abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_149414174
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 00:32 schreef LuDann het volgende:

[..]

Of het hen zo zuur maken dat zij verhuizen >:)

Nee maar we gaan om die reden inderdaad geen andere naam nemen ofzo. We kennen die mensen niet en ach, het zullen misschien speelgenootjes worden maar voor hetzelfde geld verhuizen zij of wij of wat dan ook. En wie weet krijgen we een jongetje, dan hoeven we ons er helemaal niet druk om te maken.

Neemt niet weg dat ik liever had gehad dat ze een andere naam hadden gekozen natuurlijk.
Je kunt dan wel oprecht zeggen dat je de naam mooi vind ;)

Blij dat hier alleen bejaardjes in de straat wonen die geen kids meer fabriceren :D
Schudden voor gebruik
pi_149414276
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 10:25 schreef Bleie het volgende:

[..]

Ik denk eerder dat zowel Harry als Dick van Richard afgeleid kan zijn, al vind ik bij Harry afleiding van Harold logischer.
Sorry in de war! In elk geval hoort dick bij richard. Hoe ik harry erbij heb gehaald heb ik geen idee :')
Kwak
pi_149416593
Hier ook over namen aan het denken. Maar waar ik eerst wel wat ideeën had. Heb ik nu werkelijk geen idee meer. De naam die we voor een meisje hadden komt al in onze kennissenkring voor. En daar spreken we ook regelmatig mee af. Dus is voor mij geen optie meer.

Daarbij vind ik het moeilijk om een naam te vinden die bij ons beide namen past. J.oyce en L.eo en de achternaam, die vrij Italiaans klinkt. Terwijl vriend 100% NL is.

Dus als jullie ideeën hebben. Graag ;)
Je kunt tegenwoordig zoveel worden, dat ik maar gewoon blijf wie ik ben.
pi_149417032
Vrienden van ons hebben twee dochters, Pippa en Nico. Vooral die laatste kennen veel mensen meer als jongensnaam denk ik, ze is vernoemd naar een zangeres die het als artiestennaam had. Zelf had ik eerder gekozen voor Niko als schrijfwijze, met een k dus, meer op z'n Japans, dat vind ik zelf dan net weer vrouwelijker staan :) Maar dat gezegd hebbende, ik zou eigenlijk uberhaupt niet voor die naam kiezen voor een dochter ;) Er bestaan zoooooveeeeeel toffe meisjesnamen, ik heb er geloof ik al minstens 80 klaarliggen voor als ooit :o :D
pi_149417080
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 12:41 schreef elamanilo het volgende:
Vrienden van ons hebben twee dochters, Pippa en Nico. Vooral die laatste kennen veel mensen meer als jongensnaam denk ik, ze is vernoemd naar een zangeres die het als artiestennaam had. Zelf had ik eerder gekozen voor Niko als schrijfwijze, met een k dus, meer op z'n Japans, dat vind ik zelf dan net weer vrouwelijker staan :) Maar dat gezegd hebbende, ik zou eigenlijk uberhaupt niet voor die naam kiezen voor een dochter ;) Er bestaan zoooooveeeeeel toffe meisjesnamen, ik heb er geloof ik al minstens 80 klaarliggen voor als ooit :o :D
Nie-co of Nik-ko?
  vrijdag 6 februari 2015 @ 12:43:13 #181
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_149417087
:D Ik dacht dus meteen aan die zangeres. Nico voor een meisje vind ik wel leuk en stoer terwijl ik het voor een jongen echt een stomme naam vind!
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_149417111
Ik vind Pippa echt heel leuk, net zoals Poppy trouwens. Ik zou er wel voor kiezen om dan de volledige naam als eerste naam te geven en bv Pippa als roepnaam te doen. (Zoals ooit ook bedoeld)
  vrijdag 6 februari 2015 @ 13:07:46 #183
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_149417744
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 12:25 schreef J0ycie88 het volgende:
Hier ook over namen aan het denken. Maar waar ik eerst wel wat ideeën had. Heb ik nu werkelijk geen idee meer. De naam die we voor een meisje hadden komt al in onze kennissenkring voor. En daar spreken we ook regelmatig mee af. Dus is voor mij geen optie meer.

Daarbij vind ik het moeilijk om een naam te vinden die bij ons beide namen past. J.oyce en L.eo en de achternaam, die vrij Italiaans klinkt. Terwijl vriend 100% NL is.

Dus als jullie ideeën hebben. Graag ;)
Samantha, Esmeralda, Jordy, Dylan.
KuikenGuppy
  vrijdag 6 februari 2015 @ 13:15:41 #184
149959 SQ
snelle trees
pi_149417910
Samantha O+
disclaimer
pi_149418012
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 13:07 schreef Burdie het volgende:

[..]

Samantha, Esmeralda, Jordy, Dylan.
Dat is echt het tegenovergestelde van wat we leuk vinden.

Vriend vind Robin erg leuk voor een meisje.

Ik meer de meisjesnamen richting:
Elin
Maren
Noor
Yara
Maud

Jongensnamen vind ik de volgende namen leuk. Maar daar komen we samen echt niet aan uit:
Teun
Daan
Sam (hondennaam volgens vriend)
Max (idem)
Wessel
Iven

Dat wordt echt nog een lastig iets die namen. Vooral iets vinden wat we samen leuk vinden!
Je kunt tegenwoordig zoveel worden, dat ik maar gewoon blijf wie ik ben.
pi_149419169
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 13:19 schreef J0ycie88 het volgende:

[..]

Dat is echt het tegenovergestelde van wat we leuk vinden.

Vriend vind Robin erg leuk voor een meisje.

Ik meer de meisjesnamen richting:
Elin
Maren
Noor
Yara
Maud

Jongensnamen vind ik de volgende namen leuk. Maar daar komen we samen echt niet aan uit:
Teun
Daan
Sam (hondennaam volgens vriend)
Max (idem)
Wessel
Iven

Dat wordt echt nog een lastig iets die namen. Vooral iets vinden wat we samen leuk vinden!
Marèn en Ivar O~)
pi_149424932
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 12:43 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

Nie-co of Nik-ko?
Nie-co :)
pi_149425281
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 12:41 schreef elamanilo het volgende:
Vrienden van ons hebben twee dochters, Pippa en Nico. Vooral die laatste kennen veel mensen meer als jongensnaam denk ik, ze is vernoemd naar een zangeres die het als artiestennaam had. Zelf had ik eerder gekozen voor Niko als schrijfwijze, met een k dus, meer op z'n Japans, dat vind ik zelf dan net weer vrouwelijker staan :) Maar dat gezegd hebbende, ik zou eigenlijk uberhaupt niet voor die naam kiezen voor een dochter ;) Er bestaan zoooooveeeeeel toffe meisjesnamen, ik heb er geloof ik al minstens 80 klaarliggen voor als ooit :o :D
Meisjesnamen O+ idd!

Voor een meisje zou ik eerder voor Nikè kiezen. Maar ik heb sowieso al 2 zwagers die Nico heten, dus ik zou überhaupt in een andere hoek zoeken _O-.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_149425339
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 17:21 schreef elamanilo het volgende:

[..]

Nie-co :)
Bijzonder, nooit gehoord als meisjesnaam :)
pi_149425417
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 17:36 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

Bijzonder, nooit gehoord als meisjesnaam :)
Vind ik ook ja, op een of andere manier raak ik ook niet echt gewend aan die naam. Past gewoon niet echt bij mijn oertonen of zo :D Terwijl ik Pippa (vooral als koosnaam voor Philippa) best wel een toffe naam vind! Daardoor verwachtte ik het misschien ook niet, dat ze opeens voor hun tweede kindje een naam uitkozen waar ik zelf echt helemaal niets mee heb :D
pi_149425443
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 17:40 schreef elamanilo het volgende:

[..]

Vind ik ook ja, op een of andere manier raak ik ook niet echt gewend aan die naam. Past gewoon niet echt bij mijn oertonen of zo :D Terwijl ik Pippa (vooral als koosnaam voor Philippa) best wel een toffe naam vind! Daardoor verwachtte ik het misschien ook niet, dat ze opeens voor hun tweede kindje een naam uitkozen waar ik zelf echt helemaal niets mee heb :D
Ik vind Pip/Pippa ook erg leuk :Y
Maar ik vind het dan ook weer zó'n kattennaam dat ik het m'n kat niet zou geven :D
pi_149425592
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 17:34 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Meisjesnamen O+ idd!

Voor een meisje zou ik eerder voor Nikè kiezen. Maar ik heb sowieso al 2 zwagers die Nico heten, dus ik zou überhaupt in een andere hoek zoeken _O-.
Jaa, van meisjesnamen vind ik echt veel meer leuke dan van jongens. Bij meisjes kun je ook veel kanten op, van heel zoet tot heel stoer. Beetje hetzelfde als met kleding misschien :D
Ik zocht voor een jongen juist ook een zachtere en lievere naam, bijv. met een -a op het einde, maar ik vind jongensnamen bijna allemaal zo hard, alsof ze per se stoer moeten zijn.
pi_149425652
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 17:41 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

Ik vind Pip/Pippa ook erg leuk :Y
Maar ik vind het dan ook weer zó'n kattennaam dat ik het m'n kat niet zou geven :D
Haha, dat herken ik wel ja. Zelf vind ik de naam Pippa de laatste paar jaar ook behoorlijk hipster geworden, ik zou hem daardoor zelf niet snel (meer) aan een dochter geven.
Bij Pip moet ik denken aan pips, ik vind het daardoor een beetje een bleke naam, beetje slapjes :') :D
pi_149426673
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 17:46 schreef elamanilo het volgende:

[..]

Jaa, van meisjesnamen vind ik echt veel meer leuke dan van jongens. Bij meisjes kun je ook veel kanten op, van heel zoet tot heel stoer. Beetje hetzelfde als met kleding misschien :D
Ik zocht voor een jongen juist ook een zachtere en lievere naam, bijv. met een -a op het einde, maar ik vind jongensnamen bijna allemaal zo hard, alsof ze per se stoer moeten zijn.
Precies!

Reza (door de z toch weer een harde klank)
Bela

Uuuhhh verder kom ik ook niet :+.

I.van vind ik wel wat zachter klinken, maar misschien is dat inmiddels mijn associatie. Naam voor baby heeft wel een hardere klank, maar ik ben allang blij dat we een naam hebben dit keer :P.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_149426881
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 17:47 schreef elamanilo het volgende:

[..]

Haha, dat herken ik wel ja. Zelf vind ik de naam Pippa de laatste paar jaar ook behoorlijk hipster geworden, ik zou hem daardoor zelf niet snel (meer) aan een dochter geven.
Bij Pip moet ik denken aan pips, ik vind het daardoor een beetje een bleke naam, beetje slapjes :') :D
Ik heb Pip altijd geassocieerd met een kattennaam, niet de ''pips'' en ''krijg de pip''.
En tegenwoordig hebben we Woezel & Pip O+
pi_149427406
*O* *O* *O* *O* *O*

Wij zijn uit beide namen

*O* *O* *O* *O* *O*
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
  vrijdag 6 februari 2015 @ 18:53:27 #197
360012 Shopaholic1984
Girls just wanna have fun!
pi_149427460
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 18:51 schreef McLaura het volgende:
*O* *O* *O* *O* *O*

Wij zijn uit beide namen

*O* *O* *O* *O* *O*
Dat is snel!
Wij nog steeds niet. Haha 2 meidennamen die hij elkaar passen en die we allebei leuk vinden is toch lastiger dan gedacht!
pi_149427722
Op het werken hebben we een meisjestweeling en die heten L.ieke en J.ulia.

Wat voor stijl vinden jullie leuk?
Je kunt tegenwoordig zoveel worden, dat ik maar gewoon blijf wie ik ben.
pi_149428021
Shopaholic, dat is ook veel lastiger dan 1 naam (nouja, 3 per kind). Voor jullie:

Sophie en Jasmijn
Paulien en Marleen
Julia en Fenna
Silke en Sterre
Lente en Vlinder
Josephine en Frédérique

Of....

Rivka en Devra
Destiny en Vanity
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
  vrijdag 6 februari 2015 @ 19:08:33 #200
149959 SQ
snelle trees
pi_149428056
Q'shonteley en Q'shonteleynee
disclaimer
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')