abonnement Unibet Coolblue
pi_148373215
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 18:46 schreef Light het volgende:

[..]

Vrijwel alle afritten worden 1200m van tevoren aangekondigd. Dat zou genoeg moeten zijn om te zorgen dat je weer op de rechterbaan komt.
Drie vrachtwagens achter elkaar inhalen, met iemand voor me die ineens op zijn snelheidsmeter ging zitten kijken. Hehehe, het werd ineens te krap.
Professioneel gifmenger.
pi_148374037
quote:
1s.gif Op maandag 5 januari 2015 21:07 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Nee, want dan moet je achter die &¤@%#\£-vrachtwagen blijven hangen.
Je hoeft niet bij 1200m al rechts te gaan rijden, maar 't is wel een goed moment om te kijken waar je naar rechts kunt. Dan zijn er genoeg mogelijkheden.
quote:
Als ik een Euro kreeg voor iedere keer dat een automobilist z'n auto vlak voor mij (nog net niet) over het puntstuk ongezien de afrit neemt...
Dan had je nu kunnen stoppen met werken?
pi_148374263
quote:
1s.gif Op maandag 5 januari 2015 22:25 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Drie vrachtwagens achter elkaar inhalen, met iemand voor me die ineens op zijn snelheidsmeter ging zitten kijken. Hehehe, het werd ineens te krap.
Dan idd gewoon doorrijden en bij de volgende afslag opnieuw proberen :)
  maandag 5 januari 2015 @ 22:52:15 #29
376125 CapnIzzy
Geef aye voor de kapitein
pi_148374657
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 22:22 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Ik mag aannemen dat je dat dan op tijd doet, dus niet op een paar meter voor de vrachtauto twee rijstroken naar links zetten.

De situatie in de tt doet me trouwens denken aan dat filmpje met die Belgische mevrouw die ook uit wilde voegen vlak voor een vrachtauto en de file op de uitrijstrook niet zag...

--edit-- Deze dus:
Jezus, heeft die het wel overleefd?
Onoverwinnelijk/Rotterdam/Zeerover
https://www.playgwent.com/en/ - Official beta of Gwent: The Witcher Gard Game
pi_148374668
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 21:51 schreef Fer het volgende:
Ik haal vrachtwagens altijd in voor de afrit, niet over het puntstuk, maar ik blijf er zeker niet achter hangen. Vaak gaat ie er zelf ook af en kan ik de rest van weg erachter blijven sukkelen.
Als ik denk dat ik niet voor het begin van de uitvoegstrook terug op de rechterbaan kan zijn, blijf ik wel achter de vrachtwagens. En als ze er dan ook af gaan, kan ik er alsnog wel achter blijven. Ik mag toch niet harder, ik kan hooguit de toegestane snelheid eerder bereiken.
pi_148374804
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 22:52 schreef CapnIzzy het volgende:

[..]

Jezus, heeft die het wel overleefd?
Verbazingwekkend genoeg wel.
  dinsdag 6 januari 2015 @ 12:04:16 #32
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_148384703
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 22:52 schreef Light het volgende:

[..]

Als ik denk dat ik niet voor het begin van de uitvoegstrook terug op de rechterbaan kan zijn, blijf ik wel achter de vrachtwagens.
Het valt mij op, in het verkeer, of dit forum, overal, dat het schijnbaar een doodzonde is om ergens op te wachten of ergens achterlangs te gaan. Kwam ook duidelijk naar voren in de posts over iemand die op cruise control rijdt en inhaalt. Als men dreigt vast te komen zitten wil men altijd er nog even voorlangs. Even wachten tot je ingehaald bent kan écht niet. Even achter een ander hangen tot je de afslag hebt kan écht niet. Volgens mij overschat iedereen zijn leven, want ik moet de eerste persoon nog tegenkomen waarbij het ook maar ene donder uitmaakte dat die nog ergens voorlangs gaat. Alsof iedereen een zwangere vriendin met weeen op de passagiersstoel heeft of zo.

@vandaag, om 6:00 uur naar Schiphol, lekker rustig. Valt op hoe hersenloos geautomatiseert men altijd naar links gaat. Alsof de rechterstrook verboden is of zo. Maakt niet uit hoe snel men rijdt, welke strook vol met verkeer zit of waar men naar toe moet, men blijft compulsief op de middelste of linkerbaan rijden. Invoegen? Hoppa, direct een baan extra naar links, anders komt de boogieman je halen. :?

Kwam op een gegeven moment van achteren richting twee automobilisten gereden. De snelweg was op alle drie stroken volledig leeg, maar de voorste reed op de middelste baan en de andere op nog geen 3 meter achter die auto voor hem. Bumperkleven met 2 lege stroken :?
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_148385144
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 12:04 schreef twiFight het volgende:
Even achter een ander hangen tot je de afslag hebt kan écht niet.
En als ze dan toch op de rechterstrook achter een vrachtwagen rijden dan zitten ze er nog geen autolengte vandaan. Want om afstand te houden/maken moet je het gas wat loslaten :o
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_148385552
quote:
14s.gif Op maandag 5 januari 2015 15:25 schreef TwisterNederland het volgende:

[..]

Zo zijn er wel meer plaatsen in Nederland. Amsterdam is een goed voorbeeld van. De stoplichten daar werken ook allemaal een standaard programma af. Dag of nacht, maakt niet uit. Of er nu wel of geen verkeer is.
Soms ontkom je er ook niet aan. Bijvoorbeeld wanneer er geen drukknop is voor fietsers. In Amsterdam hebben de meeste kruispunten wel zo'n knop maar je krijgt er niet sneller groen door :')

En Nijmegen is inderdaad kut qua verkeer. Dubbelbaans rechte weg, vluchtstrook en fietspad gescheiden van de rijbaan. Is het er 50 :{
Is het niet zo dat op alle hoofdroutes de stoplichten verkeersregelinstallaties zijn geworden, die zich dus aanpassen op het verkeersaanbod? In en rond Rotterdam in elk geval wel.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_148385814
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 12:31 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Is het niet zo dat op alle hoofdroutes de stoplichten verkeersregelinstallaties zijn geworden, die zich dus aanpassen op het verkeersaanbod? In en rond Rotterdam in elk geval wel.
Nee.
Het is of uitgeschakeld in de nacht, of een vast patroon. Een tussenweg heb ik nog niet kunnen ontdekken.
Buiten en in de buurt van de ring zal het best wel eens anders kunnen zijn maar binnen de ring niet.
pi_148385930
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 22:44 schreef Light het volgende:

[..]

Dan idd gewoon doorrijden en bij de volgende afslag opnieuw proberen :)
Ook handig dat mijn satnav niet beschikbaar was.
En dat ik niet mocht vloeken met een kind achterin. :+

Ging echt heel 'zen'. O-)
Professioneel gifmenger.
pi_148385975
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 12:04 schreef twiFight het volgende:

[..]

Het valt mij op, in het verkeer, of dit forum, overal, dat het schijnbaar een doodzonde is om ergens op te wachten of ergens achterlangs te gaan. Kwam ook duidelijk naar voren in de posts over iemand die op cruise control rijdt en inhaalt. Als men dreigt vast te komen zitten wil men altijd er nog even voorlangs. Even wachten tot je ingehaald bent kan écht niet. Even achter een ander hangen tot je de afslag hebt kan écht niet. Volgens mij overschat iedereen zijn leven, want ik moet de eerste persoon nog tegenkomen waarbij het ook maar ene donder uitmaakte dat die nog ergens voorlangs gaat. Alsof iedereen een zwangere vriendin met weeen op de passagiersstoel heeft of zo.

@vandaag, om 6:00 uur naar Schiphol, lekker rustig. Valt op hoe hersenloos geautomatiseert men altijd naar links gaat. Alsof de rechterstrook verboden is of zo. Maakt niet uit hoe snel men rijdt, welke strook vol met verkeer zit of waar men naar toe moet, men blijft compulsief op de middelste of linkerbaan rijden. Invoegen? Hoppa, direct een baan extra naar links, anders komt de boogieman je halen. :?

Kwam op een gegeven moment van achteren richting twee automobilisten gereden. De snelweg was op alle drie stroken volledig leeg, maar de voorste reed op de middelste baan en de andere op nog geen 3 meter achter die auto voor hem. Bumperkleven met 2 lege stroken :?
Kan je het sterker vertellen ben een jaar lang op en neer gereden naar heerlen vanuit zoetermeer s ochtends om vier uur over de a2 en dan rijden ze op de meest linkerstrook terwijl er vier lege stroken naast hun zitten, en dan inderdaad nog kleven
.
pi_148386007
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 20:29 schreef De_Dakgoot het volgende:

[..]

Je hebt ook nog de Churchillaan met op elk kruispunt een stoplicht :')
Klopt alleen die reageren wel goed als je rustig rijd zeker die laatste bij het zwembad...
  dinsdag 6 januari 2015 @ 12:59:57 #39
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_148386303
quote:
14s.gif Op zondag 4 januari 2015 21:12 schreef Anne het volgende:

[..]

Zolang je 'm niet in de versnelling hebt staan, boeit dat niet veel nee.
Maar dat heb ik dus wel. Mijn handrem heb ik volgens mij (zelf) nog nooit gebruikt.
Deze post viel me nog op toen ik 'm las en ik heb het vanochtend nog eens gecontroleerd, maar de auto waarin ik reed start gewoon niet zonder de koppeling in te trappen. Handgeschakelde bak, stond in de vrij toen ik wilde starten. Kwam netjes op de dashboard te staan "koppel".
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_148387504
Twee klachten deze week:

1) Verkeerd afgestelde "groene golven" is normaal al vervelend, maar helemaal als je op weg bent naar de garage met (zoals aldaar bleek) doorfikkende bougie-kabels, een kapotte bobine en maar drie werkende cilinders en je auto dus steeds raarder gaat bokken en stuiteren bij uitrollen, optrekken en stilstand :X Ik heb op bijna 7 km "groene golf" werkelijk elk stoplicht tegen gehad _O-

2) Onderweg op de snelweg heb ik de muziek altijd hard staan, dus sirenes hoor ik niet. Het is me desondanks nog nooit overkomen dat ik iets met zwaailichten over het hoofd zie, echt nog nooit. Altijd op tijd uit de weg kunnen gaan gewoon omdat ik (denk ik) netjes continu overzicht houd via de spiegels. Dan vind ik het dus onbegrijpelijk dat ik elke keer weer zo'n ambulance kilometers lang zie stranden achter linksplakkers of mensen die hem er zo ineens voor donderen met amper 100.

Afgelopen week heb ik een politieauto er echt een aantal minuten over zien doen om een stuk of 20 van die blinde vinken op wielen voorbij te komen. Er was denk ik echt haast bij, want ze maakten van die opvallende manoeuvres van links naar rechts. In een aantal gevallen moesten ze uiteindelijk over de vluchtstrook want er waren dus echt iets van 5 auto's die gewoon niks doorhadden of -kregen, zo'n zigzaggend zwaailicht met sirene iets van een halve minuut achter hen. Dan vraag ik me echt af hoe trots die mensen op zichzelf zijn als ze ineens wakker schrikken. :{w

Ik maak ook fouten natuurlijk, maar dit overkomt mij echt niet.
If you have a problem... if no one else can help... and if you can find them... maybe you can hire... The A- Team.
pi_148387878
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 13:40 schreef Jihawti het volgende:
Twee klachten deze week:

1) Verkeerd afgestelde "groene golven" is normaal al vervelend, maar helemaal als je op weg bent naar de garage met (zoals aldaar bleek) doorfikkende bougie-kabels, een kapotte bobine en maar drie werkende cilinders en je auto dus steeds raarder gaat bokken en stuiteren bij uitrollen, optrekken en stilstand :X Ik heb op bijna 7 km "groene golf" werkelijk elk stoplicht tegen gehad _O-

2) Onderweg op de snelweg heb ik de muziek altijd hard staan, dus sirenes hoor ik niet. Het is me desondanks nog nooit overkomen dat ik iets met zwaailichten over het hoofd zie, echt nog nooit. Altijd op tijd uit de weg kunnen gaan gewoon omdat ik (denk ik) netjes continu overzicht houd via de spiegels. Dan vind ik het dus onbegrijpelijk dat ik elke keer weer zo'n ambulance kilometers lang zie stranden achter linksplakkers of mensen die hem er zo ineens voor donderen met amper 100.

Afgelopen week heb ik een politieauto er echt een aantal minuten over zien doen om een stuk of 20 van die blinde vinken op wielen voorbij te komen. Er was denk ik echt haast bij, want ze maakten van die opvallende manoeuvres van links naar rechts. In een aantal gevallen moesten ze uiteindelijk over de vluchtstrook want er waren dus echt iets van 5 auto's die gewoon niks doorhadden of -kregen, zo'n zigzaggend zwaailicht met sirene iets van een halve minuut achter hen. Dan vraag ik me echt af hoe trots die mensen op zichzelf zijn als ze ineens wakker schrikken. :{w

Ik maak ook fouten natuurlijk, maar dit overkomt mij echt niet.
Mensen die op hun mobiele telefoon kijken, kijken niet om zich heen he ;)
You know how to curl up like a bitch, don't you, reporter?
  Moderator dinsdag 6 januari 2015 @ 13:56:49 #42
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_148388009
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 12:47 schreef liebherr-machinist het volgende:

[..]

Kan je het sterker vertellen ben een jaar lang op en neer gereden naar heerlen vanuit zoetermeer s ochtends om vier uur over de a2 en dan rijden ze op de meest linkerstrook terwijl er vier lege stroken naast hun zitten, en dan inderdaad nog kleven
.
Echt ongeloofelijk... :{
Je zou bijna denken dat sommigen kleven om het kleven :?
Dit is waarom ik zoveel mogelijk rechts houd, omdat ik gewoon géén trek heb in dat stress apen gedrag.

Want zodra je maar ff de linkerbaan pakt om in te halen is het bijna altijd meteen raak.
Had zelfs een keer dat ik een treintje vrachtwagens aan het inhalen was op een 120 weg, en dat deed ik met ruim 130 op de gps dus 138 op de teller, en nóg had ik een josti die vlak achter me zat te duwen :')
Het gaat ook nooit hard genoeg he...
  User die het meest klaagt 2022 dinsdag 6 januari 2015 @ 16:24:17 #43
414785 sirdanilot
pi_148392571
Mijn vader gaat om dit te voorkomen altijd heel ver voor de afrit rechts blijven rijden, ook al rijdt er een vrachtwagen. Maar hij rijdt sowieso al zelden harder dan 110 dus dan kan achter een vrachtwagen hangen ook weinig kwaad. Hij rijdt echt héél erg langzaam, maar heeft vrijwel nooit een ongeluk gehad in heel zijn leven en bovendien rijdt het natuurlijk erg zuinig.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  dinsdag 6 januari 2015 @ 16:27:18 #44
382210 Jiang153
Bae Joo Hyun
pi_148392695
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 16:24 schreef sirdanilot het volgende:
Mijn vader gaat om dit te voorkomen altijd heel ver voor de afrit rechts blijven rijden, ook al rijdt er een vrachtwagen. Maar hij rijdt sowieso al zelden harder dan 110 dus dan kan achter een vrachtwagen hangen ook weinig kwaad. Hij rijdt echt héél erg langzaam, maar heeft vrijwel nooit een ongeluk gehad in heel zijn leven en bovendien rijdt het natuurlijk erg zuinig.
Doet die het beter dan mij met m'n 100 teller
Irene is bae <3
pi_148398963
Nog eens op verlchting zitten letten, vielen twee zaken op.

1: Er reden meerdere in het donker zonder licht. Geen dagrijlichten of automatische lampen, gewoon uit.

2: Xenon verblind in de meeste gevallen niet meer dan halogeen. Vooral de mooiere bundel en minder strooilicht zijn erg prettig. In de meeste gevallen valt alleen de andere lichtkleur op.
.
pi_148408936
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 12:18 schreef jeroen25 het volgende:

[..]

En als ze dan toch op de rechterstrook achter een vrachtwagen rijden dan zitten ze er nog geen autolengte vandaan. Want om afstand te houden/maken moet je het gas wat loslaten :o
En zo kort op die vrachtwagen rijden is ook gunstiger voor het brandstofverbruik. Ofzo. Alsof je het verschil tussen 5m en 100m achter een vrachtwagen aan de pomp gaat merken.
pi_148412072
Mensen die voetgangers/fietsers voorrang geven WAAR DAT NIET HOORT -> :')

En ik me maar ergeren/afvragen waarom die auto voor me ineens in de remmen gaat...

Kennelijk kennen mensen niet het verschil tussen het blauwe "hier is een oversteekplaats" bord en het waarschuwingsbord met een fietser erop icm een voorrangswegbord ...
  woensdag 7 januari 2015 @ 07:55:37 #48
112790 Koepert
Parttime Nutcase
pi_148416008
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 00:09 schreef tobitronics het volgende:
Mensen die voetgangers/fietsers voorrang geven WAAR DAT NIET HOORT -> :')

En ik me maar ergeren/afvragen waarom die auto voor me ineens in de remmen gaat...

Kennelijk kennen mensen niet het verschil tussen het blauwe "hier is een oversteekplaats" bord en het waarschuwingsbord met een fietser erop icm een voorrangswegbord ...
Ik erger me hier ook behoorlijk aan, maar moet zeggen dat ik sporadisch, bij twijfel, ook stop wanneer dat niet hoeft. Dat is dan echter wel twijfel in de zin; "Volgens mij gaat die fietser/voetganger er gewoon voorlangs gaan" en niet "heeft hij nu voorrang?"
It starts with a shiver, an itch, a slow boil
pi_148416854
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 00:09 schreef tobitronics het volgende:
Mensen die voetgangers/fietsers voorrang geven WAAR DAT NIET HOORT -> :')

En ik me maar ergeren/afvragen waarom die auto voor me ineens in de remmen gaat...

Kennelijk kennen mensen niet het verschil tussen het blauwe "hier is een oversteekplaats" bord en het waarschuwingsbord met een fietser erop icm een voorrangswegbord ...
Herkenbaar, maar vervelender zijn fietsers (zeker zo'n kluit wielrenners) die gewoon voorrang nemen. Ze verwachten dat je toch wel stopt.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_148418828
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 09:10 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Herkenbaar, maar vervelender zijn fietsers (zeker zo'n kluit wielrenners) die gewoon voorrang nemen. Ze verwachten dat je toch wel stopt.
Volgens mij hangen die twee fenomenen samen. "ik krijg hier toch bijna altijd voorrang, dus ik rij gewoon door" :')
Professioneel gifmenger.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')