abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_148689353
Hey allemaal,

ik vroeg me af of hier mensen zitten die ervaring hebben met thuisopleidingen, zoals bij de LOI, NCOI, NHA of NTI. Ik heb al een aantal topics gelezen hierover, maar die waren vrij verouderd, dus ik weet niet of ik die nu nog wel kan gebruiken.

Over het algemeen lees ik op internet dat er over de LOI opvallend genoeg heel veel negatieve recensies zijn. Huiswerk wat te laat gecorrigeerd wordt, vragen die pas na maanden beantwoord worden, examenuitslagen die veel te laat binnenkomen, stof die niet klopt... Maar die topics waren wel van jaren geleden. Dus zijn hier mensen die recent een thuisopleiding heeft afgerond, of er nu nog in zitten?

Het is een niet heel praktische opleiding. Ik lees veel dat je vooral bij praktische opleidingen beter naar school kunt gaan, maar dat het bij niet-praktische opleidingen niet veel uitmaakt. Ik was van plan om Communication & Multimedia Design te gaan doen, dat is dus vooral individueel werken in de boeken en achter de laptop.

Dus zijn er hier mensen die ervaringen hebben met thuisopleidingen van de LOI of een andere instelling? Of hoe denken andere mensen hierover?

Graag jullie reacties! :)
Bedankt!
pi_148690255
Ik vraag mij altijd bij thuisstudies af of de thuisstudiediploma's eigenlijk wel door potentiėle werkgevers serieus worden genomen.
pi_148690905
Daar heb ik ook al een aantal dingen over gelezen, op de topics hiervoor. Hele verschillende reacties, maar meestal verdeeld over twee 'meningen'. De ene groep werkgevers vindt dat mensen die een thuisstudie volgen lui zijn, omdat die vinden dat dat de makkelijkste weg is. De andere groep werkgevers is juist positief omdat dat aangeeft dat je veel zelfdiscipline hebt.
Maar dan ga ik toch voor wat ik het prettigst vindt, en dus voor de groep werkgevers die daar wel positief naar kijkt. :P
pi_148692573
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 21:02 schreef jordidebruin het volgende:
Hey allemaal,

ik vroeg me af of hier mensen zitten die ervaring hebben met thuisopleidingen, zoals bij de LOI, NCOI, NHA of NTI. Ik heb al een aantal topics gelezen hierover, maar die waren vrij verouderd, dus ik weet niet of ik die nu nog wel kan gebruiken.

Over het algemeen lees ik op internet dat er over de LOI opvallend genoeg heel veel negatieve recensies zijn. Huiswerk wat te laat gecorrigeerd wordt, vragen die pas na maanden beantwoord worden, examenuitslagen die veel te laat binnenkomen, stof die niet klopt... Maar die topics waren wel van jaren geleden. Dus zijn hier mensen die recent een thuisopleiding heeft afgerond, of er nu nog in zitten?

Het is een niet heel praktische opleiding. Ik lees veel dat je vooral bij praktische opleidingen beter naar school kunt gaan, maar dat het bij niet-praktische opleidingen niet veel uitmaakt. Ik was van plan om Communication & Multimedia Design te gaan doen, dat is dus vooral individueel werken in de boeken en achter de laptop.

Dus zijn er hier mensen die ervaringen hebben met thuisopleidingen van de LOI of een andere instelling? Of hoe denken andere mensen hierover?

Graag jullie reacties! :)
Bedankt!
Gaat het je om het diploma of de kennis?
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_148693389
Wel echt om het diploma ja. Maar als ik op mijn kamer 2 uur leer, dan heb ik meer geleerd dan wanneer ik 8 uur lang op school zit.
Alleen twijfel ik aan de kwaliteit van de intellingen.
pi_148693462
Bij multimedia design gaat het sowieso meer of je portfolio dan om je diploma.
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_148693504
Stage lopen is wel een goed iets. Komen voor veel mensen ook een baan uit. Dat heb je bij de loi etc niet denk ik?
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_148693538
Het probleem bij zulke instanties is niet eens zozeer of de opleidingen "goed" zijn, maar meer dat werkgevers er denk ik vaak minder waarde hechten aan zo'n diploma.
pi_148693539
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 22:37 schreef jordidebruin het volgende:
Wel echt om het diploma ja. Maar als ik op mijn kamer 2 uur leer, dan heb ik meer geleerd dan wanneer ik 8 uur lang op school zit.
Alleen twijfel ik aan de kwaliteit van de intellingen.
Kan je dan beter niet je diploma halen bij een traditionele instelling? Wat je moet uitleggen op je sollicitatiegesprek is altijd een nadeel, want je haalt wellicht de brievenselectie niet eens.

En zoek instelling waar er geen strikte aanwezigheidsplicht is.
pi_148693561
Bedoel je met portfolio gewoon de kennis die je hebt?
pi_148693582
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 22:41 schreef wiskundenoob het volgende:

[..]

Kan je dan beter niet je diploma halen bij een traditionele instelling? Wat je moet uitleggen op je sollicitatiegesprek is altijd een nadeel, want je haalt wellicht de brievenselectie niet eens.
zal bij veel dingen zo zijn. Maar bij media dingen kijken ze veel meer naar portfolios dan naar je cv.
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_148693610
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 22:42 schreef jordidebruin het volgende:
Bedoel je met portfolio gewoon de kennis die je hebt?
nee. De dingen die je ontwerpert en maakt. Is toch een media opleiding? En ga je photoshop etc leren
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_148693698
quote:
1s.gif Op woensdag 14 januari 2015 22:43 schreef over_hedge het volgende:

[..]

zal bij veel dingen zo zijn. Maar bij media dingen kijken ze veel meer naar portfolios dan naar je cv.
Wat is multimedia? Filmschool?
pi_148693740
@over_hedge
Ik las dat je aan het einde wel een stage moet lopen bij de LOI.
Maar ik kan denk ik nu niet zomaar ergens stage gaan lopen, ik heb er nog heel weinig verstand van. Dat kan dan ook pas nadat ik de thuisstudie heb afgerond, of er in elk geval mee bezig ben.

@zolder
Sommige werkgevers denken er inderdaad negatief over. Maar anderen vinden het weer positief omdat je dan wel heel veel zelfdiscipline hebt. Het is bekend dat je wel heel veel doorzettingsvermogen nodig hebt om zo'n thuisstudie af te ronden.

@wiskundenoob
Ik denk dat als ik naar een school ga, de kans van slagen voor mij veel lager is. Had ik ook op de middelbare school. Dan zat ik de hele dag op school en eigenlijk was ik aan het einde van de dag niets wijzer. Als ik dan s'avonds huiswerk ging maken, leerde ik veel sneller.
pi_148693789
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 22:46 schreef wiskundenoob het volgende:

[..]

Wat is multimedia? Filmschool?
is multi. Dus niet alleen filmen. Maar gewoon alles wat met media te maken heeft. Dus dat je echt dingen moet gaan maken en creatief moet zijn. Dan maakt ze een cv wat minder uit. Maarja als je communicatie doet is dat alweer anders dus is maar net welke richting hij op wilt.
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_148693806
Het gedeelte waar ik meer naar toe wil is vooral websites bouwen, en andere dingen die met online design te maken hebben. Ik zag ook zo'n proefles online staan bij de LOI, en dat was eigenlijk wel precies wat ik zocht
pi_148693819
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 22:47 schreef jordidebruin het volgende:
Ik denk dat als ik naar een school ga, de kans van slagen voor mij veel lager is. Had ik ook op de middelbare school. Dan zat ik de hele dag op school en eigenlijk was ik aan het einde van de dag niets wijzer. Als ik dan s'avonds huiswerk ging maken, leerde ik veel sneller.
Bij veel opleidingen heb je maar 10 contacturen na je eerste jaar.
pi_148693884
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 22:49 schreef jordidebruin het volgende:
Het gedeelte waar ik meer naar toe wil is vooral websites bouwen, en andere dingen die met online design te maken hebben. Ik zag ook zo'n proefles online staan bij de LOI, en dat was eigenlijk wel precies wat ik zocht
in dat geval gaat je portfolio veel belangrijker worden dan je diploma. En ook veel van de web designers gaan free lance werken.

Maar ik persoonlijk zal altijd voor een echte opleiding kiezen al is het alleen al voor je sociale contacten. En voor de mensen die je meteen in je vakgebied leert kennen.
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_148694047
Ah oke, maar om aan een goede portfolio te komen moet ik wel eerst echt dingen kunnen, en ik heb er nu nog heel weinig verstand van, maar het lijkt me wel erg leuk. Dus om zo'n portfolio op te bouwen moet ik denk ik toch eerst aan een studie gaan geloven. Maar dan misschien gewoon 'webdesigner', een thuisstudie die geloof ik 4 maanden duurt. Meer een cursus dus.
Lastig...
pi_148694160
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 22:56 schreef jordidebruin het volgende:
Ah oke, maar om aan een goede portfolio te komen moet ik wel eerst echt dingen kunnen, en ik heb er nu nog heel weinig verstand van, maar het lijkt me wel erg leuk. Dus om zo'n portfolio op te bouwen moet ik denk ik toch eerst aan een studie gaan geloven. Maar dan misschien gewoon 'webdesigner', een thuisstudie die geloof ik 4 maanden duurt. Meer een cursus dus.
Lastig...
als het goed is ga je de dingen die je nodig hebt om een portfolio te maken leren op je opleiding. En een "opleiding" van 4 maanden kan je niet vergelijken met een echte opleiding van 4 jaar.

Maar wat zeggen je ouders er van? Zouden die het goed vinden.
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_148694300
Nee klopt, bedoelde die cursus van 4 maanden niet als hoofdopleiding, maar gewoon zodat in elk geval vast wat weet van het gebied waar ik naar toe wil.
Mijn ouders hebben nogal slechte ervaringen met LOI, mijn moeder deed daar een cursus en steeds als ze een vraag had kreeg ze geen antwoord terug. Dus zij is het er niet mee eens, maar dat komt meer door haar eigen ervaringen.
Mijn vader is wat neutraler, die zegt dat je bij een school gewoon veel sneller leert (wat voor mij niet geldt), en dat het gewoon beter is, maar hij zegt dat ik het zelf moet weten
pi_148694302
quote:
1s.gif Op woensdag 14 januari 2015 22:59 schreef over_hedge het volgende:

[..]

als het goed is ga je de dingen die je nodig hebt om een portfolio te maken leren op je opleiding. En een "opleiding" van 4 maanden kan je niet vergelijken met een echte opleiding van 4 jaar.

Maar wat zeggen je ouders er van? Zouden die het goed vinden.
Ik vraag me af of je echt goed in iets kan worden in 4 jaar. Als je bij de kunstacademie wilt aanmelden, moet je toch ook een portfolio laten zien?
pi_148700613
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 23:03 schreef wiskundenoob het volgende:

[..]

Ik vraag me af of je echt goed in iets kan worden in 4 jaar. Als je bij de kunstacademie wilt aanmelden, moet je toch ook een portfolio laten zien?
Klopt. Dan moet je idd wel al wat kunnen. Maar webdesign is wat anders dan de kunst academie. :)
Helemaal als hij de scipt kant wilt opgaan in plaats van het ontwerpen. Dan hoef je zelfs niet creatief te zijn :P
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')