abonnement Unibet Coolblue
  zondag 11 januari 2015 @ 13:20:48 #1
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_148564533
Topicreeks: Irritaties op de weg

We ergeren ons nogal wat in het verkeer. Bumperklevers (voor en achter), linksplakkers, langzaamrijders, hardrijders, voorrangnemers, geen voorrangverleners, inhaalverbod negerende vrachtwagenchauffeurs, onnodig gebruik van mistlampen, dagrijverlichting bij nacht (zonder achterlichten), eigenlijk aan alles.

Steek hier je klaagzang af over ergernissen die je tegengekomen bent in het verkeer, en discussieer mee.

* Maar hou het wel gezellig aub!



Leerzame informatie

• De uitleg over rijbanen en rijstroken kort samengevat met plaatje:

Een rijstrook is onderdeel van de rijbaan.
Over een rijstrook kunnen voertuigen rijden.
Een rijbaan kan uit één, twee of zelfs meer rijstroken bestaan.

130322_50937_Rijbaan.gif
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  zondag 11 januari 2015 @ 13:23:01 #2
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_148564592
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 13:20 schreef daNpy het volgende:
Hij gooit zijn deur in ieder geval niet tegen die mooie BMW ernaast aan :+
Die waarschijnlijk begonnen is met asociaal parkeren. Staat niet in z'n vak en gezien de stand van de wielen heeft ie weinig moeite gedaan.
  zondag 11 januari 2015 @ 13:37:07 #3
11839 DemonRage
[ Eindhoven ]
pi_148564973
Dat heb je ook wel eens bij het parkeren. Staan ze allemaal half in de vakken en zet je je auto op een nette afstand naast een andere geparkeerde auto, maar op het moment dat ze weg zijn ziet het eruit alsof jij diegene bent die niet fatsoenlijk parkeert. -O-
  zondag 11 januari 2015 @ 13:46:33 #4
11102 knep
Mountainfreak
pi_148565246
quote:
1s.gif Op zondag 11 januari 2015 12:37 schreef swollywood het volgende:

[..]

Het is ook weer grijze dakduiven in een Hyundai Getz weekend.

[ afbeelding ]
  zondag 11 januari 2015 @ 13:50:50 #5
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_148565371
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 13:23 schreef OEM het volgende:

[..]

Die waarschijnlijk begonnen is met asociaal parkeren. Staat niet in z'n vak en gezien de stand van de wielen heeft ie weinig moeite gedaan.
:')

Mischien staat die naast hem ook wel zo. En die daarnaast. En daarnaast. Etc.

Overigens zijn de parkeervakken in NL veel en veel te klein. Maar dat is een andere klacht.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  zondag 11 januari 2015 @ 14:05:06 #6
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_148565735
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 13:50 schreef daNpy het volgende:

[..]

:')

Mischien staat die naast hem ook wel zo. En die daarnaast. En daarnaast. Etc.

Overigens zijn de parkeervakken in NL veel en veel te klein. Maar dat is een andere klacht.
:')
pi_148565911
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 13:23 schreef OEM het volgende:

[..]

Die waarschijnlijk begonnen is met asociaal parkeren. Staat niet in z'n vak en gezien de stand van de wielen heeft ie weinig moeite gedaan.
Helaas parkeert die Getz altijd zo... -O-
pi_148569921
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 13:50 schreef daNpy het volgende:

[..]

:')

Mischien staat die naast hem ook wel zo. En die daarnaast. En daarnaast. Etc.

Overigens zijn de parkeervakken in NL veel en veel te klein. Maar dat is een andere klacht.
Een paar brede auto's naast elkaar en je kunt alleen nog maar via de kofferbak naar buiten toe.
Ik herken het wel. Maar smallere parkeerplaatsen = meer parkeerplaatsen = meer omzet (mits de tent ook echt volstaat). Of je bespaart flink op de bouwkosten (minder ruimte nodig, minder materiaal). Het zijn gewoon afwegingen welke gemaakt worden bij de planning.
pi_148570152
Hier bij ons een straat verderop (we hebben geen parkeerplaatsen in onze straat) staat een goudkleurige Citroen Xantia altijd op twee parkeervakken (parkeren in de weglengte). nu zijn de vakken niet al te groot maar het is juist deze auto die altijd een meter of twee voor én achter heeft. overigens geen gevalletje per ongeluk, aangezien het hok altijd zo wordt weggezet.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_148577882
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 13:37 schreef DemonRage het volgende:
Dat heb je ook wel eens bij het parkeren. Staan ze allemaal half in de vakken en zet je je auto op een nette afstand naast een andere geparkeerde auto, maar op het moment dat ze weg zijn ziet het eruit alsof jij diegene bent die niet fatsoenlijk parkeert. -O-
Haha inderdaad! Mijn broertje heeft weleens een foto van mijn auto die op zo'n manier dubbel stond geparkeerd op Facebook geslingerd van "Onze zus is een aso :D "
If you have a problem... if no one else can help... and if you can find them... maybe you can hire... The A- Team.
  FOK!fotograaf zondag 11 januari 2015 @ 21:19:34 #11
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_148583796
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 13:50 schreef daNpy het volgende:
Overigens zijn de parkeervakken in NL veel en veel te klein. Maar dat is een andere klacht.
Norm is uit de 70ies (komt zo wel weer iemand dit hard ontkennen), gebaseerd op kevers, eendjes en Renault4tjes.

Vandaag een schoolmeester niet laten schoolmeesteren. Reed, voor de verandering, keurig 120-125 waar je 120 mag, rechts een auto, dan een kilometer niets en dan pas weer een auto, links leeg. Ben ik bijna bij die auto, komt ie met zijn 80-90-whatevervoorslakkentempo naar links. Mooi niet dat ik daarvoor in de ankers ga, naar rechts en gewoon met 120 voorbij. Dahag. :W Ging ie weer naar rechts. :') :') Droeftoeter.

Op de terugweg een oude Mercedes die 110 op teller waar je 130 mag hard genoeg vond. Links }:| . En niet naar rechts gaan bij de 6 mogelijkheden die je hebt, totdat je eraf moet, dan steek je in 1x vanaf rijstrook 1 naar de uitvoegstrook.

De andere droeftoeters ga ik het niet eens over hebben.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  zondag 11 januari 2015 @ 22:47:15 #12
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_148589407
Dat parkeervakken te klein zijn ben ik het altijd al mee eens geweest (veel, niet alle). Ik vraag me echter af of je daarvoor beboet kan worden. Er is vast een wet die zegt dat je in een vak moet gaan staan, maar wat als dat niet past? Nu rij ik zelden in een grote auto, maar toen ik een Quasqai moest parkeren moest ik toch echt elke keer schipperen om de deur nog open te kunnen krijgen.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_148590146
Daarnet nog op de 80 kilometer weg met doorgetrokken streep.
Een oude man in een rode golf die steeds wisselde van snelheid tussen 70 en 55.
Richting aangeven deed de man voor het gemak ook maar niet...
home is where doghair sticks to anything but the dog!
  maandag 12 januari 2015 @ 02:03:13 #14
365860 AdoraBelle
graag verwijderen
pi_148594817
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 19:33 schreef twiFight het volgende:

[..]

Helaas is die 2% ook een gevaar voor de overige 98% van het verkeer op de weg, dat is een beetje de crux. Ik kan me de filmpjes nog wel herinneren van vrachtwagens die een afslag gemist hadden en daarom maar gingen spookrijden. Gelukkig zijn een aantal daarvan op basis van het filmpje nog beboet (en flink ook). Ik snap dat het een groot tijdsverlies is maar verkeersveiligheid is belangrijker.
Volgens mij had dat te maken met een tolweg verderop. Maar ik kan me vergissen.
pi_148596276
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 13:50 schreef daNpy het volgende:

[..]

:')

Mischien staat die naast hem ook wel zo. En die daarnaast. En daarnaast. Etc.

Overigens zijn de parkeervakken in NL veel en veel te klein. Maar dat is een andere klacht.
Of je rijdt een te grote auto. :+

Ik kan mijn koekblik echt altijd binnen de lijnen kwijt. :D
Professioneel gifmenger.
  maandag 12 januari 2015 @ 09:03:41 #16
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_148596589
quote:
1s.gif Op maandag 12 januari 2015 08:35 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Of je rijdt een te grote auto. :+

Ik kan mijn koekblik echt altijd binnen de lijnen kwijt. :D
Wel de natte droom van elke parkeergarage-exploiteur natuurlijk, vakken maken op basis van de breedte van een Smart en iedereen met een grotere auto dubbel laten betalen of zo.

Is ook een fout die mensen maken bij vliegtuigen. Krijgen een stijve bij de plannen om dikke mensen twee tickets te laten kopen, maar ze hebben dan niet door dat alle vliegtuigstoelen dan zo klein gemaakt worden dat een chinees meisje van 6 er nog net kan zitten en je zelfs als standaard formaat Nederlander er dan niet meer in past. Kassa!
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_148596681
quote:
1s.gif Op maandag 12 januari 2015 08:35 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Of je rijdt een te grote auto. :+

Ik kan mijn koekblik echt altijd binnen de lijnen kwijt. :D
Ik kan me ook niet voorstellen dat een parkeervak smaller is dan 2 meter. En een auto mag niet breder zijn dan 2 meter (al weet ik niet of dat inclusief of exclusief spiegels is). Dus in principe moet het altijd wel passen. Enige probleem is dat de vakken vaak dicht bij elkaar liggen en je dus weinig ruimte hebt om een deur open te doen.
pi_148597084
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 09:11 schreef Light het volgende:

[..]

Ik kan me ook niet voorstellen dat een parkeervak smaller is dan 2 meter. En een auto mag niet breder zijn dan 2 meter (al weet ik niet of dat inclusief of exclusief spiegels is). Dus in principe moet het altijd wel passen. Enige probleem is dat de vakken vaak dicht bij elkaar liggen en je dus weinig ruimte hebt om een deur open te doen.
2,55m exclusief spiegels. Maar een standaard parkeervak is een stuk kleiner.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_148597279
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 09:03 schreef twiFight het volgende:

[..]

Wel de natte droom van elke parkeergarage-exploiteur natuurlijk, vakken maken op basis van de breedte van een Smart en iedereen met een grotere auto dubbel laten betalen of zo.

Is ook een fout die mensen maken bij vliegtuigen. Krijgen een stijve bij de plannen om dikke mensen twee tickets te laten kopen, maar ze hebben dan niet door dat alle vliegtuigstoelen dan zo klein gemaakt worden dat een chinees meisje van 6 er nog net kan zitten en je zelfs als standaard formaat Nederlander er dan niet meer in past. Kassa!
Daar pas ik ook prima in, in veevervoer-klasse vliegtuigstoelen. _O-
Klein is fijn!
behalve als ik in de supermarkt iets van de bovenste plank wil hebben
Professioneel gifmenger.
  maandag 12 januari 2015 @ 10:20:48 #20
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_148597750
quote:
1s.gif Op maandag 12 januari 2015 08:35 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Of je rijdt een te grote auto. :+

Ik kan mijn koekblik echt altijd binnen de lijnen kwijt. :D
Ja, binnen de lijnen krijg ik hem ook.
Maar ik zou ook graag uit willen stappen zonder mijn deur in de auto ernaast te gooien, en erger nog, dat mijn buurman in kan stappen zonder dat bij mijn auto te doen.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_148597979
quote:
1s.gif Op maandag 12 januari 2015 09:38 schreef Ridocar het volgende:

[..]

2,55m exclusief spiegels. Maar een standaard parkeervak is een stuk kleiner.
Je hebt gelijk. En bij mijn lokale buurtsuper zijn de parkeervakken ongeveer 2,10m breed (met een tussenruimte van niet meer dan 10cm), dus dat past niet.

[ Bericht 22% gewijzigd door Light op 12-01-2015 10:51:12 ]
pi_148598604
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 10:20 schreef daNpy het volgende:

[..]

Ja, binnen de lijnen krijg ik hem ook.
Maar ik zou ook graag uit willen stappen zonder mijn deur in de auto ernaast te gooien, en erger nog, dat mijn buurman in kan stappen zonder dat bij mijn auto te doen.
Dat gaat eigenlijk ook altijd wel goed. Behalve toen we buurkitten in de baby-autostoel hadden, want dan heb je echt veel ruimte nodig.
Professioneel gifmenger.
  maandag 12 januari 2015 @ 11:24:29 #23
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_148599350
quote:
1s.gif Op maandag 12 januari 2015 10:59 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Dat gaat eigenlijk ook altijd wel goed. Behalve toen we buurkitten in de baby-autostoel hadden, want dan heb je echt veel ruimte nodig.
Bij de IKEA heb je extra brede familieparkeerplaatsen. En als je een Maxi-Cosi in een dikke station wil manoeuvreren, is dat inderdaad geen overbodige luxe.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
<a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >regenrace of niet?</a>
  maandag 12 januari 2015 @ 11:37:00 #24
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_148599744
quote:
1s.gif Op maandag 12 januari 2015 10:59 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Dat gaat eigenlijk ook altijd wel goed. Behalve toen we buurkitten in de baby-autostoel hadden, want dan heb je echt veel ruimte nodig.
Ik probeer de auto altijd zo neer te zetten dat de plek naast het kinderzitje vrij is... een parkeerplaats op een hoek, naast een stoep, of in een parkeergarage naast een pilaar (waarbij zijn deur natuurlijk wel open moet kunnen) als er geen extra brede familieparkeerplaatsen (beschikbaar) zijn.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 12 januari 2015 @ 11:44:56 #25
402566 SgtPorkbeans
Emmenaren olé olé
pi_148599952
Laatst had iemand zijn auto op een paar centimeter van mijn bestuurderskant af gezet, kon ik over de pook klimmen :')

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Jij woont hier ver vandaan, zeggen ze elders in het land
Dan zeg ik, insgelijks, u ook, a'j ‘t zien van dizze kant.
pi_148600029
Ik wou even kwijt dat ik de TT briljant vind ^O^
Het grote nadeel van wonen in een mooie streek namelijk is dat er zoveel gepensioneerden op vakantie gaan...
Lekker op hun gemakje over al die mooie weggetjes tuffen wanneer ik ergens op tijd probeer te zijn.
Misschien denken ze wel dat die weggetjes er voor de toeristen zijn neergelegd. Ze komen vast allemaal uit het Westen, en daar verplaatst men zich immers over de snelweg, en niet binnendoor.
Ze weten denk ik niet dat "binnendoor" hier de enige optie is. :P
  maandag 12 januari 2015 @ 11:59:29 #27
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_148600399
quote:
10s.gif Op maandag 12 januari 2015 11:47 schreef Gwywen het volgende:
Ik wou even kwijt dat ik de TT briljant vind ^O^
Het grote nadeel van wonen in een mooie streek namelijk is dat er zoveel gepensioneerden op vakantie gaan...
Lekker op hun gemakje over al die mooie weggetjes tuffen wanneer ik ergens op tijd probeer te zijn.
Misschien denken ze wel dat die weggetjes er voor de toeristen zijn neergelegd. Ze komen vast allemaal uit het Westen, en daar verplaatst men zich immers over de snelweg, en niet binnendoor.
Ze weten denk ik niet dat "binnendoor" hier de enige optie is. :P
Herkenbaar, ik heb op de Veluwe gewoond (en ga altijd op geboortegrond in Drenthe op vakantie), maar je pikt de toeristen er zo uit.

Het meest storende vind ik eigenlijk die figuren die 60 rijden op een 80 km weg en vervolgens met diezelfde 60 km pu het dorp doorrijden.

Voordeel is wel dat als je gewend bent boerenbinnenweggetjes te rijden, dat je ook hartje Frankrijk als een local over de wegen kunt rijden, en dat verwachten ze dan weer niet met je NL nummerbord :D
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  FOK!fotograaf maandag 12 januari 2015 @ 12:50:39 #28
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_148601827
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 11:59 schreef Leandra het volgende:
Voordeel is wel dat als je gewend bent boerenbinnenweggetjes te rijden, dat je ook hartje Frankrijk als een local over de wegen kunt rijden, en dat verwachten ze dan weer niet met je NL nummerbord :D
Vinden ze niet leuk, ook in Oostenrijk niet, als toerist als je met ze mee doortrekt en trapt over die binnendoorweggetjes.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_148604817
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 11:59 schreef Leandra het volgende:

[..]

Herkenbaar, ik heb op de Veluwe gewoond (en ga altijd op geboortegrond in Drenthe op vakantie), maar je pikt de toeristen er zo uit.

Het meest storende vind ik eigenlijk die figuren die 60 rijden op een 80 km weg en vervolgens met diezelfde 60 km pu het dorp doorrijden.

Voordeel is wel dat als je gewend bent boerenbinnenweggetjes te rijden, dat je ook hartje Frankrijk als een local over de wegen kunt rijden, en dat verwachten ze dan weer niet met je NL nummerbord :D
Ik kom uit het westen en moet altijd weer wennen als ik terug kom uit Zuid frankrijk, moet je weer rekening houden met mensen die niet snappen dat je buiten de bebouwde kom gewoon 80 mag....

Ok ik rij in Frankrijk gerust 120 op een.provinciaal landweggetje, maar dan wordt je gerust nog ingehaald... Hier in het westen niet mag je blij zijn als jè de zestig red.
  FOK!fotograaf maandag 12 januari 2015 @ 22:23:22 #30
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_148624098
quote:
1s.gif Op maandag 12 januari 2015 14:20 schreef liebherr-machinist het volgende:
Ik kom uit het westen en moet altijd weer wennen als ik terug kom uit Zuid frankrijk, moet je weer rekening houden met mensen die niet snappen dat je buiten de bebouwde kom gewoon 80 mag....
Begint al bij de grens, afremmen van 120 naar 90 met je sleurdoos... :')
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_148625851
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 22:23 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Begint al bij de grens, afremmen van 120 naar 90 met je sleurdoos... :')
Ben blij dat ik die niet heb kan nog een stukje 130 door
pi_148626056
Ik vraag me af waarom vrachtwagens naar elkaar seinen bij het inhalen.
Iemand die het antwoord weet?
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_148626406
quote:
5s.gif Op maandag 12 januari 2015 23:06 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Ik vraag me af waarom vrachtwagens naar elkaar seinen bij het inhalen.
Iemand die het antwoord weet?
Das heel simpel zo weet de inhaler dat hij veilig terug kan, dit.is vanuit de cabine slecht te zien en door het seintje gaan ze sneller terug. Is ook collegiaal
pi_148626430
quote:
1s.gif Op maandag 12 januari 2015 23:14 schreef liebherr-machinist het volgende:

[..]

Das heel simpel zo weet de inhaler dat hij veilig terug kan, dit.is vanuit de cabine slecht te zien en door het seintje gaan ze sneller terug. Is ook collegiaal
Zo leer je nog eens bij :D
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_148626500
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 23:15 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Zo leer je nog eens bij :D
Meestal seint de inhaler als bedankje ook terug, dmv zijn knipperlichten even aan naar links en rechts.
pi_148631552
Gaat ook bijna altijd goed.
Sommige chauffeurs smijten 'm gewoon direct na het voorbij rijden terug naar rechts. Zit ik tegen zes vierkante meter achterkant te kijken op nog geen drie meter van de voorruit.

Maar nog erger zijn de automobilisten die achter de inhalende vrachtauto gaan seinen. Meestal nadat de inhalende vrachtauto net voorbij m'n cabine is. Maar goed, die denken alleen aan zichzelf.

[ Bericht 25% gewijzigd door Ridocar op 13-01-2015 06:49:20 ]
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_148631601
quote:
1s.gif Op maandag 12 januari 2015 23:17 schreef liebherr-machinist het volgende:

[..]

Meestal seint de inhaler als bedankje ook terug, dmv zijn knipperlichten even aan naar links en rechts.
Sommigen hebben een hele riedel: linksrechtslinkslinkslinksrechtslinksrechts.
Ik doe gewoon linksrechtslinks (maar dat is zelden, want ik rij gewoon streep 80)
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_148631692
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 06:43 schreef Ridocar het volgende:
Gaat ook bijna altijd goed.
Sommige chauffeurs smijten 'm gewoon direct na het voorbij rijden terug naar rechts. Zit ik tegen zes vierkante meter achterkant te kijken op nog geen drie meter van de voorruit.

Maar nog erger zijn de automobilisten die achter de inhalende vrachtauto gaan seinen. Meestal nadat de inhalende vrachtauto net voorbij m'n cabine is. Maar goed, die denken alleen aan zichzelf.
En dan na een ongeval te horen krijgen je hield geen afstand, wat mij dus overkwam. Was de eerste week van meneer de agent geloof ik. Wist precies te vertellen wat er was gebeurd ondanks dat mijn voorligger duidelijk verteld had dat hij net had ingehaald en daarna gesneden werd door een ongeduldige automobilist.
pi_148631760
Regen, wind. Remmennnnnn
pi_148632029
Aygo's die alle kanten van de weg opvliegen door de wind :')
/A/non's with his waifu, all's right in the world.
pi_148632201
quote:
8s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 07:33 schreef kikoooooo het volgende:
Regen, wind. Remmennnnnn
Dit.

Gister 55 minuten gedaan over 30 km, vandaag een stuk sneller met 45 minuten :')
pi_148634644
Regen + wind + ochtend + donker + 4 basisscholen en 1 middelbare school in de buurt die gaan beginnen = Ultimate chaos

Mensen die gewoon hun totale besef van de verkeersregels en autorijden kwijtraken en lukraak maar wat doen...
  Moderator dinsdag 13 januari 2015 @ 11:08:47 #43
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_148634946
Dit is waarom ik heel bewust de fiets pak met dit soort weer. Dan maar ff ploeteren in mijn regenjasje, maar ik sta tenminste niet in een grote chaotische file :P
  dinsdag 13 januari 2015 @ 11:10:57 #44
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_148635002
Onze basisschool is naast een Aldi die om half negen nog niet open is. Dus geen parkeerproblemen bij ons.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
<a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >regenrace of niet?</a>
pi_148635086
Vandaag uur en kwartier voor 38 kilometer _O_
Op vrijdag 26 april 2019 11:05 schreef Flippiee het volgende:[..]
Dag knapste man van FOK!
pi_148635684
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 11:13 schreef Kiid het volgende:
Vandaag uur en kwartier voor 38 kilometer _O_
Ring van Rotterdam? :') net ook kenserlang vast gestaan op de A16/A20
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
pi_148638246
Vanmorgen op de A15 (uurtje of 0615) reed ik ruim 120 op de linkerbaan, zoals het daar hoort, tot een of andere Toyota Jaris voor mij de linkerbaan op schiet om de vrachtwagens in te halen. Soit, prima. Minder soit en prima is dat die vent dat dan vervolgens met 90-100kmh gaat doen, en niet die bak van hem even een zetje geeft. Dus na een kleine twee minuten geduldig achter hem gezeten te hebben terwijl hij die vrachtwagens inhaalt met een slakkentempo, geef ik hem een grootlicht-seintje in het kader van, doe eens opschieten, er willen meer mensen langs. (Mensen zijn op de A15 altijd erg geduldig). Hij begrijpt de hint en handelt er naar, nice onverwacht positief resultaat. Dus ik haal hem in, geeft hij mij vervolgens groot licht terug... Ik hou het er maar op dat het een 'sorry' van 'm was...
You know how to curl up like a bitch, don't you, reporter?
  dinsdag 13 januari 2015 @ 13:11:29 #48
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_148638405
Dat is het leuke van groot licht, het kan van alles betekenen.

- je licht is stuk
- je licht schijnt juist te fel (groot licht/verkeerd afgesteld)
- dankjewel
- val dood
- ga maar voor
- lul hoe durf je voor me te gaan

etc. etc.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
  FOK!fotograaf dinsdag 13 januari 2015 @ 13:21:10 #49
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_148638689
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 13:11 schreef twiFight het volgende:
Dat is het leuke van groot licht, het kan van alles betekenen.

- je licht is stuk
- je licht schijnt juist te fel (groot licht/verkeerd afgesteld)
- dankjewel
- val dood
- ga maar voor
- lul hoe durf je voor me te gaan

etc. etc.
Dankje met grootlicht? Nog nooit gezien. De rest is puur afhankelijk van de verkeerssituatie, al dan niet in combinatie met andere tekens (claxon) en duur van het signaal.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_148638695
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 13:05 schreef hcwp het volgende:
geeft hij mij vervolgens groot licht terug
Netjes toch?
Toen jij hem groot licht gaf had jij er geen en hij er twee.
Nu hebben jullie er allebei weer één.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_148641717
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 13:21 schreef jeroen25 het volgende:

[..]

Netjes toch?
Toen jij hem groot licht gaf had jij er geen en hij er twee.
Nu hebben jullie er allebei weer één.
You know how to curl up like a bitch, don't you, reporter?
  dinsdag 13 januari 2015 @ 15:40:42 #52
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_148642844
Groot licht seinen betekent normaal gesproken "kom/ga maar voor", "sodemieter op aan de kant", "er is iets mis met je voertuig" of "flitser!!1!". Lijkt me binnen de context altijd wel duidelijk zat wat wat is.
pi_148643949
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 11:34 schreef Amoeba het volgende:

[..]

Ring van Rotterdam? :') net ook kenserlang vast gestaan op de A16/A20
A30, stond meer stil dan dat we reden :')
Op vrijdag 26 april 2019 11:05 schreef Flippiee het volgende:[..]
Dag knapste man van FOK!
  dinsdag 13 januari 2015 @ 16:17:48 #54
365860 AdoraBelle
graag verwijderen
pi_148644140
Oké, voor jullie is dit misschien minder bijzonder. Maar gisteren stond ik in de file omdat er twee auto's tegen elkaar aan waren gereden. Op een stuk weg waar normaal nooit iets gebeurt en nooit een file staat. Door dat gedoe heb ik mijn afspraak gemist en ben ik maar omgekeerd en weer naar huis gereden :{ . Ik had er wel rekening mee gehouden dat het druk zou zijn op de weg, en daarom al extra reistijd ingecalculeerd, maar hier had ik geen rekening mee gehouden.
Tot zover mijn irritatie.

  dinsdag 13 januari 2015 @ 16:26:39 #55
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_148644453
Waarom kon je niet verder dan? Ik vind hulpdiensten vaak ook wel erg radicaal met het afzetten van wegen. Ja, er moet sporenonderzoek plaatsvinden en ja, die mensen moeten veilig kunnen werken, maar zet een agentje in en laat mensen rustig door de berm rijden en de heetste kolen zijn al uit het vuur.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_148644523
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 16:11 schreef Kiid het volgende:

[..]

A30, stond meer stil dan dat we reden :')
Niet geweest vandaag. Wel nog 's middags vanaf Rotterdam richting Zwolle maar keurig door kunnen karren.

Had dat wel kunnen doen, had ipv knooppunt Lunetten/Rijnsweerd richting Hoevelaken ook de A1 bij Barneveld kunnen opgaan via de A30 maar waarom zou ik ook :')

Moest naar Deventer trouwens
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
  dinsdag 13 januari 2015 @ 16:31:31 #57
365860 AdoraBelle
graag verwijderen
pi_148644614
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 16:26 schreef twiFight het volgende:
Waarom kon je niet verder dan? Ik vind hulpdiensten vaak ook wel erg radicaal met het afzetten van wegen. Ja, er moet sporenonderzoek plaatsvinden en ja, die mensen moeten veilig kunnen werken, maar zet een agentje in en laat mensen rustig door de berm rijden en de heetste kolen zijn al uit het vuur.
Ik kon wel verder, maar tegen de tijd dat ik voorbij de afzetting was, had ik eigenlijk al bij die afspraak moeten verschijnen. Ik was nog niet eens halverwege en dan zou ik nog minimaal 20 minuten moeten rijden, auto wegzetten, lopen... dan was dat half uur waarvoor ze me hadden ingepland al voorbij.
Dus ik heb maar een nieuwe afspraak gemaakt. Ik moet nu wel weer een maand wachten helaas.
pi_148645234
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 16:17 schreef AdoraBelle het volgende:
Oké, voor jullie is dit misschien minder bijzonder. Maar gisteren stond ik in de file omdat er twee auto's tegen elkaar aan waren gereden. Op een stuk weg waar normaal nooit iets gebeurt en nooit een file staat. Door dat gedoe heb ik mijn afspraak gemist en ben ik maar omgekeerd en weer naar huis gereden :{ . Ik had er wel rekening mee gehouden dat het druk zou zijn op de weg, en daarom al extra reistijd ingecalculeerd, maar hier had ik geen rekening mee gehouden.
Tot zover mijn irritatie.

[ afbeelding ]
en toen naar de McDonalds je verdriet wegeten en uit te snotteren in een zakdoek? :) :) :)
.
pi_148645281
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 16:26 schreef twiFight het volgende:
Waarom kon je niet verder dan? Ik vind hulpdiensten vaak ook wel erg radicaal met het afzetten van wegen. Ja, er moet sporenonderzoek plaatsvinden en ja, die mensen moeten veilig kunnen werken, maar zet een agentje in en laat mensen rustig door de berm rijden en de heetste kolen zijn al uit het vuur.
Zelfs nu ze zo radicaal te werk gaan gaat het te vaak fout helaas

Van een oude vriend van mij, heeft zijn vader een agente doodgereden lang geledeb
pi_148645500
Twee irritaties vandaag:

1. Mensen die om onzinnige redenen even inhouden, bijvoorbeeld omdat er een knik in de weg zit, wat meer auto;s rijden. Er veel borden staan, er een vrachtwagen rijdt, of omdat er maar twee rijstroken zijn.
Ik rijdt niet hard, meestal maar 105-120. Maar die gasten zie je dan onder de 120 gaan, bij bovengenoemde "obstakels" en dan weer 130 als de weg "vrij" is. En dan bedoel ik vrij, als in mogelijk om 120 te rijden.

2. Mensen die wel met de correcte snelheid invoegen, maar dan even snel naast je terecht komen. Dit is nog irritanter dan mensen die met 80-90 invoegen, ik heb ook 60pk gehad vroeger, deal with it.
.
  dinsdag 13 januari 2015 @ 17:02:36 #61
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_148645597
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 13:11 schreef twiFight het volgende:
Dat is het leuke van groot licht, het kan van alles betekenen.

- je licht is stuk
- je licht schijnt juist te fel (groot licht/verkeerd afgesteld)
- dankjewel
- val dood
- ga maar voor
- lul hoe durf je voor me te gaan

etc. etc.
Soms wil je een lichtkrant in je auto of zelfs twee om dit aan te geven...

Ooit achter iemand aan gereden waarbij het enkele kilometers duurde voor hij begreep dat zijn licht uit stond (dronken much?) waarbij hij panisch harder, zachter, links en rechts mij uit de weg probeerde te gaan :') ik braaf op zestig meter achter hem tuffen om hem iig af te schermen...
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_148648292
Een paar maanden geleden had ik twee dagen achter elkaar dat er een keer naar me werd geseind met grootlicht op de snelweg, maar ben er nooit achter gekomen waarom. Verlichting bleek goed, ik reed niet te hard/aso, waren geen flitsers, spoot geen onverbrande benzine uit de uitlaat.

Misschien was het wel voor iemand anders, maar je rijdt toch even met zo'n gevoel dat er iets gruwelijk mis is en jij de enige bent die het niet ziet :D
pi_148649981
Had vandaag ook zo'n vrachtwagendude. Je hebt op de ring van Rotterdam speciale banen voor bussen en vrachtwagens. Op knooppunt Kleinpolderplein (volgens mij) is het zo het geval dat die banen kortstondig onderbroken worden zodat weggebruikers van snelweg kunnen wisselen. Nu zat ik precies op die baan die normaal voor vrachtwagens bestemd is, en die vent maar seinen, maar volgens mij snapt hij niet dat dat pas weer na het knooppunt geldt.
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
pi_148650309
Nou is dat stuk waar jij het over hebt bedoelt om te wisselen van snelweg, dus kan het zijn dat hij last van je had. Maar ik denk eerder dat hij een bekende zag die hem tegemoet kwam, negen van die tien seinen naar elkaar alsof hun leven er van af hangt.
pi_148650460
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 19:23 schreef liebherr-machinist het volgende:
Nou is dat stuk waar jij het over hebt bedoelt om te wisselen van snelweg, dus kan het zijn dat hij last van je had. Maar ik denk eerder dat hij een bekende zag die hem tegemoet kwam, negen van die tien seinen naar elkaar alsof hun leven er van af hangt.
Dat zeg ik ook. Echter mag ik daar rijden, dus je kunt wel gaan seinen, ik schuif vanzelf wel weer op. Inderdaad was ik daar onbekend en twijfelde ik even of ik nu wel de A20 moest volgen of de A13, maar dat doet verder niet ter zake.
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
pi_148652861
Dat zeg ik ook, ik denk eerder dat hij een bekende zag rijden. ( of reed je ongemerkt 70, gebeurd daar ook nog wel eens.
Kan merken dat je daar onbekend bent vabaf daar de a13 op word lastig
  dinsdag 13 januari 2015 @ 20:22:57 #67
365860 AdoraBelle
graag verwijderen
pi_148652979
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 16:50 schreef Fer het volgende:

[..]

en toen naar de McDonalds je verdriet wegeten en uit te snotteren in een zakdoek? :) :) :)
Whahaha _O- .

Hoe weet jou nou dat dat kortingsbonnen van de McDonalds zijn?
pi_148653062
Kwam er vandaag ook achter dat mijn rechtsachter knipperlicht niet meer werkt (mijn rechter knipperlicht ging 2x zo snel als normaal qua geluid dus daaraan merkte ik het).

Dus als je een Alfa tegen komt die naar rechts gaat zonder dat de knipperlicht aangaat dan hoef je niet te seinen, ik ben er al van op de hoogte :+. Ik ga het van het weekend fixen, rijd alleen morgen nog
Op vrijdag 26 april 2019 11:05 schreef Flippiee het volgende:[..]
Dag knapste man van FOK!
pi_148655634
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 20:25 schreef Kiid het volgende:
Kwam er vandaag ook achter dat mijn rechtsachter knipperlicht niet meer werkt (mijn rechter knipperlicht ging 2x zo snel als normaal qua geluid dus daaraan merkte ik het).

Dus als je een Alfa tegen komt die naar rechts gaat zonder dat de knipperlicht aangaat dan hoef je niet te seinen, ik ben er al van op de hoogte :+. Ik ga het van het weekend fixen, rijd alleen morgen nog
Ben benieuwd hoeveel fokkers je nog tegenkomt morgen 😉
pi_148655888
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 21:19 schreef liebherr-machinist het volgende:

[..]

Ben benieuwd hoeveel fokkers je nog tegenkomt morgen 😉
Het is niet uit te sluiten :@
Op vrijdag 26 april 2019 11:05 schreef Flippiee het volgende:[..]
Dag knapste man van FOK!
pi_148658920
quote:
14s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 15:40 schreef BigSmurf het volgende:
Groot licht seinen betekent normaal gesproken "kom/ga maar voor", "sodemieter op aan de kant", "er is iets mis met je voertuig" of "flitser!!1!". Lijkt me binnen de context altijd wel duidelijk zat wat wat is.
Vandaag betekende het bij mij "hallo, je snijdt mij af terwijl je zonder richtingaanwijzer van baan wisselt amper een meter voor mijn kap". Volgens mij heeft hij het begrepen, want erna gaf hij keurig zijn richting aan alle keren dat het moest. ^O^
If you have a problem... if no one else can help... and if you can find them... maybe you can hire... The A- Team.
  FOK!fotograaf dinsdag 13 januari 2015 @ 22:37:23 #72
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_148659146
Pfff. Net ook weer eeen: 45 op de teller op een 60 weg. Ben er uiteindelijk maar gaan in gaan halen. Debiel gedoe.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  dinsdag 13 januari 2015 @ 22:45:58 #73
66083 Platina
78th Element
pi_148659450
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 22:32 schreef Jihawti het volgende:

[..]

Vandaag betekende het bij mij "hallo, je snijdt mij af terwijl je zonder richtingaanwijzer van baan wisselt amper een meter voor mijn kap". Volgens mij heeft hij het begrepen, want erna gaf hij keurig zijn richting aan alle keren dat het moest. ^O^
Laatste paar dagen ook gehad. Gewoon ervoor gooien bij mij, 50 centimer is kennelijk speling zat. Ik haal iig mijn poot niet van het gas. Opgefokte types die 85 op een 80 weg niet snel genoeg vinden.
pi_148659976
1m, 50cm, dat past toch.

Als iets duidelijk wil maken, ga ik zo vroeg naar rechts dat ie ander wel MOET remmen.
.
  woensdag 14 januari 2015 @ 05:52:11 #75
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_148664719
quote:
2s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 19:17 schreef Amoeba het volgende:
Had vandaag ook zo'n vrachtwagendude. Je hebt op de ring van Rotterdam speciale banen voor bussen en vrachtwagens. Op knooppunt Kleinpolderplein (volgens mij) is het zo het geval dat die banen kortstondig onderbroken worden zodat weggebruikers van snelweg kunnen wisselen. Nu zat ik precies op die baan die normaal voor vrachtwagens bestemd is, en die vent maar seinen, maar volgens mij snapt hij niet dat dat pas weer na het knooppunt geldt.
Dit is op de A16, het laatste stuk voor Terbregseplein. En daar mag iedereen inderdaad gewoon op rijstrook 3 rijden, anders zou het erg lastig worden om van de parallelbaan naar Hoek van Holland of vanaf de hoofdrijbaan naar Gouda te komen :+.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
  woensdag 14 januari 2015 @ 07:23:51 #76
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_148665036
quote:
14s.gif Op woensdag 14 januari 2015 05:52 schreef JDude het volgende:

[..]

Dit is op de A16, het laatste stuk voor Terbregseplein. En daar mag iedereen inderdaad gewoon op rijstrook 3 rijden, anders zou het erg lastig worden om van de parallelbaan naar Hoek van Holland of vanaf de hoofdrijbaan naar Gouda te komen :+.
Ik reed daar ook een keer, tweede keer alleen in de auto. Ik had dus veel te laat gezien dat richting Den Haag vast stond. Ik probeerde er tussen te komen maar er zat nog een vrachtwagen achter me, best een stukje terug. Die neemt uiteraard geen gas terug en toetert als een malle. Gelukkig zagen de mensen links van me wat er gebeurde en maakten snel ruimte voor mij. Toen was ik dus zelf de irritatie.
Ok stelletje hokboeren
pi_148669700
Goed, dat het ophalen bij de basisschool hier in de buurt nogal chaotisch en stereotiep idioot is, soit. Auto's op de rijbaan geparkeerd (aan 'mijn' kant), overstekende kinderen, iedereen kent het wel. Ongeacht wat je vindt van de situatie zelf lijkt het mij dat je vooral voorzichtig rijdt en niet rare dingen gaat doen, zeker niet omdat er ook nog tegenliggend verkeer is. Er is ook nog eens goed zicht, m.u.v. auto's die zicht blokkeren.

Waarom iemand dan tot twee keer aan toe naar links gaat terwijl het niet kan is mij een godsverdomd raadsel. De eerste keer moest hij/zij terug achteruit omdat tegenliggend verkeer en de tweede keer haalt hij/zij mij in terwijl ik linksaf wil slaan, om vervolgens hard terug naar rechts te moeten om maar niet de middelbare scholieren die daar twee breed fietsen aan te rijden. :')
"Friendship is like wetting your pants. Everyone can see it, but only you can feel its warmth."
pi_148670599
Ik kan me persoonlijk heel erg storen aan van die figuren die niet vooruitkijken op een snelweg en in de ankers moeten achter vrachtverkeer, om vervolgens met een flink snelheidsverschil hun koekblik voor een andere auto pleuren op de strook links daarvan.
Een werk duurt lang genoeg om de tijd te vullen die ervoor beschikbaar is.
Je moet veel studeren om weinig te weten.
  woensdag 14 januari 2015 @ 12:53:07 #79
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_148671711
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 12:19 schreef Perunage het volgende:
Ik kan me persoonlijk heel erg storen aan van die figuren die niet vooruitkijken op een snelweg en in de ankers moeten achter vrachtverkeer, om vervolgens met een flink snelheidsverschil hun koekblik voor een andere auto pleuren op de strook links daarvan.
Aan de andere kant heb je ook van die figuren die, zodra een vrachtwagen aan de horizon opdoemt, alvast naar links gaan...
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
<a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >regenrace of niet?</a>
pi_148671924
quote:
2s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 19:17 schreef Amoeba het volgende:
Had vandaag ook zo'n vrachtwagendude. Je hebt op de ring van Rotterdam speciale banen voor bussen en vrachtwagens. Op knooppunt Kleinpolderplein (volgens mij) is het zo het geval dat die banen kortstondig onderbroken worden zodat weggebruikers van snelweg kunnen wisselen. Nu zat ik precies op die baan die normaal voor vrachtwagens bestemd is, en die vent maar seinen, maar volgens mij snapt hij niet dat dat pas weer na het knooppunt geldt.
Dan nog, die vent hoeft helemaal geen schoolmeester uit te hangen. Ik zie ook wel eens dat een busje op die vrachtwagenstrook blijft rijden. Leuk voor hem, maar ondanks dat hij daar niet mag rijden ga ik niet druk zitten doen. Moet 'ie zelf weten.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_148671959
Mensen die vier stroken teveel vinden om te behappen. }:| Gisteren reed ik braaf op de tweede strook van rechts, gooit opeens iemand zijn vrachtwagen naar links, mijn strook op. Ik kan op dat moment zelf niet naar links, want daar reed al iemand anders. Komt dat hele treintje met een gang van 100km/h mij voorbij kachelen, op een 120km/h weg. Maar blijkbaar was het teveel moeite om even nog een strook op te schuiven (vierde strook was helemaal leeg) om mij ertussen te laten. :') Ik heb echt met verbazing zitten kijken. :D
Your opinion of me is none of my business.
pi_148671960
quote:
1s.gif Op woensdag 14 januari 2015 12:53 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Aan de andere kant heb je ook van die figuren die, zodra een vrachtwagen aan de horizon opdoemt, alvast naar links gaan...
Ja, want eng. Of bang dat 'ie niet er tussen komt.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  woensdag 14 januari 2015 @ 13:02:44 #83
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_148671971
Ik snap het probleem niet zo. De keren dat ik in een langzame auto in moest halen van achter een vrachtwagen liet ik even een gaatje vallen en maakte ik vast vaart voordat ik naar links kon. Tegen de tijd dat je naar links kan heb je toch al snel een 20 km/u extra snelheid. En dat een koekblik niet even met 130 een vrachtwagen voorbij zoeft dat heeft de rest maar te accepteren.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_148672065
quote:
1s.gif Op woensdag 14 januari 2015 13:02 schreef Sarasi het volgende:
Mensen die vier stroken teveel vinden om te behappen. }:| Gisteren reed ik braaf op de tweede strook van rechts, gooit opeens iemand zijn vrachtwagen naar links, mijn strook op. Ik kan op dat moment zelf niet naar links, want daar reed al iemand anders. Komt dat hele treintje met een gang van 100km/h mij voorbij kachelen, op een 120km/h weg. Maar blijkbaar was het teveel moeite om even nog een strook op te schuiven (vierde strook was helemaal leeg) om mij ertussen te laten. :') Ik heb echt met verbazing zitten kijken. :D
Gevalletje jammer, maar dat is weer typisch ikke-ikke-gedrag. Tja, andere bestuurder niet even naar links gaan is natuurlijk jammer, maar ze zien ook niet dat jij eigenlijk door wilt rijden.

Ik vraag mij af waarom die vrachtwagen opeens naar links ging...
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_148672108
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 13:06 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Gevalletje jammer, maar dat is weer typisch ikke-ikke-gedrag. Tja, andere bestuurder niet even naar links gaan is natuurlijk jammer, maar ze zien ook niet dat jij eigenlijk door wilt rijden.

Ik vraag mij af waarom die vrachtwagen opeens naar links ging...
Ik heb me ook niet echt zitten ergeren hoor, maar ik vond het wel wonderlijk. En die vrachtwagen wilde een andere vrachtwagen inhalen en het boeide hem blijkbaar minder dat ik daardoor ontiegelijk hard moest remmen. :{
Your opinion of me is none of my business.
  woensdag 14 januari 2015 @ 13:45:48 #86
66083 Platina
78th Element
pi_148673421
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 23:00 schreef Fer het volgende:
1m, 50cm, dat past toch.

Als iets duidelijk wil maken, ga ik zo vroeg naar rechts dat ie ander wel MOET remmen.
Totdat je de verkeerde treft die niet remt waardoor je in een slip terecht raakt.
pi_148673479
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 12:19 schreef Perunage het volgende:
Ik kan me persoonlijk heel erg storen aan van die figuren die niet vooruitkijken op een snelweg en in de ankers moeten achter vrachtverkeer, om vervolgens met een flink snelheidsverschil hun koekblik voor een andere auto pleuren op de strook links daarvan.
Gister moest ik ook ineens volop in de rem, zag mijn voorganger plotseling remmen en voor ik het wist reden we voor 10 seconden 60 km/u
Op vrijdag 26 april 2019 11:05 schreef Flippiee het volgende:[..]
Dag knapste man van FOK!
pi_148675982
quote:
1s.gif Op woensdag 14 januari 2015 13:07 schreef Sarasi het volgende:

[..]

Ik heb me ook niet echt zitten ergeren hoor, maar ik vond het wel wonderlijk. En die vrachtwagen wilde een andere vrachtwagen inhalen en het boeide hem blijkbaar minder dat ik daardoor ontiegelijk hard moest remmen. :{
Nog irritanter zijn die Volvorijders die menen dat ik als motorrijder het niet erg vindt dat ze vast beginnen met van rijstrook wisselen als ik nog naast ze zit.
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
pi_148676059
quote:
14s.gif Op woensdag 14 januari 2015 15:00 schreef Amoeba het volgende:

[..]

Nog irritanter zijn die Volvorijders die menen dat ik als motorrijder het niet erg vindt dat ze vast beginnen met van rijstrook wisselen als ik nog naast ze zit.
Ik heb laatst mijn auto bijna vol naar links tegen een politiemotor aangegooid. Die vent was ook niet heel snugger bezig, zat helemaal in mijn dode hoek en de laatste keer dat ik 'm gezien had, was vijf minuten geleden. Het is dat ik naar hem op zoek ging omdat ik me niet kon herinneren dat hij me voorbij was gereden, en toen ik even een dot gas bij gaf, zag ik dat hij inderdaad nog naast me reed. Idioot, vijf minuten lang in de dode hoek van een vrouw blijven hangen. :')
Your opinion of me is none of my business.
  woensdag 14 januari 2015 @ 15:14:08 #90
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_148676417
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 15:03 schreef Sarasi het volgende:

[..]

Ik heb laatst mijn auto bijna vol naar links tegen een politiemotor aangegooid. Die vent was ook niet heel snugger bezig, zat helemaal in mijn dode hoek en de laatste keer dat ik 'm gezien had, was vijf minuten geleden. Het is dat ik naar hem op zoek ging omdat ik me niet kon herinneren dat hij me voorbij was gereden, en toen ik even een dot gas bij gaf, zag ik dat hij inderdaad nog naast me reed. Idioot, vijf minuten lang in de dode hoek van een vrouw blijven hangen. :')
Dan nog, als jij hem had geraakt, was jij fout geweest.

Overigens is het niet zo moeilijk je spiegels zo af te stellen dat je geen dode hoek hebt. Hint: je hoeft je eigen auto niet te zien in je buitenspiegels, die is er sowieso nog wel.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
<a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >regenrace of niet?</a>
pi_148676539
quote:
1s.gif Op woensdag 14 januari 2015 15:14 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Dan nog, als jij hem had geraakt, was jij fout geweest.

Overigens is het niet zo moeilijk je spiegels zo af te stellen dat je geen dode hoek hebt. Hint: je hoeft je eigen auto niet te zien in je buitenspiegels, die is er sowieso nog wel.
Natuurlijk was ik fout geweest, maar ik was waarschijnlijk ook niet dood/zwaargewond geweest. Ik snap niet dat je dat risico wilt lopen. Overigens is dat best lastig, aangezien ik in de desbetreffende auto (Renault Scenic), de stoel zo moest afstellen dat ik links over mijn schouder precies tegen de deurstijl aan keek, omdat ik anders niet bij de pedalen kon. Ik weet prima hoe ik mijn spiegels moet afstellen, maar een motor paste prima in de dode hoek. Wat dan wel weer reden is voor mij om dus extra op te letten. :)
Your opinion of me is none of my business.
pi_148676710
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 15:17 schreef Sarasi het volgende:

[..]

Natuurlijk was ik fout geweest, maar ik was waarschijnlijk ook niet dood/zwaargewond geweest. Ik snap niet dat je dat risico wilt lopen. Overigens is dat best lastig, aangezien ik in de desbetreffende auto (Renault Scenic), de stoel zo moest afstellen dat ik links over mijn schouder precies tegen de deurstijl aan keek, omdat ik anders niet bij de pedalen kon. Ik weet prima hoe ik mijn spiegels moet afstellen, maar een motor paste prima in de dode hoek. Wat dan wel weer reden is voor mij om dus extra op te letten. :)
Ik heb wel eens een complete SUV in mijn dode hoek gehad. Dat is ook niet fijn...en liep gelukkig af zonder ongeluk.
Professioneel gifmenger.
  Spellchecker woensdag 14 januari 2015 @ 15:26:59 #93
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_148676906
quote:
1s.gif Op woensdag 14 januari 2015 15:21 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Ik heb wel eens een complete SUV in mijn dode hoek gehad. Dat is ook niet fijn...en liep gelukkig af zonder ongeluk.
Bij mij kan er aan bijrijderszijde zelfs een groot busje volledig uit het zicht raken. Nadeel van het hebben van een auto op grijs kenteken :P
Tevens -purist.
pi_148676989
quote:
1s.gif Op woensdag 14 januari 2015 15:21 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Ik heb wel eens een complete SUV in mijn dode hoek gehad. Dat is ook niet fijn...en liep gelukkig af zonder ongeluk.
Dat lijkt me ook doodeng.
Your opinion of me is none of my business.
pi_148677370
De vraag die open blijft: waarom blijven sommige mensen in andermans blinde hoek hangen? Beseffen ze het niet?
Ikzelf maak meestal dat ik daar weg kom..geen zin in blikschade.

En nog een irritatie op de scooter: wat is het nut om echt minder dan een meter achter een andere scooter te hangen? Dan zit je ook in de dode hoek trouwens.
Professioneel gifmenger.
pi_148677768
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 15:03 schreef Sarasi het volgende:

[..]

Ik heb laatst mijn auto bijna vol naar links tegen een politiemotor aangegooid. Die vent was ook niet heel snugger bezig, zat helemaal in mijn dode hoek en de laatste keer dat ik 'm gezien had, was vijf minuten geleden. Het is dat ik naar hem op zoek ging omdat ik me niet kon herinneren dat hij me voorbij was gereden, en toen ik even een dot gas bij gaf, zag ik dat hij inderdaad nog naast me reed. Idioot, vijf minuten lang in de dode hoek van een vrouw blijven hangen. :')
Daarom kijk je over je schouder in de dode hoek. Ik kan me niks herinneren waar ze bij het CBR meer op gehamerd hebben.
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
pi_148678087
quote:
2s.gif Op woensdag 14 januari 2015 15:48 schreef Amoeba het volgende:

[..]

Daarom kijk je over je schouder in de dode hoek. Ik kan me niks herinneren waar ze bij het CBR meer op gehamerd hebben.
Ja, zoals eerder aangegeven kon dat hier dus niet omdat auto's niet gebouwd zijn voor mensen met kleine benen. Toen ik die stoel zo ver mogelijk naar voren zette en over mijn schouder keek, zag ik deurstijl. Dat daarachter zich dan weer een motormuis bevond, kon ik ook niet weten.

Moet jij zeggen trouwens, jij kijkt niet eens in je achteruitkijkspiegel. :')
Your opinion of me is none of my business.
pi_148678190
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 15:57 schreef Sarasi het volgende:

[..]

Ja, zoals eerder aangegeven kon dat hier dus niet omdat auto's niet gebouwd zijn voor mensen met kleine benen. Toen ik die stoel zo ver mogelijk naar voren zette en over mijn schouder keek, zag ik deurstijl. Dat daarachter zich dan weer een motormuis bevond, kon ik ook niet weten.

Moet jij zeggen trouwens, jij kijkt niet eens in je achteruitkijkspiegel. :')
Jij ook niet want je knalt die Corsa ook tegen een boom.

Maar dat was helemaal mijn punt niet. Er reed iemand achter mij en die vent wilde 'm er zo graag tussen flikkeren dat hij maar alvast begon. Echt fijn man, als je op de motor zit en een auto maakt een gevaarlijke beweging naar je toe.
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
pi_148678234
quote:
10s.gif Op woensdag 14 januari 2015 15:59 schreef Amoeba het volgende:

[..]

Jij ook niet want je knalt die Corsa ook tegen een boom.
Die boom verstopte zich achter de deurstijl. Zelfde probleem. Bovendien was dat tijdens het uitparkeren en ik ben een vrouw dus dat is een joker. :+

En dat is tevens mijn enige ongeluk geweest in 3+ jaar rijden. Nog nooit een boete gehad ook. Dus.
Your opinion of me is none of my business.
pi_148678281
quote:
16s.gif Op woensdag 14 januari 2015 16:00 schreef Sarasi het volgende:

[..]

Die boom verstopte zich achter de deurstijl. Zelfde probleem. Bovendien was dat tijdens het uitparkeren en ik ben een vrouw dus dat is een joker. :+

En dat is tevens mijn enige ongeluk geweest in 3+ jaar rijden. Nog nooit een boete gehad ook. Dus.
Maar bekeuringen zijn een heel ander verhaal. *)
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
pi_148678372
Maar mijn oorspronkelijke punt was meer: waarom blijf je dan ook naast die volvo's rijden? Als je weet dat ze je blijkbaar niet zien, zorg er dan voor dat je er wat sneller langs vliegt. ;)
Your opinion of me is none of my business.
pi_148680304
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 16:03 schreef Sarasi het volgende:
Maar mijn oorspronkelijke punt was meer: waarom blijf je dan ook naast die volvo's rijden? Als je weet dat ze je blijkbaar niet zien, zorg er dan voor dat je er wat sneller langs vliegt. ;)
Ik zat niet in zijn dode hoek. Hij vond gewoon dat er ruimte zat was.
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
pi_148681457
Ik betrap mijzelf er ook weleens op van baan te schuiven, zonder naast mij of in de zijspiegel te kijken. Dit gaat in principe goed, omdat ik continue het verkeer zowel voor als achter mij in de gaten houd en dit eigenlijk alleen doe als er niks in de buurt rijdt of zou kunnen rijden, maar toch.

Slecht, ik weet, je moet natuurlijk altijd kijken.
.
pi_148683340




Deze bestuurder van dit autootje meende dat zij gewoon kon parkeren in deze doorgang omdat ze even moest bellen terwijl achter haar o.a. de bestuurder in het busje er langs moest voor het afleveren van goederen. Madam bleef staan totdat de man haar aansprak en na veel vijven en zessen en een grote mond reed ze even door om daarna doodleuk achteruit te rijden en weer daar te gaan stilstaan en weer het overig verkeer te belemmeren.

Busje van de Politie kwam langs en madam kon gelijk uitstappen en haar boete in ontvangst nemen van oom agent. Gerechtigheid voor zo een belangrijk telefoongesprek. })
  woensdag 14 januari 2015 @ 19:19:53 #105
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_148685072
Er staat nota bene zelfs een doorgetrokken gele streep.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
pi_148685883
quote:
10s.gif Op woensdag 14 januari 2015 19:19 schreef JDude het volgende:
Er staat nota bene zelfs een doorgetrokken gele streep.
Dit type bestuurder heeft er denk ik echt geen enkele weet van wat een gele streep langs de weg betekent.
  woensdag 14 januari 2015 @ 19:41:54 #107
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_148686036
quote:
2s.gif Op woensdag 14 januari 2015 18:30 schreef Iwanius het volgende:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Deze bestuurder van dit autootje meende dat zij gewoon kon parkeren in deze doorgang omdat ze even moest bellen terwijl achter haar o.a. de bestuurder in het busje er langs moest voor het afleveren van goederen. Madam bleef staan totdat de man haar aansprak en na veel vijven en zessen en een grote mond reed ze even door om daarna doodleuk achteruit te rijden en weer daar te gaan stilstaan en weer het overig verkeer te belemmeren.

Busje van de Politie kwam langs en madam kon gelijk uitstappen en haar boete in ontvangst nemen van oom agent. Gerechtigheid voor zo een belangrijk telefoongesprek. })
En jij dacht hey, laat ik dat eens even op de gevoelige plaat vastleggen en posten op fok. Zulks een spannend verhaal.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 woensdag 14 januari 2015 @ 20:09:34 #108
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_148687223
quote:
1s.gif Op woensdag 14 januari 2015 19:41 schreef Caland het volgende:

[..]

En jij dacht hey, laat ik dat eens even op de gevoelige plaat vastleggen en posten op fok. Zulks een spannend verhaal.
Daar is dit toch ook het topic voor, zeiksnor. Terecht dat zo'n kut een bekeuring krijgt trouwens ^O^
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  woensdag 14 januari 2015 @ 20:11:26 #109
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_148687289
Doorgetrokken gele streep is toch zelfs een stopverbod, parkeerverbod is een onderbroken gele streep?
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
<a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >regenrace of niet?</a>
  woensdag 14 januari 2015 @ 20:18:05 #110
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_148687554
quote:
1s.gif Op woensdag 14 januari 2015 20:11 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Doorgetrokken gele streep is toch zelfs een stopverbod, parkeerverbod is een onderbroken gele streep?
:Y
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
  woensdag 14 januari 2015 @ 20:30:50 #111
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_148688091
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 15:57 schreef Sarasi het volgende:

[..]

Ja, zoals eerder aangegeven kon dat hier dus niet omdat auto's niet gebouwd zijn voor mensen met kleine benen. Toen ik die stoel zo ver mogelijk naar voren zette en over mijn schouder keek, zag ik deurstijl. Dat daarachter zich dan weer een motormuis bevond, kon ik ook niet weten.
Dan leun je wat naar voren of naar links of allebei. Dat eeuwige 'boo-hoo ik zie niks' is zo slap. Dan moet je zorgen dat je wat ziet. Je hoofd 20 cm. verplaatsen is al genoeg en dat kun je alle kanten op (ja, zelfs met korte beentjes).

quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 17:31 schreef Fer het volgende:
Ik betrap mijzelf er ook weleens op van baan te schuiven, zonder naast mij of in de zijspiegel te kijken. Dit gaat in principe goed, omdat ik continue het verkeer zowel voor als achter mij in de gaten houd en dit eigenlijk alleen doe als er niks in de buurt rijdt of zou kunnen rijden, maar toch.
Die fout maken wel meer mensen, denken dat wat ze doen wel okee is 'want er is nog nooit iets gebeurt'. In de realiteit is het vaker dat het goed gaat omdat je gewoon geluk hebt dat je nog niet in een verkeerde situatie terecht bent gekomen. Kwestie van tijd dat het mis gaat.

quote:
2s.gif Op woensdag 14 januari 2015 18:30 schreef Iwanius het volgende:
Deze bestuurder van dit autootje meende dat zij gewoon kon parkeren in deze doorgang
Ach, dat valt mij overal op. Op de weg, op de stoep, op een treinstation, in de supermarkt. Men gaat altijd stilstaan op een plek waar dat frustrerend onhandig is, terwijl er ook altijd wel een mogelijkheid is om ergens anders te gaan staan waar je minder tot last bent. En nee, een telefoongesprek is niet dermate belangrijk dat je wel tot last kan zijn. En nee, het is geen dramatisch leed dat je af en toe even 5 meter door moet lopen.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_148688258
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 20:30 schreef twiFight het volgende:

[..]

Dan leun je wat naar voren of naar links of allebei. Dat eeuwige 'boo-hoo ik zie niks' is zo slap. Dan moet je zorgen dat je wat ziet. Je hoofd 20 cm. verplaatsen is al genoeg en dat kun je alle kanten op (ja, zelfs met korte beentjes).

[..]
Dat doe ik toch ook door even gas te geven of te remmen? En in de meeste auto's is er wel wat te manoeuvreren ja, maar ik geef net aan dat het in deze auto gewoon niet wilde. Er was een dode hoek en daar kon ik oprecht niks aan doen, of je dat nou gelooft of niet. Niet zonder me in allerlei bochten te wringen in ieder geval en dat is dan ook weer levensgevaarlijk. Ik weet niet wat nu precies je probleem is. Ik heb een probleem (dode hoek) en los dat op door door op te letten welke auto's waar zijn gebleven en indien ik twijfel even verplaatsen zodat ik zicht heb op de dode hoek.
Your opinion of me is none of my business.
pi_148702607
Antiklacht: het was vanmorgen wel druk op de weg, maar eigenlijk was iedereen heel netjes, attent en rustig aan het rijden.
Ik vroeg me bijna af of ik nog wel in Nederland rondreed!
pi_148706198
Het aantal mensen dat rondrijdt zonder autoverlichting begint schrikbarende vormen aan te nemen. Gisteren 2 binnen een halve minuut van elkaar :{
Dinsdag ook alweer 1 zien rondrijden :X
Ik zie het steeds vaker gebeuren.
pi_148706381
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2015 12:18 schreef TwisterNederland het volgende:
Het aantal mensen dat rondrijdt zonder autoverlichting begint schrikbarende vormen aan te nemen. Gisteren 2 binnen een halve minuut van elkaar :{
Dinsdag ook alweer 1 zien rondrijden :X
Ik zie het steeds vaker gebeuren.
Moet je eens opletten, zijn vaak vooral grijze en zwarte auto's die zonder licht rijden. Die zie je dus echt niet als het een beetje regenachtig/schemerig is. Ben er zelf ooit in volle vaart met mijn fiets overheen gebuiteld. ;(
pi_148706561
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2015 12:24 schreef Gwywen het volgende:

[..]

Moet je eens opletten, zijn vaak vooral grijze en zwarte auto's die zonder licht rijden. Die zie je dus echt niet als het een beetje regenachtig/schemerig is. Ben er zelf ooit in volle vaart met mijn fiets overheen gebuiteld. ;(
Zijn vaak ook de kleinere auto's als ik me goed kan herinner.
Maar op het laatste stuk na klopt je verhaal helemaal ;(
Ik heb nog gelukkig nog nooit een motorkap gekopt :+
pi_148706714
Dag-rij-verlichting (hoe schrijf je dat?) zou toch verplicht worden in de hele EU?
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_148706788
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2015 12:35 schreef DroogDok het volgende:
Dag-rij-verlichting (hoe schrijf je dat?) zou toch verplicht worden in de hele EU?
:'( Helaas wel.
Professioneel gifmenger.
pi_148706853
quote:
1s.gif Op donderdag 15 januari 2015 12:37 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

:'( Helaas wel.
Waarom helaas?
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_148707406
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2015 12:39 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Waarom helaas?
Omdat mensen denken dat ze dan voldoende verlichting aanhebben in regenachtige / schemerige omstandigheden.
Niemand denkt er natuurlijk bij na dat dag-rijverlichting alleen aan de voorkant is. Achter ben je nog steeds compleet onverlicht.
pi_148707535
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2015 12:56 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:

[..]

Omdat mensen denken dat ze dan voldoende verlichting aanhebben in regenachtige / schemerige omstandigheden.
Niemand denkt er natuurlijk bij na dat dag-rijverlichting alleen aan de voorkant is. Achter ben je nog steeds compleet onverlicht.
Dat inderdaad.
En als tweede punt toch het extra energieverbruik, ook op zonnige dagen met uitstekend zicht.
Professioneel gifmenger.
  FOK!fotograaf donderdag 15 januari 2015 @ 13:06:04 #122
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_148707640
Net eentje op het stijgende deel van een tunnel die werd ingehaald door een vrachtwagen. En die vrachtwagen was er nog snel voorbij ook. :|W
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_148707731
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2015 13:06 schreef Pizza_Boom het volgende:
Net eentje op het stijgende deel van een tunnel die werd ingehaald door een vrachtwagen. En die vrachtwagen was er nog snel voorbij ook. :|W
Dakduif zeker?
  donderdag 15 januari 2015 @ 13:40:37 #124
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_148708619
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2015 12:56 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:

[..]

Omdat mensen denken dat ze dan voldoende verlichting aanhebben in regenachtige / schemerige omstandigheden.
Niemand denkt er natuurlijk bij na dat dag-rijverlichting alleen aan de voorkant is. Achter ben je nog steeds compleet onverlicht.
Bij de dag-rij-verlichting die nu verplicht is gesteld branden er ook lichten achterop.

Daarnaast staat er in de handleiding duidelijk dat je in het donker enzo de dimlichten aan moet zetten.

Dat een handrem verplicht is betekend ook niet dat mensen vergeten dat een auto ook echte remmen heeft... En dat een auto airbags heeft maakt botsen niet leuk. Er is nog steeds eigen verantwoordelijkheid.
  donderdag 15 januari 2015 @ 13:50:31 #125
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_148708907
Want dimlicht is zo moeilijk aan te zetten als je begint...
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
  donderdag 15 januari 2015 @ 13:54:57 #126
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_148709051
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2015 13:50 schreef Skull-splitter het volgende:
Want dimlicht is zo moeilijk aan te zetten als je begint...
Het door heel Europa verplicht stellen en handhaven wel.
pi_148709473
Laatst nog spiegeltje-tik gespeeld met een vrouw in een zwarte BMW (typetje trophy wife). Stond keurig te wachten bij een T-splitsing waar in naar links moest.
Mevrouw scheurt met 30km/u vanaf rechts "mijn" straat in. Maar stuurt zo vroeg in dat de auto's mekaar net niet raken, op de spiegels na. (ik zat al bijna op de bijrijdersstoel, omdat je het zag aankomen... ik wel tenminste).

kut draait der raampje open: "Als je wat verder naar rechts gaat staan, dan kan ik er beter langs volgende keer".

wtf muts
A: jij rijd, dus jij moet kijken OF het überhaupt past.
B: Ik stond nog geen wielbreedte van de stoep, dus ze had me sowieso wel geraakt

geen excuus, geen sorry. Nee mevrouw had haast. Jammer genoeg geen echte schade. Mijn koekblik is een stuk goedkoper te fixen dan een BMW.... en het was haar fout. Waarschijnlijk dacht ze: goh die auto die (voor mij) van links komt ben ik wel even voor....

Verder erger ik me niet vaak aan iets. Niet iedereen is een coureur en kan goed rijden. Maar de schuld bij een ander leggen kan ik slecht tegen. Owja... Xenon-lampen die kut afgesteld staan.

quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2015 12:24 schreef Gwywen het volgende:

[..]

Moet je eens opletten, zijn vaak vooral grijze en zwarte auto's die zonder licht rijden. Die zie je dus echt niet als het een beetje regenachtig/schemerig is. Ben er zelf ooit in volle vaart met mijn fiets overheen gebuiteld. ;(
Die zie ik nooit :+

[ Bericht 21% gewijzigd door tharealmb op 15-01-2015 14:23:15 ]
  donderdag 15 januari 2015 @ 14:15:58 #128
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_148709689
quote:
1s.gif Op donderdag 15 januari 2015 13:01 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Dat inderdaad.
En als tweede punt toch het extra energieverbruik, ook op zonnige dagen met uitstekend zicht.
Ook op zonnige dagen met uitstekend zicht rijd ik met dimlicht aan. Er zijn genoeg zonnige omstandigheden te bedenken waarbij je toch beter zichtbaar bent met dimlicht. En daarnaast: als je altijd met dimlicht rijdt, vergeet je het ook nooit.

Waar ik me trouwens aan erger: die achterlijke bochtverlichting (één mistlampje aan). Nergens voor nodig in Nederland, het ziet er debiel uit en auto's hebben gewoon richtingaanwijzers, dat is meer dan genoeg.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
<a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >regenrace of niet?</a>
pi_148709783
quote:
1s.gif Op donderdag 15 januari 2015 13:01 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Dat inderdaad.
En als tweede punt toch het extra energieverbruik, ook op zonnige dagen met uitstekend zicht.
Dit maakt toch niks uit? Je dynamo draait toch wel mee, of je lichten nu aan of uit staan.
pi_148710076
Met licht aan is sowieso veiliger dan zonder... ook overdag.

http://www.radartv.nl/nie(...)ents_pi1%5Bpage%5D=1

die laatste alinea kan ik echter geen logica in vinden...
pi_148710407
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2015 14:26 schreef tharealmb het volgende:
Met licht aan is sowieso veiliger dan zonder... ook overdag.

http://www.radartv.nl/nie(...)ents_pi1%5Bpage%5D=1

die laatste alinea kan ik echter geen logica in vinden...
Fietsers willen overdag niet met licht fietsen?
pi_148710537
quote:
1s.gif Op donderdag 15 januari 2015 14:35 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Fietsers willen overdag niet met licht fietsen?
Dat automobilisten met licht rijden, maakt fietsers niet per direct onzichtbaar volgens mij... Die zijn net zo zichtbaar als toen auto's zonder licht reden... Zwarte auto's willen nog wel eens aan de aandacht ontglippen van de hersentjes.

Daarnaast belachelijk... Dynamo in de naaf kan prima en trapt niet zwaar.
  donderdag 15 januari 2015 @ 14:42:13 #133
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_148710726
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2015 14:18 schreef Ciora het volgende:

[..]

Dit maakt toch niks uit? Je dynamo draait toch wel mee, of je lichten nu aan of uit staan.
Je dynamo moet natuurlijk wel extra weerstand bieden om de energie voor de lichten op te wekken.

Gelukkig is die weerstand verwaarloosbaar in vergelijking met de rest van de auto. Je kan dan net zo goed je reserve wiel dumpen of. ..
  donderdag 15 januari 2015 @ 14:43:07 #134
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_148710767
quote:
1s.gif Op donderdag 15 januari 2015 14:15 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Ook op zonnige dagen met uitstekend zicht rijd ik met dimlicht aan. Er zijn genoeg zonnige omstandigheden te bedenken waarbij je toch beter zichtbaar bent met dimlicht. En daarnaast: als je altijd met dimlicht rijdt, vergeet je het ook nooit.

Waar ik me trouwens aan erger: die achterlijke bochtverlichting (één mistlampje aan). Nergens voor nodig in Nederland, het ziet er debiel uit en auto's hebben gewoon richtingaanwijzers, dat is meer dan genoeg.
Zeker bij zonnige dagen is het nodig. Als er vuil op je ramen zit en de zon laag hangt zie je niks meer.
pi_148710781
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2015 14:38 schreef tharealmb het volgende:

[..]

Dat automobilisten met licht rijden, maakt fietsers niet per direct onzichtbaar volgens mij... Die zijn net zo zichtbaar als toen auto's zonder licht reden... Zwarte auto's willen nog wel eens aan de aandacht ontglippen van de hersentjes.

Daarnaast belachelijk... Dynamo in de naaf kan prima en trapt niet zwaar.
De uitleg staat toch net in die laatste alinea?
  donderdag 15 januari 2015 @ 14:44:43 #136
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_148710833
quote:
1s.gif Op donderdag 15 januari 2015 14:43 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

De uitleg staat toch net in die laatste alinea?
Dat is een mening van de fietsersbond.

De feiten zijn dat je met lichten aan 9% minder kans hebt dood te gaan in het verkeer.
pi_148710857
quote:
1s.gif Op donderdag 15 januari 2015 14:42 schreef NieuweNier het volgende:

[..]

Je dynamo moet natuurlijk wel extra weerstand bieden om de energie voor de lichten op te wekken.

Gelukkig is die weerstand verwaarloosbaar in vergelijking met de rest van de auto. Je kan dan net zo goed je reserve wiel dumpen of. ..
dat lijk.... ow wacht... dat was geen vraag?
quote:
1s.gif Op donderdag 15 januari 2015 14:43 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

De uitleg staat toch net in die laatste alinea?
simulatieonderzoek... ik weet niet of ze in die simulatie allemaal aftermarket-xenon hadden aanstaan... maar verlichting leidt mij niet echt af volgens mij... maar zal het vast mis hebben als TNO dat onderzocht heeft.
  donderdag 15 januari 2015 @ 15:03:14 #138
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_148711668
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2015 14:45 schreef tharealmb het volgende:

[..]

dat lijk.... ow wacht... dat was geen vraag?

[..]

simulatieonderzoek... ik weet niet of ze in die simulatie allemaal aftermarket-xenon hadden aanstaan... maar verlichting leidt mij niet echt af volgens mij... maar zal het vast mis hebben als TNO dat onderzocht heeft.
Nee het was onzin. Waar ik uitleg over had.

Echt het geflame en dom geschreeuw hier :')
pi_148711818
quote:
1s.gif Op donderdag 15 januari 2015 15:03 schreef NieuweNier het volgende:

[..]

Nee het was onzin. Waar ik uitleg over had.

Echt het geflame en dom geschreeuw hier :')
Elke mening van jou over autorijden is per definitie geflame.
pi_148711916
quote:
2s.gif Op woensdag 14 januari 2015 18:30 schreef Iwanius het volgende:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Deze bestuurder van dit autootje meende dat zij gewoon kon parkeren in deze doorgang omdat ze even moest bellen terwijl achter haar o.a. de bestuurder in het busje er langs moest voor het afleveren van goederen. Madam bleef staan totdat de man haar aansprak en na veel vijven en zessen en een grote mond reed ze even door om daarna doodleuk achteruit te rijden en weer daar te gaan stilstaan en weer het overig verkeer te belemmeren.

Busje van de Politie kwam langs en madam kon gelijk uitstappen en haar boete in ontvangst nemen van oom agent. Gerechtigheid voor zo een belangrijk telefoongesprek. })
Misschien was er wel net iemand overleden of in het ziekenhuis.

En dan jullie met je grote bek.
5 Ferrari's op videoband!
pi_148712225
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2015 15:08 schreef Ferrari_Tape het volgende:

[..]

Misschien was er wel net iemand overleden of in het ziekenhuis.

En dan jullie met je grote bek.
Die is dan nog steeds overleden of in het ziekenhuis wanneer je geparkeerd hebt waar het wel mag.
pi_148712261
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2015 15:08 schreef Ferrari_Tape het volgende:

[..]

Misschien was er wel net iemand overleden of in het ziekenhuis.

En dan jullie met je grote bek.
Als die overleden is, kan het ook wel 2 minuten wachten tot je een plekje hebt. Ziekenhuis ga je niet staan leuten lijkt me, maar rijd je naar het ziekenhuis...
  donderdag 15 januari 2015 @ 15:19:19 #143
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_148712379
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2015 12:24 schreef Gwywen het volgende:

[..]

Moet je eens opletten, zijn vaak vooral grijze en zwarte auto's die zonder licht rijden.
Volgens mij zijn dat ook verreweg de populairste kleuren, dus dat zegt verder niets.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_148713343
Waar ik mij gisteren aan ergerde was het gedrag van mensen als er een ambulance/brandweer of politie auto aankomt. Wij waren gister bezig om een zwaartransport voertuig (23mlang en 3 m breed) te laten kereb op een kruispunt, due wagen stond dwars op het kruispunt toen we de ambulance hoorden en un de verte zagen.

Tijd zat om de wagen nog een keer naar achter en naar voren te halen zodat het kruispunt enigsunds vrij was, en wij onze luxe wagens aan de kant konden smijten, nee wat gebeurt er van alle kanten gaan de mensen door rood over het fietspad door de midden berm omdat ze tuta horen, sta je met het hele zaakie muurvast.

Ambu voorbij(chauffeur stak zijn duim op dat we ruimte maakte) zijn we gewoon een dik kwartier bezig geweest om alle auto's weer in de juiste richting te krijgen.

Vooral niet ff in de binnenspiegel kijken of hij achter je zit nee gewoon blind reageren
pi_148713850
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2015 14:26 schreef tharealmb het volgende:
Met licht aan is sowieso veiliger dan zonder... ook overdag.

http://www.radartv.nl/nie(...)ents_pi1%5Bpage%5D=1

die laatste alinea kan ik echter geen logica in vinden...
Ik ben eruit volgens de fietsersbond Let iedereen overdag op de verlichting van een andere auto (trekt hun aandacht) en daardoor de fietsers over het hoofd zien
pi_148714510
quote:
1s.gif Op donderdag 15 januari 2015 15:53 schreef liebherr-machinist het volgende:

[..]

Ik ben eruit volgens de fietsersbond Let iedereen overdag op de verlichting van een andere auto (trekt hun aandacht) en daardoor de fietsers over het hoofd zien
de fietsersbond moet gewoon lekker ten alle tijden hun bek houden. Dat zijn echt de opperhuilies van nl.
pi_148714734
quote:
10s.gif Op donderdag 15 januari 2015 16:09 schreef Yreal het volgende:

[..]

de fietsersbond moet gewoon lekker ten alle tijden hun bek houden. Dat zijn echt de opperhuilies van nl.
Hey iemand die mijn mening deelt eindelijk😀😀😀😀
  FOK!fotograaf donderdag 15 januari 2015 @ 16:18:44 #148
842 Zorro
Z
pi_148714992
Ik hoor de ANWB niet klagen. En dat is toch de Wielrijders Bond? Fietsersbond moet zich er dus niet tegenaan bemoeien.
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
pi_148715070
quote:
1s.gif Op donderdag 15 januari 2015 14:44 schreef NieuweNier het volgende:

[..]

Dat is een mening van de fietsersbond.

De feiten zijn dat je met lichten aan 9% minder kans hebt dood te gaan in het verkeer.
En in welk land is dat getest? En heeft dat land exact dezelfde verkeersituatie als in Nederland?
We hebben hier nogal wat fietsers, als die straks met dagrijverlichting in een half promille van de gevallen ietsje later worden gezien hebben we echt een probleem hoor. Een probleem dat in andere landen veeeeel minder zichtbaar is.
Professioneel gifmenger.
pi_148715108
Dat ze dan weer mensen die hard fietsen van het fietspad willen... :')

Whats next? Niemand meer fietsen?
pi_148715219
quote:
1s.gif Op donderdag 15 januari 2015 16:20 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

En in welk land is dat getest? En heeft dat land exact dezelfde verkeersituatie als in Nederland?
We hebben hier nogal wat fietsers, als die straks met dagrijverlichting in een half promille van de gevallen ietsje later worden gezien hebben we echt een probleem hoor. Een probleem dat in andere landen veeeeel minder zichtbaar is.
😀
pi_148716266
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2015 16:21 schreef Yreal het volgende:
Dat ze dan weer mensen die hard fietsen van het fietspad willen... :')

Whats next? Niemand meer fietsen?
Alle fietsers op het fietspad, met een maximumsnelheid en lasergun controles :+
Of je wordt aan de kant gezet door de fietspolitie wegens te hard fietsen.
pi_148716466
quote:
1s.gif Op donderdag 15 januari 2015 16:23 schreef liebherr-machinist het volgende:

[..]

😀
En dan zie ik alleen een blokje als reactie. -O-
Klotefoon. Nou weet ik niet of je het met mij eens bent of dat je vindt dat ik onzin typ. Echt -O-
Professioneel gifmenger.
  donderdag 15 januari 2015 @ 17:04:53 #154
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_148716985
quote:
1s.gif Op donderdag 15 januari 2015 16:53 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

En dan zie ik alleen een blokje als reactie. -O-
Klotefoon. Nou weet ik niet of je het met mij eens bent of dat je vindt dat ik onzin typ. Echt -O-
Ik zie wel een icoontje, maar geen idee wat dat ding betekent.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
<a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >regenrace of niet?</a>
pi_148717948
quote:
1s.gif Op donderdag 15 januari 2015 16:53 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

En dan zie ik alleen een blokje als reactie. -O-
Klotefoon. Nou weet ik niet of je het met mij eens bent of dat je vindt dat ik onzin typ. Echt -O-
Bij mijn telefoon is dat een grote greins. Positief dus :-D
pi_148717967
quote:
1s.gif Op donderdag 15 januari 2015 17:04 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Ik zie wel een icoontje, maar geen idee wat dat ding betekent.
Wat zie jij dan??
pi_148718192
Een hakenkruis -O-
pi_148718224
quote:
2s.gif Op donderdag 15 januari 2015 17:39 schreef Maegrim het volgende:
Een hakenkruis -O-
Nee dat zal die wel kennen toch?
pi_148721107
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2015 14:45 schreef tharealmb het volgende:

[..]

[..]

simulatieonderzoek... ik weet niet of ze in die simulatie allemaal aftermarket-xenon hadden aanstaan... maar verlichting leidt mij niet echt af volgens mij... maar zal het vast mis hebben als TNO dat onderzocht heeft.
Ik kan me er wel iets bij voorstellen. Dat ik bijv wil afslaan en alleen maar naar die lichten kijk van een auto en de fietsers niet meer zie. Maar misschien onzin
pi_148721197
Mensen die in een grijze vito rijden...

KLB / "moslimachtige mensen"
http://epicshirtsandgadgets.spreadshirt.nl/
Epic Beard Man is in My web Shop ;-]
pi_148738467
quote:
1s.gif Op donderdag 15 januari 2015 18:58 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Ik kan me er wel iets bij voorstellen. Dat ik bijv wil afslaan en alleen maar naar die lichten kijk van een auto en de fietsers niet meer zie. Maar misschien onzin
Dan zou ik in het donker de weg maar niet opgaan, ik raak niet snel afgeleid door verlichting can een ander, of hij moet er een kerstboom van gemaakt hebben.cd
  vrijdag 16 januari 2015 @ 08:43:58 #162
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_148738952
quote:
1s.gif Op donderdag 15 januari 2015 17:32 schreef liebherr-machinist het volgende:

[..]

Wat zie jij dan??


Een soort honingdropje op zijn kant.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
<a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >regenrace of niet?</a>
  FOK!fotograaf vrijdag 16 januari 2015 @ 09:48:32 #163
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_148740027
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 07:57 schreef liebherr-machinist het volgende:

[..]

Dan zou ik in het donker de weg maar niet opgaan, ik raak niet snel afgeleid door verlichting can een ander, of hij moet er een kerstboom van gemaakt hebben.cd
Nee, hij heeft gelijk. Het onderzoek heb ik zo niet bij de hand, maar bewezen is dat als iedereen met verlichting rijdt, fietsers minder gezien gaan worden en dus meer bij ongevallen betrokken zullen worden, zeker overdag.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  vrijdag 16 januari 2015 @ 11:15:41 #164
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_148742200
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 08:43 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Een soort honingdropje op zijn kant.
Het moet een Samsung emoji zijn die er ongeveer zo uit ziet:

:D
  vrijdag 16 januari 2015 @ 12:20:03 #165
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_148743766
Op iPhone zie ik hem ook, maar op PC niet waarschijnlijk ;)
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_148744223
quote:
1s.gif Op donderdag 15 januari 2015 17:32 schreef liebherr-machinist het volgende:

[..]

Bij mijn telefoon is dat een grote greins. Positief dus :-D
Zijn de FOK!-Smileys niet goed genoeg? :{

Deze :D of deze *D
Professioneel gifmenger.
pi_148744485
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 09:48 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Nee, hij heeft gelijk. Het onderzoek heb ik zo niet bij de hand, maar bewezen is dat als iedereen met verlichting rijdt, fietsers minder gezien gaan worden en dus meer bij ongevallen betrokken zullen worden, zeker overdag.
Dat zou kunnen maar niet hoe hun het zeggen, komt dan eerder dat die fietser afgeleid is.
pi_148744505
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 12:36 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Zijn de FOK!-Smileys niet goed genoeg? :{

Deze :D of deze *D
jawel maar die krijg ik niet op mijn telefoon
  vrijdag 16 januari 2015 @ 15:02:58 #169
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_148748841
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 12:47 schreef liebherr-machinist het volgende:

[..]

jawel maar die krijg ik niet op mijn telefoon
Dubbele punt, hoofdletter d.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
<a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >regenrace of niet?</a>
pi_148749781
dubbele punt apostrof haakje sluiten
pi_148750805
Dinsdag op de a2. Ik ben rustig met 130 op de teller aan het inhalen, op nette afstand volgt een Citroen Picasso...
Ik kijk in m'n binnenspiegel en zie de beste man de vestiging van SuitSupply, gelegen naast de snelweg, bewonderen. Zo aandachtig dat hij gewoon vol met de zijkant de vangrail raakt, terugschiet naar de middenbaan (waar niemand reed) en vervolgens vrolijk verder rijdt alsof er niets aan de hand was....Tering zeg.
pi_148750834
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 12:46 schreef liebherr-machinist het volgende:

[..]

Dat zou kunnen maar niet hoe hun het zeggen, komt dan eerder dat die fietser afgeleid is.
Dus de fietser is afgeleid omdat hij of zij zelf zonder licht fietst. Aha
pi_148752796
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 16:07 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Dus de fietser is afgeleid omdat hij of zij zelf zonder licht fietst. Aha
huh nee, het ging erover dat volgens de fietsersbond automobilisten overdag afgeleid worden door de verlichting van andere automobilisten en daardoor de fietsers over het hoofd zien.

Ik denk eerder day die fietser afgeleid word door die verlichting (in de trand van huh het is toch licht moet dan mijn licht aan)
  vrijdag 16 januari 2015 @ 17:51:23 #174
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_148753638
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 16:06 schreef Blue_note het volgende:
Dinsdag op de a2. Ik ben rustig met 130 op de teller aan het inhalen, op nette afstand volgt een Citroen Picasso...
Ik kijk in m'n binnenspiegel en zie de beste man de vestiging van SuitSupply, gelegen naast de snelweg, bewonderen. Zo aandachtig dat hij gewoon vol met de zijkant de vangrail raakt, terugschiet naar de middenbaan (waar niemand reed) en vervolgens vrolijk verder rijdt alsof er niets aan de hand was....Tering zeg.
Jezus :')

Aan de andere kant ik zou ook niet midden op de snelweg stoppen. Eerder de vluchtstrook of een tankstation ofzo.
pi_148756283
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 16:06 schreef Blue_note het volgende:
Dinsdag op de a2. Ik ben rustig met 130 op de teller aan het inhalen, op nette afstand volgt een Citroen Picasso...
Ik kijk in m'n binnenspiegel en zie de beste man de vestiging van SuitSupply, gelegen naast de snelweg, bewonderen. Zo aandachtig dat hij gewoon vol met de zijkant de vangrail raakt, terugschiet naar de middenbaan (waar niemand reed) en vervolgens vrolijk verder rijdt alsof er niets aan de hand was....Tering zeg.
_O- Was dat echt de reden? Of zou het misschien vermoeidheid geweest kunnen zijn? :P
pi_148756568
Nee midden op de snelweg stoppen lijkt me niet handig. Maar hij heeft nog zeker bij 2 tankstations/afslagen achter me gezeten.

Ik zag opeens lichten naar links gaan in mn spiegel, dus ik keek en zag de beste man naar buiten kijken....hij had z'n hoofd gedraaid in ieder geval. Niet naar beneden oid.
  vrijdag 16 januari 2015 @ 19:39:05 #177
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_148756608
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 19:37 schreef Blue_note het volgende:
Nee midden op de snelweg stoppen lijkt me niet handig. Maar hij heeft nog zeker bij 2 tankstations/afslagen achter me gezeten.

Ik zag opeens lichten naar links gaan in mn spiegel, dus ik keek en zag de beste man naar buiten kijken....hij had z'n hoofd gedraaid in ieder geval. Niet naar beneden oid.
Dat is echt bizar. Was de zijkant niet best wel beschadigd?

Überhaupt dat je dan cool kan blijven. Zoiets lijkt me een buitengewoon enge ervaring...
pi_148758914
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 19:39 schreef NieuweNier het volgende:

[..]

Dat is echt bizar. Was de zijkant niet best wel beschadigd?

Überhaupt dat je dan cool kan blijven. Zoiets lijkt me een buitengewoon enge ervaring...
Heb ik niet kunnen zien!
pi_148759702
quote:
1s.gif Op donderdag 15 januari 2015 14:35 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Fietsers willen overdag niet met licht fietsen?
Sommige fietsers hebben van die simpele LED verlichting aan de jas of aan de voorkant van de fiets. Zo'n cluster van 4 LEDjes een in de vorm van die van de dobbelsteen.
Nou, het mag er dan in de HEMA dan wel fel uitzien die dingen, op straat vallen die paar witte puntjes compleet weg. Verkeerde zuinigheid.
pi_148760514
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 21:07 schreef gebrokenglas het volgende:

[..]

Sommige fietsers hebben van die simpele LED verlichting aan de jas of aan de voorkant van de fiets. Zo'n cluster van 4 LEDjes een in de vorm van die van de dobbelsteen.
Nou, het mag er dan in de HEMA dan wel fel uitzien die dingen, op straat vallen die paar witte puntjes compleet weg. Verkeerde zuinigheid.
Terechte klacht!
Maar het andere uiterste: complete bouwlamp (populair bij wielrenners) vind ik nog erger...dan zie ik dus echt effe niks.
Professioneel gifmenger.
  Moderator vrijdag 16 januari 2015 @ 21:34:09 #181
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_148760721
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 21:29 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Terechte klacht!
Maar het andere uiterste: complete bouwlamp (populair bij wielrenners) vind ik nog erger...dan zie ik dus echt effe niks.
Ja en sommige fietsers hebben de lamp ook echt omhoog gericht staan ipv naar de weg toe :') echt hoe stupide is dat.
  Spellchecker vrijdag 16 januari 2015 @ 21:45:34 #182
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_148761263
Mensen met 1 half kapot voorlicht, die naar andere mensen met 1 half kapot voorlicht signaleren :')
Tevens -purist.
pi_148768793
Eergisterenavond rond kwart voor zeven op de A58/A4 bij Bergen op Zoom, een grijze MB Vito met aanhangwagen. Op de aanhanger geen licht. Diverse automobilisten die seinden, maar de bestuurder reed gewoon door.
Gisterenavond weer dezelfde Vito, zelfde tijd en plaats, en wederom dezelfde aanhangwagen zonder werkende verlichting (ook geen richtingaanwijzers en stoplichten). Het moge duidelijk zijn dat ook deze keer geen respons kwam op de signalen van andere bestuurders.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_148769561
Tsja. Kenteken noteren en doorgeven aan de KLPD / politie?
  zaterdag 17 januari 2015 @ 10:04:55 #185
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_148770231
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 16:06 schreef Blue_note het volgende:
Dinsdag op de a2. Ik ben rustig met 130 op de teller aan het inhalen, op nette afstand volgt een Citroen Picasso...
Ik kijk in m'n binnenspiegel en zie de beste man de vestiging van SuitSupply, gelegen naast de snelweg, bewonderen. Zo aandachtig dat hij gewoon vol met de zijkant de vangrail raakt, terugschiet naar de middenbaan (waar niemand reed) en vervolgens vrolijk verder rijdt alsof er niets aan de hand was....Tering zeg.
Heb ik ook wel eens gezien ja, op de A50. Die combineert een stukje met de A12 en vanuit het zuiden heb je dan een bocht naar rechts. Degene voor me stuurde de bocht wel in, maar niet genoeg. Hij raakte de vangrail, de auto sprong ff op en hij stuurde weer terug naar de weg en reed gewoon door. Bij het eerstvolgende tankstation (zit <1km na de bocht, in/uitvoegstrook is n.b. hetzelfde) reed hij ook gewoon door :')
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_148775835
Terwijl je hele ophanging naar de klote kan zijn. Lekker veilig. :N
  zondag 18 januari 2015 @ 09:09:36 #187
76108 bluuf
Powershell fan
pi_148798553
Gistermiddag stond ik voor een stoplicht toen ik ineens een harde klap voelde : was er 1 achterop mij geknald.
Van zijn auto waren beide koplampen stuk, bumperbalk ingedeukt en de radiator liep leeg waar wij bij stonden. Ik heb gelukkig alleen een scheur van 5cm in mijn achterbumper voorzover ik het kan zien (hopelijk is er geen verborgen schade ontstaan).
was wel even schrikken, vooral omdat ik ook drie kinderen + vriendin in de auto had zitten.

Ik had er wel ff goed de pest over in (ookal was het een ongeluk en ben ik verder wel blij dat er niemand gewond is geraakt, ook niet bij de tegenpartij die ook twee kleine kinderen in de auto had zitten).
pi_148976247
Taxi chauffeurs blijven toch wel de tokkies van de weg.... :') wat een sneue figuren kwam ik toch weer tegen ...
Dit account is niet meer in gebruik.
pi_148977075
quote:
0s.gif Op zondag 18 januari 2015 09:09 schreef bluuf het volgende:
Gistermiddag stond ik voor een stoplicht toen ik ineens een harde klap voelde : was er 1 achterop mij geknald.
Van zijn auto waren beide koplampen stuk, bumperbalk ingedeukt en de radiator liep leeg waar wij bij stonden. Ik heb gelukkig alleen een scheur van 5cm in mijn achterbumper voorzover ik het kan zien (hopelijk is er geen verborgen schade ontstaan).
was wel even schrikken, vooral omdat ik ook drie kinderen + vriendin in de auto had zitten.

Ik had er wel ff goed de pest over in (ookal was het een ongeluk en ben ik verder wel blij dat er niemand gewond is geraakt, ook niet bij de tegenpartij die ook twee kleine kinderen in de auto had zitten).
Had ie goedkope huismerkbanden? Die doen niet zo goed bij deze kou.
.
  zaterdag 24 januari 2015 @ 02:02:08 #190
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_149000883
De lichtenellende houdt ook niet op he. In de afgelopen dagen bij <50 meter zicht in de mist verschillende auto's gezien die uberhaupt geen licht aan hadden.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_149003723
Opvallend veel in de ochtend, rond een uur of acht. Maar dat waren geen auto's met dagrijlicht of automatische.
.
  zaterdag 24 januari 2015 @ 10:16:21 #192
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_149003851
Mensen die nu gaan rijden zonder winterhanden. :')

Hele verkeer op zijn gat, allemaal ongelukken, en iedereen stapvoets.

Meanwhile tuffen ze in Duitsland en Oostenrijk met 80km/u rond omdat daar niet gierige mensen het verkeer verkloten.
pi_149003882
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 10:16 schreef NieuweNier het volgende:
Mensen die nu gaan rijden zonder winterhanden. :')

Hele verkeer op zijn gat, allemaal ongelukken, en iedereen stapvoets.

Meanwhile tuffen ze in Duitsland en Oostenrijk met 80km/u rond omdat daar niet gierige mensen het verkeer verkloten.
Winterhanden. _O-

Edit: ik heb wel eens wintertenen gehad, helpt dat ook? :+ _O-

[ Bericht 13% gewijzigd door Buurpoes op 24-01-2015 10:30:12 ]
Professioneel gifmenger.
  zaterdag 24 januari 2015 @ 11:27:04 #194
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_149004973
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 10:16 schreef NieuweNier het volgende:
Mensen die nu gaan rijden zonder winterhanden. :')

Hele verkeer op zijn gat, allemaal ongelukken, en iedereen stapvoets.

Meanwhile tuffen ze in Duitsland en Oostenrijk met 80km/u rond omdat daar niet gierige mensen het verkeer verkloten.
Doe normaal man, zolang je geen RWD hebt met een zomerbreedset eronder kan je prima rijden met zomerbanden met dit weer. Gewoon afstand houden, anticiperen en geen haast hebben. O wacht, dat moet je met winterbanden ook. Mensen met winterbanden voelen zich iets te snel king of the road. :')
  zaterdag 24 januari 2015 @ 12:30:00 #195
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_149006248
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 11:27 schreef BigSmurf het volgende:

[..]

Doe normaal man, zolang je geen RWD hebt met een zomerbreedset eronder kan je prima rijden met zomerbanden met dit weer. Gewoon afstand houden, anticiperen en geen haast hebben. O wacht, dat moet je met winterbanden ook. Mensen met winterbanden voelen zich iets te snel king of the road. :')
De 100 ongelukken die vandaag gebeurd zijn, ondersteunen het argument dat het rijden prima gaat niet. :')

Winterbanden hebben veel meer grip op sneeuw. Per definitie dus, door je rijgedrag aan te passen naar de omstandigheden met zomerbanden, hou je iedereen op die wel goed voorbereid is. Enorme files als resultaat.

Mensen maken ook fouten. Daarom hebben we een veiligheidsbuffer. Anders hoeven we ook geen riemen te dragen, hebben onze banden geen profiel nodig, hoeven kinderen niet in kinderzitjes, etc.

Door veilig te doen met dingen als winterbanden redden we letterlijk miljoenen levens. Hebben we er schijt aan gaat het mis. En gebeuren er 100 ongelukken in 1 dag.

100 ongelukken per dag is niet iets wat we moeten willen. Dus moeten we veilig zijn. Met winterbanden. Die die ongelukken voorkomen.
pi_149006384
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 12:30 schreef NieuweNier het volgende:

[..]

De 100 ongelukken die vandaag gebeurd zijn, ondersteunen het argument dat het rijden prima gaat niet. :')

Winterbanden hebben veel meer grip op sneeuw. Per definitie dus, door je rijgedrag aan te passen naar de omstandigheden met zomerbanden, hou je iedereen op die wel goed voorbereid is. Enorme files als resultaat.

Mensen maken ook fouten. Daarom hebben we een veiligheidsbuffer. Anders hoeven we ook geen riemen te dragen, hebben onze banden geen profiel nodig, hoeven kinderen niet in kinderzitjes, etc.

Door veilig te doen met dingen als winterbanden redden we letterlijk miljoenen levens. Hebben we er schijt aan gaat het mis. En gebeuren er 100 ongelukken in 1 dag.

100 ongelukken per dag is niet iets wat we moeten willen. Dus moeten we veilig zijn. Met winterbanden. Die die ongelukken voorkomen.
:') en die 100 ongelukken zijn allemaal door zomerbanden zeker? Je doet alsof de winterband heilig is.
Ik rijd op zomerbanden en abs of een ander systeem heeft 0x ingegrepen vandaag door de sneeuw, kwestie van anticiperen.
There is a time of cumming and going.
  zaterdag 24 januari 2015 @ 12:36:56 #197
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_149006412
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_149006439
Discussie kan weer ophouden, het is alweer gesmolten.
.
pi_149006493
Het is gewoon een kwestie van spiegelen en anticiperen.
pi_149006562
Er komen files/ongelukken omdat men niet anticipeert & aanpast aan de weersomstandigheden. Dan maakt het geen drol uit of je wel of niet rijdt op winterbanden. Ik blijf het onzin vinden in Nederland.
Op vrijdag 26 april 2019 11:05 schreef Flippiee het volgende:[..]
Dag knapste man van FOK!
  zaterdag 24 januari 2015 @ 12:44:26 #201
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_149006620
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 12:38 schreef Fer het volgende:
Discussie kan weer ophouden -knip-
Dat.. ik post die link niet om mijn postcount op te krikken 3.gif
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_149009273
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 21:29 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Terechte klacht!
Maar het andere uiterste: complete bouwlamp (populair bij wielrenners) vind ik nog erger...dan zie ik dus echt effe niks.
Dat soort verlichting gebruik ik ook op de fiets in het donker. Ik rij dan veel achteraf wegen, en daar rijden de auto's standaard met groot licht. Meesten schakelen niet terug naar gedimd licht, niet gezien of "toch maar een fietser". Om het zwarte gat na de auto te vermijden rij ik dus met een 7-LED's koplamp met 8-cells accu. Volle kracht is die ik 90minuten leeg, wel een bak licht waar je konijnen mee kunt vangen. :)
  Moderator zaterdag 24 januari 2015 @ 14:56:32 #203
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_149010202
Vind het toch frappant hoe verschillend men reageert op dit soort weer.

Zo liep ik net een stuk naar het winkelcentrum hier en zag ik o.a. een auto die werkelijk zo langzaam de bocht om ging, dat ik hem lopend zo'n beetje bijhield :')

En paar minuten laten crosst er een scooter echt met volle snelheid over de stoep door alle gladde gesmolten sneeuw, en glijdt half onderuit. Dat ik echt denk van GOH, wat verwacht je.

Kan men echt niet iets er tussenin bedenken? dus niet als een complete opa gaan rijden, maar ook weer niet vol vermogen over de glibbersneeuw knallen.
  FOK!fotograaf zaterdag 24 januari 2015 @ 22:37:02 #204
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_149025146
Moest vroeg in Amsterdam zijn, kwart over 7 op de weg. Niet harder dan 90 gereden (behalve een tunnel uit, wil bovenaan wel eens glad zijn, dan heb je iig gang om eruit te komen). A9 was eigenlijk op de rechter rijstrook schoon, links verschilde van stuk tot stuk. Raasdorp had na het weefvak met de A5 maar 1 goed begaanbare rijstrook, rijstrook 1 was helemaal wit, 2 deels en 3 schoon. En met wit bedoel ik een combinatie van sneeuw+ijzel (het regende ook onderweg).

A4/A10 was wel drama. Weg was nog wit en een groot aantal taxi's die als debielen reden (meestal 's avonds, 's nachts en 's ochtends vroeg). Van strook 1 naar strook 3 willen en dan meteen door de uitvoeger op, aan het einde van de uitvoeger toch besluiten weer terug te willen dus met een ruk aan het stuur weer terug de hoofdrijbaan op en jezelf ergens tussen persen, afsnijden, bumperkleven, etc. Nu ben ik wel wat gewend met taxi's, maar het is met ijzel en sneeuw echt niet handig om een meter voor iemand langs 4 rijstroken op te gaan schuiven terwijl je behoorlijk harder dan de rest rijdt. En 90 is nou niet echt idioot traag te noemen, zeker met inachtneming van de maximale snelheid van 100 op dat stuk.

En met sneeuw is het echt niet erg om door te rijden, links kom je dan prima door. Maar met die ijzel van vannacht wordt het verraderlijk, je ziet niet wat het wegdek doet of wat er ligt, zeker niet onder een wit laagje.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  zondag 25 januari 2015 @ 19:59:15 #205
11839 DemonRage
[ Eindhoven ]
  zondag 25 januari 2015 @ 20:08:03 #206
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_149052154
En wat is de irritatie precies?
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_149053054
Net bleef mijn voorganger lange tijd 40 km/u rijden op de oprit naar de snelweg, waardoor ik als een gek toeren moest maken om op een veilige snelheid in te kunnen voegen. Hij deed dat overigens wel bij zo'n 60 km/u, waardoor achteropkomend verkeer hard moest remmen.
  FOK!fotograaf zondag 25 januari 2015 @ 20:48:30 #208
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_149053867
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2015 20:32 schreef LeTourdeFrance het volgende:
Net bleef mijn voorganger lange tijd 40 km/u rijden op de oprit naar de snelweg, waardoor ik als een gek toeren moest maken om op een veilige snelheid in te kunnen voegen. Hij deed dat overigens wel bij zo'n 60 km/u, waardoor achteropkomend verkeer hard moest remmen.
En jij bleef er strak achter rijden en dacht niet? Laat ik wat afstand nemen zodat ik meer ruimte heb om op gang te komen?
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_149054152
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2015 20:48 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

En jij bleef er strak achter rijden en dacht niet? Laat ik wat afstand nemen zodat ik meer ruimte heb om op gang te komen?
Ik heb mezelf wel eens betrapt op de gedachte "die maakt zo nog wel haast". Tegen de tijd dat je doorhebt dat ze suicidaal traag willen invoegen, is de invoegstrook al bijna op.
En dan? Stil gaan staan om ruimte te nemen? Lijkt me ook niet handig voor de mensen achter je die op een invoegstrook geen stilstaande/stapvoets rijdende auto verwachten.
Professioneel gifmenger.
pi_149054189
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 14:21 schreef eRKa het volgende:

[..]

Dat soort verlichting gebruik ik ook op de fiets in het donker. Ik rij dan veel achteraf wegen, en daar rijden de auto's standaard met groot licht. Meesten schakelen niet terug naar gedimd licht, niet gezien of "toch maar een fietser". Om het zwarte gat na de auto te vermijden rij ik dus met een 7-LED's koplamp met 8-cells accu. Volle kracht is die ik 90minuten leeg, wel een bak licht waar je konijnen mee kunt vangen. :)
Maar dan richt je hem toch wel op de weg??
Professioneel gifmenger.
  FOK!fotograaf zondag 25 januari 2015 @ 21:02:55 #211
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_149054548
quote:
1s.gif Op zondag 25 januari 2015 20:54 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Ik heb mezelf wel eens betrapt op de gedachte "die maakt zo nog wel haast". Tegen de tijd dat je doorhebt dat ze suicidaal traag willen invoegen, is de invoegstrook al bijna op.
En dan? Stil gaan staan om ruimte te nemen? Lijkt me ook niet handig voor de mensen achter je die op een invoegstrook geen stilstaande/stapvoets rijdende auto verwachten.
Die gedachte heb ik over boord gezet. Net als bij een vrachtwagen, ik blijf dan het eerste stuk iets van 50-60 rijden, max, en dan als die vrachwagen bij de blokjes is, ook op het gas. Ga je alsnog erachter, maar met 110-120 en kan je zo door naar links zonder daar remacties te veroorzaken.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_149055943
Bijzonder, in het volgende topic op fok over een slome aso op de linkerbaan, NWS / Verkeersruzie loopt net goed af, lees ik heel andere reacties dan ik hier in deze topicreeks gewend ben.
pi_149056945
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2015 20:48 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

En jij bleef er strak achter rijden en dacht niet? Laat ik wat afstand nemen zodat ik meer ruimte heb om op gang te komen?
Dat was inderdaad beter geweest, maar ik ging er vanuit dat hij na de bocht zou versnellen, wat amper gebeurde. Bij een vrachtwagen verwacht je dat, bij een personenauto niet.
  zondag 25 januari 2015 @ 22:12:51 #214
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_149057331
Ik reed laatst op een snelweg in Amsterdam. Ik was toegegeven niet aan het opletten, en er kwam een bocht aan.

Allemaal borden, zelfs zo'n knipperend licht ding van "u rijdt te hard".

Het was een 100 weg met 70 als snelheidslimiet voor die bocht. De cruise control kon gewoon op 100 blijven. :')

Er is daar vast iemand uit de bocht gevlogen ofzo :o
  FOK!fotograaf zondag 25 januari 2015 @ 22:15:21 #215
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_149057438
quote:
1s.gif Op zondag 25 januari 2015 22:12 schreef NieuweNier het volgende:
Ik reed laatst op een snelweg in Amsterdam. Ik was toegegeven niet aan het opletten, en er kwam een bocht aan.

Allemaal borden, zelfs zo'n knipperend licht ding van "u rijdt te hard".

Het was een 100 weg met 70 als snelheidslimiet voor die bocht. De cruise control kon gewoon op 100 blijven. :')

Er is daar vast iemand uit de bocht gevlogen ofzo :o
A2-A9? A10-A1? Zijn er zoveel daar... Zelfs als je 50 rijdt gaan ze aan.
quote:
1s.gif Op zondag 25 januari 2015 22:02 schreef LeTourdeFrance het volgende:

[..]

Dat was inderdaad beter geweest, maar ik ging er vanuit dat hij na de bocht zou versnellen, wat amper gebeurde. Bij een vrachtwagen verwacht je dat, bij een personenauto niet.
Ja, true.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  zondag 25 januari 2015 @ 22:16:58 #216
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_149057505
Tsja op een recht stuk snelweg kun je ook 400 km/u. Betekent niet dat het ook verstandig is. Ik snap het punt niet helemaal.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
  zondag 25 januari 2015 @ 22:18:38 #217
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_149057576
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2015 22:15 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

A2-A9? A10-A1? Zijn er zoveel daar... Zelfs als je 50 rijdt gaan ze aan.

[..]

Ja, true.
Ik heb werkelijk geen idee waar het was. Ik was dus niet aan het opletten. Er was een crisis op de app.

Maar het was echt idioot dramatisch :')
  FOK!fotograaf zondag 25 januari 2015 @ 22:20:20 #218
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_149057642
quote:
1s.gif Op zondag 25 januari 2015 22:18 schreef NieuweNier het volgende:

[..]

Ik heb werkelijk geen idee waar het was. Ik was dus niet aan het opletten. Er was een crisis op de app.

Maar het was echt idioot dramatisch :')
Je zit achter het stuur en zit niet op te letten? Beroepsmalloot ben je ook hè.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_149057659
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2015 21:35 schreef opgebaarde het volgende:
Bijzonder, in het volgende topic op fok over een slome aso op de linkerbaan, NWS / Verkeersruzie loopt net goed af, lees ik heel andere reacties dan ik hier in deze topicreeks gewend ben.
Whut? Wat een malloten. Remproef, aan willen tikken....
Professioneel gifmenger.
  FOK!fotograaf zondag 25 januari 2015 @ 22:22:17 #220
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_149057720
quote:
1s.gif Op zondag 25 januari 2015 22:20 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Whut? Wat een malloten. Remproef, aan willen tikken....
Zag vrijdagavond ook zo'n malloot. Die flikkerde hem voor een busje hier op een 50 weg (met voorrang), busje remt en toetert, ging die voorgooier ook op de rem staan. Als ze geklapt waren, was ik erheen gelopen als getuige.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  zondag 25 januari 2015 @ 22:23:50 #221
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_149057771
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2015 22:20 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Je zit achter het stuur en zit niet op te letten? Beroepsmalloot ben je ook hè.
Laten we deze discussie niet WEER voeren.

- weg -

[ Bericht 23% gewijzigd door Anne op 25-01-2015 22:41:24 ]
pi_149057860
- doe eens normaal -

[ Bericht 96% gewijzigd door Anne op 25-01-2015 22:39:57 ]
Professioneel gifmenger.
  zondag 25 januari 2015 @ 22:37:32 #223
425767 pijltjegooien
Fuck de koning
pi_149058351
- doe eens normaal -

[ Bericht 96% gewijzigd door Anne op 25-01-2015 22:39:44 ]
  zondag 25 januari 2015 @ 22:54:45 #224
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_149059209
quote:
1s.gif Op zondag 25 januari 2015 22:20 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Whut? Wat een malloten. Remproef, aan willen tikken....
Ik begin langzamerhand steeds meer begrip te krijgen voor de slagingspercentages van het CBR. Niet zo zeer vanwege de willekeurigheid die vaak een rol speelt, maar vanwege dit soort dingen. :')
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2015 22:20 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Je zit achter het stuur en zit niet op te letten? Beroepsmalloot ben je ook hè.
_O-
  zondag 25 januari 2015 @ 22:59:48 #225
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_149059421
quote:
1s.gif Op zondag 25 januari 2015 22:18 schreef NieuweNier het volgende:

[..]

Ik heb werkelijk geen idee waar het was. Ik was dus niet aan het opletten. Er was een crisis op de app.

Maar het was echt idioot dramatisch :')
Ik had een paar verwensingen voor je klaar staan, maar daar doe je het waarschijnlijk voor. Ik spreek de hoop uit dat je in het echte leven wel normaal doet achter het stuur.
Ok stelletje hokboeren
pi_149059730
quote:
1s.gif Op zondag 25 januari 2015 20:55 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Maar dan richt je hem toch wel op de weg??
Uiteraard. Op de auto richten kán, maar levert niet meer zicht op.
pi_149060595
Mijn irritatie voor vandaag: Gedragsverandering bij bepaalde situaties. Als er, bijvoorbeeld, een politieauto voorbij komt rijden. Iedereen op standje braaf binnen de lijntjes en genoeg afstand houden. Politieauto pleite, en iedereen gaat weer op de ego-toer.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  zondag 25 januari 2015 @ 23:54:31 #228
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_149061741
quote:
1s.gif Op zondag 25 januari 2015 23:23 schreef Ridocar het volgende:
Mijn irritatie voor vandaag: Gedragsverandering bij bepaalde situaties. Als er, bijvoorbeeld, een politieauto voorbij komt rijden. Iedereen op standje braaf binnen de lijntjes en genoeg afstand houden. Politieauto pleite, en iedereen gaat weer op de ego-toer.
Herkenbaar. Heb wel een aantal malen rare acties uit moeten halen omdat een heel punt op de snelweg opeens vastliep, omdat een politiewagen in de buurt reed. Ik zit dan zoveel mogelijk op de cc en weet dat ik niet te snel rij en dus ook niet hoef te veranderen, maar dan zit je opeens vlak achter voorliggers omdat die in de rem gaan :{

quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2015 22:54 schreef BigSmurf het volgende:
Ik begin langzamerhand steeds meer begrip te krijgen voor de slagingspercentages van het CBR. Niet zo zeer vanwege de willekeurigheid die vaak een rol speelt, maar vanwege dit soort dingen. :')
Mja van mij mag het hele traject wel op de schop. Sowieso moeten we meer gebruik gaan maken van simulatoren. Laat mensen in zo'n ding lekker leren schakelen, spiegelen en inparkeren. Ben je ten eerste geen gevaar op de weg en ten tweede kan het een stuk goedkoper. De praktijklessen op de weg moeten meer gericht zijn op gedrag in plaats van kunde. Dat iemand gas kan geven en een bochtje kan maken weten we na 2 lessen wel. Maar er moet meer gehamerd worden op anticiperen, de rol van jezelf in het verkeer, wat moet je altijd doen, maar ook wat moet je absoluut niet doen. Meer ingaan op welk effect bepaald gedrag op het verkeer heeft. Mensen moeten leren dat het verkeer niet bestaat uit honderden rijdende individuen, maar een compleet verkeersbeeld waar altijd externe factoren van invloed op zijn.

En dan om het af te maken aan het einde nog eens wat lessen in een simulator waarbij opeens een kind oversteekt, een ambulance op een druk punt er langs moet of je auto in de slip raakt. Niet om die situaties perfect te kunnen oplossen, maar om mensen bewust te maken wat allemaal kan gebeuren in het verkeer en dat je daar ook mee om moet gaan, want dat hoort nou eenmaal bij het verkeer.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
  maandag 26 januari 2015 @ 08:37:32 #229
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_149064955
Wat ook altijd opvallend (en ergerlijk) is: mensen die netjes de maximum snelheid rijden en tóch bij een flitspaal gaan afremmen.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
&lt;a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" &gt;regenrace of niet?&lt;/a&gt;
  maandag 26 januari 2015 @ 10:21:34 #230
382210 Jiang153
Bae Joo Hyun
pi_149066568
quote:
0s.gif Op maandag 26 januari 2015 08:37 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Wat ook altijd opvallend (en ergerlijk) is: mensen die netjes de maximum snelheid rijden en tóch bij een flitspaal gaan afremmen.
Ja je weet het maar nooit, dus gewoon het zekere voor het onzekere nemen.
Irene is bae &lt;3
  maandag 26 januari 2015 @ 10:57:23 #231
365860 AdoraBelle
graag verwijderen
pi_149067455
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2015 21:35 schreef opgebaarde het volgende:
Bijzonder, in het volgende topic op fok over een slome aso op de linkerbaan, NWS / Verkeersruzie loopt net goed af, lees ik heel andere reacties dan ik hier in deze topicreeks gewend ben.
De acties van beide bestuursters vind ik sowieso al achterlijk. Maar dat je dan ook nog dat soort dingen gaat doen wanneer je je kinderen bij je in de auto hebt snap ik echt niet.
  maandag 26 januari 2015 @ 17:47:30 #232
76108 bluuf
Powershell fan
pi_149079273
quote:
1s.gif Op zondag 25 januari 2015 23:23 schreef Ridocar het volgende:
Mijn irritatie voor vandaag: Gedragsverandering bij bepaalde situaties. Als er, bijvoorbeeld, een politieauto voorbij komt rijden. Iedereen op standje braaf binnen de lijntjes en genoeg afstand houden. Politieauto pleite, en iedereen gaat weer op de ego-toer.
Ik ken dit. Extra irritant omdat de standaard politieauto's geen apparatuur aan boord hebben om een snelheidsmeting te kunnen doen. (Ik rij ze daarom ook altijd vrolijk voorbij met 10km/u boven het maximum)
  FOK!fotograaf maandag 26 januari 2015 @ 18:13:10 #233
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_149079983
quote:
1s.gif Op maandag 26 januari 2015 17:47 schreef bluuf het volgende:

[..]

Ik ken dit. Extra irritant omdat de standaard politieauto's geen apparatuur aan boord hebben om een snelheidsmeting te kunnen doen. (Ik rij ze daarom ook altijd vrolijk voorbij met 10km/u boven het maximum)
Alsof dat iets uitmaakt. Je hebt iets als ambtseed. Als een politieagent zegt dat jij 50 te hard reed, kan jij gaan bewijzen dat het niet zo was. En ambtseed geldt als bewijs bij een rechter.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  maandag 26 januari 2015 @ 18:55:40 #234
76108 bluuf
Powershell fan
pi_149081255
quote:
0s.gif Op maandag 26 januari 2015 18:13 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Alsof dat iets uitmaakt. Je hebt iets als ambtseed. Als een politieagent zegt dat jij 50 te hard reed, kan jij gaan bewijzen dat het niet zo was. En ambtseed geldt als bewijs bij een rechter.
Zonder meting met een geijkt apparaat is er weinig hoor wat ze kunnen doen op het gebied van snelheid, helemaal bij de minimale snelheidsovertredingen (wie zegt dat ik 110 reed een geen 106 of 115?).
Als ik rechts in zou halen, bellen, geen gordel dragen, links blijven plakken etc dan kunnen zij mij evengoed bekeuren natuurlijk.
pi_149081911
quote:
0s.gif Op maandag 26 januari 2015 18:55 schreef bluuf het volgende:

[..]

Zonder meting met een geijkt apparaat is er weinig hoor wat ze kunnen doen op het gebied van snelheid, helemaal bij de minimale snelheidsovertredingen (wie zegt dat ik 110 reed een geen 106 of 115?).
Als ik rechts in zou halen, bellen, geen gordel dragen, links blijven plakken etc dan kunnen zij mij evengoed bekeuren natuurlijk.
Als de kilometerteller geijkt is, hang je al. Ik kan het weten, ik ben op die manier door een agent erbij gelapt.

Moet ik wel eerlijk zeggen dat ik te hard reed, alleen niet zo hard als waar ik een boete voor gekregen heb. :)
pi_149082665
quote:
1s.gif Op maandag 26 januari 2015 17:47 schreef bluuf het volgende:

[..]

Ik ken dit. Extra irritant omdat de standaard politieauto's geen apparatuur aan boord hebben om een snelheidsmeting te kunnen doen. (Ik rij ze daarom ook altijd vrolijk voorbij met 10km/u boven het maximum)
Meeste tellers zijn geijkt en ijkrapport ligt in het dashboard kastje.

Was allemaal terug te lezen in het PV, nadat ik met 150 een dienstwagen eruit trok.
.
pi_149083095
vanmorgen op de overgang van de A326 en de A50.
Wat een mongolen. Ze gunnen elkaar het licht in de ogen niet.
Baan van 2 gaat naar 1 en in de bocht word het twee rijstroken en gaat dan weer over naar 1.
Auto 1 zet net voor het einde van de 2baans zijn auto links voorgesorteerd zodat mensen niet over de verdrijvingsstrook scheuren.
Auto 2 komt er achterop en wil er links- rechts langs. Luid toeteren en met de lichten seinend.
Auto 1 voegt net voor de strook recht in voor mijn auto.
Auto twee wringt hem nog voor mij erin, waardoor ik vol op de rem moet. En probeert recht van de andere auto te komen om hem klem te rijden. Al gebarend en toeterend. Hij schrikt van mijn toeter en schikt hem weer terug in de rij.
Vervolgens komt er een nissan micra achterop bij mij die hem bijna bij mij achterin rijd.
En als je denkt dat auto 2 haast had. Ik kwam hem weer voorbij gereden terwijl hij 100 km per uur reed.

Het is weer Maandag :N
home is where doghair sticks to anything but the dog!
  FOK!fotograaf maandag 26 januari 2015 @ 20:22:11 #238
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_149084363
quote:
1s.gif Op maandag 26 januari 2015 19:14 schreef RealBizkit666 het volgende:
Als de kilometerteller geijkt is, hang je al. Ik kan het weten, ik ben op die manier door een agent erbij gelapt.
Sterker nog, zelfs snelheid schatten mogen ze en is wettig.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_149084672
Automobilisten die denken dat hun knipperlichten er voor de sier zitten.. :(

Rotondes waarbij het midden volgeplant staat met een half oerwoud, lekker overzichtelijk. Welke mafklapper dat nu weer een geweldig idee vond :( Zet er dan maar weer zo'n roestig stuk kunst(matig) iets neer.
  maandag 26 januari 2015 @ 21:10:57 #240
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_149086361
quote:
0s.gif Op maandag 26 januari 2015 20:22 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Sterker nog, zelfs snelheid schatten mogen ze en is wettig.
Gelukkig zijn alle agenten in dit land volledig capabel voor dit soort dingen.
  maandag 26 januari 2015 @ 21:17:13 #241
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_149086680
Het maakt niet uit hoe agenten zijn, elke nederlander is de beste bestuurder van het land, doet nooit iets fout en heeft absoluut geen betutteling nodig, want hij of zij rijdt perfect. Eigenlijk is het zonde van de tijd dat agenten rondrijden op de wegen, want ze komen nooit overtredingen tegen.

O WACHT...
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_149102165
Het is weer rood kruis negeren dag op de A10.
Netjes opstellen in een rij graag. Auto of 30 ongeveer op dit moment


Edit: livestream aanwezig. Ze proberen nu een auto te kickstarten zo lijkt het.
pi_149102187
WTF, krijgen die allemaal een boete voor rood kruis negeren? :D
pi_149102237
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 13:11 schreef Ciora het volgende:
WTF, krijgen die allemaal een boete voor rood kruis negeren? :D
Ja, 230 euro + 7 euro cjib bonus voor de eerste keer. Mocht je vaker zo'n bekeuring hebben gekregen is het strafrecht.
Even zonder dollen. Dat ze een boete krijgen is gewoon terecht. Een rood kruis hangt er niet voor jan lul.
  dinsdag 27 januari 2015 @ 13:21:50 #245
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_149102462
quote:
0s.gif Op maandag 26 januari 2015 21:17 schreef twiFight het volgende:
Het maakt niet uit hoe agenten zijn, elke nederlander is de beste bestuurder van het land, doet nooit iets fout en heeft absoluut geen betutteling nodig, want hij of zij rijdt perfect. Eigenlijk is het zonde van de tijd dat agenten rondrijden op de wegen, want ze komen nooit overtredingen tegen.

O WACHT...
Niks ten nadele van het beroep wat ze uitoefenen, maar jij vindt het logisch dat een agent zonder enige vorm van bewijs behalve z'n eigen inschattingsvermogen een boete mag uitschrijven voor te hard rijden? Ik vind dat nogal ver gaan, zeker omdat je als burger geen poot om op te staan hebt, omdat de agent altijd wint bij wellus-nietus.
pi_149102966
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 13:21 schreef BigSmurf het volgende:

[..]

Niks ten nadele van het beroep wat ze uitoefenen, maar jij vindt het logisch dat een agent zonder enige vorm van bewijs behalve z'n eigen inschattingsvermogen een boete mag uitschrijven voor te hard rijden? Ik vind dat nogal ver gaan, zeker omdat je als burger geen poot om op te staan hebt, omdat de agent altijd wint bij wellus-nietus.
Anderzijds moet de autoriteit natuurlijk ergens liggen, anders wordt het voor de politie allemaal wel heel omslachtig.

Sowieso heb ik me laten vertellen dat politie die zich verder niet met verkeer of flitsen bezig houdt, het zich geen fuck interesseert of ze met 10/20 km/h sneller worden ingehaald.

Denk dat je het echt bont moet maken voor die gasten zich het extra werk op hun hals gaan halen.
pi_149103693
quote:
10s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 13:11 schreef TwisterNederland het volgende:
Het is weer rood kruis negeren dag op de A10.
Netjes opstellen in een rij graag. Auto of 30 ongeveer op dit moment
[ afbeelding ]

Edit: livestream aanwezig. Ze proberen nu een auto te kickstarten zo lijkt het.
Lekker veilig, stilstaan op een snelweg?
Maarre, wel fijn dat ze de boetes uitschrijven.
Professioneel gifmenger.
pi_149103892
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 14:04 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Lekker veilig, stilstaan op een snelweg?
Maarre, wel fijn dat ze de boetes uitschrijven.
Waarschijnlijk was dat gedeelte van de snelweg + toerit afgesloten, dus echt onveilig is het niet :P
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 dinsdag 27 januari 2015 @ 14:23:25 #249
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_149104344
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 13:38 schreef Ciora het volgende:

[..]

Anderzijds moet de autoriteit natuurlijk ergens liggen, anders wordt het voor de politie allemaal wel heel omslachtig.

Sowieso heb ik me laten vertellen dat politie die zich verder niet met verkeer of flitsen bezig houdt, het zich geen fuck interesseert of ze met 10/20 km/h sneller worden ingehaald.

Denk dat je het echt bont moet maken voor die gasten zich het extra werk op hun hals gaan halen.
Dit, net zoals mensen nogal eens schijnen te denken dat ze geklokt worden als er een politieauto achter ze rijdt terwijl ze nog geen 10km/u overschrijding hebben.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_149104544
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 14:04 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Lekker veilig, stilstaan op een snelweg?
Maarre, wel fijn dat ze de boetes uitschrijven.
Er hingen al rode kruizen boven de weg. Verder doorrijden zou betekenen dat ze op een ongevalslocatie met hulpverleners in zouden rijden. Dus terecht dat ze aan de kant gezet zijn.
pi_149104819
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 13:38 schreef Ciora het volgende:

[..]

Anderzijds moet de autoriteit natuurlijk ergens liggen, anders wordt het voor de politie allemaal wel heel omslachtig.

Sowieso heb ik me laten vertellen dat politie die zich verder niet met verkeer of flitsen bezig houdt, het zich geen fuck interesseert of ze met 10/20 km/h sneller worden ingehaald.

Goh.
Mensen die de politie niet durven in te halen zijn het aller aller ergst in t verkeer. Van die zenuwachtig remmende rijdende files, kilometer na kilometer tot de politie afslaat.

Ik snap dat echt niet.
  dinsdag 27 januari 2015 @ 14:40:19 #252
376125 CapnIzzy
Geef aye voor de kapitein
pi_149104921
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 13:38 schreef Ciora het volgende:
Sowieso heb ik me laten vertellen dat politie die zich verder niet met verkeer of flitsen bezig houdt, het zich geen fuck interesseert of ze met 10/20 km/h sneller worden ingehaald. Denk dat je het echt bont moet maken voor die gasten zich het extra werk op hun hals gaan halen.
Kan dit wel beamen. Ik reed zelf onlangs op de A17, waar 130 toegestaan, ruim boven die limiet. Ruim 160/170 laten we zeggen. Ik haalde een politiebusje in en ik dacht al 'de poppen zijn weer aan het dansen', maar het enige wat er gebeurde is dat ze een salvo groot licht op me afvuurde. Waarschijnlijk dan in de trant van, even rustig aan doen makker. Vervolgde m'n weg met 140 op de teller :6
Onoverwinnelijk/Rotterdam/Zeerover
https://www.playgwent.com/en/ - Official beta of Gwent: The Witcher Gard Game
  dinsdag 27 januari 2015 @ 15:41:47 #253
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_149107195
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 14:04 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Lekker veilig, stilstaan op een snelweg?
Maarre, wel fijn dat ze de boetes uitschrijven.
Ze zetten natuurlijk niet zomaar een kruis boven de snelweg.

Een paar voorbeelden van wanneer dat gebeurd :

- Wanneer er een ongeluk is gebeurd, alle banen onder de rommel zitten, en de reddingsdiensten over de snelweg rennen om een te redden / troep van de snelweg te halen.

- een tunnelbrand

- etc

Situaties waar stil gaan staan inderdaad veiliger is dan doorrijden.
pi_149107262
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 14:10 schreef Viezze het volgende:

[..]

Waarschijnlijk was dat gedeelte van de snelweg + toerit afgesloten, dus echt onveilig is het niet :P
Gelukkig maar.

Tenzij er dus meer klapharken zijn die door de rode kruizen heen rijden. Oh, wacht... :X
Professioneel gifmenger.
pi_149107267
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 15:41 schreef NieuweNier het volgende:

[..]

Ze zetten natuurlijk niet zomaar een kruis boven de snelweg.

Een paar voorbeelden van wanneer dat gebeurd :

- Wanneer er een ongeluk is gebeurd, alle banen onder de rommel zitten, en de reddingsdiensten over de snelweg rennen om een te redden / troep van de snelweg te halen.

- een tunnelbrand

- etc

Situaties waar stil gaan staan inderdaad veiliger is dan doorrijden.
O echt? Informatief :')
pi_149108184
Eind van de week schijnt er weer sneeuw te komen. Kunnen we hier weer gaan bekvechten over winterbanden. :+
Professioneel gifmenger.
  dinsdag 27 januari 2015 @ 17:09:12 #257
376125 CapnIzzy
Geef aye voor de kapitein
pi_149110052
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 15:43 schreef Ciora het volgende:

[..]

O echt? Informatief :')
Weer iets geleerd vandaag.
Onoverwinnelijk/Rotterdam/Zeerover
https://www.playgwent.com/en/ - Official beta of Gwent: The Witcher Gard Game
  dinsdag 27 januari 2015 @ 17:23:22 #258
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_149110433
quote:
0s.gif Op maandag 26 januari 2015 20:22 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Sterker nog, zelfs snelheid schatten mogen ze en is wettig.
Bron?

Hoevaak heb ik niet bij Blik op de Weg/Wegmisbruikers gezien "ja de afstand was te kort om te kunnen klokken dus je komt er met een waarschuwing vanaf"
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  dinsdag 27 januari 2015 @ 17:51:50 #259
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_149111098
quote:
12s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 16:11 schreef Buurpoes het volgende:
Eind van de week schijnt er weer sneeuw te komen. Kunnen we hier weer gaan bekvechten over winterbanden. :+
Dat mag niet van ome SD. ;(
pi_149111603
quote:
12s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 16:11 schreef Buurpoes het volgende:
Eind van de week schijnt er weer sneeuw te komen. Kunnen we hier weer gaan bekvechten over winterbanden. :+
Ik heb zomerbanden. Ze zitten er net een week onder en nee, ik koop deze winter geen winterbanden.
Oh oh, wat ben ik een vuile egocentrische krent die geen vierhonderd Euro over heeft voor een set winterbanden.
quote:
9s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 17:51 schreef BigSmurf het volgende:

[..]

Dat mag niet van ome SD. ;(
Heb ik iets gemist?
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_149114910
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 15:41 schreef NieuweNier het volgende:

[..]

Ze zetten natuurlijk niet zomaar een kruis boven de snelweg.

Een paar voorbeelden van wanneer dat gebeurd :

- Wanneer er een ongeluk is gebeurd, alle banen onder de rommel zitten, en de reddingsdiensten over de snelweg rennen om een te redden / troep van de snelweg te halen.

- een tunnelbrand

- etc

Situaties waar stil gaan staan inderdaad veiliger is dan doorrijden.
:')
Bedankt voor de uitleg, zeker bedankt voor de fantastische veelvoorkomende voorbeelden :')
  dinsdag 27 januari 2015 @ 21:10:15 #262
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_149117782
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 18:09 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Ik heb zomerbanden. Ze zitten er net een week onder en nee, ik koop deze winter geen winterbanden.
Oh oh, wat ben ik een vuile egocentrische krent die geen vierhonderd Euro over heeft voor een set winterbanden.

[..]

Heb ik iets gemist?

Er is een apart topic over de zin en onzin van winterbanden. Elke keer als hier die discussie weer losbarst worden we daarop gewezen. :+
pi_149119296
quote:
9s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 17:51 schreef BigSmurf het volgende:

[..]

Dat mag niet van ome SD. ;(
Hulde aan SD! _O_
Professioneel gifmenger.
pi_149119709
Vandaag weer een stuk of vier wielrenners door rood zien rijden. Ik hoop altijd dat die een keer aangetikt worden door iemand die wel groen heeft. Of van heel dichtbij een claxon mogen beluisteren. Dat ze de volgende keer gewoon effies op groen wachten en niet wat medeweggebruikers laten schrikken/hinderen of ophouden.
Professioneel gifmenger.
pi_149124429
Ik kan mij enorm storen aan volk dat niet oplet op ander ander verkeer. Vanochtend een aanrijding gehad met een bestelbusje. We reden beide in dezelfde richting, waarbij ik in mijn voiture achter hem reed, amper 45km/h. Mijnheer in het busje reed >50km/h en vond het nodig om op deze doorgaande weg in één keer U-bocht te maken zonder daarbij te letten op achteropkomend verkeer, zonder richtingaanwijzer te gebruiken. Hij ging eerst naar rechts, wat mij deed vermoeden dat hij ging afslaan naar rechts. Mijnheer besloot echter om de U-turn in te zetten en abrupt naar links te sturen, mijn weghelft weer op. Ik zag geen mogelijkheid meer om hem te ontwijken en raakte hem met de rechtervoorkant van mijn auto aan zijn linker zijkant thv zijn achterwiel. Schade aan mijn auto wordt geschat op ¤2000,-.

Wie zit hier fout? Ik als achteropkomend verkeer, of de tegenpartij die een roekeloze actie maakt?
Driehoekje = Perunage
Kruisje = tegenpartij in het bestelbusje.

Een werk duurt lang genoeg om de tijd te vullen die ervoor beschikbaar is.
Je moet veel studeren om weinig te weten.
  dinsdag 27 januari 2015 @ 23:31:09 #266
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_149124518
Goede vraag. Achteropkomend verkeer moet voldoende afstand houden, maar het busje voerde een bijzondere manoeuvre uit en moet zelf zorgen dat dat veilig kan. Lastig.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
  FOK!fotograaf dinsdag 27 januari 2015 @ 23:54:24 #267
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_149125625
Wat heb je op het schadeformulier gezet? Dit zou wel eens een 50:50 kunnen worden.

Probeer even het artikel te vinden in het RVV waarin staat dat bijzondere manoeuvres geen voorrang hebben. En dan bij voorkeur het deel waar staat dat keren daar ook onder valt (staat er volgens mij). En schuif dat bij je verzekering onder de neus. Heb je hier verder nog iets van vluchtheuvels e.d.?
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_149125817
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 23:54 schreef Pizza_Boom het volgende:
Wat heb je op het schadeformulier gezet? Dit zou wel eens een 50:50 kunnen worden.

Probeer even het artikel te vinden in het RVV waarin staat dat bijzondere manoeuvres geen voorrang hebben. En dan bij voorkeur het deel waar staat dat keren daar ook onder valt (staat er volgens mij). En schuif dat bij je verzekering onder de neus. Heb je hier verder nog iets van vluchtheuvels e.d.?
Op het schade formulier staat dat tegenpartij wilde keren zonder richting aan te geven. Ik stel hem ook aansprakelijk, lijkt mij immers niet mijn fout. Maakt het onderstaande de situatie meer in mijn voordeel?

EDIT: vluchtheuvels waren er niet op de plaats waar de botsing plaatshad, wel vlak ervoor en erna.

Wegenverkeerswet zegt het volgende:
Artikel 54
Bestuurders die een bijzondere manoeuvre uitvoeren, zoals wegrijden, achteruitrijden, uit een uitrit de weg oprijden, van een weg een inrit oprijden, keren, van de invoegstrook de doorgaande rijbaan oprijden, van de doorgaande rijbaan de uitrijstrook oprijden en van rijstrook wisselen, moeten het overige verkeer voor laten gaan.

Artikel 55
Bestuurders van een motorvoertuig respectievelijk bromfietsers moeten een teken met hun richtingaanwijzer geven respectievelijk een teken met hun richtingaanwijzer of met hun arm geven, indien zij willen wegrijden, andere bestuurders van een motorvoertuig willen inhalen, de doorgaande rijbaan willen oprijden en verlaten en indien zij van rijstrook willen wisselen alsmede bij alle andere belangrijke zijdelingse verplaatsingen.
Een werk duurt lang genoeg om de tijd te vullen die ervoor beschikbaar is.
Je moet veel studeren om weinig te weten.
  FOK!fotograaf woensdag 28 januari 2015 @ 00:07:21 #269
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_149126077
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 23:59 schreef Perunage het volgende:
Wegenverkeerswet zegt het volgende:
Daarom zei ik ook, zoek dat artikel eens op.

Heb je geen actuele foto's van het zooitje daar? Staan er geen borden met keerverbod? Voorsorteervakken met dwangpijlen?
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_149126307
https://www.google.nl/map(...)i9B83zR2ETCyTOlQ!2e0

De kijkrichting is tevens de rijrichting. Tegenpartij stond met zijn neus linksaf op het middenstuk, ongeveer op 2/3e van dit stuk. Er staat geen bord met keerverbod, voor zover ik kan zien ook geen dwangpijlen.
Een werk duurt lang genoeg om de tijd te vullen die ervoor beschikbaar is.
Je moet veel studeren om weinig te weten.
  Spellchecker woensdag 28 januari 2015 @ 02:01:13 #271
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_149128120
quote:
0s.gif Op woensdag 28 januari 2015 00:15 schreef Perunage het volgende:
https://www.google.nl/map(...)i9B83zR2ETCyTOlQ!2e0

De kijkrichting is tevens de rijrichting. Tegenpartij stond met zijn neus linksaf op het middenstuk, ongeveer op 2/3e van dit stuk. Er staat geen bord met keerverbod, voor zover ik kan zien ook geen dwangpijlen.
Lastig verhaal denk ik, omdat enkelstrooks én binnen de bebouwde kom... Of hij daar nu rechts- of linksaf slaat, of daar een u-bocht maakt, jij was er blijkbaar aardig snel bij om hem al snel links voorbij te willen terwijl hij -in principe- nog gewoon op de rijstrook zat.

En ja, als het aan mij zou liggen heb jij gewoon gelijk, omdat hij zijn richtingaanwijzer kennelijk niet gebruikt heeft en, eveneens kennelijk, onverwachts en plots handelde. Daarnaast heb ook ik een schurfthekel aan egocentrische figuren.

Aangezien het echter om 1 rijstrook gaat, hoeft hij jou daar geen voorrang te verlenen, tenzij hij daar was gaan (file)parkeren, want er is geen volle strook, in dezelfde richting, links van hem; jij hoort niet links in zijn buurt te komen totdat hij écht afgeslagen is cq stil is gaan staan met zijn richtingaanwijzer aan.

Dus ik denk, aangezien het zijn woord tegen het jouwe is, dat het vooral afhangt van wie het meest overtuigend is en welke kaarten er worden gespeeld. Mijn gevoel, voor zover aanwezig natuurlijk op basis van jouw verhaal, neigt naar een 50/50 en ik denk, dat je daar nog tevreden mee mag zijn ook :{

Ben wel heel benieuwd naar wat de uitslag is, dus als je ons hier op de hoogte wilt houden, dan graag :)
Tevens -purist.
  woensdag 28 januari 2015 @ 09:51:22 #272
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_149130789
Perunage zit fout. Er is zoiets als defensief rijden, snelheid aanpassen en gepaste afstand houden. Zeker als je er fucking achter rijdt zou je dit moeten kunnen zien.
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_149131258
quote:
0s.gif Op woensdag 28 januari 2015 09:51 schreef Skull-splitter het volgende:
Perunage zit fout. Er is zoiets als defensief rijden, snelheid aanpassen en gepaste afstand houden. Zeker als je er fucking achter rijdt zou je dit moeten kunnen zien.
Euh.........laat ik het netjes zeggen: Je hebt het fout.
Stel je rijdt zelf achter iemand die rechtsaf lijkt te gaan, ga je dan stil staan totdat de ander 100 meter de zijstraat in is? Dan rij je zelf ws. in een grijze Opel en draag je een ribbeltjesbroek boven je sandalen.
Waarom zou je afstand houden tot iemand die lijkt af te slaan of te gaan parkeren? Ga je dan ook wachten tot hij terug is uit de winkel en hij ws. uit gaat parkeren?

Nee, het gaat hier om zwabbergedrag van een egocentrische bestelbusbestuurder die denkt alles maar te kunnen maken zonder te communiceren met z'n medeweggebruikers.
En dát praat je in principe goed met je opmerking.

Ongeacht de omstandigheden is nog steeds het aangehaalde wetsartikel van kracht: Als je een bijzondere maneuvre uitvoert dien je het overige verkeer voor te laten gaan. Zo simpel is het.
pi_149131305
quote:
0s.gif Op woensdag 28 januari 2015 00:15 schreef Perunage het volgende:
https://www.google.nl/map(...)i9B83zR2ETCyTOlQ!2e0

De kijkrichting is tevens de rijrichting. Tegenpartij stond met zijn neus linksaf op het middenstuk, ongeveer op 2/3e van dit stuk. Er staat geen bord met keerverbod, voor zover ik kan zien ook geen dwangpijlen.
Ik snap niet dat je hier zo onmogelijk vlot er voorbij wilde. Ik had rustig afgewacht, ook omdat er altijd nog een onoplettende fietser ineens over kan steken vanuit de straat waar die auto wellicht in had kunnen gaan rijden. Zou niet de eerste keer zijn...die lui zie je echt niet achter een busje.
Professioneel gifmenger.
pi_149131344
quote:
0s.gif Op woensdag 28 januari 2015 10:12 schreef vannelle het volgende:

[..]

Euh.........laat ik het netjes zeggen: Je hebt het fout.
Stel je rijdt zelf achter iemand die rechtsaf lijkt te gaan, ga je dan stil staan totdat de ander 100 meter de zijstraat in is? Dan rij je zelf ws. in een grijze Opel en draag je een ribbeltjesbroek boven je sandalen.
Waarom zou je afstand houden tot iemand die lijkt af te slaan of te gaan parkeren? Ga je dan ook wachten tot hij terug is uit de winkel en hij ws. uit gaat parkeren?

Nee, het gaat hier om zwabbergedrag van een egocentrische bestelbusbestuurder die denkt alles maar te kunnen maken zonder te communiceren met z'n medeweggebruikers.
En dát praat je in principe goed met je opmerking.

Ongeacht de omstandigheden is nog steeds het aangehaalde wetsartikel van kracht: Als je een bijzondere maneuvre uitvoert dien je het overige verkeer voor te laten gaan. Zo simpel is het.
Overdrijven is ook een vak... :D
Professioneel gifmenger.
pi_149131406
quote:
1s.gif Op woensdag 28 januari 2015 10:16 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Overdrijven is ook een vak... :D
Klopt.
Lees dan alleen mijn laatste alinea maar, dat is wat telt. ;)
  woensdag 28 januari 2015 @ 11:13:48 #277
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_149132773
quote:
0s.gif Op woensdag 28 januari 2015 10:12 schreef vannelle het volgende:

[..]

Euh.........laat ik het netjes zeggen: Je hebt het fout.
Stel je rijdt zelf achter iemand die rechtsaf lijkt te gaan, ga je dan stil staan totdat de ander 100 meter de zijstraat in is?
Nee, maar snelheid aanpassen ipv door te cruisen op gelijke snelheid is een realistische optie.
quote:
Dan rij je zelf ws. in een grijze Opel en draag je een ribbeltjesbroek boven je sandalen.
Waarom zou je afstand houden tot iemand die lijkt af te slaan of te gaan parkeren? Ga je dan ook wachten tot hij terug is uit de winkel en hij ws. uit gaat parkeren?
Afslaan/richtingveranderen/opvallend rijgedrag = poot van het gas en kijken. Simple as that.

quote:
Nee, het gaat hier om zwabbergedrag van een egocentrische bestelbusbestuurder die denkt alles maar te kunnen maken zonder te communiceren met z'n medeweggebruikers.
Des te meer reden om je gas los te laten en op te letten ipv door te ploegen.
quote:
En dát praat je in principe goed met je opmerking.
Eh, nee, maar ik wijs wel op de verantwoordelijkheid die je als opvolgend verkeer hebt: afstand houden, snelheid aanpassen en niet je recht proberen door te drukken door zelf gevaarlijke situaties te creëren. Want dat probeer jij dan weer goed te praten.

quote:
Ongeacht de omstandigheden is nog steeds het aangehaalde wetsartikel van kracht: Als je een bijzondere maneuvre uitvoert dien je het overige verkeer voor te laten gaan. Zo simpel is het.
In bovenstaande schets vind ik het nogal twijfelachtig of het een onoverkomelijke aanrijding was wat betreffende poster wel suggereert. Zoals ik al aangaf: je hoeft niet je recht door te drukken door een aanrijding op te zoeken. (en met een beetje zelfstandig nadenken had dit dus niet hoeven plaatsvinden.)
quote:
0s.gif Op woensdag 28 januari 2015 10:18 schreef vannelle het volgende:

[..]

Klopt.
Lees dan alleen mijn laatste alinea maar, dat is wat telt. ;)
And I thought my jokes were bad.
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
  woensdag 28 januari 2015 @ 11:17:54 #278
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_149132898
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 21:52 schreef Buurpoes het volgende:
Vandaag weer een stuk of vier wielrenners door rood zien rijden. Ik hoop altijd dat die een keer aangetikt worden door iemand die wel groen heeft. Of van heel dichtbij een claxon mogen beluisteren. Dat ze de volgende keer gewoon effies op groen wachten en niet wat medeweggebruikers laten schrikken/hinderen of ophouden.
Ik rij vaak door rood als fietser maar ik heb wel gezond verstand om eerst te kijken of er overig verkeer is wat mij dan in gevaar zou kunnen brengen en vice versa. Wielrenners hebben daarentegen gewoon schijt aan alles :')
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_149133231
quote:
0s.gif Op woensdag 28 januari 2015 11:17 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]

Ik rij vaak door rood als fietser maar ik heb wel gezond verstand om eerst te kijken of er overig verkeer is wat mij dan in gevaar zou kunnen brengen en vice versa. Wielrenners hebben daarentegen gewoon schijt aan alles :')
Eens.
Trouwens nu ook leuke discussie in de Koffie SC, in GC. :+ Wielrenner die denkt gelijk te hebben.
Professioneel gifmenger.
pi_149133332
quote:
0s.gif Op woensdag 28 januari 2015 11:13 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]

Nee, maar snelheid aanpassen ipv door te cruisen op gelijke snelheid is een realistische optie.

[..]

Afslaan/richtingveranderen/opvallend rijgedrag = poot van het gas en kijken. Simple as that.

[..]

Des te meer reden om je gas los te laten en op te letten ipv door te ploegen.

[..]

Eh, nee, maar ik wijs wel op de verantwoordelijkheid die je als opvolgend verkeer hebt: afstand houden, snelheid aanpassen en niet je recht proberen door te drukken door zelf gevaarlijke situaties te creëren. Want dat probeer jij dan weer goed te praten.

[..]

In bovenstaande schets vind ik het nogal twijfelachtig of het een onoverkomelijke aanrijding was wat betreffende poster wel suggereert. Zoals ik al aangaf: je hoeft niet je recht door te drukken door een aanrijding op te zoeken. (en met een beetje zelfstandig nadenken had dit dus niet hoeven plaatsvinden.)

[..]

And I thought my jokes were bad.
Ik ben het met je eens dat defensief rijden absoluut moet, fouten van anderen opvangen is óók onderdeel van het verkeer.
En recht opeisen hoort idd ook niet, ben ik ook met je eens.
Maar sommige mensen vertonen zúlk lomp gedrag dat je er gewoon niet op kán anticiperen, puur omdat het zo onlogisch is.
En omdat jij de schuld van dit ongeval bij de autobestuurder legt had ik de behoefte om te reageren omdat ik het daar totaal niet mee eens ben.
Verschil van mening moet kunnen toch?
pi_149134347
Bij voorbaat alvast excuses voor de lange post, ik zal proberen de vragen zo goed mogelijk te beantwoorden.

quote:
0s.gif Op woensdag 28 januari 2015 09:51 schreef Skull-splitter het volgende:
Perunage zit fout. Er is zoiets als defensief rijden, snelheid aanpassen en gepaste afstand houden. Zeker als je er fucking achter rijdt zou je dit moeten kunnen zien.
Er is zeker zoiets als defensief rijden, wat ik daar ook absoluut deed. Het bestelbusje liep op mij uit qua snelheid, en de afstand was meer, dan ook meer dan voldoende. Snelheid werd aangepast, ik liet mijn gas los en stond op het punt al terug te schakelen, nog steeds in de overtuiging dat het bestelbusje naar rechts af zou slaan. Ik zag in mijn spiegels dat er geen fietsers aankwamen, dus vermoedde dat hij in één keer zou afslaan. Ik was totaal NIET voornemens om hem aan de linkerkant in te halen. Mijn schuine positie op de weg is ontstaan doordat ik hem nog probeerde te ontwijken, en ontwijken aan de rechterkant op dat moment niet mogelijk was. Ik zag alleen mogelijkheid om het stuur om te gooien naar links.

quote:
0s.gif Op woensdag 28 januari 2015 10:12 schreef vannelle het volgende:
[..]
Nee, het gaat hier om zwabbergedrag van een egocentrische bestelbusbestuurder die denkt alles maar te kunnen maken zonder te communiceren met z'n medeweggebruikers.
(...)
Er was inderdaad geen sprake van communicatie middels richtingaanwijzer van het bestelbusje.

quote:
1s.gif Op woensdag 28 januari 2015 10:14 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Ik snap niet dat je hier zo onmogelijk vlot er voorbij wilde. Ik had rustig afgewacht, ook omdat er altijd nog een onoplettende fietser ineens over kan steken vanuit de straat waar die auto wellicht in had kunnen gaan rijden. Zou niet de eerste keer zijn...die lui zie je echt niet achter een busje.
Ik weet niet waar je hebt gelezen dat ik er vlot voorbij zou willen, want dit was niet het geval. Ik bleef in mijn rijstrook en liet gas los om terug te schakelen. Als hij rechtsaf was gegaan dan had ik niet eens er links omheen gekund, dus dat is niet eens een optie geweest. Mijn schuine positie komt doordat ik hem nog probeerde te ontwijken, en dit ontwijken naar de rechterkant niet mogelijk was omdat ik dan frontaal op hem was geknald en ik een wachtende fietser had geraakt.

quote:
0s.gif Op woensdag 28 januari 2015 11:13 schreef Skull-splitter het volgende:

Nee, maar snelheid aanpassen ipv door te cruisen op gelijke snelheid is een realistische optie.
Snelheid werd aangepast door het gas los te laten, zie ook bovenstaand.

quote:
Afslaan/richtingveranderen/opvallend rijgedrag = poot van het gas en kijken. Simple as that.
Snelheid werd aangepast door het gas los te laten, zie ook bovenstaand. Ik keek notabene al in mijn rechter buitenspiegel of er een fietser aankwam die mogelijk de baan van het busje zou kunnen kruisen, waardoor busje zou moeten stoppen en ik tot stilstand had moeten komen.

quote:
Des te meer reden om je gas los te laten en op te letten ipv door te ploegen.
Ik liet mijn gas los, maar verwachtte zijn actie niet, voornamelijk door het niet gebruiken van richtingaanwijzer.

quote:
Eh, nee, maar ik wijs wel op de verantwoordelijkheid die je als opvolgend verkeer hebt: afstand houden, snelheid aanpassen en niet je recht proberen door te drukken door zelf gevaarlijke situaties te creëren. Want dat probeer jij dan weer goed te praten.
Van recht doordrukken is geen sprake. Ik laat het gas los en anticipeer dat hij rechtsaf gaat, om vervolgens hem naar links te zien komen en mijn rijstrook compleet te blokkeren, evenals de tegenliggers te hinderen, waardoor ik moet uitwijken door zijn onbezonnen actie.

Ik heb in ieder geval gemerkt dat er ook bij jullie twijfels zijn. Ik houd jullie op de hoogte van de schuldvraag en verwijtbaarheid vanuit de beide verzekeringen.
Een werk duurt lang genoeg om de tijd te vullen die ervoor beschikbaar is.
Je moet veel studeren om weinig te weten.
  woensdag 28 januari 2015 @ 14:14:07 #282
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_149137739
Maar dan zou je een remactie moeten kunnen verrichten.
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
  woensdag 28 januari 2015 @ 14:14:41 #283
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_149137759
quote:
1s.gif Op woensdag 28 januari 2015 11:30 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Eens.
Trouwens nu ook leuke discussie in de Koffie SC, in GC. :+ Wielrenner die denkt gelijk te hebben.
Linkje?
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_149138074
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 21:52 schreef Buurpoes het volgende:
Vandaag weer een stuk of vier wielrenners door rood zien rijden. Ik hoop altijd dat die een keer aangetikt worden door iemand die wel groen heeft. Of van heel dichtbij een claxon mogen beluisteren. Dat ze de volgende keer gewoon effies op groen wachten en niet wat medeweggebruikers laten schrikken/hinderen of ophouden.
Je raekt an de dinge geweun.
  woensdag 28 januari 2015 @ 14:42:02 #285
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_149138570
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 21:52 schreef Buurpoes het volgende:
Vandaag weer een stuk of vier wielrenners door rood zien rijden. Ik hoop altijd dat die een keer aangetikt worden door iemand die wel groen heeft. Of van heel dichtbij een claxon mogen beluisteren. Dat ze de volgende keer gewoon effies op groen wachten en niet wat medeweggebruikers laten schrikken/hinderen of ophouden.
Waarom hoop je dat soort dingen. :')

Bij sommige mensen verdwijnt alle menselijkheid en empathie in de auto. Doet me denken aan een wegmisbruikers aflevering waarbij een auto expres niet remde en bijna fietsers aan reed.

Dat je in de auto mensen kan doodrijden, betekend niet dat dat een goed plan is.

Zowiezo we hebben allemaal dronken enzo gefietst. En als jij de uitzondering vormt je kinderen / neefjes wel.

Als je anticipeert in het verkeer kan je het gedrag van fietsers prima voorspellen. Ik rij dagelijks in Utrecht en heb maar 1 keer onverwachts moeten remmen. En toen had de fietser voorrang :'). Voor de rest is het common sense. Als een fietser dronken zwalkt moet je er niet vlak langs rijden (überhaupt moet je dat niet doen). Als je gas geeft moet je kijken of je niet tegen iemand aan rijdt.

Simpele dingen maar het scheelt levens. "Ik heb groen dus druk op het gas" is een akelig gedrag.
  woensdag 28 januari 2015 @ 14:48:34 #286
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_149138788
quote:
1s.gif Op woensdag 28 januari 2015 14:14 schreef Skull-splitter het volgende:
Maar dan zou je een remactie moeten kunnen verrichten.
Dat is inderdaad wel een goed punt.

Je moet in de auto er altijd voor kunnen zorgen dat je kan stoppen voor zo ver je overzicht hebt.

Hier was dat dus niet zo. Als er een file voor het busje stond was ts daarop geknald. Op het moment dat het busje remde, kon het niet zo zijn dat er 2 seconden afstand was gehouden. Anders was het remmen gelukt.

Hetzelfde soort probleem als wanneer er iets stil staat, 1 auto weg stuurt en ontwijkt, en de ander het obstakel te laat ziet.

Aan de andere kant begrijp ik het doorduwen wel. Het is menselijk en we doen het allemaal wel eens.
pi_149139664
quote:
1s.gif Op woensdag 28 januari 2015 14:48 schreef NieuweNier het volgende:

[..]

Dat is inderdaad wel een goed punt.

Je moet in de auto er altijd voor kunnen zorgen dat je kan stoppen voor zo ver je overzicht hebt.

Hier was dat dus niet zo. Als er een file voor het busje stond was ts daarop geknald. Op het moment dat het busje remde, kon het niet zo zijn dat er 2 seconden afstand was gehouden. Anders was het remmen gelukt.

Hetzelfde soort probleem als wanneer er iets stil staat, 1 auto weg stuurt en ontwijkt, en de ander het obstakel te laat ziet.

Aan de andere kant begrijp ik het doorduwen wel. Het is menselijk en we doen het allemaal wel eens.
Feit is dat de remactie door mij uiteindelijk wel is gemaakt om de schade te beperken :') . Uiteindelijk is 'alleen' het kapje van mijn rechterknipperlicht aan de voorkant kapot, het omringende spatbord heeft een deukje en de bumper drie krasjes. Nu was de botsing met ommenabij 5km/h, stel ik had niet geremd, dan was hij met dik 30km/h gegaan. Er wordt door diverse personen geopperd dat ik aan het doorduwen was, maar ik snap niet waar jullie dat uit mijn bewoordingen opmaken en van doorduwen is absoluut geen sprake.
Een werk duurt lang genoeg om de tijd te vullen die ervoor beschikbaar is.
Je moet veel studeren om weinig te weten.
pi_149139776
Maar als ik het goed begrijp reed je dus wel vrij hard op het busje af, omdat je verwachtte dat hij rechtsaf zou slaan? Dus stel dat, om welke reden dan ook, het busje niet was afgeslagen of daar lang mee had gewacht, dan had jij er links omheen gemoeten?
pi_149140302
quote:
0s.gif Op woensdag 28 januari 2015 15:18 schreef Viezze het volgende:
Maar als ik het goed begrijp reed je dus wel vrij hard op het busje af, omdat je verwachtte dat hij rechtsaf zou slaan? Dus stel dat, om welke reden dan ook, het busje niet was afgeslagen of daar lang mee had gewacht, dan had jij er links omheen gemoeten?
Ik liet mijn gas los en de afstand was ruim voldoende. 'Vrij hard' is erg lastig om aan te geven. Stel dat hij niet was afgeslagen dan had ik geremd en had ik er niet eens links omheen gekund omdat ik dan de punt van de vluchtheuvel zou raken. Ik was dan op tijd tot stilstand gekomen. In die splitseconde dat hij rechtsaf leek te gaan had ik mijn gas nog los, maar hield ik er logischerwijs geen rekening mee dat hij linksaf zou draaien. Op het moment dat ik zag dat hij zijn stuurbeweging inzette naar links, stuurde ik om hem te ontwijken ook naar links en trapte ik het rempedaal in. De stuurbeweging van mij was ten opzichte van de zijne echter niet voldoende.
Een werk duurt lang genoeg om de tijd te vullen die ervoor beschikbaar is.
Je moet veel studeren om weinig te weten.
  woensdag 28 januari 2015 @ 17:37:36 #290
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_149143892
Ik snap 'm eindelijk :) Maar goed, ik was het al met je eens dat dat busje of had moeten wachten, of zijn lichten had moeten gebruiken. Als iemand naar rechts beweegt, dan kun je niet logischerwijs verwachten dat hij opeens naar links gaat. Er zijn altijd wel posters die vinden dat dat wel zo is, maar dat is makkelijk praten op een forum. In het verkeer lees je continu informatie af aan de handelingen van mensen. Dit busje gaf gewoon het verkeerde signaal af en had dat makkelijk kunnen voorkomen. Of de verzekering het hier mee eens is is iets heel anders :P
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_149162622
Taxibusje van Taxi Linsen zit bovenop mijn bumper en wordt boos als ik stop voor een op rood springend verkeerslicht waabij hij bijna in mijn kofferbak duikt. Luid getoeter als ie me inhaalt maar blijft vervolgens links plakken en knalt even later zelf vol door rood. :(

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 29-01-2015 09:23:21 ]
pi_149167040
Wat zei de chauffeur van het busje bij het invullen van het schadeformulier?
Politie erbij geweest?
  vrijdag 30 januari 2015 @ 02:19:42 #293
382210 Jiang153
Bae Joo Hyun
pi_149199007
Jullie nog problemen gehad vanavond met dat sneeuw/hagel op de snelweg? :?
Irene is bae &lt;3
  Spellchecker vrijdag 30 januari 2015 @ 02:33:49 #294
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_149199060
quote:
5s.gif Op vrijdag 30 januari 2015 02:19 schreef Jiang153 het volgende:
Jullie nog problemen gehad vanavond met dat sneeuw/hagel op de snelweg? :?
Nee, want ik fiets niet over de snelweg.
Tevens -purist.
pi_149199268
quote:
5s.gif Op vrijdag 30 januari 2015 02:19 schreef Jiang153 het volgende:
Jullie nog problemen gehad vanavond met dat sneeuw/hagel op de snelweg? :?
Ja, maar ik ben gewoon langzamer gaan rijden. Resultaat: een kwartier later lossen en geladen. Ik ben blij dat ik met een gewone oplegger weg was en niet met de LZV.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  vrijdag 30 januari 2015 @ 08:24:11 #296
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_149200146
quote:
5s.gif Op vrijdag 30 januari 2015 02:19 schreef Jiang153 het volgende:
Jullie nog problemen gehad vanavond met dat sneeuw/hagel op de snelweg? :?
Nope. Niks aan de hand hier.
  vrijdag 30 januari 2015 @ 08:25:53 #297
310170 kawa4
gratis is goed!!!!
pi_149200164
nee gisteren helemaal nergens last van gehad,
en vandaag alleen bij ons in de straat was het wat glad.
voor de rest nix aan de hand en ook nix drukker als anders

(van bladel naar Eindhoven)
mee bekant vangde gin haas.
  vrijdag 30 januari 2015 @ 09:50:08 #298
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_149201545
quote:
5s.gif Op vrijdag 30 januari 2015 02:19 schreef Jiang153 het volgende:
Jullie nog problemen gehad vanavond met dat sneeuw/hagel op de snelweg? :?
Ja want ik woon in Arnhem. En als er ook maar 2 sneeuwlokjes vallen staan alle wegen rondom Arnhem klemvast. 3,5 uur over een stukje van 50 km, waarbij ik de eerste 30 km gewoon door heb kunnen rijden. Pas vanaf de aansluiting A15 op de A325 in de file gekomen.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_149245283
Op de A13, een chauffeur die zijn werklichten aan heeft laten staan. Dat is dus gewoon als groot licht, maar dan naar achter.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_149246963
Ik gok op 50/50 voor het ongeval.

Perunage probeerde het busje in te halen, wat net zo goed een bijzondere manoeuvre is. Busje deed keren, wat ook een bijzondere manoeuvre is. 50/50 dus
.
pi_149247382
quote:
1s.gif Op donderdag 29 januari 2015 09:22 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Taxibusje van Taxi Linsen zit bovenop mijn bumper en wordt boos als ik stop voor een op rood springend verkeerslicht waabij hij bijna in mijn kofferbak duikt. Luid getoeter als ie me inhaalt maar blijft vervolgens links plakken en knalt even later zelf vol door rood. :(
Bij zulke gevallen bel ik dat bedrijf gewoon op.

Ook een ergernis: mensen die hun auto niet sneeuwvrij maken met als gevolg dat al het sneeuw op de snelweg van het dak waait, wat hele irritante sneeuwwolken geeft.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')