abonnement Unibet Coolblue
pi_151692090
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2015 17:32 schreef TserrofEnoch het volgende:

[..]

Ben je in Soedan en Zuid-Soedan geweest?
Edit: Zie net dat je bij de mapgenerator niet alleen Zuid-Soedan kan afvinken, raar.

Zuid-Soedan is namelijk echt een onafhankelijk land de laatste paar jaar.
Weet ik alles van. Was voor de scheiding van het land. Alleen in Khartoum geweest (3x), dus niet in Zuid-Soedan.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_151712663


1 rondreis Noord-Afrika, 1 safari en voor de rest Europa :)

Volgend jaar Indonesië erbij O+
pi_151714058
quote:
12s.gif Op dinsdag 14 april 2015 21:26 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Weet ik alles van. Was voor de scheiding van het land. Alleen in Khartoum geweest (3x), dus niet in Zuid-Soedan.
Vind het meer raar van mapgenerator, je mag toch wel verwachten dat ze zoiets wel up-to-date houden. ;)

Yuba schijnt trouwens geen zak aan te zijn.
Is ook totaal niet gericht op toerisme.

Maar hoe komt het dat je 3 x naar Khartoum bent geweest?
pi_151748008
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2015 17:17 schreef TserrofEnoch het volgende:

[..]

Vind het meer raar van mapgenerator, je mag toch wel verwachten dat ze zoiets wel up-to-date houden. ;)

Yuba schijnt trouwens geen zak aan te zijn.
Is ook totaal niet gericht op toerisme.

Maar hoe komt het dat je 3 x naar Khartoum bent geweest?
Sprak gisteren een Duitser die er geweest is. Heeft 3 jaar in fokking Rwanda gewoond.

Werk.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_151750193
pi_151768921
Altijd leuk dit topic; en zo te zien ben ik maar een amateur lol :D:D

Wereldkaart:


Canada niet meegeteld omdat ik er alleen een keer een middagje te voet de Niagarabrug overgestoken ben. Dit jaar hoop ik iig Zuid Afrika toe te kunnen voegen, en misschien nog één of twee Europese landen :)

Verenigde Staten:


Mijn VS kaart is vooral vorig jaar tijdens mijn zesmaandse roadtrip ontstaan; en dan heb ik een aantal staten nog niet eens meegeteld omdat ik er hooguit alleen gereden en getankt heb :D
Voor wat foto's, kijk hier
  maandag 20 april 2015 @ 20:53:03 #32
442308 De_Kaas
Maak me gek
pi_151871911


Doel is wel om tijdens dit leven de 100% dicht te benaderen. Nog veel te ontdekken. *O*
pi_151892913


Ook hier het doel om richting de 100% te gaan al blijven er steeds minder goedkope bestemmingen over :p Het volgende tripje wordt waarschijnlijk Roemenië en Moldavië of Wit-Rusland vanuit Vilnius.
pi_152009129
De mijne dan weer een keertje:



54 landen, 24% :)

Dit jaar nog geen keuze gemaakt ... Mogelijkheden: Japan & zuid-Korea, zeilen in de caribbean of midden-Amerika (Honduras, El Salvador & Niragua) ... Maar het kan goed weer iets heel anders worden :D

[ Bericht 3% gewijzigd door Tinkerbel_ACC_ op 25-04-2015 11:18:32 ]
  Moderator zaterdag 25 april 2015 @ 11:24:58 #35
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_152009521


42 landen (18%) Overduidelijk bijna heel Europa _O- Met Oekraïne erbij ook niet meer dat grote gat in Europa :s)
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_152014386

Maar 23 landen, maar gelukkig geeft Rusland wat kleur, haha. Chili, Argentinië en Bolivia komen er binnenkort bij. En wat meer staten van de VS.

[ Bericht 10% gewijzigd door Smart_ass op 25-04-2015 15:02:34 ]
pi_152014568
quote:
10s.gif Op zondag 11 januari 2015 19:53 schreef Etsu het volgende:
Sinds een weekje terug van Hawaii, dus mag geüpdatet worden.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Hopelijk in 2015 Ierland, Australie en Nieuw-Zeeland erbij. O+
Was Hawaii de enige staat die je hebt bezocht? Hoe ben je naar Hawaii gevlogen dan?
pi_152014848
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2015 15:06 schreef Smart_ass het volgende:

[..]

Was Hawaii de enige staat die je hebt bezocht? Hoe ben je naar Hawaii gevlogen dan?
Gewoon vliegen naar San Francisco en daar overstappen naar Honolulu en op terugweg overstappen in Los Angeles en naar Amsterdam.

Niks van de staat gezien.
pi_152015144
Nee precies, maar wel via Californië dus. Oke. Zag zelf niet zo snel de optie om alleen bepaalde staten in te kleuren. En heel Rusland is bij mij ook gekleurd terwijl ik alleen St. Petersburg heb bezocht en het gedeelte tussen St. Petersburg en de grens met Finland heb gezien.
pi_152059916
Op dit moment;
Nederland
België
Frankrijk
Spanje
Italië
Luxemburg
Duitsland
Denemarken
Tsjechië
Griekenland
Hongarije
Cyprus
Engeland
Schotland

Canada
Verenigde Staten

Namibië
Zuid Afrika (enkel voor overstappen)
Maleisië
Nieuw-Zeeland

Hoop te ontdekken nog. In ieder geval komt Portugal er dit jaar bij.
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
  maandag 27 april 2015 @ 15:32:17 #41
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_152072654
13 landen tot dusver, redelijk bescheiden dus. Volgende maand een rondrit door Centraal-Europa en dan kunnen er één of twee landen van het voormalige oostblok bijgeschreven worden.

pi_152072707
Ik wil deze zomer nog een goedkoop stedentripje plannen naar een Europese stad in een land waar ik nog niet geweest ben. Zat te denken aan Lissabon of een Noord-Europese stad.
Iemand tips? :)
Cuz I'm Mr. Brightside
  maandag 27 april 2015 @ 16:25:16 #43
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_152073716
quote:
7s.gif Op maandag 27 april 2015 15:35 schreef Neo-Mullen het volgende:
Ik wil deze zomer nog een goedkoop stedentripje plannen naar een Europese stad in een land waar ik nog niet geweest ben. Zat te denken aan Lissabon of een Noord-Europese stad.
Iemand tips? :)
Riga, erg mooie stad en een uitstekend nachtleven. Als dat laatste je niks boeit Tallinn, dat is puur qua stad nog net wat mooier imo.
pi_152076445
quote:
7s.gif Op maandag 27 april 2015 15:35 schreef Neo-Mullen het volgende:
Ik wil deze zomer nog een goedkoop stedentripje plannen naar een Europese stad in een land waar ik nog niet geweest ben. Zat te denken aan Lissabon of een Noord-Europese stad.
Iemand tips? :)
As je een goedkoop stedentripje wil zou ik niet zo snel naar Noord-Europa gaan, dat staat er nou niet echt om bekend goedkoop te zijn.

quote:
1s.gif Op maandag 27 april 2015 16:25 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]

Riga, erg mooie stad en een uitstekend nachtleven. Als dat laatste je niks boeit Tallinn, dat is puur qua stad nog net wat mooier imo.
Ik vond Tallinn echt tegenvallen, weinig te beleven. Maar zo zie je maar dat smaken verschillen. Vond het overigens ook een vrij dure stad, voor oostblok begrippen. Riga heeft inderdaad een goed nachtleven! Vond het qua stad ook weer tegenvallen, maar het was wel lekker goedkoop. In ieder geval voordat de euro ingevoerd werd, weet niet hoe het er nu is.

Praag vind ik trouwens wel een aanrader. Oh en St. Petersburg ook, en dat kan tegenwoordig ook super goedkoop. Vliegen vanaf Weeze naar Lappeenranta en dan met een busje naar St. Petersburg. De roebel is niets meer waard dus alles is er goedkoop. :D
  User die je het meest gemist hebt 2022 dinsdag 28 april 2015 @ 09:02:25 #45
78918 SeLang
Black swans matter
pi_152088990
quote:
14s.gif Op maandag 27 april 2015 18:26 schreef Smart_ass het volgende:
De roebel is niets meer waard dus alles is er goedkoop. :D
Helaas is de euro ook niks meer waard
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_152089078
quote:
7s.gif Op maandag 27 april 2015 15:35 schreef Neo-Mullen het volgende:
Ik wil deze zomer nog een goedkoop stedentripje plannen naar een Europese stad in een land waar ik nog niet geweest ben. Zat te denken aan Lissabon of een Noord-Europese stad.
Iemand tips? :)
Belgrado! Vliegen met Wizzair voor weinig ^O^
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
  User die je het meest gemist hebt 2022 dinsdag 28 april 2015 @ 09:26:42 #47
78918 SeLang
Black swans matter
pi_152089293
Mijn lijst stagneert! Ik ga te vaak en te lang naar dezelfde landen :(

Nu 65 landen (incl Montenegro en Kosovo, die staan niet in de lijst als onafhankelijk)


Landen waar ik totaal 4 weken of langer ben geweest: 22


[ Bericht 0% gewijzigd door SeLang op 28-04-2015 09:51:05 (foutje) ]
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  dinsdag 28 april 2015 @ 09:43:08 #48
442308 De_Kaas
Maak me gek
pi_152089535
quote:
7s.gif Op maandag 27 april 2015 15:35 schreef Neo-Mullen het volgende:
Ik wil deze zomer nog een goedkoop stedentripje plannen naar een Europese stad in een land waar ik nog niet geweest ben. Zat te denken aan Lissabon of een Noord-Europese stad.
Iemand tips? :)
Riga _O_

Is zogenaamd Oost-Europees, maar voelt Noord-Europees en is zowel prachtig, goedkoop, interessant als nog ietwat onontdekt door de Nederlander.
  dinsdag 28 april 2015 @ 09:44:13 #49
442308 De_Kaas
Maak me gek
pi_152089557
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2015 09:26 schreef SeLang het volgende:
Mijn lijst stagneert! Ik ga te vaak en te lang naar dezelfde landen :(

Nu 67 landen (incl Montenegro en Kosovo, die staan niet in de lijst als onafhankelijk)
[ afbeelding ]

Landen waar ik totaal 4 weken of langer ben geweest: 22
[ afbeelding ]
Welke nieuwe plannen wil je sowieso nog eens uitvoeren?
  User die je het meest gemist hebt 2022 dinsdag 28 april 2015 @ 10:27:01 #50
78918 SeLang
Black swans matter
pi_152090161
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 april 2015 09:44 schreef De_Kaas het volgende:

[..]

Welke nieuwe plannen wil je sowieso nog eens uitvoeren?
Dat is teveel om op te noemen. Maar sommige landen zijn nu eenmaal interessanter dan andere en je interesses veranderen ook waardoor je dezelfde landen dan opnieuw wilt bezoeken maar om andere redenen. Colombia en Ecuador bijvoorbeeld staan hoog op de lijst om opnieuw te bezoeken maar dat levert dus (weer) geen punten op.

Maar er zijn ook genoeg "witte" landen die ik nog wil bezoeken. Ik ben echter geen obsessieve "kraaltjes-reiger" wat betreft landen bezoeken. Ik vind het belangrijker dat ik interessante ervaringen uit de reizen haal dan dat ik meer landen aan mijn lijst kan toevoegen. Hoe je reist is daarom veel belangrijker dan waar je reist imo. Bijvoorbeeld: solo trekking in mijn achtertuin (Schotland) is een stuk spannender dan een georganiseerde reis naar Noord-Korea.

Anyway, "witte" gebieden die in elk geval binnen een jaar bezocht gaan worden zijn noord Zweden en Patagonië (Chili / Argentinië). Maar eerst ga ik weer een paar weken kamperen in Schotland (voor de 7de keer) naar plekken waar ik nog nooit ben geweest. Dat levert echter ook weer geen punten op :(
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')