abonnement Unibet Coolblue
pi_148601212
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 11:35 schreef sjoemie1985 het volgende:
waar lees jij in de bijbel dat het alleen een titel was dan?
En wat bedoel je met titel, het zoon zijn van?
Als ik je zeg " loop naar de maan ", waar staat het dan geschreven dat dit maar een zegswijze is of denk je dat ik dit letterlijk bedoeld heb ? 8)7
pi_148601286
dus als jij zegt dat jij de zoon bent van jan jansen hoef ik dat niet letterlijk nemen, dan is dat dus jou titel?
I'm no longer a slave of fear.
I am a child of God
God is not dead.
pi_148601311
Het was een creatie van de 'Joden'(niet echt hun cratie maar enfin)
Rond de 2e eeuw begonnen ze af te wijken.
Dit kwam omdat ze lijden. Ze wilden een eind aan het lijden. En hierdoor ontstond oa het idee van een heerser een goddelijke koning.

Maar eigenlijk is het allemaal veel ouder zie bijvoorbeeld
http://nl.m.wikipedia.org/wiki/Etana

In Soemerie had iedere stad een koning die functioneerde als hoeder van zijn volk.
Iemand die een bemiddelaar was tussen de hemel en de stad. Die godelijk kon worden.
Zo werd de stad Uroek ( Uruk?) geregeerd door een koning Dumusz ( Doemoezi?)
Na zijn dood werd hij de god van oa de kudden : de schaapsherdersgod

Meer dan 2000 jaar zouden allerlei stammen en nomadische volkeren Mesopotamie veroveren en heroveren en op hun beurt werden zij weer veroverd door de cultuur van Soemerie met hun mythen en verhalen en gezangen en hun spijkerschrift.
Zelfs na de ondergang van Somerie bleven hun helden en goden hangen in het bewustzijn van de Mesopotamische beschaving.
En zo meegenomen van de ene beschaving naar de andere

Isralieten waren niet speciaal. De Joden evenmin laat staan de Christenen.
Overnemen: gieten in een nieuw jasje en voila!
pi_148601443
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 11:53 schreef BerjanII het volgende:
Waarom denk je in godsnaam dat de bijbel er VOL mee staat dat Jezus DE Zoon van de God is? In het hele OT kan ik dit niet filteren, en ook in Marcus niet. Men heeft hem vergoddelijkt, van Mattheus tot en met Johannes. Hij werd steeds goddelijker. En Johannes is dan een puur erotisch boek,,,

O nee, esoterisch. Dat lees je al in het begin" de logos was bij god". Plato, ook al zo'n esotericus" heeft het woord logos uitgevonden als Rede.
Volkomen mee eens ! ^O^
Bij Marcus lees je dat enkel een Romein dit idee had. ( Mark.15:39 ) Zoon van God is een Helleens idee, een heidens idee om het Bijbels uit te drukken. Sjoemie blijkt nog steeds niet door te hebben dat het N.T. door gehelleniseerde gnostische joden is geschreven ( in het Grieks dan nog wel ! )
pi_148601515
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 12:31 schreef sjoemie1985 het volgende:
dus als jij zegt dat jij de zoon bent van jan jansen hoef ik dat niet letterlijk nemen, dan is dat dus jou titel?
:( Ben ik de zoon van een Griek of Romein van 2000 jaar geleden ? Jij denkt hedendaags Europees en kan je blijkbaar niet verplaatsen in die tijdsgeest. Voldoende literatuur om dit bij te spijkeren.
pi_148601800
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 12:32 schreef Szikha het volgende:
Het was een creatie van de 'Joden'(niet echt hun cratie maar enfin)
Rond de 2e eeuw begonnen ze af te wijken.
Dit kwam omdat ze lijden. Ze wilden een eind aan het lijden. En hierdoor ontstond oa het idee van een heerser een goddelijke koning.

Maar eigenlijk is het allemaal veel ouder zie bijvoorbeeld
http://nl.m.wikipedia.org/wiki/Etana

In Soemerie had iedere stad een koning die functioneerde als hoeder van zijn volk.
Iemand die een bemiddelaar was tussen de hemel en de stad. Die godelijk kon worden.
Zo werd de stad Uroek ( Uruk?) geregeerd door een koning Dumusz ( Doemoezi?)
Na zijn dood werd hij de god van oa de kudden : de schaapsherdersgod

Meer dan 2000 jaar zouden allerlei stammen en nomadische volkeren Mesopotamie veroveren en heroveren en op hun beurt werden zij weer veroverd door de cultuur van Soemerie met hun mythen en verhalen en gezangen en hun spijkerschrift.
Zelfs na de ondergang van Somerie bleven hun helden en goden hangen in het bewustzijn van de Mesopotamische beschaving.
En zo meegenomen van de ene beschaving naar de andere

Isralieten waren niet speciaal. De Joden evenmin laat staan de Christenen.
Overnemen: gieten in een nieuw jasje en voila!
Volkomen mee eens. De Judeeërs in ballingschap hebben deze epen overgenomen en bevrijd geworden door Cyrus de Grote, een aanhanger van de Zoroastrische religie waar Mitra de rol van bemiddelaar speelde tussen Ahura Mazda en het volk. http://en.wikipedia.org/wiki/Ahura_Mazda
http://en.wikipedia.org/wiki/Mitra_%28Vedic%29
pi_148601880
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 12:29 schreef sjoemie1985 het volgende:

[..]

Logos wordt over het algemeen vertaald als het woord Woord, staat duidelijk op die wikipedia, dus waarom zou het in de bijbel ineens met iets anders vertaald moeten worden?

Als je genesis leest werd de aarde ook gemaakt door het Woord.
Want God sprak en het was er.
Blijf maar weer eigenwijs kerel, en lees enkel de eerste regels van een wikipagina om tot je conclusies te komen.
Het idee dat in Johannes 1 Woord bedoeld is omdat men denkt dat Johannes een joodse man was die in de joodse traditie is opgegroeid en daar staat Logos voor Thora/Woord. Maar deze schrijver was door en door gehelleniseerd en dat vergeet men, of men wil er gewoon niet aan.

Dit lees je overal terug waar het gaat over Logos en de Bijbel: Johannes was een joodse man die opgroeide met de Thorauitleggingen in de tempel.
O ja, en hoe weet men dit? Kan men in een glazen bol kijken naar het verleden? Het enige wat we weten is dat "Johannes" Grieks schreef en dat hij Griekse ideeen overbracht aan zijn volgelingen. Meer weten we niet van hem.
"Bettler aber sollte man ganz abschaffen! Wahrlich, man ärgert sich ihnen zu geben und ärgert sich ihnen nicht zu geben."
Friedrich Nietzsche
  maandag 12 januari 2015 @ 12:53:20 #183
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_148601914
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 11:35 schreef sjoemie1985 het volgende:

[..]

waar lees jij in de bijbel dat het alleen een titel was dan?
En wat bedoel je met titel, het zoon zijn van?
Als Jezus zelf zegt dat hij niet God is, wie ben jij dan om te zeggen dat hij het wel is? Uit alle evangeliën blijkt dat Jezus God als de enige ziet.

Jezus bad bijvoorbeeld. Tot zichzelf?

Johannes 5:19: “…Ik zeg u, de zoon kan niets doen van zichzelf… (dat is vreemd voor een god.)

Johannes 14:28: “…want de Vader (God) is meer dan ik…”?
pi_148602145
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 12:49 schreef ATON het volgende:

[..]

Volkomen mee eens. De Judeeërs in ballingschap hebben deze epen overgenomen en bevrijd geworden door Cyrus de Grote, een aanhanger van de Zoroastrische religie waar Mitra de rol van bemiddelaar speelde tussen Ahura Mazda en het volk. http://en.wikipedia.org/wiki/Ahura_Mazda
http://en.wikipedia.org/wiki/Mitra_%28Vedic%29
Juist.
Het is wel een mooi om te zien hoe alles in elkaar geweven zit.
En tevevens ook leuk om dit te onderzoeken.
  maandag 12 januari 2015 @ 13:05:03 #185
431857 peterkailey
*Tekst die users leuk vinden*
pi_148602228
Wat vinden jullie van de site www.jwfacts.com ?
Die claimen een duidelijk bewijs te hebben voor het feit dat JW's niet het ware geloof hebben.
Op donderdag 12 augustus 2014 19:17 schreef yvonne het volgende:
peterkailey is de baas en jullie moeten allemaal buigen voor zijn grootheid.
pi_148602744
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 12:37 schreef ATON het volgende:

[..]

Volkomen mee eens ! ^O^
Bij Marcus lees je dat enkel een Romein dit idee had. ( Mark.15:39 ) Zoon van God is een Helleens idee, een heidens idee om het Bijbels uit te drukken. Sjoemie blijkt nog steeds niet door te hebben dat het N.T. door gehelleniseerde gnostische joden is geschreven ( in het Grieks dan nog wel ! )
of jullie hebben gewoon niet door Hoe het werkelijk zit of heb je er nooit over nagedacht dat jullie wel eens fout zouden kunnen zitten?
:)

quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 12:53 schreef hoatzin het volgende:

[..]

Als Jezus zelf zegt dat hij niet God is, wie ben jij dan om te zeggen dat hij het wel is? Uit alle evangeliën blijkt dat Jezus God als de enige ziet.

Jezus bad bijvoorbeeld. Tot zichzelf?

Johannes 5:19: “…Ik zeg u, de zoon kan niets doen van zichzelf… (dat is vreemd voor een god.)
moet je hem wel helemaal citeren ;)
Joh. 5:19 Jezus dan antwoordde en zei tegen hen: Voorwaar, voorwaar, Ik zeg u: De Zoon kan niets van Zichzelf doen, als Hij dat niet de Vader ziet doen, want al wat Deze doet, dat doet ook de Zoon op dezelfde wijze.

quote:
Johannes 14:28: “…want de Vader (God) is meer dan ik…”?
Jezus op het feest van de tempelwijding
22 En het was het feest van de inwijding van de tempel in Jeruzalem, en het was winter.
23 En Jezus liep rond in de tempel, in de zuilengang van Salomo.
24 De Joden dan omringden Hem en zeiden tegen Hem: Hoelang houdt U ons in het onzekere? Als U de Christus bent, zeg het ons vrijuit.
25 Jezus antwoordde hun: Ik heb het u gezegd en u gelooft het niet. De werken die Ik doe in de Naam van Mijn Vader, die getuigen van Mij.
26 Maar u gelooft niet, want u bent niet van Mijn schapen, zoals Ik u gezegd heb.
27 Mijn schapen horen Mijn stem en Ik ken ze en zij volgen Mij.
28 En Ik geef hun eeuwig leven; en zij zullen beslist niet verloren gaan in eeuwigheid en niemand zal ze uit Mijn hand rukken.
29 Mijn Vader, Die hen aan Mij gegeven heeft, is meer dan allen, en niemand kan hen uit de hand van Mijn Vader rukken.
30 Ik en de Vader zijn één.
31 De Joden dan pakten opnieuw stenen op om Hem te stenigen.
32 Jezus antwoordde hun: Ik heb u vele goede werken van Mijn Vader laten zien. Vanwege welk van die werken stenigt u Mij?
33 De Joden antwoordden Hem: Wij stenigen U niet vanwege een goed werk, maar vanwege godslastering, namelijk omdat U, Die een Mens bent, Uzelf God maakt.
34 Jezus antwoordde hun: Is er niet geschreven in uw wet: Ik heb gezegd: U bent goden?
35 Als de wet hén goden noemde tot wie het woord van God kwam, en aangezien de Schrift niet gebroken kan worden,
36 zegt u dan tegen Mij, Die de Vader geheiligd en in de wereld gezonden heeft: U lastert God, omdat Ik gezegd heb: Ik ben Gods Zoon?
37 Als Ik niet de werken van Mijn Vader doe, geloof Mij dan niet,
38 maar als Ik ze doe en u Mij niet gelooft, geloof dan de werken, opdat u erkent en gelooft dat de Vader in Mij is en Ik in Hem.
39 Zij probeerden dan opnieuw Hem te grijpen, maar Hij ontkwam aan hun handen.
40 En Hij ging opnieuw naar de overkant van de Jordaan, naar de plaats waar Johannes eerst doopte, en Hij bleef daar.
41 En velen kwamen naar Hem toe en zeiden: Johannes deed wel geen teken, maar alles wat Johannes over Deze Man zei, was waar.
42 En velen geloofden daar in Hem.

lees vooral vers 30 even ;)

en dat wat in vers 34 staat kun je lezen in psalm 82 vers 6
I'm no longer a slave of fear.
I am a child of God
God is not dead.
  maandag 12 januari 2015 @ 13:31:27 #187
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_148603121
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 13:20 schreef sjoemie1985 het volgende:
34 Jezus antwoordde hun: Is er niet geschreven in uw wet: Ik heb gezegd: U bent goden?
35 Als de wet hén goden noemde tot wie het woord van God kwam, en aangezien de Schrift niet gebroken kan worden,
36 zegt u dan tegen Mij, Die de Vader geheiligd en in de wereld gezonden heeft: U lastert God, omdat Ik gezegd heb: Ik ben Gods Zoon?
Kijkkijk. Godenzonen betekent helemaal niet letterlijk: zonen van God.

En dat geldt ook voor Jezus. Een Godenzoon, ja dat wel. Maar daarmee nog geen God.
pi_148603555
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 13:31 schreef hoatzin het volgende:

[..]

Kijkkijk. Godenzonen betekent helemaal niet letterlijk: zonen van God.

En dat geldt ook voor Jezus. Een Godenzoon, ja dat wel. Maar daarmee nog geen God.
Jezus is De Zoon van God (100% mens en 100% God)
Jezus kreeg zijn kracht van God.
Maar als wij als mens in Jezus gaan geloven, mogen wij ons ook zoon van God noemen.

2 Korinthe 6 vers 14 t/m 18

Geen ongelijk span met ongelovigen
14 Vorm geen ongelijk span met ongelovigen, want wat heeft gerechtigheid gemeenschappelijk met wetteloosheid, en welke gemeenschap is er tussen licht en duisternis?
15 En welke overeenstemming is er tussen Christus en Belial? Of wat deelt een gelovige met een ongelovige?
16 Of welk verband is er tussen de tempel van God en de afgoden? Want u bent de tempel van de levende God, zoals God gezegd heeft: Ik zal in hun midden wonen en onder hen wandelen, en Ik zal hun God zijn en zij zullen Mijn volk zijn.
17 Ga daarom uit hun midden weg en zonder u af, zegt de Heere, en raak het onreine niet aan, en Ik zal u aannemen,
18 en Ik zal u tot een Vader zijn, en u zult Mij tot zonen en dochters zijn, zegt de Heere, de Almachtige.
I'm no longer a slave of fear.
I am a child of God
God is not dead.
  maandag 12 januari 2015 @ 13:50:46 #189
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_148603748
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 13:45 schreef sjoemie1985 het volgende:

[..]

Jezus is De Zoon van God (100% mens en 100% God)
Jezus kreeg zijn kracht van God.
Maar als wij als mens in Jezus gaan geloven, mogen wij ons ook zoon van God noemen.

2 Korinthe 6 vers 14 t/m 18

Geen ongelijk span met ongelovigen
14 Vorm geen ongelijk span met ongelovigen, want wat heeft gerechtigheid gemeenschappelijk met wetteloosheid, en welke gemeenschap is er tussen licht en duisternis?
15 En welke overeenstemming is er tussen Christus en Belial? Of wat deelt een gelovige met een ongelovige?
16 Of welk verband is er tussen de tempel van God en de afgoden? Want u bent de tempel van de levende God, zoals God gezegd heeft: Ik zal in hun midden wonen en onder hen wandelen, en Ik zal hun God zijn en zij zullen Mijn volk zijn.
17 Ga daarom uit hun midden weg en zonder u af, zegt de Heere, en raak het onreine niet aan, en Ik zal u aannemen,
18 en Ik zal u tot een Vader zijn, en u zult Mij tot zonen en dochters zijn, zegt de Heere, de Almachtige.
Weer tegen Jezus in he? Jij zou hem nog terechtwijzen als je voor Hem stond.. :D
pi_148603776
quote:
1s.gif Op maandag 12 januari 2015 13:02 schreef Szikha het volgende:

[..]

Juist.
Het is wel een mooi om te zien hoe alles in elkaar geweven zit.
En tevevens ook leuk om dit te onderzoeken.
Zeg dat wel. :Y
pi_148603780
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 13:50 schreef hoatzin het volgende:

[..]

Weer tegen Jezus in he? Jij zou hem nog terechtwijzen als je voor Hem stond.. :D
hoezo er tegen in? :?

Ik citeer gewoon teksten uit de bijbel waar het staat.
I'm no longer a slave of fear.
I am a child of God
God is not dead.
  maandag 12 januari 2015 @ 13:59:00 #192
431857 peterkailey
*Tekst die users leuk vinden*
pi_148604021
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 13:20 schreef sjoemie1985 het volgende:

[..]

of jullie hebben gewoon niet door Hoe het werkelijk zit of heb je er nooit over nagedacht dat jullie wel eens fout zouden kunnen zitten?
:)

[..]

moet je hem wel helemaal citeren ;)
Joh. 5:19 Jezus dan antwoordde en zei tegen hen: Voorwaar, voorwaar, Ik zeg u: De Zoon kan niets van Zichzelf doen, als Hij dat niet de Vader ziet doen, want al wat Deze doet, dat doet ook de Zoon op dezelfde wijze.

[..]

Jezus op het feest van de tempelwijding
22 En het was het feest van de inwijding van de tempel in Jeruzalem, en het was winter.
23 En Jezus liep rond in de tempel, in de zuilengang van Salomo.
24 De Joden dan omringden Hem en zeiden tegen Hem: Hoelang houdt U ons in het onzekere? Als U de Christus bent, zeg het ons vrijuit.
25 Jezus antwoordde hun: Ik heb het u gezegd en u gelooft het niet. De werken die Ik doe in de Naam van Mijn Vader, die getuigen van Mij.
26 Maar u gelooft niet, want u bent niet van Mijn schapen, zoals Ik u gezegd heb.
27 Mijn schapen horen Mijn stem en Ik ken ze en zij volgen Mij.
28 En Ik geef hun eeuwig leven; en zij zullen beslist niet verloren gaan in eeuwigheid en niemand zal ze uit Mijn hand rukken.
29 Mijn Vader, Die hen aan Mij gegeven heeft, is meer dan allen, en niemand kan hen uit de hand van Mijn Vader rukken.
30 Ik en de Vader zijn één.
31 De Joden dan pakten opnieuw stenen op om Hem te stenigen.
32 Jezus antwoordde hun: Ik heb u vele goede werken van Mijn Vader laten zien. Vanwege welk van die werken stenigt u Mij?
33 De Joden antwoordden Hem: Wij stenigen U niet vanwege een goed werk, maar vanwege godslastering, namelijk omdat U, Die een Mens bent, Uzelf God maakt.
34 Jezus antwoordde hun: Is er niet geschreven in uw wet: Ik heb gezegd: U bent goden?
35 Als de wet hén goden noemde tot wie het woord van God kwam, en aangezien de Schrift niet gebroken kan worden,
36 zegt u dan tegen Mij, Die de Vader geheiligd en in de wereld gezonden heeft: U lastert God, omdat Ik gezegd heb: Ik ben Gods Zoon?
37 Als Ik niet de werken van Mijn Vader doe, geloof Mij dan niet,
38 maar als Ik ze doe en u Mij niet gelooft, geloof dan de werken, opdat u erkent en gelooft dat de Vader in Mij is en Ik in Hem.
39 Zij probeerden dan opnieuw Hem te grijpen, maar Hij ontkwam aan hun handen.
40 En Hij ging opnieuw naar de overkant van de Jordaan, naar de plaats waar Johannes eerst doopte, en Hij bleef daar.
41 En velen kwamen naar Hem toe en zeiden: Johannes deed wel geen teken, maar alles wat Johannes over Deze Man zei, was waar.
42 En velen geloofden daar in Hem.

lees vooral vers 30 even ;)

en dat wat in vers 34 staat kun je lezen in psalm 82 vers 6
Volgens Jg's heeft 30 (het woordje één) een andere implicatie: Of: „in eenheid.” Lett.: „één (ding).” Gr.: hen, onz., om eenheid in samenwerking aan te duiden. Zie 17:21 en 1Kor 3:8 vtnn.
Op donderdag 12 augustus 2014 19:17 schreef yvonne het volgende:
peterkailey is de baas en jullie moeten allemaal buigen voor zijn grootheid.
pi_148604057
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 13:45 schreef sjoemie1985 het volgende:

[..]

Jezus is De Zoon van God (100% mens en 100% God)
Jezus kreeg zijn kracht van God.
Maar als wij als mens in Jezus gaan geloven, mogen wij ons ook zoon van God noemen.
En je snapt nu nog niet dat je jezelf hier zit tegen te spreken. Als je gelooft mag je jezelf zoon van God noemen? En wie werd nog meer zoon van God genoemd? Juist, jouw Jezus.
Dus OF je bent verwekt door God, en bent 100% mens en 100% God, OF Jezus werd ook zoon van God genoemd door zijn geloof...

Uit de hele bijbel kun je niet halen dat Jezus Gods Zoon was en daarmee ook meteen 100% God. Gods zoon is een titel die gelovige mensen krijgen, ook in Israel. Goede mensen werden zoon van God genoemd, maar waren daarmee heus niet god zelf ook. Dat is pas een theologische constructie uit 200 nC.

quote:
2 Korinthe 6 vers 14 t/m 18

Geen ongelijk span met ongelovigen
14 Vorm geen ongelijk span met ongelovigen, want wat heeft gerechtigheid gemeenschappelijk met wetteloosheid, en welke gemeenschap is er tussen licht en duisternis?
15 En welke overeenstemming is er tussen Christus en Belial? Of wat deelt een gelovige met een ongelovige?
16 Of welk verband is er tussen de tempel van God en de afgoden? Want u bent de tempel van de levende God, zoals God gezegd heeft: Ik zal in hun midden wonen en onder hen wandelen, en Ik zal hun God zijn en zij zullen Mijn volk zijn.
17 Ga daarom uit hun midden weg en zonder u af, zegt de Heere, en raak het onreine niet aan, en Ik zal u aannemen,
18 en Ik zal u tot een Vader zijn, en u zult Mij tot zonen en dochters zijn, zegt de Heere, de Almachtige.
Ik snap niet waar dit zelf verheffend stukje precies met Jezus als God te maken heeft. Maar ook hier lees je dat christenen (lees:gelovigen) zonen van god genoemd worden, zonder zelf god te zijn.
Er zijn genoeg teksten te noemen waaruit blijkt dat Jezus God niet was, maar God als Vader zag en zichzelf de titel zoon gaf omdat hij de wil van God dacht te doen.
"Bettler aber sollte man ganz abschaffen! Wahrlich, man ärgert sich ihnen zu geben und ärgert sich ihnen nicht zu geben."
Friedrich Nietzsche
pi_148604266
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 13:20 schreef sjoemie1985 het volgende:

of jullie hebben gewoon niet door Hoe het werkelijk zit of heb je er nooit over nagedacht dat jullie wel eens fout zouden kunnen zitten?
Lang over nagedacht en ontzettend veel onderzoek gedaan, zowat 25 jaar. Conclusie: Ik zit niet fout.

quote:
moet je hem wel helemaal citeren ;)
Joh. 5:19 Jezus dan antwoordde en zei tegen hen: Voorwaar, voorwaar, Ik zeg u: De Zoon kan niets van Zichzelf doen, als Hij dat niet de Vader ziet doen, want al wat Deze doet, dat doet ook de Zoon op dezelfde wijze.
Heb je al eens opgezocht wat gnosis wil zeggen ?

quote:
Jezus op het feest van de tempelwijding
22 En het was het feest van de inwijding van de tempel in Jeruzalem, en het was winter.
23 En Jezus liep rond in de tempel, in de zuilengang van Salomo.
24 De Joden dan omringden Hem en zeiden tegen Hem: Hoelang houdt U ons in het onzekere? Als U de Christus bent, zeg het ons vrijuit.
25 Jezus antwoordde hun: Ik heb het u gezegd en u gelooft het niet. De werken die Ik doe in de Naam van Mijn Vader, die getuigen van Mij.
Stel dat dit de juiste vertaling is, wat zou er met hem gebeurd zijn moest hij tussen deze vrome joden van zichzelf beweerd hebben de zoon van JHWH ( afstammeling betekenis )zou zijn.... Geen idee? Wel, men zou hem ter plaatse gestenigd hebben en zou er van een kruisiging nooit sprake geweest zijn.

En hier volgt een Helleens denken in de lijn van de Griekse filosofen, en zeker niet uit een joods denken:
quote:
33 De Joden antwoordden Hem: Wij stenigen U niet vanwege een goed werk, maar vanwege godslastering, namelijk omdat U, Die een Mens bent, Uzelf God maakt.
34 Jezus antwoordde hun: Is er niet geschreven in uw wet: Ik heb gezegd: U bent goden?
Als we deze tekst doortrekken zijn dus ALLE joden zonen van JHWH. Staat er !!!
pi_148604351
Wat is er eigenlijk moeilijk te begrijpen als ik zeg dat christenen zich zoon/ dochter van God mogen noemen door het geloof in Jezus christus de enige echte zoon van God die geboren is doordat de geest van God over Maria kwam en zij zwanger raakte zonder tussen komst van een aardse man?
Er van uit gaande dus dat God almachtig is.
I'm no longer a slave of fear.
I am a child of God
God is not dead.
pi_148604463
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 13:45 schreef sjoemie1985 het volgende:
Jezus is De Zoon van God (100% mens en 100% God)
Deze mantra moet je dagelijks 144 maal herhalen voor het slapen gaan.
quote:
Jezus kreeg zijn kracht van God.
Van wie ?
quote:
Maar als wij als mens in Jezus gaan geloven,
Nog zo een vage mantra.
quote:
mogen wij ons ook zoon van God noemen.
Zoals men kan lezen in het N.T. ? _O- Bij wijze van spreken dus. :7
  maandag 12 januari 2015 @ 14:13:09 #197
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_148604544
Aton, welke literatuur heb je gelezen waardoor je tot je conclusies bent gekomen?
pi_148604559
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 14:08 schreef sjoemie1985 het volgende:
Wat is er eigenlijk moeilijk te begrijpen als ik zeg dat christenen zich zoon/ dochter van God mogen noemen door het geloof in Jezus christus de enige echte zoon van God die geboren is doordat de geest van God over Maria kwam en zij zwanger raakte zonder tussen komst van een aardse man?
Er van uit gaande dus dat God almachtig is.
Weer een holle mantra.
pi_148604629
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 14:13 schreef Manke het volgende:
Aton, welke literatuur heb je gelezen waardoor je tot je conclusies bent gekomen?
_O- Vraag je me nu een lijstje te maken van wat ik de laatste 25 jaar erover gelezen heb ? Ga toch fietsen man. *O*
  maandag 12 januari 2015 @ 14:17:19 #200
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_148604721
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 14:15 schreef ATON het volgende:

[..]

_O- Vraag je me nu een lijstje te maken van wat ik de laatste 25 jaar erover gelezen heb ? Ga toch fietsen man. *O*
nee hoor, alleen wat voor jou het meest betekende.

Heb het idee dat je niet wil onderwijzen maar met je kennis discussies aangaan en winnen.
Wil meer leren over m'n geloof.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')