abonnement Unibet Coolblue
pi_157156182
quote:
9s.gif Op dinsdag 27 oktober 2015 23:28 schreef PandaDrop het volgende:

[..]

Wat is je punt?
Vroeger was er ook meisjeslego te koop, zonder sexistische legopoppetjes .

http://lego.wikia.com/wiki/Paradisa
Die vond zelfs ik als jongen tof _O_ Mooie villa's en beach scenes voor in de lego stad.
  woensdag 28 oktober 2015 @ 12:36:49 #227
329970 PandaDrop
Dropetende wegenbouwer
pi_157157341
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2015 11:22 schreef Timwonnacott het volgende:

[..]

Die vond zelfs ik als jongen tof _O_ Mooie villa's en beach scenes voor in de lego stad.
It's always sunny in Legoland/Paradisa 8-)
tong80
Wel een mooie one liner dan.
:T
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 30 oktober 2015 @ 09:20:12 #228
2057 Tokus
www.metalfan.nl
pi_157198755
hm, bij lego.com zijn de verzendkosten toch gratis als je boven 55 euro bestelt? Toch zie ik ze er nu bijstaan.
Nothing lasts forever but the certainty of change
  vrijdag 30 oktober 2015 @ 09:46:55 #229
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_157199199
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2015 09:20 schreef Tokus het volgende:
hm, bij lego.com zijn de verzendkosten toch gratis als je boven 55 euro bestelt? Toch zie ik ze er nu bijstaan.
site is stuck (nu eventjes).
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_157282935
wall-e gescoord in frankrijk incl halloween/thanksgiving scene = kersttreintje :@
ow en door disney abo korting gekregen op dat halloween/thanksgiving set :D
pi_157287895
Oe! Een Lego-topic! *O* Ik ben bezig om een koffietafel van Lego te maken, alleen ik zit nu in een blokjescrisis, dus mijn tafeltje staat, maar hij is maar één grondplaat groot. :') Net genoeg voor de afstandsbediening van de tv en een glas drinken, maar tof is hij zeker. Wordt in de toekomst nog wel uitgebreid, maar ik moet even sparen voor nieuwe blokjes. :(
pi_157288076
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2015 11:07 schreef Polenbatser het volgende:
Oe! Een Lego-topic! *O* Ik ben bezig om een koffietafel van Lego te maken, alleen ik zit nu in een blokjescrisis, dus mijn tafeltje staat, maar hij is maar één grondplaat groot. :') Net genoeg voor de afstandsbediening van de tv en een glas drinken, maar tof is hij zeker. Wordt in de toekomst nog wel uitgebreid, maar ik moet even sparen voor nieuwe blokjes. :(
oeh, pics?
pi_157288292
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2015 11:15 schreef mschol het volgende:

[..]

oeh, pics?
Hier istie! Hij is dus echt megaklein, maar het mooie aan Lego is dat je altijd kan uitbreiden. :Y En je kunt er boompjes opzetten en dat karretje wat erop staat vond ik nog zo in de doos. Heb ik gemaakt toen ik nog erg jong was, dus vond hem wel leuk zo. Overigens is die poot met pastelkleuren mijn verjaardagscadeautje geweest van collega's. :) Best een groot verschil tussen de nieuwe kleuren en de 'oude'. De rest is namelijk van 20 jaar terug ofzo en ik vond zelfs nog blokjes in de doos die van mijn oom geweest waren en die blokjes komen uit de jaren '60 dus. Toen was de kwaliteit wel een heel stuk lager, heel veel blokjes waren een beetje vervormd. :'(

Mijn eerste plan was om de tafel 6 grondplaten te maken en met twee bladen onder elkaar, maar euh, dat gaat een fortuin worden aan blokjes. _O- Het liefst zou ik het blad ook nog 1 rij dikker maken, maar omdat de tafel zo klein is is het nu ook al wel stevig. Naja, het zal dus een langlopend project worden, maar het heeft geen haast. Ik vond ook nog andere Legodingen in de doos, maar ik wil ook niet echt dingen uitelkaar halen om die tafel te maken, dat is dan ook een beetje zonde.

pi_157288789
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2015 11:25 schreef Polenbatser het volgende:

[..]

Hier istie! Hij is dus echt megaklein, maar het mooie aan Lego is dat je altijd kan uitbreiden. :Y En je kunt er boompjes opzetten en dat karretje wat erop staat vond ik nog zo in de doos. Heb ik gemaakt toen ik nog erg jong was, dus vond hem wel leuk zo. Overigens is die poot met pastelkleuren mijn verjaardagscadeautje geweest van collega's. :) Best een groot verschil tussen de nieuwe kleuren en de 'oude'. De rest is namelijk van 20 jaar terug ofzo en ik vond zelfs nog blokjes in de doos die van mijn oom geweest waren en die blokjes komen uit de jaren '60 dus. Toen was de kwaliteit wel een heel stuk lager, heel veel blokjes waren een beetje vervormd. :'(

Mijn eerste plan was om de tafel 6 grondplaten te maken en met twee bladen onder elkaar, maar euh, dat gaat een fortuin worden aan blokjes. _O- Het liefst zou ik het blad ook nog 1 rij dikker maken, maar omdat de tafel zo klein is is het nu ook al wel stevig. Naja, het zal dus een langlopend project worden, maar het heeft geen haast. Ik vond ook nog andere Legodingen in de doos, maar ik wil ook niet echt dingen uitelkaar halen om die tafel te maken, dat is dan ook een beetje zonde.

[ afbeelding ]
klein maar fijn zeggen ze toch ook wel :P

al is dit wel erg mini :D (persoonlijk zou ik dan echt een fortuin aan blokjes uitgeven voor de juiste kleuren enzo :D)

maar leuk idee wel :Y
pi_157288879
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2015 11:52 schreef mschol het volgende:

[..]

klein maar fijn zeggen ze toch ook wel :P

al is dit wel erg mini :D

maar leuk idee wel :Y
Wahaha, ja mini is het zeker, maar ach, je moet ergens beginnen. Ik heb het helaas financieel gezien niet erg breed, dus zomaar even een bult blokjes kopen gaat niet lukken, laat staan van één kleur. Naja, nu is het gewoon elke keer een paar blokjes erbij en dat is ook leuk. Ik woon alleen, dus ik heb ook geen megatafel nodig. Moet alleen m'n drankje kwijt als ik tv kijk en dat lukt zo ook wel. ;)

Overigens ligt er nog een doos met Lego bij mij vader thuis, dus die ga ik rond de kerst eens goed bekijken. Daar moet in elk geval nog een piratenschip inzitten en een aantal grondplaten. En wie weet losse blokjes voor de tafel. :D
pi_157289813
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2015 11:55 schreef Polenbatser het volgende:

[..]

Wahaha, ja mini is het zeker, maar ach, je moet ergens beginnen. Ik heb het helaas financieel gezien niet erg breed, dus zomaar even een bult blokjes kopen gaat niet lukken, laat staan van één kleur. Naja, nu is het gewoon elke keer een paar blokjes erbij en dat is ook leuk. Ik woon alleen, dus ik heb ook geen megatafel nodig. Moet alleen m'n drankje kwijt als ik tv kijk en dat lukt zo ook wel. ;)

Overigens ligt er nog een doos met Lego bij mij vader thuis, dus die ga ik rond de kerst eens goed bekijken. Daar moet in elk geval nog een piratenschip inzitten en een aantal grondplaten. En wie weet losse blokjes voor de tafel. :D
ja snap het wel hoor dat je niet zomaar even wat blokjes koopt.. ondersteun je de grondplaten in het midden wel (zonde als ze doorbuigen)
pi_157289903
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2015 12:43 schreef mschol het volgende:

[..]

ja snap het wel hoor dat je niet zomaar even wat blokjes koopt.. ondersteun je de grondplaten in het midden wel (zonde als ze doorbuigen)
Ja, de grondplaten rusten gewoon op twee lagen van steentjes. Zou inderdaad zonde zijn als ze doorbuigen. Ik denk dat als de tafel groter wordt dat hij ook wat extra poten nodig heeft. Het liefst koop ik de grootst mogelijke blokjes omdat dat gewoon steviger is, maar die zijn vaak ook moeilijker te vinden. Ik zag trouwens bij Bart Smit dat ze neplego verkopen, BloX ofzo, maar ik kon het toch niet over m'n hart verkrijgen dat te kopen. Dat is gewoon fout. :N
pi_157290241
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2015 12:47 schreef Polenbatser het volgende:

[..]

Ja, de grondplaten rusten gewoon op twee lagen van steentjes. Zou inderdaad zonde zijn als ze doorbuigen. Ik denk dat als de tafel groter wordt dat hij ook wat extra poten nodig heeft. Het liefst koop ik de grootst mogelijke blokjes omdat dat gewoon steviger is, maar die zijn vaak ook moeilijker te vinden. Ik zag trouwens bij Bart Smit dat ze neplego verkopen, BloX ofzo, maar ik kon het toch niet over m'n hart verkrijgen dat te kopen. Dat is gewoon fout. :N
neplego moet je imho nooit mengen met echte lego..

lego verkoopt toch wel van die grote boxen waar vaak veel 2x4 blokken inzitten?
pi_157290416
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2015 13:05 schreef mschol het volgende:

[..]

neplego moet je imho nooit mengen met echte lego..

lego verkoopt toch wel van die grote boxen waar vaak veel 2x4 blokken inzitten?
Ja dat ga ik ook niet doen dus. Die Blox-blokjes zijn ook echt slechter afgewerkt enzo. Heb ze namelijk wel even bekeken, ze lagen in zo'n schepbak.

Nou, ze hebben inderdaad wel van die boxen, maar daar zitten ook heel veel andere basisstenen in, dakpannen, ramen, deuren enz. En die heb ik niet nodig. Denk dat ik gewoon via internet bestel, of ik ga naar het/de Legomuseum/Legowinkel en zoek daar tweedehandsblokjes in hun bak, misschien dat die ook nog goedkoper zijn dan nieuwe.

Ik zie in dit topic trouwens toffe dingen voorbijkomen. :D Maar dit is meer een verzamelaarstopic stiekem? Leuk om te zien wat er allemaal is in elk geval. Een tijdje geleden heb ik iemand ontmoet die het Simpsonshuis heeft, tof ding wel. Zag ik laatst dat die gewoon 200 euro kost. _O- Oh en die Paradisa-serie heb ik ook nog wat van! Het zit dus allemaal nog in dozen/koffers en de helft is uitelkaar gevallen tijdens het verslepen, maar ik ga het weer in elkaar zetten. :) Moet alleen even de voorbeelden zoeken op internet, want de boekjes zijn er niet meer volgens mij.
pi_157290514
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2015 13:13 schreef Polenbatser het volgende:

[..]

Ja dat ga ik ook niet doen dus. Die Blox-blokjes zijn ook echt slechter afgewerkt enzo. Heb ze namelijk wel even bekeken, ze lagen in zo'n schepbak.

Nou, ze hebben inderdaad wel van die boxen, maar daar zitten ook heel veel andere basisstenen in, dakpannen, ramen, deuren enz. En die heb ik niet nodig. Denk dat ik gewoon via internet bestel, of ik ga naar het/de Legomuseum/Legowinkel en zoek daar tweedehandsblokjes in hun bak, misschien dat die ook nog goedkoper zijn dan nieuwe.

Ik zie in dit topic trouwens toffe dingen voorbijkomen. :D Maar dit is meer een verzamelaarstopic stiekem? Leuk om te zien wat er allemaal is in elk geval. Een tijdje geleden heb ik iemand ontmoet die het Simpsonshuis heeft, tof ding wel. Zag ik laatst dat die gewoon 200 euro kost. _O- Oh en die Paradisa-serie heb ik ook nog wat van! Het zit dus allemaal nog in dozen/koffers en de helft is uitelkaar gevallen tijdens het verslepen, maar ik ga het weer in elkaar zetten. :) Moet alleen even de voorbeelden zoeken op internet, want de boekjes zijn er niet meer volgens mij.
voor mij is het een verzamelding geworden..
deze b.v.

of dit:



en dan heb ik nog een stellingskast vol met modellen staan, plus een zooi gesealde dozen, her en der nog modellen en uiteraard ook nog een kist vol oudere lego
pi_157290804
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2015 13:17 schreef mschol het volgende:

[..]

voor mij is het een verzamelding geworden..
deze b.v.
[ afbeelding ]
of dit:

[ afbeelding ]

en dan heb ik nog een stellingskast vol met modellen staan, plus een zooi gesealde dozen, her en der nog modellen en uiteraard ook nog een kist vol oudere lego
Tof! Hoeveel zijn er gemaakt van die Milennium Falcon? (Dat is toch de Milennium Falcon? Of moet ik nu me in een hoekje gaan schamen?) Je hebt aardig wat zo te zien, leuke hobby, maar vraagt wel veel ruimte helaas. :( Die VW bus is ook gaaf trouwens!

Ik zal ook eens wat van mijn oude Lego uploaden als het weer in elkaar zit, maar het is niet zo bijzonder helaas.
pi_157292262
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2015 13:32 schreef Polenbatser het volgende:

[..]

Tof! Hoeveel zijn er gemaakt van die Milennium Falcon? (Dat is toch de Milennium Falcon? Of moet ik nu me in een hoekje gaan schamen?)
geen idee hoeveel er precies gemaakt zijn van die specifieke MF (set no 10179) (ja je hebt goed geraden ;) )
maar deze is van de UCS (ultimate collectors series), toen ik hem een jaar of 5-6 terug kocht was hij al niet meer in productie en heb ik voor een gesealde doos 500 euro neergeteld, nu gaat dat richting de 1500 euro volgens mij.

zo zag de slaapbank toen ik hem bouwde eruit:

en dat waren nog niet alle stukjes volgens mij :D

quote:
Je hebt aardig wat zo te zien, leuke hobby, maar vraagt wel veel ruimte helaas. :( Die VW bus is ook gaaf trouwens!

Ik zal ook eens wat van mijn oude Lego uploaden als het weer in elkaar zit, maar het is niet zo bijzonder helaas.
dit is slechts een fractie van wat ik heb staan, en ja het neemt godschuwelijk veel ruimte in beslag helaas


nog wat extra plaatjes:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
zijn allemaal oudere plaatjes dus ze kloppen niet 100% meer (deel is al gebouwd, deel is verplaatst) maar alles wat erop staat heb ik wel ergens (of in een doos of opgebouwd)
alle handleidingen en dozen zijn netjes bewaard..

[ Bericht 31% gewijzigd door mschol op 03-11-2015 14:46:14 ]
  zaterdag 7 november 2015 @ 09:58:36 #243
45933 Haay1971
Leven en laten leven!
pi_157377351
Bij Intertoys is op het moment de 75054 AT-AT in de aanbieding met 31% korting, voor ¤89,98 i.p.v. ¤129,99 ...


Voor wie nog op zoek was naar een leuke aanbieding. :)
pi_157377745
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 november 2015 09:58 schreef Haay1971 het volgende:
Bij Intertoys is op het moment de 75054 AT-AT in de aanbieding met 31% korting, voor ¤89,98 i.p.v. ¤129,99 ...
[ afbeelding ]

Voor wie nog op zoek was naar een leuke aanbieding. :)
ergens wel tof, maar aan de andere kant wil ik eigenlijk de starwars lego zo min mogelijk hebben..
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 7 november 2015 @ 14:05:58 #245
2057 Tokus
www.metalfan.nl
pi_157380717
zojuist de nieuwe kerstsetjes opgepikt, 40124 en 40125. :)

en de verjaardagstaart, ik dacht dat die uitverkocht was maar blijkbaar niet.
Nothing lasts forever but the certainty of change
pi_157380890
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 november 2015 14:05 schreef Tokus het volgende:
zojuist de nieuwe kerstsetjes opgepikt, 40124 en 40125. :)

en de verjaardagstaart, ik dacht dat die uitverkocht was maar blijkbaar niet.
verjaardagstaart?
  Moderator / Redactie Sport / Weblog zaterdag 7 november 2015 @ 14:21:08 #247
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_157380967
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2015 11:25 schreef Polenbatser het volgende:

[..]

Hier istie! Hij is dus echt megaklein, maar het mooie aan Lego is dat je altijd kan uitbreiden. :Y En je kunt er boompjes opzetten en dat karretje wat erop staat vond ik nog zo in de doos. Heb ik gemaakt toen ik nog erg jong was, dus vond hem wel leuk zo. Overigens is die poot met pastelkleuren mijn verjaardagscadeautje geweest van collega's. :) Best een groot verschil tussen de nieuwe kleuren en de 'oude'. De rest is namelijk van 20 jaar terug ofzo en ik vond zelfs nog blokjes in de doos die van mijn oom geweest waren en die blokjes komen uit de jaren '60 dus. Toen was de kwaliteit wel een heel stuk lager, heel veel blokjes waren een beetje vervormd. :'(

Mijn eerste plan was om de tafel 6 grondplaten te maken en met twee bladen onder elkaar, maar euh, dat gaat een fortuin worden aan blokjes. _O- Het liefst zou ik het blad ook nog 1 rij dikker maken, maar omdat de tafel zo klein is is het nu ook al wel stevig. Naja, het zal dus een langlopend project worden, maar het heeft geen haast. Ik vond ook nog andere Legodingen in de doos, maar ik wil ook niet echt dingen uitelkaar halen om die tafel te maken, dat is dan ook een beetje zonde.

[ afbeelding ]
:D gaaf _O_
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 7 november 2015 @ 15:46:58 #248
2057 Tokus
www.metalfan.nl
pi_157382438
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 november 2015 14:16 schreef mschol het volgende:

[..]

verjaardagstaart?
Nothing lasts forever but the certainty of change
pi_157382471
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 november 2015 15:46 schreef Tokus het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
ahh, geinig ^O^

ik ga eens beginnen met wall-E

eventueel bestel ik, indien ik het nodig vind, wel onderdelen om de headfix uit te voeren..
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 7 november 2015 @ 17:14:59 #250
2057 Tokus
www.metalfan.nl
pi_157384214
Star Wars sets voor 2016:

Nothing lasts forever but the certainty of change
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')