abonnement Unibet Coolblue
pi_148861062
quote:
0s.gif Op maandag 19 januari 2015 22:38 schreef AchJa het volgende:
Knip
mee eens. Het zou me niet eens verbazen als DEF al wel een en ander in de smiezen houdt.

Dan heb ik het nog niet eens over de mensen die aan de schandpaal genageld worden. Vaak ouwe lui die niet op Facebook e.d. zitten en derhalve waarschijnlijk niet eens weten dat ze lukraak op fb worden neergezet als oplichters.

Smaad zit hier zeker wel in en wat er van hoor of wederhoor daadwerkelijk terecht komt is voor mij een grote vraag.

Edit: en die bevestiging van DEF is waarschijnlijk een persoonlijke vriend van de beheerder die ergens actief is als sokkenteller ofzo :P
  † In Memoriam † maandag 19 januari 2015 @ 23:13:29 #202
337566 MaryMouse
Lucky's Mouse
pi_148861078
Hmm, ik wordt een beetje triest van de reakties op die pagina. Ik vraag mij af hoe 'nep' zij een Paul Moerman zouden vinden.
quote:
0s.gif Op maandag 19 januari 2015 22:56 schreef AchJa het volgende:

Daarbij vraag ik me af hoe ze aan al die zogenaamde "bevestigingen van defensie/ KCT" komen. Ik geloof er geen snars van dat ze dat zomaar krijgen.
Zonder betrouwbare bronvermelding is er geen bevestiging lijkt mij.
You better lose yourself in the music
The moment, you own it, you better never let it go
  maandag 19 januari 2015 @ 23:15:11 #203
88561 Lotusss
Queen of Topic Kill
pi_148861130
quote:
0s.gif Op maandag 19 januari 2015 22:56 schreef AchJa het volgende:

[..]

Je zou het bijna denken ja... Wat een trieste vertoning.
En DSV heeft er ook bar weinig verstand van, commando's worden steevast met co aangeduid, jammer joh, het is cdo... Fucking lamme tak.

Daarbij vraag ik me af hoe ze aan al die zogenaamde "bevestigingen van defensie/ KCT" komen. Ik geloof er geen snars van dat ze dat zomaar krijgen.
Waarschijnlijk iemand die in de registratiegegevens kan (of iemand kent die...)?

Ik snap de frustraties wel, ook omdat in Nederland iedereen zich hier straffeloos mag voordoen als veteraan.

De manier waarop dit gedaan wordt kan natuurlijk beter en genuanceerder (AchJa en genuanceerd :') )

Anyway, deze discussie is een paar maanden geleden al eens gevoerd hier.
-----------------------------------------------------
So happy to show us, I ate the lotus
... and I feel fine.
  † In Memoriam † maandag 19 januari 2015 @ 23:19:29 #204
337566 MaryMouse
Lucky's Mouse
pi_148861248
quote:
1s.gif Op maandag 19 januari 2015 23:15 schreef Lotusss het volgende:

[..]

Waarschijnlijk iemand die in de registratiegegevens kan (of iemand kent die...)?
Dat lijkt mij dan misbruik maken van toegang hebben tot persoonlijke gegevens van personen die niet publiekelijke openbaar zijn :?
You better lose yourself in the music
The moment, you own it, you better never let it go
  maandag 19 januari 2015 @ 23:19:42 #205
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_148861256
quote:
1s.gif Op maandag 19 januari 2015 23:15 schreef Lotusss het volgende:

[..]

Waarschijnlijk iemand die in de registratiegegevens kan (of iemand kent die...)?
En dat mag zomaar voor je "publieke" site gebruikt worden? Wijnand, kom er maar in.

quote:
Ik snap de frustraties wel, ook omdat in Nederland iedereen zich hier straffeloos mag voordoen als veteraan.
Daar gaat het ondertussen al lang niet meer om op die page. Kovom wordt er nu ook al bijgehaald en ja ik heb ook een mening over Kovom maar dan moet je bij die organisatie zijn en niet bij de lui zelf. Dit gaat van kwaad tot erger en DSV zelf blijft ook lekker anoniem, voor hetzelfde is dat ook eoa ex dipli met een grote bek.

quote:
De manier waarop dit gedaan wordt kan natuurlijk beter en genuanceerder (AchJa en genuanceerd :') )
Heeft niks met genuanceerd te maken maar meer met niet hard gemaakte beschuldigingen.
  maandag 19 januari 2015 @ 23:21:18 #206
88561 Lotusss
Queen of Topic Kill
pi_148861311
quote:
0s.gif Op maandag 19 januari 2015 23:19 schreef MaryMouse het volgende:

[..]

Dat lijkt mij dan misbruik maken van toegang hebben tot persoonlijke gegevens van personen die niet publiekelijke openbaar zijn :?
quote:
Anyway, deze discussie is een paar maanden geleden al eens gevoerd hier.
-----------------------------------------------------
So happy to show us, I ate the lotus
... and I feel fine.
  † In Memoriam † maandag 19 januari 2015 @ 23:22:01 #207
337566 MaryMouse
Lucky's Mouse
pi_148861330
quote:
1s.gif Op maandag 19 januari 2015 23:21 schreef Lotusss het volgende:

[..]

[..]

Waarvan Akte ^O^
You better lose yourself in the music
The moment, you own it, you better never let it go
  maandag 19 januari 2015 @ 23:23:35 #208
88561 Lotusss
Queen of Topic Kill
pi_148861389
quote:
0s.gif Op maandag 19 januari 2015 23:19 schreef AchJa het volgende:

[..]

En dat mag zomaar voor je "publieke" site gebruikt worden? Wijnand, kom er maar in.

[..]

Daar gaat het ondertussen al lang niet meer om op die page. Kovom wordt er nu ook al bijgehaald en ja ik heb ook een mening over Kovom maar dan moet je bij die organisatie zijn en niet bij de lui zelf. Dit gaat van kwaad tot erger en DSV zelf blijft ook lekker anoniem, voor hetzelfde is dat ook eoa ex dipli met een grote bek.

[..]

Heeft niks met genuanceerd te maken maar meer met niet hard gemaakte beschuldigingen.
Even voor de duidelijkheid: ik verdedig ze niet. Als ze strafbaar bezig zijn dan is dat natuurlijk fout.

Ik kan me wel inleven in de reden waarom dit opgestart is. Keur ik daarmee automatisch hun handelen goed? Nee.
-----------------------------------------------------
So happy to show us, I ate the lotus
... and I feel fine.
pi_148861570
Weet verder niet of er één handig systeempje is waar dit soort info in te vinden is (lijkt me eerlijk gezegd veel te makkelijk voor DEF :P ) maar zulke info is natuurlijk vertrouwelijk. Niet de hele wereld hoeft te weten wie wanneer op uitzending is geweest.
  maandag 19 januari 2015 @ 23:29:55 #210
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_148861607
quote:
1s.gif Op maandag 19 januari 2015 23:23 schreef Lotusss het volgende:

[..]

Even voor de duidelijkheid: ik verdedig ze niet. Als ze strafbaar bezig zijn dan is dat natuurlijk fout.
Ik ga eea binnenkort wel ff aan de brigadejurist doorspelen, kijken wat die er van vindt. Zeker al die opmerkingen "dat ze het hebben uitgezocht via via" het kan er bij mij niet in dat dat allemaal wel zo legaal is.

quote:
Ik kan me wel inleven in de reden waarom dit opgestart is. Keur ik daarmee automatisch hun handelen goed? Nee.
Begrijp me niet verkeerd, ik heb ook een broertje dood aan nepveteranen etc. Maar dit is niet de juiste weg.
  † In Memoriam † maandag 19 januari 2015 @ 23:30:38 #211
337566 MaryMouse
Lucky's Mouse
pi_148861627
quote:
0s.gif Op maandag 19 januari 2015 23:28 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
Weet verder niet of er één handig systeempje is waar dit soort info in te vinden is (lijkt me eerlijk gezegd veel te makkelijk voor DEF :P ) maar zulke info is natuurlijk vertrouwelijk. Niet de hele wereld hoeft te weten wie wanneer op uitzending is geweest.
quote:
1s.gif Op maandag 19 januari 2015 23:15 schreef Lotusss het volgende:

Anyway, deze discussie is een paar maanden geleden al eens gevoerd hier.
Geef mij ff de tijd om een paar maanden terug te lezen :D

Oh, is mij voor het einde van de week wel gelukt :)
You better lose yourself in the music
The moment, you own it, you better never let it go
  maandag 19 januari 2015 @ 23:31:03 #212
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_148861643
quote:
0s.gif Op maandag 19 januari 2015 23:28 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
Weet verder niet of er één handig systeempje is waar dit soort info in te vinden is (lijkt me eerlijk gezegd veel te makkelijk voor DEF :P ) maar zulke info is natuurlijk vertrouwelijk. Niet de hele wereld hoeft te weten wie wanneer op uitzending is geweest.
Ja, PS en dan alleen de personeelsboeren kunnen daarin. Derhalve vertrouwelijke info.
  † In Memoriam † maandag 19 januari 2015 @ 23:33:10 #213
337566 MaryMouse
Lucky's Mouse
pi_148861714
quote:
0s.gif Op maandag 19 januari 2015 23:31 schreef AchJa het volgende:

[..]

Ja, PS en dan alleen de personeelsboeren kunnen daarin. Derhalve vertrouwelijke info.
Technische systeembeheerders waarschijnlijk ook, ze mogen het niet, maar kunnen het meestal wel :@
You better lose yourself in the music
The moment, you own it, you better never let it go
pi_148864536
Heeft men in Nederland geen soort van "Freedom Of Information Act" (FOIA)?
pi_148864686
Sine is terug?! :D
pi_148864743
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 januari 2015 03:20 schreef Royyy het volgende:
Sine is terug?! :D
Negative, ik kijk enkel af en toe eens, om te zien of het nog altijd zo'n klere troep is met beterwetende moderatoren. En zie dan dat er zich geen moer heeft veranderd. Maar keek vandaag ook weer eens en deze discussie riep vragen op. Zo doende. Dus men hoeft mij hier niet terug te verwachten.
pi_148864771
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 januari 2015 04:07 schreef Sine_Pari het volgende:

[..]

Negative, ik kijk enkel af en toe eens, om te zien of het nog altijd zo'n klere troep is met beterwetende moderatoren. En zie dan dat er zich geen moer heeft veranderd. Maar keek vandaag ook weer eens en deze discussie riep vragen op. Zo doende. Dus men hoeft mij hier niet terug te verwachten.
Begrijpelijk. Ik kom ook eigenlijk nooit meer in de SC hier, is lang niet meer zo leuk/interessant als vroeger. Ik volg alleen de nieuws topics hier in DEF nog, maar zag opeens jouw naam staan als laatste poster in dit topic. Dat wekte even m'n interesse :P.
  dinsdag 20 januari 2015 @ 06:43:14 #218
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_148864912
Fijn er slaapt weer een opleidingskamer boven me :')
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 januari 2015 02:37 schreef Sine_Pari het volgende:
Heeft men in Nederland geen soort van "Freedom Of Information Act" (FOIA)?
Jazeker de wob maar het is niet zo dat daarmee in personeelsbestanden gesnuffeld kan worden.
pi_148865040
Toevallig heb ik zondag deze pagina op de website van Defensie zitten lezen ivm genealogisch onderzoek, die zegt daar wel wat over.

Persoonsarchief

quote:
Defensie heeft dossiers van militairen en burgers die niet meer in actieve dienst zijn. Dit betreft een groot deel van de bevolking van Nederland over de afgelopen 80 jaar. Wil u uw eigen gegevens inzien, of die van een ander? Dat kan. Er gelden wel regels voor.
Waarvoor kunt u het personeelsdossier raadplegen?

De personeelsdossiers kunt u nodig hebben voor informatie over uw rechtspositie of uw pensioen. Of om informatie over familieleden te vinden in de stamboekgegevens.

Met de informatie uit de dossiers kunt u:

uw tijd in actieve dienst berekenen voor uw pensioen;
bewijs vinden voor het vervullen van de dienstplicht;
bewijs vinden van buitenlandplaatsing voor AOW/Sociale VerzekeringsBank (SVB);
uw ambtsjubileum vaststellen aan de hand van uw diensttijd;
een diensttijdverklaring aanvragen voor uw nieuwe werkgever.

Regels voor verstrekken gegevens

Er gelden regels voor het verstrekken van persoonsgegevens. Deze staan in de Wet bescherming persoonsgegevens (Wbp).
Gegevens uit uw eigen persoonsdossier

Wilt u informatie uit uw eigen persoonsdossier opvragen? Dat doet u als volgt:

gebruik het formulier Verzoek gegevensverstrekking uit persoonsdossier;
onderteken uw verzoek;
stuur een kopie van uw legitimatiebewijs mee met uw verzoek.

Defensie houdt bij wie welke informatie opvraagt.
Gegevens uit persoonsdossier van een ander

Wilt u gegevens uit het persoonsdossier van een ander opvragen? Dat doet u als volgt:

gebruik het formulier Verzoek gegevensverstrekking uit persoonsdossier;
zorg dat de betreffende persoon in het formulier aangeeft geen bezwaar te hebben;
als deze persoon is overleden, moet u een uittreksel uit het overlijdensregister meesturen (ook wel akte van overlijden genoemd);
geef aan wat uw relatie is tot degene van wie u gegevens wilt;

onderteken uw verzoek;
stuur een kopie van uw legitimatiebewijs mee met uw verzoek.
pi_148869814
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 januari 2015 06:43 schreef Erasmo het volgende:
Fijn er slaapt weer een opleidingskamer boven me :')

[..]

Jazeker de wob maar het is niet zo dat daarmee in personeelsbestanden gesnuffeld kan worden.
De commandos zijn natuurlijk een relatief kleine club en volgens mij is daar wel een of andere vereniging waar precies bij gehouden word wie er ooit n groene baret gehad heeft.

DSV volgt het voorbeeld van de amerikaanse variant. Daar is eea echter beter geregeld kwa wetgeving, voordoen als veteraan is daadwerkelijk verboden en er is toegang tot een deel van iemands loopbaan(via DD124 formulier geloof ik) en daaruit blijkt dan duidelijk of iemand de boel besodemieterd.
  dinsdag 20 januari 2015 @ 12:18:08 #221
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_148870099
Wia de deur uit gedaan hahahaha
Fuck them!

En fuck tabak!
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
pi_148872744
DSV is ineens niet meer op feestboek te vinden, toeval?
  Moderator dinsdag 20 januari 2015 @ 13:43:11 #223
257132 crew  Awsom
pi_148872790
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 januari 2015 13:41 schreef Druid het volgende:
DSV is ineens niet meer op feestboek te vinden, toeval?
https://www.facebook.com/dutch.stolenvalor.9

quote:
Beste DSV Volgers:
tot onze grote verbazing moeten wij u mededelen dat onze openbare pagina door Facebook uit de lucht is genomen. We weten nog niet of dit permanent is of tijdelijk, wij betreuren dit besluit ten zeerste.
Totdat wij uitsluitsel hebben gekregen zullen er geen mededelingen worden gedaan, en ook zullen er geen publicaties plaats vinden.
mvgr Team DSV
  dinsdag 20 januari 2015 @ 13:45:38 #224
13456 AchJa
Shut up!!!
  Moderator dinsdag 20 januari 2015 @ 13:46:29 #225
257132 crew  Awsom
pi_148872895
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 januari 2015 13:45 schreef AchJa het volgende:

[..]

:7
Straks komen al die DSV-ers hierheen. :P Daar heb ik geen zin in ...
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')