Overdreven hoeft niet, maar de examinator kan niet zien of jij kijkt. Ik kijk meestal door alleen m'n ogen te bewegen, maar een examinator ziet dat niet. Hij kan pas merken of je kijkt als je je hoofd beweegt. Daarom wordt er gezegd dat je ook je hoofd moet bewegen bij het kijken.quote:Op maandag 2 maart 2015 18:36 schreef Gilan het volgende:
Tijdens rijlessen en het examen moet je ook enorm overdreven kijken, ik ken eigenlijk niemand die dat na zijn lessen nog steeds zo doet.
Tuurlijk moet je kijken, maar bij je examen moet je je hoofd echt een enorm eind draaien zodat de examinator het kan zien terwijl je ook goed kan kijken zonder je hoofd zo ver te draaien :pquote:Op maandag 2 maart 2015 21:00 schreef vannelle het volgende:
[..]
Psies. Er is een groot verschil tussen kijken en ook daadwerkelijk iets zien.
En daarom is het ook zo leuk om wel continue te kijken. Dan kan je naar links/rechts/whatever zonder dat je direct alles moet kijken, omdat je eigenlijk al weet wat er rondom je gebeurt. Verrassen gebeurt niet/nauwelijks.quote:Op maandag 2 maart 2015 21:37 schreef Sander166 het volgende:
Kijktechniek is wel heel belangrijk, maar ook vermoeiend. Daarom doen veel mensen het niet. Totdat ze een keer iemand aanrijden, omdat ze te laat of helemaal niet hebben gekeken.
Ik dacht ook dat ik na het halen van mijn rijbewijs nooit meer een schouderblik zou maken, maar dat was echt niet zo. Kijken lijkt in het begin nog heel veel energie te kosten, helemaal omdat je het gecombineerd moet doen met 10.000 andere dingen die je ook nog niet gewend bent. Maar zodra het autorijden je wat eenvoudiger afgaat zul je ook weer meer gaan kijken. Geeft veel meer een gevoel van zekerheid als je weet dat er niks naast je zit.quote:Op maandag 2 maart 2015 21:37 schreef Sander166 het volgende:
[..]
Overdreven hoeft niet, maar de examinator kan niet zien of jij kijkt. Ik kijk meestal door alleen m'n ogen te bewegen, maar een examinator ziet dat niet. Hij kan pas merken of je kijkt als je je hoofd beweegt. Daarom wordt er gezegd dat je ook je hoofd moet bewegen bij het kijken.
Kijktechniek is wel heel belangrijk, maar ook vermoeiend. Daarom doen veel mensen het niet. Totdat ze een keer iemand aanrijden, omdat ze te laat of helemaal niet hebben gekeken.
Gefeliciteerd!quote:Op woensdag 4 maart 2015 15:34 schreef LasTeR het volgende:
30 uur gelest, vorige week in één keer geslaagd. Was echt een super makkelijk ritje van een half uur, aardige examinatrice en de bijzondere verrichtingen waren vooruit inparkeren en keren op de weg.
Nopequote:Op woensdag 4 maart 2015 22:44 schreef VisGeenOptie het volgende:
Geen zin om 1630 pagina's door te bladeren: is die dikke ondertussen al geslaagd voor zijn rijexamen?
quote:
Mag niet meer besproken worden in dit topic.quote:Op woensdag 4 maart 2015 22:48 schreef VisGeenOptie het volgende:
[..]
Hoeveel examens ondertussen? Theorie had hij wel gehaald toch? Heb het even een paar maanden gemist.
Moet je eerlijk bekennen dat ik geen idee heb. Deze reeks is een tijdje gesloten geweest omdat er teveel gebashed werd op hem, omdat hij niet zijn examen had gehaald (ergens in november meende ik)quote:Op woensdag 4 maart 2015 22:48 schreef VisGeenOptie het volgende:
[..]
Hoeveel examens ondertussen? Theorie had hij wel gehaald toch? Heb het even een paar maanden gemist.
Oh, wil je me even een DM'etje sturen dan? Relletje geweest? Ik heb weer wat gemist.quote:Op woensdag 4 maart 2015 22:49 schreef delano.888 het volgende:
Mag niet meer besproken worden in dit topic.
Ah, dan zal ik er over ophouden. DM mag altijd.quote:Op woensdag 4 maart 2015 22:49 schreef igi0n het volgende:
Moet je eerlijk bekennen dat ik geen idee heb. Deze reeks is een tijdje gesloten geweest omdat er teveel gebashed werd op hem, omdat hij niet zijn examen had gehaald (ergens in november meende ik)
geoden plan.quote:Op woensdag 4 maart 2015 22:50 schreef VisGeenOptie het volgende:
[..]
Ah, dan zal ik er over ophouden.
Kun jij eigenlijk een beetje autorijden? In 1 keer geslaagd enzo? Theorie in 1 keer en praktijk in 1 keer plus minstens 500k kilometers op de teller lijkt me wel een vereiste voor een mod.quote:
dit jaquote:Op woensdag 4 maart 2015 22:54 schreef VisGeenOptie het volgende:
[..]
Kun jij eigenlijk een beetje autorijden? In 1 keer geslaagd enzo? Theorie in 1 keer en praktijk in 1 keer plus minstens 500k kilometers op de teller lijkt me wel een vereiste voor een mod.
Hmm, eens kijken; ergens halverwege de nineties theorie, eerste keer één fout teveel, daarna 3 fout, B in één keer geslaagd, A in één keer geslaagd, C in één keer geslaagd, chauffeursdiploma gehaald met 93% score gemiddeld over alle delen, E achter C ook maar gedaan, ook in één keer.. ruim 200k zwaartransport gereden, ik schat, een kleine 250k met zware kranen, minstens 300k op de motor, en in totaal minstens 6-800k in klein spul, variërend van c Kadeath tot C-klasse AMG, en wat Yanken, nu een Niksan 300ZX en een C-klasse olieboot waarmee ik vorig jaar alleen al 60k km heb gedaan, en dat was vanaf Maart, dus daar komt nog een 12 - 15k bij voor de eerste 3 maanden, en dan schat ik het redelijk laag in.quote:Op woensdag 4 maart 2015 22:54 schreef VisGeenOptie het volgende:
[..]
Kun jij eigenlijk een beetje autorijden? In 1 keer geslaagd enzo? Theorie in 1 keer en praktijk in 1 keer plus minstens 500k kilometers op de teller lijkt me wel een vereiste voor een mod.
Beetje jammer ditquote:
.quote:Op woensdag 4 maart 2015 23:21 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Hmm, eens kijken; ergens halverwege de nineties theorie, eerste keer één fout teveel, daarna 3 fout, B in één keer geslaagd, A in één keer geslaagd, C in één keer geslaagd, chauffeursdiploma gehaald met 93% score gemiddeld over alle delen, E achter C ook maar gedaan, ook in één keer.. ruim 200k zwaartransport gereden, ik schat, een kleine 250k met zware kranen, minstens 300k op de motor, en in totaal miinstens 6-800k in klein spul, variërend van c Kadeath tot C-klasse AMG, en wat Yanken, nu een Niksan 300ZX en een C-klasse olieboot waarmee ik vorig jaar alleen 60k km heb gedaan..
Qaulified enough?
Nou, vooruitquote:Op woensdag 4 maart 2015 23:21 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Hmm, eens kijken; ergens halverwege de nineties theorie, eerste keer één fout teveel, daarna 3 fout, B in één keer geslaagd, A in één keer geslaagd, C in één keer geslaagd, chauffeursdiploma gehaald met 93% score gemiddeld over alle delen, E achter C ook maar gedaan, ook in één keer.. ruim 200k zwaartransport gereden, ik schat, een kleine 250k met zware kranen, minstens 300k op de motor, en in totaal minstens 6-800k in klein spul, variërend van c Kadeath tot C-klasse AMG, en wat Yanken, nu een Niksan 300ZX en een C-klasse olieboot waarmee ik vorig jaar alleen al 60k km heb gedaan, en dat was vanaf Maart, dus daar komt nog een 12 - 15k bij voor de eerste 3 maanden, en dan schat ik het redelijk laag in.
Qaulified enough?
Er valt niets meer te zeggen behalve gedane zaken op te noemen. Niemand weet of hij inmiddels zijn rijbewijs heeft of niet.quote:Op donderdag 5 maart 2015 13:19 schreef SgtPorkbeans het volgende:
Waarom mag bradjen niet meer besproken worden
Ik vond/vind hem wel een aanwinst voor FOK!
Dat is waarquote:Op donderdag 5 maart 2015 14:59 schreef Messina het volgende:
[..]
Er valt niets meer te zeggen behalve gedane zaken op te noemen. Niemand weet of hij inmiddels zijn rijbewijs heeft of niet.
Ik hoop het van harte. Zijn theorie zal ook wel binnenkort (?) verlopen.quote:Op donderdag 5 maart 2015 15:01 schreef SgtPorkbeans het volgende:
[..]
Dat is waar
Ben stiekem wel een beetje benieuwd of hij nu al wel geslaagd is ja/nee
Hoe lang is een theoretisch examen eigenlijk geldig? Een familielid van mij heeft nou ook al een beste lange tijd wel haar theorie, maar nog niet haar praktijkquote:Op donderdag 5 maart 2015 15:03 schreef Messina het volgende:
[..]
Ik hoop het van harte. Zijn theorie zal ook wel binnenkort (?) verlopen.
Ik denk dat Anne het echt niet erg vindt als we op deze manier een kort gesprek voeren over hem, maar als de B-bashers en trololololololl'ers weer tevoorschijn komen.... /zucht
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |