abonnement Unibet Coolblue
pi_149619199
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 23:01 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
Sowieso is MSM dom. :+
Aha, kan je dat uitleggen?
pi_149620435
quote:
1s.gif Op donderdag 12 februari 2015 23:03 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Aha, kan je dat uitleggen?
Manipulatie en zo.
pi_149620652
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 23:28 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:

[..]

Manipulatie en zo.
Dat vind je toch eerder op die zogenaamd 'kritische' websites e.d.?

Wie zou de gewone media dan aansturen volgens jou?
pi_149620705
quote:
7s.gif Op donderdag 12 februari 2015 23:32 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Dat vind je toch eerder op die zogenaamd 'kritische' websites e.d.?

Wie zou de gewone media dan aansturen volgens jou?
Kijk maar eens naar Brian Williams(NBC) en gedoe bij NOS van 2 weken terug.
pi_149620832
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 23:33 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:

[..]

Kijk maar eens naar Brian Williams(NBC) en gedoe bij NOS van 2 weken terug.
Een fantasierijk individu. En een gek die een studio indringt. Weinig gestructureerde manipulatie lijkt me.

Mager verhaaltje weer zo.
pi_149624900
quote:
9s.gif Op donderdag 12 februari 2015 23:36 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Een fantasierijk individu. En een gek die een studio indringt. Weinig gestructureerde manipulatie lijkt me.

Mager verhaaltje weer zo.
Nieuwszender op t.v :')
pi_149628723
quote:
1s.gif Op donderdag 12 februari 2015 20:33 schreef robin007bond het volgende:
- Slut shaming
Hier heb ik geen mening over.

quote:
- Glazen plafond
Verre van. Sterker nog, vrouwen die niet competent zijn worden door het glazen plafond heen getrokken. Zie de politiek (bepaalde vrouwen zijn enkel als staatssecretaris en minister benoemd omdat ze per se extra vrouwens wilden hebben omdat de media bleven zeuren over het lage aandeel vrouwen) en de politie (keer op keer een mannelijke kandidaat geweigerd voor de functie van commissaris totdat een vrouw werd voorgedragen).
In het bedrijfsleven blijken vrouwen prima de top te kunnen bereiken en blijken veel bedrijven ook wat graag vrouwen in de top te willen hebben aangezien enige diversiteit een positieve invloed heeft op het functioneren van het bedrijf. Zou het 'probleem' niet zijn dat vrouwen minder bereid zijn om absurd lange werkweken te draaien? Zeker zo gauw ze een moeder worden. Ik geef hen trouwens geen ongelijk, het lijkt mij dat zij hun prioriteiten goed in orde hebben. Ik ben de eerste om vraagtekens te plaatsen bij de cultuur dat je 70 u/w moet werken om een topfunctie te krijgen in bepaalde bedrijven. Misschien is dat meer het probleem?


quote:
- Nog vaak beoordeeld worden op uiterlijk
Mannen net zo goed.

quote:
- De maatschappij houdt vrouwen weg van technische studies
Nee hoor, ze weren zichzelf alleen maar. In Nederland worden ze met open armen ontvangen. Hell, ze hebben zelfs het natuurkundecurriculum vereenvoudigd (non calculus based) om meer meisjes natuurkude te laten kiezen. In andere landen is het aandeel vrouwen veel hoger dan hier terwijl er net zo weinig obstakels zijn. Ik begrijp dat meisjesmeisjes er wat huiverig voor zijn om zo'n kleine minderheid te zijn maar als de Nederlandse meisjes niet eens zo in man/vrouw-termen zouden denken - een teken van geëmancipeerd zijn, lijkt mij - dan zou het aandeel vrouwen bij deze opleidingen fors hoger zijn.

[ Bericht 8% gewijzigd door Bram_van_Loon op 13-02-2015 11:10:34 ]
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_149628801
quote:
1s.gif Op donderdag 12 februari 2015 20:33 schreef robin007bond het volgende:
Alleen al het feit dat meisjes vaak poppen krijgen om mee te spelen en jongens niet is al debiel natuurlijk. Alsof ze al voorbereid moeten worden op hun rol als huisvrouw. :r
Daar valt wat voor te zeggen, anderzijds blijken de meeste meisjes en jongens automatisch voor het een of het ander te kiezen. Ik heb het zelf van dichtbij gezien, een peutertje had automatisch een voorkeur voor alles wat knopjes heeft (afstandsbedieningen, speelgoed) en auto's. Dat hoefde echt niet te worden gestuurd. Natuurlijk, als een jongen voor poppen kiest of een meisje voor auto's dan moet je dat kind vooral zijn/haar gang laten gaan. Jij hebt natuurlijk een punt dat als ouders hun eerste kind hebben en het een jongen/meisje is dat ze speelgoed kopen waarvan ze denken dat het geschikt is voor een jongen/meisje.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_149629026
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 21:58 schreef Klopkoek het volgende:
Overigens ging het mij persoonlijk (de reden waarom ik dat filmpje postte) om het domme gedrag, een serieuze talkshow onwaardig. Niet zozeer om het standpunt. Dat drie keer fak joe roepen bijvoorbeeld. Als je niet op past dan wordt dat een hellend vlak, analoog aan het hedendaags taalgebruik in de Tweede Kamer.
Normaal gesproken wel, in dit geval kon het door de beugel gezien de rol die hij speelde, wat enigszins pastte bij het gespreksonderwerp. Het sluit aan bij dat televisieprogramma wat Veronica had en wat ze overnam van de Vlaamse televisie waarin ze probeerden om weer kerels van mannen te maken. :)
Het lijkt me inderdaad niet wenselijk dat we dat soort taferelen in het parlement gaan zien maar dat is een ander verhaal. :)

[ Bericht 0% gewijzigd door Bram_van_Loon op 14-02-2015 14:54:18 ]
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  vrijdag 13 februari 2015 @ 12:00:38 #85
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_149630075
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 18:50 schreef Monolith het volgende:
Ah, het 'blanke mannen worden gediscrimineerd'-syndroom.
http://www.blackyouthproj(...)athy-for-black-pain/

http://now.tufts.edu/news(...)ictims-racism-more-o

http://www.psychologicals(...)y-dont-remember.html

:)

(vooral die laatste is interessant in combinatie met de mogelijkheden van big data)
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_149632041
quote:
Eigenlijk ging het mij meer om het man - vrouw aspect, dan het kleurtje. En dan met name om het ironische aspect. Deze observatieve over de vermeende feminisering van het onderwijs komt voort uit de conservatieve hoek. Dezelfde hoek die doorgaans beweert dat vrouwen helemaal niet achtergesteld zijn wat betreft kansen in bedrijfsleven en niet moeten zeiken en dat eventuele mindere onderwijsprestaties bij vrouwen of negers ongetwijfeld te maken hebben met het feit dat ze gemiddeld genomen simpelweg dommer zouden zijn dan de blanke man. Nu de dominantie van de blanke man in het hogere onderwijs wat studenten betreft wel ten einde is, blijkt opeens dat er toch allerhande externe factoren zijn die prestaties beïnvloeden.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  vrijdag 13 februari 2015 @ 14:46:16 #87
198365 Morendo
The Real Deal
pi_149634102


Was dit hem trouwens, Robin?
Die Lebenslust bringt dich um.
pi_149663921
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 21:58 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Ja, vooral ten opzichte van wanneer mannen hetzelfde gedrag vertonen (inherent onderdeel van het concept, wat door sommigen over het hoofd wordt gezien).

Mises.org (genoemd in jouw OP) had daar een waarderend artikel over geschreven :'( Dat slut-shaming juist iets heel gezonds is.

Ziet men direct ook de ware aard van libertariërs.

Overigens ging het mij persoonlijk (de reden waarom ik dat filmpje postte) om het domme gedrag, een serieuze talkshow onwaardig. Niet zozeer om het standpunt. Dat drie keer fak joe roepen bijvoorbeeld. Als je niet op past dan wordt dat een hellend vlak, analoog aan het hedendaags taalgebruik in de Tweede Kamer.
Ben het met je eens inderdaad. Niet dat dat vloeken nou zo erg is, maar je ziet wel weer wat voor prioriteiten de programmamakers hebben. Zo'n lompe hork trekt helaas de meeste kijkers.
pi_149664056
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 14:49 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Ben het met je eens inderdaad. Niet dat dat vloeken nou zo erg is, maar je ziet wel weer wat voor prioriteiten de programmamakers hebben. Zo'n lompe hork trekt helaas de meeste kijkers.
We weten niet of dat ze wisten dat hij dit zou gaan doen. Jinek leek zelf ook wat verbaasd te zijn. Ik heb liever een scherp debat maar dit is toch maar een entertainmentprogramma, je krijgt wat je verwacht. :)
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_149664356
Gaan we nu echt doen alsof die ene vent die voor zijn eigen show een karikatuur van zichzelf acteert aantoont hoe de media achteruit gaan? Bitch please. :')
  zaterdag 14 februari 2015 @ 17:41:06 #91
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_149668439
Het is weliswaar maar één voorbeeld, maar ken jij een eerder geval van een persoon die aantal keer fak joe bleef roepen in een Nederlands late night praatprogramma?
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_149670478
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 17:41 schreef Klopkoek het volgende:
Het is weliswaar maar één voorbeeld, maar ken jij een eerder geval van een persoon die aantal keer fak joe bleef roepen in een Nederlands late night praatprogramma?
Voor mij is het de eerste keer dat ik het hoorde en ik heb teveel talkshows gezien in het verleden. :@
Het blijft echter een incident, zo had je meer dan 20 jaar geleden een talkshow van Karel de Graaf waarin mensen met elkaar op de vuist gingen. Extreme incidenten kunnen altijd gebeuren. Het is moeilijk om te stellen in welke mate dit een teken des tijds is.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_149689746
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 11:04 schreef Bram_van_Loon het volgende:

Nee hoor, ze weren zichzelf alleen maar. In Nederland worden ze met open armen ontvangen. Hell, ze hebben zelfs het natuurkundecurriculum vereenvoudigd (non calculus based) om meer meisjes natuurkude te laten kiezen. In andere landen is het aandeel vrouwen veel hoger dan hier terwijl er net zo weinig obstakels zijn. Ik begrijp dat meisjesmeisjes er wat huiverig voor zijn om zo'n kleine minderheid te zijn maar als de Nederlandse meisjes niet eens zo in man/vrouw-termen zouden denken - een teken van geëmancipeerd zijn, lijkt mij - dan zou het aandeel vrouwen bij deze opleidingen fors hoger zijn.
In mijn examenjaar waren er meer meisje die natuurkunde volgden dan jongens, terwijl het aantal meisjes en jongens in dat jaar ongeveer gelijk was.

Overigens heb ik als vrouw vroeger ook meisjesbladen gelezen en toen viel het me toen al op hoe negatief er over exacte vakken werd gesproken. Misschien dat het tegenwoordig wel meevalt, maar het was voornamelijk "wiskunde is ieuw" en "natuurkunde is saai". Als dat maar vaak genoeg geschreven wordt, zullen er altijd meisjes zijn die daar in gaan geloven. En volgens mij ligt ook daar het probleem. Meisjes worden niet tegengehouden om een technische studie te volgen. Integendeel, want in die vakgebieden vinden ze het juist leuk wanneer meisjes/vrouwen interesse tonen. Het is voornamelijk dat meisjes niet door vrouwen worden gestimuleerd om die richting op te gaan. En dat begint al vrij vroeg met die bladen.
ROBODEMONS..................|:(
pi_149696597
quote:
12s.gif Op zondag 15 februari 2015 12:50 schreef Morrigan het volgende:

[..]

In mijn examenjaar waren er meer meisje die natuurkunde volgden dan jongens, terwijl het aantal meisjes en jongens in dat jaar ongeveer gelijk was.
Oh ja, dat is tegenwoordig normaal, relatief veel meisjes willen een arts worden en daarvoor wordt (m.i. geheel onnodig) natuurkunde gevraagd. Helaas hebben ze natuurkunde wel flink uitgekleed door het van alle wiskunde te strippen. Dit was met de intentie om meer wiskundezwakke leerlingen natuurkunde te laten volgen. ;(

quote:
Overigens heb ik als vrouw vroeger ook meisjesbladen gelezen en toen viel het me toen al op hoe negatief er over exacte vakken werd gesproken. Misschien dat het tegenwoordig wel meevalt, maar het was voornamelijk "wiskunde is ieuw" en "natuurkunde is saai". Als dat maar vaak genoeg geschreven wordt, zullen er altijd meisjes zijn die daar in gaan geloven. En volgens mij ligt ook daar het probleem. Meisjes worden niet tegengehouden om een technische studie te volgen. Integendeel, want in die vakgebieden vinden ze het juist leuk wanneer meisjes/vrouwen interesse tonen. Het is voornamelijk dat meisjes niet door vrouwen worden gestimuleerd om die richting op te gaan. En dat begint al vrij vroeg met die bladen.
Met dank aan de Libelle, de Viva en de Flair dus?
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  zondag 15 februari 2015 @ 17:56:46 #95
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_149699558
Ik zag trouwens nu dat het WRR rapport ook een passage had over de media:
quote:
Onevenredige politieke invloed
Er is nog een ander mogelijk gevolg van grote bezitsongelijkheid, namelijk de
invloed die vermogenden kunnen uitoefenen op de publieke opinie en de politieke
besluitvorming. Her en der zien we hoe miljardairs hun greep op de media versterken,
zoals Bertelsmann-Mohn in Duitsland, Berlusconi in Italië, en Murdoch in het
vk. Maar het proces is wellicht nog het sterkst in Nederland, waar de miljardairs
De Mol, Berlusconi, Bertelsmann en Murdoch in toenemende mate de media, meer
specifiek de televisiemarkt, zijn gaan domineren. Deze ontwikkeling is meermaals
geconstateerd, onder andere door het Commissariaat voor de Media in de jaarlijkse
mediamonitor, ook uit zorg over de pluriformiteit van de Nederlandse media
(Commissariaat voor de Media 2002). Zelfs zonder zeer wantrouwend te zijn, is te vermoeden dat vanuit deze media een bepaalde invloed op de meningsvorming
uitgaat die niet ingaat tegen de belangen van de vermogende eigenaars. Zo wordt
economisch bezit indirect omgezet in publieke invloed.
Nog een stap verder zou zijn dat rijkdom in een meer directe zin wordt aangewend
om politieke invloed te verkrijgen. In dit licht zou de gebrekkige wet op de partijfinanciering
in Nederland meer aandacht verdienen dan hij nu krijgt (Nehmelman
2012). De financiering van Trots Op Nederland door vermogenden, onder wie miljardair
De Mol, had een waarschuwing moeten vormen. Nederland blijft in dit
opzicht internationaal gezien echter achterlopen, wat te zien is als een uiting van
bepaalde naïviteit. Overigens zijn er nog ruime, andere mogelijkheden voor vermogenden
om politieke invloed te verwerven, bijvoorbeeld via de inzet van lobbyisten,
zeker waar een sterk middenveld als tegenwicht afwezig is, zoals in de
Europese Unie.
Ander voorbeeld zijn de Rothschilds die belang hebben in zakenmedia zoals The Economist en FT.
http://fellowshipofthemin(...)-unsettling-symbols/
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_149700824
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2015 16:39 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Oh ja, dat is tegenwoordig normaal, relatief veel meisjes willen een arts worden en daarvoor wordt (m.i. geheel onnodig) natuurkunde gevraagd.
J.i. "geheel onnodig" dat een arts elementaire natuurkunde beheerst? :?
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_149701128
quote:
11s.gif Op zondag 15 februari 2015 18:34 schreef El_Matador het volgende:

[..]

J.i. "geheel onnodig" dat een arts elementaire natuurkunde beheerst? :?
Welk gedeelte is volgens jou zo essentieel?
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_149701157
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 17:41 schreef Klopkoek het volgende:
Het is weliswaar maar één voorbeeld, maar ken jij een eerder geval van een persoon die aantal keer fak joe bleef roepen in een Nederlands late night praatprogramma?
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 18:56 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Voor mij is het de eerste keer dat ik het hoorde en ik heb teveel talkshows gezien in het verleden. :@
Het blijft echter een incident, zo had je meer dan 20 jaar geleden een talkshow van Karel de Graaf waarin mensen met elkaar op de vuist gingen. Extreme incidenten kunnen altijd gebeuren. Het is moeilijk om te stellen in welke mate dit een teken des tijds is.
'Teken des tijds'! 'Extreme incidenten'! Omdat een man op tv (hij speelt vooral een typetje zo te zien) 'fuck you' zegt. Ik weet niet of er vroeger in talk-shows 'fuck you' werd gebezigd. We hadden dan weer wel de Teringtubbies. Sowieso was een bepaald deel van wat er op tv was, ook reclames en ook kinderprogramma's, gewoon onbezorgd, ordinair, vies, vunzig en vrijzinnig. Het enige teken des tijds is dat we nu zo verpreutst en verward zijn dat we blijkbaar Fifty Shades nodig hebben.
  zondag 15 februari 2015 @ 19:06:49 #99
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_149701642
quote:
12s.gif Op zondag 15 februari 2015 12:50 schreef Morrigan het volgende:
Overigens heb ik als vrouw vroeger ook meisjesbladen gelezen en toen viel het me toen al op hoe negatief er over exacte vakken werd gesproken
Dat dedain tov techniek is breder dan alleen vrouwenbladen. De meeste mensen hebben geen talent voor techniek en begrijpen er (dan ook) niets van. Luister eens naar de gemiddelde tv presentator als het technisch wordt. En dan is Matthijs van Nieuwenhuizen nog een positief voorbeeld. :')
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  zondag 15 februari 2015 @ 19:14:46 #100
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_149701880
quote:
7s.gif Op zondag 15 februari 2015 19:06 schreef Papierversnipperaar het volgende:
En dan is Matthijs van Nieuwenhuizen nog een positief voorbeeld. :')
Inderdaad even betrouwbaar en oprecht als Joep van den Nieuwenhuizen maar hij heet Van Nieuwkerk
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')