abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_148510816
quote:
14s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 16:02 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Jij bent een beetje leesblind he? :)

[..]

Hmm.. volgens mij heb jij daar meer last van dan ik...

Wat ik zei is "verwacht je dat een vrachtwagen ook 90 km/h gaat halen op de invoegstrook"
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
  vrijdag 9 januari 2015 @ 16:06:47 #202
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_148510898
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 16:04 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Hmm.. volgens mij heb jij daar meer last van dan ik...

Wat ik zei is "verwacht je dat een vrachtwagen ook 90 km/h gaat halen op de invoegstrook"
Nee, ik heb ook mijn CE, dus ik weet heel goed dat je dat niet redt, en ook dát heb ik al eens gezegd; als het een verkeersdeelnemer is die het gewoon niet kán halen, maak ik ruimte, is het een kneus in een moderne auto die gewoon zit te klootzakken; dan zoekt ie het maar lekker uit.

[edit] ennehh.. een vrachtwagen haalt nooit de 90, want hij is begrensd op 89 km/u. [/edit]

En nou houd ik ermee op, want er zitten hier mensen met een viaduct voor hun harses, dé tering hee :')

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 7% gewijzigd door Sounddragon op 09-01-2015 16:12:46 ]
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_148512005
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 15:46 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Bijna. Verkeer op de invoegstrook moet voorrang verlenen aan het verkeer op de hoofdrijbaan, moet bij het uitvoeren van de bijzondere zijwaartse manoeuvre alle overige bestuurders voor laten gaan en mag tijdens en direct na deze manoeuvre het overige verkeer niet hinderen (direct erna als in: je flikkert hem met 30 waar je 130 mag naar links en op het moment dat jij daar een halve seconde rijdt, klapt er een achterop. Ben jij schuldig). Als bestuurder op de hoofdrijbaan mag je het iemand niet actief onmogelijk maken in te voegen (gas bij en loslaten om hem te dwarsbomen, zoals bij jouw vrouw gebeurde). Als jij echter gewoon een vaste snelheid rijdt en afstand houdt van je voorganger, is het verder zaak voor de invoegen om op de juiste plaats in te voegen met een correcte snelheid.

Ik bedoel het ook in een situatie waarbij de invoeger of niet zat op te Letten (kan gebeuren doet iedereen wel eens) of waarbij.de invoeger echt niet op snelheid kan komen door b.v een langzaam voertuig voorhem en de rechterstrook een beetj er vol verkeer zit. Ik ken situaties waarbij de invoegstrook overgaat in een vluchtstrook van slechts 1 meter breed. Kan jij rijdende op de rechterstrook zonder gevaarlijke situaties naar linkd en je doet dat niet hinder je dus die ander en creëer jij de gevaarlijke situatie.
pi_148512008
quote:
18s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 16:06 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Nee, ik heb ook mijn CE, dus ik weet heel goed dat je dat niet redt, en ook dát heb ik al eens gezegd; als het een verkeersdeelnemer is die het gewoon niet kán halen, maak ik ruimte, is het een kneus in een moderne auto die gewoon zit te klootzakken; dan zoekt ie het maar lekker uit.

[edit] ennehh.. een vrachtwagen haalt nooit de 90, want hij is begrensd op 89 km/u. [/edit]

En nou houd ik ermee op, want er zitten hier mensen met een viaduct voor hun harses, dé tering hee :')

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Enige wat ik zeg is dat:

• Invoegend verkeer ervoor dient te zorgen dat ze op snelheid en zonder andere te hinderen invoegen.

• Dat verkeer op de snelweg invoegend verkeer ruimte MAG geven door naar links te gaan, mits ze daarbij niemand hinderen
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_148513713
quote:
14s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 14:41 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Het verkeer is inderdaad geven en nemen, klik effe op pagina 1 van dit topic en kijk naar post #2 :*

En nee, ik ben niet heilig in het verkeer, en nee ik houd me ook niet aan alle verkeersregels. Wat ik wél doe is fatsoenlijk proberen deel te nemen aan het verkeer; ik ga overal netjes naar rechts, geef (bijna altijd) richting aan, zélfs op rotondes, laat oude vrouwtjes oversteken, en ook fietsers als het regent terwijl ze geen voorrang hebben, dit dat alles..
Wat ik steevast verrek is gewoon het domme gedrag van zulke invoegers omtoveren in zelfbelonend gedrag, want dat is het.. in wezen deal ik daarmee met de problemen die worden veroorzaakt door mensen die dat gedrag er al hebben ingestampt (jij onder anderen) bij die kneuzen omdat; je zegt het zelf al, inderdaad; eigen belang.

Het voorrang verlenen van een fietser in de stromende zeikregen hóeft ook niet, maar dat doe ik wel, omdat ik me kan verplaatsen in zijn situatie; nat worden zuigt, dus laat maar voor gaan.. iemand die gewoon niet snapt hoe je invoegt op de weg kan niet rijden, of WIL domweg geen gas geven omdat dat extra brandstof kost.. Je gaat even voorbij aan het feit dat niet iedereen die zo invoegt in een kleine truthok rijdt.. in 99% van de auto's kun je mákkelijk je snelheid aanpassen, als je dat dus niet doet is het óf onkunde, dan moet je maar leren denk ik dan.. of het is onWIL.. en dan doe ik gezellig mee.. ik WIL dan ook niet opzij..

[..]

Weet je wát risico beperking is? Gewoon thuis blijven en vooral niet uit je bed komen, je zal maar van de trap vallen of uitglijden op de badkamervloer O-)
Mijn punt is dus dat je weigert uit te wijken - wat voor iedereen veiliger is - om dat de bestuurder zit te sukkelen, maar jij maakt van zijn probleem wel jouw probleem. Als je rechts blijft terwijl je links kan gaan dan zet je jezelf onnodig in gevaar, het komt de doorstroming niet altijd ten goede en je moet de invoeger in de gaten blijven houden want je hebt altijd het risico dat ze je niet zien of jouw snelheid verkeerd inschatten. Dat allemaal is te voorkomen door een baan op te schuiven. Meer is het niet. Je zegt dan dat ik een plaat voor mijn kop heb, maar ik beweer nergens dat je het moet doen of dat het verkeerd is wat je doet. Ik snap alleen niet waarom aangezien het kan zorgen voor onveilige situaties en een hoop ergenis voor zowel jou als de invoeger.

Dat je dan wel stopt voor mensen in de regen begrijp ik dan weer niet. Nat zijn ze toch wel dus als ze wachten en ik heb voorrang dan stop ik niet. Maakt het voor hun ook makkelijker aangezien er geen twijfel kan zijn.
Op vrijdag 26 april 2019 11:05 schreef Flippiee het volgende:[..]
Dag knapste man van FOK!
  vrijdag 9 januari 2015 @ 17:25:01 #206
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_148514402
Gelukkig hebben we tegenwoordig ook verkeerslichten met regensensor, die fietsers bij regen vaker groen geven. Weer een probleem de wereld uit.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
<a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >regenrace of niet?</a>
  vrijdag 9 januari 2015 @ 17:40:20 #207
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_148515067
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 14:37 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Echt wel opschuiven als het kan. Is niemand die het verbiedt en is gewoon sociaal om dat te doen.
Als een agent het ziet kan hij de ander bekeuren voor wegdrukken. Dus heel sociaal is het om iemand een boete aan te naaien :+

Verder moest ik vandaag over de A6, A27 en A2 naar huis. Wat een debielen zeg :')

A27->A2, flauwe bocht. 2 mensen rechts, opa in zijn Yaris links. Gaat ie gewoon 2x op de rem staan op de linkerbaan waar we al 80 (adviessnelheid) reden |:( |:(
Mijn voorganger en ik besloten daarna hem maar rechts in te halen, want met verkeer was ie niet echt bezig. Daarna hield zijn baan op, want het werd van 3+2 -> 4 banen. Dat is natuurlijk ook reden voor paniek én om degene op de baan links van hem af te snijden :Y)
Nu moet ik zeggen dat ik ook niet heilig uit die situatie ben gekomen O-) Maar als je schrik hebt voor bochten, ga dan niet links rijden om mensen in te halen en sluit gewoon even achteraan aan.

Vervolgens een hele familie gezellig in de XC90. Met moeders de vrouw achter het stuur. Vanaf de A27 t/m Best kreeg ze het redelijk vaak voor elkaar om mensen klem te rijden en haar snelheid van 110 tot 130 te laten fluctueren. Godmiljaars irritant zeg :N
Gebruik gewoon de cruise control als je lange stukken rijdt, dan ben je niet zo'n punt van irritatie.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_148518951
http://www.telegraaf.nl/t(...)_politiemotor__.html

En wat doet de lesauto hier verkeert? Lijkt mij een legitieme actie naar links en de politiemotor die er dom tegenop rijdt.
.
  vrijdag 9 januari 2015 @ 19:27:10 #209
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_148519196
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 19:21 schreef Fer het volgende:
http://www.telegraaf.nl/t(...)_politiemotor__.html

En wat doet de lesauto hier verkeert? Lijkt mij een legitieme actie naar links en de politiemotor die er dom tegenop rijdt.
En waarom post je dat in dit topic?
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_148519218
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 19:21 schreef Fer het volgende:
http://www.telegraaf.nl/t(...)_politiemotor__.html

En wat doet de lesauto hier verkeert? Lijkt mij een legitieme actie naar links en de politiemotor die er dom tegenop rijdt.
quote:
Uitvoegstrook
Bestuurders die na het verlaten van de doorgaande rijbaan op een uitvoegstrook (of uitrijstrook) rijden, moeten deze uitvoegstrook blijven volgen. Uitvoegstroken komen vooral voor op autosnelwegen en autowegen. Met deze nieuwe regel wordt tegengegaan dat bestuurders de doorgaande rijbaan verlaten, via de uitrijstrook een file op de doorgaande rijbaan inhalen en vervolgens weer invoegen. Dergelijk misbruik van de uitrijstrook roept bij veel weggebruikers ergernis en soms zelfs agressie op.
http://www.dejuridischehe(...)-per-1-mei-2009.html

Politieagent is dom ja. De lesauto zit wel fout.
pi_148519336
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 19:27 schreef portie het volgende:

[..]

[..]

http://www.dejuridischehe(...)-per-1-mei-2009.html

Politieagent is dom ja. De lesauto zit wel fout.
Ik zie die auto nergens vanaf de linkerkant komen hoor, wel dat het een 80km gebied is en de motor nog even optrekt naar 140, voordat ie achter op de lesauto klapt.
.
  vrijdag 9 januari 2015 @ 19:30:46 #212
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_148519362
De politie agent komt van achter en kan de situatie dus beter overzien.
Ik vind de lesauto niet fout, want ze verrichten beide dezelfde handeling (van baan wisselen) en op het moment dat de lesauto checkt of er plek is is dit zo. Pas als hij beweegt gaat de motor ook van baan wisselen.

En daarnaast geld sowieso dat je bij auto's met een L erop beter op moet passen als ervaren bestuurder...
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  vrijdag 9 januari 2015 @ 19:31:14 #213
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_148519386
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 19:30 schreef Fer het volgende:

[..]

Ik zie die auto nergens vanaf de linkerkant komen hoor, wel dat het een 80km gebied is en de motor nog even optrekt naar 140, voordat ie achter op de lesauto klapt.
Dat ook nog eens ja.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_148519594
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 19:30 schreef Fer het volgende:

[..]

Ik zie die auto nergens vanaf de linkerkant komen hoor, wel dat het een 80km gebied is en de motor nog even optrekt naar 140, voordat ie achter op de lesauto klapt.
De lesauto zit op de uitvoegstrook naar rechts. Omdat hij op een (inmiddels) uitvoegstrook zit moet hij die weg volgen naar rechts en mag dus niet wisselen over de blokmarkering.
  vrijdag 9 januari 2015 @ 19:36:25 #215
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_148519622
Punt is dat wat de lesauto doet niet mag. Je mag de blokmarkering niet meer kruisen (overigens is het, vooral bij onbekend gebied, nogal eens lastig voor de blokmarkering te weten welke baan je moet hebben én daar ook naar toe kunnen navigeren - er is niet altijd ruimte om van baan te wisselen). Zit je op de verkeerde strook dan heb je pech en moet je die volgen en dus een stukje omrijden naar de goede weg.
Punt is dat een agent 140 km/u mag rijden. Dat is een feit waar Nederlandse automobilisten maar heel slecht mee om kunnen gaan en er volgt altijd een kannonade van "gevaarzetting" hier, "sirene en alarmlichten" daar en altijd wel een aantal "hij wil gewoon snel thuis zijn". Maar een agent mag dat wettelijk gezien gewoon. (Het is overigens wel aan de agent om dat veilig te doen).
Punt is ook dat een lesauto onverwachte en soms verboden acties onderneemt. De instructeur zou in moeten grijpen, maar een ruk aan het stuur op een snelweg is ook niet altijd een goed idee.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_148519738
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 19:35 schreef portie het volgende:

[..]

De lesauto zit op de uitvoegstrook naar rechts. Omdat hij op een (inmiddels) uitvoegstrook zit moet hij die weg volgen naar rechts en mag dus niet wisselen over de blokmarkering.
Maar vanaf wel moment is het dan een uitvoegstrook, na 100m 200m 500m? Is er ene bord voor of aanwijzing?
.
  vrijdag 9 januari 2015 @ 19:40:29 #217
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_148519780
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 19:39 schreef Fer het volgende:

[..]

Maar vanaf wel moment is het dan een uitvoegstrook, na 100m 200m 500m? Is er ene bord voor of aanwijzing?
Blokmarkering.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_148520139
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 19:39 schreef Fer het volgende:

[..]

Maar vanaf wel moment is het dan een uitvoegstrook, na 100m 200m 500m? Is er ene bord voor of aanwijzing?
Pijlen op het wegdek? Op de A6 in ieder geval.
pi_148520342
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 19:39 schreef Fer het volgende:

[..]

Maar vanaf wel moment is het dan een uitvoegstrook, na 100m 200m 500m? Is er ene bord voor of aanwijzing?
Je ziet wel dat die lesauto echt op het allerlaatste moment besluit om naar links te gaan en dat mag dus niet, maar de politieman accelereert naar 140 km/u en knalt dan tegen hem op, ik vind het van beide partijen een lompe actie.

Maar het zou dan de schuld zijn van de instructeur lijkt mij aangezien een leerling nooit last-minute van baan zou verwisselen tenzij de instructeur het aangeeft dat te doen. Maar goed, dat is dus giswerk, maar wel lullig voor zo'n leerling bestuurder. Die zal nog wel een tijdje angst houden voor de snelweg _O-.
Op vrijdag 26 april 2019 11:05 schreef Flippiee het volgende:[..]
Dag knapste man van FOK!
  vrijdag 9 januari 2015 @ 19:56:54 #220
11839 DemonRage
[ Eindhoven ]
pi_148520428
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 19:21 schreef Fer het volgende:
http://www.telegraaf.nl/t(...)_politiemotor__.html

En wat doet de lesauto hier verkeert? Lijkt mij een legitieme actie naar links en de politiemotor die er dom tegenop rijdt.
De lesauto kan misschien wel fout zijn in deze situatie zoals anderen hier aangeven, maar het is ergerlijk om te zien dat de motoragent alsnog naar rechts gaat als hij die auto naar links ziet komen.

Gezond verstand in het verkeer wordt ook wel op prijs gesteld. Als je een ander de verkeersregels ziet overtreden dan moet je niet als een lompe autist problemen gaan veroorzaken om een statement te maken. Klaksoneren en/of een lichtsignaal gebruiken is wat beschaafder.

[ Bericht 3% gewijzigd door DemonRage op 09-01-2015 20:04:43 ]
pi_148520742
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 19:40 schreef twiFight het volgende:

[..]

Blokmarkering.
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 19:54 schreef Kiid het volgende:

[..]

Je ziet wel dat die lesauto echt op het allerlaatste moment besluit om naar links te gaan en dat mag dus niet, maar de politieman accelereert naar 140 km/u en knalt dan tegen hem op, ik vind het van beide partijen een lompe actie.

Maar het zou dan de schuld zijn van de instructeur lijkt mij aangezien een leerling nooit last-minute van baan zou verwisselen tenzij de instructeur het aangeeft dat te doen. Maar goed, dat is dus giswerk, maar wel lullig voor zo'n leerling bestuurder. Die zal nog wel een tijdje angst houden voor de snelweg _O-.
In dit geval gaat de lesauto inderdaad net voor het puntstuk, maar stel dat hij nu 100m eerder naar links ging mag het dan wel? Vanaf welk punt mag je niet meer naar links, 500m waar de motor zelf naar links gaat, had het daar wel gemogen?
.
pi_148521292
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 20:07 schreef Fer het volgende:

[..]


[..]

In dit geval gaat de lesauto inderdaad net voor het puntstuk, maar stel dat hij nu 100m eerder naar links ging mag het dan wel? Vanaf welk punt mag je niet meer naar links, 500m waar de motor zelf naar links gaat, had het daar wel gemogen?
Ik durf je het eerlijk gezegd niet te zeggen. Gevoelsmatig vind ik het meer de schuld van de poltieman. 140 rijden waar je 80 mag, dan moet je goed opletten want niemand verwacht dat en zeker een lesser niet die vaak nog moeite hebben met het inschatten van de snelheid. Die les auto geeft aan dat hij naar links gaat en doet dit ook rustig en de politieauto doet eigenlijk hetzelfde, maar lijkt niet op te letten.
Op vrijdag 26 april 2019 11:05 schreef Flippiee het volgende:[..]
Dag knapste man van FOK!
pi_148521586
In dit geval zeg ik politie, omdat beide een bijzondere manoeuvre uitvoeren alleen gaat voor mijn gevoel de lesauto net iets eerder naar links, als die achter zich kijkt kan hij (zijn strook is dan nog vrij) de politie motor daarintegen gaat naar recht en kijkt vervolgens heel ergens anders naar volgens mij want het is toch duidelijk dat de lesauto naar links komt...
  vrijdag 9 januari 2015 @ 20:35:34 #224
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_148521646
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 19:36 schreef twiFight het volgende:
Punt is dat wat de lesauto doet niet mag. Je mag de blokmarkering niet meer kruisen (
Wut :?
Waarom is het dan blokmarkering? En geen (dubbele) doorgetrokken streep?
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  vrijdag 9 januari 2015 @ 20:36:19 #225
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_148521679
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 20:07 schreef Fer het volgende:

[..]

[..]

In dit geval gaat de lesauto inderdaad net voor het puntstuk, maar stel dat hij nu 100m eerder naar links ging mag het dan wel? Vanaf welk punt mag je niet meer naar links, 500m waar de motor zelf naar links gaat, had het daar wel gemogen?
Ik moet mijzelf corrigeren, want wettelijk gezien zijn de pijlen op het wegdek leidend. Die gaan overigens vaak samen met blokmarkering, wellicht vind je dat wat makkelijker te zien.

Staat in RVV 1990 artikel 78:
quote:
2. Bestuurders die de doorgaande rijbaan verlaten en daartoe een uitrijstrook volgen, zijn ter hoogte van de daarin aangebrachte pijlen verplicht om de richting te volgen die de uitrijstrook waarop zij zich bevinden, aangeeft.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')