abonnement Unibet Coolblue
pi_148501660
quote:
2s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 11:05 schreef Sounddragon het volgende:
Pff, dat eeuwige gekibbel over dat invoegen :')

Niemand komt op het idee dat het nogal situatie afhankelijk is, maar het is gewoon een principe kwestie, officieel is het gewoon verboden om die baan op te schuiven, het is de bedoeling dat de invoeger de competentie heeft om dit op een fatsoenlijke manier, aangepast aan de snelheid van het verkeer op de rechtse rijstrook te doen. In de dagelijkse praktijk hebben veel automobilisten ineens een gasgeef-fobie, en willen ze er met 70 - 80 tussen; knippertje uit, en dan is er inderdaad de verwachting dat iedereen opflikkert naar links, gewoon omdat dat kan, terwijl er plek zat is om gas te geven en voor- of achter een ander voertuig in te voegen. In die gevallen kunnen ze van mij de schurft en nog veel meer krijgen, maar dan ga ik gewoon niet naar links; je leert maar gewoon autorijden [ afbeelding ].

Als de invoeger netjes mijn snelheid heeft en de rijstrook is vol en het is niet anders op te lossen, wil ik best ruimte maken, geen enkel probleem, ik kan ook mijn poot optillen en een gaatje voor me trekken, en desnoods ga ik inderdaad naar links als dat moet en kán.

Dat naar links gaan is én iets wat men op een gegeven moment inderdaad gewoon gaat eisen, en ze zelf nog steeds niet leren om het fatsoenlijk zelf te doen. Er is geen leercurve, en het achterlijke is dat mensen die het niet doen nu al gezien worden als de aso's :')

Ik kwam een tijdje geleden op een verkeersknooppunt aan kachelen met 130 - 140 op de rechtrijstrook; iets voor 06.00, zo goed als lege weg, komen 2 rijstroken bij daar, dus eventjes wordt het dan 4 rijstroken breed, dat loopt 12 - 1500 meter door, want die 2 rijstroken gaan er daarna ook weer vanaf.. daar rijdt één auto voor me op de rechterstrook, die moet ik dus gaan inhalen over een paar honderd meter, net voor of bij dat eerste verdrijvingsvlak. Een metertje of 40 - 50 schuin rechts voor me, op de rijstroken die erbij gaan komen rijdt een auto met ongeveer dezelfde snelheid als ik, die wil dus gaan invoegen naar mijn rijstroken, kan.. kunnen er nog wel 200 bij, we hebben dezelfde snelheid, dus niks aan de hand.. met diezelfde snelheid rijd ik dus op de auto die nog voor me rijdt af, die zal ergens rond de 100 - 110 doen (je mag er 130) die rijdt inmiddels aan het einde van dat verdrijvingsvlak, daarna heb je dus minimaal 1200 meter lang blokmarkering waar iedereen kan en mag ritsen/klootzakken or whatdefakever je nog hebt om je goede rijstrook te pakken te krijgen.. Die kerel rechts voor me nadert hem in zijn rechterspiegel, ik nader hem in zijn achteruitkijkspiegel, ik gooi richting aan naar links 75 - 100 meter achter hem en schuif die rijstrook op, en die knakker tieft hem zo naar links voor me om ruimte te maken voor een auto die 30 km /u rechts langs hem gaat rijden en daar 1200 meter de ruimte voor heeft ook nog.. "ja kom maar hoor fijne kerel, ik maak wel effe ruimte voor je :* *; " Waardoor ik dus op een compleet lege weg effe last minute flink in de ankers moet.
Heej, tis dat ik me Feyenoord mok bij me had en dat ik daar bijzonder aan gehecht ben, maar ik was in staat om mijn koffiemok door zijn zijruit te pleuren, stom stuk stront :( }:| }:| :r

Blijf godverdomme gewoon op je rijstrook; invoegend verkeer zorgt er zélf voor dat hij/zij/het kan invoegen, en dat is dus niet door te zorgen dat het verkeer op de rijstrook links van hen opkrast, dat mag niet, dat hoeft niet, fuck joe :{w
Prima dat je sociaal wilt doen (let op: DOEN, want je bent het dan niet, je helpt mensen om een luie gemakszuchtige flikker te zijn en te blijven), maar het is niet de bedoeling, niet toegestaan, niet gewenst, het veroorzaakt files en irritatie en het wordt alsmaar erger, want niemand leert ervan.
Ieder argument kan je onderuit halen door fout gedrag erbij te halen. Als ik zie dat een auto net naar links gaat en accelereert dan ga ik niet naar links. Dat kan je dan wel als argument voeren, maar dat is niet helemaal reël.

Het verkeer is geven en nemen, maar dat standvastige van 'jouw probleem, niet de mijne' is de reden van velen verkeersongelukken en dan nog hypocriet aanhalen dat het niet mag, je houdt je zeker aan alle regels en stipt aan de maximum snelheid?

Ik doe het niet alleen om het voor invoegers makkelijker te maken, maar ook vanwege eigen belang. Ik hoef mijn snelheid er niet uit te halen, ik hoef niet constant de invoeger in de gaten te houden mocht hij toch ineens besluiten ervoor te gooien, kans op schade/ongeluk is nagenoeg nihil en het komt de doorstroming dus ten goede. Ik kan er echt niet bij waarom je dat niet zou verkiezen en dan vervolgens klagen over invoegers die te langzaam invoegen en/of niet goed kijken terwijl je dat met 1 simpele handeling allemaal kan voorkomen.
Op vrijdag 26 april 2019 11:05 schreef Flippiee het volgende:[..]
Dag knapste man van FOK!
pi_148501934
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 12:32 schreef Kiid het volgende:

[..]

Ieder argument kan je onderuit halen door fout gedrag erbij te halen. Als ik zie dat een auto net naar links gaat en accelereert dan ga ik niet naar links. Dat kan je dan wel als argument voeren, maar dat is niet helemaal reël.

Het verkeer is geven en nemen, maar dat standvastige van 'jouw probleem, niet de mijne' is de reden van velen verkeersongelukken en dan nog hypocriet aanhalen dat het niet mag, je houdt je zeker aan alle regels en stipt aan de maximum snelheid?

Ik doe het niet alleen om het voor invoegers makkelijker te maken, maar ook vanwege eigen belang. Ik hoef mijn snelheid er niet uit te halen, ik hoef niet constant de invoeger in de gaten te houden mocht hij toch ineens besluiten ervoor te gooien, kans op schade/ongeluk is nagenoeg nihil en het komt de doorstroming dus ten goede. Ik kan er echt niet bij waarom je dat niet zou verkiezen en dan vervolgens klagen over invoegers die te langzaam invoegen en/of niet goed kijken terwijl je dat met 1 simpele handeling allemaal kan voorkomen.
Ik begreep hem verkeerd

[ Bericht 4% gewijzigd door liebherr-machinist op 09-01-2015 16:27:01 (Ken hem toch niet) ]
pi_148502061
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 12:39 schreef liebherr-machinist het volgende:

[..]

Hmmm ik heb het idee dat ik sounddragon ken, dus snap ik wat hij bedoelt, als het echt moet geeft hij ruimte anders niet.

De hele tijd begreep ik het verkeerd
Maar dat is dan ook niet de discussie, als ik niet naar links kan dan blijf ik ook rechts, maar rechts blijven als er links ruimte snap ik niet. Waar hij in ieder geval de spijker op de kop sloeg is dat het situatie afhankelijk is.
Op vrijdag 26 april 2019 11:05 schreef Flippiee het volgende:[..]
Dag knapste man van FOK!
pi_148502689
quote:
14s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 11:30 schreef fathank het volgende:

[..]

Hoezo 120. Je hoeft niet persé 120 te rijden he. Als ik zin heb om met 90 over de rechterstrook te kachelen doe ik dat. Maar dan wacht ik wel tot jij voorbij bent met invoegen :P.
Ik niet ik pleur hem ervoor. (maarja ik heb er ook alles voor over om een andere auto te krijgen😉)
  vrijdag 9 januari 2015 @ 13:04:49 #180
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_148502835
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 12:42 schreef Kiid het volgende:

[..]

Maar dat is dan ook niet de discussie, als ik niet naar links kan dan blijf ik ook rechts, maar rechts blijven als er links ruimte snap ik niet. Waar hij in ieder geval de spijker op de kop sloeg is dat het situatie afhankelijk is.
Het is heel vriendelijk om naar links te gaan als dat kan, maar je creëert hiermee het probleem dat mensen dat gaan verwachten.
Dus ook als het een keer niet kan, gooien ze hem gewoon ervoor want ja, jij moet maar een baan opschuiven.

Zo werkt het gewoon niet. Er zijn duidelijke regels, en deze stellen dat de invoeger zijn snelheid aan moeten passen aan het verkeer op de hoofdrijbaan, zijn plekje moet zoeken en dan pas in kan voegen als er plaats is. Iemand op de hoofdrijbaan kan hier best gas voor los laten of een beetje gas geven om achter zich een plaats te maken. Maar opschuiven? Neen :N
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  vrijdag 9 januari 2015 @ 14:14:15 #181
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_148505816
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 12:32 schreef Kiid het volgende:

[..]

Ieder argument kan je onderuit halen door fout gedrag erbij te halen. Als ik zie dat een auto net naar links gaat en accelereert dan ga ik niet naar links. Dat kan je dan wel als argument voeren, maar dat is niet helemaal reël.

Het verkeer is geven en nemen, maar dat standvastige van 'jouw probleem, niet de mijne' is de reden van velen verkeersongelukken en dan nog hypocriet aanhalen dat het niet mag, je houdt je zeker aan alle regels en stipt aan de maximum snelheid?

Ik doe het niet alleen om het voor invoegers makkelijker te maken, maar ook vanwege eigen belang. Ik hoef mijn snelheid er niet uit te halen, ik hoef niet constant de invoeger in de gaten te houden mocht hij toch ineens besluiten ervoor te gooien, kans op schade/ongeluk is nagenoeg nihil en het komt de doorstroming dus ten goede. Ik kan er echt niet bij waarom je dat niet zou verkiezen en dan vervolgens klagen over invoegers die te langzaam invoegen en/of niet goed kijken terwijl je dat met 1 simpele handeling allemaal kan voorkomen.
Geheel mee eens. Een grote reden voor mij om naar links te gaan is ook risicobeperking. Net zoals dat ik naar links ga als er een pechgeval op de vluchtstrook staat. Gebeurt er dan iets? 99,99% kans van niet. Maar als er wel iets gebeurt, dan heb ik toch 3 meter extra ruimte.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_148506727
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 21:49 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Euh, nee. Bovendien overtreed je dan nog eens de wet ook. En waarom? Omdat de invoeger te beroerd is zijn verstand te gebruiken en zijn gaspedaal in te trappen? "Oh nee, 2000 toeren, snel opschakelen".
Met naar links gaan overtreedt je geen enkele wet.
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_148506953
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 13:04 schreef daNpy het volgende:

[..]

Het is heel vriendelijk om naar links te gaan als dat kan, maar je creëert hiermee het probleem dat mensen dat gaan verwachten.
Dus ook als het een keer niet kan, gooien ze hem gewoon ervoor want ja, jij moet maar een baan opschuiven.

Zo werkt het gewoon niet. Er zijn duidelijke regels, en deze stellen dat de invoeger zijn snelheid aan moeten passen aan het verkeer op de hoofdrijbaan, zijn plekje moet zoeken en dan pas in kan voegen als er plaats is. Iemand op de hoofdrijbaan kan hier best gas voor los laten of een beetje gas geven om achter zich een plaats te maken. Maar opschuiven? Neen :N
Echt wel opschuiven als het kan. Is niemand die het verbiedt en is gewoon sociaal om dat te doen.
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
  FOK!fotograaf vrijdag 9 januari 2015 @ 14:39:51 #184
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_148507070
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 14:32 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Met naar links gaan overtreedt je geen enkele wet.
Het gebod op zoveel mogelijk rechts houden, het verbod op het hinderen van doorgaand verkeer, het niet verlenen van ongeremde doorgang aan mensen die zich reeds op die rijstrook bevinden. Dus dat klopt, je overtreedt niet een enkele wet, maar 3 tegelijk.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  vrijdag 9 januari 2015 @ 14:41:06 #185
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_148507126
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 12:32 schreef Kiid het volgende:

[..]

Ieder argument kan je onderuit halen door fout gedrag erbij te halen. Als ik zie dat een auto net naar links gaat en accelereert dan ga ik niet naar links. Dat kan je dan wel als argument voeren, maar dat is niet helemaal reël.

Het verkeer is geven en nemen, maar dat standvastige van 'jouw probleem, niet de mijne' is de reden van velen verkeersongelukken en dan nog hypocriet aanhalen dat het niet mag, je houdt je zeker aan alle regels en stipt aan de maximum snelheid?

Ik doe het niet alleen om het voor invoegers makkelijker te maken, maar ook vanwege eigen belang. Ik hoef mijn snelheid er niet uit te halen, ik hoef niet constant de invoeger in de gaten te houden mocht hij toch ineens besluiten ervoor te gooien, kans op schade/ongeluk is nagenoeg nihil en het komt de doorstroming dus ten goede. Ik kan er echt niet bij waarom je dat niet zou verkiezen en dan vervolgens klagen over invoegers die te langzaam invoegen en/of niet goed kijken terwijl je dat met 1 simpele handeling allemaal kan voorkomen.
Het verkeer is inderdaad geven en nemen, klik effe op pagina 1 van dit topic en kijk naar post #2 :*

En nee, ik ben niet heilig in het verkeer, en nee ik houd me ook niet aan alle verkeersregels. Wat ik wél doe is fatsoenlijk proberen deel te nemen aan het verkeer; ik ga overal netjes naar rechts, geef (bijna altijd) richting aan, zélfs op rotondes, laat oude vrouwtjes oversteken, en ook fietsers als het regent terwijl ze geen voorrang hebben, dit dat alles..
Wat ik steevast verrek is gewoon het domme gedrag van zulke invoegers omtoveren in zelfbelonend gedrag, want dat is het.. in wezen deal ik daarmee met de problemen die worden veroorzaakt door mensen die dat gedrag er al hebben ingestampt (jij onder anderen) bij die kneuzen omdat; je zegt het zelf al, inderdaad; eigen belang.

Het voorrang verlenen van een fietser in de stromende zeikregen hóeft ook niet, maar dat doe ik wel, omdat ik me kan verplaatsen in zijn situatie; nat worden zuigt, dus laat maar voor gaan.. iemand die gewoon niet snapt hoe je invoegt op de weg kan niet rijden, of WIL domweg geen gas geven omdat dat extra brandstof kost.. Je gaat even voorbij aan het feit dat niet iedereen die zo invoegt in een kleine truthok rijdt.. in 99% van de auto's kun je mákkelijk je snelheid aanpassen, als je dat dus niet doet is het óf onkunde, dan moet je maar leren denk ik dan.. of het is onWIL.. en dan doe ik gezellig mee.. ik WIL dan ook niet opzij..
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 14:14 schreef twiFight het volgende:

[..]

Geheel mee eens. Een grote reden voor mij om naar links te gaan is ook risicobeperking. Net zoals dat ik naar links ga als er een pechgeval op de vluchtstrook staat. Gebeurt er dan iets? 99,99% kans van niet. Maar als er wel iets gebeurt, dan heb ik toch 3 meter extra ruimte.
Weet je wát risico beperking is? Gewoon thuis blijven en vooral niet uit je bed komen, je zal maar van de trap vallen of uitglijden op de badkamervloer O-)
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  vrijdag 9 januari 2015 @ 14:43:08 #186
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_148507226
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 14:32 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Met naar links gaan overtreedt je geen enkele wet.
Zodra iemand anders daar zijn snelheid of rijgedrag op moet aanpassen (gas loslaten, afremmen, of van rijstrook veranderen) veroorzaak je hinder, en dat is wel degelijk strafbaar.

quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 14:37 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Echt wel opschuiven als het kan. Is niemand die het verbiedt en is gewoon sociaal om dat te doen.
Nee, het is sociaal om in te voegen zoals het hoort..
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_148507374
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 14:39 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Het gebod op zoveel mogelijk rechts houden, het verbod op het hinderen van doorgaand verkeer, het niet verlenen van ongeremde doorgang aan mensen die zich reeds op die rijstrook bevinden. Dus dat klopt, je overtreedt niet een enkele wet, maar 3 tegelijk.
- je laat iemand invoegen zodat die op rijstrook 1 gaat rijden en jij haalt in op rijstrook 2 dus geoorloofd links rijden je bent aan het inhalen
- Als jij naar links gaat en er is plek dan hinder je niemand
- zie punt 2

Niet voor niets zie je bij veel invoegstroken tegenwoordig op de rijbaan dubbele lijnen. 1 doorgetrokken zodat je niet van links naar rechts kan, 1 onderbroken lijn, om de mogelijkheid te creëren van rechts naar links te gaan teneinde het invoegen te vergemakkelijken.
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
  vrijdag 9 januari 2015 @ 14:48:16 #188
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_148507480
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 14:46 schreef devlinmr het volgende:

[..]

- je laat iemand invoegen zodat die op rijstrook 1 gaat rijden en jij haalt in op rijstrook 2 dus geoorloofd links rijden je bent aan het inhalen
- Als jij naar links gaat en er is plek dan hinder je niemand
- zie punt 2
Dan voegt er iemand in vanaf links op de linkerrijstrook, en jij haalt rechts in of wat?
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  FOK!fotograaf vrijdag 9 januari 2015 @ 14:48:54 #189
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_148507504
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 14:46 schreef devlinmr het volgende:
- je laat iemand invoegen zodat die op rijstrook 1 gaat rijden en jij haalt in op rijstrook 2 dus geoorloofd links rijden je bent aan het inhalen
Het is niet geoorloofd, want de invoegstrook hoort niet bij de hoofdrijbaan. Je mag op de invoegstrook (evenals op de uitvoegstrook) ook gewoon rechts iemand voorbij als diegene op de hoofdrijbaan rijdt.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_148507585
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 14:48 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Het is niet geoorloofd, want de invoegstrook hoort niet bij de hoofdrijbaan. Je mag op de invoegstrook (evenals op de uitvoegstrook) ook gewoon rechts iemand voorbij als diegene op de hoofdrijbaan rijdt.
op het moment dat hij van de invoegstrook naar de 1ste rijstrook gaat en jij bent naar rijstrook 2 gegaan ben je hem aan het inhalen en is er niks aan de hand.
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_148507682
quote:
3s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 14:43 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Zodra iemand anders daar zijn snelheid of rijgedrag op moet aanpassen (gas loslaten, afremmen, of van rijstrook veranderen) veroorzaak je hinder, en dat is wel degelijk strafbaar.

[..]

Nee, het is sociaal om in te voegen zoals het hoort..
Daarom ook alleen naar links als het kan...

Dus jij verwacht ook dat een vrachtwagen minimaal 90 km/h gaat halen op de invoegstrook?
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
  FOK!fotograaf vrijdag 9 januari 2015 @ 14:56:12 #192
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_148507844
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 14:50 schreef devlinmr het volgende:

[..]

op het moment dat hij van de invoegstrook naar de 1ste rijstrook gaat en jij bent naar rijstrook 2 gegaan ben je hem aan het inhalen en is er niks aan de hand.
Je bent hem niet aan het inhalen. Het enige dat er omschreven is over invoegen, is dat jij een invoeger niet mag "treiteren". Op het moment dat iemand een gat gevonden heeft en daarin wil invoegen, mag jij niet gas bij gaan geven. Verder heb jij geen enkele verplichting jegens de invoeger.

Je hebt 2 momenten om geoorloofd links te rijden:
1. Jij gaat naar rijstrook 1 om iemand op rijstrook 2 in te halen. Is niet het geval, want diegene rijdt nog niet op rijstrook 2 (of 3, 4, 5 bij meer dan 2 rijstroken op 1 rijbaan).
2. Er is een splitsing aanstaande en jij sorteert links voor.

quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 14:53 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Daarom ook alleen naar links als het kan...

Dus jij verwacht ook dat een vrachtwagen minimaal 90 km/h gaat halen op de invoegstrook?
Dan nog is het die vrachtwagen zijn eigen verantwoordelijkheid om in te voegen. En het hele probleem is niet die ene vrachtwagen. Het probleem is die automobilist die hem bij het puntstuk alvast naar links flikkert met 100 zodat de invoeger met 60 naar de hoofdrijbaan kan komen terwijl er nog een kilometer invoegstrook is en daardoor degene die 130 rijdt een remactie moet maken.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_148508018
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 14:56 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Je bent hem niet aan het inhalen. Het enige dat er omschreven is over invoegen, is dat jij een invoeger niet mag "treiteren". Op het moment dat iemand een gat gevonden heeft en daarin wil invoegen, mag jij niet gas bij gaan geven. Verder heb jij geen enkele verplichting jegens de invoeger.

Je hebt 2 momenten om geoorloofd links te rijden:
1. Jij gaat naar rijstrook 1 om iemand op rijstrook 2 in te halen. Is niet het geval, want diegene rijdt nog niet op rijstrook 2 (of 3, 4, 5 bij meer dan 2 rijstroken op 1 rijbaan).
2. Er is een splitsing aanstaande en jij sorteert links voor.

[..]

Dan nog is het die vrachtwagen zijn eigen verantwoordelijkheid om in te voegen. En het hele probleem is niet die ene vrachtwagen. Het probleem is die automobilist die hem bij het puntstuk alvast naar links flikkert met 100 zodat de invoeger met 60 naar de hoofdrijbaan kan komen terwijl er nog een kilometer invoegstrook is en daardoor degene die 130 rijdt een remactie moet maken.
Ga je theorie boek er nog maar eens bijpakken...

Ja als invoeger moet je genoeg snelheid maken om veilig in te kunnen voegen. Als bestuurder op de snelweg MAG je naar links om ruimte te maken.

http://www.onlinetheorieles.nl/theorieboek/37.html
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
  FOK!fotograaf vrijdag 9 januari 2015 @ 15:01:54 #194
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_148508103
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 15:00 schreef devlinmr het volgende:
Ga je theorie boek er nog maar eens bijpakken...
Ik kijk in het RVV 1990... Lijkt mij iets betrouwbaarder, zeg maar.
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 15:00 schreef devlinmr het volgende:
Als bestuurder op de snelweg MAG je naar links om ruimte te maken.
Je mag niet naar links, want er is geen voertuig rechts dat je kan inhalen... En je sorteert ook niet voor. Een invoeger rijdt nog niet rechts.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_148508378
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 15:01 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Ik kijk in het RVV 1990... Lijkt mij iets betrouwbaarder, zeg maar.

[..]

Je mag niet naar links, want er is geen voertuig rechts dat je kan inhalen... En je sorteert ook niet voor. Een invoeger rijdt nog niet rechts.
oneindige discussie dit... Je mag naar links want je anticipeert op het naar links gaan van de invoeger. Zodra deze op de 1ste rijstrook is mag je inhalen mits je het overige verkeer niet hindert.

enneeh RVV zegt ook
Van een automobilist wordt verwacht dat hij enig samenspel met overige weggebruikers tentoonspreid. Een gebrek aan dit inzicht tot samenspel is zelfs een grond voor het innemen van het rijbewijs en een onderzoek te laten doen naar de rijvaardigheid/geschiktheid van de bestuurder op grond van art. 130 WvW'94.
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
  vrijdag 9 januari 2015 @ 15:07:55 #196
376125 CapnIzzy
Geef aye voor de kapitein
pi_148508417
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 14:56 schreef Pizza_Boom het volgende:
Je hebt 2 momenten om geoorloofd links te rijden
In theorie.
Onoverwinnelijk/Rotterdam/Zeerover
https://www.playgwent.com/en/ - Official beta of Gwent: The Witcher Gard Game
pi_148508477
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 15:01 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Ik kijk in het RVV 1990... Lijkt mij iets betrouwbaarder, zeg maar.

[..]

Je mag niet naar links, want er is geen voertuig rechts dat je kan inhalen... En je sorteert ook niet voor. Een invoeger rijdt nog niet rechts.
daarintegen mag je het overige verkeer ook weer niet hinderen. Geld voor alletwee.
  vrijdag 9 januari 2015 @ 15:40:46 #198
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_148509846
Sjonge jonge zeg, ik wist niet dat 12 jarigen tegenwoordig een rijbewijs krijgen, wat een infantiel geëtter hier. Veel succes met de 'discussie', maar ik blijf wel op de rechterbaan én ik schuif wel op naar links op de momenten dat ik dat toepasselijk vind. Hoe de rest met invoegend verkeer omgaat mag iedereen lekker zelf weten, maar dat mensen te vroeg invoegen ligt niet aan mij. Koop een dashcam en breng de beelden naar mr. de agent, als je er zo mee zit.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
  FOK!fotograaf vrijdag 9 januari 2015 @ 15:46:19 #199
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_148510095
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 15:09 schreef liebherr-machinist het volgende:

[..]

daarintegen mag je het overige verkeer ook weer niet hinderen. Geld voor alletwee.
Bijna. Verkeer op de invoegstrook moet voorrang verlenen aan het verkeer op de hoofdrijbaan, moet bij het uitvoeren van de bijzondere zijwaartse manoeuvre alle overige bestuurders voor laten gaan en mag tijdens en direct na deze manoeuvre het overige verkeer niet hinderen (direct erna als in: je flikkert hem met 30 waar je 130 mag naar links en op het moment dat jij daar een halve seconde rijdt, klapt er een achterop. Ben jij schuldig). Als bestuurder op de hoofdrijbaan mag je het iemand niet actief onmogelijk maken in te voegen (gas bij en loslaten om hem te dwarsbomen, zoals bij jouw vrouw gebeurde). Als jij echter gewoon een vaste snelheid rijdt en afstand houdt van je voorganger, is het verder zaak voor de invoegen om op de juiste plaats in te voegen met een correcte snelheid.

quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 15:07 schreef devlinmr het volgende:
Van een automobilist wordt verwacht dat hij enig samenspel met overige weggebruikers tentoonspreid. Een gebrek aan dit inzicht tot samenspel is zelfs een grond voor het innemen van het rijbewijs en een onderzoek te laten doen naar de rijvaardigheid/geschiktheid van de bestuurder op grond van art. 130 WvW'94.
Een art.130 procedure wordt opgestart voor onverantwoordelijk rijgedrag. Meestal is een art.5 makkelijker. Gevaarzetting. Verder houdt je de voorrang, positie op de weg en hinder bij bijzondere manoeuvres artikelen nog steeds in veelvoud van art.130, alhoewel je van art.130 veel meer last hebt als bestuurder (CBR ambtelijke molen).
Laat ik het anders zeggen: ik heb nog nooit iemand bekeurd zien worden voor het rechts rijden bij een invoegstrook met een vaste snelheid en voldoende afstand. Ik heb ze wel gezien voor het verlenen van invoeghulp door naar links te gaan bij een invoegstrook.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  vrijdag 9 januari 2015 @ 16:02:24 #200
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_148510761
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 14:53 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Daarom ook alleen naar links als het kan...

Dus jij verwacht ook dat een vrachtwagen minimaal 90 km/h gaat halen op de invoegstrook?
Jij bent een beetje leesblind he? :)

quote:
14s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 11:29 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Dat is een kwestie van kijken/inschatten zodra je zicht op de weg hebt.. moet je tussen vrachtverkeer door invoegen dan is dat natuurlijk hard zat, maar if not; 120.

(Rij)baan is al het asfalt van berm tot berm, de rijstrook is die 3 meter 75 tussen 2 van die rijen met witte streepies ;)
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')