abonnement Unibet Coolblue
  Leukste jonkie 2022 woensdag 16 september 2015 @ 14:37:29 #101
213457 engine
pi_156141524
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2015 10:26 schreef Kenzi het volgende:
Zag dat ik een dag voor het Mid-Autumn festival aan kom. Wordt dat nog een beetje groots gevierd daar? (in Da Nang specifiek)
Wordt wel gevierd ja. Je ziet overal langs de weg de kraampjes die de traditionele "mooncakes" verkopen, die bij het festival horen. Verder zie je groepen jongeren de draken dans doen. Vooral bij hotels of winkels. Soms best indrukwekkend en soms wat minder, maar altijd erg luid. Ook wel een beetje een festival dat voornamelijk door/met kinderen gevierd wordt. Waarschijnlijk ook nog wel wat andere activiteiten verspreid over de stad, maar daar weet ik ook niks van.
En zingen wij....of juichen wij.....of stel je ons teleur
Oranje is...oranje blijft.....de allermooiste kleur!
  Leukste jonkie 2022 woensdag 16 september 2015 @ 14:38:28 #102
213457 engine
pi_156141553
Maar het is geen Koningsdag ofzo :P Krijg er ook geen vrije dag voor als ik het me goed herinner.
En zingen wij....of juichen wij.....of stel je ons teleur
Oranje is...oranje blijft.....de allermooiste kleur!
pi_156159783
Mis de pho voor 50.000 dong wel een beetje. Als je hier op zoek bent naar pho ben je zo'n 15 euro kwijt (ipv 2) en dan is het misschien niet eens zo lekker.
Moo
pi_156851458
In januari wil ik het donker en de kou in Nederland ontvluchten dus heb ik een retourtje HCMC geboekt (23 dagen) om te gaan backpacken. Ik heb nog geen idee van een globale route en hoop dat jullie me een beetje op weg kunnen helpen. Misschien is het ook aardig om een stukje Cambodja of Laos mee te pakken? Ik houd van wandelen, natuur en cultuur en ben geen fan van veel op het strand liggen. Ik wil het massatoerisme en zuipende jongeren een beetje ontlopen. Ik heb redelijk wat reiservaring. Hebben jullie ideeën?
pi_156852539
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 14:19 schreef announcement het volgende:
In januari wil ik het donker en de kou in Nederland ontvluchten dus heb ik een retourtje HCMC geboekt (23 dagen) om te gaan backpacken. Ik heb nog geen idee van een globale route en hoop dat jullie me een beetje op weg kunnen helpen. Misschien is het ook aardig om een stukje Cambodja of Laos mee te pakken? Ik houd van wandelen, natuur en cultuur en ben geen fan van veel op het strand liggen. Ik wil het massatoerisme en zuipende jongeren een beetje ontlopen. Ik heb redelijk wat reiservaring. Hebben jullie ideeën?
:')

Koop een reisgids en pak een landkaart. Ga naar alle plekken die niet in de reisgids staan en je hebt wat je wil. In Vietnam ontkom je lastig aan de backpack trail. En met 23 dagen houd je het beter bij 1 land.
pi_156853310
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 15:15 schreef MCH het volgende:

[..]

:')

Koop een reisgids en pak een landkaart. Ga naar alle plekken die niet in de reisgids staan en je hebt wat je wil. In Vietnam ontkom je lastig aan de backpack trail. En met 23 dagen houd je het beter bij 1 land.
Dat dus.
Al is het niet allemaal strand en zuip
pi_157830069
Zo... alles geregeld, 8 december vliegen op Ho Chi Minh en 30 dec terug

1 dag HCM (stad bekijken)
4 dagen Hoi Ann (Da Nang en omgeving)
7 dagen Hanoi (Halong Bay en Mai Chau en mischien Ninh Binh)
7 dagen Phu Quoc(Duiken, national park)
1 dag HCM (Chu Chi Tunnels)

Heeft iemand nog handige tips het omrekenen van de valuta ?
Ik ben vorig jaar naar Thailand geweest, daar leek het omrekenen naar Baht veel simpeler of lijkt dat maar zo ?
  donderdag 26 november 2015 @ 10:35:09 #108
62913 Blik
The one and Only!
pi_157830108
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2015 10:32 schreef rufus666 het volgende:

Heeft iemand nog handige tips het omrekenen van de valuta ?
Ik ben vorig jaar naar Thailand geweest, daar leek het omrekenen naar Baht veel simpeler of lijkt dat maar zo ?

neem 25000 dong per euro en je hebt het. Dus 100.000 dong is 4 euro
pi_157830313
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2015 10:32 schreef rufus666 het volgende:
Zo... alles geregeld, 8 december vliegen op Ho Chi Minh en 30 dec terug

1 dag HCM (stad bekijken)
4 dagen Hoi Ann (Da Nang en omgeving)
7 dagen Hanoi (Halong Bay en Mai Chau en mischien Ninh Binh)
7 dagen Phu Quoc(Duiken, national park)
1 dag HCM (Chu Chi Tunnels)

Heeft iemand nog handige tips het omrekenen van de valuta ?
Ik ben vorig jaar naar Thailand geweest, daar leek het omrekenen naar Baht veel simpeler of lijkt dat maar zo ?

Redelijk krap schema, hoe ga je van stad naar stad?
pi_157830595
quote:
1s.gif Op donderdag 26 november 2015 10:46 schreef Retarded het volgende:

[..]

Redelijk krap schema, hoe ga je van stad naar stad?
Dat ja! Zit er nog ergens een vlucht tussenin? Van Hanoi terug naar HCMC bijvoorbeeld? Volgens mij ben je vooral bezig met reizen zo.
freedom is just another word for nothing left to lose
pi_157830735
Bedankt voor het meedenken betreft de valuta Blik !

Betreft het schema, ik ga alles met binnenlandse vluchten doen,

8 dec naar HCM
10 dec vliegen naar Hoi Ann
14 dec vliegen naar Hanoi
22 dec vliegen naar HCM - doorvliegen/boot naar Phu Quoc
29 dec Phu Quoc terug naar HCM
30 dec terug naar Amsterdam

Ik ben het met je eens dat het krap is...ik zou liever een week langer gegaan zijn, dat zat er helaas niet in :/
Ik heb wel expres de laatste 7 dgn aan het strand gepland, dan kunnen we bijkomen van het drukke schema de eerste 2 weken :)
pi_157830847
Oh, maar het vliegen maakt het een stuk meer doable. Je hebt wel mooie bestemmingen uitgezocht denk ik :Y
freedom is just another word for nothing left to lose
pi_157830887
Ik mis een extra dagje HCM voor de tunnels en/of een stop in Hue.
pi_157831006
Het dagje tunnels ga ik doen op de 29ste of de 30ste (wil dag voor de terugreis alweer in HCM zijn)

Hue is even afhankelijk hoe ik Hoi Ann vindt, ik lees een beetje wisselde verhalen over Hue en ik zit met de reistijd...

[ Bericht 6% gewijzigd door rufus666 op 26-11-2015 11:46:03 ]
  donderdag 26 november 2015 @ 11:54:23 #115
62913 Blik
The one and Only!
pi_157831474
Hue doe je niet even tussendoor, te ver weg
pi_157832982
Hoi An naar Hue ben je met de bus een paar uurtjes kwijt, op motor/scooter ben je sowieso een halve dag kwijt. Hue zelf vond ik niet heel spannend,

Hoi An is een leuke plek met veel backpackers en een hoop leuke winkeltjes en restaurantjes. Zou er niet een week willen blijven, maar voor mij was het een welkome afwisseling na 2 weken op de motor door het binnenland te rijden. Ik was echt toe aan een cheeseburger, die vind je niet zo snel in kleine dorpjes ;)
  donderdag 26 november 2015 @ 14:22:45 #117
62913 Blik
The one and Only!
pi_157834036
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2015 13:20 schreef Retarded het volgende:
Hoi An naar Hue ben je met de bus een paar uurtjes kwijt, op motor/scooter ben je sowieso een halve dag kwijt. Hue zelf vond ik niet heel spannend,

Tis idd 3-4 uur met de bus. Als je tijd genoeg zou hebben zou ik het wel doen, maar zou niet op en neer gaan vanuit Hoi An.

Ik vond Hoi An een lekker afwisseling en prima voor 3-4 dagen. Heerlijk eten, leuke sfeer 's avonds, leuk om 1-2 daagjes rond te lopen, prima strand toen ik er was, dagtripje My Son (ik vond het afschuwelijk, maar meningen verschillen). etc.
pi_157838874
ik vond Hue te gek, fietstochtje gedaan daar, tripje naar het keizerlijk paleis (grooooot), het boeddhistisch klooster waar een bekende monnik vandaan kwam die zichzelf in brand stak in de jaren 60, kookcursus, en er zitten wat lokale bierbrouwerijtjes :)

Hoi An daarentegen vond ik weer compleet niks, iig het extreem toeristische centrum, helemaal gepimpt en volgestouwd met kitscherige prulariawinkels en barretjes/restaurantjes. Leuk voor een avondje, meer niet.

Wat wel leuk was om naar het strand te fietsen op gammele huurfietsjes :)
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
pi_157853640
quote:
1s.gif Op donderdag 26 november 2015 18:00 schreef Ener-G het volgende:
ik vond Hue te gek, fietstochtje gedaan daar, tripje naar het keizerlijk paleis (grooooot), het boeddhistisch klooster waar een bekende monnik vandaan kwam die zichzelf in brand stak in de jaren 60, kookcursus, en er zitten wat lokale bierbrouwerijtjes :)

Hoi An daarentegen vond ik weer compleet niks, iig het extreem toeristische centrum, helemaal gepimpt en volgestouwd met kitscherige prulariawinkels en barretjes/restaurantjes. Leuk voor een avondje, meer niet.

Wat wel leuk was om naar het strand te fietsen op gammele huurfietsjes :)
Dit inderdaad. Zat in Da Nang, paar daagjes daar (super stranden), Hoi An dagje gedaan, meer was echt niet nodig. En inderdaad teveel van die toeristenwinkeltjes.

Hue was stuk leuker met de oude binnenstad / paleis maar ook de enorme berg tempels verspreid over de hele stad. niks voor niks de oude keizerlijke hoofdstad.

(met de trein van da nang naar hoi an was trouwens ook tof, mooi uitzicht als je aan de goede kant van de trein zit)
pi_157853701
Precies, Da Nang is top als uitvalbasis naar Hoi An (dagtocht per scooter) en Hue (per trein).
Hoi An viel ons zooo tegen!
pi_157853705
Wij hadden heel decadent een auto met chauffeur voor Hue naar Hoi An, onderweg bovenop een bergpas nog gestopt bij een oude militaire post/uitkijktoren.
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
pi_158461550
:W Ik denk dat wij in februari/maart naar Vietnam gaan op vakantie *O*

In 2005 heb ik een aantal maanden door Zuid Oost Azie gereisd en daarbij ook de 'standaard' route door Vietnam gedaan. Nu wil ik dus terug, maar met vriend en kind (dan bijna 2).

Wat zijn de opties qua vervoer? Nachtbussen zie ik niet zitten met kind maar zijn er andere, betere opties tegenwoordig? Kun je zelf een auto huren?

Ook tips voor leuke dingen voor/met kinderen zijn welkom :)

Volgens mij is het land de afgelopen 10 jaar enorm veranderd dus ik ben benieuwd hoe het gaat zijn! :s)
  woensdag 23 december 2015 @ 09:30:01 #123
62913 Blik
The one and Only!
pi_158461979
quote:
7s.gif Op woensdag 23 december 2015 08:53 schreef Fazzoletti het volgende:
:W Ik denk dat wij in februari/maart naar Vietnam gaan op vakantie *O*

In 2005 heb ik een aantal maanden door Zuid Oost Azie gereisd en daarbij ook de 'standaard' route door Vietnam gedaan. Nu wil ik dus terug, maar met vriend en kind (dan bijna 2).

Wat zijn de opties qua vervoer? Nachtbussen zie ik niet zitten met kind maar zijn er andere, betere opties tegenwoordig? Kun je zelf een auto huren?

Ook tips voor leuke dingen voor/met kinderen zijn welkom :)

Volgens mij is het land de afgelopen 10 jaar enorm veranderd dus ik ben benieuwd hoe het gaat zijn! :s)
Ik weet niet of je het jezelf aan moet doen om een auto te huren. Het is daar toch redelijk een chaos qua verkeer (in ieder geval 7 jaar geleden nog wel). Maar de trein of vliegtuig kan prima, of eventueel een chauffeur zal ook niet al teveel geld kosten
pi_158462354
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2015 09:30 schreef Blik het volgende:

[..]

Ik weet niet of je het jezelf aan moet doen om een auto te huren. Het is daar toch redelijk een chaos qua verkeer (in ieder geval 7 jaar geleden nog wel). Maar de trein of vliegtuig kan prima, of eventueel een chauffeur zal ook niet al teveel geld kosten
Ah, dat is dus niet veranderd :7
Een chauffeur is ook nog een idee :) Hoe zijn de bussen tegenwoordig? Beetje comfortabel? Kan me herinneren dat ik toen de nachtbussen doorkwam met de valium die ik in Sapa had gekocht :')
pi_158462358
Eens met Blik, ik zou geen auto huren. De trein ook een prima optie. Wij hadden een gedeelte van de reis een cabine met vier bedden voor ons zelf, dat lijkt me perfect wanneer je met een kind op stap bent.
freedom is just another word for nothing left to lose
pi_158462377
Ben je er wel mentaal op voorbereid dat iedereen aan je kind zal zitten, het vast wil houden en het snoep en koekjes voert? :P
freedom is just another word for nothing left to lose
  woensdag 23 december 2015 @ 09:58:34 #127
62913 Blik
The one and Only!
pi_158462443
quote:
7s.gif Op woensdag 23 december 2015 09:53 schreef Fazzoletti het volgende:

[..]

Ah, dat is dus niet veranderd :7
Een chauffeur is ook nog een idee :) Hoe zijn de bussen tegenwoordig? Beetje comfortabel? Kan me herinneren dat ik toen de nachtbussen doorkwam met de valium die ik in Sapa had gekocht :')
Tsja, wij gingen toen voor supercheap, dus dan krijg je ook bussen met weinig beenruimte e.d. Maar combinatie trein/vliegtuig en voor een kort tripje de bus lijkt me prima alternatief met een kind
pi_158462518
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2015 09:54 schreef Lot_1 het volgende:
Ben je er wel mentaal op voorbereid dat iedereen aan je kind zal zitten, het vast wil houden en het snoep en koekjes voert? :P
:o the horror ;)
Ja dat is idd wel goed om te beseffen, zo'n schattig blond jongetje kunnen ze natuurlijk niet weerstaan O+ :+

quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2015 09:58 schreef Blik het volgende:

[..]

Tsja, wij gingen toen voor supercheap, dus dan krijg je ook bussen met weinig beenruimte e.d. Maar combinatie trein/vliegtuig en voor een kort tripje de bus lijkt me prima alternatief met een kind
Binnenlandse vluchten kan natuurlijk ook ja, had ik nog niet overwogen. Ik reisde eerder ook cheap maar nu kan ga ik mezelf wel wat meer luxe gunnen :)
pi_158462755
quote:
7s.gif Op woensdag 23 december 2015 10:03 schreef Fazzoletti het volgende:

[..]

:o the horror ;)
Ja dat is idd wel goed om te beseffen, zo'n schattig blond jongetje kunnen ze natuurlijk niet weerstaan O+ :+

[..]

Binnenlandse vluchten kan natuurlijk ook ja, had ik nog niet overwogen. Ik reisde eerder ook cheap maar nu kan ga ik mezelf wel wat meer luxe gunnen :)
Wij hebben een stukje samen gereisd met een frans stel met een meisje van ongeveer 1 jaar oud. Dat ging prima :Y Ik vond het wel grappig om te zien hoe enthousiast iedereen over dat meiske was. Dat er echt van vier rijen verderop nog eten werd doorgegeven en dergelijke :D Als je zoontje blond is zal dat helemaal wel publiek aantrekken ;) Zij hadden overigens een afgeragde buggy mee. Hoe zijn jullie van plan om dat te doen?
freedom is just another word for nothing left to lose
pi_158462889
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2015 10:18 schreef Lot_1 het volgende:

[..]

Wij hebben een stukje samen gereisd met een frans stel met een meisje van ongeveer 1 jaar oud. Dat ging prima :Y Ik vond het wel grappig om te zien hoe enthousiast iedereen over dat meiske was. Dat er echt van vier rijen verderop nog eten werd doorgegeven en dergelijke :D Als je zoontje blond is zal dat helemaal wel publiek aantrekken ;) Zij hadden overigens een afgeragde buggy mee. Hoe zijn jullie van plan om dat te doen?
:D

Nee, geen buggy denk ik. We nemen wel een drager mee, dat is een stuk praktischer (past in je tas) en scheelt ook een hoop gezeul van je bagage. Hij kan ook al zelf lopen natuurlijk, en doet dat ook graag.

Hebben jullie ook malaria pillen geslikt?
pi_158462929
Oh, een drager lijkt me inderdaad veel handiger. Een buggy is best veel gezeul. Als je snel een bus in of uit wil is het onhandig dat je nog een extra bagagestuk hebt als je ook al eigen tassen en kind moet dragen.

Nee, we hebben geen malariapillen geslikt. Wel een aantal vaccinaties gehaald.
freedom is just another word for nothing left to lose
  woensdag 23 december 2015 @ 13:45:19 #132
62913 Blik
The one and Only!
pi_158467191
quote:
7s.gif Op woensdag 23 december 2015 10:27 schreef Fazzoletti het volgende:

[..]

:D

Nee, geen buggy denk ik. We nemen wel een drager mee, dat is een stuk praktischer (past in je tas) en scheelt ook een hoop gezeul van je bagage. Hij kan ook al zelf lopen natuurlijk, en doet dat ook graag.

Hebben jullie ook malaria pillen geslikt?
malaria hoeft volgens mij ook niet in Vietnam, alleen langs de grens met Cambodja/Laos en Mekong-gebied(?)
pi_158570344
Ik heb morgen een afspraak voor vaccinatie advies :) Gelukkig vond ik m'n gele boekje nog ergens terug, ik ben wel benieuwd of ik nog veel opnieuw moet laten prikken. De meeste dateren uit 2004/2005 en met geldigheid rond de 10 jaar zal ik vast wel wat nodig hebben.

We willen ook naar Phong Nha, wat in de buurt van de grens met Laos ligt volgens mij. Zal morgen meteen vragen of daar ook malaria pillen voor nodig zijn.

Over de route heb ik nog niet heel veel nagedacht. Ja, beginnen in Hanoi. Maar of we gaan afzakken tot HCM of misschien wel Laos in gaan, geen idee nog :)

Hoe hebben jullie het visum geregeld?
pi_158571780
quote:
7s.gif Op zondag 27 december 2015 15:45 schreef Fazzoletti het volgende:
Ik heb morgen een afspraak voor vaccinatie advies :) Gelukkig vond ik m'n gele boekje nog ergens terug, ik ben wel benieuwd of ik nog veel opnieuw moet laten prikken. De meeste dateren uit 2004/2005 en met geldigheid rond de 10 jaar zal ik vast wel wat nodig hebben.

We willen ook naar Phong Nha, wat in de buurt van de grens met Laos ligt volgens mij. Zal morgen meteen vragen of daar ook malaria pillen voor nodig zijn.

Over de route heb ik nog niet heel veel nagedacht. Ja, beginnen in Hanoi. Maar of we gaan afzakken tot HCM of misschien wel Laos in gaan, geen idee nog :)

Hoe hebben jullie het visum geregeld?
ik ben in augustus in Phong Nha geweest, nam geen malariapillen. Wel Deet gebruikt.

Het verschilt sowieso, engelsen gebruiken voor heel Vietnam malariapillen terwijl het voor ons niet zou hoeven. Ik blijf het vreemd vinden dat het advies wat gegeven wordt per land kan verschillen blijkbaar.
pi_158581237
Malariapillen zijn niet mijn beste vriend. Heb een week lang geslikt, maar kreeg er echt bizarre nachtmerries van. Uiteindelijk maar gestopt met slikken, grotendeel van Vietnam is sowieso veilig.
pi_158627256
quote:
0s.gif Op zondag 27 december 2015 21:06 schreef Retarded het volgende:
Malariapillen zijn niet mijn beste vriend. Heb een week lang geslikt, maar kreeg er echt bizarre nachtmerries van. Uiteindelijk maar gestopt met slikken, grotendeel van Vietnam is sowieso veilig.
Ja, dat werd me gisteren ook verteld :) Dit plaatje hadden ze:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dus aan de kust sws geen issues, wel overdag smeren ivm dengue zei ze.

Ik heb een DTP en Buiktyfus vaccinatie gekregen. Vriend heeft alles al en kind hoeft alleen nog hep A, de rest heeft hij al :)

Vandaag een LP geleend van een collega, het plannen kan beginnen *O*
pi_158628306
quote:
7s.gif Op dinsdag 29 december 2015 09:43 schreef Fazzoletti het volgende:

[..]

Ja, dat werd me gisteren ook verteld :) Dit plaatje hadden ze:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dus aan de kust sws geen issues, wel overdag smeren ivm dengue zei ze.

Ik heb een DTP en Buiktyfus vaccinatie gekregen. Vriend heeft alles al en kind hoeft alleen nog hep A, de rest heeft hij al :)

Vandaag een LP geleend van een collega, het plannen kan beginnen *O*
Veel plezier! ik weet je reisbestemmingen niet maar ik vond Sapa in de zomer erg fijn. Even weg van die drukte en hitte in Hanoi :) zal nu wel minder warm zijn dan in de zomer denk ik.
  dinsdag 29 december 2015 @ 10:49:01 #138
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_158628411
quote:
7s.gif Op dinsdag 29 december 2015 09:43 schreef Fazzoletti het volgende:

[..]

Ja, dat werd me gisteren ook verteld :) Dit plaatje hadden ze:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mooi kaartje. Goed om te zien dat die muggen netjes tot de grens vliegen op veel plekken.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_158628456
Wij zijn in februari/maart in Vietnam geweest, en toen was het echt dusdanig slecht weer dat we niet heel lang in het noorden zijn gebleven. Sapa en Ha Long bay hebben we geskipped, in Sapa was er continu 15 meter zicht vanwege mist, dus er viel weinig te zien. (En je wil juist naar Sapa vanwege het fantastische landschap en uitzichten)

Hanoi was 'koud' (graadje of 10-15) en extreem vochtig, elke dag (mot) regen. In het eerste hostel waar we sliepen zat de schimmel tegen de muren. Met ons reisgezelschap hadden we na 2 dagen al een raar hoestje te pakken. Weet niet of het heel verstandig is om met een klein kind daar heel lang te blijven.
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
pi_158628559
quote:
12s.gif Op dinsdag 29 december 2015 10:49 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Mooi kaartje. Goed om te zien dat die muggen netjes tot de grens vliegen op veel plekken.
Echt superslim die muggen 8-)

quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2015 10:50 schreef Ener-G het volgende:
Wij zijn in februari/maart in Vietnam geweest, en toen was het echt dusdanig slecht weer dat we niet heel lang in het noorden zijn gebleven. Sapa en Ha Long bay hebben we geskipped, in Sapa was er continu 15 meter zicht vanwege mist, dus er viel weinig te zien. (En je wil juist naar Sapa vanwege het fantastische landschap en uitzichten)

Hanoi was 'koud' (graadje of 10-15) en extreem vochtig, in het eerste hostel waar we sliepen zat de schimmel tegen de muren. Met ons reisgezelschap hadden we na 2 dagen al een raar hoestje te pakken. Weet niet of het heel verstandig is om met een klein kind daar heel lang te blijven.
Oh -O- Ik had juist m'n foto's teruggekeken van september 2005 en toen was het ook mistig in Sapa...

Een hostel met schimmel op de muren gaat het niet worden, tegenwoordig slaap ik op fatsoenlijke plekken oO< ;) 15 graden is wel wat koud ja, 30 graden hoeft ook niet maar rond de 20-25 is wel zo fijn :+
  zondag 17 januari 2016 @ 11:54:23 #141
73386 Fazz
onderweg
pi_159169773
*kick*

De eerste 3 weken van maart gaan we *O*

Ik ben me aan't inlezen om een route te bedenken die we kunnen gaan maken. In het noorden zag ik dit: Dong Van Karst Plateau Geopark, is hier iemand bekend mee? De foto's zien er heel indrukwekkend uit :)
pi_159170504
quote:
7s.gif Op zondag 17 januari 2016 11:54 schreef Fazzoletti het volgende:
Dong Van Karst Plateau Geopark
Hey wat leuk naast een Ha Long Bay in de rivier (Ninh Binh) hebben ze nu ook een Ha Long Bay in de bergen gemaakt.
pi_159176023
Ja, ik ben daar geweest, het is er prachtig! Ik vond het de mooiste plek van Vietnam. Hoe wil je er heen Fazzoletti? Het is er niet erg toeristisch.
freedom is just another word for nothing left to lose
pi_159176509





Met een kind op je rug zul je daar niet uit de toon vallen:
freedom is just another word for nothing left to lose
  zondag 17 januari 2016 @ 16:21:31 #145
73386 Fazz
onderweg
pi_159177124
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2016 15:48 schreef Lot_1 het volgende:
Ja, ik ben daar geweest, het is er prachtig! Ik vond het de mooiste plek van Vietnam. Hoe wil je er heen Fazzoletti? Het is er niet erg toeristisch.
Het ziet er echt heel mooi uit ja O+

Hoe we er komen, geen idee! Hoe ben jij er gekomen? Privé busje vanuit Hanoi oid?
pi_159177329
Achterop de motor :P
freedom is just another word for nothing left to lose
pi_159195266
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2016 16:27 schreef Lot_1 het volgende:
Achterop de motor :P
En je bagage dan?

Andere tips voor national parks en/of mooie wandelgebieden zijn ook welkom :)
pi_159200331
Wij hebben die trip gedaan (5 dagen) met Hanoi Easy Rider, en we mochten een koffer meenemen en de rest van onze bagage hebben we in hun kantoortje gelaten in Hanoi.
Misschien is het wel te regelen om er met een busje/auto rond te rijden? Alhoewel ik die maar heel weinig ben tegen gekomen; de wegen zijn smal en kronkelig, dus is het veel gemakkelijker per scooter/motor.

Ik vond Ba Be lake ook mooi, daar reden we op de terugweg langs. Dat is minder ver van Hanoi en ook wat toeristischer. Om dat meer zijn er veel 'homestays' (wat ik bar veel vond lijken op een luxe b&b).
freedom is just another word for nothing left to lose
pi_159240803
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2016 13:29 schreef Lot_1 het volgende:
Wij hebben die trip gedaan (5 dagen) met Hanoi Easy Rider, en we mochten een koffer meenemen en de rest van onze bagage hebben we in hun kantoortje gelaten in Hanoi.
Misschien is het wel te regelen om er met een busje/auto rond te rijden? Alhoewel ik die maar heel weinig ben tegen gekomen; de wegen zijn smal en kronkelig, dus is het veel gemakkelijker per scooter/motor.

Ik vond Ba Be lake ook mooi, daar reden we op de terugweg langs. Dat is minder ver van Hanoi en ook wat toeristischer. Om dat meer zijn er veel 'homestays' (wat ik bar veel vond lijken op een luxe b&b).
Lot, ik ben de oude topics aan't terug lezen; wat een toffe trip heb jij gemaakt zeg! Qua interesses zoeken wij zo ongeveer hetzelfde. :s)

Easyriders klinkt echt tof. Ik dacht met kind geen optie maar ik las dit op hun website
quote:
Note #1: We are now having the support vehicle (7 seats), very comfortable for a long trip, with women and children. If you want this included in your trip, the additional price would be $100/ day. (Gas, Tour guide and Driver included)
Misschien dus toch een optie, om en om rijden terwijl de ander in het busje met kind is :P

Zijn die tours allemaal met gids trouwens? Als in, de gids rijdt en jij zit achterop?

[ Bericht 1% gewijzigd door Fazz op 19-01-2016 22:09:40 ]
pi_159245063
Nee, als je dat kunt mag je ook zelf rijden. Maar wij hadden beiden geen motorrijbewijs en ook geen ervaring met scooters/brommers voor Vietnam.

Wij waren met Thuy en Long op pad gegaan (tevens de eigenaars) en ze rijden over het algemeen op een heel verantwoord tempo, houden rekening met wat je aankunt. Ze hebben zelf ook kinderen (al gaan ze daar natuurlijk wel iets anders mee om dan wij Nederlands gewend zijn ;)). Wij wilden niet zo lang gaan (4 dagen, zijn er uiteindelijk 5 geworden) en daardoor zaten we wel heel veel uren per dag op de motor, ik zou dus aangeven dat je ruim de tijd wilt nemen. Dat is ook prettiger als er wat mis gaat. Bij ons ging één van de motoren kapot in the middle of nowhere. Toen hebben we daar een dag vast gezeten in een klein dorpje, en dat was wel een amusante belevenis. Maar daardoor hadden we erge haast om vervolgens weg te gaan, dus hebben we ongeveer 8 uur aaneengesloten achterop de motor gezeten in de stromende regen, en we kwamen in het donker aan wat ook niet zo prettig was. Thuy en Long deden er alles aan om er voor te zorgen dat het zo goed mogelijk opgelost werd, alleen grotendeels zonder dit heel duidelijk met ons te communiceren dus dat maakt dat je niet goed weet waar je aan toe bent. Dit soort dingen kunnen natuurlijk gebeuren en bij ons gaf dit niets (mooi verhaal voor achteraf) maar ik kan me voorstellen dat je daar met kind echt niet op zit te wachten. Als je ruim de tijd neemt is het risico op dit soort dingen nihil.
freedom is just another word for nothing left to lose
pi_160200326
Morgen vertrekken we *O*

Pickup in Hanoi geregeld + de eerste 4 nachten hotel.

Daarna zien we het wel 8-)

Verwachte route:
Hanoi - Ha Long - misschien Sapa/iets anders in het noorden - ?? - Phong nha np - Hue - Hoi An

De laatste nachten in Hoi An zijn ook al geboekt. We vliegen dan vanaf Da Nang terug.

Iemand nog goede tips voor leuke stops tussen Hanoi en Dong Hoi?
En zijn er ervaringen met het Phong Nha farmhouse, is dit oke voor reizen met kind?
pi_160201339
Cat ba island is leuker dan halong. wat relaxter.
En tussen catba naar dong hoi kun je stoppen bij ninh binh, vlakbij ligt een grote pagode en tam cock. Het is erg mooi daar :) ook makkelijk te reizen. Vanaf catba pak je eerst een boot richting hai phong en dan een bus naar ninh binh. Vanaf daar een (nacht) trein naar dong hoi. Je hoeft dus niet vanaf catba / halong terug naar Hanoi.

Foto's die ik poste op vorige pagina waren bij ninh binh :)
Edit: zie de foto's niet meer. Raar had er een paar gepost dacht ik.
pi_160201896
quote:
1s.gif Op donderdag 25 februari 2016 13:23 schreef the85mc het volgende:
Cat ba island is leuker dan halong. wat relaxter.
En tussen catba naar dong hoi kun je stoppen bij ninh binh, vlakbij ligt een grote pagode en tam cock. Het is erg mooi daar :) ook makkelijk te reizen. Vanaf catba pak je eerst een boot richting hai phong en dan een bus naar ninh binh. Vanaf daar een (nacht) trein naar dong hoi. Je hoeft dus niet vanaf catba / halong terug naar Hanoi.

Foto's die ik poste op vorige pagina waren bij ninh binh :)
Edit: zie de foto's niet meer. Raar had er een paar gepost dacht ik.
Ah, dat is wel een goede, je hoeft dus niet perse via Hanoi terug :)

Dus Ninh Binh is wel de moeite waard om te bezoeken? De term 'poor mans Halong bay' schrikt
me dan toch een beetje af. Ik las hier ook ergens dat je er heel erg lastig gevallen wordt door verkopers e.d. :@

De nachttrein moet ik even overdenken, mits ik een hele coupe kan huren is dat een optie. Lukt dat nog kort voor vertrek of is vooruit plannen wel zo handig? Anders dacht ik te gaan vliegen van Hanoi naar Dong Hoi.
pi_160203172
quote:
7s.gif Op donderdag 25 februari 2016 13:43 schreef Fazzoletti het volgende:

[..]

Ah, dat is wel een goede, je hoeft dus niet perse via Hanoi terug :)

Dus Ninh Binh is wel de moeite waard om te bezoeken? De term 'poor mans Halong bay' schrikt
me dan toch een beetje af. Ik las hier ook ergens dat je er heel erg lastig gevallen wordt door verkopers e.d. :@

De nachttrein moet ik even overdenken, mits ik een hele coupe kan huren is dat een optie. Lukt dat nog kort voor vertrek of is vooruit plannen wel zo handig? Anders dacht ik te gaan vliegen van Hanoi naar Dong Hoi.
Gewoon wapperen met de flappen dan fixen ze wel ergens een coupeetje. Ninh Binh is wel chill hoor, lekker ontspannen na de chaos van Hanoi.
pi_160208928
quote:
7s.gif Op donderdag 25 februari 2016 12:44 schreef Fazzoletti het volgende:
Morgen vertrekken we *O*
Heel veel plezier! *O*
freedom is just another word for nothing left to lose
  dinsdag 1 maart 2016 @ 10:41:36 #156
38323 EDMAN-
Save the vinyl!
pi_160335013
Morgen vanuit noord Laos de grens over naar Vietnam (Dien Bien Phu), dan in 1 keer door naar Hanoi (vader van het vliegveld halen).

Beginnen dus in Hanoi, maar zsm weg daar (wel old quarter zien). Dan naar Sapa, eventueel een trekking doen. Dan Bac ha (eventueel trekking, noord highlands), dan Ba be national park (denken dat dit moeilijk is om te bereiken en teveel tijd kost), dan Halong bay (moeten waarschijnlijk wel via Hanoi daarheen?), onder Hanoi heb je Hao binh en Mai chau.

Vanaf dan wordt het makkelijker reizen naar beneden denken we. Dan is daar nog Cic phutong (national park), dan met de trein verder naar Phong nah ke bang (world heritage en national park), dan naar Hue, dan Bac ma (national park), dan Da nang en Hoi an.

Dan heb je de regio kon tum, dan Na trang, da lat, en dan ho cho minh
Eventueel kunnen we nog onder ho chi min
Hier gaan we zeker moeten of.kunnen schrappen. Maar dit is een beetje wat we kunnen doen/ willen doen.

Mijn vader heeft 3 weken, wij langer (misschien visum verlengen). Er lijkt zoveel te zien en te doen!

Iemand Halong bay tips?? Ben benieuwd naar een goede tour, mag meerdaags zijn. Tevens tipa voor welk nationaal park de moeite waard is. Phong na ke bang, grotten, lijkt me wel vet.

Verder zien we het wel. In het Zuiden wilde n we een van de twee eiland opties doen, ben de namen even kwijt.
Wir tanzen im viereck
Wir tanzen konzentriert
  dinsdag 8 maart 2016 @ 14:12:14 #157
38323 EDMAN-
Save the vinyl!
pi_160516424
Iemand ervaring met Phong Nha-Ke Bang National Park?? En dan vooral hoe er te komen??

Inmiddels Hanoi gedaan,van daaruit een tour naar halong bay (Scorpion cruise, was leuk) en nu in Sapa. We moeten sowieso weer langs Hanoi en willen zowel Phong Nha-Ke Bang National Park doen evenals de perfume pagoda. Mits dit goed te doen is en we niet telkens terug moeten naar Hanoi. Het park is hier wel belangrijker dan de pagoda.

Het gaat er wel om dat we er niet teveel geld aan kwijt zijn om er te komen, liefst zonder tour vanuit Hanoi.

Thanks in advance
Wir tanzen im viereck
Wir tanzen konzentriert
pi_160548484
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2016 14:12 schreef EDMAN- het volgende:
Iemand ervaring met Phong Nha-Ke Bang National Park?? En dan vooral hoe er te komen??

Inmiddels Hanoi gedaan,van daaruit een tour naar halong bay (Scorpion cruise, was leuk) en nu in Sapa. We moeten sowieso weer langs Hanoi en willen zowel Phong Nha-Ke Bang National Park doen evenals de perfume pagoda. Mits dit goed te doen is en we niet telkens terug moeten naar Hanoi. Het park is hier wel belangrijker dan de pagoda.

Het gaat er wel om dat we er niet teveel geld aan kwijt zijn om er te komen, liefst zonder tour vanuit Hanoi.

Thanks in advance
Taxi / busje vanaf dong hoi dacht ik. Was maar een uurtje en via het hostel geregeld.
pi_160570925
(Normaal gesproken lurk ik alleen.. maar dit wilde ik even met jullie delen) Voor mensen die nog van plan zijn om te gaan... Ik kwam dit tegen: http://www.vakantiedetect(...)ar-e-57-enkele-reis/
  donderdag 10 maart 2016 @ 23:03:24 #160
38323 EDMAN-
Save the vinyl!
pi_160580413
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2016 19:28 schreef the85mc het volgende:

[..]

Taxi / busje vanaf dong hoi dacht ik. Was maar een uurtje en via het hostel geregeld.
Voor het park denk ik he? Oké. Zitten nu in Hanoi te wachten tot de bus naar Nong Binh vertrekt. Pagode doen, 1 nachtje slapen en dan direct door. Thanks voor je antwoord.
Wir tanzen im viereck
Wir tanzen konzentriert
  vrijdag 11 maart 2016 @ 07:01:39 #161
1238 SlamD
That's all Folks!
pi_160583772
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2016 14:12 schreef EDMAN- het volgende:
Iemand ervaring met Phong Nha-Ke Bang National Park?? En dan vooral hoe er te komen??

Inmiddels Hanoi gedaan,van daaruit een tour naar halong bay (Scorpion cruise, was leuk) en nu in Sapa. We moeten sowieso weer langs Hanoi en willen zowel Phong Nha-Ke Bang National Park doen evenals de perfume pagoda. Mits dit goed te doen is en we niet telkens terug moeten naar Hanoi. Het park is hier wel belangrijker dan de pagoda.

Het gaat er wel om dat we er niet teveel geld aan kwijt zijn om er te komen, liefst zonder tour vanuit Hanoi.

Thanks in advance
Phong Nha-Ke Bang is best een end vanaf Hanoi. Wij hebben een nachtje in de trein gedaan naar Dong Hoi, en dan vanuit de homestay een auto laten komen. Op de terugweg zijn we in een lijndienst teruggegaan, maar dat is niet echt optie als je efficient wil zijn.
  vrijdag 11 maart 2016 @ 16:47:05 #162
38323 EDMAN-
Save the vinyl!
pi_160593675
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 07:01 schreef SlamD het volgende:

[..]

Phong Nha-Ke Bang is best een end vanaf Hanoi. Wij hebben een nachtje in de trein gedaan naar Dong Hoi, en dan vanuit de homestay een auto laten komen. Op de terugweg zijn we in een lijndienst teruggegaan, maar dat is niet echt optie als je efficient wil zijn.
Wij zijn nu in Ninh Binh en pakken morgen de sleeperbus naar Phong nha, vlak naast het park. Donh hoi was de eerste optie, maar die sleeperbus kwam om half 4 snachts aan. Dit hebben we vanochtend in Hanoi ook gehad en is gewoon kut.

Schrik trouwens wel van de prijzen van de tours. 5,5 miljoen dong voor 2 dagen trekking! Of 2,5 voor de 7 kilometer amazing cave (ofzo). Ik denk dat we zoveel mogelijk zelf gaan doen.

Wat heb jij er gedaan?
Wir tanzen im viereck
Wir tanzen konzentriert
  zaterdag 12 maart 2016 @ 07:49:49 #163
1238 SlamD
That's all Folks!
pi_160607052
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 16:47 schreef EDMAN- het volgende:

[..]

Wij zijn nu in Ninh Binh en pakken morgen de sleeperbus naar Phong nha, vlak naast het park. Donh hoi was de eerste optie, maar die sleeperbus kwam om half 4 snachts aan. Dit hebben we vanochtend in Hanoi ook gehad en is gewoon kut.

Schrik trouwens wel van de prijzen van de tours. 5,5 miljoen dong voor 2 dagen trekking! Of 2,5 voor de 7 kilometer amazing cave (ofzo). Ik denk dat we zoveel mogelijk zelf gaan doen.

Wat heb jij er gedaan?
Wij deden Hang En, en dat vond ik persoonlijk het geld waard. De overnachting in de grot was speciaal, en ik zal andere tours ook overwegen de volgende keer dat ik in Vietnam ben. Ik weet niet of ze op korte termijn te boeken zijn, onze tour was tenminste uitverkocht.

Daarnaast een scooter gehuurd, en een mooie loop door het nationale park gedaan. Paradise Cave is mooi, maar we hebben Dark Cave overgeslagen (want scooter rijden over zijweggetjes was genoeg voor ons). Schijnt wel leuk te zijn.

[ Bericht 2% gewijzigd door SlamD op 12-03-2016 07:58:35 ]
  donderdag 17 maart 2016 @ 11:57:25 #164
38323 EDMAN-
Save the vinyl!
pi_160734634
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2016 07:49 schreef SlamD het volgende:

[..]

Wij deden Hang En, en dat vond ik persoonlijk het geld waard. De overnachting in de grot was speciaal, en ik zal andere tours ook overwegen de volgende keer dat ik in Vietnam ben. Ik weet niet of ze op korte termijn te boeken zijn, onze tour was tenminste uitverkocht.

Daarnaast een scooter gehuurd, en een mooie loop door het nationale park gedaan. Paradise Cave is mooi, maar we hebben Dark Cave overgeslagen (want scooter rijden over zijweggetjes was genoeg voor ons). Schijnt wel leuk te zijn.
Wij hebben uiteindelijk 2 dagen een scooter gehuurd en alles zelf proberen te doen. Paradise cave, dark Cave en Phong Nha Cave gedaan. Was idd erg mooi! Dark was leuk, modderbad, ziplinen, kayakken. Paradise cave was vooral indrukwekkend idd. Enige nadeel van alles zelf doen is dat je niet dieper de grotten in gaat. De botanical garden was gewoon een wandeling door 'jungle' zonder dat je maar een dier hoort of ziet.

Nu in Hoi An, wat een prachtig stadje!! We hebben het geluk dat er een international food festival is en dat echt de hele stad verlicht is savonds en je overal lekker kunt eten voor een prikkie.

Hierna Nha trang, dagje strand. Dan HCMC. Dan gaan we nog 5 dagen of Con Dao islands of Phu Qoc island. We weten even niet welke we moeten kiezen. Liefst een beetje Low budget.

Duiken nabij Hoi An is niet echt een aanrader. Was goed geregeld hoor, maar nauwelijks vissen of koraal gezien.
Wir tanzen im viereck
Wir tanzen konzentriert
  vrijdag 25 maart 2016 @ 23:27:42 #165
73386 Fazz
onderweg
pi_160949108
:W zo, alweer een week thuis :{
Ik zal morgen even een (foto) verslagje doen. We hebben het zo tof gehad!! O+
  One tough cookie zaterdag 26 maart 2016 @ 00:51:44 #166
169210 liesje1979
pi_160950727
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 maart 2016 23:27 schreef Fazzoletti het volgende:
:W zo, alweer een week thuis :{
Ik zal morgen even een (foto) verslagje doen. We hebben het zo tof gehad!! O+
Leuk, ben benieuwd. Je mag natuurlijk ook altijd een reisverslagtopic openen en een linkje in dit topic zetten. :D (dan kan ik je reisverslag in dit topic zetten: TRV / Reisverslagen van FOK!kers.

Heb wat dode plaatjes uit de OP gesloopt.
  zaterdag 26 maart 2016 @ 03:41:44 #167
151749 Gnittoo
I WANT THAT ONE!
pi_160952455
Oooh een Vietnam topic :) Zit nu in Hue, morgen naar Hoi An
  zaterdag 26 maart 2016 @ 06:24:52 #168
38323 EDMAN-
Save the vinyl!
pi_160952829
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 maart 2016 03:41 schreef Gnittoo het volgende:
Oooh een Vietnam topic :) Zit nu in Hue, morgen naar Hoi An
Hoe vind je Hue?? Wij vinden het matig, Hoi An daarentegen!! Ga ergens Bun Thit Nuong eten in Hoi An, dikke aanrader.

Wij nu op Phu Quoc, laatste dagen, vooral aan het bijkomen aan het zwembad. Daarna door naar Cambodja.
Wir tanzen im viereck
Wir tanzen konzentriert
  zaterdag 26 maart 2016 @ 07:02:06 #169
151749 Gnittoo
I WANT THAT ONE!
pi_160952875
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 maart 2016 06:24 schreef EDMAN- het volgende:

[..]

Hoe vind je Hue?? Wij vinden het matig, Hoi An daarentegen!! Ga ergens Bun Thit Nuong eten in Hoi An, dikke aanrader.

Vond 2 dagen meer dan genoeg, Hue is wel erg toeristisch.
  zaterdag 26 maart 2016 @ 07:44:46 #170
38323 EDMAN-
Save the vinyl!
pi_160952976
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 maart 2016 07:02 schreef Gnittoo het volgende:

[..]

Vond 2 dagen meer dan genoeg, Hue is wel erg toeristisch.
Hmm, in dat geval: succes in Hoi An :)
Wir tanzen im viereck
Wir tanzen konzentriert
  zaterdag 26 maart 2016 @ 23:39:13 #171
73386 Fazz
onderweg
pi_160969314
Hier het beloofde verslag :s)

18 Feb vertrok ik met vriend en kind naar Vietnam! 10 jaar geleden ben ik ook al eens door Vietnam getrokken met backpack dus ik was heel benieuwd naar hoe het land zich ontwikkeld zou hebben in die tijd :)

Via Hong Kong vlogen we naar Hanoi O+ Nog steeds een heerlijke, typisch Aziatische stad. Afgezien van een KFC heb ik geen westerse ketens gezien, houden zo :+
We sliepen in een hotel in een straatje naast de kathedraal. Prima locatie om de stad te verkennen.
Uiteindelijk zijn we 5 dagen in Hanoi gebleven, met uitstapjes naar de Franse wijk, de Old Quarter, het Mausoleum, het museum van Ethnology en vooral slenteren door de stad en ons laten verwonderen door het straatbeeld O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Eerder was ik in Sapa geweest en nu had ik m'n zinnen gezet op Don Van. Ik had hier al eerder om ervaringen gevraagd over dat gebied en Lot had wat foto's gepost. Genoeg om me nog meer te overtuigen hierheen te gaan ;)

Met de motor was geen optie, met kind gaat dat gewoon even niet. (over 10 jaar misschien weer >:) ) We hebben daarom een tour geboekt van 8 dagen met gids & chauffeur. Een privé tour dus; met z'n vijven gingen we op pad!

De route die we afgelegd hebben is: Hanoi - Ha Giang - Don Van - Meo Vac -Bao Lac - Ban Gioc - Lan Song - Bay tu long bay - Hanoi. Het was onze eerste keer ooit met een gids maar het beviel eigenlijk best :) Zelf rijden met auto is niet aan te raden gezien de staat van de wegen plus dat we door de gids op plekken kwamen die we zelf nooit hadden gevonden. We maakten elke dag 1 of 2 wandelingen waarbij de chauffeur ons dan aan het eindpunt weer stond op te wachten. Wat een luxe :+

Hanoi - Ha Giang
Lange dag rijden... we hebben er wel een uur of 7 over gedaan... onderweg wel nog een 1e wandeling gemaakt door een dorp van de White Tai. Veel rijstvelden, buffels en locals die met ons op de foto wilden :P
We sliepen in Ha Giang in een homestay. Mooi om te zien hoe zelfvoorzienend iedereen is; vijver voor het huis met vis en moestuin achter het huis met groente/fruit.

Ha Giang - Don Van - Na een goed ontbijt, tijd voor wandelen tussen de rijstvelden :)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
In het hotel in Don Van hebben we onze 1e kennismaking met keiharde matrassen :X echt, wie verzint er dat slapen op een plank comfortabel is oO<

Don Van - Mao Vec Wat een fantastisch mooi gebied is dit. We wandelen 's ochtends vanuit Don Van en in de middag onderweg naar Mao Vec ook weer.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mao Vec - Bao Lac
Zondagmarkt in Mao Vec. We keken onze ogen uit :s)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Na aankomst in Bao Lac bezoeken we nog een Lolo dorp in de buurt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bao Lac - Ban Gioc (nouja, miniscuul dorpje van 1 straat op 10 min rijden hier vandaan ;) )
We stoppen onderweg bij een dorpje met smeden. Ze maken hier messen en bijlen. Overal hoor je het getik van metaal :) We kopen een klein bijltje voor thuis, leuk souvenir om houtjes voor de open haard mee te hakken :7
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het dorpje waar we slapen biedt genoeg bekijks :)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ban Gioc - Lan Song
Op naar de waterval! We bezoeken ook nog de grot, leuk omdat we in de buurt zijn maar dat is het dan ook. De waterval was echt indrukwekkend, in het regenseizoen moet het helemaal mooi zijn!
Het ligt precies op de grens van Vietnam met China. Aan de ene kant van het water liggen Chinese bootjes, de Vietnamese liggen aan de andere kant. Het is een geliefde picknick plek voor de Vietnamezen die in grote getale aanwezig waren :)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Lang Song - Bai tu long bay
Na de kleine dorpjes is Lang Song weer erg groot & druk! We komen er laat aan en vertrekken de volgende dag weer op tijd. Het is echt een lange rit naar Cam Pha, over een waardeloze weg }:| We komen gelukkig nog net op tijd aan om onze boot te halen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
We kajakken wat en varen door naar Quan Lan island. Het is helaas niet zo warm en de zon zien we ook niet.

Ik had de hoop dat Bai tu long bay een mooi alternatief voor Ha long bay zou zijn maar ik weet het eigenlijk niet. Toen ik 10 jaar terug in Ha long was, was het stralend zonnig. Kayakte ik naar verlaten strandjes en was het heerlijk om te zwemmen. Nu hoorden we dat het water er vol met afval is en dat het ontzettend druk is met boten. Maar goed, mooi weer had onze trip heel anders gemaakt denk ik.

Bai tu long bay - Hanoi
Op het eiland stoppen we nog bij een mooi strand! Nu grijs en koud maar met zon waarschijnlijk prachtig O-)

En zo waren we weer terug in Hanoi! We besluiten om naar Da Nang te vliegen en het laatste gedeelte van onze reis in Hoi An door te brengen. Helaas voor Phong Nha en Hue; na de tour voelde het niet relaxed om de laatste week van onze vakantie weer zo veel te moeten reizen. Op zich ging het met de kleine prima maar 8 dagen onderweg eist wel z'n tol :+

Onderweg vanaf de luchthaven naar Hoi An (35 min?) verbazen we ons over de vele resorts aan de kust. Volgens mij was dat er eerst echt allemaal niet :?

We overnachten in een bungalow tussen Hoi An en Cua Dai. Uit de drukte maar met de fiets ben je zo in het dorp. We hebben een zwembad en gaan eindelijk eens luieren :9
Wat een verandering heeft Hoi An ondergaan sinds mijn laatste bezoek! Zoveel toeristen hebben we nog niet eerder bij elkaar gezien. Een 'lokaal' leven zie je eigenlijk niet, het is eigenlijk zo goed als alleen maar toeristen winkeltjes & restaurants. Na 2 weken pho & rijst is het wel heerlijk om weer even wat westers te eten :D

We zijn bij de opening van het food festival dat Edman hierboven ook al noemde. Was wel leuk. Na een middag/avond rondkijken hebben we het wel gehad. We komen er daarna alleen nog maar voor de kleermaker :') Wel huren we een scooter en gaan naar de Marble Mountains, Cua Dai, An Bang beach en relaxen bij de Dingo Deli die een speeltuin hebben aan het restaurant. Kind (en moeder :+ ) op de trampoline, goede koffie/broodjes/sapjes, goed vertoeven :)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En toen was het alweer tijd om naar huis te gaan! We hebben 3 fantastische weken vakantie gehad. Deze reis was echt totaal anders dan mijn backpacker-trip eerder. Niet heel gek natuurlijk nu ik 10 jaar ouder ben en met vriend+kind op stap ben :+ Het is mooi om te zien dat het land zich ontwikkeld heeft en dat veel mensen hebben kunnen profiteren van de economische vooruitgang.
Onze tour door het noorden was echt de highlight van onze trip. Het reizen met ons kind bracht ons steeds in contact met de mensen daar, dat was heel mooi om te zien. Er leek soms wel een buzz door het dorp te gaan dat er een 'blonde baby' was waardoor allerlei mensen uit hun huizen kwamen met hun kleine kinderen :D

Hanoi was zoals verwacht, nog steeds een heerlijke stad! Volgens mij kun je hier weken rondlopen en elke dag weer iets nieuws ontdekken :) Hoi An is, vind ik, veel van z'n charme verloren door het toerisme. Nog steeds leuk om te zien, maar voor mij geen plek om dagen door te brengen. Met mooi weer zijn de stranden wel goed om te vertoeven.

Misschien moeten we over 10 jaar maar nog eens kijken hoe het dan is in Vietnam :s)
  One tough cookie zondag 27 maart 2016 @ 01:57:18 #172
169210 liesje1979
pi_160970911
Super verslag!
  zondag 27 maart 2016 @ 05:39:27 #173
38323 EDMAN-
Save the vinyl!
pi_160971701
Mooi verslag! Ik snap dat jullie een privé chauffeur hebben gepakt, zeker met een kleine. Wij zijn een Amerikaanse vader tegengekomen die met de brommer door het land ging, met zn zoontje van 11 voorop. Waren in 2 weken 3 keer onderuit gegaan en talloze keren door het oog van de naald gekropen. Geen aanrader :).

Wij vragen ons nu ook al af hoe het 10 jaar geleden was, en zeker hoe het over 10 jaar gaat zijn. Phu Quoc hier bijvoorbeeld is ook één grote bouwput (en wij hebben gelukkig net het ene resortje met bungalow waar je er niets van meekrijgt :) )
Wir tanzen im viereck
Wir tanzen konzentriert
pi_160993992
quote:
[Wij vragen ons nu ook al af hoe het 10 jaar geleden was, en zeker hoe het over 10 jaar gaat zijn. Phu Quoc hier bijvoorbeeld is ook één grote bouwput (en wij hebben gelukkig net het ene resortje met bungalow waar je er niets van meekrijgt :) )
Ik ben in 2007 in Phu Quoc geweest, toen was er nauwelijks toerisme zover ik mij kan herinneren. In de boot naar het eiland toe waren wij (gezamenlijk met twee Noren) de enige "buitenlanders". Ook op het eiland zelf was het heel kleinschalig en de wegen waren allemaal van gravel.
We zaten in een hutje op 5 meter van de zee, normaal $ 12 per nacht, maar wij kregen $ 2 korting omdat het dak lek was :+
Terug gevlogen op Rach Gia, dat vliegveld was net open, ze waren buiten nog bezig met de bestrating en binnen waren er 2 personeelsleden in de grote hal, die zowel security, in check als begeleiding naar het vliegtuig deden.
  maandag 28 maart 2016 @ 15:56:37 #175
38323 EDMAN-
Save the vinyl!
pi_161000128
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2016 10:16 schreef blaatblaatforum het volgende:

[..]

Ik ben in 2007 in Phu Quoc geweest, toen was er nauwelijks toerisme zover ik mij kan herinneren. In de boot naar het eiland toe waren wij (gezamenlijk met twee Noren) de enige "buitenlanders". Ook op het eiland zelf was het heel kleinschalig en de wegen waren allemaal van gravel.
We zaten in een hutje op 5 meter van de zee, normaal $ 12 per nacht, maar wij kregen $ 2 korting omdat het dak lek was :+
Terug gevlogen op Rach Gia, dat vliegveld was net open, ze waren buiten nog bezig met de bestrating en binnen waren er 2 personeelsleden in de grote hal, die zowel security, in check als begeleiding naar het vliegtuig deden.
Dan is er erg veel veranderd ja :). Vandaag met de scooter over het eiland, alleen maar asfalt gehad (op wat kleine stukken na). Long beach is bijna niet te bereiken dankzij de hotels en Sao beach was erg vuil, ondanks de hotels. Het zit nu vol met toeristen. De twee uur dat we op Long Beach zaten kwamen er 4 vliegtuigen aan, zegt genoeg.

Zou het eiland zelf niet meer aanraden, ons hotel daarentegen wel. Zouden 3 dagen blijven, het worden er 7 :).
Wir tanzen im viereck
Wir tanzen konzentriert
pi_161002361
Ik weet nog dat we in http://thanhkieuresort.com/thong-tin-tham-khao/ zaten.
Nu $ 104 dollar in het hoogseizoen.
Ben blij dat wij er nog geweest zijn voordat het echte toerisme zijn intrede deed.
Wij zijn ook op Sao beach geweest, toen waren er alleen nog locals.
Toen wij er zijn geweest, waren er geloof ik 1 of 2 vluchten per dag, vandaar ook de boot op de heenweg.
  maandag 28 maart 2016 @ 20:58:03 #177
73386 Fazz
onderweg
pi_161007551
quote:
1s.gif Op zondag 27 maart 2016 05:39 schreef EDMAN- het volgende:
Mooi verslag! Ik snap dat jullie een privé chauffeur hebben gepakt, zeker met een kleine. Wij zijn een Amerikaanse vader tegengekomen die met de brommer door het land ging, met zn zoontje van 11 voorop. Waren in 2 weken 3 keer onderuit gegaan en talloze keren door het oog van de naald gekropen. Geen aanrader :).
:X Dat klinkt niet zo veilig nee!

quote:
1s.gif Op zondag 27 maart 2016 05:39 schreef EDMAN- het volgende:
Wij vragen ons nu ook al af hoe het 10 jaar geleden was, en zeker hoe het over 10 jaar gaat zijn. Phu Quoc hier bijvoorbeeld is ook één grote bouwput (en wij hebben gelukkig net het ene resortje met bungalow waar je er niets van meekrijgt :) )
Phu Quoc ben ik niet geweest maar het zou we niets verbazen dat het er over 10 jaar heel anders uitziet.

Hetzelfde met Muine, toen ik daar was was er eigenlijk niks. Je kon naar de zandduinen en verder stonk het er vooral naar visolie. Het strand was leeg en vol rotzooi. Een collega van me was er een paar maanden terug en herkende weinig van mijn omschrijving :+
pi_161010229
quote:
7s.gif Op zaterdag 26 maart 2016 23:39 schreef Fazzoletti het volgende:

Eerder was ik in Sapa geweest en nu had ik m'n zinnen gezet op Don Van. Ik had hier al eerder om ervaringen gevraagd over dat gebied en Lot had wat foto's gepost. Genoeg om me nog meer te overtuigen hierheen te gaan ;)
Ik krijg heimwee van je foto's! Heel erg herkenbaar :Y Wat een toffe trip hebben jullie gemaakt zeg!
quote:
Onze tour door het noorden was echt de highlight van onze trip. Het reizen met ons kind bracht ons steeds in contact met de mensen daar, dat was heel mooi om te zien. Er leek soms wel een buzz door het dorp te gaan dat er een 'blonde baby' was waardoor allerlei mensen uit hun huizen kwamen met hun kleine kinderen :D
Dat lijkt me een groot voordeel van het reizen met een (blond) kind, naast dat het vast ook allerlei nadelen heeft ;) Ik vond al dat wij behoorlijk werden aangestaard maar niemand durfde dichtbij te komen of contact te zoeken met ons. Een kind is een ideaal sociaal smeermiddel in dit geval, dat zorgt ervoor dat mensen al snel dichterbij komen :)

Wat slim dat je wandelen hebt afgewisseld met de auto. Wij zaten eigenlijk alleen maar op de motor, waardoor je wel veel ziet, maar ook minder contact maakt met de locals.

De harde matrassen zijn ook heel herkenbaar. Ik heb die hele trip verlangd naar mijn eigen zachte bed, om bij thuiskomst zo gewend geraakt te zijn aan harde matrassen dat ik de eerste nacht helemaal niet lekker sliep :D
freedom is just another word for nothing left to lose
  maandag 25 april 2016 @ 11:40:26 #179
352588 AlsJeAllesWeet
En je denkt niet na...
pi_161697417
Iemand die recent nog een visa heeft gehaald in Vietnam? Vraag me af wat de stamp prijs is voor een 1 month single entry visa. Lees namelijk tegenstrijdige berichten.
pi_161697848
ik moet hem binnenkort aanvragen dat doe ik via de reisorgansiatie waar ik mijn reis heb geboekt (hun visum bureau) en dat kost me 90 euro

maar ik durf niet te zeggen hoeveel daarvan de vergoeding voor het visum bureau is.
Words are, of course, the most powerful drug used by mankind.
- Rudyard Kipling
  maandag 25 april 2016 @ 12:19:40 #181
151749 Gnittoo
I WANT THAT ONE!
pi_161698422
was paar maanden geleden $16 kwijt voor 2 personen via zo'n cheap online visa bedrijf. +nog wat dollars voor het afstempelen op het vliegveld in vietnam.
pi_161733146
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2016 11:40 schreef AlsJeAllesWeet het volgende:
Iemand die recent nog een visa heeft gehaald in Vietnam? Vraag me af wat de stamp prijs is voor een 1 month single entry visa. Lees namelijk tegenstrijdige berichten.
Ga je eerst nog naar een ander land? Als je eerst naar Cambodja of Laos gaat dan kan je hem daar halen voor 45 euro ongeveer, als ik me goed herinner
  dinsdag 26 april 2016 @ 20:22:15 #183
352588 AlsJeAllesWeet
En je denkt niet na...
pi_161734980
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 april 2016 19:08 schreef Retarded het volgende:

[..]

Ga je eerst nog naar een ander land? Als je eerst naar Cambodja of Laos gaat dan kan je hem daar halen voor 45 euro ongeveer, als ik me goed herinner
Nee ben in de omringende landen al geweest. Dit keer alleen naar Vietnam. Heb 8 dollar betaald voor de approval letter en als het goed is 25 dollar op het vliegveld. Maar hier heb ik ook wel eens 35 dollar over gelezen..
  dinsdag 26 april 2016 @ 20:29:11 #184
151749 Gnittoo
I WANT THAT ONE!
pi_161735188
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 april 2016 20:22 schreef AlsJeAllesWeet het volgende:

[..]

Nee ben in de omringende landen al geweest. Dit keer alleen naar Vietnam. Heb 8 dollar betaald voor de approval letter en als het goed is 25 dollar op het vliegveld. Maar hier heb ik ook wel eens 35 dollar over gelezen..
Pasfoto niet vergeten ;)
  dinsdag 26 april 2016 @ 21:13:35 #185
73386 Fazz
onderweg
pi_161736871
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 april 2016 20:22 schreef AlsJeAllesWeet het volgende:

[..]

Nee ben in de omringende landen al geweest. Dit keer alleen naar Vietnam. Heb 8 dollar betaald voor de approval letter en als het goed is 25 dollar op het vliegveld. Maar hier heb ik ook wel eens 35 dollar over gelezen..
Het is pas verlaagd naar 25$. Eind feb betaalde ik dat ook :)
  donderdag 28 april 2016 @ 20:04:48 #186
352588 AlsJeAllesWeet
En je denkt niet na...
pi_161783319
quote:
7s.gif Op dinsdag 26 april 2016 21:13 schreef Fazzoletti het volgende:

[..]

Het is pas verlaagd naar 25$. Eind feb betaalde ik dat ook :)
Ah, vandaar! Top bedankt.

@Gnittoo bedankt, ga ik nog even laten maken ;)
pi_161899935
Ok, heb dus nog geen reis gepland en wil wel weg.. Liefst in augustus/september naar Vietnam, 3 weekjes lekker alleen.

Qua seizoen niet best, maar moet lukken toch? Zijn er nog mensen die ervaring hebben met een motor kopen en rondreizen?
"Ik heb nog met hem gekoerst"
  dinsdag 3 mei 2016 @ 18:13:01 #188
10910 Retarded
quack...
pi_161901037
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 17:13 schreef ThePlaneteer het volgende:
Ok, heb dus nog geen reis gepland en wil wel weg.. Liefst in augustus/september naar Vietnam, 3 weekjes lekker alleen.

Qua seizoen niet best, maar moet lukken toch? Zijn er nog mensen die ervaring hebben met een motor kopen en rondreizen?
Yep ene maand gedaan in december 2014 van zuid naar noord. Wat wil je weten?
pi_161912248
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 17:13 schreef ThePlaneteer het volgende:
Ok, heb dus nog geen reis gepland en wil wel weg.. Liefst in augustus/september naar Vietnam, 3 weekjes lekker alleen.

Qua seizoen niet best, maar moet lukken toch? Zijn er nog mensen die ervaring hebben met een motor kopen en rondreizen?
Voor motoren:
https://vietnam.craigslist.org/i/motorcycles

Er is nog steeds onduidelijkheid of je mag rijden met je nl motorrijbewijs, er is september afgelopen jaar wel een verandering geweest dat je internationaal rijbewijs geldig is. Alleen is de lokale politie het daar niet altijd mee eens.
Je hoeft je geen zorgen te maken, toeristen laten ze meestal ongemoeid in tegenstelling tot Cambodja.
Anti corruptie is al aardig goed op gang bij de verkeerspolitie, dus een beetje koffiegeld bieden is ook niet meer een goede optie!

Mijn mening, gewoon doen! Ook zonder rijbewijs.. Als je hem toch in je bezit hebt zou ik wel het internationale rijbewijs bij de ANWB halen.


Op foto de Yamaha van Marvelous op VN kenteken in Phnom Penh Cambodja
Mijn excuses voor bovenstaande post, ik ben namelijk emotioneel autistisch :')
pi_161915390
Tof man. Ja over dat rijbewijs maak ik me niet heel druk, neem gewoon wat kleingeld mee voor de lokale blauwhemden en het komt wel goed.

Qua tijd is het wat lastiger. In principe moet je denk een maandje er voor uittrekken? 3 weken is wat te krap denk ik. En liefst wil ik in september, is dat do-able?

Oja en is het beter om een retourtje Ho Chi - Amsterdam te kopen en dan binnenlands weer terug te vliegen vanuit Hanoi? ik kan weinig geschikte enkele vluchten vinden tbh.

thanks voor de antwoorden! Die site is idd chill, ga eens kijken.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_161915858
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2016 08:47 schreef ThePlaneteer het volgende:

Oja en is het beter om een retourtje Ho Chi - Amsterdam te kopen en dan binnenlands weer terug te vliegen vanuit Hanoi? ik kan weinig geschikte enkele vluchten vinden tbh.
Even kijken wat het qua kosten zal zijn. Zelf heb ik inderdaad weer een terugvlucht van Hanoi naar Saigon gepakt, kostte destijds 80 euro ofzo maar een stuk minder gedoe dan weer een trein / bus moeten pakken voor tig uur.
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_161937774
Motorrijden is echt fantastisch daar. Heb zelf HCm-Hanoi in 15 dagen gedaan en dat was eigenlijk vrij rap, ivm doorreizen naar China. In 3 wekem zou je best een eind moeten komen.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_161938148
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2016 08:47 schreef ThePlaneteer het volgende:
Tof man. Ja over dat rijbewijs maak ik me niet heel druk, neem gewoon wat kleingeld mee voor de lokale blauwhemden en het komt wel goed.

Uniformen, daar zijn de Vietnamezen gek op.. Iedere sloeber kan hem aantrekken en hard gillen. Dit zegt dan ook niks over functie en of hij echt iets te zeggen heeft!

De blauwhemden zijn de mensen die zorgen dat je motor juist geparkeerd worden. Dit zijn mensen die niets met overheid te maken hebben. Parkeerbeheer voor de winkel of bar waar je op bezoek gaat.

De groene zijn wel politie alleen bemoeien zich niet met verkeer. (ook voor douaniers)

De zandkleurige zijn de mannen van de verkeerspolitie met lasergun en de grote wens om ieders motor achterin de vrachtwagen te gooien!

Geld accepteren gebeurt naar mijn weten niet meer, de straat heeft ogen daar.

Gewoon vriendelijk lachen en ja knikken. Beste manier om er zonder problemen weer op de motor weg te mogen rijden
Mijn excuses voor bovenstaande post, ik ben namelijk emotioneel autistisch :')
pi_161958864
Ok thanks voor het advies!
Heb mezelf weer wat meer ingelezen. Denk dat ik toch liever in november ga.

Wordt vanuit HCMC naar Hanoi. Noorden lijkt me het leukst maar is lastig plannen, dus als ik tijd over heb zit ik liever in Noorden zodat ik nog naar Sapa en Ha Long kan. Ho Chi gewoon 'zsm' weg.

Nu nog beetje route uitstippelen met een soort van planning, en verde denk gewoon maar doen.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_162630436
Na o.a. hier wat rond gekeken te hebben besloten eind dit jaar vier weken naar Vietnam te gaan. In het Zuiden beginnen en dan door naar het Noorden.

Eigenlijk wil ik aan het einde van de reis nog een aantal dagen Hong Kong meepakken. Het goedkoopste om naar Vietnam te gaan is echter om een retourtje Hanoi of Ho Chi Minh te pakken vanuit AMS. Kan ik met het visum binnen de 30 dagen Vietnam uit en dan weer in? In dat geval kan ik gewoon een losse vlucht van Hanoi naar HK en een paar dagen later van HK naar HCM boeken.

Als ik via b.v. skyscanner een losse vlucht naar HCM wil boeken en vervolgens een losse vlucht terug vanuit HK naar AMS ben ik een fortuin kwijt.

Iemand misschien tips?
^ To je nesmysl ^
pi_162630671
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2016 21:34 schreef TyVole het volgende:
Na o.a. hier wat rond gekeken te hebben besloten eind dit jaar vier weken naar Vietnam te gaan. In het Zuiden beginnen en dan door naar het Noorden.

Eigenlijk wil ik aan het einde van de reis nog een aantal dagen Hong Kong meepakken. Het goedkoopste om naar Vietnam te gaan is echter om een retourtje Hanoi of Ho Chi Minh te pakken vanuit AMS. Kan ik met het visum binnen de 30 dagen Vietnam uit en dan weer in? In dat geval kan ik gewoon een losse vlucht van Hanoi naar HK en een paar dagen later van HK naar HCM boeken.

Als ik via b.v. skyscanner een losse vlucht naar HCM wil boeken en vervolgens een losse vlucht terug vanuit HK naar AMS ben ik een fortuin kwijt.

Iemand misschien tips?
Zoek gewoon op Kayak met als bestemming Vietnam en terug vanaf Hong Kong. Boek je zelf nog een enkeltje daartussen.
pi_162664333
Er is wel het een en ander veranderd met Visa, maar volgens mij heb je nog een multiple entry visum nodig om uit en weer in te reizen!

Vier weken is al niet lang om Vietnam te zien! Knap als je daar ook een trip HK in weet te persen 😉
Mijn excuses voor bovenstaande post, ik ben namelijk emotioneel autistisch :')
  Leukste jonkie 2022 zaterdag 4 juni 2016 @ 05:46:45 #198
213457 engine
pi_162733252
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2016 11:20 schreef Marvelous het volgende:
Er is wel het een en ander veranderd met Visa, maar volgens mij heb je nog een multiple entry visum nodig om uit en weer in te reizen!

Vier weken is al niet lang om Vietnam te zien! Knap als je daar ook een trip HK in weet te persen 😉
Ja, inderdaad. En de "zandhemden" zijn het die je scooter in beslag nemen. Maar denk er aan dat je ook behoorlijk in de problemen kunt komen als je in een ongeluk terecht komt en je hebt geen geldig rijbewijs.
En zingen wij....of juichen wij.....of stel je ons teleur
Oranje is...oranje blijft.....de allermooiste kleur!
pi_162914425
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 juni 2016 05:46 schreef eNGine10 het volgende:

[..]

Ja, inderdaad. En de "zandhemden" zijn het die je scooter in beslag nemen. Maar denk er aan dat je ook behoorlijk in de problemen kunt komen als je in een ongeluk terecht komt en je hebt geen geldig rijbewijs.
Ook als je een geldig rijbewijs hebt en je in ongeluk terecht komt heb je zware problemen. Door het gebrek aan regels, en het wie het hardste schreeuwt is onschuldig in Vietnam is ten alle tijde mijn advies als je nog kan rijden; Hard weg wezen daar!

Je trekt als toerist altijd aan het kortste eind... Met of zonder papieren!
Mijn excuses voor bovenstaande post, ik ben namelijk emotioneel autistisch :')
pi_162914450
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juni 2016 13:48 schreef Marvelous het volgende:

[..]

Ook als je een geldig rijbewijs hebt en je in ongeluk terecht komt heb je zware problemen. Door het gebrek aan regels, en het wie het hardste schreeuwt is onschuldig in Vietnam is ten alle tijde mijn advies als je nog kan rijden; Hard weg wezen daar!

Je trekt als toerist altijd aan het kortste eind... Met of zonder papieren!
http://nos.nl/artikel/542(...)tnam-na-ongeluk.html

:Y
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')