abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_148792717
Was dit afgelopen direct?
pi_148797731
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 januari 2015 15:59 schreef koei het volgende:
Ik las dat Mario Galaxy 2 nu tijdelijk maar 10 euro is in de E-shop. Is die versie goed speelbaar met de gamepad of moet je dat perse met Wiimote spelen? En in hoeverre zou je eerst deel 1 moeten spelen voor je aan deel 2 begint? Ik vind deel 1 overal nog veel te duur, daarom heb ik 'm ook nooit gekocht. Deel 2 is ook overal nog duur, maar 10 euro vind ik een mooie prijs, en scheelt weer een doosje in de kast!
deel 2 is prima te spelen zonder deel 1 verhaal loopt ook niet echt synchroon.
pi_148799913
quote:
1s.gif Op zondag 18 januari 2015 03:22 schreef tailfox het volgende:

[..]

deel 2 is prima te spelen zonder deel 1 verhaal loopt ook niet echt synchroon.
Verhaal in mario:')
  zondag 18 januari 2015 @ 12:19:24 #30
233102 cherrycoke
Burdened with glorious purpose
pi_148801356
Super Mario World 2: Yoshi's Island

in de eshop

PLEASE NINTENDO
"Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
  zondag 18 januari 2015 @ 12:35:06 #31
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_148801661
quote:
14s.gif Op zondag 18 januari 2015 12:19 schreef cherrycoke het volgende:
Super Mario World 2: Yoshi's Island

in de eshop

PLEASE NINTENDO
Oh man, Nintendo zou aan mij echt tientallen euro's kunnen verdienen met VC-releases. Er is nog een hele lijst SNES rpg's die ik gemist heb vroeger.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
  zondag 18 januari 2015 @ 12:36:31 #32
233102 cherrycoke
Burdened with glorious purpose
pi_148801690
quote:
10s.gif Op zondag 18 januari 2015 12:35 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]

Oh man, Nintendo zou aan mij echt tientallen euro's kunnen verdienen met VC-releases. Er is nog een hele lijst SNES rpg's die ik gemist heb vroeger.
ik heb net super mario world 100% uitgespeeld :@
"Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
  Donald Duck held zondag 18 januari 2015 @ 12:36:44 #33
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_148801696
quote:
14s.gif Op zondag 18 januari 2015 12:19 schreef cherrycoke het volgende:
Super Mario World 2: Yoshi's Island

in de eshop

PLEASE NINTENDO
De gba-port staat in de eshop. Maar de snes-versie komt er niet, Nintendo heeft de juiste rechten voor emulatie ervan niet.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
  zondag 18 januari 2015 @ 12:39:17 #34
233102 cherrycoke
Burdened with glorious purpose
pi_148801744
quote:
1s.gif Op zondag 18 januari 2015 12:36 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

De gba-port staat in de eshop. Maar de snes-versie komt er niet, Nintendo heeft de juiste rechten voor emulatie ervan niet.
wat? developed and distributed by Nintendo
"Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
  Donald Duck held zondag 18 januari 2015 @ 12:42:37 #35
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_148801811
quote:
14s.gif Op zondag 18 januari 2015 12:39 schreef cherrycoke het volgende:

[..]

wat? developed and distributed by Nintendo
De snes-cartridge had een extra stukje hardware erin zitten: de super-fx chip. Een hulpprocessor die speciaal werk op zich nam, zoals roteren van sprites en het weergeven van de enorme eindbazen.
Die chip is extern ontwikkeld, niet door Nintendo zelf. De chip mogen ze niet emuleren zonder de licentie ervan te hebben.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
  zondag 18 januari 2015 @ 12:43:02 #36
233102 cherrycoke
Burdened with glorious purpose
pi_148801826
quote:
0s.gif Op zondag 18 januari 2015 12:42 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

De snes-cartridge had een extra stukje hardware erin zitten: de super-fx chip. Een hulpprocessor die speciaal werk op zich nam, zoals roteren van sprites en het weergeven van de enorme eindbazen.
Die chip is extern ontwikkeld, niet door Nintendo zelf. De chip mogen ze niet emuleren zonder de licentie ervan te hebben.
he verdomme
"Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
  zondag 18 januari 2015 @ 12:51:48 #37
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_148802031
Ik vraag me af of dat nog/echt zo is. Argonaut is namelijk al 10 jaar dood. Snap nooit zo goed hoe dat zit met die rechten dan :{

Overigens gaan de verhalen ook dat Wii/WiiU niet in staat zouden zijn om die chip te emuleren, maar dat klinkt ook niet geloofwaardig omdat mijn Pentium 100 dat vroeger al kon met ZSNES.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
  zondag 18 januari 2015 @ 12:56:55 #38
233102 cherrycoke
Burdened with glorious purpose
pi_148802172
http://www.argonaut.com/

website overgekocht?

http://web.archive.org/we(...)://www.argonaut.com/

doet het nog wel.

ik weet niet waar de licensing nu liggen
"Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
pi_148802184
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 januari 2015 19:12 schreef VRIDZ het volgende:

[..]

Persoonlijk zou ik deel 1 meer aanraden. De beleving is naar mijn idee veel intenser in dat spel. Ik weet niet, deel 2 is ook wel leuk met veel wisselende levels, maar heb het idee dat de werelden wat gimmick aanvoelen, ze zijn gevormd naar een bepaald idee.. bij Galaxy 1 had ik meer het idee in 'natuurlijke' omgevingen / werelden rond te lopen, waar vervolgens missies in gedaan moeten worden. Het voelde meer als een geheel, een ontdekkingsreis. Heeft vast ook wel te maken met dat je steeds nieuwe delen vrijspeelt op het 'hoofdschip', in plaats dat je zelf je hoofdschip verplaatst over een landkaart, zoals in deel 2..

Je zou dan misschien wat minder van deel 2 kunnen genieten, als je die na deel 1 speelt.. maar goed, dat is slechts mijn mening :) En als ik er over na denk, was SMB3 op de NES eigenlijk ook slechts een verzameling 'gimmick' levels..

Zoals er al gezegd wordt, werken de controls wel fijn. Je moet wel wat zwaaien en zwieren om bepaalde sprongen te kunnen doen, maar het wordt nooit echt overdreven of irritant.
Maar dan is het dus juist beter om met deel 2 te beginnen, dan wordt het daarna met deel 1 alleen maar beter! :D

Maar thanks voor de info allemaal! Ik ga het gewoon proberen met de wiimote en nunchuck!
RitseB: Dat leer je nog wel, koei heeft altijd gelijk
pi_148802309
RitseB: Dat leer je nog wel, koei heeft altijd gelijk
  zondag 18 januari 2015 @ 13:02:50 #41
377147 VRIDZ
Robverdomme
pi_148802323
quote:
0s.gif Op zondag 18 januari 2015 12:57 schreef koei het volgende:

[..]

Maar dan is het dus juist beter om met deel 2 te beginnen, dan wordt het daarna met deel 1 alleen maar beter! :D

Maar thanks voor de info allemaal! Ik ga het gewoon proberen met de wiimote en nunchuck!
Zit wat in ja :) Maar dan voelt deel 1 weer als een kalere versie, omdat je iets minder opties hebt (Yoshi is niet aanwezig bijv, en wat minder power-ups).. plus je bent minder verrast door de werking van zwaartekracht etc..

Maar zoals ik al zei, dat is puur mijn mening.. jij hebt nu de 'luxe' om te kiezen, ik heb beide games nieuw gekocht toen ze uitkwamen en dus ook in die volgorde gespeeld. Naar mijn idee altijd wel het beste om gameseries zoveel mogelijk in de juiste volgorde te spelen (voor zover dat van toepassing is).
pi_148802491
quote:
0s.gif Op zondag 18 januari 2015 13:02 schreef VRIDZ het volgende:

[..]

Zit wat in ja :) Maar dan voelt deel 1 weer als een kalere versie, omdat je iets minder opties hebt (Yoshi is niet aanwezig bijv, en wat minder power-ups).. plus je bent minder verrast door de werking van zwaartekracht etc..

Maar zoals ik al zei, dat is puur mijn mening.. jij hebt nu de 'luxe' om te kiezen, ik heb beide games nieuw gekocht toen ze uitkwamen en dus ook in die volgorde gespeeld. Naar mijn idee altijd wel het beste om gameseries zoveel mogelijk in de juiste volgorde te spelen (voor zover dat van toepassing is).
Ik heb ze ook toendertijd beide nieuw gekocht, ik kan maar niet door 1 komen, terwijl ik 2 vaak heb uitgespeeld, wat ik trouwens vaak heb bij deel 2 van een game serie ( assassins creed, infamous, kingdom hearts.)

Misschien onkunde, maar een deel 2 in een game serie is 9 van de 10 keer beter speelbaar dan dat een vervolg op films even goed is als de eerste film.

Missvhien ooit een nieuwe kans geven

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 18-01-2015 13:16:33 ]
  zondag 18 januari 2015 @ 13:16:46 #43
377147 VRIDZ
Robverdomme
pi_148802698
quote:
1s.gif Op zondag 18 januari 2015 13:09 schreef Vlaggenroof het volgende:

[..]

Ik heb ze ook toendertijd beide nieuw gekocht, ik kan maar niet door 1 komen, terwijl ik 2 vaak heb uitgespeeld, wat ik trouwens vaak heb bij deel 2 van een game serie ( assassins creed, infamous, kingdom hearts.)

Misschien onkunde, maar een deel 2 in een game serie is 9 van de 10 keer beter speelbaar dan dat een vervolg op films even goed is als de eerste film.
Ik heb deel 1 juist helemaal uitgespeeld (zowel met Mario als Luigi), maar krijg deel 2 maar niet uitgespeeld, dat allerlaatste level, met maar 1 hitpoint.. kom alsmaar niet voorbij dat stuk met die hammer bros :X Enige level dat ik nog uit moet spelen, dat maakt het des te frustrerender.

En ik denk dat ik je 2e zin snap, al staat het er nogal verwarrend.. :P Maar ergens wel logisch, deel 1 is vaak een probeersel, en deel 2 is er om de kinderziektes eruit te halen en extra elementen toe te voegen. Al kan dat soms ook averechts werken..
pi_148802750
quote:
19s.gif Op zondag 18 januari 2015 12:51 schreef Notorious_Roy het volgende:
Ik vraag me af of dat nog/echt zo is. Argonaut is namelijk al 10 jaar dood. Snap nooit zo goed hoe dat zit met die rechten dan :{

Overigens gaan de verhalen ook dat Wii/WiiU niet in staat zouden zijn om die chip te emuleren, maar dat klinkt ook niet geloofwaardig omdat mijn Pentium 100 dat vroeger al kon met ZSNES.
Maar dat is niet de emulatie die Nintendo wilt. Die emulatoren halen een aantal truuks uit om extra snelheid te behalen.
Be curious, not judgmental
  zondag 18 januari 2015 @ 13:22:42 #45
377147 VRIDZ
Robverdomme
pi_148802872
quote:
Sowieso tof kanaal, al heel wat afleveringen gezien! :) Vind het altijd wel leuk als er dieper op materiaal in wordt gegaan, ook al staat bijna niemand er anders ooit bij stil
  zondag 18 januari 2015 @ 13:29:00 #46
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_148803042
quote:
7s.gif Op zondag 18 januari 2015 13:18 schreef Aether het volgende:

[..]

Maar dat is niet de emulatie die Nintendo wilt. Die emulatoren halen een aantal truuks uit om extra snelheid te behalen.
Maar BSNES kan het ook toch? Dat is 100% emulatie, zonder trucs voor zover ik begrepen heb.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_148803289
quote:
19s.gif Op zondag 18 januari 2015 13:29 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]

Maar BSNES kan het ook toch? Dat is 100% emulatie, zonder trucs voor zover ik begrepen heb.
Accuracy takes power: one man’s 3GHz quest to build a perfect SNES emulator.
Be curious, not judgmental
pi_148803432
quote:
0s.gif Op zondag 18 januari 2015 13:22 schreef VRIDZ het volgende:

[..]

Sowieso tof kanaal, al heel wat afleveringen gezien! :) Vind het altijd wel leuk als er dieper op materiaal in wordt gegaan, ook al staat bijna niemand er anders ooit bij stil
jammere bij game theorie hier en daar gaat hij heel diep in zijn theorieën en zorgt die zelf voor bewijs.
Door formules een beetje te veranderen.
pi_148803549
quote:
0s.gif Op zondag 18 januari 2015 13:22 schreef VRIDZ het volgende:

[..]

Sowieso tof kanaal, al heel wat afleveringen gezien! :) Vind het altijd wel leuk als er dieper op materiaal in wordt gegaan, ook al staat bijna niemand er anders ooit bij stil
Ja en het commentaar op de controversiële onderwerpen ;)
Vind deze daarom ook erg goed:
Be curious, not judgmental
  zondag 18 januari 2015 @ 13:49:06 #50
377147 VRIDZ
Robverdomme
pi_148803644
quote:
1s.gif Op zondag 18 januari 2015 13:46 schreef Aether het volgende:

[..]

Ja en het commentaar op de controversiële onderwerpen ;)
Vind deze daarom ook erg goed:
Die bewust nog niet gezien, omdat ik de 3D Zelda-spellen nog (steeds) niet heb gespeeld :@ Daarbij lees ik eigenlijk maar zelden reacties, vooral op youtube.. gros is toch maar achterlijke pubers die elkaar verrot schelden. Way to go, human race! ^O^
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')