Goh.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 13:38 schreef Ciora het volgende:
[..]
Anderzijds moet de autoriteit natuurlijk ergens liggen, anders wordt het voor de politie allemaal wel heel omslachtig.
Sowieso heb ik me laten vertellen dat politie die zich verder niet met verkeer of flitsen bezig houdt, het zich geen fuck interesseert of ze met 10/20 km/h sneller worden ingehaald.
Kan dit wel beamen. Ik reed zelf onlangs op de A17, waar 130 toegestaan, ruim boven die limiet. Ruim 160/170 laten we zeggen. Ik haalde een politiebusje in en ik dacht al 'de poppen zijn weer aan het dansen', maar het enige wat er gebeurde is dat ze een salvo groot licht op me afvuurde. Waarschijnlijk dan in de trant van, even rustig aan doen makker. Vervolgde m'n weg met 140 op de tellerquote:Op dinsdag 27 januari 2015 13:38 schreef Ciora het volgende:
Sowieso heb ik me laten vertellen dat politie die zich verder niet met verkeer of flitsen bezig houdt, het zich geen fuck interesseert of ze met 10/20 km/h sneller worden ingehaald. Denk dat je het echt bont moet maken voor die gasten zich het extra werk op hun hals gaan halen.
Ze zetten natuurlijk niet zomaar een kruis boven de snelweg.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 14:04 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Lekker veilig, stilstaan op een snelweg?
Maarre, wel fijn dat ze de boetes uitschrijven.
Gelukkig maar.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 14:10 schreef Viezze het volgende:
[..]
Waarschijnlijk was dat gedeelte van de snelweg + toerit afgesloten, dus echt onveilig is het niet
O echt? Informatiefquote:Op dinsdag 27 januari 2015 15:41 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Ze zetten natuurlijk niet zomaar een kruis boven de snelweg.
Een paar voorbeelden van wanneer dat gebeurd :
- Wanneer er een ongeluk is gebeurd, alle banen onder de rommel zitten, en de reddingsdiensten over de snelweg rennen om een te redden / troep van de snelweg te halen.
- een tunnelbrand
- etc
Situaties waar stil gaan staan inderdaad veiliger is dan doorrijden.
Weer iets geleerd vandaag.quote:
Bron?quote:Op maandag 26 januari 2015 20:22 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Sterker nog, zelfs snelheid schatten mogen ze en is wettig.
Dat mag niet van ome SD.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 16:11 schreef Buurpoes het volgende:
Eind van de week schijnt er weer sneeuw te komen. Kunnen we hier weer gaan bekvechten over winterbanden.
Ik heb zomerbanden. Ze zitten er net een week onder en nee, ik koop deze winter geen winterbanden.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 16:11 schreef Buurpoes het volgende:
Eind van de week schijnt er weer sneeuw te komen. Kunnen we hier weer gaan bekvechten over winterbanden.
Heb ik iets gemist?quote:
quote:Op dinsdag 27 januari 2015 15:41 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Ze zetten natuurlijk niet zomaar een kruis boven de snelweg.
Een paar voorbeelden van wanneer dat gebeurd :
- Wanneer er een ongeluk is gebeurd, alle banen onder de rommel zitten, en de reddingsdiensten over de snelweg rennen om een te redden / troep van de snelweg te halen.
- een tunnelbrand
- etc
Situaties waar stil gaan staan inderdaad veiliger is dan doorrijden.
Er is een apart topic over de zin en onzin van winterbanden. Elke keer als hier die discussie weer losbarst worden we daarop gewezen.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 18:09 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Ik heb zomerbanden. Ze zitten er net een week onder en nee, ik koop deze winter geen winterbanden.
Oh oh, wat ben ik een vuile egocentrische krent die geen vierhonderd Euro over heeft voor een set winterbanden.
[..]
Heb ik iets gemist?
Op het schade formulier staat dat tegenpartij wilde keren zonder richting aan te geven. Ik stel hem ook aansprakelijk, lijkt mij immers niet mijn fout. Maakt het onderstaande de situatie meer in mijn voordeel?quote:Op dinsdag 27 januari 2015 23:54 schreef Pizza_Boom het volgende:
Wat heb je op het schadeformulier gezet? Dit zou wel eens een 50:50 kunnen worden.
Probeer even het artikel te vinden in het RVV waarin staat dat bijzondere manoeuvres geen voorrang hebben. En dan bij voorkeur het deel waar staat dat keren daar ook onder valt (staat er volgens mij). En schuif dat bij je verzekering onder de neus. Heb je hier verder nog iets van vluchtheuvels e.d.?
Daarom zei ik ook, zoek dat artikel eens op.quote:
Lastig verhaal denk ik, omdat enkelstrooks én binnen de bebouwde kom... Of hij daar nu rechts- of linksaf slaat, of daar een u-bocht maakt, jij was er blijkbaar aardig snel bij om hem al snel links voorbij te willen terwijl hij -in principe- nog gewoon op de rijstrook zat.quote:Op woensdag 28 januari 2015 00:15 schreef Perunage het volgende:
https://www.google.nl/map(...)i9B83zR2ETCyTOlQ!2e0
De kijkrichting is tevens de rijrichting. Tegenpartij stond met zijn neus linksaf op het middenstuk, ongeveer op 2/3e van dit stuk. Er staat geen bord met keerverbod, voor zover ik kan zien ook geen dwangpijlen.
Euh.........laat ik het netjes zeggen: Je hebt het fout.quote:Op woensdag 28 januari 2015 09:51 schreef Skull-splitter het volgende:
Perunage zit fout. Er is zoiets als defensief rijden, snelheid aanpassen en gepaste afstand houden. Zeker als je er fucking achter rijdt zou je dit moeten kunnen zien.
Ik snap niet dat je hier zo onmogelijk vlot er voorbij wilde. Ik had rustig afgewacht, ook omdat er altijd nog een onoplettende fietser ineens over kan steken vanuit de straat waar die auto wellicht in had kunnen gaan rijden. Zou niet de eerste keer zijn...die lui zie je echt niet achter een busje.quote:Op woensdag 28 januari 2015 00:15 schreef Perunage het volgende:
https://www.google.nl/map(...)i9B83zR2ETCyTOlQ!2e0
De kijkrichting is tevens de rijrichting. Tegenpartij stond met zijn neus linksaf op het middenstuk, ongeveer op 2/3e van dit stuk. Er staat geen bord met keerverbod, voor zover ik kan zien ook geen dwangpijlen.
Overdrijven is ook een vak...quote:Op woensdag 28 januari 2015 10:12 schreef vannelle het volgende:
[..]
Euh.........laat ik het netjes zeggen: Je hebt het fout.
Stel je rijdt zelf achter iemand die rechtsaf lijkt te gaan, ga je dan stil staan totdat de ander 100 meter de zijstraat in is? Dan rij je zelf ws. in een grijze Opel en draag je een ribbeltjesbroek boven je sandalen.
Waarom zou je afstand houden tot iemand die lijkt af te slaan of te gaan parkeren? Ga je dan ook wachten tot hij terug is uit de winkel en hij ws. uit gaat parkeren?
Nee, het gaat hier om zwabbergedrag van een egocentrische bestelbusbestuurder die denkt alles maar te kunnen maken zonder te communiceren met z'n medeweggebruikers.
En dát praat je in principe goed met je opmerking.
Ongeacht de omstandigheden is nog steeds het aangehaalde wetsartikel van kracht: Als je een bijzondere maneuvre uitvoert dien je het overige verkeer voor te laten gaan. Zo simpel is het.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |