abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 17 januari 2015 @ 20:38:35 #1
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_148786290

Dit topic is bedoeld voor gitaarspelend FOK!
Elke gitarist is welkom! Het maakt niet uit of je akoestisch of elektrisch speelt, jazz of metal, snel of langzaam. Samples zijn erg welkom, het is leuk om elkaar te beluisteren. Respecteer elkaars smaak en mening!

Rock on!

De vaste klanten?
drib.gifFok!%20%5B%5D.jpgHolland60.jpg21n3woz.gifrsz_cheshire_cat.jpgth_pluis.jpgAresbewerkt.JPG
5zmfxc.gifJuck.gif29fcpr4.jpg.pngimgs50.jpgmetalfreak.jpg2cygxsw.gif--H-I-M--.jpg
miya.jpgbartpower.giftn_P10100271.JPGJorikjet.gifgitaar.jpgsquier.jpggSXpR.gif
9Btog.giffokicon.gificon.JPGguitarjjsept2010.gifmosss.jpg1.jpgmoosestil.jpg
ui.jpg2e167hx.gifgrolsch.jpg

Mascotte?
MustachoNijn.gif

Gitaarmerken?
BC Rich | Bo~El | Dean Guitars | Epiphone | ESP | Fender | Gibson | Gretsch | Hofner | Ibanez | Jackson | Line 6 | Martin & Co | Music Man | Parker | PRS | Squier | Taylor

Versterkers?
Fender | Laney | Line6 | Marshall | Mesa Boogie | Peavey | Randall | Vox

Effecten?
Boss | Dunlop | Electro-Harmonix | Digitech | Line 6 | Zoom

Tabs?
Mxtabs | OLGA | Guitar Tabs | Tabsrus | Ultimate Guitar | All Guitar Tabs | My Songbook | Powertabs | Guitar Tab Universe | Songsterr

Winkels?
Gitaarwinkel.nl | Feedback | Groove Factory | Dirk Witte | Haar Guitars | Kees Dee | Musik Produktiv | Lord of the Strings | Guitar Center in Wierden | Thomann | Guitarbox | Speelonk Music Store | Gooise Gitaren

Overige?
Gitaar.net | Gitaarnet.nl | Harmony Central | Cyberfret | Maak je eigen gitaar | Het afstellen van je gitaar | Gear Acquisition Syndrome (GAS) | Nog wat linkjes naar video's

De OP staat hier



:)
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
  zaterdag 17 januari 2015 @ 20:40:48 #2
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_148786347
Zo, jullie waren zeker allemaal bang een nieuw deel te openen?

Ik ben nog steeds op zoek naar een nieuwe amp. Vox AC15 staat vrij hoog op mijn lijstje, maar ben bang dat ik hem toch te ver open moet draaien om het goede geluid te krijgen met als gevolg dat ik alsnog 200 euro aan een attenuator moet besteden.

Twijfel nu heel erg over de Orange Crush Pro CR120H. Nieuw 355 euro, ik heb een Orange 2x12 cab dus dat is geen issue. Probleem is, kan hem nergens proberen, geen van de zaken in Utrecht heeft hem op voorraad en ik kan hem alleen bij Dirk Witte bestellen maar dan zit ik vast aan de koop. Als hij tegenvalt, hoeveel denken jullie dat je ervoor kan vangen? 250 euro ofzo denk ik toch wel... dan maak ik 100 euro verlies..
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
  zaterdag 17 januari 2015 @ 20:42:39 #3
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_148786404
Oh en verder ga ik een pedaltrain bouwen. Welke voeding gebruiken jullie? Ik heb nu eigenlijk alleen een TS-2 tuner en een EHX Holy Grail. Wil nog hebben een Fulltone OCD en een Big Muff. En ik heb nog een oude Small Clone, maar die heeft sowieso een andere polariteit. Daarnaast nog een keer kijken naar een Line 6 delay... denk aan de DL-6, maar twijfel nog.

Iemand nog suggesties? Muziekstijl is punk/emo/poppunk, alles met veel melodie en mooie rustige intermezzo's/.
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
  FOK!fotograaf zaterdag 17 januari 2015 @ 23:09:20 #4
842 Zorro
Z
pi_148792187
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 januari 2015 20:40 schreef maniack28 het volgende:
Zo, jullie waren zeker allemaal bang een nieuw deel te openen?

Ik ben nog steeds op zoek naar een nieuwe amp. Vox AC15 staat vrij hoog op mijn lijstje, maar ben bang dat ik hem toch te ver open moet draaien om het goede geluid te krijgen met als gevolg dat ik alsnog 200 euro aan een attenuator moet besteden.

Twijfel nu heel erg over de Orange Crush Pro CR120H. Nieuw 355 euro, ik heb een Orange 2x12 cab dus dat is geen issue. Probleem is, kan hem nergens proberen, geen van de zaken in Utrecht heeft hem op voorraad en ik kan hem alleen bij Dirk Witte bestellen maar dan zit ik vast aan de koop. Als hij tegenvalt, hoeveel denken jullie dat je ervoor kan vangen? 250 euro ofzo denk ik toch wel... dan maak ik 100 euro verlies..
Bestellen bij Bax? 60 dagen nietgoedgeldterugalles
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
  zaterdag 17 januari 2015 @ 23:09:38 #5
151527 KaMo
Boem, zei de bas
pi_148792200
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 januari 2015 20:40 schreef maniack28 het volgende:
Zo, jullie waren zeker allemaal bang een nieuw deel te openen?

Ik ben nog steeds op zoek naar een nieuwe amp. Vox AC15 staat vrij hoog op mijn lijstje, maar ben bang dat ik hem toch te ver open moet draaien om het goede geluid te krijgen met als gevolg dat ik alsnog 200 euro aan een attenuator moet besteden.

Twijfel nu heel erg over de Orange Crush Pro CR120H. Nieuw 355 euro, ik heb een Orange 2x12 cab dus dat is geen issue. Probleem is, kan hem nergens proberen, geen van de zaken in Utrecht heeft hem op voorraad en ik kan hem alleen bij Dirk Witte bestellen maar dan zit ik vast aan de koop. Als hij tegenvalt, hoeveel denken jullie dat je ervoor kan vangen? 250 euro ofzo denk ik toch wel... dan maak ik 100 euro verlies..
Heeft Dirk Witte geen money back garantie? Anders bij de duitsers een proberen? Bij Thomann krijg je volgens mij sowieso 30 dagen bedenktijd :)

Qua power voor mijn pedaaltjes gebruik ik vooralsnog nogsteeds een simpele onespot adapter met daisy chain, gaat prima.
  zaterdag 17 januari 2015 @ 23:13:25 #6
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_148792324
Hmmm... Ik weet het gewoon niet..
quote:
10s.gif Op zaterdag 17 januari 2015 23:09 schreef KaMo het volgende:

[..]

Heeft Dirk Witte geen money back garantie? Anders bij de duitsers een proberen? Bij Thomann krijg je volgens mij sowieso 30 dagen bedenktijd :)

Qua power voor mijn pedaaltjes gebruik ik vooralsnog nogsteeds een simpele onespot adapter met daisy chain, gaat prima.
Hmmm.. nee volgens mij niet. Ik zal eens uitzoeken hoe dat met terugsturen zit.

Ik wil een dik pedalboard gaan bouwen, dus betwijfel of een adapter genoeg is. Maar goed, eerst maar eens pedaaltjes kopen, ik heb nu een daisy chain liggen met 4 aansluitingen dus :)

//zit nu weer te geilen op die Vox. Kan niet kiezen tussen een versterker die hard gaat en een versterker die clean echt fucking awesome briljant is. Mijn Peavey gaat me maandagavond verlaten :P
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
pi_148803345
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 januari 2015 23:13 schreef maniack28 het volgende:
Hmmm... Ik weet het gewoon niet..

[..]

Hmmm.. nee volgens mij niet. Ik zal eens uitzoeken hoe dat met terugsturen zit.

Ik wil een dik pedalboard gaan bouwen, dus betwijfel of een adapter genoeg is. Maar goed, eerst maar eens pedaaltjes kopen, ik heb nu een daisy chain liggen met 4 aansluitingen dus :)

//zit nu weer te geilen op die Vox. Kan niet kiezen tussen een versterker die hard gaat en een versterker die clean echt fucking awesome briljant is. Mijn Peavey gaat me maandagavond verlaten :P
Zo'n daisychain is er voor gemaakt, dus dat gaat prima hoor :)

Je kan ook eens denken aan een zoiets als een MXR/Dunlop DC Brick [incl2x18v]:
http://www.keymusic.com/n(...)brick/?q=dc%20brick&

Of een Fuel Tank, als je niks met 18v doet:
http://www.keymusic.com/nl/item/t-rex-fuel-tank-juicy-lucy/

Altijd stabiele voedingen. Er zijn natuurlijk ook wel onbekendere merken met goedkopere modellen. Gewoon even je gitaarzaak in lopen, die hebben vanalles.
Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
pi_148804915
quote:
10s.gif Op zaterdag 17 januari 2015 23:09 schreef KaMo het volgende:

[..]

Heeft Dirk Witte geen money back garantie? Anders bij de duitsers een proberen? Bij Thomann krijg je volgens mij sowieso 30 dagen bedenktijd :)

Qua power voor mijn pedaaltjes gebruik ik vooralsnog nogsteeds een simpele onespot adapter met daisy chain, gaat prima.
Volgens de Wet Koop op Afstand heb je standaard recht op 14 dagen "bedenktijd". Kan wel wat prijzig worden als je zo'n versterker weer terug moet laten verschepen, maar je krijgt wel je aankoopbedrag terug :P
  zondag 18 januari 2015 @ 20:39:11 #9
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_148818348
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 januari 2015 23:13 schreef maniack28 het volgende:
Hmmm... Ik weet het gewoon niet..

[..]

Hmmm.. nee volgens mij niet. Ik zal eens uitzoeken hoe dat met terugsturen zit.

Ik wil een dik pedalboard gaan bouwen, dus betwijfel of een adapter genoeg is. Maar goed, eerst maar eens pedaaltjes kopen, ik heb nu een daisy chain liggen met 4 aansluitingen dus :)

//zit nu weer te geilen op die Vox. Kan niet kiezen tussen een versterker die hard gaat en een versterker die clean echt fucking awesome briljant is. Mijn Peavey gaat me maandagavond verlaten :P
Serieus, 15 watt is hard zat, zeker als je er een 2x12 aan hangt. Ik heb tijden met een 15 watt Blues Junior gerepeteerd en opgetreden, geen enkel probleem. Ik speel nu op een Bogner Alchemist die schakelbaar is van 20 naar 40 watt. Je raadt het al, 40 gebruik ik nooit. Op 20 watt echt bakken met headroom en wij spelen echt op fors volume. Voor de oomph, de spreiding en met name je laag is het wel lekker om meer dan één speaker te gebruiken.
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
  dinsdag 20 januari 2015 @ 18:02:53 #10
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_148881333
quote:
0s.gif Op zondag 18 januari 2015 20:39 schreef Svyatagor het volgende:

[..]

Serieus, 15 watt is hard zat, zeker als je er een 2x12 aan hangt. Ik heb tijden met een 15 watt Blues Junior gerepeteerd en opgetreden, geen enkel probleem. Ik speel nu op een Bogner Alchemist die schakelbaar is van 20 naar 40 watt. Je raadt het al, 40 gebruik ik nooit. Op 20 watt echt bakken met headroom en wij spelen echt op fors volume. Voor de oomph, de spreiding en met name je laag is het wel lekker om meer dan één speaker te gebruiken.
Ik bedoel of die versterker geschikt genoeg is om metal te spelen. Een Vox is dat in mijn ogen niet.
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
  dinsdag 20 januari 2015 @ 19:08:16 #11
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_148883255
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 januari 2015 18:02 schreef maniack28 het volgende:

[..]

Ik bedoel of die versterker geschikt genoeg is om metal te spelen. Een Vox is dat in mijn ogen niet.
http://www.keymusic.com/nl/item/blackstar-ht-club-40/ ?
  dinsdag 20 januari 2015 @ 20:23:24 #12
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_148885892
quote:
Mooi spul, maar te hard voor thuis denk ik. Een buizenversterker moet je toch open draaien.. dus dan kom je weer op een koch loadbox erbij o.i.d. Het is meer dat ik niet kan kiezen tussen iets wat clean mooi is, maar waarbij ik moet investeren in pedalen en misschien nooit een retestrak geluid zal krijgen als met een Peavey of Orange. Of dat ik iets koop waarbij de clean iets minder mooi is (Vox = baas), maar waarbij ik wel lekker op kan raggen.
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
  dinsdag 20 januari 2015 @ 20:29:10 #13
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_148886094
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 januari 2015 20:23 schreef maniack28 het volgende:

[..]

Mooi spul, maar te hard voor thuis denk ik. Een buizenversterker moet je toch open draaien.. dus dan kom je weer op een koch loadbox erbij o.i.d. Het is meer dat ik niet kan kiezen tussen iets wat clean mooi is, maar waarbij ik moet investeren in pedalen en misschien nooit een retestrak geluid zal krijgen als met een Peavey of Orange. Of dat ik iets koop waarbij de clean iets minder mooi is (Vox = baas), maar waarbij ik wel lekker op kan raggen.
Moddeling misschien iets voor je? Line 6 pod HD500?
  woensdag 21 januari 2015 @ 10:00:52 #14
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_148901121
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 januari 2015 18:02 schreef maniack28 het volgende:

[..]

Ik bedoel of die versterker geschikt genoeg is om metal te spelen. Een Vox is dat in mijn ogen niet.
Aha, ik dacht 'hard' qua volume..

Kijk dan ook eens naar ENGL, bv de Thunder. 50 watt combo, mooi clean, klinkt op laag volume ook goed. En scheurt als een malle :9~ (ENGL is een beetje de Duitse Mesa Boogie).

En anders een goed scheurpedaal ervoor. Heb nu de HBE Big D, die is moddervet. Of check anders die preamps-in-pedaalvorm, zoals de Koch Pedaltone en de Mesa V-twin (er zijn er nog wel meer..). Denk dat je dat wel zo kunt installeren dat je voor clean je Vox (bv) gebruikt, en voor scheur de preamp van je Vox bypasst en via zo'n pedaal kunt spelen. :)
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
  Moderator woensdag 21 januari 2015 @ 11:58:26 #16
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_148904157
quote:
Leuk idee ^O^
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  woensdag 21 januari 2015 @ 21:36:01 #17
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_148924071
hey mede gitaristen, zijn er hier meer mensen die ook middeleeuwse fingerpicking stukjes leuk vinden? Ikzelf leer op het moment de snijderwals, tab em ook zelf (tenminste de akkoord liggingen niet de hele melodiën dat is me teveel werk ;l ). Dit is het nummer gespeeld op ukelele maar ik tab em en speel em dus op gitaar:

Kan het nummer al voor de helft vloeiend. :)
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
pi_148955127
O ja, deze zou ik nog even posten hè! :+

http://cortonville.com/nieuw-uit-nederland-boner-petit/
PS4 online: micro_nl
pi_148955527
quote:
0s.gif Op woensdag 21 januari 2015 10:00 schreef Svyatagor het volgende:

[..]

Aha, ik dacht 'hard' qua volume..

Kijk dan ook eens naar ENGL, bv de Thunder. 50 watt combo, mooi clean, klinkt op laag volume ook goed. En scheurt als een malle :9~ (ENGL is een beetje de Duitse Mesa Boogie).

En anders een goed scheurpedaal ervoor. Heb nu de HBE Big D, die is moddervet. Of check anders die preamps-in-pedaalvorm, zoals de Koch Pedaltone en de Mesa V-twin (er zijn er nog wel meer..). Denk dat je dat wel zo kunt installeren dat je voor clean je Vox (bv) gebruikt, en voor scheur de preamp van je Vox bypasst en via zo'n pedaal kunt spelen. :)
Ik zou ook de ENGL aanbevelen. Maar die clean wordt niet universeel als "mooi" beschouwd. Ik ben persoonlijk wel een fan van de glasheldere clean die je uit zo'n ENGL haalt, maar ik hoor ook vrij veel kritieken van mensen die hem te steriel vinden klinken. Ik weet niet of maniack zo iemand is die een glasheldere clean als mooi beschouwt?
  donderdag 22 januari 2015 @ 21:45:26 #20
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_148958919
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2015 20:27 schreef Pokkelmans het volgende:

[..]

Ik zou ook de ENGL aanbevelen. Maar die clean wordt niet universeel als "mooi" beschouwd. Ik ben persoonlijk wel een fan van de glasheldere clean die je uit zo'n ENGL haalt, maar ik hoor ook vrij veel kritieken van mensen die hem te steriel vinden klinken. Ik weet niet of maniack zo iemand is die een glasheldere clean als mooi beschouwt?
Nouja, hij vindt Vox clean te gek, en dat is natuurlijk ook zo. Dat is niet zo glashelder, maar heeft wel die hele mooie 'chime'. Foo Fighters spelen vrijwel al hun clean met AC30's, dat hoor je. Maar het lijkt idd niet echt op ENGL.
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
  vrijdag 23 januari 2015 @ 10:11:29 #21
151527 KaMo
Boem, zei de bas
pi_148971583
quote:
11s.gif Op donderdag 22 januari 2015 20:16 schreef guitarist het volgende:
O ja, deze zou ik nog even posten hè! :+

http://cortonville.com/nieuw-uit-nederland-boner-petit/
Te. Gek.

Zangeres klinkt als Meg White :D
pi_148975186
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2015 21:45 schreef Svyatagor het volgende:

[..]

Nouja, hij vindt Vox clean te gek, en dat is natuurlijk ook zo. Dat is niet zo glashelder, maar heeft wel die hele mooie 'chime'. Foo Fighters spelen vrijwel al hun clean met AC30's, dat hoor je. Maar het lijkt idd niet echt op ENGL.
Ja die AC's hebben toch een randje. Voor een mooie clean die niet zo steriel klinkt zou ik voor de Fender Twin Reverb gaan. Maarja, die mist dan weer de vette distortion. Het lijkt me ook niet makkelijk om zo'n sound met pedalen uit een Twin te halen.
  vrijdag 23 januari 2015 @ 15:24:30 #23
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_148980099
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 januari 2015 12:46 schreef Pokkelmans het volgende:

[..]

Ja die AC's hebben toch een randje. Voor een mooie clean die niet zo steriel klinkt zou ik voor de Fender Twin Reverb gaan. Maarja, die mist dan weer de vette distortion. Het lijkt me ook niet makkelijk om zo'n sound met pedalen uit een Twin te halen.
Maar voordat je met een Twin een randje op je geluid krijgt, liggen je ramen eruit en bloeden je trommelvliezen. :+
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
pi_148980207
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 januari 2015 15:24 schreef Svyatagor het volgende:

[..]

Maar voordat je met een Twin een randje op je geluid krijgt, liggen je ramen eruit en bloeden je trommelvliezen. :+
:D

Maar het is dus vooral afhankelijk wat Maniack als een "mooie" clean beschouwd. Want er zijn zoveel verschillende smaken.
  zondag 25 januari 2015 @ 20:47:18 #25
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_149053807
wat vinden jullie hier van?
https://app.box.com/s/t1karftnylxjxzd7dlpknxsv5ezoxurl

Ja ik weet het laag volume blabla maar ik heb nu geen normale mic dus even mn plug and play headset dingetje van 2002 oid gebruikt, zal morgen wel even naar de gitaarwinkel voor een fatsoenlijke mic xD

gaat dus om de compositie, en het melodische gedeelte gaat zo iig; (de rest is makkelijk opzich)

http://i.imgur.com/BkAga0O.png
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
pi_149054377
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2015 20:47 schreef BaajGuardian het volgende:
wat vinden jullie hier van?
https://app.box.com/s/t1karftnylxjxzd7dlpknxsv5ezoxurl

Ja ik weet het laag volume blabla maar ik heb nu geen normale mic dus even mn plug and play headset dingetje van 2002 oid gebruikt, zal morgen wel even naar de gitaarwinkel voor een fatsoenlijke mic xD

gaat dus om de compositie, en het melodische gedeelte gaat zo iig; (de rest is makkelijk opzich)

http://i.imgur.com/BkAga0O.png
Omdat dit aardig akoestisch klinkt, speel je ook klassieke muziek? Gewoon van componisten als F. Sor, Leo Brouwer etc.
Why do birds suddenly appear? - Will Rendle
  zondag 25 januari 2015 @ 21:21:45 #27
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_149055445
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2015 20:59 schreef Propellerheads het volgende:

[..]

Omdat dit aardig akoestisch klinkt, speel je ook klassieke muziek? Gewoon van componisten als F. Sor, Leo Brouwer etc.
ken die namen niet, ik speel voornamelijk mccartney maar ook middeleeuwse mooiheden zoals de snijderwals de laatste tijd, ook wat simon & garfunkel etc.

Ben componist dus ideeen hebben of nummers mezelf aanleren is geen probleem maar kan niet echt alles benoemen zoals het zou moeten, als iemand vraagt van sla eens een G# dan moet ik nog te lang nadenken :D

Maar goed op je vraag dus ja ik speel eigenlijk voornamelijk klassiek maar zover ik weet niet van de namen die je noemde. Ik wil wel de 7e van beethoven leren, kan ik al een beetje trouwens. Is ook wel de makkelijkste op gitaar volgens mij.
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
  maandag 26 januari 2015 @ 00:39:54 #28
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_149062775
Hier toevallig iemand interesse in een Epiphone Les Paul Custom Silverburst met EMG 81/60?

400,- :)

pi_149079050
Oei...die is wel heel fraai. Poeh. Ik zal eens wat mensen mailen.
Kom er medio deze week op terug via pm. :s)
  maandag 26 januari 2015 @ 17:58:20 #30
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_149079586
Orange Pro Crush CR120H besteld, voornamelijk vanwege het feit dat het solid state is en dus ook op normaal volume al goed gaat klinken. Siked!
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
  maandag 26 januari 2015 @ 19:51:50 #31
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_149083290
quote:
2s.gif Op maandag 26 januari 2015 17:39 schreef Iwanius het volgende:
Oei...die is wel heel fraai. Poeh. Ik zal eens wat mensen mailen.
Kom er medio deze week op terug via pm. :s)
Is goed :)
  maandag 26 januari 2015 @ 19:52:16 #32
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_149083310
quote:
0s.gif Op maandag 26 januari 2015 17:58 schreef maniack28 het volgende:
Orange Pro Crush CR120H besteld, voornamelijk vanwege het feit dat het solid state is en dus ook op normaal volume al goed gaat klinken. Siked!
Nieuwe Crush is net gereleased :o
pi_149087437
Geen gitaar, maar mag dit ook? :D


Awsomeheid vanaf 1:30
  dinsdag 27 januari 2015 @ 12:47:30 #34
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_149101567
quote:
1s.gif Op maandag 26 januari 2015 19:52 schreef Dribbel_ het volgende:

[..]

Nieuwe Crush is net gereleased :o
De kleintjes ja :P


<3
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
pi_149101938
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2015 20:47 schreef BaajGuardian het volgende:
wat vinden jullie hier van?
https://app.box.com/s/t1karftnylxjxzd7dlpknxsv5ezoxurl

Ja ik weet het laag volume blabla maar ik heb nu geen normale mic dus even mn plug and play headset dingetje van 2002 oid gebruikt, zal morgen wel even naar de gitaarwinkel voor een fatsoenlijke mic xD

gaat dus om de compositie, en het melodische gedeelte gaat zo iig; (de rest is makkelijk opzich)

http://i.imgur.com/BkAga0O.png
Goed! Je bent echt vooruitgegaan qua gitaar spelen, leuk om te horen ^O^
I feel kinda Locrian today
  dinsdag 27 januari 2015 @ 17:47:18 #36
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_149111011
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 13:00 schreef starla het volgende:

[..]

Goed! Je bent echt vooruitgegaan qua gitaar spelen, leuk om te horen ^O^
ben vergeten een fatsoenlijke mic te zoeken, doe ik morgen mischien.. bedankt iig.
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
pi_149123878
Ik heb vanmiddag een Vox Mini 5 Rhythm gitaar versterker gekocht bij Rock Palace Den Haag,kan ik uiteindelijk als negert o.a metalmuziek spelen(Black Sabbath!AC/DC!). :9

Ding is klein,maar wel krachtig voor een 5 watt apparaat.En dat voor maar ¤140!! _O-
pi_149225354
Gisteren eerste optreden met nieuwe bandje gehad, wat heb ik dat gemist zeg, gewoon lekker springen en gek doen op het podium! Was zeker 4 jaar geleden..,
PS4 online: micro_nl
pi_149231078
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2015 23:23 schreef guitarist het volgende:
Gisteren eerste optreden met nieuwe bandje gehad, wat heb ik dat gemist zeg, gewoon lekker springen en gek doen op het podium! Was zeker 4 jaar geleden..,
*O*

Zo lang nog ja? Vier jaar? :o
Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
pi_149248023
Fuck,mijn E-1/E1 gitaarsnaar is gisteren per ongeluk gesprongen (het was een reserve,dus voor de 2e is het gebeurd).Nu moet ik een vervanging voor hebben. :'(

Ik heb alleen niet genoeg budget om een nieuwe snaar te kopen momenteel. _O-
pi_149249730
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 januari 2015 21:58 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
Fuck,mijn E-1/E1 gitaarsnaar is gisteren per ongeluk gesprongen (het was een reserve,dus voor de 2e is het gebeurd).Nu moet ik een vervanging voor hebben. :'(

Ik heb alleen niet genoeg budget om een nieuwe snaar te kopen momenteel. _O-
Dus je hebt niet 1 euro over om een snaar te kopen? :o
Abracadabra, tapate guarra!
pi_149250206
quote:
10s.gif Op zaterdag 31 januari 2015 22:44 schreef BoxeurDesRues het volgende:

[..]

Dus je hebt niet 1 euro over om een snaar te kopen? :o
Waar te koop voor 1 euro? :D
pi_149250238
Abracadabra, tapate guarra!
pi_149250469
quote:
Ik heb dus een e-gitaar . ;)

Maar wtf,de goedkoopste snaar is ¤0,50 en de duurste ¤5,50. :D :9

Hoe weet je nou welke je moet nemen?? O-) _O-
pi_149250555
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 januari 2015 23:05 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:

[..]

Ik heb dus een e-gitaar . ;)

Maar wtf,de goedkoopste snaar is ¤0,50 en de duurste ¤5,50. :D :9

Hoe weet je nou welke je moet nemen?? O-) _O-
Als je er al 2 zo snel gebroken hebt, zou ik voor de duurste gaan.
Abracadabra, tapate guarra!
pi_149256400
quote:
10s.gif Op zaterdag 31 januari 2015 23:08 schreef BoxeurDesRues het volgende:

[..]

Als je er al 2 zo snel gebroken hebt, zou ik voor de duurste gaan.
Het is bijna 2 jaar geleden(eind maart 2013) dat de eerste E1 snaar was gebroken. :P
pi_149256460
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2015 23:23 schreef guitarist het volgende:
Gisteren eerste optreden met nieuwe bandje gehad, wat heb ik dat gemist zeg, gewoon lekker springen en gek doen op het podium! Was zeker 4 jaar geleden..,
Damn nu ik naga het is al weer 11 jaar geleden dat ik op de planken stond -O-

Misschien moet ik eens achter de geraniums vandaan komen :')
  zondag 1 februari 2015 @ 10:28:32 #48
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_149256613
Nou, buizen zijn ook definitief verleden tijd! Ja, een Vox heeft echt een prachtige break en klinkt (op volume) fantastisch, maar de Orange Pro Crush CR120H is echt een fucking vette head voor 370 euro! Hij gaat op alle fronten (thuis dan) voorbij aan een Peavey 6505+, behalve als het gaat om de ubersuperstrakke metal breakdowns, dan is hij een klein beetje modderig (duh, de Peavey is ook de strakste versterker op dat gebied!). Clean is hij beter, licht overdrive beter, clean met een randje beter, er zit een reverb in die echt prachtig klinkt. Deze versterker is zo ontzettend veelzijdig dat ik me niet kan voorstellen dat iemand zijn genre er niet mee kan spelen.

Kortom: perfecte aankoop, blij mee!
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
  zondag 1 februari 2015 @ 11:52:52 #49
240966 BurnaBoy
Ignorance is Bliss
pi_149257942
quote:
0s.gif Op zondag 1 februari 2015 10:13 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:

[..]

Het is bijna 2 jaar geleden(eind maart 2013) dat de eerste E1 snaar was gebroken. :P
Wacht, heb je die snaren er al 2 jaar op zitten?

Koop dan een nieuw setje, ik vervang elke 2 maand en als ik een gitaar veel bespeel kan het met een maand al wel soms.
We'll see each other again in another life. When we're both cats.
^inteel²
&nbsp
Vi Veri Veniversum Vivus Vici
pi_149262966
quote:
0s.gif Op zondag 1 februari 2015 10:28 schreef maniack28 het volgende:
Nou, buizen zijn ook definitief verleden tijd! Ja, een Vox heeft echt een prachtige break en klinkt (op volume) fantastisch, maar de Orange Pro Crush CR120H is echt een fucking vette head voor 370 euro! Hij gaat op alle fronten (thuis dan) voorbij aan een Peavey 6505+, behalve als het gaat om de ubersuperstrakke metal breakdowns, dan is hij een klein beetje modderig (duh, de Peavey is ook de strakste versterker op dat gebied!). Clean is hij beter, licht overdrive beter, clean met een randje beter, er zit een reverb in die echt prachtig klinkt. Deze versterker is zo ontzettend veelzijdig dat ik me niet kan voorstellen dat iemand zijn genre er niet mee kan spelen.

Kortom: perfecte aankoop, blij mee!
Maar staat hij zijn mannetje in een bandsetting?
pi_149266305
Ik ben bezig nieuwe snaren op mijn elektrische gitaar te zetten, maar hoe kan ik weten hoe hoog mijn kam moet staan? Iemand die mij even snel kan helpen?

[ Bericht 33% gewijzigd door Propellerheads op 01-02-2015 16:28:42 ]
Why do birds suddenly appear? - Will Rendle
  zondag 1 februari 2015 @ 16:31:16 #52
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_149266944
quote:
0s.gif Op zondag 1 februari 2015 14:45 schreef Pokkelmans het volgende:

[..]

Maar staat hij zijn mannetje in een bandsetting?
Meer dan, het is een 120W solid state amp, gaat hard zat. Gezien de mogelijkheden om je geluid te tunen denk ik dat je prima kan zorgen dat hij lekker in de mix ligt. Verder een footswitch (wel los kopen) om kanaal + reverb te switchen.
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
pi_149270056
quote:
10s.gif Op zondag 1 februari 2015 11:52 schreef BurnaBoy het volgende:

[..]

Wacht, heb je die snaren er al 2 jaar op zitten?

Koop dan een nieuw setje, ik vervang elke 2 maand en als ik een gitaar veel bespeel kan het met een maand al wel soms.
Ik heb mijn e-gitaar 3 jaar geleden gekocht(5 februari 2012),de enige snaar die 2x stuk is gegaan is de E1 snaar. ;)
  zondag 1 februari 2015 @ 21:00:47 #54
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_149276911
quote:
2s.gif Op maandag 26 januari 2015 17:39 schreef Iwanius het volgende:
Oei...die is wel heel fraai. Poeh. Ik zal eens wat mensen mailen.
Kom er medio deze week op terug via pm. :s)
Nog interesse? :)
  zondag 1 februari 2015 @ 21:01:26 #55
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_149276947
quote:
0s.gif Op zondag 1 februari 2015 18:20 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:

[..]

Ik heb mijn e-gitaar 3 jaar geleden gekocht(5 februari 2012),de enige snaar die 2x stuk is gegaan is de E1 snaar. ;)
Het is niet zo dat je pas hoeft te vervangen als je snaar kapot is he ;)
  zondag 1 februari 2015 @ 21:34:21 #56
240966 BurnaBoy
Ignorance is Bliss
pi_149278590
quote:
0s.gif Op zondag 1 februari 2015 18:20 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:

[..]

Ik heb mijn e-gitaar 3 jaar geleden gekocht(5 februari 2012),de enige snaar die 2x stuk is gegaan is de E1 snaar. ;)
Vind ik ook niet zo raar, het is de dunste snaar en die roest dus het snelste.

Vervang gewoon alles, doet wonderen voor je klank en speelbaarheid.
We'll see each other again in another life. When we're both cats.
^inteel²
&nbsp
Vi Veri Veniversum Vivus Vici
  Moderator zondag 1 februari 2015 @ 22:07:06 #57
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_149279789
quote:
0s.gif Op zondag 1 februari 2015 16:15 schreef Propellerheads het volgende:
Ik ben bezig nieuwe snaren op mijn elektrische gitaar te zetten, maar hoe kan ik weten hoe hoog mijn kam moet staan? Iemand die mij even snel kan helpen?
Kun je je kam in hoogte verstellen dan?
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator zondag 1 februari 2015 @ 22:18:55 #58
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_149280280
Ik heb trouwens zo'n soort brug(zadel), en tijdens het solderen van mijn aarde heb ik niet goed gekeken hoe hij erop zat. Bij mijn brug lijkt er geen onder en boven te zijn maar ik vraag me wel af hoe je zo'n brug zou moeten instellen, of is deze gewoon niet verstelbaar.. (het enige dat je wel kunt instellen is de snaarafstand ten opzichte van elkaar maar dus niet de lengte tussen brug en kam zeg maar)

En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_149285398
quote:
2s.gif Op zondag 1 februari 2015 22:18 schreef Bosbeetle het volgende:
Ik heb trouwens zo'n soort brug(zadel), en tijdens het solderen van mijn aarde heb ik niet goed gekeken hoe hij erop zat. Bij mijn brug lijkt er geen onder en boven te zijn maar ik vraag me wel af hoe je zo'n brug zou moeten instellen, of is deze gewoon niet verstelbaar.. (het enige dat je wel kunt instellen is de snaarafstand ten opzichte van elkaar maar dus niet de lengte tussen brug en kam zeg maar)

[ afbeelding ]
Zo te zien is die niet te intoneren nee.
Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
pi_149285435
quote:
0s.gif Op zondag 1 februari 2015 10:28 schreef maniack28 het volgende:
Nou, buizen zijn ook definitief verleden tijd! Ja, een Vox heeft echt een prachtige break en klinkt (op volume) fantastisch, maar de Orange Pro Crush CR120H is echt een fucking vette head voor 370 euro! Hij gaat op alle fronten (thuis dan) voorbij aan een Peavey 6505+, behalve als het gaat om de ubersuperstrakke metal breakdowns, dan is hij een klein beetje modderig (duh, de Peavey is ook de strakste versterker op dat gebied!). Clean is hij beter, licht overdrive beter, clean met een randje beter, er zit een reverb in die echt prachtig klinkt. Deze versterker is zo ontzettend veelzijdig dat ik me niet kan voorstellen dat iemand zijn genre er niet mee kan spelen.

Kortom: perfecte aankoop, blij mee!
Solid state's zijn erg gaaf ja, maar er gaat persoonlijk niks boven een vette stampende buizenbak. En het word naar mijn idee niet veel meer metal dan een Mesa Boogie Rectifier of iets als een ENGL. Denk dat de Peavey daar ook niet aan kan tippen.
Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
  maandag 2 februari 2015 @ 10:28:46 #61
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_149290468
quote:
2s.gif Op zondag 1 februari 2015 22:07 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Kun je je kam in hoogte verstellen dan?
Als je een nulfret hebt kan het ;)
pi_149293437
quote:
11s.gif Op zondag 1 februari 2015 10:18 schreef allsystemshalt het volgende:

[..]

Damn nu ik naga het is al weer 11 jaar geleden dat ik op de planken stond -O-

Misschien moet ik eens achter de geraniums vandaan komen :')
Wow! 11 jaar...

Mijn 4 jaar is niet helemaal waar, maar wel met een bandje waarmee ik lekker kan springen... Heb ik ook nog een kleinkunst projectje met liedjes over GHB en Sletten. :') Maar daar doen we alleen huiskamers mee.
PS4 online: micro_nl
pi_149293553
Voor het eerst een pedaltrain gekocht btw:

PS4 online: micro_nl
  maandag 2 februari 2015 @ 12:30:09 #64
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_149293611
quote:
11s.gif Op maandag 2 februari 2015 12:28 schreef guitarist het volgende:
Voor het eerst een pedaltrain gekocht btw:

[ afbeelding ]
Nice! Ik heb er een tijdje terug ook 1 gekocht. Maar hij zit nu al weer vol :')
pi_149293645
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 12:30 schreef Dribbel_ het volgende:

[..]

Nice! Ik heb er een tijdje terug ook 1 gekocht. Maar hij zit nu al weer vol :')
Al mijn pedalen passen er ook niet eens op, maar ik gebruik ze toch nooit allemaal... Dit is genoeg voor garage-punk-bandje optreden. Gebruik eigenlijk alleen de HOF en de Wampler (die staat altijd aan).
PS4 online: micro_nl
  maandag 2 februari 2015 @ 12:32:25 #66
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_149293672


Moet alleen nog een nieuwe patchkabel fixen, stoort er 1 waardoor de wah er nu uit ligt
  maandag 2 februari 2015 @ 12:33:44 #67
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_149293708
quote:
14s.gif Op maandag 2 februari 2015 12:31 schreef guitarist het volgende:

[..]

Al mijn pedalen passen er ook niet eens op, maar ik gebruik ze toch nooit allemaal... Dit is genoeg voor garage-punk-bandje optreden. Gebruik eigenlijk alleen de HOF en de Wampler (die staat altijd aan).
Garage-punk, dan heb je aan 1 pedaal toch genoeg ;)
pi_149296109
quote:
0s.gif Op zondag 1 februari 2015 21:01 schreef Dribbel_ het volgende:

[..]

Het is niet zo dat je pas hoeft te vervangen als je snaar kapot is he ;)
Wel als geluid slecht is. :+

quote:
10s.gif Op zondag 1 februari 2015 21:34 schreef BurnaBoy het volgende:

[..]

Vind ik ook niet zo raar, het is de dunste snaar en die roest dus het snelste.

Vervang gewoon alles, doet wonderen voor je klank en speelbaarheid.
Zal ik doen. :P
pi_149302435
quote:
2s.gif Op zondag 1 februari 2015 22:07 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Kun je je kam in hoogte verstellen dan?
Ja, beetje apart. Anders vroeg ik het ook niet haha :P.
Why do birds suddenly appear? - Will Rendle
  maandag 2 februari 2015 @ 18:30:46 #70
151527 KaMo
Boem, zei de bas
pi_149303509
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 12:33 schreef Dribbel_ het volgende:

[..]

Garage-punk, dan heb je aan 1 pedaal toch genoeg ;)
Pedalen bij punk?!

Ik moet binnenkort ook weer eens alles netjes bundelen ja :)
  maandag 2 februari 2015 @ 18:41:44 #71
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_149303808
quote:
10s.gif Op maandag 2 februari 2015 18:30 schreef KaMo het volgende:

[..]

Pedalen bij punk?!

Ik moet binnenkort ook weer eens alles netjes bundelen ja :)
Gaspedaal van je auto om bij de gig te komen :{w
  maandag 2 februari 2015 @ 19:35:42 #72
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_149305453
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 12:32 schreef Dribbel_ het volgende:
[ afbeelding ]

Moet alleen nog een nieuwe patchkabel fixen, stoort er 1 waardoor de wah er nu uit ligt
Wat is dat MXR-bakkie links?
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
  maandag 2 februari 2015 @ 21:27:44 #73
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_149310183
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 19:35 schreef Svyatagor het volgende:

[..]

Wat is dat MXR-bakkie links?
A/B switch zodat ik makkelijk kan switchen tussen normaal en topboost kanaal van m'n vox. Niet zo spannend dus haha
  dinsdag 3 februari 2015 @ 10:31:12 #74
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_149319813
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 21:27 schreef Dribbel_ het volgende:

[..]

A/B switch zodat ik makkelijk kan switchen tussen normaal en topboost kanaal van m'n vox. Niet zo spannend dus haha
Ah, ok, ik zag alweer een goed bewaard geheim voor een perfecte sound :P Gig je tegenwoordig ook met die Vox, of doe je dat nog altijd volledig digitaal?
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
  dinsdag 3 februari 2015 @ 12:11:37 #75
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_149322440
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 10:31 schreef Svyatagor het volgende:

[..]

Ah, ok, ik zag alweer een goed bewaard geheim voor een perfecte sound :P Gig je tegenwoordig ook met die Vox, of doe je dat nog altijd volledig digitaal?
Helaas haha. Ja klopt, dat blijft nog steeds het alternatief voor een prima sound in combinatie met het gemak en flexibiliteit.
  FOK!fotograaf maandag 9 februari 2015 @ 16:28:18 #76
159915 -Menn0-
MNO
pi_149511554
Iemand interesse in een Peavy VK100 + Marschall cab?
,,/
pi_149699026
Interesse wel, geld niet :D
Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
  maandag 16 februari 2015 @ 20:04:16 #78
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_149737408
Deze week waarschijnlijk een X32 aanschaffen zodat iedereen van elke plek met z'n mobiel zn monitormix kan regelen :o
pi_149739803
En losse sporen live opnames! Leuk tafeltje wel, kwa klank niet super, maar met eigen tafel touren heeft wel echt veel voordelen!!
PS4 online: micro_nl
  maandag 16 februari 2015 @ 21:55:41 #80
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_149742853
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2015 20:57 schreef guitarist het volgende:
En losse sporen live opnames! Leuk tafeltje wel, kwa klank niet super, maar met eigen tafel touren heeft wel echt veel voordelen!!
Ja dat is een mooie bijkomstigheid :) Het gaat puur een monitortafel worden dus qua geluidskwaliteit maakt het dan ook niet meer uit.



De rack versie :)
  maandag 16 februari 2015 @ 22:19:27 #81
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_149744163
Vet. Jullie spelen dus allemaal met in-ears?
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
  dinsdag 17 februari 2015 @ 12:56:43 #82
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_149757291
Ik ben de enige die nog een floor monitor gebruikt. Kan er nog niet echt aan wennen die in ears.
pi_149775761
Beste gitaristen.

In mijn zoektocht naar een leuke, niet te dure elektrische gitaar twijfel ik tussen de volgende twee modellen:
- Squier Stratocaster Standard
- Squier Telecaster Standard

Waarom deze twee modellen? Ik vind ze er mooi uitzien, ik hou van de Fender (Squier) look & feel en ze hebben "bang for buck". Ze produceren allebei een mooi geluid, alhoewel de Strat wat veelzijdiger lijkt te zijn.

Ik wil de gitaar voornamelijk gaan gebruiken om barchords op te oefenen en te spelen in een coverband (wijde range van liedjes, geen hardrock of metal, meer de kant van poprock uit).

Wat kunnen jullie mij adviseren? Thanks! ^O^
  dinsdag 17 februari 2015 @ 21:44:36 #84
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_149775998
quote:
3s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 21:39 schreef Ill-Skillz het volgende:
Beste gitaristen.

In mijn zoektocht naar een leuke, niet te dure elektrische gitaar twijfel ik tussen de volgende twee modellen:
- Squier Stratocaster Standard
- Squier Telecaster Standard

Waarom deze twee modellen? Ik vind ze er mooi uitzien, ik hou van de Fender (Squier) look & feel en ze hebben "bang for buck". Ze produceren allebei een mooi geluid, alhoewel de Strat wat veelzijdiger lijkt te zijn.

Ik wil de gitaar voornamelijk gaan gebruiken om barchords op te oefenen en te spelen in een coverband (wijde range van liedjes, geen hardrock of metal, meer de kant van poprock uit).

Wat kunnen jullie mij adviseren? Thanks! ^O^
Testen en luisteren en voelen
pi_149776619
quote:
11s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 21:44 schreef Dribbel_ het volgende:

[..]

Testen en luisteren en voelen
Goed punt. Heb op allebei weleens gespeeld, maar da's een tijd geleden.
Misschien toch maar eens de muziekwinkel inlopen. Online bestellen is tegenwoordig zo'n automatisme geworden... :{
  dinsdag 17 februari 2015 @ 22:10:58 #86
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_149777254
quote:
3s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 21:57 schreef Ill-Skillz het volgende:

[..]

Goed punt. Heb op allebei weleens gespeeld, maar da's een tijd geleden.
Misschien toch maar eens de muziekwinkel inlopen. Online bestellen is tegenwoordig zo'n automatisme geworden... :{
Online bestellen moet je met een gitaar eigenlijk nooit doen. Vooral in die prijsklasse is het verschil soms enorm groot in bespeelbaarheid en afwerking. Gewoon lekker een middagje gaan testen, dan kom je al een heel eind. En trek dan gerust nog wat andere gitaren van de muur zodat je ook eens wat probeert waar je in eerste instantie niet aan gedacht hebt.
pi_149822360
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 12:56 schreef Dribbel_ het volgende:
Ik ben de enige die nog een floor monitor gebruikt. Kan er nog niet echt aan wennen die in ears.
Heb je al eens geprobeerd om met in-ears te spelen met ook een ambience mic? Gewoon microfoon onder de speakers richting het publiek, dan is het geluid wat minder direct, helpt wel een beetje om uit de 'bubble' te komen.
PS4 online: micro_nl
pi_149826078
quote:
3s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 21:39 schreef Ill-Skillz het volgende:
Beste gitaristen.

In mijn zoektocht naar een leuke, niet te dure elektrische gitaar twijfel ik tussen de volgende twee modellen:
- Squier Stratocaster Standard
- Squier Telecaster Standard

Waarom deze twee modellen? Ik vind ze er mooi uitzien, ik hou van de Fender (Squier) look & feel en ze hebben "bang for buck". Ze produceren allebei een mooi geluid, alhoewel de Strat wat veelzijdiger lijkt te zijn.

Ik wil de gitaar voornamelijk gaan gebruiken om barchords op te oefenen en te spelen in een coverband (wijde range van liedjes, geen hardrock of metal, meer de kant van poprock uit).

Wat kunnen jullie mij adviseren? Thanks! ^O^
Vooral dit inderdaad:
quote:
11s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 21:44 schreef Dribbel_ het volgende:

[..]

Testen en luisteren en voelen
Ook niet bij voorbaat een hoop uitsluiten. Wellicht kom je in een muziekwinkel nog wel een gitaar tegen die je fijner vindt spelen, beter vindt klinken, en ook binnen je budget past.

Hou ook de gewenste pickupconfiguratie in het achterhoofd. Je zegt wel geen hardrock of metal te willen spelen, maar als je een Telecaster met lipstickpickup(s) hebt, kun je het humbucker geluid wel vergeten. Dat terwijl je op Strats regelmatig een configuratie met een humbucker tegenkomt.
  donderdag 19 februari 2015 @ 14:34:07 #89
176114 Under_Score
Sarcastische lul
pi_149826759
onder het mom van schaamteloze zelfpromotie :P


Iemand enig idee hoe je met ableton zonder latency kunt opnemen zonder iedere keer de buffers aan te passen? Ik gebruik een ux1 usb interface, en mijn behringer X1024 kan ook als interface gebruikt worden.

[ Bericht 12% gewijzigd door Under_Score op 19-02-2015 16:34:38 ]
  donderdag 19 februari 2015 @ 21:45:19 #90
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_149842272
quote:
11s.gif Op donderdag 19 februari 2015 11:52 schreef guitarist het volgende:

[..]

Heb je al eens geprobeerd om met in-ears te spelen met ook een ambience mic? Gewoon microfoon onder de speakers richting het publiek, dan is het geluid wat minder direct, helpt wel een beetje om uit de 'bubble' te komen.
Ja ga ik binnenkort eens proberen, we zaten eerst aan een max van 16 kanalen vast maar nu hebben we er 22 voor de monitoring dus dan is er wel ruimte voor :P

Eerste indruk is echt heel chill. Setup met de router was heel snel gedaan en de iPad en Android telefoon werken vlekkeloos samen. Erg intiutieve interface. Wel even wennen dat je niet een tafel met faders voor je hebt.

  donderdag 19 februari 2015 @ 23:31:02 #91
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_149846405
Ik heb nu wel nog m'n Jamhub 16 sporen opname unit over die niet meer nodig is. Iemand interesse in een chille recorder die 16 sporen los van elkaar opneemt zo uit de inserts van je geluidstafel zodat je vette live opnames kan maken?

Iet van 275,- lijkt me een hele mooie prijs (450 nieuwe ongeveer).

pi_149859553
quote:
1s.gif Op donderdag 19 februari 2015 14:34 schreef Under_Score het volgende:
onder het mom van schaamteloze zelfpromotie :P


Iemand enig idee hoe je met ableton zonder latency kunt opnemen zonder iedere keer de buffers aan te passen? Ik gebruik een ux1 usb interface, en mijn behringer X1024 kan ook als interface gebruikt worden.
Ik neem aan dat je al een ASIO-driver gebruikt? Zo niet: asio4all downloaden en deze kiezen in je settings. Uiteraard hou je enige latency, maar als je pc vlot genoeg is, is deze te verwaarlozen.
  vrijdag 20 februari 2015 @ 15:50:30 #93
176114 Under_Score
Sarcastische lul
pi_149860012
Yes, en ik gebruik volgens mij asio4all al, meer ableton is verschrikkelijk zeurderig mbt latency. Ik zal eens een nieuwe versie downloaden en kijken of ik de latency lager kan krijgen.
  zaterdag 21 februari 2015 @ 23:22:09 #94
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_149904459
Zo, het rack is weer compleet :D
  zondag 22 februari 2015 @ 00:21:36 #95
151527 KaMo
Boem, zei de bas
pi_149906487
Super gaaf Dribbel! Ik jaag meestal inderdaad ook zaalgeluid door mn inears voor een 'echter' gevoel.

Morgen gaan we beginnen net het opbouwen van onze opname-apperatuur voor het debuutalbum van het bandje waar ik nu al ruim een jaar mee aan het schrijven ben :D
  zondag 22 februari 2015 @ 08:45:29 #96
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_149911588
Nice, wat voor bandje is het?
  maandag 23 februari 2015 @ 00:29:02 #97
151527 KaMo
Boem, zei de bas
pi_149950295
Iemand die me even kan helpen met de volgende septiem-akkoorden: (Even alles vanuit c gedacht) C7, Cmaj7, Cmin7. Dan gewoon met intervallen berekend vanaf de grondtoon ( in dit geval C) en de verschillende noteringen van zo'n akkoord?

Ik zie door de bomen het bos niet meer..
Why do birds suddenly appear? - Will Rendle
pi_149954451
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2015 12:06 schreef Propellerheads het volgende:
Iemand die me even kan helpen met de volgende septiem-akkoorden: (Even alles vanuit c gedacht) C7, Cmaj7, Cmin7. Dan gewoon met intervallen berekend vanaf de grondtoon ( in dit geval C) en de verschillende noteringen van zo'n akkoord?

Ik zie door de bomen het bos niet meer..
C-majeur ladder:
C D E F G A B

C: 1, 3, 5 oftewel CEG
Cm: 1, 3b, 5 oftewel CEbG
Cmaj7: 1, 3, 5, 7 oftewel CEGB
C7: 1, 3, 5, 7b oftewel CEGBb
Cmin7: 1, 3b, 5, 7b oftewel CEbGBb
"Happiness is not getting more, but wanting less"
  maandag 23 februari 2015 @ 14:39:33 #100
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_149954897
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2015 00:29 schreef KaMo het volgende:
Indie-Funk :)
Ik zie de opnames wel verschijnen :)
  maandag 23 februari 2015 @ 18:19:07 #101
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_149960972
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
  maandag 23 februari 2015 @ 19:07:36 #102
151527 KaMo
Boem, zei de bas
pi_149962595
quote:
1s.gif Op maandag 23 februari 2015 14:39 schreef Dribbel_ het volgende:

[..]

Ik zie de opnames wel verschijnen :)
Uiteraard ^O^

Liefhebbers kunnen het proces volgen via https://www.facebook.com/HunterStreetOfficial

Denk dat we ook volgende week wel al een eerste sneak peak kunnen uploaden :D
pi_149963188
quote:
Goeie snor, klinkt prima. Laatste nummer een eigen take op de progressie uit Blackbird van the Beatles?

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 23-02-2015 19:19:47 ]
  maandag 23 februari 2015 @ 19:43:16 #104
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_149964211
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2015 19:19 schreef Pokkelmans het volgende:

[..]

Goeie snor, klinkt prima. Laatste nummer een eigen take op de progressie uit Blackbird van the Beatles?
Nee alleen de eerste noot tbh, de rest komt uit "the wind in my hair" van mijzelf:
http://www.newgrounds.com/audio/listen/556764

thx wat betreft de gave snor :p is nog aan de ruwe kant, moet wat volume hebben om fatsoenlijk te sculpten verder met trimmertje.
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
pi_149983410
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 februari 2015 23:22 schreef Dribbel_ het volgende:
Zo, het rack is weer compleet :D
[ afbeelding ]
Mono inears?? Met de x32 kun je mooi stereo gaan toch?!
PS4 online: micro_nl
  dinsdag 24 februari 2015 @ 11:47:06 #106
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_149983467
quote:
11s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 11:45 schreef guitarist het volgende:

[..]

Mono inears?? Met de x32 kun je mooi stereo gaan toch?!
Ja die in ears hadden we nog he. FF een zooi setje stereo in ears erbij kopen gaat ook weer een duur geintje worden :P
pi_149986383
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 11:47 schreef Dribbel_ het volgende:

[..]

Ja die in ears hadden we nog he. FF een zooi setje stereo in ears erbij kopen gaat ook weer een duur geintje worden :P
Maar ik zie twee ingangen... Zijn de ontvangers mono?
PS4 online: micro_nl
  dinsdag 24 februari 2015 @ 12:59:20 #108
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_149986871
quote:
11s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 12:48 schreef guitarist het volgende:

[..]

Maar ik zie twee ingangen... Zijn de ontvangers mono?
Zijn twee monokanalen. Dus je kan je monitormix erop gooien maar ook nog een losse lijn. Deze zijn niet te pannen dus je kan niet nog een links/rechts los van elkaar erop gooien.
pi_150009188
Ik ben dus van plan om mijn Jaguar een andere kleur te laten spuiten (ik dacht aan geel of surf green), er p90's op te zetten en de slagplaat die nu zwart is te vervangen met een rode tortoise. Zo ongeveer als dit:




(En dan dus met witte p90's en een slagplaat zonder ruimte voor de schakelaars en een stopbar tailpiece ipv de originele Jaguar tremolo, aangezien het een Blacktop is.)

Maar wat ik dus wil vragen is of iemand hier iemand weet die voor een redelijke prijs mijn gitaar over kan laten spuiten.
  donderdag 5 maart 2015 @ 12:03:36 #110
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_150309772
Ik heb een western gekocht :@
Mijn band: Conorach || MySpace || Twitter || Lastfm
"The band makes it rock. The crew makes it roll" - Dave Mustaine
There are two kinds of people in the world: those who like Heavy Metal and those who hate music.
pi_150313658
quote:
11s.gif Op donderdag 5 maart 2015 12:03 schreef Witchfynder het volgende:
Ik heb een western gekocht :@
Hèhè, werd tijd.
Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
  donderdag 5 maart 2015 @ 13:57:33 #112
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_150313689
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2015 13:56 schreef The_Dean het volgende:

[..]

Hèhè, werd tijd.
Klopt! :D
Mijn band: Conorach || MySpace || Twitter || Lastfm
"The band makes it rock. The crew makes it roll" - Dave Mustaine
There are two kinds of people in the world: those who like Heavy Metal and those who hate music.
pi_150313880
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2015 13:57 schreef Witchfynder het volgende:

[..]

Klopt! :D
En nu? Echte muziek maken? :9
Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
  donderdag 5 maart 2015 @ 14:12:05 #114
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_150314145
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2015 14:02 schreef The_Dean het volgende:

[..]

En nu? Echte muziek maken? :9

Precies! ;).
Mijn band: Conorach || MySpace || Twitter || Lastfm
"The band makes it rock. The crew makes it roll" - Dave Mustaine
There are two kinds of people in the world: those who like Heavy Metal and those who hate music.
pi_150314185
quote:
Ha! Juist!

Wanneer begint het weer? Of betere vraag: Wanneer staat het nieuwe seizoen op Netflix? :7
Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
  donderdag 5 maart 2015 @ 15:50:30 #116
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_150317143
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2015 14:13 schreef The_Dean het volgende:

[..]

Ha! Juist!

Wanneer begint het weer? Of betere vraag: Wanneer staat het nieuwe seizoen op Netflix? :7
Het nieuwe seizoen is al begonnen!
Mijn band: Conorach || MySpace || Twitter || Lastfm
"The band makes it rock. The crew makes it roll" - Dave Mustaine
There are two kinds of people in the world: those who like Heavy Metal and those who hate music.
pi_150321089
HOI! NIEUW LIEDJE VAN MIJN GARAGE PUNK BANDJE ONLINE! JOE!

https://soundcloud.com/pu(...)etit-stuffed-animals
PS4 online: micro_nl
  donderdag 5 maart 2015 @ 18:46:09 #118
240966 BurnaBoy
Ignorance is Bliss
pi_150322949
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2015 13:56 schreef The_Dean het volgende:

[..]

Hèhè, werd tijd.
Ook geen foto's plaatsen oid :N
We'll see each other again in another life. When we're both cats.
^inteel²
&nbsp
Vi Veri Veniversum Vivus Vici
  zaterdag 7 maart 2015 @ 02:44:53 #119
214697 The_Dean
Ebut Riggs
pi_150378008
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2015 15:50 schreef Witchfynder het volgende:

[..]

Het nieuwe seizoen is al begonnen!
:o
Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
pi_150385389
Ik ben al een tijdje opzoek naar een Mar Knopfler Signature Stratocaster, ze verschijnen sporadisch op ebay maar iemand is me telkens voor, ze worden ook niet meer geproduceerd.

Heeft iemand per toeval er laatst toch nog eentje gespot?
  zaterdag 7 maart 2015 @ 15:16:13 #121
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_150385900
quote:
11s.gif Op donderdag 5 maart 2015 17:42 schreef guitarist het volgende:
HOI! NIEUW LIEDJE VAN MIJN GARAGE PUNK BANDJE ONLINE! JOE!

https://soundcloud.com/pu(...)etit-stuffed-animals
Garage Punk? Dit lijkt meer op 12 jarige stonede meisjes die de Beach Boys slecht coveren.

Maar wel leuk! :D
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_150393604
Afgelopen maandag/dinsdag 3 nieuwe instrumentenkabels besteld,was wel nodig want kabel die ik 3 jaar had gebruikt voor e-gitaar was gewoon niet meer werkzaam.

Ik kan weer vooruit, misschien a.s dinsdag 3 extra kabels erbij bestellen.
pi_150403968
Voor het eerst in jaren weer eens iets nieuws op gitaargebied gekocht:



Komt in de plaats van mijn Marshall 9100, ik wil een wat lichtere set zonder aan vermogen in te hoeven leveren.
Eerste indruk is prima!
It has to mean something
Could never mean more than a sacrifice
  zondag 8 maart 2015 @ 11:31:01 #124
342946 TweeGrolsch
Geen 18 ? Geen druppel!
pi_150413953
quote:
10s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 21:57 schreef KapiteinKoala het volgende:
Ik ben dus van plan om mijn Jaguar een andere kleur te laten spuiten (ik dacht aan geel of surf green), er p90's op te zetten en de slagplaat die nu zwart is te vervangen met een rode tortoise. Zo ongeveer als dit:

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

(En dan dus met witte p90's en een slagplaat zonder ruimte voor de schakelaars en een stopbar tailpiece ipv de originele Jaguar tremolo, aangezien het een Blacktop is.)

Maar wat ik dus wil vragen is of iemand hier iemand weet die voor een redelijke prijs mijn gitaar over kan laten spuiten.
Ojjj dat zijn lekkere dingen.
  zondag 8 maart 2015 @ 11:33:36 #125
108913 Godshand
guide4you
pi_150413992
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2015 23:11 schreef Cynic het volgende:
Voor het eerst in jaren weer eens iets nieuws op gitaargebied gekocht:

[ afbeelding ]

Komt in de plaats van mijn Marshall 9100, ik wil een wat lichtere set zonder aan vermogen in te hoeven leveren.
Eerste indruk is prima!
Je gaat een rack bouwen?
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_150424498
quote:
5s.gif Op zondag 8 maart 2015 11:33 schreef Godshand het volgende:

[..]

Je gaat een rack bouwen?
Ik heb er al een, maar die ga ik dus aanpassen :)
It has to mean something
Could never mean more than a sacrifice
  dinsdag 17 maart 2015 @ 21:36:44 #127
151527 KaMo
Boem, zei de bas
  dinsdag 17 maart 2015 @ 23:32:27 #128
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_150757526
quote:
Een teaser zonder teasers, wat moeten we daar nou mee Kamo
pi_150763398
Misschien nog een tip voor mensen die een distortion pedaaltje zoeken. Kon nooit echt enthousiast worden over de ds pedaaltjes, maar ik heb laatst de Boss DS-1X gekocht en dat ding is echt geweldig. Nooit zoveel definitie in een distortion gehoord. Je kunt gewoon complexe akkoorden spelen met zware distortionen nog steeds helder alle losse noten horen. Schijnt dat het signaal eerst opgedeeld wordt en dan distortion toegepast waardoor het zeer goed gebalanceerd is. Klinkt zeer vol, niet muddy, niet schel en enorme veel definitie. Moeite waard om te proberen zou ik zeggen.

http://www.bossus.com/products/ds-1x/
"Happiness is not getting more, but wanting less"
  donderdag 19 maart 2015 @ 07:01:57 #130
151527 KaMo
Boem, zei de bas
pi_150801708
quote:
8s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 23:32 schreef Dribbel_ het volgende:

[..]

Een teaser zonder teasers, wat moeten we daar nou mee Kamo
Je hoort toch muziek?
10.gif
  vrijdag 20 maart 2015 @ 16:26:08 #131
214697 The_Dean
Ebut Riggs
pi_150852475
Iemand hier al eens gevlogen met zijn [bas]gitaar? Ik ben van plan hier in China een bas te kopen, op te spelen en vervolgens mee terug te nemen naar Nederland als extra ruimbagage/koffer. Hoe moeilijk doen ze daar over? Zou ik allemaal invoerrechten/toeslagen moeten betalen? Behalve natuurlijk de extra-koffer toeslag, dat is logisch :D

En dan niet het feit van het vervoeren zelf, maar echt dat hij hier gekocht is [en namaak van een groot merk].
Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
  vrijdag 20 maart 2015 @ 16:35:20 #132
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_150852742
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2015 16:26 schreef The_Dean het volgende:
Iemand hier al eens gevlogen met zijn [bas]gitaar? Ik ben van plan hier in China een bas te kopen, op te spelen en vervolgens mee terug te nemen naar Nederland als extra ruimbagage/koffer. Hoe moeilijk doen ze daar over? Zou ik allemaal invoerrechten/toeslagen moeten betalen? Behalve natuurlijk de extra-koffer toeslag, dat is logisch :D

En dan niet het feit van het vervoeren zelf, maar echt dat hij hier gekocht is [en namaak van een groot merk].
Om het nog sterker te vertellen, je mag zelfs namaak meenemen (op zulke kleine schaal voor eigen gebruik). Invoerrechten enz moet je doen als je het aangeeft, als je het niet aangeeft en ze pikken je eruit kan het net vervelend uitpakken.

Gewoon de winkel daar vragen of ze een bonnetje kunnen maken voor 100,- ofzo. Dan heb je dat nog achter de hand als je invoerrechten moet betalen + BTW.
  vrijdag 20 maart 2015 @ 16:51:39 #133
214697 The_Dean
Ebut Riggs
pi_150853206
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2015 16:35 schreef Dribbel_ het volgende:

[..]

Om het nog sterker te vertellen, je mag zelfs namaak meenemen (op zulke kleine schaal voor eigen gebruik). Invoerrechten enz moet je doen als je het aangeeft, als je het niet aangeeft en ze pikken je eruit kan het net vervelend uitpakken.

Gewoon de winkel daar vragen of ze een bonnetje kunnen maken voor 100,- ofzo. Dan heb je dat nog achter de hand als je invoerrechten moet betalen + BTW.
Ze baseren dus de invoerrechten op die bon die ik er dan bij heb? Moet ik die dus wel even bewaren. En hoe lager de bon hoe goedkoper de rechten neem ik aan?

Kleine schaal sowieso, inderdaad 1 unit voor eigen gebruik.
Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
  vrijdag 20 maart 2015 @ 17:04:58 #134
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_150853552
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2015 16:51 schreef The_Dean het volgende:

[..]

Ze baseren dus de invoerrechten op die bon die ik er dan bij heb? Moet ik die dus wel even bewaren. En hoe lager de bon hoe goedkoper de rechten neem ik aan?

Kleine schaal sowieso, inderdaad 1 unit voor eigen gebruik.
Ja klopt. BTW is standaard 21% en dan je invoerrechten, dat verschilt per product. Als je geen bonnetje hebt dan gaan ze zelf schatten wat het waard is.
  vrijdag 20 maart 2015 @ 17:50:25 #135
214697 The_Dean
Ebut Riggs
pi_150854585
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2015 17:04 schreef Dribbel_ het volgende:

[..]

Ja klopt. BTW is standaard 21% en dan je invoerrechten, dat verschilt per product. Als je geen bonnetje hebt dan gaan ze zelf schatten wat het waard is.
Oei! Dat moet maar niet dan, als ze gokken op een echte is de lol en het voordeel er snel af :D
Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
pi_150877257
Rare vraag misschien, maar kan ik een combo buizen ook gewoon gebruiken als top en er extra cabinets onder plaatsen? Is dit hetzelfde effect als een losse top en cabinet? Lijkt me wel toch? Heb namelijk te weinig kracht met een 1x12", dus wil er 1x12" onder plaatsen. Of meer. Misschien volgende week maar eens op de beurs in Veenendaal kijken. Heb een Peavey Classic 30, gaat het werken als ik er dan bijvoorbeeld zoiets onder plaats: http://www.musik-produktiv.de/peavey-412-ex-slant.html
  zaterdag 21 maart 2015 @ 11:07:43 #137
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_150877482
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 10:53 schreef Gitaarmat het volgende:
Rare vraag misschien, maar kan ik een combo buizen ook gewoon gebruiken als top en er extra cabinets onder plaatsen? Is dit hetzelfde effect als een losse top en cabinet? Lijkt me wel toch? Heb namelijk te weinig kracht met een 1x12", dus wil er 1x12" onder plaatsen. Of meer. Misschien volgende week maar eens op de beurs in Veenendaal kijken. Heb een Peavey Classic 30, gaat het werken als ik er dan bijvoorbeeld zoiets onder plaats: http://www.musik-produktiv.de/peavey-412-ex-slant.html

Ja dat kan, check even hoe je speaker van je combo zit aangesloten op je versterker. En houd de weerstand in de gaten; de versterker heeft een bepaalde weerstand nodig om zichzelf niet op te blazen. Die weerstand (ohm) moet je luidspreker bieden. Check dus of die cab die je bedoelt de juiste weerstand biedt voor je versterker. :)
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
  zaterdag 21 maart 2015 @ 11:57:10 #138
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_150878485
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 10:53 schreef Gitaarmat het volgende:
Rare vraag misschien, maar kan ik een combo buizen ook gewoon gebruiken als top en er extra cabinets onder plaatsen? Is dit hetzelfde effect als een losse top en cabinet? Lijkt me wel toch? Heb namelijk te weinig kracht met een 1x12", dus wil er 1x12" onder plaatsen. Of meer. Misschien volgende week maar eens op de beurs in Veenendaal kijken. Heb een Peavey Classic 30, gaat het werken als ik er dan bijvoorbeeld zoiets onder plaats: http://www.musik-produktiv.de/peavey-412-ex-slant.html

Mijn superdeluxe HiWatt heeft 2 aparte uitgangen voor een cabinet. 1 x 4 Ohm en 1 x 8 Ohm. En dan kan ik de combo zelf als monitor gebruiken.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_150878982
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 11:07 schreef Svyatagor het volgende:

[..]

Ja dat kan, check even hoe je speaker van je combo zit aangesloten op je versterker. En houd de weerstand in de gaten; de versterker heeft een bepaalde weerstand nodig om zichzelf niet op te blazen. Die weerstand (ohm) moet je luidspreker bieden. Check dus of die cab die je bedoelt de juiste weerstand biedt voor je versterker. :)
Deze man spreekt waarheid. Even de impendantie letten, maar verder geen probleem.
Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
pi_150879880
Thanks! M'n Peavey combo heeft een uitgang voor een 8 of 16 Ohm cabinet, dus dat moet goedkomen. En ik las ook ergens dat je hiervoor het best speakerkabels kunt gebruiken dan reguliere jack-jack kabels? Ivm wat ze kunnen hebben ofzo?
  zaterdag 21 maart 2015 @ 12:56:36 #141
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_150880014
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 10:53 schreef Gitaarmat het volgende:
Rare vraag misschien, maar kan ik een combo buizen ook gewoon gebruiken als top en er extra cabinets onder plaatsen? Is dit hetzelfde effect als een losse top en cabinet? Lijkt me wel toch? Heb namelijk te weinig kracht met een 1x12", dus wil er 1x12" onder plaatsen. Of meer. Misschien volgende week maar eens op de beurs in Veenendaal kijken. Heb een Peavey Classic 30, gaat het werken als ik er dan bijvoorbeeld zoiets onder plaats: http://www.musik-produktiv.de/peavey-412-ex-slant.html

Voor de volledigheid:

Op een buizenversterker kan je beter een lagere impedantie aansluiten. De versterker gaat juist stuk bij te hoge impedanties, dat is dus precies omgekeerd bij een transistor-bak.

Volgens de achterkant van jouw versterker wil hij een "load" van 16 Ohm, dat betekend dat je er 16 Ohm of lager aan moet hangen.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_150880298
quote:
7s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 12:56 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Voor de volledigheid:

Op een buizenversterker kan je beter een lagere impedantie aansluiten. De versterker gaat juist stuk bij te hoge impedanties, dat is dus precies omgekeerd bij een transistor-bak.

Volgens de achterkant van jouw versterker wil hij een "load" van 16 Ohm, dat betekend dat je er 16 Ohm of lager aan moet hangen.
Oké, bedankt voor de info. Ik ga me even wat meer inlezen en wie weet volgende week op de beurs in Veenendaal een cabinet scoren.
  zaterdag 21 maart 2015 @ 13:13:04 #143
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_150880406
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 13:08 schreef Gitaarmat het volgende:

[..]

Oké, bedankt voor de info. Ik ga me even wat meer inlezen en wie weet volgende week op de beurs in Veenendaal een cabinet scoren.
Op een beurs moet je zeker goed advies kunnen krijgen :D
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_150881131
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 12:48 schreef Gitaarmat het volgende:
Thanks! M'n Peavey combo heeft een uitgang voor een 8 of 16 Ohm cabinet, dus dat moet goedkomen. En ik las ook ergens dat je hiervoor het best speakerkabels kunt gebruiken dan reguliere jack-jack kabels? Ivm wat ze kunnen hebben ofzo?
Ja, beslist geen normale instrumentkabel gebruiken, zoals die je in je gitaar plugt. Dat is hele dunne draad, bedoeld voor hele lage vermogens. Als je daar buisgeweld doorheen wil sturen smelt je kabel weg :)
Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
pi_151029652
Nu we het toch over impedanties hebben, is er wellicht nog iemand die belangstelling heeft voor een marshall 9100 2x50 watt buizen eindtrap?
Kan heul hard, ik doe hem weg omdat ik een wat lichtere en meer handzame transistoreindtrap heb gekocht.
It has to mean something
Could never mean more than a sacrifice
pi_151225328
Ga achter deze cabinet aan denk ik. Neem m'n combo mee en dan ff testen bij die gast.
  dinsdag 31 maart 2015 @ 21:41:17 #147
151527 KaMo
Boem, zei de bas
pi_151241626
quote:
7s.gif Op woensdag 25 maart 2015 19:16 schreef Cynic het volgende:
Nu we het toch over impedanties hebben, is er wellicht nog iemand die belangstelling heeft voor een marshall 9100 2x50 watt buizen eindtrap?
Kan heul hard, ik doe hem weg omdat ik een wat lichtere en meer handzame transistoreindtrap heb gekocht.
Niet persé, maar ben benieuwd voor hoeveel zoiets nou gaat? (DM? :) )
pi_151333701
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 13:48 schreef The_Dean het volgende:

[..]

Ja, beslist geen normale instrumentkabel gebruiken, zoals die je in je gitaar plugt. Dat is hele dunne draad, bedoeld voor hele lage vermogens. Als je daar buisgeweld doorheen wil sturen smelt je kabel weg :)
Diegene waarvan ik hem morgen wellicht overneem zegt dat het wel gewoon met een jackkabel kan dat heeft hij altijd gedaan. Misschien omdat 'ie transistor gebruikte of heeft dat er niks mee te maken?
  vrijdag 3 april 2015 @ 19:18:37 #149
214697 The_Dean
Ebut Riggs
pi_151336452
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2015 17:24 schreef Gitaarmat het volgende:

[..]

Diegene waarvan ik hem morgen wellicht overneem zegt dat het wel gewoon met een jackkabel kan dat heeft hij altijd gedaan. Misschien omdat 'ie transistor gebruikte of heeft dat er niks mee te maken?
Nee, transistor of buizen is niet belangrijk in dit geval, vermogen is vermogen [watts] ;)

En speakerkabel kan prima met de normale dikke jackpluggen hoor, maar het is de kabel zelf die het verschil maakt.
Sommige cabinets hebben met speak-on, maar de meeste is gewoon met normale jacks, maar raak daardoor niet in de war. Het is dezelfde aansluiting als je gitaar, maar de kabel [en dan vooral de aderen in de kabel] tussen cab en amp is anders [dikker].
Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
pi_151351031
Hmm, oké. Nog even in het kort. Ik heb:
- Buizencombo 30 watts, waar eigenlijk 1x"12 speaker met 16 ohms in zat. Die speaker ooit vervangen door een andere 12", deze Governor van Eminence. Die heeft echter 8 omhs zie ik.
- Ik wil hier een 4 x 12" amp onder zetten die een input heeft voor 16 ohms en 4 ohms.

In dit geval is 4 ohms dus het best want met die weerstand van 16 ohms zal die speaker opgeblazen kunnen worden?

-edit-

Oh, zie dat er 2 verschillende Governors bestaan, een 8ohms en een 16 ohms, maar dat staat dus niet achterop de speaker. :') Voor de zekerheid dus maar de 4 ohms ingang op de cabinet kiezen?
pi_151380514
Zo, eindelijk de gitaren aan de muur gehangen.



Dank Dribbel en Dean voor het advies over muurhaken ;)
  zondag 5 april 2015 @ 09:43:46 #152
214697 The_Dean
Ebut Riggs
pi_151380607
Ik heb inderdaad dezelfde, hangen al 5 jaar :7
Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
pi_151380839
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2015 09:37 schreef Aresdreams het volgende:
Zo, eindelijk de gitaren aan de muur gehangen.
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]

Dank Dribbel en Dean voor het advies over muurhaken ;)
Leuke collectie!
Doe je nog wat qua bandjes op het moment?
It has to mean something
Could never mean more than a sacrifice
pi_151381429
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2015 10:00 schreef Cynic het volgende:

[..]

Leuke collectie!
Doe je nog wat qua bandjes op het moment?
Nee, op het moment bezig met een verhuizing aan het afronden en genieten van de kleine.
pi_151421570
Mijn Epiphone Les Paul heeft last van kuren met z'n neck pickup.

Doet helemaal niks, totdat je een van de magneetjes een keer aanraakt met bijvoorbeeld een schroevendraaier, dan komt hij plots weer tot leven. Het maakt daarbij niet uit welk magneetje.

Op het eerste gezicht kan ik geen losse draadjes of iets vinden. Iemand een gouden tip?
pi_151432392
Ik krijg als het goed is deze week ergens een pakketje binnen met mijn nieuwe rode tortoise slagplaat voor mijn Blacktop Jaguar. Het liefst koop ik ook nog een paar p90's, maar die moeten dat wel in humbucker shape zijn. Heeft iemand hier ervaringen met de Kent Armstrong convertible p90's? Ik zou ze moeten kunnen krijgen voor zo'n $80 per stuk.

  Moderator maandag 6 april 2015 @ 21:55:21 #157
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_151433031
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2015 16:56 schreef kingjotte het volgende:
Mijn Epiphone Les Paul heeft last van kuren met z'n neck pickup.

Doet helemaal niks, totdat je een van de magneetjes een keer aanraakt met bijvoorbeeld een schroevendraaier, dan komt hij plots weer tot leven. Het maakt daarbij niet uit welk magneetje.

Op het eerste gezicht kan ik geen losse draadjes of iets vinden. Iemand een gouden tip?
Ik heb er verder geen verstand van maar heb je je aarde goed gechecked?
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_151435320
quote:
2s.gif Op maandag 6 april 2015 21:55 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Ik heb er verder geen verstand van maar heb je je aarde goed gechecked?
Aardeproblemen zorgen er volgens mij niet voor dat je helemaal geen signaal meer hebt.
It has to mean something
Could never mean more than a sacrifice
  Moderator dinsdag 7 april 2015 @ 08:50:11 #159
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_151441003
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2015 22:43 schreef Cynic het volgende:

[..]

Aardeproblemen zorgen er volgens mij niet voor dat je helemaal geen signaal meer hebt.
Klopt maar die zorgen er toch wel vaak voor dat als je iets aanraakt op de metalen delen dat er iets veranderd, als je signaal via de aarde weglekt heb je trouwens ook geen signaal...

maarja ik veel verstand heb ik er ook niet van :P
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  dinsdag 7 april 2015 @ 12:31:18 #160
214697 The_Dean
Ebut Riggs
pi_151445482
Kan een los aardecontact zijn ja. Je electronica even nalopen :)
Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
  dinsdag 7 april 2015 @ 12:33:47 #161
214697 The_Dean
Ebut Riggs
pi_151445539
quote:
10s.gif Op maandag 6 april 2015 21:41 schreef KapiteinKoala het volgende:
Ik krijg als het goed is deze week ergens een pakketje binnen met mijn nieuwe rode tortoise slagplaat voor mijn Blacktop Jaguar. Het liefst koop ik ook nog een paar p90's, maar die moeten dat wel in humbucker shape zijn. Heeft iemand hier ervaringen met de Kent Armstrong convertible p90's? Ik zou ze moeten kunnen krijgen voor zo'n $80 per stuk.

[ afbeelding ]
Guitarfetish.com heeft ook leuke. Een stuk voordeliger en klinken er goed. Weet natuurlijk niet hoe ze zich verhouden met die van Kent Armstrong, die ken ik verder niet :D

http://www.guitarfetish.c(...)ar-Pickups_c_26.html
Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
pi_151449062
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 12:31 schreef The_Dean het volgende:
Kan een los aardecontact zijn ja. Je electronica even nalopen :)
Hij gaat het ook weer doen als ik (een paar keer) heel hard aansla, verandert dat iets?
  dinsdag 7 april 2015 @ 17:15:55 #163
214697 The_Dean
Ebut Riggs
pi_151453751
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 14:41 schreef kingjotte het volgende:

[..]

Hij gaat het ook weer doen als ik (een paar keer) heel hard aansla, verandert dat iets?
Is het met beide elementen? Of alleen eentje?
Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
pi_151454247
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 17:15 schreef The_Dean het volgende:

[..]

Is het met beide elementen? Of alleen eentje?
Met eentje. Ik hoor van de gitaarwinkel iets over inspuiten van een schakelaar...
  dinsdag 7 april 2015 @ 19:00:05 #165
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_151457133
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 17:34 schreef kingjotte het volgende:

[..]

Met eentje. Ik hoor van de gitaarwinkel iets over inspuiten van een schakelaar...
Als ik jou was zou ik mijn Epiphone kopen, krijg je er 2 elementen extra bij :P

pi_151474979
Afgelopen weekend wou ik eens een les paul model proberen (heb zelf een Squeir Affinity Strat). Gekozen om even te testen met een Epiphone Les Paul Standard. Speelde erg lekker, vooral een veel betere sustain dan ik nu heb en ook de hammer on's en pull offs bleven langer doorklinken. Was erg onder de indruk. Na het vermelden van mijn budget straks gaf de winkelier me een Gibson LPJ, deze speelde nog een stuk lekkerder. Qua looks is hij wel veel minder, maar hij speelde echt heel erg lekker. Weet nu nog niet goed wat ik straks ga doen.

Als jullie de (top) modellen van de Epiphone vergelijken met de laagste modellen van Gibson, wat zou jullie advies dan zijn voor een redelijke beginner?

Dus Epiphone Les Paul Standard vs Gibson LPJ?


pi_151475952
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2015 08:59 schreef Masch1980 het volgende:
Afgelopen weekend wou ik eens een les paul model proberen (heb zelf een Squeir Affinity Strat). Gekozen om even te testen met een Epiphone Les Paul Standard. Speelde erg lekker, vooral een veel betere sustain dan ik nu heb en ook de hammer on's en pull offs bleven langer doorklinken. Was erg onder de indruk. Na het vermelden van mijn budget straks gaf de winkelier me een Gibson LPJ, deze speelde nog een stuk lekkerder. Qua looks is hij wel veel minder, maar hij speelde echt heel erg lekker. Weet nu nog niet goed wat ik straks ga doen.

Als jullie de (top) modellen van de Epiphone vergelijken met de laagste modellen van Gibson, wat zou jullie advies dan zijn voor een redelijke beginner?

Dus Epiphone Les Paul Standard vs Gibson LPJ?



Ligt aan de modellen. Vond de top epi LP customs vroeger beter dan de Gibson studio's. Weet niet hoe dat nu is. Zit gewoon een enorm verschil tussen de modellen onderling. Je kunt een top epi te pakken hebben en een slechte gibson en vice versa. Bijv van zeven Gibson LPs die ik heb bespeeld om te kopen vond ik er maar twee goed (van standaard tot custom). Heb op mex fenders gespeeld die ik beter vond dan de us standards. Oftewel spelen en koop het model dat je goed vind. Had laatst ook een Gibson SG te pakken van iets van 700 euro nieuw en was verbaasd hoe goed die was.

Heb zelf overigens de eerste zes jaar op een epi les paul custom gespeeld (een van de eerste, die werden nog ergens anders gemaakt). Geweldige gitaar. Elementen vervangen en eigenlijk al mijn optredens mee gedaan. Na zes jaar was die ook wel op.
"Happiness is not getting more, but wanting less"
  woensdag 8 april 2015 @ 10:20:38 #168
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_151476583
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2015 08:59 schreef Masch1980 het volgende:
sustain
:9~

Ik heb net als Dribbel_ een Epi LP Custom Silverburst. Die van mij is natuurlijk veel mooier met slagplaat en zilveren Alnico pick-up's. Op het moment dat ik die aansloeg begreep ik wat het woord sustain betekende. En hij gaat uitstekend om met distortion. Als ik met mn Squier strat al lang ben overgestapt op power chords, speel ik met de Silverburst nog een hoop open akkoorden.

Gibson zelf was niet tevreden met hun Gibson Silverburst, ze vonden dat de verf te veel invloed had op het geluid. En dat zou dan 3500,- moeten kosten.

Ik denk dat gitaren onderling best verschillen en ik zou op zoek gaan naar een mooie Epi van rond de 600 euro. Dat betekend veel winkels en beurzen afstruinen.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_151476625
Ik heb nooit problemen met sustain:


Ok flauw, maar Les Pauls hebben inderdaad echt een heerlijke volle sustain. Hoef je niet elke toon uit de hals te knijpen.
"Happiness is not getting more, but wanting less"
  woensdag 8 april 2015 @ 11:29:46 #170
214697 The_Dean
Ebut Riggs
pi_151478148
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 17:34 schreef kingjotte het volgende:

[..]

Met eentje. Ik hoor van de gitaarwinkel iets over inspuiten van een schakelaar...
Ja, het kan je selectorswitch zijn. Daarom zei ik, loop even je electronica na :)
Inspuiten met een beetje contactspray is inderdaad een handige [tijdelijke] oplossing.
Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
pi_151483631
Afgelopen paasweekend eindelijk weer een beetje muziek kunnen maken. Heb meteen mijn nieuwe distortion getest. Even de Game of Thrones theme opgenomen. Had alleen low heel hoog staan en high heel laag. Klinkt live door de versterker echt heel gaaf, maar met opnames te bassy:

https://soundcloud.com/sebasstudio/game-of-thrones-theme

Iemand trouwens een video edit programma. Wil graag ook wat beeld erbij doen liefst met split screen voor losse partijen. Waarmee kan dat?

edit: waarom doen de soundcloud tags het niet meer? :(

[ Bericht 9% gewijzigd door ssebass op 08-04-2015 15:22:28 ]
"Happiness is not getting more, but wanting less"
pi_151485481
Omdat ik 3 toch te weinig vond...
  woensdag 8 april 2015 @ 16:25:34 #173
214697 The_Dean
Ebut Riggs
pi_151486594
Juist!
Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
pi_151488193
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2015 16:25 schreef The_Dean het volgende:
Juist!
Volgende stap: kamertje van de dochter volhangen?
  woensdag 8 april 2015 @ 17:20:49 #175
214697 The_Dean
Ebut Riggs
pi_151488225
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2015 17:19 schreef Aresdreams het volgende:

[..]

Volgende stap: kamertje van de dochter volhangen?
Moet je dat nog vragen? :D
Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
pi_151488233
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2015 17:20 schreef The_Dean het volgende:

[..]

Moet je dat nog vragen? :D
Retorisch ;)
al denk ik dat de vrouw er niet mee eens is :P
pi_151506159
Op de vorige pagina kreeg ik het advies om meerdere gitaren te gaan proberen. Maar om eerlijk te zijn weet ik eigenlijk niet precies het verschil tussen een goede en slechte gitaar.... :')

Ik hoor natuurlijk wel verschil en ik merk tijdens het bespelen ook wel verschil, maar als ik twee gitaren van hetzelfde type in de handen krijg, denk ik niet dat ik zomaar zou kunnen bepalen welke gitaar 'beter' is. Ik speel dan ook nog geen jaar elektrisch.

Waar selecteren jullie dan op? Hebben jullie standaard testjes welke je uitvoert bij het aanschaffen van een nieuwe gitaar?
  donderdag 9 april 2015 @ 11:28:05 #178
342946 TweeGrolsch
Geen 18 ? Geen druppel!
pi_151509864
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2015 08:47 schreef Masch1980 het volgende:
Op de vorige pagina kreeg ik het advies om meerdere gitaren te gaan proberen. Maar om eerlijk te zijn weet ik eigenlijk niet precies het verschil tussen een goede en slechte gitaar.... :')

Ik hoor natuurlijk wel verschil en ik merk tijdens het bespelen ook wel verschil, maar als ik twee gitaren van hetzelfde type in de handen krijg, denk ik niet dat ik zomaar zou kunnen bepalen welke gitaar 'beter' is. Ik speel dan ook nog geen jaar elektrisch.

Waar selecteren jullie dan op? Hebben jullie standaard testjes welke je uitvoert bij het aanschaffen van een nieuwe gitaar?
Ff stairway to heaven spelen op beide.
pi_151509872
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2015 08:47 schreef Masch1980 het volgende:
Op de vorige pagina kreeg ik het advies om meerdere gitaren te gaan proberen. Maar om eerlijk te zijn weet ik eigenlijk niet precies het verschil tussen een goede en slechte gitaar.... :')

Ik hoor natuurlijk wel verschil en ik merk tijdens het bespelen ook wel verschil, maar als ik twee gitaren van hetzelfde type in de handen krijg, denk ik niet dat ik zomaar zou kunnen bepalen welke gitaar 'beter' is. Ik speel dan ook nog geen jaar elektrisch.

Waar selecteren jullie dan op? Hebben jullie standaard testjes welke je uitvoert bij het aanschaffen van een nieuwe gitaar?
Ja, welke lekkerder speelt en beter klinkt is de betere :)

Voor mij persoonlijk is lekkerder spelen belangrijker dan klank, elementen zijn altijd nog te vervangen :7
Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
pi_151510575
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2015 08:47 schreef Masch1980 het volgende:
Op de vorige pagina kreeg ik het advies om meerdere gitaren te gaan proberen. Maar om eerlijk te zijn weet ik eigenlijk niet precies het verschil tussen een goede en slechte gitaar.... :')

Ik hoor natuurlijk wel verschil en ik merk tijdens het bespelen ook wel verschil, maar als ik twee gitaren van hetzelfde type in de handen krijg, denk ik niet dat ik zomaar zou kunnen bepalen welke gitaar 'beter' is. Ik speel dan ook nog geen jaar elektrisch.

Waar selecteren jullie dan op? Hebben jullie standaard testjes welke je uitvoert bij het aanschaffen van een nieuwe gitaar?
Tja erg veel dingen.

Het belangrijkst vind ik de resonantie van de gitaar. Dus hoe klinkt die onversterkt. Vol gebalanceerd geluid met veel sustain. Zeg maar het geluid van het hout, echt de gitaar. Elementen kun je altijd nog vervangen zoals als gezegd.

Dan de kwaliteit van de gitaar. Is de hals goed, blijft die gestemd, voelt alles een beetje degelijk, potmeters werken goed etc. Veel is te vervangen maar dat doe je liever niet uiteraard.

Verder versterkt geluid. Speel even verschillende stijlen. Hoe reageert die met pedaaltjes (overdrive), clean, akkoorden versus arpeggio's. Funk versus zware rock. Hoe klinkt die met mid scoop en hoe met juist veel mid. Valt er bij solo's niets dood. Hoe klinken de harmonics (pinch etc) /boventonen.

Verder speelgemak, maar dat is voor mij vaak geen issue want ben gewend om op gitaren te spelen met een honkbalknuppel als hals. Oude Gibson en Fender necks.

Probleem is met weinig ervaring dat je niet weet wat echt de gitaar is en wat makkelijk bij te stellen is. Onstemming kan makkelijk komen door oude snaren en heb je ook meteen een bagger geluid. Dingen die aanlopen en speelgemak ligt aan de afstelling, etc. Daar moet je doorheen kunnen luisteren en voelen.

Gewoon een gitaar kopen die je goed vind klinken, er mooi uit ziet en lekker speelt. Als je een gitaar addict wordt zal het ook vast niet bij een gitaar blijven.
"Happiness is not getting more, but wanting less"
  donderdag 9 april 2015 @ 12:18:12 #181
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_151511350
quote:
1s.gif Op donderdag 9 april 2015 11:28 schreef TweeGrolsch het volgende:

[..]

Ff stairway to heaven spelen op beide.
Nee, Streetspirit van Radiohead.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_151516899
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2015 08:47 schreef Masch1980 het volgende:
Op de vorige pagina kreeg ik het advies om meerdere gitaren te gaan proberen. Maar om eerlijk te zijn weet ik eigenlijk niet precies het verschil tussen een goede en slechte gitaar.... :')

Ik hoor natuurlijk wel verschil en ik merk tijdens het bespelen ook wel verschil, maar als ik twee gitaren van hetzelfde type in de handen krijg, denk ik niet dat ik zomaar zou kunnen bepalen welke gitaar 'beter' is. Ik speel dan ook nog geen jaar elektrisch.

Waar selecteren jullie dan op? Hebben jullie standaard testjes welke je uitvoert bij het aanschaffen van een nieuwe gitaar?
Als je nog niet echt veel ervaring hebt zal je ook nog geen hele sterker voorkeur hebben ontwikkeld voor het een of het ander. Maar wat het gevoelselement betreft:

Zelf speel ik al jaren op een Ibanez RG, met superdunne, en -vlakke hals, een platte brug, jumbo frets, en heb hem afgesteld voor low-action. Als ik een de snaar maar iets aanraak wordt hij al tegen de fret gedrukt. Als ik dan bijvoorbeeld zo'n oude Gibson in mijn poten heb voelen die dikke c-hals, bolle brug, en die scherpe frets voor mij heel onwennig. Alsof ik met alle kracht die snaar moet buigen. Mensen die echter de voorkeur geven aan dergelijke boomstammen, vinden mijn RG weer compleet onnatuurlijk aanvoelen.

Ik zou dus even verschillende halsprofielen proberen te vergelijken, kijken wat goed voelt in jouw handen. Probeer verschillende fretgrootte's uit, ontdek wat jouw voorkeur is. Check verschillende bruggen, hoe ze bijvoorbeeld voelen bij palm muten. En als alles dan op zijn plaats valt is er ergens een gitaar die aan die combinatie van voorkeuren voldoet.

Alle andere factoren zijn afhankelijk van het geluid, budget, of rationele overwegingen (wil ik wél of géén tremolobrug, bijvoorbeeld).

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 09-04-2015 15:20:01 ]
  donderdag 9 april 2015 @ 22:52:27 #183
240966 BurnaBoy
Ignorance is Bliss
pi_151534081
Als je begint zou ik zeggen geen tremolo brug, gevalletje van bezint eer ge begint.
We'll see each other again in another life. When we're both cats.
^inteel²
&nbsp
Vi Veri Veniversum Vivus Vici
pi_151539889
Thanks voor de tips.

Ik begin overigens niet, ik speel al enkele jaren akoestisch, maar sinds een jaar fanatiek en ook elektrisch. Ik heb een tremolo op mijn Squier, maar deze heb ik eraf gehaald, omdat ik er teveel mee pielde. Daarnaast ontstemt deze mijn gitaar als ik er te wild mee doe :)

Ik ga nog maar eens overdenken wat te doen en vooral nog wat meer (les paul achtige) gitaren uitproberen.
  vrijdag 10 april 2015 @ 10:02:19 #185
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_151541282
Gewoon wat dingen oppakken. Speelt hij fijn, klinkt het goed en ziet het er goed uit, dan is het een goeie gitaar voor je. Als je er net mee gaat beginnen kan je heel diep over die details gaan praten maar weinig kans dat je echt verschil gaat merken.
pi_151545081
quote:
10s.gif Op donderdag 9 april 2015 22:52 schreef BurnaBoy het volgende:
Als je begint zou ik zeggen geen tremolo brug, gevalletje van bezint eer ge begint.
Die dingen bij de gitaren uit het goedkopere segment een garantie voor frustratie en eeuwig herstemmen.
pi_151622208
Is iemand hier toevallig op zoek naar een setje Wilkinson humbuckers of een koffer voor een Les Paul?
  donderdag 16 april 2015 @ 16:37:34 #188
443405 BaardaapAd
hasa diga eebowai
pi_151745958
Zo, gitaristen, hmmm .... ik klooi liever met een basgitaar (fretless) dan een gitaar en doe dan ook eigenlijk niets met mijn Greg Bennett electro-akoestische gitaar (zwart met witte randjes). Zelfs niet op Rocksmith. Dus euh ... als er iemand is die ik blij kan maken met dat ding? Gratis af te halen in Spijkenisse. Stuur maar een berichtje of zo.

( vraagt zich af of er een e-viool topic is :? - dát ding ligt me alleen ook maar in de weg intussen )
De tijd is een rivier waarin álles verzuipt.
pi_151762697
hallo gitaristen van Nederland, ik kom u even zeggen

u zuigt.

groet
  zaterdag 18 april 2015 @ 10:32:20 #190
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_151796064
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2015 00:50 schreef geen_friet_wel_patat het volgende:
hallo gitaristen van Nederland, ik kom u even zeggen

u zuigt.

groet
De enige die hier zuigt is je moeder.

Doei.
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
pi_151824007
Hi,

Ik hang mijn gitaar in de wilgen dus gaat alles in de verkoop.

Iemand trek in een alles in 1 deal?
Of misschien een of een paar dingen?

8 gitaren
1 bas
4 versterkers
4 speakers
een stuk of 10 effectpedalen
2 multieffecten
actieve studio monitoren.
2 microfoons
Mbox audio/MIDI computer recording interface + software
Zoom MRS 1044 hard disk recorder
Minidisk recorder Sony plus lege minidisks
Minidiskman Sony
viool
koffers
hoezen
Snarensets
Standaarden/ophangbeugels
Gitaarzender/Ontvanger
Snoeren
Los spul

Van de week maak ik foto's en een V&A topic

Grt,

ASH
pi_151824303
quote:
2s.gif Op zondag 19 april 2015 14:22 schreef allsystemshalt het volgende:
Hi,

Ik hang mijn gitaar in de wilgen dus gaat alles in de verkoop.

Iemand trek in een alles in 1 deal?
Of misschien een of een paar dingen?

8 gitaren
1 bas
4 versterkers
4 speakers
een stuk of 10 effectpedalen
2 multieffecten
actieve studio monitoren.
2 microfoons
Mbox audio/MIDI computer recording interface + software
Zoom MRS 1044 hard disk recorder
Minidisk recorder Sony plus lege minidisks
Minidiskman Sony
viool
koffers
hoezen
Snarensets
Standaarden/ophangbeugels
Gitaarzender/Ontvanger
Snoeren
Los spul

Van de week maak ik foto's en een V&A topic

Grt,

ASH
Hoe dat zo, ben je er helemaal klaar mee?
It has to mean something
Could never mean more than a sacrifice
pi_151824936
quote:
11s.gif Op zondag 19 april 2015 14:32 schreef Cynic het volgende:

[..]

Hoe dat zo, ben je er helemaal klaar mee?
Ja eigenlijk wel ik speel haast niet meer en het staat dus eigenlijk te verstoffen hier en dat is zonde.
  zondag 19 april 2015 @ 15:26:49 #194
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_151825849
Lijstje van de gitaren?
pi_151828750
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2015 15:26 schreef Dribbel_ het volgende:
Lijstje van de gitaren?
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2015 15:26 schreef Dribbel_ het volgende:
Lijstje van de gitaren?
Epiphone DOT
London city Comet (telecaster model)
Fender stratocaster Japan met humbucker + 2 enkelspoel en locking tremlo
Ondebend merk Mockingbird lawsuit periode
Gibson MIII de orginele uit 1992.
Dean MLK 7 snarig
Hondo mini gitaar stratocaster model met humbucker
Avora Dolores (Spaanse gitaar)

[ Bericht 0% gewijzigd door allsystemshalt op 19-04-2015 16:45:55 ]
  zondag 19 april 2015 @ 16:45:05 #196
443405 BaardaapAd
hasa diga eebowai
pi_151829073
Gitaren, één bas én een viool?!? Je overdrijft wel hoor! ;)

( intussen schijnt niemand die gitaar van mij te willen hebben, voor nop, zie hierboven .... wel de e-viool, die wordt donderdag afgehaald )

De tijd is een rivier waarin álles verzuipt.
pi_151830585
Oeh, die MIII is wel interessant!
It has to mean something
Could never mean more than a sacrifice
pi_151831171
quote:
14s.gif Op zondag 19 april 2015 16:33 schreef allsystemshalt het volgende:

[..]

[..]

Epiphone DOT
London city Comet (telecaster model)
Fender stratocaster Japan met humbucker + 2 enkelspoel en locking tremlo
Ondebend merk Mockingbird lawsuit periode
Gibson MIII de orginele uit 1992.
Dean MLK 7 snarig
Hondo mini gitaar stratocaster model met humbucker
Avora Dolores (Spaanse gitaar)
Doe dan ook even een lijstje van versterkers/effecten (evt met richtprijs).

Welke studiomonitoren?
pi_151832951
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2015 17:43 schreef Pokkelmans het volgende:

[..]

Doe dan ook even een lijstje van versterkers/effecten (evt met richtprijs).

Welke studiomonitoren?
M-Audio studiophile AV40

http://tweakers.net/price(...)phile-av-40/reviews/


Effectpedalen;

Ibanez FC10 FAT CAT distortion
Ibanez CP10 Compressor Sustainer
BOSS MT-2 Metal Zone
BOSS SD-1 Super OverDrive
MORLEY PWA Pro Series WAH
BEHRINGER CL9 Compressor/Limiter
BEHRINGER DD400 Digital Delay
BEHRINGER DR600 Digital Reverb
BEHRINGER FX600 Digital Multi-FX
BEHRINGER CO600 Corus Orchestra
BEHRINGER SM400 Super Metal
BEHRINGER VintaGE Tube MONSTER
BEHRINGER V-amp 2
Digitech RP-3
Arion HU-8500 Stage Tuner

Versterkers;

Hughes & Kettner Attax 100 inc voetschakelaar en met bijpassende Buikkast 4 * 12
London City Bulldog inc voetschakelaar en met twee 2 * 12 speakers
Roland Micro-Cube
Marshall LEAD 12 mini stack
Zelfbouw speakerkast met 3 speakers 1 10 inch en twee van 6 inch

[ Bericht 24% gewijzigd door allsystemshalt op 19-04-2015 19:01:21 ]
  woensdag 22 april 2015 @ 14:59:49 #200
243445 genakt
Alea Iacta Est
pi_151925326
Op woensdag 26 mei 2010 18:00 schreef Darkestrah het volgende:
Ik heb van horen zeggen dat genakt een behoorlijk goede keus is. Wat heb je te verliezen?
pi_151936736
Heeft iemand misschien een site of iets dergelijks waar ik me eens goed kan verdiepen in verschillende gitaren, wat voor verschil er zit in elementen body's enzovoort?

Daarnaast; Ik heb hier een Marshall kabinet; valvestate 100w 8200 als top en 4x12 (VS412), iemand enig idee wat de waarde van dit kabinet is? Heeft wat gebruikerssporen.
Why do birds suddenly appear? - Will Rendle
  vrijdag 24 april 2015 @ 11:50:45 #202
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_151984457
Dudes, ik verkoop mijn Pigtronix Mothership. Analoge gitaarsynth, vette shit. Met een expressiepedaal maak je er een whammy van, plus dat er een ring modulator op zit voor het echte gefreak. Ik ben zelf een beetje uitgefreakt en wil weer eens wat anders.

Zie ook:


Hij is moeilijk te krijgen, en dan al snel 500 euro. Die van mij is zgan en mag weg voor 300 (of een goed bod). Hoor wel, hij staat ook op Marktplaats.

We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
  zondag 26 april 2015 @ 20:16:36 #203
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_152050788
En ik verkoop nog wat zooi: compressor, envelope filter, tremolo, tuner, wah.

http://link.marktplaats.nl/m923119557
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
pi_152111601
quote:
2s.gif Op dinsdag 28 april 2015 17:05 schreef allsystemshalt het volgende:
Ik ben nog in dubio of ik de spullen verkoop.

Ben er toch wel aan gehecht blijkbaar.
Haha, goedzo!
It has to mean something
Could never mean more than a sacrifice
pi_152112858
quote:
2s.gif Op dinsdag 28 april 2015 17:05 schreef allsystemshalt het volgende:
Ik ben nog in dubio of ik de spullen verkoop.

Ben er toch wel aan gehecht blijkbaar.
Welke kleur heeft die mini stack van je?
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_152115468
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2015 08:30 schreef allsystemshalt het volgende:

[..]

Zwart.
Hoeveel zou je er voor vragen? Weet nog niet of ik hem dan koop, volgens past hij niet in mijn mini-huisje :')
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_152115607
quote:
5s.gif Op woensdag 29 april 2015 09:04 schreef Godshand het volgende:

[..]

Hoeveel zou je er voor vragen? Weet nog niet of ik hem dan koop, volgens past hij niet in mijn mini-huisje :')
Pff weet ik nog niet weet nog niet of ik de boel verkoop.

Plus dat het erg mooi staat zo'n mini marshall
  woensdag 29 april 2015 @ 20:48:15 #210
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_152134950
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 19:00 schreef Dribbel_ het volgende:

[..]

Als ik jou was zou ik mijn Epiphone kopen, krijg je er 2 elementen extra bij :P

[ afbeelding ]
Zeg Dribbel,

Speel jij nog steeds volledig digitaal met je bandje? Via een POD 500 toch?
Ik overweeg om toch ook weer digitaal te gaan :') Ooit een PodXT Live gehad, maar die vond ik toch te nep. Die nieuwste generatie modelingdingen is wel erg goed volgens mij.
Zie ook de Firehawk van Line6 - dat editen via een app lijkt me ideaal, makkelijker dan met de POD.
Jij werkt bij Key toch? Enig idee wanneer ze in NL te krijgen zijn?
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
  woensdag 29 april 2015 @ 21:31:14 #211
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_152136720
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2015 20:48 schreef Svyatagor het volgende:

[..]

Zeg Dribbel,

Speel jij nog steeds volledig digitaal met je bandje? Via een POD 500 toch?
Ik overweeg om toch ook weer digitaal te gaan :') Ooit een PodXT Live gehad, maar die vond ik toch te nep. Die nieuwste generatie modelingdingen is wel erg goed volgens mij.
Zie ook de Firehawk van Line6 - dat editen via een app lijkt me ideaal, makkelijker dan met de POD.
Jij werkt bij Key toch? Enig idee wanneer ze in NL te krijgen zijn?
Ja klopt inderdaad, nu zelfs ook de monitoring allemaal digitaal met een X32 :P

Ik ben er nog steeds erg tevreden over de sound zijn heel bruikbaar. Grote verschil met de kleinere pods is dat je amps ook parallel kan schakelen waardoor je een vette scheurende amp tegenover een cleanere kan zetten waardoor je sound veel definitie houdt en lekker overeind blijft in de mix.

Knal er dan een gitaar met EMG's overheen dus het clean is niet te vergelijken natuurlijk wat ik met m'n LP en buizenamp thuis heb, maar met die LP over die pod komt het al heel chill uit de PA. Grote voordeel is vooral dat je veel controle hebt over hoe je in de zaal klinkt (en niet afhankelijk bent van wat voor mic er voor je amp staat en hoe die precies geplaatst is).

Ben daarentegen wel benieuwd hoe de totaalsound zou zijn als we weer 2 vette amps neerzetten. Maar het gemak is wel een hoop waard. Koffer open, gitaren in een rack en gaan. En presets tegenover losse pedalen werkt op het podium gewoon chiller.
  woensdag 29 april 2015 @ 21:41:15 #212
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_152137077
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2015 21:31 schreef Dribbel_ het volgende:

[..]

Ja klopt inderdaad, nu zelfs ook de monitoring allemaal digitaal met een X32 :P

Ik ben er nog steeds erg tevreden over de sound zijn heel bruikbaar. Grote verschil met de kleinere pods is dat je amps ook parallel kan schakelen waardoor je een vette scheurende amp tegenover een cleanere kan zetten waardoor je sound veel definitie houdt en lekker overeind blijft in de mix.

Knal er dan een gitaar met EMG's overheen dus het clean is niet te vergelijken natuurlijk wat ik met m'n LP en buizenamp thuis heb, maar met die LP over die pod komt het al heel chill uit de PA. Grote voordeel is vooral dat je veel controle hebt over hoe je in de zaal klinkt (en niet afhankelijk bent van wat voor mic er voor je amp staat en hoe die precies geplaatst is).

Ben daarentegen wel benieuwd hoe de totaalsound zou zijn als we weer 2 vette amps neerzetten. Maar het gemak is wel een hoop waard. Koffer open, gitaren in een rack en gaan. En presets tegenover losse pedalen werkt op het podium gewoon chiller.
Ja, het gemak is wel een lokker. Plus dat we af en toe wel eens overwegen om op in-ears over te gaan, omdat je in de oefenruimte soms echt gek wordt van de herrie (ondanks oordoppen etc).

Ik schrik bij die HD500x alleen een beetje terug van al die mogelijkheden. Hou best van tweaken, maar ik lees in vrijwel elke review dat je je er echt behoorlijk in moet verdiepen wil je een beetje een goed geluid eruit halen. Weet niet of ik dat kan opbrengen. :P (ik zou ook nog twee jaar kunnen doorsparen voor een Kemper of een Axe FX, maar die zijn nog ingewikkelder volgens mij).

Daarom lijkt die Firehawk me wel een mooie middenweg. Redelijk overzichtelijk met je patches kloten, wel met je voeten te bedienen, ook de HD-versterkermodellen..
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
  woensdag 29 april 2015 @ 22:12:23 #213
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_152138177
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2015 21:41 schreef Svyatagor het volgende:

[..]

Ja, het gemak is wel een lokker. Plus dat we af en toe wel eens overwegen om op in-ears over te gaan, omdat je in de oefenruimte soms echt gek wordt van de herrie (ondanks oordoppen etc).

Ik schrik bij die HD500x alleen een beetje terug van al die mogelijkheden. Hou best van tweaken, maar ik lees in vrijwel elke review dat je je er echt behoorlijk in moet verdiepen wil je een beetje een goed geluid eruit halen. Weet niet of ik dat kan opbrengen. :P (ik zou ook nog twee jaar kunnen doorsparen voor een Kemper of een Axe FX, maar die zijn nog ingewikkelder volgens mij).

Daarom lijkt die Firehawk me wel een mooie middenweg. Redelijk overzichtelijk met je patches kloten, wel met je voeten te bedienen, ook de HD-versterkermodellen..
Mja het is een beetje vooral hoe erg je erin wilt duiken. Ik doe er niet hele bijzondere dingen mee. Ik heb eigenlijk 5 presets die ik in 97% van de gevallen gebruik ofzo.

Clean, clean+randje, richting overdrive, overdrive en lead.

Ik heb vaak presets (die je ook kan downloaden van andere mensen) als uitgangspunt genomen en die getweaked. In het begin kost het wel ff wat moeite en extra tijd omdat je ook moet checken hoe het over de PA klinkt (ook weer anders dan over je koptelefoon. Maar de afgelopen 2 jaar heb ik er niet meer naar omgekeken dus als het eenmaal staat is het chill
  woensdag 29 april 2015 @ 22:12:36 #214
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_152138185
Zal morgen ff checkenw anneer ze die Firehawk verwachten.
  donderdag 30 april 2015 @ 10:00:08 #215
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_152145380
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2015 22:12 schreef Dribbel_ het volgende:
Zal morgen ff checkenw anneer ze die Firehawk verwachten.
14.gif
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
  donderdag 30 april 2015 @ 10:17:23 #216
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_152145710
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2015 10:00 schreef Svyatagor het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Volgens het systeem op hele korte termijn. Deze/komende week, maar het is altijd even afwachten of die info van Line 6 klopt.
  donderdag 30 april 2015 @ 13:08:40 #217
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_152150013
quote:
1s.gif Op donderdag 30 april 2015 10:17 schreef Dribbel_ het volgende:

[..]

Volgens het systeem op hele korte termijn. Deze/komende week, maar het is altijd even afwachten of die info van Line 6 klopt.
Cool, bedankt!
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
pi_152150332
Ik heb sinds kort een Digitech 1101 met Control 2 floorcontroller, is ook wel een aanrader.
Wil ik ook rechtstreeks via de PA laten lopen. Wanneer we ooit weer optreden natuurlijk :')
It has to mean something
Could never mean more than a sacrifice
pi_152166200
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2015 20:48 schreef Svyatagor het volgende:

[..]

Zeg Dribbel,

Speel jij nog steeds volledig digitaal met je bandje? Via een POD 500 toch?
Ik overweeg om toch ook weer digitaal te gaan :') Ooit een PodXT Live gehad, maar die vond ik toch te nep. Die nieuwste generatie modelingdingen is wel erg goed volgens mij.
Zie ook de Firehawk van Line6 - dat editen via een app lijkt me ideaal, makkelijker dan met de POD.
Jij werkt bij Key toch? Enig idee wanneer ze in NL te krijgen zijn?
Met app gaan alle multi-effect boeren beginnen..

Zoom begon er al mee met de MS-100BT multistomp pedaal, die alleen met iOs werkt.
Tegenwoordig zijn veel versterkers al digitaal met ingebouwde amp-modelling...
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
  vrijdag 1 mei 2015 @ 07:49:11 #220
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_152172003
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2015 13:20 schreef Cynic het volgende:
Ik heb sinds kort een Digitech 1101 met Control 2 floorcontroller, is ook wel een aanrader.
Wil ik ook rechtstreeks via de PA laten lopen. Wanneer we ooit weer optreden natuurlijk :')
Ja, die ziet er inderdaad ook goed uit. Gaat al jaren mee, maar veel enthousiasme zie ik. Gebruik jij 'm gewoon met alleen je poweramp, of met de 4 cable methode icm een preamp?
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
pi_152172091
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2015 07:49 schreef Svyatagor het volgende:

[..]

Ja, die ziet er inderdaad ook goed uit. Gaat al jaren mee, maar veel enthousiasme zie ik. Gebruik jij 'm gewoon met alleen je poweramp, of met de 4 cable methode icm een preamp?
Met een poweramp, de GSP1101 is de pre-amp.
It has to mean something
Could never mean more than a sacrifice
pi_152191327

met welke vingers kan ik dit spelen om die hammer on goed te doen?
  vrijdag 1 mei 2015 @ 23:00:33 #223
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_152196123
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2015 20:55 schreef hahadoei het volgende:
[ afbeelding ]
met welke vingers kan ik dit spelen om die hammer on goed te doen?
Op de E snaar pakken ipv ip de a snaar, dan maak je er een slide van
pi_152196180
Of alleen die open A snaar spelen.
Zou niet weten hoe je dat op een normale manier met een hammer-on zou moeten spelen.
It has to mean something
Could never mean more than a sacrifice
  zaterdag 2 mei 2015 @ 11:06:34 #225
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_152203300
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2015 23:02 schreef Cynic het volgende:
Of alleen die open A snaar spelen.
Zou niet weten hoe je dat op een normale manier met een hammer-on zou moeten spelen.
Offfff in drop D zetten
pi_152218221
Oh oke. Want mijn gitaar leraar zei dat het een hamer on was maar ik kan het me zelf niet zo goed voorstellen dat ze dat doen met een akkoord? :?

Drop d is ook een goeie ja
  zondag 3 mei 2015 @ 20:55:02 #227
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_152244413
Die A-snaar van 0 naar 2 is op zich wel een hammer-on. Misschien bedoelt je leraar dat? Het onderste deel (met je ringvinger de d en g snaar van 2 naar 4) is eerder een slide.
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
pi_152303908
Zijn er hier nog gitaristen die interesse hebben in een Apogee One? (1st gen)

  dinsdag 5 mei 2015 @ 23:02:30 #229
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_152316309
quote:
1s.gif Op donderdag 30 april 2015 10:17 schreef Dribbel_ het volgende:

[..]

Volgens het systeem op hele korte termijn. Deze/komende week, maar het is altijd even afwachten of die info van Line 6 klopt.
Zou je mij misschien een seintje kunnen geven als het zover is? Ben wel benieuwd naar dat ding :)
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
  donderdag 7 mei 2015 @ 12:03:12 #230
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_152363050
Hallo, mijn hoge E snaar op mijn akoestische Fender klinkt nergens meer naar. Ook als ik op 'm soms op een toets/hals druk, klinkt het nergens naar. De noot slaat dan gewoon niet aan zeg maar, waar ik mijn vinger ook houd, het blijft één noot/klank. Daarnaast klinkt de snaar ook gewoon ruk.

Tijd om te vervangen?
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
  donderdag 7 mei 2015 @ 12:06:40 #231
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_152363166
En soms klinkt de snaar ook gewoon gemute terwijl ik 'm gewoon goed op hals druk
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
  zondag 10 mei 2015 @ 23:12:11 #232
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_152475963
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2015 07:59 schreef Cynic het volgende:

[..]

Met een poweramp, de GSP1101 is de pre-amp.
Afgelopen dagen veel zitten Googlen en lezen, ga ook proberen met dit setje te werken. Dus een GSP1101 met de Control 2. Dank voor de tip! Ben benieuwd. Ik lees ook dat er een beta-firmware versie is die veel extra mogelijkheden biedt. :) Mij lijkt het ideaal om met een paar goede presets gewoon direct in de PA te kunnen. Maar ik ga 'm ook proberen met de 4CM.
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
pi_152479021
quote:
1s.gif Op donderdag 7 mei 2015 12:03 schreef richolio het volgende:
Hallo, mijn hoge E snaar op mijn akoestische Fender klinkt nergens meer naar. Ook als ik op 'm soms op een toets/hals druk, klinkt het nergens naar. De noot slaat dan gewoon niet aan zeg maar, waar ik mijn vinger ook houd, het blijft één noot/klank. Daarnaast klinkt de snaar ook gewoon ruk.

Tijd om te vervangen?
Loopt hij aan op een hogere fret? Lijkt me dan gewoon een kwestie van opnieuw afstellen.
  maandag 11 mei 2015 @ 01:29:06 #234
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_152479300
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2015 01:11 schreef Pokkelmans het volgende:

[..]

Loopt hij aan op een hogere fret? Lijkt me dan gewoon een kwestie van opnieuw afstellen.
Als hij op een lage fret aanloopt is het ook gewoon een kwestie van afstellen ;)
pi_152483674
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2015 01:29 schreef Dribbel_ het volgende:

[..]

Als hij op een lage fret aanloopt is het ook gewoon een kwestie van afstellen ;)
Dan lijkt het met een kwestie van harder drukken :P
  maandag 11 mei 2015 @ 11:20:34 #236
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_152484279
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2015 10:54 schreef Pokkelmans het volgende:

[..]

Dan lijkt het met een kwestie van harder drukken :P
Wat ?
pi_152484337
quote:
1s.gif Op maandag 11 mei 2015 11:20 schreef Dribbel_ het volgende:

[..]

Wat ?
Als je de snaar indrukt, maar hij op een lagere fret aanloopt :P
  maandag 11 mei 2015 @ 11:34:37 #238
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_152484642
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2015 11:23 schreef Pokkelmans het volgende:

[..]

Als je de snaar indrukt, maar hij op een lagere fret aanloopt :P
Nee dat is ook gewoon een kwestie van afstelling. Als je een snaar gewoon normaal fret, dan hoef je niet hard te drukken.
pi_152484676
quote:
1s.gif Op maandag 11 mei 2015 11:34 schreef Dribbel_ het volgende:

[..]

Nee dat is ook gewoon een kwestie van afstelling. Als je een snaar gewoon normaal fret, dan hoef je niet hard te drukken.
Vandaar de :P. Dan zou er wel echt met kippenkracht op die snaar gedrukt moeten worden :P
  FOK!fotograaf zaterdag 16 mei 2015 @ 16:51:38 #240
159915 -Menn0-
MNO
pi_152653585







Staat/hangt in de weg, iemand met ernstige vorm van GAS die z'n fix zoekt? ;)
,,/
  zaterdag 16 mei 2015 @ 20:05:21 #241
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_152658469
Wat kost die verzameling lawaaidozen?
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  zondag 17 mei 2015 @ 17:43:15 #242
443733 Pajanus
grgr pajanus
pi_152684117
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 januari 2015 20:40 schreef maniack28 het volgende:
Zo, jullie waren zeker allemaal bang een nieuw deel te openen?

Ik ben nog steeds op zoek naar een nieuwe amp. Vox AC15 staat vrij hoog op mijn lijstje, maar ben bang dat ik hem toch te ver open moet draaien om het goede geluid te krijgen met als gevolg dat ik alsnog 200 euro aan een attenuator moet besteden.

Twijfel nu heel erg over de Orange Crush Pro CR120H. Nieuw 355 euro, ik heb een Orange 2x12 cab dus dat is geen issue. Probleem is, kan hem nergens proberen, geen van de zaken in Utrecht heeft hem op voorraad en ik kan hem alleen bij Dirk Witte bestellen maar dan zit ik vast aan de koop. Als hij tegenvalt, hoeveel denken jullie dat je ervoor kan vangen? 250 euro ofzo denk ik toch wel... dan maak ik 100 euro verlies..
Ik ben ook opzoek naar een nieuwe versterker. maar in de muziekwinkel had die ac15 bijna geen bas. ik zou kijken naar een Fender Blues junior III.
Edit: ik zie dat het heel lang geleden is, laatmaar.

[ Bericht 2% gewijzigd door Pajanus op 17-05-2015 17:53:30 (foutjuh) ]
Lachen joh.
  zondag 17 mei 2015 @ 20:34:36 #243
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_152690478
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2015 17:43 schreef Pajanus het volgende:

[..]

Ik ben ook opzoek naar een nieuwe versterker. maar in de muziekwinkel had die ac15 bijna geen bas. ik zou kijken naar een Fender Blues junior III.
Edit: ik zie dat het heel lang geleden is, laatmaar.
Heb de Orange CR120H gekocht, beste koop ever! Op alle fronten beter dan een Peavey behalve in strakheid met hele hoge gain. Breekt aardig voor een transistor en belangrijker: kan zowel thuis als in oefenruimte als op podium!
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
pi_152692706
O ja, ik speel weer gitaar in een bandje. (Spam)
PS4 online: micro_nl
  zondag 17 mei 2015 @ 21:27:16 #245
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_152693424
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2015 01:11 schreef Pokkelmans het volgende:

[..]

Loopt hij aan op een hogere fret? Lijkt me dan gewoon een kwestie van opnieuw afstellen.
Wat bedoel je met opnieuw afstellen? :P
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
pi_152694114
quote:
1s.gif Op zondag 17 mei 2015 21:27 schreef richolio het volgende:

[..]

Wat bedoel je met opnieuw afstellen? :P
De hoogte van de zadels op je brug, en misschien de brug als geheel, wat hoger zetten. Het kan ook zijn dat je hals bol staat en hij daarom aanloopt, en die stel je dan weer af met de halspen.

Of je hals bol staat kun je checken door van de kop van de gitaar over je fretboard te kijken. Er hoort een hele lichte (holle) curve zichtbaar te zijn.
  maandag 18 mei 2015 @ 01:47:22 #247
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_152702535
Gewoon ff langs een winkel gaan. Dikke kans dat een paar slingers aan de halspen voldoende is.
pi_152702628
Vanavond trouwens voor het eerst dat Bias van PositiveGrid getest.

Mijn allereerst ervaring met digitale ampmodels had ik destijds met Gearbox van Line 6. Die geluidskwaliteit liet een hoop te wensen over. Later Guitar Rig 4 en 5, waarvan enkele modellen al zeker bruikbaar waren. Maar Bias heeft zelfs goede high gain modellen. En dat is toch iets dat je zelden tegenkomt in die software.

Zal binnenkort misschien eens wat demo's posten.
  Moderator maandag 18 mei 2015 @ 13:27:49 #249
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_152710873
Wat zijn eigenlijk de essentiele pedaaltjes waarvan jullie vinden dat een gitarist ze moet hebben...

Ik ben een ontzettende beginner dus heb nog geen pedaaltjes (en mijn cleane spel klinkt nog zo voor geen meter dat pedalen nog niet nodig zijn) maar wie weet in de toekomst..

Ik heb wel voor de grap deze ondersteund: https://www.kickstarter.c(...)en-octave-fuzz-pedal

Ik heb toch wel een zwak voor kickstarter dingen :') Zou grappig zijn als ze het redden dan wordt dat mijn eerste pedaaltje :P
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  maandag 18 mei 2015 @ 14:03:14 #250
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_152711982
quote:
2s.gif Op maandag 18 mei 2015 13:27 schreef Bosbeetle het volgende:
Wat zijn eigenlijk de essentiele pedaaltjes waarvan jullie vinden dat een gitarist ze moet hebben...

Ik ben een ontzettende beginner dus heb nog geen pedaaltjes (en mijn cleane spel klinkt nog zo voor geen meter dat pedalen nog niet nodig zijn) maar wie weet in de toekomst..

Ik heb wel voor de grap deze ondersteund: https://www.kickstarter.c(...)en-octave-fuzz-pedal

Ik heb toch wel een zwak voor kickstarter dingen :') Zou grappig zijn als ze het redden dan wordt dat mijn eerste pedaaltje :P
Ligt er een beetje aan wat er in je versterker zit. Als daar een goeie drive + reverb op zit dan hoef je die pedaaltjes al niet te hebben.

Een delay wil ik in ieder geval altijd hebben (voor je cleane geluid of lead solo's). Daarnaast dus als het nodig is een overdrive/distortion/reverb (afhankelijk of die in je amp zitten). Dan heb je de belangrijkste basis wel te pakken.

Dat kan je dan weer uitbreiden met een chorus voor je clean en een boost voor je overdrive.
  Moderator maandag 18 mei 2015 @ 14:13:55 #251
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_152712293
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2015 14:03 schreef Dribbel_ het volgende:

[..]

Ligt er een beetje aan wat er in je versterker zit. Als daar een goeie drive + reverb op zit dan hoef je die pedaaltjes al niet te hebben.

Een delay wil ik in ieder geval altijd hebben (voor je cleane geluid of lead solo's). Daarnaast dus als het nodig is een overdrive/distortion/reverb (afhankelijk of die in je amp zitten). Dan heb je de belangrijkste basis wel te pakken.

Dat kan je dan weer uitbreiden met een chorus voor je clean en een boost voor je overdrive.
Ik heb geen "echte amp" :') Ik speel over mijn radio die een gitaar stand heeft :D Daar zitten dus geen ingebouwde effecten in. Klinkt verder wel prima voor een radio :) O+ audio spullen uit 1979 O+

Maarja misschien moet ik maar eens een versterker kopen ja :@
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  maandag 18 mei 2015 @ 14:38:04 #252
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_152712987
quote:
2s.gif Op maandag 18 mei 2015 14:13 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Ik heb geen "echte amp" :') Ik speel over mijn radio die een gitaar stand heeft :D Daar zitten dus geen ingebouwde effecten in. Klinkt verder wel prima voor een radio :) O+ audio spullen uit 1979 O+

Maarja misschien moet ik maar eens een versterker kopen ja :@
Wat is je budget ongeveer? Dan is er vast wel iets leuks aan te raden.

Het meest interessant voor je is dan:
Multieffect me amp simulatie die naar je radio gaat
Moddeling versterker met ingebouwde effecten
  Moderator maandag 18 mei 2015 @ 14:41:35 #253
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_152713074
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2015 14:38 schreef Dribbel_ het volgende:

[..]

Wat is je budget ongeveer? Dan is er vast wel iets leuks aan te raden.

Het meest interessant voor je is dan:
Multieffect me amp simulatie die naar je radio gaat
Moddeling versterker met ingebouwde effecten
Ik wacht eerst die kickstarter af en verder wil ik eerst beter gitaar leren spelen... Later als ik groot ben koop ik wel een amp, dat over die effecten was maar een vraag en je hebt een goede lijst gegeven.

Ik ben benieuwd of ik er ooit meer uit kan persen dan ode an die freude :P

[ Bericht 0% gewijzigd door Bosbeetle op 18-05-2015 15:01:16 ]
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  FOK!fotograaf maandag 18 mei 2015 @ 15:06:08 #254
159915 -Menn0-
MNO
pi_152713693
quote:
2s.gif Op maandag 18 mei 2015 14:13 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Ik heb geen "echte amp" :') Ik speel over mijn radio die een gitaar stand heeft :D Daar zitten dus geen ingebouwde effecten in. Klinkt verder wel prima voor een radio :) O+ audio spullen uit 1979 O+

Maarja misschien moet ik maar eens een versterker kopen ja :@


:Y)
,,/
  Moderator maandag 18 mei 2015 @ 15:08:26 #255
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_152713764
zo ziet die van mij er ongeveer uit



:D

of eigenlijk zo...

maar dan alleen de onderste 4 componenten.

http://mlb-s2-p.mlstatic.(...)8629821_122013-O.jpg
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator maandag 18 mei 2015 @ 15:11:01 #256
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_152713855
Met gitaar knopje dus :P



:D
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_152714767
Inderdaad kijken wat er al op de versterker zit. Ik gebruik altijd externe delay (MXR carbon copy). Verder heb ik een distortion (BOSS DS-1X). Overdrive en reverb haal ik uit mijn versterker. Mocht je die los willen dan vind ik voor overdrive de Boss bluesbreaker, Ibanez TS808, Boss OD-1X relaxt en voor de reverb de Holy grail van Electro Harmonix. Wat ook erg handig is, is een tuner. Gebruik zelf de Polytune van TC electronics.

Ik gebruik zelf nog chorus (Polychorus), tremolo (classic chorus Carl Martin), compressor (Boss CS-3), wah (Custom Audio Electronics), fuzz (Big Muff, Electro Harmonix), e.d. Wil nog de Line 6 DL4 toevoegen.
"Happiness is not getting more, but wanting less"
  maandag 18 mei 2015 @ 16:16:38 #258
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_152716142
Fie carbon copy is wel mijn all time favorite qua pedaaltjes, geweldig ding. :)
  Moderator maandag 18 mei 2015 @ 23:13:40 #259
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_152734182
Nouja die kickstarter is dus doorgegaan dus mijn eerste pedaaltje wordt een superfuzz clone :')
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_152857065


Deze dingen bevallen goed _O_

Kwam met mijn RG van .009 in standaardstemming, dus was weer een hele tijd zoet om die zooi in balans te krijgen met de Floyd Rose, maar dan heb je ook wat. Kan gewoon chill in C-standaard spelen zonder dat de snaarspanning apart of vervelend aanvoelt. Enige minpuntje is dat de "g-snaar" eigenlijk te dik is om onomwonden te zijn. Alsof je een ijzerdraad moet benden.
  Moderator vrijdag 29 mei 2015 @ 22:31:17 #261
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_153088799
Toch grappig hoe als je speelt dingen kunt spelen die in je oren behoorlijk klinken.. als je dat vervolgens opneemt lijkt het nergens op :X
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_153089917
quote:
2s.gif Op vrijdag 29 mei 2015 22:31 schreef Bosbeetle het volgende:
Toch grappig hoe als je speelt dingen kunt spelen die in je oren behoorlijk klinken.. als je dat vervolgens opneemt lijkt het nergens op :X
Haha dat is inderdaad een hele goede methode om je techniek te verbeteren. Een confronterende maar zeker goed :D
"Happiness is not getting more, but wanting less"
  zaterdag 30 mei 2015 @ 11:23:41 #263
214697 The_Dean
Ebut Riggs
pi_153096929
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 15:57 schreef Pokkelmans het volgende:
[ afbeelding ]

Deze dingen bevallen goed _O_

Kwam met mijn RG van .009 in standaardstemming, dus was weer een hele tijd zoet om die zooi in balans te krijgen met de Floyd Rose, maar dan heb je ook wat. Kan gewoon chill in C-standaard spelen zonder dat de snaarspanning apart of vervelend aanvoelt. Enige minpuntje is dat de "g-snaar" eigenlijk te dik is om onomwonden te zijn. Alsof je een ijzerdraad moet benden.
Kan je net zo goed bijna bas gaan spelen man.
Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
  zaterdag 30 mei 2015 @ 11:24:25 #264
214697 The_Dean
Ebut Riggs
pi_153096944
quote:
2s.gif Op maandag 18 mei 2015 15:08 schreef Bosbeetle het volgende:
zo ziet die van mij er ongeveer uit

[ afbeelding ]

:D

of eigenlijk zo...

maar dan alleen de onderste 4 componenten.

http://mlb-s2-p.mlstatic.(...)8629821_122013-O.jpg
Koop nou gewoon die monsterset van Menno. Klinkt vrij briljant.
Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
pi_153099314
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 11:23 schreef The_Dean het volgende:

[..]

Kan je net zo goed bijna bas gaan spelen man.
Bijna.
  FOK!fotograaf zaterdag 30 mei 2015 @ 20:23:11 #266
159915 -Menn0-
MNO
pi_153110097
Heb een Boss wah (PW-10), overdrive/distortion (OS-2) en een Metal Zone (MT-2) liggen. Iemand die nog een pedaal zoekt?
,,/
  zaterdag 30 mei 2015 @ 21:24:29 #267
443733 Pajanus
grgr pajanus
pi_153111806
Ff een vraagje. Is de nek van een epiphone the dot(zelfde als andere ES gitaren echt zo veel breder? Is het een beetje zoals acoustic of nog wel dunner?
Lachen joh.
  zaterdag 30 mei 2015 @ 21:35:49 #268
267352 Belabor
Why stay? Explore!
pi_153112080
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 21:24 schreef Pajanus het volgende:
Ff een vraagje. Is de nek van een epiphone the dot(zelfde als andere ES gitaren echt zo veel breder? Is het een beetje zoals acoustic of nog wel dunner?
Wel behoorlijk dunner als een Spaanse gitaar, wat betreft andere akoestische gitaren hangt het net van het model af. Ik heb de hals van mijn Epiphone Riviera ook altijd wat dik gevonden, maar vind de hals van de Yamaha Pacifica die ik nu heb juist weer wat te dun.

ik zou gewoon gaan halzen voelen in een muziekwinkel! ;)
  zondag 31 mei 2015 @ 10:59:07 #269
443733 Pajanus
grgr pajanus
pi_153120989
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 21:35 schreef Belabor het volgende:

[..]

Wel behoorlijk dunner als een Spaanse gitaar, wat betreft andere akoestische gitaren hangt het net van het model af. Ik heb de hals van mijn Epiphone Riviera ook altijd wat dik gevonden, maar vind de hals van de Yamaha Pacifica die ik nu heb juist weer wat te dun.

ik zou gewoon gaan halzen voelen in een muziekwinkel! ;)
Ja dat is het probleem... ik ken geen winkels waar ze de dot hebben
(webshops zat maar winkels niet).
Weten jullie miss een winkel waar ze hem hebben? (epiphone the dot)
Lachen joh.
  zondag 31 mei 2015 @ 18:19:36 #270
443733 Pajanus
grgr pajanus
pi_153133550
En maakt zo'n gitaar veel geluid onversterkt? Als mn versterker zacht staat (slaapkamer niveau) hoor ik hem dan?
Lachen joh.
  zondag 31 mei 2015 @ 18:36:05 #271
342946 TweeGrolsch
Geen 18 ? Geen druppel!
pi_153134064
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2015 18:19 schreef Pajanus het volgende:
En maakt zo'n gitaar veel geluid onversterkt? Als mn versterker zacht staat (slaapkamer niveau) hoor ik hem dan?
Ietsje meer dan een normale elektrisch. Maar dat is meer metaal geklingel dan een gitaar geluid.
  zondag 31 mei 2015 @ 19:23:50 #272
443733 Pajanus
grgr pajanus
pi_153135511
quote:
1s.gif Op zondag 31 mei 2015 18:36 schreef TweeGrolsch het volgende:

[..]

Ietsje meer dan een normale elektrisch. Maar dat is meer metaal geklingel dan een gitaar geluid.
Oh oke. Dus echt last heb je er niet van?
Lachen joh.
  zondag 31 mei 2015 @ 19:38:26 #273
342946 TweeGrolsch
Geen 18 ? Geen druppel!
pi_153136072
quote:
1s.gif Op zondag 31 mei 2015 19:23 schreef Pajanus het volgende:

[..]

Oh oke. Dus echt last heb je er niet van?
Ik speel meestal met een koptelefoon dus kan het je niet echt zeggen. En ik heb een ibanez geen epiphone, misschien dat dat nog uitmaakt.
  zondag 31 mei 2015 @ 19:46:18 #274
443733 Pajanus
grgr pajanus
pi_153136364
quote:
1s.gif Op zondag 31 mei 2015 19:38 schreef TweeGrolsch het volgende:

[..]

Ik speel meestal met een koptelefoon dus kan het je niet echt zeggen. En ik heb een ibanez geen epiphone, misschien dat dat nog uitmaakt.
Geen idee, ik denk van niet. Maar als ik zo lees lijkt het erop dat wel meevalt.
Lachen joh.
pi_153139825
quote:
1s.gif Op zondag 31 mei 2015 10:59 schreef Pajanus het volgende:

[..]

Ja dat is het probleem... ik ken geen winkels waar ze de dot hebben
(webshops zat maar winkels niet).
Weten jullie miss een winkel waar ze hem hebben? (epiphone the dot)
Ik weet niet precies of Duitsland een beetje te doen is voor je, maar in Köln zit Music Store, en in Ibbenburen zit Musik Produktiv. Dat zijn echt megawinkels waar ze een hoop verschillende merken en modellen op voorraad hebben. Ik geloof niet dat er een zaak in Nederland in de buurt komt, wat aantallen betreft.
  FOK!fotograaf maandag 1 juni 2015 @ 09:55:56 #276
159915 -Menn0-
MNO
pi_153149111
Versterker verkocht!

Nu de gitaar nog! Wie zoekt er nog een scheurijzer met EMG's? ;)
,,/
  dinsdag 2 juni 2015 @ 12:41:19 #277
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_153183735
Ik krijg dat ding met die EMG's ook niet verkocht haha.

Dit jaar gaat wel awesome worden, nu al over de 50 bevestigde gigs heen en zojuist ook de Melkweg bevestigd *O* *O*
  FOK!fotograaf dinsdag 2 juni 2015 @ 12:46:10 #278
159915 -Menn0-
MNO
pi_153183865
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2015 12:41 schreef Dribbel_ het volgende:
Ik krijg dat ding met die EMG's ook niet verkocht haha.

Dit jaar gaat wel awesome worden, nu al over de 50 bevestigde gigs heen en zojuist ook de Melkweg bevestigd *O* *O*
Kut EMG's!

Lekker bezig!! Ik kom wel een keer foto's maken! :P
,,/
  dinsdag 2 juni 2015 @ 13:00:49 #279
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_153184256
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2015 12:46 schreef -Menn0- het volgende:

[..]

Kut EMG's!

Lekker bezig!! Ik kom wel een keer foto's maken! :P
Altijd welkom ;)
  FOK!fotograaf dinsdag 2 juni 2015 @ 14:27:55 #280
159915 -Menn0-
MNO
pi_153186721
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2015 13:00 schreef Dribbel_ het volgende:

[..]

Altijd welkom ;)
Top!

Instagram spam: @menno_photography
,,/
pi_153254056
Hoe schadelijk is het om morgen een gitaar in je auto te laten liggen? Ik denk tussen half 9 en 6.
Het wordt natuurlijk wel lekker warm, maar ik wil hem dit weekend meenemen.

Hij zit wel in een tas en zal niet blootgesteld worden aan het zonlicht, maar wel aan warmte.

Edit: heb het al even nagevraagd bij mijn leraar, maar die geeft aan dat het niet echt slim is. Dat dacht ik al.

[ Bericht 17% gewijzigd door Fuszy op 04-06-2015 21:36:12 ]
Feyenoord Rotterdam
  donderdag 4 juni 2015 @ 21:44:31 #282
151527 KaMo
Boem, zei de bas
pi_153257758
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2015 19:32 schreef Fuszy het volgende:
Hoe schadelijk is het om morgen een gitaar in je auto te laten liggen? Ik denk tussen half 9 en 6.
Het wordt natuurlijk wel lekker warm, maar ik wil hem dit weekend meenemen.

Hij zit wel in een tas en zal niet blootgesteld worden aan het zonlicht, maar wel aan warmte.

Edit: heb het al even nagevraagd bij mijn leraar, maar die geeft aan dat het niet echt slim is. Dat dacht ik al.
Lekker meenemen naar je werk of school. En dan gelijk dominantie tonen door naakt gitaar te spelen in de hal.
pi_153258152
quote:
10s.gif Op donderdag 4 juni 2015 21:44 schreef KaMo het volgende:

[..]

Lekker meenemen naar je werk of school. En dan gelijk dominantie tonen door naakt gitaar te spelen in de hal.
_O-

Ik denk dat ik hem dan maar later op pik. Op kantoor is het ook gruwelijk warm. Geen airco :').
Feyenoord Rotterdam
  zaterdag 6 juni 2015 @ 17:41:33 #284
443733 Pajanus
grgr pajanus
pi_153304008
Haha, er ligt een Epiphone dot in de kast van m'n ouders en ze denken dat ik het niet doorheb (maandag jarig).
Lachen joh.
  zondag 7 juni 2015 @ 01:43:00 #285
108913 Godshand
guide4you
pi_153318053
quote:
2s.gif Op maandag 18 mei 2015 14:13 schreef Bosbeetle het volgende:

Maarja misschien moet ik maar eens een versterker kopen ja :@
Welnee, gewoon gitaar in je PC/Mac inpluggen, amp sim starten en spelen maar...

Line 6 doet niets anders dan amp-sims bouwen, luidspreker aanhangen en alles in een kast proppen :P
Waarom al die moeite als de amp-sim al voor je neus zit?

Guitar Rig, Garageband, AmpliTube, Rakkarak :)

Genoeg te kiezen :P
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_153318420
quote:
10s.gif Op zondag 7 juni 2015 01:43 schreef Godshand het volgende:

[..]

Welnee, gewoon gitaar in je PC/Mac inpluggen, amp sim starten en spelen maar...

Line 6 doet niets anders dan amp-sims bouwen, luidspreker aanhangen en alles in een kast proppen :P
Waarom al die moeite als de amp-sim al voor je neus zit?

Guitar Rig, Garageband, AmpliTube, Rakkarak :)

Genoeg te kiezen :P
Positive Grid Bias _O_ . Ik moet nog steeds die demo's eens posten. Heb Guitar Rig ook geïnstalleerd op deze pc, dus kan een soort vergelijking maken. Bias is iig veruit superieur.
  Moderator zondag 7 juni 2015 @ 10:16:58 #287
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_153321285
quote:
10s.gif Op zondag 7 juni 2015 01:43 schreef Godshand het volgende:

[..]

Welnee, gewoon gitaar in je PC/Mac inpluggen, amp sim starten en spelen maar...

Line 6 doet niets anders dan amp-sims bouwen, luidspreker aanhangen en alles in een kast proppen :P
Waarom al die moeite als de amp-sim al voor je neus zit?

Guitar Rig, Garageband, AmpliTube, Rakkarak :)

Genoeg te kiezen :P
En dat is minder moeite dan gitaar in radio inpluggen en spelen?

Maar bedankt voor de tip misschien ga ik dat nog wel een keer proberen.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  zondag 7 juni 2015 @ 19:16:50 #288
47781 Jorikjet
Brother from another mother
pi_153332380
Iemand mijn Firebird kopen?

http://link.marktplaats.nl/m932700791
♥ ♥ ♥ ♥ ♥
pi_153333821
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2015 19:16 schreef Jorikjet het volgende:
Iemand mijn Firebird kopen?

http://link.marktplaats.nl/m932700791
Gaaf ding. Ik heb het even naar iemand door gestuurd die misschien wel interesse heeft.
Ik heb zelf al te veel gitaren :p
"Happiness is not getting more, but wanting less"
  dinsdag 9 juni 2015 @ 01:48:52 #290
108913 Godshand
guide4you
pi_153372330
quote:
2s.gif Op zondag 7 juni 2015 10:16 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

En dat is minder moeite dan gitaar in radio inpluggen en spelen?

Maar bedankt voor de tip misschien ga ik dat nog wel een keer proberen.
Hangt af hoe je het gebruikt.. Het meest handige eraan vind ik dat je werkelijk honderden effecten kan instellen en uitproberen. Plus je kan verschillende soorten versterkers instellen, voor een jazzy Fender geluid tot scheurende ENGL metal geluid. Voor echte live optredens is een gitaar versterker wel handiger (hoewel ik ook mensen heb zien spelen met een computer en dan die op afstand bedienen met een MIDI-switch pedaal). Daarna kan je meteen opnemen.

Bij Windows/Linux kost instellen van ASIO driver/JACK server even tijd (hoewel geloof ik de laatste JACK update weer tikje beter is en alles al automatisch instelt), als dat eenmaal is ingesteld gaat het prima. Inpluggen kan direct via de microfooningang of via een interface. Of nog makkelijker, via een gitaarkabel met aan end USB plug (dan zit er al een chipje ingebouwd die de conversie van analoog naar digitaal verzorgt. Mensen die Rockmsith spelen hebben vaak er 1 bijgekocht om het spel te kunnen spelen). Sommige multi-effect pedalen werken ook als audio-interface. Je sluit het pedaal dan via USB op je computer aan. De effecten/ampsims haal je dan uit het pedaal, de computer is er dan alleen om op te nemen/geluid weer te geven.

Bij Mac/iOs werkt hetzelfde maar instellen van drivers is dan niet nodig.
In Garageband gaat alles prima en de drivers zitten dus al in het OS ingebakken met al standaard alles zo ingesteld dat je al vrij lage latency hebt (tijd die het kost tussen aanslaan van je snaar en het horen van geluid (eventueel met nog effecten).

Nog even wat linkjes dan hoe alles werkt:
Linux: Rakarrack + JACK

Windows: Guitar rig
(ASIO driver is ook gratis, zoek naar ASIO4ALL)

Mac/iOs: iRig en hun eigen ampsimkit AmpliTube (maar werkt dus ook met Garageband)

Effectpedaal op computer: Zoom G5


Speel ze :)

[ Bericht 11% gewijzigd door Godshand op 09-06-2015 02:08:30 ]
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
  vrijdag 12 juni 2015 @ 15:14:58 #291
108913 Godshand
guide4you
pi_153471863
Iedereen ligt in de zon zonder gitaar?
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_153472461
quote:
5s.gif Op vrijdag 12 juni 2015 15:14 schreef Godshand het volgende:
Iedereen ligt in de zon zonder gitaar?
Dat zonder gitaar klopt, het zon gedeelte helaas niet...

Laatst een pedal train gekocht en voodoo iso-5 eronder gemonteerd, dus nu een super net pedal board. Pedal board weegt bijna niets maar de flight case is echt 50 kg ofzo :P
"Happiness is not getting more, but wanting less"
  dinsdag 16 juni 2015 @ 22:31:57 #293
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_153596735
Ik zoek een leuke bijnaam voor mijn laatste aankoop: Peavey 412ms



Ik dacht aan:

My first Sony
Drs P(eavey)
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  dinsdag 16 juni 2015 @ 22:35:09 #294
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_153596873
Kast
  dinsdag 16 juni 2015 @ 22:35:51 #295
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_153596896
In augustus nieuwe live promo video opnemen. Dikke lasershow, vlammenwerpers en CO2 jets ingehuurd. Dat moet wel vet gaan worden :D
  woensdag 17 juni 2015 @ 12:19:49 #296
214697 The_Dean
Ebut Riggs
pi_153607290
quote:
11s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 22:35 schreef Dribbel_ het volgende:
In augustus nieuwe live promo video opnemen. Dikke lasershow, vlammenwerpers en CO2 jets ingehuurd. Dat moet wel vet gaan worden :D
:o

Feestje *O*
Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
pi_153698317
https://en.wikipedia.org/wiki/Br%C3%BCtal_Legend#Soundtrack

Ik heb het spel al vorige week zaterdag gekocht(Steam Summer Sale 2015) voor mijn Linux bak,want 107(!!) soundtracks is gigantisch veel...maar het is wel handig manier om al die riffs op je eigen e-gitaar te oefenen. :9


Eigenlijk,ik ben juist fan geworden van Black Sabbath door de PS3 demoversie in februari 2010.

* Blue_Panther_Ninja heeft bijna 4 maanden geleden Black Sabbat Discography(1970-2013) nog binnengehaald >:)

[ Bericht 4% gewijzigd door Blue_Panther_Ninja op 20-06-2015 19:15:56 ]
  zondag 21 juni 2015 @ 02:22:24 #298
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_153708778
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 juni 2015 14:27 schreef -Menn0- het volgende:

[..]

Top!

Instagram spam: @menno_photography
Waar woon je nu dan ?
  zondag 21 juni 2015 @ 08:41:11 #299
47781 Jorikjet
Brother from another mother
  FOK!fotograaf zondag 21 juni 2015 @ 12:29:36 #300
159915 -Menn0-
MNO
pi_153713856
quote:
1s.gif Op zondag 21 juni 2015 02:22 schreef Dribbel_ het volgende:

[..]

Waar woon je nu dan ?
Pendel lekker heen en weer tussen Uithoorn en Hilversum, binnenkort full time Hilversum :)
,,/
  zondag 21 juni 2015 @ 13:12:27 #301
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_153714903
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2015 12:29 schreef -Menn0- het volgende:

[..]

Pendel lekker heen en weer tussen Uithoorn en Hilversum, binnenkort full time Hilversum :)
Wat voor vergoeding vraag je normaal voor avond foto's maken? Kan ook via pm /dm :)


Op mobiel dus kan iemand anders ff een nieuwe maken
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')