Hier kun je alles kwijt over sollicitaties, werksituaties, belastingen, (handelen op) de beurs, hypotheken, beleggingen en salarissen, arbeidscontracten of geschillen met je (huis)baas. Alles over werk, geldzaken en recht dus.
-Noem geen (klant)namen, adressen, telefoonnummers, etc.! Klantnamen zijn in dit geval de namen van de leasemaatschappijen en bedrijven waar wij de auto's brengen. -Bij het plaatsen van foto's van auto's, wis dan het kenteken en enig ander dat gelinkt kan worden aan de klant uit met behulp van Paint o.i.d. -Kijk uit met wat je zegt over klanten! -Bedenk bij het posten van wat dan ook, dat Easyway zelf waarschijnlijk wel op de hoogte is van dit forum en dat je door vermelding van auto en overige ritinfo wellicht wel makkelijk te traceren bent.
Redenen en gedachten achter deze regels zijn te vinden in de post van zondag 20 februari 2011 22:04 uur.. ____________________________________________________________________________________________
Wat is het? Studentchauffeurs zijn -hoe kan het anders- studenten die -hoe kan het nogmaals anders- chauffeursdiensten uitvoeren. We maken onderscheid tussen twee functies: de hiker en de privéchauffeur. Gezien de meeste studentchauffeurs op dit forum voor EasyWay b.v. werken, is het topic ook wat toegespitst op dit chauffeursbedrijf.
Hiker Als hiker transporteer je in opdracht van opdrachtgevers, lege auto's van en naar hun klanten. Opdrachtgevers zijn voornamelijk leasemaatschappijen, auto-importeurs en autoverhuurbedrijven. Een leuke en afwisselende job met een grote mate van zelfstandigheid en vrijheid. Je bent werkzaam vanuit je eigen woonplaats en je werkterrein is heel Nederland. Het werk is uitsluitend op werkdagen, niet in het weekend. Bron: www.easyway.nl
Privéchauffeur Als privé-chauffeur rijd je relaties in hun eigen, meestal zeer luxe auto, naar de diverse bestemmingen in het hele land of zelfs daarbuiten. Dit geeft hen de mogelijkheid om door te werken terwijl jij de zorg draagt voor een veilige reis van A naar B. De ritopdrachten zijn zeer divers en afhankelijk van het programma van de meneer of mevrouw achterin. Voorbeelden zijn: diverse bestemmingen door het hele land, woon- werkverkeer projecten, thuisbrengdiensten etc. Het is een zeer dienstverlenende functie waarbij er een groot beroep gedaan wordt op je verantwoordelijkheidsgevoel en flexibiliteit.
In deze functie sta je vaak in contact met directeuren en managers van bedrijven. Een uitstekende beheersing van de Nederlandse taal, goede rijvaardigheid, een goede representatie en correcte omgangsvormen zijn aspecten die wij als vanzelfsprekend achten. Bron: www.easyway.nl
Waarom studenten? Studenten zijn jong, en dus goedkoop. Daarnaast heeft de student een OV kaart waarmee hij (doordeweeks) gratis kan reizen. Dit scheelt een hoop OV kosten, waardoor de chauffeursdienst goedkoper kan worden uitgevoerd. Studenten zijn ook erg flexibel, waardoor ze makkelijk en vaak in te zetten zijn.
Sollicitatieprocedure In de voorgaande topics werd vaak de vraag gesteld hoe het solliciteren in zijn werk gaat. Dit gaat bij EasyWay als volgt. Op de website vul je een sollicitatieformulier in. Je krijgt dan een bericht dat je op de wachtlijst staat en dat er contact met je zal worden opgenomen. Het is niet precies te zeggen hoe lang dat duurt. Bij de één duurt het een week, bij de ander twee maanden. Het hangt veelal af van de periode waarin je solliciteert en de regio waar je woont. aan het begin van het studiejaar heb je de meeste kans. Als je teruggebeld bent om een afspraak te maken voor een sollicitatiegesprek, moet je éénmalig naar het hoofdkantoor in Breda komen. Nette kleding daarbij is wel een pre (een compleet pak is niet nodig, maar zorg in ieder geval voor een pantalon en net shirt). Na een kort gesprek moet je een rijtest ondergaan en krijg je een uitgebreide instructie. Meer info, hier. Na je sollicitatie, die in totaal zo'n 2 uur duurt, krijg je na een paar dagen een inlogcode voor de chauffeurssite. Daar kun je per dag opgeven of je wilt en kunt werken. Daarnaast kun je nog een opmerking plaatsen als je bijvoorbeeld vanuit een andere stad wilt werken. Meestal is het zo dat als je teruggebeld wordt, je eigenlijk al aangenomen bent. Of je moet je eerste indruk en rijtest wel heel erg verpesten. Het sollicitatieformulier vind je hier.
Kledingvoorschriften Easyway heeft een vrij streng kledingbeleid. Dit betekent dat je je zou moeten kleden in overhemd en pantalon, met daaronder nette schoenen. Hikers houden zich hier echter niet altijd aan, want ze vinden een pantalon vaak overdreven. Wij adviseren je gewoon aan de regels van Easyway te houden!
FAQ: Veel gestelde vragen Omdat het merendeel van de posters in dit topic werkt voor Easyway BV uit Breda, zijn de antwoorden gerelateerd aan dit bedrijf. Echter, de antwoorden kunnen wellicht ook worden toegepast op andere bedrijven.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Tips-on-the-road Mensen die uit het oosten des lands komen en de A1 pakken om daarna de A28 opgaan hebben vaak last van file bij die oprit bij Amersfoort. Als je bij die afslag nou doorrijdt naar Amersfoort Noord, daar erafgaat en weer teruggaat over de A1, dan pak je dat knooppunt van de andere kant. Nergens een file te bekennen, je kunt heerlijk doorkarren. Kreeg die tip laatst van m'n oom, dat ik daar zelf nog nooit op was gekomen. (thanks to Jorian29)
OV tips 'n tricks
quote:
Met welke treinen mag ik reizen met mijn Studenten OV-Chipkaart?
Met de Studenten OV-Chipkaart mogen studenten binnen Nederland reizen met alle treinen van NS Hispeed, behalve met Thalys en CityNightLine. Reist u met Intercity direct, dan heeft u naast de Studenten OV-Chipkaart ook een papieren toeslagkaartje nodig. (Bron: http://ow.ly/w6CqC)
Dit betekent dus dat je als student met je studenten OV gratis mag reizen met de ICE, let op: alleen BINNEN Nederland.
Must have apps De apps die vrijwel onmisbaar zijn als studentenchauffeur. Zoals zo vaak gezegd wordt, zorg ervoor dat je concentratie op de weg blijft en niet naar je telefoon gaat.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Filmpjes
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.EasyWay b.v. Website: www.easyway.nl Login: www.easyway.nl/login Aantal chauffeurs: 1500 (per 19 september 2011) Salaris: (>23) ¤9,95 en meer Hikers: ja Privéchauffeur: ja Minimaal aantal jaren rijbewijs hiking en privéchauffeur: 6 respectievelijk 24 maanden. Minimale leeftijd: 18 OV verplicht: Ja; week-OV Flexibiliteit o.b.v. online beschikbaarheid Overige eisen: Nette kleding (d.w.z. pantalon en overhemd) voor hikers en een compleet kostuum voor privéchauffeurs
Autoreset BV Website: www.autoreset.nl Login: http://www.autoreset.nl/aj-login.php Aantal chauffeurs: rond de 2000, waarvan ongeveer een kwart studenten Salaris: 19-21 jaar ¤6,08, 22 jaar ¤7,12, 23+ jaar ¤8,22 Hikers: ja Privéchauffeur: ja Minimaal aantal jaren rijbewijs hiking en privéchauffeur: 1 jaar Minimale leeftijd: 19 OV verplicht: Ja; week-OV Flexibiliteit o.b.v. online beschikbaarheid Uitbetaling: wekelijks op vrijdag Kleding: Representatief, d.w.z. donkere (spijker)broek en hemd. In de zomer zijn nette polo's ook toegestaan. Verboden zijn petjes, korte broeken en open schoenen
Overige chauffeursdiensten:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Chauffeurs die we regelmatig terugzien in dit topic: Als vaste bezoekers meer dan 90 dagen niet meer actief zijn in dit topic worden ze uit de OP verwijderd.
Hikers Amoeba, hiker regio Eindhoven (Autoreset) Babananana, hiker regio Breda (Autoreset) CruisinDen, hiker regio Amsterdam Dalenbart, hiker regio Amersfoort driekeerdrie, hiker regio Den Haag (Autoreset) Drilboor, hiker regio Breda Fleauris, hiker regio Rotterdam Gehaktstaaf123, hiker regio Groningen GrumpyCat, hiker regio Leiden (Easyway) Hojdhopper, hiker regio Utrecht ikveranderhemniet, hiker regio Utrecht en Leiden (Autoreset) Jorian29, hiker regio Arnhem/Ede Jurgenov, hiker regio Amersfoort/Utrecht KabouterKwebbel, hiker regio Apeldoorn Kevindinhinho, hiker regio Zwolle Kiprollade, hiker regio Rotterdam Krotenkoker, hiker regio Rotterdam Loxodonta, hiker regio Ede/Arnhem ManScat, hiker regio Groningen (Autoreset) Meneer_valk, hiker regio Maastricht MG_13, hiker regio Amsterdam Neerlands_Trots, hiker regio Utrecht (Autoreset) Obama, hiker regio Amsterdam OMGitsSander, hiker regio Ede/Arnhem (Autoreset) Ordinateur, hiker regio Eindhoven (Autoreset) Panthera, hiker regio Ede/Arnhem qua111, hiker regio Leiden RobinhoAjax, hiker regio Den Haag (Autoreset) Rubenr3, hiker regio Groningen Sarasi, hiker regio Groningen (Autoreset) Schaafkaas, hiker regio Groningen Solidberg, hiker regio Groningen S-RS, hiker regio Groningen stripe, hiker regio Groningen (Autoreset) trolley, hiker regio Leeuwarden underground1009, hiker regio Groningen (Autoreset) Viezze, hiker regio Eindhoven VogeltjeTwiet, hiker regio Den Bosch Wave103, hiker regio Utrecht wtr12, hiker regio Apeldoorn (Autoreset) yosander, hiker regio Groningen (Autoreset) zazzel, hiker regio Breda Zuunigerd, hiker regio Zwolle
dery1990, ex-hiker regio Groningen Enpe, ex-hiker regio Eindhoven Franknfurter, ex-hiker regio Utrecht irritatie100, ex-hiker regio Rotterdam joppie_saus, ex-hiker en snoepautomatencoureur regio Groningen LeTourdeFrance, ex-hiker regio Groningen Maharbal, ex-hiker regio Leeuwarden MuurStraat, ex-hiker regio Nijmegen QuiCk01, ex-hiker regio Leiden
Privéchauffeurs ColeJ, privéchauffeur regio Alkmaar/Noord-Holland Dimitri_, privéchauffeur regio Breda DrSnuggle, privéchauffeur regio Arnhem invine, privéchauffeur regio Amsterdam Jieuwst, privéchauffeur regio Nijmegen Mothergoose, privéchauffeur regio Maastricht Sjouveur, privéchauffeur regio Amersfoort/Utrecht Thrasyllus, privéchauffeur regio Utrecht/Noord-Holland Warchaser44, privéchauffeur regio Breda
Taxichauffeurs Dimitri_, regio Breda Fiorano, ex-hiker regio Amersfoort. Tegenwoordig Regiotaxi Chauffeur regio Utrecht Marco001, regio Uithuizen/Eemshaven
Voorgaande topics Een overzicht van alle voorgaande topics is hier terug te vinden.
Facilitair
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Voor nieuwe chauffeurs:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.</pre>
Ik ben nu net met 3u vertraging in Eindhoven aangekomen. Klant is door zowel mij, als EW als LM niet bereikbaar, dus mogelijk nog voor een dichte deur ook. We gaan het zien..
Ik ben nu twee jaar hiker en zie mijzelf de komende 3 jaar nog wel doorgaan met dit baantje. Het gaat leuk worden als ze me willen ontslaan na mijn studie omdat ik dan geen studenten-OV meer heb. Ik zal vast en zeker wel wat rechten hebben opgebouwd na vijf jaar werken en ze zullen me dus vast en zeker niet zomaar kunnen ontslaan. Ook het zomaar niet toebedelen van ritten zal vast en zeker niet zijn toegestaan. Maar ik zal het ter zijner tijd wel even laten uitzoeken door een advocaat.
Op woensdag 14 januari 2015 18:00 schreef PieterJanDeVakman het volgende: Ik ben nu twee jaar hiker en zie mijzelf de komende 3 jaar nog wel doorgaan met dit baantje. Het gaat leuk worden als ze me willen ontslaan na mijn studie omdat ik dan geen studenten-OV meer heb. Ik zal vast en zeker wel wat rechten hebben opgebouwd na vijf jaar werken en ze zullen me dus vast en zeker niet zomaar kunnen ontslaan.
Sorry, maar je hebt een 0-uren contract. Ze hoeven je niet te ontslaan, je geven je simpelweg geen werk meer
Sorry, maar je hebt een 0-uren contract. Ze hoeven je niet te ontslaan, je geven je simpelweg geen werk meer
Yourself.
De eerste zes maanden betaalt de werkgever de werknemer naar het aantal gewerkte uren, maar daarna krijgt hij meer rechten. De werknemer krijgt namelijk na zes maanden ook loon als hij niet kan komen werken om redenen die buiten zijn of haar macht liggen. Zo heeft de werknemer na zes maanden recht op uitbetaling van het gemiddeld aantal uren dat hij in de voorgaande drie maanden heeft gewerkt. Bovendien wordt na zes maanden aangenomen dat de werknemer een arbeidsovereenkomst heeft met een omvang die eveneens gelijk is aan het aantal gemiddeld gewerkte uren in de voorafgaande drie maanden.
De eerste zes maanden betaalt de werkgever de werknemer naar het aantal gewerkte uren, maar daarna krijgt hij meer rechten. De werknemer krijgt namelijk na zes maanden ook loon als hij niet kan komen werken om redenen die buiten zijn of haar macht liggen. Zo heeft de werknemer na zes maanden recht op uitbetaling van het gemiddeld aantal uren dat hij in de voorgaande drie maanden heeft gewerkt. Bovendien wordt na zes maanden aangenomen dat de werknemer een arbeidsovereenkomst heeft met een omvang die eveneens gelijk is aan het aantal gemiddeld gewerkte uren in de voorafgaande drie maanden.
Check je contract eens bij Artikel 8.2 + Artikel 13 = geen werk
Op woensdag 14 januari 2015 18:00 schreef PieterJanDeVakman het volgende: Ik ben nu twee jaar hiker en zie mijzelf de komende 3 jaar nog wel doorgaan met dit baantje. Het gaat leuk worden als ze me willen ontslaan na mijn studie omdat ik dan geen studenten-OV meer heb. Ik zal vast en zeker wel wat rechten hebben opgebouwd na vijf jaar werken en ze zullen me dus vast en zeker niet zomaar kunnen ontslaan. Ook het zomaar niet toebedelen van ritten zal vast en zeker niet zijn toegestaan. Maar ik zal het ter zijner tijd wel even laten uitzoeken door een advocaat.
. Volgens mij ben jij echt zo'n "Can I speak to a manager" huismoeder.
Maar. De nieuwe Wet Werk en Zekerheid is sinds 1 januari 2015 ingetreden (en een gedeelte zal nog op 1 juli intreden). Paar relevante dingen voor ons:
Per 1 januari:
quote:
Uitgangspunt is dat een concurrentiebeding alleen nog is toegestaan als de arbeidsovereenkomst wordt aangegaan voor onbepaalde tijd. In een arbeidsovereenkomst voor bepaalde tijd kan alleen nog een concurrentiebeding worden opgenomen, als uit de bij dat concurrentiebeding opgenomen (schriftelijke) motivering van de werkgever blijkt dat het concurrentiebeding noodzakelijk is vanwege zwaarwegende bedrijfs- of dienstbelangen.
Per 1 juli:
quote:
Wijziging van de ketenregeling: momenteel kunnen binnen een periode van drie jaar drie arbeidsovereenkomsten voor bepaalde tijd worden aangegaan, alvorens een arbeidsovereenkomst voor onbepaalde tijd ontstaat. Het aantal schakels blijft onder de WWZ gelijk (maximaal drie), maar de totale duur van de keten wordt beperkt tot maximaal twee jaar. Bij cao kan, onder bepaalde voorwaarden, worden afgeweken van deze regel tot maximaal zes arbeidsovereenkomsten voor bepaalde tijd in een periode van maximaal 4 jaar. Momenteel wordt de keten doorbroken geacht bij een tussenpoos van meer dan drie maanden. Deze termijn wordt verlengd naar (meer dan) zes maanden.
Wanneer een arbeidsovereenkomst ten minste twee jaar heeft geduurd en deze wordt (uitzonderingen daargelaten) beëindigd op initiatief van de werkgever, dan kan de werknemer in beginsel aanspraak maken op een “transitievergoeding”.
Oké jongens, ik geef toe: Ik zat een beetje te trollen. Ik heb ook totaal niet de tijd er in gestoken om het een en ander goed uit te zoeken, het enige wat ik wilde doen is hier een discussie starten over het feit dat het logisch/rechtsgeldig is dat je wordt ontslagen zodra je niet meer studeert.
Ik kan me gewoon niet voorstellen dat wanneer een werknemer 5 jaar bij een werkgever werkt, met wat voor contract dan ook, hij zomaar ontslagen kan worden of geen werk meer toebedeeld kan krijgen.
Het gaat er niet om dat je ontslagen wordt wegens wel/geen student zijn, het gaat er om dat je niet meer kunt werken voor ze omdat je niet meer over een bepaald criteria beschikt waardoor je voor ze kunt werken. Passende arbeid hoeft niet geboden te worden, want ze bieden namelijk maar een soort arbeid aan, waar je juist dat onderdeel voor nodig hebt.
Op woensdag 14 januari 2015 18:44 schreef Drilboor het volgende: In Breda doen, mooi kartcentrum hier met veel mogelijkheden en daarna kan ik bier drinken. Win Win situatie. Ik zie het probleem niet.
Op woensdag 14 januari 2015 18:44 schreef Drilboor het volgende: In Breda doen, mooi kartcentrum hier met veel mogelijkheden en daarna kan ik bier drinken. Win Win situatie. Ik zie het probleem niet.
We gaan naar Utrecht, Kartfabrique. Dat ligt echt centraal en was in het vorige topic ook al zo'n beetje besloten, volgens mij. Ik heb in ieder geval opgezocht hoe ik dan thuis zou komen vanaf Utrecht.
En ik heb de auto gereserveerd! Er is dus nog één plekje vrij vanuit Groningen eventueel.
Oké jongens, ik geef toe: Ik zat een beetje te trollen. Ik heb ook totaal niet de tijd er in gestoken om het een en ander goed uit te zoeken, het enige wat ik wilde doen is hier een discussie starten over het feit dat het logisch/rechtsgeldig is dat je wordt ontslagen zodra je niet meer studeert.
Ik kan me gewoon niet voorstellen dat wanneer een werknemer 5 jaar bij een werkgever werkt, met wat voor contract dan ook, hij zomaar ontslagen kan worden of geen werk meer toebedeeld kan krijgen.
Je kunt wel voor ze blijven werken, kwestie van zelf OV kosten betalen, dat doe ik nu ook. Het lijkt me wel prima werk voor jou trouwens. Als jij in je eentje in een min of meer geluidsdichte auto aan het hiken bent, heeft ook niemand last van dat gezever van je
Op woensdag 14 januari 2015 18:00 schreef PieterJanDeVakman het volgende: Ik ben nu twee jaar hiker en zie mijzelf de komende 3 jaar nog wel doorgaan met dit baantje. Het gaat leuk worden als ze me willen ontslaan na mijn studie omdat ik dan geen studenten-OV meer heb. Ik zal vast en zeker wel wat rechten hebben opgebouwd na vijf jaar werken en ze zullen me dus vast en zeker niet zomaar kunnen ontslaan. Ook het zomaar niet toebedelen van ritten zal vast en zeker niet zijn toegestaan. Maar ik zal het ter zijner tijd wel even laten uitzoeken door een advocaat.
Als je bij AR geen concurrentiebeding hebt in je contract dan mag dat. Als je dat wel hebt, dan kan het misschien in overleg met AR alsnog, aangezien het wel om een andere functie gaat die AR niet heeft.
Als je bij AR geen concurrentiebeding hebt in je contract dan mag dat. Als je dat wel hebt, dan kan het misschien in overleg met AR alsnog, aangezien het wel om een andere functie gaat die AR niet heeft.
Ja, dat heb je. Maar volgens mij heeft AR die functie wel?
Ja, dat heb je. Maar volgens mij heeft AR die functie wel?
Dat gaat volgens mij via de nieuwe koetsiers. Heb jij daarvan een document thuis? Ik zie het namelijk nergens staan dat ik getekend heb voor een concurrentiebeding.
Dat gaat volgens mij via de nieuwe koetsiers. Heb jij daarvan een document thuis? Ik zie het namelijk nergens staan dat ik getekend heb voor een concurrentiebeding.
Thuis ja, maar daar ben ik nu niet. Ik meen me wel te herinneren dat ik een concurrentiebeding heb ondertekend, maar als ik het mij goed herinner vervalt die onder de nieuwe CAO (ja, die heb ik ook gelezen).
Maar vanaf 1 januari valt het allemaal onder Outstanding BV, vandaar dat nieuwe contract ook, dus ze hebben nu zeker een functie als privechauffeur.
Thuis ja, maar daar ben ik nu niet. Ik meen me wel te herinneren dat ik een concurrentiebeding heb ondertekend, maar als ik het mij goed herinner vervalt die onder de nieuwe CAO (ja, die heb ik ook gelezen).
Maar vanaf 1 januari valt het allemaal onder Outstanding BV, vandaar dat nieuwe contract ook, dus ze hebben nu zeker een functie als privechauffeur.
Oke duidelijk, kreeg namelijk van EW een mail dat ze in de regio Apeldoorn een privé-chauffeur zoeken en heb daar wel ogen naar. Vandaar.
Op woensdag 14 januari 2015 20:44 schreef stripe het volgende: Utreg is voor mij wel het maximum voor het karten. Heel veel zuidelijker durf ik gewoon niet.
Op woensdag 14 januari 2015 20:50 schreef Viezze het volgende: Moet je nagaan hoe moeilijk het voor mij was om potverdorie te verhuizen van Groningen naar Eindhoven
Zo, ik heb de auto in Eindhoven meegekregen. Meneer vond het al zo vreemd dat er niemand kwam. Beide telefoonnummers klopten trouwens ook niet . Maar als alles mee zit om 00:30 weer in het mooie Groningen. Maar alsof er vandaag nog niet genoeg is misgegaan, ik heb mijn tankbon volgens mij in de auto laten liggen. Wel met de Esso pas betaalt, dus hopelijk kunnen ze hun gegevens opvragen. Nee, het zat vandaag niet allemaal mee
Op woensdag 14 januari 2015 21:31 schreef gehaktstaaf123 het volgende: Zo, ik heb de auto in Eindhoven meegekregen. Meneer vond het al zo vreemd dat er niemand kwam. Beide telefoonnummers klopten trouwens ook niet . Maar als alles mee zit om 00:30 weer in het mooie Groningen. Maar alsof er vandaag nog niet genoeg is misgegaan, ik heb mijn tankbon volgens mij in de auto laten liggen. Wel met de Esso pas betaalt, dus hopelijk kunnen ze hun gegevens opvragen. Nee, het zat vandaag niet allemaal mee
Ik hoop voor je dat je voor morgen niet beschikbaar had staan
Maar wat een dag man
'The difference between pizza and your opinion is that I asked for pizza.'
Ik ben er onderhand ook wel helemaal klaar mee, straks ruim 15u (vanochtend laat begonnen). Gelukkig morgen niet beschikbaar. Hoef gelukkig ook maar 1 keer over te stappen. Had de laptop nog mee om evt wat voor school te doen. Maar daar ga ik nu niet meer aan beginnen. Helaas geen film oid erop staan
Op woensdag 14 januari 2015 21:47 schreef Hojdhopper het volgende: Gefeliciteerd met nummertje 200 haha. Dat dit ooit zo'n succesvol en langlopend topic is geworden.
En inmiddels al een jaar niet meer als hiker, maar wel lurkend en af en toe postend.
Mis het soms wel trouwens
Alright, nice!
Ja, ik ook. Goeie ouwe tijd, door weer en wind op verlaten industrieterreinen. Of in juni met een heerlijk zonnetje afleveren ergens in de polder. De altijd vriendelijke Meerkerkers, de leuke stemmen van de dames. Oh en dat chille auto's stofzuigen in Nieuwegein!
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
Op donderdag 15 januari 2015 08:19 schreef DrSnuggle het volgende: 18 minuten lopen vanaf station Maarssen naar de kartfabrique, iemand die zich dan geroepen voelt om te shuttelen... ^^
Haha ik zat ook nog te twijfelen, maar vind ik toch wel een beetje zonde. ^^
En top Marco, misschien is het niet nodig en lopen we met een groepje maar als het net zulk schijtweer is als nu dan heb ik niet de behoeft om err doorheen te wandelen.
Moet je OM 9 uur een auto ophalen bij een bedrijf op een ietwat verlaten industrieterrein. Kom ik daar, niks, nada. Niemand aanwezig ook. Dus ik bel CP zegt hij dat hij mij tussen 10 en 11 had verwacht
'The difference between pizza and your opinion is that I asked for pizza.'
Moet je OM 9 uur een auto ophalen bij een bedrijf op een ietwat verlaten industrieterrein. Kom ik daar, niks, nada. Niemand aanwezig ook. Dus ik bel CP zegt hij dat hij mij tussen 10 en 11 had verwacht
Straks naar t mooie Franeker wou dat ik eens einde werk had in mn woonplaats haha,moet je bij een garage of privé adres?
Nemen jullie een eigen helm mee naar het karten? Ik deed dat wel altijd, maar heb alleen nog systeemhelm met BT intercom etc. Beetje overdreven wellicht.
Op donderdag 15 januari 2015 13:20 schreef Dimitri_ het volgende: Nemen jullie een eigen helm mee naar het karten? Ik deed dat wel altijd, maar heb alleen nog systeemhelm met BT intercom etc. Beetje overdreven wellicht.
ik heb 'm sowieso bij me. Eigen pak ook trouwens, schoenen onder het zit proppen, klaar.
Op donderdag 15 januari 2015 13:37 schreef BlackLining het volgende: Ik zou sowieso een eigen helm meenemen ja. Die anderen meuren altijd naar het angstzweet van de voorganger
Kun jij met motorlaarzen karten? Moet kiezen tussen m'n kettingslot en schoenen om mee te nemen.
Op donderdag 15 januari 2015 13:37 schreef BlackLining het volgende: Ik zou sowieso een eigen helm meenemen ja. Die anderen meuren altijd naar het angstzweet van de voorganger
Volgende keer gewoon meeten op Assen en dan karten op twee wielen?
Ik heb mn auto verkocht, wel spijt van maar ook wel goed denk ik, anders mocht ik zo'n 1000euro aan reparatie betalen omdat dat ding onder mn kont vandaan begon te roesten.
Whehe, nee waarschijnlijk het bekende verhaal. Geintje met studiegenoten in de kroeg, serieus uit gaan werken en nu eens kijken of we er echt iets mee kunnen doen, maar wil het wel allemaal netjes regelen. Dus iedereen ZZP´er worden en dan in een VOF ons verenigen.
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
Whehe, nee waarschijnlijk het bekende verhaal. Geintje met studiegenoten in de kroeg, serieus uit gaan werken en nu eens kijken of we er echt iets mee kunnen doen, maar wil het wel allemaal netjes regelen. Dus iedereen ZZP´er worden en dan in een VOF ons verenigen.
Klinkt altijd wel gewaagd, moet je wel goeie afspraken maken. Ik heb meerdere studentenbedrijven daar kapot op zien...
Klinkt altijd wel gewaagd, moet je wel goeie afspraken maken. Ik heb meerdere studentenbedrijven daar kapot op zien...
Dat sowieso, daarom zelf als ZZP´er inschrijven en dan verenigen in een VOF. Voor de rest vertrouw ik deze gasten wel echt 110% en is het niet de bedoeling dat het ons hoofdinkomen wordt.
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
Dat zou wel lekker zijn, maar lastig als je met de motor komt. Of dan zou ik bij Moebs achterop moeten, maar dan komt dat hok helemaal niet meer vooruit
Dat zou wel lekker zijn, maar lastig als je met de motor komt. Of dan zou ik bij Moebs achterop moeten, maar dan komt dat hok helemaal niet meer vooruit
Dat zou wel lekker zijn, maar lastig als je met de motor komt. Of dan zou ik bij Moebs achterop moeten, maar dan komt dat hok helemaal niet meer vooruit
Op donderdag 15 januari 2015 17:23 schreef Viezze het volgende: Moebsje, dat is al de tweede keer in kort tijd dat je wordt aangeraden om een spiegel te kopen...
Zolang er mensen zijn die niet naar The Stone Roses, Tangerine Dream of Pink Floyd luisteren koop ik geen spiegel.
The Stone Roses - The Stone Roses is ook sowieso een aanrader. Man man man Ben nu Jean Michel Jarre aan het luisteren. Ik geef toe, bekende naam, had ik veel eerder moeten doen. Oxygene is sowieso , lijkt veel op mijn geliefde Tangerine Dream - Stratosfear (vandaar dat ik er ook mee kwam).
The Stone Roses - The Stone Roses is ook sowieso een aanrader. Man man man Ben nu Jean Michel Jarre aan het luisteren. Ik geef toe, bekende naam, had ik veel eerder moeten doen. Oxygene is sowieso , lijkt veel op mijn geliefde Tangerine Dream - Stratosfear (vandaar dat ik er ook mee kwam).
Zegt me ook allemaal niets verder, ben niet echt een liefhebber van het genre ofzo. Gewoon Pink Floyd fan, bij voorkeur op Vinyl. Luister er op Spotify eigenlijk nooit naar.
Echte bazen luisteren Atom Earth Mother op Vinyl trouwens, wat een plaat is dat zeg.
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
Op donderdag 15 januari 2015 09:41 schreef Irritatie100 het volgende: Ik wil ook wel, mijn achterbank is niet zo heel ruim, maar in de kofferbak kan ik wel een man of 4 kwijt.
Achterbank plat, moet je kijken hoeveel je kwijt kunt
Zegt me ook allemaal niets verder, ben niet echt een liefhebber van het genre ofzo. Gewoon Pink Floyd fan, bij voorkeur op Vinyl. Luister er op Spotify eigenlijk nooit naar.
Echte bazen luisteren Atom Earth Mother op Vinyl trouwens, wat een plaat is dat zeg.
Atom Heart Mother* Vind die kant 2 maar kut.
Alan's Psycheledic Breakfast
Zal ongetwijfeld heel goed zijn en zo maar niet aan mij besteed. Ik heb alles van Floyd op vinyl behalve de drie albums zonder Roger Waters.
Als ik weer eens een keer locatie werk bij de grote in Breda zet ik mijn eigen smart op het terrein en maak zo een foto of het lijkt alsof ik hem moest inleveren en dan stuur ik hem wel in.
Snelste route vandaag was via Duitsland, maar ik had de Ibiza slowmotion mee, met pijn en moeite 165 op de teller Verder moeten ze zoab daar nog uitvinden, dus hard rijden zat er toch al bijna niet in.
[ Bericht 1% gewijzigd door Viezze op 15-01-2015 19:59:42 ]
Vanochtend(zeg maar bijna middag) uit bed gebeld voor een spoedje, Goes-Almere in een 508. Wel fijn dat bussen 's avonds maar eens per uur rijden, gemakkelijk uren maken
Morgen: Roosendaal-Meerkerk: Alfa Romeo Tilburg-Raamsdonksveer: Lexus IS 300h
Ik zelf had ook een spoedje, Hoogerheide-Nijmegen.
Ophalen was na 20 minuten bij een vliegtuig bedrijf met de naam van deze site. Ze hadden ook nog een rit van Nijmegen naar Enschede erachterna, maar ik moest nog wat voor school doen dus leek me niet handig.
Volgens mij is de halte aan de snelweg weggehaald, ook in de richting Utrecht. Ik ging laatst van Meerkerk naar Dordrecht vanaf de snelweglocatie met 2 andere hikers en toen vertelde de chauffeur ons dat hij eigenlijk niet meer bij die halte aan de afrit mocht stoppen. Het bord is ook weggehaald.
Ik zelf had ook een spoedje, Hoogerheide-Nijmegen.
Ophalen was na 20 minuten bij een vliegtuig bedrijf met de naam van deze site. Ze hadden ook nog een rit van Nijmegen naar Enschede erachterna, maar ik moest nog wat voor school doen dus leek me niet handig.
Fok!jet? ;P
Edit:'ik dacht aan easyjet en daarna aan de website, dus fokjet, maar dat bestaat natuurlijk heul nie, dus nu kom ik erachter dat je Dat bedrijf bedoelt die een mooie order binnen heeft gesleept, dom dom dom.
[ Bericht 11% gewijzigd door DrSnuggle op 16-01-2015 00:35:32 ]
Volgens mij is de halte aan de snelweg weggehaald, ook in de richting Utrecht. Ik ging laatst van Meerkerk naar Dordrecht vanaf de snelweglocatie met 2 andere hikers en toen vertelde de chauffeur ons dat hij eigenlijk niet meer bij die halte aan de afrit mocht stoppen. Het bord is ook weggehaald.
Is ook van 9292 verdwenen. Misschien maar ff belletje naar EW doen om het in de ritinformatie te zetten, anders loop je je de tering daaro
Volgens mij is de halte aan de snelweg weggehaald, ook in de richting Utrecht. Ik ging laatst van Meerkerk naar Dordrecht vanaf de snelweglocatie met 2 andere hikers en toen vertelde de chauffeur ons dat hij eigenlijk niet meer bij die halte aan de afrit mocht stoppen. Het bord is ook weggehaald.
Blijkt maar eens te meer dat beleidsbepalers vaak totaal geen weet hebben van de praktijk. In mijn beleving gaat dat als volgt:
Er moet op de lijn 387 Utrecht - Dordrecht (en v.v.) een halte geschrapt worden. Vervolgens pakt een ambtenaar een dartpijl waarbij de cijfers 1 t/m 20 ieder een andere halte symboliseren. De ambtenaar gooit dubbel 10 en kijkt op z'n lijstje: Ah, halte P+R Meerkerk. En omdat hij dubbel heeft gegooid worden beide haltes geschrapt.
En daarna loopt hij weer naar de koffieautomaat voor een koffie met melk en suiker, want ambtenaar , en heeft hij genoeg gedaan voor de rest van de dag
En wij hikers moeten dan maar door weer en wind een tyfus eind verder lopen naar halte postkantoor
'The difference between pizza and your opinion is that I asked for pizza.'
Ik zelf had ook een spoedje, Hoogerheide-Nijmegen.
Ophalen was na 20 minuten bij een vliegtuig bedrijf met de naam van deze site. Ze hadden ook nog een rit van Nijmegen naar Enschede erachterna, maar ik moest nog wat voor school doen dus leek me niet handig.
Ik was pas ook in Hoogerheide naast de militaire basis. Ik wordt nooit heel opgewonden van vliegtuigen, maar toen ik moest wachten tot er 2 vrachtvliegtuigen die loods in en uit werden gereden
Volgens mij is de halte aan de snelweg weggehaald, ook in de richting Utrecht. Ik ging laatst van Meerkerk naar Dordrecht vanaf de snelweglocatie met 2 andere hikers en toen vertelde de chauffeur ons dat hij eigenlijk niet meer bij die halte aan de afrit mocht stoppen. Het bord is ook weggehaald.
Ik moet bij de feestlocatie zijn, dus dat scheelt weer. Althans, zo noemen jullie hem volgens mij(rechts, achter de inspectieruimtes tegen het hek parkeren)?
Blijkt maar eens te meer dat beleidsbepalers vaak totaal geen weet hebben van de praktijk. In mijn beleving gaat dat als volgt:
Er moet op de lijn 387 Utrecht - Dordrecht (en v.v.) een halte geschrapt worden. Vervolgens pakt een ambtenaar een dartpijl waarbij de cijfers 1 t/m 20 ieder een andere halte symboliseren. De ambtenaar gooit dubbel 10 en kijkt op z'n lijstje: Ah, halte P+R Meerkerk. En omdat hij dubbel heeft gegooid worden beide haltes geschrapt.
En daarna loopt hij weer naar de koffieautomaat voor een koffie met melk en suiker, want ambtenaar , en heeft hij genoeg gedaan voor de rest van de dag
En wij hikers moeten dan maar door weer en wind een tyfus eind verder lopen naar halte postkantoor
Hoe the fuck krijg je deze bullshit uit je toetsenbord?
Blijkt maar eens te meer dat beleidsbepalers vaak totaal geen weet hebben van de praktijk. In mijn beleving gaat dat als volgt:
Er moet op de lijn 387 Utrecht - Dordrecht (en v.v.) een halte geschrapt worden. Vervolgens pakt een ambtenaar een dartpijl waarbij de cijfers 1 t/m 20 ieder een andere halte symboliseren. De ambtenaar gooit dubbel 10 en kijkt op z'n lijstje: Ah, halte P+R Meerkerk. En omdat hij dubbel heeft gegooid worden beide haltes geschrapt.
En daarna loopt hij weer naar de koffieautomaat voor een koffie met melk en suiker, want ambtenaar , en heeft hij genoeg gedaan voor de rest van de dag
En wij hikers moeten dan maar door weer en wind een tyfus eind verder lopen naar halte postkantoor
Amen
Maar de halte richting Utrecht is ook weg dus? Dat is wel heel erg kut. Richting Dordrecht was toch al een gok, maar de andere kant op was in ieder geval nog vrij zeker
Maar de halte richting Utrecht is ook weg dus? Dat is wel heel erg kut. Richting Dordrecht was toch al een gok, maar de andere kant op was in ieder geval nog vrij zeker
Dan loop je de andere kant op bij de rotonde, naar halte ....brug. Das dezelfde bus die langs centrum en Bloemendaal komt.
Het blijft allemaal een tering end lopen daar.
"Fear is going to be a player in your life, but you get to decide how much." "You can fail at what you don't want, so you might as well take a chance on doing what you love."
Op vrijdag 16 januari 2015 10:04 schreef A_Valbuena het volgende: Kut, eindig zo bij Meerkerk.. Ga gewoon weer die bushalte bij de macdonalds pakken hoor, zou niet weten waar een andere halte is
Daar stopt dus echt geen bus meer.. Of je moet ipv richting de macdonalds naar links gaan en dan rechtdoor lopen tot je een halte ziet, of je moet naar halte postkantoor. Dan moet je door Meerkerk lopen.
Dan loop je de andere kant op bij de rotonde, naar halte ....brug. Das dezelfde bus die langs centrum en Bloemendaal komt.
Het blijft allemaal een tering end lopen daar.
Bazelbrug
Dan moet je er wel aan denken dat de juiste bushalte rechts om de hoek zit, er zit er namelijk ook één voor de kruising maar daar komt alleen een belbus
Daar stopt dus echt geen bus meer.. Of je moet ipv richting de macdonalds naar links gaan en dan rechtdoor lopen tot je een halte ziet, of je moet naar halte postkantoor. Dan moet je door Meerkerk lopen.
Waar links? Serieus KLANT mag echt iets hier op gaan verzinnen want dit is echt super vervelend. Werd al gek van dat tering end lopen en heletijd net niet aangereden te worden en nu dit
[ Bericht 0% gewijzigd door A_Valbuena op 16-01-2015 11:26:52 ]
Waar links? Serieus klant mag echt iets hier op gaan verzinnen want dit is echt super vervelend. Werd al gek van dat tering end lopen en heletijd net niet aangereden te worden en nu dit
Psst, geen klantnamen
'The difference between pizza and your opinion is that I asked for pizza.'
Waar links? Serieus KLANT mag echt iets hier op gaan verzinnen want dit is echt super vervelend. Werd al gek van dat tering end lopen en heletijd net niet aangereden te worden en nu dit
Moeten die er aan doen dan? Is niet echt hun probleem denk ik
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
Op vrijdag 16 januari 2015 12:42 schreef Viezze het volgende: Het is eerder een probleem van EW maar die interesseert het geen zak want er zijn locaties waar je langer moet lopen
Op vrijdag 16 januari 2015 13:21 schreef Dimitri_ het volgende: Kunnen we niet een soort van codewoord afspreken.. "Zit je ook op Fok!?" is ook zo vreemd om out of the blue te vragen..
Je kunt ook gewoon een klein meisje met rood haar zijn, dan herkennen je de Fokkers je overal wel. Begin over een kartavondje met een stel collega's dan, als hij er niks vanaf weet: geen fokker.
Op vrijdag 16 januari 2015 13:21 schreef Dimitri_ het volgende: Kunnen we niet een soort van codewoord afspreken.. "Zit je ook op Fok!?" is ook zo vreemd om out of the blue te vragen..
Met die vraag kunnen ze wel denken dat je een autist bent ja
'The difference between pizza and your opinion is that I asked for pizza.'
Je kunt ook gewoon een klein meisje met rood haar zijn, dan herkennen je de Fokkers je overal wel. Begin over een kartavondje met een stel collega's dan, als hij er niks vanaf weet: geen fokker.
Haha ik ga voortaan aan ieder klein roodharig meisje vragen of ze op Fok! zit.
Maar beter dan in Eindhoven wonen natuurlijk Het paviljoen rook weer als vanouds trouwens Amoeba
Trein. Ideale plek om te studeren, interessante mensen te ontmoeten, goede daden te doen, te slapen, te chillen, een boek te lezen, een film te kijken... Ik houd wel van treinreizen eigenlijk.
Op vrijdag 16 januari 2015 15:35 schreef Viezze het volgende: Mwoah ik prefereer toch autorijden, maar aangezien ik gratis kan reizen ga ik meestal met de trein.
Ik ga liever met de trein eigenlijk. Al is een auto soms gewoon praktischer in verband met deur tot deur of slechte OV verbinding of laat terug willen. Ik heb weleens dagen gehad dat ik echt moest studeren, dan pakte ik gewoon een willekeurige trein ergens heen. Hele dag treinreizen en studeren, heerlijk.
Op vrijdag 16 januari 2015 15:51 schreef Viezze het volgende: Helaas word ik, enigszins afhankelijk van de activiteit, van studeren/werken in de trein vrij snel misselijk.
Bijzonder genoeg kan ik wel een film kijken of een beetje op de telefoon aankloten. Mijn evenwichtsorgaan -->
Ik kan ook niet studeren of lezen in de auto, maar in de trein gaat alles prima. Beter zelfs dan in een stil huis, want ik heb echt wat geluiden om me heen nodig.
Autoritten duren juist altijd zo lang. Zelf rijden is momenteel oncomfortabel, ik heb een knieblessure, en als passagier verveel ik me vrij vaak. Beetje kletsen is dan eigenlijk de enige optie, want je zit in de auto meestal met bekenden en dan is kloten op je telefoon ook zo asociaal. Maar na een uur op twee vierkante meter met mijn gezin en zelfs met goede vrienden, ga ik me toch echt lichtelijk aan ze irriteren. Om nog maar niet te beginnen over de muziekruzies.
In de trein kan ik prima studeren, lezen of achter m'n laptop te zitten. In de auto kan ik geen een van de drie, dus rij ook praktisch altijd. Maandag lekker 950 kilometer weg tikken
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
Het is dat we gratis kunnen reizen en ervoor betaald krijgen om zoveel kilometers te maken met het OV, maar anders ga ik toch echt 450 keer liever met de auto. Stinkende mensen die naast je komen zitten in de trein
Speaking of that. Maandag Sneek - Amsterdam - Franeker met een Octavia heen en een Insignia terug.
Zo kom je nooit in Franeker voor EW - sowieso nooit in Franeker want Franeker - en zo twee keer binnen 4 dagen. Valt me wel vaker op trouwens, dat soort geintjes. Precies datzelfde heb ik met Nijmegen/Meerkerk/Nieuwegein. Soms hoef ik daar echt maanden niet heen, en dan ineens kom je er 3 keer binnen twee weken ofzo
'The difference between pizza and your opinion is that I asked for pizza.'
Wauw, heb serieus 10 minuten geleden dat filmpje gezien, meerkerk totaal niet herkend
"Fear is going to be a player in your life, but you get to decide how much." "You can fail at what you don't want, so you might as well take a chance on doing what you love."
Op vrijdag 16 januari 2015 16:20 schreef trolley het volgende: Het is dat we gratis kunnen reizen en ervoor betaald krijgen om zoveel kilometers te maken met het OV, maar anders ga ik toch echt 450 keer liever met de auto. Stinkende mensen die naast je komen zitten in de trein
Speaking of that. Maandag Sneek - Amsterdam - Franeker met een Octavia heen en een Insignia terug.
Zo kom je nooit in Franeker voor EW - sowieso nooit in Franeker want Franeker - en zo twee keer binnen 4 dagen. Valt me wel vaker op trouwens, dat soort geintjes. Precies datzelfde heb ik met Nijmegen/Meerkerk/Nieuwegein. Soms hoef ik daar echt maanden niet heen, en dan ineens kom je er 3 keer binnen twee weken ofzo
raar, loop ik dan compleet verkeerd aangezien ik ( de enkele keer dat ik niet naar de snelweghalte maar die postkantoor dus) niet hier stond maar voor een of andere bouwbedrijf?
o wacht zie t al ik pak blijkbaar altijd de halte daarvoor
Maar waar de F*CK zit de 'ok/enter'-knop van het navigatiesysteem van een Insigna?!
Volgens mij is er sindskort een nieuw model met nieuwe navigatie, maar bij de wat oudere met die knoppenbrei op het dashboard moest je de ring van de volumeknop indrukken.
Volgens mij is er sindskort een nieuw model met nieuwe navigatie, maar bij de wat oudere met die knoppenbrei op het dashboard moest je de ring van de volumeknop indrukken.
Inderdaad, de ring van de knop ja.
Mooi is dat haha, zo heb ik eens 10 minuten lopen zoeken in een of andere renault hoe ik de km stand er voor kreeg
Volgens mij is er sindskort een nieuw model met nieuwe navigatie, maar bij de wat oudere met die knoppenbrei op het dashboard moest je de ring van de volumeknop indrukken.
raar, loop ik dan compleet verkeerd aangezien ik ( de enkele keer dat ik niet naar de snelweghalte maar die postkantoor dus) niet hier stond maar voor een of andere bouwbedrijf?
o wacht zie t al ik pak blijkbaar altijd de halte daarvoor
Ja, die halte kom je toch normaal gesproken niet Ik loop altijd naar 'blommendaal'
Mooi is dat haha, zo heb ik eens 10 minuten lopen zoeken in een of andere renault hoe ik de km stand er voor kreeg
Ik heb in een toyota een keer in het instructieboekje moeten kijken om de kilometerstand te kunnen vinden. Kon je alleen zien als de motor uit stond en de sleutel uit het contact haalde.
Ja, die halte kom je toch normaal gesproken niet Ik loop altijd naar 'blommendaal'
Volgens mij scheelt het bijna niks, maar stuurt 9292 je naar Postkantoor als je richting Utrecht moet, omdat de bus daar later komt en je dus later weg kan.
Volgens mij is er sindskort een nieuw model met nieuwe navigatie, maar bij de wat oudere met die knoppenbrei op het dashboard moest je de ring van de volumeknop indrukken.
Inderdaad, de ring van de knop ja.
Regiotaxi waar ik nu rijdt heeft Zafira's met navigatie. Heb gewoon de TomTom op het raam hangen, wat een kut systeem is dat.
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
Volgens mij scheelt het bijna niks, maar stuurt 9292 je naar Postkantoor als je richting Utrecht moet, omdat de bus daar later komt en je dus later weg kan.
nouuuuu, mij stuurt 9292 altijd naar bloemendaal, want ik kom er niet uit de buurt en zou niet weten waar de halte postkantoor zit
maareee ik hoor nu dus dat de halte bi meerkerk opgeheven is lekker kut dan dat wordt minimaal 30 min lopen en als je de bus mist nog 60 min om t dorp uit te komen
Lachen. Laatst nog bij die bushalte geweest. Was wat vroeg bij Blommendaal dus dacht ik loop een stukje verder en haal koffie in dat 'centrum'. Kwam ik nog iemand van EW tegen met zo'n tas . Die gozer was helemaal afgepeigerd want hij haalde de bus net. Wilde die in 81 stappen. Toch maar geadviseerd om op 181 te wachten. Is sneller naar Utrecht centraal. Over 181 gesproken. Die laat 9292 nu niet meer zien. Hebben jullie het over die bus of niet?
Op vrijdag 16 januari 2015 16:06 schreef Viezze het volgende: Geen motor gezien, wel in meta gezeten. Heb vandaag hoofdzakelijk koffie gedronken en verhalen uitgewisseld
Zojuist ook gebeld over het locatiewerk. Eerste keer in mijn EW carrière, ben benieuwd.
Hij stond onder de brug van GEMINI naar Metaforum. Staat hij eigenlijk nu altijd sinds ik 'm niet meer tussen HG en MF neer mag zetten.
Prima plekje. Alleen ze zouden die tyfusfietsen die altijd buiten dat hok staan dat hok in moeten duwen.
[ Bericht 0% gewijzigd door Amoeba op 17-01-2015 10:52:26 ]
Op zaterdag 17 januari 2015 00:25 schreef OMGitsSander het volgende: Lachen. Laatst nog bij die bushalte geweest. Was wat vroeg bij Blommendaal dus dacht ik loop een stukje verder en haal koffie in dat 'centrum'. Kwam ik nog iemand van EW tegen met zo'n tas . Die gozer was helemaal afgepeigerd want hij haalde de bus net. Wilde die in 81 stappen. Toch maar geadviseerd om op 181 te wachten. Is sneller naar Utrecht centraal. Over 181 gesproken. Die laat 9292 nu niet meer zien. Hebben jullie het over die bus of niet?
Erm, 181 doet er wel korter over maar als het de vertrektijd is van de 81 gaat die echt eerder in Utrecht zijn.
Jeetje ik vond de route om bij de bushalte aan de snelweg te komen al k*t. De eerste kilometers moest je al half op het gras lopen om de vrachtwagens en tractors te ontwijken, en nu mag je >30 minuten lopen naar een of andere dorpje met de hoop dat je de bus haalt.. Helemaal leuk wanneer het regent of spiegelglad is.
Eigenlijk moet EW hier wat op verzinnen. Misschien een hiker daar locatiewerk laten doen en om het halfuur hikers droppen?
Waarom hebben jullie trouwens 2 extra dagen rust nodig voor volgende week?
Koninklijke Nederlandse Joden Bond kunnen ze zich beter noemen.
Echt heerlijk hoe gisteren een Ajax-toeschouwer met baard werd afgevoerd nadat hij door het uitvak werd uitgemaakt voor Moslimterrorist, als reactie op zijn provocerende gedrag. De stakker.
Gisteren een auto naar een privé adres gebracht in Rotterdam, om vervolgens een andere auto mee terug te nemen. Bij het controleren op schade kreeg ik zo mijn twijfels hoe veilig de auto nog was. Vervolgens easyway gebeld en na wat heen en weer gebel kwamen ze tot de conclusie dat ik de auto beter kon laten staan. Hij zal wel met een trailer opgehaald worden vermoed ik.
Voor vanochtend een rit gekregen van Wijchen naar Den Haag in een heel wat betere auto (BMW 750 405pK )
Koninklijke Nederlandse Joden Bond kunnen ze zich beter noemen.
Echt heerlijk hoe gisteren een Ajax-toeschouwer met baard werd afgevoerd nadat hij door het uitvak werd uitgemaakt voor Moslimterrorist, als reactie op zijn provocerende gedrag. De stakker.
Op zaterdag 17 januari 2015 17:32 schreef Volluto het volgende: Gisteren een auto naar een privé adres gebracht in Rotterdam, om vervolgens een andere auto mee terug te nemen. Bij het controleren op schade kreeg ik zo mijn twijfels hoe veilig de auto nog was. Vervolgens easyway gebeld en na wat heen en weer gebel kwamen ze tot de conclusie dat ik de auto beter kon laten staan. Hij zal wel met een trailer opgehaald worden vermoed ik.
Zo, jij maakt nog wat mee Zei de privé persoon nog wat over die schade?
Hij had de auto uitgeleend aan een kennis ( voor een ritje) en had de schade dus niet zelf veroorzaakt. Hij vroeg wel aan mij of ik wist wat reparatie zou kosten. Denk eerlijk gezegd dat de auto gewoon total loss is.
Op zaterdag 17 januari 2015 16:10 schreef Irritatie100 het volgende: M'n auto opgegeven voor de rubrieken Klokje Rond en Mijn Eerste Auto in de Autoweek, ben benieuwd of ik er wat van hoor
Wilde hem eerst opgeven voor die rollenbanktest, maar daar was geen pagina voor
Die rollenbanktest was juist vet geweest! Maar klokje rond heb je zelf meer aan vermoed ik. Wel gaaf en denk dat je wel kans maakt hoor. Als ik soms zie wat voor goedkope jappen er worden getest.
Die rollenbanktest was juist vet geweest! Maar klokje rond heb je zelf meer aan vermoed ik. Wel gaaf en denk dat je wel kans maakt hoor. Als ik soms zie wat voor goedkope jappen er worden getest.
Ja, gisteren ging niemand van m'n maten naar de kroeg omdat ze geen zin hadden of aan het wintersporten waren enzo. Toen verveelde ik me zo de tering dat ik om 23:00 maar even een rondje ging rijden. Uiteindelijk was ik om 4:00 weer thuis
Maar ook wat acceleraties gemeten omdat de weg toch leeg was. In 2001 had AW de Octavia RS voor de 80-120 sprint in 5 geklokt op 9,9 seconden, ik mezelf op 7,8 Dus ik vermoed dat de dyno-uitdraai van 2007 die ik in m'n dashboardkastje vond wel redelijk klopt, maar vroeg me af hoe goed nog
Ja, gisteren ging niemand van m'n maten naar de kroeg omdat ze geen zin hadden of aan het wintersporten waren enzo. Toen verveelde ik me zo de tering dat ik om 23:00 maar even een rondje ging rijden. Uiteindelijk was ik om 4:00 weer thuis
Maar ook wat acceleraties gemeten omdat de weg toch leeg was. In 2001 had AW de Octavia RS voor de 80-120 sprint in 5 geklokt op 9,9 seconden, ik mezelf op 7,8 Dus ik vermoed dat de dyno-uitdraai van 2007 die ik in m'n dashboardkastje vond wel redelijk klopt, maar vroeg me af hoe goed nog
Wat gaf die uitdraai aan dan, voor het vermogen en het koppel?
Wat gaf die uitdraai aan dan, voor het vermogen en het koppel?
235pk/302nm. Standaard zit ie op 180pk/235nm.
Was wel verrast, de garage waar ik hem gekocht heb en de advertentie hebben er met geen woord over gerept. Maar het verschil met de AW-test van destijds was zo groot dat het toch wel lijkt te kloppen dat ie gechipt is
Oeh, dat is prima in orde. En dan heb je trouwens nog mazzel dat je op zeeniveau zit. Hier in Colorado mis je altijd minimaal 20% van je vermogen vanwege de hoogte (als je geen turbo hebt).
Was wel verrast, de garage waar ik hem gekocht heb en de advertentie hebben er met geen woord over gerept. Maar het verschil met de AW-test van destijds was zo groot dat het toch wel lijkt te kloppen dat ie gechipt is
Wij hebben destijds bij de verkoop van een auto ook niet aangegeven dat hij gechipt was. Dan krijgen mensen toch al sneller argwaan (er is mee gescheurd) en dat kan de prijs beïnvloeden.
quote:
Op zaterdag 17 januari 2015 17:32 schreef Volluto het volgende: Gisteren een auto naar een privé adres gebracht in Rotterdam, om vervolgens een andere auto mee terug te nemen. Bij het controleren op schade kreeg ik zo mijn twijfels hoe veilig de auto nog was. Vervolgens easyway gebeld en na wat heen en weer gebel kwamen ze tot de conclusie dat ik de auto beter kon laten staan. Hij zal wel met een trailer opgehaald worden vermoed ik.
Wij hebben destijds bij de verkoop van een auto ook niet aangegeven dat hij gechipt was. Dan krijgen mensen toch al sneller argwaan (er is mee gescheurd) en dat kan de prijs beïnvloeden.
[..]
Als de deur nog gewoon op kon was ik er waarschijnlijk gewoon mee gaan rijden
Ach, ik vind het wel prima. Dit blok is vrij makkelijk naar een hoger vermogen te krijgen, dus ik zat al te kijken naar een chip naar 220pk. Alleen dat is een euro of 600. En die kan ik nu dus mooi op zak houden
Ach, ik vind het wel prima. Dit blok is vrij makkelijk naar een hoger vermogen te krijgen, dus ik zat al te kijken naar een chip naar 220pk. Alleen dat is een euro of 600. En die kan ik nu dus mooi op zak houden
En wat doet ie van 0-100 denk je? Als je echt 235pk hebt vind ik dat al behoorlijk veel!
Op zaterdag 17 januari 2015 17:32 schreef Volluto het volgende: Gisteren een auto naar een privé adres gebracht in Rotterdam, om vervolgens een andere auto mee terug te nemen. Bij het controleren op schade kreeg ik zo mijn twijfels hoe veilig de auto nog was. Vervolgens easyway gebeld en na wat heen en weer gebel kwamen ze tot de conclusie dat ik de auto beter kon laten staan. Hij zal wel met een trailer opgehaald worden vermoed ik.
Je had gewoon geen zin om WEER in zo'n koekblik te rijden. ;P
En die BMW, ik zou hem sowieso een keer alleen willen testen. Ik heb nu twee keer zo'n nieuwe gereden als PC en ik vind hem niet "wow, its amazing" zeg maar. Ik moet alleen nog de nieuwe Audi A8 rijden om een top 3 van die grote luxe sedans te maken. ^^
En wat doet ie van 0-100 denk je? Als je echt 235pk hebt vind ik dat al behoorlijk veel!
Dat heb ik nog niet geprobeerd eigenlijk. Denk wel dat het vrij rap gaat, zal een seconde of 7 zijn? Standaard doet ie er 7,9 over en ik heb het idee dat ik dat wel sneller doe. Alleen jammer dat je zo verrekte snel wielspin hebt in z'n 1 Maar 50-80 in z'n 2 doe ik in minder dan 3 seconden. En de 2 loopt door tot 120-130.
Nat worden in de regen Het altijd koud hebben in de winter Geen radio hebben Geen cruise control hebben Überhaupt niet kunnen rijden in de winter omdat je dan op je bek gaat door de gladheid
Nat worden in de regen Het altijd koud hebben in de winter Geen radio hebben Geen cruise control hebben Überhaupt niet kunnen rijden in de winter omdat je dan op je bek gaat door de gladheid
Gast haal een motorrijbewijs en je hebt geeneens meer zin om auto te rijden. Ik heb 23-12 m'n auto afgetankt en hij zit nog steeds vol, wellicht 2x op en neer naar Eindhoven CS gereden.
Je had gewoon geen zin om WEER in zo'n koekblik te rijden. ;P
En die BMW, ik zou hem sowieso een keer alleen willen testen. Ik heb nu twee keer zo'n nieuwe gereden als PC en ik vind hem niet "wow, its amazing" zeg maar. Ik moet alleen nog de nieuwe Audi A8 rijden om een top 3 van die grote luxe sedans te maken. ^^
Top 5 als je deze wagens meeneemt in je beschouwing:
Audi A8 BMW 7 Mercedes S Jaguar XJ Lexus LS600h
Heb ze allemaal gereden en ik vind die nieuwe S klasse echt fantastisch
De Jag staat helemaal onderaan op mijn persoonlijke lijstje :p Qua looks helemaal geweldig, maar de stoelen zijn ruk en het navigatiesysteem deed me denken aan een systeem uit een James Bond film van '93.
Gast haal een motorrijbewijs en je hebt geeneens meer zin om auto te rijden. Ik heb 23-12 m'n auto afgetankt en hij zit nog steeds vol, wellicht 2x op en neer naar Eindhoven CS gereden.
Motor > auto. Klaar.
Mwoah, ik zou gewoon een plezierrijder worden denk ik. Ik prefereer het comfort van een auto. Zeker als het tyfusweer is.
Je had gewoon geen zin om WEER in zo'n koekblik te rijden. ;P
En die BMW, ik zou hem sowieso een keer alleen willen testen. Ik heb nu twee keer zo'n nieuwe gereden als PC en ik vind hem niet "wow, its amazing" zeg maar. Ik moet alleen nog de nieuwe Audi A8 rijden om een top 3 van die grote luxe sedans te maken. ^^
Ik vind dat je bij de BMW 7 serie echt merkt dat je vooral in een grote auto rijdt. Kan gewenning zijn natuurlijk, ik heb er maar één keer in gereden.
Gast haal een motorrijbewijs en je hebt geeneens meer zin om auto te rijden. Ik heb 23-12 m'n auto afgetankt en hij zit nog steeds vol, wellicht 2x op en neer naar Eindhoven CS gereden.
Motor > auto. Klaar.
Mwah. Dat had ik ook toen ik net mijn motorrbw had. Wordt wel minder hoor, dat klooien met je pak gaat vanzelf vervelen.
Gast haal een motorrijbewijs en je hebt geeneens meer zin om auto te rijden. Ik heb 23-12 m'n auto afgetankt en hij zit nog steeds vol, wellicht 2x op en neer naar Eindhoven CS gereden.
Op zaterdag 17 januari 2015 19:29 schreef PieterJanDeVakman het volgende: Die 0-100 tijd bij iKenteken klopt vaak niet. Enig idee hoe zij aan deze gegevens komen en waarom ik die tijd vaak gemakkelijk verbreek?
Maar tel je hard op of meet je dat met een stopwatch oid?
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
Dat heb ik nog niet geprobeerd eigenlijk. Denk wel dat het vrij rap gaat, zal een seconde of 7 zijn? Standaard doet ie er 7,9 over en ik heb het idee dat ik dat wel sneller doe. Alleen jammer dat je zo verrekte snel wielspin hebt in z'n 1 Maar 50-80 in z'n 2 doe ik in minder dan 3 seconden. En de 2 loopt door tot 120-130.
Ik heb ook vaak het gevoel dat het niet klopt. Ooit met een collega gereden in een Jetta hybrid met gecombineerd 200pk+, en dus ook met zo'n chille automaat erin(dsg?). Volgens kentekenapp was 0-100 iets van 11 seconden, waar we zelf toch een stúk lager uitkwamen
"Fear is going to be a player in your life, but you get to decide how much." "You can fail at what you don't want, so you might as well take a chance on doing what you love."
Op zaterdag 17 januari 2015 20:19 schreef bokkepoot het volgende: Opel he, daar controleert de kwaliteitsdienst op roest... Als er geen roest op zit, word er even handmatig roest op gemaakt, anders is het geen Opel..
Toen ik dat ding kocht van m'n broer gelijk wat minor fixes gedaan. Hem interesseerde die auto geen reet, dus ff wat standaard dingetjes vervangen zoals kapotte zonneklepsteun, gordelplastic etc. Maar inderdaad begon die wielkast flink te roesten, dus met een powervijl die ellende weggehaald en plamuur ertegen en (zelf) overgespoten. Aan de ene kant is het bijna niet te zien dat het overgespoten is aan de andere kant wel
Op zondag 18 januari 2015 12:25 schreef qua111 het volgende: Ik heb ook vaak het gevoel dat het niet klopt. Ooit met een collega gereden in een Jetta hybrid met gecombineerd 200pk+, en dus ook met zo'n chille automaat erin(dsg?). Volgens kentekenapp was 0-100 iets van 11 seconden, waar we zelf toch een stúk lager uitkwamen
Fabrieksopgave voor zo'n apparaat is 8,5 seconde geloof ik. En hij heeft 170pk gecombineerd
Fabrieksopgave voor zo'n apparaat is 8,5 seconde geloof ik. En hij heeft 170pk gecombineerd
Zou zweren dat t 210 of 220pk was. Is alweer een jaartje terug though.
"Fear is going to be a player in your life, but you get to decide how much." "You can fail at what you don't want, so you might as well take a chance on doing what you love."
Nee haha werk is mijn leven doe voor de rest eigenlijk helemaal niets
Je bent niet de enige Vind in Duitsland uitgaan veel leuker, maar dat kost weer 80eu + 6 uur busreis per keer, dus doe hier in Groningen niet zo veel behalve studie & werk
Op maandag 19 januari 2015 04:46 schreef Fiorano het volgende: Zo gaan jullie maar lekker een week arbeiten of studeren, ga ik even genieten in Oostenrijk. Mazzel
Dit dus, al zou ik best goed zijn in de apres ski! Maar geef mij met sneeuw maar een auto,bij voorkeur met achterwielaandrijving en mechanische handrem.
Hier overigens vandaag Groningen - Venray en Nijmegen - Almere. Leon en Laguna, prima!
Op maandag 19 januari 2015 04:46 schreef Fiorano het volgende: Zo gaan jullie maar lekker een week arbeiten of studeren, ga ik even genieten in Oostenrijk. Mazzel
Dit dus, al zou ik best goed zijn in de apres ski! Maar geef mij met sneeuw maar een auto,bij voorkeur met achterwielaandrijving en mechanische handrem.
Hier overigens vandaag Groningen - Venray en Nijmegen - Almere. Leon en Laguna, prima!
Après ski ben ik erg bedreven in inderdaad vaak genoeg hier in Rotterdam naar de Skihut geweest
hebben jullie al je salaris gehad? Ik heb nog steeds niks. Zat er aan te twijfelen om maar weer een mailtje te gaan sturen, het is niet de eerste keer dat ze het op een of andere manier compleet vergeten bij mij.
Op maandag 19 januari 2015 13:06 schreef Sarasi het volgende: Ik heb inderdaad ¤10.xx gekregen voor die ene twee LMs. Prima salaris zo, compenseert meer dan voor de korting op reserveringen.
Ik ben ook niet ontevreden daar over. De uurlonen die op mijn salarisstrook staan zijn steeds ook hoger dan wat in de ritopdracht staat, prettige verassing
Niet getreurd zodra ik m'n salaris heb heb ik meteen nog een rekening van met zorgkosten met wat eigenrisico kosten erbovenop waardoor ik het ook meteen weer kwijt ben Het leven is oneerlijk af en toe.
Op maandag 19 januari 2015 13:06 schreef Sarasi het volgende: Ik heb inderdaad ¤10.xx gekregen voor die ene twee LMs. Prima salaris zo, compenseert meer dan voor de korting op reserveringen.
Op zondag 18 januari 2015 12:25 schreef qua111 het volgende: Ik heb ook vaak het gevoel dat het niet klopt. Ooit met een collega gereden in een Jetta hybrid met gecombineerd 200pk+, en dus ook met zo'n chille automaat erin(dsg?). Volgens kentekenapp was 0-100 iets van 11 seconden, waar we zelf toch een stúk lager uitkwamen
Dan klopt die app die je gebruikt niet. Jetta hybrid doet iets van 8,5 - 9 sec (op papier) uit m'n hoofd. Mijn ervaring is btw juist dat auto's fabrieksopgave nooit halen. Zit er bijna altijd iets boven.
@Irritatie 130 in z'n 2 Werd laatst trouwens nog opgeduwd door een Octavia Combi RS (36-lk-vd). Komt ie naast me bij het stoplicht, ik als een mongool met wielspin weg trekt hij gewoon langzamer op dan m'n oma zonder rijbewijs. Stond ik gvd aardig voor lul, kut skoda-rijders ook. Onvoorspelbaar die gasten
Ik mis EW wel een beetje. Bij m'n nieuwe bijbaan pas 1 auto gereden
Dan klopt die app die je gebruikt niet. Jetta hybrid doet iets van 8,5 - 9 sec (op papier) uit m'n hoofd. Mijn ervaring is btw juist dat auto's fabrieksopgave nooit halen. Zit er bijna altijd iets boven.
@Irritatie 130 in z'n 2 Werd laatst trouwens nog opgeduwd door een Octavia Combi RS (36-lk-vd). Komt ie naast me bij het stoplicht, ik als een mongool met wielspin weg trekt hij gewoon langzamer op dan m'n oma zonder rijbewijs. Stond ik gvd aardig voor lul, kut skoda-rijders ook. Onvoorspelbaar die gasten
Ik mis EW wel een beetje. Bij m'n nieuwe bijbaan pas 1 auto gereden
Stond ik net met de motor bij het stoplicht, knalt ineens een BMW naast me met piepende banden weg. Ik trek ook altijd flink op dus was hem ruim voor, maar wtf was die van plan.
Stond ik net met de motor bij het stoplicht, knalt ineens een BMW naast me met piepende banden weg. Ik trek ook altijd flink op dus was hem ruim voor, maar wtf was die van plan.
Stond ik net met de motor bij het stoplicht, knalt ineens een BMW naast me met piepende banden weg. Ik trek ook altijd flink op dus was hem ruim voor, maar wtf was die van plan.
Haha toch wel respect voor die gast, altijd vol gas willen gaan.
Er wordt nagevraagt of mijn diner in een 5-sterrenhotel wordt vergoed. Anders ga ik naar de mac en gebruik de maaltijdvergoeding van EW, maar ik hoop natuurlijk het eerste.
Op maandag 19 januari 2015 16:41 schreef DrSnuggle het volgende: Er wordt nagevraagt of mijn diner in een 5-sterrenhotel wordt vergoed. Anders ga ik naar de mac en gebruik de maaltijdvergoeding van EW, maar ik hoop natuurlijk het eerste.
weet iemand hoe het nou zit met het salaris bij AR? Ik dacht dat het vanaf 2015 minimumloon was voor reizen en een variabel loon voor rijden. Echter blijkt uit mijn eerste salaris van 2015 dat ik 6,29 kreeg voor reizen en iets van 8,30 voor rijden. Dus eigenlijk erop vooruit, of is het van die reserveringen afgegaan?
Ik ben heul erg klaar met de winter maar dit lijkt mij toch echt zo heerlijk, tenminste, ik neem aan dat het een 4wd is het?
Mijn maaltijd wordt waarschijnlijk niet vergoed, maar ik heb hier wel een heerlijke sandwich gegeten en zal met de maaltijdvergoeding van EW maar een paar eurootjes bij moeten leggen.