abonnement Unibet Coolblue
pi_148747284
ik ben bezig de verlijmde vloerbedekking op mijn trap te verwijderen. de vloerbedekking was er zo af. alleen daaronder zit een rubber onderlaag die aardig vastzit met bruine lijm.
met een plamuurmes krijg ik beetje voor beetje die rubberlaag er af, maar ik vraag mij af of ik een apparaat of middel kan gebruiken om het sneller te doen?
pi_148747478
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 14:10 schreef utrecht1970 het volgende:
ik ben bezig de verlijmde vloerbedekking op mijn trap te verwijderen. de vloerbedekking was er zo af. alleen daaronder zit een rubber onderlaag die aardig vastzit met bruine lijm.
met een plamuurmes krijg ik beetje voor beetje die rubberlaag er af, maar ik vraag mij af of ik een apparaat of middel kan gebruiken om het sneller te doen?
Soms is de lijm oplosbaar in heet water.

Verder zijn er lijmoplosmiddelen (goed ventileren) en mechanische tapijtverwijderaars.
Maar ik zou met het eerste (heet water) beginnen
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_148747687
zo'n oscillerend gereedschap (geen idee hoe je het echt noemt)

zoiets dus:


ik heb er een 1 van de action voor rond de 40 euro. werkt best aardig.
Reaching out to embrace the random. reaching out to embrace what ever may come.
  Moderator vrijdag 16 januari 2015 @ 14:25:34 #4
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_148747710
Als de lijm niet oplost, is een multitool een oplossing ;)
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 14:24 schreef gianni61 het volgende:
zo'n oscillerend gereedschap (geen idee hoe je het echt noemt)


Dat is dus de multitool die ik noemde ;)
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_148748203
ik kreeg net de tip om eerst met een scherpe verfkrabber te proberen en daarna vloerlijm oplosser voor de laatste restjes. als verfkrabber niet werkt dan de multitool proberen
pi_148750271
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 14:24 schreef gianni61 het volgende:
zo'n oscillerend gereedschap (geen idee hoe je het echt noemt)

zoiets dus:
[ afbeelding ]

ik heb er een 1 van de action voor rond de 40 euro. werkt best aardig.
hebben ze die in het standaard assortiment van de action?
pi_148750363
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 15:48 schreef utrecht1970 het volgende:

[..]

hebben ze die in het standaard assortiment van de action?
volgens mij wel. althans die waar ik normaal kom..
maar een goedkoop merk bij de bouwmarkt zal niet veel in prijs verschillen.
Reaching out to embrace the random. reaching out to embrace what ever may come.
pi_148776245
De lijmlaag met cola verwijderen!
Geen chemische stoffen (naja wat heet chemisch..) of geuren in huis...
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_148776446
Heb het met albastine lijm verwijderaar gedaan afgelopen jaar ook.
Bleef na het eraf trekken van het hoog polig bordeaux rode tapijt (kots) een groene onderlaag achter.
Na deze met water en biotex en een krabber te hebben verwijderd bleef er nog een hardnekkige lijmlaag achter.

Toen die chemische albastine erop gesmeerd, ff laten intrekken. Goede scherpe krabber hebben, en hoppa, het vloog eraf. Niet te lang doen overigens want t spul stinkt nogal :-)

Een rot klus, en dan moet het schuren, schuren, plamuren, schuren, schilderen, schuren, plamuren, schilderen en aflakken nog ^O^

Succes ermee, ik doe het iig nooit meer :X
I am a Koala who Stretches :P
pi_148784811
Dank voor alle tips. Vanmiddag aan de slag geweest. Ik heb zo'n multitool aangeschaft.
De rubberen laag was daar goed mee te verwijderen maar niet de lijmlaag.
Eerst cola geprobeerd, geen succes.
Daarna een behangstomer gepakt en dat werkt goed. Het is nog steeds een klus maar ik wil ivm de kinderen pas als laatste redmiddel naar de chemische middelen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')