abonnement Unibet Coolblue
pi_149811517
Er zijn geen strikvragen. Die zijn bedacht door gezakte mensen die niet willen toegeven dat ze het niet (goed) onder de knie hebben.

Net zoals ik niet geloof dat je op maandagochtend meer slaagkans hebt dan op maandag aan het eind van de middag.
Je raekt an de dinge geweun.
pi_149811701
quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2015 22:42 schreef Messina het volgende:
Er zijn geen strikvragen. Die zijn bedacht door gezakte mensen die niet willen toegeven dat ze het niet (goed) onder de knie hebben.

Net zoals ik niet geloof dat je op maandagochtend meer slaagkans hebt dan op maandag aan het eind van de middag.
Bij theorie zit er geen verschil in nee. Bij praktijk 100% zeker wel.

Als je als examinator te veel geslaagden hebt, gaat het cbr vragen stellen. Gezakten leveren uiteraard meer geld op.
Dus, als de hele week al allemaal perfecte examens zijn geweest, en jij goed rijd op vrijdagmiddag, maar de examinator zijn gezakten target nog niet binnen heeft, dan kan je wel eens pech hebben.

Ik ging overigens ook mijn eerste les de snelweg op. Sterker nog, de eerste 10 minuten. Het was: stap maar in, we gaan naar een grote parkeerplaats om te oefenen. Om daar te komen moesten we over de snelweg. Ik hoefde alleen gas te geven en te sturen btw.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_149811731
quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2015 22:46 schreef delano.888 het volgende:

[..]

Bij theorie zit er geen verschil in nee. Bij praktijk 100% zeker wel.

Als je als examinator te veel geslaagden hebt, gaat het cbr vragen stellen. Gezakten leveren uiteraard meer geld op.
Dus, als de hele week al allemaal perfecte examens zijn geweest, en jij goed rijd op vrijdagmiddag, maar de examinator zijn gezakten target nog niet binnen heeft, dan kan je wel eens pech hebben.

Heb je enig bewijs dat er ook maar iets bestaat als "gezaktentarget"?
Je raekt an de dinge geweun.
pi_149811888
quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2015 22:46 schreef Messina het volgende:

[..]

Heb je enig bewijs dat er ook maar iets bestaat als "gezaktentarget"?
Nou, ten eerste is het volstrekt logisch. Stel je even voor dat je 100 examens doet en 99 slagen. Dan zegt het cbr: ho eens, dat kan nooit kloppen. Er moeten er meer zakken. Dus dan mag je gaan uitleggen waarom je zoveel geslaagden hebt. Dat wil een examinator niet, dus als hij op vrijdag bovengemiddeld veel geslaagden heeft, heb je meer kans om te zakken.

Ten 2e: soms hoor je belachelijke redenen om gezakt te zijn, wat echt nergens op slaat. Dat is hiermee simpel te verklaren.

Ten 3e: mijn instructeur heeft me dit verteld als, dat zou kunnen, dus we doen het examen op maandag (want kan geen kwaad). 2 jaar later sprak ik een ex-examinator, en die bevestigde het me.
Ik slaagde overigens gelijk, met een zeer zeker niet perfecte rit, op maandag.

Oftewel: ik zou gewoon lekker aan het begin van de week examen doen als je de keuze hebt, al zou ik het fout hebben, kwaad kan het niet.

[ Bericht 8% gewijzigd door DX11 op 18-02-2015 22:55:37 ]
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_149812376
quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2015 22:50 schreef delano.888 het volgende:

[..]

Nou, ten eerste is het volstrekt logisch. Stel je even voor dat je 100 examens doet en 99 slagen. Dan zegt het cbr: ho eens, dat kan nooit kloppen. Er moeten er meer zakken. Dus dan mag je gaan uitleggen waarom je zoveel geslaagden hebt. Dat wil een examinator niet, dus als hij op vrijdag bovengemiddeld veel geslaagden heeft, heb je meer kans om te zakken.

Ten 2e: soms hoor je belachelijke redenen om gezakt te zijn, wat echt nergens op slaat. Dat is hiermee simpel te verklaren.

Ten 3e: mijn instructeur heeft me dit verteld als, dat zou kunnen, dus we doen het examen op maandag (want kan geen kwaad). 2 jaar later sprak ik een ex-examinator, en die bevestigde het me.
Ik slaagde overigens gelijk, met een zeer zeker niet perfecte rit, op maandag.

Oftewel: ik zou gewoon lekker aan het begin van de week examen doen als je de keuze hebt, al zou ik het fout hebben, kwaad kan het niet.
Tijd voor het CBR om camera's te installeren in elke auto. Of eigenlijk; De rijscholen (je rijdt immers af in de auto waarin je les hebt gehad).
Dan zouden dit soort discussies eindelijk eens verbannen kunnen worden. Of het CBR aangepakt, mocht ik het mis hebben en er echt dramatische praktijken gaande zijn.
(Want hey, als nummer 100 ook een perfecte rit wegzet, gaat die echt niet zakken.)
Je raekt an de dinge geweun.
pi_149812425
quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2015 23:01 schreef Messina het volgende:

[..]

Tijd voor het CBR om camera's te installeren in elke auto. Of eigenlijk; De rijscholen (je rijdt immers af in de auto waarin je les hebt gehad).
Dan zouden dit soort discussies eindelijk eens verbannen kunnen worden. Of het CBR aangepakt, mocht ik het mis hebben en er echt dramatische praktijken gaande zijn.
(Want hey, als nummer 100 ook een perfecte rit wegzet, gaat die echt niet zakken.)
Grappig dat je dat zegt, wij hadden een dashcam in de lesauto. Maar die moest afgekoppeld worden voor het examen, want dan mocht die niet aanwezig zijn..
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_149812452
quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2015 23:02 schreef delano.888 het volgende:

[..]

Grappig dat je dat zegt, wij hadden een dashcam in de lesauto. Maar die moest afgekoppeld worden voor het examen, want dan mocht die niet aanwezig zijn..
En? Gezakt? :P
Je raekt an de dinge geweun.
pi_149812566
quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2015 23:02 schreef Messina het volgende:

[..]

En? Gezakt? :P
Nee, moet bij ieder examen afgekoppeld zijn, dat was mijn punt, en:
quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2015 22:50 schreef delano.888 het volgende:
Ik slaagde overigens gelijk, met een zeer zeker niet perfecte rit, op maandag.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_149812678
quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2015 23:05 schreef delano.888 het volgende:

[..]

Nee, moet bij ieder examen afgekoppeld zijn, dat was mijn punt, en:

[..]

Gaven ze daar nog een reden voor?
Nu ben ik benieuwd :D

Ik ben overigens geslaagd op een maandag aan het eind van de dag. Met een vrouwelijke examinatrice :P
Je raekt an de dinge geweun.
pi_149812730
quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2015 23:08 schreef Messina het volgende:

[..]

Gaven ze daar nog een reden voor?
Nu ben ik benieuwd :D

Ik ben overigens geslaagd op een maandag aan het eind van de dag. Met een vrouwelijke examinatrice :P
Nee, geen reden, instructeur zei dat bij elk examen geen camera's aangesloten mogen zijn.
Eveneens als het gaspedaal overigens, die moest ook afgekoppeld worden.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_149812881
quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2015 23:09 schreef delano.888 het volgende:

[..]

Nee, geen reden, instructeur zei dat bij elk examen geen camera's aangesloten mogen zijn.
Eveneens als het gaspedaal overigens, die moest ook afgekoppeld worden.
Hopelijk worden camera's in auto's gewoon standaard. Ik heb laatst met zo'n ding gereden en het neemt toch een stukje zicht weg, moet toch makkelijk in te bouwen zijn.
Dan kun je na het examen samen de beelden terug kijken en kan je gewezen worden op de fouten die #persoon niet eens opmerkte ze te maken.

*edit*
En crashfilmpjes *O*
Je raekt an de dinge geweun.
pi_149812962
quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2015 23:13 schreef Messina het volgende:

[..]

Hopelijk worden camera's in auto's gewoon standaard. Ik heb laatst met zo'n ding gereden en het neemt toch een stukje zicht weg, moet toch makkelijk in te bouwen zijn.
Dan kun je na het examen samen de beelden terug kijken en kan je gewezen worden op de fouten die #persoon niet eens opmerkte ze te maken.

*edit*
En crashfilmpjes *O*
Ik heb tegenwoordig wel een dashcam in mijn eigen auto, levert best leuke beelden op. Ik heb nog 4 yt filmpjes klaar staan die gooi ik dit weekend even in het dashcam topic.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
  Moderator donderdag 19 februari 2015 @ 08:38:57 #139
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_149818185
Ik vind het wel grappig om te merken hoe duidelijk het verschil is in rijstijl tussen mij en mijn vriendin.
Nu is het sowieso zo dat zij een "voorzichtig" karakter heeft, op de fiets rijdt zij bijvoorbeeld ook nooit door rood, terwijl ik eerst gewoon kijk of er verkeer aan komt, zo niet...rij ik sowieso door (op de fiets dan he ;) )

Maar elke keer tot nu toe nog steeds (en ze heeft nu toch echt al een half jaar dr rijbewijs) als ik naast haar zit, heb ik het gevoel alsof ze een examen aan het rijden is :P

Echt, zó correct, overal precies de maximale snelheid rijden, zelden te hard.
Overal ruim op tijd richting aangeven, altijd alle checks overduidelijk doen, dus binnen, buiten spiegelen en schouder check. Heel goed de straatjes van rechts blijven checken en stapvoets rijden in woonwijken etc.....

Mén, als ik dat vergelijk met hoe ik rijd? Poeh.... Ik ga vaak te hard, spiegel een stuk minder, rijd vaak meer door in woonwijken, neem meer risico's. Etc etc.

En toch vindt zij dat ik beter rij dan haar :?
I don't get it...
pi_149824693
quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2015 20:39 schreef MissStevie het volgende:
een vraagje voor de mensen die hun theorie al binnen hebben, lijkt je theorie examen veel op de examens die je oefent op de cd rom?

ik durf er niet zo goed op te vertrouwen dat ik goed voorbereid ben en ben een beetje bang voor veel strikvragen enzo. Ik maak de examens op de cd rom wel steeds goed en slaag met mooie resultaten.. maar toch.. twijfels, onzekerheid en wat als.... -O- :P
Welk theorieboek heb je? Ik had VekaBest en vond de oefenexamens veeeeel lastiger dan het echte examen. Vooral gevaarherkenning vond ik zwaar onlogisch. Bij de oefenexamens had ik altijd meer dan 10 fout bij dat onderdeel :')

Op het echte examen is gevaarherkenning ook best vaag, maar minder erg dan bij de oefenexamens. Het theoriegedeelte vond ik heel makkelijk.
pi_149825042
quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2015 22:46 schreef Messina het volgende:

[..]

Heb je enig bewijs dat er ook maar iets bestaat als "gezaktentarget"?
Het bestaat wel, alleen gaan ze het nooit toegeven. Ook hebben ze bepaalde 'examenroutes' (of beter gezegd: bepaalde plekken waar ze vaak rijden), maar ook dat geven ze niet toe. Volgens hun is de route compleet random :')

Het CBR weet denk ik uit ervaring dat een X aantal leerlingen de eerste keer slaagt, dus als een examinator op de lange termijn daar boven of onder zit, dan kan hij op het matje geroepen worden. Die examinatoren hebben ook geen zin in gezeik, dus ik denk dat ze sommige leerlingen matsen en sommige gewoon naaien, puur om hun percentage acceptabel te houden.
pi_149825430
Check dit maar: http://www.rtvpurmerend.n(...)lhouder-ingetrokken/

Het CBR deed vorig jaar aangifte nadat was gebleken dat verdacht veel leerlingen slaagden voor hun examen als ze bij de verdachte examinator in de auto zaten.

Als ze niks zouden controleren, dan zou deze examinator ook nooit gepakt worden.
pi_149825604
Een fraudegeval is toch geen bewijs dat er een zogenaamd quotum is? Kwaliteitscontrole zelf is niet meer dan normaal.
Get stoned
pi_149825864
Ik denk niet dat ze een quotum hebben, maar dat ze wel het slagingspercentage per examinator controleren en dit vergelijken met een referentiepercentage. Inderdaad kwaliteitscontrole, maar een examinator wil hier niet teveel van afwijken, dus die zullen sommige leerlingen expres laten slagen of zakken.
pi_149825884
quote:
0s.gif Op donderdag 19 februari 2015 13:36 schreef Sander166 het volgende:

[..]

Het bestaat wel, alleen gaan ze het nooit toegeven. Ook hebben ze bepaalde 'examenroutes' (of beter gezegd: bepaalde plekken waar ze vaak rijden), maar ook dat geven ze niet toe. Volgens hun is de route compleet random :')

Het CBR weet denk ik uit ervaring dat een X aantal leerlingen de eerste keer slaagt, dus als een examinator op de lange termijn daar boven of onder zit, dan kan hij op het matje geroepen worden. Die examinatoren hebben ook geen zin in gezeik, dus ik denk dat ze sommige leerlingen matsen en sommige gewoon naaien, puur om hun percentage acceptabel te houden.
Heb JIJ er bewijs voor misschien?

Kijk even naar de link die ik eerder plaatste. Percentages gaan niet per week, maar per duizenden examens. En ja, als je dan rare percentages gezakt vs. geslaagd hebt, dan gaat er een inspecteur met de volgende rit(ten) mee om te kijken wat er aan de hand is.

Echter geloof ik niet in een "gezaktenquota". Iedereen die het daar over heeft, zegt "Ik hoorde via/via..." "Ik ben gezakt terwijl ik perfect reed". Etctera.
Je raekt an de dinge geweun.
pi_149826019
quote:
0s.gif Op donderdag 19 februari 2015 13:24 schreef Sander166 het volgende:

[..]

Welk theorieboek heb je? Ik had VekaBest en vond de oefenexamens veeeeel lastiger dan het echte examen. Vooral gevaarherkenning vond ik zwaar onlogisch. Bij de oefenexamens had ik altijd meer dan 10 fout bij dat onderdeel :')

Op het echte examen is gevaarherkenning ook best vaag, maar minder erg dan bij de oefenexamens. Het theoriegedeelte vond ik heel makkelijk.
verjoo.. het theorie examen inmiddels achter de rug en de vragen zijn niet moeilijker dan in het theorieboek. wel vaak vragen over een onderdeel wat tijdens de oefenexamens niet aan bod komt.

Helaas wel gezakt -O- en ik baal als een stekker.. Had echt heel goed geleerd, vanmorgen nog 5 oefenexamens genaakt en daar ruim voor geslaagd.. nu mijn bij mijn gevaarherkenning maar 5 foutjes, maar in het 2e onderdeel 1 foutje teveel.. kutzooi

[ Bericht 0% gewijzigd door MissStevie op 19-02-2015 15:35:59 ]
No hour of life is wasted, that is spent in the saddle..
  vrijdag 20 februari 2015 @ 09:44:19 #147
280152 OudeBok
Herr General Bok
pi_149850170
Ik ben nog steeds niet geslaagd ^O^ .
Heb een conflict gehad over geld met mijn vorige rijschool, en heb recent de draad weer opgepikt bij een rijschool, die wél eerlijk is.
Himmelhoch jauchzend, zum Tode betrübt.
Glücklich allein, ist Herr Bok, die schiet. Boem.
pi_149856677
das ook mooi klote oudebok! fijn dat je nu wel een goede rijschool hebt.

Ik ben vandaag in de herkansing gegaan voor mijn theorie en nu gewoon ruim geslaagd *O* yesss
No hour of life is wasted, that is spent in the saddle..
pi_149857126
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 februari 2015 14:10 schreef MissStevie het volgende:
das ook mooi klote oudebok! fijn dat je nu wel een goede rijschool hebt.

Ik ben vandaag in de herkansing gegaan voor mijn theorie en nu gewoon ruim geslaagd *O* yesss
Dat is snel! ;) Gefeliciteerd :)
Je raekt an de dinge geweun.
pi_149858454
ja ik had gewoon goed geleerd en had geen zin om nog een week diep met mijn neus in de boeken te gaan.. ik wist dat ik het gewoon kende :P nouja.. dit is het bewijs.. ruim geslaagd :P
No hour of life is wasted, that is spent in the saddle..
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')