quote:Op zondag 4 januari 2015 21:41 schreef Sinister-D- het volgende:
Aangepast in de OP:
- coureurs wisselingen
- teams die van motor verandert zijn
- volgorde v.d. teams tov wk-stand
- 2015 kalender copy/pasta van de F1 wiki
- 2014 regels clip gewijzigd naar 2015
Nog te doen:
- 2015 nieuwtjes-banner
- nieuwe 2015 kalender met zender-schema
Bedankt voor alle moeite, ik kijk tijdens het seizoen altijd in dit topic naar de data van de races en de laatste nieuwtjes. .quote:Op zondag 4 januari 2015 21:41 schreef Sinister-D- het volgende:
Aangepast in de OP:
- coureurs wisselingen
- teams die van motor verandert zijn
- volgorde v.d. teams tov wk-stand
- 2015 kalender copy/pasta van de F1 wiki
- 2014 regels clip gewijzigd naar 2015
Nog te doen:
- 2015 nieuwtjes-banner
- nieuwe 2015 kalender met zender-schema
quote:Op zondag 4 januari 2015 21:41 schreef Sinister-D- het volgende:
Aangepast in de OP:
- coureurs wisselingen
- teams die van motor verandert zijn
- volgorde v.d. teams tov wk-stand
- 2015 kalender copy/pasta van de F1 wiki
- 2014 regels clip gewijzigd naar 2015
Nog te doen:
- 2015 nieuwtjes-banner
- nieuwe 2015 kalender met zender-schema
Die races zijn gewonnen omdat Mercedes met problemen te kampen had in die races. Niet omdat Red Bull in de basis zoveel beter was.quote:Op maandag 5 januari 2015 10:29 schreef twiFight het volgende:
Ik zie op de Fok F1 pagina nog continu gemekker dat de Mercedes motor (te) snel is en dat de andere motorenfabrikanten voor spek en bonen meerijden. Missen al die mensen dat er afgelopen jaar 4 teams met die motor reden, maar dat er maar één races gewonnen heeft? Het enige andere team dat races won was en team dat geen Mercedes motor gebruikte. Als die Mercedes motor zo heilig is en je niet kunt verliezen met zoveel PK, waarom zijn die 3 andere races dan niet gewonnen door Williams, FI of McLaren?
F1 is meer dan een motor alleen. (Team) Mercedes had zijn shit voor elkaar, de rest niet. Deal with it.
Ik maak onderscheid tussen de Mercedes motor en het team Mercedes. Als de Mercedes motor zo superieur was, waarom werden de drie races die het Mercedes team niet won dan niet gewonnen door een ander team met die superieure motor? Er zitten wat verzuurde mensen op de FP die niet in willen zien dat de teams hun shit gewoon niet op orde hadden en (het team) Mercedes wel. RBR had wat maandjes nodig maar kon redelijk opklimmen en Williams moest het overduidelijk van bepaalde circuits hebben (en maakte helaas ook veel strategische fouten), de rest was gewoon niet goed genoeg. Het team Mercedes had niet alleen de beste motor, maar had ook gewoon een dijk van een auto ontworpen en heeft terecht de titel gekregen.quote:Op maandag 5 januari 2015 10:56 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Die races zijn gewonnen omdat Mercedes met problemen te kampen had in die races. Niet omdat Red Bull in de basis zoveel beter was.
Het enige probleem van Mercedes was dit jaar de betrouwbaarheid
Dat was duidelijk, Mercedes was de beste combinatie van motor en chassis maar de teams met een andere motor konden het gebrek aan vermogen nooit compenseren met hun chassis.quote:Op maandag 5 januari 2015 10:29 schreef twiFight het volgende:
F1 is meer dan een motor alleen. (Team) Mercedes had zijn shit voor elkaar, de rest niet. Deal with it.
Niet ten opzichte van het Mercedes team dat ook een goed chassis had. Wel ten opzichte van de andere teams met een Mercedes motor.quote:Op maandag 5 januari 2015 11:12 schreef Tarado het volgende:
[..]
Dat was duidelijk, Mercedes was de beste combinatie van motor en chassis maar de teams met een andere motor konden het gebrek aan vermogen nooit compenseren met hun chassis.
Iets waar Ferrari inmiddels al jaren een abonnement of heeft.quote:Op maandag 5 januari 2015 12:17 schreef Sinister-D- het volgende:
En ja Ferrari heeft ook alles in huis, maar die hebben gewoon de plank misgeslagen wat betreft innovatie.
Vooral Aldo Costa, die de Mercedes van dit jaar getekend heeft..quote:Op maandag 5 januari 2015 14:39 schreef twiFight het volgende:
En natuurlijk elke twee weken een sleutelfiguur de laan uit sturen.
Maar ook de Ferrari van 2011 en die was bagger. Ze hebben nu iemand van Mercedes weer teruggestolen dus wie weet.quote:Op maandag 5 januari 2015 21:56 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
Vooral Aldo Costa, die de Mercedes van dit jaar getekend heeft..
Denk dat de auto an sich niet de beste was, de combi met de motor wel maar denk dat de Red Bull een stuk beter was.quote:Op maandag 5 januari 2015 21:56 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
Vooral Aldo Costa, die de Mercedes van dit jaar getekend heeft..
quote:Op dinsdag 6 januari 2015 11:04 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Nachtelijk verhuisavontuur Cora Schumacher
Terwijl Ralf Schumacher van huis was, heeft Cora als een dief in de nacht haar spullen uit de echtelijke villa gepakt.
De aanstaande ex-vrouw van de Formule 1-coureur, met wie hij in een vechtscheiding ligt, liet laat op de avond een verhuiswagen voorrijden. Dat verslaat de krant Bild vandaag, die ook foto's plaatste van het gebeuren.
Het is een nieuwe episode in de breuk tussen de twee, die dertien jaar waren getrouwd. Na de aankondiging van hun scheiding in september kwam de vuile was buiten te hangen. Ralf zou tijdens hun huwelijk elf jaar zijn vreemdgegaan.
In de woning in het Duitse Bergheim, die Cora nu heeft verlaten, barstte de bom in november nogmaals. De Schumachers gingen elkaar te lijf en de politie moest eraan te pas komen. Zij woonde tot afgelopen weekeinde in het huis, dat nu weer in handen is van Ralf.
Het broertje van Michael Schumacher is niet bijster geïnteresseerd in het nachtelijke verhuisavontuur van de vrouw met wie hij jarenlang lief en leed deelde en zoon David, nu een tiener, kreeg. "Ze moet zelf maar weten wat ze doet. Dat is verder niet mijn zaak."
[ afbeelding ]
http://m.gpupdate.net/nl/(...)bull-zeepkistenrace/quote:Verstappen in Nederlandse editie Red Bull-zeepkistenrace.
Max Verstappen zal zijn hypermoderne Toro Rosso op 16 mei verruilen voor een technologisch iets minder hoogwaardig voertuig. De Limburger doet die dag namelijk mee aan de Nederlandse editie van de Red Bull-zeepkistenrace in Valkenburg.
De zeepkistenrace vindt plaats op de Cauberg, waar de deelnemers te maken krijgen met een dalingspercentage van maar liefst twaalf procent, een chicane en meerdere jumps. "Voor mij is dit een thuiswedstrijd", laat Verstappen weten. "Ik hoop er vele fans te mogen begroeten. Ik verheug mij er al enorm op."
Wil je het opnemen tegen Verstappen? Je kunt je vanaf donderdag 15 januari tot en met vrijdag 30 maart inschrijven voor het evenement.
quote:The FIA has revealed details of the new points system that will be used to qualify for mandatory Formula 1 superlicences.
As part of a clampdown on young and inexperienced drivers getting to F1 following Max Verstappen's signing by Toro Rosso, the FIA in December ratified a new system that will be used for 2016.
From next year, drivers will need to be at least 18 years old, have passed a test on sporting regulations, and completed at least two years in junior single-seater categories to qualify.
The details of the new licence points system have now been clarified - with drivers needing to have scored at least 40 points during the three-year period preceding the application.
Only five championships deliver those 40 points for title success - IndyCar, the World Endurance Championship (LMP1), the Formula 3 European Championship, GP2 and a future Formula 2 championship.
It means the winners of GP3 and Formula Renault 3.5 would need to have achieved success in previous seasons to be able to qualify for a superlicence.
Although there has been no official confirmation from the FIA about plans for an F2 championship, it has weighted the category with the most points - with third place in the standings worth as much as title success in F3, WEC and IndyCar.
Verstappen finished third in the F3 standings last year, which would have earned him just 20 points on the new licence system, and forced him to either race again in the category or move up to GP2.
http://www.autosport.com/news/report.php/id/117281
Ik vind Ralf niet zo heel knap hoor.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 11:53 schreef nils7 het volgende:
[..]
Tjah als iemand knap is, is dat geen garantie tot een goede relatie
Nee. F2 wordt een directe concurrent voor de GP2. Stefano Domenicali gaat dat opzetten als opvolger van Gerhard Berger, die de huidige F4 en F3 heeft opgezet, maar niet de strijd met Ecclestone wilde aangaan.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 14:49 schreef Rossdale het volgende:
Als de huidige GP2 niet onder doet voor een Marussia of Caterham, dan vraag ik me af waar ik de F2 dan zou moeten plaatsen.
F1 is fabrieksteams en F2 is klantenteams oid?
De FIA geeft duidelijk de voorkeur aan de eigen kampioenschappen en onderwaardeert de concurrentie.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 13:15 schreef Peterselieman het volgende:
Vind het wel een beetje vreemd dat de World Series by Renault hetzelfde aangeslagen wordt als de GP3, terwijl je het qua auto en qua niveau toch echt kunt vergelijken met de GP2.
Wie niet in aanmerking komt staat hier: 10 coureurs in de laatste 10 jaar, waaronder Vergne en Ricciardo zouden niet in aanmerking komen.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 13:55 schreef nils7 het volgende:
Nu eens berekenen wie van de huidige F1 coureurs dan in de F1 thuis horen volgens die punten
Zouden ze die Formule 2 met de F1 mee laten rijden?
En het einde van de paydriver?
Maar toen had hij natuurlijk al een superlicentiequote:Op dinsdag 6 januari 2015 15:30 schreef sasquatsch het volgende:
Ook Schumacher's comeback zou niet plaatsgevonden hebben met deze regels kunnen omdat hij in de drie jaar ervoor geen F1 of lagere klasse heeft gereden.
Alleen is die maar 1 jaar geldig en moet elk jaar vernieuwd worden. En daarvoor gelden weer regels dat je binnen de 3 jaar ervoor zoveel resultaten behaald moet hebben of al in de F1 gereden hebben.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 16:06 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Maar toen had hij natuurlijk al een superlicentie
Het lijstje is dan ook veel te beperkend. En dat de FR 3.5 minder gewaardeerd wordt dan de GP2 snap ik nog wel (al had ik ze liever gelijk gezien), maar minder dan F3 niet. Maar de FIA wil dat de voorkeursroute via hun eigen kampioenschappen is en waardeert die hoger dan de andere concurrerende klassen. En dat de FR2.0 zo laag staat snap ik ook niet. Die is wel gelijkwaardig aan F3 imho.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 17:56 schreef Jigzoz het volgende:
Een paar van die regels vind ik wel oké, maar ik vind het vreemd dat DTM volledig buiten beschouwing gelaten wordt en dat FR3.5 minder punten waard is dan GP2.
En is er ooit een coureur doorgestroomd van de LMP1 naar de F1?quote:Op dinsdag 6 januari 2015 18:03 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Het lijstje is dan ook veel te beperkend. En dat de FR 3.5 minder gewaardeerd wordt dan de GP2 snap ik nog wel (al had ik ze liever gelijk gezien), maar minder dan F3 niet. Maar de FIA wil dat de voorkeursroute via hun eigen kampioenschappen is en waardeert die hoger dan de andere concurrerende klassen. En dat de FR2.0 zo laag staat snap ik ook niet. Die is wel gelijkwaardig aan F3 imho.
Schumacher reed Sportscarsquote:Op dinsdag 6 januari 2015 18:34 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
En is er ooit een coureur doorgestroomd van de LMP1 naar de F1?
En dan is Lotterer natuurlijk geen serieus antwoord.
O ja. Webber schiet me nu ook te binnen, maar die deed tussen sportscars en F1 nog een paar jaar F3000.quote:
Moet ik dan alles voorkauwen? Dat je een puntensysteem hebt om te promoveren. Dan mag ineens bijna niemand meer F1 rijden. Echt te overdreven dit.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 17:57 schreef Iwanius het volgende:
[..]
Wat vind jij een overdreven gedoe?
Da's behoorlijk overdreven.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 18:57 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Moet ik dan alles voorkauwen? Dat je een puntensysteem hebt om te promoveren. Dan mag ineens bijna niemand meer F1 rijden.
Heb jij een lijst van alle coureurs die nu nog zouden mogen debuteren volgens deze regelgeving?quote:
Ja, alle behalve die uit dat lijstje dat hierboven al gepost is.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 19:00 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Heb jij een lijst van alle coureurs die nu nog zouden mogen debuteren volgens deze regelgeving?
DTM staat er niet bij omdat het closed cockpit is. LMP1 staat er wel bij omdat open cockpit nog steeds toegestaan is, alleen gebruikt niemand meer het. (Al hadden ze dan LMP2 ook wel kunnen toevoegen)quote:Op dinsdag 6 januari 2015 17:56 schreef Jigzoz het volgende:
Een paar van die regels vind ik wel oké, maar ik vind het vreemd dat DTM volledig buiten beschouwing gelaten wordt en dat FR3.5 minder punten waard is dan GP2.
Wendlinger reed met Schumacher destijdsquote:Op dinsdag 6 januari 2015 18:56 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
O ja. Webber schiet me nu ook te binnen, maar die deed tussen sportscars en F1 nog een paar jaar F3000.
Ik bedoel die nu, in 2015, hun debuut mogen maken op basis van deze regelgeving.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 19:02 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ja, alle behalve die uit dat lijstje dat hierboven al gepost is.
Eh... Moet ik nu van alle bestaande raceklasses gaan opnoemen wie er in aanmerking zou komen om F1 te rijden, of begrijp ik je verkeerd?quote:Op dinsdag 6 januari 2015 19:05 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ik bedoel die nu, in 2015, hun debuut mogen maken op basis van deze regelgeving.
Dat hoeft niet. Maar ik verwacht dat het er niet veel meer dan 10-15 zijn. Als ze de laatste 3 jaar alleen tellen, tenminste, dat maak ik op.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 19:06 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Eh... Moet ik nu van alle bestaande raceklasses gaan opnoemen wie er in aanmerking zou komen om F1 te rijden, of begrijp ik je verkeerd?
Ik vind het dan eigenlijk zinniger om te kijken naar wie er de afgelopen jaren de F1 wel gehaald heeft, maar het met de nieuwe reglementen niet zou halen.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 19:10 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Dat hoeft niet. Maar ik verwacht dat het er niet veel meer dan 10-15 zijn. Als ze de laatste 3 jaar alleen tellen, tenminste, dat maak ik op.
Nouja, het Kobayashi-argument komt hierzo bij mij altijd het eerst in me op. (al haalt die het dus wel?) Iemand die na 4 jaar GP2-kampioen is geworden hoeft niet beter te zijn dan iemand die 2x laag in de top 10 is geeindigd in de GP2.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 19:13 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ik vind het dan eigenlijk zinniger om te kijken naar wie er de afgelopen jaren de F1 wel gehaald heeft, maar het met de nieuwe reglementen niet zou halen.
Bovendien: stippel eens een redelijke route uit door dat puntensysteem. Je moet wel heel raar doen wil je een F1-waardige coureur zijn en toch geen 40 punten in drie jaar bij elkaar kunnen sprokkelen.
Verlost bedoel je? Nou niet bepaald. Er zijn genoeg paydrivers die in de juniorklasses prima gepresteerd hebben. Malledonna heeft bijvoorbeeld in 2010 de GP2 Series gewonnen, maar rijdt in de F1 alleen maar rond vanwege zijn geld.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 19:23 schreef Nattekat het volgende:
Enerzijds een prima systeem, anderzijds toch weer een beetje te veel van het goede. Als de FIA uitzonderingen zou toestaan in sommige gevallen zou het helemaal prima zijn.
Eindelijk vermist van paydrivers...
Verlost jaquote:Op dinsdag 6 januari 2015 19:28 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Verlost bedoel je? Nou niet bepaald. Er zijn genoeg paydrivers die in de juniorklasses prima gepresteerd hebben. Malledonna heeft bijvoorbeeld in 2010 de GP2 Series gewonnen, maar rijdt in de F1 alleen maar rond vanwege zijn geld.
Maar een aantal teams hebben het wel hard nodigquote:Op dinsdag 6 januari 2015 19:31 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Verlost ja
Helemaal uitbannen zal natuurlijk nooit gebeuren, maar Maldenado kan tenminste nog rijden. Coureurs als Ericsson zouden geen schijn van kans hebben.
Genoeg prima coureurs die iets minder meenemen.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 19:33 schreef rubbereend het volgende:
[..]
Maar een aantal teams hebben het wel hard nodig
Het zijn er 28, als je ex-F1 coureurs als Lotterer, Buemi, Davidson, McNish en Nakajima meetelt.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 19:10 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Dat hoeft niet. Maar ik verwacht dat het er niet veel meer dan 10-15 zijn. Als ze de laatste 3 jaar alleen tellen, tenminste, dat maak ik op.
In totaal hebben 204 coureurs punten gescoord in de afgelopen 3 jaar.quote:Andre Lotterer 132
Marcel Fassler 100
Benoit Treluyer 100
Tom Kristensen 80
Will Power 80
Scott Dixon 80
Raffaele Marciello 74
Loic Duval 70
Allan McNish 70
Helio Castroneves 70
Stoffel Vandoorne 65
Anthony Davidson 60
Sebastien Buemi 60
Jolyon Palmer 56
Fabio Leimer 56
Sam Bird 55
Felix Rosenqvist 53
Felipe Nasr 52
Alex Lynn 52
Mitchell Evans 50
Davide Valsecchi 50
Kazuki Nakajima 50
Ryan Hunter-Reay 50
Esteban Ocon 41
James Calado 40
Luiz Razia 40
Daniel Juncadella 40
Antonio Felix da Costa 40
Ik had het over debutanten. Daarnaast is de kans dat mensen uit andere grote klassen zo overstappen klein.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 19:42 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Het zijn er 28, als je ex-F1 coureurs als Lotterer, Buemi, Davidson, McNish en Nakajima meetelt.
[..]
Je vergeet er heel wat. Om te beginnen alle coureurs die in de afgelopen drie jaar kampioen in de LMP1 zijn geworden.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 19:44 schreef Mexicanobakker het volgende:
Raffaele Marciello 74
Stoffel Vandoorne 65
Jolyon Palmer 56
Fabio Leimer 56
Sam Bird 55
Felix Rosenqvist 53
Felipe Nasr 52
Alex Lynn 52
Mitchell Evans 50
Davide Valsecchi 50
Esteban Ocon 41
James Calado 40
Luiz Razia 40
Daniel Juncadella 40
Antonio Felix da Costa 40
Oke, 15 dan.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 | -1 -2 -3 jaar voor debuut in F1 Nico Hulkenberg 50 + 40 + 20 = 110 Lewis Hamilton 50 + 40 + 8 = 98 Pastor Maldonado 50 + 8 + 10 = 68 Nico Rosberg 50 + 10 + 3 = 63 Romain Grosjean 20 + 40 + 0 = 60 Felipe Massa 40 + 10 + 0?= 50 Valteri Bottas 0 + 30 + 20 = 50 Fernando Alonso 20 + 30 + 0 = 50 Felipe Nasr 30 + 20 + 2 = 50 Daniil Kvyat 30 + 8 + 4 = 42 Sergio Perez 40 + 0 + 2 = 42 Sebastian Vettel 30 + 8 + 0 = 38 Carlos Sainz jr. 30 + 0 + 8 = 38 Daniel Ricciardo 20 + 10 + 8 = 38 Max Verstappen 20 + 0 + 0 = 20 Marcus Ericsson 8 + 4 + 2 = 14 Jenson Button 5 + 5*+ 0 = 10 Kimi Raikkonen 5 + 0 + 0 = 5 * Hierbij tel ik de Britse FF als gelijkwaardig aan de F4 omdat deze formule deze klasse dit jaar vervangt. ? = Niet duidelijk of (nationale) klasse meetelt |
Dat is toch een heel ander lijstje dan wat hier eerder voorbij kwam.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 20:16 schreef sasquatsch het volgende:
Ik heb even een overzicht gemaakt van de huidige (2015) coureurs en de punten die ze zouden hebben bij hun debuut in de F1.
[ code verwijderd ]
Hiervan zouden er dus slechts 12 meer dan 40 punten hebben gehad bij hun debuut in de F1.
Ik heb hier nog geen lijstje gezien van alle coureurs die in 2015 rijden, alleen van coureurs die de laatste 5 jaar volgens deze puntenberekening niet in aanmerking kwamen voor een F1 debuut.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 20:19 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Dat is toch een heel ander lijstje dan wat hier eerder voorbij kwam.
Laat maar. Ik las Rosberg waar Hulkenberg stond.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 20:22 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Ik heb hier nog geen lijstje gezien van alle coureurs die in 2015 rijden, alleen van coureurs die de laatste 5 jaar volgens deze puntenberekening niet in aanmerking kwamen voor een F1 debuut.
Dan krijgen we misschien wel weer zulke taferelenquote:Op dinsdag 6 januari 2015 20:33 schreef Fer het volgende:
Een lagere klasse samennmetbd f1 kan wel leuk zijn. Ik vind het altijd wel spectaculair hoe die lmp1's door de gt's heen ploegen zonder een seconde te wachten.
Lijkt me met een open wiel klasse wat lastiger.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 20:33 schreef Fer het volgende:
Een lagere klasse samennmetbd f1 kan wel leuk zijn. Ik vind het altijd wel spectaculair hoe die lmp1's door de gt's heen ploegen zonder een seconde te wachten.
Jij weet helemaal niet of Verstappen een te snelle instapper is. Ik ook niet. Niemand weet dat.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 19:16 schreef Mexicanobakker het volgende:
Natuurlijk is het vooral de bestrijding van het hebben van coureurs als Ide of te snelle instappers als Verstappen. Ik snap het wel, maar weiger zo iemand dan gewoon een superlicentie..
En dat terwijl de doorstroom van uit de WSR naar de F1 de laatste jaren duidelijk beter is dan vanuit de GP2/GP3 series.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 15:09 schreef sasquatsch het volgende:
De FIA geeft duidelijk de voorkeur aan de eigen kampioenschappen en onderwaardeert de concurrentie.
Kijkend naar de laatste 5 jaar is de verhouding GP2/3 versus FR 3.5 is elk jaar nog in het voordeel van de GP2 geweest (of op zijn minst gelijk, zoals in 2014 en 2015). Dus die bewering klopt niet.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 20:56 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
En dat terwijl de doorstroom van uit de WSR naar de F1 de laatste jaren duidelijk beter is dan vanuit de GP2/GP3 series.
Weer een vuil spelletje van de FIA om hun eigen klassen te promoten en jonge talenten te verleiden bij hun te gaan racen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
Hij stapte 'te snel' in want hij heeft geen 2 jaar in andere klassen gereden.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 20:50 schreef Geralt het volgende:
[..]
Jij weet helemaal niet of Verstappen een te snelle instapper is. Ik ook niet. Niemand weet dat.
De tijd zal het leren. Ik denk dat ie gaat stunten.
En waarom zou dat te snel zijn? Dat staat nergens. Ja nu staat het ergens dat ze 3 jaar moeten hebben ja, maar maakt dat het meteen te snel als je die 3 jaar niet hebt?quote:Op dinsdag 6 januari 2015 22:10 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Hij stapte 'te snel' in want hij heeft geen 2 jaar in andere klassen gereden.
Ik zeg slechts hoe de FIA denkt, dit is niet mijn mening.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 22:12 schreef Geralt het volgende:
[..]
En waarom zou dat te snel zijn? Dat staat nergens. Ja nu staat het ergens dat ze 3 jaar moeten hebben ja, maar maakt dat het meteen te snel als je die 3 jaar niet hebt?
Snel allicht, maar te snel? Dat weten we nog niet en gaan we meemaken
Ow okay, ik dacht dat je weer eens je eigen mening aan het verkondigen wasquote:Op dinsdag 6 januari 2015 22:14 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ik zeg slechts hoe de FIA denkt, dit is niet mijn mening.
Ik denk zelf dat Verstappen best zou kunnen presteren. Zou ook kunnen van niet, maar ik verwacht dat ie het wel minimaal naar behoren doet.quote:
Dat kan, ja. Maar dan bewijs je dat je best wel kan rijden.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 22:15 schreef Bluurgh het volgende:
Je kan toch nog steeds in 1 jaar de F1 bereiken? op je 18e je inkopen in een topteam in de GP2 en winnen -> 50 punten -> F1
quote:Op dinsdag 6 januari 2015 22:15 schreef Bluurgh het volgende:
Je kan toch nog steeds in 1 jaar de F1 bereiken? op je 18e je inkopen in een topteam in de GP2 en winnen -> 50 punten -> F1
quote:From next year, drivers will need to be at least 18 years old, have passed a test on sporting regulations, and completed at least two years in junior single-seater categories to qualify.
Dus dan heb je GP2 gewonnen, maar mag je niet nog een jaar GP2 rijden en ook geen F1.quote:
jawel, als iemand kampioen zou worden in z'n eerste jaar GP2 mag die de seizoenen erna niet meer mee rijden volgens de regels.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 22:22 schreef Bluurgh het volgende:
Aahja, overheen gelezen .
Maar dan is het gewoon niet verstandig om direct de GP2 in te gaan, het jaar daarna kan het misgaan en dan is iedereen je weer vergeten. Maar niets dat je tegenhoudt om 2 jaar achter elkaar GP2 te doen lijkt me.
Aahja dat zijn natuurlijk GP2 regels.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 22:25 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
jawel, als iemand kampioen zou worden in z'n eerste jaar GP2 mag die de seizoenen erna niet meer mee rijden volgens de regels.
Is nu ook al. De laatste 3 kampioenen rijden geen GP2 en geen F1, dus veel verandert er niet.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 22:19 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Dus dan heb je GP2 gewonnen, maar mag je niet nog een jaar GP2 rijden en ook geen F1.
Krom.
Goed punt wel.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 23:58 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Is nu ook al. De laatste 3 kampioenen rijden geen GP2 en geen F1, dus veel verandert er niet.
quote:The Korean Grand Prix has officially been dropped from the calendar for the 2015 Formula 1 season, meaning a total of 20 races will be held.
The race was added to the schedule, at least on a provisional basis, last month but the proposed May 3 date is now clear according to the official calendar on the FIA website.
The event was not part of the 2014 calendar after being held for four years at the Korea International Circuit in Yeongnam - Sebastian Vettel won the last three races held there after Fernando Alonso's victory in the inaugural Korean GP.
Formula 1 supremo Bernie Ecclestone admitted the race had to be put on the calendar for legal reasons even though he confirmed local organisers 'would rather it not happen'.
Last month, he said: "We have a contract with Korea... we have to put it on the calendar. If we hadn't they could have sued us. We let them off for a year on the understanding they would be back."
With no race now scheduled for Korea there is a three-week gap between the Bahrain Grand Prix on April 19 and the start of the European leg of the season in Spain on May 10.
The 20-race season will kick off on March 15 in Australia and finish on November 29 in Abu Dhabi with every race shown live on Sky Sports F1.
2015 RACE CALENDAR
March 15: Australian GP
March 29: Malaysia GP
April 12: Chinese GP
April 19: Bahrain GP
May 10: Spanish GP
May 24: Monaco GP
June 7: Canadian GP
June 21: Austrian GP
July 5: British GP
July 19: German GP
July 26: Hungarian GP
August 23: Belgian GP
September 6: Italian GP
September 20: Singapore GP
September 27: Japanese GP
October 11: Russian GP
October 25: U.S. GP
November 1: Mexican GP
November 15: Brazilian GP
November 29: Abu Dhabi GP
quote:Formula 1 has moved a step closer to the return of 1000 horsepower turbo cars, following a meeting in Geneva this week by key figures to discuss future rules.
As part of a push by F1's Strategy Group to make grand prix machinery more challenging, it asked F1's engine chiefs to get together this week to discuss ways of giving cars more power.
The belief is that by ramping up engine power above the 1000hp level that proved so spectacular in the past, F1 cars will be harder to drive - and therefore more attractive to fans.
AUTOSPORT has learned that the discussions between the Power Unit Working Group and the FIA were positive, although it is likely that any significant changes to the engines are unlikely to come in to force until 2017.
However, there is a belief that the 1000hp target could be achieved without the need for a total redesign of the current turbo V6 engines nor a complete new engine formula - which would be expensive.
Instead, an increase to the fuel flow rate, higher revs, minor design tweaks such as to crank firing, plus increasing the maximum fuel allowance beyond 100kg, would be enough for the current engines to hit the 1000hp target.
The ideas have now been put forward for further discussion by F1's technical directors later this month, and will also be tabled at the next meeting of the Strategy Group, in a bid to get the green light for more detailed work.
One issue that the engine chiefs want to know from F1 team bosses is whether the priority is for simply more power, or if engine noise should be a factor in modifications too.
Changes to the engines are also likely to go hand-in-hand with tweaks to F1's car rules to make the cars faster and harder to drive.
The FIA is already discussing with teams the possibility of ramping up downforce, having bigger wheels and more aggressive-looking cars for as early as 2016.
COSTS ON AGENDA
The engine manufacturers also discussed ways of making the current engines cheaper, amid concerns that the high costs of the power units are hurting smaller teams.
One idea that has gained traction is for a standardisation of many of the ancillaries surrounding the current V6 engine - such as the energy recovery systems.
Such an idea was proposed by Red Bull boss Christian Horner at the end of last year amid a push by him to change F1's engine rules because they were too expensive.
Natuurlijk niet, want dankzij de nieuwe FIA regels voor het behalen van een superlicentie rijden er dan natuurlijk alleen nog maar échte topcoureurs rond, en die crashen niet.quote:Op woensdag 7 januari 2015 20:59 schreef twiFight het volgende:
Wat als er in 2017 een of twee zware crashes gebeuren? Hals over kop maar weer alle engine ontwikkelingen terugdraaien?
Er komt ook weer meer downforce dus veel moeilijker zal het niet worden. Bovendien zijn de circuits en de auto's nu zo veilig dat wat meer snelheid echt geen kwaad kan. In 2004 gingen ze vele malen sneller en waren de circuits minder veilig.quote:Op woensdag 7 januari 2015 20:59 schreef twiFight het volgende:
Ik snap niet echt hoe ze dat willen rijmen met de tendens om F1 veilig te willen houden. Het is al vele jaren zo dat er regels gemaakt worden om de snelheid in te dammen, omdat anders elk jaar de autos een stukje harder gaan en het te gevaarlijk zou worden. Nu wil men opeens snellere autos die moeilijker te besturen zijn? Wat als er in 2017 een of twee zware crashes gebeuren? Hals over kop maar weer alle engine ontwikkelingen terugdraaien?
Ik snap de logica ook niet zo.quote:Op woensdag 7 januari 2015 20:59 schreef twiFight het volgende:
Ik snap niet echt hoe ze dat willen rijmen met de tendens om F1 veilig te willen houden. Het is al vele jaren zo dat er regels gemaakt worden om de snelheid in te dammen, omdat anders elk jaar de autos een stukje harder gaan en het te gevaarlijk zou worden. Nu wil men opeens snellere autos die moeilijker te besturen zijn? Wat als er in 2017 een of twee zware crashes gebeuren? Hals over kop maar weer alle engine ontwikkelingen terugdraaien?
quote:De Franse ex-Formule 1-coureur Jean-Pierre Beltoise is maandag tijdens een vakantie in de Senegalese hoofdstad Dakar aan een beroerte overleden. Hij werd 77 jaar.
Beltoise begon zijn carrière in de vroege jaren ’60 op de motorfiets, waarmee hij in drie jaar tijd maar liefst elf keer Frans kampioen werd. Op mondiaal niveau was zijn hoogtepunt bij de tweewielers een derde plaats in 1964 bij zijn thuis-Grand Prix in de 50cc-klasse.
Intussen was de coureur ook actief in de autoracerij. In 1963 was Beltoises raceloopbaan op een haar na voorbij, toen hij bij een enorme crash in de 12-uursrace van Reims zijn linkerarm lelijk brak. Ondanks dat hij altijd last zou blijven houden van de gewonde arm, bleef Beltoise successen boeken in de Formule 3, en later de Formule 2.
De Fransman vond in die laatste klasse onderdak bij het eveneens Franse Matra, dat hem in 1966 en 1967 met een Formule 2-wagen inschreef voor een aantal Formule 1-Grands Prix – iets dat in die tijd vaker voorkwam. Matra liet Beltoise zijn debuut in een échte Formule 1-bolide maken bij de Spaanse Grand Prix in 1968, waar hij verdienstelijk vijfde werd. Een paar races later al reed Beltoise naar een nog knappere tweede plaats op Zandvoort.
Beltoise bleef tot en met het seizoen 1971 actief voor Matra, waarbij hij nog eens vijf podiumplaatsen verzamelde. In 1972 waagde hij de overstap naar BRM, en dat bleek een gouden zet: na een teleurstellend begin van het seizoen, sleepte Beltoise in Monaco in de stromende regen zijn eerste en enige Grand Prix-zege binnen.
Daarna bleven de grote successen helaas uit (op een tweede plaats op Kyalami in 1974 na), zodat Beltoise eind 1974 besloot zijn Formule 1-helm aan de wilgen te hangen. Hij zette zijn carrière voort in tal van autosportdisciplines, van sportscars tot rallycross en van touringcars tot ijsracing. Af en toe was hij als Ligier-testrijder ook nog wel eens in een Formule 1 te vinden.
Beltoise trouwde met de zus van collega-Formule 1-rijder François Cevert. Het steel kreeg twee zoons, Anthony en Julien, die in hun vaders voetsporen de racerij betraden. Anthony was onder meer actief in het WTCC en op Le Mans.
Een move die misschien te maken heeft met de nieuwe puntenregels voor de F1?quote:Reigning GP2 Champions DAMS has confirmed that Red Bull junior drivers Pierre Gasly and Alex Lynn will race for the team this year.
Gasly, 18, finished as runner-up to Carlos Sainz Jr. in last year's Formula Renault 3.5 Series and topped the post-season GP2 test for DAMS in Abu Dhabi.
Lynn, who received a Formula 1 test outing with Lotus following his GP3 title triumph, will now step up to GP2 alongside Gasly.
"I'm very happy to be joining DAMS which, for me, is a benchmark," said Gasly, who entered the final three rounds of last season with Caterham. "It's the team I wanted to work with. The first tests we did together in Abu Dhabi really boosted my confidence. I felt at home in the team and I hit it off with all the guys straight away so I was on the pace from day one.
"GP2 is a very competitive championship and I know I'm going to have to do a lot of hard work. Obviously my aim is the drivers' title. I'm in the best team and I'll have the resources to achieve this objective."
Lynn, 21, is sure that he will be able to fight at the front of the pack from the outset of the campaign.
"I am delighted to be racing with DAMS in 2015," he said. "Their record in the last few years speaks for itself and there's nowhere else I wanted to be in GP2 - it's a fantastic opportunity for me and I'd like to thank them for giving me this break.
"My aim is to fight for the Championship. It's a long time since anybody won GP2 in their first year, but if we can get off to a solid start there's no reason why we shouldn't be able to fight for wins and podiums straight away."
Under the new-for-2016 Super Licence points system for junior categories, Gasly would need to finish fourth in this year's championship in order to qualify for a Super Licence.
Lynn would automatically qualify, having already racked up the sufficient 40 points courtesy of his GP3 triumph and his third place in the 2013 F3 Championship.
Since the current GP2/11 car was introduced for the 2011 season, three of DAMS' drivers have secured the crown, with Romain Grosjean victorious in 2011, Davide Valsecchi in 2012 and Jolyon Palmer in 2014.
Zou kunnen maar een jaar WSR en daarna GP2 levert natuurlijk ook al de benodigde puntjes op.quote:Op donderdag 8 januari 2015 12:36 schreef sasquatsch het volgende:
Red Bull stalt de junior coureurs Gasly en Lynn in de GP2 (en stapt dus af van de WSR 3.5).
[..]
Een move die misschien te maken heeft met de nieuwe puntenregels voor de F1?
Alex Lynn heeft al genoeg punten voor 2016, dus die zou WSR 3.5 kunnen doen, maar toch wordt er voor GP2 gekozen.quote:Op donderdag 8 januari 2015 15:19 schreef nils7 het volgende:
[..]
Zou kunnen maar een jaar WSR en daarna GP2 levert natuurlijk ook al de benodigde puntjes op.
Tjah je zou je kunnen afvragen wat het nut is... de meest recente GP2 kampioenen hebben er enkele jaren over gedaan.quote:Op donderdag 8 januari 2015 15:31 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Alex Lynn heeft al genoeg punten voor 2016, dus die zou WSR 3.5 kunnen doen, maar toch wordt er voor GP2 gekozen.
En voorheen reden coureurs van Red Bull meerdere jaren in de WSR (Da Costa bijvoorbeeld), maar voor Gasly wordt expliciet een jaar GP2 gekozen, imho alleen maar vanwege de punten die er te behalen zijn. Hij heeft er nog 15 nodig om in 2016 een superlicentie te kunnen krijgen en dat is makkelijker in de GP2 dan WSR 3.5.
Verstappen en Sainz jr. is wel een interessant duo, die Sainz heeft het ook van z'n vader.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 20:50 schreef Geralt het volgende:
[..]
Jij weet helemaal niet of Verstappen een te snelle instapper is. Ik ook niet. Niemand weet dat.
De tijd zal het leren. Ik denk dat ie gaat stunten.
10 te weinig, sowieso raar dat je maar de helft live doet. Het is alles of niets.quote:Op woensdag 7 januari 2015 12:37 schreef Earl_J_Hickey het volgende:
Voor in de OP de BBC zend de volgende races live uit:
Malaysia 29 March
Bahrain 19 April
Canada 7 June
Great Britain 5 July
Hungary 26 July
Belgium 23 Aug
Japan 27 Sept
Russia 11 Oct
Brazil 15 Nov
Abu Dhabi 29 Nov
bron: http://www.jamesallenonf1(...)up-20-race-calendar/
Onzin, beter 10 dan niets.quote:Op donderdag 8 januari 2015 15:54 schreef Nober het volgende:
10 te weinig, sowieso raar dat je maar de helft live doet. Het is alles of niets.
Frijns heeft genoeg punten om F1 te rijden.quote:Op donderdag 8 januari 2015 19:39 schreef Fiorano het volgende:
Frijns heeft vandaag Formule Renault 3.5 getest, doet nog wel wat dus.
Frijns had voor Red Bull moeten tekenen destijds dan had hij wellicht vorig jaar in de F1 gezeten als vervanger van Ricciardo. Nu zie ik het niet snel meer gebeuren of hij moet weer een kampioenschap winnen en wat sponsors krijgen.quote:Op donderdag 8 januari 2015 19:39 schreef Fiorano het volgende:
Frijns heeft vandaag Formule Renault 3.5 getest, doet nog wel wat dus.
Haten op Olavquote:Op donderdag 8 januari 2015 19:36 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Onzin, beter 10 dan niets.
Moet je eens indenken dat je alle wedstrijden met O. Mol moet doen
Je zou spontaan het wk dammen gaan kijken...
ze zitten toch ook nog met itv/sky die de andere wedstrijden live doen toch?quote:Op donderdag 8 januari 2015 19:36 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Onzin, beter 10 dan niets.
Moet je eens indenken dat je alle wedstrijden met O. Mol moet doen
Je zou spontaan het wk dammen gaan kijken...
Sky doet alles live. De BBC wil niet meer zoveel betalen en krijgt dus de helft. De rest doen ze in een uitgebreide samenvatting.quote:Op donderdag 8 januari 2015 19:51 schreef franklop het volgende:
[..]
ze zitten toch ook nog met itv/sky die de andere wedstrijden live doen toch?
Olav is leuk voor beginnende F1 kijkers en/of half geïnteresseerde.quote:
Sowieso zie je dat veel vaker tegenwoordig, alsof ze helemaal niet meer naar de TV feed kijken ? Bizar is dat. Je ziet het inderdaad zelf ook wel maar het is erg vervelend als de commentator over iets compleet anders aan het lullen is.quote:Op donderdag 8 januari 2015 23:01 schreef twiFight het volgende:
Het is al een flinke tijd geleden dat ik F1 met Olav keek, maar hij miste ook veel van wat er op de baan gebeurde (cq. zag het vrij laat).
Hij zit niet heel de wedstrijd naar het schermpje van de race te kijken he.quote:Op donderdag 8 januari 2015 23:01 schreef twiFight het volgende:
maar dan irriteert het mij juist dubbel dat hij het nog niet gezien heeft.
Geldt ook voor de gevorderde kijker. Enige wat is dat Sky wat meer achtergrond info heeft.quote:Op donderdag 8 januari 2015 22:15 schreef Automatic_Rock het volgende:
Olav is leuk voor beginnende F1 kijkers en/of half geïnteresseerde.
was toch al het gerucht dat het er alleen opstond zodat er extra motor gebruikt kan worden komend seizoen door de coureurs?quote:Op vrijdag 9 januari 2015 11:51 schreef Nattekat het volgende:
FIA haalt Grand Prix van Zuid-Korea van kalender
Godzijdank
Jep. Maar het is fijn dat het bevestigd is. Had me ook niks verbaasd als het wel op de kalender was gebleven.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 11:54 schreef franklop het volgende:
[..]
was toch al het gerucht dat het er alleen opstond zodat er extra motor gebruikt kan worden komend seizoen door de coureurs?
Wat is er nieuw sinds deze post?quote:Op vrijdag 9 januari 2015 11:51 schreef Nattekat het volgende:
FIA haalt Grand Prix van Zuid-Korea van kalender
Godzijdank
Helemaal niets. Sterker nog, het is gewoon recyclen van nieuws, wat ze in de winter wel meer doenquote:
Vroeger zat er nog iemand bij Mol in het commentaarhokje die dat soort dingen deed. Nu moet hij het alleen doen ja en dan is het niet gek dat hij soms wat mist.quote:Op donderdag 8 januari 2015 23:16 schreef Geralt het volgende:
[..]
Hij zit niet heel de wedstrijd naar het schermpje van de race te kijken he.
Hij zit net op dat moment even zn aantekeningen te checken wie wanneer gestopt was of rondetijden vergelijken of statistieken opzoeken of weet ik het wat.
Ik neem het hem niet kwalijk, voor in zn uppie zet ie een prima show neer imo
Het gaat mij er niet zo zeer om dat Sky en BBC meer achtergrond info heeft. Vrijwel alle info weet ik al via de diverse websites en fora.quote:Op donderdag 8 januari 2015 23:17 schreef Geralt het volgende:
[..]
Geldt ook voor de gevorderde kijker. Enige wat is dat Sky wat meer achtergrond info heeft.
De doorgewinterde kijker weet dat al.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 13 januari 2015 13:42 schreef Vriezzer het volgende:
Prachtig ook die achtervleugel.Ook wel weer ironisch dat je een opmerking over de achtervleugel in een spoiler tag zetSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
Wat ik vreemd vind is dat de motorleveranciers zowel voor het seizoen als tijdens het seizoen de motor mogen aanpassen. Ik was er in eerste instantie vanuit gegaan dat alleen de datum voor homologatie was verschoven en de teams die gedurende het seizoen de motor wilden aanpassen met de 2014 motor moesten starten, omdat dat de gehomologeerde motor is, en gedurende het seizoen een nieuwe motor ter homologatie aanbieden en vanaf dat moment met die motor moesten rijden.quote:McLaren's new engine partner Honda has won its fight to be allowed to develop its engine during 2015.
Formula 1's governing body the FIA has backtracked on an earlier ruling that allowed Mercedes, Renault and Ferrari to upgrade their engines but not Honda.
The move comes after Honda expressed its unhappiness about what it considered to be an unfair situation.
Honda will now be allowed to develop its brand new engine within limits explicitly laid out by the FIA.
What can Honda do?
Mercedes, Renault and Ferrari are allowed to change up to 48% of the engines they used in 2014 by the end of the 2015 season.
This is defined by a number of 'tokens', which are assigned to parts of the engine on the basis of their influence on performance.
Out of a total of 66 tokens, Mercedes, Renault and Ferrari can modify 32 through 2015.
Previously Honda had been barred from changing any of its engine after it was approved for competition on 28 February.
Friday's ruling will allow Honda to change a given amount of its engine calculated by the average of the number of tokens unused by the other manufacturers by the time of the first race in Australia on 16 March.
In the example given by FIA race director Charlie Whiting, and seen by BBC Sport, he writes: "If the three 2014 manufacturers have eight, seven and five unused tokens respectively at the start of the season, then the new manufacturer will be allowed to use six during the season (the average rounded down to the nearest whole number)".
Die 3 gasten aan het einde van shot 2 staan daar ook niet leip of zoquote:Op maandag 19 januari 2015 17:19 schreef Geralt het volgende:
Kubica aan de slag met zn nieuwe auto.
Zo jammer dat hij er niet meer bij is. Wereldcoureur
Die boendert stevig doorquote:Op maandag 19 januari 2015 17:19 schreef Geralt het volgende:
Kubica aan de slag met zn nieuwe auto.
Zo jammer dat hij er niet meer bij is. Wereldcoureur
Je moet daar behoorlijke ballen voor hebben. Zeker na zijn eerdere crash wat effectief het einde van zijn F1 loopbaan betekende. Ik zou het niet durven en ik heb niet eens zo een crash meegemaaktquote:
Nog een paar dagen wachten. Was het maar alvast maartquote:Is Verstappen really ready for F1?
How young is too young to be a Formula 1 driver? Every time a new teenager joins the grid there is outcry from those F1 fans who feel the sport should be reserved for men and not boys (or women and not girls!).
Max Verstappen has been dealing with this righteous indignation ever since Red Bull signed the then-16-year-old single-seater rookie and granted him an almost instantaneous promotion to F1 last summer. Many feel a 17-year-old (his birthday is in September) who cannot yet drive on the road legally has no place racing at the top level of motorsport. Governing body the FIA seems to retrospectively agree, having since decided to change F1's superlicence rules for 2016 - to prevent another Verstappen breaking through.
The critics (among whose rank include ex-Red Bull F1 racer Mark Webber) feel Verstappen's arrival in F1 at such a tender age - and with so little racing experience - undermines the sport. But surely ability counts for more? Pele is now widely regarded as one of the greatest professional footballers who ever lived. He was just 17 when his goals helped Brazil lift the 1958 World Cup.
Fears that Verstappen won't be able to cut it at the top level after just a single season in European Formula 3 (itself arguably the most fiercely competitive junior single-seater series on the planet right now) - or worse that he will pose a danger to his new rivals because of his relative inexperience - are grossly misplaced.
He already has 48 starts in single-seater racing under his belt (thanks to taking part in Ferrari's pre-season Florida Winter Series ahead of his F3 campaign) - that's more than both Kimi Raikkonen and Fernando Alonso amassed before they graduated to F1...
Similar criticism was levelled at Red Bull when it promoted the then-19-year-old GP3 champion Daniil Kvyat to F1. Such was his seamless progress as a rookie in 2014, this year the Russian will replace four-time world champion Sebastian Vettel in the Red Bull A-Team. Verstappen's own assured performances during three Friday practice runs at last year's Japanese, US and Brazilian Grands Prix should also reassure those with doubting minds.
Still not convinced? Well, how about some testimony from a respected team boss who has witnessed Verstappen's skills first hand. Trevor Carlin's eponymous outfit has run many of the world's best drivers on their way through the junior ranks of the sport - including a certain ex-Red Bull four-time world champion. Carlin believes Verstappen has everything it takes to succeed at the highest level.
"He's been bred to be a Formula 1 driver," Carlin told AUTOSPORT after Red Bull announced Verstappen's deal. "He may be a teenager, but he's got probably 12 or 13 years of racing experience at the top level. He's a once-in-a-generation talent."
The "12 or 13 years of racing experience at the top level" Carlin mentions are in reference to Verstappen's extensive karting background. The Dutchman is a World and European karting champion, and it is vital not to underestimate the value of that pedigree. Many questioned his father Jos for deciding to pluck his son out of karts and place him straight into F3 in 2014, but Verstappen Jr silenced the doubters by winning races and challenging for the title with an un-fancied team.
Verstappen Jr himself argues the jump from karting to F3 was more difficult to make than that from F3 to F1 - because of the need to adopt a completely different driving style for cars - and says his top-level karting background is the main reason he feels ready to take on the top tier of single-seater racing so soon in his career.
"Karting is really competitive," he tells AUTOSPORT. "Seven days a week you are busy working on it, trying to improve the engines on the dyno. I had so much experience before I even got into a racing car, because of my dad and how he explained everything so well, so I think for me it's a different story than another 17-year-old."
Jos Verstappen, F1 1994
Father Jos was thrown into the F1 deep-end with Benetton in 1994 © LAT
Mention of his father Jos is quite apt, for readers of a certain age will well remember the story of Verstappen Sr - how he burst onto the scene in a test for Arrows in 1993, then earned a drive as Michael Schumacher's Benetton team-mate in 1994, before sliding down the grid into obscurity.
Jos admits now that his own career was "too much, too soon". Many will argue the same is true of Max, but he feels the expertise of Red Bull and Toro Rosso with young drivers will save him from a fate worse than his father's.
"I think I'm in a good environment here," he says of Toro Rosso. "It's more of a junior team so they are really there to prepare young drivers. I think it's much better than how my dad started."
Toro Rosso team principal Franz Tost already has no doubts his new charge can make the grade in Formula 1. Again, Tost points to that karting pedigree. "I don't see any risk with this driver because he won everything in karting," Tost argues. "He came into Formula 3 and he immediately was a frontrunner. He is 17 on a piece of paper, but if you talk to him, if you look how he is driving a car, he is much more mature, and therefore I am not worried.
"It's not the age, it's the performance the driver shows. I know a lot of drivers who are 24 but they are simply too slow to do F1. And there are very young drivers who are very fast and will show good performance, and I'm convinced Max will do this if we provide him with a proper car."
The FIA's 2016 rule-change means Verstappen may permanently remain the youngest driver to start a grand prix when the 2015 grid forms up for the first time in Australia in March. Those lining up alongside him will have no worries about his competence. Those watching shouldn't either. In this context, age is merely a number. Just ask Pele...
Had 'm ook gezien. Blijkt een fake te zijn. Heb er meer voorbij zien komen.quote:Op dinsdag 20 januari 2015 17:42 schreef Ferry_76 het volgende:
Mogelijk nieuwe kleuren voor McLaren? :
https://www.rtlgp-magazin(...)-nieuwe-kleuren.html
[ afbeelding ]
Ik zeg doen!
Die fixatie met leeftijd is ook om gek van te worden .quote:Op dinsdag 20 januari 2015 17:39 schreef Geralt het volgende:
Stukje van Autosport.com:
[..]
Nog een paar dagen wachten. Was het maar alvast maart
Weer een award erbij. Geen idee wat voor een, maar het eindoordeel van de jury vind ik wel mooi.quote:Max wint de LEF award van de Big Improvement Day
Geplaatst op 20 januari 2015 door Niels Hendrix
Max Verstappen heeft dinsdag de LEF award van de Big Improvement Day 2015 gewonnen. De LEF award wordt toegekend aan de persoon die in 2014 het meest zijn nek durfde uit te steken, iemand die blijft verrassen en zich door niets uit het veld laat slaan. De prijs is een onderdeel van de Big Improvement Day, dat zichzelf profileert als hét platform voor inspirerende ontmoetingen, vernieuwende inzichten en grensoverschrijdende samenwerkingen.
In het AFAS Circustheater in Scheveningen vond de uitreiking plaats. Max nam het daarbij als genomineerde op tegen Marten Blankesteijn (oprichter Blendle), Wiebe Draijer (voorzitter raad van bestuur Rabobank) en Wendy van Dijk (actrice en presentatrice). André Kuipers en Hans Biesheuvel wisten in eerdere edities de LEF award binnen te slepen.
De jury laat in haar eindrapport weten: “Degene die zowel volgens het publiek als volgens de jury het meeste lef heeft getoond het afgelopen jaar, is een persoon die door wereldwijde vooroordelen van een gelauwerde en gelouterde gevestigde orde het hoofd te bieden en met een ijzeren wil, granieten discipline, jongensachtige bravoure en heel veel inzet, talent en vooral lef zijn eigen pad te kiezen. En dat kan alleen maar Max Verstappen zijn.”
fake als deze?quote:Op dinsdag 20 januari 2015 18:01 schreef twiFight het volgende:
Mja, de komende maand weer 34895703429 fake liveries. Leuk om te zien, maar je kunt er niks mee.
Alleen de nieuwe livery toch?quote:Op dinsdag 20 januari 2015 20:10 schreef sasquatsch het volgende:
En de launch van Force India is morgen live te zien op hun website. Vanaf 16.00 uur Nederlandse tijd.
Ja, maar dat had ik al eerder gezegd vandaag. Dit was alleen voor de livestream.quote:Op dinsdag 20 januari 2015 20:31 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
Alleen de nieuwe livery toch?
Edit: http://www.gpupdate.net/n(...)bij-eerste-testweek/
In de teaser die STR erop heeft gezet met Max leek die daar er ook nog op te zitten...quote:
Het is maar wat je een redding noemt. Het is maar voor 1 jaar, omdat in 2016 Haas toch wel op de grid verschijnt, ook al nemen ze het team niet over.quote:Op woensdag 21 januari 2015 14:30 schreef Ferry_76 het volgende:
Gaat Haas Marussia redden van de ondergang?:
https://rtlgp-magazine.nl(...)1-als-team-haas.html
Qua regelgeving veranderd er (voor zo ver ik weet) niet zoveel dus vrijwel dezelfde auto's als vorig jaar.quote:
Dacht dat het pikkie weg zou zijn iig.quote:Op woensdag 21 januari 2015 14:54 schreef Nober het volgende:
[..]
Qua regelgeving veranderd er (voor zo ver ik weet) niet zoveel dus vrijwel dezelfde auto's als vorig jaar.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Is nog de oude '14 wagen. Dus dat kan nog wel veranderen....quote:Op woensdag 21 januari 2015 17:01 schreef Nattekat het volgende:
Meh... dacht heel even dat ik een heel gave neus zag, tot dat kleine zwarte uitsteeksel zichtbaar werd
quote:Esteban Ocon nu al bij Lotus op een zijspoor
Esteban Ocon is door Lotus op een zijspoor gezet. De Fransman pakte afgelopen seizoen de titel in het EK Formule 3 door onder andere Max Verstappen te verslaan. Eerder werd hij als derde rijder van Lotus gepresenteerd, maar moet nu zijn plek afstaan aan Joylon Palmer.
Ocon wordt gezien als een talentvolle coureur. De Fransman liet een goede indruk achter na zijn F1 test in Abu Dhabi van afgelopen oktober. Hij leek de plek van derde rijder bij Lotus in gaan vullen. Nu heeft de renstal gekozen voor Palmer, die naar verwachting het nodige sponsorbudget meeneemt.
Het toekomst pad van Ocon is nog onduidelijk. De coureur uit het Mercedes junior programma kan een overstap maken naar de GP2, maar een debuut in de DTM behoort tot de mogelijkheden.
Tsja.. geld stinkt.quote:
Idd, maar die zullen (voor de zoveelste keer op rij ) wel weer een loophole vergeten te dichten zijnquote:Op woensdag 21 januari 2015 18:28 schreef David Letterman het volgende:
Was het niet zo dat de FIA van die lelijke neuzen af wilde en daar een regelwijziging voor had verzonnen?
Desondanks is de neus wel anders want dat pikkie is wel korter en duikt lager weg...quote:Op woensdag 21 januari 2015 17:24 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Is nog de oude '14 wagen. Dus dat kan nog wel veranderen....
quote:Op zondag 4 januari 2015 21:41 schreef Sinister-D- het volgende:
Aangepast in de OP:
- coureurs wisselingen
- teams die van motor verandert zijn
- volgorde v.d. teams tov wk-stand
- 2015 kalender copy/pasta van de F1 wiki
- 2014 regels clip gewijzigd naar 2015
Nog te doen:
- 2015 nieuwtjes-banner
- nieuwe 2015 kalender met zender-schema
Er lijkt een soort van kap op te zitten die gelijkaardig is aan de cover die Caterham in de laatste paar GP's had. De piemel zelf lijkt op dezelfde plaatse te eindigen (of beginnen) als '14 versie.quote:Op woensdag 21 januari 2015 19:05 schreef nils7 het volgende:
[..]
Desondanks is de neus wel anders want dat pikkie is wel korter en duikt lager weg...
quote:Op woensdag 21 januari 2015 19:08 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Er lijkt een soort van kap op te zitten die gelijkaardig is aan de cover die Caterham in de laatste paar GP's had. De piemel zelf lijkt op dezelfde plaatse te eindigen (of beginnen) als '14 versie.
twitter:GrandPrixTimes twitterde op woensdag 21-01-2015 om 21:35:23 Ecclestone: "I had a meeting with someone who thinks they can buy Marussia. Caterham doesn't have a chance, but Marussia does." #F1 reageer retweet
Zoals gewoonlijkquote:Op woensdag 21 januari 2015 19:03 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Idd, maar die zullen (voor de zoveelste keer op rij ) wel weer een loophole vergeten te dichten zijn
quote:Er wordt dit jaar mogelijk geen Grand Prix van Duitsland verreden. Dit heeft Bernie Ecclestone gezegd. Een week geleden liet de Brit nog weten met Hockenheim in gesprek te zijn over een Formule 1-race in 2015.
De Duitse race wordt sinds enkele jaren beurtelings door de Nürburgring en Hockenheimring georganiseerd. Vorig jaar was Hockenheim de gastheer van de Duitse Grand Prix, waardoor de pas overgenomen Nürburgring in 2015 aan de beurt leek. De nieuwe eigenaren van de baan in de Eifel lieten vorig jaar bovendien nog weten dat de onderhandelingen met Ecclestone over een nieuw contract voortvarend verliepen. Maar daarna werd het stil rond de Formule 1 en de Nürburgring. "De race kan niet op de Nürburgring worden gehouden omdat daar niemand is", deelde Ecclestone vorige week mee, om daarna te verklaren nooit met de baan in gesprek te zijn geweest over een nieuwe deal. "We wilden het circuit kopen, maar dat ging niet door."
Ecclestone liet weten dat de Duitse GP dit jaar in Hockenheim moet plaatsvinden en dat hij druk doende was met het circuit om het contract in orde te maken. Een woordvoerster van de Hockenheimring maakte toen al aan GPUpdate.net duidelijk dat er nog geen contract was voor een race in 2015, maar dat ze wel open stonden voor nieuwe onderhandelingen. Gevraagd of de race in Hockenheim inmiddels zeker is, antwoordde Ecclestone woensdag tegen Sky Sports: "Niet echt." Hij gaf vervolgens te kennen dat er dit jaar mogelijk helemaal geen Formule 1-race in Duitsland komt, ondanks dat er ook nog nieuwe gesprekken met de Nürburgring gepland staan. "Ach, we hebben daar al een race en die heet de Grand Prix van Oostenrijk", grapte hij.
Leuk grapje hoor op het eindequote:Op donderdag 22 januari 2015 09:57 schreef Ferry_76 het volgende:
Mogelijk geen Duitse GP in 2015: http://www.gpupdate.net/n(...)iet-zeker-voor-2015/
[..]
Opvallend, ik dacht dat ze er bij Caterham al dichter bij waren.quote:Op woensdag 21 januari 2015 21:42 schreef 4-elements het volgende:twitter:GrandPrixTimes twitterde op woensdag 21-01-2015 om 21:35:23 Ecclestone: "I had a meeting with someone who thinks they can buy Marussia. Caterham doesn't have a chance, but Marussia does." #F1 reageer retweet
Echt schandalig. Misschien wel het grootste talent dat ze daar hebben rond lopen, gaan ze er zo mee om.quote:Op woensdag 21 januari 2015 17:57 schreef Geralt het volgende:
Esteban Ocon nu al bij Lotus op een zijspoor
Esteban Ocon is door Lotus op een zijspoor gezet. De Fransman pakte afgelopen seizoen de titel in het EK Formule 3 door onder andere Max Verstappen te verslaan. Eerder werd hij als derde rijder van Lotus gepresenteerd, maar moet nu zijn plek afstaan aan Joylon Palmer.
Ocon wordt gezien als een talentvolle coureur. De Fransman liet een goede indruk achter na zijn F1 test in Abu Dhabi van afgelopen oktober. Hij leek de plek van derde rijder bij Lotus in gaan vullen. Nu heeft de renstal gekozen voor Palmer, die naar verwachting het nodige sponsorbudget meeneemt.
Het toekomst pad van Ocon is nog onduidelijk. De coureur uit het Mercedes junior programma kan een overstap maken naar de GP2, maar een debuut in de DTM behoort tot de mogelijkheden.
Ik kan niet vinden welk evenement dit is en of er livetiming beschikbaar is en op dat kutforum weiger ik te registrerenquote:Cepsa de sponsor van toro rosso heeft in spanje een karting evenement georganiseerd die op dit moment bezig is .
De racers zijn ondermeer carlos sainz en max verstappen.
na een aantal ronden stond carlos sainz op 1 met een tijd van 47,605.
Om 12.30 uur was het max verstappen die de beste tijd liet noteren 47.023.
Je kunt zeggen wat je wil maar dit lijkt me toch een serieus gevecht,met allemaal haantjes.
Daarom verlengd ie zn contract niet... hij gaat al naar iTV straksquote:Op vrijdag 23 januari 2015 09:24 schreef Rossdale het volgende:
Wauw... met deze look zou hij zo Idols of Britain's got talent kunnen presenteren
met zo'n kapsel zou hij zomaar in de Britse versie van RTL Boulevard aan kunnen schuivenquote:Op vrijdag 23 januari 2015 09:24 schreef Rossdale het volgende:
Wauw... met deze look zou hij zo Idols of Britain's got talent kunnen presenteren
Mexicoquote:
quote:Sport1 wordt een echte autosportzender. Zo blijkt uit de plannen die maandag officieel bekend worden gemaakt, maar die GPUpdate.net vrijdag al heeft kunnen inzien. Naast de Formule 1, de GP2 en de GP3 zijn vanaf dit jaar onder andere ook het Europees Formule 3-kampioenschap, de DTM, de Porsche Supercup, de NASCAR Sprint Cup Series en de IndyCar Series live op de betaalzender te volgen.
Het commentaar bij de kwalificaties en races in de Formule 1 is ook dit jaar weer in handen van Olav Mol, die komend seizoen opnieuw op locatie mag werken voor Sport1 en zodoende ook voorbeschouwingen kan blijven maken op de circuits. Rick Winkelman doet vanaf nu het commentaar bij de vrije trainingen. Hij lost daarmee Ronald van Dam af, die voor dit jaar op de GP2 en GP3 is gezet. Daarnaast wordt er vanuit de studio in Amsterdam met deskundigen uitgebreid vooruitgeblikt op en nagesproken over de actie op de baan.
Sport1 begint het nieuwe autosportseizoen op zondag 22 februari met de Daytona 500, met Winkelman als commentator. Naast de al eerder genoemde raceklassen worden ook de Porsche Carrera Cup, de Euro V8 Series, de 24 uur van de Nürburgring, de Monza Rally Show, de Ferrari Challenge-evenementen, de ADAC GT Masters, de NASCAR Xfinity Series (voorheen Nationwide Series), de NASCAR Camping World Truck Series, de NASCAR Whelen Euro Series en het World Rallycross Championship dit jaar rechtstreeks uitgezonden door Sport1. Van alle wedstrijden in het World Endurance Championship (WEC) zal een samenvatting worden gebracht.
Bron GPupdate.net
En ook nog wat goedkoper gaan doen is het helemaal perfect. Maar dat is een illusie ben ik bangquote:Op vrijdag 23 januari 2015 13:17 schreef Nattekat het volgende:
Dat klinkt goed, ze gaan Sky achterna
Hopelijk gaat dit door goede kijkcijfers nog verder vanaf 2016...
ziet er uit als een zeer verkracht Monzaquote:Op vrijdag 23 januari 2015 09:30 schreef nils7 het volgende:
[..]
Daarom verlengd ie zn contract niet... hij gaat al naar iTV straks
Just gonna leave this here....
[ afbeelding ]
https://www.google.nl/map(...)5:0x6e5a95ff824a1c6aquote:Op vrijdag 23 januari 2015 14:13 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
ziet er uit als een zeer verkracht Monza
Edit: ow , niet van Tilke. Dn is het een gaaf circuit
Wilde ik net zeggen. Jammer dat ze juist die klasse laten liggen. Maar goed, als MotorsTV die races weer gewoon uitzendt...quote:Op vrijdag 23 januari 2015 13:44 schreef Earl_J_Hickey het volgende:
Sport 1 is goed bezig!! Nu alleen nog WEC live
De samenvatting zenden ze wel uit dus laten liggen is het niet echt...quote:Op vrijdag 23 januari 2015 15:23 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Wilde ik net zeggen. Jammer dat ze juist die klasse laten liggen. Maar goed, als MotorsTV die races weer gewoon uitzendt...
quote:FIA-baas Jean Todt heeft zijn advocaten opdracht gegeven om te onderzoeken of voormalig F1-coureur Philippe Streiff voor de rechter gedaagd kan worden.
Aanleiding zijn de kritische opmerkingen die Streiff heeft gemaakt over de rol van de FIA tijdens de nasleep van het zware ongeluk dat Jules Bianchi tijdens de Grand Prix van Japan had. Streiff vindt dat de FIA geen verantwoordelijkheid heeft genomen en laat dat regelmatig weten. In een interview enkele dagen geleden met de Franse zender Radio Free liet de Fransman er opnieuw geen gras over groeien. Hij beschuldigde Jean Todt ervan de schuldvraag opzettelijk in het ongewisse te laten om daarmee schadeclaims te voorkomen. Voor Todt is de maat nu vol. Hij wil Streiff laten aanklagen voor laster.
Dat Philippe Streiff zelf aan een rolstoel is gekluisterd na een ernstig ongeluk tijdens een F1-test begin 1989 in Brazilië (foto) maakt de zaak extra gevoelig. De slechte medische hulp ter plaatse wordt nog altijd als oorzaak gezien van de verlamming die de Fransman na het ongeluk opliep.
quote:Dat Red Bull en Ferrari geen vriendjes zijn, is geen geheim. In de dominante jaren van RBR lag het regelmatig overhoop met de Italianen, die op allerhande manieren probeerden de dominantie te doorbreken. Ook de overstap van Sebastian Vettel naar de Scuderia, en met name de onverwachte aankondiging van zijn vertrek, viel niet in goede aarde in Milton Keynes. Inmiddels is ook Toro Rosso-coureur Jean-Eric Vergne overgestapt naar Maranello, om achter de schermen in de simulator bij te dragen aan een wederopstanding.
Daar kon Red Bull smakelijk om lachen, als we een bron van Sport Bild mogen geloven: “Hij was onze slechtste simulatorcoureur”, zo werd gezegd over Vergne. Voormalig Toro Rosso-teambaas Gerhard Berger verwacht een moeilijke start voor zijn voormalig pupil Vettel: “Zoals ik Sebastian ken, zal hij na vier races met zijn vuist op de tafel slaan, omdat hij niet tot 2016 wil wachten voordat zijn overwinningen komen.”
Met dat allemaal erbij vind ik het die 15 euro eigenlijk meer dan waard als ik heel eerlijk ben.quote:Op vrijdag 23 januari 2015 13:46 schreef WEST het volgende:
[..]
En ook nog wat goedkoper gaan doen is het helemaal perfect. Maar dat is een illusie ben ik bang
Niet sjiek om achteraf met modder te gooien. Dat siert Red Bull niet. Verre van zelfs.quote:Op vrijdag 23 januari 2015 17:51 schreef Ferry_76 het volgende:
Daar kon Red Bull smakelijk om lachen, als we een bron van Sport Bild mogen geloven: “Hij was onze slechtste simulatorcoureur”, zo werd gezegd over Vergne.
Dit jaar heb ik geen Sport1 genomen omdat ik 15 euro per maand (=180 per jaar) voor enkel F1 te duur vond, maar nu met al die andere klasses er bij wordt 't wel interessant.quote:Op vrijdag 23 januari 2015 17:57 schreef Geralt het volgende:
[..]
Met dat allemaal erbij vind ik het die 15 euro eigenlijk meer dan waard als ik heel eerlijk ben.
Ik kijk nul voetbal en had Sport1 de afgelopen jaren puur en alleen maar voor Formule 1. Dat vond ik wel duur, maarja, ik wil wel alles kunnen kijken natuurlijk. Niet dat 15 euro veel geld is, helemaal niet zelfs, maar enkel voor F1 vond ik het stevig aan de prijs. Met dit allemaal erbij, GP2, GP3, F3, Indy, Nascar en alles vind ik het ineens goedkoop geworden
niceeeeequote:Op vrijdag 23 januari 2015 13:14 schreef nils7 het volgende:
Sport1 breidt autosportprogrammering fors uit
[..]
Dit.quote:Op vrijdag 23 januari 2015 22:52 schreef 4-elements het volgende:
Kijk, nu ga ik toch serieus Sport 1 overwegen.
Ik was eigenlijk van plan het op te zeggen maar daar wacht ik dan maar meequote:Op vrijdag 23 januari 2015 22:52 schreef 4-elements het volgende:
Kijk, nu ga ik toch serieus Sport 1 overwegen.
moet je even wachten. Misschien doen ze nog wel een aanbieding 3 maanden voor 5 euroquote:Op zaterdag 24 januari 2015 01:59 schreef twiFight het volgende:
Ik kan alsnog geen Sport1 nemen, maar al die extra race series op TV heb ik lang naar uit gekeken.
Of komende tijd weer radio Veronica in de gaten houden. Durf wel te wedden dat ze weer een actie week gaan houden met elk uur/programma een Sport1Go abbo weg te geven.quote:Op zaterdag 24 januari 2015 10:44 schreef WEST het volgende:
[..]
moet je even wachten. Misschien doen ze nog wel een aanbieding 3 maanden voor 5 euro
quote:Op zaterdag 24 januari 2015 11:27 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Of komende tijd weer radio Veronica in de gaten houden. Durf wel te wedden dat ze weer een actie week gaan houden met elk uur/programma een Sport1Go abbo weg te geven.
Thanks, ga het in de gaten houden.quote:Op zaterdag 24 januari 2015 11:27 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Of komende tijd weer radio Veronica in de gaten houden. Durf wel te wedden dat ze weer een actie week gaan houden met elk uur/programma een Sport1Go abbo weg te geven.
Het beeld hapert wel af en toe met Sport1 Go, maar meestal zette ik hem voor de start even 10 minuten a kwrtiertje op pauze en dan ging het een stuk soepeler. Heb op mijn tablet ook een hdmi uitgang.. Werkt ook best wel goed.quote:Op zaterdag 24 januari 2015 11:32 schreef WEST het volgende:
[..]
[..]
Thanks, ga het in de gaten houden.
Mocht er geen aanbieding komen dan neem ik zo'n sport1go voor een 10tje per maand. Sluit ik de laptop wel aan op TV of ergens een oude pc vandaan halen en die aansluiten met draadloze muis en toetsenbord.
hangt ook een beetje van jou verbinding af. ik heb opzich geen last van haperingen bij het voetbal. Daar pik ik een illegale stream.quote:Op zaterdag 24 januari 2015 11:39 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Het beeld hapert wel af en toe met Sport1 Go, maar meestal zette ik hem voor de start even 10 minuten a kwrtiertje op pauze en dan ging het een stuk soepeler. Heb op mijn tablet ook een hdmi uitgang.. Werkt ook best wel goed.
Nee, ik bedoel dat ik het echt niet kan ontvangen hier. Het signaal is niet mijn huis in te krijgen. Helaas is HD steamen ook geen optie door een lage datalimiet. De races die niet op de BBC zijn download ik in lage kwaliteit.quote:Op zaterdag 24 januari 2015 10:44 schreef WEST het volgende:
[..]
moet je even wachten. Misschien doen ze nog wel een aanbieding 3 maanden voor 5 euro
Ik wilde het net postenquote:Op zondag 25 januari 2015 12:43 schreef Sinister-D- het volgende:
Was al bekend dat er vanavond op NL1 om 22.15 een reportage is over het F1-debuut van Jan Lammers in 1979
Anders bij deze
dan is het dus een reminderquote:
De winter heeft juist nog nooit zo lang geduurd voor mijn gevoelquote:
Mooie oude beelden.quote:Op zondag 25 januari 2015 23:03 schreef Sinister-D- het volgende:
eigenlijk maar een bagger reportage
meer van op Slotemakers slipschool dan de F1....quote:
was waardeloos inderdaad, maar ja het is geen schaatsen en dat is zo'n beetje het enige wat de NOS kan.quote:Op maandag 26 januari 2015 08:42 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
meer van op Slotemakers slipschool dan de F1....
Gaat juist snel, deze week al presentaties en volgende week geht es lossquote:Op maandag 26 januari 2015 07:45 schreef Schunckelstar het volgende:
[..]
De winter heeft juist nog nooit zo lang geduurd voor mijn gevoel
Dat klopt. De uitzending ging dan ook meer over het traject naar de F1 dan het rijden in de F1 zelf.quote:Op maandag 26 januari 2015 08:42 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
meer van op Slotemakers slipschool dan de F1....
Dit ja. Alleen een klein stukje over hoe het begin van zijn F1-carriere anders liep dan gehooptquote:Op maandag 26 januari 2015 10:20 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Dat klopt. De uitzending ging dan ook meer over het traject naar de F1 dan het rijden in de F1 zelf.
Bron: http://www.lotusf1team.com/news-archive/meet-the-e23-hybrid/quote:Lotus F1 Team is proud to present its 2015 challenger; the E23 Hybrid.
Matthew Carter, Lotus F1 Team CEO:
"The E23 Hybrid represents a new era for Lotus F1 Team, not only in the change to a Mercedes Benz Power Unit, but also it is the fruition of a busy winter behind the scenes. Improvements within our Design, Aero and Simulation departments have all contributed to the development of a car which is a huge step forward. As a team we are confident that the new car coupled with additions to the Race team will enable a huge leap forward and we are full of optimism going into the new season. It is time to put the disappointment of last season behind us and benefit from 12 months of hard work; we are ready to return to our rightful place at the pinnacle of the sport."
Nick Chester, Lotus F1 Team Technical Director:
“The E23 Hybrid represents a massive step forward for us. It’s no secret that we struggled with last year’s car so we’ve targeted every area that caused us an issue. We’ve made strong progress in the wind tunnel as well as in areas such as packaging and cooling. We expect the E23 to perform far, far better than its predecessor. In terms of what’s new, obviously a massive change for us is a new Power Unit supplier. We made this change as it looked and looks to be the one area of the car which could bring us the greatest performance gain. It’s not just performance, but reliability and driveability as well as packaging and cooling too. The E22 did deliver good figures in the wind tunnel, even if it was difficult to unlock its potential, so we’ve paid more attention to making the characteristics of the car more adaptable. In terms of the suspension, we were delivered something of a blow last year when the front-rear interconnected suspension was outlawed mid-season. The E23’s suspension design is specific to the updated regulations so we’re not trying to update a system originally intended to work a different way. We learnt a lot in many areas of the car over the course of 2014 so there are many lessons which have been applied. We know we’ve made a big step. We won’t know how our car will fare in relative terms until we’re out in action at a Grand Prix, but we certainly expect to be much more competitive than last year.”
Ik had dat vermoeden al gezien het voorstukje. Ik heb trouwens zelden goede F1,2,3, o.i.d. reportages gezien door de NOS. Wel op buitenlandse zenders,maar Nederland?quote:Op zondag 25 januari 2015 23:03 schreef Sinister-D- het volgende:
eigenlijk maar een bagger reportage
Nee hoor, ik vond het ook wel mooi verzonnen/innovatiefquote:Op maandag 26 januari 2015 15:15 schreef twiFight het volgende:
Goede reso in ieder geval
Ik was volgens mij een van de weinigen die de twin tusks van vorig jaar wel mooi vond.
En dit dusquote:Op maandag 26 januari 2015 16:41 schreef Rossdale het volgende:
Geen piemelneus Ik ben nu al blij, zelfs als hij kansloos achteraan rijdt volgend jaar
Mwua, er ligt een Mercedesje in dit keer. Dat zou al een flink stuk moeten schelen.quote:Op maandag 26 januari 2015 16:41 schreef Rossdale het volgende:
Geen piemelneus Ik ben nu al blij, zelfs als hij kansloos achteraan rijdt volgend jaar
Nope.quote:Op zondag 25 januari 2015 15:03 schreef Beach het volgende:
http://tweakers.net/video(...)lator-van-joepw.html
vosss heb jij ook zoiets thuis staan
Een goede Renault is altijd nog beter dan een slechte Mercedes.quote:Op maandag 26 januari 2015 20:50 schreef Vriezzer het volgende:
[..]
Mwua, er ligt een Mercedesje in dit keer. Dat zou al een flink stuk moeten schelen.
Zouden de goede Renaults niet naar RBR gaan?quote:Op maandag 26 januari 2015 22:36 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Een goede Renault is altijd nog beter dan een slechte Mercedes.
Ik denk dat alle renaults hetzelfde zijn, maar aangepast worden naar wens van RBR. De andere teams moeten daar dan maar mee omgaanquote:Op dinsdag 27 januari 2015 08:11 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Zouden de goede Renaults niet naar RBR gaan?
Daarom had Vettel zoveel motorwissels? Omdat ze de minst slechte renaults hadden?quote:Op dinsdag 27 januari 2015 09:27 schreef twiFight het volgende:
Toen Renault vorig jaar nog problemen had uberhaupt een werkende motor te leveren gingen alle 'goede Renaults' wel degelijk naar RBR.
Waren die sowieso niet anders omdat RBR er zelf een gedeelte van deed, die drivetrain dan?quote:Op dinsdag 27 januari 2015 09:27 schreef twiFight het volgende:
Toen Renault vorig jaar nog problemen had uberhaupt een werkende motor te leveren gingen alle 'goede Renaults' wel degelijk naar RBR.
Drive train is toch geen motorquote:Op dinsdag 27 januari 2015 10:44 schreef Tarado het volgende:
[..]
Waren die sowieso niet anders omdat RBR er zelf een gedeelte van deed, die drivetrain dan?
Dat bedoelde ik niet. Een goede auto met een Renault motor is altijd nog beter dan een slechte auto met een Mercedes motor. Dus een Mercedes motor is geen garantie voor een goed resultaat.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 08:11 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Zouden de goede Renaults niet naar RBR gaan?
Lokquote ivm PM.... (je inbox is vol).quote:
well, that workedquote:Op dinsdag 27 januari 2015 17:14 schreef sanger het volgende:
[..]
Lokquote ivm PM.... (je inbox is vol).
Jij hebt niet op zitten letten?quote:
Hoe moeten wij dat nou weten?quote:
Nee, maar als je dezelfde (al dan niet goede) wagen hebt, zal ie het beter doen met een mercedes-motor.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 12:04 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Dat bedoelde ik niet. Een goede auto met een Renault motor is altijd nog beter dan een slechte auto met een Mercedes motor. Dus een Mercedes motor is geen garantie voor een goed resultaat.
Felipe Nasrquote:Opmerkingen dat hij het stoeltje vooral aan zijn sponsor Banco do Brasil te danken heeft - naar verluidt wordt de nieuwe Sauber in het blauw en geel van de Braziliaanse bank gespoten - vindt hij niet terecht. "Ik vind dat helemaal nergens op slaan. Waarom zou Sauber dat doen? Het is een professioneel team. Ze verkopen hun stoeltjes niet. Ze willen goede coureurs in de auto."
Sowieso flut dat ze presenteren op dezelfde dag als Ferrari... waar gaat die aandacht heen denken ze?quote:
twitter:andrewbensonf1 twitterde op woensdag 28-01-2015 om 11:04:16 Englishman @alexlynnracing joins @WilliamsRacing as development driver - will drive in simulator and at May's Barcelona test reageer retweet
Gaan ze een beetje een Red Bull junior zitten op leiden.quote:Op woensdag 28 januari 2015 11:17 schreef franklop het volgende:twitter:andrewbensonf1 twitterde op woensdag 28-01-2015 om 11:04:16 Englishman @alexlynnracing joins @WilliamsRacing as development driver - will drive in simulator and at May's Barcelona test reageer retweet
Wheheheh. Dat zou lachen zijn. Een Renault-team met een Mercedesmotor. Zal Mercedes ook blij mee zijn.quote:Op woensdag 28 januari 2015 17:33 schreef sanger het volgende:
Zou te koop staan en Renault zou interesse hebben.
Was ook mijn eerste gedachtequote:Op woensdag 28 januari 2015 17:38 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Wheheheh. Dat zou lachen zijn. Een Renault-team met een Mercedesmotor. Zal Mercedes ook blij mee zijn.
Schijnt weg te zijn bij Red Bull nu er voor hem geen toekomst meer is omdat zowel RBR als STR voorlopig vol zitten.quote:Op woensdag 28 januari 2015 15:31 schreef Funzel het volgende:
[..]
Gaan ze een beetje een Red Bull junior zitten op leiden.
Geruchten gaan zelfs over een fabrieksteam.quote:Op woensdag 28 januari 2015 17:53 schreef Peterselieman het volgende:
waarschijnlijk wil Renault op termijn weer een derde team hebben
Zal Lotus even flink balen danquote:Op woensdag 28 januari 2015 18:12 schreef sanger het volgende:
[..]
Geruchten gaan zelfs over een fabrieksteam.
Och we hadden ook BMW Sauber met een Ferrari motor.quote:Op woensdag 28 januari 2015 17:38 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Wheheheh. Dat zou lachen zijn. Een Renault-team met een Mercedesmotor. Zal Mercedes ook blij mee zijn.
Hm. Dan heb ik slecht opgelet... Thanks.quote:Op woensdag 28 januari 2015 20:39 schreef Peterselieman het volgende:
Force India ging helemaal niet lekker. Meneer Sahara zit al vast en Mallya is verwikkeld in diverse rechtszaken. Ook met KingFisher, de luchtvaartmaatschappij van Mallya gaat het niet echt goed
Ja het team is wel een voorbeeld van een langzame, maar zekere gang verder naar voren in het veld.quote:Op woensdag 28 januari 2015 20:42 schreef Geralt het volgende:
VJ is volgens mij gewoon een boef. Wel veel langer volgehouden dan ik vooraf dacht overigens.
Dat wel ja. Ik vind het overigens nog steeds stom dat Hulkenberg niet bij een topteam zit.quote:Op woensdag 28 januari 2015 21:06 schreef Funzel het volgende:
[..]
Ja het team is wel een voorbeeld van een langzame, maar zekere gang verder naar voren in het veld.
Tja. Als Max dan in de F1 hetzelfde presteert als in dat startveld...quote:Op woensdag 28 januari 2015 20:46 schreef Jigzoz het volgende:
Maar met een beetje pech hebben we zo eindelijk een veelbelovende Nederlander in de F1, maar lijkt het startveld op dat van de laatste Masters op Zandvoort...
Probleem met de Masters was de planning, een week voor de FIA F3 race in Moskou, waardoor de reguliere F3 wagens niet mee konden doen.quote:Op woensdag 28 januari 2015 22:38 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Tja. Als Max dan in de F1 hetzelfde presteert als in dat startveld...
Was trouwens idd een trieste bedoening. Sowieso had de Masters niet meer de sfeer van circa tien jaar terug, toen er iets van 40 coureurs probeerden een plekje op de grid te veroveren. Jammer. Moet snel verandering in komen, anders kunnen ze de Masters wel opdoeken.
Zou mooi zijn. Dan wil nog wel overwegen om weer naar de Masters te gaan. Maar deze keer kijk ik sowieso van tevoren wel even naar het aantal inschrijvingen. Wat dat betreft was het evenement met historische F1-wagens veel leuker. Veel meer wagens op de baan en een heerlijk geluid ook.quote:Op woensdag 28 januari 2015 22:42 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Probleem met de Masters was de planning, een week voor de FIA F3 race in Moskou, waardoor de reguliere F3 wagens niet mee konden doen.
Dat hebben ze dit jaar anders gedaan. In september en voor FIA F3 wagens. Aangezien dat kampioenschap al meer 50 inschrijvingen heeft verwacht ik een groot deelnemersveld, ook al omdat de race als test gebruikt kan worden voor de race in Macau.
Sowieso komen de F3 wagens in juli al naar Zandvoort samen met de DTM. Lijkt me ook wel leuk om daar heen te gaan.quote:Op woensdag 28 januari 2015 22:47 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Zou mooi zijn. Dan wil nog wel overwegen om weer naar de Masters te gaan. Maar deze keer kijk ik sowieso van tevoren wel even naar het aantal inschrijvingen. Wat dat betreft was het evenement met historische F1-wagens veel leuker. Veel meer wagens op de baan en een heerlijk geluid ook.
Ja vind ik ook. Misschien terug naar Williams als Massa er mee nokt?quote:Op woensdag 28 januari 2015 22:01 schreef Geralt het volgende:
[..]
Dat wel ja. Ik vind het overigens nog steeds stom dat Hulkenberg niet bij een topteam zit.
DTM is ook dit jaar precies in een weekend dat ik al van huis ben. Balen. Voordeel van F3 bij de DTM was dat je makkelijker bij de coureurs kon komen. Heb nog allemaal foto's van Van der Garde, Hamilton en Vettel als jonge broekies die zich voorbereiden op de race. Tussen het publiek hun helm opdoen, instappen en mentaal voorbereiden in de wagen.quote:Op woensdag 28 januari 2015 22:49 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Sowieso komen de F3 wagens in juli al naar Zandvoort samen met de DTM. Lijkt me ook wel leuk om daar heen te gaan.
Ja post die eens dan!quote:Op woensdag 28 januari 2015 22:55 schreef 4-elements het volgende:
[..]
DTM is ook dit jaar precies in een weekend dat ik al van huis ben. Balen. Voordeel van F3 bij de DTM was dat je makkelijker bij de coureurs kon komen. Heb nog allemaal foto's van Van der Garde, Hamilton en Vettel als jonge broekies die zich voorbereiden op de race. Tussen het publiek hun helm opdoen, instappen en mentaal voorbereiden in de wagen.
En wij staan nog op de foto met Nelshino Piquet wel van een paar jaar eerder dacht ik.quote:Op woensdag 28 januari 2015 23:39 schreef 4-elements het volgende:
Ik moest ze even opgraven, maar hier zijn ze. Gemaakt tijdens het DTM weekend te Zandvoort in augustus 2005.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |