knikkerking zondag 18 januari 2015 @ 22:27:08 #6
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_148823508
quote:
0s.gif Op zondag 18 januari 2015 20:51 schreef Boca_Raton het volgende:
Ik kom graag een keer Bambi kijken. :7
Dat mag :)

quote:
0s.gif Op zondag 18 januari 2015 21:13 schreef Makrolon het volgende:
Netjes opgelost zo!
Ja hoop dat het een beetje gaat werken ^O^ Een beetje is genoeg, de projector en andere apparatuur geven ook redelijk wat warmte af. Net zoals de mensen wat er zitten... En bovendien is m'n huis zeer goed geïsoleerd, dus moet sowieso goed komen. Maar ondanks dat: beter maar ook goed opgelost met die verwarming (dankzij jou tip ;))

quote:
Waarom heet t dolby atmos? En niet atmoz? :p
>:)

quote:
enne hoe doe je dat met de aansturing van de 4 boven speakers? Ik bedoel, er zijn geen films die dat ondersteunen lijkt me?
Jawel (een paar al). Die komen er (langzamerhand) aan. Net zoals 4K er aan komt. Alles heeft zijn tijd nodig, maar ik wil het wel al hebben. Er is verder ook genoeg demo materiaal, dus daar teer ik de komende maanden wel even op :7

quote:
0s.gif Op zondag 18 januari 2015 21:23 schreef derLudolf het volgende:
Wat voor stoelen komen er eigenlijk? "Echte" bioscoop stoelen?
Nee, ik wil er graag relaxte banken plaatsen. Ga morgenvroeg al even op pad om alvast wat te bekijken. Ik heb in mijn studententijd van die bioscoopstoelen gehad, maar vind dat niet "gezellig" genoeg. Wil de ruimte namelijk ook om te relaxen (voor en na het stappen bijvoorbeeld) gebruiken. Dan wil ik absoluut niet dat "officiële" zitplaats gedoe bestempelen, maar gewoon lekker relax, losjes... je weet wel...

quote:
1s.gif Op zondag 18 januari 2015 22:18 schreef RB42 het volgende:

Dat moet je aan de mensen van Dolby vragen ;) http://www.dolby.com/us/en/technologies/dolby-atmos.html

@Atmoz: heb je een receiver die het ondersteunt dan?
Nee, nog niet. Maar die koop ik zodra de ruimte er "klaar" voor is. Nog even wat doorwerken dus...

quote:
Je HT ruimte gaat super worden denk ik zo!
Thanks, ik denk c.q. hoop het ook *O*
pi_148824582
:') ik dacht dat je het zelf had bedacht. :p
  Knikkerking zondag 18 januari 2015 @ 23:11:45 #8
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_148825248
quote:
0s.gif Op zondag 18 januari 2015 22:55 schreef Makrolon het volgende:
:') ik dacht dat je het zelf had bedacht. :p
Ahhhh, hihi :D :D

Wel leuk dat je dat dacht :P

Ik heb (zeker 8 jaar geleden ofzo) al eens over zoiets nagedacht, maar dan niet met fysieke speakers boven je, maar met geluidseffecten en andere "4D beleving" snufjes zoals water, geur, trilling, licht, wind, vuur, etc... (Kunt het zo gek maken als je wilt natuurlijk).

Heb zelfs toen der tijd mijn Blu-ray speler aan een Arduino gekoppeld om vervolgens al dit soort dingen aan te sturen op exact het juiste moment in de film. (De Arduino wist op de mSec nauwkeurig de positie van de film). Erg leuk om mee bezig te zijn, maar ook errrrg veel werk. Wilde toen een community opzetten om samen met mensen alle films "om te zetten" naar dat nieuwe "Atmoz Theater System" zodat iedereen wat dat systeem had zonder al te veel moeite ervan kon genieten. Maarja, dromen he... Is er nooit van gekomen, behalve in mijn eigen HT.

In mijn nieuwe HT wil ik hier ook weer iets mee gaan doen. Weet alleen nog niet precies wat, dus daarom maar genoeg loze leidingen trekken zodat alles later nog mogelijk is ;)
  Moderator zondag 18 januari 2015 @ 23:13:33 #9
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_148825339
Zijn alle (nieuwe) films wel met Dolby Atmos beschikbaar? Of regelt de versterker dat? Volgens mij kan ik op de versterker kiezen tussen dolby surround en dts. (Vanaf de dvd, 5.1 geen film liefhebber dus :') )
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Knikkerking maandag 19 januari 2015 @ 07:56:51 #10
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_148830567
quote:
0s.gif Op zondag 18 januari 2015 23:13 schreef derLudolf het volgende:
Zijn alle (nieuwe) films wel met Dolby Atmos beschikbaar?
Nee, nog (lang) niet allemaal, maar het worden er wel steeds meer.

quote:
Of regelt de versterker dat?
Je, die regelt dat. Maar dan moet er wel een Dolby Atmos datastream aanwezig zijn in de bron. Amders weet hij niet wat hij ermee moet doen. Maargoed, ook 5.1 en/of 7.1 kan ik met deze setup draaien (die "1" veranderd dan wel in een "2" :)

quote:
Volgens mij kan ik op de versterker kiezen tussen dolby surround en dts. (Vanaf de dvd, 5.1 geen film liefhebber dus :') )
Ieder zijn ding/toch?! Ik ben een ontzettende beeld en audio fanaat, dus af en toe een goede film vind ik wel cool 8-)
  maandag 19 januari 2015 @ 09:06:47 #11
399214 Knutsel-Smurf
Met een hamer past alles!!
pi_148831226
Het is wel ontzettend gaaf wat je maakt!! Gisteren de smurfin proberen te overtuigen dat een HT wel een erg leuke bestemming is voor de zolder. Niet gelukt..

Kreeg als antwoord: als het huis straks bewoonbaar is wilde je toch 1 of 2 motoren erbij om te verbouwen? Waar laat je dan die onderdelen? Het is het 1 of het ander...

* Knutsel-Smurf heeft toen wijselijk stil gehouden en het opgevat als een toestemming tot extra motoren in huis :+

Geniet wel extra mee van jou bouwwerken ;)

Maar ben je niet bang dat die holle ruimtes onder je vloer gaan resoneren / effect hebben op je geluid? Of ga je ze nog vullen/aanpakken?
Iff you can't fix it with a hammer, It's an electrical problem.
Op woensdag 30 juli 2014 17:52 schreef koffielepel het volgende:
De beste leerschool is als je de poep uit de ventilator moet krabben.
  Moderator maandag 19 januari 2015 @ 09:06:47 #12
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_148831227
quote:
1s.gif Op maandag 19 januari 2015 07:56 schreef Atmoz het volgende:

[..]

Nee, nog (lang) niet allemaal, maar het worden er wel steeds meer.

Ik had even gelezen wat het precies was, maar klinkt wel cool, wekeyn met objecten ipv kanalen. Dat is wat ik er van begrijp tenminste, de helikopter staat niet meer als een trilling op 5 of 7 kanalen maar als het bestand 'helikopter' opgeslagen. De locatie van alle speakers moet je dan ook nauwkeurig instellen denk ik?

Heb zelf ook nog even een vraag die jij denk ik zo kunt beantwoorden:
de HD ontvanger heb ik met toslink naar de versterker verbonden, zodat ik 5.1 geluid heb als er een film op TV is. Echter kan ik hiervan geen gebruik maken als ik via de laptop een film afspeel. Ik sluit de laptop dan aan met zo'n tulpkabel op de versterker, dus heb alleen stereo. Voor de laptop zou ik ook graag een digitaal/5.1 audio signaal willen.

Hou ik 5.1 signaal als ik toslink uitgang van de TV aansluit op de versterker? De audio gaat dan dus eerst via een HDMI kabel van de ontvanger/laptop naar de tv
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Knikkerking maandag 19 januari 2015 @ 12:37:03 #13
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_148836265
quote:
0s.gif Op maandag 19 januari 2015 09:06 schreef Knutsel-Smurf het volgende:
Het is wel ontzettend gaaf wat je maakt!! Gisteren de smurfin proberen te overtuigen dat een HT wel een erg leuke bestemming is voor de zolder. Niet gelukt..

Kreeg als antwoord: als het huis straks bewoonbaar is wilde je toch 1 of 2 motoren erbij om te verbouwen? Waar laat je dan die onderdelen? Het is het 1 of het ander...

* Knutsel-Smurf heeft toen wijselijk stil gehouden en het opgevat als een toestemming tot extra motoren in huis :+

Haha, tja het is inderdaad keuzes maken. Moet ik ook hier. Zou heel graag nog een hobbykamer erbij hebben hier, maar past helaas niet. En dat terwijl ik 5 slaapkamers ter beschikking heb... Echt erg eigenlijk. Het grove/zware hobbywerk kom ik straks in de garage aan het doen.


quote:
Geniet wel extra mee van jou bouwwerken ;)
Thanks! Leuk om te lezen :)

quote:
Maar ben je niet bang dat die holle ruimtes onder je vloer gaan resoneren / effect hebben op je geluid? Of ga je ze nog vullen/aanpakken?
Jazeker, daar ben ik bang voor. Ik zit namelijk zelf ook met die vraag... Zou het gaan resoneren denk je? Ook als alles super stevig aan elkaar zit, en er vloerbedekking op ligt met daarop weer banken? Had ook al gedacht om zand in die vakken te storten, maar dat word heel zwaar he...

Of misschien opvullen met rockwool, zou dat helpen?

quote:
1s.gif Op maandag 19 januari 2015 09:06 schreef derLudolf het volgende:

Ik had even gelezen wat het precies was, maar klinkt wel cool, wekeyn met objecten ipv kanalen. Dat is wat ik er van begrijp tenminste, de helikopter staat niet meer als een trilling op 5 of 7 kanalen maar als het bestand 'helikopter' opgeslagen.
Klopt precies. Werkt met objecten in tegenstelling tot kanalen wat tot heden gebruikt is. Veel nauwkeuriger en makkelijker te plaatsen allemaal. Het plaatsen van de speakers daarentegen komt wel weer vrij nauwkeurig. Maar ook daar is wat voor bedacht met al die meet microfoons en computergestuurde room EQ's.

quote:
De locatie van alle speakers moet je dan ook nauwkeurig instellen denk ik?
De Dolby Atmos controller (in mijn geval tevens versterker) "weet" precies waar in de ruimte de speakers hangen. Aan de hand daarvan berekend hij steeds de (3D) positie van het geluidseffect. Hoe meer speakers in de ruimte, hoe hoger de (ik noem het maar even "resolutie" van de plaatsing) / precieze.

quote:
Heb zelf ook nog even een vraag die jij denk ik zo kunt beantwoorden:
de HD ontvanger heb ik met toslink naar de versterker verbonden, zodat ik 5.1 geluid heb als er een film op TV is. Echter kan ik hiervan geen gebruik maken als ik via de laptop een film afspeel. Ik sluit de laptop dan aan met zo'n tulpkabel op de versterker, dus heb alleen stereo. Voor de laptop zou ik ook graag een digitaal/5.1 audio signaal willen.

Hou ik 5.1 signaal als ik toslink uitgang van de TV aansluit op de versterker? De audio gaat dan dus eerst via een HDMI kabel van de ontvanger/laptop naar de tv
Das een goeie vraag. Lastig om te zeggen zonder merk/type van de gebruikte apparaten. Maar als ik het goed begrijp wil je:

Laptop - HDMI - TV - toslink - versterker?

Dan moet je TV al de mogelijkheid hebben om het meerkanaals geluid van HDMI om te zetten naar toslink. Ik zou niet durven zeggen of die dat ook doet/kan.

Maar waarom doe je het niet zoals "het hoort"? Dus laptop - HDMI - versterker - HDMI - TV
  Knikkerking dinsdag 20 januari 2015 @ 09:58:08 #14
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_148866716
Gisteravond nog wat extra hout gaan halen:



Alles uiteindelijk in de auto gekregen, een beetje met hang en vliegwerk. Ik moest achterin op de platen vast te houden >:)



En meteen erna weer verder.
Fijn zo'n slagschroevendraaier, daar schiet je écht mee op :7



Heb tevens een kleine wijziging bedacht voor het laagste gedeelte. Dat wil ik graag aan de zijkant (tegenover de deur) laten doorlopen tot het podium vooraan. Ziet er mijns inziens net wat dynamischer uit. Het is al zo'n recht-toe-recht-aan ruimte, dus hier en daar wat "extra" hoeken/etc mag wel ^O^

Verder gisteren alvast gekeken naar 2 bankstellen voor erin.
Worden (zeer waarschijnlijk) 2 van deze: (wel andere kleur)



1 van 2.82m breed, en 1 van 2.44m breed met daaraan nog een poef om er een "longchair" van te maken.

Zijn 2 stalen onderweg. Antraciet en Onyx. Die laatste was volgens de leverancier érg mooi. Net iets donkerder dan antraciet, dus ideaal voor in deze ruimte.

Maar het begint dus op te schieten *O*

Zometeen komt een vriend helpen, dan gaan we weer knallen.

To be continued!
  Moderator dinsdag 20 januari 2015 @ 11:21:51 #15
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_148868648
Gaat hard zo! Ben je zomaar vrij of neem je vrij? Dan wordt het wel een heel duur kamertje ;)

[ Bericht 21% gewijzigd door derLudolf op 20-01-2015 11:37:33 ]
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Knikkerking dinsdag 20 januari 2015 @ 11:40:27 #16
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_148869155
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 januari 2015 11:21 schreef derLudolf het volgende:
Gaat hard zo! Ben je zomaar vrij of neem je vrij? Dan wordt het wel een heel duur kamertje ;)
Lol

Heb 2 dagen vrij genomen.
Men moet ook eens de tijd voor z'n eigen nemen he :P
  Moderator dinsdag 20 januari 2015 @ 11:43:06 #17
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_148869221
Zeker zeker, en als je zegt dat dit therapeutisch knutselen is wel de zorgverzekeraar vast ook mee betalen :+
Kranplätze müssen verdichtet sein
  dinsdag 20 januari 2015 @ 12:03:46 #18
399214 Knutsel-Smurf
Met een hamer past alles!!
pi_148869697
Ziet er steeds beter uit. Maar aan de ene kant is dat mdf al zwaar en "dood" van zichzelf. Ik zou een testje maken in "atmoz-stijl"

1 vullen met steenwol
1 beplakken met een paar plaatjes bitumen/dynamat
1 met een zandzak erin

En dan met een subwoofer op meerder plekken met een arduino de trillingen meten op een paar punten.

Gemiddeld 30cm zand gaan storten over de hele kamer lijkt me inderdaad teveel van het goede.
Iff you can't fix it with a hammer, It's an electrical problem.
Op woensdag 30 juli 2014 17:52 schreef koffielepel het volgende:
De beste leerschool is als je de poep uit de ventilator moet krabben.
pi_148871836
Ik lees ook met veel interesse mee. Wat in mijn ogen die ruimte echt af zou maken, zou een volledig custom bekleding zijn zonder harde vloeren of uitstekende delen. Dus een dikke laag schuimrubber oid op de vloer, en dan heel veel kussens en een paar stevige zitzakken :7

pi_148871945
quote:
10s.gif Op dinsdag 20 januari 2015 13:10 schreef Daantke het volgende:
Ik lees ook met veel interesse mee. Wat in mijn ogen die ruimte echt af zou maken, zou een volledig custom bekleding zijn zonder harde vloeren of uitstekende delen. Dus een dikke laag schuimrubber oid op de vloer, en dan heel veel kussens en een paar stevige zitzakken :7

[ afbeelding ]
Heb ik ook ooit eens over zitten denken, maar dat gaat een flinke stofboel worden, moeilijk schoon te maken.
Uitvinder van de biersmiley.
  dinsdag 20 januari 2015 @ 15:55:05 #21
388071 funky_fart
What do I smell here?
pi_148876817
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 januari 2015 09:58 schreef Atmoz het volgende:
[...]

Verder gisteren alvast gekeken naar 2 bankstellen voor erin.
Worden (zeer waarschijnlijk) 2 van deze: (wel andere kleur)

[ afbeelding ]

1 van 2.82m breed, en 1 van 2.44m breed met daaraan nog een poef om er een "longchair" van te maken.

Leuke bank, maar écht Atmoz stylee wordt het natuurlijk pas met onder elk zitvlak een throne thumper cq buttkicker erin. Aangesloten op je HT voel je dan nog een heel nieuwe dimensie ^O^

[mobiel doet moeilijk, plaatje cq linkje volgt straks]

Ik had in mijn studententijd zoiets zelf provisorisch gefabriceerd, en dat werkte fantastisch. _O_
  Knikkerking dinsdag 20 januari 2015 @ 16:47:05 #22
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_148878601
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 januari 2015 11:43 schreef derLudolf het volgende:
Zeker zeker, en als je zegt dat dit therapeutisch knutselen is wel de zorgverzekeraar vast ook mee betalen :+
Whaha ^O^
Maar ik kan het me serieus goed voorstellen dat ze dit zo zouden zien. Lekker bezig zijn werkt toch ook goed tegen vrijwel alles?! :Y

quote:
0s.gif Op dinsdag 20 januari 2015 12:03 schreef Knutsel-Smurf het volgende:
Ziet er steeds beter uit. Maar aan de ene kant is dat mdf al zwaar en "dood" van zichzelf. Ik zou een testje maken in "atmoz-stijl"
8-)

quote:
1 vullen met steenwol
1 beplakken met een paar plaatjes bitumen/dynamat
1 met een zandzak erin

En dan met een subwoofer op meerder plekken met een arduino de trillingen meten op een paar punten.

Haha vet. Was ongeveer ook de bedoeling om het straks ook zo te gaan doen. Althans dat met de Arduino, steenwol en zand. Maar ik denk trouwens dat ik dat zand maar achterwege laat. Wordt veel te zwaar! (ookal werkt het, dan gaat het nog niet!)

quote:
Gemiddeld 30cm zand gaan storten over de hele kamer lijkt me inderdaad teveel van het goede.
Precies dit dus.

quote:
10s.gif Op dinsdag 20 januari 2015 13:10 schreef Daantke het volgende:
Ik lees ook met veel interesse mee.
^O^ :)

quote:
Wat in mijn ogen die ruimte echt af zou maken, zou een volledig custom bekleding zijn zonder harde vloeren of uitstekende delen. Dus een dikke laag schuimrubber oid op de vloer, en dan heel veel kussens en een paar stevige zitzakken :7
Dit soort ideeën hebben (vooral enkele jaren geleden) HEEL vaak door m'n hoofd gespookt. En ik ben er eerlijk gezegd ook nog niet helemaal "vanaf" O-) maar wilde deze kamer toch redelijk "serieus" maken. Wel met goede relaxe sfeer en alles, maar niet té zoals met allemaal kussens enzo. Al vind ik het idee zeker heel vet, en voel ik precies de "warmte" etc O-) ... van het geheel :9~ *;

quote:
Toevallig! Deze kamer/foto ben ik gisteren tijdens een zoektocht op Google ook al tegen gekomen. Al dat wit komt de beeldkwaliteit niet echt ten goede, maargoed, met al die kussens en dames op de vloer heb je betere dingen te doen dan naar extreem goed beeld kijken })

quote:
0s.gif Op dinsdag 20 januari 2015 13:13 schreef dimmak het volgende:

Heb ik ook ooit eens over zitten denken, maar dat gaat een flinke stofboel worden, moeilijk schoon te maken.
Boeit niet zo heel veel. De fun gaat voor. Heerlijk na het stappen op die kussens chille :7

quote:
1s.gif Op dinsdag 20 januari 2015 15:55 schreef funky_fart het volgende:

Leuke bank
Thanks!

quote:
maar écht Atmoz stylee wordt het natuurlijk pas met onder elk zitvlak een throne thumper cq buttkicker erin. Aangesloten op je HT voel je dan nog een heel nieuwe dimensie ^O^
;) O-)

quote:
[mobiel doet moeilijk, plaatje cq linkje volgt straks]
Doe geen moeite, ik ben net naar onderen gelopen ff foto maken...



6 stuks originele Aura's 8-)

Gaat lekker knallen straks!

quote:
Ik had in mijn studententijd zoiets zelf provisorisch gefabriceerd, en dat werkte fantastisch. _O_
Mooi spul idd ^O^
  dinsdag 20 januari 2015 @ 16:53:16 #23
399214 Knutsel-Smurf
Met een hamer past alles!!
pi_148878795
God wat ben ik blij dat ik niet jou buurman ben ;)

Of juist niet,.. Buurman met veel en gaaf gereedschap :D
Iff you can't fix it with a hammer, It's an electrical problem.
Op woensdag 30 juli 2014 17:52 schreef koffielepel het volgende:
De beste leerschool is als je de poep uit de ventilator moet krabben.
pi_148879437
Doe mij maar wel zo'n buurman :D hoef ik niet meer naar bioscopen met nooduitgangbordjes onder het scherm en die daarnaast ook nog eens geen popcorn serveren (en ook niet willen dat je het zelf meeneemt.) ;( .

De volgende Film-Fok!premiere bij jouw thuis Atmoz?

*ietwat jaloers is*
  Knikkerking dinsdag 20 januari 2015 @ 17:13:44 #25
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_148879615
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 januari 2015 16:53 schreef Knutsel-Smurf het volgende:
God wat ben ik blij dat ik niet jou buurman ben ;)
Zo erg is het écht niet...
Ze horen 0 komma 0. Zijn al vaker gaan luisteren tijdens feestjes. Dan staat de muziek soms zo asociaal hard dat je denkt "nu moeten ze het toch horen, kan gewoon niet anders" Kom je daar aan... hoor je echt super zacht ergens in de verte 'bong bong bong" maar TOTAAL niet storend. De tv zetten ze dan tijdelijk even op mute, anders hoor je "de overlast" al helemaal niet meer.

én ze zijn super relaxed. Ze komen vaker zelf langs om mee te feesten/zuipen. En vragen dan steeds "heb je geen last van ons?" (hebben ze schijnbaar ook vaak de muziek hard aan staan...) Hoor ik niets van. Echt zo f*cking relax is dat, huis is gewoon mega goed geïsoleerd. Thank god, want het kan ook anders he... (erg vervelend met mijn hobby's dan O-))

quote:
Of juist niet,.. Buurman met veel en gaaf gereedschap :D
Lol, en ze kunnen straks fijn filmpjes komen meekijken. Als ze iedere keer zo'n 1.5L fles speciaalbier meenemen vind ik het zéker goed :7

quote:
0s.gif Op dinsdag 20 januari 2015 17:10 schreef Candaasje het volgende:
Doe mij maar wel zo'n buurman :D hoef ik niet meer naar bioscopen met nooduitgangbordjes onder het scherm en die daarnaast ook nog eens geen popcorn serveren (en ook niet willen dat je het zelf meeneemt.) ;( .

De volgende Film-Fok!premiere bij jouw thuis Atmoz?

*ietwat jaloers is*
Ik vind het serieus een goed idee. Lijkt me best gezellig met wat Fokkers hier te hangen en filmpjes te loeren ^O^
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')