Drie vrachtwagens achter elkaar inhalen, met iemand voor me die ineens op zijn snelheidsmeter ging zitten kijken. Hehehe, het werd ineens te krap.quote:Op maandag 5 januari 2015 18:46 schreef Light het volgende:
[..]
Vrijwel alle afritten worden 1200m van tevoren aangekondigd. Dat zou genoeg moeten zijn om te zorgen dat je weer op de rechterbaan komt.
Je hoeft niet bij 1200m al rechts te gaan rijden, maar 't is wel een goed moment om te kijken waar je naar rechts kunt. Dan zijn er genoeg mogelijkheden.quote:Op maandag 5 januari 2015 21:07 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Nee, want dan moet je achter die &¤@%#\£-vrachtwagen blijven hangen.
Dan had je nu kunnen stoppen met werken?quote:Als ik een Euro kreeg voor iedere keer dat een automobilist z'n auto vlak voor mij (nog net niet) over het puntstuk ongezien de afrit neemt...
Dan idd gewoon doorrijden en bij de volgende afslag opnieuw proberenquote:Op maandag 5 januari 2015 22:25 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Drie vrachtwagens achter elkaar inhalen, met iemand voor me die ineens op zijn snelheidsmeter ging zitten kijken. Hehehe, het werd ineens te krap.
Jezus, heeft die het wel overleefd?quote:Op maandag 5 januari 2015 22:22 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Ik mag aannemen dat je dat dan op tijd doet, dus niet op een paar meter voor de vrachtauto twee rijstroken naar links zetten.
De situatie in de tt doet me trouwens denken aan dat filmpje met die Belgische mevrouw die ook uit wilde voegen vlak voor een vrachtauto en de file op de uitrijstrook niet zag...
--edit-- Deze dus:
Als ik denk dat ik niet voor het begin van de uitvoegstrook terug op de rechterbaan kan zijn, blijf ik wel achter de vrachtwagens. En als ze er dan ook af gaan, kan ik er alsnog wel achter blijven. Ik mag toch niet harder, ik kan hooguit de toegestane snelheid eerder bereiken.quote:Op maandag 5 januari 2015 21:51 schreef Fer het volgende:
Ik haal vrachtwagens altijd in voor de afrit, niet over het puntstuk, maar ik blijf er zeker niet achter hangen. Vaak gaat ie er zelf ook af en kan ik de rest van weg erachter blijven sukkelen.
Verbazingwekkend genoeg wel.quote:Op maandag 5 januari 2015 22:52 schreef CapnIzzy het volgende:
[..]
Jezus, heeft die het wel overleefd?
Het valt mij op, in het verkeer, of dit forum, overal, dat het schijnbaar een doodzonde is om ergens op te wachten of ergens achterlangs te gaan. Kwam ook duidelijk naar voren in de posts over iemand die op cruise control rijdt en inhaalt. Als men dreigt vast te komen zitten wil men altijd er nog even voorlangs. Even wachten tot je ingehaald bent kan écht niet. Even achter een ander hangen tot je de afslag hebt kan écht niet. Volgens mij overschat iedereen zijn leven, want ik moet de eerste persoon nog tegenkomen waarbij het ook maar ene donder uitmaakte dat die nog ergens voorlangs gaat. Alsof iedereen een zwangere vriendin met weeen op de passagiersstoel heeft of zo.quote:Op maandag 5 januari 2015 22:52 schreef Light het volgende:
[..]
Als ik denk dat ik niet voor het begin van de uitvoegstrook terug op de rechterbaan kan zijn, blijf ik wel achter de vrachtwagens.
En als ze dan toch op de rechterstrook achter een vrachtwagen rijden dan zitten ze er nog geen autolengte vandaan. Want om afstand te houden/maken moet je het gas wat loslatenquote:Op dinsdag 6 januari 2015 12:04 schreef twiFight het volgende:
Even achter een ander hangen tot je de afslag hebt kan écht niet.
Is het niet zo dat op alle hoofdroutes de stoplichten verkeersregelinstallaties zijn geworden, die zich dus aanpassen op het verkeersaanbod? In en rond Rotterdam in elk geval wel.quote:Op maandag 5 januari 2015 15:25 schreef TwisterNederland het volgende:
[..]
Zo zijn er wel meer plaatsen in Nederland. Amsterdam is een goed voorbeeld van. De stoplichten daar werken ook allemaal een standaard programma af. Dag of nacht, maakt niet uit. Of er nu wel of geen verkeer is.
Soms ontkom je er ook niet aan. Bijvoorbeeld wanneer er geen drukknop is voor fietsers. In Amsterdam hebben de meeste kruispunten wel zo'n knop maar je krijgt er niet sneller groen door
En Nijmegen is inderdaad kut qua verkeer. Dubbelbaans rechte weg, vluchtstrook en fietspad gescheiden van de rijbaan. Is het er 50
Nee.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 12:31 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Is het niet zo dat op alle hoofdroutes de stoplichten verkeersregelinstallaties zijn geworden, die zich dus aanpassen op het verkeersaanbod? In en rond Rotterdam in elk geval wel.
Ook handig dat mijn satnav niet beschikbaar was.quote:Op maandag 5 januari 2015 22:44 schreef Light het volgende:
[..]
Dan idd gewoon doorrijden en bij de volgende afslag opnieuw proberen
Kan je het sterker vertellen ben een jaar lang op en neer gereden naar heerlen vanuit zoetermeer s ochtends om vier uur over de a2 en dan rijden ze op de meest linkerstrook terwijl er vier lege stroken naast hun zitten, en dan inderdaad nog klevenquote:Op dinsdag 6 januari 2015 12:04 schreef twiFight het volgende:
[..]
Het valt mij op, in het verkeer, of dit forum, overal, dat het schijnbaar een doodzonde is om ergens op te wachten of ergens achterlangs te gaan. Kwam ook duidelijk naar voren in de posts over iemand die op cruise control rijdt en inhaalt. Als men dreigt vast te komen zitten wil men altijd er nog even voorlangs. Even wachten tot je ingehaald bent kan écht niet. Even achter een ander hangen tot je de afslag hebt kan écht niet. Volgens mij overschat iedereen zijn leven, want ik moet de eerste persoon nog tegenkomen waarbij het ook maar ene donder uitmaakte dat die nog ergens voorlangs gaat. Alsof iedereen een zwangere vriendin met weeen op de passagiersstoel heeft of zo.
@vandaag, om 6:00 uur naar Schiphol, lekker rustig. Valt op hoe hersenloos geautomatiseert men altijd naar links gaat. Alsof de rechterstrook verboden is of zo. Maakt niet uit hoe snel men rijdt, welke strook vol met verkeer zit of waar men naar toe moet, men blijft compulsief op de middelste of linkerbaan rijden. Invoegen? Hoppa, direct een baan extra naar links, anders komt de boogieman je halen.
Kwam op een gegeven moment van achteren richting twee automobilisten gereden. De snelweg was op alle drie stroken volledig leeg, maar de voorste reed op de middelste baan en de andere op nog geen 3 meter achter die auto voor hem. Bumperkleven met 2 lege stroken
Klopt alleen die reageren wel goed als je rustig rijd zeker die laatste bij het zwembad...quote:Op maandag 5 januari 2015 20:29 schreef De_Dakgoot het volgende:
[..]
Je hebt ook nog de Churchillaan met op elk kruispunt een stoplicht
Deze post viel me nog op toen ik 'm las en ik heb het vanochtend nog eens gecontroleerd, maar de auto waarin ik reed start gewoon niet zonder de koppeling in te trappen. Handgeschakelde bak, stond in de vrij toen ik wilde starten. Kwam netjes op de dashboard te staan "koppel".quote:Op zondag 4 januari 2015 21:12 schreef Anne het volgende:
[..]
Zolang je 'm niet in de versnelling hebt staan, boeit dat niet veel nee.
Maar dat heb ik dus wel. Mijn handrem heb ik volgens mij (zelf) nog nooit gebruikt.
Mensen die op hun mobiele telefoon kijken, kijken niet om zich heen hequote:Op dinsdag 6 januari 2015 13:40 schreef Jihawti het volgende:
Twee klachten deze week:
1) Verkeerd afgestelde "groene golven" is normaal al vervelend, maar helemaal als je op weg bent naar de garage met (zoals aldaar bleek) doorfikkende bougie-kabels, een kapotte bobine en maar drie werkende cilinders en je auto dus steeds raarder gaat bokken en stuiteren bij uitrollen, optrekken en stilstand Ik heb op bijna 7 km "groene golf" werkelijk elk stoplicht tegen gehad
2) Onderweg op de snelweg heb ik de muziek altijd hard staan, dus sirenes hoor ik niet. Het is me desondanks nog nooit overkomen dat ik iets met zwaailichten over het hoofd zie, echt nog nooit. Altijd op tijd uit de weg kunnen gaan gewoon omdat ik (denk ik) netjes continu overzicht houd via de spiegels. Dan vind ik het dus onbegrijpelijk dat ik elke keer weer zo'n ambulance kilometers lang zie stranden achter linksplakkers of mensen die hem er zo ineens voor donderen met amper 100.
Afgelopen week heb ik een politieauto er echt een aantal minuten over zien doen om een stuk of 20 van die blinde vinken op wielen voorbij te komen. Er was denk ik echt haast bij, want ze maakten van die opvallende manoeuvres van links naar rechts. In een aantal gevallen moesten ze uiteindelijk over de vluchtstrook want er waren dus echt iets van 5 auto's die gewoon niks doorhadden of -kregen, zo'n zigzaggend zwaailicht met sirene iets van een halve minuut achter hen. Dan vraag ik me echt af hoe trots die mensen op zichzelf zijn als ze ineens wakker schrikken.
Ik maak ook fouten natuurlijk, maar dit overkomt mij echt niet.
Echt ongeloofelijk...quote:Op dinsdag 6 januari 2015 12:47 schreef liebherr-machinist het volgende:
[..]
Kan je het sterker vertellen ben een jaar lang op en neer gereden naar heerlen vanuit zoetermeer s ochtends om vier uur over de a2 en dan rijden ze op de meest linkerstrook terwijl er vier lege stroken naast hun zitten, en dan inderdaad nog kleven
.
Doet die het beter dan mij met m'n 100 tellerquote:Op dinsdag 6 januari 2015 16:24 schreef sirdanilot het volgende:
Mijn vader gaat om dit te voorkomen altijd heel ver voor de afrit rechts blijven rijden, ook al rijdt er een vrachtwagen. Maar hij rijdt sowieso al zelden harder dan 110 dus dan kan achter een vrachtwagen hangen ook weinig kwaad. Hij rijdt echt héél erg langzaam, maar heeft vrijwel nooit een ongeluk gehad in heel zijn leven en bovendien rijdt het natuurlijk erg zuinig.
En zo kort op die vrachtwagen rijden is ook gunstiger voor het brandstofverbruik. Ofzo. Alsof je het verschil tussen 5m en 100m achter een vrachtwagen aan de pomp gaat merken.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 12:18 schreef jeroen25 het volgende:
[..]
En als ze dan toch op de rechterstrook achter een vrachtwagen rijden dan zitten ze er nog geen autolengte vandaan. Want om afstand te houden/maken moet je het gas wat loslaten
Ik erger me hier ook behoorlijk aan, maar moet zeggen dat ik sporadisch, bij twijfel, ook stop wanneer dat niet hoeft. Dat is dan echter wel twijfel in de zin; "Volgens mij gaat die fietser/voetganger er gewoon voorlangs gaan" en niet "heeft hij nu voorrang?"quote:Op woensdag 7 januari 2015 00:09 schreef tobitronics het volgende:
Mensen die voetgangers/fietsers voorrang geven WAAR DAT NIET HOORT ->
En ik me maar ergeren/afvragen waarom die auto voor me ineens in de remmen gaat...
Kennelijk kennen mensen niet het verschil tussen het blauwe "hier is een oversteekplaats" bord en het waarschuwingsbord met een fietser erop icm een voorrangswegbord ...
Herkenbaar, maar vervelender zijn fietsers (zeker zo'n kluit wielrenners) die gewoon voorrang nemen. Ze verwachten dat je toch wel stopt.quote:Op woensdag 7 januari 2015 00:09 schreef tobitronics het volgende:
Mensen die voetgangers/fietsers voorrang geven WAAR DAT NIET HOORT ->
En ik me maar ergeren/afvragen waarom die auto voor me ineens in de remmen gaat...
Kennelijk kennen mensen niet het verschil tussen het blauwe "hier is een oversteekplaats" bord en het waarschuwingsbord met een fietser erop icm een voorrangswegbord ...
Volgens mij hangen die twee fenomenen samen. "ik krijg hier toch bijna altijd voorrang, dus ik rij gewoon door"quote:Op woensdag 7 januari 2015 09:10 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Herkenbaar, maar vervelender zijn fietsers (zeker zo'n kluit wielrenners) die gewoon voorrang nemen. Ze verwachten dat je toch wel stopt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |