abonnement Unibet Coolblue
pi_148685553


laatste update 15/08/2013

Er bestaat een hele waaier aan dopingmiddelen, hieronder vind je een (vereenvoudigd) beknopt overzicht:

(Androgene) Anabole steroïden: zorgen ondermeer voor een hogere eiwitaanmaak en mindere eiwitafbraak in het lichaam wat kan resulteren in extra spiergroei en kracht. Hierdoor kan een atleet meer en harder trainen omdat zijn lichaam veel beter recupereert van de verrichte arbeid. Kan ook bij blessures gebruikt worden om weer sneller op de been te zijn.
Bv. Stanozolol, Nandrolon, Dianabol, Deca durabolin, Estragol, THG, ...

Groeihormonen: kunnen voor wat extra spier- en weefselgroei zorgen (regelmatig in combinatie met anabole steroïden), vetverbranding en helpen ook om sneller te genezen bij een blessure . Wordt sinds de jaren ’80 gebruikt en is zelfs nu nog steeds moeilijk op te sporen.
HGH, GH, Somatrotopine, Somatropine

Peptides: peptides zijn aminozuurketens die de bouwstenen vormen van proteïnen. Peptides zijn de nieuwe generatie van dopingmiddelen te noemen.
- GHRP: afkorting voor growth hormone releasing peptide.
aminozuurketens die ons lichaam triggeren om meer groeihormoon af te geven waardoor het lichaam de voordelen van extra groeihormoon krijgt. Worden blijkbaar vrij snel gemetaboliseerd en zijn daardoor niet makkelijk op te sporen.
Bv. GHRP - 6, CJC 1295, TB-500, ...

- GW1516:een stofje dat zich bind aan de PPARdelta receptor en er voor zorgt dat er meer proteïnen vrijkomen die helpen bij de energie uitstoot. In combinatie met AICAR zou het een erg goede verbetering moeten geven van het uithoudingsvermogen.
Bij ratten hielp GW1516 bij het vetmetabolisme en bescherming tegen zwaarlijvigheid. Omdat het erg kankerverwekkend was, werd deze stof niet meer verder ontwikkeld en is enkel op de zwarte markt te verkrijgen. Ze is zo gevaarlijk dat het WADA atleten specifiek voor deze stof waarschuwt , maar ondanks deze waarschuwing zijn er toch al meerdere atleten betrapt op het gebruik ervan.

- SARM: afkorting voor Selective Androgen Receptor Modulator.
SARMs binden aan de androgeen receptor, maar hebben weefselafhankelijke effecten door bijv. de verschillen in co-expressie van relevante cofactoren. Streven in het kader van sport is hierbij het maximaliseren van androgene activiteit in skeletspierweefsel, maar het minimaliseren in bijv. de prostaat om zodoende sportprestaties te maximaliseren, en tegelijkertijd androgene bijwerkingen te minimaliseren.

- AICAR afkorting voor amino-imidazole carboxamide ribotide
een stof die de aanmaak van nucleotiden stimuleert. Nucleotiden spelen een rol bij het doorgeven van signalen in en tussen cellen en de energielevering in cellen. Het zorgt voor een verandering naar spiervezeltype 1 dat belangrijk is bij duursporten, zorgt voor een betere doorbloeding en heeft effect op het koolhydraat en vetmetabolisme. Gebruik is moeilijk te traceren omdat het een lichaamseigen stof is, maar ondertussen zijn er wel limieten vastgesteld.

- GAS6 een lichaamseigen eiwit dat de aanmaak van rode bloedcellen stimuleert. Is ontwikkeld om nierpatiënten met anemie, die slecht of niet reageren op EPO, te helpen om hun hematocriet terug richting een normaler niveau te brengen. Als GAS6 werd gebruikt, reageerde de patient ook beter op EPO. Terwijl bij EPO voorzichtig moet omgesprongen worden met de dosering om geen trombose te veroorzaken, is dit bij GAS6 minder het geval en dus veiliger in gebruik. dan EPO. Volgens de onderzoeken gaf de combinatie van de 2 de beste resultaten in functie van het hematocrietniveau.

EPO: dit hormoon zorg er voor dat er meer rode bloedlichaampjes worden aangemaakt. Hierdoor kan het bloed meer zuurstof transporteren en dat zorgt er voor dat je een inspanning langer kan volhouden.
Erytropoëtine, rhEPO, Darbepoëtine alfa (Aranesp), epoëtine delta (Dynepo), CERA

Bloedtransfusie: Een atleet laat bloed aftappen om later terug te injecteren. Bij de heropname van dat bloed zal de atleet zijn aantal rode bloedlichaampjes goed zien toenemen, waardoor zijn uithoudingsvermogen beter zal zijn.

Stimulantia: bevorderen de werking van het centrale zenuwstelsel, je reageert sneller/harder op prikkels en voelt je ook alerter/energieker.
efedra, ritalin, amfetamine, cocaïne, cafeïne, nicotine, ...

Beta 2 agonisten : verhogen de stofwisseling en worden onder meer bij wielrenners gebruikt omdat je hiermee goed vet kan verbranden zonder kostbare spieren te verliezen. Het is mogelijk dat er een beetje extra spiergroei onder invloed van deze middelen plaatsvind. Je vindt ze bijvoorbeeld in astmamedicijnen.
Clenbuterol, Salbutamol

Insuline: een hormoon dat de suikerspiegel in het bloed regelt en kan gebruikt worden om extra koolhydraten in de spieren op te slaan, waardoor de spieren een grotere energievoorraad hebben.

Diuretica: medicijnen die de urineproductie verhogen. Hierdoor kunnen verboden middelen sneller uit het lichaam verdwijnen en wordt de urine erg waterachtig. Dit resulteert dan in geen positieve test voor de dopingmiddelen die een atleet gebruikt, maar wel een positieve test voor diuretica en dat kan zoals het geval F. Schleck heel wat vragen oproepen.
Furosemide, Xipamide, ...

Probenicide: een middel dat (doping)metabolieten aan zich vasthecht waardoor het dopinggebruik gemaskeerd wordt omdat ze niet in de urinetest terechtkomen. Is eigenlijk een geneesmiddel dat wordt gebruikt bij jicht.

Dopingtesten
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Enkele notoire gezichten:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Docu's, interviews en lezingen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Filmpjes van legendarische prestaties op doping :P
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

Opgelet!
OP is tot aan de nok gevuld, dus er kan niet echt meer iets bijgevoegd worden.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 14 januari 2015 @ 19:53:53 #2
426493 crew  PippenScottie
pi_148686557
Hoop dat het IAAF hard optreedt, maar I won't get my hopes up.
pi_148705260
quote:
Pechstein legt bom onder CAS en bloedpaspoort
VANDAAG, 10:00SCHAATSEN
EPA
De rechtbank van München heeft zich ontvankelijk verklaard in de zaak van Claudia Pechstein tegen de internationale schaatsunie ISU. Daardoor gaat, en dat is voor het eerst, een burgerrechter zich uitspreken over de waarde van het bio-medisch paspoort als bewijs in dopingzaken.

Door het besluit van de rechtbank wordt het sporttribunaal CAS, dat eerder een beroep van Pechstein tegen haar dopingschorsing afwees, buitenspel gezet. Normaal gesproken eindigde een zaak bij een uitspraak van het CAS, maar nu kan de zaak dus een vervolg krijgen.

De internationale schaatsbond ISU kan nog in beroep gaan tegen de beslissing van de rechtbank in München.

Verregaande gevolgen?

De Duitse rechter kan zich niet vinden in de samenstelling van het CAS, omdat alle rechters daar uit de sport komen. De rechtbank vindt ook dat het bewijs van dopinggebruik door Pechstein op basis van bloedwaarden in een bio-medisch paspoort te dun is.

Dit alles kan verregaande gevolgen hebben voor de sportwereld, want bijvoorbeeld in het wielrennen worden renners vaak geschorst op basis van hun bloedpaspoort.


Uniek succes Pechstein in rechtbank

Verslaggever Tim de Wit vertelt wat er zo uniek is aan het in behandeling nemen van de zaak-Claudia Pechstein door de Duitse burgerrechter in München.
Slepende kwestie

De zaak-Pechstein dateert uit 2009. Toen werden tijdens de WK allround in Hamar bij haar onnatuurlijke schommelingen geconstateerd bij een bloedcontrole. Als eerste atlete in de historie werd ze gestraft op basis van schommelende bloedwaarden.

Het leverde Pechstein een schorsing van twee jaar op. Inmiddels is ze al weer een tijd terug op de schaatsbaan, maar de kwestie speelt nog altijd. Pechstein stelt dat de afwijkende waarden genetisch bepaald zijn en eist nu een schadevergoeding van 4,4 miljoen euro van de internationale schaatsbond.

Bron: NOS
pi_148705404
Rusland :')
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 15 januari 2015 @ 12:04:07 #5
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_148705701
Het schijnt trouwens dat de fotograaf die die foto's van oa Lashmanova maakte (en na media-aandacht zei dat die fotos uit 2012 stammen) een 19-jarige knul is. Het zou me weinig verbazen als zo'n jonge vent eens even flink onder druk is gezet om toch maar wel mee te helpen met een doofpotje.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_148705824
Pechstein :r :r

Oh wat heb ik een hekel aan haar. Net als Gunda Niemann in haar hoogtijdagen. Ook een chronische leugenaar. Als zij geen doping heeft gepakt eet ik een bezem.
U MAD?
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 15 januari 2015 @ 12:24:08 #7
426493 crew  PippenScottie
pi_148706364
Wel, de kans is dat straks Pechtstein een paar miljoen rijker is, de ISU een paar miljoen armer en het biologisch paspoort failliet.

Mocht Pechstein vrijgesproken worden, dan gaat dat grapje de UCI ook een heleboel dure rechtszaken opleveren.
pi_148707521
ZIjn er meer sporters geschorst enkel op basis van het biologisch paspoort? Ik dacht dat in andere gevallen er vaak bijkomend bewijs is. Het lijkt me ook terecht om om bijkomend bewijs te vragen, want er kunnen nu eenmaal "freaks of nature" zijn, en misschien zijn die onder de topsporters wat minder zeldzaam.
pi_148707607
Het is wel weer een argument om bijv. Kreuziger niet te schorsen.
  donderdag 15 januari 2015 @ 13:09:05 #10
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_148707740
Ik snap niet dat een burgerrechter zich bevoegd vindt om te oordelen over iets dat helemaal niet iets 'Duits' is.

De ISU zit niet in Duitsland, maar in Zwitserland, het CAS zit niet in Duitsland, maar in Zwitserland, de te hoge bloedwaarden werden niet aangetroffen in Duitsland, maar in Noorwegen, de Zwitserse burgerrechter, waarvan het wel nog enigszins logisch is dat ze er bij betrokken werden, heeft al uitvoerig naar de zaak gekeken (en daarmee klopt het artikel dus niet).

Waar bemoeien ze zich mee? Ik kan toch ook niet naar de Nederlandse rechter als mijn belangen in een ander land worden geschaad?

[ Bericht 4% gewijzigd door Zelva op 15-01-2015 13:15:45 ]
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 15 januari 2015 @ 13:15:31 #11
426493 crew  PippenScottie
pi_148707911
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2015 13:01 schreef DrParsifal het volgende:
ZIjn er meer sporters geschorst enkel op basis van het biologisch paspoort? Ik dacht dat in andere gevallen er vaak bijkomend bewijs is. Het lijkt me ook terecht om om bijkomend bewijs te vragen, want er kunnen nu eenmaal "freaks of nature" zijn, en misschien zijn die onder de topsporters wat minder zeldzaam.
Volgens wiki 14 wielrenners en 36 atleten:

http://en.wikipedia.org/w(...)_biological_passport

Pechstein wordt in deze wiki niet genoemd, ik betwijfel of het overzicht volledig is.
pi_148707948
Toch vind ik het ergens wel goed dat Pechstein tot het gaatje gaat. Ik steek m'n hand bepaald niet voor haar in het vuur, maar alle redelijkheid in het dopingjagen is al lang uit zicht. De standaarden die, zonder veel blikken of blozen, worden opgelegd aan sporters zouden t.a.v. de privacy nauwelijks poot aan de grond krijgen in de rest van de (West)-Europese maatschappij.

Bloedpaspoorten zijn helemaal ok, maar een 'beetje' afluisteren door News of the World kan absoluut niet door de beugel. Het enige verschil is dat de topsporters zo dociel zijn om erin mee te gaan.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 15 januari 2015 @ 13:38:42 #13
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_148708563
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2015 13:09 schreef Zelva het volgende:
Ik snap niet dat een burgerrechter zich bevoegd vindt om te oordelen over iets dat helemaal niet iets 'Duits' is.

De ISU zit niet in Duitsland, maar in Zwitserland, het CAS zit niet in Duitsland, maar in Zwitserland, de te hoge bloedwaarden werden niet aangetroffen in Duitsland, maar in Noorwegen, de Zwitserse burgerrechter, waarvan het wel nog enigszins logisch is dat ze er bij betrokken werden, heeft al uitvoerig naar de zaak gekeken (en daarmee klopt het artikel dus niet).

Waar bemoeien ze zich mee? Ik kan toch ook niet naar de Nederlandse rechter als mijn belangen in een ander land worden geschaad?
dat dus, ben ook erg benieuwd of een uitspraak überhaupt gevolgen kan hebben
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_148719131
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2015 13:09 schreef Zelva het volgende:
Ik snap niet dat een burgerrechter zich bevoegd vindt om te oordelen over iets dat helemaal niet iets 'Duits' is.

De ISU zit niet in Duitsland, maar in Zwitserland, het CAS zit niet in Duitsland, maar in Zwitserland, de te hoge bloedwaarden werden niet aangetroffen in Duitsland, maar in Noorwegen, de Zwitserse burgerrechter, waarvan het wel nog enigszins logisch is dat ze er bij betrokken werden, heeft al uitvoerig naar de zaak gekeken (en daarmee klopt het artikel dus niet).

Waar bemoeien ze zich mee? Ik kan toch ook niet naar de Nederlandse rechter als mijn belangen in een ander land worden geschaad?
Pechstein is een duitse.Als ze zich aansluit bij de duitse schaatsbond, valt ze automatisch onder het ISU-reglement. Dat moet dan voldoen aan het duitse recht.
Ik kan de logica wel volgen.
in a crowd you lose humanity
pi_148719178
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2015 13:16 schreef koloskabouter het volgende:
Toch vind ik het ergens wel goed dat Pechstein tot het gaatje gaat. Ik steek m'n hand bepaald niet voor haar in het vuur, maar alle redelijkheid in het dopingjagen is al lang uit zicht. De standaarden die, zonder veel blikken of blozen, worden opgelegd aan sporters zouden t.a.v. de privacy nauwelijks poot aan de grond krijgen in de rest van de (West)-Europese maatschappij.

Bloedpaspoorten zijn helemaal ok, maar een 'beetje' afluisteren door News of the World kan absoluut niet door de beugel. Het enige verschil is dat de topsporters zo dociel zijn om erin mee te gaan.
Ik vraag me bijvoorbeeld ook al jarenlang af of het systeem van de whereabouts wel voldoet aan de privacyregelgeving.
in a crowd you lose humanity
pi_148719334
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2015 18:07 schreef Wombcat het volgende:

Ik vraag me bijvoorbeeld ook al jarenlang af of het systeem van de whereabouts wel voldoet aan de privacyregelgeving.
Nee, maar ga jij als individuele sporter daar maar eens bezwaar tegen maken. Einde carriëre.
pi_148719462
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2015 18:12 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Nee, maar ga jij als individuele sporter daar maar eens bezwaar tegen maken. Einde carriëre.
Beetje als Bosman met zijn Bosman-arrest idd. Die heeft er zelf ook niets aan gehad.
http://www.nusport.nl/column/2776019/verdriet-van-bosman.html
in a crowd you lose humanity
pi_148719584
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2015 18:16 schreef Wombcat het volgende:

Beetje als Bosman met zijn Bosman-arrest idd. Die heeft er zelf ook niets aan gehad.
http://www.nusport.nl/column/2776019/verdriet-van-bosman.html
Precies, daar doelde ik idd op. Vechten tegen grote internationale bonden is tijdrovend, extreem duur en tegen de tijd dat er ooit een uitspraak is, dan ben jij al over je top heen, dus accepeteert de doorsnee sporter een heleboel.
Bovendien ben je al heel snel een paria. Allemaal niet echt aantrekkelijk.
pi_148721828
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2015 18:12 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Nee, maar ga jij als individuele sporter daar maar eens bezwaar tegen maken. Einde carriëre.
Dat is uiteraard de moeilijkheid. Je kunt moeilijk als individuele sporter de principiële held uithangen. Nou ja, ze zullen er wel zijn: talenten die geen zin hebben in al dat gedoe en daarom maar gewoon hun opleiding afmaken en iets anders gaan doen. Alleen dat levert geen goed verhaal op.
pi_148722101
Pechstein. :') :') :r

Rusland. :') :') _O- :r
Jack does it in real time...
pi_148722754
Maar wat is nou het verschil met de Spaanse situatie, daar heeft de burgerrechtbank ook al twee renners vrijgesproken (Heras, Mosquera). Dat heeft toch ook geen fuck verandert? Of is het enige verschil dat niemand Spanje serieus neemt, en een uitspraak als dit in Duitsland wel effect kan hebben?

Het zal sowieso nog wel een lange tijd duren voordat hier het laatste over gezegd is. Elke week wordt er wel weer een 'nieuwe Bosman' aangekondigd, maar uiteindelijk blijft het meestal gewoon bij hetzelfde. Als die rechtbank Pechstein echt vrijspreekt, zal er wel weer een beroepsprocedure van een aantal jaar overheen gaan.
  donderdag 15 januari 2015 @ 19:53:28 #22
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_148723480
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2015 18:07 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Ik vraag me bijvoorbeeld ook al jarenlang af of het systeem van de whereabouts wel voldoet aan de privacyregelgeving.
Blijkbaar wel, ik heb daar ooit eens Hans Vandeweghe over gehoord. Die whereabouts vallen onder een soort van 'arbeidsreglement' in het wielrennen. Net zoals bijvoorbeeld in sommige bedrijven je dmv camera's ook in de gaten gehouden kan worden of in je bedrijfsauto een gpstracker hebt. Kan allemaal perfect zolang je er maar op de hoogte van gesteld bent . Als je het er niet mee eens bent moet je dan maar ander werk zoeken ...
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
pi_148723669
quote:
1s.gif Op donderdag 15 januari 2015 19:53 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Blijkbaar wel, ik heb daar ooit eens Hans Vandeweghe over gehoord. Die whereabouts vallen onder een soort van 'arbeidsreglement' in het wielrennen. Net zoals bijvoorbeeld in sommige bedrijven je dmv camera's ook in de gaten gehouden kan worden of in je bedrijfsauto een gpstracker hebt. Kan allemaal perfect zolang je er maar op de hoogte van gesteld bent . Als je het er niet mee eens bent moet je dan maar ander werk zoeken ...
Bedrijven doen wel vaker wat, wat volgens juridisch adviseurs kan, maar worden dan toch nog wel eens teruggefloten door de rechter. Dus zolang een rechter nog geen uitspraak heeft gedaan, blijf ik twijfels houden.
in a crowd you lose humanity
pi_148723813
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2015 19:58 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Bedrijven doen wel vaker wat, wat volgens juridisch adviseurs kan, maar worden dan toch nog wel eens teruggefloten door de rechter. Dus zolang een rechter nog geen uitspraak heeft gedaan, blijf ik twijfels houden.
Ik ook. Volgens deze logica ben je namelijk 24 uur per dag, 365 dagen per jaar arbeider. Nou ja, vast niet helemaal, maar het is nogal wat.
pi_148725230
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2015 20:01 schreef koloskabouter het volgende:

[..]

Ik ook. Volgens deze logica ben je namelijk 24 uur per dag, 365 dagen per jaar arbeider. Nou ja, vast niet helemaal, maar het is nogal wat.
Er zijn ook juristen die er aan twijfelen of het wel in overeenstemming is met grondrechten:
http://www.terechtgesteld(...)efinitief-verliezen/

quote:
Mensenrechten zoals opgetekend in de Grondwet en het EVRM moeten daarbij als uitgangspunt worden genomen, zodat sporters zich ten alle tijden ook tegen willekeur van hun sportbonden kunnen verdedigen. Het is daarom van wezenlijk belang dat een rechter uitspraak doet in deze kwestie.
in a crowd you lose humanity
pi_148725408
Naar mijn mening zijn whereabouts een noodzakelijk kwaad.
pi_148725536
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2015 20:33 schreef TargaFlorio het volgende:
Naar mijn mening zijn whereabouts een noodzakelijk kwaad.
Dat kan. Daar ben ik het op zich ook nog wel mee eens.
Alleen is denk ik de kans redelijk groot dat ze bij een rechter niet standhouden omdat ze tegen grondrechten in gaan.
in a crowd you lose humanity
pi_148734539
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2015 18:07 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Ik vraag me bijvoorbeeld ook al jarenlang af of het systeem van de whereabouts wel voldoet aan de privacyregelgeving.
Tja, als google het van iedereen mag weten, waarom de wada dan niet?
pi_148735229
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2015 20:33 schreef TargaFlorio het volgende:
Naar mijn mening zijn whereabouts een noodzakelijk kwaad.
en de 4 jaar schorsing voor doping? het lijkt mij dat het gelijk einde carrière is, waar moet je anders 4 jaar van leven?
pi_148738512
quote:
1s.gif Op donderdag 15 januari 2015 23:58 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Tja, als google het van iedereen mag weten, waarom de wada dan niet?
Google verplicht je niet om voor elke dag een tijd door te geven waarop je op ergens bent. Een sporter mag zich niet meer een paar dagen afzonderen zonder dat iemand weet waar hij zich bevindt.
in a crowd you lose humanity
pi_148738837
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 08:05 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Google verplicht je niet om voor elke dag een tijd door te geven waarop je op ergens bent. Een sporter mag zich niet meer een paar dagen afzonderen zonder dat iemand weet waar hij zich bevindt.
Ik bedoel meer: de privacy van iedereen wordt door zoveel bedrijven en overheidsinstanties grof geschonden, blijkbaar binnen de grenzen van de wet, dus over wat voor privacywetgeving hebben we het?
pi_148738884
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 08:34 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Ik bedoel meer: de privacy van iedereen wordt door zoveel bedrijven en overheidsinstanties grof geschonden, blijkbaar binnen de grenzen van de wet, dus over wat voor privacywetgeving hebben we het?
Nou ja, er is behoorlijk veel discussie over wat een overheid wel en niet mag weten. Of bedrijven metadata mogen verzamelen van, en welke data dan. Maar uiteindelijk maakt het de overheid niet uit of jij om 14.00 op Amsterdam CS bent, of bij je moeder. Hoe je deze aantasting van de privésfeer moet duiden, staat vrij mooi uitgelegd in de link die Wombcat een paar berichten terug plaatste.
  vrijdag 16 januari 2015 @ 13:10:21 #33
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_148745120
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2015 20:01 schreef koloskabouter het volgende:

[..]

Ik ook. Volgens deze logica ben je namelijk 24 uur per dag, 365 dagen per jaar arbeider. Nou ja, vast niet helemaal, maar het is nogal wat.
Dat klopt niet, want ze moeten geen 24 uur per dag beschikbaar zijn voor die controles ...
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 16 januari 2015 @ 15:04:48 #34
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_148748897
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_148749936
quote:
Dit toont nogmaals aan dat er zoiets bestaat als silent bans. Iedere sporter die er voor een periode tussenuit gaat, is bijzonder verdacht zo.
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 16 januari 2015 @ 16:09:10 #36
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_148750895
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 15:36 schreef alpeko het volgende:

[..]

Dit toont nogmaals aan dat er zoiets bestaat als silent bans. Iedere sporter die er voor een periode tussenuit gaat, is bijzonder verdacht zo.
Eens kijken.

Sergey Kirdyapkin, de regerend olympisch kampioen op de 50km en wereldkampioen van 2005 en 2009 (uiteraard ook afkomstig van Chegin z'n centrum in Saransk). Na de Spelen alleen nog een lokaal indoorwedstrijdje gelopen in januari 2013. Een paar dagen voor het WK 2013 in Moskou werd hij, terwijl hij al ingeschreven was, toch teruggetrokken "omdat hij na jaren van presteren op topniveau toe was aan rust." Schijnbaar heeft hij gezegd dat hij er even 3 jaar tussenuit wilde gaan en in 2016 gewoon op de Spelen wilde lopen.
http://www.sports.ru/others/athletics/1025110911.html
http://www.sports.ru/others/athletics/152207571.html
http://www.sports.ru/others/athletics/151953535.html

Of Valeriy Borchin, olympisch kampioen 20km van 2008 en wereldkampioen van 2009 en 2011 (raden waar hij traint/getraind heeft levert geen punten op). Werd bij het grote publiek bekend toen hij op de Spelen van Londen 2km voor het einde in elkaar stortte. Daarna liep hij in januari 2013 nog in diezelfde indoorwedstrijd waar Kirdyapkin ook liep en dat was het. Een kleine 2 weken voor het WK van 2013 werd hij plotseling teruggetrokken 'vanwege knieproblemen'. In november 2013 kwam het bericht dat hij zijn carrière afsloot, iets wat hij een paar dagen later ontkende. Hij gaf daarbij ook aan dat hij in 2016 weer op de Spelen wilde lopen.
http://www.sports.ru/others/athletics/151691305.html
http://www.sports.ru/others/athletics/154348631.html
http://www.sports.ru/others/athletics/152207571.html

Dan is er nog Denis Nizhegorodov (geboren in Saransk), tweevoudig winnaar van de World Cup, olympisch zilver en brons en WK-zilver, allemaal op de 50 kilometer. WK-zilver pakte hij in 2011 in Daegu, daarna liep hij in februari 2012 nog 1 indoorwedstrijd en dat was het. Zelfde verhaal als Borchin: In november 2013 was er een bericht dat hij ermee kapte, paar dagen later ontkende hij dat en was het allemaal grote onzin. Chegin bevestigde dat en zei dat hij gewoon nog bezig was met het herstellen van zijn voetblessure. In mei 2014 kwam dan toch het bericht dat hij er mee stopte omdat hij al 3 seizoenen had moeten missen vanwege problemen met zijn voet.
http://www.sports.ru/others/athletics/154224627.html
http://www.sports.ru/others/athletics/1020880593.html
http://www.sports.ru/others/athletics/154345294.html

Tot slot, Olga Kaniskina uit Mordovië en uiteraard getraind door Chegin. Olympisch kampioene 2008, olympisch zilver in 2012, wereldkampioene in 2007, 2009 en 2011. Na de Spelen van 2012 liep ze nog exact 1 wedstrijd, verrassing, dezelfde indoorwedstrijd op 31 januari 2013 waar ook Kirdyapkin en Borchin hun (tot nu toe) laatste wedstrijd liepen. Op 9 augustus 2013, 1 dag voor het WK in eigen land begon, werd bekend dat net als Borchin en Kirdyapkin plotseling ook Kaniskina 'niet fit was', terwijl ze net als de rest al op de deelnemerslijst stond. De beslissing zou genomen worden door haar persoonlijke trainer, de 'legendarische Chegin', zo noemde de Russische atletiekhoofdcoach hem. Kaniskina heeft nooit meer een wedstrijd gelopen (volgens Chegin had ze eind 2013 geen zin meer en is ze gezellig jonge atleten gaan coachen) en, nu komt het, is sinds een week of 3 de nieuwe directrice van het trainingscentrum in Saransk, waar ze de (vanwege dopingbezit) ontslagen Viktor Kolesnikov vervangt en samenwerkt met Chegin.
http://www.sports.ru/others/athletics/151953535.html
http://www.sports.ru/others/athletics/151947854.html
http://www.sports.ru/others/athletics/152094829.html
http://www.sports.ru/others/athletics/1022967122.html


Links zijn allemaal best prima te lezen als je Google Translate naar Engels er overheen gooit.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_148754427
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 15:36 schreef alpeko het volgende:

[..]

Dit toont nogmaals aan dat er zoiets bestaat als silent bans. Iedere sporter die er voor een periode tussenuit gaat, is bijzonder verdacht zo.
Zoals Nadal en Serena en bv Henin en Clijsters met hun comebacks?
pi_148754516
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 18:24 schreef Tommeke het volgende:

[..]

Zoals Nadal en Serena en bv Henin en Clijsters met hun comebacks?
Phelps
pi_148755899
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 18:28 schreef alpeko het volgende:

[..]

Phelps
Kramer met zijn rugblessure.
in a crowd you lose humanity
  vrijdag 16 januari 2015 @ 20:09:37 #40
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_148757548
Lange schorsing dreigt voor oud-wereldkampioene:

quote:
Het Italiaans Olympisch Comité (CONI) wil voormalig wereldkampioene kunstrijden Carolina Kostner voor vier jaar en drie maanden schorsen.
CONI schorst Kostner voor ruim een jaar

:')
  vrijdag 16 januari 2015 @ 20:21:27 #41
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_148758013
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 18:24 schreef Tommeke het volgende:

[..]

Zoals Nadal en Serena en bv Henin en Clijsters met hun comebacks?
Binnenkort de return van Marion Bartoli _O_
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 17 januari 2015 @ 00:37:54 #42
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_148766773
En om terug te komen op de Russische snelwandelaars, de IAAF heeft inmiddels bevestigd dat Bakulin dus wel degelijk 'voorlopig geschorst' is, sinds december 2012 :')

Wereldatletiekbond bevestigt 'geheime schorsing' snelwandelkampioen

Kirdyapkin dook trouwens ook op tijdens de nu al beruchte wedstrijd in Saransk vorige maand, alleen is hij nog niet in de uitslagen terug gevonden omdat er alleen uitslagen van de top-3 zijn.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 17 januari 2015 @ 11:59:13 #43
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_148771979
Biatleet Timo Antila over de whereabouts en privacy-issues etc:
http://yle.fi/urheilu/dop(...)i/7742895?origin=rss
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_148772314
Snelwandelen een sport noemen :')
Dan is darts dat ook, klaar.
U MAD?
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 17 januari 2015 @ 12:42:04 #45
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_148772869
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 januari 2015 12:15 schreef de_boswachter het volgende:
Snelwandelen een sport noemen :')
Dan is darts dat ook, klaar.
Snelwandelen is wel een miljoen keer fysiek zwaarder natuurlijk, maar buiten dat zie je mij ook nooit ontkennen dat darts een sport is hoor :+
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_148774906
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 13:10 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Dat klopt niet, want ze moeten geen 24 uur per dag beschikbaar zijn voor die controles ...
Ik chargeerde een beetje, zoals ook bleek uit mijn volgende zin.

Het ging mij erom dat het een enorm beroep doet op je vrijetijdsbeleving. Een beetje alsof je als arts vrijwel permanent op oproepbasis beschikbaar zou moeten zijn voor een calamiteit. Dat zou niemand willen.

[ Bericht 8% gewijzigd door koloskabouter op 17-01-2015 14:15:26 ]
pi_148776177
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 08:38 schreef koloskabouter het volgende:

[..]

Nou ja, er is behoorlijk veel discussie over wat een overheid wel en niet mag weten. Of bedrijven metadata mogen verzamelen van, en welke data dan. Maar uiteindelijk maakt het de overheid niet uit of jij om 14.00 op Amsterdam CS bent, of bij je moeder. Hoe je deze aantasting van de privésfeer moet duiden, staat vrij mooi uitgelegd in de link die Wombcat een paar berichten terug plaatste.
Het verzamelen van informatie over jou van bepaalde bedrijven gaat juist véél verder dan weten waar je wanneer bent (wat ook gewoon gebeurt).
pi_148777273
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 januari 2015 15:07 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Het verzamelen van informatie over jou van bepaalde bedrijven gaat juist véél verder dan weten waar je wanneer bent (wat ook gewoon gebeurt).
Het ging mij vooral om het vergelijk tussen een normaal individu, de mate waarin die zich vrij voelt, en de whereaboutsregeling van een topsporter en de mate waarin die zich onvrij voelt. De rest van de privacyregelgeving is boeiend, maar niet relevant voor de dopingdiscussie als je niet de pendant in de topsport benoemt.
pi_148779194
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 januari 2015 15:55 schreef koloskabouter het volgende:

[..]

Het ging mij vooral om het vergelijk tussen een normaal individu, de mate waarin die zich vrij voelt, en de whereaboutsregeling van een topsporter en de mate waarin die zich onvrij voelt. De rest van de privacyregelgeving is boeiend, maar niet relevant voor de dopingdiscussie als je niet de pendant in de topsport benoemt.
Uiteraard is dat anders, zoals redelijk veel aspecten aan het leven van een topsporter anders zijn dan in het leven van een normaal individu.

Maar het lijkt me niet onwettig of onterecht, zoals gesuggereerd wordt.
pi_148831345
Ik las net dit artikel en dacht :')

Astana :')

Komt vast door het goede trainen :')

quote:
ma 19 jan 2015, 08:00

'Lars Boom is zeker 5 kilo lichter'
door Raymond Kerckhoffs

Mysterieus glimlacht Lars Boom wanneer hij voor de zoveelste keer in het Hilton Hotel in Adelaide de opmerking krijgt dat men hem nooit zo strak heeft gezien. Een van de best bewaarde geheimen van een wielrenner is zijn gewicht. Alsof de weegschaal linea recta de vorm van een renner weergeeft.



"Ach, een paar kilogram minder”, antwoordt hij. Maar wat is een paar? "Normaal is een paar toch twee?”, antwoordt hij met een knipoog. Velen in het peloton zijn er echter van overtuigd dat de Brabander aan de vooravond van het wielerseizoen 2015 zeker vijf kilogram onder zijn gewicht van de afgelopen jaren zit.

De Tour Down Under vormt voor Boom in veel opzichten een nulpunt. Hij debuteert deze week in de eerste WorldTour-wedstrijd van het seizoen. En voor het eerst sinds hij in 2004 bij de beloften reed, komt hij voor een andere ploeg uit na achtereenvolgens onder de vlag van Rabobank, Blanco en Belkin te hebben gediend.

Boom realiseert zich ook dat hij niet eeuwig een talent blijft. Dit jaar wordt hij 30 jaar en nog altijd is hij er niet in geslaagd om op het podium van een grote klassieker te staan.

"De winst in de kasseienrit in de Tour naar Arenberg smaakte naar meer. Maar de manier hoe gemakkelijk ik in de Ardennen-rit in de Eneco Tour bergop reed, heeft me wakker geschud. Ik heb gezien wat ik kan. Ik heb nu nog zo’n zes jaar om alles eruit te halen en wil toch minimaal een keer op een groot podium staan.”
U MAD?
  maandag 19 januari 2015 @ 09:33:12 #51
308660 kl1172
De zomer van '83...
pi_148831617
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 januari 2015 14:07 schreef koloskabouter het volgende:

[..]

Ik chargeerde een beetje, zoals ook bleek uit mijn volgende zin.

Het ging mij erom dat het een enorm beroep doet op je vrijetijdsbeleving. Een beetje alsof je als arts vrijwel permanent op oproepbasis beschikbaar zou moeten zijn voor een calamiteit. Dat zou niemand willen.
Het legt inderdaad wel een last op de atleet, maar zoals het verleden én het heden ons laat zien, zijn die topsporters (en hun entourage, bonden, ...) voor geen haar te vertrouwen.
pi_148831624
Huh, hele post weg ineens. :P
Jack does it in real time...
pi_148832495
quote:
0s.gif Op maandag 19 januari 2015 09:15 schreef de_boswachter het volgende:
Ik las net dit artikel en dacht :')

Astana :')

Komt vast door het goede trainen :')

[..]

Wakker geschud in de Ardennen van de Eneco-tour :'). Die Vuelta-etappe die hij won gaf hem geen enkele hint dat hij in de heuvels vrij aardig is, in potentie?

Maar goed, wel positief voor het voormalige Belkin dat zelfs hun kopmannen blijkbaar nog nooit van aicar oid gehoord hadden.
  maandag 19 januari 2015 @ 10:42:56 #54
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_148833122
Ik kan maar 1 ding zeggen: :')
  Redactie Frontpage / Sport maandag 19 januari 2015 @ 10:59:34 #55
426493 crew  PippenScottie
pi_148833552
Raymond Kerckhoffs heeft zijn lezers niet zo hoog zitten, geloof ik...
pi_148834095
Gazzetta_it twitterde op maandag 19-01-2015 om 10:46:15 #Doping Caso #Ulissi . Nove mesi di squalifica per il salbutamolo, rientro a fine marzo http://t.co/UA8IlUhU4I #ciclismo reageer retweet
Negen maanden schorsing voor Ulissi. Loopt tot eind maart.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 19 januari 2015 @ 11:19:15 #57
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_148834133
quote:
0s.gif Op maandag 19 januari 2015 11:17 schreef baggerbaas het volgende:
Gazzetta_it twitterde op maandag 19-01-2015 om 10:46:15 #Doping Caso #Ulissi . Nove mesi di squalifica per il salbutamolo, rientro a fine marzo http://t.co/UA8IlUhU4I #ciclismo reageer retweet
Negen maanden schorsing voor Ulissi. Loopt tot eind maart.
wat is de reden dat het zo kort is?
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_148834346
quote:
0s.gif Op maandag 19 januari 2015 11:19 schreef rubbereend het volgende:

[..]

wat is de reden dat het zo kort is?
Van wat ik begrijp uit het artikel zou de straf voor dit vergrijp liggen tussen 9 en 12 maanden en de Zwitserse bond heeft het dus gelaten bij 9. Waarom er voor de mildste straf is gekozen, wordt niet gemeld.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 19 januari 2015 @ 11:36:24 #59
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_148834584
quote:
0s.gif Op maandag 19 januari 2015 11:28 schreef baggerbaas het volgende:

[..]

Van wat ik begrijp uit het artikel zou de straf voor dit vergrijp liggen tussen 9 en 12 maanden en de Zwitserse bond heeft het dus gelaten bij 9. Waarom er voor de mildste straf is gekozen, wordt niet gemeld.
Reed Ulissi met een Zwitserse licentie? Is toch gewoon een Italiaan? Of haal ik wat door elkaar?
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_148834628
quote:
0s.gif Op maandag 19 januari 2015 11:36 schreef rubbereend het volgende:

[..]

Reed Ulissi met een Zwitserse licentie? Is toch gewoon een Italiaan? Of haal ik wat door elkaar?
Rijdt idd op een Zwitserse licentie.
  maandag 19 januari 2015 @ 15:03:02 #61
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_148841105
quote:
0s.gif Op maandag 19 januari 2015 11:19 schreef rubbereend het volgende:

[..]

wat is de reden dat het zo kort is?
Goeie vraag, de minimumstraf is twee jaar.
pi_148846445
quote:
0s.gif Op maandag 19 januari 2015 09:15 schreef de_boswachter het volgende:
Ik las net dit artikel en dacht :')

Astana :')

Komt vast door het goede trainen :')

[..]

Het een sluit het ander natuurlijk niet uit, maar als je Boom een beetje volgde op twitter en tijdens zijn carrière mag je toch wel concluderen dat hij er de laatste jaren absoluut niet alles aan gedaan heeft.
  maandag 19 januari 2015 @ 17:21:48 #63
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_148846742
Maw: zo'n dreigbrief werkt motiverender dan doping?
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  maandag 19 januari 2015 @ 17:22:31 #64
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_148846770
Zou wel mooi zijn trouwens, dat bij het tekenen van je contract de eerste intimiderende aansporingen in een bijlage erbij zitten.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
pi_148848575
quote:
0s.gif Op maandag 19 januari 2015 17:14 schreef wimderon het volgende:

[..]

Het een sluit het ander natuurlijk niet uit, maar als je Boom een beetje volgde op twitter en tijdens zijn carrière mag je toch wel concluderen dat hij er de laatste jaren absoluut niet alles aan gedaan heeft.
Dus eigenlijk gewoon een dikke fuck you naar RBBLJ. Maar goed aanmodderen bij die ploeg werd wel vaker niet snel bestraft.
pi_148848849
quote:
0s.gif Op maandag 19 januari 2015 18:15 schreef Ericr het volgende:

[..]

Dus eigenlijk gewoon een dikke fuck you naar RBBLJ. Maar goed aanmodderen bij die ploeg werd wel vaker niet snel bestraft.
Het geld was goed, netjes elke maand op tijd overgemaakt, waarom zou je je ook extra inspannen...
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 19 januari 2015 @ 18:38:53 #67
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_148849314
Ondertussen ontkent Lashmanova (waar het snelwandelschandaal mee begon) in alle toonaarden dat ze bij die ene wedstrijd aanwezig was tijdens haar schorsing. Toch wel apart dat ze dan zelfs Balakhnichev tegenspreekt, de grote opperbaas van de Russische atletiek :+
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  maandag 19 januari 2015 @ 18:49:08 #68
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_148849575
quote:
0s.gif Op maandag 19 januari 2015 18:38 schreef heywoodu het volgende:
Ondertussen ontkent Lashmanova (waar het snelwandelschandaal mee begon) in alle toonaarden dat ze bij die ene wedstrijd aanwezig was tijdens haar schorsing. Toch wel apart dat ze dan zelfs Balakhnichev tegenspreekt, de grote opperbaas van de Russische atletiek :+
Ze zal vast wel een tweelingszus hebben waar nog niemand van af wist die deelnam aan die wedstrijd. Toch ?
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
pi_148850039
quote:
0s.gif Op maandag 19 januari 2015 11:17 schreef baggerbaas het volgende:
Gazzetta_it twitterde op maandag 19-01-2015 om 10:46:15 #Doping Caso #Ulissi . Nove mesi di squalifica per il salbutamolo, rientro a fine marzo http://t.co/UA8IlUhU4I #ciclismo reageer retweet
Negen maanden schorsing voor Ulissi. Loopt tot eind maart.
Hij heeft wel een klein probleempje, hij heeft geen ploeg..

quote:
It however remains to be seen if he will be able to continue with his current team. Lampre-Merida is a member of the MPCC anti-doping organisation. Under its rules, any riders who have had a ban longer than six months cannot return to riding with a MPCC team for a further two years. In the past this rule saw Astana blocked from signing Franco Pelizotti, who had served a two year ban due to biological passport violations. Unless his team decides to leave the MPCC, it appears that Ulissi will have to find a squad outside this organisation for 2015 and 2016.
pi_148877850
quote:
Vijf Russische topsnelwandelaars, waarvan vier (ex-)olympisch kampioenen, worden geschorst wegens onregelmatigheden in hun biologisch paspoort. De manier waarop de Russische bond de zaak afhandelt, doet wel wenkbrauwen fronsen.

Sergej Kirdjapkin is de grootste naam in het lijstje. Hij werd in Londen olympisch kampioen op de 50km snelwandelen. Hij krijgt net als Valeri Borsjin en Olga Kaniskina, gouden medailles op de 20km in Peking, een schorsing van 3 jaar en 2 maanden.

Ze worden geschorst op basis van onregelmatige bloedwaarden in hun biologisch paspoort. Omdat ze al sinds eind 2012 zonder aankondiging aan de kant stonden, gaat hun schorsing toen in. Dat betekent dat ze begin 2016 weer mogen sporten.

Sergej Kirdjapkin zou dus zijn olympische titel kunnen verdedigen. Bizar is ook dat de Russische bond heel wat uitslagen van hem schrapt, behalve die uit de periode van juni tot oktober 2012, waarin hij dus zijn medaille veroverde.

"We hebben zijn bloedpaspoort grondig bestudeerd en de periodes geannuleerd waain abnormale waarden gemeten werden", is de uitleg van de Russische federatie.

Van Borsjin en Kaniskina worden dan weer onder andere de gouden WK-medailles uit 2009 en 2011 geschrapt.

Levenslang voor andere snelwandelaar
Voor Valeri Borsjin en Vladimir Kanajkin sprak de Russische bond nog strengere straffen uit. Borsjin, die in 2008 olympisch goud pakte, wordt 8 jaar geschorst, wel ingaand vanaf oktober 2008. Kanajkin wordt voor meerdere inbreuken levenslang geschorst.
pi_148880288
Niets te zien hier, gewoon door lopen.
Jack does it in real time...
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 20 januari 2015 @ 17:32:52 #72
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_148880413
maar van structureel dopinggebruik is geen sprake hoor
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  dinsdag 20 januari 2015 @ 17:42:59 #73
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_148880738
Volgens Ellen van Langen inderdaad een incident
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_148880901
Snelwandelen is een technische sport ^O^
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 20 januari 2015 @ 17:55:23 #75
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_148881085
quote:
10s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 16:09 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Eens kijken.

*O* Sergey Kirdyapkin, de regerend olympisch kampioen op de 50km en wereldkampioen van 2005 en 2009 (uiteraard ook afkomstig van Chegin z'n centrum in Saransk).

*O* Of Valeriy Borchin, olympisch kampioen 20km van 2008 en wereldkampioen van 2009 en 2011 (raden waar hij traint/getraind heeft levert geen punten op).

-O- Dan is er nog Denis Nizhegorodov (geboren in Saransk), tweevoudig winnaar van de World Cup, olympisch zilver en brons en WK-zilver, allemaal op de 50 kilometer.

*O* Tot slot, Olga Kaniskina uit Mordovië en uiteraard getraind door Chegin.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  dinsdag 20 januari 2015 @ 18:11:49 #76
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_148881612
quote:
0s.gif Op maandag 19 januari 2015 19:02 schreef Marcoss het volgende:

[..]

Hij heeft wel een klein probleempje, hij heeft geen ploeg..

[..]

Hoe heeft Movistar die "regel" eigenlijk opgelost met Valverde ? Of kraaide daar gewoon geen haan naar toen ze dat naast zich neerlegden?
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
  dinsdag 20 januari 2015 @ 18:54:42 #77
14505 OProg
A Life in Music
pi_148882864
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 januari 2015 18:11 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Hoe heeft Movistar die "regel" eigenlijk opgelost met Valverde ? Of kraaide daar gewoon geen haan naar toen ze dat naast zich neerlegden?
Gewoon. Geen lid worden van MPCC.
Heb je ook al dat gedoe niet en kan je lekker iedereen contracteren,
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_148885627
quote:
0s.gif Op maandag 19 januari 2015 17:14 schreef wimderon het volgende:

[..]

Het een sluit het ander natuurlijk niet uit, maar als je Boom een beetje volgde op twitter en tijdens zijn carrière mag je toch wel concluderen dat hij er de laatste jaren absoluut niet alles aan gedaan heeft.
Snap ik wel



http://instagram.com/kee2318/
pi_148887782
quote:
Hoe spreek je die naam eigenlijk uit? Niekeeee?
  dinsdag 20 januari 2015 @ 21:26:22 #80
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_148888725
quote:
Met zo'n ding in je bed ben je toch 24/7 calorieën aan het verbanden?

Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 21 januari 2015 @ 23:10:53 #81
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_148928148
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  woensdag 21 januari 2015 @ 23:40:34 #82
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_148929417
quote:
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 21 januari 2015 @ 23:43:01 #83
426493 crew  PippenScottie
pi_148929518
quote:
Heeft het IAAF de macht om een land een tijd lang uit te sluiten van internationale wedstrijden?
pi_148930608
quote:
Sjezus, die tattoo ;( :N
pi_148934867
Voor zo'n Jared Tallent is dit wel heel sneu ja, omdat-ie eigenlijk altijd overal tweede of derde wordt.
pi_148935002
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 januari 2015 21:26 schreef Mani89 het volgende:

[..]

Met zo'n ding in je bed ben je toch 24/7 calorieën aan het verbanden?

[ afbeelding ]
Volgt zij hetzelfde Astana-programma als Lars? Iets meer vet zou geen kwaad kunnen. :{w
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 22 januari 2015 @ 09:26:44 #87
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_148935036
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2015 09:16 schreef Leatherface het volgende:
Voor zo'n Jared Tallent is dit wel heel sneu ja, omdat-ie eigenlijk altijd overal tweede of derde wordt.
OS 2012 - Zilver op de 50km achter Kirdyapkin
OS 2008 - Zilver op de 50km achter Schwazer
OS 2008 - Brons op de 20km achter Borchin en Perez

Voor zover ik weet is Perez niet in opspraak geraakt, dus Tallent had gewoon tweevoudig olympisch kampioen en winnaar van zilver moeten zijn :{

En zijn brons op het WK 2011 op de 50km wordt dus zilver, omdat Bakulin zijn wereldtitel kwijtraakt maar Nizhegorodov dan de nieuwe kampioen wordt :')
In 2013 had ie WK-zilver moeten hebben, want Ryzhov werd er tweede. Gelukkig won Heffernan daar tenminste nog.

Vorig jaar nog derde op de World Cup, achter winnaar Ryzhov en Noskov, beiden uit het kamp van Chegin zoals hier te zien is:
http://tsop-rm.ru/sportmans/
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_148935315
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2015 09:24 schreef alpeko het volgende:

[..]

Volgt zij hetzelfde Astana-programma als Lars? Iets meer vet zou geen kwaad kunnen. :{w
Hele puntige knieën ook ja.

Wat betreft dat snelwandelen, ik zou voor de nummer 2 ook niet m'n hand in het vuur steken, maar het ontnemen van het 'podium-moment' is wel erg kwalijk ja. :{

Zelfde met die Nederlandse jongen die achteraf toch die etappe in de Tour de l'Avenir wint omdat dat Kazachje geschorst wordt, maar z'n hele moment is wel verpest.
Jack does it in real time...
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 22 januari 2015 @ 09:46:04 #89
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_148935366
quote:
9s.gif Op donderdag 22 januari 2015 09:43 schreef DeeBee het volgende:

[..]

Hele puntige knieën ook ja.

Wat betreft dat snelwandelen, ik zou voor de nummer 2 ook niet m'n hand in het vuur steken, maar het ontnemen van het 'podium-moment' is wel erg kwalijk ja. :{

Zelfde met die Nederlandse jongen die achteraf toch die etappe in de Tour de l'Avenir wint omdat dat Kazachje geschorst wordt, maar z'n hele moment is wel verpest.
Oh m'n hand in het vuur steken zou ik voor niemand doen (behalve Tankink :{w ), maar zo'n Tallent is in elk geval niet keer op keer op keer op keer in opspraak geraakt..
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_148935427
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2015 00:14 schreef showtimer het volgende:

[..]

Sjezus, die tattoo ;( :N
Dit. Dat zou voor mij een reden zijn om haar de kleren terug aan te laten doen en op te laten tyfen.
U MAD?
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 22 januari 2015 @ 09:51:19 #91
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_148935454
Ondertussen gaat Viktor Kolesnikov (die als directeur van het Saransk-centrum ontslagen werd vanwege dopingbezit) aan de slag om mensen te helpen die verslaafd zijn aan onder meer alcohol en drugs:
http://itar-tass.com/sport/1697678
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 22 januari 2015 @ 11:10:14 #92
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_148937145
Die ratkankerdoping van Lashmanova en wat wielrenners kun je gewoon online kopen, wist ik helemaal niet :')

En verder komen er volgens Russische media binnenkort nog 2 grote snelwandelaars in de problemen :')
Ik hoop op Nizhegorodov.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_148937412
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2015 09:46 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Oh m'n hand in het vuur steken zou ik voor niemand doen (behalve Tankink :{w ), maar zo'n Tallent is in elk geval niet keer op keer op keer op keer in opspraak geraakt..
Ik steek ook niet mijn hand in het vuur voor Tallent, en bijvoorbeeld ook niet voor Guatemalteek die tweede werd in Londen. Maar Tallent heeft tot dusver een ongeschonden blazoen, dus geef ik hem maar het voordeel van de twijfel.
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 22 januari 2015 @ 11:47:09 #94
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_148938131
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2015 11:10 schreef heywoodu het volgende:
Die ratkankerdoping van Lashmanova en wat wielrenners kun je gewoon online kopen, wist ik helemaal niet :')

En verder komen er volgens Russische media binnenkort nog 2 grote snelwandelaars in de problemen :')
Ik hoop op Nizhegorodov.
Dit gaat trouwens over atleten schijnbaar, niet per se snelwandelaars. Ik heb er al wel 2 in gedachten die erg voor de hand liggen, maar goed, we gaan het meemaken weer :+
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_148939043
Ik snap niks meer van de Russen. Ze testen en hertesten dus wel van alles, maken de resultaten openbaar, maar de consequenties proberen ze te minimaliseren. Als de deugdzaamheid je geen moer kan schelen, schuif dan gewoon alles onder het tapijt.
  donderdag 22 januari 2015 @ 13:33:38 #96
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_148941404
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2015 12:15 schreef koloskabouter het volgende:
Ik snap niks meer van de Russen. Ze testen en hertesten dus wel van alles, maken de resultaten openbaar, maar de consequenties proberen ze te minimaliseren. Als de deugdzaamheid je geen moer kan schelen, schuif dan gewoon alles onder het tapijt.
Verdienen ze er gewoon geen geld aan als atleten hun positieve test afkopen?
pi_148941483
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2015 13:33 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]

Verdienen ze er gewoon geen geld aan als atleten hun positieve test afkopen?
Oh ja, dat was er ook nog. Volgens mij zit hier een prachtige maffiafilm in.
pi_148942089
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2015 11:10 schreef heywoodu het volgende:
Die ratkankerdoping van Lashmanova en wat wielrenners kun je gewoon online kopen, wist ik helemaal niet :')

Aicar ook, al die experimentele zooi is een stuk makkelijker aan te komen dan reguliere geneesmiddelen.

Voor wie wil experimteren:

http://www.extremepeptides.com/catalog-peptides/

Op eigen risico natuurlijk.
  donderdag 22 januari 2015 @ 14:38:16 #99
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_148943685
Leinders :W
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
  donderdag 22 januari 2015 @ 15:09:57 #100
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_148944768
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2015 14:38 schreef Szura het volgende:
Leinders :W
Zat bij Sky toch, recent?
pi_148945006
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2015 15:09 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]

Zat bij Sky toch, recent?
quote:
De Belg Geert Leinders, voormalig ploegarts van Rabobank, heeft voor zijn betrokkenheid bij dopingactiviteiten in het verleden een levenslange schorsing gekregen. Die komt er na een uitgebreid onderzoek van de Amerikaanse, Deense en Nederlandse antidopingagentschappen.
Leinders' naam dook een eerste keer op in 2012. Verschillende ex-renners van Rabobank, onder wie de Amerikaan Levi Leipheimer, getuigden over de cruciale rol van de Belgische ploegdokter bij het gebruik van doping in de ploeg.

"Leinders genoot als ploegdokter en bestuurslid van Rabobank een hoge mate van vertrouwen en aanzien. Het is schokkend te zien hoe iemand deze bevoorrechte positie zo kon misbruiken", zegt Travis Tygart, die als CEO van USADA eerder Lance Armstrong ontmaskerde.

"Deze zaak bewijst opnieuw de vastberadenheid van de onafhankelijke antidopinginstanties om de mensen die de regels overtreden om daar hun voordeel uit te halen ter verantwoording te roepen."

Leinders, die ook door de Belgische bond werd verhoord en ondertussen uit het wielrennen is gestapt, mag door deze schorsing geen enkele atleet meer trainen of adviseren. Hij is ook niet meer welkom op wedstrijden georganiseerd door USA Cycling, de UCI of elk ander lid dat de WADA-code heeft onderschreven.
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_148945646
het boek Bloedbroeders gelezen en nu bijna klaar met de biografie van Rasmussen, heeft nog lang geduurd dan voordat ze Leinders geschorst hebben. Was toch al langer volstrekt duidelijk dat hij een foute arts was.

En zijn opvolger van Mantgem, zit die nog ergens?
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 22 januari 2015 @ 15:58:14 #103
426493 crew  PippenScottie
pi_148946317
Houdt Boogerd nog altijd vol dat Leinders geen dopingdokter was? :')
  donderdag 22 januari 2015 @ 16:11:29 #104
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_148946837
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2015 15:58 schreef PippenScottie het volgende:
Houdt Boogerd nog altijd vol dat Leinders geen dopingdokter was? :')
Hij wil gewoon niemand behalve zichzelf onder de bus pleuren.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 22 januari 2015 @ 16:12:27 #105
426493 crew  PippenScottie
pi_148946877
pi_148949491
quote:
:')
pi_148949501
Nu Ibarguren nog.
pi_148949552
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2015 11:47 schreef heywoodu het volgende:

Heb je het interview vanmiddag met die Duitse biathleet bobo nog gezien op het ZDF?
Ik had na de wedstrijd het geluid al uitgezet en toen ik het zag was het interview al zo goed als voorbij. :{
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 22 januari 2015 @ 17:31:19 #109
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_148949731
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2015 17:25 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Heb je het interview vanmiddag met die Duitse biathleet bobo nog gezien op het ZDF?
Ik had na de wedstrijd het geluid al uitgezet en toen ik het zag was het interview al zo goed als voorbij. :{
Nee, helemaal niks ;(
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 22 januari 2015 @ 17:44:43 #110
426493 crew  PippenScottie
pi_148950085
En voor de liefhebbers, de reasoned decision over Geert Leinders:

http://www.usada.org/wp-c(...)rs_December_2014.pdf
pi_148951667
quote:
:')

Overigens moet je waarschijnlijk met de rest van de doktoren die langer dan 10 a 15 jaar actief zijn in het peloton hetzelfde doen.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 22 januari 2015 @ 19:01:14 #112
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_148952358
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 22 januari 2015 @ 20:03:43 #113
426493 crew  PippenScottie
pi_148954574
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2015 18:41 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]

:')

Overigens moet je waarschijnlijk met de rest van de doktoren die langer dan 10 a 15 jaar actief zijn in het peloton hetzelfde doen.
Laten we beginnen met Mario Zorzoli, die nog steeds hoofd van de medische commissie van de UCI is en in elke dopingzaak negatief in beeld komt.
  donderdag 22 januari 2015 @ 20:37:54 #114
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_148955944
quote:
1s.gif Op donderdag 22 januari 2015 20:03 schreef PippenScottie het volgende:

[..]

Laten we beginnen met Mario Zorzoli, die nog steeds hoofd van de medische commissie van de UCI is en in elke dopingzaak negatief in beeld komt.
Het is genottelijk :D http://forum.cyclingnews.com/showthread.php?p=1493011 Hij verdient hier eigelijk ook gewoon een draatje :')
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 22 januari 2015 @ 22:22:22 #115
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_148960763
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2015 17:25 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Heb je het interview vanmiddag met die Duitse biathleet bobo nog gezien op het ZDF?
Ik had na de wedstrijd het geluid al uitgezet en toen ik het zag was het interview al zo goed als voorbij. :{
Met Taschler bedoel je?
http://www.zdf.de/ZDFmedi(...)ritationen-verstehen

(Dat is overigens een Italiaan :+)
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_148960819
quote:
14s.gif Op donderdag 22 januari 2015 22:22 schreef heywoodu het volgende:

Met Taschler bedoel je?
http://www.zdf.de/ZDFmedi(...)ritationen-verstehen

(Dat is overigens een Italiaan :+)
Yup, dat bedoelde ik idd. Thnx. Ga het zo even kijken. ^O^
(Kun je nagaan hoe goed ik heb opgelet. :@ )
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 22 januari 2015 @ 22:30:27 #117
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_148961184
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2015 22:23 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Yup, dat bedoelde ik idd. Thnx. Ga het zo even kijken. ^O^
(Kun je nagaan hoe goed ik heb opgelet. :@ )
En nog even voor de volledigheid, mocht de naam je ontglipt zijn, dat is die van dit verhaal:

Hoge biatlonofficial brengt zoon in contact met dopingarts
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_148961685
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2015 17:22 schreef Tommeke het volgende:
Nu Ibarguren nog.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 22 januari 2015 @ 22:43:40 #119
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_148961953
'Boogerd gebruikte bloed van familie'
Ah, het gebeurde dus bij meerdere, bloed van de familie. Dat wist ik niet
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  donderdag 22 januari 2015 @ 22:47:23 #120
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_148962157
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2015 22:43 schreef rubbereend het volgende:
'Boogerd gebruikte bloed van familie'
Ah, het gebeurde dus bij meerdere, bloed van de familie. Dat wist ik niet
Alleen van Leipheimer was dat niet bekend volgens mij, Rasmussen probeerde dat te doen met bloed van zijn Pa.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 22 januari 2015 @ 22:48:59 #121
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_148962256
Wel goed bekeken die Lienders, geen gezeul en gesmokkel met bloedzakken in Frankrijk
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 22 januari 2015 @ 23:22:03 #122
426493 crew  PippenScottie
pi_148963784
UCI zet Mario Zorzoli op non-actief! :Y

http://www.uci.ch/pressre(...)case-usada-leinders/

Baby steps...
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 23 januari 2015 @ 01:11:13 #123
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_148967522
OMG wie zag deze ooit aankomen :o :o

'Wereld- en olympisch kampioene steeplechase in dopingproblemen'

Toch niet Zaripova :o

:')
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_148972918
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2015 22:43 schreef rubbereend het volgende:
'Boogerd gebruikte bloed van familie'
Ah, het gebeurde dus bij meerdere, bloed van de familie. Dat wist ik niet
en boogerd stond op de achterste poten toen dat boek uitkwam. Hij bekende doping maar dat verhaal, nee dat was écht niet waar hoor. Écht niet :')

komop man wat boeit het dan als je dat dan ook meteen toegeeft ipv dat het op deze manier toch weer naar buiten komt.

Dat is trouwens maar een korte passage in dat boek Bloedbroeders, het hele gedoe met Matschiner is veel interessanter
pi_148974049
quote:
9s.gif Op vrijdag 23 januari 2015 01:11 schreef heywoodu het volgende:
OMG wie zag deze ooit aankomen :o :o

'Russische olympisch kampioene steeplechase in dopingproblemen'

Toch niet Zaripova :o

:')
Walgelijk, die hetze tegen de Russische atletiek. :r
Jack does it in real time...
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 23 januari 2015 @ 12:05:34 #126
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_148974171
quote:
10s.gif Op vrijdag 23 januari 2015 11:59 schreef DeeBee het volgende:

[..]

Walgelijk, die hetze tegen de Russische atletiek. :r
http://en.wikipedia.org/w(...)2012_Summer_Olympics

Mooi lijstje medaillewinaars hoor _O_

Blake, Gatlin, Mekhissi ( :') ), Gay, Makhloufi, Kirdyapkin, Savinova, Poistogova, Cakir, Zaripova, Ryemyen, Kapachinskaya, Lashmanova, Kaniskina, Lysenko en ik zal er vast nog wat over het hoofd zien :')
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  vrijdag 23 januari 2015 @ 12:44:55 #127
14505 OProg
A Life in Music
pi_148975145
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 januari 2015 11:13 schreef planethugo het volgende:

[..]

en boogerd stond op de achterste poten toen dat boek uitkwam. Hij bekende doping maar dat verhaal, nee dat was écht niet waar hoor. Écht niet :')

komop man wat boeit het dan als je dat dan ook meteen toegeeft ipv dat het op deze manier toch weer naar buiten komt.

Dat is trouwens maar een korte passage in dat boek Bloedbroeders, het hele gedoe met Matschiner is veel interessanter
Eigenlijk heeft Rini Boogerd ook een beetje gewonnen op La Plagne. _O_
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_148975160
quote:
9s.gif Op vrijdag 23 januari 2015 12:05 schreef heywoodu het volgende:

[..]

http://en.wikipedia.org/w(...)2012_Summer_Olympics

Mooi lijstje medaillewinaars hoor _O_

Blake, Gatlin, Mekhissi ( :') ), Gay, Makhloufi, Kirdyapkin, Savinova, Poistogova, Cakir, Zaripova, Ryemyen, Kapachinskaya, Lashmanova, Kaniskina, Lysenko en ik zal er vast nog wat over het hoofd zien :')
Is die andere Turkse, Bulut, ooit in opspraak geweest?
pi_148975464
quote:
10s.gif Op vrijdag 23 januari 2015 12:44 schreef OProg het volgende:

[..]

Eigenlijk heeft Rini Boogerd ook een beetje gewonnen op La Plagne. _O_
Maar z'n broer heeft hem door het lange zwijgen wel zijn "moment of fame" ontnomen. :')
  vrijdag 23 januari 2015 @ 13:01:14 #130
14505 OProg
A Life in Music
pi_148975622
Het lijkt me wel een heerlijk gesprek trouwens.

"Mag ik wat bloed lenen voor de tour?". :')
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 23 januari 2015 @ 13:08:07 #131
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_148975777
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 januari 2015 12:45 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Is die andere Turkse, Bulut, ooit in opspraak geweest?
Volgens mij officieel niet. Makhloufi officieel ook niet trouwens, dacht ik.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  vrijdag 23 januari 2015 @ 13:45:21 #132
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_148976949
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 januari 2015 11:13 schreef planethugo het volgende:

[..]

en boogerd stond op de achterste poten toen dat boek uitkwam. Hij bekende doping maar dat verhaal, nee dat was écht niet waar hoor. Écht niet :')

komop man wat boeit het dan als je dat dan ook meteen toegeeft ipv dat het op deze manier toch weer naar buiten komt.
Hij wil geen andere mensen impliceren in zijn dopinggebruik zoals hij al vaak heeft aangegeven, dus zeker zijn eigen broer niet.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 23 januari 2015 @ 13:52:17 #133
426493 crew  PippenScottie
pi_148977187
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 januari 2015 13:45 schreef Mani89 het volgende:

[..]

Hij wil geen andere mensen impliceren in zijn dopinggebruik zoals hij al vaak heeft aangegeven, dus zeker zijn eigen broer niet.
Wat een nobele ridder. :')
Je broer als wandelende bloedzak gebruiken is natuurlijk geen probleem voor deze ploegleider die nu `jonge renners kan vertellen hoe het niet moet´.
  vrijdag 23 januari 2015 @ 14:01:00 #134
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_148977450
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 januari 2015 13:52 schreef PippenScottie het volgende:

[..]

Wat een nobele ridder. :')
Je broer als wandelende bloedzak gebruiken is natuurlijk geen probleem voor deze ploegleider die nu `jonge renners kan vertellen hoe het niet moet´.
Die broer was er zelf bij en vond het vast fantastisch. En als ervaringsdeskundige die aan den lijve heeft ondervonden hoe dopinggebruik je nog jaren van stress en vernedering kan brengen lijkt me dat een prima leermeester ja.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_148977492
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 januari 2015 13:45 schreef Mani89 het volgende:

[..]

Hij wil geen andere mensen impliceren in zijn dopinggebruik zoals hij al vaak heeft aangegeven, dus zeker zijn eigen broer niet.
je bent net ontmaskert als leugenaar en dopinggebruiker, dan zegt iemand: ik weet dat je ook bloed van je broer gebruikt hebt. Dan ga je dat gewoon glashard ontkennen terwijl het gewoon waar is. Ik snap dat gewoon niet als je weer enigszins de gratie van het volk wil krijgen.

Dat je dokters en andere renners er niet bijlapt dat snap ik nog wel, geef dan gewoon geen commentaar op welke naam dan ook. Maar de schrijvers van dat boek voor de rechter willen slepen terwijl je dopinggebruik bekent hebt... :')
  vrijdag 23 januari 2015 @ 14:03:45 #136
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_148977531
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 januari 2015 14:02 schreef planethugo het volgende:

[..]

je bent net ontmaskert als leugenaar en dopinggebruiker, dan zegt iemand: ik weet dat je ook bloed van je broer gebruikt hebt. Dan ga je dat gewoon glashard ontkennen terwijl het gewoon waar is. Ik snap dat gewoon niet als je weer enigszins de gratie van het volk wil krijgen.

Dat je dokters en andere renners er niet bijlapt dat snap ik nog wel, geef dan gewoon geen commentaar op welke naam dan ook. Maar de schrijvers van dat boek voor de rechter willen slepen terwijl je dopinggebruik bekent hebt... :')
Voor je familie doe je alles, en het laatste wat je wil is dat je broer in deze malaise betrokken wordt.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 23 januari 2015 @ 14:06:06 #137
426493 crew  PippenScottie
pi_148977613
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 januari 2015 14:03 schreef Mani89 het volgende:

[..]

Voor je familie doe je alles, en het laatste wat je wil is dat je broer in deze malaise betrokken wordt.
Dus... vraag je hem om als wandelende bloedzak te fungeren in een land waar dit soort transfusies strafbaar zijn? ^O^

Ik snap dat je wat mentale gymnastiek moet toepassen om Boogerd nog te kunnen verdedigen, maar je kan ook overdrijven.
pi_148977618
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 januari 2015 14:03 schreef Mani89 het volgende:

[..]

Voor je familie doe je alles, en het laatste wat je wil is dat je broer in deze malaise betrokken wordt.
Dat zal het inderdaad zijn, maar ik zou zeggen speel open kaart en gooi het er allemaal uit dan ben je er klaar mee. Nu wordt het een slepende zaak waar om de zoveel tijd weer iets nieuws naar buiten komt.
pi_148977622
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 januari 2015 14:03 schreef Mani89 het volgende:

[..]

Voor je familie doe je alles, en het laatste wat je wil is dat je broer in deze malaise betrokken wordt.
hij heeft zijn les blijkbaar nog niet geleerd: vroeg of laat komt het toch wel uit dus je kunt er dan maar beter meteen eerlijk over zijn.
  vrijdag 23 januari 2015 @ 14:07:07 #140
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_148977640
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 januari 2015 14:06 schreef PippenScottie het volgende:

[..]

Dus... vraag je hem om als wandelende bloedzak te fungeren in een land waar dit soort transfusies strafbaar zijn? ^O^

Ik snap dat je wat mentale gymnastiek moet toepassen om Boogerd nog te kunnen verdedigen, maar je kan ook overdrijven.
Ja jij vindt het blijkbaar allemaal heel erg, ofzo. Heb je een fobie voor bloed?
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
  vrijdag 23 januari 2015 @ 14:09:35 #141
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_148977720
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 januari 2015 14:06 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]

Dat zal het inderdaad zijn, maar ik zou zeggen speel open kaart en gooi het er allemaal uit dan ben je er klaar mee. Nu wordt het een slepende zaak waar om de zoveel tijd weer iets nieuws naar buiten komt.
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 januari 2015 14:06 schreef planethugo het volgende:

[..]

hij heeft zijn les blijkbaar nog niet geleerd: vroeg of laat komt het toch wel uit dus je kunt er dan maar beter meteen eerlijk over zijn.
Ja klopt maar hij heeft ergens duidelijk een grens gesteld, en wilde die koste wat het kost niet overschrijden. Het verhaal heeft verder ook geen meerwaarde voor zijn bekentenis want hij had al toegegeven bloedtransfusies te hebben ondergaan, het enige wat er nieuw aan is is dat zijn broer er bij betrokken was, en daar wilde hij hem niet mee opzadelen.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 23 januari 2015 @ 14:13:40 #142
426493 crew  PippenScottie
pi_148977832
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 januari 2015 14:07 schreef Mani89 het volgende:

[..]

Ja jij vindt het blijkbaar allemaal heel erg, ofzo. Heb je een fobie voor bloed?
:')

Omkoping, alle mogelijke doping gebruiken, jonge renners aansporen doping te gebruiken, er jarenlang (als betaalde analist) over liegen, intimidatie van renners die uit de school klappen.

Bij mij is er dan wel ergens een grens overschreden ja.

Maar blijkbaar heb je een andere grens voor wat in de sportwereld toelaatbaar moet zijn.
  vrijdag 23 januari 2015 @ 14:31:44 #143
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_148978389
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 januari 2015 14:13 schreef PippenScottie het volgende:

[..]

:')

Omkoping, alle mogelijke doping gebruiken, jonge renners aansporen doping te gebruiken, er jarenlang (als betaalde analist) over liegen, intimidatie van renners die uit de school klappen.

Bij mij is er dan wel ergens een grens overschreden ja.

Maar blijkbaar heb je een andere grens voor wat in de sportwereld toelaatbaar moet zijn.
Je gaat wel erg kort door de bocht. Waarom zou Boogerd in al die jaren moeten bekennen, hij zou als enige de kop van jut en zijn eigen carriere verwoesten terwijl de rest van de wielerwereld schijnheilig doorleeft en hem laat hangen. Dit is ook wat er uiteindelijk is gebeurd, zo voorspelbaar allemaal. Verder moet je me even helpen herinneren wie hij heeft bedreigd en geforceerd heeft doping te gebruiken, hij heeft Danny zelfs na zijn bekentenis een bemoedigend sms'sje gestuurd.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_148978982
Dat Boogerd een dopingtransfusie van zijn broer heeft gekregen is natuurlijk een grappige anekdote, maar moreel niet verwerpelijker dan 'gewone' bloeddoping of EPO-gebruik.

Van mij mag je best vinden dat Boogerd als dopinggebruiker geen plaats meer heeft in het peloton, daar valt best wat voor te zeggen. Maar dan moet je wel consequent zijn, en krijg je een heel klein groepje ploegleiders dat nog actief mag zijn. Ik zie liever de ploegleiders verdwijnen die dopinggebruik faciliteerden, organiseerden of opdrongen. Types als Riis, Lefevere, Bruyneel, ook Breukink wel. Dat vind ik erger dan een ploegleider die als renner gebruikt heeft, dat zegt uiteindelijk minder of het gedrag van zo'n persoon als ploegleider.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 23 januari 2015 @ 14:49:34 #145
426493 crew  PippenScottie
pi_148979004
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 januari 2015 14:31 schreef Mani89 het volgende:

[..]

Je gaat wel erg kort door de bocht. Waarom zou Boogerd in al die jaren moeten bekennen, hij zou als enige de kop van jut en zijn eigen carriere verwoesten terwijl de rest van de wielerwereld schijnheilig doorleeft en hem laat hangen. Dit is ook wat er uiteindelijk is gebeurd, zo voorspelbaar allemaal. Verder moet je me even helpen herinneren wie hij heeft bedreigd en geforceerd heeft doping te gebruiken, hij heeft Danny zelfs na zijn bekentenis een bemoedigend sms'sje gestuurd.
Hij heeft Thomas Dekker geadviseerd naar dokter Matschinger te gaan en heeft ook Rasmussen en Kohl daar geïntroduceerd.
Volgens Remmert Wielenga was Boogerd "een gruwelijke klootzak" en werden jonge renners onder grote druk gezet om te presteren.

Na de onthullingen van Bernard Kohl dreigde Boogerd hem fijntjes "tegen de muur te willen zetten".

Maar goed, hij heeft Danny Nelissen een bemoedigend sms'je gestuurd (en bemoedigend zijn baan overgenomen bij Eurosport) dus alles is vergeten en vergeven.
  vrijdag 23 januari 2015 @ 15:18:44 #146
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_148979896
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 januari 2015 14:49 schreef PippenScottie het volgende:

[..]

Hij heeft Thomas Dekker geadviseerd naar dokter Matschinger te gaan en heeft ook Rasmussen en Kohl daar geïntroduceerd.
Volgens Remmert Wielenga was Boogerd "een gruwelijke klootzak" en werden jonge renners onder grote druk gezet om te presteren.

Na de onthullingen van Bernard Kohl dreigde Boogerd hem fijntjes "tegen de muur te willen zetten".

Maar goed, hij heeft Danny Nelissen een bemoedigend sms'je gestuurd (en bemoedigend zijn baan overgenomen bij Eurosport) dus alles is vergeten en vergeven.
Oh hij heeft Dekker en Rasmussen geadviseerd naar Matschiner te gaan, zodat ze net als de rest van het peloton bloedzakken konden aanleggen, dat vonden ze vast verschrikkelijk. Zeker nadat Rasmussen en Dekker zelf al daarvoor bloedtransfusies hadden ondergaan zonder de hulp van Mike. Ja lekker belangrijk.

En met de teksten als "een enorme klootzak" kan ik ook weinig, zeker van buitenbeentjes als Reinbert met zijn pelotonangst.

Je vergeet overigens nog dat Boogerd ook de plek van Nelissen overnam bij Tour du Jour. Het is wat allemaal.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
  vrijdag 23 januari 2015 @ 18:36:48 #147
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_148986438
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 januari 2015 14:13 schreef PippenScottie het volgende:

[..]

:')

Omkoping, alle mogelijke doping gebruiken, jonge renners aansporen doping te gebruiken, er jarenlang (als betaalde analist) over liegen, intimidatie van renners die uit de school klappen.

Bij mij is er dan wel ergens een grens overschreden ja.

Maar blijkbaar heb je een andere grens voor wat in de sportwereld toelaatbaar moet zijn.
en zo ontzettend weinig winnen.
pi_148986750
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 januari 2015 18:36 schreef THEFXR het volgende:

[..]

en zo ontzettend weinig winnen.
Omdat z'n concurrenten allemaal op water en brood reden is dat wel opvallend inderdaad..... :')
  zaterdag 24 januari 2015 @ 13:58:23 #149
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_149008544
Het ultieme bewijs ... :')

http://sporza.be/cm/sporza/wielrennen/1.2217887

quote:
Kreuziger doorstaat test met leugendetector: "Dopingvrij!"

Werkelijk alles doet Roman Kreuziger eraan om zijn naam te zuiveren. De Tsjechische ploegmaat van Contador wordt verdacht van dopinggebruik, maar de leugendetector heeft Kreuziger nu gelijk gegeven.

Tijdens zijn Astana-periode liet Roman Kreuziger verdachte bloedwaarden optekenen, waardoor de UCI hem schorste. Eind september 2014 sprak het Tsjechisch Olympisch Comité Kreuziger vrij, maar de UCI en het wereldantidopingagentschap WADA gingen in beroep.

Omdat de Tsjechische renner alle dopinginsinuatie kotsbeu is, lanceerde hij eind november een website om zijn onschuld te bewijzen. Nu onderwierp Kreuziger zichzelf ook aan een test met de leugendetector om zijn onschuld nog wat meer kracht bij te zetten.

Kreuziger doorstond drie vragen met glans, die hij telkens met "neen" beantwoordde. "Heb je je ooit gedopeerd? Heb je ooit een bloedtransfusie ondergaan om je prestaties te verbeteren? Heb je ooit epo gebruikt?"

De test werd in Praag afgenomen door een onafhankelijke expert. "Voor mij was dit heel belangrijk", zegt Kreuziger op zijn website. "Ik heb niets te verbergen en doe er alles aan om mijn naam te zuiveren."

Wanneer het TAS het beroep van het WADA en de UCI zal behandelen, is nog niet bekend. "De feiten spreken alvast in mijn voordeel", stelt Kreuziger zichzelf gerust.
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
pi_149008573
quote:
Had Armstrong niet ook zo'n test doorstaan?

Als de leugenaar zelf gelooft dat 'ie de waarheid spreekt, dan komt 'ie er doorheen.
in a crowd you lose humanity
  Redactie Sport / Supervogel zaterdag 24 januari 2015 @ 14:00:17 #151
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
  zaterdag 24 januari 2015 @ 14:06:53 #152
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_149008814
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 13:59 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Had Armstrong niet ook zo'n test doorstaan?

Als de leugenaar zelf gelooft dat 'ie de waarheid spreekt, dan komt 'ie er doorheen.
Inderdaad, en psychopaten zoals Armstrong raken altijd doorheen zo'n tests ...
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
pi_149010524
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 14:06 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Inderdaad, en psychopaten zoals Armstrong raken altijd doorheen zo'n tests ...
Yep, zo'n test is niet waterdicht tegen psychopaten of extreem narcistische personen zonder zelfreflectie.
pi_149014927
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 15:08 schreef Leatherface het volgende:

[..]

extreem narcistische personen zonder zelfreflectie.
Kortom: vrijwel alle topsporters, politici en CEOs.
in a crowd you lose humanity
  zaterdag 24 januari 2015 @ 19:45:05 #155
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_149018599
quote:
Een 'onafhankelijke expert' :')

Wie doet een gokje wie die test heeft betaald?
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 24 januari 2015 @ 19:46:19 #156
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_149018648
Even een overzichtje:

OlympicStatman twitterde op zaterdag 24-01-2015 om 19:40:49 #Athletics For the record the members of the 2012 Russian Olympic team who are banned for doping or suspected of doping are : Bakulin 1/3 reageer retweet
OlympicStatman twitterde op zaterdag 24-01-2015 om 19:41:15 #Athletics Borchin, Erokhin, Kanaykin, Kirdyapkin, Ikonnikov, Arzhakova, Churakova, Golovkina, Grechishnikova, Kaniskina, Kostetskaya 2/3 reageer retweet
OlympicStatman twitterde op zaterdag 24-01-2015 om 19:41:52 #Athletics Lashmanova, Poistogova, Savinova, Shobukhova, Tomashova, Zaripova, Avdeeva, Khanafeyeva, Lysenko, Pishchalnikova 3/3 reageer retweet
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_149018925
Niks aan het handje joh #doofpot
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_149019140
Allemaal propaganda en manipulatie van het westen om Rusland in een kwaad daglicht te zetten.

Rusland _O_
pi_149019386
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 19:57 schreef TargaFlorio het volgende:
Allemaal propaganda en manipulatie van het westen om Rusland in een kwaad daglicht te zetten.

Rusland _O_
Putin, jij hier?
in a crowd you lose humanity
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 24 januari 2015 @ 20:04:01 #160
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_149019430
Trackside2015 twitterde op zaterdag 24-01-2015 om 19:50:20 @OlympicStatman You've missed Dektyareva and Kapachinskaya. reageer retweet
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  zaterdag 24 januari 2015 @ 21:39:59 #161
39256 Bonobo11
Have a good time, all the time
pi_149023205
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 15:08 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Yep, zo'n test is niet waterdicht tegen psychopaten of extreem narcistische personen zonder zelfreflectie.
plus dat er ook nog zat trucs voor zijn

https://www.google.nl/?gw(...)+a+lie+detector+test
Feyenoord!!! * Barça
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 25 januari 2015 @ 18:22:49 #162
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_149048043
IAAF heeft inmiddels bevestigd dat ook Zaripova onderzocht wordt. Kans lijkt groot dat er komende week officieel iets over een schorsing naar buiten komt.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 26 januari 2015 @ 14:40:41 #163
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_149073428
Even een uitstapje buiten Rusland/wielrennen ;(

Koreaanse topzwemmer Park test positief op doping
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_149073483
quote:
0s.gif Op maandag 26 januari 2015 14:40 schreef heywoodu het volgende:
Even een uitstapje buiten Rusland/wielrennen ;(

Koreaanse topzwemmer Park test positief op doping
Dat is toch een grote naam.
  maandag 26 januari 2015 @ 14:50:56 #165
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_149073758
quote:
0s.gif Op maandag 26 januari 2015 14:40 schreef heywoodu het volgende:
Even een uitstapje buiten Rusland/wielrennen ;(

Koreaanse topzwemmer Park test positief op doping
Die arme jongen is gewoon het slachtoffer van een kwaadwillige dokter. Die gaan ze toch vrijspreken ?
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
  Redactie Sport maandag 26 januari 2015 @ 14:53:35 #166
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_149073836
quote:
0s.gif Op maandag 26 januari 2015 14:40 schreef heywoodu het volgende:
Even een uitstapje buiten Rusland/wielrennen ;(

Koreaanse topzwemmer Park test positief op doping
Ja godver :'(
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 26 januari 2015 @ 14:56:27 #167
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_149073910
quote:
0s.gif Op maandag 26 januari 2015 14:53 schreef DeLuna het volgende:

[..]

Ja godver :'(
Het laatste halve jaar werpt toch een ander licht op de vriendjes Park en Sun Yang (die vorig jaar dus 3 maanden geschorst was zonder dat er iets over gezegd werd en die op de Asian Games lekker bijgestaan werd door zijn op dat moment geschorste coach) :')
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_149078440
quote:
0s.gif Op maandag 26 januari 2015 14:50 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Die arme jongen is gewoon het slachtoffer van een kwaadwillige dokter. Die gaan ze toch vrijspreken ?
Weet je wat het lullige is. Bijna iedereen fabriceert zo'n excuus, maar je zal maar net die ene zijn waarbij het echt zo gegaan is.
pi_149079938
quote:
0s.gif Op maandag 26 januari 2015 17:18 schreef wimderon het volgende:

[..]

Weet je wat het lullige is. Bijna iedereen fabriceert zo'n excuus, maar je zal maar net die ene zijn waarbij het echt zo gegaan is.
En misschien nog lulliger: hoe bewijs je dat dan?
pi_149082102
quote:
Armstrong: 'Ik zou weer dope gebruiken'

Lance Armstrong heeft in een interview met de BBC aangegeven dat hij wellicht opnieuw doping zou gebruiken als hij voor de keuze stond.

"Als ik op dit moment nog wielrenner was, zou ik het niet doen, want ik denk niet dat het nu nog nodig is", legde de 43-jarige Amerikaan uit. Armstrong won 7 keer de Tour de France (van 1999 tot en met 2005), maar raakte al die zeges kwijt, omdat hij het structurele gebruik van stimulerende middelen bekende.

'Het is gebeurd'
"Als je me nu zou terugsturen in de tijd naar 1995, toen het gebruik van doping gemeengoed was, dan zou ik het waarschijnlijk weer doen", vertelde Armstrong. "Toen ik die beslissing nam, toen mijn ploeg die beslissing nam, toen het hele peloton die beslissing nam, was dat een slechte beslissing in een slecht tijdperk. Maar het is gebeurd. En ik weet wat er daardoor gebeurd is. Ik weet hoe sport sindsdien geëvolueerd is. Ik zag de veranderingen."
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  maandag 26 januari 2015 @ 19:21:36 #171
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_149082166
quote:
0s.gif Op maandag 26 januari 2015 19:20 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

wat? niet nodig? ze rijden net zo hard als in zijn tijd, haha
pi_149132834
McQuaid vindt Armstrong slachtoffer van 'heksenjacht' USADA
Foto: ANP
Gepubliceerd: 28 januari 2015 07:55
Laatste update: 28 januari 2015 11:00

Voormalig UCI-voorzitter Pat McQuaid heeft zich opvallend mild uitgelaten over Lance Armstrong. Volgens de Ier was de dopingzondaar het slachtoffer van "een heksenjacht'' door het Amerikaanse antidopingbureau USADA.
"Ze hebben van hem de zondebok gemaakt'', zei McQuaid, die van 2006 tot 2013 de internationale wielerbond leidde en uiteindelijk de Amerikaan zijn zeven Tourzeges moest afnemen, tegen de BBC.

USADA legde Armstrong vanwege zijn dopingovertredingen een levenslange schorsing op. "Ze wilden een grote naam. Ze waren niet geïnteresseerd in de mindere renners en maakten met hen ook afspraken om informatie over de toppers boven water te halen'', zei McQuaid.

De 65-jarige Ier, die na het uitkomen van het USADA-rapport in 2012 stelde dat er "geen plaats is voor Armstrong in het wielrennen", liet ook doorschemeren "een zekere sympathie'' voor de Texaan te koesteren. "Ik vind dat in de sport iedereen recht heeft op dezelfde behandeling.''

McQuaid werd in 2013 als voorzitter opgevolgd door de Brit Brian Cookson, die eerder deze week nog werd bekritiseerd door Armstrong. "Als McQuaid dezelfde beslissingen had genomen als Cookson, zou hij zijn gelyncht."
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 28 januari 2015 @ 11:44:58 #173
426493 crew  PippenScottie
pi_149133663
Misschien moet McQuaid eens openheid geven over hoe de UCI dopingtests liet verdwijnen, hoe het kan dat de US Postal ploeg altijd vooraf wist dat er dopingcontroles kwamen, hoe de UCI faciliteerde dat een dopinglab in Lausanne toelichting kon geven over een nieuwe EPO test aan Bruyneel en Armstrong... en zo kan ik nog wel even doorgaan.

McQuaid is medeschuldig in deze zaak en kan beter heel stil in een hoekje hopen dat hij wordt vergeten.
pi_149134459
boek van Rasmussen nu uitgelezen en daarin is McQuaid ook niet bepaald van het principe dat iedereen gelijk gestraft moet worden, zelfs na zijn schorsing werd hij bij verschillende ploegen aangenomen waarna de ploeg er na overleg met de uci toch weer vanaf zag, toen Rasmussen een aantal keer gemaild had naar de UCI hoe dat kon kreeg hij het antwoord terug van McQuaid, dat eigenlijk voor zijn secretaresse was om daar een iets handigere toon van te maken. Er stond letterlijk in: zeg dat die klootzak moet oprotten :')

Wat een malloot om dan opeens op deze manier te prediken. Je zou zeggen dat Armstrong iets weet waardoor McQuaid nu opeens zo aardig is.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 28 januari 2015 @ 12:23:37 #175
426493 crew  PippenScottie
pi_149134836
Ik weet niet of iemand Race Radio kent, legendarische cyclingnews poster/twitteraar die het rond de corruptie bij de UCI altijd bij het rechte eind heeft.
Hij heeft meermaals geïnsinueerd dat er foto's zijn van McQuaid tijdens een trip naar Kazachstan waarvan McQuaid... liever niet heeft dat ze naar buiten komen.

En dat Armstrong dirt heeft over McQuaid? Partners in crime, nietwaar?
pi_149136829
Het kan aan mij liggen, maar ik vind nieuws over Armstrong zo verschrikkelijk 2012. Hij schuldig, gestraft, boek dicht en niet meer over praten. Of iig: hem geen spreektijd meer geven. En McQuaid ook niet. Tenzij ze eens een keer ophouden met hun daden te vergoelijken.
in a crowd you lose humanity
pi_149144204
quote:
0s.gif Op woensdag 28 januari 2015 12:23 schreef PippenScottie het volgende:
Ik weet niet of iemand Race Radio kent, legendarische cyclingnews poster/twitteraar die het rond de corruptie bij de UCI altijd bij het rechte eind heeft.
Hij heeft meermaals geïnsinueerd dat er foto's zijn van McQuaid tijdens een trip naar Kazachstan waarvan McQuaid... liever niet heeft dat ze naar buiten komen.

En dat Armstrong dirt heeft over McQuaid? Partners in crime, nietwaar?
ik ken raceradio, hij zegt zoveel dat hij had een aantal keer bij de rechte eind had, zegt ook dingen wat ook niet uit komen, verder is hij een vriendje van de admin op cyclingnews, waardoor andere visie's worden gecensureerd door die admin.
  woensdag 28 januari 2015 @ 18:20:36 #178
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_149145067
quote:
0s.gif Op woensdag 28 januari 2015 17:49 schreef THEFXR het volgende:

[..]

ik ken raceradio, hij zegt zoveel dat hij had een aantal keer bij de rechte eind had, zegt ook dingen wat ook niet uit komen, verder is hij een vriendje van de admin op cyclingnews, waardoor andere visie's worden gecensureerd door die admin.
Hij heeft echt wel kennis van zaken, en zo'n gerucht komt niet zomaar uit de lucht vallen.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_149145195
quote:
0s.gif Op woensdag 28 januari 2015 18:20 schreef Mani89 het volgende:

[..]

Hij heeft echt wel kennis van zaken, en zo'n gerucht komt niet zomaar uit de lucht vallen.
Hij heeft idd kennis van zaken, betekent nog niet dat hij altijd gelijk heeft. hij zag cookson als de jesus voor het wielrennen, iedere wielrenner zou clean zijn, zouden allemaal eruit gegooid worden, alles ging op de schop.
Alleen zitten er nog steeds dezelfde mensen op de posities.
er is niks veranderd, behalve de berichtgeving.
pi_149146827
quote:
9s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 19:46 schreef heywoodu het volgende:
Even een overzichtje:

OlympicStatman twitterde op zaterdag 24-01-2015 om 19:40:49 #Athletics For the record the members of the 2012 Russian Olympic team who are banned for doping or suspected of doping are : Bakulin 1/3 reageer retweet
OlympicStatman twitterde op zaterdag 24-01-2015 om 19:41:15 #Athletics Borchin, Erokhin, Kanaykin, Kirdyapkin, Ikonnikov, Arzhakova, Churakova, Golovkina, Grechishnikova, Kaniskina, Kostetskaya 2/3 reageer retweet
OlympicStatman twitterde op zaterdag 24-01-2015 om 19:41:52 #Athletics Lashmanova, Poistogova, Savinova, Shobukhova, Tomashova, Zaripova, Avdeeva, Khanafeyeva, Lysenko, Pishchalnikova 3/3 reageer retweet
_O-

Ook al iets bekend over het percentage verdachte personen in Sochi van de Russische delegatie?
U MAD?
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 29 januari 2015 @ 11:52:32 #181
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_149166089
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 29 januari 2015 @ 12:14:28 #182
426493 crew  PippenScottie
pi_149166672
Ik heb de Duitse rechter in deze hoger zitten dan een Spaanse arts die een sporter vrij pleit van dopinggebruik. Misschien volledig onterecht.

Is Harm Kuipers nog altijd hoofd van de medische commissie van de ISU? Dan legt hij met deze zaak min of meer zijn hoofd op het hakblok.
Ik heb Kuipers altijd al wat vreemd gevonden, als ik weer eens wat over hem lees in de media. Hij heeft bijvoorbeeld ook wel eens gezegd dat hij gelooft dat EPO maar een beperkt effect heeft. En dat is dan hoofd medische commissie van de schaatsbond. Tsjaaa.
pi_149167520
:') Pechstein :')
Jack does it in real time...
  donderdag 29 januari 2015 @ 13:28:38 #184
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_149168706
quote:
0s.gif Op donderdag 29 januari 2015 12:14 schreef PippenScottie het volgende:
Ik heb de Duitse rechter in deze hoger zitten dan een Spaanse arts die een sporter vrij pleit van dopinggebruik. Misschien volledig onterecht.

Is Harm Kuipers nog altijd hoofd van de medische commissie van de ISU? Dan legt hij met deze zaak min of meer zijn hoofd op het hakblok.
Ik heb Kuipers altijd al wat vreemd gevonden, als ik weer eens wat over hem lees in de media. Hij heeft bijvoorbeeld ook wel eens gezegd dat hij gelooft dat EPO maar een beperkt effect heeft. En dat is dan hoofd medische commissie van de schaatsbond. Tsjaaa.
EPO geeft vooral een placebo effect, aldus Harm Kuipers.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 30 januari 2015 @ 17:05:32 #185
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_149214151


Zaripova :W
Met je "ik ben tegen een horde gestoten en kan niet meer meedoen morgen aan het WK in eigen land" :')
Russische topatlete moet olympisch steeplechase-goud inleveren
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  vrijdag 30 januari 2015 @ 18:03:10 #186
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_149215434
wordt een beetje moe van die schorsingen met terugwerkende kracht.
25 juli 2013, das 1,5 jaar geleden.
  maandag 2 februari 2015 @ 13:23:37 #187
14505 OProg
A Life in Music
pi_149295041
quote:
Vinokoerov wil geloofwaardigheid Astana terug
Alexandre Vinokoerov heeft maandag opnieuw het dopingbeleid van Astana verdedigd bij de teampresentatie in Dubai.

De ploeg uit Kazachstan ligt onder vuur bij de internationale wielrenunie UCI na twee dopinggevallen bij de proftak en drie bij het opleidingsteam.

"We willen dringend onze geloofwaardigheid terug", vertelde Vinokoerov volgens Belgische media in het beroemde Burj al Arab-hotel.

Astana kreeg pas op het laatste moment een licentie voor de World Tour en de UCI beloofde daarbij een grondig onderzoek naar de ploeg van Tourwinnaar Vincenzo Nibali.

"De audit van de universiteit van Lausanne is ondertussen zo goed als af", vertelt Vinokoerov. Ook de Nederlanders Lars Boom en Lieuwe Westra staan onder contract bij Astana.

Bewaker

De olympisch kampioen van 2012, ooit zelf twee jaar geschorst voor het gebruik van bloeddoping, heeft naar eigen zeggen het beleid van de ploeg helemaal blootgelegd.

"Ik heb tot in het kleinste detail de werking van de ploeg uitgelegd. Elke dokter heeft vijf tot zes renners, elke ploegleider ook."

"Om de drie à vier dagen is er contact met de renners en er is ook een intern controlesysteem. Ik zie niet in wat we nog meer kunnen doen."

"Ik kan toch moeilijk bij elke renner een bewaker zetten? Door onbesproken nog grote rondes te winnen, zullen we bewijzen dat we wel geloofwaardig zijn."

Cultuuromslag

Met name bij het opleidingsteam heeft Astana flink veranderingen doorgevoerd. "Met alle beleidsmensen van ons land ben ik er wel van overtuigd dat de cultuur bij de Kazachse jeugd dringend moet omslaan. Ze denken dat ze niet zonder foute middelen kunnen winnen."

"We voeren het biologisch paspoort in voor ongeveer 5.000 aangesloten jongeren. En de mensen die de jongeren op het verkeerde spoor zetten, moeten aangepakt worden."
:') :')
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_149295507
Na het lezen van dit stuk ben ik overtuigd, Vino 4 ever. _O_

Andere ploegen hebben trouwens net zoveel boter op hun kop, maar Astana blijft hilarisch. _O-
Jack does it in real time...
  dinsdag 3 februari 2015 @ 12:39:32 #189
14505 OProg
A Life in Music
pi_149323178
Daar is VinoBaas weer.

quote:
"Het is te gemakkelijk dat veel mensen alleen naar ons wijzen", aldus Vinokourov. "Ik heb daar met Roger Legeay, voorzitter van de MPCC (beweging tegen doping bij teams, red.), ook uitgebreid over gesproken. Wij zijn bij de MPCC aangesloten en doen echt alles om te voorkomen dat renners naar doping grijpen. Ploegen als BMC en vooral Team Sky praten veel over antidoping, maar weigeren zich bij de MPCC aan te sluiten. Zij zetten hun renners die met cortisonen zijn behandeld niet langs de kant. Hoe schadelijk is dat niet voor het imago van het wielrennen?"
http://www.telegraaf.nl/t(...)op_BMC_en_Sky__.html
:')
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
  Moderator dinsdag 3 februari 2015 @ 12:41:01 #190
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_149323225
quote:
Als je Vino even wegdenkt heeft 'ie wel een punt.
  dinsdag 3 februari 2015 @ 12:45:37 #191
14505 OProg
A Life in Music
pi_149323329
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 12:41 schreef Slobeend het volgende:

[..]

Als je Vino even wegdenkt heeft 'ie wel een punt.
Tuurlijk heeft hij een punt, maar hij is wel 1 van de laatste die over geloofwaardigheid moet beginnen.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 3 februari 2015 @ 13:48:50 #192
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_149324963
Ik vind dat jullie Vino hier wel een beetje demoniseren
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_149325007
Vino moet cabaretier worden.
U MAD?
pi_149325131
quote:
6s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 13:48 schreef rubbereend het volgende:
Ik vind dat jullie Vino hier wel een beetje demoniseren
#jesuisvino
pi_149329235
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 13:54 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

#jesuisvino
:D
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 4 februari 2015 @ 10:21:00 #196
426493 crew  PippenScottie
pi_149350614
Je kan er maar beter vroeg bij zijn:

http://www.theguardian.co(...)hool-sports-minister
  woensdag 4 februari 2015 @ 15:28:52 #197
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_149358709
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2015 10:21 schreef PippenScottie het volgende:
Je kan er maar beter vroeg bij zijn:

http://www.theguardian.co(...)hool-sports-minister

In cases of youth doping, “the [athlete] gets into the national team and can’t fulfil his potential,”
Natuurlijk wel heel erg vervelend als je iemand in het "nationale team" neemt en denkt dat je die met je dopingprogramma nog 25% kan verbeteren en dan blijkt dat die dat al gebruikt en al aan z'n maximum zit natuurlijk ...
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 5 februari 2015 @ 02:30:14 #198
426493 crew  PippenScottie
pi_149377763
Deze kerel heeft meestal gelijk..

TheRaceRadio twitterde op donderdag 05-02-2015 om 01:47:13 Look on the bright side Bjarne, now you can have that big retirement party you always wanted reageer retweet
Komt er een levenslange schorsing door het Deens anti-dopingagentschap aan?
  zondag 8 februari 2015 @ 18:00:00 #199
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_149478874
UFC confirms Anderson Silva tests positive for steroids, Nick Diaz pops for marijuana

http://mmajunkie.com/2015(...)ps-for-marijuana-too

een pre fight test van 9 jan, komt na de wedstrijd pas uit, zodat iedereen zijn geld heeft kunnen verdienen. lol
pi_149563871
Lance zijn kloon is terug. Wat bedoelt ie? :D

juanpelota twitterde op woensdag 11-02-2015 om 03:58:09 Damn, more 6 month suspensions. wtf? reageer retweet
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 11 februari 2015 @ 10:18:22 #201
426493 crew  PippenScottie
pi_149564176
quote:
2s.gif Op woensdag 11 februari 2015 10:03 schreef kikoooooo het volgende:
Lance zijn kloon is terug. Wat bedoelt ie? :D

juanpelota twitterde op woensdag 11-02-2015 om 03:58:09 Damn, more 6 month suspensions. wtf? reageer retweet
http://www.cnbc.com/id/102415083

Brian Williams.
Leugentje over een helicopter in Irak.

Appels en peren natuurlijk.
  woensdag 11 februari 2015 @ 12:26:19 #202
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_149567142
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 10:18 schreef PippenScottie het volgende:

[..]

http://www.cnbc.com/id/102415083

Brian Williams.
Leugentje over een helicopter in Irak.

Appels en peren natuurlijk.
Tjah, gestraft worden omdat je liegt is natuurlijk iets wat Lance zich totaal niet kan voorstellen ...
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
  woensdag 11 februari 2015 @ 12:27:58 #203
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_149567186
Juan Pelota, prima twitteraccountje. Leuke handle ook, hij heeft toch wel humor die Lance.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 11 februari 2015 @ 13:54:59 #204
426493 crew  PippenScottie
pi_149569810
http://www.dopingautorite(...)+Spakenburg+afgerond

Nederlandse dopingautoriteit... :')

Die zouden nog niet tot een schorsing overgaan als je het kantoor van Herman Ram binnenloopt en je op zijn bureau vol gaat spuiten met groeihormonen...
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 11 februari 2015 @ 14:25:20 #205
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_149570636
blijkbaar wil er niemand getuigen, dan kan je het moeilijk bewijzen lijkt me
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_149571518
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 12:27 schreef Mani89 het volgende:
Juan Pelota, prima twitteraccountje. Leuke handle ook, hij heeft toch wel humor die Lance.
Ik blijf t zo fucking grappig vinden, dat trollaccount :')
pi_149577351
quote:
2s.gif Op woensdag 11 februari 2015 14:54 schreef kikoooooo het volgende:

[..]

Ik blijf t zo fucking grappig vinden, dat trollaccount :')
Eduardo Brazofuerte.
pi_149596671
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 14:25 schreef rubbereend het volgende:
blijkbaar wil er niemand getuigen, dan kan je het moeilijk bewijzen lijkt me
Iets meer toelichting: http://www.volkskrant.nl/(...)618/?akamaiType=FREE
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 12 februari 2015 @ 12:04:22 #209
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_149596999
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 12 februari 2015 @ 12:11:31 #210
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_149597171
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  donderdag 12 februari 2015 @ 12:18:02 #211
14505 OProg
A Life in Music
pi_149597345
quote:
quote:
Dat de onderzoekers spreken van obstructie, wijt hij aan het 'verzuimen' van een bestuurslid om gevraagde medische facturen te sturen. De woordvoerder: 'Die facturen hebben we wel meegenomen in ons interne rapport.'
Damn zeg. :')
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
  donderdag 12 februari 2015 @ 12:21:58 #212
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_149597458
quote:
15s.gif Op donderdag 12 februari 2015 12:18 schreef OProg het volgende:

[..]

[..]

Damn zeg. :')
Intern rapport staat toch synoniem voor iets heel anders dan de waarheid boven tafel krijgen :')
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 12 februari 2015 @ 12:23:33 #213
426493 crew  PippenScottie
pi_149597490
Zou de KNVB nog een rol kunnen spelen in de Spakenburg soap?

Niet meewerken aan een onderzoek van de dopingautoriteit lijkt me niet iets waar je ongestraft mee weg moet komen.
pi_149628325
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 18:24 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Eduardo Brazofuerte.
?
pi_149628799
quote:
2s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 10:48 schreef kikoooooo het volgende:

[..]

?
Verspaansing van Armstrong zijn naam amigo.
pi_149628937
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 11:07 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Verspaansing van Armstrong zijn naam amigo.
Ik snap nog steeds niet wat je bedoelt.
pi_149628970
quote:
2s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 11:13 schreef kikoooooo het volgende:

[..]

Ik snap nog steeds niet wat je bedoelt.
Die vent met die twitteraccount had toch ook zo'n Spaanse naam gemaakt?
pi_149629011
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 11:14 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Die vent met die twitteraccount had toch ook zo'n Spaanse naam gemaakt?
Ik weet alleen dat Juan Pelota Armstrong is, en dat hij dat account altijd gebruikte om te trollen. Vind Juan Pelota echt geniaal gekozen :') Das alles.
pi_149629031
quote:
2s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 11:15 schreef kikoooooo het volgende:

[..]

Ik weet alleen dat Juan Pelota Armstrong is, en dat hij dat account altijd gebruikte om te trollen. Vind Juan Pelota echt geniaal gekozen :') Das alles.
Juan Pelota heeft wel cojones inderdaad.
pi_149632739
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 11:16 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Juan Pelota heeft wel cojones inderdaad.
Lance Armstrong daarentegen niet:
quote:
Lance Armstrong heeft zijn vriendin de schuld op zich laten nemen voor een aanrijding met twee geparkeerde auto's in december vorig jaar.

Dat meldt AP dinsdag op basis van de Amerikaanse politie.

Volgens de politie was Lance Armstrong samen met zijn vriendin Anna Hansen uitgeweest in Aspen in Colorado en zijn ze op de terugweg op twee geparkeerde auto's ingereden.

In eerst instantie vertelde Hansen dat zij degene was die achter het stuur zat, maar heeft ze later aan de politie toegegeven te hebben gelogen. Ze verklaarde dat Armstrong bang was voor de negatieve reacties en ze besloten samen dat Hansen de schuld op haar zou nemen.

Armstrong zelf weigert commentaar te geven op het incident.
http://www.nu.nl/achterkl(...)emen-aanrijding.html

Tsja, je bent een pathologische leugenaar of je bent het niet.
in a crowd you lose humanity
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 13 februari 2015 @ 14:01:24 #221
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_149632958
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 13:52 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Lance Armstrong daarentegen niet:

Klopt.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  zondag 15 februari 2015 @ 18:49:51 #222
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_149701160
Mentality of Combat Sports - PEDs with Sports Psychologist Dave Mullins

  Redactie Frontpage / Sport maandag 16 februari 2015 @ 20:43:16 #223
426493 crew  PippenScottie
pi_149739132
Meineed mag nooit lonen:

http://theraceradio.com/perjury-must-never-profitable/

En dus mag Lance 10.000.000 terug betalen aan SCA Promotions.

Nu alleen de federale zaak tegen de US Postal ploeg nog, dat is 'the big one'.
pi_149739976
4 miljoen en de proceskosten (wtf) toch? Ik vind het een bijzondere uitspraak, alsof SCA niks verdiend heeft aan Lance's successen
  Redactie Frontpage / Sport maandag 16 februari 2015 @ 21:04:23 #225
426493 crew  PippenScottie
pi_149740200
quote:
1s.gif Op maandag 16 februari 2015 21:00 schreef opgebaarde het volgende:
4 miljoen en de proceskosten (wtf) toch? Ik vind het een bijzondere uitspraak, alsof SCA niks verdiend heeft aan Lance's successen
Nee, 10 miljoen dollar.
En SCA is een verzekeraar, geen sponsor.
Een verzekeraar die opgelicht is en flink heeft verloren door de leugens van Lance. Lees het blog van Race Radio even voor uitgebreide duiding.
pi_149740717
Tijd voor wat crowd funding zodat Lance zijn rekeningen kan betalen.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 16 februari 2015 @ 21:16:58 #227
426493 crew  PippenScottie
pi_149740847
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2015 21:14 schreef Ericr het volgende:
Tijd voor wat crowd funding zodat Lance zijn rekeningen kan betalen.
AndrewVossy twitterde op maandag 16-02-2015 om 19:51:49 Lance Armstrong ordered to pay massive compo deal. I think we need to pass around the hat.At least he'd get a hat. reageer retweet
pi_149741529
Tijd voor een nieuwe 'Just layin' around...' maar dan met Lance buiten op een bankje in een park als zwerver...
Jack does it in real time...
pi_149772043
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2015 21:04 schreef PippenScottie het volgende:

[..]

Nee, 10 miljoen dollar.
En SCA is een verzekeraar, geen sponsor.
Een verzekeraar die opgelicht is en flink heeft verloren door de leugens van Lance. Lees het blog van Race Radio even voor uitgebreide duiding.
Ik snap nooit zo goed wat het nut van deze deal was voor SCA. Het is toch gewoon een soort van weddenschap met lance?
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 17 februari 2015 @ 20:36:28 #230
426493 crew  PippenScottie
pi_149772606
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 20:23 schreef Stansfield het volgende:

[..]

Ik snap nooit zo goed wat het nut van deze deal was voor SCA. Het is toch gewoon een soort van weddenschap met lance?
In de zin dat je elke verzekering een 'weddenschap' kan noemen heb je gelijk.

Dit is gewoon een verzekeraar die gespecialiseerd is in sportevenementen. Als je een golftoernooi organiseert en je biedt een miljoen dollar voor een hole in one, dan sluit je daar ook een verzekering voor af.

Management van de US Postal ploeg had een verzekering lopen voor het uitkeren van bonussen die in het contract va Armstrong stonden.
Omdat Armstrong zelf mede-eigenaar was van de ploeg, gokte hij inderdaad feitelijk op zijn eigen wedstrijden.
  dinsdag 17 februari 2015 @ 20:44:51 #231
14505 OProg
A Life in Music
pi_149772968
Klopt. En bovendien was die deal natuurlijk al een paar jaar oud en al lang en breed gesloten toen het uit de klauwen ging lopen met een 6e en een 7e keer. Want ze moesten al veel eerder betalen en er was natuurlijk die zaak in 2005 al.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 17 februari 2015 @ 20:50:03 #232
426493 crew  PippenScottie
pi_149773239
Juliet Macur had een goed artikel in de NY Times:

http://mobile.nytimes.com(...)share&_r=0&referrer=
pi_149784643
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 20:36 schreef PippenScottie het volgende:

[..]

Omdat Armstrong zelf mede-eigenaar was van de ploeg, gokte hij inderdaad feitelijk op zijn eigen wedstrijden.
_O_
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 18 februari 2015 @ 13:54:38 #234
426493 crew  PippenScottie
pi_149791930
Adrienne Herzog definitief voor 2 jaar geschorst:

http://www.nu.nl/sport/39(...)en-dopingregels.html

Maar ze heeft natuurlijk niets fout gedaan/tests zijn onbetrouwbaar/haar vriendje/je moeder etc..
  woensdag 18 februari 2015 @ 13:56:30 #235
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_149792001
Meanwhile in Russia :')

quote:
Coup de théâtre: één dag na toegeven doping dienen Russen klacht in tegen beschuldigingen
Vandaag om 12u21 Bron: BELGA
Corrigeer
E-mail

EPA
Ze weten het zelf blijkbaar niet meer bij de Russische atletiekfederatie. Gisteren diende voorzitter Balakhnichev nog zijn ontslag in omdat hij ‘het dopinggebruik niet kon inperken’, vandaag maakte de bond bekend dat ze klacht indienen tegen de Duitse televisiezender ARD. De reden? Zij vinden dat ze... valselijk beschuldigd worden van dopinggebruik. Bovendien dagen ze de Russische atleten die het wijdverbreide dopinggebruik toegaven, meteen voor de rechter.

De Russische atletiekfederatie heeft woensdag een juridische procedure opgestart tegen de Duitse tv-zender ARD. Aanleiding is een reportage die in december werd uitgezonden en waarin een erg negatief beeld van de Russische atletiek werd opgehangen. Dopinggebruik en massale corruptie zijn er schering en inslag, zo getuigden toen onder meer atlete Julia Stepanova en haar man Vitali Stepanov, een ex-werknemer van het Russische antidopingagentschap.

In een verklaring via zijn advocaat laat de Russische atletiekbond woensdag weten dat er een rechtszaak wordt opgestart tegen de ARD. ‘Wij eisen de intrekking van de valse beschuldigingen. Deze zijn erg schadelijk voor de reputatie van de Russische atletiek’, zegt advocaat Artem Patsev.

De klacht viseert onder meer reportagemaker Hans-Joachim ‘Hajo’ Seppelt en de Russische atleten die voor de camera hun verhaal deden.

Het nieuws komt er een dag na het ontslag van de voorzitter van de Russische atletiekbond Valentin Balakhnichev. Die gooide de handdoek precies vanwege de vele dopingschandalen in zijn land.
Bron: Losse veter.
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 18 februari 2015 @ 13:58:22 #236
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_149792085
Ze zeggen al letterlijk vanaf dag 1 na die documentaire dat ze alles aan gaan klagen _O-
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  woensdag 18 februari 2015 @ 14:03:22 #237
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_149792273
quote:
De atlete maakte begin dit jaar trots bekend dat zij was gecontracteerd door adidas. Zij omschrijft zichzelf als ‘Professional athlete for Adidas’ op haar Twitteraccount. Dit blijkt echter helemaal niet te kloppen. Nadat haar contract bij Brooks niet verlengd werd eind vorig jaar heeft Herzog contact gezocht met atletenmanager Derek Froude van Posso Sports. Hij begeleidt een team van atleten en dat team wordt gesponsord door adidas. Herzog werd opgenomen in het team van Froude. ‘Adidas sponsort haar niet direct, zij kreeg spullen via ons team. Ze heeft overigens alleen maar wat kleding gehad, geen geld of bonussen of dergelijke zaken. Ze maakte ook geen gebruik van andere faciliteiten van het team,’ zo laat Froude weten.
Ze is echt de vrouwelijke Armstrong zo :')
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 18 februari 2015 @ 14:03:24 #238
426493 crew  PippenScottie
pi_149792276
Het IAAF houdt een conference call met media over de dopingproblematiek in Rusland.

Samenvatting staat hier:

http://www.iaaf.org/news/(...)passport-russian-ban

quote:
Is there a point at which the Russian Athletics Federation could be suspended?

At present there are allegations from the TV documentary and we’re studying them carefully, but we can’t jump to conclusions. Our job is to protect clean athletes and this is not the right time to tackle banning a federation. If there are any problems with athletes, coaches or administrators in the federation, then our job is to root them out. We are working in coordination with WADA and our ethics committee. We have a duty to pursue and investigate individual cases and to report to the IAAF Council for follow-up at the institutional level.

Will there be more instances of banning coaches?

Doping is rarely an isolated case. Very often, there are one or two coaches behind it as part of a doping ring, either big or small. In the new WADA code, there is now an obligation to investigate coaches who have more than two athletes involved in a doping offence.

As an example, there were between 45 and 50 cases of doping in Turkey. We told the Turkish federation that they needed to interview every athlete and find out the source. They did exactly that and ended up banning nine coaches.

We need the support of athletes to give more information surrounding their doping offence and the support of federations to apply sanctions when justified.

What power does the IAAF have to go into countries and improve matters? Do you have the power to exclude a country?

We are educating athletes so they can speak to us. We can refer cases to CAS if a federation does not act upon reliable information sent to them. We can also ask WADA or the local national anti-doping agency for support.

If there is sufficient evidence of a coach, we can oblige a federation to investigate and rule on the case. If we don’t agree with the federation, we can appeal to CAS.

Will the IAAF appeal the recent decisions rendered by RUSADA against seven elite Russian athletes?

The IAAF will carefully review these decisions within the next two to three weeks and then decide whether IAAF rules were correctly applied for each case. While the selective disqualification of results may be accepted under the new IAAF rules (and the WADA Code), we will have a close look at each profile and decide, upon consulting our scientific and legal experts, whether the decisions should be appealed and on what ground.

Is there a timeline on the investigation of the Russian doping system being completed?

WADA is currently investigating the whole system of Russian sport. They are looking into lab testing, officers, the ministry of sport and it is expected to be completed by the end of 2015. The IAAF is purely tackling the problem of doping in athletics. We have a duty to pursue the alleged doping in the documentary but we have to be respectful of the WADA process.

Could the length of the disciplinary procedures be reduced?

Yes, for cases involving urine samples, we are working at reducing the length of the proceedings and we amended our rules recently. We believe that the conclusion of a straight-forward doping case should not take more than three to four months.

Our role at the IAAF is to gather and analyse evidence during an ‘instruction phase’ and pass that on to the federation for adjudication. However, passport cases take longer than a straight-forward urine test. It requires several stages, including consultation with a panel of experts, allowing the athlete to give an explanation and giving them time to consult with their own panel of experts. It’s a very long process from day one to the final conclusion. It’s frustrating from everyone’s point of view, but we believe it is a fair process.

Were some of these positives – for example, Liliya Shobukohova’s – going to come out had it not been for the TV documentary?

We were after Ms Shobukhova for a while, even before starting the passport. We tested her, we built up a profile; not WADA, not the Russians, we did. We targeted her at competitions. We sent a profile to our expert panel and they unanimously decided there was a case to answer, so we sent it to the Russian Federation for adjudication and we now appealed the two-year sanction to CAS because we believe that an increased sanction should be applied in her case. There was never a cover-up of this case. It's a transparent process.

Regarding the other allegations, this is being investigated independently by the IAAF Ethics Commission.

We have also entered into a partnership with the World Marathon Majors for enhanced testing of elite marathon runners.

Is there a definitive percentage of number of times IAAF followed up target testing following suspicious blood samples and did they have the resource?

We started testing blood samples in 1993 and were the first federation to test. In 2001 we started doing blood testing on a wider scale. EPO testing came about in 2000 through blood and urine tests which provided vast data. We conducted about 8000 blood tests from 2001 to 2009.

During this period, the blood testing identifies individuals with atypical profiles. This is not in itself evidence of doping, but only an indication to assist us in fine-tuning our testing programme. We have used the blood tests to gather and create intelligence testing. We tailor testing programmes to individual athletes.

Regarding specific individuals, we have never been given a list, nor has WADA, despite having requested it, so we can’t respond to this list. We hope to be able to have a fair chance to respond to the allegations with respect to that list.

Did you have sufficient resources to test when you first created biological passports?

Yes we had the resources at the time and we actually conducted proper follow-up testing. However, we were limited by the limits of the science (narrow detection windows for substances like EPO) and by logistical constraints (conducting no-advance-notice out-of-competition tests in remote places in Africa). This situation created a lot of frustration but allowed us to target specific athletes when we officially launched the Athlete Biological Passport in athletics in 2009. This is partly why the IAAF has, to date, sanctioned more athletes than all other anti-doping organisations put together.

Is Russian race walking coach Viktor Chegin under investigation?

Yes. We have a procedure to follow, but the case is being investigated. We need to find evidence to support the data and if the federation does not act, we can provisionally suspend a coach. But we have to be respectful of the WADA process as Chegin may be part of the overall investigations in Russia.
  woensdag 18 februari 2015 @ 14:50:49 #239
14505 OProg
A Life in Music
pi_149793862
quote:
Volgens Herzog waren de hoge testostrenwaardes bij haar positieve test genetisch bepaald zijn. "Er zijn erg veel factoren die de spiegel beïnvloeden, zoals voedsel, alcohol, medicatie, slaap, trainingen, menstruatie, noem maar op. Ook de foutenmarge bij deze test is hoog."
Zou ze ook teveel gedronken hebben de avond ervoor?
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
  woensdag 18 februari 2015 @ 14:58:27 #240
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_149794092
quote:
10s.gif Op woensdag 18 februari 2015 14:50 schreef OProg het volgende:

[..]

Zou ze ook teveel gedronken hebben de avond ervoor?
Landis vindt dit leuk.
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 18 februari 2015 @ 15:01:30 #241
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_149794176
quote:
10s.gif Op woensdag 18 februari 2015 14:50 schreef OProg het volgende:

[..]

Zou ze ook teveel gedronken hebben de avond ervoor?
Ze heeft zich na de training gewoon helemaal volgevreten, waarna ze even moest mediteren om tot rust te komen, dat lukte niet en dus tikte ze het ene na het andere glas sterke drank weg en wist uiteindelijk toch in slaap te vallen terwijl haar lichaam net op dat moment aan de menstruatie begon. Jeetje wat een toeval.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  woensdag 18 februari 2015 @ 15:03:48 #242
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_149794246
quote:
10s.gif Op woensdag 18 februari 2015 15:01 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Ze heeft zich na de training gewoon helemaal volgevreten, waarna ze even moest mediteren om tot rust te komen, dat lukte niet en dus tikte ze het ene na het andere glas sterke drank weg en wist uiteindelijk toch in slaap te vallen terwijl haar lichaam net op dat moment aan de menstruatie begon. Jeetje wat een toeval.
Het ging al eerder fout....

http://www.speld.nl/2015/(...)roeger-leren-zuipen/
  woensdag 18 februari 2015 @ 15:04:22 #243
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_149794265
#Dopingbitch.
pi_149794513
Eindelijk voor de bijl, jammer dat ze volgend jaar weer mag beginnen
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  woensdag 18 februari 2015 @ 15:49:21 #245
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_149795439
Ik verdenk elke rus.
AFCA
Qui audet adipiscitur
pi_149795681
quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2015 15:49 schreef Smoofie het volgende:
Ik verdenk elke rus.


Vind ik niet leuk.
U MAD?
  Redactie Sport / Supervogel woensdag 18 februari 2015 @ 18:50:19 #247
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
  woensdag 18 februari 2015 @ 19:01:44 #248
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_149801570
quote:
"Nooit bewust" , de eeuwige dooddoener ... _O-
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
pi_149802592
Herzog :') :') :') :') :') :') :') :') :')
pi_149803844
Herzog. :') Hilarisch hoeveel mensen op Losse Veter ook nog in haar onschuld bleven geloven... Zijn dezelfde die denken dat geen enkele Keniaan pakt...

Maar dit met Herzog is wel intens treurig, die emails enzo sloegen al alles, maar ook nog positief testen en al die excuses, dan heb je echt een stoornis.
Jack does it in real time...
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 18 februari 2015 @ 20:07:11 #251
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_149804202
Herzog heeft gewoon professionele hulp nodig
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_149804599
quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2015 20:07 schreef rubbereend het volgende:
Herzog heeft gewoon professionele hulp nodig
Idd. Dan was ze niet betrapt.
in a crowd you lose humanity
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 18 februari 2015 @ 20:19:53 #253
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_149804843
quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2015 20:15 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Idd. Dan was ze niet betrapt.
:D
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_149805739
quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2015 20:15 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Idd. Dan was ze niet betrapt.
:D
  woensdag 18 februari 2015 @ 22:24:45 #255
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_149810875
quote:
1s.gif Op woensdag 18 februari 2015 19:58 schreef DeeBee het volgende:
Herzog. :') Hilarisch hoeveel mensen op Losse Veter ook nog in haar onschuld bleven geloven... Zijn dezelfde die denken dat geen enkele Keniaan pakt...

Maar dit met Herzog is wel intens treurig, die emails enzo sloegen al alles, maar ook nog positief testen en al die excuses, dan heb je echt een stoornis.
Hoe kan iedereen op LV zo naief zijn? Ik snap het echt niet.
  woensdag 18 februari 2015 @ 22:25:55 #256
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_149810919
Haar facebookpagina is altijd wel vermakelijk :') Ook alleen maar steunbetuigingen en niemand die er een keer iets van zegt :')
pi_149811416
Die reactis op LV zijn vaak :') . Atletiekfans zijn inderdaad een stuk naïever dan wielerfans.
  woensdag 18 februari 2015 @ 22:43:37 #258
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_149811598
quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2015 22:39 schreef TargaFlorio het volgende:
Die reactis op LV zijn vaak :') . Atletiekfans zijn inderdaad een stuk naïever dan wielerfans.
Maar is toch gek na afgelopen jaren. Van vermannelijkte Oost-Duitsers en Ben Johnson tot nu de Keniaanse zaak, de Russische zaak en gedoe met heel veel 100 m en 200 m lopers :')
pi_149820170
quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2015 22:24 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]

Hoe kan iedereen op LV zo naief zijn? Ik snap het echt niet.
quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2015 22:39 schreef TargaFlorio het volgende:
Die reactis op LV zijn vaak :') . Atletiekfans zijn inderdaad een stuk naïever dan wielerfans.
quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2015 22:43 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]

Maar is toch gek na afgelopen jaren. Van vermannelijkte Oost-Duitsers en Ben Johnson tot nu de Keniaanse zaak, de Russische zaak en gedoe met heel veel 100 m en 200 m lopers :')
En vandaag is het weer eens raak: http://losseveter.nl/2015(...)ulen-op-epo-betrapt/

Zelfs mid-level Kenianen zitten gewoon lekker ouderwets aan de EPO al. _O- Al moet gezegd worden dat het voor die mensen wel echt een perverse prikkel / strijd is en de keuze vrij makkelijk te maken. Óf je zit ergens in Kenia de rest van je leven, óf je gaat professioneel pakken, gaat naar Europa en pakt wat prijzengeld mee hier en daar wat echt een vermogen oplevert in verhouding. Wordt je betrapt, dan kan je alsnog weer terug naar Kenia en een zelfde soort leven leiden als je anders ook had moeten doen als je niet zou pakken... De rol van (Europese) managers in het hele systeem met atleten aanleveren voor wedstrijden en toptijden is wel echt twijfelachtig, daar zou wel eens naar gekeken mogen worden...
Jack does it in real time...
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 19 februari 2015 @ 10:40:53 #260
426493 crew  PippenScottie
pi_149820326
quote:
0s.gif . De rol van (Europese) managers in het hele systeem met atleten aanleveren voor wedstrijden en toptijden is wel echt twijfelachtig, daar zou wel eens naar gekeken mogen worden...
Ik ken deze wereld niet zo goed, maar ik denk dan direct aan Jos Hermens.

Voor iemand die meer thuis is in de atletiek, wat is jullie beeld van hem?
pi_149820809
quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2015 22:43 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]

Maar is toch gek na afgelopen jaren. Van vermannelijkte Oost-Duitsers en Ben Johnson tot nu de Keniaanse zaak, de Russische zaak en gedoe met heel veel 100 m en 200 m lopers :')
Wielerfans zijn ook jarenlang naïef geweest. De laatste 10 à 15 jaar is dat veranderd, in de atletiek is men nog niet zo ver.
pi_149820885
quote:
0s.gif Op donderdag 19 februari 2015 10:40 schreef PippenScottie het volgende:

[..]

Ik ken deze wereld niet zo goed, maar ik denk dan direct aan Jos Hermens.

Voor iemand die meer thuis is in de atletiek, wat is jullie beeld van hem?
Volgens mij heeft hij wel een goed imago.
pi_149820924
Ik ben wel een fervent atletiek-fan en volger en ik zie Jos niet direct met de spuiten in de hand staan of het spul inslaan bij een apotheek. Hermens heeft ook vooral wel met échte toppers gewerkt, die al wat meer gearriveerd waren in mijn ogen (o.a. Gebrselassie, Bekele, Kiprotich). Global Sports was er ook vrij vroeg bij om Afrikaanse atleten te managen.

Maar er is de laatste jaren wel steeds meer een jacht ontstaan naar meer atleten, nieuwe talenten, snelle tijden. Tegenwoordig zijn er 50 grote stadsmarathons bij wijze van, vroeger maar 10. En overal begint geld te komen voor een startveld zo'n beetje. Daarbij staat niet altijd de lange termijn en gezondheid van atleten centraal, zie vooral ook al die jonge jongens van 18-22 die ineens op marathons gaan debuteren. Daarbij zal er ook veel druk zijn vanuit bureaus zoals Global, waarbij ze denk ik de 'struisvogel-tactiek' toepassen: we willen niet weten hoe, maar je zorgt dat je in vorm bent als je aankomt in Rotterdam / Berlijn / NYC.

Trainingsgroepen als die van Renato Canova en andere groepen die lekker het hele jaar in Iten rondhangen ofzo zijn wat mij betreft dan wel verdacht, dat is ideaal om je gang te kunnen gaan. Wat dat betreft moet het ook bijna wel dat een deel van het geld voor doping vanuit de sportmarketing/management bureaus komt, want Kenianen kunnen dat niet makkelijk betalen (zeker beginnende atleten niet). Persoonlijk vertrouw ik dat Nike Oregon Project ook voor geen ene meter, vanwege de progressie en het feit dat ze ineens uit het niets bijna 10 Amerikaanse toppers tevoorschijn toveren na jaren van niets. Dat is een beetje als het Britse baanwielrennen, too good to be true...

Maar ik denk dat het vooral zo zal zijn dat de sportmanagement bureaus coaches / trainingsgroepen financieel ondersteunen, impliciet verwachten dat die er alles aan doen om zich te prepareren (dus ook dopen) en vervolgens atleten in vorm verwachten die prijzen- en startgeld opbrengen in de grote marathons.
Jack does it in real time...
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 19 februari 2015 @ 11:10:31 #264
426493 crew  PippenScottie
pi_149821123
Dank voor je uitgebreide reactie.
Nike Oregon Project ken ik, daar gaan bij mij ook alle alarmbellen van rinkelen.
pi_149825130
quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2015 22:25 schreef Immerdebestebob het volgende:
Ook alleen maar steunbetuigingen en niemand die er een keer iets van zegt :')
Tijd dat jij dat eens doet.
U MAD?
pi_149825233
Weet je waar bij mij alle alarmbellen van gaan rinkelen.
Van dat wielerprojectje van Michael Boogers. Ik zie hem nog La Plagne winnen met z'n bloedkop. Blij dat ik was, man heb echt rondjes door de kamer gelopen van de spanning. Schreeuwen toen hij won. En vervolgens met een stalen gezicht zeggen dat hij niets genomen had, wat laterna dus gelogen bleek. Sindsdien steek ik voor niemand meer mijn hand in het vuur.
Boogers was gewoon echt een idool voor me. Poster hier, handtekeningetje op een shirt daar. Mijn hele jeugd bestond uit Michael voor en Michael achter. Ik spoot zelfs mijn fiets in de kleuren die Rabo dat seizoen had. Om vervolgens bedrogen uit te komen. Met z'n mooie blonde krullen en witte tanden. DE KLOOTZAK !!!!!!!!!!!!
U MAD?
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 19 februari 2015 @ 13:44:38 #267
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_149825294
quote:
0s.gif Op donderdag 19 februari 2015 11:10 schreef PippenScottie het volgende:
Dank voor je uitgebreide reactie.
Nike Oregon Project ken ik, daar gaan bij mij ook alle alarmbellen van rinkelen.
Dat is toch van Salazar?
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 19 februari 2015 @ 13:55:32 #268
426493 crew  PippenScottie
pi_149825639
quote:
0s.gif Op donderdag 19 februari 2015 13:44 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Dat is toch van Salazar?
Don Alberto, yes!
pi_149825647
quote:
0s.gif Op donderdag 19 februari 2015 13:44 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Dat is toch van Salazar?
Vooral van Nike, maar hij is de hoofdcoach ja.

Maar het feit dat Nike direct bij zulke projecten betrokken is vind ik ook wel ietwat kwalijk. Ze zullen het nooit uitspreken, maar hoe ik het zie verwachten ze hoe dan ook resultaten. Met bij wijze van Yvonne Hak's die 2:02 lopen op een 800 meter kunnen ze weinig, die willer 'poster kids' zoals Mo Farah, Mary Cain, Galen Rupp. Succesverhalen, #justdoit, the American Dream enzovoort.

En het blijft dan erg opmerkelijk dat Salazar ineens zoveel wereldtoppers tevoorschijn 'tovert', want met trainen kom je een heel eind, maar je wordt niet ineens wereldtop. Dan kan er meer budget zijn voor scholarships en scouten van talent, maar (midden)lange afstand is natuurlijk voornamelijk een kwestie van talent (lees voor 90% aangeboren kwaliteiten als VO2-max).

Maar het is ook wel weer lastig, want ik zou het geld ook niet weigeren om een trainingsgroep op te zetten. Alleen kunnen de prikkels vanuit grote kledingbedrijven en sponsoren wel pervers zijn, dat zag je ook bijv. bij een US Postal. En dat zie je denk ik met hardlopen met dit soort projecten vanuit Nike en de rol die sportmarketingbureaus en managers spelen bij het opzetten van trainingsgroepen in Afrika waar ik eerder naar refereerde.

Ik geniet nog steeds heel erg van atletiek, maar ik denk dat het veel te naïef is om te denken dat er in de atletiek weinig georganiseerde doping is. Alle Russen die betrapt werden waren ook niet eens wereldtop bijvoorbeeld, dat zeg genoeg. Het enige wat wel voor de atletiek spreekt is dat sommige overduidelijk dopingprestaties ook echt onbenaderbaar blijven, vooral de werpnummers.
Jack does it in real time...
  donderdag 19 februari 2015 @ 13:58:50 #270
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_149825749
quote:
0s.gif Op donderdag 19 februari 2015 13:42 schreef de_boswachter het volgende:
Weet je waar bij mij alle alarmbellen van gaan rinkelen.
Van dat wielerprojectje van Michael Boogers. Ik zie hem nog La Plagne winnen met z'n bloedkop. Blij dat ik was, man heb echt rondjes door de kamer gelopen van de spanning. Schreeuwen toen hij won. En vervolgens met een stalen gezicht zeggen dat hij niets genomen had, wat laterna dus gelogen bleek. Sindsdien steek ik voor niemand meer mijn hand in het vuur.
Boogers was gewoon echt een idool voor me. Poster hier, handtekeningetje op een shirt daar. Mijn hele jeugd bestond uit Michael voor en Michael achter. Ik spoot zelfs mijn fiets in de kleuren die Rabo dat seizoen had. Om vervolgens bedrogen uit te komen. Met z'n mooie blonde krullen en witte tanden. DE KLOOTZAK !!!!!!!!!!!!
Boogers heeft toch nooit voor La Plagne gevoetbald?
pi_149826622
quote:
0s.gif Op donderdag 19 februari 2015 13:55 schreef DeeBee het volgende:

[..]

Vooral van Nike, maar hij is de hoofdcoach ja.

Maar het feit dat Nike direct bij zulke projecten betrokken is vind ik ook wel ietwat kwalijk. Ze zullen het nooit uitspreken, maar hoe ik het zie verwachten ze hoe dan ook resultaten. Met bij wijze van Yvonne Hak's die 2:02 lopen op een 800 meter kunnen ze weinig, die willer 'poster kids' zoals Mo Farah, Mary Cain, Galen Rupp. Succesverhalen, #justdoit, the American Dream enzovoort.

En het blijft dan erg opmerkelijk dat Salazar ineens zoveel wereldtoppers tevoorschijn 'tovert', want met trainen kom je een heel eind, maar je wordt niet ineens wereldtop. Dan kan er meer budget zijn voor scholarships en scouten van talent, maar (midden)lange afstand is natuurlijk voornamelijk een kwestie van talent (lees voor 90% aangeboren kwaliteiten als VO2-max).

Maar het is ook wel weer lastig, want ik zou het geld ook niet weigeren om een trainingsgroep op te zetten. Alleen kunnen de prikkels vanuit grote kledingbedrijven en sponsoren wel pervers zijn, dat zag je ook bijv. bij een US Postal. En dat zie je denk ik met hardlopen met dit soort projecten vanuit Nike en de rol die sportmarketingbureaus en managers spelen bij het opzetten van trainingsgroepen in Afrika waar ik eerder naar refereerde.

Ik geniet nog steeds heel erg van atletiek, maar ik denk dat het veel te naïef is om te denken dat er in de atletiek weinig georganiseerde doping is. Alle Russen die betrapt werden waren ook niet eens wereldtop bijvoorbeeld, dat zeg genoeg. Het enige wat wel voor de atletiek spreekt is dat sommige overduidelijk dopingprestaties ook echt onbenaderbaar blijven, vooral de werpnummers.
Wat betreft dat laatste: dat geldt ook voor het wielrennen. Nibali verloor nog steeds vele minuten tijdens zijn dopingprestatie afgelopen Tour, t.o.v. Riis.

Natuurlijk, de tijden worden wel eens benaderd, maar dat zal ook gelden voor de werpafstanden uit die tijd die geen records werden.
pi_149833451


[ Bericht 100% gewijzigd door TargaFlorio op 19-02-2015 18:22:12 ]
pi_149834004
quote:
0s.gif Op donderdag 19 februari 2015 13:42 schreef de_boswachter het volgende:
Weet je waar bij mij alle alarmbellen van gaan rinkelen.
Van dat wielerprojectje van Michael Boogers. Ik zie hem nog La Plagne winnen met z'n bloedkop. Blij dat ik was, man heb echt rondjes door de kamer gelopen van de spanning. Schreeuwen toen hij won. En vervolgens met een stalen gezicht zeggen dat hij niets genomen had, wat laterna dus gelogen bleek. Sindsdien steek ik voor niemand meer mijn hand in het vuur.
Boogers was gewoon echt een idool voor me. Poster hier, handtekeningetje op een shirt daar. Mijn hele jeugd bestond uit Michael voor en Michael achter. Ik spoot zelfs mijn fiets in de kleuren die Rabo dat seizoen had. Om vervolgens bedrogen uit te komen. Met z'n mooie blonde krullen en witte tanden. DE KLOOTZAK !!!!!!!!!!!!
haha, Nederlanders zijn echt naïef :D
pi_149834134
quote:
0s.gif Op donderdag 19 februari 2015 10:58 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]

Wielerfans zijn ook jarenlang naïef geweest. De laatste 10 à 15 jaar is dat veranderd, in de atletiek is men nog niet zo ver.
Er zijn er anders nog genoeg die nog net zo naïef zijn. Dit topic is wat dat betreft niet echt representatief.
in a crowd you lose humanity
pi_149836032
quote:
0s.gif Op donderdag 19 februari 2015 18:42 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Er zijn er anders nog genoeg die nog net zo naïef zijn. Dit topic is wat dat betreft niet echt representatief.
Valt bij de echte wielerfans toch wel mee?
pi_149836360
quote:
0s.gif Op donderdag 19 februari 2015 19:32 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]

Valt bij de echte wielerfans toch wel mee?
Nee, niet echt.
in a crowd you lose humanity
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 19 februari 2015 @ 20:01:52 #277
426493 crew  PippenScottie
pi_149837131
quote:
0s.gif Op donderdag 19 februari 2015 18:42 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Er zijn er anders nog genoeg die nog net zo naïef zijn. Dit topic is wat dat betreft niet echt representatief.
Ik weet niet of naïef het goede woord is, maar ik denk dat het gros er niet (meer) over wil lezen/praten/horen/nadenken.

Bewust onwetend zou ik het eerder noemen.
pi_149837182
quote:
1s.gif Op donderdag 19 februari 2015 20:01 schreef PippenScottie het volgende:

[..]

Ik weet niet of naïef het goede woord is, maar ik denk dat het gros er niet (meer) over wil lezen/praten/horen/nadenken.

Bewust onwetend zou ik het eerder noemen.
Als ik wielertoerist.nl, wielertoerist.be of fiets.nl kijk, zijn er nog genoeg die nog steeds stellen dat zolang iemand niet gepakt is, er niet getwijfeld wordt.
in a crowd you lose humanity
pi_149895314
quote:
The truth will be ugly, Cookson says as CIRC report looms
(Reuters) - Cycling should be ready to face an uncomfortable truth when the sport's Independent Reform Commission (CIRC) publishes its report in the coming weeks, said the president of the governing body.

"We've committed to publishing the report they give us and we're not going to get into a (soccer governing body) FIFA type situation of arguing about the report," International Cycling Union (UCI) president Brian Cookson told reporters at the track cycling world championships.

A FIFA report into corruption has been subject of much debate surrounding its publication.

Cookson assured there would be no such debate on the CIRC report, which could be redacted, but only for legal reasons.

“Unless there are legal reasons why names can't be named, then contributions will be named," he said.

"I think we should all prepare ourselves for that ... When you open a can of worms you find a lot of worms."

With a budget of over $3 million, a three-member panel was set up in January 2014 to look into the ugly past of cycling, especially -- although not only -- the 1998-2013 period, which comprises the Festina affair and the Lance Armstrong doping scandal.

UCI changed its regulations in order to "propose reduced sanctions or an exemption from any sanctions to people who ... admit having breached the anti-doping regulation".

"I don't think there will be a lot of new revelations because I think we have a pretty good idea of how widespread the problem was," said Cookson.

Cycling, however, is no stranger to drama, having dealt with drugs scandals involving top names in the sport, including Tour de France winners Armstrong and Alberto Contador.

"But I don't think there's any other sport that has opened itself up to that level of scrutiny," said Cookson.

The CIRC will make recommendations which Cookson believes the UCI should be in a position to implement as they cannot be legally challenged.

"They will make recommendations that will be possible to implement," said Cookson, who will pay attention to those who may have refused to collaborate.

“We can probably draw some conclusions from lack of contribution.

“Equally we may well be in a position to take disciplinary action against people who are named by more than one source as having done something that is against the regulations."

Armstrong was one of those who contributed.

"Lance Armstrong always has an agenda and I don't want to say any more until we see what he's said to the commission," added Cookson.

(Reporting by Julien Pretot, editing by Pritha Sarkar)
  Redactie Frontpage / Sport zondag 22 februari 2015 @ 00:50:27 #280
426493 crew  PippenScottie
pi_149907339
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 februari 2015 19:21 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]

TheRaceRadio twitterde op zaterdag 21-02-2015 om 15:40:47 .@LesterLazarski Ha, true. While it will be interesting reading likely not groundbreaking for most of us. No big sanctions or reductions reageer retweet
TheRaceRadio twitterde op zaterdag 21-02-2015 om 23:48:26 Don't be surprised when your sanction is not reduced if your version of "open and honest" is answering a list of lawyer approved questions reageer retweet
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 24 februari 2015 @ 02:32:58 #281
426493 crew  PippenScottie
pi_149977712
Roman Kreuziger, dames en heren:

http://velonews.competito(...)ve-in-the-uci_361533

quote:
VN: In the past, you admitted to working with Michele Ferrari. Now, you are involved in a biological passport case. These things together do not create a good image for Roman Kreuziger.

RK: The shitty image, you make. You write the articles. You write them how you write them. I don’t see a problem, or why I shouldn’t be racing. I’m cleared. I’m a clean cyclist. So these articles with “black clouds” are useless because I’m a clean cyclist.
quote:
VN: Have you ever doped or used banned substances?

RK: Certainly not. One only has to look at the responses that I gave during the lie detector test, the chance is only 0.0001 that you could be saying a lie.
quote:
VN: Have you ever manipulated your blood?

RK: Ah, come on! What are we talking about? Are we kidding ourselves? It’s absurd. This whole story is crazy. The people who’ve written so many articles, so many negative comments, will pay for this.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 24 februari 2015 @ 18:10:08 #282
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_149997710
quote:
VN: Have you ever doped or used banned substances?

RK: Certainly
zo, nu klopt t
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_149999993
quote:
De Qatarees Hamza Driouch is voor twee jaar geschorst wegens dopinggebruik. Bij de twintigarige middenafstandloper zijn onregelmatigheden gevonden in zijn bloedpaspoort. Dat heeft de Internationale Atletiekfederatie (IAAF) aangekondigd.

Door zijn schorsing moet Driouch een kruis maken over zijn deelname aan de Olympische Spelen van 2016 in het Braziliaanse Rio de Janeiro, hij moet immers tot december 2016 aan de kant blijven.

Op de Olympische Jeugdspelen in 2010 won hij een zilveren medaille op de 1000m en bij de wereldjuniorenkampioenschappen in 2012 behaalde Driouch goud op de 1500m. In 2012 nam hij ook deel aan de Olympische Spelen in Londen, maar daar slaagde hij er niet in een plaats in de finale van de 1.500m te bemachtigen.
pi_150018296
quote:
Schorsing dreigt na infuus met babyvoeding

Laurens Sweeck (21), vicewereldkampioen veldrijden bij de beloften, hangt een schorsing van twee jaar boven het hoofd omdat hij vijf infusen Vaminolact heeft aangekocht. Dat product is ontwikkeld als medicijn voor baby’s: het zijn vloeibare aminozuren die bij pasgeboren of vroegtijdig geboren kinderen worden geïnjecteerd als bijkomende bron van voeding. Het product staat niet op de dopinglijst, toch eist de Vlaamse gemeenschap een schorsing van twee jaar voor Laurens Sweeck. ‘Een sportdokter schrijft babyvoeding voor die normaal wordt ingespoten bij zieke kinderen, als recuperatiemiddel. Het gebruik en bezit van infusen die worden geïnjecteerd is een dopingpraktijk’, zo luidt de argumentering.

Op 10 maart weet Sweeck, nog geen prof, of de disciplinaire commissie van de Vlaamse gemeenschap oren heeft naar zijn uitleg. Tom Meeusen en Bart Wellens, twee andere veldrijders die worden genoemd in de zaak, moeten, omdat ze prof zijn, voor de wielerbond verschijnen.
quote:
Hans Jacobs: 'Een mager dossier'

Is dit het dus, het Grote Ozondopingdossier in de zaak-Mertens, het rapport dat de dominosteentjes van een behoorlijk deel van de sportwereld zou doen vallen, dat de dopingmaskers zou doen afvallen? Ja. Correctie: althans een heel, heel klein deeltje, een van de om en bij de twintig sporters die in gespreide slagorde zullen mogen uitleggen wat hun band met dokter Mertens was en waarvoor ze bij hem gingen. De veldrijder Laurens Sweeck mocht gisteren zijn verhaal doen. Sinds gisteren is hij dus officieel beschuldigd van dopinggebruik, officieel wordt een schorsing van twee jaar geëist.

Waarover gaat het? In het geval van Sweeck: over een mager dossier. Van ozontherapie is geen sprake. Van een verboden product is geen sprake. Van een verboden ­dopingmethode is geen sprake. Tot nader order is het niet verboden om een babymedicijn dat niet op de dopinglijst staat te gebruiken. Ook al klinkt het raar dat hij een medicijn in een infuus oplepelt als recuperatiemiddel – maar niet raarder dan bijvoorbeeld profvoetballers die zich lieten inwrijven met vocht van paardenplacenta om sneller van hun blessure af te raken, wat overigens ook niet verboden is.

Om de romantische komedie van William Shakespeare aan te halen: Much ado about nothing, veel geblaat, weinig wol. Verticaal klasseren dus, die ozonhandel en aanverwanten? Neen, lang niet.

Want in het behoorlijk lijvige dopingdossier mogen sommige sporters zich over afzienbare tijd wel degelijk opmaken voor een periode van inactiviteit, omdat er ­dopingpraktijken zijn gebeurd die niet door de beugel kunnen. Ook al is er momenteel discussie over de manier waarop de bewijslast is verkregen in (een deel) van het gerechtelijk dossier dat tegen dokter Mertens loopt, het zal duidelijk worden dat wat gemakkelijkheidshalve het ozondossier wordt genoemd, geen sof is. Dat het onderzoek en de huiszoekingen geen maat voor niets zijn.

Voor alle duidelijkheid: dit is geen pleidooi om sporters sowieso vrij te pleiten van doping of ongebreideld dopinggebruik toe te laten. Dit is wel een pleidooi om met twee maten te meten: sporters die doping hebben gebruikt of hun toevlucht hebben genomen tot een verboden methode, en sporters die in hetzelfde dossier worden genoemd maar niets met ozontherapie te maken hebben. Het kaf van het koren scheiden, heet zoiets.
pi_150018849
Zo mager is het dossier nou ook weer niet als het idd om infusen gaat. Die zijn gewoon verboden. Ook behoorlijk stom als je dat doet.
Nou vind ik het wat overdreven om iemand 2 jaar te schorsen voor het in bezit hebben van babyvoeding die via een infuus wordt toegediend, maar het is simpelweg tegen het reglement.
in a crowd you lose humanity
  woensdag 25 februari 2015 @ 08:13:13 #286
14505 OProg
A Life in Music
pi_150019115
Ik ben eigenlijk benieuwd wat hij heeft aangegeven dat er mee gedaan is.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_150019198
quote:
0s.gif Op woensdag 25 februari 2015 07:41 schreef Wombcat het volgende:
Zo mager is het dossier nou ook weer niet als het idd om infusen gaat. Die zijn gewoon verboden. Ook behoorlijk stom als je dat doet.
Nou vind ik het wat overdreven om iemand 2 jaar te schorsen voor het in bezit hebben van babyvoeding die via een infuus wordt toegediend, maar het is simpelweg tegen het reglement.
Is dat wel zo? In het artikel staat de toevoeging "...die wordt geïnjecteerd." En daar is geen bewijs voor denk ik? Hij kan het theoretisch ook gewoon door zijn pap hebben gedaan.
pi_150019255
quote:
1s.gif Op woensdag 25 februari 2015 08:22 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Is dat wel zo? In het artikel staat de toevoeging "...die wordt geïnjecteerd." En daar is geen bewijs voor denk ik? Hij kan het theoretisch ook gewoon door zijn pap hebben gedaan.
Uit het artikel:
quote:
Het gebruik en bezit van infusen die worden geïnjecteerd is een dopingpraktijk
Als het bezit ook niet mag, dan moet je niet naïef zijn en het toch kopen.
in a crowd you lose humanity
  woensdag 25 februari 2015 @ 08:31:30 #289
14505 OProg
A Life in Music
pi_150019303
quote:
0s.gif Op woensdag 25 februari 2015 08:27 schreef Wombcat het volgende:
Als het bezit ook niet mag, dan moet je niet naïef zijn en het toch kopen.
Als je aangeeft op advies van de arts het gekocht te hebben en direct na constateren dat het infusen waren het in de container gemikt is denk dat dat het een nogal lastige zaak gaat worden aangezien het ook geen verboden middelen zijn.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_150019309
Uit het dopingreglement van de KNWU:
quote:
4.1.
Gebruik of poging tot het gebruik van een verboden stof of een verboden methode vormt een dopingovertreding. Het slagen of mislukken van (de poging tot) het gebruik van een verboden stof of verboden methode is niet relevant voor de beoordeling of sprake is van een overtreding.
4.2.
Onder gebruik wordt verstaan: het gebruiken, aanbrengen, innemen, injecteren, aanwenden of op wat voor wijze dan ook tot zich nemen van een verboden stof en/of een verboden methode.

(...)
8.1.
Bezit of poging bezit te verkrijgen, op enig moment of enige plaats, van een buiten wedstrijdverband verboden stof of verboden methode, vormt een dopingovertreding.
8.2.
Bezit binnen wedstrijdverband of poging binnen wedstrijdverband bezit te verkrijgen van enige binnen wedstrijdverband verboden stof of verboden methode, vormt een dopingovertreding.
Lijkt me idd dat het verboden is om iets in bezit te hebben wat geïnjecteerd wordt (tenzij met attest).

Nogmaals: voor babyvoeding vind ik het wat overdreven om 'm 2 jaar te schorsen, maar een paar maanden zou ik niet vreemd vinden.
in a crowd you lose humanity
pi_150019314
quote:
11s.gif Op woensdag 25 februari 2015 08:31 schreef OProg het volgende:

[..]

Als je aangeeft op advies van de arts het gekocht te hebben en direct na constateren dat het infusen waren het in de container gemikt is denk dat dat het een nogal lastige zaak gaat worden aangezien het ook geen verboden middelen zijn.
Dan wel, maar als het gewoon in zijn koelkast lag...

Overigens mag de arts wel geschorst worden wmb. Als die dit soort dingen adviseert, is 'ie malafide of duidelijk niet goed op de hoogte.
in a crowd you lose humanity
  woensdag 25 februari 2015 @ 08:33:37 #292
14505 OProg
A Life in Music
pi_150019321
Ik denk dat de crux dan ook een beetje gaat zijn dat het geen verboden stof bevat.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_150019340
quote:
11s.gif Op woensdag 25 februari 2015 08:33 schreef OProg het volgende:
Ik denk dat de crux dan ook een beetje gaat zijn dat het geen verboden stof bevat.
Wel een verboden methode.
in a crowd you lose humanity
  woensdag 25 februari 2015 @ 08:58:17 #294
14505 OProg
A Life in Music
pi_150019727
quote:
0s.gif Op woensdag 25 februari 2015 08:35 schreef Wombcat het volgende:
Wel een verboden methode.
Yep, dan kom je op 8.2 uit voor puur de infuuszak.

Maar ik gok dat die in deze inderdaad te zwaar is voor 2 jaar schorsing en dan is het nog afhankelijk wat de rol van die dokter nu eigenlijk is en wat Sweeck heeft aangegeven ermee gedaan te hebben. En dat is dan ook puur een beetje het verhaal in deze, wat ben je verder bij de 'huisarts' aan het doen waar een ploegarts te kort zou schieten?

Overigens dacht ik toen ik dit verhaal de eerste keer hoorde dat die Dokter Mertens een kwakzalver was die ook bezig is op het niveau van het stampen van zwavelstokjes om en drankje van te brouwen, maar als je verder zoekt kom je tot de conclusie dat zijn vader al werkzaam was als dokter van PDM onder andere en later nog wel eens opdook in zaken rond te hoog hematocriet en EPO. Dus zoonje Mertens heeft zijn wijsheid niet van een vreemde. :')
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_150019862
Babyvoeding is een beetje een verkeerd woord, dan denk ik aan Olvarit. Dit zijn aminozuren en stoffen voor kinderen die ziek zijn en in het ziekenhuis behandeld worden. Dat in je bezit hebben is vrij twijfelachtig... En net alsof hij ze alleen koopt om 'in bezit te hebben', dat injecteren is natuurlijk ook gebeurd maar inderdaad moeilijker te bewijzen. Of binnenkort heeft hij ineens een ziek neefje, of een kindertehuis waar hij deze voeding en EPO voor koopt! :+
Jack does it in real time...
  woensdag 25 februari 2015 @ 09:23:03 #296
14505 OProg
A Life in Music
pi_150020293
quote:
Laurens Sweeck geeft toe dat hij het middel in 2011 en 2012 gebruikt heeft, op voorschrift van dokter Mertens, zijn toenmalige huisarts.
Sweeck: "Ik voelde mij vermoeid, dokter Mertens raadde aan om één tot twee eetlepels te mengen met fruitsap en dat op te drinken. Dat heb ik vijf keer gedaan. Ik heb dat, echt waar, opgedronken."
:') :')
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_150020451
quote:
1s.gif Op woensdag 25 februari 2015 09:04 schreef DeeBee het volgende:
Babyvoeding is een beetje een verkeerd woord, dan denk ik aan Olvarit. Dit zijn aminozuren en stoffen voor kinderen die ziek zijn en in het ziekenhuis behandeld worden. Dat in je bezit hebben is vrij twijfelachtig... En net alsof hij ze alleen koopt om 'in bezit te hebben', dat injecteren is natuurlijk ook gebeurd maar inderdaad moeilijker te bewijzen. Of binnenkort heeft hij ineens een ziek neefje, of een kindertehuis waar hij deze voeding en EPO voor koopt! :+
Mijn fout,ik had het over babyvoeding, terwijl het in het artikel idd over een babymedicijn gaat.

Tsja, dat is natuurlijk gewoon bedenkelijk. En inmiddels is het klassieke excuus ook al weer langsgekomen (zie post Oprog hierboven).
in a crowd you lose humanity
pi_150022490
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 18:57 schreef wimderon het volgende:

[..]

Is dat een gekochte atleet of een daadwerkelijke Quatarees? In beide gevallen good riddance, ik vind dat 'kopen' van atleten zo mogelijk nog walgelijker dan doping gebruiken :')
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  woensdag 25 februari 2015 @ 11:13:26 #299
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_150023280
Ach zolang hij volhoudt dat hij het oraal heeft ingenomen heeft hij niks te vrezen toch? Bewijs maar eens dat het anders is gegaan.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_150024321
quote:
0s.gif Op woensdag 25 februari 2015 09:23 schreef OProg het volgende:

[..]

:') :')
Ik was close met m'n pap
  woensdag 25 februari 2015 @ 11:52:12 #301
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_150024476
Bla.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')