abonnement Unibet Coolblue
pi_148278393


HelloFresh ervaringtopic!
http://www.hellofresh.nl/
https://www.facebook.com/HelloFreshNL

Wil je het een keer proberen, dan kan je met deze code momenteel 50% korting krijgen op je eerste box: HFVOORDEEL50
Actievoorwaarden: HelloFresh biedt een flexibel lidmaatschap. De kortingscode is geldig bij een afname van 2 HelloFresh Boxen. De kortingscode is niet geldig op een Proefbox , Fruitbox en cadeaubon.

Verder kan iedereen die in dit topic post en HelloFresh ontvangt je ook een korting geven van 20 euro op je eerste box. Die persoon krijgt dan zelf ook 12,50 euro korting. Vraag gerust iemand om een kortingscode als je daar gebruik van wilt maken.
Spoilers!
pi_148278426
Oh, ik heb de titel niet aangepast zie ik. Nou ja, het is nog steeds fresh in de box ;)

Lapo:

quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 13:00 schreef Deeltjesversneller het volgende:

[..]

precies dat is waarom ik er 2 weken geleden mee ben begonnen. maar ik krijg nog steeds een heel doosje tijm/koriander enz, waar ik dan 4 takjes van hoef te gebruiken -O-

zit er wel aan te denken om te wisselen naar de 3 dagen doos voor 2 personen ipv de 5 dagen voor 1, meer eten voor minder geld en het scheelt 3 dagen per week kookmoeite O-)
Nou heb ik de afgelopen 2 weken toevallig de doos niet gehad maar doorgaans maak je toch bij 4 van de 5 gerechten gebruik van de kruiden die er bij zitten? Onderaan de recepten staan ook vaak tips om nog dingen toe te voegen, dat zijn ook vaak kruiden.

Ik vries de overgebleven kruiden ook vaak in trouwens. Als ik iets over heb, ik vind de aangegeven hoeveelheden vaak wat weinig, ik hou wel van flink wat smaak.
Spoilers!
pi_148278443
te dure box met weinig inhoud, beter ga je regelmatig langs de groenteman en super
pi_148278533
De volgende doos staat weer ingepland!
pi_148278640
quote:
14s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 13:45 schreef Anne het volgende:
De volgende doos staat weer ingepland!
Ja, die nemen we toch maar voor vijf dagen.
Ik ben ook benieuwd naar de kiphamburgers vanavond.
Make my day!
pi_148279268
Morgen komt onze box weer O+
I wonder if the stars sign, the life that is to be mine. - Enya
  zaterdag 3 januari 2015 @ 16:11:32 #7
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_148282760
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 14:09 schreef Tamashii het volgende:
Morgen komt onze box weer O+
Die van ons ook weer *O*

quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 13:42 schreef CarltonBanks het volgende:
te dure box met weinig inhoud, beter ga je regelmatig langs de groenteman en super
Nou als jij dan effe mijn gerechten elke week effe "verzint" en effe uittypt :P dan ga ik wel langs de groenteman en super.
Maar ik verwacht zo maar dat dat er niet van komt, dus dan toch maar HelloFresh *O*
Rayen 2½ jaar!
pi_148282966
Hier ook de kipburgers vanavond. Ben benieuwd.
pi_148282987
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 16:17 schreef Bleie het volgende:
Hier ook de kipburgers vanavond. Ben benieuwd.
Het ziet er lekker uit. :)
Make my day!
  zaterdag 3 januari 2015 @ 16:20:02 #10
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_148283053
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 13:41 schreef Lucky_Strike het volgende:
Oh, ik heb de titel niet aangepast zie ik. Nou ja, het is nog steeds fresh in de box ;)

Lapo:

[..]

Nou heb ik de afgelopen 2 weken toevallig de doos niet gehad maar doorgaans maak je toch bij 4 van de 5 gerechten gebruik van de kruiden die er bij zitten? Onderaan de recepten staan ook vaak tips om nog dingen toe te voegen, dat zijn ook vaak kruiden.

Ik vries de overgebleven kruiden ook vaak in trouwens. Als ik iets over heb, ik vind de aangegeven hoeveelheden vaak wat weinig, ik hou wel van flink wat smaak.
Vroeger kreeg je heel vaak een heel plantje maar dat is er niet meer bij :N
Rayen 2½ jaar!
pi_148283743
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 16:11 schreef TimeJumper het volgende:

[..]

Nou als jij dan effe mijn gerechten elke week effe "verzint" en effe uittypt :P dan ga ik wel langs de groenteman en super.
Maar ik verwacht zo maar dat dat er niet van komt, dus dan toch maar HelloFresh *O*
er zijn genoeg recepten sites, maar als jij bijna het dubbele wil betalen, prima hoor, ik geef alleen mijn mening
  zaterdag 3 januari 2015 @ 16:58:53 #12
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_148284344
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 12:39 schreef TimeJumper het volgende:

[..]

Je weet dat iedereen die al lid is , je een kortingscode kan verstrekken van 20 euro hé.
Dit geldt niet voor de proefbox en de persoon die al lid is, krijgt ook een korting van 12 euro.
Ja dat heb ik gelezen! Eerst even kijken wanneer ik wil beginnen en of ik eerst een proefboring doe of niet. :)
klerkje
pi_148284522
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 16:41 schreef CarltonBanks het volgende:

[..]

er zijn genoeg recepten sites, maar als jij bijna het dubbele wil betalen, prima hoor, ik geef alleen mijn mening
Recepten zoeken, langs, de slager, langs de groentenboer, langs de toko, langs de supermarkt... kost tijd.
Tijd die ik, naast werken, liever besteed aan andere dingen. Ik investeer liever tijd in het aanklikken van een site en de deur openen voor de bezorger. :)

Gemak kost geld (maar echt niet twee keer zoveel als je benzine, parkeren, verloren werktijd etc meerekent) en de mensen in dit topic hebben dat ervoor over. Jij duidelijk niet, is ook prima.

Ik ga nog meemaken of het gemak het geld waard is. Misschien niet, maar ik verwacht van wel. :+
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_148284552
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 16:58 schreef Spiegelei het volgende:

[..]

Ja dat heb ik gelezen! Eerst even kijken wanneer ik wil beginnen en of ik eerst een proefboring doe of niet. :)
Gotta love autocorrect O+
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  zaterdag 3 januari 2015 @ 17:04:40 #15
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_148284597
quote:
10s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 17:03 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Gotta love autocorrect O+
OMG! :D
klerkje
  zaterdag 3 januari 2015 @ 18:09:28 #16
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_148286644
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 16:41 schreef CarltonBanks het volgende:

[..]

er zijn genoeg recepten sites, maar als jij bijna het dubbele wil betalen, prima hoor, ik geef alleen mijn mening
Het was ook meer als een geintje bedoeld hoor :*

Weet je wat het is (volgens mij dan) als je iets van internet maakt moet ik altijd maar afwachten of het te eten is.
Daarbij heb je altijd een dingetje van dit nodig en een dingetje van dat en de rest maak ik dan nooit op dus moet ik weggooien. Omdat ik niet zo'n creatieve koker ben weet ik niet waar ik dat restje weer in moet verwerken.
Bij HF heb je dat niet, scheelt ook weer kosten.
En als ik de recepten op internet zou tegenkomen zou ik in veel gevallen denken van nou laat maar dat is vast niet te eten.
Maar nu krijg je ze, en maak je ze dus ook klaar en vaak zijn ze heel lekker de uitzonderingen daargelaten.

Bijkomend voordeel, ik hoef geen frustratie te hebben van "wat motten we nou weer eten". Ik spendeer stukken minder tijd in de supermarkt.
En voor de bijkomende zaken (zoals frisdrank en dergelijke) ga ik vaak naar de Lidl en Aldi
Rayen 2½ jaar!
pi_148287153
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 16:41 schreef CarltonBanks het volgende:

[..]

er zijn genoeg recepten sites, maar als jij bijna het dubbele wil betalen, prima hoor, ik geef alleen mijn mening
Hoe kom jij bij het dubbele?
Graag een breakdown daarvan.
Make my day!
pi_148288646
De kipburgertjes waren erg lekker, tip voor degene die ze nog moeten maken: boetseer de burgertjes met natte hangen. Het gehakt is super sticky :)
  zaterdag 3 januari 2015 @ 19:53:15 #19
163231 Dentiwan
Denk aan je tanden !
pi_148290837
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 16:41 schreef CarltonBanks het volgende:

[..]

er zijn genoeg recepten sites, maar als jij bijna het dubbele wil betalen, prima hoor, ik geef alleen mijn mening
Graag 5 recepten voor 2 personen, en het mag niet meer kosten dan 50 euro. En wel gevarieerd he!

En ik wil niet te veel overhouden zodat ik het weer weg moet gooien...
De zwarte wolf komt eraan !
pi_148291115
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 19:53 schreef Dentiwan het volgende:

[..]

Graag 5 recepten voor 2 personen, en het mag niet meer kosten dan 50 euro. En wel gevarieerd he!

En ik wil niet te veel overhouden zodat ik het weer weg moet gooien...
Mooi eisenlijstje ^O^
Kan jij hem ook vast je benzine- en parkeerkosten en kosten voor gederfde tijd aangeven? Kan hij die vast van het boodschappenbudget aftrekken.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  zaterdag 3 januari 2015 @ 20:02:46 #21
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_148291293
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 18:22 schreef agter het volgende:

[..]

Hoe kom jij bij het dubbele?
Graag een breakdown daarvan.
Tsja kan aan mij liggen maar ik vind 50 euro voor 5 maaltijden wel meevallen eigenlijk. Tientje per dag, tsja het zal vast goedkoper kunnen, maar of het dan zo lekker is :+
Rayen 2½ jaar!
pi_148291429
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 13:48 schreef agter het volgende:

[..]

Ja, die nemen we toch maar voor vijf dagen.
Ik ben ook benieuwd naar de kiphamburgers vanavond.
Ik wilde de huidige box eigenlijk ook! Maar ik was weer te laat :').

Volgens mij waren die hamburgers wel veel werk, toch? (45 minuten las ik) Ik ben wel benieuwd waar het werk hem in zat!
  zaterdag 3 januari 2015 @ 20:13:59 #23
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_148291837
quote:
14s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 20:05 schreef Anne het volgende:

[..]

Ik wilde de huidige box eigenlijk ook! Maar ik was weer te laat :').

Volgens mij waren die hamburgers wel veel werk, toch? (45 minuten las ik) Ik ben wel benieuwd waar het werk hem in zat!
Tis biologisch heah, dus ws krijg je dit:



"prepareer nu het kippenvlees"

Zie ook de TT :+
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_148292806
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 18:58 schreef Trusten het volgende:
De kipburgertjes waren erg lekker, tip voor degene die ze nog moeten maken: boetseer de burgertjes met natte hangen. Het gehakt is super sticky :)
Dit inderdaad! Vond de groenten niet zo spannend, en mijn man heeft nog een ei gebakken, omdat hij niet genoeg had...
pi_148292843
quote:
14s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 20:05 schreef Anne het volgende:

[..]

Ik wilde de huidige box eigenlijk ook! Maar ik was weer te laat :').

Volgens mij waren die hamburgers wel veel werk, toch? (45 minuten las ik) Ik ben wel benieuwd waar het werk hem in zat!
Ik was binnen een half uur klaar, snap ook niet zo hoe ze aan die tijd kwamen.
pi_148295165
quote:
14s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 20:05 schreef Anne het volgende:

[..]

Ik wilde de huidige box eigenlijk ook! Maar ik was weer te laat :').

Volgens mij waren die hamburgers wel veel werk, toch? (45 minuten las ik) Ik ben wel benieuwd waar het werk hem in zat!
Was in ong 25/30 minuten klaar. Maar heb de groenten gewokt en niet in afzonderlijke porties met een mooi streepje gegrild in de grilpan.
Overigens: er gaat voor mij niets boven runderhamburgers. Vond dit een beetje een wat flauwig recept: het was het net niet helemaal. De broodjes erg lekker, de zelfgemaakte saus erg lekker. Maar de rest wat matigjes.
Make my day!
pi_148295350
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 18:58 schreef Trusten het volgende:
De kipburgertjes waren erg lekker, tip voor degene die ze nog moeten maken: boetseer de burgertjes met natte hangen. Het gehakt is super sticky :)
Tussen plastic (huishoud)folie doe ik altijd :)
Make my day!
  † In Memoriam † zaterdag 3 januari 2015 @ 21:32:04 #28
43556 miss_dynastie
pi_148295409
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 16:11 schreef TimeJumper het volgende:

[..]

Die van ons ook weer *O*

[..]

Nou als jij dan effe mijn gerechten elke week effe "verzint" en effe uittypt :P dan ga ik wel langs de groenteman en super.
Maar ik verwacht zo maar dat dat er niet van komt, dus dan toch maar HelloFresh *O*
Als dat alles is, kan je toch ook meekoken met de hello fresh recepten en de boodschappen in de winkel halen? De mensen die ik irl ken, doen het om tijd te besparen op boodschappen doen of om hun rug te sparen.
  zaterdag 3 januari 2015 @ 22:05:49 #29
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_148297124
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 21:32 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Als dat alles is, kan je toch ook meekoken met de hello fresh recepten en de boodschappen in de winkel halen? De mensen die ik irl ken, doen het om tijd te besparen op boodschappen doen of om hun rug te sparen.
Nou leuke test inderdaad.
Dat ga ik eens een weekje doen, en eens kijken wat dat in prijs scheelt.
Nog niet deze week :P want morgen komt de box *O*

Maar ben inderdaad eens benieuwd wat het dan werkelijk scheelt 5 dagen voor 2 personen en of ik dan (ver) onder de 50 euro blijf.
Rayen 2½ jaar!
pi_148297589
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 22:05 schreef TimeJumper het volgende:

[..]

Nou leuke test inderdaad.
Dat ga ik eens een weekje doen, en eens kijken wat dat in prijs scheelt.
Nog niet deze week :P want morgen komt de box *O*

Maar ben inderdaad eens benieuwd wat het dan werkelijk scheelt 5 dagen voor 2 personen en of ik dan (ver) onder de 50 euro blijf.
dat waarschijnlijk niet, maar als je zelf normaal niet dagelijks gerechten maakt met allerlei gezellige granen, kazen en noten kan je best goedkoper uit zijn zonder box.
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  zaterdag 3 januari 2015 @ 22:16:00 #31
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_148297754
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 22:13 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

dat waarschijnlijk niet, maar als je zelf normaal niet dagelijks gerechten maakt met allerlei gezellige granen, kazen en noten kan je best goedkoper uit zijn zonder box.
Nou ik wil dan wel de recepten uit de box maken anders heb je ook niks te vergelijken natuurlijk.
Rayen 2½ jaar!
pi_148297926
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 22:16 schreef TimeJumper het volgende:

[..]

Nou ik wil dan wel de recepten uit de box maken anders heb je ook niks te vergelijken natuurlijk.
Idd. Macaroni ham kaas is zo duur niet... ;)

Maar wil je dan zelf ook een beetje dezelfde kwaliteit uitzoeken, traiteur, biologisch etc?
Make my day!
  zaterdag 3 januari 2015 @ 22:22:04 #33
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_148298097
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 22:19 schreef agter het volgende:

[..]

Idd. Macaroni ham kaas is zo duur niet... ;)

Maar wil je dan zelf ook een beetje dezelfde kwaliteit uitzoeken, traiteur, biologisch etc?
Nou dat vind ik teveel gedoe, moet ik nog meer winkels af.
Dus als er kip in het recept staat, is het geen biologische kip.
Eens kijken na een week met "doorsnee" vis/vlees op wat voor bedrag ik kom, dan is het makkelijk een beetje omrekenen hoeveel erbij zou komen voor biologisch vlees.
Rayen 2½ jaar!
pi_148298174
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 22:22 schreef TimeJumper het volgende:

[..]

Nou dat vind ik teveel gedoe, moet ik nog meer winkels af.
Dus als er kip in het recept staat, is het geen biologische kip.
Eens kijken na een week met "doorsnee" vis/vlees op wat voor bedrag ik kom, dan is het makkelijk een beetje omrekenen hoeveel erbij zou komen voor biologisch vlees.
Ja, dat kan.
Persoonlijk lijkt het me lastig om de verschillende noten, kokosrasp etc allemaal in te moeten slaan in grotere hoeveelheden. Je kasten worden zo vol.
Make my day!
  † In Memoriam † zaterdag 3 januari 2015 @ 23:54:39 #35
43556 miss_dynastie
pi_148302554
Hello fresh is toch helemaal niet oer definitie biologisch? Ik las daar op een ander forum nogal wat verontwaardiging over van iemand, die ging er wel vanuit omdat dat in het begin het streven was, maar dat hebben ze inmiddels losgelaten, zei zij?

Hier zou het in ieder geval prima te doen zijn om op zaterdag de boodschappen te halen en mee te koken, maar niet iedereen heeft die mazzel....
pi_148302716
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 23:54 schreef miss_dynastie het volgende:
Hello fresh is toch helemaal niet oer definitie biologisch? Ik las daar op een ander forum nogal wat verontwaardiging over van iemand, die ging er wel vanuit omdat dat in het begin het streven was, maar dat hebben ze inmiddels losgelaten, zei zij?

Hier zou het in ieder geval prima te doen zijn om op zaterdag de boodschappen te halen en mee te koken, maar niet iedereen heeft die mazzel....
Klopt hoor, het is idd niet altijd volledig biologisch. :)
Maar vaak wel, gelukkig. En de producten (vlees dan) is zo duidelijk bestickerd dat je de herkomst vaak makkelijk kunt achterhalen.
Make my day!
pi_148304566
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 23:54 schreef miss_dynastie het volgende:
Hello fresh is toch helemaal niet oer definitie biologisch? Ik las daar op een ander forum nogal wat verontwaardiging over van iemand, die ging er wel vanuit omdat dat in het begin het streven was, maar dat hebben ze inmiddels losgelaten, zei zij?

Hier zou het in ieder geval prima te doen zijn om op zaterdag de boodschappen te halen en mee te koken, maar niet iedereen heeft die mazzel....
Grotendeels toch wel? Alleen niet altijd lekkerder of beter, dus niet altijd biologisch.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  zondag 4 januari 2015 @ 01:19:06 #38
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_148305872
Het vlees is in ieder geval wel altijd erg goede kwaliteit, en geen supermarkt zooi, want dat merk je wel degelijk, en idd, nu krijg je alles netjes afgepast; 70 gram van dit, 110 gram van dat, en als je zelf gaat inslaan mag je dus overal ponden en kilo's van gaan kopen, en dat loopt nog aardig in de papieren, plus dat je vast niet alles one stop shopping kunt verkrijgen, dus je moet ook nog je best gaan doen om bepaald ingrediënten te verkrijgen. Verse kruiden bijvoorbeeld zijn lang niet all over the place verkrijgbaar.

Ik wens je veel succes als je die recepten zelf even bij elkaar wilt gaan shoppen ^O^

Ennehh, ik geloof er ook niks van dat je dat goedkoper voor elkaar gaat krijgen als HF, want die kopen natuurlijk bulk in, waardoor ze de prijzen lekker laag kunnen houden.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  zondag 4 januari 2015 @ 01:22:22 #39
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_148305990
Je kunt natuurlijk wel goedkopere maaltijden op tafel zetten. Beetje onzinnig om te stellen dat het dan precies hetzelfde als de HelloFresh-recepten zou moeten zijn.
The love you take is equal to the love you make.
pi_148306085
Ik ben vorige week wat zelf wezen kokkerellen. Het was heerlijk, hoor.
Maar heb een pot sesamzaadjes, flesje soya-saus (kiko), flesje sesamolie en flesje vissaus moeten aanschaffen voor dat beetje wat er door het eten gaat.
En dan had ik de peper en verse gember nog over van een HF restant.

Zo zonde. Kan het straks weer halfgevuld weggooien.
Make my day!
  zondag 4 januari 2015 @ 01:28:15 #41
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_148306187
Tja, of je zoekt recepten uit waar je geen ingrediënten voor nodig hebt die je verder nooit gebruikt.

Je betaalt voor het gemak van HF en waarom zou dat niet mogen? Andere argumenten lijken me bijzaak.
The love you take is equal to the love you make.
pi_148306231
quote:
1s.gif Op zondag 4 januari 2015 01:28 schreef Lienekien het volgende:
Tja, of je zoekt recepten uit waar je geen ingrediënten voor nodig hebt die je verder nooit gebruikt.

Je betaalt voor het gemak van HF en waarom zou dat niet mogen? Andere argumenten lijken me bijzaak.
De opmerking was dat het overpriced zou zijn. En daar reageren mensen op. :)
Edit: het dubbele zelfs.
Oh, en dat de boxen geen inhoud hebben.
Make my day!
  zondag 4 januari 2015 @ 01:32:51 #43
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_148306336
quote:
1s.gif Op zondag 4 januari 2015 01:29 schreef agter het volgende:

[..]

De opmerking was dat het overpriced zou zijn. En daar reageren mensen op. :)
Dat snap ik. Die user wil/kan niet betalen voor het gemak van HF tegenover zelf je recepten uitkiezen en de boodschappen doen.
The love you take is equal to the love you make.
pi_148306384
quote:
14s.gif Op zondag 4 januari 2015 01:19 schreef Sounddragon het volgende:
Het vlees is in ieder geval wel altijd erg goede kwaliteit, en geen supermarkt zooi, want dat merk je wel degelijk, en idd, nu krijg je alles netjes afgepast; 70 gram van dit, 110 gram van dat, en als je zelf gaat inslaan mag je dus overal ponden en kilo's van gaan kopen, en dat loopt nog aardig in de papieren, plus dat je vast niet alles one stop shopping kunt verkrijgen, dus je moet ook nog je best gaan doen om bepaald ingrediënten te verkrijgen. Verse kruiden bijvoorbeeld zijn lang niet all over the place verkrijgbaar.

Ik wens je veel succes als je die recepten zelf even bij elkaar wilt gaan shoppen ^O^

Ennehh, ik geloof er ook niks van dat je dat goedkoper voor elkaar gaat krijgen als HF, want die kopen natuurlijk bulk in, waardoor ze de prijzen lekker laag kunnen houden.
Probeer bijv maar eens salie of oregano te krijgen en dan niet als onderdeel van 'Italiaanse kruidenmix'. Ik woon niet in of in de buurt van een grote stad en hier is dat dus domweg echt niet te vinden.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_148306402
quote:
1s.gif Op zondag 4 januari 2015 01:32 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Dat snap ik. Die user wil/kan niet betalen voor het gemak van HF tegenover zelf je recepten uitkiezen en de boodschappen doen.
Nou, als iemand stelt dat er het dubbele gerekend wordt, dan wil ik daar graag een onderbouwing van zien. Grosso modo desnoods.
Make my day!
pi_148306455
Ik denk dat ik het zelf wel goedkoper kan overigens. Niet diezelfde 5 maaltijden voor 25 euro, maar toch wel goedkoper dan 50 euro (en dan niet qua inkoop, maar wat je echt gebruikt. Dus 1/4e van een pak rijst bijv rekenen en niet het hele pak). Kost alleen veel meer tijd en gedoe.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_148306488
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2015 01:36 schreef Isabeau het volgende:
Ik denk dat ik het zelf wel goedkoper kan overigens. Niet diezelfde 5 maaltijden voor 25 euro, maar toch wel goedkoper dan 50 euro (en dan niet qua inkoop, maar wat je echt gebruikt. Dus 1/4e van een pak rijst bijv rekenen en niet het hele pak). Kost alleen veel meer tijd en gedoe.
Maar hoe groot zou dat verschil dan zijn?
Make my day!
pi_148306542
quote:
1s.gif Op zondag 4 januari 2015 01:37 schreef agter het volgende:

Maar hoe groot zou dat verschil dan zijn?
Ik heb geen idee :D Heb wel eens een weekje bedacht dat ik gewoon de recepten zou gebruiken van de website en dan eens kijken wat ik kwijt was, maar meestal deed ik dat die week dan maar 1 of 2 keer en was dan meer dan een tientje per maaltijd kwijt aan het inkopen van de ingrediënten. Maar ja, dan gebruikte je dus maar een handje walnoten ipv het hele doosje etc.

Maar dan wel weer lekker walnoten in de yoghurt :9
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_148306622
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2015 01:40 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik heb geen idee :D Heb wel eens een weekje bedacht dat ik gewoon de recepten zou gebruiken van de website en dan eens kijken wat ik kwijt was, maar meestal deed ik dat die week dan maar 1 of 2 keer en was dan meer dan een tientje per maaltijd kwijt aan het inkopen van de ingrediënten. Maar ja, dan gebruikte je dus maar een handje walnoten ipv het hele doosje etc.

Maar dan wel weer lekker walnoten in de yoghurt :9

Ja, herkenbaar. :)
Ze mogen van mij best winst maken, beter zelfs. Maar het dubbele?? Ik ben erg benieuwd naar een berekening. Zal de ene week wel meer zijn dan de andere, denk ik.
Make my day!
pi_148306730
Er zitten ook wel regelmatig gerechten bij die echt geen 10 euro kosten voor 2 man. Zoals nasi met wat groente en een ei.

Maar goed, als je met een beperkt budget boodschappen moet doen dan maak je ook geen hellofreshachtige gerechten klaar met veel verschillende ingrediënten. Dus ja, natuurlijk kan je veel goedkoper eten maken. Maar of je dan ook dit eten (qua kwaliteit vlees en soorten ingrediënten) kan maken? Nee, dat zal niet heel veel goedkoper worden. Denk ik hoor. Ik heb ook geen cijfertjes :7
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_148309105
Wat veel geld scheelt, als je het zelf doet, is zelf verse kruiden hebben. Ik heb in de tuin een grote bak met rozemarijn, tijm, salie, oregano en peterselie (momenteel is het meeste dood natuurlijk), en binnen heb ik vaak basilicum. Maar niet iedereen heeft die mogelijkheid.
pi_148309857
Ik woon 10 km van een groot dorp met een fatsoenlijk centrum, dichterbij zit alleen een kleine Spar of een Jan Linders met basis asdortiment. Nu kom ik al eens in de 2 weken in dat grotere dorp (markt, drogist, verswinkels, ah en lidl) dus dat tel ik dan niet. Verse salie heeft AH wel eens in die bakjes en anders wil de groenteboer best voor mij bestellen en ik weet zeker dat mijn slager zijn best zal doen een biefstukje van 100 gram te vinden. De lokale AH en het reformzaakje zijn niet groot en hebben een aardig maar beperkt assortiment biologisch, reform en "superfoods". Vis wordt een groter probleem; zalm, haring, panga ed. lukt nog wel. Maar vissen als heek en baars worden al weer een stuk lastiger, ik heb ze nog nooit gezien. De viskraam heeft het niet, maar kan het wellicht bestellen voor de week er op. Maar kan ik ingrediënten in het dorp niet vinden dan moet ik naar de stad en waarschijnlijk de halve stad door. Tel minimaal 20 km enkele reis extra, parkeergeld en de tijd.... Gemak en variatie is wat mij over de streep getrokken heeft.
pi_148310049
Ook in de grote stad is HF gewoon een goede keuze voor ons. Wij hebben een bedrijf en als we ons een uur kunnen verhuren aan een klant hebben we een HF box er al lang en breed uit. Tijd = geld voor ons.

Daarbij komt dat ik vanwege ziekte een beperkte hoeveelheid energie heb. Ik vind het echt hartstikke leuk om boodschappenlijstjes te maken, recepten te zoeken, efficient met voorraad en aanbiedingen om te gaan en creatief te koken. Ik heb geen problemen met veel verschillende ingredienten in huis halen. Ik heb sowieso 50 soorten kruiden en specerijen en een stuk of 25 flessen met diverse soorten olie, azijn, etc. staan. Maar ik laat liever iemand anders het grote werk voor me doen. Dan heb ik meer energie om in mijn bedrijf te stoppen, dan kunnen we over een paar jaar een boerderijtje kopen met een grote moestuin en wat kipjes zodat we HF niet meer nodig hebben ;)
Spoilers!
pi_148310234
Zullen we het weer over HF hebben ;) denk dat er weinig mensen bij HF zitten die denken dat het niet goedkoper kan etc als ze alles zelf zouden kopen. Echter, je betaald bij HF natuurlijk ook voor het bedenken van de recepten, de exacte afmetingen van de ingrediënten, de levering aan huis etc. En gemak kost nou eenmaal geld :)

Wij werken beide 40+ uur en met name ik vind koken erg leuk, dus zeker in het weekend kook ik graag bijzondere dingen en uitgebreid. Maar als ik 's avonds om 19:00 thuis kom heb ik gewoon geen zin om nog langs de supermarkt te gaan en creatief te zijn...
pi_148310351
Ja, weer over HF. De pasta van deze week (met pesto) lijkt me wat saai, of niet? Iemand een suggestie om hem wat op te leuken?
  zondag 4 januari 2015 @ 11:51:07 #56
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_148311592
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2015 10:45 schreef Bleie het volgende:
Ja, weer over HF. De pasta van deze week (met pesto) lijkt me wat saai, of niet? Iemand een suggestie om hem wat op te leuken?
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_148311744
Ik heb het een keer berekend. Volgens mij scheelde het meer dan 20 euro voor 4 personen/5 maaltijden. En dan had ik inderdaad ook gewoon grotere hoeveelheden en zelfs kruidenpotjes meegerekend (die je kunt hergebruiken). Staat ergens in deze reeks, zal het straks eens zoelen.
pi_148311871
20 euro per 4 personen, per 5 maaltijden? Dus een euro per maaltijd dan eigenlijk?

Dat is niks voor het gemak dat het met zich meebrengt!
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
  zondag 4 januari 2015 @ 12:03:46 #59
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_148311885
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2015 11:57 schreef Unites het volgende:
Ik heb het een keer berekend. Volgens mij scheelde het meer dan 20 euro voor 4 personen/5 maaltijden. En dan had ik inderdaad ook gewoon grotere hoeveelheden en zelfs kruidenpotjes meegerekend (die je kunt hergebruiken). Staat ergens in deze reeks, zal het straks eens zoelen.
En dat had je berekend op basis van in jouw supermarkt beschikbare producten? Of moet je daar dan effe de hele regio voor doorrijden om alles te verzamelen?

Sowieso is dat dus 20¤ op 100¤ voor de 4 persoons box, dus 20%. mogen die mensen ook wat verdienen? ze komen nota bene alles kakelvers en topquality thuis brengen..

Ik snap serieus die hele 'kost teveel' discussie niet zo.. ga dan in hemelsnaam weer lekker naar de Aldi ofzo :')
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_148311920
quote:
14s.gif Op zondag 4 januari 2015 12:03 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

En dat had je berekend op basis van in jouw supermarkt beschikbare producten? Of moet je daar dan effe de hele regio voor doorrijden om alles te verzamelen?

Sowieso is dat dus 20¤ op 100¤ voor de 4 persoons box, dus 20%. mogen die mensen ook wat verdienen? ze komen nota bene alles kakelvers en topquality thuis brengen..

Ik snap serieus die hele 'kost teveel' discussie niet zo.. ga dan in hemelsnaam weer lekker naar de Aldi ofzo :')
Ik ben er wel geïnteresseerd in, wat het prijsverschil is. Ik vroeg er naar. :)
Make my day!
pi_148311953
Als ik iets meer geld zou hebben en, vooral, iets meer vooruit inzicht had in hoe mijn week zou lopen (waneer wel en wanneer niet thuis eten) dan zou ik er geen seconde over nadenken. Echt niet.

Wat ik het grootste nadeel vind is dat ik hier toch vrij regelmatig lees dat iets ontbreekt. Dat vind ik dus wel een zwakte van een systeem dat zicht richt op gemak en carefree. Dan kun je er dus nog niet van op aan dat het klopt, dan moet je alsnog bij binnenkomst controleren of alles er is.

In mijn geval zou ik dus tijdens het koken ontdekken dat er iets mist en dan met een incompleet gerecht zitten. Waar ik dan erg knorrig van zou worden.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_148312014
quote:
14s.gif Op zondag 4 januari 2015 12:03 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

En dat had je berekend op basis van in jouw supermarkt beschikbare producten? Of moet je daar dan effe de hele regio voor doorrijden om alles te verzamelen?

Sowieso is dat dus 20¤ op 100¤ voor de 4 persoons box, dus 20%. mogen die mensen ook wat verdienen? ze komen nota bene alles kakelvers en topquality thuis brengen..

Ik snap serieus die hele 'kost teveel' discussie niet zo.. ga dan in hemelsnaam weer lekker naar de Aldi ofzo :')
Een 5-maaltijdenbox voor vier personen kost 89 euro. Volgens mij was het weer dan 20 euro, dus toch scheelt dat aardig. Op jaarbasis meer dan 1000 euro.

Daarbij ben ik zelf helemaal niet tegen Hellofresh; ik vind het een goed concept. Maar dat wilt niet zeggen dat ik van mening ben dat ik het gewoon simpelweg te duur vind en dat ik het onzin vind dat je geen tijd zou hebben om boodschappen te doen, want je kunt ook via andere wegen heerlijke maaltijden bereiden voor veel minder geld.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 04-01-2015 12:09:44 ]
pi_148312067
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2015 11:57 schreef Unites het volgende:
Ik heb het een keer berekend. Volgens mij scheelde het meer dan 20 euro voor 4 personen/5 maaltijden. En dan had ik inderdaad ook gewoon grotere hoeveelheden en zelfs kruidenpotjes meegerekend (die je kunt hergebruiken). Staat ergens in deze reeks, zal het straks eens zoelen.
Er is dus ruimte voor concurrentie! Hihi.
Make my day!
  zondag 4 januari 2015 @ 12:14:05 #64
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_148312142
quote:
1s.gif Op zondag 4 januari 2015 12:05 schreef agter het volgende:

[..]

Ik ben er wel geïnteresseerd in, wat het prijsverschil is. Ik vroeg er naar. :)
Dat kun je domweg niet berekenen, want het is volgens mij niet mogelijk om de inhoud van de box 'even' zelf te shoppen, niet qua kwaliteit, en niet qua diversiteit.. een kipfilet van de Jumbo is een stuk peop naast de kipfilet die je in de box vindt, en waar haal je effe een kilootje Gierst? of de eerder genoemde verse kruiden het hele jaar door?
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  zondag 4 januari 2015 @ 12:16:33 #65
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_148312222
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2015 12:09 schreef Unites het volgende:

[..]

Een 5-maaltijdenbox voor vier personen kost 89 euro. Volgens mij was het weer dan 20 euro, dus toch scheelt dat aardig. Op jaarbasis meer dan 1000 euro.

Daarbij ben ik zelf helemaal niet tegen Hellofresh; ik vind het een goed concept. Maar dat wilt niet zeggen dat ik van mening ben dat ik het gewoon simpelweg te duur vind en dat ik het onzin vind dat je geen tijd zou hebben om boodschappen te doen, want je kunt ook via andere wegen heerlijke maaltijden bereiden voor veel minder geld.
Kun je voor die 1000¤ een auto rijden? en iemand in dienst nemen die het voor je gaat verzinnen en bij elkaar sprokkelen elke week O-)
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_148312372
quote:
14s.gif Op zondag 4 januari 2015 12:16 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Kun je voor die 1000¤ een auto rijden? en iemand in dienst nemen die het voor je gaat verzinnen en bij elkaar sprokkelen elke week O-)
je verengd het. ik denk trouwens dat de grootste afzetmarkt 2 persoonshuishoudens betreft. als gezin is het onpraktisch dan heb je genoeg te doen en wil je niet elke dag een nieuw recept in de keuken staan te maken.
pi_148312399
Tuurlijk zou het heus wel kunnen, maar feit is nou eenmaal dat de meeste mensen er geen zin in hebben of er geen tijd voor willen maken. Als je dat wel wilt of kunt, prima lekker doen. Voor mensen die liever 20 euro uitgeven dan zoveel tijd spenderen is er dan HF.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_148312436
Het scheelt dus ongeveer 1 euro per maaltijd, per persoon?
Make my day!
pi_148312522
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2015 12:23 schreef agter het volgende:
Het scheelt dus ongeveer 1 euro per maaltijd, per persoon?
Als je de maaltijden van Hellofresh zou koken wel ja, maar gezonde Hollandse (stamp)pot en andere gerechten als bijvoorbeeld nasi, bami, soep, etc. kun je natuurlijk veel goedkoper maken.
  zondag 4 januari 2015 @ 12:32:37 #70
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_148312752
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2015 12:21 schreef SuperFood het volgende:

[..]

je verengd het. ik denk trouwens dat de grootste afzetmarkt 2 persoonshuishoudens betreft. als gezin is het onpraktisch dan heb je genoeg te doen en wil je niet elke dag een nieuw recept in de keuken staan te maken.
Dan ga je toch lekker weer elke dag een rondje om de kerk eten? Als je het niet wilt, is het snel klaar lijkt me. ;)
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_148312914
quote:
14s.gif Op zondag 4 januari 2015 12:32 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Dan ga je toch lekker weer elke dag een rondje om de kerk eten? Als je het niet wilt, is het snel klaar lijkt me. ;)
ben benieuwd hoelang jullie het uithouden. wordt het populair dan zie ik de zakken vanzelf wel bij de supermarkten verschijnen (en ga ik er vast een aantal kopen). voor nu: teveel gedoe :P
  zondag 4 januari 2015 @ 12:37:52 #72
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_148312949
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2015 12:25 schreef Unites het volgende:

[..]

Als je de maaltijden van Hellofresh zou koken wel ja, maar gezonde Hollandse (stamp)pot en andere gerechten als bijvoorbeeld nasi, bami, soep, etc. kun je natuurlijk veel goedkoper maken.
Ja, zakkie voorgesneden groenten die om de één of andere reden meestal een week goed blijven, een mooi stukkie antibioticavlees van de buurtsuper, een zakkie kruiden inclusief conserveringsmiddelen en 14 E-nummers op de ingerediëntenlijst en wat Lassie tovellijst en je hebt een heerlijke pan vol nasi :Y

Maar... is dat écht iets waarop je je kids groot wilt brengen?

Zoals ik al zei:

quote:
14s.gif Op zondag 4 januari 2015 12:03 schreef Sounddragon het volgende:
... ga dan in hemelsnaam weer lekker naar de Aldi ofzo :')
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_148312982
quote:
14s.gif Op zondag 4 januari 2015 12:37 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Ja, zakkie voorgesneden groenten die om de één of andere reden meestal een week goed blijven, een mooi stukkie antibioticavlees van de buurtsuper, een zakkie kruiden inclusief conserveringsmiddelen en 14 E-nummers op de ingerediëntenlijst en wat Lassie tovellijst en je hebt een heerlijke pan vol nasi :Y

Maar... is dat écht iets waarop je je kids groot wilt brengen?

Zoals ik al zei:

[..]

Waarom niet? Miljoenen mensen zijn zo groot gebracht en jij vast ook voor dat je Hellofresh hebt ontdekt :-)
pi_148312999
quote:
14s.gif Op zondag 4 januari 2015 12:37 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Ja, zakkie voorgesneden groenten die om de één of andere reden meestal een week goed blijven, een mooi stukkie antibioticavlees van de buurtsuper, een zakkie kruiden inclusief conserveringsmiddelen en 14 E-nummers op de ingerediëntenlijst en wat Lassie tovellijst en je hebt een heerlijke pan vol nasi :Y

Maar... is dat écht iets waarop je je kids groot wilt brengen?

Zoals ik al zei:

[..]

mhhh interessant argument. waar haal jij je brood en wat doe jij op je brood? wat drink je?
  zondag 4 januari 2015 @ 12:42:14 #75
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_148313101
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2015 12:36 schreef SuperFood het volgende:

[..]

ben benieuwd hoelang jullie het uithouden. wordt het populair dan zie ik de zakken vanzelf wel bij de supermarkten verschijnen (en ga ik er vast een aantal kopen). voor nu: teveel gedoe :P
Wij pakken hem sowieso niet elke week, nu de afgelopen 3 weken al niet vanwege weinig thuis en veel buiten de deur eten, en we kijken ook nog eens of het menu ons wel aan staat.. wij doen het zelf meer gewoon om het gemak en omdat er soms dingen in zitten die we willen proberen.. of goedkoop of duur is, boeit ons geen kont..
Het bereiden doen we meestal saampies, het is leerzaam en het is leuk om samen in de keuken bezig te zijn :Y
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  zondag 4 januari 2015 @ 12:43:03 #76
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_148313131
quote:
14s.gif Op zondag 4 januari 2015 12:37 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Ja, zakkie voorgesneden groenten die om de één of andere reden meestal een week goed blijven, een mooi stukkie antibioticavlees van de buurtsuper, een zakkie kruiden inclusief conserveringsmiddelen en 14 E-nummers op de ingerediëntenlijst en wat Lassie tovellijst en je hebt een heerlijke pan vol nasi :Y

Maar... is dat écht iets waarop je je kids groot wilt brengen?

Zoals ik al zei:

[..]

HelloFresh lijkt wel heilig voor je!
The love you take is equal to the love you make.
pi_148313177
Ik vraag me af waarom AH niet zo'n concept introduceert. Lijkt me echt wat voor hun. En ze rijden toch al rond met Albert.
Make my day!
  zondag 4 januari 2015 @ 12:46:36 #78
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_148313236
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2015 12:38 schreef Unites het volgende:

[..]

Waarom niet? Miljoenen mensen zijn zo groot gebracht en jij vast ook voor dat je Hellofresh hebt ontdekt :-)
Ik vind mezelf ook niet overdreven gezond. En zo heb ik ook nooit geleefd. Wat niet wil zeggen dat je dat niet op een bepaald punt in je leven wilt verbeteren, onder het motto: beter laat als nooit.. toch?
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2015 12:39 schreef SuperFood het volgende:

[..]

mhhh interessant argument. waar haal jij je brood en wat doe jij op je brood? wat drink je?
Supermarkt, vleeswaren, en alles wat slecht voor je is.. why? Ik stop het in mijn eigen lichaam, en ik heb geen kids waar ik verantwoording voor heb.

Een kind eet wat jij hem/haar voorzet.. en dan wordt het een heel ander verhaal.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_148313252
quote:
14s.gif Op zondag 4 januari 2015 12:42 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Wij pakken hem sowieso niet elke week, nu de afgelopen 3 weken al niet vanwege weinig thuis en veel buiten de deur eten, en we kijken ook nog eens of het menu ons wel aan staat.. wij doen het zelf meer gewoon om het gemak en omdat er soms dingen in zitten die we willen proberen.. of goedkoop of duur is, boeit ons geen kont..
Het bereiden doen we meestal saampies, het is leerzaam en het is leuk om samen in de keuken bezig te zijn :Y
koken is ook leuk. denk dat het een leuk ding is dat pakket maar dat je na een tijdje creatief genoeg ervan wordt en denkt ik koop zelf wat. maar misschien klopt dat niet :P TVPPPP ;)
pi_148313263
Zou ik de visbouillon kunnen vervangen door kippenbouillon voor de vissoep? Ben niet zo heel 'vissig' en heb het ook niet in huis...
  zondag 4 januari 2015 @ 12:47:18 #81
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_148313265
quote:
1s.gif Op zondag 4 januari 2015 12:43 schreef Lienekien het volgende:

[..]

HelloFresh lijkt wel heilig voor je!
Goed lezen. :*

quote:
14s.gif Op zondag 4 januari 2015 12:42 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Wij pakken hem sowieso niet elke week, nu de afgelopen 3 weken al niet vanwege weinig thuis en veel buiten de deur eten, en we kijken ook nog eens of het menu ons wel aan staat.. wij doen het zelf meer gewoon om het gemak en omdat er soms dingen in zitten die we willen proberen.. of goedkoop of duur is, boeit ons geen kont..
Het bereiden doen we meestal saampies, het is leerzaam en het is leuk om samen in de keuken bezig te zijn :Y
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  zondag 4 januari 2015 @ 12:48:53 #82
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_148313319
quote:
14s.gif Op zondag 4 januari 2015 12:47 schreef Sounddragon het volgende:

[..]


[..]

Goed lezen. :*
Joh, je doet net alsof HelloFresh waanzinnig gezond is en voedsel uit de supermarkt per definitie ongezond.
The love you take is equal to the love you make.
pi_148313383
quote:
1s.gif Op zondag 4 januari 2015 12:48 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Joh, je doet net alsof HelloFresh waanzinnig gezond is en voedsel uit de supermarkt per definitie ongezond.
http://www.driestedenbusi(...)bevestig-de-aankoop/
  zondag 4 januari 2015 @ 12:51:22 #84
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_148313408
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2015 12:47 schreef SuperFood het volgende:

[..]

koken is ook leuk. denk dat het een leuk ding is dat pakket maar dat je na een tijdje creatief genoeg ervan wordt en denkt ik koop zelf wat. maar misschien klopt dat niet :P TVPPPP ;)
Dat kan zomaar.. ik zit nergens aan vast, en als we het beu worden nokken we er ook gewoon weer mee.. moeten we alleen weer zelf gaan verzinnen wat het menu moet gaan worden..

Maar.. dan hebben we inmiddels wel geleerd dat gezond koken en eten helemaal niet zoveel meer werk hoeft te zijn als zakkies in de pan pleuren waarin allemaal shit zit, en hebben we wel weer een hoop nieuwe dingen ontdekt die we óók lekker vinden en anders never nooit geprobeerd zouden hebben.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  zondag 4 januari 2015 @ 12:52:02 #85
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_148313435
quote:
1s.gif Op zondag 4 januari 2015 12:48 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Joh, je doet net alsof HelloFresh waanzinnig gezond is en voedsel uit de supermarkt per definitie ongezond.
Goeie oneliners.. kun je die ergens downloaden?
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_148313442
quote:
14s.gif Op zondag 4 januari 2015 12:51 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Dat kan zomaar.. ik zit nergens aan vast, en als we het beu worden nokken we er ook gewoon weer mee.. moeten we alleen weer zelf gaan verzinnen wat het menu moet gaan worden..

Maar.. dan hebben we inmiddels wel geleerd dat gezond koken en eten helemaal niet zoveel meer werk hoeft te zijn als zakkies in de pan pleuren waarin allemaal shit zit, en hebben we wel weer een hoop nieuwe dingen ontdekt die we óók lekker vinden en anders never nooit geprobeerd zouden hebben.
een nieuw cul-lertje O+
  zondag 4 januari 2015 @ 12:53:20 #87
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_148313476
quote:
2s.gif Op zondag 4 januari 2015 12:52 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Goeie oneliners.. kun je die ergens downloaden?
Waar jij ze ook vindt!
The love you take is equal to the love you make.
  zondag 4 januari 2015 @ 12:53:36 #88
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_148313488
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2015 12:52 schreef SuperFood het volgende:

[..]

een nieuw cul-lertje O+
Nee man, geak.. :{w
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_148313529
quote:
10s.gif Op zondag 4 januari 2015 12:53 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Nee man, geak.. :{w
wacht maar af. straks verkoop jij die hipster mercedes en koop je er een mooie oven voor terug :Y)
  zondag 4 januari 2015 @ 12:54:42 #90
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_148313533
quote:
14s.gif Op zondag 4 januari 2015 12:53 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Waar jij ze ook vindt!
Quote er es effe een paar van me in dit topic dan?

Lees je wel? of stop je dan gewoon na de eerste regel?
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  zondag 4 januari 2015 @ 12:54:57 #91
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_148313541
The love you take is equal to the love you make.
pi_148313558
quote:
14s.gif Op zondag 4 januari 2015 12:54 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Heb je 'm door?
is verder niet erg. het blijft een interessant product :D
  zondag 4 januari 2015 @ 12:55:34 #93
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_148313563
quote:
14s.gif Op zondag 4 januari 2015 12:54 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Quote er es effe een paar van me in dit topic dan?

Lees je wel? of stop je dan gewoon na de eerste regel?
Ja hoor, ik lees wel.
The love you take is equal to the love you make.
  zondag 4 januari 2015 @ 12:55:46 #94
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_148313570
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2015 12:54 schreef SuperFood het volgende:

[..]

wacht maar af. straks verkoop jij die hipster mercedes en koop je er een mooie oven voor terug :Y)
Dat ouwe hok? dan moet ik nog flink bijleggen voor een fatsoenlijke oven :D _O- _O- _O
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_148313587
quote:
14s.gif Op zondag 4 januari 2015 12:55 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Dat ouwe hok? dan moet ik nog flink bijleggen voor een fatsoenlijke oven :D _O- _O- _O
dat je de optie iig niet meteen afwijst zie ik als positief O+
  zondag 4 januari 2015 @ 12:57:13 #96
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_148313621
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2015 12:56 schreef SuperFood het volgende:

[..]

dat je de optie iig niet meteen afwijst zie ik als positief O+
Geen plek in de keuken voor een 3e oven, en dat ding rijdt gewoon te lekker O+
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_148313638
Ik wil ook gerust voor 1 euro per week een heel gezond en gevarieerd menu voor je bedenken voor echt een gehele week, waar je zo veel mogelijk van een verpakking gebruikt.
  zondag 4 januari 2015 @ 13:16:40 #98
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_148314214
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2015 12:57 schreef Unites het volgende:
Ik wil ook gerust voor 1 euro per week een heel gezond en gevarieerd menu voor je bedenken voor echt een gehele week, waar je zo veel mogelijk van een verpakking gebruikt.
Kijk een nieuwe zelfstandige ^O^
Nou als jij een leuk menuutje in elkaar zet wil ik je best een euro betalen :+

quote:
14s.gif Op zondag 4 januari 2015 12:51 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Dat kan zomaar.. ik zit nergens aan vast, en als we het beu worden nokken we er ook gewoon weer mee.. moeten we alleen weer zelf gaan verzinnen wat het menu moet gaan worden..

Maar.. dan hebben we inmiddels wel geleerd dat gezond koken en eten helemaal niet zoveel meer werk hoeft te zijn als zakkies in de pan pleuren waarin allemaal shit zit, en hebben we wel weer een hoop nieuwe dingen ontdekt die we óók lekker vinden en anders never nooit geprobeerd zouden hebben.
Daar kan ik me geheel bij aansluiten.
Ik was eigenlijk best wel een "pakjeskoker" :@ maar nu ik een kleine heb wil ik toch een stuk gezonder eten.
Helaas zit hij nu in de "niet-willen-eten-fase" :P maar toch...

Afijn de box is weer binnen, met het gratis receptenhouderboekje. Ik weet niet of hij mooi is van lelijkheid of gewoon lelijk :9
Maar wel handig om die receptenboekjes bij elkaar te houden.

Wij nemen de box alleen als het menu ons aanstaat en als het geld het toelaat ;)
Rayen 2½ jaar!
pi_148332742
Alleen vandaag 25¤ korting op je eerste box met code KRUIDVAT :)
pi_148333584
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2015 21:14 schreef Negentiendertig het volgende:
Alleen vandaag 25¤ korting op je eerste box met code KRUIDVAT :)
Oh, net als al die andere keren dat je 50% korting kreeg omdat eh...nou ja, gewoon omdat.

Volgens sms zou mijn biox vandaag om 19:15 komen. Ik werd om 16:40 uit een diepe slaap gerukt omdat HF voor de deur stond :{ Was ik eindelijk in slaap gevallen na mijn nachtdienst, kon ik niet eens lekker zelf wakker worden.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_148335342
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2015 21:28 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Oh, net als al die andere keren dat je 50% korting kreeg omdat eh...nou ja, gewoon omdat.

Volgens sms zou mijn biox vandaag om 19:15 komen. Ik werd om 16:40 uit een diepe slaap gerukt omdat HF voor de deur stond :{ Was ik eindelijk in slaap gevallen na mijn nachtdienst, kon ik niet eens lekker zelf wakker worden.
Is die korting dan alleen op eerste boxen, of gewoon, altijd?

Ben benieuwd. Voor volgende week dus een 3-maaltijdenbox voor 2 personen besteld. Voor 14¤ zie ik wel wat er in zit, kon het niet vinden op de website. Mochten er dingen inzitten die ik niet lust, dan geef ik die wel aan de buren :')
  zondag 4 januari 2015 @ 22:03:25 #102
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_148335420
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2015 22:02 schreef Negentiendertig het volgende:

[..]

Is die korting dan alleen op eerste boxen, of gewoon, altijd?

Ben benieuwd. Voor volgende week dus een 3-maaltijdenbox voor 2 personen besteld. Voor 14¤ zie ik wel wat er in zit, kon het niet vinden op de website. Mochten er dingen inzitten die ik niet lust, dan geef ik die wel aan de buren :')
Is alleen voor de eerste box en je moet minimaal 2 boxen afnemen
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_148336489
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2015 22:03 schreef Maraca het volgende:

[..]

Is alleen voor de eerste box en je moet minimaal 2 boxen afnemen
Las het idd, van die twee boxen. Maar dat komt wel goed :)
  maandag 5 januari 2015 @ 12:20:55 #104
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_148351352
Ik kreeg net een mail waarin ik 3 mensen een eerste box gratis mag geven.
Je moet wel 2 boxen minimaal afnemen

quote:
Wij zijn erg blij dat jij een goede klant van ons bent en geniet van de HelloFresh Boxen. Omdat je lid bij ons bent, mag jij aankomende week drie van jouw vrienden uitkiezen die hun eerste HelloFresh Box gratis ontvangen als zij ook klant bij ons worden!
Wie interesse heeft, doe me effe een PM ;)
Rayen 2½ jaar!
pi_148351784
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 12:20 schreef TimeJumper het volgende:
Ik kreeg net een mail waarin ik 3 mensen een eerste box gratis mag geven.
Je moet wel 2 boxen minimaal afnemen

[..]

Wie interesse heeft, doe me effe een PM ;)
Nooooooh! :D :'(

Ik had gewoon een paar dagen moeten wachten. :') Al ben ik blij dat jij, doordat ik je code heb gebruikt, wel korting krijgt. :)
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  maandag 5 januari 2015 @ 12:55:43 #106
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_148352504
quote:
1s.gif Op maandag 5 januari 2015 12:33 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Nooooooh! :D :'(

Ik had gewoon een paar dagen moeten wachten. :') Al ben ik blij dat jij, doordat ik je code heb gebruikt, wel korting krijgt. :)
Ja sorry, ik krijg nu net de mail pas binnen!!
Wist ook niet dat ik die mail ging krijgen. En in die mail van die eerste gratis box staat niet of ik dan ook korting krijg, dus geen idee.
Rayen 2½ jaar!
  maandag 5 januari 2015 @ 13:03:03 #107
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_148352685
Krijg ik ook korting op mijn volgende box als ik een gratis HelloFresh Box aan mijn vrienden geef?
Nee, als je een gratis box weggeeft aan vrienden krijg je zelf geen korting.
:P
Rayen 2½ jaar!
  maandag 5 januari 2015 @ 13:05:11 #108
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_148352755
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 13:03 schreef TimeJumper het volgende:
Krijg ik ook korting op mijn volgende box als ik een gratis HelloFresh Box aan mijn vrienden geef?
Nee, als je een gratis box weggeeft aan vrienden krijg je zelf geen korting.
:P
"maar 't zijn geen vrienden" :7
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_148353065
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 12:55 schreef TimeJumper het volgende:

[..]

Ja sorry, ik krijg nu net de mail pas binnen!!
Wist ook niet dat ik die mail ging krijgen. En in die mail van die eerste gratis box staat niet of ik dan ook korting krijg, dus geen idee.
Geen verwijt naar jou hoor :o

Alleen zo duf dat ik de dag na aanmelding een code voor 25 (ipv 20) euro korting zie langskomen, en nu dus dit. Zal wel karma zijn. :') :P
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  maandag 5 januari 2015 @ 13:15:04 #110
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_148353066
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 13:05 schreef Maraca het volgende:

[..]

"maar 't zijn geen vrienden" :7
Oh jee :@ als ze daar maar niet achter komen :+
Rayen 2½ jaar!
  maandag 5 januari 2015 @ 18:11:48 #111
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_148362559
Ik heb vandaag asls goedmakertje voor de bedorven pompoen een potje mintsauce gekregen. Lijkt me erg lekker maar ik heb er nog even geen emplooi voor. De houdbaarheidsdatum is alleen van het potje geveegd. Weet iemand hier toevallig hoe lang zo'n potje houdbaar is?
Spoilers!
pi_148363170
quote:
1s.gif Op maandag 5 januari 2015 18:11 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik heb vandaag asls goedmakertje voor de bedorven pompoen een potje mintsauce gekregen. Lijkt me erg lekker maar ik heb er nog even geen emplooi voor. De houdbaarheidsdatum is alleen van het potje geveegd. Weet iemand hier toevallig hoe lang zo'n potje houdbaar is?
Als je het zelf maakt met olie en azijn:
Vinegar has natural preservative qualities, and mint sauce should keep for 2 to 3 months in cold storage or for 6 to 8 months in the refrigerator.
Als het niet huisgeknutseld is dan 2 jaar
pi_148363672
Hier de vissoep gegeten, echt mwa.... Was aan de flauwe kant (ondanks half bouillonblokje extra) en vrij saai vonden we. Hebben er een stokbroodje bijgebakken
pi_148363815
De kipburgermaaltijd was een succes :9 Héérlijk!
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  maandag 5 januari 2015 @ 19:51:04 #115
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_148366294
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 18:47 schreef Trusten het volgende:
Hier de vissoep gegeten, echt mwa.... Was aan de flauwe kant (ondanks half bouillonblokje extra) en vrij saai vonden we. Hebben er een stokbroodje bijgebakken
Goh en wij vonden de vissoep eigenlijk heerlijk :+ En hebben er ook een stokbroodje bij gedaan.

quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 18:51 schreef Isabeau het volgende:
De kipburgermaaltijd was een succes :9 Héérlijk!
Die vond ik ook erg lekker, wel een beetje weinig.
Mijn vriend vond dat hamburgergedoe maar niks.
Zo zie je smaken verschillen.

Ik mistte een keer de geitenkaas, daar zouden ze een korting voor geven op de volgende box. En een extraatje in de volgende box.
Nou nooit gekregen :'(
Dat vind ik helemaal niks, iets beloven en dan niet doen.
Rayen 2½ jaar!
pi_148366638
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 19:51 schreef TimeJumper het volgende:
Goh en wij vonden de vissoep eigenlijk heerlijk :+ En hebben er ook een stokbroodje bij gedaan.

De eerlijkheid gebied me te zeggen dat ik kippen- en kruidenbouillion gebruikt heb in plaats van visbouillion. Maar los daarvan vond ik het niet echt wat met die venkelringen en aardappelstukjes met schil enz ;)

Doe mij nog maar een rondje kipburgers :P
  maandag 5 januari 2015 @ 20:09:12 #117
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_148366918
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 20:00 schreef Trusten het volgende:

[..]

De eerlijkheid gebied me te zeggen dat ik kippen- en kruidenbouillion gebruikt heb in plaats van visbouillion. Maar los daarvan vond ik het niet echt wat met die venkelringen en aardappelstukjes met schil enz ;)

Doe mij nog maar een rondje kipburgers :P
Hahahaha aardappelstukjes met schil, tsja gewoon niet kijken ;)
Die venkelringen heb ik in hele kleine stukjes gesneden, ik dacht misschien vind ik venkel wel niet zo lekker en om dan zo'n ring naar binnen te werken :+
Daarom maar in kleine stukjes gesneden.

Morgen eten we penne met spinazie en pestosaus, ik denk dat ik er zelf maar een stukje kip doorheen doe. Ik vind het anders nogal kaal :{
Rayen 2½ jaar!
  maandag 5 januari 2015 @ 20:12:02 #118
327807 Mariposas
יה&#14
pi_148367056
De vegetarische burgers gemaakt (vegabox). Wat een werk zeg. De keuken leek daarna ook wel ontploft. Was lekker maar zeker niet voor herhaling vatbaar wegens teveel gedoe. :@
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
  maandag 5 januari 2015 @ 20:34:50 #119
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_148368048
quote:
1s.gif Op maandag 5 januari 2015 18:32 schreef computergirl het volgende:

[..]

Als je het zelf maakt met olie en azijn:
Vinegar has natural preservative qualities, and mint sauce should keep for 2 to 3 months in cold storage or for 6 to 8 months in the refrigerator.
Als het niet huisgeknutseld is dan 2 jaar
Thanks, dacht al dat het wel lang houdbaar zou zijn. Binnenkort eens kijken wat ik er mee zal gaan doen.

En kipburgers :9
Spoilers!
  maandag 5 januari 2015 @ 20:36:16 #120
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_148368121
quote:
1s.gif Op maandag 5 januari 2015 20:34 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Thanks, dacht al dat het wel lang houdbaar zou zijn. Binnenkort eens kijken wat ik er mee zal gaan doen.

En kipburgers :9
Heerlijk bij lamsvlees, klassieke combi :9
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_148368992
Ik vond de soep lekker. Had alleen geen visbouillon in huis, dus groentebouillon gebruikt. En de aardappels had ik geschild, want ongeschild in de soep leek me niets. We hebben wel nog behoorlijk wat over.

Morgen doe ik wat spekjes door de pasta, heb ik toch nog in huis.
pi_148371094
Net de box voor volgende week bekeken, kan niet wachten tot het spul zaterdag binnenkomt. Ziet er allemaal lekker uit *O*
  maandag 5 januari 2015 @ 22:19:03 #123
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_148372881
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 20:57 schreef Bleie het volgende:
Ik vond de soep lekker. Had alleen geen visbouillon in huis, dus groentebouillon gebruikt. En de aardappels had ik geschild, want ongeschild in de soep leek me niets. We hebben wel nog behoorlijk wat over.

Morgen doe ik wat spekjes door de pasta, heb ik toch nog in huis.
Ah spekjes, die heb ik nog in de diepvries. Goed idee! doe ik dat ook maar inplaats van kip.
Maakt het gerecht wat pittiger.

Ik heb nog 1 gratis box om weg te geven, dus mocht er nog iemand interesse hebben?
Rayen 2½ jaar!
  maandag 5 januari 2015 @ 22:26:53 #124
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_148373311
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 22:19 schreef TimeJumper het volgende:

[..]

Ah spekjes, die heb ik nog in de diepvries. Goed idee! doe ik dat ook maar inplaats van kip.
Maakt het gerecht wat pittiger.

Ik heb nog 1 gratis box om weg te geven, dus mocht er nog iemand interesse hebben?
Ja! Ik heb wel interesse!

Zeg, ik zie jullie schrijven dat je geen visbouillion in huis had dus kipbouillion oid hebben gebruikt.
Moet je veel 'gekke' basis dingen zelf hebben? Ik heb nooit visbouillion in huis. Groenten/kip/ rundbouillion meestal wel. Peper, zout, knoflook, uien, gedroogde peterselie, ook wel. De rest is variabel.
klerkje
pi_148380144
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 22:26 schreef Spiegelei het volgende:

[..]

Ja! Ik heb wel interesse!

Zeg, ik zie jullie schrijven dat je geen visbouillion in huis had dus kipbouillion oid hebben gebruikt.
Moet je veel 'gekke' basis dingen zelf hebben? Ik heb nooit visbouillion in huis. Groenten/kip/ rundbouillion meestal wel. Peper, zout, knoflook, uien, gedroogde peterselie, ook wel. De rest is variabel.
Nee, helemaal niet. Zout, peper, olie, azijn (wel ook witte balsamico), ketjap, dat is het wel. Knoflook, uien, kruiden en specerijen zitten er altijd bij. En je krijgt op vrijdag altijd een mail waar in staat wat je nog zelf moet toevoegen, alleen lees ik dat nooit, omdat ik het altijd wel in huis heb. :+
  dinsdag 6 januari 2015 @ 09:17:17 #126
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_148381395
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 22:26 schreef Spiegelei het volgende:

[..]

Ja! Ik heb wel interesse!

Zeg, ik zie jullie schrijven dat je geen visbouillion in huis had dus kipbouillion oid hebben gebruikt.
Moet je veel 'gekke' basis dingen zelf hebben? Ik heb nooit visbouillion in huis. Groenten/kip/ rundbouillion meestal wel. Peper, zout, knoflook, uien, gedroogde peterselie, ook wel. De rest is variabel.
Witte en zwarte balsamicoazijn word vaak gebruikt.
En alle smaken bouillon heb ik ervoor in huis gehaald.
Knoflook, uien en overige kruiden worden meegeleverd.
Rayen 2½ jaar!
pi_148384367
Hier is het lijstje te vinden ;) https://www.hellofresh.nl/over-ons-ingredienten/

quote:
Peper & zout
(Extra vierge) Olijfolie
Zonnebloemolie
Balsamicoazijn (zwart en wit)
Roomboter
Bakboter
Bloem
Suiker
Mosterd
Ketjap
Sambal
Bouillonblokjes
Melk
De bouillon dus niet verder gespecificeerd.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_148384432
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 22:19 schreef TimeJumper het volgende:

[..]

Ah spekjes, die heb ik nog in de diepvries. Goed idee! doe ik dat ook maar inplaats van kip.
Maakt het gerecht wat pittiger.

Ik heb nog 1 gratis box om weg te geven, dus mocht er nog iemand interesse hebben?
Yeah, al eerder gepost volgens mij, dat ik het overwoog.

Dan heb ik wel interesse in een gratis box.
PM volgt. w/

En teruglezend zie ik dat ik té laat ben. >:O
  dinsdag 6 januari 2015 @ 12:20:10 #129
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_148385211
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 11:54 schreef AnneX het volgende:

[..]

Yeah, al eerder gepost volgens mij, dat ik het overwoog.

Dan heb ik wel interesse in een gratis box.
PM volgt. w/

En teruglezend zie ik dat ik té laat ben. >:O
Ja helaas, ik heb ze allemaal vergeven.
:*
Rayen 2½ jaar!
pi_148386114
Ik heb er al eems vaker naar gekeken. Vooral omdat ik zo vaak gewoon geen inspiratie heb voor het eten 's avonds. En omdat ik alleen ben vind dat ik me er wel makkelijk af kan maken met eten. Maar ik vind het prijsverschil tussen een 1 persoons box en twee persoons box best groot. 3 dagen 1 persoon is ¤ 34,- terwijl drie dagen 2 personen maar ¤ 5,- meer kost. Het zullen de bezorgkosten wel zijn. Want bij een vijfdaags box vallen de verschillen wel weer mee.

Praktische vraag: op de site staat: "Product kan alleen geleverd worden op geregistreerde huisadressen." Ik houd er niet van om thuis te moeten zijn en zou zoiets liefst op mijn werk laten bezorgen, kan dat dan?
pi_148386190
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 12:52 schreef Fixers het volgende:
Praktische vraag: op de site staat: "Product kan alleen geleverd worden op geregistreerde huisadressen." Ik houd er niet van om thuis te moeten zijn en zou zoiets liefst op mijn werk laten bezorgen, kan dat dan?
lijkt me niet dan, als dat er zo staat. maar je kan zelf kiezen wanneer het wordt bezorgd he, in verschillende tijdsblokken op zaterdag, zondag of maandag. je krijgt dan die dag een smsje hoe laat het wordt bezorgd (met een marge van 1 uur eerder tot 1 uur later). wel te doen in mijn opzicht.
  dinsdag 6 januari 2015 @ 13:02:46 #132
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_148386358
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 12:52 schreef Fixers het volgende:
Ik heb er al eems vaker naar gekeken. Vooral omdat ik zo vaak gewoon geen inspiratie heb voor het eten 's avonds. En omdat ik alleen ben vind dat ik me er wel makkelijk af kan maken met eten. Maar ik vind het prijsverschil tussen een 1 persoons box en twee persoons box best groot. 3 dagen 1 persoon is ¤ 34,- terwijl drie dagen 2 personen maar ¤ 5,- meer kost. Het zullen de bezorgkosten wel zijn. Want bij een vijfdaags box vallen de verschillen wel weer mee.

Praktische vraag: op de site staat: "Product kan alleen geleverd worden op geregistreerde huisadressen." Ik houd er niet van om thuis te moeten zijn en zou zoiets liefst op mijn werk laten bezorgen, kan dat dan?
Ik heb zelf de 2-persoonsbox in m'n eentje :Y Veel fijner omdat je dan ook gelijk eten voor de hele week hebt :9 Overigens even de box niet genomen omdat ik het 'zat' was, maar ga nu weer met hangende pootjes terug :@ Vanaf maandag dus weer de box :P
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_148390276
Zojuist besteld: box voor 2 pp / 3 dagen.
Met een code van een fokker. w/

Wij zijn benieuwd.
Een beetje prijzig compenseer ik wel met de een of andere stamppot, of rode kool oid.
pi_148391340
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 13:02 schreef Maraca het volgende:

[..]

Ik heb zelf de 2-persoonsbox in m'n eentje :Y Veel fijner omdat je dan ook gelijk eten voor de hele week hebt :9 Overigens even de box niet genomen omdat ik het 'zat' was, maar ga nu weer met hangende pootjes terug :@ Vanaf maandag dus weer de box :P
Daar zat ik dus ook aan te denken. 40 euro voor 6 maaltijden vind ik best te overzien. Je kan die boxen per week wel of niet bestellen toch? Dan kan ik het zo af en toe een weekje doen, of vaker. Gaan ze er nog vanuit dat je bepaalde basisproducten (olie, rijst, bloem, specerijen) in huis hebt?
pi_148391640
Grappig, ik kook vrijwel élke dag nieuwe gerechten (avondeten en vaak ook lunch), haal mijn recepten overal en nergens vandaag, maar echt nog nooit heb ik in een recept 'witte balsamico' nodig gehad. Ik heb een keukenkastje vol azijnen die ik heel vaak nodig heb voor recepten, zoals witte- en rode wijnazijn, ciderazijn, sherryazijn, frambozenazijn, donker balsamico en diverse soorten rijstazijn, maar 'witte balsamico'hoef ik echt nimmer op een boodschappenlijstje te zetten. Ik vind het zo frappant dat het niettemin een product is dat volgens Hello Fresh bij een basisvoorraad hoort! 8)7
Let me see you stripped down to the bone
pi_148391674
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 11:52 schreef Isabeau het volgende:
Bakboter

:6 Grmbl
:+
Let me see you stripped down to the bone
pi_148391748
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 15:52 schreef minilot het volgende:
Grappig, ik kook vrijwel élke dag nieuwe gerechten (avondeten en vaak ook lunch), haal mijn recepten overal en nergens vandaag, maar echt nog nooit heb ik in een recept 'witte balsamico' nodig gehad. Ik heb een keukenkastje vol azijnen die ik heel vaak nodig heb voor recepten, zoals witte- en rode wijnazijn, ciderazijn, sherryazijn, frambozenazijn, donker balsamico en diverse soorten rijstazijn, maar 'witte balsamico'hoef ik echt nimmer op een boodschappenlijstje te zetten. Ik vind het zo frappant dat het niettemin een product is dat volgens Hello Fresh bij een basisvoorraad hoort! 8)7
Het wordt ook helemaal niet zo vaak gebruikt, bij de HF recepten.
Net als sambal, eigenlijk ook nog nooit voor HF hoeven gebruiken, maar staat ook op de lijst.
Make my day!
pi_148391802
Ja, maar van sambal snap ik het, dat vind ik zelf ook wel echt een basisproduct om in huis te hebben.

Ik begrijp vooral die witte balsamico niet, er staat ook op de website :

quote:
Er is een aantal ingrediënten die jij waarschijnlijk thuis al op voorraad hebt
Dus ik dacht: wut!? Misschien toch eens kopen dan :+
Let me see you stripped down to the bone
  dinsdag 6 januari 2015 @ 16:02:33 #139
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_148391968
Volgens mij ging de witte balsamico een keer over een salade. En door die pasta met avocado ging het ook.
Spoilers!
pi_148392190
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 15:57 schreef minilot het volgende:
Ik begrijp vooral die witte balsamico niet, er staat ook op de website :
Over bijna elke HF salade gaat witte balsamicoazijn met olijfolie :P
  dinsdag 6 januari 2015 @ 16:28:05 #141
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_148392728
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 13:02 schreef Maraca het volgende:

[..]

Ik heb zelf de 2-persoonsbox in m'n eentje :Y Veel fijner omdat je dan ook gelijk eten voor de hele week hebt :9 Overigens even de box niet genomen omdat ik het 'zat' was, maar ga nu weer met hangende pootjes terug :@ Vanaf maandag dus weer de box :P
Haha raar he, hebben wij hier ook, dat we het soms zat zijn. HF kookt toch volgens een bepaald smaakpatroon of zo.

quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 15:43 schreef Fixers het volgende:

[..]

Daar zat ik dus ook aan te denken. 40 euro voor 6 maaltijden vind ik best te overzien. Je kan die boxen per week wel of niet bestellen toch? Dan kan ik het zo af en toe een weekje doen, of vaker. Gaan ze er nog vanuit dat je bepaalde basisproducten (olie, rijst, bloem, specerijen) in huis hebt?
6 maaltijden? Je krijgt 5 maaltijden in een box.
En je kan per week bepalen of je de box van volgende week wel of niet wilt. Moet je het niet vergeten natuurlijk ;)
Het basisproducten lijstje staat ook op hun site, of een paar posts boven jou bericht :+
Rayen 2½ jaar!
pi_148393669
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 16:12 schreef Trusten het volgende:

[..]

Over bijna elke HF salade gaat witte balsamicoazijn met olijfolie :P
Ja, ik snap inmiddels wel dat ze er bij Hello Fresh fan van zijn, alleen vraag ik me af hoe dat dan komt, omdat ik witte balsamico zelf echt nooit tegenkom in recepten. Ik vond het vooral opvallend dat het bij Hello Fresh blijkbaar de voorkeursazijn is. :)
Let me see you stripped down to the bone
pi_148396050
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 15:53 schreef minilot het volgende:
:6 Grmbl
:+

Ik heb echt waar nog nooit een HF recept met bakboter gezien :D Ik vind ze juist heel verfrissend door gewoon 'roomboter' te gebruiken. En veel olijfolie.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_148396116
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 16:50 schreef minilot het volgende:
Ja, ik snap inmiddels wel dat ze er bij Hello Fresh fan van zijn, alleen vraag ik me af hoe dat dan komt, omdat ik witte balsamico zelf echt nooit tegenkom in recepten. Ik vond het vooral opvallend dat het bij Hello Fresh blijkbaar de voorkeursazijn is. :)
Omdat witte balsamico er 'frisser' uitziet in een salade dan bruine, denk ik? Ik had het eigenlijk altijd al wel in huis, maar qua smaak gaat mijn voorkeur toch echt uit naar echte balsamicoazijn.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_148396130
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 17:51 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Omdat witte balsamico er 'frisser' uitziet in een salade dan bruine, denk ik?
Ja, dat zal het dan wel zijn. :)
Let me see you stripped down to the bone
pi_148396149
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 13:02 schreef Maraca het volgende:

[..]

Ik heb zelf de 2-persoonsbox in m'n eentje :Y Veel fijner omdat je dan ook gelijk eten voor de hele week hebt :9
ga ik vanaf nu ook maar doen. ben het iedere dag koken wel zat :')
pi_148396403
Ik moet iets bekennen..

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Let me see you stripped down to the bone
pi_148396428
Haha Minilot, wat is je ongefundeerde mening dan? Dat het vrij duur is voor wat je krijgt? Dat vind ik in elk geval wel een nadeel.

Ik ga dit ook eens uitproberen! Ik ben de laatste tijd een beetje inspiratieloos qua koken en het lijkt me leuk om weer eens nieuwe dingen te eten. Het wordt de veggie-box, want mijn man houdt niet van vis. Dus voor twee personen drie keer per week.
freedom is just another word for nothing left to lose
pi_148396598
- Ik vind het héél duur voor wat je krijgt
- Hele veel verpakkingsmateriaal wegens de kleine hoeveelheden
- Veel (veeeeeeeeel) te weinig groente
- Ik vind de recepten er saai uitzien (ik hou van drama in the mouth!)
- Ik hou juist van zelf recept zoeken en boodschappen doen en twee uur aanrommelen in de keuken :)

Is heel persoonlijk hoor, ik vind Hello Fresh an sich best een goed concept, maar gewoon niet voor mij.
Neemt niet weg dat mijn handen jeuken om het uit te proberen, want dus wel nieuwsgierig. Maar ja. Wil niet het risico lopen dat mijn lief straks dááraan de voorkeur geeft! :D
Let me see you stripped down to the bone
pi_148396726
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 18:06 schreef minilot het volgende:
- Veel (veeeeeeeeel) te weinig groente
pardon? die 200 gram haal ik wel hoor, zeker met die soepen. daarnaast ook veel variëteit in groente ipv 1 broccoli wat ik normaal zelf zou doen. daarnaast kan je er ook gewoon voor kiezen een hele courgette te gebruiken terwijl je volgens het recept maar een halve nodig hebt bijvoorbeeld.
pi_148396730
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 18:06 schreef minilot het volgende:
- Ik vind het héél duur voor wat je krijgt
- Hele veel verpakkingsmateriaal wegens de kleine hoeveelheden
- Veel (veeeeeeeeel) te weinig groente
- Ik vind de recepten er saai uitzien (ik hou van drama in the mouth!)
- Ik hou juist van zelf recept zoeken en boodschappen doen en twee uur aanrommelen in de keuken :)

Is heel persoonlijk hoor, ik vind Hello Fresh an sich best een goed concept, maar gewoon niet voor mij.
Neemt niet weg dat mijn handen jeuken om het uit te proberen, want dus wel nieuwsgierig. Maar ja. Wil niet het risico lopen dat mijn lief straks dááraan de voorkeur geeft! :D
Mocht ik nog eens een gratis box krijgen dan stuur ik die jouw kant op :P
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_148396755
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 18:10 schreef Deeltjesversneller het volgende:

[..]

pardon? die 200 gram haal ik wel hoor, daarnaast ook veel variëteit in groente ipv 1 broccoli wat ik normaal zelf zou doen. daarnaast kan je er ook gewoon voor kiezen een hele courgette te gebruiken terwijl je volgens het recept maar een halve nodig hebt bijvoorbeeld.
Ja, maar ik eet elke dag minimaal een halve kilo (verschillende) groenten. :) Voor mij is het dus veel te weinig.
Let me see you stripped down to the bone
pi_148396757
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 18:10 schreef Deeltjesversneller het volgende:

pardon? die 200 gram haal ik wel hoor, zeker met die soepen. daarnaast ook veel variëteit in groente ipv 1 broccoli wat ik normaal zelf zou doen. daarnaast kan je er ook gewoon voor kiezen een hele courgette te gebruiken terwijl je volgens het recept maar een halve nodig hebt bijvoorbeeld.
Ik had gisteren 1 rode ui, 1 courgette, een halve krop ijsbergsla en een halve gele paprika voor 2 personen. Tsja. Ik denk niet eens dat ik meer had willen hebben :X
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_148396781
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 18:10 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Mocht ik nog eens een gratis box krijgen dan stuur ik die jouw kant op :P
Neeeeeee! Het gaat me niet om het geld, het gaat me om de reactie erop van mijn lief! :+
Let me see you stripped down to the bone
pi_148396812
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 18:12 schreef minilot het volgende:

Neeeeeee! Het gaat me niet om het geld, het gaat me om de reactie erop van mijn lief! :+
Nou, als ik zie wat jij altijd kookt dan kan ik me niet voorstellen dat hij de voorkeur geeft aan HF :D En jij ook niet. Overigens kan je ook zelf wel wat toveren met de gerechten natuurlijk. Iets toevoegen is geen enkel probleem als je een spannender gerecht wilt. Alleen is dat niet helemaal het concept 8-) Jij bent volgens mij ook echt de doelgroep niet.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_148396823
(Mijn lief, die het ook niet zo erg zou vinden, zo'n schamele hoeveelheid van tweehonderd gram groente. :) )
Let me see you stripped down to the bone
pi_148396930
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 18:13 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Nou, als ik zie wat jij altijd kookt dan kan ik me niet voorstellen dat hij de voorkeur geeft aan HF :D En jij ook niet.
Dat vind ik zelf ook, maar hoewel ik het zeer getroffen heb met mijn lief omdat hij alles lust, en graag ook - is het verder helemaal geen foodie en vindt -ie het volgens mij vooral een beetje onnozel dat ik er zo mee bezig ben (al zal -ie dat niet zo snel hardop zeggen). Maar hij vindt ontbijten met supermarktboterhammen met hagelslag echt oprecht even prima als ontbijten met mijn zelfgebakken broodjes, vers en warm uit de oven. Bijvoorbeeld.
Let me see you stripped down to the bone
pi_148396934
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 18:13 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Nou, als ik zie wat jij altijd kookt dan kan ik me niet voorstellen dat hij de voorkeur geeft aan HF :D En jij ook niet. Overigens kan je ook zelf wel wat toveren met de gerechten natuurlijk. Iets toevoegen is geen enkel probleem als je een spannender gerecht wilt. Alleen is dat niet helemaal het concept 8-) Jij bent volgens mij ook echt de doelgroep niet.
Misschien wil die persoon eigenlijk diep in het hart niet steeds 2 uur op het eten wachten met perfect opgemaakt bordje dat eerst ook nog vanuit alle hoeken gefotograferd moet worden. Hongerrrrrrrr :Y)
pi_148396949
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 18:11 schreef minilot het volgende:

[..]

Ja, maar ik eet elke dag minimaal een halve kilo (verschillende) groenten. :) Voor mij is het dus veel te weinig.
ja maar een halve kilo haal je misschien eigenlijk ook wel. weet niet, nooit afgemeten.
pi_148396998
quote:
10s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 18:16 schreef computergirl het volgende:

[..]

Misschien wil die persoon eigenlijk diep in het hart niet steeds 2 uur op het eten wachten met perfect opgemaakt bordje dat eerst ook nog vanuit alle hoeken gefotograferd moet worden. Hongerrrrrrrr :Y)
Dat eerste: klopt helemaal.
Dat laatste. Nah. Ik zet mijn bord in de vensterbank en maak één foto op de automatische stand van mijn fototoestel en dan is het aanvalluh! Kost hoogstens een minuut. Aan mutsige opmaak doe ik zelden.
Let me see you stripped down to the bone
pi_148397021
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 18:17 schreef Deeltjesversneller het volgende:

[..]

ja maar een halve kilo haal je misschien eigenlijk ook wel. weet niet, nooit afgemeten.
Zo ziet het er niet uit als ik week na week de recepten bekijk. Maar goed, dat is dus wel iets dat ik eens zou in werkelijkheid zou willen proberen.
Let me see you stripped down to the bone
pi_148397023
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 18:16 schreef minilot het volgende:
Dat vind ik zelf ook, maar hoewel ik het zeer getroffen heb met mijn lief omdat hij alles lust, en graag ook - is het verder helemaal geen foodie en vindt -ie het volgens mij vooral een beetje onnozel dat ik er zo mee bezig ben (al zal -ie dat niet zo snel hardop zeggen). Maar hij vindt ontbijten met supermarktboterhammen met hagelslag echt oprecht even prima als ontbijten met mijn zelfgebakken broodjes, vers en warm uit de oven. Bijvoorbeeld.
Zo'n man had ik ook. Is nu mijn ex 8-)
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_148397038
quote:
10s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 18:16 schreef computergirl het volgende:

Misschien wil die persoon eigenlijk diep in het hart niet steeds 2 uur op het eten wachten met perfect opgemaakt bordje dat eerst ook nog vanuit alle hoeken gefotograferd moet worden. Hongerrrrrrrr :Y)
:D zo had ik het nog niet bekeken!
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_148397150
Nou ja, zo is het hier niet hoor. Ik kook vooral langdurig omdat mijn kantoorwerk er vaak om 15:00 al op zit. en dan is het eten klaar als mijn kerel thuiskomt. Ik durf wel te stellen dat hij echt geen last heeft van mijn kookhobby. Hij vind het ook allemaal wel leuk en hartstikke lekker. Maar een afhaalpizza vindt -ie ook lekker. Het maakt 'm gewoon niet zo uit. Heb ik trouwens zelf ook wel een beetje hoor, ik ben alles behalve een culisnob. Ik vreet ook alles wel. :)

Maar goed, HelloFresh-angst mijnerzijds dus. Ik wil gewoon niet dat -ie dat lekker vindt. :')
Let me see you stripped down to the bone
pi_148397208
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 18:22 schreef minilot het volgende:
Nou ja, zo is het hier niet hoor. Ik kook vooral langdurig omdat mijn kantoorwerk er vaak om 15:00 al op zit. en dan is het eten klaar als mijn kerel thuiskomt. Ik durf wel te stellen dat hij echt geen last heeft van mijn kookhobby. Hij vind het ook allemaal wel leuk en hartstikke lekker. Maar een afhaalpizza vindt -ie ook lekker. Het maakt 'm gewoon niet zo uit. Heb ik trouwens zelf ook wel een beetje hoor, ik ben alles behalve een culisnob. Ik vreet ook alles wel. :)

Maar goed, HelloFresh-angst mijnerzijds dus. Ik wil gewoon niet dat -ie dat lekker vindt. :')

Gewoon doorgaan zoals je nu kookt, aangezien jullie daar beide blij van worden?
pi_148397245
Dat sowieso! Ik ben alleen gewoon wel benieuwd naar het een week of twee uitproberen. Heb geen enkele intentie om ermee door te gaan natuurlijk.
Misschien toch binnenkort maar eens doen.
Let me see you stripped down to the bone
pi_148397314
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 18:25 schreef minilot het volgende:
Dat sowieso! Ik ben alleen gewoon wel benieuwd naar het een week of twee uitproberen. Heb geen enkele intentie om ermee door te gaan natuurlijk.
Misschien toch binnenkort maar eens doen.
Ik zou niet weten waarom je het zou móeten proberen 8-)
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_148397568
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 18:01 schreef minilot het volgende:
mijn lief
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 18:06 schreef minilot het volgende:
mijn lief
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 18:12 schreef minilot het volgende:
mijn lief!
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 18:13 schreef minilot het volgende:
(Mijn lief
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 18:16 schreef minilot het volgende:
mijn lief
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 18:22 schreef minilot het volgende:
mijn kerel
oh je gebruikt ook wel eens een ander koosnaampje
pi_148397763
Oe, da's veel keer lief. Ai! :X

quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 18:27 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik zou niet weten waarom je het zou móeten proberen 8-)
Moet ook niet. Gewoon nieuwsgierig. In februari ga ik het doen!
Let me see you stripped down to the bone
pi_148398449
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 18:39 schreef minilot het volgende:
Oe, da's veel keer lief. Ai! :X

Moet ook niet. Gewoon nieuwsgierig. In februari ga ik het doen!
Je kan van te voren (de week er voor) al zien of de gerechten je zouden bevallen of niet hè. Kies je een week uit met dingen die je zelf niet zo snel zou klaar maken (alhoewel, dat waarschijnlijk nooit op gaat bij jou :P )
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  dinsdag 6 januari 2015 @ 18:59:13 #171
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_148398457
Ik blijf erbij dat ik de 2 ons groente van HF ook te weinig vind. Maar ik haal naast de box vaak toch vanalles in huis vanwege mooie aanbiedingen enzo. Een mooie courgette van 29 cent laat ik echt niet liggen, of ik er nou al een plan voor heb of niet. Dan maak ik wel een plan.
Zo had ik gisteren een hele ipv halve gele paprika. En limoensap door de salade want die kon wel een oppepper gebruiken.

Ik eet ook niet alleen groente bij mijn avondeten dus ik kom wel aan mijn behoefte verder. Maar als je heel gek bent op vlees of groente moet je de box gewoon aanvullen want die box is niet voor extreme mensen ;)
Spoilers!
pi_148398465
Yep!
Let me see you stripped down to the bone
  dinsdag 6 januari 2015 @ 19:02:48 #173
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_148398575
Ik ben ook verplicht om in het weekend minimaal een keer een enorme hoeveelheid vlees op het menu te zetten. Maar goed, ik klaag verder niet als mijn lief ( :P ) een stuk buikspek op de bbq gooit O-)
Spoilers!
pi_148398599
Als er iemand niet tot de doelgroep van HelloFresh behoort, ben jij het Minilot! Het lijkt me juist geschikt voor mensen die niet houden van nadenken over wat ze nu weer moeten gaan eten, terwijl jij dat volgens mij enorm leuk vindt :) Grappig dat je 't dan toch wilt uitproberen.

Oh, mocht iemand nog een kortingscode hebben dan houd ik mij aanbevolen!
Ik denk ergens dat ik het eten helemaal niet zo heel lekker ga vinden maar misschien valt het me wel mee :P
freedom is just another word for nothing left to lose
  dinsdag 6 januari 2015 @ 19:05:31 #175
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_148398667
De recepten waarvan ik denk dat ik ze niet bijzonder ga vinden, vallen mij altijd heel erg mee.

En zeker weten dat je iets niet lust is ook waardevolle informatie :Y
Spoilers!
pi_148398692
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 19:05 schreef Lucky_Strike het volgende:
De recepten waarvan ik denk dat ik ze niet bijzonder ga vinden, valen mij altijd heel erg mee.

En zeker weten dat je iets niet lust is ook waardevolle informatie :Y
Dat heb ik 1x gehad toen er een behoorlijke doos met zeekraal bij een gerecht zat. Conclusie: ik vind zeekraal niet lekker.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  dinsdag 6 januari 2015 @ 19:15:33 #177
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_148399046
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 18:39 schreef minilot het volgende:
Oe, da's veel keer lief. Ai! :X

[..]

Moet ook niet. Gewoon nieuwsgierig. In februari ga ik het doen!
Vertel gewoon niet dat die gerechten van HelloFresh zijn :+ Verstop de box :+
Zo kan hij nooit voor HF kiezen omdat hij denkt dat die gerechten gewoon van jou zijn ;)
Rayen 2½ jaar!
pi_148399211
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 19:05 schreef Lucky_Strike het volgende:
De recepten waarvan ik denk dat ik ze niet bijzonder ga vinden, vallen mij altijd heel erg mee.

En zeker weten dat je iets niet lust is ook waardevolle informatie :Y
Ja, daarom. Dingen die ik nog nooit gegeten heb koop ik niet zo vaak, helemaal niet als er een ingewikkeld recept bij hoort. Zo zonde van de moeite als het vervolgens vies is. Daarom lijkt HelloFresh met wel handig. En door de afgemeten hoeveelheden blijf je nooit met een halve doos vieze zeekraal (om maar een voorbeeld te noemen :P) zitten.
freedom is just another word for nothing left to lose
pi_148399673
De pasta met pesto was erg lekker. Had als eerste stap een half bakje spekjes meegebakken, was wel een welkome toevoeging. Wel wat aan de zoute kant, aangezien de pesto ook al zoutig was :)
pi_148399687
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 19:15 schreef TimeJumper het volgende:

[..]

Vertel gewoon niet dat die gerechten van HelloFresh zijn :+ Verstop de box :+
Zo kan hij nooit voor HF kiezen omdat hij denkt dat die gerechten gewoon van jou zijn ;)
Haha, da's wel een idee eigenlijk :D

Maar dan word ik alsnog droef als -ie enthousiast wordt van saaie meuk met weinig groente. ;)

Verder dan even door iemand anders laten bestellen/betalen en het geld contant eraan teruggeven. We hebben louter een gezamelijke rekening en als er Hello Fresh in het afschrift staat word ik alsnog gesnapt. :')

Nou ja, ik maak jullie in elk geval deelgenoot van deze onderneming ;)
Inclusief foto's van de gerechten natuurlijk!
Let me see you stripped down to the bone
  dinsdag 6 januari 2015 @ 19:34:09 #181
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_148399733
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 19:03 schreef Lot_1 het volgende:
Als er iemand niet tot de doelgroep van HelloFresh behoort, ben jij het Minilot! Het lijkt me juist geschikt voor mensen die niet houden van nadenken over wat ze nu weer moeten gaan eten, terwijl jij dat volgens mij enorm leuk vindt :) Grappig dat je 't dan toch wilt uitproberen.

Oh, mocht iemand nog een kortingscode hebben dan houd ik mij aanbevolen!
Ik denk ergens dat ik het eten helemaal niet zo heel lekker ga vinden maar misschien valt het me wel mee :P
Probeer de code uit de OP.

En anders heb ik nog wel een voor 20 euro per DM.
The love you take is equal to the love you make.
  dinsdag 6 januari 2015 @ 19:34:38 #182
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_148399757
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 17:53 schreef Deeltjesversneller het volgende:

[..]

ga ik vanaf nu ook maar doen. ben het iedere dag koken wel zat :')
Je weet dat je nog wel moet koken he :+ 't is niet kant en klaar :P
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_148399769
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 19:05 schreef Lucky_Strike het volgende:
De recepten waarvan ik denk dat ik ze niet bijzonder ga vinden, vallen mij altijd heel erg mee.

En zeker weten dat je iets niet lust is ook waardevolle informatie :Y
Ik lust alles. :) Naja, behalve zoute ingemaakte citroenen. Verder alles. Dus dat wordt een makkie.
Let me see you stripped down to the bone
pi_148399781
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 19:34 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Probeer de code uit de OP.

En anders heb ik nog wel een voor 20 euro per DM.
Thanks Lienekien, maar ik ben inmiddels al voorzien O+
freedom is just another word for nothing left to lose
pi_148399865
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 19:34 schreef Maraca het volgende:

[..]

Je weet dat je nog wel moet koken he :+ 't is niet kant en klaar :P
ja maar dan kook ik voor "2 personen" en warm ik de 2e portie de volgende dag gewoon op ;)
  dinsdag 6 januari 2015 @ 19:38:30 #186
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_148399923
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 19:37 schreef Deeltjesversneller het volgende:

[..]

ja maar dan kook ik voor "2 personen" en warm ik de 2e portie de volgende dag gewoon op ;)
Als je helemaal niet wilt koken kun je ook naar de Spar :+
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_148400401
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 19:38 schreef Maraca het volgende:

[..]

Als je helemaal niet wilt koken kun je ook naar de Spar :+
oh dat maakt het wel heel makkelijk. nog goedkoper dan hellofresh ook, maar vraag me af hoe goed de kwaliteit is. komt in een bakje dus zal wel niet zo best zijn.
pi_148400494
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 19:47 schreef Deeltjesversneller het volgende:

oh dat maakt het wel heel makkelijk. nog goedkoper dan hellofresh ook.
Doe het eens. Want ik ben benieuwd hoe zoiets is, want ik denk zelf dat de kwaliteit net zo is als al die niet lekkere k&k meuk in de koeling in onze supermarkt. Zeker als ze al zeggen dat de super verse maaltijden 2 weken houdbaar zijn in de koelkast :')
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  dinsdag 6 januari 2015 @ 19:49:25 #189
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_148400502
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 19:47 schreef Deeltjesversneller het volgende:

[..]

oh dat maakt het wel heel makkelijk. nog goedkoper dan hellofresh ook, maar vraag me af hoe goed de kwaliteit is.
Ze zeggen op de site dat het conform het voedingscentrum is. Maar als je naar de afbeeldingen kijkt dan ziet het er erg karig uit :o
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
  dinsdag 6 januari 2015 @ 19:50:11 #190
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_148400531
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 19:49 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Doe het eens. Want ik ben benieuwd hoe zoiets is, want ik denk zelf dat de kwaliteit net zo is als al die niet lekkere k&k meuk in de koeling in onze supermarkt. Zeker als ze al zeggen dat de super verse maaltijden 2 weken houdbaar zijn in de koelkast :')
Whehe, dat zag ik ook ja :P
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_148400607
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 19:49 schreef Maraca het volgende:

[..]

Ze zeggen op de site dat het conform het voedingscentrum is. Maar als je naar de afbeeldingen kijkt dan ziet het er erg karig uit :o
ja dit dus, denk dat het van die vliegtuigmaaltijden zijn. dan toch maar liever zelf koken.
pi_148400865
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 19:49 schreef Maraca het volgende:
Ze zeggen op de site dat het conform het voedingscentrum is. Maar als je naar de afbeeldingen kijkt dan ziet het er erg karig uit :o
Want conform VC is een aanrader? ;)

Zo terug uit Duitsland zonder internet (wat is dat afkicken voor een ITer zeg), maar heerlijk gewandelt en op 3 kwartier na geen vuurwerk dus happy dogs (1 is er maar niet bang voor) en neem je er 3 mee en wil je niet te duur uit zijn is het toch concessies doen (wat een kut bedden bv) /einde dagboekpost

*edit en ook nog eens verkeerde topic @ ik dacht SC
  dinsdag 6 januari 2015 @ 19:59:08 #193
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_148400895
Even het boekje erbij gepakt met wat meer gegevens en bij de meeste gerechten staat een vinkje in kolom "> 150 gram". Maar als ik bijvoorbeeld kijk bij kcal dan varieert dat tussen de 80 - 120 terwijl je bij HF tussen de 600-750 zit. In andere woorden: dit laten we maar aan ons voorbij gaan :D
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 19:58 schreef liedetector het volgende:

[..]

Want conform VC is een aanrader? ;)

Nee, maar HF hanteert ook VC als uitgangspunt en daar zit ik al vol als ik alleen al naar het bord kijk :+
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_148400992
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 19:59 schreef Maraca het volgende:
Nee, maar HF hanteert ook VC als uitgangspunt en daar zit ik al vol als ik alleen al naar het bord kijk
Watik steeds zie van hun hoeveelheden is dat ik het groente percentage nogal laag vind in verhouding....
pi_148401080
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 20:01 schreef liedetector het volgende:

Watik steeds zie van hun hoeveelheden is dat ik het groente percentage nogal laag vind in verhouding....
Vanavond had ik voor 2 personen: 1 grote venkelknol, 1 prei, 1 blik tomatenblokjes (en zelf nog twee tomaten toegevoegd). Ik weet niet hoeveel gram dat in totaal was, maar sta raar te kijken als dat minder dan 200 gram pp was.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_148401126
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 20:03 schreef Isabeau het volgende:
Vanavond had ik voor 2 personen: 1 grote venkelknol, 1 prei, 1 blik tomatenblokjes (en zelf nog twee tomaten toegevoegd). Ik weet niet hoeveel gram dat in totaal was, maar sta raar te kijken als dat minder dan 200 gram pp was.
Dat klinkt idd als voldoende...laat ik nounet hun kortingbon in de papierbak gegooit hebben (gekopgroenteis)
  dinsdag 6 januari 2015 @ 20:04:48 #197
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_148401130
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 20:03 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Vanavond had ik voor 2 personen: 1 grote venkelknol, 1 prei, 1 blik tomatenblokjes (en zelf nog twee tomaten toegevoegd). Ik weet niet hoeveel gram dat in totaal was, maar sta raar te kijken als dat minder dan 200 gram pp was.
Daarnaast moet je ook ui e.d. meetellen als groente. Ik denk op basis van mijn laatste boxen dat er wel steeds 200gr inzat :Y
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_148401203
Hmmmm gaatdan toch serieus in de overweeg (enige waar ik dan moeite mee zou hebben is dat het semi vaststaat voor een week)
  dinsdag 6 januari 2015 @ 20:07:49 #199
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_148401268
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 20:06 schreef liedetector het volgende:
Hmmmm gaatdan toch serieus in de overweeg (enige waar ik dan moeite mee zou hebben is dat het semi vaststaat voor een week)
Je kunt ook een 3 dagenbox doen. Heb je de rest van de week nog 'vrijheid'. Als je trouwens een kortingscode wilt, kun je me DM'en O-)
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_148401379
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 20:07 schreef Maraca het volgende:
Je kunt ook een 3 dagenbox doen. Heb je de rest van de week nog 'vrijheid'. Als je trouwens een kortingscode wilt, kun je me DM'en
Thnx ik ga er een nacht over slapen, kan je m eerder kwijt doen en drie dagen klinkt als een serieuze overweging even in de overleg gooien.....
pi_148401404
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 20:06 schreef liedetector het volgende:
Hmmmm gaatdan toch serieus in de overweeg (enige waar ik dan moeite mee zou hebben is dat het semi vaststaat voor een week)
Ik heb me een keer vergist en de box vergeten af te bellen en had die week wat etentjes, 's avonds vergadering etc. Heb toen op 1 avond 3 verschillende HF maaltijden gemaakt die op zich prima bij elkaar pasten :D Toen had ik wel heel veel groente O-)
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_148401472
Hahahah @Isa, das ook nog een optie, gewoon de hele week opsparen ...
  dinsdag 6 januari 2015 @ 21:01:31 #203
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_148404104
Die vissoep was wel ok, niet heel bijzonder. De vis vond ik daarentegen echt niet lekker, net als de vorige keer dat er heek in de box zat. Niet vies maar ik eet het liever niet. Ik had dus vissoep zonder vis.

Nu nog even de laatste stukjes vis eruit plukken, dan heb ik morgen een lekkere lunch.

Tomaatblokjes tellen voor mij niet als groente trouwens.
Spoilers!
pi_148404242
Nee klopt, tomaat is ook een vrucht 8-)
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  dinsdag 6 januari 2015 @ 21:05:31 #205
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_148404347
:6

De soep werd trouwens stukken beter met wat limoensap.
Spoilers!
pi_148404600
Mijn soep was heerlijk O+ (ok, hele pakje kokosmelk, kipbouillon, twee extra tomaten en gerookte zalmforel extra er door gedaan)
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_148404921
maarals je dat nog moet toevoegen kan je toch net zogoed gewoon zelf koken? (zegt zij die nu aan een surinaams georienteerde bami zit met ribs op beetje chinese wijze met maar een paar stukken komkommer en punt paprika mee gebakken)
pi_148405460
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 21:17 schreef liedetector het volgende:
maarals je dat nog moet toevoegen kan je toch net zogoed gewoon zelf koken? (zegt zij die nu aan een surinaams georienteerde bami zit met ribs op beetje chinese wijze met maar een paar stukken komkommer en punt paprika mee gebakken)
De tomaten moesten op, de zalmforel was houdbaar t/m 6 januari en moest dus ook op. En ik had niet door dat je maar 100 ml kokosmelk moest gebruiken :@ En de kipbouillon was ipv de visbouillon, want dat had ik niet en was ik ook niet van plan te kopen. Eigenlijk zoals ik altijd kook: beetje recept, beetje van mezelf.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_148405876
goed om te hoen dat het zelfs met de box kan @isa (geloof niet dat ik me serieus ooit echt aan een recept kan houden, vind het een leidraad endoe dan wat ik denk dat het lekkerste is)
pi_148406246
Misschien wel een goede stok achter de deur om vers te koken. Lokt minstens zo erg als een pizza :) Is alleen vrij aan de prijs ..
pi_148406476
Hello fresh is dus duidelijk erg commercieel en te duur. Ik zag net op primetime tv een reclamespot van ze.
die boxen horen toch lekker kneuterig te zijn en niet mega commercieel. Zouden toch biologische spullen van lokale boeren moeten zijn
  dinsdag 6 januari 2015 @ 21:53:51 #212
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_148406672
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 21:49 schreef utrecht1970 het volgende:
Hello fresh is dus duidelijk erg commercieel en te duur. Ik zag net op primetime tv een reclamespot van ze.
die boxen horen toch lekker kneuterig te zijn en niet mega commercieel. Zouden toch biologische spullen van lokale boeren moeten zijn
Dit is dan gewoon iets anders dan jij in je hoofd hebt.
The love you take is equal to the love you make.
  dinsdag 6 januari 2015 @ 21:54:03 #213
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_148406681
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 21:49 schreef utrecht1970 het volgende:
Hello fresh is dus duidelijk erg commercieel en te duur. Ik zag net op primetime tv een reclamespot van ze.
die boxen horen toch lekker kneuterig te zijn en niet mega commercieel. Zouden toch biologische spullen van lokale boeren moeten zijn
Ligt eraan.. hoe meer mensen er lid worden, hoe voordeliger het voor 'ons' is.
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_148406735
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 21:49 schreef utrecht1970 het volgende:
Hello fresh is dus duidelijk erg commercieel en te duur. Ik zag net op primetime tv een reclamespot van ze.
die boxen horen toch lekker kneuterig te zijn en niet mega commercieel. Zouden toch biologische spullen van lokale boeren moeten zijn
Misschien een leuk concept om zelf op te zetten, maar niet het concept van Hello Fresh :D
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_148406857
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 21:55 schreef Isabeau het volgende:
Misschien een leuk concept om zelf op te zetten, maar niet het concept van Hello Fresh :D
Dat gat is ook al lang gevuld (hier regio Utrecht wel ieg)
  dinsdag 6 januari 2015 @ 21:59:09 #216
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_148406936
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 21:57 schreef liedetector het volgende:

[..]

Dat gat is ook al lang gevuld (hier regio Utrecht wel ieg)
Biologische boxen met alle ingrediënten voor meegeleverde recepten?
The love you take is equal to the love you make.
pi_148407526
of alle ingredienten erin zitten moet ik vanaf zijn, maar kom wel eens bij mensen die het ding hebben en liggen er recept papiertjes op het aanrecht (maarof j zelf niks bij hoeft te halen, me dunno) wil je het weten en adres, ik zie dr van de week weer enkanik het vragen)
  dinsdag 6 januari 2015 @ 22:14:58 #218
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_148407715
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 22:11 schreef liedetector het volgende:
of alle ingredienten erin zitten moet ik vanaf zijn, maar kom wel eens bij mensen die het ding hebben en liggen er recept papiertjes op het aanrecht (maarof j zelf niks bij hoeft te halen, me dunno) wil je het weten en adres, ik zie dr van de week weer enkanik het vragen)
Volgens mij zijn dat groenteboxen. Dan doen ze er recepten bij, maar moet je de andere ingrediënten nog zelf aanschaffen. Die bestaan al jaren. HF is duidelijk een ander concept.
The love you take is equal to the love you make.
pi_148407718
O.a. ten zuiden van Utrecht :

http://krommerijnkrat.nl
pi_148432512
Oh en over deze kist hoorde ik vandaag https://willemendrees.nl/producten?category=Weekaanbod

Dan kan men zelf kiezen uit biologisch verantwoorde producten uit de streek. w/
  woensdag 7 januari 2015 @ 19:10:15 #222
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_148438364
Sinds vandaag weet ik dat ik niet dol ben op gnocci :P
Maar voor de rest was het wel lekker :Y)

quote:
1s.gif Op woensdag 7 januari 2015 16:33 schreef AnneX het volgende:
Oh en over deze kist hoorde ik vandaag https://willemendrees.nl/producten?category=Weekaanbod

Dan kan men zelf kiezen uit biologisch verantwoorde producten uit de streek. w/
Wel leuk en gezond maar wat een prijzen :o 4 euro voor een broodje wat je nog zelf af moet bakken
Seizoensla 2 euro voor 100 gram :o
Rayen 2½ jaar!
pi_148440793
Week 4 klinkt goed; https://www.hellofresh.nl(...)c-box/?week=2015-W04

Misschien maar voor 5 dagen doen. :-)
pi_148441082
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 19:56 schreef AnnaNiem het volgende:
Week 4 klinkt goed; https://www.hellofresh.nl(...)c-box/?week=2015-W04

Misschien maar voor 5 dagen doen. :-)
Dan ben ik op vakantie -O-
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_148441226
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 19:56 schreef AnnaNiem het volgende:
Week 4 klinkt goed; https://www.hellofresh.nl(...)c-box/?week=2015-W04

Misschien maar voor 5 dagen doen. :-)
Nou, inderdaad. Kan ik eindelijk die orzo waar ik al zo veel over gehoord heb.

En testen of ik gebakken heek ook niet lekker vind. Ik denk dat ik het wel lust.
Spoilers!
  woensdag 7 januari 2015 @ 20:10:50 #226
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_148441415
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 20:02 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Dan ben ik op vakantie -O-
Hè wat vervelend. Vakantie. -O-
The love you take is equal to the love you make.
pi_148441653
quote:
10s.gif Op woensdag 7 januari 2015 20:10 schreef Lienekien het volgende:

Hè wat vervelend. Vakantie. -O-
Ja, kan ik helaas niet koken! Stomme koks koken dan elke avond voor me. Wel fijn dat de afwas ook wordt gedaan *)
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  woensdag 7 januari 2015 @ 20:29:10 #228
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_148442228
Zondag komt onze eerste box! *O* ik ben benieuwd ook al weet je al wat erin zit.
klerkje
pi_148444722
Ik heb echt zo veel spijt dat ik de box van deze week niet hebben genomen. De box van de aankomende twee weken vind ik niet interessant genoeg.
pi_148445025
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 19:56 schreef AnnaNiem het volgende:
Week 4 klinkt goed; https://www.hellofresh.nl(...)c-box/?week=2015-W04

Misschien maar voor 5 dagen doen. :-)
Ziet er heel goed uit (biefstuk O+ ) maar die heek (en wijting) komt bijna uit m'n oren ;)
pi_148445820
quote:
1s.gif Op woensdag 7 januari 2015 20:06 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Nou, inderdaad. Kan ik eindelijk die orzo waar ik al zo veel over gehoord heb.

En testen of ik gebakken heek ook niet lekker vind. Ik denk dat ik het wel lust.
Bedenk me net dat ik die week alleen ben met mijn kleuter. Manlief zit in de UK. Is orzo in te vriezen?
pi_148446134
Zijn er nog ideeën om de heek lekker klaar te maken?
Oven, of een lekker korstje ofzo?
Make my day!
pi_148446230
quote:
1s.gif Op woensdag 7 januari 2015 21:46 schreef AnnaNiem het volgende:

[..]

Bedenk me net dat ik die week alleen ben met mijn kleuter. Manlief zit in de UK. Is orzo in te vriezen?
Geen idee. Ik weet niet precies wat het is. Een soort risottorijst maar dan graneriger. Heb het een keer in een maaltijdsalade van AH op.
Spoilers!
  woensdag 7 januari 2015 @ 21:57:25 #234
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_148446410
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 20:29 schreef Spiegelei het volgende:
Zondag komt onze eerste box! *O* ik ben benieuwd ook al weet je al wat erin zit.
Ohw ik kan je vertellen het is net alsof je een kadootje uitpakt, je wordt er helemaal vrolijk van :9
Al die gezonde dingen en zakjes ;)

Hmmm week 5 vind ik nou niet zo interessant, behalve de biefstuk dan.
Heb één keer eerder Ierse biefstuk gehad, damn wat was die lekker :Y)
Rayen 2½ jaar!
  woensdag 7 januari 2015 @ 21:58:36 #235
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_148446466
quote:
1s.gif Op woensdag 7 januari 2015 21:46 schreef AnnaNiem het volgende:

[..]

Bedenk me net dat ik die week alleen ben met mijn kleuter. Manlief zit in de UK. Is orzo in te vriezen?
Geen idee eigenlijk.
Ik vind orzo lijken of een hele zachte rijst.
Lijkt me nogal een plakkerige boel worden.
Rayen 2½ jaar!
  woensdag 7 januari 2015 @ 22:08:23 #236
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_148446963
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 21:24 schreef Unites het volgende:
Ik heb echt zo veel spijt dat ik de box van deze week niet hebben genomen. De box van de aankomende twee weken vind ik niet interessant genoeg.
Ik zal het er eens inwrijven :P het was ook heel lekker deze week :+

Trouwens volgende week vind ik hem ook ok :Y
Rayen 2½ jaar!
pi_148446997
quote:
1s.gif Op woensdag 7 januari 2015 21:53 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Geen idee. Ik weet niet precies wat het is. Een soort risottorijst maar dan graneriger. Heb het een keer in een maaltijdsalade van AH op.
Pasta in vorm van rijstkorrels. Je moet het eerst koken dus misscien alleen de saus klaarmaken en invriezen en orzo in de kast zetten?
pi_148448243
quote:
1s.gif Op woensdag 7 januari 2015 22:08 schreef computergirl het volgende:

[..]

Pasta in vorm van rijstkorrels. Je moet het eerst koken dus misscien alleen de saus klaarmaken en invriezen en orzo in de kast zetten?
Oh dan doe ik dat. :-)
  donderdag 8 januari 2015 @ 08:57:33 #239
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_148457286
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 19:56 schreef AnnaNiem het volgende:
Week 4 klinkt goed; https://www.hellofresh.nl(...)c-box/?week=2015-W04

Misschien maar voor 5 dagen doen. :-)
Oeh, lekker :9
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_148457577
Steeds weer die heek! :D
Let me see you stripped down to the bone
pi_148457663
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 09:18 schreef minilot het volgende:
Steeds weer die heek! :D
In ieder geval geen kweekvis !
Tóch, zolas tilapia of panga :r
pi_148457728
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 09:18 schreef minilot het volgende:
Steeds weer die heek! :D
Ik had deze week op hun site of in het boekje gelezen dat er veel vis buiten het seizoen is maar dat ze hun best doen.

Ik ben niet tegen kweekvis overigens. Lekker efficient en milieubewust.
Spoilers!
pi_148457748
Mee eens hoor, maar ik vind het wel lollig dat heek de voorkeursvis van Hello Fresh is terwijl dat verder niet zoveel gegeten wordt in de Nederlande huishoudens.
Is wel een heel goedkoop stukkie vis. :Y Vind er zelf niet zoveel aan, qua smaak en structuur. Maar wel beter dan tilapia ja! *)
Let me see you stripped down to the bone
pi_148457932
Ik heb nog nooit heek gegeten. :-) maar ik hou van vis dus dat komt wel goed.
  donderdag 8 januari 2015 @ 13:06:16 #245
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_148464325
quote:
1s.gif Op donderdag 8 januari 2015 09:22 schreef AnneX het volgende:

[..]

In ieder geval geen kweekvis !
Tóch, zolas tilapia of panga :r
Ja want daar schijnt ook nogal wat mis mee te zijn, tilapia krijgen zelfs hormonen toegediend :r zodat vrouwtjes in mannetjes veranderen want die zijn alleen geschikt voor consumptie

http://www.hln.be/hln/nl/(...)t-het-vriesvak.dhtml
Rayen 2½ jaar!
pi_148465235
En is bekend of de zalmfilet uit noorse aqua cultuur }:| afkomstig is?
  donderdag 8 januari 2015 @ 13:41:20 #247
303405 megamandy
KAME-HAMEE-HAAAA
pi_148465541
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 13:06 schreef TimeJumper het volgende:

[..]

Ja want daar schijnt ook nogal wat mis mee te zijn, tilapia krijgen zelfs hormonen toegediend :r zodat vrouwtjes in mannetjes veranderen want die zijn alleen geschikt voor consumptie

http://www.hln.be/hln/nl/(...)t-het-vriesvak.dhtml
Als ik ergens op een menu een van die vissen zie staan ga ik er al niet heen :@ Ook de plekken waar ze gekweekt worden :r zum kotzen.
吴 曼 迪
pi_148468152
Ik vind die heek eigenlijk wel lekker, maar ze mogen wel iets meer variëren met vissoorten, ja.
pi_148472609
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 09:27 schreef minilot het volgende:
Mee eens hoor, maar ik vind het wel lollig dat heek de voorkeursvis van Hello Fresh is terwijl dat verder niet zoveel gegeten wordt in de Nederlande huishoudens.
Is wel een heel goedkoop stukkie vis. :Y Vind er zelf niet zoveel aan, qua smaak en structuur. Maar wel beter dan tilapia ja! *)
Veel beter dan tilapia en pangasius :Y Ik vind het een prima visje, heb al een aantal schotels met heekfilet gehad die ik echt heel lekker vond.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_148472659
quote:
17s.gif Op donderdag 8 januari 2015 13:41 schreef megamandy het volgende:
Als ik ergens op een menu een van die vissen zie staan ga ik er al niet heen :@ Ook de plekken waar ze gekweekt worden :r zum kotzen.
Als ik in de supermarkt iemand zie met tilapia in het karretje dan heb ik direct een vage mening over die persoon. Een beetje 'och arme, zet je dat je gezin voor :o '
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  donderdag 8 januari 2015 @ 18:03:48 #251
303405 megamandy
KAME-HAMEE-HAAAA
pi_148475693
quote:
10s.gif Op donderdag 8 januari 2015 16:34 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Als ik in de supermarkt iemand zie met tilapia in het karretje dan heb ik direct een vage mening over die persoon. Een beetje 'och arme, zet je dat je gezin voor :o '
Ja precies _O-

Heb mijn ouders voor volgende week ook een box aangesmeerd. Mijn ma heeft opeens hartfalen dus moet van de dokter rusten en mijn pa kan eigenlijk niet koken haha. Dus nu krijgen ze volgende week een drie dagen box, kan mijn pa het recept volgen en hoeft hij ook niets te verzinnen.
吴 曼 迪
pi_148476033
quote:
17s.gif Op donderdag 8 januari 2015 18:03 schreef megamandy het volgende:

[..]

Ja precies _O-

Heb mijn ouders voor volgende week ook een box aangesmeerd. Mijn ma heeft opeens hartfalen dus moet van de dokter rusten en mijn pa kan eigenlijk niet koken haha. Dus nu krijgen ze volgende week een drie dagen box, kan mijn pa het recept volgen en hoeft hij ook niets te verzinnen.
Lief van je!
  donderdag 8 januari 2015 @ 18:18:39 #253
303405 megamandy
KAME-HAMEE-HAAAA
pi_148476141
quote:
1s.gif Op donderdag 8 januari 2015 18:14 schreef computergirl het volgende:

[..]

Lief van je!
Woon tegenwoordig 2,5 treinen van ze af anders had ik wel gewoon altijd gekookt. Was nu twee dagen bij hen maar maandag begint mijn studie weer. Ze hadden er zelf ook al aan gedacht omdat mijn vriend en ik er zo enthousiast over zijn.
吴 曼 迪
  donderdag 8 januari 2015 @ 18:27:41 #254
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_148476421
Wij hadden vandaag de curry van aubergine en paksoi met rijst.
Lekker maar ik vond het een van de eerste keren dat het wel weinig was. Rijst was er genoeg maar het gerecht op zich, een kleine hoeveelheid.
Dus nu hebben we nog honger :P :Y)
Rayen 2½ jaar!
  vrijdag 9 januari 2015 @ 20:45:19 #255
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_148522029
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 18:27 schreef TimeJumper het volgende:
Wij hadden vandaag de curry van aubergine en paksoi met rijst.
Lekker maar ik vond het een van de eerste keren dat het wel weinig was. Rijst was er genoeg maar het gerecht op zich, een kleine hoeveelheid.
Dus nu hebben we nog honger :P :Y)
Wij hebben de hele paksoi erdoor gedaan. Hij was echt lekker! Ik had het zonder cashews vanwege de slanke lijn en zulks maar het was nog steeds heerlijk.
Spoilers!
pi_148534890
Doos is binnen *O* We beginnen met de schnitzel vandaag, denk ik, want die lijkt me het minst lekker :P
  zaterdag 10 januari 2015 @ 10:58:48 #257
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_148535760
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 09:54 schreef Negentiendertig het volgende:
Doos is binnen *O* We beginnen met de schnitzel vandaag, denk ik, want die lijkt me het minst lekker :P
oh met die coucous? lijkt me ook niet zo lekker want ik hou niet zo van couscous.

Zat het blad de Flair er niet bij? want die zouden we deze week toch als "verrassing" erbij krijgen?
Rayen 2½ jaar!
pi_148535818
Ben ook van plan om het eens te proberen, nu we beide fulltime werken. Als er nog iemand een code met korting om te proberen heeft en naar me wil DMen, zou ik dankbaar zijn.
And the druids turn to stone...
pi_148535894
Ik zit eens te kijken voor mn ouders. Ze zeggen altijd eens iets anders te willen eten maar doen t nooit. Zou daarom wel eens een box als kado willen geven maar kijk net op de site. Proefbox 3 dagen voor ¤ 42,-. Dat is 7 euro pppd :{
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
pi_148536030
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 10:58 schreef TimeJumper het volgende:

[..]

oh met die coucous? lijkt me ook niet zo lekker want ik hou niet zo van couscous.

Zat het blad de Flair er niet bij? want die zouden we deze week toch als "verrassing" erbij krijgen?
Zat erbij, maar ligt bij mij al bij het oud papier :@ Ben ook niet zo'n coucous fan, en het hele idee van dat spul met raapjes en varkensvlees, meh. Maar misschien is het wel heel lekker hoor, ik zal het laten weten vanavond!

quote:
1s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 11:08 schreef FutureFairytale het volgende:
Ik zit eens te kijken voor mn ouders. Ze zeggen altijd eens iets anders te willen eten maar doen t nooit. Zou daarom wel eens een box als kado willen geven maar kijk net op de site. Proefbox 3 dagen voor ¤ 42,-. Dat is 7 euro pppd :{
Jeetje, dat is dus een eenmalige box? Anders neem je een normale box met 20 euro korting en dan de volgende box (je moet er minimaal twee afnemen) zelf houden ofzo?
  zaterdag 10 januari 2015 @ 11:35:47 #261
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_148536317
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 11:08 schreef FutureFairytale het volgende:
Ik zit eens te kijken voor mn ouders. Ze zeggen altijd eens iets anders te willen eten maar doen t nooit. Zou daarom wel eens een box als kado willen geven maar kijk net op de site. Proefbox 3 dagen voor ¤ 42,-. Dat is 7 euro pppd :{
Anders wacht je een week of 10, want dan krijg ik weer gratis boxen om weg te geven. Tenminste zo staat er in mijn account.
Dan geef ik er één aan jou en jij geeft hem aan je ouders.
Maar je moet wel minimaal 2 boxen afnemen, maar neem je de tweede voor jezelf? Moet je wel betalen natuurlijk ;)
Rayen 2½ jaar!
pi_148536593
Ik hoef zelf geen box want ben alleen en dan is t helemaal duur. Maar 1 gratis en 1 betaalde box zou wel schelen qua bedrag per dag, dan geef ik beide boxen aan ouders of 1 aan zus en zwager :)

Zou wel tof zijn, thanks :)
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
pi_148536858
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 11:03 schreef Panthera1984 het volgende:
Ben ook van plan om het eens te proberen, nu we beide fulltime werken. Als er nog iemand een code met korting om te proberen heeft en naar me wil DMen, zou ik dankbaar zijn.
Je hebt DM.
Spoilers!
pi_148537222
Ik kan over een week of 3 weer gratis boxen uitdelen :) dus degenen die geen haast hebben kunnen een PM sturen
pi_148537241
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 11:08 schreef FutureFairytale het volgende:
Ik zit eens te kijken voor mn ouders. Ze zeggen altijd eens iets anders te willen eten maar doen t nooit. Zou daarom wel eens een box als kado willen geven maar kijk net op de site. Proefbox 3 dagen voor ¤ 42,-. Dat is 7 euro pppd :{
Zit je toevallig bij de ING of iemand die je kent?
https://rentepunten.ing.nl/productdetails/6441461#85300
pi_148537439
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 12:22 schreef Trusten het volgende:

[..]

Zit je toevallig bij de ING of iemand die je kent?
https://rentepunten.ing.nl/productdetails/6441461#85300
Rabo :)
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
pi_148537761
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 12:31 schreef FutureFairytale het volgende:

[..]

Rabo :)
Op de hoogte blijven? Schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief en
ontvang ¤10,- korting op je eerste box!
pi_148538413
Groooote doos is er *O*

Voelt allemaal koel en vers aan.
De zalm is van schotse aqua cultuur -O-
En meestal koop ik twee keer meer zalm voor 2 pp.

Wij gaan het meemaken deze week w/
pi_148538566
Bedankt iedereen voor de codes ik heb er een gebruikt en zal mijn ervaring delen wanneer hij komt. Degene waarvan ik de code niet heb gebruikt heb ik verteld, misschien kunnen ze er iemand anders blij mee maken.
And the druids turn to stone...
pi_148538748
Ik heb van iemand drie cadeaukaarten gekregen (20 euro, minimaal 2 boxen afnemen en niet voor proef- of fruitbox) maar maak er zelf geen gebruik van. Dus wie er een wil kan me pm-en :)
Proper names are scopally inert.
Normality is an invention of the power.
pi_148538887
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 12:44 schreef Snoepje5 het volgende:

[..]

Op de hoogte blijven? Schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief en
ontvang ¤10,- korting op je eerste box!
Thnx maar als iemand een gratis box overheeft zou ik dat graag willen. Heb ik met 2 boxen meer waar voor mn geld :)
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
pi_148538924
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 11:52 schreef FutureFairytale het volgende:
Ik hoef zelf geen box want ben alleen en dan is t helemaal duur. Maar 1 gratis en 1 betaalde box zou wel schelen qua bedrag per dag, dan geef ik beide boxen aan ouders of 1 aan zus en zwager :)

Zou wel tof zijn, thanks :)
ik ben ook alleen, maar heb net de 2 persoonsdoos voor 3 dagen gekregen. betekent dat ik er 6 dagen voedsel voor heb, voor ¤6 per dag. weet niet hoeveel je met dezelfde ingredienten in de supermarkt kwijt zou zijn, maar het valt best mee imo.
pi_148538929
Die vissoep was niet te eten. Alsof je met je bek in de branding bent gaan liggen. Bij ons thuis hebben we alles weggekeild en hebben maar tosti's en eieren gemaakt. En dat gebeurt echt nooit.
pi_148538977
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 13:30 schreef hoink581 het volgende:
Die vissoep was niet te eten. Alsof je met je bek in de branding bent gaan liggen. Bij ons thuis hebben we alles weggekeild en hebben maar tosti's en eieren gemaakt. En dat gebeurt echt nooit.
Hoe kwam dat, welk smaakje was dan zo vies?
Wij vonden hem heerlijk, wel wat pittig. :)
Make my day!
pi_148539012
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 13:32 schreef agter het volgende:
Hoe kwam dat, welk smaakje was dan zo vies?
Wij vonden hem heerlijk, wel wat pittig. :)
De zeesmaak. De vis ansich smaakte wel prima, maar het vocht smaakte letterlijk naar zeewater, drie happen van dat spul en ik heb het nog de hele avond op liggen boeren :')
pi_148539209
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 13:33 schreef hoink581 het volgende:

[..]

De zeesmaak. De vis ansich smaakte wel prima, maar het vocht smaakte letterlijk naar zeewater, drie happen van dat spul en ik heb het nog de hele avond op liggen boeren :')
Ah, okay.
Ik moet zeggen dat ik zelf altijd iedere vis afspoel onder de kraan en droogdep met papier. Vind het vocht waarin het ligt in de verpakking niet zo.
Dit doe ik overigens vaak ook met vlees wat in het sap in de verpakking ligt.
Make my day!
  zaterdag 10 januari 2015 @ 14:14:25 #277
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_148539997
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 12:22 schreef Trusten het volgende:

[..]

Zit je toevallig bij de ING of iemand die je kent?
https://rentepunten.ing.nl/productdetails/6441461#85300
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 12:31 schreef FutureFairytale het volgende:

[..]

Rabo :)
Ik heb zat punten, dus die mag wie dan ook gebruiken hoorrrr...
Moeten we effe kijken hoe we dat gaan afhandelen :+
Rayen 2½ jaar!
  zaterdag 10 januari 2015 @ 14:15:43 #278
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_148540035
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 13:30 schreef hoink581 het volgende:
Die vissoep was niet te eten. Alsof je met je bek in de branding bent gaan liggen. Bij ons thuis hebben we alles weggekeild en hebben maar tosti's en eieren gemaakt. En dat gebeurt echt nooit.
:o
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 13:33 schreef hoink581 het volgende:

[..]

De zeesmaak. De vis ansich smaakte wel prima, maar het vocht smaakte letterlijk naar zeewater, drie happen van dat spul en ik heb het nog de hele avond op liggen boeren :')
_O- _O- _O- _O- _O-

Goh heb je het recept wel goed gevolgd dan :P ik vond het een lekker soepje
Rayen 2½ jaar!
pi_148540467
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 14:14 schreef TimeJumper het volgende:

[..]

[..]

Ik heb zat punten, dus die mag wie dan ook gebruiken hoorrrr...
Moeten we effe kijken hoe we dat gaan afhandelen :+
ik ook. je krijgt na het bestellen gewoon een code per email denk ik hoor, dus dat is zo geregeld.
pi_148542935
Oh, mijn vraag wordt al beantwoord in de op!
Kan ik van iemand een kortingscode krijgen zodat we beide korting krijgen? ^O^
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_148543052
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 16:06 schreef Skoap het volgende:
Oh, mijn vraag wordt al beantwoord in de op!
Kan ik van iemand een kortingscode krijgen zodat we beide korting krijgen? ^O^
Zie PB :)
pi_148543280
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 16:11 schreef Trusten het volgende:

[..]

Zie PB :)
Thnx _O_
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_148543370
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 16:24 schreef Skoap het volgende:
Thnx _O_
Jij ook bedankt!
  zondag 11 januari 2015 @ 08:29:38 #284
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_148560096
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 09:54 schreef Negentiendertig het volgende:
Doos is binnen *O* We beginnen met de schnitzel vandaag, denk ik, want die lijkt me het minst lekker :P
En hoe beviel de schnitzel? en de rest erbij?
Rayen 2½ jaar!
pi_148562503
Oh, houden jullie je niet aan het advies van de volgorde. 8-)

Affijn, ik heb de zalmfilet in mijn hoofd voor vandaag. :W
pi_148562557
Mijn eerste box komt vandaag *O*

En heb mogelijk nog een geïnteresseerde. Dus ik zal maar eens grondig gaan reviewen. :+
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_148562635
quote:
1s.gif Op zondag 11 januari 2015 12:11 schreef Cat22 het volgende:
Mijn eerste box komt vandaag *O*

En heb mogelijk nog een geïnteresseerde. Dus ik zal maar eens grondig gaan reviewen. :+
ja plaatst hier eens een goede review inclusief foto's van hoe je het binnenkrijgt :P
pi_148562647
quote:
1s.gif Op zondag 11 januari 2015 12:11 schreef Cat22 het volgende:
Mijn eerste box komt vandaag *O*

En heb mogelijk nog een geïnteresseerde. Dus ik zal maar eens grondig gaan reviewen. :+
Leuk! Ik ben benieuwd naar je review. :)
Make my day!
  zondag 11 januari 2015 @ 12:44:47 #289
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_148563510
quote:
1s.gif Op zondag 11 januari 2015 12:11 schreef Cat22 het volgende:
Mijn eerste box komt vandaag *O*

En heb mogelijk nog een geïnteresseerde. Dus ik zal maar eens grondig gaan reviewen. :+
Ja ik wil ook je review graag lezen, altijd leuk :+
Rayen 2½ jaar!
pi_148565331
2 minuten voor de afgesproken tijd stond de bezorger aan de deur met een grooooote doos.

Inhoud ziet er goed uit!


En dit ga ik vanavond klaarmaken :9
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  zondag 11 januari 2015 @ 14:30:23 #291
163231 Dentiwan
Denk aan je tanden !
pi_148566378
quote:
1s.gif Op zondag 11 januari 2015 13:49 schreef Cat22 het volgende:
2 minuten voor de afgesproken tijd stond de bezorger aan de deur met een grooooote doos.

Inhoud ziet er goed uit!
[ afbeelding ]

En dit ga ik vanavond klaarmaken :9
[ afbeelding ]
Foto's van te voren omdraaien... is toch niet zo moeilijk wel?!
De zwarte wolf komt eraan !
pi_148566659
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 14:30 schreef Dentiwan het volgende:

[..]

Foto's van te voren omdraaien... is toch niet zo moeilijk wel?!
:?

Hier staan ze gewoon recht.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  zondag 11 januari 2015 @ 15:28:30 #293
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_148568575
quote:
1s.gif Op zondag 11 januari 2015 12:11 schreef Cat22 het volgende:
Mijn eerste box komt vandaag *O*

En heb mogelijk nog een geïnteresseerde. Dus ik zal maar eens grondig gaan reviewen. :+
Oeh ik krijg vandaag ook onze eerste box! Alleen pas rond 19:30 uur. Ik wist namelijk niet vooraf of we vandaag overdag nog weg zouden gaan, dus maar voor 'S avonds gekozen. Morgen dus voor de eerste keer proberen (of vandaag laat eten of een beetje mazzel hebben dat ze wat eerder zijn).

Ik ben benieuwd naar je review!
klerkje
pi_148568932
quote:
1s.gif Op zondag 11 januari 2015 14:37 schreef Cat22 het volgende:

[..]

:?

Hier staan ze gewoon recht.
hier staan ze ook op zn kop :D
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_148569768
Shut...krijgen wij onverwachts bezoek en heb ik geen eten voor vier in huis.
Anders gaan wij met 4 pp uiteten.
Uiteten zit er nu niet in.

Dat wordt (goeie) chinees dan halen. -O-
En morgen zalm.
pi_148570079
quote:
99s.gif Op zondag 11 januari 2015 15:37 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

hier staan ze ook op zn kop :D
Dat wordt nekstretch want hier staan ze echt recht _O-
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_148570126
Je kunt trouwens toch per keer de bezorgtijd aanpassen he? Ik ga volgende week uit eten en wil de box dan in de ochtend laten komen, maar het systeem laat me het (nog) niet aanpassen.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  zondag 11 januari 2015 @ 16:33:41 #298
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_148571076
quote:
1s.gif Op zondag 11 januari 2015 16:06 schreef Cat22 het volgende:
Je kunt trouwens toch per keer de bezorgtijd aanpassen he? Ik ga volgende week uit eten en wil de box dan in de ochtend laten komen, maar het systeem laat me het (nog) niet aanpassen.
Je zou het elke week moeten kunnen veranderen.
Rayen 2½ jaar!
  zondag 11 januari 2015 @ 17:40:50 #299
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_148573743
quote:
1s.gif Op zondag 11 januari 2015 15:57 schreef AnneX het volgende:
Shut...krijgen wij onverwachts bezoek en heb ik geen eten voor vier in huis.
Anders gaan wij met 4 pp uiteten.
Uiteten zit er nu niet in.

Dat wordt (goeie) chinees dan halen. -O-
En morgen zalm.
:D
Omdat ik de box vrij laat heb besteld zou ik sowieso vandaag 'gewoon' eten. Manlief heeft net besloten dat dat dan Chinees moet worden! Wat een toeval.

Overigens heb ik net de box ontvangen! Erg vroeg dus want in m'n smsje stond 19:30 uur met een uur speling. Maar goed. Nu eerst uitpakken en opruimen.
klerkje
pi_148575605
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 16:33 schreef TimeJumper het volgende:

[..]

Je zou het elke week moeten kunnen veranderen.
^O^

Ze zullen de administratie vandaag nog niet hebben bijgewerkt.

Zalm was nom en is op. :Y) Klaarmaken is prima te doen, ik was in zo'n 25 minuten klaar. Wel opletten met de citroen, ik was iets te scheutig en dan smaakt het wat zuur.
Pasta vond ik wat weinig, dus ik heb wat meer dan de helft nu gekookt, vul ik morgen wel aan uit eigen voorraad. Saus in zijn geheel klaargemaakt, hoef ik morgen alleen maar op te warmen. En dan de resterende zalm nog bakken, pasta koken en salade klaarmaken. Zou in een kwartiertje gepiept moeten zijn.

Ik heb nu een speciaal Hello Fresh plekje in mijn voorraadkast voor de produkten die niet gekoeld hoeven. :@
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  Moderator / Miss SHO zondag 11 januari 2015 @ 18:39:20 #301
22592 crew  Ole
pi_148576100
quote:
1s.gif Op zondag 11 januari 2015 16:05 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Dat wordt nekstretch want hier staan ze echt recht _O-
Is een bug. Op mijn PC staat de foto op zijn kop, op mijn Ipad niet :)
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')