abonnement Unibet Coolblue
pi_154861780
quote:
2s.gif Op maandag 3 augustus 2015 09:52 schreef Bosbeetle het volgende:
Het is wel verschrikkelijk bij de coop zondags tegenwoordig zeg... Meestal lukt het gelukkig zonder zondags naar de supermarkt te gaan.
Wij rijden dit jaar naar Stadshagen, de AH kan daar redelijk de drukte aan. Volgend jaar is onze eigen Jumbo aan de beurt, ben erg benieuwd hoe dat gaat lopen. Is daar op maandagavond al megadruk.
pi_154862380
quote:
99s.gif Op maandag 3 augustus 2015 09:53 schreef stbabylon het volgende:

[..]

Nee, denk het niet. De gemeente is heel duidelijk dat ze zich aan de 4-jaarsplanning willen houden. Daarbij worden allerlei kutsmoesjes (anders is het zielig voor de winkels die nog niet aan de beurt geweest zijn) niet geschuwd.
Er valt op zich iets voor te zeggen. Als je nu ineens koopzondagen toestaat, heb je kans op schadeclaims van winkels .

Je zou beter eerst de cyclus kunnen afmaken en dan in 2017 overgaan op ruimere openstelling op zondag. Dat het nodig is, staat buiten kijf.
pi_154862433
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2015 10:26 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Er valt op zich iets voor te zeggen. Als je nu ineens koopzondagen toestaat, heb je kans op schadeclaims van winkels .

Je zou beter eerst de cyclus kunnen afmaken en dan in 2017 overgaan op ruimere openstelling op zondag. Dat het nodig is, staat buiten kijf.
Mja, zolang ze het maar doen in 2017. En dan wel vanaf 12:00, niet pas vanaf 16:00.
pi_154862440
quote:
2s.gif Op maandag 3 augustus 2015 09:52 schreef Bosbeetle het volgende:
Het is wel verschrikkelijk bij de coop zondags tegenwoordig zeg... Meestal lukt het gelukkig zonder zondags naar de supermarkt te gaan.
Ik woon niet ver van een Jumbo die vorig jaar op zondag open was. Ik ben er maar een paar keer op zondag geweest, maar het was er steeds een gekkenhuis; alsof ze de boodschappen gratis weggaven. Bijna de halve winkel stond vol met wachtenden in de rij voor de kassa's. Ik heb een keer 25 minuten staan wachten voordat ik aan de beurt was.

Het probleem zijn die verrekte christen-fundi's. Die willen op zondag een rustdag en daarom mogen andere mensen op zondag niet winkelen. Dat terwijl de behoefte aantoonbaar enorm groot is.
  Moderator maandag 3 augustus 2015 @ 10:34:52 #205
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_154862549
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2015 10:29 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ik woon niet ver van een Jumbo die vorig jaar op zondag open was. Ik ben er maar een paar keer op zondag geweest, maar het was er steeds een gekkenhuis; alsof ze de boodschappen gratis weggaven. Bijna de halve winkel stond vol met wachtenden in de rij voor de kassa's. Ik heb een keer 25 minuten staan wachten voordat ik aan de beurt was.

Het probleem zijn die verrekte christen-fundi's. Die willen op zondag een rustdag en daarom mogen andere mensen op zondag niet winkelen. Dat terwijl de behoefte aantoonbaar enorm groot is.
Toen het bij de boni was (bij ons in de buurt) was het erg druk rond 4 uur maar als je er later heen ging viel het wel mee... er stonden altijd gewoon gekkies te wachten totdat het open gaat voor de deur. Het is een supermarkt geen concert :X
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_154862650
Ja dat is wel zo, voor etenstijd is het mega-druk. Tijdens of erna valt het wel mee.
pi_154862966
quote:
2s.gif Op maandag 3 augustus 2015 10:34 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Toen het bij de boni was (bij ons in de buurt) was het erg druk rond 4 uur maar als je er later heen ging viel het wel mee... er stonden altijd gewoon gekkies te wachten totdat het open gaat voor de deur. Het is een supermarkt geen concert :X
Heb ik inderdaad ook gemerkt. Tegen sluitingstijd was het goed te doen.
  maandag 3 augustus 2015 @ 11:43:03 #208
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_154863768
quote:
99s.gif Op maandag 3 augustus 2015 09:53 schreef stbabylon het volgende:

[..]

Nee, denk het niet. De gemeente is heel duidelijk dat ze zich aan de 4-jaarsplanning willen houden. Daarbij worden allerlei kutsmoesjes (anders is het zielig voor de winkels die nog niet aan de beurt geweest zijn) niet geschuwd.
Commerciëel zijn ze sowieso niet ingesteld. Slechts één koopzondag per maand en dan ook nog eens niet tijdens de zomermaanden als er veel toeristen in de regio zijn.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_154865925
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2015 10:26 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Er valt op zich iets voor te zeggen. Als je nu ineens koopzondagen toestaat, heb je kans op schadeclaims van winkels .

Je zou beter eerst de cyclus kunnen afmaken en dan in 2017 overgaan op ruimere openstelling op zondag. Dat het nodig is, staat buiten kijf.
Kunnen mij die schadeclaims schelen, is het logische gevolg van het gedraai en gedoe van de gemeente omdat ze in de tang zitten bij de Christenunie, die weer in de tang zit bij een klein maar essentieel deel van hun stemvee. Mooi voorbeeld zou dat zijn voor andere draaikonterige gemeenten: zachte heelmeesters krijgen stinkende schadeclaims.

Ik wil gewoon a) op zondag kunnen winkelen als ik daar zin an heb, b) dat winkeliers zelf mogen beslissen wanneer ze open gaan. Overigens woon ik vlakbij de Jumbo die vorig jaar open was en de Aldi die dit jaar open is, bevalt me prima!

Getekend dus *O*
If you have a problem... if no one else can help... and if you can find them... maybe you can hire... The A- Team.
  dinsdag 4 augustus 2015 @ 08:41:22 #210
318842 Descendent
Ja hoor, heb je hem ook weer..
pi_154887996
Erg toch inderdaad dat mede vanwege een stelletje Grevo's die geen respect hebben voor andermans overtuiging (niemand dwingt hen om op zondag naar de Super te gaan, maar toch zijn ze tegen) er zo'n gesteggel is met die openingstijdenwet.....

Anywayz; petitie getekend, en afgelopen vrijdag voor t laatst naar de Docter geweest... ;(
Is de handel nu opgekocht door de Apres Skihut ernaast of is dat slechts een gerucht?
Het beste argument tegen de democratie is een gesprek van vijf minuten met een gemiddelde stemgerechtigde
pi_154888085
quote:
7s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 08:41 schreef Descendent het volgende:
Anywayz; petitie getekend, en afgelopen vrijdag voor t laatst naar de Docter geweest... ;(
Is de handel nu opgekocht door de Apres Skihut ernaast of is dat slechts een gerucht?
Hawaii, 2 Heren en Docter worden samen een soort van 4 Jaargetijden. Overdag eten, in het weekend dansen.
  dinsdag 4 augustus 2015 @ 08:50:37 #212
318842 Descendent
Ja hoor, heb je hem ook weer..
pi_154888102
quote:
99s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 08:49 schreef stbabylon het volgende:

[..]

Hawaii, 2 Heren en Docter worden samen een soort van 4 Jaargetijden. Overdag eten, in het weekend dansen.
:{ Nou, ze hadden t van mij Doc, Hawaii en Bluescafé mogen laten.
Al die mainstream kroegjes hebben we dr al zat van.
Het beste argument tegen de democratie is een gesprek van vijf minuten met een gemiddelde stemgerechtigde
pi_154888198
quote:
7s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 08:50 schreef Descendent het volgende:

[..]

:{ Nou, ze hadden t van mij Doc, Hawaii en Bluescafé mogen laten.
Al die mainstream kroegjes hebben we dr al zat van.
Dat roepen er meer, toch kwamen er in de Doc en het Bluescafé te weinig mensen. En in de 4 staat het in het weekend vol.

Begrijp me niet verkeerd, ik heb ook liever Doc, maar ik besef me wel dat met 4x in het jaar ik die kroeg niet boven water hou.
  dinsdag 4 augustus 2015 @ 09:22:04 #214
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_154888526
quote:
99s.gif Op maandag 3 augustus 2015 10:29 schreef stbabylon het volgende:

[..]

Mja, zolang ze het maar doen in 2017. En dan wel vanaf 12:00, niet pas vanaf 16:00.
12:00 is ook veel te laat, gewoon van 8 tot 22 zoals in zoveel steden.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  Moderator dinsdag 4 augustus 2015 @ 10:00:18 #215
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_154889245
quote:
7s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 08:41 schreef Descendent het volgende:
Anywayz; petitie getekend, en afgelopen vrijdag voor t laatst naar de Docter geweest...
Is de handel nu opgekocht door de Apres Skihut ernaast of is dat slechts een gerucht?
Geen idee het is doodzonde iig... Opzoek naar alternatieven....

Ik ging niet zo heel veel uit 1 á 2 keer in de maand maar wel altijd naar de docter...
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  dinsdag 4 augustus 2015 @ 11:06:09 #216
15929 DiRadical
Everything's ruined
pi_154890410
quote:
99s.gif Op maandag 3 augustus 2015 10:29 schreef stbabylon het volgende:

[..]

Mja, zolang ze het maar doen in 2017. En dan wel vanaf 12:00, niet pas vanaf 16:00.
Ben wel eens op zondag ochtend naar Heino gereden omdat ik eerder naar een supermarkt wilde.
Daar zijn alle (?) supermarkten (Aldi, AH en Boni) om 13 uur open.
Had iets nodig en was om 4 uur niet meer in Zwolle.
Happyness is nature's way of informing human resources that you're overpaid
-Catbert: Evil director of HR
  dinsdag 4 augustus 2015 @ 12:03:34 #217
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_154891645
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 11:06 schreef DiRadical het volgende:

[..]

Ben wel eens op zondag ochtend naar Heino gereden
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  dinsdag 4 augustus 2015 @ 21:31:21 #218
15929 DiRadical
Everything's ruined
pi_154907260
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 12:03 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Hier staat het zelfde grapje maar dan omgekeerd. :)
Deze keer gaat het over het dorpje.
Happyness is nature's way of informing human resources that you're overpaid
-Catbert: Evil director of HR
pi_154909872
quote:
7s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 08:50 schreef Descendent het volgende:

[..]

:{ Nou, ze hadden t van mij Doc, Hawaii en Bluescafé mogen laten.
Al die mainstream kroegjes hebben we dr al zat van.
Dat! Het Bluescafé was echt de enige tent waar nooit gelazer was toen. Heerlijke muziek ook vaak. Krijg nog steeds zin in een pilsje als ik blues hoor
If you have a problem... if no one else can help... and if you can find them... maybe you can hire... The A- Team.
pi_154923385
Zwolle - De rechtbank in Zwolle buigt zich woensdag over de vergunning voor het hoofdpodium van het Stratenfestival, dat op vrijdag 21 augustus in het Ter Pelkwijkpark plaatsvindt. Op dat podium staat die avond Nederlandstalige muziek van artiesten als Koos Alberts, Ancora, Harten Tien, Peter Beense en Roy Donders geprogrammeerd. De zaak is aangespannen door het Comité Herrie uit de Stad dat in Zwolle ten strijde trekt tegen geluidsoverlast door muziekfestivals. Dat meldt RTV Oost woensdag.

Volgens het comité moet de ontheffing voor het podium worden ingetrokken. Het podium is volgens het comité in strijd met het bestemmingsplan. Opbouwen en afbreken zou enorm veel herrie veroorzaken, evenals de muziek. Het comité wil een verbod op het podium en de optredens. Als dat niet lukt moet het aantal toegestane decibellen worden teruggeschroefd van 76 naar 63 decibel.


Nou ben ik absoluut voor het tegenhouden van die artiesten, begrijp met niet verkeerd. Maar mijn God, wanneer sterft die club eens uit.
  woensdag 5 augustus 2015 @ 12:22:39 #221
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_154923673
Tja, bij dit festival vind ik het nog redelijk binnen de perken blijven, maar bij zoiets als dat dancefeest bij de IJsselhallen waar half Stadshagen tot 's avonds laat nog ligt te stuiteren mag er toch zeker wel gekeken worden of een open luchtfestival in het midden van de stad wel zo'n slim idee is.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_154924973
quote:
15s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 12:22 schreef Dagonet het volgende:
Tja, bij dit festival vind ik het nog redelijk binnen de perken blijven, maar bij zoiets als dat dancefeest bij de IJsselhallen waar half Stadshagen tot 's avonds laat nog ligt te stuiteren mag er toch zeker wel gekeken worden of een open luchtfestival in het midden van de stad wel zo'n slim idee is.
Uiteraard zijn er altijd mensen die er last van hebben. Net zoals er altijd mensen zijn te vinden die ergens last van hebben. Er zijn ook grote groepen mensen die er plezier aan beleven. Die afweging is aan de gemeente om te maken. Ik vind het aantal festivals nu wel goed. Mag wel wat meer gitaar, maar dat trekt te weinig mensen.
  woensdag 5 augustus 2015 @ 13:43:48 #223
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_154925688
quote:
99s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 13:16 schreef stbabylon het volgende:

[..]

Uiteraard zijn er altijd mensen die er last van hebben. Net zoals er altijd mensen zijn te vinden die ergens last van hebben. Er zijn ook grote groepen mensen die er plezier aan beleven. Die afweging is aan de gemeente om te maken. Ik vind het aantal festivals nu wel goed. Mag wel wat meer gitaar, maar dat trekt te weinig mensen.
Ik heb het niet over het aantal festivals, maar over de geluidsoverlast die er soms buitensporig veel is, en een dancefestival op een doordeweekse dag in het midden van de stad in de open lucht waardoor de bassen kilometers verder nog te voelen zijn is gewoon een domme beslissing.

Als het in het weekend zou zijn, soit, maar nu zoals op 5 mei? 6 mei moeten mensen gewoon weer vroeg op en kinderen gewoon weer naar school.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  Moderator woensdag 5 augustus 2015 @ 13:47:37 #224
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_154925817
Bij ons hoor je de feestjes van de whytmenerplas ook nooit problemen gehad om dan vroeg op te staan. En de die dingen in het wezenlandenpark ga ik altijd gewoon naar toen :D
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_154925833
quote:
14s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 13:43 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Ik heb het niet over het aantal festivals, maar over de geluidsoverlast die er soms buitensporig veel is, en een dancefestival op een doordeweekse dag in het midden van de stad in de open lucht waardoor de bassen kilometers verder nog te voelen zijn is gewoon een domme beslissing.

Als het in het weekend zou zijn, soit, maar nu zoals op 5 mei? 6 mei moeten mensen gewoon weer vroeg op en kinderen gewoon weer naar school.
Dat is twee keer in het jaar (koningsdag en 5-5), dat moet (vind ik) te overzien zijn.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')