abonnement Unibet Coolblue
  Moderator zondag 29 oktober 2000 @ 21:01:32 #1
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_427375
Vandaag stond er tussen de nieuwsberichten op de Big Brother-site van Veronica een behoorlijk felle aanval op het ingeslapen zooitje dat het BB-huis bevolkt. Na het vertek van Ed is het weer kaarten, breien en pingpongen geblazen....

Saai, saaier, saaist

Een aantal weken geleden zat er nog maar weinig beweging in de groep bewoners. Na de eerste paar enerverende weken, waarin vooral Darius voor de nodige actie zorgde, zakte de boel een beetje in elkaar. Steeds vaker zat Koos op de bank met een boek, zaten Georgie, Ferdi en Kim te klaverjassen en zat Annet te breien. Van diepe gesprekken was totaal geen sprake. De bewoners klaagden over de saaiheid en konden niet wachten tot een nieuwe bewoner zijn entree maakte. En daar was Ed. Hij maakte de wat ingeslapen groep onmiddellijk wakker. Hij zorgde voor actie, voor diepgang, voor plezier en voor ergernissen. Maar wat het ook was, er gebeurde tenminste weer wat.

De bewoners reageerden verdeeld op de komst van Ed. Hoewel ze allemaal uitkeken naar een nieuwe bewoner, konden ze hem niet snel genoeg wegstemmen. Tijdens de nominatie kreeg Ed van iedereen punten. En dat zat hem behoorlijk dwars. Dan maar geen nieuwe bewoner erin? Ed gooide de bewoners het volgende voor de voeten: "Maar dan wordt het wel verdomde saai. Ik heb gekeken naar de televisie. Een gezellig groepje bij elkaar. Een beetje breien, boekje lezen, pingpongen en klaverjassen. Ik heb het gezien! En wat krijg je dan, dan hoor je de bewoners op televisie zeggen: nou, ik hoop toch wel dat er een nieuwe bewoner komt, dan gebeurt er tenminste wat."

En Ed is nog niet koud weg, of de ingedutte groep die tijdelijk uit zijn winterslaap was gehaald, zakt weer weg in totale lethargie. Koos schrijft, Georgie en Ferdi klaverjassen, Robin en Annet pingpongen en de rest? De rest gaat ook zitten klaverjassen. Weg zijn de gesprekken, de actie, de diepgang en de complete gekkigheid die Ed met zijn bijzondere persoonlijkheid wist in te brengen. De bewoners zijn weer terug bij af en dat is juist het ironische aan de hele situatie. Want oh, wat hadden ze een behoefte aan een nieuwe impuls. En wat hebben ze die nieuwe impuls keihard het huis weer uitgegooid. Blijkbaar kunnen de bewoners de dagelijkse sleur niet zelf doorbreken. Het is wachten op het moment dat iemand zegt: "Ik hoop dat er een nieuwe bewoner komt, dan gebeurt er tenminste wat..."

Jolien Ophof
-------------------

Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
  zondag 29 oktober 2000 @ 21:51:22 #2
6967 Aztjuh
Wat zal ik zeggen¿?
pi_427503
Jah k heb ut ook gelezen op de officiele BB site,.... wil wel wat zeggen ,....
maar goed

[Dit bericht is gewijzigd door Aztjuh op 29-10-2000 21:52]

  † In Memoriam † zondag 29 oktober 2000 @ 22:26:22 #3
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_427582
Goed stukkie van die Jolien, want zo ís het natuurlijk wel. Eerst klagen over de saaiheid, maar daarna zo snel mogelijk elke nieuwe wending de kop indrukken. Om vervolgens weer te gaan mopperen over die saaiheid...
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')