abonnement Unibet Coolblue
pi_155107038
#lifehack _O_
Ja doei.
pi_155381663
Na heel wat delen doorgelezen te hebben, maar eens besloten een account aan te maken.

Vanaf september tot max. mei/juni ga ik reizen naar London als invulling van mijn Gap Year. Nu heb ik nog een aantal dingen waar ik niet helemaal uitkom, hopelijk kunnen jullie nog wat advies geven.

Ik begrijp dat ik meteen "verzekerd" ben voor de NHS, in het begin heb ik echter nog geen vast adres (verblijf in backpackhostel of short let room), ben ik dan toch goed verzekerd zonder aanvullende verzekering? Verder wil ik mij verzekeren voor Allianz Globetrotter verzekering, de zorgverzekering zou ik hier dus weg kunnen laten?

Daarnaast ga ik nog opzoek naar een baantje, nu is het voor mij nog onduidelijk hoe het precies met inkomstenbelastingen en de zorgverzekering in Nederland zit als het voor zo'n korte tijd is.

Ik heb al heel veel gezocht, maar het blijft erg onduidelijk voor mij en veel sites spreken elkaar weer tegen. :{ Hoop dat jullie (iemand in een vergelijkbare situatie geweest?) mij wat verder kunnen helpen! :)
  donderdag 20 augustus 2015 @ 15:55:07 #203
410299 MartijnUK
Nu MartijnNZ...
pi_155381864
quote:
5s.gif Op donderdag 20 augustus 2015 15:46 schreef BoohBah het volgende:
Na heel wat delen doorgelezen te hebben, maar eens besloten een account aan te maken.

Vanaf september tot max. mei/juni ga ik reizen naar London als invulling van mijn Gap Year. Nu heb ik nog een aantal dingen waar ik niet helemaal uitkom, hopelijk kunnen jullie nog wat advies geven.

Ik begrijp dat ik meteen "verzekerd" ben voor de NHS, in het begin heb ik echter nog geen vast adres (verblijf in backpackhostel of short let room), ben ik dan toch goed verzekerd zonder aanvullende verzekering? Verder wil ik mij verzekeren voor Allianz Globetrotter verzekering, de zorgverzekering zou ik hier dus weg kunnen laten?
De zorgverzekering in NL mag je pas opzeggen als je permanent bij de gemeente bent uitgeschreven. Voor een periode van minder dan 12 maanden lijkt me dat onhandig / onwaarschijnlijk.

In principe dekt de NHS iedereen gratis maar het is makkelijker als je een NI (national insurance nummer) hebt, daarmee kun je bij de dokter registreren en een NHS nummer aanvragen.
NI nummer krijg je via het job centre en heb je nodig als je aan het werk gaat. Staat gelijk aan het Nederlandse sofinummer/BSN.
  donderdag 20 augustus 2015 @ 16:25:01 #204
219405 Sgas
In vino veritas
pi_155382456
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 09:25 schreef LintuxCx het volgende:
Nou is er op zich wel een oplosing voor die kranen!

[ afbeelding ]
Dat heb ik hier in m'n eerste jaar ook gedaan _O-
Progress happens when oppression becomes inconvenient for the ruling class
It used to be illegal for women to remarry when their husbands died. And then one day, a really hot woman's husband died.
And there was progress
pi_155383739
quote:
5s.gif Op donderdag 20 augustus 2015 15:46 schreef BoohBah het volgende:
Na heel wat delen doorgelezen te hebben, maar eens besloten een account aan te maken.

Vanaf september tot max. mei/juni ga ik reizen naar London als invulling van mijn Gap Year. Nu heb ik nog een aantal dingen waar ik niet helemaal uitkom, hopelijk kunnen jullie nog wat advies geven.

Ik begrijp dat ik meteen "verzekerd" ben voor de NHS, in het begin heb ik echter nog geen vast adres (verblijf in backpackhostel of short let room), ben ik dan toch goed verzekerd zonder aanvullende verzekering? Verder wil ik mij verzekeren voor Allianz Globetrotter verzekering, de zorgverzekering zou ik hier dus weg kunnen laten?

Daarnaast ga ik nog opzoek naar een baantje, nu is het voor mij nog onduidelijk hoe het precies met inkomstenbelastingen en de zorgverzekering in Nederland zit als het voor zo'n korte tijd is.

Ik heb al heel veel gezocht, maar het blijft erg onduidelijk voor mij en veel sites spreken elkaar weer tegen. :{ Hoop dat jullie (iemand in een vergelijkbare situatie geweest?) mij wat verder kunnen helpen! :)
Ik raad je niet aan om in London te gaan wonen. Als je minimumloon verdient, kan je niet eens een kamer betalen.
pi_155383791
quote:
5s.gif Op donderdag 20 augustus 2015 15:46 schreef BoohBah het volgende:
Na heel wat delen doorgelezen te hebben, maar eens besloten een account aan te maken.

Vanaf september tot max. mei/juni ga ik reizen naar London als invulling van mijn Gap Year. Nu heb ik nog een aantal dingen waar ik niet helemaal uitkom, hopelijk kunnen jullie nog wat advies geven.

Ik begrijp dat ik meteen "verzekerd" ben voor de NHS, in het begin heb ik echter nog geen vast adres (verblijf in backpackhostel of short let room), ben ik dan toch goed verzekerd zonder aanvullende verzekering? Verder wil ik mij verzekeren voor Allianz Globetrotter verzekering, de zorgverzekering zou ik hier dus weg kunnen laten?

Daarnaast ga ik nog opzoek naar een baantje, nu is het voor mij nog onduidelijk hoe het precies met inkomstenbelastingen en de zorgverzekering in Nederland zit als het voor zo'n korte tijd is.

Ik heb al heel veel gezocht, maar het blijft erg onduidelijk voor mij en veel sites spreken elkaar weer tegen. :{ Hoop dat jullie (iemand in een vergelijkbare situatie geweest?) mij wat verder kunnen helpen! :)
Zoek het wat noordelijker. Betaalbaarder, kun je tenminste en beetje leuk je gap year doorbrengen.
Ja doei.
pi_155384007
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2015 17:30 schreef IkWistGeenNaam het volgende:

[..]

Ik raad je niet aan om in London te gaan wonen. Als je minimumloon verdient, kan je niet eens een kamer betalen.
Dat ja. Voor dit soort dingen zou ik Londen echt niet aanraden.
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
pi_155384327
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2015 17:32 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Zoek het wat noordelijker. Betaalbaarder, kun je tenminste en beetje leuk je gap year doorbrengen.
Inderdaad, anders ben je 60 uur per week aan het werken om alleen nog maar je kamer te betalen :P.
pi_155395092
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2015 17:30 schreef IkWistGeenNaam het volgende:

[..]

Ik raad je niet aan om in London te gaan wonen. Als je minimumloon verdient, kan je niet eens een kamer betalen.
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2015 17:32 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Zoek het wat noordelijker. Betaalbaarder, kun je tenminste en beetje leuk je gap year doorbrengen.
quote:
1s.gif Op donderdag 20 augustus 2015 17:45 schreef Tim86 het volgende:

[..]

Dat ja. Voor dit soort dingen zou ik Londen echt niet aanraden.
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2015 18:02 schreef IkWistGeenNaam het volgende:

[..]

Inderdaad, anders ben je 60 uur per week aan het werken om alleen nog maar je kamer te betalen :P.
Bedankt, ik ga hier zeker naar kijken icm eerst een korte trip naar London!
pi_155407902
Kijk inderdaad naar andere leuke steden in dat geval: Manchester, Liverpool, Bristol, Leeds enzo.
pi_155412055
En Sheffield! Geweldig gezellige en culturele studentenstad.

Wij waren net even in London. Paspoort verlengen op de ambassade. Twee musea gezien en weer snel weg. Wat een warmte en drukte ... Snel terug naar het grauwe noorden O+
Ja doei.
pi_155419250
Jammer dat Londen de enige metropool is in het VK. Al die andere steden in het VK zijn van het niveau Amsterdam/Rotterdam/Den Haag; vergroeide dorpjes.
Zou graag eens voor een tijd in Londen metro willen wonen.
pi_155419286
quote:
Toen ik ging househunten in Tokyo had je ook dit soort openings :') Hilarisch (slecht)
pi_155419387
nooit van mijn leven :D
Ja doei.
pi_155419858
quote:
10s.gif Op vrijdag 21 augustus 2015 21:38 schreef o.us2.0 het volgende:

[..]

Toen ik ging househunten in Tokyo had je ook dit soort openings :') Hilarisch (slecht)
Deze is ook mooi:http://www.flabber.nl/art(...)ntenkamer-zien-45126
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
pi_155425035
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2015 17:18 schreef motorbloempje het volgende:
En Sheffield! Geweldig gezellige en culturele studentenstad.

Wij waren net even in London. Paspoort verlengen op de ambassade. Twee musea gezien en weer snel weg. Wat een warmte en drukte ... Snel terug naar het grauwe noorden O+
Ross heeft ook al zo de pest aan Londen :D
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  zaterdag 22 augustus 2015 @ 02:34:09 #217
410299 MartijnUK
Nu MartijnNZ...
pi_155428877
Ik heb een liefde-haat relatie met Londen. Het is zo'n geweldige plek waar je zo veel kunt doen. Echter, de drukte (met name de commute) en constante herrie maakt het dat je gewoon nooit rust krijgt. Daar moet je tegen kunnen.

Als je Londen liefhebt maar toch van rust houdt zijn er genoeg andere opties in het zuiden met treinverbindingen waarmee je in minder dan een uur in de hoofdstad kunt zijn. Zo heb ik zelf 6 jaar in Hampshire gewoond, maar ook Surrey, Berkshire, Sussex of Kent hebben die voordelen. De counties ten noorden van Londen vind ik persoonlijk minder sfeervol.

Mij zou je met geen stok naar het noorden krijgen :P
  zaterdag 22 augustus 2015 @ 11:31:22 #218
111528 Viajero
Who dares wins
pi_155432498
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 02:34 schreef MartijnUK het volgende:
Ik heb een liefde-haat relatie met Londen. Het is zo'n geweldige plek waar je zo veel kunt doen. Echter, de drukte (met name de commute) en constante herrie maakt het dat je gewoon nooit rust krijgt. Daar moet je tegen kunnen.

Als je Londen liefhebt maar toch van rust houdt zijn er genoeg andere opties in het zuiden met treinverbindingen waarmee je in minder dan een uur in de hoofdstad kunt zijn. Zo heb ik zelf 6 jaar in Hampshire gewoond, maar ook Surrey, Berkshire, Sussex of Kent hebben die voordelen. De counties ten noorden van Londen vind ik persoonlijk minder sfeervol.

Mij zou je met geen stok naar het noorden krijgen :P
Ik ben gek op London :)

Mijn vriendin woont in Oxford, en we hebben op midden tot lange termijn het plan daar te gaan wonen. Fantastisch mooi stadje, en omringd door mooi platteland.

En toch dicht bij London :9
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
pi_155432728
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 00:09 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ross heeft ook al zo de pest aan Londen :D
Ben ook gewoon geen stadsmens, laat staan een metropool mens. Kan zo een dag door de heuvels wandelen, niemand en niets tegenkomen. Paar uurtjes London maakte me dood ongelukkig... Waren in het History Museum, en op een bepaald moment was het zo druk dat ik bijna flauw viel. Vakantietijd helpt niet, maar we moesten nu eenmaal nu gaan, helaas. Ben weer genezen van busy London voor de komende jaren.

[ Bericht 1% gewijzigd door motorbloempje op 22-08-2015 11:53:04 ]
Ja doei.
pi_155439838
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 02:34 schreef MartijnUK het volgende:
Ik heb een liefde-haat relatie met Londen. Het is zo'n geweldige plek waar je zo veel kunt doen. Echter, de drukte (met name de commute) en constante herrie maakt het dat je gewoon nooit rust krijgt. Daar moet je tegen kunnen.

Als je Londen liefhebt maar toch van rust houdt zijn er genoeg andere opties in het zuiden met treinverbindingen waarmee je in minder dan een uur in de hoofdstad kunt zijn. Zo heb ik zelf 6 jaar in Hampshire gewoond, maar ook Surrey, Berkshire, Sussex of Kent hebben die voordelen. De counties ten noorden van Londen vind ik persoonlijk minder sfeervol.

Mij zou je met geen stok naar het noorden krijgen :P
Hampshire is fantastisch.
En eens met het laatste.
Alles dankzij God en alles op eigen kracht
pi_155453347
Mijn vriendin woont in Londen dus ik heb toch in totaal wel 3 maanden daar geweest en vind het zelf maar helemaal niks. Alleen de binnenstad van Londen is mooi, maar wijken zoals Lewisham en Elephant and castle zijn gewoon lelijk en druk.
pi_155453888
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2015 17:18 schreef motorbloempje het volgende:
Wij waren net even in London. Paspoort verlengen op de ambassade. Twee musea gezien en weer snel weg. Wat een warmte en drukte ...
Centraal Londen is ook verschrikkelijk. Battersea O+ is al een stuk draaglijker. Ben altijd blij weer thuis te zijn als ik een dag of dagdeel in het centrum heb doorgebracht.
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
  zondag 23 augustus 2015 @ 23:06:39 #223
111528 Viajero
Who dares wins
pi_155484246
quote:
0s.gif Op zondag 23 augustus 2015 00:02 schreef IkWistGeenNaam het volgende:
Mijn vriendin woont in Londen dus ik heb toch in totaal wel 3 maanden daar geweest en vind het zelf maar helemaal niks. Alleen de binnenstad van Londen is mooi, maar wijken zoals Lewisham en Elephant and castle zijn gewoon lelijk en druk.
Er zijn lelijke wijken ja, maar direct naast Lewisham (wat inderdaadeen shithole is) ligt Greenwich, een van de mooiste wijken van London :)
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
pi_155648464
Hoi!

Ik heb deze website om mensen te helpen passeren forum.fok.nl hopelijk iemand vindt het hier handig !

Laat me weten als je vragen hebt .

Dankjewel
Viki

[ Bericht 20% gewijzigd door static op 29-08-2015 11:50:37 ]
pi_155649045
Ik vind forum.fok.nl inderdaad een toffe site. Dank!
Ja doei.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')