Die waarschijnlijk begonnen is met asociaal parkeren. Staat niet in z'n vak en gezien de stand van de wielen heeft ie weinig moeite gedaan.quote:Op zondag 11 januari 2015 13:20 schreef daNpy het volgende:
Hij gooit zijn deur in ieder geval niet tegen die mooie BMW ernaast aan
quote:Op zondag 11 januari 2015 12:37 schreef swollywood het volgende:
[..]
Het is ook weer grijze dakduiven in een Hyundai Getz weekend.
[ afbeelding ]
quote:Op zondag 11 januari 2015 13:23 schreef OEM het volgende:
[..]
Die waarschijnlijk begonnen is met asociaal parkeren. Staat niet in z'n vak en gezien de stand van de wielen heeft ie weinig moeite gedaan.
quote:Op zondag 11 januari 2015 13:50 schreef daNpy het volgende:
[..]
Mischien staat die naast hem ook wel zo. En die daarnaast. En daarnaast. Etc.
Overigens zijn de parkeervakken in NL veel en veel te klein. Maar dat is een andere klacht.
Helaas parkeert die Getz altijd zo...quote:Op zondag 11 januari 2015 13:23 schreef OEM het volgende:
[..]
Die waarschijnlijk begonnen is met asociaal parkeren. Staat niet in z'n vak en gezien de stand van de wielen heeft ie weinig moeite gedaan.
Een paar brede auto's naast elkaar en je kunt alleen nog maar via de kofferbak naar buiten toe.quote:Op zondag 11 januari 2015 13:50 schreef daNpy het volgende:
[..]
Mischien staat die naast hem ook wel zo. En die daarnaast. En daarnaast. Etc.
Overigens zijn de parkeervakken in NL veel en veel te klein. Maar dat is een andere klacht.
Haha inderdaad! Mijn broertje heeft weleens een foto van mijn auto die op zo'n manier dubbel stond geparkeerd op Facebook geslingerd van "Onze zus is een aso "quote:Op zondag 11 januari 2015 13:37 schreef DemonRage het volgende:
Dat heb je ook wel eens bij het parkeren. Staan ze allemaal half in de vakken en zet je je auto op een nette afstand naast een andere geparkeerde auto, maar op het moment dat ze weg zijn ziet het eruit alsof jij diegene bent die niet fatsoenlijk parkeert.
Norm is uit de 70ies (komt zo wel weer iemand dit hard ontkennen), gebaseerd op kevers, eendjes en Renault4tjes.quote:Op zondag 11 januari 2015 13:50 schreef daNpy het volgende:
Overigens zijn de parkeervakken in NL veel en veel te klein. Maar dat is een andere klacht.
Volgens mij had dat te maken met een tolweg verderop. Maar ik kan me vergissen.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 19:33 schreef twiFight het volgende:
[..]
Helaas is die 2% ook een gevaar voor de overige 98% van het verkeer op de weg, dat is een beetje de crux. Ik kan me de filmpjes nog wel herinneren van vrachtwagens die een afslag gemist hadden en daarom maar gingen spookrijden. Gelukkig zijn een aantal daarvan op basis van het filmpje nog beboet (en flink ook). Ik snap dat het een groot tijdsverlies is maar verkeersveiligheid is belangrijker.
Of je rijdt een te grote auto.quote:Op zondag 11 januari 2015 13:50 schreef daNpy het volgende:
[..]
Mischien staat die naast hem ook wel zo. En die daarnaast. En daarnaast. Etc.
Overigens zijn de parkeervakken in NL veel en veel te klein. Maar dat is een andere klacht.
Wel de natte droom van elke parkeergarage-exploiteur natuurlijk, vakken maken op basis van de breedte van een Smart en iedereen met een grotere auto dubbel laten betalen of zo.quote:Op maandag 12 januari 2015 08:35 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Of je rijdt een te grote auto.
Ik kan mijn koekblik echt altijd binnen de lijnen kwijt.
Ik kan me ook niet voorstellen dat een parkeervak smaller is dan 2 meter. En een auto mag niet breder zijn dan 2 meter (al weet ik niet of dat inclusief of exclusief spiegels is). Dus in principe moet het altijd wel passen. Enige probleem is dat de vakken vaak dicht bij elkaar liggen en je dus weinig ruimte hebt om een deur open te doen.quote:Op maandag 12 januari 2015 08:35 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Of je rijdt een te grote auto.
Ik kan mijn koekblik echt altijd binnen de lijnen kwijt.
2,55m exclusief spiegels. Maar een standaard parkeervak is een stuk kleiner.quote:Op maandag 12 januari 2015 09:11 schreef Light het volgende:
[..]
Ik kan me ook niet voorstellen dat een parkeervak smaller is dan 2 meter. En een auto mag niet breder zijn dan 2 meter (al weet ik niet of dat inclusief of exclusief spiegels is). Dus in principe moet het altijd wel passen. Enige probleem is dat de vakken vaak dicht bij elkaar liggen en je dus weinig ruimte hebt om een deur open te doen.
Daar pas ik ook prima in, in veevervoer-klasse vliegtuigstoelen.quote:Op maandag 12 januari 2015 09:03 schreef twiFight het volgende:
[..]
Wel de natte droom van elke parkeergarage-exploiteur natuurlijk, vakken maken op basis van de breedte van een Smart en iedereen met een grotere auto dubbel laten betalen of zo.
Is ook een fout die mensen maken bij vliegtuigen. Krijgen een stijve bij de plannen om dikke mensen twee tickets te laten kopen, maar ze hebben dan niet door dat alle vliegtuigstoelen dan zo klein gemaakt worden dat een chinees meisje van 6 er nog net kan zitten en je zelfs als standaard formaat Nederlander er dan niet meer in past. Kassa!
Ja, binnen de lijnen krijg ik hem ook.quote:Op maandag 12 januari 2015 08:35 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Of je rijdt een te grote auto.
Ik kan mijn koekblik echt altijd binnen de lijnen kwijt.
Je hebt gelijk. En bij mijn lokale buurtsuper zijn de parkeervakken ongeveer 2,10m breed (met een tussenruimte van niet meer dan 10cm), dus dat past niet.quote:Op maandag 12 januari 2015 09:38 schreef Ridocar het volgende:
[..]
2,55m exclusief spiegels. Maar een standaard parkeervak is een stuk kleiner.
Dat gaat eigenlijk ook altijd wel goed. Behalve toen we buurkitten in de baby-autostoel hadden, want dan heb je echt veel ruimte nodig.quote:Op maandag 12 januari 2015 10:20 schreef daNpy het volgende:
[..]
Ja, binnen de lijnen krijg ik hem ook.
Maar ik zou ook graag uit willen stappen zonder mijn deur in de auto ernaast te gooien, en erger nog, dat mijn buurman in kan stappen zonder dat bij mijn auto te doen.
Bij de IKEA heb je extra brede familieparkeerplaatsen. En als je een Maxi-Cosi in een dikke station wil manoeuvreren, is dat inderdaad geen overbodige luxe.quote:Op maandag 12 januari 2015 10:59 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Dat gaat eigenlijk ook altijd wel goed. Behalve toen we buurkitten in de baby-autostoel hadden, want dan heb je echt veel ruimte nodig.
Ik probeer de auto altijd zo neer te zetten dat de plek naast het kinderzitje vrij is... een parkeerplaats op een hoek, naast een stoep, of in een parkeergarage naast een pilaar (waarbij zijn deur natuurlijk wel open moet kunnen) als er geen extra brede familieparkeerplaatsen (beschikbaar) zijn.quote:Op maandag 12 januari 2015 10:59 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Dat gaat eigenlijk ook altijd wel goed. Behalve toen we buurkitten in de baby-autostoel hadden, want dan heb je echt veel ruimte nodig.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Jij woont hier ver vandaan, zeggen ze elders in het land
Dan zeg ik, insgelijks, u ook, a'j ‘t zien van dizze kant.
Herkenbaar, ik heb op de Veluwe gewoond (en ga altijd op geboortegrond in Drenthe op vakantie), maar je pikt de toeristen er zo uit.quote:Op maandag 12 januari 2015 11:47 schreef Gwywen het volgende:
Ik wou even kwijt dat ik de TT briljant vind
Het grote nadeel van wonen in een mooie streek namelijk is dat er zoveel gepensioneerden op vakantie gaan...
Lekker op hun gemakje over al die mooie weggetjes tuffen wanneer ik ergens op tijd probeer te zijn.
Misschien denken ze wel dat die weggetjes er voor de toeristen zijn neergelegd. Ze komen vast allemaal uit het Westen, en daar verplaatst men zich immers over de snelweg, en niet binnendoor.
Ze weten denk ik niet dat "binnendoor" hier de enige optie is.
Vinden ze niet leuk, ook in Oostenrijk niet, als toerist als je met ze mee doortrekt en trapt over die binnendoorweggetjes.quote:Op maandag 12 januari 2015 11:59 schreef Leandra het volgende:
Voordeel is wel dat als je gewend bent boerenbinnenweggetjes te rijden, dat je ook hartje Frankrijk als een local over de wegen kunt rijden, en dat verwachten ze dan weer niet met je NL nummerbord
Ik kom uit het westen en moet altijd weer wennen als ik terug kom uit Zuid frankrijk, moet je weer rekening houden met mensen die niet snappen dat je buiten de bebouwde kom gewoon 80 mag....quote:Op maandag 12 januari 2015 11:59 schreef Leandra het volgende:
[..]
Herkenbaar, ik heb op de Veluwe gewoond (en ga altijd op geboortegrond in Drenthe op vakantie), maar je pikt de toeristen er zo uit.
Het meest storende vind ik eigenlijk die figuren die 60 rijden op een 80 km weg en vervolgens met diezelfde 60 km pu het dorp doorrijden.
Voordeel is wel dat als je gewend bent boerenbinnenweggetjes te rijden, dat je ook hartje Frankrijk als een local over de wegen kunt rijden, en dat verwachten ze dan weer niet met je NL nummerbord
Begint al bij de grens, afremmen van 120 naar 90 met je sleurdoos...quote:Op maandag 12 januari 2015 14:20 schreef liebherr-machinist het volgende:
Ik kom uit het westen en moet altijd weer wennen als ik terug kom uit Zuid frankrijk, moet je weer rekening houden met mensen die niet snappen dat je buiten de bebouwde kom gewoon 80 mag....
Ben blij dat ik die niet heb kan nog een stukje 130 doorquote:Op maandag 12 januari 2015 22:23 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Begint al bij de grens, afremmen van 120 naar 90 met je sleurdoos...
Das heel simpel zo weet de inhaler dat hij veilig terug kan, dit.is vanuit de cabine slecht te zien en door het seintje gaan ze sneller terug. Is ook collegiaalquote:Op maandag 12 januari 2015 23:06 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Ik vraag me af waarom vrachtwagens naar elkaar seinen bij het inhalen.
Iemand die het antwoord weet?
Zo leer je nog eens bijquote:Op maandag 12 januari 2015 23:14 schreef liebherr-machinist het volgende:
[..]
Das heel simpel zo weet de inhaler dat hij veilig terug kan, dit.is vanuit de cabine slecht te zien en door het seintje gaan ze sneller terug. Is ook collegiaal
Meestal seint de inhaler als bedankje ook terug, dmv zijn knipperlichten even aan naar links en rechts.quote:
Sommigen hebben een hele riedel: linksrechtslinkslinkslinksrechtslinksrechts.quote:Op maandag 12 januari 2015 23:17 schreef liebherr-machinist het volgende:
[..]
Meestal seint de inhaler als bedankje ook terug, dmv zijn knipperlichten even aan naar links en rechts.
En dan na een ongeval te horen krijgen je hield geen afstand, wat mij dus overkwam. Was de eerste week van meneer de agent geloof ik. Wist precies te vertellen wat er was gebeurd ondanks dat mijn voorligger duidelijk verteld had dat hij net had ingehaald en daarna gesneden werd door een ongeduldige automobilist.quote:Op dinsdag 13 januari 2015 06:43 schreef Ridocar het volgende:
Gaat ook bijna altijd goed.
Sommige chauffeurs smijten 'm gewoon direct na het voorbij rijden terug naar rechts. Zit ik tegen zes vierkante meter achterkant te kijken op nog geen drie meter van de voorruit.
Maar nog erger zijn de automobilisten die achter de inhalende vrachtauto gaan seinen. Meestal nadat de inhalende vrachtauto net voorbij m'n cabine is. Maar goed, die denken alleen aan zichzelf.
Ring van Rotterdam? net ook kenserlang vast gestaan op de A16/A20quote:Op dinsdag 13 januari 2015 11:13 schreef Kiid het volgende:
Vandaag uur en kwartier voor 38 kilometer
Dankje met grootlicht? Nog nooit gezien. De rest is puur afhankelijk van de verkeerssituatie, al dan niet in combinatie met andere tekens (claxon) en duur van het signaal.quote:Op dinsdag 13 januari 2015 13:11 schreef twiFight het volgende:
Dat is het leuke van groot licht, het kan van alles betekenen.
- je licht is stuk
- je licht schijnt juist te fel (groot licht/verkeerd afgesteld)
- dankjewel
- val dood
- ga maar voor
- lul hoe durf je voor me te gaan
etc. etc.
Netjes toch?quote:Op dinsdag 13 januari 2015 13:05 schreef hcwp het volgende:
geeft hij mij vervolgens groot licht terug
quote:Op dinsdag 13 januari 2015 13:21 schreef jeroen25 het volgende:
[..]
Netjes toch?
Toen jij hem groot licht gaf had jij er geen en hij er twee.
Nu hebben jullie er allebei weer één.
A30, stond meer stil dan dat we redenquote:Op dinsdag 13 januari 2015 11:34 schreef Amoeba het volgende:
[..]
Ring van Rotterdam? net ook kenserlang vast gestaan op de A16/A20
Niet geweest vandaag. Wel nog 's middags vanaf Rotterdam richting Zwolle maar keurig door kunnen karren.quote:Op dinsdag 13 januari 2015 16:11 schreef Kiid het volgende:
[..]
A30, stond meer stil dan dat we reden
Ik kon wel verder, maar tegen de tijd dat ik voorbij de afzetting was, had ik eigenlijk al bij die afspraak moeten verschijnen. Ik was nog niet eens halverwege en dan zou ik nog minimaal 20 minuten moeten rijden, auto wegzetten, lopen... dan was dat half uur waarvoor ze me hadden ingepland al voorbij.quote:Op dinsdag 13 januari 2015 16:26 schreef twiFight het volgende:
Waarom kon je niet verder dan? Ik vind hulpdiensten vaak ook wel erg radicaal met het afzetten van wegen. Ja, er moet sporenonderzoek plaatsvinden en ja, die mensen moeten veilig kunnen werken, maar zet een agentje in en laat mensen rustig door de berm rijden en de heetste kolen zijn al uit het vuur.
en toen naar de McDonalds je verdriet wegeten en uit te snotteren in een zakdoek?quote:Op dinsdag 13 januari 2015 16:17 schreef AdoraBelle het volgende:
Oké, voor jullie is dit misschien minder bijzonder. Maar gisteren stond ik in de file omdat er twee auto's tegen elkaar aan waren gereden. Op een stuk weg waar normaal nooit iets gebeurt en nooit een file staat. Door dat gedoe heb ik mijn afspraak gemist en ben ik maar omgekeerd en weer naar huis gereden . Ik had er wel rekening mee gehouden dat het druk zou zijn op de weg, en daarom al extra reistijd ingecalculeerd, maar hier had ik geen rekening mee gehouden.
Tot zover mijn irritatie.
[ afbeelding ]
Zelfs nu ze zo radicaal te werk gaan gaat het te vaak fout helaasquote:Op dinsdag 13 januari 2015 16:26 schreef twiFight het volgende:
Waarom kon je niet verder dan? Ik vind hulpdiensten vaak ook wel erg radicaal met het afzetten van wegen. Ja, er moet sporenonderzoek plaatsvinden en ja, die mensen moeten veilig kunnen werken, maar zet een agentje in en laat mensen rustig door de berm rijden en de heetste kolen zijn al uit het vuur.
Soms wil je een lichtkrant in je auto of zelfs twee om dit aan te geven...quote:Op dinsdag 13 januari 2015 13:11 schreef twiFight het volgende:
Dat is het leuke van groot licht, het kan van alles betekenen.
- je licht is stuk
- je licht schijnt juist te fel (groot licht/verkeerd afgesteld)
- dankjewel
- val dood
- ga maar voor
- lul hoe durf je voor me te gaan
etc. etc.
Dat zeg ik ook. Echter mag ik daar rijden, dus je kunt wel gaan seinen, ik schuif vanzelf wel weer op. Inderdaad was ik daar onbekend en twijfelde ik even of ik nu wel de A20 moest volgen of de A13, maar dat doet verder niet ter zake.quote:Op dinsdag 13 januari 2015 19:23 schreef liebherr-machinist het volgende:
Nou is dat stuk waar jij het over hebt bedoelt om te wisselen van snelweg, dus kan het zijn dat hij last van je had. Maar ik denk eerder dat hij een bekende zag die hem tegemoet kwam, negen van die tien seinen naar elkaar alsof hun leven er van af hangt.
Whahaha .quote:Op dinsdag 13 januari 2015 16:50 schreef Fer het volgende:
[..]
en toen naar de McDonalds je verdriet wegeten en uit te snotteren in een zakdoek?
Ben benieuwd hoeveel fokkers je nog tegenkomt morgen 😉quote:Op dinsdag 13 januari 2015 20:25 schreef Kiid het volgende:
Kwam er vandaag ook achter dat mijn rechtsachter knipperlicht niet meer werkt (mijn rechter knipperlicht ging 2x zo snel als normaal qua geluid dus daaraan merkte ik het).
Dus als je een Alfa tegen komt die naar rechts gaat zonder dat de knipperlicht aangaat dan hoef je niet te seinen, ik ben er al van op de hoogte . Ik ga het van het weekend fixen, rijd alleen morgen nog
Het is niet uit te sluitenquote:Op dinsdag 13 januari 2015 21:19 schreef liebherr-machinist het volgende:
[..]
Ben benieuwd hoeveel fokkers je nog tegenkomt morgen 😉
Vandaag betekende het bij mij "hallo, je snijdt mij af terwijl je zonder richtingaanwijzer van baan wisselt amper een meter voor mijn kap". Volgens mij heeft hij het begrepen, want erna gaf hij keurig zijn richting aan alle keren dat het moest.quote:Op dinsdag 13 januari 2015 15:40 schreef BigSmurf het volgende:
Groot licht seinen betekent normaal gesproken "kom/ga maar voor", "sodemieter op aan de kant", "er is iets mis met je voertuig" of "flitser!!1!". Lijkt me binnen de context altijd wel duidelijk zat wat wat is.
Laatste paar dagen ook gehad. Gewoon ervoor gooien bij mij, 50 centimer is kennelijk speling zat. Ik haal iig mijn poot niet van het gas. Opgefokte types die 85 op een 80 weg niet snel genoeg vinden.quote:Op dinsdag 13 januari 2015 22:32 schreef Jihawti het volgende:
[..]
Vandaag betekende het bij mij "hallo, je snijdt mij af terwijl je zonder richtingaanwijzer van baan wisselt amper een meter voor mijn kap". Volgens mij heeft hij het begrepen, want erna gaf hij keurig zijn richting aan alle keren dat het moest.
Dit is op de A16, het laatste stuk voor Terbregseplein. En daar mag iedereen inderdaad gewoon op rijstrook 3 rijden, anders zou het erg lastig worden om van de parallelbaan naar Hoek van Holland of vanaf de hoofdrijbaan naar Gouda te komen .quote:Op dinsdag 13 januari 2015 19:17 schreef Amoeba het volgende:
Had vandaag ook zo'n vrachtwagendude. Je hebt op de ring van Rotterdam speciale banen voor bussen en vrachtwagens. Op knooppunt Kleinpolderplein (volgens mij) is het zo het geval dat die banen kortstondig onderbroken worden zodat weggebruikers van snelweg kunnen wisselen. Nu zat ik precies op die baan die normaal voor vrachtwagens bestemd is, en die vent maar seinen, maar volgens mij snapt hij niet dat dat pas weer na het knooppunt geldt.
Ik reed daar ook een keer, tweede keer alleen in de auto. Ik had dus veel te laat gezien dat richting Den Haag vast stond. Ik probeerde er tussen te komen maar er zat nog een vrachtwagen achter me, best een stukje terug. Die neemt uiteraard geen gas terug en toetert als een malle. Gelukkig zagen de mensen links van me wat er gebeurde en maakten snel ruimte voor mij. Toen was ik dus zelf de irritatie.quote:Op woensdag 14 januari 2015 05:52 schreef JDude het volgende:
[..]
Dit is op de A16, het laatste stuk voor Terbregseplein. En daar mag iedereen inderdaad gewoon op rijstrook 3 rijden, anders zou het erg lastig worden om van de parallelbaan naar Hoek van Holland of vanaf de hoofdrijbaan naar Gouda te komen .
Aan de andere kant heb je ook van die figuren die, zodra een vrachtwagen aan de horizon opdoemt, alvast naar links gaan...quote:Op woensdag 14 januari 2015 12:19 schreef Perunage het volgende:
Ik kan me persoonlijk heel erg storen aan van die figuren die niet vooruitkijken op een snelweg en in de ankers moeten achter vrachtverkeer, om vervolgens met een flink snelheidsverschil hun koekblik voor een andere auto pleuren op de strook links daarvan.
Dan nog, die vent hoeft helemaal geen schoolmeester uit te hangen. Ik zie ook wel eens dat een busje op die vrachtwagenstrook blijft rijden. Leuk voor hem, maar ondanks dat hij daar niet mag rijden ga ik niet druk zitten doen. Moet 'ie zelf weten.quote:Op dinsdag 13 januari 2015 19:17 schreef Amoeba het volgende:
Had vandaag ook zo'n vrachtwagendude. Je hebt op de ring van Rotterdam speciale banen voor bussen en vrachtwagens. Op knooppunt Kleinpolderplein (volgens mij) is het zo het geval dat die banen kortstondig onderbroken worden zodat weggebruikers van snelweg kunnen wisselen. Nu zat ik precies op die baan die normaal voor vrachtwagens bestemd is, en die vent maar seinen, maar volgens mij snapt hij niet dat dat pas weer na het knooppunt geldt.
Ja, want eng. Of bang dat 'ie niet er tussen komt.quote:Op woensdag 14 januari 2015 12:53 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Aan de andere kant heb je ook van die figuren die, zodra een vrachtwagen aan de horizon opdoemt, alvast naar links gaan...
Gevalletje jammer, maar dat is weer typisch ikke-ikke-gedrag. Tja, andere bestuurder niet even naar links gaan is natuurlijk jammer, maar ze zien ook niet dat jij eigenlijk door wilt rijden.quote:Op woensdag 14 januari 2015 13:02 schreef Sarasi het volgende:
Mensen die vier stroken teveel vinden om te behappen. Gisteren reed ik braaf op de tweede strook van rechts, gooit opeens iemand zijn vrachtwagen naar links, mijn strook op. Ik kan op dat moment zelf niet naar links, want daar reed al iemand anders. Komt dat hele treintje met een gang van 100km/h mij voorbij kachelen, op een 120km/h weg. Maar blijkbaar was het teveel moeite om even nog een strook op te schuiven (vierde strook was helemaal leeg) om mij ertussen te laten. Ik heb echt met verbazing zitten kijken.
Ik heb me ook niet echt zitten ergeren hoor, maar ik vond het wel wonderlijk. En die vrachtwagen wilde een andere vrachtwagen inhalen en het boeide hem blijkbaar minder dat ik daardoor ontiegelijk hard moest remmen.quote:Op woensdag 14 januari 2015 13:06 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Gevalletje jammer, maar dat is weer typisch ikke-ikke-gedrag. Tja, andere bestuurder niet even naar links gaan is natuurlijk jammer, maar ze zien ook niet dat jij eigenlijk door wilt rijden.
Ik vraag mij af waarom die vrachtwagen opeens naar links ging...
Totdat je de verkeerde treft die niet remt waardoor je in een slip terecht raakt.quote:Op dinsdag 13 januari 2015 23:00 schreef Fer het volgende:
1m, 50cm, dat past toch.
Als iets duidelijk wil maken, ga ik zo vroeg naar rechts dat ie ander wel MOET remmen.
Gister moest ik ook ineens volop in de rem, zag mijn voorganger plotseling remmen en voor ik het wist reden we voor 10 seconden 60 km/uquote:Op woensdag 14 januari 2015 12:19 schreef Perunage het volgende:
Ik kan me persoonlijk heel erg storen aan van die figuren die niet vooruitkijken op een snelweg en in de ankers moeten achter vrachtverkeer, om vervolgens met een flink snelheidsverschil hun koekblik voor een andere auto pleuren op de strook links daarvan.
Nog irritanter zijn die Volvorijders die menen dat ik als motorrijder het niet erg vindt dat ze vast beginnen met van rijstrook wisselen als ik nog naast ze zit.quote:Op woensdag 14 januari 2015 13:07 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Ik heb me ook niet echt zitten ergeren hoor, maar ik vond het wel wonderlijk. En die vrachtwagen wilde een andere vrachtwagen inhalen en het boeide hem blijkbaar minder dat ik daardoor ontiegelijk hard moest remmen.
Ik heb laatst mijn auto bijna vol naar links tegen een politiemotor aangegooid. Die vent was ook niet heel snugger bezig, zat helemaal in mijn dode hoek en de laatste keer dat ik 'm gezien had, was vijf minuten geleden. Het is dat ik naar hem op zoek ging omdat ik me niet kon herinneren dat hij me voorbij was gereden, en toen ik even een dot gas bij gaf, zag ik dat hij inderdaad nog naast me reed. Idioot, vijf minuten lang in de dode hoek van een vrouw blijven hangen.quote:Op woensdag 14 januari 2015 15:00 schreef Amoeba het volgende:
[..]
Nog irritanter zijn die Volvorijders die menen dat ik als motorrijder het niet erg vindt dat ze vast beginnen met van rijstrook wisselen als ik nog naast ze zit.
Dan nog, als jij hem had geraakt, was jij fout geweest.quote:Op woensdag 14 januari 2015 15:03 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Ik heb laatst mijn auto bijna vol naar links tegen een politiemotor aangegooid. Die vent was ook niet heel snugger bezig, zat helemaal in mijn dode hoek en de laatste keer dat ik 'm gezien had, was vijf minuten geleden. Het is dat ik naar hem op zoek ging omdat ik me niet kon herinneren dat hij me voorbij was gereden, en toen ik even een dot gas bij gaf, zag ik dat hij inderdaad nog naast me reed. Idioot, vijf minuten lang in de dode hoek van een vrouw blijven hangen.
Natuurlijk was ik fout geweest, maar ik was waarschijnlijk ook niet dood/zwaargewond geweest. Ik snap niet dat je dat risico wilt lopen. Overigens is dat best lastig, aangezien ik in de desbetreffende auto (Renault Scenic), de stoel zo moest afstellen dat ik links over mijn schouder precies tegen de deurstijl aan keek, omdat ik anders niet bij de pedalen kon. Ik weet prima hoe ik mijn spiegels moet afstellen, maar een motor paste prima in de dode hoek. Wat dan wel weer reden is voor mij om dus extra op te letten.quote:Op woensdag 14 januari 2015 15:14 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Dan nog, als jij hem had geraakt, was jij fout geweest.
Overigens is het niet zo moeilijk je spiegels zo af te stellen dat je geen dode hoek hebt. Hint: je hoeft je eigen auto niet te zien in je buitenspiegels, die is er sowieso nog wel.
Ik heb wel eens een complete SUV in mijn dode hoek gehad. Dat is ook niet fijn...en liep gelukkig af zonder ongeluk.quote:Op woensdag 14 januari 2015 15:17 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Natuurlijk was ik fout geweest, maar ik was waarschijnlijk ook niet dood/zwaargewond geweest. Ik snap niet dat je dat risico wilt lopen. Overigens is dat best lastig, aangezien ik in de desbetreffende auto (Renault Scenic), de stoel zo moest afstellen dat ik links over mijn schouder precies tegen de deurstijl aan keek, omdat ik anders niet bij de pedalen kon. Ik weet prima hoe ik mijn spiegels moet afstellen, maar een motor paste prima in de dode hoek. Wat dan wel weer reden is voor mij om dus extra op te letten.
Bij mij kan er aan bijrijderszijde zelfs een groot busje volledig uit het zicht raken. Nadeel van het hebben van een auto op grijs kentekenquote:Op woensdag 14 januari 2015 15:21 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Ik heb wel eens een complete SUV in mijn dode hoek gehad. Dat is ook niet fijn...en liep gelukkig af zonder ongeluk.
Dat lijkt me ook doodeng.quote:Op woensdag 14 januari 2015 15:21 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Ik heb wel eens een complete SUV in mijn dode hoek gehad. Dat is ook niet fijn...en liep gelukkig af zonder ongeluk.
Daarom kijk je over je schouder in de dode hoek. Ik kan me niks herinneren waar ze bij het CBR meer op gehamerd hebben.quote:Op woensdag 14 januari 2015 15:03 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Ik heb laatst mijn auto bijna vol naar links tegen een politiemotor aangegooid. Die vent was ook niet heel snugger bezig, zat helemaal in mijn dode hoek en de laatste keer dat ik 'm gezien had, was vijf minuten geleden. Het is dat ik naar hem op zoek ging omdat ik me niet kon herinneren dat hij me voorbij was gereden, en toen ik even een dot gas bij gaf, zag ik dat hij inderdaad nog naast me reed. Idioot, vijf minuten lang in de dode hoek van een vrouw blijven hangen.
Ja, zoals eerder aangegeven kon dat hier dus niet omdat auto's niet gebouwd zijn voor mensen met kleine benen. Toen ik die stoel zo ver mogelijk naar voren zette en over mijn schouder keek, zag ik deurstijl. Dat daarachter zich dan weer een motormuis bevond, kon ik ook niet weten.quote:Op woensdag 14 januari 2015 15:48 schreef Amoeba het volgende:
[..]
Daarom kijk je over je schouder in de dode hoek. Ik kan me niks herinneren waar ze bij het CBR meer op gehamerd hebben.
Jij ook niet want je knalt die Corsa ook tegen een boom.quote:Op woensdag 14 januari 2015 15:57 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Ja, zoals eerder aangegeven kon dat hier dus niet omdat auto's niet gebouwd zijn voor mensen met kleine benen. Toen ik die stoel zo ver mogelijk naar voren zette en over mijn schouder keek, zag ik deurstijl. Dat daarachter zich dan weer een motormuis bevond, kon ik ook niet weten.
Moet jij zeggen trouwens, jij kijkt niet eens in je achteruitkijkspiegel.
Die boom verstopte zich achter de deurstijl. Zelfde probleem. Bovendien was dat tijdens het uitparkeren en ik ben een vrouw dus dat is een joker.quote:Op woensdag 14 januari 2015 15:59 schreef Amoeba het volgende:
[..]
Jij ook niet want je knalt die Corsa ook tegen een boom.
Maar bekeuringen zijn een heel ander verhaal.quote:Op woensdag 14 januari 2015 16:00 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Die boom verstopte zich achter de deurstijl. Zelfde probleem. Bovendien was dat tijdens het uitparkeren en ik ben een vrouw dus dat is een joker.
En dat is tevens mijn enige ongeluk geweest in 3+ jaar rijden. Nog nooit een boete gehad ook. Dus.
Ik zat niet in zijn dode hoek. Hij vond gewoon dat er ruimte zat was.quote:Op woensdag 14 januari 2015 16:03 schreef Sarasi het volgende:
Maar mijn oorspronkelijke punt was meer: waarom blijf je dan ook naast die volvo's rijden? Als je weet dat ze je blijkbaar niet zien, zorg er dan voor dat je er wat sneller langs vliegt.
Dit type bestuurder heeft er denk ik echt geen enkele weet van wat een gele streep langs de weg betekent.quote:Op woensdag 14 januari 2015 19:19 schreef JDude het volgende:
Er staat nota bene zelfs een doorgetrokken gele streep.
En jij dacht hey, laat ik dat eens even op de gevoelige plaat vastleggen en posten op fok. Zulks een spannend verhaal.quote:Op woensdag 14 januari 2015 18:30 schreef Iwanius het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Deze bestuurder van dit autootje meende dat zij gewoon kon parkeren in deze doorgang omdat ze even moest bellen terwijl achter haar o.a. de bestuurder in het busje er langs moest voor het afleveren van goederen. Madam bleef staan totdat de man haar aansprak en na veel vijven en zessen en een grote mond reed ze even door om daarna doodleuk achteruit te rijden en weer daar te gaan stilstaan en weer het overig verkeer te belemmeren.
Busje van de Politie kwam langs en madam kon gelijk uitstappen en haar boete in ontvangst nemen van oom agent. Gerechtigheid voor zo een belangrijk telefoongesprek.
Daar is dit toch ook het topic voor, zeiksnor. Terecht dat zo'n kut een bekeuring krijgt trouwensquote:Op woensdag 14 januari 2015 19:41 schreef Caland het volgende:
[..]
En jij dacht hey, laat ik dat eens even op de gevoelige plaat vastleggen en posten op fok. Zulks een spannend verhaal.
quote:Op woensdag 14 januari 2015 20:11 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Doorgetrokken gele streep is toch zelfs een stopverbod, parkeerverbod is een onderbroken gele streep?
Dan leun je wat naar voren of naar links of allebei. Dat eeuwige 'boo-hoo ik zie niks' is zo slap. Dan moet je zorgen dat je wat ziet. Je hoofd 20 cm. verplaatsen is al genoeg en dat kun je alle kanten op (ja, zelfs met korte beentjes).quote:Op woensdag 14 januari 2015 15:57 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Ja, zoals eerder aangegeven kon dat hier dus niet omdat auto's niet gebouwd zijn voor mensen met kleine benen. Toen ik die stoel zo ver mogelijk naar voren zette en over mijn schouder keek, zag ik deurstijl. Dat daarachter zich dan weer een motormuis bevond, kon ik ook niet weten.
Die fout maken wel meer mensen, denken dat wat ze doen wel okee is 'want er is nog nooit iets gebeurt'. In de realiteit is het vaker dat het goed gaat omdat je gewoon geluk hebt dat je nog niet in een verkeerde situatie terecht bent gekomen. Kwestie van tijd dat het mis gaat.quote:Op woensdag 14 januari 2015 17:31 schreef Fer het volgende:
Ik betrap mijzelf er ook weleens op van baan te schuiven, zonder naast mij of in de zijspiegel te kijken. Dit gaat in principe goed, omdat ik continue het verkeer zowel voor als achter mij in de gaten houd en dit eigenlijk alleen doe als er niks in de buurt rijdt of zou kunnen rijden, maar toch.
Ach, dat valt mij overal op. Op de weg, op de stoep, op een treinstation, in de supermarkt. Men gaat altijd stilstaan op een plek waar dat frustrerend onhandig is, terwijl er ook altijd wel een mogelijkheid is om ergens anders te gaan staan waar je minder tot last bent. En nee, een telefoongesprek is niet dermate belangrijk dat je wel tot last kan zijn. En nee, het is geen dramatisch leed dat je af en toe even 5 meter door moet lopen.quote:Op woensdag 14 januari 2015 18:30 schreef Iwanius het volgende:
Deze bestuurder van dit autootje meende dat zij gewoon kon parkeren in deze doorgang
Dat doe ik toch ook door even gas te geven of te remmen? En in de meeste auto's is er wel wat te manoeuvreren ja, maar ik geef net aan dat het in deze auto gewoon niet wilde. Er was een dode hoek en daar kon ik oprecht niks aan doen, of je dat nou gelooft of niet. Niet zonder me in allerlei bochten te wringen in ieder geval en dat is dan ook weer levensgevaarlijk. Ik weet niet wat nu precies je probleem is. Ik heb een probleem (dode hoek) en los dat op door door op te letten welke auto's waar zijn gebleven en indien ik twijfel even verplaatsen zodat ik zicht heb op de dode hoek.quote:Op woensdag 14 januari 2015 20:30 schreef twiFight het volgende:
[..]
Dan leun je wat naar voren of naar links of allebei. Dat eeuwige 'boo-hoo ik zie niks' is zo slap. Dan moet je zorgen dat je wat ziet. Je hoofd 20 cm. verplaatsen is al genoeg en dat kun je alle kanten op (ja, zelfs met korte beentjes).
[..]
Moet je eens opletten, zijn vaak vooral grijze en zwarte auto's die zonder licht rijden. Die zie je dus echt niet als het een beetje regenachtig/schemerig is. Ben er zelf ooit in volle vaart met mijn fiets overheen gebuiteld.quote:Op donderdag 15 januari 2015 12:18 schreef TwisterNederland het volgende:
Het aantal mensen dat rondrijdt zonder autoverlichting begint schrikbarende vormen aan te nemen. Gisteren 2 binnen een halve minuut van elkaar
Dinsdag ook alweer 1 zien rondrijden
Ik zie het steeds vaker gebeuren.
Zijn vaak ook de kleinere auto's als ik me goed kan herinner.quote:Op donderdag 15 januari 2015 12:24 schreef Gwywen het volgende:
[..]
Moet je eens opletten, zijn vaak vooral grijze en zwarte auto's die zonder licht rijden. Die zie je dus echt niet als het een beetje regenachtig/schemerig is. Ben er zelf ooit in volle vaart met mijn fiets overheen gebuiteld.
Helaas wel.quote:Op donderdag 15 januari 2015 12:35 schreef DroogDok het volgende:
Dag-rij-verlichting (hoe schrijf je dat?) zou toch verplicht worden in de hele EU?
Waarom helaas?quote:
Omdat mensen denken dat ze dan voldoende verlichting aanhebben in regenachtige / schemerige omstandigheden.quote:
Dat inderdaad.quote:Op donderdag 15 januari 2015 12:56 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Omdat mensen denken dat ze dan voldoende verlichting aanhebben in regenachtige / schemerige omstandigheden.
Niemand denkt er natuurlijk bij na dat dag-rijverlichting alleen aan de voorkant is. Achter ben je nog steeds compleet onverlicht.
Dakduif zeker?quote:Op donderdag 15 januari 2015 13:06 schreef Pizza_Boom het volgende:
Net eentje op het stijgende deel van een tunnel die werd ingehaald door een vrachtwagen. En die vrachtwagen was er nog snel voorbij ook.
Bij de dag-rij-verlichting die nu verplicht is gesteld branden er ook lichten achterop.quote:Op donderdag 15 januari 2015 12:56 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Omdat mensen denken dat ze dan voldoende verlichting aanhebben in regenachtige / schemerige omstandigheden.
Niemand denkt er natuurlijk bij na dat dag-rijverlichting alleen aan de voorkant is. Achter ben je nog steeds compleet onverlicht.
Het door heel Europa verplicht stellen en handhaven wel.quote:Op donderdag 15 januari 2015 13:50 schreef Skull-splitter het volgende:
Want dimlicht is zo moeilijk aan te zetten als je begint...
Die zie ik nooitquote:Op donderdag 15 januari 2015 12:24 schreef Gwywen het volgende:
[..]
Moet je eens opletten, zijn vaak vooral grijze en zwarte auto's die zonder licht rijden. Die zie je dus echt niet als het een beetje regenachtig/schemerig is. Ben er zelf ooit in volle vaart met mijn fiets overheen gebuiteld.
Ook op zonnige dagen met uitstekend zicht rijd ik met dimlicht aan. Er zijn genoeg zonnige omstandigheden te bedenken waarbij je toch beter zichtbaar bent met dimlicht. En daarnaast: als je altijd met dimlicht rijdt, vergeet je het ook nooit.quote:Op donderdag 15 januari 2015 13:01 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Dat inderdaad.
En als tweede punt toch het extra energieverbruik, ook op zonnige dagen met uitstekend zicht.
Dit maakt toch niks uit? Je dynamo draait toch wel mee, of je lichten nu aan of uit staan.quote:Op donderdag 15 januari 2015 13:01 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Dat inderdaad.
En als tweede punt toch het extra energieverbruik, ook op zonnige dagen met uitstekend zicht.
Fietsers willen overdag niet met licht fietsen?quote:Op donderdag 15 januari 2015 14:26 schreef tharealmb het volgende:
Met licht aan is sowieso veiliger dan zonder... ook overdag.
http://www.radartv.nl/nie(...)ents_pi1%5Bpage%5D=1
die laatste alinea kan ik echter geen logica in vinden...
Dat automobilisten met licht rijden, maakt fietsers niet per direct onzichtbaar volgens mij... Die zijn net zo zichtbaar als toen auto's zonder licht reden... Zwarte auto's willen nog wel eens aan de aandacht ontglippen van de hersentjes.quote:Op donderdag 15 januari 2015 14:35 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Fietsers willen overdag niet met licht fietsen?
Je dynamo moet natuurlijk wel extra weerstand bieden om de energie voor de lichten op te wekken.quote:Op donderdag 15 januari 2015 14:18 schreef Ciora het volgende:
[..]
Dit maakt toch niks uit? Je dynamo draait toch wel mee, of je lichten nu aan of uit staan.
Zeker bij zonnige dagen is het nodig. Als er vuil op je ramen zit en de zon laag hangt zie je niks meer.quote:Op donderdag 15 januari 2015 14:15 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Ook op zonnige dagen met uitstekend zicht rijd ik met dimlicht aan. Er zijn genoeg zonnige omstandigheden te bedenken waarbij je toch beter zichtbaar bent met dimlicht. En daarnaast: als je altijd met dimlicht rijdt, vergeet je het ook nooit.
Waar ik me trouwens aan erger: die achterlijke bochtverlichting (één mistlampje aan). Nergens voor nodig in Nederland, het ziet er debiel uit en auto's hebben gewoon richtingaanwijzers, dat is meer dan genoeg.
De uitleg staat toch net in die laatste alinea?quote:Op donderdag 15 januari 2015 14:38 schreef tharealmb het volgende:
[..]
Dat automobilisten met licht rijden, maakt fietsers niet per direct onzichtbaar volgens mij... Die zijn net zo zichtbaar als toen auto's zonder licht reden... Zwarte auto's willen nog wel eens aan de aandacht ontglippen van de hersentjes.
Daarnaast belachelijk... Dynamo in de naaf kan prima en trapt niet zwaar.
Dat is een mening van de fietsersbond.quote:Op donderdag 15 januari 2015 14:43 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
De uitleg staat toch net in die laatste alinea?
dat lijk.... ow wacht... dat was geen vraag?quote:Op donderdag 15 januari 2015 14:42 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Je dynamo moet natuurlijk wel extra weerstand bieden om de energie voor de lichten op te wekken.
Gelukkig is die weerstand verwaarloosbaar in vergelijking met de rest van de auto. Je kan dan net zo goed je reserve wiel dumpen of. ..
simulatieonderzoek... ik weet niet of ze in die simulatie allemaal aftermarket-xenon hadden aanstaan... maar verlichting leidt mij niet echt af volgens mij... maar zal het vast mis hebben als TNO dat onderzocht heeft.quote:Op donderdag 15 januari 2015 14:43 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
De uitleg staat toch net in die laatste alinea?
Nee het was onzin. Waar ik uitleg over had.quote:Op donderdag 15 januari 2015 14:45 schreef tharealmb het volgende:
[..]
dat lijk.... ow wacht... dat was geen vraag?
[..]
simulatieonderzoek... ik weet niet of ze in die simulatie allemaal aftermarket-xenon hadden aanstaan... maar verlichting leidt mij niet echt af volgens mij... maar zal het vast mis hebben als TNO dat onderzocht heeft.
Elke mening van jou over autorijden is per definitie geflame.quote:Op donderdag 15 januari 2015 15:03 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Nee het was onzin. Waar ik uitleg over had.
Echt het geflame en dom geschreeuw hier
Misschien was er wel net iemand overleden of in het ziekenhuis.quote:Op woensdag 14 januari 2015 18:30 schreef Iwanius het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Deze bestuurder van dit autootje meende dat zij gewoon kon parkeren in deze doorgang omdat ze even moest bellen terwijl achter haar o.a. de bestuurder in het busje er langs moest voor het afleveren van goederen. Madam bleef staan totdat de man haar aansprak en na veel vijven en zessen en een grote mond reed ze even door om daarna doodleuk achteruit te rijden en weer daar te gaan stilstaan en weer het overig verkeer te belemmeren.
Busje van de Politie kwam langs en madam kon gelijk uitstappen en haar boete in ontvangst nemen van oom agent. Gerechtigheid voor zo een belangrijk telefoongesprek.
Die is dan nog steeds overleden of in het ziekenhuis wanneer je geparkeerd hebt waar het wel mag.quote:Op donderdag 15 januari 2015 15:08 schreef Ferrari_Tape het volgende:
[..]
Misschien was er wel net iemand overleden of in het ziekenhuis.
En dan jullie met je grote bek.
Als die overleden is, kan het ook wel 2 minuten wachten tot je een plekje hebt. Ziekenhuis ga je niet staan leuten lijkt me, maar rijd je naar het ziekenhuis...quote:Op donderdag 15 januari 2015 15:08 schreef Ferrari_Tape het volgende:
[..]
Misschien was er wel net iemand overleden of in het ziekenhuis.
En dan jullie met je grote bek.
Volgens mij zijn dat ook verreweg de populairste kleuren, dus dat zegt verder niets.quote:Op donderdag 15 januari 2015 12:24 schreef Gwywen het volgende:
[..]
Moet je eens opletten, zijn vaak vooral grijze en zwarte auto's die zonder licht rijden.
Ik ben eruit volgens de fietsersbond Let iedereen overdag op de verlichting van een andere auto (trekt hun aandacht) en daardoor de fietsers over het hoofd zienquote:Op donderdag 15 januari 2015 14:26 schreef tharealmb het volgende:
Met licht aan is sowieso veiliger dan zonder... ook overdag.
http://www.radartv.nl/nie(...)ents_pi1%5Bpage%5D=1
die laatste alinea kan ik echter geen logica in vinden...
de fietsersbond moet gewoon lekker ten alle tijden hun bek houden. Dat zijn echt de opperhuilies van nl.quote:Op donderdag 15 januari 2015 15:53 schreef liebherr-machinist het volgende:
[..]
Ik ben eruit volgens de fietsersbond Let iedereen overdag op de verlichting van een andere auto (trekt hun aandacht) en daardoor de fietsers over het hoofd zien
Hey iemand die mijn mening deelt eindelijk😀😀😀😀quote:Op donderdag 15 januari 2015 16:09 schreef Yreal het volgende:
[..]
de fietsersbond moet gewoon lekker ten alle tijden hun bek houden. Dat zijn echt de opperhuilies van nl.
En in welk land is dat getest? En heeft dat land exact dezelfde verkeersituatie als in Nederland?quote:Op donderdag 15 januari 2015 14:44 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Dat is een mening van de fietsersbond.
De feiten zijn dat je met lichten aan 9% minder kans hebt dood te gaan in het verkeer.
😀quote:Op donderdag 15 januari 2015 16:20 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
En in welk land is dat getest? En heeft dat land exact dezelfde verkeersituatie als in Nederland?
We hebben hier nogal wat fietsers, als die straks met dagrijverlichting in een half promille van de gevallen ietsje later worden gezien hebben we echt een probleem hoor. Een probleem dat in andere landen veeeeel minder zichtbaar is.
Alle fietsers op het fietspad, met een maximumsnelheid en lasergun controlesquote:Op donderdag 15 januari 2015 16:21 schreef Yreal het volgende:
Dat ze dan weer mensen die hard fietsen van het fietspad willen...
Whats next? Niemand meer fietsen?
En dan zie ik alleen een blokje als reactie.quote:
Ik zie wel een icoontje, maar geen idee wat dat ding betekent.quote:Op donderdag 15 januari 2015 16:53 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
En dan zie ik alleen een blokje als reactie.
Klotefoon. Nou weet ik niet of je het met mij eens bent of dat je vindt dat ik onzin typ. Echt
Bij mijn telefoon is dat een grote greins. Positief dus :-Dquote:Op donderdag 15 januari 2015 16:53 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
En dan zie ik alleen een blokje als reactie.
Klotefoon. Nou weet ik niet of je het met mij eens bent of dat je vindt dat ik onzin typ. Echt
Wat zie jij dan??quote:Op donderdag 15 januari 2015 17:04 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Ik zie wel een icoontje, maar geen idee wat dat ding betekent.
Ik kan me er wel iets bij voorstellen. Dat ik bijv wil afslaan en alleen maar naar die lichten kijk van een auto en de fietsers niet meer zie. Maar misschien onzinquote:Op donderdag 15 januari 2015 14:45 schreef tharealmb het volgende:
[..]
[..]
simulatieonderzoek... ik weet niet of ze in die simulatie allemaal aftermarket-xenon hadden aanstaan... maar verlichting leidt mij niet echt af volgens mij... maar zal het vast mis hebben als TNO dat onderzocht heeft.
Dan zou ik in het donker de weg maar niet opgaan, ik raak niet snel afgeleid door verlichting can een ander, of hij moet er een kerstboom van gemaakt hebben.cdquote:Op donderdag 15 januari 2015 18:58 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ik kan me er wel iets bij voorstellen. Dat ik bijv wil afslaan en alleen maar naar die lichten kijk van een auto en de fietsers niet meer zie. Maar misschien onzin
quote:
Nee, hij heeft gelijk. Het onderzoek heb ik zo niet bij de hand, maar bewezen is dat als iedereen met verlichting rijdt, fietsers minder gezien gaan worden en dus meer bij ongevallen betrokken zullen worden, zeker overdag.quote:Op vrijdag 16 januari 2015 07:57 schreef liebherr-machinist het volgende:
[..]
Dan zou ik in het donker de weg maar niet opgaan, ik raak niet snel afgeleid door verlichting can een ander, of hij moet er een kerstboom van gemaakt hebben.cd
Het moet een Samsung emoji zijn die er ongeveer zo uit ziet:quote:Op vrijdag 16 januari 2015 08:43 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Een soort honingdropje op zijn kant.
Zijn de FOK!-Smileys niet goed genoeg?quote:Op donderdag 15 januari 2015 17:32 schreef liebherr-machinist het volgende:
[..]
Bij mijn telefoon is dat een grote greins. Positief dus :-D
Dat zou kunnen maar niet hoe hun het zeggen, komt dan eerder dat die fietser afgeleid is.quote:Op vrijdag 16 januari 2015 09:48 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Nee, hij heeft gelijk. Het onderzoek heb ik zo niet bij de hand, maar bewezen is dat als iedereen met verlichting rijdt, fietsers minder gezien gaan worden en dus meer bij ongevallen betrokken zullen worden, zeker overdag.
jawel maar die krijg ik niet op mijn telefoonquote:Op vrijdag 16 januari 2015 12:36 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Zijn de FOK!-Smileys niet goed genoeg?
Deze of deze
Dubbele punt, hoofdletter d.quote:Op vrijdag 16 januari 2015 12:47 schreef liebherr-machinist het volgende:
[..]
jawel maar die krijg ik niet op mijn telefoon
Dus de fietser is afgeleid omdat hij of zij zelf zonder licht fietst. Ahaquote:Op vrijdag 16 januari 2015 12:46 schreef liebherr-machinist het volgende:
[..]
Dat zou kunnen maar niet hoe hun het zeggen, komt dan eerder dat die fietser afgeleid is.
huh nee, het ging erover dat volgens de fietsersbond automobilisten overdag afgeleid worden door de verlichting van andere automobilisten en daardoor de fietsers over het hoofd zien.quote:Op vrijdag 16 januari 2015 16:07 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Dus de fietser is afgeleid omdat hij of zij zelf zonder licht fietst. Aha
Jezusquote:Op vrijdag 16 januari 2015 16:06 schreef Blue_note het volgende:
Dinsdag op de a2. Ik ben rustig met 130 op de teller aan het inhalen, op nette afstand volgt een Citroen Picasso...
Ik kijk in m'n binnenspiegel en zie de beste man de vestiging van SuitSupply, gelegen naast de snelweg, bewonderen. Zo aandachtig dat hij gewoon vol met de zijkant de vangrail raakt, terugschiet naar de middenbaan (waar niemand reed) en vervolgens vrolijk verder rijdt alsof er niets aan de hand was....Tering zeg.
Was dat echt de reden? Of zou het misschien vermoeidheid geweest kunnen zijn?quote:Op vrijdag 16 januari 2015 16:06 schreef Blue_note het volgende:
Dinsdag op de a2. Ik ben rustig met 130 op de teller aan het inhalen, op nette afstand volgt een Citroen Picasso...
Ik kijk in m'n binnenspiegel en zie de beste man de vestiging van SuitSupply, gelegen naast de snelweg, bewonderen. Zo aandachtig dat hij gewoon vol met de zijkant de vangrail raakt, terugschiet naar de middenbaan (waar niemand reed) en vervolgens vrolijk verder rijdt alsof er niets aan de hand was....Tering zeg.
Dat is echt bizar. Was de zijkant niet best wel beschadigd?quote:Op vrijdag 16 januari 2015 19:37 schreef Blue_note het volgende:
Nee midden op de snelweg stoppen lijkt me niet handig. Maar hij heeft nog zeker bij 2 tankstations/afslagen achter me gezeten.
Ik zag opeens lichten naar links gaan in mn spiegel, dus ik keek en zag de beste man naar buiten kijken....hij had z'n hoofd gedraaid in ieder geval. Niet naar beneden oid.
Heb ik niet kunnen zien!quote:Op vrijdag 16 januari 2015 19:39 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Dat is echt bizar. Was de zijkant niet best wel beschadigd?
Überhaupt dat je dan cool kan blijven. Zoiets lijkt me een buitengewoon enge ervaring...
Sommige fietsers hebben van die simpele LED verlichting aan de jas of aan de voorkant van de fiets. Zo'n cluster van 4 LEDjes een in de vorm van die van de dobbelsteen.quote:Op donderdag 15 januari 2015 14:35 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Fietsers willen overdag niet met licht fietsen?
Terechte klacht!quote:Op vrijdag 16 januari 2015 21:07 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Sommige fietsers hebben van die simpele LED verlichting aan de jas of aan de voorkant van de fiets. Zo'n cluster van 4 LEDjes een in de vorm van die van de dobbelsteen.
Nou, het mag er dan in de HEMA dan wel fel uitzien die dingen, op straat vallen die paar witte puntjes compleet weg. Verkeerde zuinigheid.
Ja en sommige fietsers hebben de lamp ook echt omhoog gericht staan ipv naar de weg toe echt hoe stupide is dat.quote:Op vrijdag 16 januari 2015 21:29 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Terechte klacht!
Maar het andere uiterste: complete bouwlamp (populair bij wielrenners) vind ik nog erger...dan zie ik dus echt effe niks.
Heb ik ook wel eens gezien ja, op de A50. Die combineert een stukje met de A12 en vanuit het zuiden heb je dan een bocht naar rechts. Degene voor me stuurde de bocht wel in, maar niet genoeg. Hij raakte de vangrail, de auto sprong ff op en hij stuurde weer terug naar de weg en reed gewoon door. Bij het eerstvolgende tankstation (zit <1km na de bocht, in/uitvoegstrook is n.b. hetzelfde) reed hij ook gewoon doorquote:Op vrijdag 16 januari 2015 16:06 schreef Blue_note het volgende:
Dinsdag op de a2. Ik ben rustig met 130 op de teller aan het inhalen, op nette afstand volgt een Citroen Picasso...
Ik kijk in m'n binnenspiegel en zie de beste man de vestiging van SuitSupply, gelegen naast de snelweg, bewonderen. Zo aandachtig dat hij gewoon vol met de zijkant de vangrail raakt, terugschiet naar de middenbaan (waar niemand reed) en vervolgens vrolijk verder rijdt alsof er niets aan de hand was....Tering zeg.
Had ie goedkope huismerkbanden? Die doen niet zo goed bij deze kou.quote:Op zondag 18 januari 2015 09:09 schreef bluuf het volgende:
Gistermiddag stond ik voor een stoplicht toen ik ineens een harde klap voelde : was er 1 achterop mij geknald.
Van zijn auto waren beide koplampen stuk, bumperbalk ingedeukt en de radiator liep leeg waar wij bij stonden. Ik heb gelukkig alleen een scheur van 5cm in mijn achterbumper voorzover ik het kan zien (hopelijk is er geen verborgen schade ontstaan).
was wel even schrikken, vooral omdat ik ook drie kinderen + vriendin in de auto had zitten.
Ik had er wel ff goed de pest over in (ookal was het een ongeluk en ben ik verder wel blij dat er niemand gewond is geraakt, ook niet bij de tegenpartij die ook twee kleine kinderen in de auto had zitten).
Winterhanden.quote:Op zaterdag 24 januari 2015 10:16 schreef NieuweNier het volgende:
Mensen die nu gaan rijden zonder winterhanden.
Hele verkeer op zijn gat, allemaal ongelukken, en iedereen stapvoets.
Meanwhile tuffen ze in Duitsland en Oostenrijk met 80km/u rond omdat daar niet gierige mensen het verkeer verkloten.
Doe normaal man, zolang je geen RWD hebt met een zomerbreedset eronder kan je prima rijden met zomerbanden met dit weer. Gewoon afstand houden, anticiperen en geen haast hebben. O wacht, dat moet je met winterbanden ook. Mensen met winterbanden voelen zich iets te snel king of the road.quote:Op zaterdag 24 januari 2015 10:16 schreef NieuweNier het volgende:
Mensen die nu gaan rijden zonder winterhanden.
Hele verkeer op zijn gat, allemaal ongelukken, en iedereen stapvoets.
Meanwhile tuffen ze in Duitsland en Oostenrijk met 80km/u rond omdat daar niet gierige mensen het verkeer verkloten.
De 100 ongelukken die vandaag gebeurd zijn, ondersteunen het argument dat het rijden prima gaat niet.quote:Op zaterdag 24 januari 2015 11:27 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Doe normaal man, zolang je geen RWD hebt met een zomerbreedset eronder kan je prima rijden met zomerbanden met dit weer. Gewoon afstand houden, anticiperen en geen haast hebben. O wacht, dat moet je met winterbanden ook. Mensen met winterbanden voelen zich iets te snel king of the road.
en die 100 ongelukken zijn allemaal door zomerbanden zeker? Je doet alsof de winterband heilig is.quote:Op zaterdag 24 januari 2015 12:30 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
De 100 ongelukken die vandaag gebeurd zijn, ondersteunen het argument dat het rijden prima gaat niet.
Winterbanden hebben veel meer grip op sneeuw. Per definitie dus, door je rijgedrag aan te passen naar de omstandigheden met zomerbanden, hou je iedereen op die wel goed voorbereid is. Enorme files als resultaat.
Mensen maken ook fouten. Daarom hebben we een veiligheidsbuffer. Anders hoeven we ook geen riemen te dragen, hebben onze banden geen profiel nodig, hoeven kinderen niet in kinderzitjes, etc.
Door veilig te doen met dingen als winterbanden redden we letterlijk miljoenen levens. Hebben we er schijt aan gaat het mis. En gebeuren er 100 ongelukken in 1 dag.
100 ongelukken per dag is niet iets wat we moeten willen. Dus moeten we veilig zijn. Met winterbanden. Die die ongelukken voorkomen.
Dat soort verlichting gebruik ik ook op de fiets in het donker. Ik rij dan veel achteraf wegen, en daar rijden de auto's standaard met groot licht. Meesten schakelen niet terug naar gedimd licht, niet gezien of "toch maar een fietser". Om het zwarte gat na de auto te vermijden rij ik dus met een 7-LED's koplamp met 8-cells accu. Volle kracht is die ik 90minuten leeg, wel een bak licht waar je konijnen mee kunt vangen.quote:Op vrijdag 16 januari 2015 21:29 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Terechte klacht!
Maar het andere uiterste: complete bouwlamp (populair bij wielrenners) vind ik nog erger...dan zie ik dus echt effe niks.
En jij bleef er strak achter rijden en dacht niet? Laat ik wat afstand nemen zodat ik meer ruimte heb om op gang te komen?quote:Op zondag 25 januari 2015 20:32 schreef LeTourdeFrance het volgende:
Net bleef mijn voorganger lange tijd 40 km/u rijden op de oprit naar de snelweg, waardoor ik als een gek toeren moest maken om op een veilige snelheid in te kunnen voegen. Hij deed dat overigens wel bij zo'n 60 km/u, waardoor achteropkomend verkeer hard moest remmen.
Ik heb mezelf wel eens betrapt op de gedachte "die maakt zo nog wel haast". Tegen de tijd dat je doorhebt dat ze suicidaal traag willen invoegen, is de invoegstrook al bijna op.quote:Op zondag 25 januari 2015 20:48 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
En jij bleef er strak achter rijden en dacht niet? Laat ik wat afstand nemen zodat ik meer ruimte heb om op gang te komen?
Maar dan richt je hem toch wel op de weg??quote:Op zaterdag 24 januari 2015 14:21 schreef eRKa het volgende:
[..]
Dat soort verlichting gebruik ik ook op de fiets in het donker. Ik rij dan veel achteraf wegen, en daar rijden de auto's standaard met groot licht. Meesten schakelen niet terug naar gedimd licht, niet gezien of "toch maar een fietser". Om het zwarte gat na de auto te vermijden rij ik dus met een 7-LED's koplamp met 8-cells accu. Volle kracht is die ik 90minuten leeg, wel een bak licht waar je konijnen mee kunt vangen.
Die gedachte heb ik over boord gezet. Net als bij een vrachtwagen, ik blijf dan het eerste stuk iets van 50-60 rijden, max, en dan als die vrachwagen bij de blokjes is, ook op het gas. Ga je alsnog erachter, maar met 110-120 en kan je zo door naar links zonder daar remacties te veroorzaken.quote:Op zondag 25 januari 2015 20:54 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Ik heb mezelf wel eens betrapt op de gedachte "die maakt zo nog wel haast". Tegen de tijd dat je doorhebt dat ze suicidaal traag willen invoegen, is de invoegstrook al bijna op.
En dan? Stil gaan staan om ruimte te nemen? Lijkt me ook niet handig voor de mensen achter je die op een invoegstrook geen stilstaande/stapvoets rijdende auto verwachten.
Dat was inderdaad beter geweest, maar ik ging er vanuit dat hij na de bocht zou versnellen, wat amper gebeurde. Bij een vrachtwagen verwacht je dat, bij een personenauto niet.quote:Op zondag 25 januari 2015 20:48 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
En jij bleef er strak achter rijden en dacht niet? Laat ik wat afstand nemen zodat ik meer ruimte heb om op gang te komen?
A2-A9? A10-A1? Zijn er zoveel daar... Zelfs als je 50 rijdt gaan ze aan.quote:Op zondag 25 januari 2015 22:12 schreef NieuweNier het volgende:
Ik reed laatst op een snelweg in Amsterdam. Ik was toegegeven niet aan het opletten, en er kwam een bocht aan.
Allemaal borden, zelfs zo'n knipperend licht ding van "u rijdt te hard".
Het was een 100 weg met 70 als snelheidslimiet voor die bocht. De cruise control kon gewoon op 100 blijven.
Er is daar vast iemand uit de bocht gevlogen ofzo
Ja, true.quote:Op zondag 25 januari 2015 22:02 schreef LeTourdeFrance het volgende:
[..]
Dat was inderdaad beter geweest, maar ik ging er vanuit dat hij na de bocht zou versnellen, wat amper gebeurde. Bij een vrachtwagen verwacht je dat, bij een personenauto niet.
Ik heb werkelijk geen idee waar het was. Ik was dus niet aan het opletten. Er was een crisis op de app.quote:Op zondag 25 januari 2015 22:15 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
A2-A9? A10-A1? Zijn er zoveel daar... Zelfs als je 50 rijdt gaan ze aan.
[..]
Ja, true.
Je zit achter het stuur en zit niet op te letten? Beroepsmalloot ben je ook hè.quote:Op zondag 25 januari 2015 22:18 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Ik heb werkelijk geen idee waar het was. Ik was dus niet aan het opletten. Er was een crisis op de app.
Maar het was echt idioot dramatisch
Whut? Wat een malloten. Remproef, aan willen tikken....quote:Op zondag 25 januari 2015 21:35 schreef opgebaarde het volgende:
Bijzonder, in het volgende topic op fok over een slome aso op de linkerbaan, NWS / Verkeersruzie loopt net goed af, lees ik heel andere reacties dan ik hier in deze topicreeks gewend ben.
Zag vrijdagavond ook zo'n malloot. Die flikkerde hem voor een busje hier op een 50 weg (met voorrang), busje remt en toetert, ging die voorgooier ook op de rem staan. Als ze geklapt waren, was ik erheen gelopen als getuige.quote:Op zondag 25 januari 2015 22:20 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Whut? Wat een malloten. Remproef, aan willen tikken....
Laten we deze discussie niet WEER voeren.quote:Op zondag 25 januari 2015 22:20 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Je zit achter het stuur en zit niet op te letten? Beroepsmalloot ben je ook hè.
Ik begin langzamerhand steeds meer begrip te krijgen voor de slagingspercentages van het CBR. Niet zo zeer vanwege de willekeurigheid die vaak een rol speelt, maar vanwege dit soort dingen.quote:Op zondag 25 januari 2015 22:20 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Whut? Wat een malloten. Remproef, aan willen tikken....
quote:Op zondag 25 januari 2015 22:20 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Je zit achter het stuur en zit niet op te letten? Beroepsmalloot ben je ook hè.
Ik had een paar verwensingen voor je klaar staan, maar daar doe je het waarschijnlijk voor. Ik spreek de hoop uit dat je in het echte leven wel normaal doet achter het stuur.quote:Op zondag 25 januari 2015 22:18 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Ik heb werkelijk geen idee waar het was. Ik was dus niet aan het opletten. Er was een crisis op de app.
Maar het was echt idioot dramatisch
Uiteraard. Op de auto richten kán, maar levert niet meer zicht op.quote:Op zondag 25 januari 2015 20:55 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Maar dan richt je hem toch wel op de weg??
Herkenbaar. Heb wel een aantal malen rare acties uit moeten halen omdat een heel punt op de snelweg opeens vastliep, omdat een politiewagen in de buurt reed. Ik zit dan zoveel mogelijk op de cc en weet dat ik niet te snel rij en dus ook niet hoef te veranderen, maar dan zit je opeens vlak achter voorliggers omdat die in de rem gaanquote:Op zondag 25 januari 2015 23:23 schreef Ridocar het volgende:
Mijn irritatie voor vandaag: Gedragsverandering bij bepaalde situaties. Als er, bijvoorbeeld, een politieauto voorbij komt rijden. Iedereen op standje braaf binnen de lijntjes en genoeg afstand houden. Politieauto pleite, en iedereen gaat weer op de ego-toer.
Mja van mij mag het hele traject wel op de schop. Sowieso moeten we meer gebruik gaan maken van simulatoren. Laat mensen in zo'n ding lekker leren schakelen, spiegelen en inparkeren. Ben je ten eerste geen gevaar op de weg en ten tweede kan het een stuk goedkoper. De praktijklessen op de weg moeten meer gericht zijn op gedrag in plaats van kunde. Dat iemand gas kan geven en een bochtje kan maken weten we na 2 lessen wel. Maar er moet meer gehamerd worden op anticiperen, de rol van jezelf in het verkeer, wat moet je altijd doen, maar ook wat moet je absoluut niet doen. Meer ingaan op welk effect bepaald gedrag op het verkeer heeft. Mensen moeten leren dat het verkeer niet bestaat uit honderden rijdende individuen, maar een compleet verkeersbeeld waar altijd externe factoren van invloed op zijn.quote:Op zondag 25 januari 2015 22:54 schreef BigSmurf het volgende:
Ik begin langzamerhand steeds meer begrip te krijgen voor de slagingspercentages van het CBR. Niet zo zeer vanwege de willekeurigheid die vaak een rol speelt, maar vanwege dit soort dingen.
Ja je weet het maar nooit, dus gewoon het zekere voor het onzekere nemen.quote:Op maandag 26 januari 2015 08:37 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Wat ook altijd opvallend (en ergerlijk) is: mensen die netjes de maximum snelheid rijden en tóch bij een flitspaal gaan afremmen.
De acties van beide bestuursters vind ik sowieso al achterlijk. Maar dat je dan ook nog dat soort dingen gaat doen wanneer je je kinderen bij je in de auto hebt snap ik echt niet.quote:Op zondag 25 januari 2015 21:35 schreef opgebaarde het volgende:
Bijzonder, in het volgende topic op fok over een slome aso op de linkerbaan, NWS / Verkeersruzie loopt net goed af, lees ik heel andere reacties dan ik hier in deze topicreeks gewend ben.
Ik ken dit. Extra irritant omdat de standaard politieauto's geen apparatuur aan boord hebben om een snelheidsmeting te kunnen doen. (Ik rij ze daarom ook altijd vrolijk voorbij met 10km/u boven het maximum)quote:Op zondag 25 januari 2015 23:23 schreef Ridocar het volgende:
Mijn irritatie voor vandaag: Gedragsverandering bij bepaalde situaties. Als er, bijvoorbeeld, een politieauto voorbij komt rijden. Iedereen op standje braaf binnen de lijntjes en genoeg afstand houden. Politieauto pleite, en iedereen gaat weer op de ego-toer.
Alsof dat iets uitmaakt. Je hebt iets als ambtseed. Als een politieagent zegt dat jij 50 te hard reed, kan jij gaan bewijzen dat het niet zo was. En ambtseed geldt als bewijs bij een rechter.quote:Op maandag 26 januari 2015 17:47 schreef bluuf het volgende:
[..]
Ik ken dit. Extra irritant omdat de standaard politieauto's geen apparatuur aan boord hebben om een snelheidsmeting te kunnen doen. (Ik rij ze daarom ook altijd vrolijk voorbij met 10km/u boven het maximum)
Zonder meting met een geijkt apparaat is er weinig hoor wat ze kunnen doen op het gebied van snelheid, helemaal bij de minimale snelheidsovertredingen (wie zegt dat ik 110 reed een geen 106 of 115?).quote:Op maandag 26 januari 2015 18:13 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Alsof dat iets uitmaakt. Je hebt iets als ambtseed. Als een politieagent zegt dat jij 50 te hard reed, kan jij gaan bewijzen dat het niet zo was. En ambtseed geldt als bewijs bij een rechter.
Als de kilometerteller geijkt is, hang je al. Ik kan het weten, ik ben op die manier door een agent erbij gelapt.quote:Op maandag 26 januari 2015 18:55 schreef bluuf het volgende:
[..]
Zonder meting met een geijkt apparaat is er weinig hoor wat ze kunnen doen op het gebied van snelheid, helemaal bij de minimale snelheidsovertredingen (wie zegt dat ik 110 reed een geen 106 of 115?).
Als ik rechts in zou halen, bellen, geen gordel dragen, links blijven plakken etc dan kunnen zij mij evengoed bekeuren natuurlijk.
Meeste tellers zijn geijkt en ijkrapport ligt in het dashboard kastje.quote:Op maandag 26 januari 2015 17:47 schreef bluuf het volgende:
[..]
Ik ken dit. Extra irritant omdat de standaard politieauto's geen apparatuur aan boord hebben om een snelheidsmeting te kunnen doen. (Ik rij ze daarom ook altijd vrolijk voorbij met 10km/u boven het maximum)
Sterker nog, zelfs snelheid schatten mogen ze en is wettig.quote:Op maandag 26 januari 2015 19:14 schreef RealBizkit666 het volgende:
Als de kilometerteller geijkt is, hang je al. Ik kan het weten, ik ben op die manier door een agent erbij gelapt.
Gelukkig zijn alle agenten in dit land volledig capabel voor dit soort dingen.quote:Op maandag 26 januari 2015 20:22 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Sterker nog, zelfs snelheid schatten mogen ze en is wettig.
Ja, 230 euro + 7 euro cjib bonus voor de eerste keer. Mocht je vaker zo'n bekeuring hebben gekregen is het strafrecht.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 13:11 schreef Ciora het volgende:
WTF, krijgen die allemaal een boete voor rood kruis negeren?
Niks ten nadele van het beroep wat ze uitoefenen, maar jij vindt het logisch dat een agent zonder enige vorm van bewijs behalve z'n eigen inschattingsvermogen een boete mag uitschrijven voor te hard rijden? Ik vind dat nogal ver gaan, zeker omdat je als burger geen poot om op te staan hebt, omdat de agent altijd wint bij wellus-nietus.quote:Op maandag 26 januari 2015 21:17 schreef twiFight het volgende:
Het maakt niet uit hoe agenten zijn, elke nederlander is de beste bestuurder van het land, doet nooit iets fout en heeft absoluut geen betutteling nodig, want hij of zij rijdt perfect. Eigenlijk is het zonde van de tijd dat agenten rondrijden op de wegen, want ze komen nooit overtredingen tegen.
O WACHT...
Anderzijds moet de autoriteit natuurlijk ergens liggen, anders wordt het voor de politie allemaal wel heel omslachtig.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 13:21 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Niks ten nadele van het beroep wat ze uitoefenen, maar jij vindt het logisch dat een agent zonder enige vorm van bewijs behalve z'n eigen inschattingsvermogen een boete mag uitschrijven voor te hard rijden? Ik vind dat nogal ver gaan, zeker omdat je als burger geen poot om op te staan hebt, omdat de agent altijd wint bij wellus-nietus.
Lekker veilig, stilstaan op een snelweg?quote:Op dinsdag 27 januari 2015 13:11 schreef TwisterNederland het volgende:
Het is weer rood kruis negeren dag op de A10.
Netjes opstellen in een rij graag. Auto of 30 ongeveer op dit moment
[ afbeelding ]
Edit: livestream aanwezig. Ze proberen nu een auto te kickstarten zo lijkt het.
Waarschijnlijk was dat gedeelte van de snelweg + toerit afgesloten, dus echt onveilig is het nietquote:Op dinsdag 27 januari 2015 14:04 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Lekker veilig, stilstaan op een snelweg?
Maarre, wel fijn dat ze de boetes uitschrijven.
Dit, net zoals mensen nogal eens schijnen te denken dat ze geklokt worden als er een politieauto achter ze rijdt terwijl ze nog geen 10km/u overschrijding hebben.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 13:38 schreef Ciora het volgende:
[..]
Anderzijds moet de autoriteit natuurlijk ergens liggen, anders wordt het voor de politie allemaal wel heel omslachtig.
Sowieso heb ik me laten vertellen dat politie die zich verder niet met verkeer of flitsen bezig houdt, het zich geen fuck interesseert of ze met 10/20 km/h sneller worden ingehaald.
Denk dat je het echt bont moet maken voor die gasten zich het extra werk op hun hals gaan halen.
Er hingen al rode kruizen boven de weg. Verder doorrijden zou betekenen dat ze op een ongevalslocatie met hulpverleners in zouden rijden. Dus terecht dat ze aan de kant gezet zijn.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 14:04 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Lekker veilig, stilstaan op een snelweg?
Maarre, wel fijn dat ze de boetes uitschrijven.
Goh.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 13:38 schreef Ciora het volgende:
[..]
Anderzijds moet de autoriteit natuurlijk ergens liggen, anders wordt het voor de politie allemaal wel heel omslachtig.
Sowieso heb ik me laten vertellen dat politie die zich verder niet met verkeer of flitsen bezig houdt, het zich geen fuck interesseert of ze met 10/20 km/h sneller worden ingehaald.
Kan dit wel beamen. Ik reed zelf onlangs op de A17, waar 130 toegestaan, ruim boven die limiet. Ruim 160/170 laten we zeggen. Ik haalde een politiebusje in en ik dacht al 'de poppen zijn weer aan het dansen', maar het enige wat er gebeurde is dat ze een salvo groot licht op me afvuurde. Waarschijnlijk dan in de trant van, even rustig aan doen makker. Vervolgde m'n weg met 140 op de tellerquote:Op dinsdag 27 januari 2015 13:38 schreef Ciora het volgende:
Sowieso heb ik me laten vertellen dat politie die zich verder niet met verkeer of flitsen bezig houdt, het zich geen fuck interesseert of ze met 10/20 km/h sneller worden ingehaald. Denk dat je het echt bont moet maken voor die gasten zich het extra werk op hun hals gaan halen.
Ze zetten natuurlijk niet zomaar een kruis boven de snelweg.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 14:04 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Lekker veilig, stilstaan op een snelweg?
Maarre, wel fijn dat ze de boetes uitschrijven.
Gelukkig maar.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 14:10 schreef Viezze het volgende:
[..]
Waarschijnlijk was dat gedeelte van de snelweg + toerit afgesloten, dus echt onveilig is het niet
O echt? Informatiefquote:Op dinsdag 27 januari 2015 15:41 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Ze zetten natuurlijk niet zomaar een kruis boven de snelweg.
Een paar voorbeelden van wanneer dat gebeurd :
- Wanneer er een ongeluk is gebeurd, alle banen onder de rommel zitten, en de reddingsdiensten over de snelweg rennen om een te redden / troep van de snelweg te halen.
- een tunnelbrand
- etc
Situaties waar stil gaan staan inderdaad veiliger is dan doorrijden.
Weer iets geleerd vandaag.quote:
Bron?quote:Op maandag 26 januari 2015 20:22 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Sterker nog, zelfs snelheid schatten mogen ze en is wettig.
Dat mag niet van ome SD.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 16:11 schreef Buurpoes het volgende:
Eind van de week schijnt er weer sneeuw te komen. Kunnen we hier weer gaan bekvechten over winterbanden.
Ik heb zomerbanden. Ze zitten er net een week onder en nee, ik koop deze winter geen winterbanden.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 16:11 schreef Buurpoes het volgende:
Eind van de week schijnt er weer sneeuw te komen. Kunnen we hier weer gaan bekvechten over winterbanden.
Heb ik iets gemist?quote:
quote:Op dinsdag 27 januari 2015 15:41 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Ze zetten natuurlijk niet zomaar een kruis boven de snelweg.
Een paar voorbeelden van wanneer dat gebeurd :
- Wanneer er een ongeluk is gebeurd, alle banen onder de rommel zitten, en de reddingsdiensten over de snelweg rennen om een te redden / troep van de snelweg te halen.
- een tunnelbrand
- etc
Situaties waar stil gaan staan inderdaad veiliger is dan doorrijden.
Er is een apart topic over de zin en onzin van winterbanden. Elke keer als hier die discussie weer losbarst worden we daarop gewezen.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 18:09 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Ik heb zomerbanden. Ze zitten er net een week onder en nee, ik koop deze winter geen winterbanden.
Oh oh, wat ben ik een vuile egocentrische krent die geen vierhonderd Euro over heeft voor een set winterbanden.
[..]
Heb ik iets gemist?
Op het schade formulier staat dat tegenpartij wilde keren zonder richting aan te geven. Ik stel hem ook aansprakelijk, lijkt mij immers niet mijn fout. Maakt het onderstaande de situatie meer in mijn voordeel?quote:Op dinsdag 27 januari 2015 23:54 schreef Pizza_Boom het volgende:
Wat heb je op het schadeformulier gezet? Dit zou wel eens een 50:50 kunnen worden.
Probeer even het artikel te vinden in het RVV waarin staat dat bijzondere manoeuvres geen voorrang hebben. En dan bij voorkeur het deel waar staat dat keren daar ook onder valt (staat er volgens mij). En schuif dat bij je verzekering onder de neus. Heb je hier verder nog iets van vluchtheuvels e.d.?
Daarom zei ik ook, zoek dat artikel eens op.quote:
Lastig verhaal denk ik, omdat enkelstrooks én binnen de bebouwde kom... Of hij daar nu rechts- of linksaf slaat, of daar een u-bocht maakt, jij was er blijkbaar aardig snel bij om hem al snel links voorbij te willen terwijl hij -in principe- nog gewoon op de rijstrook zat.quote:Op woensdag 28 januari 2015 00:15 schreef Perunage het volgende:
https://www.google.nl/map(...)i9B83zR2ETCyTOlQ!2e0
De kijkrichting is tevens de rijrichting. Tegenpartij stond met zijn neus linksaf op het middenstuk, ongeveer op 2/3e van dit stuk. Er staat geen bord met keerverbod, voor zover ik kan zien ook geen dwangpijlen.
Euh.........laat ik het netjes zeggen: Je hebt het fout.quote:Op woensdag 28 januari 2015 09:51 schreef Skull-splitter het volgende:
Perunage zit fout. Er is zoiets als defensief rijden, snelheid aanpassen en gepaste afstand houden. Zeker als je er fucking achter rijdt zou je dit moeten kunnen zien.
Ik snap niet dat je hier zo onmogelijk vlot er voorbij wilde. Ik had rustig afgewacht, ook omdat er altijd nog een onoplettende fietser ineens over kan steken vanuit de straat waar die auto wellicht in had kunnen gaan rijden. Zou niet de eerste keer zijn...die lui zie je echt niet achter een busje.quote:Op woensdag 28 januari 2015 00:15 schreef Perunage het volgende:
https://www.google.nl/map(...)i9B83zR2ETCyTOlQ!2e0
De kijkrichting is tevens de rijrichting. Tegenpartij stond met zijn neus linksaf op het middenstuk, ongeveer op 2/3e van dit stuk. Er staat geen bord met keerverbod, voor zover ik kan zien ook geen dwangpijlen.
Overdrijven is ook een vak...quote:Op woensdag 28 januari 2015 10:12 schreef vannelle het volgende:
[..]
Euh.........laat ik het netjes zeggen: Je hebt het fout.
Stel je rijdt zelf achter iemand die rechtsaf lijkt te gaan, ga je dan stil staan totdat de ander 100 meter de zijstraat in is? Dan rij je zelf ws. in een grijze Opel en draag je een ribbeltjesbroek boven je sandalen.
Waarom zou je afstand houden tot iemand die lijkt af te slaan of te gaan parkeren? Ga je dan ook wachten tot hij terug is uit de winkel en hij ws. uit gaat parkeren?
Nee, het gaat hier om zwabbergedrag van een egocentrische bestelbusbestuurder die denkt alles maar te kunnen maken zonder te communiceren met z'n medeweggebruikers.
En dát praat je in principe goed met je opmerking.
Ongeacht de omstandigheden is nog steeds het aangehaalde wetsartikel van kracht: Als je een bijzondere maneuvre uitvoert dien je het overige verkeer voor te laten gaan. Zo simpel is het.
Nee, maar snelheid aanpassen ipv door te cruisen op gelijke snelheid is een realistische optie.quote:Op woensdag 28 januari 2015 10:12 schreef vannelle het volgende:
[..]
Euh.........laat ik het netjes zeggen: Je hebt het fout.
Stel je rijdt zelf achter iemand die rechtsaf lijkt te gaan, ga je dan stil staan totdat de ander 100 meter de zijstraat in is?
Afslaan/richtingveranderen/opvallend rijgedrag = poot van het gas en kijken. Simple as that.quote:Dan rij je zelf ws. in een grijze Opel en draag je een ribbeltjesbroek boven je sandalen.
Waarom zou je afstand houden tot iemand die lijkt af te slaan of te gaan parkeren? Ga je dan ook wachten tot hij terug is uit de winkel en hij ws. uit gaat parkeren?
Des te meer reden om je gas los te laten en op te letten ipv door te ploegen.quote:Nee, het gaat hier om zwabbergedrag van een egocentrische bestelbusbestuurder die denkt alles maar te kunnen maken zonder te communiceren met z'n medeweggebruikers.
Eh, nee, maar ik wijs wel op de verantwoordelijkheid die je als opvolgend verkeer hebt: afstand houden, snelheid aanpassen en niet je recht proberen door te drukken door zelf gevaarlijke situaties te creëren. Want dat probeer jij dan weer goed te praten.quote:En dát praat je in principe goed met je opmerking.
In bovenstaande schets vind ik het nogal twijfelachtig of het een onoverkomelijke aanrijding was wat betreffende poster wel suggereert. Zoals ik al aangaf: je hoeft niet je recht door te drukken door een aanrijding op te zoeken. (en met een beetje zelfstandig nadenken had dit dus niet hoeven plaatsvinden.)quote:Ongeacht de omstandigheden is nog steeds het aangehaalde wetsartikel van kracht: Als je een bijzondere maneuvre uitvoert dien je het overige verkeer voor te laten gaan. Zo simpel is het.
And I thought my jokes were bad.quote:Op woensdag 28 januari 2015 10:18 schreef vannelle het volgende:
[..]
Klopt.
Lees dan alleen mijn laatste alinea maar, dat is wat telt.
Ik rij vaak door rood als fietser maar ik heb wel gezond verstand om eerst te kijken of er overig verkeer is wat mij dan in gevaar zou kunnen brengen en vice versa. Wielrenners hebben daarentegen gewoon schijt aan allesquote:Op dinsdag 27 januari 2015 21:52 schreef Buurpoes het volgende:
Vandaag weer een stuk of vier wielrenners door rood zien rijden. Ik hoop altijd dat die een keer aangetikt worden door iemand die wel groen heeft. Of van heel dichtbij een claxon mogen beluisteren. Dat ze de volgende keer gewoon effies op groen wachten en niet wat medeweggebruikers laten schrikken/hinderen of ophouden.
Eens.quote:Op woensdag 28 januari 2015 11:17 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Ik rij vaak door rood als fietser maar ik heb wel gezond verstand om eerst te kijken of er overig verkeer is wat mij dan in gevaar zou kunnen brengen en vice versa. Wielrenners hebben daarentegen gewoon schijt aan alles
Ik ben het met je eens dat defensief rijden absoluut moet, fouten van anderen opvangen is óók onderdeel van het verkeer.quote:Op woensdag 28 januari 2015 11:13 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Nee, maar snelheid aanpassen ipv door te cruisen op gelijke snelheid is een realistische optie.
[..]
Afslaan/richtingveranderen/opvallend rijgedrag = poot van het gas en kijken. Simple as that.
[..]
Des te meer reden om je gas los te laten en op te letten ipv door te ploegen.
[..]
Eh, nee, maar ik wijs wel op de verantwoordelijkheid die je als opvolgend verkeer hebt: afstand houden, snelheid aanpassen en niet je recht proberen door te drukken door zelf gevaarlijke situaties te creëren. Want dat probeer jij dan weer goed te praten.
[..]
In bovenstaande schets vind ik het nogal twijfelachtig of het een onoverkomelijke aanrijding was wat betreffende poster wel suggereert. Zoals ik al aangaf: je hoeft niet je recht door te drukken door een aanrijding op te zoeken. (en met een beetje zelfstandig nadenken had dit dus niet hoeven plaatsvinden.)
[..]
And I thought my jokes were bad.
Er is zeker zoiets als defensief rijden, wat ik daar ook absoluut deed. Het bestelbusje liep op mij uit qua snelheid, en de afstand was meer, dan ook meer dan voldoende. Snelheid werd aangepast, ik liet mijn gas los en stond op het punt al terug te schakelen, nog steeds in de overtuiging dat het bestelbusje naar rechts af zou slaan. Ik zag in mijn spiegels dat er geen fietsers aankwamen, dus vermoedde dat hij in één keer zou afslaan. Ik was totaal NIET voornemens om hem aan de linkerkant in te halen. Mijn schuine positie op de weg is ontstaan doordat ik hem nog probeerde te ontwijken, en ontwijken aan de rechterkant op dat moment niet mogelijk was. Ik zag alleen mogelijkheid om het stuur om te gooien naar links.quote:Op woensdag 28 januari 2015 09:51 schreef Skull-splitter het volgende:
Perunage zit fout. Er is zoiets als defensief rijden, snelheid aanpassen en gepaste afstand houden. Zeker als je er fucking achter rijdt zou je dit moeten kunnen zien.
Er was inderdaad geen sprake van communicatie middels richtingaanwijzer van het bestelbusje.quote:Op woensdag 28 januari 2015 10:12 schreef vannelle het volgende:
[..]
Nee, het gaat hier om zwabbergedrag van een egocentrische bestelbusbestuurder die denkt alles maar te kunnen maken zonder te communiceren met z'n medeweggebruikers.
(...)
Ik weet niet waar je hebt gelezen dat ik er vlot voorbij zou willen, want dit was niet het geval. Ik bleef in mijn rijstrook en liet gas los om terug te schakelen. Als hij rechtsaf was gegaan dan had ik niet eens er links omheen gekund, dus dat is niet eens een optie geweest. Mijn schuine positie komt doordat ik hem nog probeerde te ontwijken, en dit ontwijken naar de rechterkant niet mogelijk was omdat ik dan frontaal op hem was geknald en ik een wachtende fietser had geraakt.quote:Op woensdag 28 januari 2015 10:14 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Ik snap niet dat je hier zo onmogelijk vlot er voorbij wilde. Ik had rustig afgewacht, ook omdat er altijd nog een onoplettende fietser ineens over kan steken vanuit de straat waar die auto wellicht in had kunnen gaan rijden. Zou niet de eerste keer zijn...die lui zie je echt niet achter een busje.
Snelheid werd aangepast door het gas los te laten, zie ook bovenstaand.quote:Op woensdag 28 januari 2015 11:13 schreef Skull-splitter het volgende:
Nee, maar snelheid aanpassen ipv door te cruisen op gelijke snelheid is een realistische optie.
Snelheid werd aangepast door het gas los te laten, zie ook bovenstaand. Ik keek notabene al in mijn rechter buitenspiegel of er een fietser aankwam die mogelijk de baan van het busje zou kunnen kruisen, waardoor busje zou moeten stoppen en ik tot stilstand had moeten komen.quote:Afslaan/richtingveranderen/opvallend rijgedrag = poot van het gas en kijken. Simple as that.
Ik liet mijn gas los, maar verwachtte zijn actie niet, voornamelijk door het niet gebruiken van richtingaanwijzer.quote:Des te meer reden om je gas los te laten en op te letten ipv door te ploegen.
Van recht doordrukken is geen sprake. Ik laat het gas los en anticipeer dat hij rechtsaf gaat, om vervolgens hem naar links te zien komen en mijn rijstrook compleet te blokkeren, evenals de tegenliggers te hinderen, waardoor ik moet uitwijken door zijn onbezonnen actie.quote:Eh, nee, maar ik wijs wel op de verantwoordelijkheid die je als opvolgend verkeer hebt: afstand houden, snelheid aanpassen en niet je recht proberen door te drukken door zelf gevaarlijke situaties te creëren. Want dat probeer jij dan weer goed te praten.
Linkje?quote:Op woensdag 28 januari 2015 11:30 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Eens.
Trouwens nu ook leuke discussie in de Koffie SC, in GC. Wielrenner die denkt gelijk te hebben.
quote:Op dinsdag 27 januari 2015 21:52 schreef Buurpoes het volgende:
Vandaag weer een stuk of vier wielrenners door rood zien rijden. Ik hoop altijd dat die een keer aangetikt worden door iemand die wel groen heeft. Of van heel dichtbij een claxon mogen beluisteren. Dat ze de volgende keer gewoon effies op groen wachten en niet wat medeweggebruikers laten schrikken/hinderen of ophouden.
Waarom hoop je dat soort dingen.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 21:52 schreef Buurpoes het volgende:
Vandaag weer een stuk of vier wielrenners door rood zien rijden. Ik hoop altijd dat die een keer aangetikt worden door iemand die wel groen heeft. Of van heel dichtbij een claxon mogen beluisteren. Dat ze de volgende keer gewoon effies op groen wachten en niet wat medeweggebruikers laten schrikken/hinderen of ophouden.
Dat is inderdaad wel een goed punt.quote:Op woensdag 28 januari 2015 14:14 schreef Skull-splitter het volgende:
Maar dan zou je een remactie moeten kunnen verrichten.
Feit is dat de remactie door mij uiteindelijk wel is gemaakt om de schade te beperken . Uiteindelijk is 'alleen' het kapje van mijn rechterknipperlicht aan de voorkant kapot, het omringende spatbord heeft een deukje en de bumper drie krasjes. Nu was de botsing met ommenabij 5km/h, stel ik had niet geremd, dan was hij met dik 30km/h gegaan. Er wordt door diverse personen geopperd dat ik aan het doorduwen was, maar ik snap niet waar jullie dat uit mijn bewoordingen opmaken en van doorduwen is absoluut geen sprake.quote:Op woensdag 28 januari 2015 14:48 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Dat is inderdaad wel een goed punt.
Je moet in de auto er altijd voor kunnen zorgen dat je kan stoppen voor zo ver je overzicht hebt.
Hier was dat dus niet zo. Als er een file voor het busje stond was ts daarop geknald. Op het moment dat het busje remde, kon het niet zo zijn dat er 2 seconden afstand was gehouden. Anders was het remmen gelukt.
Hetzelfde soort probleem als wanneer er iets stil staat, 1 auto weg stuurt en ontwijkt, en de ander het obstakel te laat ziet.
Aan de andere kant begrijp ik het doorduwen wel. Het is menselijk en we doen het allemaal wel eens.
Ik liet mijn gas los en de afstand was ruim voldoende. 'Vrij hard' is erg lastig om aan te geven. Stel dat hij niet was afgeslagen dan had ik geremd en had ik er niet eens links omheen gekund omdat ik dan de punt van de vluchtheuvel zou raken. Ik was dan op tijd tot stilstand gekomen. In die splitseconde dat hij rechtsaf leek te gaan had ik mijn gas nog los, maar hield ik er logischerwijs geen rekening mee dat hij linksaf zou draaien. Op het moment dat ik zag dat hij zijn stuurbeweging inzette naar links, stuurde ik om hem te ontwijken ook naar links en trapte ik het rempedaal in. De stuurbeweging van mij was ten opzichte van de zijne echter niet voldoende.quote:Op woensdag 28 januari 2015 15:18 schreef Viezze het volgende:
Maar als ik het goed begrijp reed je dus wel vrij hard op het busje af, omdat je verwachtte dat hij rechtsaf zou slaan? Dus stel dat, om welke reden dan ook, het busje niet was afgeslagen of daar lang mee had gewacht, dan had jij er links omheen gemoeten?
Nee, want ik fiets niet over de snelweg.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 02:19 schreef Jiang153 het volgende:
Jullie nog problemen gehad vanavond met dat sneeuw/hagel op de snelweg?
Ja, maar ik ben gewoon langzamer gaan rijden. Resultaat: een kwartier later lossen en geladen. Ik ben blij dat ik met een gewone oplegger weg was en niet met de LZV.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 02:19 schreef Jiang153 het volgende:
Jullie nog problemen gehad vanavond met dat sneeuw/hagel op de snelweg?
Nope. Niks aan de hand hier.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 02:19 schreef Jiang153 het volgende:
Jullie nog problemen gehad vanavond met dat sneeuw/hagel op de snelweg?
Ja want ik woon in Arnhem. En als er ook maar 2 sneeuwlokjes vallen staan alle wegen rondom Arnhem klemvast. 3,5 uur over een stukje van 50 km, waarbij ik de eerste 30 km gewoon door heb kunnen rijden. Pas vanaf de aansluiting A15 op de A325 in de file gekomen.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 02:19 schreef Jiang153 het volgende:
Jullie nog problemen gehad vanavond met dat sneeuw/hagel op de snelweg?
Bij zulke gevallen bel ik dat bedrijf gewoon op.quote:Op donderdag 29 januari 2015 09:22 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Taxibusje van Taxi Linsen zit bovenop mijn bumper en wordt boos als ik stop voor een op rood springend verkeerslicht waabij hij bijna in mijn kofferbak duikt. Luid getoeter als ie me inhaalt maar blijft vervolgens links plakken en knalt even later zelf vol door rood.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |