abonnement bol.com Unibet Coolblue
  Moderator woensdag 7 januari 2015 @ 11:52:58 #1
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_148421039
Dit topic is bedoeld om de gemiddelde K&W een plek te geven waar je kan opscheppen over je nieuwe professioneel en minder professioneel gereedschap of andere klusbenodigdheden.

En in een record tijd zijn we in een nieuw topic beland ! :P

Liefst natuurlijk reageren met een foto en wat uitleg.

quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2014 18:16 schreef hans1985 het volgende:
Mmm atmoz heeft weer wat leuks erbij, ziet er nice uit. Alleen beetje teveel bosch blauw hier.
Dat kan natuurlijk niet...

heb slagmoeraanzetter binnen...
mooit apparaat maar die m-box van makita...
Wat een drama. kunstof is niet dik genoeg, slagmoeraanzetter ligt er half los in. dus als ik de kist op til vliegt dat ding binnenin alle kanten op. BTI heeft ivm makita dus echt mooie systainers.
Toch hou ik de box want de slagmoeraanzetter was niet compleet...





ff vraagje hier. op de slagmoeraanzetter zit een 1/2 aansluiting.
in die aansluiting zit een rond gaatje. Ik dacht, das kut, geen palletje zodat de dop blijft klemmen.
Maar drukte er een kop op en die bleef zitten. Nu zit voorop een uitsparing waarin een zwart ringetje/oring zit die 2 mm open is.
Is dat makita's nieuwe aansluit mechanisme?

Maar goed. ik heb 2 weken geleden mooie proxon ratelset gekocht. dan kan ik die doppen gebruiken maar dit machientje slaat met 280 NM. das dus niet leuk voor proxxon setje.
Dus wat doe je dan....


das mooi, past lekker in die koffer die toch half leeg is.

Maar het is ook leuk om bitjes erin te zetten. (alhoewel mijn slagschroef machine dan overbodig word :') )

deze dus ook maar:

en in tussentijd nog een facom meetlint van 10 m en eentje van 5 m (de een was kaduuk, de ander kwijt...lol heb al zeker 3 rolmaten in maand tijd zoek gekregen, morgen maar eens de bus opruimen).

En het is bijna kerst toch, ja eigenlijk wel.
Wat miste ik een beetje, tis dan niet onze fein die helaas verbrand is maar dit leek mij wel leuk om de lxt familie te komen versterken:


Op accu dit maal, altijd leuk. En een extra accu en lader is nooit mis.
Heb nu 3 laders en 8 accu's, moet genoeg wezen. Zeker als verzekering mijn andere twee accu's nog vergoed die in de machines zaten :(

Beetje makita groen tegen dat bosch blauw geweld ;)
quote:
17s.gif Op woensdag 24 december 2014 21:43 schreef Sounddragon het volgende:


Dank u wel kerstvrouw; eindelijk lekker frezen en zagen in de schuur zonder naderhand een uur met een luchtspuitje in de weer te zijn _O_
En door...
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_148421074
quote:
1s.gif Op woensdag 7 januari 2015 08:34 schreef bleiblei het volgende:
Als een Bosch Blauw boorhamer niet ff 50m2 tegels eraf kan beitelen moeten ze zich kapot schamen bij Bosch.
Dan kunnen sommige Bosch boorhamers heel goed, maar die lichte boorhamers zijn er volgens mij niet echt voor gemaakt om de hele dag mee te beitelen.
Ze kunnen ook wel gaten van 22mm boren, maar als je dat de hele dag gaat doen, zou ik toch echt een Bosch boorhamer van een slag groter nemen.
pi_148434854
quote:
1s.gif Op woensdag 7 januari 2015 11:54 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Dan kunnen sommige Bosch boorhamers heel goed, maar die lichte boorhamers zijn er volgens mij niet echt voor gemaakt om de hele dag mee te beitelen.
Ze kunnen ook wel gaten van 22mm boren, maar als je dat de hele dag gaat doen, zou ik toch echt een Bosch boorhamer van een slag groter nemen.
Nog ff terugkomen op mijn 'rare' redenatie: mijn goedkope chinese breekhamer gebruik ik om te breken, dus daar ga ik lomp mee om. Geen probleem om dat ding als hefboom te gebruiken of naast me op de grond te smijten. Met mijn bosch ga ik toch echt wel wat zuiniger om...
  Knikkerking woensdag 7 januari 2015 @ 18:45:17 #4
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_148437349
quote:
1s.gif Op woensdag 7 januari 2015 17:37 schreef bbtb77 het volgende:

Nog ff terugkomen op mijn 'rare' redenatie: mijn goedkope chinese breekhamer gebruik ik om te breken, dus daar ga ik lomp mee om. Geen probleem om dat ding als hefboom te gebruiken of naast me op de grond te smijten. Met mijn bosch ga ik toch echt wel wat zuiniger om...
Ik kan dit ook wel enigszins begrijpen, zeker als je super zuinig op je spullen bent :Y
Maar aan de andere kant ben ik het zeker ook met bleiblei eens: als die iets niet kan handelen c.q. kapot gaat (waar hij mijns inziens wel voor bedoeld is) dan hoef ik 'm niet }) Je betaald niet voor niets "wat meer"... dan mag je er ook iets van verwachten zou ik zeggen ^O^

En ze kunnen best wat hebben hoor, dat blauwe spul. Heb ik zelf al vaak genoeg meegemaakt! Tevens is dit ook wel een leuke:


quote:
1s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 16:20 schreef bleiblei het volgende:

Kijk eens op gereedschappro naar de piher multisteun. Heb er tijdje geleden één besteld als experiment en het zijn mooie steunen, niet te zwaar en kunnen behoorlijk wat hebben qua gewicht.
ze hebben wel wat weg van dat urko ding.
Nogmaals dank!
Vandaag binnen gekomen. Ziet d'r zeer goed uit. Lekker stevig inderdaad 8-)
Mooi spul weer.

Iemand nog iets gekocht trouwens? O-)
pi_148437711
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 18:45 schreef Atmoz het volgende:

[..]

als die iets niet kan handelen c.q. kapot gaat (waar hij mijns inziens wel voor bedoeld is) dan hoef ik 'm niet
Eensch. Maar waar ligt dan de grens tussen licht sloopwerk en zwaar sloopwerk?
pi_148438016
Mijn nieuwe Chinese vriend klapt goed!

Alleen werkt de anti pols breken slip koppeling wat te enthousiast kwam ik achter v.d. week toen ik er een gatenzaag in had in baksteen.....

Denk dat hij al stuk is. Heeft die andere het beter volgehouden, heel wat m2 zwaar sloop werk!
Laat die handjes wapperen!
pi_148438256
Als ik 50 m2 tegels zou moeten verwijderen zou ik voor een kleine breekhamer gaan. Ik moet er niet aan denken om zo'n oppervlakte er uit te lepelen met een net niet krachtig genoeg machientje. Als het wat grotere/dikkere keramische tegels zijn die goed verlijmd zijn ga je er een tijd mee bezig zijn terwijl een breekhamer ze er zo uitschuift.

Er is mij ook wel eens verteld dat boorhamers sneller overlijden als ze langere periodes achter elkaar staan te hakken. (redenatie weet ik niet meer).

pi_148438749
Iemand een idee voor stevige klus/werk handschoenen voor een beetje kou?
Dankzij mijn tweede auto ben ik hier een soort lokale ANWB geworden voor mensen die zich hebben vastgereden in de sneeuw, of andere kleine euvels.

Tot nu toe gebruikte ik altijd oude leren Hestra skihandschoenen maar die geven me worstenvingers wat niet altijd even handig is, wel warm. Prijs kent geen limiet (nou ja walvisvoorhuid leer zou wat gortig worden maar you get the point.)
Zwitser, woont vaak in Amsterdam, rijdt RaR en i8, is arts, woest aantrekkelijk en geeft modellen.
pi_148439026
Pro frost handschoenen, houden mijn handen altijd heerlijk warm zolang ze niet te nat worden.

Link
pi_148439070
quote:
1s.gif Op woensdag 7 januari 2015 07:43 schreef Atmoz het volgende:

[..]

True, true ^O^
Maar ik ben nog niets tegen gekomen in/om mijn huis wat er niet mee lukte. Inclusief betonnen muurtje en fundering met vlechtwerk van m'n zwembad weghalen ;) Maargoed, het is en blijft een boorhamer! En het kan dus altijd bruter, veeeel bruter!
Toen er 20cm aan badkamervloer bij mij uit moest heb ik maar niet mijn eigen boorhamer gebruikt. :P


Maar deze kwam er ook niet echt lekker doorheen, toen heb ik deze nog opgehaald.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_148439662
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 19:23 schreef LangeLummel het volgende:
Pro frost handschoenen, houden mijn handen altijd heerlijk warm zolang ze niet te nat worden.

Link
Die hebben wat weg van wegwerphandschoenen, ik zoek iets stevigers, wat ik gewoon altijd in mijn RaRo kan heb liggen naast de oude Hestra's.

Toch bedankt.
Zwitser, woont vaak in Amsterdam, rijdt RaR en i8, is arts, woest aantrekkelijk en geeft modellen.
  Knikkerking woensdag 7 januari 2015 @ 19:34:37 #12
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_148439675
quote:
1s.gif Op woensdag 7 januari 2015 18:54 schreef bbtb77 het volgende:
Eensch. Maar waar ligt dan de grens tussen licht sloopwerk en zwaar sloopwerk?
Das een goeie...?!

quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 19:23 schreef Tom_ het volgende:

Toen er 20cm aan badkamervloer bij mij uit moest heb ik maar niet mijn eigen boorhamer gebruikt. :P
[ afbeelding ]

Wow, dat is wel een redelijke stapel ja :)
Bij mij (met stuk zwembad weghalen) was die ook zo groot, maar daar ging het afbreken iets makkelijker dacht ik (heb niet alles zelf gedaan omdat broertje, neefje en een vriend ook wilden rammen :))

quote:
Maar deze kwam er ook niet echt lekker doorheen, toen heb ik deze nog opgehaald.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Flinke jongen(s)! :D
Als het daarmee nog niet lukt ^O^
pi_148440105
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 19:34 schreef Atmoz het volgende:
[..]

Flinke jongen(s)! :D
Als het daarmee nog niet lukt ^O^
Ja dat ging wel goed, mooi spul maken die duitsers toch hè. ;)
Het kwam wel goed uit dat ik het stucwerk op de begane grond toch nog van de muren wilde gaan halen. :+
pi_148444457
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 19:34 schreef Patrice_Consigny het volgende:

[..]

Die hebben wat weg van wegwerphandschoenen, ik zoek iets stevigers, wat ik gewoon altijd in mijn RaRo kan heb liggen naast de oude Hestra's.

Toch bedankt.
Ik heb die oxxas ook, zijn prima dingen. Lekker warm en toch nog wen beetje gevoel in je vingers. Exht geen wegwerpdingen imo...
  Moderator woensdag 7 januari 2015 @ 21:29:03 #15
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_148444937
quote:
1s.gif Op woensdag 7 januari 2015 11:54 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Dan kunnen sommige Bosch boorhamers heel goed, maar die lichte boorhamers zijn er volgens mij niet echt voor gemaakt om de hele dag mee te beitelen.
Ze kunnen ook wel gaten van 22mm boren, maar als je dat de hele dag gaat doen, zou ik toch echt een Bosch boorhamer van een slag groter nemen.
Tjah, dan doe ik het rustig aan. Machine het werk laten doen. Regelmatig laten wat rust geven, paar emmers puin wegbrengen.

En hoe zit dat met dat smeren van zo'n ding? Er gaat toch vet in? Ga dat dan regelmatig bijvullen Enzo :)

quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 19:08 schreef LangeLummel het volgende:
Als ik 50 m2 tegels zou moeten verwijderen zou ik voor een kleine breekhamer gaan. Ik moet er niet aan denken om zo'n oppervlakte er uit te lepelen met een net niet krachtig genoeg machientje. Als het wat grotere/dikkere keramische tegels zijn die goed verlijmd zijn ga je er een tijd mee bezig zijn terwijl een breekhamer ze er zo uitschuift.

[ afbeelding ]
Die ligt helaas boven budget... Verder kan ik niet zoveel met deze machine nadat de tegels er uit zijn. en hij zit niet in een L-Boxx O-)


Mocht hij toch die 50m2 niet overleven heb ik 2 jaar garantie.

[ Bericht 5% gewijzigd door derLudolf op 07-01-2015 21:49:21 ]
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_148445762
Hebben een grote bosch blauw klop/sloop/hamer boor maar die dingen kunnen echt wel heel ruig werk aan. Mijn broertje is vrij lomp en zelfs die krijgt hem niet kapot. (note, een nokia bouwtelefoon had die binnen een maand stuk :+).

wel kleine bosch blauw sds klop/boor machine gesneuveld. Maar die is 4 jaar gemarteld.

Vandaag kitspuit binnen:



huge koffer erbij, kan nog een, en een veiligheidsbril, ik richt dat ding niet op mijn ogen makita :S

Vandaag ff dewalt zaag op de steune gemonteerd. Wil het ding op de bok klikken, hoor iets knappen en daarna wat op grond stuiteren. Plastic palletje rechts afgebroken.

Werkt nog "wel" maar toch maar ff leverancier mailen of ze dat onderdeeltje kunnen sturen.

  Moderator woensdag 7 januari 2015 @ 21:53:02 #17
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_148446190
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 21:45 schreef hans1985 het volgende:
Hebben een grote bosch blauw klop/sloop/hamer boor maar die dingen kunnen echt wel heel ruig werk aan. Mijn broertje is vrij lomp en zelfs die krijgt hem niet kapot. (note, een nokia bouwtelefoon had die binnen een maand stuk :+).

wel kleine bosch blauw sds klop/boor machine gesneuveld. Maar die is 4 jaar gemarteld.
Dan moet een paar dagen ook kunnen m lijkt me.

quote:
Vandaag kitspuit binnen:

[ afbeelding ]

huge koffer erbij, kan nog een, en een veiligheidsbril, ik richt dat ding niet op mijn ogen makita :S

Vandaag ff dewalt zaag op de steune gemonteerd. Wil het ding op de bok klikken, hoor iets knappen en daarna wat op grond stuiteren. Plastic palletje rechts afgebroken.

Werkt nog "wel" maar toch maar ff leverancier mailen of ze dat onderdeeltje kunnen sturen.

[ afbeelding ]
Lol, niet geweten dat die überhaupt met accu bestonden.
Wat is het voordeel van zo'n kitspuit op accu, ten opzichte van zo'n dure handmatige kitspuit die met zo'n gasveer?
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_148446317
quote:
1s.gif Op woensdag 7 januari 2015 21:53 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Wat is het voordeel van zo'n kitspuit op accu, ten opzichte van zo'n dure handmatige kitspuit die met zo'n gasveer?
geen idee, ik heb alles van makita en lxt en was zo'n handmatig pomp ding zat :p
  woensdag 7 januari 2015 @ 21:55:44 #19
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_148446329
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 21:45 schreef hans1985 het volgende:
Hebben een grote bosch blauw klop/sloop/hamer boor maar die dingen kunnen echt wel heel ruig werk aan. Mijn broertje is vrij lomp en zelfs die krijgt hem niet kapot. (note, een nokia bouwtelefoon had die binnen een maand stuk :+).

wel kleine bosch blauw sds klop/boor machine gesneuveld. Maar die is 4 jaar gemarteld.

Vandaag kitspuit binnen:

[ afbeelding ]

huge koffer erbij, kan nog een, en een veiligheidsbril, ik richt dat ding niet op mijn ogen makita :S

Vandaag ff dewalt zaag op de steune gemonteerd. Wil het ding op de bok klikken, hoor iets knappen en daarna wat op grond stuiteren. Plastic palletje rechts afgebroken.

Werkt nog "wel" maar toch maar ff leverancier mailen of ze dat onderdeeltje kunnen sturen.

[ afbeelding ]
Haha, kan je die bril mooi op je hoofd vast kitten :P .
ik snap dat echt niet die brillen. Bij een zaag of slijptol worden ze niet meegeleverd, maar ik had er een tijd geleden 1 bij een tacker zitten 8)7 . Altijd handig als je de tacker op je ogen mikt 8)7 .
pi_148447679
Festool invalzaag die ik de 31e december heb gekocht is nu 115 euro duurder, en heb ook nog eens een extra zaagblad gekregen. Heb ik toch maar weer goed geregeld ;)
pi_148448901
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 22:19 schreef usernaamvergeten het volgende:
Festool invalzaag die ik de 31e december heb gekocht is nu 115 euro duurder, en heb ook nog eens een extra zaagblad gekregen. Heb ik toch maar weer goed geregeld ;)
nice, welke?

btw weet iemand een goedkoop adresje voor geleiders voor invalzaag. origineel festo kost 50 euro...beetje duur.
  woensdag 7 januari 2015 @ 22:43:02 #22
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_148449031
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 22:40 schreef hans1985 het volgende:

[..]

nice, welke?

btw weet iemand een goedkoop adresje voor geleiders voor invalzaag. origineel festo kost 50 euro...beetje duur.
Die site van drex. Youtool.de :)
  woensdag 7 januari 2015 @ 22:45:10 #23
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_148449141
Oh, wacht, je bedoelt de geleider. Nee geen idee. Ik heb gewoon die 50 EUR gelapt :') .
pi_148449230
quote:
1s.gif Op woensdag 7 januari 2015 22:43 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Die site van drex. Youtool.de :)
krijg alleen linealen te zien...

btw ik zoek nog een adapter voor gatenboor.
deze is standaard:
http://www.ledlampendirec(...)LQevn6dHkaArCF8P8HAQ

maar onze timmerman had er een waarbij je een palletje kon indrukken en de gatenboor naar achteren kon bewegen zodat uitgezaagde materiaal vooraan de boor bleef hangen en je het er gemakkelijk eruit kon trekken.

Iemand een linkje?
pi_148449315
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 22:45 schreef bleiblei het volgende:
Oh, wacht, je bedoelt de geleider. Nee geen idee. Ik heb gewoon die 50 EUR gelapt :') .
ja, maar ik betaal graag voor goed gereedschap maar 50 euro voor een tasje gaat mij te ver (tegen principes,ze hadden dat ding er gratis bij moeten doen als je zoveel uit geeft...)

kwam deze tegen

http://www.geerdinkbv.nl/(...)39fAydP9caAh5V8P8HAQ
maar ebay variant mag ook.
pi_148449595
ff een warme douche voor kostershop.
Had de ene dag 4 koffers besteld en de andere dag nog een erbij, tijdens feestdagen dat ze dicht zaten.
Door 2 bestellingen, 2x verzendkosten a 4,95. Dus ik kort erop een mailtje of ze daar niet een bestelling van konden maken zodat ik 4,95 uitspaarde (blijf op de kleintjes letten he). Eergisteren verzendbevestiging en kort daarop mail waarin ze zeiden dat door drukte feestdagen de orders als 2seperate pakketjes waren verzonden (heel begrijppelijk).

Maar ze kwamen spontaan met aanbod van 10 euro kortinggscode, terwijl eigenlijk ik dom besteld had. Top geregeld door hun dus!
  woensdag 7 januari 2015 @ 23:05:56 #27
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_148450034
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 22:48 schreef hans1985 het volgende:

[..]

ja, maar ik betaal graag voor goed gereedschap maar 50 euro voor een tasje gaat mij te ver (tegen principes,ze hadden dat ding er gratis bij moeten doen als je zoveel uit geeft...)

kwam deze tegen

http://www.geerdinkbv.nl/(...)39fAydP9caAh5V8P8HAQ
maar ebay variant mag ook.
Oooh, de tas :P .
Zeg dat dan. Die zat er bij mij bij :P .
pi_148450077
http://www.toolnation.nl/(...)-extra-zaagblad.html

wow, mijn invalzaag is opeens 100 euro duurder, wel met extra zaagblad maar die kun je zo voor 4 tientjes van ander merk krijgen.
pi_148450708
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 22:19 schreef usernaamvergeten het volgende:
Festool invalzaag die ik de 31e december heb gekocht is nu 115 euro duurder, en heb ook nog eens een extra zaagblad gekregen. Heb ik toch maar weer goed geregeld ;)
Ik heb het gelezen op woodworking.nl. Jammer dat ze een stuk duurder zijn geworden.

[ Bericht 32% gewijzigd door jefmen op 08-01-2015 00:00:22 ]
pi_148453747
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 21:45 schreef hans1985 het volgende:
Hebben een grote bosch blauw klop/sloop/hamer boor maar die dingen kunnen echt wel heel ruig werk aan. Mijn broertje is vrij lomp en zelfs die krijgt hem niet kapot. (note, een nokia bouwtelefoon had die binnen een maand stuk :+).

wel kleine bosch blauw sds klop/boor machine gesneuveld. Maar die is 4 jaar gemarteld.

Vandaag kitspuit binnen:

[ afbeelding ]

huge koffer erbij, kan nog een, en een veiligheidsbril, ik richt dat ding niet op mijn ogen makita :S

Vandaag ff dewalt zaag op de steune gemonteerd. Wil het ding op de bok klikken, hoor iets knappen en daarna wat op grond stuiteren. Plastic palletje rechts afgebroken.

Werkt nog "wel" maar toch maar ff leverancier mailen of ze dat onderdeeltje kunnen sturen.

[ afbeelding ]
Heb ook eens zo'n accukitspuit gehad. Ik vond het niets. Veel te lomp. Makkelijk met verlijmen e.d. maar een badkamer afkitten is niets met zo'n ding. Ik miste het gevoel.
Nu een veel te dure handmatige kitspuit, maar wel een fijn ding.

quote:
1s.gif Op woensdag 7 januari 2015 21:55 schreef bleiblei het volgende:

Haha, kan je die bril mooi op je hoofd vast kitten :P .
ik snap dat echt niet die brillen. Bij een zaag of slijptol worden ze niet meegeleverd, maar ik had er een tijd geleden 1 bij een tacker zitten 8)7 . Altijd handig als je de tacker op je ogen mikt 8)7 .
Zo gek is dat niet bij een tacker. Zitten er bijna altijd standaard bij. Vanwege houtsplinters die weg kunnen springen of beroerder, per ongeluk 2 nagels achter elkaar schieten waarbij de 2e nagel vol op de 1e nagel geschoten word. Mij gelukkkig nog nooit overkomen.

quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 22:47 schreef hans1985 het volgende:

btw ik zoek nog een adapter voor gatenboor.
deze is standaard:
http://www.ledlampendirec(...)LQevn6dHkaArCF8P8HAQ

maar onze timmerman had er een waarbij je een palletje kon indrukken en de gatenboor naar achteren kon bewegen zodat uitgezaagde materiaal vooraan de boor bleef hangen en je het er gemakkelijk eruit kon trekken.

Iemand een linkje?
Ja, die zijn van Pro-Fit. Probleem is echter dat ze in het begin van die adapters hadden. Dan kocht je zo'n ding en een bijbehorende boor en dan kon je daar je eigen gatzagen mee gebruiken. Nu hebben hun gatzagen standaard zo'n adapter vast gemonteerd zitten en is die losse adapter uit het assortiment (tenminste, ik kan hem nergens terugvinden). Beste kijk je even bij een lokale dealer. Ik weet dat Gerritse hier een tijdje terug ze nog had liggen. Wel een handig systeem! Heb zelf ook wat van hun gatzagen :)

Deze toch...?

pi_148456342
ja die bedoel ik :)
mwah is idd een lomp apparaat maar we bouwen de badkamers niet krap. en voor acrylaat afkitten is dieook ideaalvoor. zullen zien in de praktijk...
pi_148460343
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 22:40 schreef hans1985 het volgende:

[..]

nice, welke?

btw weet iemand een goedkoop adresje voor geleiders voor invalzaag. origineel festo kost 50 euro...beetje duur.
Dezelfde als jij :+

Dat extra zaagblad heb jij zo te zien ook gekregen.
pi_148464367
Ik zit volgens mij nog steeds op hetzelfde zaagblad als toen ik mijn TS55 kocht, een jaar of 8 geleden.

:')

quote:
1s.gif Op woensdag 7 januari 2015 21:19 schreef Makrolon het volgende:

[..]

Ik heb die oxxas ook, zijn prima dingen. Lekker warm en toch nog wen beetje gevoel in je vingers. Exht geen wegwerpdingen imo...
Ik zoek meer iets zoals van die oil rigger dingen, alleen importeren uit Amerika kost het veertiendubbele van de handschoenen en op principiele basis ga ik niet zo veel uitgeven aan verzendkosten.

Zwitser, woont vaak in Amsterdam, rijdt RaR en i8, is arts, woest aantrekkelijk en geeft modellen.
  donderdag 8 januari 2015 @ 13:12:22 #34
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_148464540
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 13:07 schreef Patrice_Consigny het volgende:
Ik zit volgens mij nog steeds op hetzelfde zaagblad als toen ik mijn TS55 kocht, een jaar of 8 geleden.

:')

[..]

Ik zoek meer iets zoals van die oil rigger dingen, alleen importeren uit Amerika kost het veertiendubbele van de handschoenen en op principiele basis ga ik niet zo veel uitgeven aan verzendkosten.

[ afbeelding ]
Dan zaag je niet veel als je al 8 jaar met 1 blad doet zonder em te laten slijpen :P .
  Moderator donderdag 8 januari 2015 @ 13:20:10 #35
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_148464776
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 13:07 schreef Patrice_Consigny het volgende:
Ik zit volgens mij nog steeds op hetzelfde zaagblad als toen ik mijn TS55 kocht, een jaar of 8 geleden.

:')

[..]

Ik zoek meer iets zoals van die oil rigger dingen, alleen importeren uit Amerika kost het veertiendubbele van de handschoenen en op principiele basis ga ik niet zo veel uitgeven aan verzendkosten.

[ afbeelding ]
Toen mijn opa en oma naar een verzorgingstehuis gingen en we het huis leeg moesten halen lag in de schuur ook een (loodzware) B&D HD1000 cirkelzaag uit '82. Zo te zien met origineel zaagblad, die miste hier en daar een aantal halve tanden :')

Een nieuw zaagbladje van Ecotools er in zaagde toch een stuk beter. Maar het blijft een lomp zwaar ding
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_148464779
Ach ja opa gebruikte vast zijn oude mannen kracht om die zaag zonder stroom door het hout te duwen. Tandje meer of minder maakt niet uit. ;)


quote:
1s.gif Op donderdag 8 januari 2015 13:12 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Dan zaag je niet veel als je al 8 jaar met 1 blad doet zonder em te laten slijpen :P .
:@

Ik dacht echt dat ik hem vaker zou gebruiken...ach ja de keren dat ik hem heb gebruikt was hij subliem. En het staat goed in garage.
Zwitser, woont vaak in Amsterdam, rijdt RaR en i8, is arts, woest aantrekkelijk en geeft modellen.
  donderdag 8 januari 2015 @ 13:28:08 #37
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_148465056
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 13:07 schreef Patrice_Consigny het volgende:
Ik zit volgens mij nog steeds op hetzelfde zaagblad als toen ik mijn TS55 kocht, een jaar of 8 geleden.

:')

[..]

Ik zoek meer iets zoals van die oil rigger dingen, alleen importeren uit Amerika kost het veertiendubbele van de handschoenen en op principiele basis ga ik niet zo veel uitgeven aan verzendkosten.

[ afbeelding ]
?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  Moderator donderdag 8 januari 2015 @ 13:34:24 #38
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_148465265
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 13:20 schreef Patrice_Consigny het volgende:
Ach ja opa gebruikte vast zijn oude mannen kracht om die zaag zonder stroom door het hout te duwen. Tandje meer of minder maakt niet uit. ;)
_O-
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_148472746
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 13:20 schreef Patrice_Consigny het volgende:
Ach ja opa gebruikte vast zijn oude mannen kracht om die zaag zonder stroom door het hout te duwen. Tandje meer of minder maakt niet uit. ;)
Zoiets?
pi_148473255
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 13:20 schreef Patrice_Consigny het volgende:
Ach ja opa gebruikte vast zijn oude mannen kracht om die zaag zonder stroom door het hout te duwen. Tandje meer of minder maakt niet uit. ;)

[..]

:@

Ik dacht echt dat ik hem vaker zou gebruiken...ach ja de keren dat ik hem heb gebruikt was hij subliem. En het staat goed in garage.
Wij hebben de meeste tools wel voor een allround bouwbedrijf. Maar als ik dan zo bezig ben en ff een 20 cm schroef in 10 seconden door 2 dikke balken ratel dan denk ik geregeld:
"die bouwmensen in het verleden hebben toch echt heel wat moeten afzien".
Ik zou gek worden als ik alles handmatig moest doen :+

Nadeel is wel dat ik gigantisch in de knoei kom met mijn planning. Zijn nu nog geen 3 weken full-time bezig en een app is al bijna af. Alleen afmaken kan niet omdat ik nog materiaal moet krijgen en moet bestellen :S

3 weken geleden kwamen de eerste spanten erin. Nu leg ik al de eerste elektra en dozen aan :+
pi_148476484
trekveer 30m en trekkous 4-6 mm besteld, niet heel spannend :p
pi_148477360
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 18:45 schreef Atmoz het volgende:
Ik kan dit ook wel enigszins begrijpen, zeker als je super zuinig op je spullen bent :Y
Maar aan de andere kant ben ik het zeker ook met bleiblei eens: als die iets niet kan handelen c.q. kapot gaat (waar hij mijns inziens wel voor bedoeld is) dan hoef ik 'm niet }) Je betaald niet voor niets "wat meer"... dan mag je er ook iets van verwachten zou ik zeggen ^O^
Je zit natuurlijk wel,aan het max bereik van zo,n "lichte" boormachine, als je daar 22 mm gaten in beton mee gaat boren of uren mee gaat lopen beitelen.
Een boorhamer van een slag groter doet dat toch echt sneller.
Dan kun je kiezen tussen een grote chinees van ¤30 die na de verbouwing stuk is en je met garantie weer omruilt of een grote Bosch boorhamer van ¤500 die het nog prima doet na de verbouwing.

Dat is net als met slijptollen, 10 mm dik staal moet je ook niet doorslijpen met een 125mm tol, dan pak je een 230mm tol die kan dat veel beter en is niet in rook opgegaan als je dat een dag lang doet.
pi_148480228
quote:
1s.gif Op donderdag 8 januari 2015 18:56 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Dat is net als met slijptollen, 10 mm dik staal moet je ook niet doorslijpen met een 125mm tol, dan pak je een 230mm tolsnijbrander die kan dat veel beter en is niet in rook opgegaan als je dat een dag lang doet.
Fixed *)
[b]Op maandag 28 mei 2012 19:03 schreef freshy98 het volgende:[/b]
Vrouwen en hints geven. Dat moeten ze echt eens afleren.
pi_148481240
quote:
1s.gif Op donderdag 8 januari 2015 18:56 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Je zit natuurlijk wel,aan het max bereik van zo,n "lichte" boormachine, als je daar 22 mm gaten in beton mee gaat boren of uren mee gaat lopen beitelen.
Een boorhamer van een slag groter doet dat toch echt sneller.
Dan kun je kiezen tussen een grote chinees van ¤30 die na de verbouwing stuk is en je met garantie weer omruilt of een grote Bosch boorhamer van ¤500 die het nog prima doet na de verbouwing.

Dat is net als met slijptollen, 10 mm dik staal moet je ook niet doorslijpen met een 125mm tol, dan pak je een 230mm tol die kan dat veel beter en is niet in rook opgegaan als je dat een dag lang doet.
Voor het doorzagen van dikke stalen balken hoef je al helemaal niet de slijptol te pakken.
Pak de recipro met een zaagblad metal of heavy wood/metal en je bent er sneller doorheen dan met een 230 schijf...(ik was ook stom verbaasd toen ik het zag en zelf deed...)
pi_148482691
Even een vraagje tussendoor. Ik ben op zoek naar een draagbare kettingfrees om de gaten te steken voor pen/gat verbindingen in een eiken constructie.
Ze zijn erg prijzig, dus als er iemand een bedrijf weet die die dingen verhuurt dan hoor ik het graag :)
Liefst in Gelderland (midden)
De bekende verhuurbedrijven hebben geen houtconstructiemachines in hun aanbod.

Doe het nu met een bovenfrees. Zo heb ik het de vorige keer ook gedaan, maar dat is ook niet alles.
Het moet vooral sneller. En dat gaat met zo'n kettingfrees.
pi_148483070
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 21:05 schreef Drexciyan het volgende:
Even een vraagje tussendoor. Ik ben op zoek naar een draagbare kettingfrees om de gaten te steken voor pen/gat verbindingen in een eiken constructie.
Ze zijn erg prijzig, dus als er iemand een bedrijf weet die die dingen verhuurt dan hoor ik het graag :)
Liefst in Gelderland (midden)
De bekende verhuurbedrijven hebben geen houtconstructiemachines in hun aanbod.

Doe het nu met een bovenfrees. Zo heb ik het de vorige keer ook gedaan, maar dat is ook niet alles.
Het moet vooral sneller. En dat gaat met zo'n kettingfrees.
Me dunkt dat dit sneller gaat :P
http://www.toolnation.nl/(...)frees-ls-103-ec.html
Liefde en infectie
pi_148485493
Dat is wel ongeveer wat ik bedoel, maar die is voor diepe sleuven :)
Ik doel op dit...


:)
pi_148486554
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 22:18 schreef Drexciyan het volgende:
Dat is wel ongeveer wat ik bedoel, maar die is voor diepe sleuven :)
Ik doel op dit...


:)
duur machientje...

kun je niet beter gat aftekenen, vlinderboor erin en de randjes weg beitelen?
  donderdag 8 januari 2015 @ 22:52:28 #49
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_148486834
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 22:45 schreef hans1985 het volgende:

[..]

duur machientje...

kun je niet beter gat aftekenen, vlinderboor erin en de randjes weg beitelen?
Dat wordt nix, die boor is na 2 gaten bot. Heb het zelf gedaan met een slangenboor en beitel. Maar als hobbyist is het niet erg als je 15 tot 30min per gat bezig bent. Als iemand a 50 euro per uur zoveel tijd nodig heeft wordt het een dure constructie (voor zover ie niet al duur is) :P .
  donderdag 8 januari 2015 @ 22:54:59 #50
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_148486950
Is het geen optie om de boel cnc gefreest te laten komen? Hoef je het geheel alleen nog in elkaar te schuiven. Zo hebben ze die "schuur" van DS4 waarschijnlijk ook opgebouwd. Er is een bedrijf in het zuiden van NL die dat doet. Weet zo ff niet meer welke maar da's vast wel te googlen.
pi_148487052
Inderdaad een duur machientje. Al die houtconstructiemachines zijn duur. Daarom wil ik zoiets huren. Maar waar...(ik zie wel een gat in de markt :7

Moet wel een beetje strak want in de schoren moet ik pennen verlijmen van 40mm aluplex. Dus dat moet redelijk strak zitten. Met de bovenfrees is ook al een heel gedoe. En ik moet flink wat gaten maken.
pi_148487267
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 22:54 schreef bleiblei het volgende:
Is het geen optie om de boel cnc gefreest te laten komen? Hoef je het geheel alleen nog in elkaar te schuiven. Zo hebben ze die "schuur" van DS4 waarschijnlijk ook opgebouwd. Er is een bedrijf in het zuiden van NL die dat doet. Weet zo ff niet meer welke maar da's vast wel te googlen.
Moet volgende week klaar. Gaat niet lukken. Wij maken de constructie voor een collega bouwbedrijf. Ze plaatsen het zelf. Wist niet dat je dat ook CNC gefreest aangeleverd kan krijgen.
Hebben ze zo'n grote freesbank waar een balk van 8m (30x20cm) op past? :P
  donderdag 8 januari 2015 @ 23:07:36 #53
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_148487466
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 23:02 schreef Drexciyan het volgende:

[..]

Moet volgende week klaar. Gaat niet lukken. Wij maken de constructie voor een collega bouwbedrijf. Ze plaatsen het zelf. Wist niet dat je dat ook CNC gefreest aangeleverd kan krijgen.
Hebben ze zo'n grote freesbank waar een balk van 8m (30x20cm) op past? :P
Oef. Dat zijn wel de maten idd. :P .
zat meer te denken aan 15*20 en dan max een meter of 3 lang :P .
pi_148487765
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 22:57 schreef Drexciyan het volgende:
Inderdaad een duur machientje. Al die houtconstructiemachines zijn duur. Daarom wil ik zoiets huren. Maar waar...(ik zie wel een gat in de markt :7

Moet wel een beetje strak want in de schoren moet ik pennen verlijmen van 40mm aluplex. Dus dat moet redelijk strak zitten. Met de bovenfrees is ook al een heel gedoe. En ik moet flink wat gaten maken.
wij wouden ooit een beton kettingzaag huren. stond op site verhuurbedrijf, dus ik er heen.
Ze hadden die dingen uit de verhuur genomen omdat nitwits het apparaat verkeerd gebruikten en hij vaker in de werkplaats stond dan op de bouw.

zal ook welzo zijn met dat dure machientje van jou....

Beroepsmatig of projectje?
pi_148488786
quote:
1s.gif Op donderdag 8 januari 2015 23:07 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Oef. Dat zijn wel de maten idd. :P .
zat meer te denken aan 15*20 en dan max een meter of 3 lang :P .
Het zijn grote overspanningen. Is voor 2 woningen aan het water. De constructie komt deels in het water te staan. Overkapping waar ze dan hun boot onder kunnen parkeren.

quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 23:14 schreef hans1985 het volgende:

[..]

wij wouden ooit een beton kettingzaag huren. stond op site verhuurbedrijf, dus ik er heen.
Ze hadden die dingen uit de verhuur genomen omdat nitwits het apparaat verkeerd gebruikten en hij vaker in de werkplaats stond dan op de bouw.

zal ook welzo zijn met dat dure machientje van jou....

Beroepsmatig of projectje?
Ja daar heb je wel gelijk in. Aan de andere kant. Slopen is betalen. Laatst hadden we een muurzaag gehuurd. Die was gevallen. Was de stang waar je de diepteregeling mee vast zet krom. Werd ook gewoon in rekening gebracht. Maar net wat je zegt. Dan staat ie vaker in de werkplaats te wachten op onderdelen dan dat het wat oplevert.

Ik kan een poging wagen zo'n ding via de zaak aan te schaffen, maar ik denk dat er dan een paar mensen boos worden ;)

Het is een project van een collega aannemer. Die is zelf druk met HSB wanden e.d. voor dat project. De eiken constructies schuiven ze door naar ons. Vorig jaar ook 2 gemaakt. Nu weer en er komen er nog meer aan.
  donderdag 8 januari 2015 @ 23:37:14 #56
399214 Knutsel-Smurf
Met een hamer past alles!!
pi_148488946
Vandaag weer een mazzeltje: kon voor een heel zacht prijsje een nette Flott tb13sw overnemen.

Die verslijt ik nooit meer, al twijfel ik nog of ik hem houdt of verkoop. En dan een mooie invalzaag haal.
Iff you can't fix it with a hammer, It's an electrical problem.
Op woensdag 30 juli 2014 17:52 schreef koffielepel het volgende:
De beste leerschool is als je de poep uit de ventilator moet krabben.
pi_148488967
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 22:18 schreef Drexciyan het volgende:
Dat is wel ongeveer wat ik bedoel, maar die is voor diepe sleuven :)
Ik doel op dit...


:)
Wat een mooie stroom van zaagsel spuugt dat ding uit. :9

quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 23:14 schreef hans1985 het volgende:

[..]

wij wouden ooit een beton kettingzaag huren. stond op site verhuurbedrijf, dus ik er heen.
Ze hadden die dingen uit de verhuur genomen omdat nitwits het apparaat verkeerd gebruikten en hij vaker in de werkplaats stond dan op de bouw.
Die probeerden er zeker mee door aluminum geleiderails te zagen. :+
  donderdag 8 januari 2015 @ 23:43:04 #58
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_148489214
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 23:37 schreef Tom_ het volgende:

[..]

Wat een mooie stroom van zaagsel spuugt dat ding uit. :9

Kun je meteen de cavia verschonen. :')
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
pi_148492667
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 20:33 schreef hans1985 het volgende:
Voor het doorzagen van dikke stalen balken hoef je al helemaal niet de slijptol te pakken.
Pak de recipro met een zaagblad metal of heavy wood/metal en je bent er sneller doorheen dan met een 230 schijf...(ik was ook stom verbaasd toen ik het zag en zelf deed...)
Doe mij daar eens een link van ? Zulke geweldige ervaringen heb ik daar namelijk niet mee.
Er word bij mij op het werk regelmatig staal door gezaagd, maar reciprozagen gebruiken we alleen op plekken waar slijpen wegens brandgevaar niet mag.
Zo gauw het in de werkplaats gebeurt wordt er altijd een slijptol gepakt.

En een snijbrander heeft ook zo zijn nadelen.
  Knikkerking vrijdag 9 januari 2015 @ 06:00:01 #60
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_148493540
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 23:37 schreef Knutsel-Smurf het volgende:
Vandaag weer een mazzeltje: kon voor een heel zacht prijsje een nette Flott tb13sw overnemen.

Die verslijt ik nooit meer, al twijfel ik nog of ik hem houdt of verkoop. En dan een mooie invalzaag haal.
Heel mooi apparaat ^O^ heb hem zelf ook. Althans, de TB13STW, of bedoel je die ook? Zou hem alleen wegdoen als je hem zelf niet veel gaat gebruiken, want welke ga je anders nemen? Een betere ga je toch niet vinden, ook niet als je 3x zoveel betaald ;)

Voor hoeveel wil je hem trouwens (eventueel) verkopen? O-)


[edit]

Zojuist die koffer met uitvulplaatjes besteld:



En om de verzendkosten niet hoeven te betalen meteen maar wat schroeven erbij. Hoorde hier goede verhalen over "Woodies", dus maar eens proberen *O*



[ Bericht 11% gewijzigd door Atmoz op 09-01-2015 07:20:47 ]
pi_148495345
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 19:12 schreef Atmoz het volgende:
[..]

Hmzz, heb even zitten kijken maareh...
Hoe werkt dat? c.q. waar is het precies voor?
Sorry, daar had ik nog niet op geantwoord geloof ik. Je kunt er een Bosch geleiderail van onderaf mee vastzetten. Leek me handig. Hier laten ze mooi zien hoe het werkt:


Mijn aankoop van de week was trouwen dit Stanley grasschrapertje van een paar euro. Kon ik eindelijk na 4,5 jaar de dikke druppels verf van m'n ruiten afkrabben waar ik me al die tijd aan geërgerd heb. Klusje van vier minuten :D



Soms hoeft het niet veel te kosten :)
pi_148497574
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 09:48 schreef RB42 het volgende:

[..]

Sorry, daar had ik nog niet op geantwoord geloof ik. Je kunt er een Bosch geleiderail van onderaf mee vastzetten. Leek me handig. Hier laten ze mooi zien hoe het werkt:

heb soortgelijke voor mijn makita rails en dat werkt inderdaad wel handig
op het meeste plaatmateriaal blijven de rails uit zichzelf goed liggen, maar op bijv. betonplex niet echt (te glad)
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
  Moderator vrijdag 9 januari 2015 @ 11:30:04 #63
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_148498958
quote:
14s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 06:00 schreef Atmoz het volgende:
[ afbeelding ]

En om de verzendkosten niet hoeven te betalen meteen maar wat schroeven erbij. Hoorde hier goede verhalen over "Woodies", dus maar eens proberen *O*

[ afbeelding ]
Ook weet niet of je ook zulke lange/dikke schroeven hebt, maar ik heb 6*100 en 5*80 van het merk Jetfast. Deze hebben gekarteld draad en dat draait soepel er in (ik heb geen slagschroevendraaier) en voorkomt splijten




Je afkortzaag al binnen?
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_148501931
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 09:48 schreef RB42 het volgende:

[..]

Sorry, daar had ik nog niet op geantwoord geloof ik. Je kunt er een Bosch geleiderail van onderaf mee vastzetten. Leek me handig. Hier laten ze mooi zien hoe het werkt:


Mijn aankoop van de week was trouwen dit Stanley grasschrapertje van een paar euro. Kon ik eindelijk na 4,5 jaar de dikke druppels verf van m'n ruiten afkrabben waar ik me al die tijd aan geërgerd heb. Klusje van vier minuten :D

[ afbeelding ]

Soms hoeft het niet veel te kosten :)
Ach, jij had in ieder geval de smoes dat je ervoor naar de winkel moest gaan.
Ik heb er een paar beneden liggen, maar heb al 5 jaar geen zin om in mijn restanten rommelbak te gaan zoeken :')
Liefde en infectie
pi_148502321
Ha, ja, ik had ook nog ouwe plastic dingetjes van de bouwmarkt ergens liggen. Te lui om ze op te zoeken.
En ik hoefde niet naar de winkel, lekker lazy online gekocht samen met wat andere meuk (die EHBO-koffer en Sola waterpas bijvoorbeeld).
  Knikkerking vrijdag 9 januari 2015 @ 13:15:19 #66
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_148503242
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 11:30 schreef derLudolf het volgende:

Ook weet niet of je ook zulke lange/dikke schroeven hebt, maar ik heb 6*100 en 5*80 van het merk Jetfast. Deze hebben gekarteld draad en dat draait soepel er in (ik heb geen slagschroevendraaier) en voorkomt splijten

[ afbeelding ]

Tja, ik heb nu vooral veel kleine gekocht.
Had even geen tijd om uit te zoeken welke grotere is precies nodig ga hebben.
Kleine zijn altijd handig ;)

quote:
Je afkortzaag al binnen?
Nee, ik verwacht deze pas na het weekend.

Ondertussen (gisteravond bijvoorbeeld) nog maar wat filmpjes ervan bekeken haha, sick eigenlijk he?! O-) Maarja, ieder zijn hobby toch :D
pi_148507077
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 23:02 schreef Drexciyan het volgende:

[..]

Moet volgende week klaar. Gaat niet lukken. Wij maken de constructie voor een collega bouwbedrijf. Ze plaatsen het zelf. Wist niet dat je dat ook CNC gefreest aangeleverd kan krijgen.
Hebben ze zo'n grote freesbank waar een balk van 8m (30x20cm) op past? :P
Ik weet niet waar die gaten moeten komen, maar als dat alleen aan de uiteinden is dan heb je aan een relatief kleine machine voldoende. Het deel dat niet bewerkt wordt kan gewoon uitsteken. Indien er toch middenop ook bewerkt moet worden dan hebben ze daar ook technieken voor om de balk door te schuiven. De details zijn te vermoeiend voor de vrijdagmiddag :P
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 02:03 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Doe mij daar eens een link van ? Zulke geweldige ervaringen heb ik daar namelijk niet mee.
Er word bij mij op het werk regelmatig staal door gezaagd, maar reciprozagen gebruiken we alleen op plekken waar slijpen wegens brandgevaar niet mag.
Zo gauw het in de werkplaats gebeurt wordt er altijd een slijptol gepakt.

En een snijbrander heeft ook zo zijn nadelen.
Afgezien van het brandgevaar en wat rook kan je er anders best heel netjes glad een balk mee doorsnijden. Je moet er natuurlijk wel mee om kunnen gaan, en de slijtdelen voor elkaar hebben. Bij die laatste twee punten gaat het voor veruit de meeste incidentele gebruikers mis.
[b]Op maandag 28 mei 2012 19:03 schreef freshy98 het volgende:[/b]
Vrouwen en hints geven. Dat moeten ze echt eens afleren.
  vrijdag 9 januari 2015 @ 18:35:18 #68
399214 Knutsel-Smurf
Met een hamer past alles!!
pi_148517098
quote:
14s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 06:00 schreef Atmoz het volgende:

[..]

Heel mooi apparaat ^O^ heb hem zelf ook. Althans, de TB13STW, of bedoel je die ook? Zou hem alleen wegdoen als je hem zelf niet veel gaat gebruiken, want welke ga je anders nemen? Een betere ga je toch niet vinden, ook niet als je 3x zoveel betaald ;)

Voor hoeveel wil je hem trouwens (eventueel) verkopen? O-)

[edit]

Zojuist die koffer met uitvulplaatjes besteld:

Ik twijfel nog, ik ga er niet heel veel mee doen, echter ben ik als straks het huis "af" is wel van plan me meer met mijn motoren bezig te houden en een streetfighter te bouwen. Dan is hij wel handig, aan de andere kant voor die paar gaatjes?

En als hij weggaat wil ik er een mooie invalzaag voor kunnen kopen. En je weet wat die ongeveer kosten incl geleiders ;)
Iff you can't fix it with a hammer, It's an electrical problem.
Op woensdag 30 juli 2014 17:52 schreef koffielepel het volgende:
De beste leerschool is als je de poep uit de ventilator moet krabben.
  Knikkerking vrijdag 9 januari 2015 @ 19:40:47 #69
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_148519797
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 18:35 schreef Knutsel-Smurf het volgende:

Ik twijfel nog, ik ga er niet heel veel mee doen, echter ben ik als straks het huis "af" is wel van plan me meer met mijn motoren bezig te houden en een streetfighter te bouwen. Dan is hij wel handig, aan de andere kant voor die paar gaatjes?

Ik doe er ook niet zo heel veel mee, maar als ik hem gebruik dan is het wel met zeer veel liefde. Wat een geweldige machine. En zwaar he... écht zwaar!! (Zwaarste machine die ik thuis heb, ook zwaarder dan compressor, lintzaag of die nieuwe afkortzaag wat ook geen lichtgewicht is). Prachtig gewoon O+

quote:
En als hij weggaat wil ik er een mooie invalzaag voor kunnen kopen. En je weet wat die ongeveer kosten incl geleiders ;)
Oh, maar das een mooie prijs! Laat tegen die tijd maar weten als je hem weg doet... Het is de STW, right?
  Moderator vrijdag 9 januari 2015 @ 20:04:15 #70
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_148520660
Twee dozen (oftewel 44,52kg oftewel 299dm3) stonden vanavond op mij te wachten. Oftewel, pakjesavond *D



Bosch GCM 8 SJL.


Op het degelijk onderstel GTA 2600.


Pakket komt rechtstreeks vanaf de fabriek van Bosch (op pallet notabene :')) Die geven een verkoopsprijs aan die precies ¤114 hoger ligt dan wat ik heb betaald, vreemd.

Ik ben tot dusverre tevreden :) Morgen maar eens testen.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Knikkerking vrijdag 9 januari 2015 @ 20:12:02 #71
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_148520867
Mooi spul!
Gefeliciteerd ermee 8-)

Laat maar weten hoe die bevalt he...
Nu mijn nog... Arrest wachten kan soms lang duren he O-)
  Knikkerking vrijdag 9 januari 2015 @ 20:23:34 #72
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_148521220
Vandaag was al een doos lamellen binnen gekomen. Holy ships, dát zijn er veel. 1000 stuks is echt ontelbaar bijna :) een hele grote stapel... Komt nog een doos van 1000 stuks achteraan komende week 8)7 (maat 10 en 20).

Het is echt te veel... Iemand hebben? Verzendkosten per pakket is te duur denk ik, maar misschien krijg ik er 50 per enveloppe verstuurd... En dan gewoon wat envelopjes de duur uit doen :)
pi_148525325
quote:
14s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 06:00 schreef Atmoz het volgende:
Zojuist die koffer met uitvulplaatjes besteld:

[ afbeelding ]
Bekende koffer. ;) Heb je ook die 2 dikkere maten erbij besteld? Heb zelf alleen 1 t/m 5mm erin zitten.

Je kan natuurlijk ook gewoon je eigen gereedschap gaan maken, hij heeft wel een paar mooie filmpjes van zijn projecten. :)
  Knikkerking vrijdag 9 januari 2015 @ 22:17:10 #74
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_148525896
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 22:03 schreef Tom_ het volgende:

Bekende koffer. ;) Heb je ook die 2 dikkere maten erbij besteld? Heb zelf alleen 1 t/m 5mm erin zitten.
Alleen 1 t/m 5. Lijkt me voldoende. (Voor nu)

quote:
Je kan natuurlijk ook gewoon je eigen gereedschap gaan maken, hij heeft wel een paar mooie filmpjes van zijn projecten. :)
Sjiek inderdaad, ik kende hem al.
Wil ooit ook zulke mooie dingen met hout gaan maken O+
pi_148527562
Vandaag rest spul binnen:

makita accu multitool. Had eerder bestelde geretourneerd en deze in m-box. Nu ook fatsoenlijk accesoire doosje:




kitspuit, of al laten zien?


foudraal voor festool geleiders ook binnen. gewoon merkloze, ga geen 20 euro voor de opdruk festool betalen :p

Is nu wel ff klaar met bestellen...Ga komende 2 weken savonds ook maar doorwerken. Ik doe de elektra/cv/water en data. Maar het tempo is zo hoog dat ik achterloop en ik snel snel snel wil doen en domme foutjes maak, wel heel makkelijk te herstellen maar extra werk is kut.

Moet nu aan alles denken en regelen en dan heb je meer tijd nodig om toch 100% resultaat te bereiken.

werk nu 10 a 12 uur pd, 6 dagen pw. kan wel 14 uur per dag :p
(record is 16 uur, 100 stutten plaatsen inclusief tijdelijke draagbalken op maat zagen in een ondergelopen fundering.)
pi_148527659
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 22:17 schreef Atmoz het volgende:

[..]

Alleen 1 t/m 5. Lijkt me voldoende. (Voor nu)

[..]

Sjiek inderdaad, ik kende hem al.
Wil ooit ook zulke mooie dingen met hout gaan maken O+
die 7 en 10 kosten toch weinig extra :p
heb ze maar mee besteld. je gebruikt ze niet heel vaak maar alle maten hebben en voorraadje is handig.

Maar die machines die hij maakt is als je heel veel tijd over hebt. die projecten van hem (erg leuk om te kijken) lijken mij erg tijdrovend. Bovendien voor veelvuldig gebruik en zeker tegen professionele aan lijkt mij zo'n houten constructie niet duurzaam. Wel leuk als die het in een "prof" uitvoering op de markt kan uitbrengen.
pi_148527753
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 20:04 schreef derLudolf het volgende:
Twee dozen (oftewel 44,52kg oftewel 299dm3) stonden vanavond op mij te wachten. Oftewel, pakjesavond *D

[ afbeelding ]
Bosch GCM 8 SJL.

[ afbeelding ]
Op het degelijk onderstel GTA 2600.

[ afbeelding ]
Pakket komt rechtstreeks vanaf de fabriek van Bosch (op pallet notabene :')) Die geven een verkoopsprijs aan die precies ¤114 hoger ligt dan wat ik heb betaald, vreemd.

Ik ben tot dusverre tevreden :) Morgen maar eens testen.
Ziet er degelijk uit, kun je die moffen ook wel toevertrouwen.

mooie brede bok trouwens.

al gebruikt?
  Moderator vrijdag 9 januari 2015 @ 23:16:51 #78
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_148528247
Nee nog niet. Hij staat nog in huis, heb vanavond snel het boekje wat doorgelezen, het demo filmpje op YT nog eens bekeken, wat met instellingen lopen ouwehoeren. Oftewel droog geoefend, zal morgen eens wat hout gaan verzagen ;)
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_148529342
Vandaag m'n Mirka handschuurblok en 4 dozen Abranet schuurvellen binnen.
Wat een fijn blokje is dat en dat Abranet schuurt fijn. Maakt het schuren weer wat leuker :)



[ Bericht 19% gewijzigd door Drexciyan op 10-01-2015 01:18:51 ]
  zaterdag 10 januari 2015 @ 01:02:15 #80
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_148531824
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 20:23 schreef Atmoz het volgende:
Vandaag was al een doos lamellen binnen gekomen. Holy ships, dát zijn er veel. 1000 stuks is echt ontelbaar bijna :) een hele grote stapel... Komt nog een doos van 1000 stuks achteraan komende week 8)7 (maat 10 en 20).

Het is echt te veel... Iemand hebben? Verzendkosten per pakket is te duur denk ik, maar misschien krijg ik er 50 per enveloppe verstuurd... En dan gewoon wat envelopjes de duur uit doen :)
Ik heb wel interesse in 200 van het maatje 10 :) .
Kom je toevallig binnenkort in Eindhoven? :P
  Knikkerking zaterdag 10 januari 2015 @ 07:44:59 #81
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_148534127
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 23:01 schreef hans1985 het volgende:

die 7 en 10 kosten toch weinig extra :p
heb ze maar mee besteld. je gebruikt ze niet heel vaak maar alle maten hebben en voorraadje is handig.

Tja, ik wist eerlijk gezegd niet dat ze die ook nog hadden. Ik heb überhaupt nog nooit zulke opvulplaatjes gebruikt voorheen. Dus ik denk dat ik me hiermee ook wel red... Aan de andere kant: ik herinner me dat die verzameldoos toch niet op voorraad was, dus kan nog makkelijk iets bij bestellen ;) effe kijken straks, thanks voor de tip!


quote:
Maar die machines die hij maakt is als je heel veel tijd over hebt. die projecten van hem (erg leuk om te kijken) lijken mij erg tijdrovend. Bovendien voor veelvuldig gebruik en zeker tegen professionele aan lijkt mij zo'n houten constructie niet duurzaam. Wel leuk als die het in een "prof" uitvoering op de markt kan uitbrengen.
Klopt, het kost veel tijd om te bedenken en te maken, dus voor mij sowieso nog niet weggelegd. Maargoed, wat niet is kan nog komen he ;) aluminium of rvs lijkt me idd iets stabieler. Maar als je een bepaald soort hout uitzoekt, valt het dan niet mee? Of werkt alle hout teveel voor zulke delicate machines?


quote:
1s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 01:02 schreef bleiblei het volgende:

Ik heb wel interesse in 200 van het maatje 10 :) .
Kom je toevallig binnenkort in Eindhoven? :P
Is goed, gaan we regelen.
Ben toevallig 31 januari in Eindhoven: Awakenings in het Klokgebouw *O*
Kom dan overigens wel met de trein... Hoef je geen van 20 erbij?
  zaterdag 10 januari 2015 @ 10:15:02 #82
399214 Knutsel-Smurf
Met een hamer past alles!!
pi_148535132
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 19:40 schreef Atmoz het volgende:

[..]

Ik doe er ook niet zo heel veel mee, maar als ik hem gebruik dan is het wel met zeer veel liefde. Wat een geweldige machine. En zwaar he... écht zwaar!! (Zwaarste machine die ik thuis heb, ook zwaarder dan compressor, lintzaag of die nieuwe afkortzaag wat ook geen lichtgewicht is). Prachtig gewoon O+

[..]

Oh, maar das een mooie prijs! Laat tegen die tijd maar weten als je hem weg doet... Het is de STW, right?
Het is toch echt zonder de W... Zal straks eens een foto uploaden.
Iff you can't fix it with a hammer, It's an electrical problem.
Op woensdag 30 juli 2014 17:52 schreef koffielepel het volgende:
De beste leerschool is als je de poep uit de ventilator moet krabben.
  zaterdag 10 januari 2015 @ 10:40:48 #83
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_148535487
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 07:44 schreef Atmoz het volgende:

[..]

Tja, ik wist eerlijk gezegd niet dat ze die ook nog hadden. Ik heb überhaupt nog nooit zulke opvulplaatjes gebruikt voorheen. Dus ik denk dat ik me hiermee ook wel red... Aan de andere kant: ik herinner me dat die verzameldoos toch niet op voorraad was, dus kan nog makkelijk iets bij bestellen ;) effe kijken straks, thanks voor de tip!

[..]

Klopt, het kost veel tijd om te bedenken en te maken, dus voor mij sowieso nog niet weggelegd. Maargoed, wat niet is kan nog komen he ;) aluminium of rvs lijkt me idd iets stabieler. Maar als je een bepaald soort hout uitzoekt, valt het dan niet mee? Of werkt alle hout teveel voor zulke delicate machines?

[..]

Is goed, gaan we regelen.
Ben toevallig 31 januari in Eindhoven: Awakenings in het Klokgebouw *O*
Kom dan overigens wel met de trein... Hoef je geen van 20 erbij?
Ah super! Wat wil je er voor hebben? Van de 20 heb ik er nog 1000 liggen :') . Dus dat hoeft niet :D
  Knikkerking zaterdag 10 januari 2015 @ 10:41:49 #84
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_148535500
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 10:15 schreef Knutsel-Smurf het volgende:

Het is toch echt zonder de W... Zal straks eens een foto uploaden.
^O^ dan ben ik eens zeer benieuwd. Kon gisteren maar weinig vinden over de "non-W-versie" >:)

Anyway: mooi spul dat Flött _O_

Ook mooi was deze mail zojuist:

quote:
Ihre Bestellung ist auf dem Weg zu Ihnen!

Bosch Kapp- und Gehrungssäge, Paneelsäge GCM12GDL Professional 305mm
8-) waarom moet er altijd nog een weekend tussen zitten he })

quote:
1s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 10:40 schreef bleiblei het volgende:

Ah super! Wat wil je er voor hebben? Van de 20 heb ik er nog 1000 liggen :') . Dus dat hoeft niet :D
Hallo, het zijn maar stukjes hout he O-)
Nee, grapje, ik ben blij dat ik je er blij mee kan maken, dus hoef er niets voor!

[edit]

lol, even wat bold gemaakt...
  zaterdag 10 januari 2015 @ 12:47:20 #85
399214 Knutsel-Smurf
Met een hamer past alles!!
pi_148537842
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 10:41 schreef Atmoz het volgende:


Hallo, het zijn maar stukjes hout he O-)
Nee, grapje, ik ben blei dat ik je er blei mee kan maken, dus hoef er niets voor!

[edit]

lol, even wat bold gemaakt...

Zo... Even wat aangepast ;)
Iff you can't fix it with a hammer, It's an electrical problem.
Op woensdag 30 juli 2014 17:52 schreef koffielepel het volgende:
De beste leerschool is als je de poep uit de ventilator moet krabben.
  Moderator zaterdag 10 januari 2015 @ 12:59:06 #86
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_148538104
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 12:47 schreef Knutsel-Smurf het volgende:

[..]

Zo... Even wat aangepast ;)
Hij is nu vast dkolblei :')
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_148541454
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 22:58 schreef hans1985 het volgende:
Vandaag rest spul binnen:

makita accu multitool. Had eerder bestelde geretourneerd en deze in m-box. Nu ook fatsoenlijk accesoire doosje:

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

kitspuit, of al laten zien?
[ afbeelding ]

Ik weet niet of je deze al gezien hebt? http://www.makita.nl/gratisaccu/
En waar je hem gekocht hebt, gereedschapscentrum lijkt niet in de lijst van officiele dealers te staan.
Sing me to sleep
And then leave me alone
Don't try to wake me in the morning
'Cause I will be gone
pi_148541870
Gereedschapcentrum adverteert per email met de gratis accu.
Je zal hem dus best krijgen of even Makita bellen.

Ik heb zelf mijn multitool bij Toolnation gekocht, helaas heb ik PayPal eens een keer geprobeerd.
PayPal heeft 5 jan afgeschreven en Toolnation geeft aan het bedrag tot op heden nog niet ontvangen te hebben en verzendt dus ook niet :(

Laatste keer dat ik PayPal heb gebruikt, vanuit Toolstation gezien begrijp ik het ( ergens ) wel.....
maar toch ook niet :)

Komt vast goed, even afwachten dus.....
  Moderator zaterdag 10 januari 2015 @ 15:46:35 #89
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_148542463
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 15:24 schreef mafkeezzz1981 het volgende:
Gereedschapcentrum adverteert per email met de gratis accu.
Je zal hem dus best krijgen of even Makita bellen.

Ik heb zelf mijn multitool bij Toolnation gekocht, helaas heb ik PayPal eens een keer geprobeerd.
PayPal heeft 5 jan afgeschreven en Toolnation geeft aan het bedrag tot op heden nog niet ontvangen te hebben en verzendt dus ook niet :(

Laatste keer dat ik PayPal heb gebruikt, vanuit Toolstation gezien begrijp ik het ( ergens ) wel.....
maar toch ook niet :)

Komt vast goed, even afwachten dus.....
Toch schijnt die kopersbescherming van PP wel goed te werken. Kameraad van had uit Frankrijk verstuivers besteld. Versturen eerst de verkeerde, dus hij stuurt ze terug waarop dat bedrijf na 2 maanden nog niet de juiste verstuivers had opgestuurd. Mailtje naar PP, 3 dagen later zijn de verstuivers er en iets later kreeg ie van PP het geld ook nog terug. Vreemd maar ik zou niet klagen :?
Kranplätze müssen verdichtet sein
  zaterdag 10 januari 2015 @ 15:47:07 #90
399214 Knutsel-Smurf
Met een hamer past alles!!
pi_148542476
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 10:41 schreef Atmoz het volgende:

[..]

^O^ dan ben ik eens zeer benieuwd. Kon gisteren maar weinig vinden over de "non-W-versie" >:)

Anyway: mooi spul dat Flött _O_



Al moet ik na een rondje google afbeeldingen toegeven dat ik buiten de letter W op de machine geen verschillen zie met de W versie.
Iff you can't fix it with a hammer, It's an electrical problem.
Op woensdag 30 juli 2014 17:52 schreef koffielepel het volgende:
De beste leerschool is als je de poep uit de ventilator moet krabben.
pi_148542794
Heb weer wat Wera en Bosch spulletjes binnengekregen :)

Setje Kraftform schroevendraaiers:



Bitjes voor m'n slagschroevedraaier:



Houtboortjes, had pas weer een gebroken Gamma boortje, dus nu wat betere:

  Moderator zaterdag 10 januari 2015 @ 16:09:43 #92
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_148543007
Wat betreft de Bosch accessoires, is de 'Robust line' de 'Bosch blauw' op het gebied van toebehoren?
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_148543351
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 15:11 schreef dedodo het volgende:

[..]

Ik weet niet of je deze al gezien hebt? http://www.makita.nl/gratisaccu/
En waar je hem gekocht hebt, gereedschapscentrum lijkt niet in de lijst van officiele dealers te staan.
Ja gezien en voor mijn kitspuit en slagmoeraanzetter val ik binnen de prijzen.

Maar kut ding zegt steeds barcode ongeldig.
Man als ze de factuur hebben en serienummer dan is het toch genoeg.

Lol, heb straks 12 accu's :')
pi_148543654
@ Der ludolf:

Bescherming werkt goed hoor, ik heb een keer via ebay / PayPal een Dillon XL650 uit de USA gekocht, nooit geleverd, en omdat ik tijdig een case had aangemaakt, netjes mijn centen teruggekregen.

Ik baal er alleen van dat de multitool op voorraad stond en ondanks de PayPal garantie Toolnation niet verzonden heeft en bovenal: GEEN INFO heeft verstrekt vanuit Beek.

Als ik een vooruitbetaling niet binnen heb binnen 3-4 dagen ga ik meestal even bellen of mailen met de klant............
  Moderator zaterdag 10 januari 2015 @ 18:01:48 #95
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_148545567
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 16:28 schreef hans1985 het volgende:

[..]

Ja gezien en voor mijn kitspuit en slagmoeraanzetter val ik binnen de prijzen.

Maar kut ding zegt steeds barcode ongeldig.
Man als ze de factuur hebben en serienummer dan is het toch genoeg.

Lol, heb straks 12 accu's :')
Moet je van accu's af? Heb een Makita bouwradio gekregen ooit, maar n accu en lader zijn los duur ;)

[ Bericht 1% gewijzigd door derLudolf op 10-01-2015 18:08:41 ]
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_148545593
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 18:01 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Moet je van accu's af? Heb een Makita bouwradio gekregen ooit ;)
Die heb ik ook, kreeg ik na afloop van mijn stagebedrijf. ^O^
  Knikkerking zaterdag 10 januari 2015 @ 18:13:28 #97
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_148545821
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 15:47 schreef Knutsel-Smurf het volgende:

[ afbeelding ]

Al moet ik na een rondje google afbeeldingen toegeven dat ik buiten de letter W op de machine geen verschillen zie met de W versie.
Lijkt erg veel op die van mij :Y (behalve die "W" dan...)

quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 16:00 schreef RB42 het volgende:
Heb weer wat Wera en Bosch spulletjes binnengekregen :)

Setje Kraftform schroevendraaiers:

[ afbeelding ]

Bitjes voor m'n slagschroevedraaier:

[ afbeelding ]

Houtboortjes, had pas weer een gebroken Gamma boortje, dus nu wat betere:

[ afbeelding ]
Mooi spul!
Die bitjes gebruik ik bijna iedere dag. Allemaal nog perfect in orde _O_

quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 16:09 schreef derLudolf het volgende:
Wat betreft de Bosch accessoires, is de 'Robust line' de 'Bosch blauw' op het gebied van toebehoren?
Yep. Daar kun je het zeker mee vergelijken. Alles wat ik heb van de "robust line" is nog nooit iets van versleten of kapot gegaan. Ik vind het heerlijk spul om mee te werken. Meestal ook in een mooie, stevige cassette ofzo. Echt top! :7

De universele boren uit de robust line bijvoorbeeld, dat is me toch fijn spul. Gewoon door alle materialen heen boren wat je maar op elkaar hebt liggen. Heb er al vaker bij staan kijken van "wtf, hoe verzinnen c.q. maken ze zoiets toch?!". Als ik latten tegen de muur moet hebben boor ik ze gewoon door en door meteen de wand in, plug erachteraan, schroef erin klaar. Das lekker werken ^O^
pi_148546026
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 18:01 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Moet je van accu's af? Heb een Makita bouwradio gekregen ooit, maar n accu en lader zijn los duur ;)
Ik heb er "oude" bij zitten. die kunnen denk ik over 6 maand afgeschreven worden. hou er dan iets van 8 over en die heb ik nodig....
pi_148546295
wel zuur dat die makita accu's zo snel afschrijven..

mijn panasonic accu's zijn al 4 jaar oud en doen het nog als nieuwe :)
Ofnie
  zaterdag 10 januari 2015 @ 18:48:32 #100
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_148546672
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 18:31 schreef denoo het volgende:
wel zuur dat die makita accu's zo snel afschrijven..

mijn panasonic accu's zijn al 4 jaar oud en doen het nog als nieuwe :)
Panasonic _O_ _O_ _O_ Gewoon 2-3 dagen rammelen met een accu.
pi_148546707
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 18:48 schreef betyar het volgende:

[..]

Panasonic _O_ _O_ _O_ Gewoon 2-3 dagen rammelen met een accu.
Heb jij ook de 4.2 Ah accu's?
  zaterdag 10 januari 2015 @ 18:50:44 #102
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_148546710
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 18:50 schreef bbtb77 het volgende:

[..]

Heb jij ook de 4.2 Ah accu's?
Ja.
pi_148546738
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 18:50 schreef betyar het volgende:

[..]

Ja.
^O^
  zaterdag 10 januari 2015 @ 18:53:34 #104
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_148546783
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 18:51 schreef bbtb77 het volgende:

[..]

^O^
Een schroefmachine, slagschroefmachine, drie accu's in een systainer en die kutlamp.
pi_148546977
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 18:31 schreef denoo het volgende:
wel zuur dat die makita accu's zo snel afschrijven..

mijn panasonic accu's zijn al 4 jaar oud en doen het nog als nieuwe :)
Hoe intens gebruik je ze?
die dingen hebben hier 2 jaar 5 dagen per week gewerkt. Die hebben gewoon teveel cycli gehad en in koude bus. Waren btw imitaties, de originele makita accus zijn ronduit waardeloos.
pi_148547004
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 18:50 schreef bbtb77 het volgende:

[..]

Heb jij ook de 4.2 Ah accu's?
ik heb er 2 van 6000 mah. kreeg gisteren te horen dat er een 7500 versie komt :') (toch eens uitproberen dan :+ )
pi_148547906
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 18:53 schreef betyar het volgende:

[..]

Een schroefmachine, slagschroefmachine, drie accu's in een systainer en die kutlamp.
Ik heb praktisch hetzelfde setje, speciale black edition van een jaar of vier geleden.
pi_148548036
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 19:02 schreef hans1985 het volgende:

[..]

Hoe intens gebruik je ze?
die dingen hebben hier 2 jaar 5 dagen per week gewerkt. Die hebben gewoon teveel cycli gehad en in koude bus. Waren btw imitaties, de originele makita accus zijn ronduit waardeloos.
gebruik ze dagelijks en worden behoorlijk mishandeld maar ze blijven doorgaan ik heb btw de 3.3ah maar die gaan ook ongeveer 2 dagen mee met de slagschroefmachine
Ofnie
pi_148549135
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 19:48 schreef denoo het volgende:

[..]

gebruik ze dagelijks en worden behoorlijk mishandeld maar ze blijven doorgaan ik heb btw de 3.3ah maar die gaan ook ongeveer 2 dagen mee met de slagschroefmachine
Dat kan gewoonweg niet.
Als jij met een accu apparaat 4 uur continu werkt, dus ook echt 4 uur laten draaien dan is de accu zeker leeg. No way dat je 2 werkdagen full-time dat ding kan belasten, met geen enkel merk (tenzij er een snoer aan zit)
  Moderator zaterdag 10 januari 2015 @ 20:34:27 #110
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_148549298
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 19:02 schreef hans1985 het volgende:

[..]

Hoe intens gebruik je ze?
die dingen hebben hier 2 jaar 5 dagen per week gewerkt. Die hebben gewoon teveel cycli gehad en in koude bus. Waren btw imitaties, de originele makita accus zijn ronduit waardeloos.
Jij bestelde toch bij De Jongh? Heb je dan accu's met Sanyo cellen?

Schijnen de beste te zijn en Bosch blauw zou ze ook gebruiken, daarom heb ik voor Bosch gekozen :)
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_148549320


staat wel leuk.
Maar die m-box-em van makita zijn gewoon kut. Althans dat sluitsysteem en koppelsysteem. Dat werkt gewoon niet lekker. Dan is BTI en Festool toch 10x beter.
pi_148549397
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 20:34 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Jij bestelde toch bij De Jongh? Heb je dan accu's met Sanyo cellen?

Schijnen de beste te zijn en Bosch blauw zou ze ook gebruiken, daarom heb ik voor Bosch gekozen :)
Sanyo/panasonic/samsung.
ligt aan type. Maar heb ze met alle drie merken cellen en het zijn uitstekende imitatie accu's.
Pasvorm is perfect en ze gaan langer mee dan de originele. ook is hun stuiter vermogen goed. Slechts in een zit een scheurtje maar die donderde van 4 meter hoog :')
pi_148551917
iemand nog goedkoop adresje voor bouwlampen op led. bij voorkeur opstandaard/driepoot.
wil er 2 bij hebben :+

Trapje dat i khad besteld is binnen. is wel een groot trapje maar door alu echt licht en door hoogte (75 cm) makkelijk te verplaatsen. Ideaal voor montagewerk.
  zaterdag 10 januari 2015 @ 22:59:16 #114
399214 Knutsel-Smurf
Met een hamer past alles!!
pi_148553552
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 22:00 schreef hans1985 het volgende:
iemand nog goedkoop adresje voor bouwlampen op led. bij voorkeur opstandaard/driepoot.
wil er 2 bij hebben :+

Trapje dat i khad besteld is binnen. is wel een groot trapje maar door alu echt licht en door hoogte (75 cm) makkelijk te verplaatsen. Ideaal voor montagewerk.
Cranenbroek heeft nu de led-lampen in de aanbieding. Best fijne dingen. Driepoot moet je dan zelf even fixen. laatst zelf een lamp gehaald en via mp voor een prikkie een bladmuziekhouder gescoord. Voordeel is dat je die superklein kunt opvouwen.

Heb je voor nog geen 4 tientjes het spul compleet.

Maar hoe "dood" zijn jou accu's als je ze afschrijft? Kan me voorstellen dat jou eisen icm een slagmachine nogal snel zorgt voor het predicaat "afgeschreven" (en begrijpelijk, 30min op een accu is zuur) terwijl een radio van ludolf amper wat gebruikt en vrolijk 4uurtjes speelt.
Wellicht kun je hem blij maken met wat jij "afgeschreven" noemt.
Ik gebruik zelf namelijk al een tijdje accu's die een maatje van me te zwak vind voor de bouw om een kratradio te laten spelen. Gaat top, kratradio haalt de 6uur. Als hij er mee werkt max 45min.
Iff you can't fix it with a hammer, It's an electrical problem.
Op woensdag 30 juli 2014 17:52 schreef koffielepel het volgende:
De beste leerschool is als je de poep uit de ventilator moet krabben.
  zondag 11 januari 2015 @ 01:10:40 #115
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_148557654
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 16:40 schreef mafkeezzz1981 het volgende:
@ Der ludolf:

Bescherming werkt goed hoor, ik heb een keer via ebay / PayPal een Dillon XL650 uit de USA gekocht, nooit geleverd, en omdat ik tijdig een case had aangemaakt, netjes mijn centen teruggekregen.

Ik baal er alleen van dat de multitool op voorraad stond en ondanks de PayPal garantie Toolnation niet verzonden heeft en bovenal: GEEN INFO heeft verstrekt vanuit Beek.

Als ik een vooruitbetaling niet binnen heb binnen 3-4 dagen ga ik meestal even bellen of mailen met de klant............
Geef het tijd :) .
ze hebben met grote regelmaat dingen op voorraad staan volgens hun website maar dat ze het niet op voorraad hadden. Ze laten het alleen niet weten wat aardig irritant is. En ze zullen een flinke achterstand in orders hebben na kerst. Die PayPal bescherming is toch tot 1 maand na aankoop?
  Moderator zondag 11 januari 2015 @ 01:21:31 #116
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_148557875
https://www.alternate.de/(...)/html/product/987101?

Wou deze bestellen, voer gewoon mijn NL adres in (bij land ook Nederland) en hij zegt niets over verzendkosten :? Zal de gratis verzending ook naar het buitenland gelden?


edit: Bij de Nederlandse Alternatie is ie een tientje duurder en dinsdag geleverd *)

[ Bericht 19% gewijzigd door derLudolf op 11-01-2015 01:56:24 ]
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_148559637
Duitse alternate doet dus zonder verzendkosten begrijp ik ?
pi_148560088
Alleen binnen DE zeggen ze zelf, maar ik kan me vergissen.
pi_148560124
Dat is trouwens een uitstekende prijs bij Alternate, inclusief L-BOXX.
  Moderator zondag 11 januari 2015 @ 10:28:56 #120
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_148560856
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 08:27 schreef RB42 het volgende:
Alleen binnen DE zeggen ze zelf, maar ik kan me vergissen.
Dan moeten ze die kosten er wel bij zetten zodra je adres is ingevoerd en je hem in je mandje hebt gedaan
Kranplätze müssen verdichtet sein
  zondag 11 januari 2015 @ 10:38:50 #121
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_148560940
quote:
1s.gif Op zondag 11 januari 2015 01:10 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Geef het tijd :) .
ze hebben met grote regelmaat dingen op voorraad staan volgens hun website maar dat ze het niet op voorraad hadden. Ze laten het alleen niet weten wat aardig irritant is. En ze zullen een flinke achterstand in orders hebben na kerst. Die PayPal bescherming is toch tot 1 maand na aankoop?
Da's toch niet normaal, je voorraad is perfect makkelijk te koppelen aan je site.
  zondag 11 januari 2015 @ 11:04:56 #122
399214 Knutsel-Smurf
Met een hamer past alles!!
pi_148561247
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 10:38 schreef Erasmo het volgende:

[..]

Da's toch niet normaal, je voorraad is perfect makkelijk te koppelen aan je site.
Maar het brengt wel extra verkoop binnen, als jij een levertijd van X dagen ziet of de concurrent levert hem in 24u? Dan bestel je al snel bij de 24u optie.
Ga je mensen "voorliegen" heb je de order al wel binnen. En kun je altijd nog sorry zeggen.

Niet netjes, wel slim.

Al kun je er ook gruwelijk mee op je bek gaan als je je algemene voorwaarden niet goed dichttimmert en het artikel niet meer binnen een normale tijd kunt leveren.
Afgelopen jaar met platteTV.nl een relletje gehad, en die hebben uiteindelijk een tv van 1600e moeten leveren terwijl ik er 1 van 950e gekocht en betaald had.
Iff you can't fix it with a hammer, It's an electrical problem.
Op woensdag 30 juli 2014 17:52 schreef koffielepel het volgende:
De beste leerschool is als je de poep uit de ventilator moet krabben.
  zondag 11 januari 2015 @ 11:08:00 #123
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_148561288
quote:
1s.gif Op zondag 11 januari 2015 11:04 schreef Knutsel-Smurf het volgende:

[..]

Maar het brengt wel extra verkoop binnen, als jij een levertijd van X dagen ziet of de concurrent levert hem in 24u? Dan bestel je al snel bij de 24u optie.
Ga je mensen "voorliegen" heb je de order al wel binnen. En kun je altijd nog sorry zeggen.

Niet netjes, wel slim.

Al kun je er ook gruwelijk mee op je bek gaan als je je algemene voorwaarden niet goed dichttimmert en het artikel niet meer binnen een normale tijd kunt leveren.
Afgelopen jaar met platteTV.nl een relletje gehad, en die hebben uiteindelijk een tv van 1600e moeten leveren terwijl ik er 1 van 950e gekocht en betaald had.
Ik bestel in ieder geval nooit bij Toolnation, als een bedrijf je bewust gaat voorliegen over verzendkosten zullen er vast ook wel meer dingen niet koosjer zijn.
pi_148561540
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 11:08 schreef Erasmo het volgende:

[..]

Ik bestel in ieder geval nooit bij Toolnation, als een bedrijf je bewust gaat voorliegen over verzendkosten zullen er vast ook wel meer dingen niet koosjer zijn.
Mijn ervaring is dan wel weer goed. Met kerst mijn invalzaag en afkortzaag besteld. Kwamen maandag keurig binnen.
  zondag 11 januari 2015 @ 12:16:53 #125
428684 techcom
Dès tòch ene grôoten bout!
pi_148562699
Ik wacht ook nog steeds op mijn bestelling met BTI-koffers van Kostershop.
Zag van de week wel dat berichtje van Hans dat hij ze een warme douche had gegeven,
Maar ik baal er wel van dat ze tot op dit moment nog steeds niet verzonden zijn.
En dat terwijl ik ze op maandag 29 dec. al besteld had....
wè hij zeej èn wè 'n pèrd schèt, kunde in êenen èmmer gooie.
pi_148563581
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 12:16 schreef techcom het volgende:
Ik wacht ook nog steeds op mijn bestelling met BTI-koffers van Kostershop.
Zag van de week wel dat berichtje van Hans dat hij ze een warme douche had gegeven,
Maar ik baal er wel van dat ze tot op dit moment nog steeds niet verzonden zijn.
En dat terwijl ik ze op maandag 29 dec. al besteld had....
Ik denk dat ze het extreem druk hebben, merk je bij alle bedrijven die 2 weken dicht waren.
Misschien is er ook iets mis gegaan. Zou ze ff een mailtje sturen.

of ik heb net de laatste boxen die jij ook heb besteld en wachten ze op een nieuwe levering.

Heb btw een led lamp besteld, voor kerst. en ook die is nog niet binnen (komt van fabrikant).
ligt soms niet aan leverancier maar aan fabrikant, die een te krappe voorrad heeft
pi_148563635
Ik heb geduld hoor, ik zal best geleverd krijgen.
Ik heb alleen het idee dat de PayPal bescherming nu wel erg naar de webshop neigt. Dit omdat mijn geld al afgeschreven is ( een week geleden ) terwijl mijn product nog niet eens verzonden is.

we shall see,
het zou voor mij geen rede zijn om niet meer bij toolnation te bestellen, ik ga ze alleen wel als idee meegeven om wat meer op orderstatus in te spelen. Dit kan nl gewoon automatisch in het ordersysteem geïmplementeerd worden lijkt me.

Nog mensen mooie spullen gekocht ?
  zondag 11 januari 2015 @ 13:52:19 #128
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_148565416
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 10:38 schreef Erasmo het volgende:

[..]

Da's toch niet normaal, je voorraad is perfect makkelijk te koppelen aan je site.
Alleen als je magazijn geen zooitje is :P .
pi_148565531
Gisteren was het magazijn van toolnation op tv, alles voor de man, rtl7......
Zag wel wat M-boxen liggen, maar geen multitool ;)

Gaat wel goedkomen !
  zondag 11 januari 2015 @ 14:16:44 #130
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_148566008
quote:
1s.gif Op zondag 11 januari 2015 13:52 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Alleen als je magazijn geen zooitje is :P .
Da's voor mij ook een reden om ergens niet te bestellen :P
pi_148571212
Even een vraagje hè? Ik heb dus die accu cirkelzaag gekocht, met zonder niks, want de set met koffer was er niet. Maar nou heb ik bedacht dat een fatsoenlijk koffertje voor dat ding toch wel een goed idee is. Nu kan ik de originele DeWalt koffer kopen, maar zijn er ook alternatieven? Zelfde geldt uiteindelijk ook voor een slagschroevendraaier en decoupeerzaag :+
[b]Op maandag 28 mei 2012 19:03 schreef freshy98 het volgende:[/b]
Vrouwen en hints geven. Dat moeten ze echt eens afleren.
  zondag 11 januari 2015 @ 17:47:58 #132
428684 techcom
Dès tòch ene grôoten bout!
pi_148574034
Systainers !!!
wè hij zeej èn wè 'n pèrd schèt, kunde in êenen èmmer gooie.
pi_148576281
In de originele koffer ligt ie vast. In elke andere koffer gaat dat niet lukken tenzij je met schuimrubber aan de gang gaat.

Ik zou die systainers laten voor wat ze zijn en voor de T-Stak kiezen. Blijf je ook bij je merk ;)
Toughsystem kan ook, maar voor thuisgebruik een beetje overkill. Wel stevig en waterdicht.

pi_148576569
quote:
1s.gif Op zondag 11 januari 2015 01:10 schreef bleiblei het volgende:

Geef het tijd :) .
ze hebben met grote regelmaat dingen op voorraad staan volgens hun website maar dat ze het niet op voorraad hadden. Ze laten het alleen niet weten wat aardig irritant is. En ze zullen een flinke achterstand in orders hebben na kerst. Die PayPal bescherming is toch tot 1 maand na aankoop?
Dat is mij ook opgevallen. Volgens de website hebben ze bijna alles op voorraad.
Misschien dat hun ordersysteem niet automatisch de aantallen wijzigt als er een bestelling geplaatst word?! Hun voorraadstatus neem ik in ieder geval met een korreltje zout.

Ook al eens meegemaakt dat iets op voorraad zou zijn en dat niet zo bleek te zijn. Weet niet of dat de reden was voor de fout. Ik had een Virutex deurenklem besteld en kreeg een Delma binnen.
Gemeld en teruggestuurd en de Virutex moesten ze bestellen want die hadden ze niet op voorraad.
Wel netjes afgehandeld.
pi_148576916
Waar kan ik het beste een Tloc systainer IV bestellen voor mijn nieuwe scheppach cs55?
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
pi_148580843
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 17:47 schreef techcom het volgende:
Systainers !!!
wut :+




tijdelijke opslag raakt ook vol :+





Morgen gaat alles denk ik naar bouw, past iig niet meer in mij bus :+
pi_148583234
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 20:32 schreef hans1985 het volgende:

[..]

wut :+

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

tijdelijke opslag raakt ook vol :+

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Morgen gaat alles denk ik naar bouw, past iig niet meer in mij bus :+
Wil best wat komen ophalen hoor. O-)
  zondag 11 januari 2015 @ 21:11:53 #138
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_148583294
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 14:16 schreef Erasmo het volgende:

[..]

Da's voor mij ook een reden om ergens niet te bestellen :P
Naja, daar merk je nix van als het eenmaal bij de postbezorger in de bus ligt ;) .
Maar ik denk wel dat dat het probleem is bij Toolnation. Heb in ongeveer 50% van de bestellingen het verkeerde gekregen (1 keer de bestelling van iemand anders, 3 keer te veel en 2 keer iets anders :') ).
Wordt wel altijd perfect opgelost. Itt. MZS-gereedschap die mij een 12mm frees stuurde terwijl ik 8mm had besteld en mij de verzendkosten terug op lieten hoesten :') .
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 17:47 schreef techcom het volgende:
Systainers !!!
Zijn nu eindelijk de meesten om naar Systainers? }> .
Heb ik mijn werk toch nog goed gedaan :P .
Als iemand geinteresseerd is in Kaizen-foam voor T-Loc systainers laat het maar weten.
Heb het op MP staan voor 50 euro (3 platen kaizenfoam en 2 zachtfoam bodemplaten), voor Fok wil ik het ook wel weg doen voor 40 euro :P .
  zondag 11 januari 2015 @ 21:17:34 #139
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_148583671
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 20:32 schreef hans1985 het volgende:

[..]

wut :+

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

tijdelijke opslag raakt ook vol :+

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Morgen gaat alles denk ik naar bouw, past iig niet meer in mij bus :+
Kunnen de Makita M-Boxxen nu vastgeklikt worden aan de T-Locs? (M-box onder, T-Loc boven).
De M-Boxen lijken wel erg veel op de classic systainers maar zo op jouw foto lijken ze net een paar mm groter...
pi_148584212
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 21:17 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Kunnen de Makita M-Boxxen nu vastgeklikt worden aan de T-Locs? (M-box onder, T-Loc boven).
De M-Boxen lijken wel erg veel op de classic systainers maar zo op jouw foto lijken ze net een paar mm groter...
Nee dat past niet. en zoals eerder gezegd die m-boxen van makita zijn ruk.
tis dat het erbij zat maar zou nooit die rotzooi afzonderlijk bestellen.
  Knikkerking zondag 11 januari 2015 @ 21:32:22 #141
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_148584680
Mooie stapels en rekken Hans :7

En lekker pilske erbij zie ik *O*
pi_148585590
quote:
1s.gif Op zondag 11 januari 2015 21:32 schreef Atmoz het volgende:
Mooie stapels en rekken Hans :7

En lekker pilske erbij zie ik *O*
zondag is mijn rustdag. beetje materiaal aanvoeren, rekken opbouwen, revisie gereedschap etc. Horen een paar biertjes bij.

morgen weer lekker werken, haat weekend.
  Moderator zondag 11 januari 2015 @ 21:51:10 #143
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_148585866
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 21:46 schreef hans1985 het volgende:

[..]

zondag is mijn rustdag. beetje materiaal aanvoeren, rekken opbouwen, revisie gereedschap etc. Horen een paar biertjes bij.

morgen weer lekker werken, haat weekend.
Bij mij is het net andersom, maar studeer ook nog. Ga elk weekend naar m'n ouders want als ik geen gereedschap in handen heb gehad of ergens met de auto heen bern geweest voelt het net of ik geen weekend heb gehad :+

[ Bericht 0% gewijzigd door derLudolf op 11-01-2015 23:16:13 ]
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_148586125
quote:
1s.gif Op zondag 11 januari 2015 21:51 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Bij mij is het net andersom, maar studeer ook nog. Ga elk weekend naar m'n ouders want als ik Gwen gereedschap in handen heb gehad of ergens met de auto heen bern geweest voelt het net of ik geen weekend heb gehad :+
studeerde 2,5 jaar geleden nog. wekkend was heilig. hele dag in bed, thuisbezorgd en lam zijn, na 5 dag afstudere was ik "dood".Ben nu wel een van de hoogst geschoolde bouwvakkers van NL met mijn master titel :+
pi_148586138
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 18:43 schreef Drexciyan het volgende:
In de originele koffer ligt ie vast. In elke andere koffer gaat dat niet lukken tenzij je met schuimrubber aan de gang gaat.

Ik zou die systainers laten voor wat ze zijn en voor de T-Stak kiezen. Blijf je ook bij je merk ;)
Toughsystem kan ook, maar voor thuisgebruik een beetje overkill. Wel stevig en waterdicht.

[ link | afbeelding ]
Ja vastliggen is wel een vereiste inderdaad. Voor mij hoeft het allemaal niet stapelbaar en waterdicht en weet ik wat, gewoon een koffertje voor het netjes opbergen en handig mee kunnen nemen doet het kunstje al. En dan liefst zo goedkoop mogelijk :+
Toch eens kijken wat de originele koffer kost dan :)
[b]Op maandag 28 mei 2012 19:03 schreef freshy98 het volgende:[/b]
Vrouwen en hints geven. Dat moeten ze echt eens afleren.
  zondag 11 januari 2015 @ 22:03:03 #146
399214 Knutsel-Smurf
Met een hamer past alles!!
pi_148586590
* Knutsel-Smurf wacht op het volgende blauwe Bosch apparaat van Atmoz ;)
Iff you can't fix it with a hammer, It's an electrical problem.
Op woensdag 30 juli 2014 17:52 schreef koffielepel het volgende:
De beste leerschool is als je de poep uit de ventilator moet krabben.
pi_148586891
Gevonden, ¤48,30. Koop ik voor minder nog iets beter of ben ik nou enorm de onverbeterlijke hollander aan het uithangen?
[b]Op maandag 28 mei 2012 19:03 schreef freshy98 het volgende:[/b]
Vrouwen en hints geven. Dat moeten ze echt eens afleren.
  zondag 11 januari 2015 @ 22:08:11 #148
399214 Knutsel-Smurf
Met een hamer past alles!!
pi_148586938
Als je zin heb om voor 5,- nog uren te zoeken... Anders gewoon bestellen ;)
Iff you can't fix it with a hammer, It's an electrical problem.
Op woensdag 30 juli 2014 17:52 schreef koffielepel het volgende:
De beste leerschool is als je de poep uit de ventilator moet krabben.
  Moderator zondag 11 januari 2015 @ 22:08:14 #149
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_148586940
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 22:03 schreef Knutsel-Smurf het volgende:
* Knutsel-Smurf wacht op het volgende blauwe Bosch apparaat van Atmoz ;)
In de regel hoef je daar niet heel lang op te wachten. Er is nu sowieso 1 machine onderweg
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator zondag 11 januari 2015 @ 22:13:50 #150
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_148587256
Het vorige topic was na 5 dagen vol, we lopen nu zo'n 6 pagina's achter :P
Kranplätze müssen verdichtet sein
  zondag 11 januari 2015 @ 22:19:36 #151
399214 Knutsel-Smurf
Met een hamer past alles!!
pi_148587625
quote:
1s.gif Op zondag 11 januari 2015 22:08 schreef derLudolf het volgende:

[..]

In de regel hoef je daar niet heel lang op te wachten. Er is nu sowieso 1 machine onderweg
Nee, ik heb ergens het voorgevoel dat er toch iets met 2 of 3 rode lampjes gaat komen. ;)
Iff you can't fix it with a hammer, It's an electrical problem.
Op woensdag 30 juli 2014 17:52 schreef koffielepel het volgende:
De beste leerschool is als je de poep uit de ventilator moet krabben.
  Moderator zondag 11 januari 2015 @ 22:25:30 #152
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_148587986
quote:
1s.gif Op zondag 11 januari 2015 22:19 schreef Knutsel-Smurf het volgende:

[..]

Nee, ik heb ergens het voorgevoel dat er toch iets met 2 of 3 rode lampjes gaat komen. ;)
Er zitten twee rode laser lampjes zit op die GCM12GDL ja. Of waar denk jij aan?
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_148588395
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 22:08 schreef Knutsel-Smurf het volgende:
Als je zin heb om voor 5,- nog uren te zoeken... Anders gewoon bestellen ;)
Ik heb vooral geen idee hoe dat systainers verhaal werkt en wat het kost, die koffer kost overal hetzelfde :)
[b]Op maandag 28 mei 2012 19:03 schreef freshy98 het volgende:[/b]
Vrouwen en hints geven. Dat moeten ze echt eens afleren.
pi_148588709
quote:
1s.gif Op zondag 11 januari 2015 21:51 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Bij mij is het net andersom, maar studeer ook nog. Ga elk weekend naar m'n ouders want als ik Gwen gereedschap in handen heb gehad of ergens met de auto heen bern geweest voelt het net of ik geen weekend heb gehad :+
Ah, gelukkig, ben ik niet de enige :9
Laat die handjes wapperen!
  Moderator zondag 11 januari 2015 @ 23:13:06 #155
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_148590672
quote:
1s.gif Op zondag 11 januari 2015 22:36 schreef Gieliovd het volgende:

[..]

Ah, gelukkig, ben ik niet de enige :9
Haha, is op mijn opleiding eigenlijk ook meer regel dan uitzondering volgens mij dat je in 't weekend de stad ontvlucht haha



Zojuist besteld *D yolo
Bosch GBH 2-28 DFV in L-Boxx voor ¤209. Dinsdag komt ze O+ en in het weekend lekker beitelen.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_148592808
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 21:54 schreef hans1985 het volgende:
studeerde 2,5 jaar geleden nog. wekkend was heilig. hele dag in bed, thuisbezorgd en lam zijn, na 5 dag afstudere was ik "dood".Ben nu wel een van de hoogst geschoolde bouwvakkers van NL met mijn master titel :+
Je hebt het er al een paar keer overgehad, maar wat heb je eigenlijk gestudeerd ?
  Moderator maandag 12 januari 2015 @ 00:40:17 #157
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_148593303
quote:
1s.gif Op maandag 12 januari 2015 00:14 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Je hebt het er al een paar keer overgehad, maar wat heb je eigenlijk gestudeerd ?
Was het niet geneeskunde? Volgens mij is dat nog onlangs besproken. Niet in het vorige deel maar het deel daar voor ;)
Kranplätze müssen verdichtet sein
  maandag 12 januari 2015 @ 01:10:24 #158
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_148593951
quote:
1s.gif Op maandag 12 januari 2015 00:40 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Was het niet geneeskunde? Volgens mij is dat nog onlangs besproken. Niet in het vorige deel maar het deel daar voor ;)
Wel vorige deel, ik wist het ook nog ;) .

K&W / Meld hier je nieuwste klus(gereedschap) aanschaf ! Deel 16

En staat idd niet in wat ie nu studeerd, maar wel wat ie nog wil studeren :P .


Mijn gereedschap komt hopelijk morgen binnen, was wat mis gegaan en accesoires zijn al binnen, maar het gereedschap nog niet helaat.
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
pi_148595437
quote:
99s.gif Op maandag 12 januari 2015 01:10 schreef DaMook het volgende:
En staat idd niet in wat ie nu studeerd, maar wel wat ie nog wil studeren :P .
Ja, dat was inderdaad een beetje vaag, vandaar dat ik het vraag :@
  maandag 12 januari 2015 @ 04:20:07 #160
181124 chufi
Hace frio o no?
pi_148595465
5 mm HSS betonboor
Cuando haya sol, hay Chufi
Musica Español
Come On
pi_148603375
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 19:00 schreef densmee het volgende:
Waar kan ik het beste een Tloc systainer IV bestellen voor mijn nieuwe scheppach cs55?
Bevalt deze zaag je een beetje?
Ik zit er aan om hem te bestellen aangezien ik dewalt etc.een beetje te prijzig vind om mijn nieuwbouwwoning voor elkaar te maken.
  Knikkerking maandag 12 januari 2015 @ 14:31:41 #162
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_148605144
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 22:03 schreef Knutsel-Smurf het volgende:
* Knutsel-Smurf wacht op het volgende blauwe Bosch apparaat van Atmoz ;)
Nee, even niet hoor ;)

quote:
1s.gif Op zondag 11 januari 2015 22:08 schreef derLudolf het volgende:

In de regel hoef je daar niet heel lang op te wachten. Er is nu sowieso 1 machine onderweg
Lol, het stopt ooit he. Echt waar :P

Zijn trouwens nog meerdere machines onderweg: de GFF22a is er ook nog niet.
En die 4 L-boxxen ook nog niet.

quote:
1s.gif Op zondag 11 januari 2015 22:19 schreef Knutsel-Smurf het volgende:

Nee, ik heb ergens het voorgevoel dat er toch iets met 2 of 3 rode lampjes gaat komen. ;)
Lol, heb hier heb je 2 of 3 rode lampjes: }) :( })

quote:
1s.gif Op zondag 11 januari 2015 23:13 schreef derLudolf het volgende:

[ afbeelding ]
Zojuist besteld *D yolo
Bosch GBH 2-28 DFV in L-Boxx voor ¤209. Dinsdag komt ze O+ en in het weekend lekker beitelen.
_O_
Prachtig ding :7 goed bezig!
Gefeliciteerd ermee!
  Knikkerking maandag 12 januari 2015 @ 14:52:46 #163
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_148605755
Wie weet dit trouwens:

Ik heb 2 dozen van 1000 stuks lamellen besteld van "Lamello".
Deze werden geleverd in een "kale" merkloze kartonnen doos.
Ook staat er GEEN "Lamello" op de biscuits.

Klopt dit? De leverancier zegt dat Lamello dit (op verzoek van klanten) heeft weggelaten bij de "grootverpakkingen".

Dus geen originele Lamello doos? En geen tekst op de lamellen?
pi_148605772
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat klein spul gekocht bij Ecotools. Gratis verzending boven 35 ex btw, zo blijf je bezig :( Had eigenlijk alleen de schijffrees acuut nodig, gehoorbescherming is wat makkelijker zo in plaats van elke keer oordoppen in doen.
pi_148605811
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 14:52 schreef Atmoz het volgende:
Ik heb 2 dozen van 1000 stuks lamellen besteld van "Lamello".
Godsodeju jij bent wat van plan zeg :D
  Moderator maandag 12 januari 2015 @ 14:57:49 #166
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_148605917
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 14:31 schreef Atmoz het volgende:
Lol, het stopt ooit he. Echt waar :P
En dan brengen ze nieuwe machines op de markt }) R&D afdeling leest hier gewoon mee.

quote:
Zijn trouwens nog meerdere machines onderweg: de GFF22a is er ook nog niet.
En die 4 L-boxxen ook nog niet.
En wat ga je in die L-Boxxen stoppen? De machines die nog geen L-Boxx hadden?
Vind het wel jammer trouwens dat van bepaalde producten (sowieso de boorhamer, schaaf en klopboormachine) alleen het topmodel in L-Box wordt geleverd.

De GSB 16 lijkt me wel een mooie compact boortje, maar koop je daar een losse L-Boxx zit je heel dicht bij wat een GSB 21 in L-Boxx kost. Slimme marketing O-)

quote:
_O_
Prachtig ding :7 goed bezig!
Gefeliciteerd ermee!
Tenk joe, zal wel lukken

quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 14:53 schreef usernaamvergeten het volgende:
50 st ECOLINE schuurpapier 100 x 150 mm K180, 7 stofgaten 1 8,95 8,95
Das goeien handel!
in elk geval blijft het een stuk beter zitten dan KWB van de bouwmarkt en het is veel goedkoper :)

quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 14:54 schreef usernaamvergeten het volgende:
Godsodeju jij bent wat van plan zeg :D
Geen betere raad dan voorraad
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_148608151
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 14:57 schreef derLudolf het volgende:
Das goeien handel!
in elk geval blijft het een stuk beter zitten dan KWB van de bouwmarkt en het is veel goedkoper :)
Heb nu de groene variant die overeenkomt met het festool granate papier, bevalt uitstekend. Die gele die ik nu besteld heb schijnt beter te zijn om tussen laklagen door te schuren. Prijs kwaliteit is uitstekend, schuurpapier voor mijn machine is sowieso alleen van de betere merken verkrijgbaar dus niet bij een bouwmarkt.
pi_148608200
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 09:48 schreef RB42 het volgende:

[..]

Sorry, daar had ik nog niet op geantwoord geloof ik. Je kunt er een Bosch geleiderail van onderaf mee vastzetten. Leek me handig. Hier laten ze mooi zien hoe het werkt:


Mijn aankoop van de week was trouwen dit Stanley grasschrapertje van een paar euro. Kon ik eindelijk na 4,5 jaar de dikke druppels verf van m'n ruiten afkrabben waar ik me al die tijd aan geërgerd heb. Klusje van vier minuten :D

[ afbeelding ]

Soms hoeft het niet veel te kosten :)
Dat mesje is goed :9 nav jouw post ook gekocht en ik ben er ook blij mee :D
  Moderator maandag 12 januari 2015 @ 16:16:11 #169
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_148608542
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 16:02 schreef usernaamvergeten het volgende:

[..]

Heb nu de groene variant die overeenkomt met het festool granate papier, bevalt uitstekend. Die gele die ik nu besteld heb schijnt beter te zijn om tussen laklagen door te schuren. Prijs kwaliteit is uitstekend, schuurpapier voor mijn machine is sowieso alleen van de betere merken verkrijgbaar dus niet bij een bouwmarkt.
Ik wist eigenlijk niet dat Ecotools verschillende typen schuurpapier had :@ Ik heb de groene, maar das inderdaad goed papier.

Wat is er zo speciaal aan jouw schuurpapier dan? 150mm ligt wel bij de bouwmarkt bij mij in 't dorp (tja, bouwmarkt? Een eenmanszaak, helft van de tijd is ie zelf achter in de winkel aan het knutselen met hout :+ Misschien heeft die daarom op sommige gebieden een iets proffesioneler/uitgebreider assortiment)

Gebruik nu trouwens een simpele Aldi 125mm excenter, maar op den duur wil ik zelf een GEX 125-150 aanschaffen. Tintelende armen als en een tijdje met die TopCraft bezig bent, dat wil je niet weten.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_148608743
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 16:16 schreef derLudolf het volgende:
Ik wist eigenlijk niet dat Ecotools verschillende typen schuurpapier had :@ Ik heb de groene, maar das inderdaad goed papier.
Is volgens mij ook nog niet zo lang zo. Vorige bestelling hadden ze alleen die groene, nu ook gele. Is wel alweer een tijdje geleden trouwens, zo zie je maar hoe lang ik met zo'n doosje doe ;)

Ik heb een Rupes, van binnen vrijwel gelijk aan die van Festool maar met een ander prijskaartje, ben er zeer tevreden over. Wat betreft het schuurpapier, ik dacht dat dat niet verkrijgbaar was in een bouwmarkt maar kan het mis hebben ;) Die Bosch ziet er ook wel goed uit, maar met zo'n delta schuurmachine kan je dan weer in alle hoeken komen en kozijnen schuren, voor mij net wat makkelijker.
  Moderator maandag 12 januari 2015 @ 16:28:19 #171
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_148608820
Oh ik zag 150 staan en dacht dat het om een excenter ging :P Inderdaad, vorig jaar ook schuurpapier gekocht bij Ecotools, en toen was er ook geen keuze tussen typen...
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Knikkerking maandag 12 januari 2015 @ 17:57:54 #172
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_148611714
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 14:54 schreef usernaamvergeten het volgende:

Godsodeju jij bent wat van plan zeg :D
Niets extreems.
Want die 2 x 1000 stuks zijn 2 verschillende maten O-)
En 1000 is inderdaad wat veel, maar vond die kleine(re) verpakkingen weer wat weinig...
Maar je hebt gelijk: 2000 stuks zijn er HEEEEEL veel 8)7

quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 14:57 schreef derLudolf het volgende:

En dan brengen ze nieuwe machines op de markt }) R&D afdeling leest hier gewoon mee.
lol :D

quote:
En wat ga je in die L-Boxxen stoppen? De machines die nog geen L-Boxx hadden?
Vind het wel jammer trouwens dat van bepaalde producten (sowieso de boorhamer, schaaf en klopboormachine) alleen het topmodel in L-Box wordt geleverd.

Gewoon wat losse dingen. Alles een beetje ordenen enzo.
En heb inderdaad ook nog wat machines die zonder L-boxx kwamen (of die ik heb gekocht in de tijd dat ik nog niets van L-boxxen af wist). Maar die ga ik daar nog niet in stoppen denk ik.
Moet dan ook weer zo'n inlay in, en dan zit ik bovendien met de (ook vrij stevige) "gewone" koffers...

Misschien verkoop ik ooit die non-L-boxx machines, zodat ik weer nieuw spul kan kopen waar ze wel standaard in zitten ;)
pi_148612122
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 14:57 schreef derLudolf het volgende:
En dan brengen ze nieuwe machines op de markt R&D afdeling leest hier gewoon mee.

Ja idd deze komt eraan ziet er goed uit en een sds hammer unit erbij !!



Meer info : http://toolguyd.com/bosch(...)drill-driver-system/
Ofnie
pi_148613794
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 14:52 schreef Atmoz het volgende:
Wie weet dit trouwens:

Ik heb 2 dozen van 1000 stuks lamellen besteld van "Lamello".
Deze werden geleverd in een "kale" merkloze kartonnen doos.
Ook staat er GEEN "Lamello" op de biscuits.

Klopt dit? De leverancier zegt dat Lamello dit (op verzoek van klanten) heeft weggelaten bij de "grootverpakkingen".

Dus geen originele Lamello doos? En geen tekst op de lamellen?
Echte:
http://i4.ebayimg.com/06/i/001/1d/25/6d69_35.JPG

Neppe:
http://voja.rakuten-shop.(...)loads/lamello201.jpg
Laat die handjes wapperen!
  Knikkerking maandag 12 januari 2015 @ 19:33:38 #175
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_148616045
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 18:08 schreef denoo het volgende:

Ja idd deze komt eraan ziet er goed uit en een sds hammer unit erbij !!

[ afbeelding ]

Meer info : http://toolguyd.com/bosch(...)drill-driver-system/
Gaaf spul 8-)
Maar niet té lang naar kijken O-)

quote:
Thanks ^O^

Ik heb de doos + etiket maar even op de (bagger kwaliteit phone) foto gezet:





Heb nog steeds geen idee of het nu de échte Lamello's zijn of niet...
(de EAN code kom ik in ieder geval op heel Google nergens tegen)

Anyone? _O_
  maandag 12 januari 2015 @ 19:38:19 #176
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_148616264
Ik heb je een linkje naar lamello gepmt. Daar zie je duidelijk het logo van lamello op de koekjes staan, dus mijn gok is nep.
  Knikkerking maandag 12 januari 2015 @ 19:52:46 #177
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_148616974
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 19:38 schreef bleiblei het volgende:
Ik heb je een linkje naar lamello gepmt. Daar zie je duidelijk het logo van lamello op de koekjes staan, dus mijn gok is nep.
Hmzzz, ja ik vond het ook al vreemd:

- de échte Lamellen zitten in een "mooie" doos
- op de echte Lamellen staat ook "Lamello" (en aan de andere kant de maat)
- de EAN code kom ik nergens tegen
- aan de telefoon werd gezegd "ja meneer, dat is omdat Lamello dat -op verzoek van klanten- heeft gewijzigd

Al deze puntjes laten mij inderdaad denken dat het niet de echte zijn.
Kan iemand die ook een doos van 1000 heeft gekocht dat bevestigen dat ze NIET in de doos zoals hierboven staat zitten?

Ik zal maar niet zeggen waar ik ze heb gekocht he?! Dan valt die naam misschien een beetje té vaak in dit topic :(

Vandaag verder (van een andere shop) te horen gekregen dat m'n 2 Stabila R300 waterpassen pas in week 5 komen ;(

Soms zit 't mee, soms zit 't tegen zullen we maar zeggen... EN: er zijn ergere dingen he :Y
  maandag 12 januari 2015 @ 19:58:06 #178
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_148617222
Ja ik :P .
mijn lamello's zaten in zoon rood/witte doos. Twee maanden terug besteld.

Dat makkelijk buigen/breken hebben echte ook trouwens. Komt doordat de nerven over de korte kant lopen. De sterkte is namelijk niet nodig over de lengte maar over de breedte.

[ Bericht 33% gewijzigd door bleiblei op 12-01-2015 20:08:08 ]
  Moderator maandag 12 januari 2015 @ 20:02:19 #179
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_148617398
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 18:08 schreef denoo het volgende:

[..]

Ja idd deze komt eraan ziet er goed uit en een sds hammer unit erbij !!

[ afbeelding ]

Meer info : http://toolguyd.com/bosch(...)drill-driver-system/
Vet setje, zeker voor die prijs! Die ¤150 is dat inclusief al die hulpstukken? Klinkt aantrekkelijk :)
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Knikkerking maandag 12 januari 2015 @ 20:02:32 #180
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_148617416
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 19:58 schreef bleiblei het volgende:
Ja ik :P .
mijn lamello's zaten in zoon rood/witte doos. Twee maanden terug besteld.
nondedju!
Nu kan ik me eerlijk gezegd niet meer herinneren of diegene aan de lijn (van die winkel) of mijn collega zei dat ze "het pasgeleden hadden aangepast". Best kans dat m'n collega dat zei zo van "tja, misschien hebben ze dat pasgeleden aangepast ofzo". Dju. Ze moeten me niet bezeiken met nep biscuits he, want die hoef ik niet. Moet gewoon de echte hebben is dat nu zo lastig :?

:P

Morgen maar verder op onderzoek uit...
  Moderator maandag 12 januari 2015 @ 20:07:51 #181
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_148617670
Man waar maak je je stuk om, als die stukjes dezelfde pasvorm hebben is het toch prima :P
Kranplätze müssen verdichtet sein
  maandag 12 januari 2015 @ 20:09:18 #182
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_148617727
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 20:02 schreef Atmoz het volgende:

[..]

nondedju!
Nu kan ik me eerlijk gezegd niet meer herinneren of diegene aan de lijn (van die winkel) of mijn collega zei dat ze "het pasgeleden hadden aangepast". Best kans dat m'n collega dat zei zo van "tja, misschien hebben ze dat pasgeleden aangepast ofzo". Dju. Ze moeten me niet bezeiken met nep biscuits he, want die hoef ik niet. Moet gewoon de echte hebben is dat nu zo lastig :?

:P

Morgen maar verder op onderzoek uit...
Zie edit trouwens. Moest even een luier verschonen tijdens het typen :') .
  maandag 12 januari 2015 @ 20:11:10 #183
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_148617802
quote:
1s.gif Op maandag 12 januari 2015 20:07 schreef derLudolf het volgende:
Man waar maak je je stuk om, als die stukjes dezelfde pasvorm hebben is het toch prima :P
Op merkspul zit vaak hogere kwaliteitscontrole. Dus tja. Kans is bij goedkope groter qua maatvastheid, sterkte etc.
  Knikkerking maandag 12 januari 2015 @ 20:17:45 #184
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_148618064
quote:
1s.gif Op maandag 12 januari 2015 20:07 schreef derLudolf het volgende:
Man waar maak je je stuk om, als die stukjes dezelfde pasvorm hebben is het toch prima :P
Tja, jij wilt toch ook geen bokkie wokkie spul ontvangen als je iets van een fatsoenlijk merk hebt gekocht? En daarvoor (meer) hebt betaald!!

En daarbij komt: ze moeten mensen niet bezeiken/om de tuin leiden.

quote:
1s.gif Op maandag 12 januari 2015 20:09 schreef bleiblei het volgende:

Zie edit trouwens. Moest even een luier verschonen tijdens het typen :') .
lol :r :D ;)

Ja zoiets dacht ik al. Maargoed, toch even dubbelchecken. Was helemaal erg geweest als jij ook nog vertelde dat ze niet mochten meebuigen in de lengte.

quote:
1s.gif Op maandag 12 januari 2015 20:11 schreef bleiblei het volgende:

Op merkspul zit vaak hogere kwaliteitscontrole. Dus tja. Kans is bij goedkope groter qua maatvastheid, sterkte etc.
Precies!
pi_148618359
De EAN reeks van dat nummer is in ieder geval gewoon van lamello ;)
http://gepir.gs1.org/v32/xx/gtin.aspx?Lang=en-US
Sing me to sleep
And then leave me alone
Don't try to wake me in the morning
'Cause I will be gone
  Knikkerking maandag 12 januari 2015 @ 20:31:20 #186
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_148618566
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 20:25 schreef dedodo het volgende:
De EAN reeks van dat nummer is in ieder geval gewoon van lamello ;)
http://gepir.gs1.org/v32/xx/gtin.aspx?Lang=en-US
Handige site! Thanks _O_

En inderdaad: probleem opgelost ^O^
Dan zullen het gelukkig wel de echte Lamello's zijn.
  Moderator maandag 12 januari 2015 @ 20:37:58 #187
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_148618782
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 20:17 schreef Atmoz het volgende:

[..]

Tja, jij wilt toch ook geen bokkie wokkie spul ontvangen als je iets van een fatsoenlijk merk hebt gekocht? En daarvoor (meer) hebt betaald!!

En daarbij komt: ze moeten mensen niet bezeiken/om de tuin leiden.
Ja wist niet of jij ook die prijs had betaald. Maar goed, je mag toch retourneren binnen X dagen? Stuur ze lekker terug naar Toolnation?? :P
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Knikkerking maandag 12 januari 2015 @ 20:47:26 #188
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_148619122
quote:
1s.gif Op maandag 12 januari 2015 20:37 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Ja wist niet of jij ook die prijs had betaald. Maar goed, je mag toch retourneren binnen X dagen? Stuur ze lekker terug naar Toolnation?? :P
Ja, maar.... dedodo heeft bewezen dat het wel de echte zijn ^O^ Problem solved.

Is er nog wat leuks te kopen? :)
  Moderator maandag 12 januari 2015 @ 21:02:06 #189
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_148619671
quote:
1s.gif Op maandag 12 januari 2015 20:47 schreef Atmoz het volgende:

[..]

Ja, maar.... dedodo heeft bewezen dat het wel de echte zijn ^O^ Problem solved.

Is er nog wat leuks te kopen? :)
Tja wat is leuk? Een koperen pan vind je vast niet leuk (ik wel :P )

Maar dit is ook leuk speelgoed:
http://www.amazon.de/gp/a(...)=AC_SX110_SY165_QL70
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Knikkerking maandag 12 januari 2015 @ 21:07:37 #190
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_148619922
quote:
1s.gif Op maandag 12 januari 2015 21:02 schreef derLudolf het volgende:

Tja wat is leuk? Een koperen pan vind je vast niet leuk (ik wel :P )
Welke bedoel je dan? Le Creuset? (Oh nee, dat was gietijzer he?!)
Heb wel eens gehoord dat koperen pannen inderdaad fijn zijn.
Heb zelf alles van Fissler.

quote:
Die heb ik al ;)
Nog niet zo heel lang geleden gekocht.
  Moderator maandag 12 januari 2015 @ 21:15:20 #191
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_148620267
quote:
1s.gif Op maandag 12 januari 2015 21:07 schreef Atmoz het volgende:

[..]

Welke bedoel je dan? Le Creuset? (Oh nee, dat was gietijzer he?!)
Heb wel eens gehoord dat koperen pannen inderdaad fijn zijn.
Heb zelf alles van Fissler.

[..]

Die heb ik al ;)
Nog niet zo heel lang geleden gekocht.
Cruesset is gietijzer.
Ik ga hier wat kopen ooit :+ Ben er zelf geweest. Ze maken daar 'alles' van koper, meeste is handwerk. Het is dan ook een museum en geen fabriek omdat anders de machines niet gebruikt mogen worden. Villedieu-les-Poelles is de koperstad
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator maandag 12 januari 2015 @ 21:33:03 #192
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_148621185
quote:
1s.gif Op maandag 12 januari 2015 21:07 schreef Atmoz het volgende:
Die heb ik al ;)
Nog niet zo heel lang geleden gekocht.
Heb je die hier wel gemeld? >:) Lijkt mij wel een handig apparaat :)
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Knikkerking maandag 12 januari 2015 @ 21:45:29 #193
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_148621930
quote:
1s.gif Op maandag 12 januari 2015 21:15 schreef derLudolf het volgende:

Cruesset is gietijzer.
Ik ga hier wat kopen ooit :+ Ben er zelf geweest. Ze maken daar 'alles' van koper, meeste is handwerk. Het is dan ook een museum en geen fabriek omdat anders de machines niet gebruikt mogen worden. Villedieu-les-Poelles is de koperstad
Niet direct mijn stijl, maar kan wel begrijpen dat mensen voor zoiets nostalgisch gaan. Erg apart allemaal :) en kost zeker ook wat...?

quote:
1s.gif Op maandag 12 januari 2015 21:33 schreef derLudolf het volgende:

Heb je die hier wel gemeld? >:) Lijkt mij wel een handig apparaat :)
K&W / Meld hier je nieuwste klus(gereedschap) aanschaf ! Deel 12

:D

En inderdaad: super handig apparaat! Heb hem enkele malen gebruikt inmiddels, plus aan m'n pa uitgeleend voor een redelijk groot hobby project. Echt heel handig om te hebben. Had ik eigenlijk eerder moeten hebben. Is in het verleden echt wel vaker nodig geweest, maar toen wist ik niet eens van het bestaan van zo'n ding...
pi_148626937
Vandaag ook maar weer wat besteld sinds eergisteren één van de boormachines spontaan ene stopte.

Makita DDF480ZJ Accuboormachine body
Makita DJV181ZJ Accu decoupeerzaag body
  maandag 12 januari 2015 @ 23:32:22 #195
399214 Knutsel-Smurf
Met een hamer past alles!!
pi_148627256
quote:
1s.gif Op maandag 12 januari 2015 20:47 schreef Atmoz het volgende:

[..]

Ja, maar.... dedodo heeft bewezen dat het wel de echte zijn ^O^ Problem solved.

Is er nog wat leuks te kopen? :)
Ik weet nog iets blauws waar je geen spijt van gaat krijgen ;)
Iff you can't fix it with a hammer, It's an electrical problem.
Op woensdag 30 juli 2014 17:52 schreef koffielepel het volgende:
De beste leerschool is als je de poep uit de ventilator moet krabben.
pi_148628483
quote:
1s.gif Op maandag 12 januari 2015 23:32 schreef Knutsel-Smurf het volgende:

[..]

Ik weet nog iets blauws waar je geen spijt van gaat krijgen ;)
Je bedoelt iets ronds en klein? :P
Liefde en infectie
pi_148630092
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 19:52 schreef Atmoz het volgende:

[..]

Hmzzz, ja ik vond het ook al vreemd:

- de échte Lamellen zitten in een "mooie" doos
- op de echte Lamellen staat ook "Lamello" (en aan de andere kant de maat)
- de EAN code kom ik nergens tegen
- aan de telefoon werd gezegd "ja meneer, dat is omdat Lamello dat -op verzoek van klanten- heeft gewijzigd

Al deze puntjes laten mij inderdaad denken dat het niet de echte zijn.
Kan iemand die ook een doos van 1000 heeft gekocht dat bevestigen dat ze NIET in de doos zoals hierboven staat zitten?

Ik zal maar niet zeggen waar ik ze heb gekocht he?! Dan valt die naam misschien een beetje té vaak in dit topic :(

Vandaag verder (van een andere shop) te horen gekregen dat m'n 2 Stabila R300 waterpassen pas in week 5 komen ;(

Soms zit 't mee, soms zit 't tegen zullen we maar zeggen... EN: er zijn ergere dingen he :Y
Ah crap, niet weer he. Dan komen die van mij dus ook in week 5. Vorige keer had ik die R300 bij Gerritse besteld en dat duurde ook al een maand voordat ik hem had.
Stabila heeft blijkbaar weinig voorraad in Nederland :?
pi_148630263
quote:
1s.gif Op maandag 12 januari 2015 20:47 schreef Atmoz het volgende:

[..]

Is er nog wat leuks te kopen? :)
Genoeg!

Deze i.p.v. zo'n Dremel bijv.



Of die nieuwe accus + lader die je draadloos kan opladen. Net wat voor jou 8-)

  Knikkerking dinsdag 13 januari 2015 @ 06:19:28 #199
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_148631496
quote:
1s.gif Op maandag 12 januari 2015 23:32 schreef Knutsel-Smurf het volgende:

Ik weet nog iets blauws waar je geen spijt van gaat krijgen ;)
Haha... Ik ben meer dan benieuwd...? :)

quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 00:03 schreef lucky_m3 het volgende:

Je bedoelt iets ronds en klein? :P
Geen idee wat dat zou moeten zijn...
:D ben wel benieuwd eigenlijk!

quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 00:52 schreef Drexciyan het volgende:

Ah crap, niet weer he. Dan komen die van mij dus ook in week 5. Vorige keer had ik die R300 bij Gerritse besteld en dat duurde ook al een maand voordat ik hem had.
Stabila heeft blijkbaar weinig voorraad in Nederland :?
Ja zoiets denk ik.
De leverancier vertelde me gisteren dat ze nu rechtstreeks van Stabila moesten komen. Maarja, het gaat zó lang duren, dat ze daar waarschijnlijk ook niet op voorraad zijn. Als ze ze dan toch nog moeten produceren, dan mogen ze die van mij blauw maken O+

quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 01:03 schreef Drexciyan het volgende:

Genoeg!

Deze i.p.v. zo'n Dremel bijv.

[ afbeelding ]
Goed idee! Ga ik over nadenken. Die Dremel wat ik heb is al lang niet meer compleet, en is bovendien met snoer. Niet altijd even handig.

quote:
Of die nieuwe accus + lader die je draadloos kan opladen. Net wat voor jou 8-)

[ afbeelding ]
Tja, zeker vet systeem, maar daar ga ik geen geld aan uitgeven. Wel als er een nieuw apparaat moet worden gekocht -waar ze dan "toevallig" bij zitten- maar niet zo los.

Snap trouwens nog steeds niet waarom smartphone fabrikanten niet met zo'n draadloos laden systeem komen. Iets wat ik zo'n 8 jaar geleden al had bedacht, en besproken met de toenmalige baas van Vodafone Nederland. Lijkt me namelijk super handig ^O^ Met bijvoorbeeld een muispad-achtig-ding als "laad matje" op je nachtkastje.
pi_148631511
Qi is toch al vrij lang de standaard en mijn voormalige Nexus lag elke dag in de auto, op werk, thuis etc op de lader!

@rond blauw dingetje :+
Laat die handjes wapperen!
  Knikkerking dinsdag 13 januari 2015 @ 06:33:29 #201
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_148631521
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 06:29 schreef Gieliovd het volgende:
Qi is toch al vrij lang de standaard en mijn voormalige Nexus lag elke dag in de auto, op werk, thuis etc op de lader!
Oh, dus sommige fabrikanten hebben dat toch "al"?
Samsung en Apple niet, of wel in hun laatste modellen?
Hmzz, ben eigenlijk niet meer zo thuis in de telefoonmarkt :@
pi_148631603
Nee, meeste modellen niet. Nokia heeft het standaard, Sony dacht ik ook deels? Verder is de markt overspoeld met aftermarket stickers die je tussen je accu pins doet en op je accu plakt, door je cover werkt het dan alsnog :) heb nu een nieuwe, zit het niet meer op. Overal liggen die laders nu voor niks :')
Laat die handjes wapperen!
  dinsdag 13 januari 2015 @ 08:51:50 #203
399214 Knutsel-Smurf
Met een hamer past alles!!
pi_148632404
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 06:19 schreef Atmoz het volgende:

[..]

Haha... Ik ben meer dan benieuwd...? :)

[..]


GLL 2(of 3)-80 ;)
(Ja ik ga je dat ding aansmeren, en ja je gaat me daarna bedanken omdat hij briljant is).
Iff you can't fix it with a hammer, It's an electrical problem.
Op woensdag 30 juli 2014 17:52 schreef koffielepel het volgende:
De beste leerschool is als je de poep uit de ventilator moet krabben.
pi_148632461
quote:
0s.gif [b]Op [url=http://forum.fok.nl/topic/2186065/4/50#148631511]
@rond blauw dingetje :+
Het zorgt ervoor dat ook ouder gereedschap weer helemaal voor je klaar staat :D
Liefde en infectie
  Knikkerking dinsdag 13 januari 2015 @ 09:00:29 #205
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_148632529
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 06:54 schreef Gieliovd het volgende:
Nee, meeste modellen niet. Nokia heeft het standaard, Sony dacht ik ook deels? Verder is de markt overspoeld met aftermarket stickers die je tussen je accu pins doet en op je accu plakt, door je cover werkt het dan alsnog :) heb nu een nieuwe, zit het niet meer op. Overal liggen die laders nu voor niks :')
Haha, das zuur.
Maargoed, het wordt wellicht wel de toekomst, dus nog maar niet weggooien.
Of die dingen voor wat anders gebruiken...

quote:
1s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 08:51 schreef Knutsel-Smurf het volgende:

GLL 2(of 3)-80 ;)
(Ja ik ga je dat ding aansmeren, en ja je gaat me daarna bedanken omdat hij briljant is).
:D
We gaan zien.
Ik denk ook wel dat ik zoiets ooit wel ga kopen, alleen wil nu even rustig aan doen.
Maar we komen erop terug ;)

quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 08:55 schreef lucky_m3 het volgende:

Het zorgt ervoor dat ook ouder gereedschap weer helemaal voor je klaar staat :D
Lol, tja zou oud ben ik nog laaaang niet :7 :W

Gezien in een filmpje op Youtube laatst. Leek me wel handig, dus zojuist maar even gekocht:

pi_148633496
Ik heb jarenlang (decennialang) Victorinox zakmessen en multitools gebruikt, o.a. bij gebrek aan een priem. Nu toch maar diep in de buidel getast en voor een euro of vijf deze fatsoenlijke Stanley aangeschaft :D



Stelt niks voor, maar hoe blij kun je zijn met zo'n simpel stukje gereedschap :)

En een fijn Stanley liniaaltje, in veel gevallen werkt dat toch lekkerder en nauwkeuriger dan een rolmaat of duimstok, vind ik dan:



Maar dan in 50cm.
pi_148646232
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
  Knikkerking dinsdag 13 januari 2015 @ 17:24:34 #208
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_148646283
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 09:59 schreef RB42 het volgende:
Ik heb jarenlang (decennialang) Victorinox zakmessen en multitools gebruikt, o.a. bij gebrek aan een priem. Nu toch maar diep in de buidel getast en voor een euro of vijf deze fatsoenlijke Stanley aangeschaft :D

[ afbeelding ]

Stelt niks voor, maar hoe blij kun je zijn met zo'n simpel stukje gereedschap :)

En een fijn Stanley liniaaltje, in veel gevallen werkt dat toch lekkerder en nauwkeuriger dan een rolmaat of duimstok, vind ik dan:

[ afbeelding ]

Maar dan in 50cm.
Kan me inderdaad voorstellen dit soort lineaal met sommige klussen veel fijner (en secuurder) werkt :Y heb me er enkele weken terug ook een paar aangeschaft. Tot nu toe alleen gebruikt om plexiglas langsaf te snijden >:) Maar het "echte" gebruikt komt nog wel...

Nu we het toch over linialen en nauwkeurigheid hebben: die Bosch GLL3-80 is écht wel zeer gaaf he O-) net even wat filmpjes ervan gekeken maar het is weer smullen geblazen :9~

[edit]

Al vind ik wel dat Knutsel-smurf iets moet meebetalen als 't zover komt :D ~O>

quote:
Wow, das een mooie verbinding!! Ik ben al blij als ik straks lamellen-verbindingen kan maken..
  dinsdag 13 januari 2015 @ 17:32:34 #209
428684 techcom
Dès tòch ene grôoten bout!
pi_148646523
DHL is langsgeweest en heeft weer een mooie lading Systainers afgegeven :D
wè hij zeej èn wè 'n pèrd schèt, kunde in êenen èmmer gooie.
  Knikkerking dinsdag 13 januari 2015 @ 17:41:50 #210
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_148646756
quote:
10s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 17:32 schreef techcom het volgende:
DHL is langsgeweest en heeft weer een mooie lading Systainers afgegeven :D
[ afbeelding ]
Lookin' good :7
Mooie stapel!!

En nu ze allemaal wat je hebt op elkaar :D 8-)
  dinsdag 13 januari 2015 @ 18:05:47 #211
399214 Knutsel-Smurf
Met een hamer past alles!!
pi_148647472
Meebetalen??
Ik probeer je alleen te helpen aan iets wat je leven beter maakt ;)
Weddenschapje wil ik er best van maken hoor..
Als hij echt niet bevalt krijg je van mij een sixpack bier naar keuze.. Heb ik gelijk en is het een briljant ding dan kom jij een sixpack brengen ;)
Iff you can't fix it with a hammer, It's an electrical problem.
Op woensdag 30 juli 2014 17:52 schreef koffielepel het volgende:
De beste leerschool is als je de poep uit de ventilator moet krabben.
pi_148647746
Mwah afstandsmeter Bosch en facom rolmaat van 5 en 10 meter. Werkt perfect.

Een nadeel. Ik raak die Rosmalen bij de vleet kwijt. In half jaar al stuk of 6. Maar soms vind ik ze ook weet terug.

Moet ook nog systainers hebben. Mijn endoscoop heeft aparte koffer nodig. En nog koffer voor accu's. Batterijen en opladers. Koffer perskoppelingen en voor andere meuk.

Maar eerst maar weer wat geld verdienen. Vandaag gesprek met welstand en architect. Kreeg direct akkoord voor mijn plannen. Dakkapel van 4,3M en twee van 3,5 m op een verdieping op strategisch punt van aangezicht voor gemeente.

En nadien vroeg architect of ik ook complete huizen bouwde omdat die nog iemand had die bouwer zocht.
2 jaar ervaring bouw en geen opleiding ervoor 😛
  Knikkerking dinsdag 13 januari 2015 @ 18:14:42 #213
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_148647803
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 18:05 schreef Knutsel-Smurf het volgende:
Meebetalen??
Ik probeer je alleen te helpen aan iets wat je leven beter maakt ;)
Weddenschapje wil ik er best van maken hoor..
Als hij echt niet bevalt krijg je van mij een sixpack bier naar keuze.. Heb ik gelijk en is het een briljant ding dan kom jij een sixpack brengen ;)
Haha _O_ ^O^

Ik geloof je meteen hoor, na het zien van die filmpjes ben ik ook zeer overtuigd geraakt. Dus maak je maar niet druk dat je mij bier moet geven :P Ik laat wel weten hoe content ik erover ben (mocht ik hem kopen ooit O-))


[edit]

quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 18:13 schreef hans1985 het volgende:
Mwah afstandsmeter Bosch en facom rolmaat van 5 en 10 meter. Werkt perfect.

Tja, dat zal vast en zeker in de meeste situaties goed werken, maar 3 van zo'n nette, strakke lijnen werkt toch ook wel héél fijn he ;) Ik heb zo'n gewone Bosch kruislijnlaser, en dat is al een hele verademing om te gebruiken. Maar nu (en gisteravond na dat gepost hier allemaal) ik er zo over nadenk miste ik net dat 360 gebeuren. Daar bovenop komt dat ik hem voor m'n volgende project SUPER goed kan gebruiken. Dus ik ben er zeg maar serieus over aan 't nadenken... c.q. heb daarstraks al een een mailtje uitgestuurd naar m'n (de laatste tijd) "vaste" leverancier.
  dinsdag 13 januari 2015 @ 18:49:46 #214
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_148648844
quote:
Nah, die van die japanner is mooier, maar de mijne komt in de buurt :P


Mocht je het ook willen maken zorg dan of voor droog hout, en probeer de verbinding zo snel mogelijk te monteren. Want zo strak als op deze foto is ie niet aan de andere kant ivm. scheluw getrokken balken.
  dinsdag 13 januari 2015 @ 18:54:59 #215
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_148649021
quote:
Valt engelengeduld ook onder gereedschap?
  dinsdag 13 januari 2015 @ 19:00:33 #216
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_148649221
Sowieso zijn die mensen daar nog niet zo stom. Trekzagen _O_ _O_
  dinsdag 13 januari 2015 @ 19:06:52 #217
399214 Knutsel-Smurf
Met een hamer past alles!!
pi_148649503
Deze chinezen maken er helemaal een feestje van met houtverbindingen

Dumpert - Dumpert Houtpr0n http://www.dumpert.nl/mediabase/6634525/c239f012
Iff you can't fix it with a hammer, It's an electrical problem.
Op woensdag 30 juli 2014 17:52 schreef koffielepel het volgende:
De beste leerschool is als je de poep uit de ventilator moet krabben.
  dinsdag 13 januari 2015 @ 19:10:40 #218
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_148649684
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 19:06 schreef Knutsel-Smurf het volgende:
Deze chinezen maken er helemaal een feestje van met houtverbindingen

Dumpert - Dumpert Houtpr0n http://www.dumpert.nl/mediabase/6634525/c239f012
*; *;
  dinsdag 13 januari 2015 @ 19:20:01 #219
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_148650129
Das mooi werk idd. :Y .
En ook bloed irritant dat het gewoon gelijk past (dat de heren 100 jaar ervaring hebben, 4 maanden aan het passen en meten zijn geweest en al 3 pogingen achter de rug hebben, is gelukkig niet gefilmd :P ).
  dinsdag 13 januari 2015 @ 19:21:36 #220
428684 techcom
Dès tòch ene grôoten bout!
pi_148650217
Die Chinees is de lijm vergeten :P

Even een foto dan als alle systainers gestapeld zijn...

De hoogste stapel is net 2.00 meter
WAAROM ??? OMDAT HET KAN !

En ik kreeg ook nog deze kleine cadeautjes bij de systainers :

2x een zakagenda voor 2015
wè hij zeej èn wè 'n pèrd schèt, kunde in êenen èmmer gooie.
  dinsdag 13 januari 2015 @ 19:42:44 #221
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_148651286
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 19:21 schreef techcom het volgende:
Die Chinees is de lijm vergeten :P

Even een foto dan als alle systainers gestapeld zijn...
[ afbeelding ]
De hoogste stapel is net 2.00 meter
WAAROM ??? OMDAT HET KAN !

En ik kreeg ook nog deze kleine cadeautjes bij de systainers :
[ afbeelding ]
2x een zakagenda voor 2015
En hoe ligt het in de systainers? Ben wel benieuwd :) .
Net als de labels die je erop hebt zitten, ziet er netjes uit :Y .
pi_148653994
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 19:21 schreef techcom het volgende:
Die Chinees is de lijm vergeten :P

Even een foto dan als alle systainers gestapeld zijn...
[ afbeelding ]
De hoogste stapel is net 2.00 meter
WAAROM ??? OMDAT HET KAN !

En ik kreeg ook nog deze kleine cadeautjes bij de systainers :
[ afbeelding ]
2x een zakagenda voor 2015
Holy fuck wat een stapel.

Maar is dus goed gekomen met kostershop...

Denk dat die mensen na 2 weken weer hun pc aanslingeren en 2000 emails hadden en paar honderd bestellingen ;)

Ik heb gedurende de feestdagen gewoon doorgewerkt. Merk dat de bedrijven echt nu "traag"zijn in respons. Dat zal wel door feestdagen komen.

MMM ff systainers kijken...
  dinsdag 13 januari 2015 @ 21:08:51 #223
428684 techcom
Dès tòch ene grôoten bout!
pi_148655138
Even een kleine impressie van de inlays tot zover :

De linkse inlay heb ik zelf gemaakt van 12 mm MDF en zelfklevend noppenschuim op de bodem geplakt. Daar zit een multitool in met verschillende soorten schuurpapier.
De 2 waar de slijptolletjes in zitten is een standaard inlay van BTI / FESTOOL , 1 voor tegelwerk met alleen maar diamantschijven en de andere is voor metaal.
In de onderste systainer zit een combi-tacker van Ecotools in, hiervoor heb ik de originele koffer verzaagd tot een passend model voor in de systainer.

Wat betreft de bestelling verder, alles is goed gekomen en alsnog op tijd geleverd.
Ik mis alleen nog wel een deksel inzetstuk, maar daarvoor heb ik een mail gestuurd naar Kostershop en wacht op antwoord.

Als het wat beter weer word kan ik eindelijk buiten weer verder met zagen en alles voor de inlays totdat mijn nieuwe klushok/schuur klaar is. Voor de freesjes van de bovenfrees wil ik bijvoorbeeld een passende bodemplaat maken van 25 mm multiplex of MDF en daarin gaten boren waar de frezen in kunnen.
wè hij zeej èn wè 'n pèrd schèt, kunde in êenen èmmer gooie.
  Knikkerking dinsdag 13 januari 2015 @ 21:09:30 #224
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_148655187
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 19:21 schreef techcom het volgende:
Die Chinees is de lijm vergeten :P

Even een foto dan als alle systainers gestapeld zijn...
[ afbeelding ]
De hoogste stapel is net 2.00 meter
WAAROM ??? OMDAT HET KAN !

En ik kreeg ook nog deze kleine cadeautjes bij de systainers :
[ afbeelding ]
2x een zakagenda voor 2015
Heel vet hoor :7
Prachtig om te zien zulke stapels :Y
Ook goed gevuld neem ik aan? ;)

[edit]
Ah, net te laat, die laatste vraag hoefde niet :P
pi_148656104
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 21:08 schreef techcom het volgende:
Even een kleine impressie van de inlays tot zover :
[ afbeelding ]
De linkse inlay heb ik zelf gemaakt van 12 mm MDF en zelfklevend noppenschuim op de bodem geplakt. Daar zit een multitool in met verschillende soorten schuurpapier.
De 2 waar de slijptolletjes in zitten is een standaard inlay van BTI / FESTOOL , 1 voor tegelwerk met alleen maar diamantschijven en de andere is voor metaal.
In de onderste systainer zit een combi-tacker van Ecotools in, hiervoor heb ik de originele koffer verzaagd tot een passend model voor in de systainer.

Wat betreft de bestelling verder, alles is goed gekomen en alsnog op tijd geleverd.
Ik mis alleen nog wel een deksel inzetstuk, maar daarvoor heb ik een mail gestuurd naar Kostershop en wacht op antwoord.

Als het wat beter weer word kan ik eindelijk buiten weer verder met zagen en alles voor de inlays totdat mijn nieuwe klushok/schuur klaar is. Voor de freesjes van de bovenfrees wil ik bijvoorbeeld een passende bodemplaat maken van 25 mm multiplex of MDF en daarin gaten boren waar de frezen in kunnen.
Ziet er nice uit. Dat aanpassen is wel ff werk om alles netjes te krijgen. Gisteren ff lomp de foam voor mijn lasers uitgesneden met een bot stanley mes... dat gaat nog wel ff opnieuw.

Maaruh, systainers... kon het niet laten. Had er een nodig voor mijn endoscoop en eentje voor mijn accu's en nog bakjes zodat ik een koffer kan inrichten voor boren en bits...


Lol, mijn timmerman zei al: "je moet straks aanhanger kopen voor je tools :p).

(en moest vandaag dus bokje op imperiaal vervoeren omdat het echt niet meer in mijn bus past :'))
pi_148656280
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 19:21 schreef techcom het volgende:
Kistentoren van Pisa
Holy shit.
Laat die handjes wapperen!
  dinsdag 13 januari 2015 @ 21:43:19 #227
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_148656760
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 21:08 schreef techcom het volgende:
Even een kleine impressie van de inlays tot zover :
[ afbeelding ]
De linkse inlay heb ik zelf gemaakt van 12 mm MDF en zelfklevend noppenschuim op de bodem geplakt. Daar zit een multitool in met verschillende soorten schuurpapier.
De 2 waar de slijptolletjes in zitten is een standaard inlay van BTI / FESTOOL , 1 voor tegelwerk met alleen maar diamantschijven en de andere is voor metaal.
In de onderste systainer zit een combi-tacker van Ecotools in, hiervoor heb ik de originele koffer verzaagd tot een passend model voor in de systainer.

Wat betreft de bestelling verder, alles is goed gekomen en alsnog op tijd geleverd.
Ik mis alleen nog wel een deksel inzetstuk, maar daarvoor heb ik een mail gestuurd naar Kostershop en wacht op antwoord.

Als het wat beter weer word kan ik eindelijk buiten weer verder met zagen en alles voor de inlays totdat mijn nieuwe klushok/schuur klaar is. Voor de freesjes van de bovenfrees wil ik bijvoorbeeld een passende bodemplaat maken van 25 mm multiplex of MDF en daarin gaten boren waar de frezen in kunnen.
Netjes! Slim ook van om de tackerkoffer te gebruiken :) .
pi_148658138
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 21:34 schreef Gieliovd het volgende:

[..]

Holy shit.
nieuw topic, wie heeft de hoogste sytainer toren :+
  Knikkerking dinsdag 13 januari 2015 @ 22:19:14 #229
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_148658366
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 22:14 schreef hans1985 het volgende:

nieuw topic, wie heeft de hoogste sytainer toren :+
Tellen L-boxxen ook mee? :D

Jij moet onderhand toch ook al een stapel van jewelste hebben, of valt dat mee? Een toren tot het plafond moet je zeker toch halen...
pi_148659050
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 22:19 schreef Atmoz het volgende:

[..]

Tellen L-boxxen ook mee? :D

Jij moet onderhand toch ook al een stapel van jewelste hebben, of valt dat mee? Een toren tot het plafond moet je zeker toch halen...
als ik festool, makita en bti stapel denk 1,80 m

Maar rest zit in goede niet sytainer koffers en zien urgentie niet die te vervangen. Zijn ook machines die niet passen.
  Knikkerking dinsdag 13 januari 2015 @ 22:46:58 #231
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_148659495
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 22:35 schreef hans1985 het volgende:

als ik festool, makita en bti stapel denk 1,80 m

Maar rest zit in goede niet sytainer koffers en zien urgentie niet die te vervangen. Zijn ook machines die niet passen.
Ik snap het. Die grote apparaten gebruik/heb ik zelf niet, dus wat mij betreft is dat allemaal wat makkelijker te regelen met die L-boxxen. Als je veel/meer spul hebt wat er niet in past, en dus standaard een andere koffer bij zit, dan ga je daar vanzelf anders tegen aan kijken. Bij mij is de L-boxx-gekte vanzelf ontstaan omdat het meeste er allemaal wel in past. Alleen de reciprozaag past volgens mij niet. Die heb ik dan ook in een "gewone" koffer zitten, wel een mooie blauwe O+
pi_148659555
Als ik mijn festool en makita systainers stapel kom ik net aan twee stuks.
  Knikkerking dinsdag 13 januari 2015 @ 22:51:06 #233
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_148659648
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 22:48 schreef usernaamvergeten het volgende:
Als ik mijn festool en makita systainers stapel kom ik net aan twee stuks.
Lol :P :D
....maar: wat niet is, kan nog komen zeggen ze... ;)
Het is een mooi begin kun je ook zeggen!
pi_148659720
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 22:51 schreef Atmoz het volgende:
Het is een mooi begin kun je ook zeggen!
True :)
  Moderator dinsdag 13 januari 2015 @ 23:59:06 #235
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_148662017
Ik kom sinds vandaag tot 2 L-Boxxen. Mogen er nog vele volgen :)

[ Bericht 2% gewijzigd door derLudolf op 14-01-2015 00:24:17 ]
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_148664780
Mooi, dat was een koopje! Het is dat mijn groene Bosch boorhamer het nog prima doet anders wist ik het wel :)
  woensdag 14 januari 2015 @ 08:52:14 #237
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_148665834
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 22:14 schreef hans1985 het volgende:

[..]

nieuw topic, wie heeft de hoogste sytainer toren :+
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2014 20:11 schreef bleiblei het volgende:

[..]

ik ben ook benieuwd, heb de boel hier maar even gestapeld nu vrijwel alles in systainers zit:

Ben benieuwd hoe hard je er overheen gaat :') .
:P
  Moderator woensdag 14 januari 2015 @ 09:28:08 #238
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_148666488
Keurig bleiblei _O_
Zit overal (Festtool) gereedschap in of zijn er ook een aantal voor schroeven, pluggen, spijkers, EHBO etc?
Kranplätze müssen verdichtet sein
  woensdag 14 januari 2015 @ 09:28:41 #239
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_148666507
De box die bij mijn decoupeerzaag van makita zit klopt redelijk qua inlay, maar die bij mijn schroefmachine klopt echt voor geen meter, met of zonder accu klopt ie gewoon niet.

Maarja het zijn mijn eerste 2 tools en zonder inlay passen ze NET in een box, inc lader en accu's. Misschien in de toekomst eens kijken naar een betere manier van verpakken, maar ik hoef er toch amper mee op pad, dus nog niet zo belangrijk.

Nu eerst de inieminie berging op orde maken en mijn eerste doel met het gereedschap volbrengen en dat is een mooie aan de muur hangende "krabpaal" voor mijn katten maken. Denk nu wel aan een accu (nietjes)tacker om het stof mee vast te zetten :P .
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
  woensdag 14 januari 2015 @ 09:45:58 #240
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_148666845
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 09:28 schreef derLudolf het volgende:
Keurig bleiblei _O_
Zit overal (Festtool) gereedschap in of zijn er ook een aantal voor schroeven, pluggen, spijkers, EHBO etc?
Dank je!
Donker blauw zit Bosch spul in, rood Dutack, grijs met rode deksel Lamello, licht blauw makita ( of naja, ik heb een makita slijptol op de verlanglijst staan), oranje heco schroeven en zwart de lasers. Verder nog een ehbo systainer, een tackernietjes en nagels systainer, een lamello verbruiksmateriaal systainer en het nodige festool spul.
  Moderator woensdag 14 januari 2015 @ 10:02:37 #241
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_148667242
quote:
Nondejuu, daar is over nagedacht zeg. Prachtig.

quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 18:14 schreef Atmoz het volgende:

c.q. heb daarstraks al een een mailtje uitgestuurd naar m'n (de laatste tijd) "vaste" leverancier.

Wij weten genoeg _O-
:P

quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 21:30 schreef hans1985 het volgende:

Lol, mijn timmerman zei al: "je moet straks aanhanger kopen voor je tools :p).

(en moest vandaag dus bokje op imperiaal vervoeren omdat het echt niet meer in mijn bus past :'))
Oops :P Hoe zit dat met verzekering van je bus/gereedschap? Bij een kennis van mij ouders is laatst 's nachts een laptop uit zijn auto gejat. Zowel inboedel als auto verzekering vergoeden dit niet.

Lijkt me sterk dat jij elke avond al het gereedschap uit je bus haalt en het :s ochtends weer terug erin legt... Gebruik je trouwens ook daadwerkelijk al het gereedschap wat je bij je hebt dan of zou je ook iets thuis kunnen laten?
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_148668040


Na een uur met klopboor machines te hebben aangekloot om een paar 4mm gaatjes te boren heb ik bovenstaande maar gehaald.

Wat een fijn apparaat! ( en sowieso mijn eerst degelijke stuk gereedschap ooit )
I'm sick of all this pooping stuff i'm getting my buttcheeks pierced together .
  Moderator woensdag 14 januari 2015 @ 12:52:54 #243
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_148671697
quote:
6s.gif Op woensdag 14 januari 2015 10:35 schreef Steve-O het volgende:
[ afbeelding ]

Na een uur met klopboor machines te hebben aangekloot om een paar 4mm gaatjes te boren heb ik bovenstaande maar gehaald.

Wat een fijn apparaat! ( en sowieso mijn eerst degelijke stuk gereedschap ooit )
Succes d'r mee ;) Alleen nu ben je het 5mm boortje vergeten te kopen :P
Met een gewoon steenboortje (niet SDS+, die dus in de gewone boorkop gaat) kun je nu niet mee gaan hamer boren hè ;)
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_148671979
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 12:52 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Succes d'r mee ;) Alleen nu ben je het 5mm boortje vergeten te kopen :P
Met een gewoon steenboortje (niet SDS+, die dus in de gewone boorkop gaat) kun je nu niet mee gaan hamer boren hè ;)
Ja die zit er niet bij -O-.

Voorlopig word het alleen maar even betonbeuken :)
I'm sick of all this pooping stuff i'm getting my buttcheeks pierced together .
pi_148679262
quote:
1s.gif Op woensdag 14 januari 2015 10:02 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Nondejuu, daar is over nagedacht zeg. Prachtig.

[..]

Wij weten genoeg _O-
:P

[..]

Oops :P Hoe zit dat met verzekering van je bus/gereedschap? Bij een kennis van mij ouders is laatst 's nachts een laptop uit zijn auto gejat. Zowel inboedel als auto verzekering vergoeden dit niet.

Lijkt me sterk dat jij elke avond al het gereedschap uit je bus haalt en het :s ochtends weer terug erin legt... Gebruik je trouwens ook daadwerkelijk al het gereedschap wat je bij je hebt dan of zou je ook iets thuis kunnen laten?
Zit een verzekering op de bus en inhoud. Dus ze mogen hem van mij leeg stelen...
Maar ik neem straks een nieuwe verzekering die ook brand en werk locatie dekt.

Ik gebruik eigenlijk al het gereedschap wel. alleen verspuit en giraffe niet altijd. dat staat in de schuur.
Maar ik krijg al het gereedschap no way nog in de bus. Ik moet 2 keer rijden om het spul op locatie te krijgen. heb een grote zaagtafel en afkorter en dat neemt al veel plek in.

Maar als de garage klaar is wil ik een box maken die op de aanhanger past. dan in de schuur erop takelen en dan kan alles mee.

Ga iig geen grotere bus kopen, ding wat ik nu heb is super.
pi_148682043
Deze besteld, omdat 2 accus voor een normale schroefmachine en een ssd toch wat te weinig is. :p ik ben nu geen bitje en boortje aan t wisselen steeds maar accus :+

pi_148684174
quote:
1s.gif Op woensdag 14 januari 2015 10:02 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Wij weten genoeg _O-
:P
Ik wist het al toen hij zei dat ie wat filmpjes ervan had bekeken :P
Voor het eind van de week besteld denk ik zo :+
pi_148684416
Gewoon van Bosch een overpriced nutteloos apparaat zoeken met een hele goede promo film. Kijken of die dan ook hapt.

En ergens in atmoz huis is een altaar ingericht en hangt deze foto.
  Moderator woensdag 14 januari 2015 @ 19:17:36 #249
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_148684979
quote:
1s.gif Op woensdag 14 januari 2015 19:02 schreef hans1985 het volgende:
Gewoon van Bosch een overpriced nutteloos apparaat zoeken met een hele goede promo film. Kijken of die dan ook hapt.

En ergens in atmoz huis is een altaar ingericht en hangt deze foto.
[ afbeelding ]
Whahaha
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_148689415
Weer wat speelgoed besteld :)

Atmoz :p (Bosch) glm80 + r60

Ofnie
pi_148690853
Vandaag een 29 jaar oude Dolmar Sachs 112 gekregen. Eigenaar zei dat het ding meer dan 10 jaar stil stond, en dat het waarschijnlijk niet meer aan de praat te krijgen was. Ik heb hem gevraagd of ik de zaag mocht houden als ik ze aan de praat kreeg en dat vond hij prima. Het was in mijn ogen best een uitdaging, en verder een net zaagje om zo oud te zijn. Eerst enkele pogingen gedaan het ding te starten. Niet aan te krijgen. Toen even de carburator eraf gehaald, helemaal schoongemaakt met carbcleaner en terug gemonteerd. na 2x trekken aan het startkoord liep hij al :D

Hier een foto van de zaag: (van google geplukt)


Blijkbaar zijn de grijs/zwarte ook nog eens een limited edition :9

[ Bericht 7% gewijzigd door terrastegel op 14-01-2015 21:39:14 ]
pi_148691370
Nice, die dolmars waren vroeger zeker goede zagen. Tegenwoordig zie je ze vaker als budget in zaken.

Kettingzaag is zo ideaal. Hebben zelf een kleine stihl maar die word voor alles gebruikt. Enige is dat die zagen vreet (af en toe een spijker of geleiderail :+).

Btw, luchtfilter oook schoon gemaakt? Die willen ook snel vuil worden en dan is starten ook niet te doen. Heb zo dat ding van ons wel eens weg gebracht, doet het niet!
Uur later met schaamrood op mijn kaken..."luchtfilter" zat vol...
(pa, haal jij ff de kettingzaag op, heb nu geen tijd ;))
pi_148691558
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 21:45 schreef hans1985 het volgende:
Nice, die dolmars waren vroeger zeker goede zagen. Tegenwoordig zie je ze vaker als budget in zaken.

Kettingzaag is zo ideaal. Hebben zelf een kleine stihl maar die word voor alles gebruikt. Enige is dat die zagen vreet (af en toe een spijker of geleiderail :+).

Btw, luchtfilter oook schoon gemaakt? Die willen ook snel vuil worden en dan is starten ook niet te doen. Heb zo dat ding van ons wel eens weg gebracht, doet het niet!
Uur later met schaamrood op mijn kaken..."luchtfilter" zat vol...
(pa, haal jij ff de kettingzaag op, heb nu geen tijd ;))
Ja heb alles goed nagekeken :Y . Heb nu hier 4 kettingzagen liggen; :D 1x husqvarna 455, 2x stihl MS240 en nu dan 1x dolmar 112.
Ik blijf nog altijd fan van Husqvarna, hebben er ook de zitmaaier van en tot nu toe nog geen enkele keer problemen gehad met hun producten. De stihl zagen hebben beide al een nieuwe cilinder en piston. 1 zaag heeft pa geruïneerd door er gewone benzine in te doen ipv 2 takt. :+ Maar dat kwam omdat de bussen met gewone benzine en 2 takt naast elkaar stonden en dezelfde kleur hadden :D
pi_148691702
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 21:49 schreef terrastegel het volgende:

[..]

Ja heb alles goed nagekeken :Y . Heb nu hier 4 kettingzagen liggen; :D 1x husqvarna 455, 2x stihl MS240 en nu dan 1x dolmar 112.
Ik blijf nog altijd fan van Husqvarna, hebben er ook de zitmaaier van en tot nu toe nog geen enkele keer problemen gehad met hun producten. De stihl zagen hebben beide al een nieuwe cilinder en piston. 1 zaag heeft pa geruïneerd door er gewone benzine in te doen ipv 2 takt. :+ Maar dat kwam omdat de bussen met gewone benzine en 2 takt naast elkaar stonden en dezelfde kleur hadden :D
onze stihl ook al vervangen door nieuwe ivm cilinder. Volgensmij hebben ze paar weken lang maandagochtend gehad...
Nu doet ding goed, zelfs 6 meter uit een boom donderen was geen probleem :+
Ik haal altijd stihl mix en oregon olie, wel duur maar weet je zeker dat goed is.
pi_148691843
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 21:53 schreef hans1985 het volgende:

[..]

onze stihl ook al vervangen door nieuwe ivm cilinder. Volgensmij hebben ze paar weken lang maandagochtend gehad...
Nu doet ding goed, zelfs 6 meter uit een boom donderen was geen probleem :+
Ik haal altijd stihl mix en oregon olie, wel duur maar weet je zeker dat goed is.
Wij gebruiken overal aspen voor. bosmaaiers, kettingzagen, haagscharen etc. De zagen kunnen idd wel wat verdragen. Het wordt enkel gevaarlijk als er personen die nogal nonchalant zijn mee gaan werken. Of die niet weten hoe een zaag reageert als je ermee gaat zagen en bv met de punt van je zaagblad iets raakt tijdens het zagen. Krijg je een flinke kickback in sommige gevallen :o
  Knikkerking woensdag 14 januari 2015 @ 22:09:46 #256
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_148692474
quote:
1s.gif Op woensdag 14 januari 2015 10:02 schreef derLudolf het volgende:

Wij weten genoeg _O-
:P

Lol, zit echt met een dikke smile hier af en toe met die reacties allemaal :D

quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 18:54 schreef Drexciyan het volgende:

Ik wist het al toen hij zei dat ie wat filmpjes ervan had bekeken :P
Voor het eind van de week besteld denk ik zo :+
:+ dan pas...? O-) :D

quote:
1s.gif Op woensdag 14 januari 2015 19:02 schreef hans1985 het volgende:
Gewoon van Bosch een overpriced nutteloos apparaat zoeken met een hele goede promo film. Kijken of die dan ook hapt.

En ergens in atmoz huis is een altaar ingericht en hangt deze foto.
[ afbeelding ]
Nee, zo erg is het écht niet...
Heb meer met Einstein, of zelfs meer met bijvoorbeeld Michio Kaku (en consorten _O_ )

quote:
10s.gif Op woensdag 14 januari 2015 21:04 schreef denoo het volgende:
Weer wat speelgoed besteld :)

Atmoz :p (Bosch) glm80 + r60

[ afbeelding ]
^O^ heel mooi spul.
Veel plezier ermee!!

Goed, dan nu de foto's van mijn nieuwe "speeltje" O+

















(sorry voor de vele foto's, maar hij is écht heeeeeel gaaf 8-))

Hij arriveerde vandaag samen met m'n Lamellenfrees + 4 L-boxxen:



En de Facom spulletjes:



Verder vanmorgen besteld:



Incl. L-boxx, lader, accessoires en 2 stuks 2AH accu's

+

pi_148692856
De tering, jij besteld voor een klusser echt heel veel mooi spul :')

Die afkortzaag ziet er echt super futoristisch uit, echt mooi.
Maar waarom heb je voor facom gekozen en niet voor wera en de tang van knipex?
(naja, mag niks zeggen heb ook facom (en wera))
pi_148693075
Het is jammer dat jullie 2 niet dichter bij elkaar wonen, dan kan jij mooi spullen huren van Atmoz :Y
pi_148693194
Mooi man Atmoz!!! Supermooie foto's trouwens.

Iets in mij wil die afkortzaag ook. Slaat nergens op, want wat is daar het praktisch nut van? Ik heb er echt helemaal niets aan, ik kan hem nergens kwijt én hij kost een bak geld :D
pi_148693272
quote:
1s.gif Op woensdag 14 januari 2015 22:27 schreef bluemoon23 het volgende:
Het is jammer dat jullie 2 niet dichter bij elkaar wonen, dan kan jij mooi spullen huren van Atmoz :Y
mwah, heb meeste wel wat atmoz heeft alleen dan wat schappelijkere prijzen :+

en 32 kilo afkortzaag...sleep dat maar eens een trapje op :+
pi_148693311
btw, iemand nog ervaring met gastackers.
Onze timmerman heeft een dutack op lucht. schiet tot 55mm schuine brads.
wil ook wel zoiets maar dan op gas/accu.

en ik wil nog een decoupeerzaag op accu :+

kan die lelijke bosch blauw op MP :+
  Knikkerking woensdag 14 januari 2015 @ 22:41:05 #262
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_148693515
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 22:21 schreef hans1985 het volgende:
De tering, jij besteld voor een klusser echt heel veel mooi spul :')
Laat ik 't zo zeggen: jij besteld ook niet weinig ;) en das nog voorzichtig gezegd, lol ;)

quote:
Die afkortzaag ziet er echt super futoristisch uit, echt mooi.
In het echt is hij niet minder. Prachtig apparaat, echt geniaal gemaakt. Alles "klopt" gewoon, en het loopt zo smooth allemaal. Af en toe voel je aan apparatuur wel eens wat rammelen of trillen of whatever, je kent dat wel... Dit staat als tank, maar toch met een hoog smoothness-gehalte. 100% tevreden dus. Nu al.

quote:
Maar waarom heb je voor facom gekozen en niet voor wera en de tang van knipex?
(naja, mag niks zeggen heb ook facom (en wera))
Eigenlijk omdat ik de rest van de tangen ook allemaal van Facom heb, evenals alle schroevendraaiers en de 2 doppen sets. Maar had inderdaad net zo goed Wera of Knippex kunnen zijn...

quote:
1s.gif Op woensdag 14 januari 2015 22:27 schreef bluemoon23 het volgende:
Het is jammer dat jullie 2 niet dichter bij elkaar wonen, dan kan jij mooi spullen huren van Atmoz :Y
Nou, Hans heeft toch (minimaal) ook alles wat ik heb? Tenminste, dan kan toch bijna niet anders met alles wat hier via hem de revue passeert ;)


quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 22:30 schreef RB42 het volgende:
Mooi man Atmoz!!! Supermooie foto's trouwens.
Thanks!!

quote:
Iets in mij wil die afkortzaag ook. Slaat nergens op, want wat is daar het praktisch nut van? Ik heb er echt helemaal niets aan, ik kan hem nergens kwijt én hij kost een bak geld :D
Haha 8-)

Maar ik herken het hoor. Ben zelf ook zo. En is ook niet gek. Dat zijn toch dingen waar mannen van houden? Is hetzelfde met mooie auto's, vrouwen, bier, andere apparatuur (audio/video) past mijns inziens allemaal in hetzelfde straatje (het een misschien iets meer dan het ander, maar toch) ^O^

[edit]

quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 22:33 schreef hans1985 het volgende:

mwah, heb meeste wel wat atmoz heeft
That's what I mean :)


quote:
en 32 kilo afkortzaag...sleep dat maar eens een trapje op :+
True.
Is echt veeeel te zwaar en lomp. Geen beginnen aan.


quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 22:34 schreef hans1985 het volgende:

kan die lelijke bosch blauw op MP :+
Zeg! Zo zijn we niet getrouwd he ^) >:)

[ Bericht 17% gewijzigd door Atmoz op 14-01-2015 22:46:57 ]
pi_148693801
Jaloersmakend weer, ziet er goed uit die zaag :)
  Moderator woensdag 14 januari 2015 @ 22:54:37 #264
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_148693971
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 22:09 schreef Atmoz het volgende:


[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

(sorry voor de vele foto's, maar hij is écht heeeeeel gaaf 8-)).

Echt wel :9 Deze wel veelvuldig gebruiken hè })

quote:
Hij arriveerde vandaag samen met m'n Lamellenfrees + 4 L-boxxen:

[ afbeelding ]

Zo'n lamellenfrees is stiekem best mooi spul :) Ik heb vanmiddag een Youtube serie ontdek van Bosch PT UK, waarin ze van alles maken, waaronder een badkamermeubel waarin deze frees werd gebruikt. Mooi zeg

Waarvoor die extra L boxxen? Lijken me grootte 1, voor 10,8V machines. Of ga je er lamello's, pluggen, schroeven etc in doen?

quote:
Verder vanmorgen besteld:

[ afbeelding ]

Incl. L-boxx, lader, accessoires en 2 stuks 2AH accu's

+

[ afbeelding ]
Als jij geen lid was geweest van FOK had je afgelopen maand al dik ¤1000 kunnen besparen zeg :P Dat Dremeltje, die laser, de GCM12GDL, volgens mij hebben je ook wel een beetje opgenaaid :P
Kranplätze müssen verdichtet sein
  woensdag 14 januari 2015 @ 22:56:24 #265
399214 Knutsel-Smurf
Met een hamer past alles!!
pi_148694048
* Knutsel-Smurf ligt op de vloer te lachen om de GLL3-80... Zie je wel ;)
Iff you can't fix it with a hammer, It's an electrical problem.
Op woensdag 30 juli 2014 17:52 schreef koffielepel het volgende:
De beste leerschool is als je de poep uit de ventilator moet krabben.
  Moderator woensdag 14 januari 2015 @ 22:59:46 #266
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_148694176
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 22:34 schreef hans1985 het volgende:

en ik wil nog een decoupeerzaag op accu :+

kan die lelijke bosch blauw op MP :+
Op Woodworking is de GKL? 140 koekepeerzaag 'de zaag der zagen' genoemd in een topic. Geen accu machine, maar wellicht hebben ze een vergelijkbare zag op accu :)
Maar het moet zeker Makita LXT zijn? :+
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Knikkerking woensdag 14 januari 2015 @ 23:15:11 #267
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_148694768
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 22:49 schreef usernaamvergeten het volgende:
ziet er goed uit die zaag :)
Thanks :)

quote:
1s.gif Op woensdag 14 januari 2015 22:54 schreef derLudolf het volgende:

Echt wel :9 Deze wel veelvuldig gebruiken hè })
Absoluut.
Staat een groot project voor de deur, dus komt helemaal goed!

quote:
Zo'n lamellenfrees is stiekem best mooi spul :) Ik heb vanmiddag een Youtube serie ontdek van Bosch PT UK, waarin ze van alles maken, waaronder een badkamermeubel waarin deze frees werd gebruikt. Mooi zeg
Ik ken ze ja. Is volgens mij met die "standaard Bosch meneer" he?
Waar ze ook een AV meubel maken, en een L-boxx storage etc...
Zeker mooi spul, toen ik die Lamellenfrees ontdekte wist ik eigenlijk al genoeg. Té fijn apparaat om niet te hebben.

quote:
Waarvoor die extra L boxxen? Lijken me grootte 1, voor 10,8V machines. Of ga je er lamello's, pluggen, schroeven etc in doen?
Bijvoorbeeld. Deze 4 waren toevallig spotgoedkoop, dus komt sowieso wel goed.
Maar idd voor losse accessoires enzo!

quote:
Als jij geen lid was geweest van FOK had je afgelopen maand al dik ¤1000 kunnen besparen zeg :P Dat Dremeltje, die laser, de GCM12GDL, volgens mij hebben je ook wel een beetje opgenaaid :P
Eerlijk? Dan had ik het inderdaad niet zo vroeg c.q. nu al gekocht allemaal. Maar ik zie daar ook geen probleem in: ik ging het ooit toch wel kopen. Dan maar beter nu :) heb ik er tenminste langer plezier van. En anders was het geld wel naar andere dingen opgegaan. Er is nog een forum waar ik geregeld kom, en daar naaien mensen mekaar ook de hele tijd op :D Gaat daar nog wel om hogere bedragen... Ik ben niet iemand die honderden euro's moet sparen per maand. Voor je het weet kiep je om... Heb liever mooi spul in huis, dan heel veel geld op de bank ;)


quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 22:56 schreef Knutsel-Smurf het volgende:
* Knutsel-Smurf ligt op de vloer te lachen om de GLL3-80... Zie je wel ;)
:D ... maar het ís toch ook een vet ding?! :7
pi_148694855
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 22:09 schreef Atmoz het volgende:
Goed, dan nu de foto's van mijn nieuwe "speeltje" O+
Potver, sjiek machientje hoor! :9
Ik moet minder vaak in dit topic gaan kijken, wekt zo nu en dan weleens wat jaloezie op. :')

Zou je hem wel gaan gebruiken? Straks wordt 'ie vies. :'( Die werkbank ziet er trouwens ook nog netjes uit. :P
pi_148695289
Pffff, wederom mooi spul Atmoz. Echt een mooie afkortzaag. Dat is een ding wat mij opvalt bij Bosch, ze zijn wel vernieuwend bezig. Zoals dat axial glide systeem of dat draadloos opladen. En de meeste van hun tools liggen qua design aardig op 1 lijn. Ziet er allemaal modern uit.
Enige minpuntje vind ik die simpele materiaalklem, maar dat doen meer fabrikanten. Doen ze zo'n simpel model erbij en als accessoire kan je dan een snelspanklem kopen. Die had er bij zo'n zaag wel standaard bij mogen zitten.

Hoevaak heb je al aan die arm getrokken? :P

En je hebt die blauwe 'dremel' ook gekocht :D

Ik ben vanavond ook eens wezen stapelen. 3m60 :7
Zijn ze niet allemaal. Heb er nog een paar, maar dit is enkel wat er in m'n bus hangt.



:P
  Knikkerking woensdag 14 januari 2015 @ 23:46:57 #270
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_148695990
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 23:17 schreef Tom_ het volgende:

Potver, sjiek machientje hoor! :9
Ik moet minder vaak in dit topic gaan kijken, wekt zo nu en dan weleens wat jaloezie op. :')


Zou je hem wel gaan gebruiken? Straks wordt 'ie vies. :'( Die werkbank ziet er trouwens ook nog netjes uit. :P
Lol :D
Daar heb je een punt! Dan maar alleen uitstallen en er af en toe naar kijken? O-)
Thanks, m'n werkbank wordt iedere avond (toevallig altijd na het eten) schoongeveegd ;)

quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 23:29 schreef Drexciyan het volgende:
Pffff, wederom mooi spul Atmoz. Echt een mooie afkortzaag. Dat is een ding wat mij opvalt bij Bosch, ze zijn wel vernieuwend bezig. Zoals dat axial glide systeem of dat draadloos opladen. En de meeste van hun tools liggen qua design aardig op 1 lijn. Ziet er allemaal modern uit.
Enige minpuntje vind ik die simpele materiaalklem, maar dat doen meer fabrikanten. Doen ze zo'n simpel model erbij en als accessoire kan je dan een snelspanklem kopen. Die had er bij zo'n zaag wel standaard bij mogen zitten.
Ahja, daar zeg je zoiets... Die klem is inderdaad niet veel speciaals. Wel een flink stuk groter dan die bij m'n vorige afkortzaag zat.

quote:
Hoevaak heb je al aan die arm getrokken? :P
Haha, redelijk vaak. Net zoals velen hier zouden doen :) ;)

quote:
En je hebt die blauwe 'dremel' ook gekocht :D
Ja, daar viel de prijs zo van mee. Had al een originele Dremel, maar die geef ik m'n broertje. Vind het leuk om af en toe iets kado te doen, dus goede reden om een andere te kopen he.

quote:
Ik ben vanavond ook eens wezen stapelen. 3m60 :7
Zijn ze niet allemaal. Heb er nog een paar, maar dit is enkel wat er in m'n bus hangt.

[ afbeelding ]

:P
Nétjes!!! Erg indrukwekkend zeg :7 8-)
Ik laat dit topic morgen aan m'n vriendin zien, die lacht zich weer kapot.
"Jullie altijd in dat ene topic met die gereedschapjes enzo" O+
  Moderator woensdag 14 januari 2015 @ 23:50:37 #271
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_148696147
quote:
1s.gif Op woensdag 14 januari 2015 23:15 schreef Atmoz het volgende:

[..]

Ik ken ze ja. Is volgens mij met die "standaard Bosch meneer" he?
Waar ze ook een AV meubel maken, en een L-boxx storage etc...
Zeker mooi spul, toen ik die Lamellenfrees ontdekte wist ik eigenlijk al genoeg. Té fijn apparaat om niet te hebben.
Ja die ja. Ik vind die met dat badkamer meubel best interessant. Ik weet dat je veel kunt met een frees maar hoe het allemaal precies wordt gebruikt weet ik niet. Werd mooi duidelijk in die serie :) Zodra ik meer inkomsten en ruimte heb komt er zeker een.

quote:
Eerlijk? Dan had ik het inderdaad niet zo vroeg c.q. nu al gekocht allemaal. Maar ik zie daar ook geen probleem in: ik ging het ooit toch wel kopen. Dan maar beter nu :) heb ik er tenminste langer plezier van. En anders was het geld wel naar andere dingen opgegaan. Er is nog een forum waar ik geregeld kom, en daar naaien mensen mekaar ook de hele tijd op :D Gaat daar nog wel om hogere bedragen... Ik ben niet iemand die honderden euro's moet sparen per maand. Voor je het weet kiep je om... Heb liever mooi spul in huis, dan heel veel geld op de bank ;)
Ja precies als het geld er toch is, kun je beter het direct al kopen als er een klis is waar je het gereedschap voor kunt gebruiken. Daarom heb ik die boorhamer ook zo snel gekocht na dat ik die zaag hen gekocht :)


quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 23:29 schreef Drexciyan het volgende:


Ik ben vanavond ook eens wezen stapelen. 3m60 :7
Zijn ze niet allemaal. Heb er nog een paar, maar dit is enkel wat er in m'n bus hangt.

[ afbeelding ]

:P
Dit is niet de scheve toren van Pisa. Eerder de Big Ben. Vet :)

On topic:
Ook nog wat gekocht vandaag:

Ik bern nog in dubio of ik de rest van mijn boren ga kopen van Bosch Robustline of van Ecotools. Iemand ervaring met de SDS+ boren van Ecotools? Met boren van Rotec heb ik verder prima ervaringen (heb er wat vlinder- en slangenboren van) maar ze zijn duurder dan die van Bosch.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_148696209
Heb net dit solomachientje besteld. Ik ben gek op de 10,8 apparaten van Bosch, voor mij als hobbyklusser hebben ze genoeg power (op de GSA 10,8 V-LI na misschien, die is wat slapjes). Dit is de borstelloze schroefboormachine, ik vind de slagschroevendraaier soms wat te lomp:



En omdat ik teveel L-BOXXen heb (heb er een aantal van Bosch met losse bakjes, maar ik vind dat daar Bosch apparaten in moeten, dus de bakjes gaan verhuizen naar gewone Sortimo varianten), nog wat vulling :)



En een aantal extra inlays voor m'n GOP en GSA (multitool en reciprozaag), die zitten nu nog in een grote L-BOXX maar die vind ik onhandig. Dus daar heb ik nog kleine L-BOXXen voor.
  woensdag 14 januari 2015 @ 23:55:02 #273
406136 Le_Professeur
Arsène Charles Ernest Wenger.
pi_148696301
  Moderator woensdag 14 januari 2015 @ 23:57:29 #274
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_148696391
Ik heb de laatste GBH2-28 gekocht bij Alternatie. Blijkbaar vinden ze dat een excuus om ¤40 bij de prijs op te drukken :(
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_148696663
Da's jammer maar goed voor mijn portemonnee. Ze hebben ontdekt dat de prijs onjuist was denk ik.
  Moderator donderdag 15 januari 2015 @ 00:08:12 #276
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_148696811
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2015 00:04 schreef RB42 het volgende:
Da's jammer maar goed voor mijn portemonnee. Ze hebben ontdekt dat de prijs onjuist was denk ik.
Hoezo goed voor je portemonnee? Jij werkt daar? :)
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_148697387
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 22:34 schreef hans1985 het volgende:
btw, iemand nog ervaring met gastackers.
Onze timmerman heeft een dutack op lucht. schiet tot 55mm schuine brads.
wil ook wel zoiets maar dan op gas/accu.

en ik wil nog een decoupeerzaag op accu :+

kan die lelijke bosch blauw op MP :+
Gisteren de Makita lxt accu decoupeerzaag gekocht :p

Kreeg vandaag helaas bericht dat hij niet op voorraad was en nageleverd word :(
pi_148698154
quote:
1s.gif Op donderdag 15 januari 2015 00:08 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Hoezo goed voor je portemonnee? Jij werkt daar? :)
Ha, nee, ik bedoel dat ik hem nu niet meer ga kopen wat ik voor die mooie prijs wel van plan was ;)
  Moderator donderdag 15 januari 2015 @ 01:04:02 #279
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_148698412
quote:
1s.gif Op donderdag 15 januari 2015 00:52 schreef RB42 het volgende:

[..]

Ha, nee, ik bedoel dat ik hem nu niet meer ga kopen wat ik voor die mooie prijs wel van plan was ;)
Oh haha. Bij de Duitse Alternate is hij nog wel ¤199 en ¤10 verzendkosten ;) *sorry, portemonnee van RB42*
Kranplätze müssen verdichtet sein
  donderdag 15 januari 2015 @ 09:10:13 #280
399214 Knutsel-Smurf
Met een hamer past alles!!
pi_148701167
Iff you can't fix it with a hammer, It's an electrical problem.
Op woensdag 30 juli 2014 17:52 schreef koffielepel het volgende:
De beste leerschool is als je de poep uit de ventilator moet krabben.
  donderdag 15 januari 2015 @ 11:45:03 #281
399214 Knutsel-Smurf
Met een hamer past alles!!
pi_148705071
Gisteren het houtzaagblad van mijn Fein gemold :(
Vanochtend even langs de bouwmaterialenzaak... 46euro ex btw voor 1 zaagblad (origineel Fein).

Dus net maar eens Ecotools opgezocht.
Zelfde bedrag (in de BTW) uitgegeven maar wel het volgende in de winkelmand:

-4 stuks zaagbladen voor de Supercut
-Paar freesjes voor de bovenfrees (moet nog tig plinten / neuten / architraven maken).
-Diverse M6 / M8 boutjes en ringen (greep vd week mis in de garage, en daar heb ik een hekel aan)
-Pak slagpluggen 6x60
-Schuurpapier voor de 125mm exenter.

Kost werkelijk geen kont daar, nu maar hopen dat de kwaliteit een beetje te doen is.
Van het schuurpapier weet ik dat het goed zit.
Iff you can't fix it with a hammer, It's an electrical problem.
Op woensdag 30 juli 2014 17:52 schreef koffielepel het volgende:
De beste leerschool is als je de poep uit de ventilator moet krabben.
  Moderator donderdag 15 januari 2015 @ 12:29:53 #282
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_148706555
Bij Ecotools is het de kwaliteit van de verschillende waar wisselend, helaas. Houtboren ben ik niet te spreken over, de staalboren (goudkleur) zijn wel prima. Torx spaanplaat schroeven doen het ook wel goed. En schuurpapier is ook zeker goed

Hun freesjes met kogellager schijnen niet zo goed te zijn.

Heb jij toevallig ervaren met hun hamerboren Knutsel-Smurf?
Kranplätze müssen verdichtet sein
  donderdag 15 januari 2015 @ 12:32:41 #283
399214 Knutsel-Smurf
Met een hamer past alles!!
pi_148706634
Nope, ik haal mijn sds hamerboren meestal bij de cranenbroek in de buurt. 2,30 voor een hitachi sds boor. Zeker met wapening in beton zijn ze vrij snel "klaar".
Iff you can't fix it with a hammer, It's an electrical problem.
Op woensdag 30 juli 2014 17:52 schreef koffielepel het volgende:
De beste leerschool is als je de poep uit de ventilator moet krabben.
pi_148706772
Gedore L-BOXX met VDE-spulletjes, bankhamer, klein beiteltje en een stel ring/steeksleutels werd net bezorgd :) Leuk voor op de stapel en voor 99 euro niet enorm duur IMHO aangezien een L-BOXX 136 al 40 à 50 euro kost.

  Moderator donderdag 15 januari 2015 @ 12:52:35 #285
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_148707287
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2015 12:37 schreef RB42 het volgende:
Gedore L-BOXX met VDE-spulletjes, bankhamer, klein beiteltje en een stel ring/steeksleutels werd net bezorgd :) Leuk voor op de stapel en voor 99 euro niet enorm duur IMHO aangezien een L-BOXX 136 al 40 à 50 euro kost.

[ afbeelding ]
Nette prijs voor zo'n setje :)

Zit er onder die plaat met sleutels en hamer nog een ruimte met/voor gereedschap?
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_148707476
Heb ik nog niet gecheckt, het voelde aan als een solide blok. Volgens mij had het trouwens in een kleinere box gekund :?

Edit: nope, geen plek voor :)

[ Bericht 23% gewijzigd door RB42 op 15-01-2015 14:14:10 ]
pi_148711924
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2015 11:45 schreef Knutsel-Smurf het volgende:
Gisteren het houtzaagblad van mijn Fein gemold :(
Vanochtend even langs de bouwmaterialenzaak... 46euro ex btw voor 1 zaagblad (origineel Fein).

Dus net maar eens Ecotools opgezocht.
Zelfde bedrag (in de BTW) uitgegeven maar wel het volgende in de winkelmand:

-4 stuks zaagbladen voor de Supercut
-Paar freesjes voor de bovenfrees (moet nog tig plinten / neuten / architraven maken).
-Diverse M6 / M8 boutjes en ringen (greep vd week mis in de garage, en daar heb ik een hekel aan)
-Pak slagpluggen 6x60
-Schuurpapier voor de 125mm exenter.

Kost werkelijk geen kont daar, nu maar hopen dat de kwaliteit een beetje te doen is.
Van het schuurpapier weet ik dat het goed zit.
Da's idd niet duur, als het geen prul is.

Toevallig ook ervaring met hun delta schuurpapier icm de festool dts400? Als die gaatjes in de zool met het schuurpapier overeen komen ga ik ook eens een pak proberen.
pi_148713703
quote:
1s.gif Op donderdag 15 januari 2015 15:09 schreef Tom_ het volgende:

[..]

Da's idd niet duur, als het geen prul is.

Toevallig ook ervaring met hun delta schuurpapier icm de festool dts400? Als die gaatjes in de zool met het schuurpapier overeen komen ga ik ook eens een pak proberen.
Dat past, en is prima kwaliteit, zeker voor die prijs. Die groene komt redelijk overeen met het Festool granat papier.
  donderdag 15 januari 2015 @ 16:10:40 #289
399214 Knutsel-Smurf
Met een hamer past alles!!
pi_148714566
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2015 15:49 schreef usernaamvergeten het volgende:

[..]

Dat past, en is prima kwaliteit, zeker voor die prijs. Die groene komt redelijk overeen met het Festool granat papier.
Die groene heb ik een tijd terug voor mijn Fein besteld, beviel zo goed dat ik gelijk een bult meer heb besteld. Loopt niet snel vol, verliest amper korrels, goede afname.
En het kost geen drol.

Hoop dus dat de rest van t spul net zo goed is.
Al hoor ik net dat de freesjes met lagers niet echt denderend zijn, maar heb nog genoeg reserve lagertjes liggen. Ben benieuwd.
Iff you can't fix it with a hammer, It's an electrical problem.
Op woensdag 30 juli 2014 17:52 schreef koffielepel het volgende:
De beste leerschool is als je de poep uit de ventilator moet krabben.
pi_148716873
Vanaaf denk ik toch maar eens een decoupeerzaag op accu bestellen.

Baal alleen dat makita geen tacker op accu alleen heeft die 1,8 brads aan kan.
  donderdag 15 januari 2015 @ 18:04:51 #291
399214 Knutsel-Smurf
Met een hamer past alles!!
pi_148719100
Tacker met gaspatronen geen optie?
Iff you can't fix it with a hammer, It's an electrical problem.
Op woensdag 30 juli 2014 17:52 schreef koffielepel het volgende:
De beste leerschool is als je de poep uit de ventilator moet krabben.
  Knikkerking donderdag 15 januari 2015 @ 18:51:12 #292
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_148720800
quote:
Nee, nog niet gezien.
Maar ga ook niets meer kopen de komende tijd.
Ga nu volle gas in m'n oude slaapkamer c.q. Home Theater beginnen.
Geen tijd meer om alles uit te zoeken/uiteindelijk te kopen ;)

quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2015 12:37 schreef RB42 het volgende:
Gedore L-BOXX met VDE-spulletjes, bankhamer, klein beiteltje en een stel ring/steeksleutels werd net bezorgd :) Leuk voor op de stapel en voor 99 euro niet enorm duur IMHO aangezien een L-BOXX 136 al 40 à 50 euro kost.

[ afbeelding ]
Zeer nice 8-)

Vandaag kwamen ook nog wat dingen binnen:



Even naar de schroeven gekeken, maar ziet er goed uit zeg 8-) Volgens mij vliegen die zo het hout in.
En fijn die uitvulplaatjes-koffer, dus nog bedankt voor diegene die met die tip kwam ^O^

[edit]

Ohja, en de andere doos met 1000 stuks Lamellen. Echter nu wél in "mooie" merk verpakking 8)7 Ze doen daar ook maar wat he....
pi_148723052
Atmoz: nog meer lamellen dan? Ik dacht dat je eerder zei dat je teveel had...

Vraag me toch af bij jou, je hebt nu al heel veel besteld. Is het wel eens voorgekomen dat toen je ergens mee bezig was, dat je dacht... hmmm hoe los ik dit op. En uiteindelijk heb je het opgelost. Maar naderhand denk je, he... hier heb ik een speciaal gereedschap voor! :) Is dat wel eens gebeurd?
  Knikkerking donderdag 15 januari 2015 @ 19:50:25 #294
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_148723357
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2015 19:42 schreef Attitude het volgende:
Atmoz: nog meer lamellen dan? Ik dacht dat je eerder zei dat je teveel had...
Nou, ik had 2 dozen besteld van 1000 stuks, maar van 2 verschillende maten. En een doos (die op de foto hierboven) was nog niet geleverd. Dus nu staan er 2 dozen van 2 verschillende maten (10 en 20) en idd iets te veel voor mezelf, maar die kleinere verpakkingen waren weer te weinig, dus dan is de keuze snel gemaakt :)

quote:
Vraag me toch af bij jou, je hebt nu al heel veel besteld. Is het wel eens voorgekomen dat toen je ergens mee bezig was, dat je dacht... hmmm hoe los ik dit op. En uiteindelijk heb je het opgelost. Maar naderhand denk je, he... hier heb ik een speciaal gereedschap voor! :) Is dat wel eens gebeurd?
Haha :) mijn gevoel zegt dat je dat zelf ook wel eens hebt, klopt dat? En inderdaad: zoiets heb ik wel eens. Is dan echt heel vreemd als ineens het kwartje valt. "Ow shit, was stom... daar had ik gewoon dit of dat voor" 8)7 (en dan "achja, toch sjiek dat het ook zo gelukt is" :D ) denk dat iedereen dat wel eens heeft, niet?

Lag gisteren in bed nog te bedenken wat ik me allemaal gekocht had de laatste tijd. Kon niet alles opnoemen, dus das meteen de reden dat je wel eens "vergeet" dat daar ook een tool voor is. Maargoed, als straks alles netjes uitgestald is, dan is er ook meer overzicht, en neem je vanzelf de juiste tool waar iets net beter en sneller mee gaat. In de hobbysferen maakt het echter niet zoveel uit hoe lang iets duurt, daar is het hobby voor he.
pi_148723691
quote:
1s.gif Op donderdag 15 januari 2015 19:50 schreef Atmoz het volgende:

[..]

Nou, ik had 2 dozen besteld van 1000 stuks, maar van 2 verschillende maten. En een doos (die op de foto hierboven) was nog niet geleverd. Dus nu staan er 2 dozen van 2 verschillende maten (10 en 20) en idd iets te veel voor mezelf, maar die kleinere verpakkingen waren weer te weinig, dus dan is de keuze snel gemaakt :)

[..]

Haha :) mijn gevoel zegt dat je dat zelf ook wel eens hebt, klopt dat? En inderdaad: zoiets heb ik wel eens. Is dan echt heel vreemd als ineens het kwartje valt. "Ow shit, was stom... daar had ik gewoon dit of dat voor" 8)7 (en dan "achja, toch sjiek dat het ook zo gelukt is" :D ) denk dat iedereen dat wel eens heeft, niet?

Lag gisteren in bed nog te bedenken wat ik me allemaal gekocht had de laatste tijd. Kon niet alles opnoemen, dus das meteen de reden dat je wel eens "vergeet" dat daar ook een tool voor is. Maargoed, als straks alles netjes uitgestald is, dan is er ook meer overzicht, en neem je vanzelf de juiste tool waar iets net beter en sneller mee gaat. In de hobbysferen maakt het echter niet zoveel uit hoe lang iets duurt, daar is het hobby voor he.
Ik kijk vaak hier om te zien welke gereedschappen er bestaan. Van heel veel wist ik het bestaan niet eens, zoals die lamellenfrees, dus dat is dan weer leuk. Alleen komt jouw naam hier wel wat vaker voor :P Vandaar dat ik dacht, misschien vergeet ie dat hij daar wat voor heeft.

Eerlijk gezegd, bij mij is het nog niet gebeurd. Ik heb niet de mogelijkheid om veel gereedschappen te kopen. Heb 9 maanden geleden, toen er een ijzerwarenwinkel mee ophield, veel gereedschappen gekocht, moet je denken aan schroevendraaiers, tangen, boortjes e.d Hoefde 25 % te betalen. Dat was iets van 250 euro, voor mij al veel. Daarnaast 2 flinke bessy klemmen en een accuboormachine in zo koffertje ( 14 ah ofzo ) en een compressor . Maar dat is alles wat ik heb. IK heb zo eentje dat zich gaat behelpen met wat ik heb. Heb nog 2 koffers vol specialistische gereedschap ( heb je toch al verteld dat ik instrumentenmaker gestudeerd heb ).

Heb beetje dure hobby, zoals dvd verzamelen, of boeken ( helaas zijn die vaak duur ) en bouwpakketten. En ik doe aan schilderen, al dat materiaal kost ook geld. En dan wil ik straks ook wat met robotica gaan doen..

Maar goed, neemt niet weg dat ik het leuk vind om te zien wat jullie allemaal kopen.
pi_148724265


deze maar besteld. Weer "gratis" accu erbij. das nummer 13.
Denk dat ik tzt wel ff een 6000 mah erbij bestel want 13 is geen mooi getal :P
pi_148725116
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2015 15:49 schreef usernaamvergeten het volgende:
Dat past, en is prima kwaliteit, zeker voor die prijs. Die groene komt redelijk overeen met het Festool granat papier.
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2015 16:10 schreef Knutsel-Smurf het volgende:
Die groene heb ik een tijd terug voor mijn Fein besteld, beviel zo goed dat ik gelijk een bult meer heb besteld. Loopt niet snel vol, verliest amper korrels, goede afname.
En het kost geen drol.
Dank, ik weet genoeg. Als ik de DTS400 weer eens ga gebruiken zal ik een paar pakken schuurvellen van ecotools bestellen. ^O^
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2015 18:51 schreef Atmoz het volgende:
En fijn die uitvulplaatjes-koffer, dus nog bedankt voor diegene die met die tip kwam ^O^
Ja die koffer is wel degelijk hè. :)
En zo te zien ook nog de ontbrekende maten meebesteld, past het er wel allemaal in?

En vandaag is trouwens eindelijk de kniptang geleverd die ik een maand geleden besteld heb. o|O
pi_148725454
BTW,

ff jullie advies.

Ik wil graag een tacker kopen die 1,8mm brads (lengte 35/60+) schiet. Bij voorkeur geheel op accu (dus geen gaspatronen). Makita heeft dat voor zover ik zie niet.
Dan kom ik op dewalt uit en dat kost 750 euro.

Maar, ik heb ook geen compressor meer (brand). en nu gebruik ik compressor wel voor schoonblazen, oppompen, verfspuit, tools etc. Een kompressor moet ik straks hebben. Voor schoonblazen en toebehoor volstaat goedkoopste model (150 euro).

Maar weten jullie een accu tacker die goedkoop maar goed is (makita pro equivallent) ef een combi compressor + lucht tacker? (en uiteraard haspel met luchtslang)
pi_148725549
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2015 20:11 schreef hans1985 het volgende:
[ afbeelding ]

deze maar besteld. Weer "gratis" accu erbij. das nummer 13.
Denk dat ik tzt wel ff een 6000 mah erbij bestel want 13 is geen mooi getal :P
Mooi spul hoor, maar 13 accu's. 8)7
Heb je ze dan ook genummerd ofzo dat je ze uit elkaar kunt houden? Lijkt me nogal irritant als je halverwege de klus 3 accu's in het apparaat drukt en ze allemaal al leeg blijken te zijn. :+

Kan me voorstellen dat draadloos tijdens het werk wel makkelijk is, ik moet het voor die paar keer maar doen met de oude metabo die er van m'n pa nog lag.
pi_148726228
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2015 20:35 schreef Tom_ het volgende:

[..]

Mooi spul hoor, maar 13 accu's. 8)7
Heb je ze dan ook genummerd ofzo dat je ze uit elkaar kunt houden? Lijkt me nogal irritant als je halverwege de klus 3 accu's in het apparaat drukt en ze allemaal al leeg blijken te zijn. :+

Kan me voorstellen dat draadloos tijdens het werk wel makkelijk is, ik moet het voor die paar keer maar doen met de oude metabo die er van m'n pa nog lag.
Ik heb een emmer die ik vul met volle accu's. na 2 of 3 dagen is die leeg en moet ik ze weer laden :')
Maar lijkt veel maar valt mee aangezien ik alles op accu heb he en spul gebruikt word.
Niet te doen om de accu's tussen apparaten te wisselen.

Ik kan ze uit elkaar houden. 4 oude, twee nieuwe 3000mah, twee nieuwe 6000 mah, 1 4500 mah, 1 ori 4000 mah. en komen 3 originele 3000 mah bij (makita actie).
wil de 7500 mah er nog bij, lijkt mij ideaal :p
pi_148726420
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2015 20:34 schreef hans1985 het volgende:
BTW,

ff jullie advies.

Ik wil graag een tacker kopen die 1,8mm brads (lengte 35/60+) schiet. Bij voorkeur geheel op accu (dus geen gaspatronen). Makita heeft dat voor zover ik zie niet.
Dan kom ik op dewalt uit en dat kost 750 euro.

Maar, ik heb ook geen compressor meer (brand). en nu gebruik ik compressor wel voor schoonblazen, oppompen, verfspuit, tools etc. Een kompressor moet ik straks hebben. Voor schoonblazen en toebehoor volstaat goedkoopste model (150 euro).

Maar weten jullie een accu tacker die goedkoop maar goed is (makita pro equivallent) ef een combi compressor + lucht tacker? (en uiteraard haspel met luchtslang)

Kom alleen dit apparaat tegen binnen de maten die jij noemt voor minder, maar het verschilt zoveel in prijs met die dewalt dat ik me afvraag of het wel wat is dan. Ik heb nog nooit met zo'n apparaat gewerkt, dus kan je verder ook niet helpen.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')